ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/:הבחירות לכנסת העשרים ואחת

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

<:הבחירות לכנסת העשרים ואחת

  • תאריך תחילת ההצבעה: 13:59, 14 בינואר 2019 (IST)
  • תאריך סיום ההצבעה: 13:58, 21 בינואר 2019 (IDT)

זוהי הצבעת מחלוקת על תוכנו של הערך הבחירות לכנסת העשרים ואחת (ולמעשה על ערכי מערכות בחירות באופן כללי). השאלה השנויה במחלוקת היא האם להציג בערך רשימה של סקרי בחירות שהתפרסמו לקראתן.

דיון מקדים[עריכת קוד מקור]

  • לא ברור שמי שמצביע על תצוגת סקרים בערך זה שהוא מסכים שמעתה ואילך ישתמשו בסקרים בערכים אחרים בהם יש סקרים.
  • ההצבעה הצומחת כאן חלקה מתייחס רק לערך זה וחלקה באופן כללי. בעוד ההקדמה לעיל קבעה לבד ללא הצבעה על מה חל התקדים.
  • לא ברור מה זה ערכי בחירות, יש כל מיני רמות.
  • מאחר וכביכול זה תקדים שלמעשה מתייחס לערכים נוספים. ומאחר ולוז הנושא הוא היחס אל סקרים. ממילא התקדים אינו נוגע רק לערכי בחירות אלא לכל ערך שיש לגביו סקרים ואף תחזיות.
  • לא אנו נקבע לאנציקלופדיה ולציבור מתי נושא אחד שיש לגביו פרסומי סקרים ותחזיות הוא חשוב ומעניין יותר, ואיזה פחות, את מי כמה ולמה. זאת אומרת אי אפשר לעשות דין מיוחד לסקרי בחירות בלבד.
  • כבדרך אגב אזכיר גם את נושא השימוש בתבנית הבהרה כפי שהובע עלי ידי ועל ידי אבגד בדיון בשיחת הערך הראשון. מי-נהר - שיחה 01:17, 11 בינואר 2019 (IST)
הקושיות שלך מיתרצות אחת בחברתה. התקדים יחול על ערכים מקבילים כמובן (כי אין סיבה לחלק), ולכן ברור גם שמי שתומך פה יתמוך שם (שוב, אין סיבה לחלק). בן עדריאלשיחה • ה' בשבט ה'תשע"ט 01:24, 11 בינואר 2019 (IST)
אם לא הייתה סיבה לחלק ואם הייתי לבד מתרץ את הכל אז לא היו עושים שולצה. תגובתו של גילגמש בחטיבת הדיון בשיחת ערך הבחירות מלמדת שאין הסכמה שמה שנכון לערך על הארצית נכון מבחינתם למקרים אחרים. מי-נהר - שיחה 01:25, 11 בינואר 2019 (IST)
אה"נ. זה נכון לכל מערכות הבחירות הכלליות בכל המדינות (ואגב, הוא לא התנגד לסקרים בבחירות מקומיות, אלא העיר שזה קשה יותר). בן עדריאלשיחה • ה' בשבט ה'תשע"ט 01:27, 11 בינואר 2019 (IST)
אני יותר נוטה לשמה שהוחלט בערך כאן, תקף לערכים מכאן ואיך של מערכת הבחירות הארצית הבאה, ולא על הקודמת ולא על מערכת בחירות של המקומיות. אבגד - שיחה 02:42, 11 בינואר 2019 (IST)
מה ההבדל בין הבאה לקודמת? (טכנית, קשה יותר למצוא סקרים מן העבר, אבל זה לא רלוונטי. אם מישהו ימצא יוכל להוסיף לפי אפשרות א'). בן עדריאלשיחה • ה' בשבט ה'תשע"ט 10:05, 11 בינואר 2019 (IST)
אין דבר כזה במיזם לקבוע כללי עריכה לערכים מנקודת זמן מסוים. אם רכיב התוכן מקובל הוא מוכנס על ידי מי מהתורמים בעבודה שיתופית לכשהם נדרשים אליו בכל ערך. יוצא מכאן שלמעשה יש מי שלא רק שלא תומכים בסקרים בכל ערך אלא שהם גגם מתנגדים לפרק סקרים כאשר זה הינו חסר רציפות של מידע והיקף רב שלו. גם זה דבר שלא מקובל במיזם שיתופי שלנו הנבנה בהדרגה. הנה לפנינו עוד סיבות מני רבות כמה שהנושא של הצגת "סקרים" במיזם אנציקלופדי הוא בעייתי. מי-נהר - שיחה 15:01, 11 בינואר 2019 (IST)
מקבל את זה שיהיה גם על המערכות הקודמות. אבל לא על המקומיות. אבגד - שיחה 18:11, 11 בינואר 2019 (IST)
משמע שיש לדון ולהגדיר הגבולות מעבר לשאלת מחלוקת בדף זה. מי-נהר - שיחה 09:48, 13 בינואר 2019 (IST)
ונגיד שיצביעו ויחליטו שרק בערכי בחירות ארציות לכנסת. מה זה אומר לגבי סקרים אחרים שאינם על מנדטים כמו תמיכה לראשות ממשלה ? האם אנו מצביעים לפי גחמות ? או לפי מתודות ? אם סקר הוא רכיב מידע, מדוע ייגרעו סקרים על מידע אחר שם ? כלומר טבלאות נוספות. ושאלה נוספת. סקרים מתבצעים גם לפני הכרזה על הליכה לבחירות מדוע אין המידע עילהם רלוונטי אם סקר הוא רכיב מידע ? מי-נהר - שיחה 19:52, 13 בינואר 2019 (IST)

