לירון לב – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
תיקון נוסף של הקישור
מ הסרת תבנית:אין תמונה משדה תמונה בתבנית, בערך בו יש הצגה אוטומטית של "אין תמונה"#
שורה 1: שורה 1:
{{שחקן
{{שחקן
|שם=לירון לב
|שם=לירון לב
|תמונה={{אין תמונה|גבר|יישור=ללא}}
|תמונה=
|כיתוב=
|כיתוב=
|שם במה=
|שם במה=

גרסה מ־16:07, 17 בפברואר 2017

תבנית:שחקן

לירון לב (נולד ב-5 בדצמבר 1982) הוא זמר, פזמונאי, מלחין, שחקן ומדבב ישראלי.

ביוגרפיה

לירון לב נולד וגדל בפתח תקווה, וב-1989 בגיל 7 החל לנגן בגיטרה, לשיר ולשחק. כבר בילדותו כתב שירים עם אחיו וביצע אותם בתחרויות לכישרונות צעירים: ב-1993 בגיל 11 זכה בתחרות "פסטיקט" עם השיר "דור זהב" וב-1996 בגיל 14 זכה בתחרות "קולות וצלילים" עם השיר "כמו סרט מצויר".[1]

כנער צעיר שיחק בתפקידי משנה במחזות זמר: בשנת 1996 גילם את תפקיד פרידריך פון טרמפ (הילד השני במשפחה) במחזמר "צלילי המוזיקה" בכיכובה של חני נחמיאס, ובשנת 1997 השתתף במחזמר המקורי "הלב" בכיכובו של טוביה צפיר.[2]

דיבוב

בעקבות השתתפותו במחזמר החל לדבב בסדרות ובסרטי הנפשה לילדים והוא עוסק בכך ברציפות משנת 1997 ועד היום (נכון ל-2011). לאורך השנים דיבב עשרות תפקידים, בהם: אוליבר טוויסט בסדרה "אוליבר טוויסט", כריסטופר רובין בסרטי "פו הדב", טום רידל בסרט "הארי פוטר וחדר הסודות", סקאמפ בסרט "היפהפייה והיחפן 2 ההרפתקה של סקאמפ", פייר בסדרה "היה היה - ממציאים" ו"היה היה - דואגים לכדור הארץ", טראנקס בסרטי "דרגון בול", קספר בסדרה ובסרט "קספר ובית הספר לרוחות", אדם פרייס/נורמן פרייס ב"סמי הכבאי", ג'יימס ב"פוקימון" וגם ב"פריקבוי וצ'אם צ'אם", "מיקמק" (ובסרט מיקמק), אוון ב"אי-שרדות","קיד וקאט", "אווטאר","האגדה של קורה", "חברים בחווה", "מספרי משימה", "ג'יבר ג'אבר", "היכון, חידון, הופ!", "דובוני אכפת לי", "זובומפו", "הרפתקאות מקס" ועוד. ברבות מהסדרות הוא אף ביצע את שירי הפתיחה או שר שירים מתוך הסרטים והסדרות[3] הוא דיבב גם בבייבלייד עידן המתכת, אלופי המתכת וזעם המתכת את ריוגה, באו (Bau) ועוד, גם בבקוגן, שון ואת שוג'י. בסדרה "סוניק SatAM", דיבב את סוניק הקיפוד וביצע את הגרסה השנייה של הפתיח. בסדרה "קספר ובית ספר לרוחות" הוא דיבב את קספר, ב-2013 דיבב את גאי בסרט "הקרודים" ואת הנסיך האנס בסרט "לשבור את הקרח" ב-2016 דיבב את ברנץ' בסרט "טרולים".


בתחילת 2017 החל לעבוד רק במוזיקה (לפי דבריו של דן שצברג) אבל יחזור לדיבוב בפורים ב1 במרץ 2017.

כשחקן

בצבא שירת בלהקת חיל החינוך בהרכב אקוסטי בשם "ארבע על ארבע". בשנת 2002, בעודו חייל, הופיע בתוכנית "כדי שלא יאבד", תוכנית מיוחדת להנצחת חללי צה"ל שמפיקה הטלוויזיה החינוכית בשיתוף קצין חינוך ראשי ומשודרת מדי שנה ביום הזיכרון.[4] לב ביצע את השיר "לא שכחתי דבר" שהלחין למילותיו של חייל שנפל.

לירון לב זכה לחשיפה ציבורית נרחבת בשנת 2004 כשהשתתף בעונה השנייה של תוכנית המציאות כוכב נולד. ביצועו לשיר "נבראתי לך" של שלמה ארצי נחרט בתודעה הציבורית כאחד הביצועים האיכותיים בתוכנית, אולם לא הציל אותו מהדחה. הפקת התוכנית ארגנה תוכנית "גלגל הצלה" שבה הוחזר לב על ידי הצופים, אולם לא עלה לגמר וסיים במקום הרביעי. בתום התוכנית הופיע במופע בימתי עם בוגרי העונה. עוד באותה שנה השתתף בתפקיד אורח בסדרת הטלוויזיה "הפיג'מות" בערוץ הילדים. הוא שיחק את דוד (קול בלבד), בפרק שבו חגגו לאילן רוזנפלד יום הולדת (עונה 3).