דיונים קודמים[עריכת קוד מקור]

תיוג המשתתפים בדיון הקודם: בורה בורה, EldadHe, Eladti, IKhitron, Amirosan, מי-נהר, אבגד, דוד שי, גנדלף, מלא כל הארץ כבודי. סליחה אם שכחתי מישהו. בן עדריאלשיחה • ד' בשבט ה'תשע"ט 02:00, 10 בינואר 2019 (IST)
תודה על התיוג. כן אז כבר מחכה להצביע בעד..  :) אבגד - שיחה 02:06, 10 בינואר 2019 (IST)
פספסת את Gilgamesh ואת ואת דגש חזק. אבגד - שיחה 03:01, 10 בינואר 2019 (IST)

דיון נוכחי[עריכת קוד מקור]

עמדת צד א' - בערך תוצג טבלה לא מוסתרת של כל תוצאות סקרי הבחירות[עריכת קוד מקור]

  • הקהל מחפש את זה מאוד. גם אם לא כל הקהל. יש המון שאוהבים את זה ומחפשים את זה. אני זוכר את עצמי בכמה בחירות קודמות בעשור האחרון מחפש את זה כמו מטומטם. הגיע הזמן שיהיה מקום אנציקלופדי המסכם את זה. אבגד - שיחה 02:09, 10 בינואר 2019 (IST)
    אני לא מבין למה לא להסתיר אפילו לשיטתך. ברור שבסופו של דבר זה יתפוס מקום גדול בערך, למה לא להסתיר? המידע מופיע, רק צריך ללחוץ על כפתור. בן עדריאלשיחה • ד' בשבט ה'תשע"ט 02:15, 10 בינואר 2019 (IST)
    בדיוק לכן באם זה יגדל יש את אופציה ד' (סקרי הבחירות יוצגו בטבלה בערך נפרד עם קישור לשם מהערך של הבחירות). אבגד - שיחה 02:16, 10 בינואר 2019 (IST)
  • אנשים, בכללם אני, נכנסים לערך לראות את הסקרים! לשם מה לשלוח אותם לשוטט ברחבי הרשת אם פה הכל מוגש בכפית. מספיק עם הטיעונים השטותיים לא אנציקלופדי. מי מחליט מה אנציקלופדי ומה לא. אחרי הבחירות יהיה אפשר להשוות יפה את המגמה שהתפתחה במשך שלושה חודשים ואז זה יהיה אפילו יותר אנציקלופדי. לטיעון שזה "חדשות", היום זה אולי חדשות (גם על זה אני לא סגור) מחר זה מידע אנציקלופדי בעל ערך מוסף גבוה שיש לו גם חשיבות מחקרית. הפיסקה מופיעה בסוף הערך ולא מפריעה לקריאתו. הסתרה רק תגרום לכך ש-70% מהקוראים שלא מורגלים לטריקים האלה, בכלל לא יראו את המידע. בורה בורה - שיחה 02:33, 10 בינואר 2019 (IST)
    חשיבות מחקרית יש לכל ידיעה בעיתון כמעט, תשאל כל אחד שחוקר את המאה האחרונה. זה לא אומר שכל דבר בעל חשיבות מחקרית הוא אנציקלופדי ושכל העיתונים צריכים להכנס לויקיפדיה. מה הערך המוסף הגבוה? בן עדריאלשיחה • ד' בשבט ה'תשע"ט 02:38, 10 בינואר 2019 (IST)
זה לא אומר שכל דבר, נכון. אבל יש דברים שכן. בחירות זה לא משהו שקורה כל יום וכל המדינה עוקבת אחרי זה ובהחלט אני מסכים עם בורה בורה שיש לזה ערך מוסף גבוהה (וגם ערך מחקרי) לסקרים. אבגד - שיחה 02:50, 10 בינואר 2019 (IST)
שוב, זה ש"המדינה עוקבת" זה תיאור חדשותי, לא אנציקלופדי. בן עדריאלשיחה • ד' בשבט ה'תשע"ט 03:03, 10 בינואר 2019 (IST)
אתה עכשיו מדבר על תיאור המצב. המדינה אבל רוצה לדעת את הדברים הללו לא רק בשעת מעשה. זה מאוד מביע המצב והשתנות הדברים מרגע הכרזת הבחירות ועד לבחירות עצמם. גם אם הסקרים אומרים שהמחנה הציוני יקימו את הממשלה, ובסוף הליכוד עושה את זה. אדרבה. זה היה חידוש גדול שבפועל לא היה קרוב למה שהיה בסקרים. וכולנו זוכרים את ה"יום כיפור של הסוקרים", מה זה אם לא הסקרים והשפעתם? אין שאלה בכלל על עוצמת ההשפעה של הסקרים גם אם זה שקרים. אבגד - שיחה 03:06, 10 בינואר 2019 (IST)
בכלל לא דברתי על מידת האמינות. אני מסכים שאם יתברר מידע חשוב על הסקרים (למשל שאחד הסקרים קלע בול, או שהם היו ממש רחוקים מהמציאות) ראוי להכניס משפט בערך, מכאן ועד טבלת סקרים המרחק עצום. בן עדריאלשיחה • ד' בשבט ה'תשע"ט 03:10, 10 בינואר 2019 (IST)
אני חושב שזה המקום הכמעט יחיד ברשת שאפשר לקבל את כל הסקרים בטבלת מיון מסודרת ולראות את המגמות במערכת הבחירות, גם אם הטענה של "לא אנציקלופדי" נכונה (ואני לא אומר שהיא נכונה), זה מתגמד ביחס לשירות המעולה לציבור. מוטיאל - שיחה 12:31, 15 בינואר 2019 (IST)
אני לא יודע על הפעם הזו, אבל במערכת הבחירות הקודמת היו כמה אתרים שרכזו סקרים ([1]. כדאי לחפש גם הפעם. גם אם אין, זה שזה מידע שימושי לא אומר שמקומו אצלנו. בן עדריאלשיחה • ט' בשבט ה'תשע"ט 13:57, 15 בינואר 2019 (IST)

עמדת צד ב' - בערך תוצג טבלה מוסתרת של תוצאות כל סקרי הבחירות[עריכת קוד מקור]

עמדת צד ג' - בערך תוצג טבלה ובה תוצאות מספר קטן של סקרי בחירות מייצגים[עריכת קוד מקור]

  • על אף שסקרי הבחירות הוכיחו את עצמם כלא אמינים ולא מייצגים, וטעו במקרים רבים, והבחירות לכנסת העשרים הן הדוגמה האולטימטיבית של מציאות זו, עדיין הסקרים הם חלק בלתי נפרד מתעמולת הבחירות, וראשי ונציגי סיעות מתנהלים באופנים קריטיים ומשמעותיים בהתבסס על אותם סקרים. אין צורך כמובן להקצין ולהציג את כל הסקרים, כי אז הטבלאות תהיינה מבולגנות במלל קשה לפיענוח, וקשה לי להאמין שמישהו יטרח להתחיל לעיין בהן. לכן מוטב שיוצגו סקרים מסכמים, הבוחנים את ממוצע כלל הסקרים של אותו שבוע. בר-כח - שיחה 19:21, 9 בינואר 2019 (IST)
מה עם אופציה שכמה סקרים יהיו בחוץ והשאר מוסתרים? אולי זו אופציה מסויימת של פשרה? ואולי שזה יהיה באופציה נוספת שישית? אבגד - שיחה 02:14, 10 בינואר 2019 (IST)
אם מישהו תומך בעמדה זו, הוא מוזמן להוסיף אין טעם להוסיף אפשרויות ללא תומכים. בן עדריאלשיחה • ד' בשבט ה'תשע"ט 02:15, 10 בינואר 2019 (IST)

עמדת צד ד' - סקרי הבחירות יוצגו בטבלה בערך נפרד עם קישור לשם מהערך של הבחירות[עריכת קוד מקור]

  • אני מתלבט מה יותר טוב, עמדה זו או עמדה א' - הראשונה (בערך תוצג טבלה לא מוסתרת של כל תוצאות סקרי הבחירות). יש מעלה באופציה זו כי אם אכן זה יהיה הרבה סקרים אז יגיע לזה ערך בפני עצמו. למעשה "יש בזה מה שאין בזה". בדיונים הקודמים ציינו שויקיפדיה האנגלית יש ערך בפני עצמו על זה. אני די מתחבר לרעיון. אבגד - שיחה 02:24, 10 בינואר 2019 (IST)
הבעיה היא שמדובר למעשה בערך של רשימה ורווחת דעה בויקיפדיה העברית לפיה לא אוהבים ערכי רשימות. בניגוד לויקיאנגלית ששם זה מאוד נפוץ. --EldadHe - שיחה 12:34, 11 בינואר 2019 (IST)
תמיד יש יוצאי דופן. אבגד - שיחה 18:12, 11 בינואר 2019 (IST)
EldadHe, למיטב זיכרוני מה שעומד מאחורי הנוהג הזה הוא שלא מקובלות רשימות של ערכים ללא תוספת תוכן מעבר למה שיכולה להוות קטגוריה כי אז הרשימה היא כפילות לקטגוריה והערך מיותר. זה לא המקרה פה. Mbkv717שיחה • ט' בשבט ה'תשע"ט • 07:04, 15 בינואר 2019 (IST)

עמדת צד ה' - אין להציג סקרי בחירות כלל[עריכת קוד מקור]

סיכום סקרים זה לא חדשות. אבגד - שיחה 02:16, 10 בינואר 2019 (IST)
אם זה לא חדשות, אז אני לא יודע מה כן... בן עדריאלשיחה • ד' בשבט ה'תשע"ט 02:17, 10 בינואר 2019 (IST)
זה הבנת השטח והמצב. הגם שזה לא עובדה מוגמרת ,אלא רק סקרים - זה נותן הבנה ומבט מסויים. וודאי שכל הפוליטיקאים למשל מסתכלים על זה ומתייחסים לזה, גם אם הם לא אוכלים את זה, אלא רק מריחים את זה. אבגד - שיחה 02:22, 10 בינואר 2019 (IST)
ברור שהפוליטיקאים והציבור מסתכלים על זה, אבל זה לא אומר שזה לא חדשות, הם גם מסתכלים בחדשות. הנקודה היא שזה לא מידע שצריך להיות באנציקלופדיה, גם אם הציבור מתעניין בזה. לשיטתך אפשר לסגור לגמרי את אתרי החדשות ושהכל יופיע פה... בן עדריאלשיחה • ד' בשבט ה'תשע"ט 02:32, 10 בינואר 2019 (IST)
לטיעון שזה "חדשות", היום זה אולי חדשות (גם על זה אני לא סגור) מחר זה מידע אנציקלופדי בעל ערך מוסף גבוה שיש לו גם חשיבות מחקרית. הפיסקה מופיעה בסוף הערך ולא מפריעה לקריאתו. בורה בורה - שיחה 02:35, 10 בינואר 2019 (IST)
עניתי למעלה. בן עדריאלשיחה • ד' בשבט ה'תשע"ט 02:46, 10 בינואר 2019 (IST)
סקרי בחירות הם אולי כלי עבודה למפלגות. מבחינת הציבור אין להם שום חשיבות. הצגתם המפורטת בוויקיפדיה מקיימת בנו את דבר הנביא: ”וַיֵּלְכוּ אַחֲרֵי הַהֶבֶל וַיֶּהְבָּלוּ”. כן נזכה ויתקיים בנו גם דברו של נביא אחר: ”וְגָר זְאֵב עִם כֶּבֶשׂ וְנָמֵר עִם גְּדִי יִרְבָּץ וְעֵגֶל וּכְפִיר וּמְרִיא יַחְדָּו וְנַעַר קָטֹן נֹהֵג בָּם”. דוד שי - שיחה 08:06, 10 בינואר 2019 (IST)
הסקרים, מלבד כלי עבודה למפלגות, הם גם שיח תקשורתי וציבורי. איזה כלי תקשורת או דיון פוליטי ברשתות החברתיות לא מדבר על אבי גבאי והמספר החד ספרתי של מפלגת העבודה, או על ה16 או 17 מנדטים של גנץ עוד לפני שהחל לפתוח את פיו ולהציג את דעותיו?! התעלמות מסקרי בחירות בערך המדבר על הבחירות לדעתי זה הצגת מידע חלקי והשמטת מידע חשוב ומרכזי בנושא בערך. בר-כח - שיחה 11:47, 10 בינואר 2019 (IST)
מה שדוד שי אמר. וכלל נקוט בידינו שאם תרצה לדעת מה לא קרה במציאות, לך תסתכל בחדשות. אנו כותבים פה אנציקלופדיה. מי-נהר - שיחה 09:52, 13 בינואר 2019 (IST)
  • זה שאנשים רוצים לראות את זה, זאת לא סיבה. אם נוסיף תמונת פורנו לכל ערך, הם ירצו יותר, אבל לא נעשה את זה. חובה להציג סקרים כי הם חלק מהמידע הרלוונטי על מערכת הבחירות, ואסור להוריד שום חלק על דעת עצמנו. ולגבי זה שהם לא בטוח מייצגים נתונים נכונים - אני רק אחזור על אותו טיעון שכתבתי במקום אחר. גם עלילת ספרים וסרטים היא לא אמת, אבל אנו לא מוחקים, כי היא חלק מהעניין. כל עוד הסקרים זה משהו שרלוונטי לתהליך (למשל, ראש מפלגה X מזמין סקרים כדי להחליט האם כדאי לא להתחבר למפלגה אחרת) - יש להציג את זה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 14:46, 10 בינואר 2019 (IST)
    שאלת האמת היא אכן לא רלוונטית, אלא שאלת האנציקלופדיות. סקרים הם בהגדרה מידע חדשותי ולא אנציקלופדי. בן עדריאלשיחה • ט' בשבט ה'תשע"ט 13:59, 15 בינואר 2019 (IST)
  • ניתן למצוא אתרים אחרים שמרכזים את הסקרים ולקשר מהקישורים החיצוניים. בבחירות קודמות היו טבלאות כאלה גם ללא עזרת ויקיפדיה. בן עדריאלשיחה • ט' בשבט ה'תשע"ט 13:59, 15 בינואר 2019 (IST)
    איפה מחוץ לוויקיפדיה רוכזו כל הסקרים? בברכה, גנדלף - 02:44, 17/01/19

עמדת צד ו' - הטבלה תוצג באופן גלוי עד הבחירות ובאופן מוסתר לאחריהן[עריכת קוד מקור]

סקרי בחירות, מטבעם, מושכים הרבה מאוד תשומת לב לפני הבחירות. עבורי זה החלק הכי מעניין (בפער גדול) בערך. אחרי הבחירות - הסקרים קצת משולים לאתרוגים אחרי סוכות. אמנם עדיין יש בהם תועלת כדי לראות מי היה הכי קרוב. נרו יאירשיחה • ט' בשבט ה'תשע"ט • 16:03, 15 בינואר 2019 (IST)

(מתייג את כל המשתמשים שהצביעו לפני שנוספה הצעה זו: בן עדריאל, Amirosan, Amirosan, בורה בורה, דולב, כל הארץ, דוד שי, Theshumai, IKhitron, Mbkv717, מי-נהר, בר-כח, בן ג., Nirvadel, EldadHe, בני, משתמש:דב ט., Ranbar). בברכה אבגד - שיחה 17:38, 15 בינואר 2019 (IST)
נרו יאיר, אם הבנתי נכון, אתה מציע את עמדת צד א' עד יום הבחירות, ולאחר מכן את עמדת צד ב'? Amiroשיחהמיזם כדורסלני הנבחרת 18:16, 15 בינואר 2019 (IST)
כן. לדעתי רבים מקרב מי שתומכים באפשרות א' לא מביאים מספיק בחשבון את היום שאחרי הבחירות (ושנתיים לאחריו), ומצד שני רבים מקרב מי שלא אוהבים את האפשרות הזאת כן חושבים על היום שאחרי. שניהם צודקים, השאלה רק מתי. נרו יאירשיחה • ט' בשבט ה'תשע"ט • 18:36, 15 בינואר 2019 (IST)

זה בדיוק הענין. הההבדל המהותי בין מידע חדשותי לאנציקלופדי הוא שאלת הפרספקטיבה שלאחר זמן. ההצעה הזו מבהירה שהמידע הוא חדשותי, והראיה שאחר כך נסתיר אותו. אני לא חושב שהצעה כזו תקינה בכלל, אני לא מכיר אפשרות של מידע אנציקלופדי לשעה בלבד. תצביעו כאילו אתם אחרי הבחירות. בן עדריאלשיחה • י' בשבט ה'תשע"ט 18:40, 15 בינואר 2019 (IST)

זה כמו שאנחנו כותבים על מישהו שהוא "ראש העיר הנבחר", למרות שברור שבעוד שבועיים או פחות הסטטוס ישתנה. חשיבותו של מידע תלויה גם בנקודה שבה אנו נמצאים על ציר הזמן. כאמור, עבורי זה החלק הכי מעניין כרגע בכל הערך הזה, ובפער גדול. נרו יאירשיחה • ט' בשבט ה'תשע"ט • 18:46, 15 בינואר 2019 (IST)
אין הנידון דומה לראיה. כרגע הוא ראש עיר נבחר, מחר הוא יהיה ראש העיר. זה עדכון תוכן שקיים בכל ערך (היום יש בעיר 20 תושבים ומחר 30). פה אתה לא מדבר על עדכון תוכן, אלא על חשיבות מתעדכנת. למה הדבר דומה, למחיקת ערך על בכיר לשעבר. אם לאחר מותו אין לו חשיבות, זה מראה שלמפרע לא היתה חשיבות אנציקלופדית אלא רק חדשותית. בן עדריאלשיחה • י' בשבט ה'תשע"ט 18:57, 15 בינואר 2019 (IST)
מקבל שיש הבדל. מצד שני זה לא דומה כלל למחיקת ערך על בכיר לשעבר, כי ברגע שיש חשיבות - אז יש חשיבות אנציקלופדית. ביחס לתוכן הערך ייתכנו שינויים, ובפרט ייתכן שדברים שפעם נחשבו הכי חשובים בעולם היום פחות משנים. על כל פנים אין טעם להאריך בוויכוח הזה, כל אחד יצביע כהבנתו. נרו יאירשיחה • ט' בשבט ה'תשע"ט • 19:05, 15 בינואר 2019 (IST)
לפסקה הזו אין חשיבות אנציקלופדית, ואם יש לה, היא קיימת גם אח"כ. בדיוק כמו בכיר לשעבר. הדיון הזה חשוב כי אני כופר בכלל בחוקיות ההצעה הזו. בן עדריאלשיחה • י' בשבט ה'תשע"ט 23:15, 15 בינואר 2019 (IST)

זכות הצבעה ישנה למשתמשים שנרשמו לפחות 30 ימים לפני פתיחת ההצבעה, ביצעו לפחות 100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (כלומר עריכות דפי שיחה, דפי מדיניות וכדומה אינן נספרות) ואינם עורכים בתשלום.

אין להצביע לפני פתיחת ההצבעה ואין לפתוח את ההצבעה עד אשר חלפו 72 שעות מהצגת טיעוני הצדדים. בהתאם לוויקיפדיה:מלחמת עריכה אין להוסיף או לגרוע מאופציות ההצבעה שסוכמו על ידי הצדדים ללא הסכמתם, אלא אם כן הבורר אישר את השינוי.

שיטת ההצבעה[עריכת קוד מקור]

יש לדרג את כל האפשרויות העומדות להצבעה. אפשרויות שתתעלמו מהן ייחשבו לאחרונות בתור. הדירוג יכול להיות חלקי, ואסור לו לכלול סתירות פנימיות.

את ההעדפות אפשר לנסח באופן מילולי, למשל "אפשרות א', ואם לא אז ב' או ג', ואם לא אז ד'". אפשר גם להשתמש בקיצורים המקובלים:

  • ד – העדפת אפשרות ד' על פני כל אפשרות אחרת.
  • בגא - העדפת אפשרות ב', ואם לא אז ג' ואם לא אז א' ואם לא אז כל אפשרות אחרת.
  • ב(גא) - העדפת אפשרות ב' כאפשרות ראשונה ולאחר מכן א' או ג' ללא העדפה ביניהן ואותן על פני כל אפשרות אחרת.
  • גד(אב) – העדפת האפשרויות ג' ו-ד' על פני אפשרויות א' ו-ב', כשאפשרות ג' עדיפה על פני ד' ולאחריהן א' ו-ב' ללא ההעדפה ביניהן ואותן על פני כל אפשרות אחרת.
  • (דה)(אבג) – העדפת אפשרויות ד' או ה' (ללא העדפה ביניהן) על פני אפשרויות א', ב' או ג' (ללא העדפה ביניהן) ואותן על פני כל אפשרות אחרת.

הקולות ישוקללו לפי שיטת שולצה למציאת זוכה יחיד.

אפשרויות ההצבעה[עריכת קוד מקור]

שימו לב: סדר ההצעות שונה ממה שהיה בראשית הדיון (ראו בדף השיחה)

  • אפשרות א' - בערך תוצג טבלה ובה תוצאות כל סקרי הבחירות, ללא הסתרה
  • אפשרות ב' - בערך תוצג טבלה מוסתרת של תוצאות כל סקרי הבחירות
  • אפשרות ג' - בערך תוצג טבלה ובה תוצאות מספר קטן של סקרי בחירות מייצגים
  • אפשרות ד' - טבלה ובה תוצאות כל סקרי הבחירות תוצג בערך נפרד, תוך קישור מדף הבחירות לשם
  • אפשרות ה' - אין להציג סקרי בחירות כלל
  • אפשרות ו' (נוספה באיחור) - הטבלה תוצג באופן גלוי עד הבחירות ובאופן מוסתר לאחריהן

ההצבעה[עריכת קוד מקור]

  1. ה(גב)דא."עבורי זה החלק הכי מעניין (בפער גדול) בערך." (אבל אני לא נותן לזה להשפיע על השיקולים האנציקלופדיים...) בן עדריאלשיחה • ח' בשבט ה'תשע"ט 14:02, 14 בינואר 2019 (IST)
  2. (באו)דהג. Amiroשיחהמיזם כדורסלני הנבחרת 14:37, 14 בינואר 2019 (IST)
  3. אובדגה. "עבורי זה החלק הכי מעניין (בפער גדול) בערך." בורה בורה - שיחה 16:38, 14 בינואר 2019 (IST)
  4. ד,ו,א,ב "עבורי זה החלק הכי מעניין (בפער גדול) בערך." אבגד - שיחה 17:54, 14 בינואר 2019 (IST)
  5. הגב דולבשיחה 18:55, 14 בינואר 2019 (IST)
  6. גהבואד מלא כל הארץ כבודישלח הודעה ל-013-28143 • ט' בשבט ה'תשע"ט • 19:31, 14 בינואר 2019 (IST)
  7. הגב דוד שי - שיחה 19:32, 14 בינואר 2019 (IST)
  8. הבג איש השום (Theshumai) - שיחה 20:40, 14 בינואר 2019 (IST)
  9. אבגדו יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 22:09, 14 בינואר 2019 (IST)
  10. דבואגה. Mbkv717שיחה • ח' בשבט ה'תשע"ט • 22:13, 14 בינואר 2019 (IST)
  11. הדבא מי-נהר - שיחה 02:07, 15 בינואר 2019 (IST)
  12. גובאדה בר-כח - שיחה 02:33, 15 בינואר 2019 (IST)
  13. גבא Nirvadel - שיחה 09:30, 15 בינואר 2019 (IST)
  14. באו(ד) --EldadHe - שיחה 09:35, 15 בינואר 2019 (IST)
  15. הוגבדא בנישיחה • ט' בשבט ה'תשע"ט • 11:41, 15 בינואר 2019 (IST)
  16. הגב דב ט. - שיחה 13:44, 15 בינואר 2019 (IST)
  17. ה Ranbarשיחהבואו לתיאטרון - תהנו מהמזגן 14:09, 15 בינואר 2019 (IST)
  18. ו(אב)דג. נרו יאירשיחה • ט' בשבט ה'תשע"ט • 16:07, 15 בינואר 2019 (IST)
  19. הדב Eladti - שיחה
  20. (באו)דגה כובש המלפפוניםשיחה 18:17, 15 בינואר 2019 (IST)
  21. הגב Liad Malone - שיחה 20:34, 15 בינואר 2019 (IST)
  22. הגב • חיים 7שיחה01:18, 16 בינואר 2019 (IST)
  23. ובאד(גה) פּ‏ִירֵאוּס § שִֹיחָה 01:50, 16 בינואר 2019 (IST)
  24. א(בד)וגה מלך הצבים - שיחה 17:49, 16 בינואר 2019 (IST)
  25. בגאדוה ניב - שיחה 20:52, 16 בינואר 2019 (IST)
  26. אבד אורי פרקש - שיחה 21:35, 16 בינואר 2019 (IST)
  27. בואדג - סקרים גם משקפים את ההתפתחויות במערכת הבחירות וגם משפיעים עליהם. עצם ההתעניינות במפלגה של גנץ לעומת מפלגות חדשות אחרות שלא עוברות את אחוז החסימה, זה בגלל הסקרים. בברכה, גנדלף - 02:42, 17/01/19
  28. הגב--היידן 05:52, 17 בינואר 2019 (IST)
  29. ובא (לציון גואל) איתן - שיחה 12:38, 17 בינואר 2019 (IST)
  30. ב-א-ו נדנד - '''די להטייה בויקיפדיה!''' - שיחה 20:33, 17 בינואר 2019 (IST)
  31. ה - ערך אנציקלופדי הוא ממש לא המקום להצגת סקרי בחירות, ואת זה אני כותב כשאני האחרון שיזלזל בסקרים! בנוסף, האפשרות להצגת "תוצאות כל סקרי הבחירות" היא ממש לא ריאלית. כמי שמעורה בנושא, בעת הזאת, אני נחשף ללפחות שני סקרים, של מכונים שונים, מדי יום. לא כולם מתפרסמים בתקשורת וגם אם כן, לא תמיד הם מתפרסמים במלואם. ניסיון להציג את התמונה המלאה בנושא זה הוא פשוט לא ישים. Ldorfmanשיחה 23:08, 17 בינואר 2019 (IST)
    הכוונה כמובן לסקרים שמתפרסמים בתקשורת, לא מעבר לזה. נרו יאירשיחה • י"ב בשבט ה'תשע"ט • 12:41, 18 בינואר 2019 (IST)
    גם אז, בסיטואציה של ריבוי ערוצי תקשורת, לא נוכל לוודא שהבאנו את כולם. משום כך, לא ראוי שנציין בפני הקורא שאנו מציגים לו את מכלול הסקרים. Ldorfmanשיחה 00:42, 21 בינואר 2019 (IST)
    תמיד יש חשש שאנחנו מפספסים משהו. אני מסופק אם עד עתה פספסנו בעניין הזה, וגם אם כן - 95% ואפילו 90% הצלחה אינם סיבה להתייאש ולומר שאם זה לא 100% אז עדיף להישאר עם 0%. נרו יאירשיחה • ט"ו בשבט ה'תשע"ט • 09:54, 21 בינואר 2019 (IST)
  32. אבג. צור החלמיש - שיחה 23:13, 17 בינואר 2019 (IST)
  33. גא - הסתרה של טבלה לא עובדת בניידים, הסתרה לא תפתור את הבעיה. גם לא הגיוני שויקיפדיה באנגלית תיהיה יותר מקצועית מאיתנו בנושא. – אסף (Sokuya)שיחה 23:29, 17 בינואר 2019 (IST)
    Sokuya בדיוק בשביל זה יש את {{טבלה מוסתרת}} שדווקא כן עובד בניידים! אבגד - שיחה 01:37, 18 בינואר 2019 (IST)
    אבגד אני עדיין לא רואה שזה עובד. ראה למשל את פסקת כוחות בערך הפלישה לנורמנדי. – אסף (Sokuya)שיחה 12:30, 18 בינואר 2019 (IST)
    Sokuya אכן אני כעת רואה שזה מצד אחד מוצג בנייד ומצד שני זה לא מוסתר שם. רק זכרתי שזה מוצג בנייד ולא שלא מוסתר, כעת ראיתי. ואכן כך אבגד - שיחה 17:37, 18 בינואר 2019 (IST)
  34. הגב — דגששיחה 01:45, 18 בינואר 2019 (IST)
  35. הגב. יזהר ברקשיחה • י"ב בשבט ה'תשע"ט • 01:49, 18 בינואר 2019 (IST)
  36. (אבדו)גה. – Dork105 (שיחה) 17:24, 18 בינואר 2019 (IST)
  37. בוא אופק ~ השאירו הודעה, אני זמין ~ חבל שאין יחבל! 23:53, 18 בינואר 2019 (IST)
  38. ואבגדה ישראל - שיחה 19:19, 19 בינואר 2019 (IST)
  39. דגבאוה מיכאל.צבאןשיחה • י"ד בשבט ה'תשע"ט • 20:42, 19 בינואר 2019 (IST)
  40. אדוגב ‏Guycn2 · ☎‏ 12:22, 20 בינואר 2019 (IST)
  41. הגב BAswim - שיחה 22:24, 20 בינואר 2019 (IST)
  42. הגבודא אופק כחול - ביבר הזכוכית 00:38, 21 בינואר 2019 (IST)
  43. ض (שתעתוקה בעברית לפי ועדת הבחירות המרכזית לכנסת היא האות ד) emanשיחה 12:53, 21 בינואר 2019 (IST)
  44. וב yechiel - שיחה 13:57, 21 בינואר 2019 (IST)

ללא זכות הצבעה[עריכת קוד מקור]

  1. אבדגה. בן ג. (שיחה) תרומת כוח-חישוב 05:41, 15 בינואר 2019 (IST)
  2. ואב. Dgw (שיחה) 20:37, 17 בינואר 2019 (IST)
  3. א. הצגת כל הסקרים כולל מי שלא עובר אחוז חסימה בהסתרה. ממוצע של כל הסקרים לאותו יום בגלוי. רישום מספר מנדטים למי שעובר את אחוז החסימה ואחוזים למי שלא עובר. --84.108.191.66 16:49, 19 בינואר 2019 (IST)
  4. ודאבגה ידידיה צבאןשיחה • י"ג בשבט ה'תשע"ט • 20:34, 19 בינואר 2019 (IST)
  5. אובגדה Cyrus10 - שיחה 12:01, 21 בינואר 2019 (IST)

הצבעות לא תקינות[עריכת קוד מקור]

  1. ض emanשיחה 12:12, 17 בינואר 2019 (IST)
    לתשומת ליבך, הצבעה זו לא תחשב לתקינה, היא אינה מכילה את אחת האפשרויות • חיים 7שיחה16:26, 17 בינואר 2019 (IST)
    אז בא נתייג אותו eman. אבגד - שיחה 20:36, 17 בינואר 2019 (IST)
    היא דווקא בהחלט מכילה את אחת האפשרויות. emanשיחה 23:37, 20 בינואר 2019 (IST)

ההצבעה נסגרה. מחכים לחישוב התוצאות. בורה בורה - שיחה 16:38, 21 בינואר 2019 (IST)

אפשרות ב' ניצחה את כל האפשרויות האחרות (את א' 9:28, את ג' 17:23, את ד' 7:32, את ה' 18:24 ואת ו' 10:27) ועל כן היא האפשרות הזוכה: בערך תוצג טבלה מוסתרת של תוצאות כל סקרי הבחירות. בברכה, Easy n - שיחה 18:54, 21 בינואר 2019 (IST)