בחנוכה 2004 שיחק לב בתפקיד ראשי במחזמר המקורי "האסופית" שיצר אבי קורן והלחין מירון מינסטר. הוא גילם את גילברט בלייט, חברהּ של אן שרלי (סשה גרישקוב, שהייתה איתו גם בעונה השנייה של כוכב נולד) לצד מיקי קם בתפקיד הדודה מרילה.[5]

בחנוכה 2005 השתתף במופע "שיר נולד" – זמרים ישראלים שרים שירי ילדים מכל הזמנים – שביים משה קפטן לצד זמרים ושחקנים רבים, בהם צביקה הדר, צביקה פיק, עודד מנשה, ריקי גל, נינט טייב, מאיה בוסקילה, בוגרי כוכב נולד ועוד. בנובמבר אותה שנה הופיע עם דני רובס בתוכנית "דואט ישראלי" ששודרה בערוץ חינוכית 23. בכל תוכנית הופגשו שני אמנים ישראליים לשיחה משותפת על יצירה ולביצועים משותפים לשיריהם. רובס ביצע בה את השיר "תחזירי מלחמה" שכתב והלחין לב.

בשנת 2005 שיחק בסדרת הטלוויזיה לנוער "השמינייה" בערוץ הילדים ושר את שיר הפתיחה של הסדרה "מול כל העולם", שהפך ללהיט גדול בקרב מעריציה. לב גילם את דמותו של אילן הרמן, בעונה הראשונה חייל שהיה חבר של רוני (דון לני גבאי), ובעונה השנייה משוחרר טרי שמנסה את דרכו בעולם המוזיקה ומשתתף בתוכנית ריאליטי בסגנון "כוכב נולד".

ב-2007 השתתף בתפקיד אורח בסדרה "השיר שלנו".

מ-2010 משתתף במופע מחווה מוזיקלי לגשש החיוור בשם "כולם חכמים כולם" לצד אורי בנאי, אבי דור ודורי בן זאב, בהנחייתם ובניהולם המוזיקלי של האחים עוזי וחיים אסנר.[6]

בשנה זו השתתף לירון לב במופע לכבוד המלחין אריה לבנון. לאחר המופע אזר לירון אומץ ופנה אל זמרת נוספת שהשתתפה, רבקה זהר, ואמר לה כי חומרים חדשים שכתב יהלמו מאד את קולה. זהר, אשר לא הכירה כלל את לירון לב, וסירבה פעמים רבות להצעות לדואטים ושיתופי פעולה, האזינה לחומרים של לב והוקסמה. השיר הראשון שאליו האזינה זהר, "תיקון כללי" שוחרר בביצועם המשותף במאי 2013 והחל מסוף מאי 2013 החלו השניים להופיע במופע משותף לקראת אלבום משותף.

כיוצר לאחרים

לפסטיגל 2004 כתב יחד עם דורון מדלי את מילות השיר "לעוף" שהלחין אוהד חיטמן ושר הראל סקעת. השיר הגיע למקום השני.

לפסטיגל 2007 הלחין יחד עם טל פורר את מילותיו של דורון מדלי לשיר "הלילה אתה מנצח" שביצע תום אבני.

שיתוף הפעולה עם מדלי המשיך באלבום "תהום", אלבום הסולו הראשון של מדלי שיצא בשנת 2008. לב הלחין שלושה משירי האלבום למילים שכתב מדלי: "ממה אתה עייף", "מסלול חיי" ו"חופש" שאותו אף ביצע בדואט עם מדלי. השיר יצא כסינגל בשנת 2009.

ב-2010 כתב והלחין את השיר "צל של הזמן" לאלבום הבכורה של הזמרת הצעירה ליהי עטר.

באותה שנה יצא השיר "בואי אליי" שאת מילותיו כתב לב לוולדי בלייברג, גם הוא בוגר "כוכב נולד" (עונה 7), והלחין מיכאל צ'רקיס.

הקלטות כזמר

לאחר כוכב נולד הוחתם לב בחברת התקליטים NMC. במרץ 2007 הוציא סינגל ראשון בשם "מתעורר מחדש" שכתב והלחין, אולם האלבום (שכבר הוקלט) נגנז בסופו של דבר ולא יצא לחנויות.

לב החל לעבוד על אלבום נוסף; בינואר 2010 יצא הסינגל הראשון "לב פתוח" ובאוגוסט 2011 יצא הסינגל "השמש חזקה מדי". בנובמבר יצא הסינגל "שנינו".

בינואר 2014 השיק יחד עם רבקה זהר את אלבומם המשותף "לא כמו אתמול".[7] במאי 2015 יצא אלבומם המשותף השני "אור מסביב".

להאזנה

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ הביוגרפיה של לירון לב מתוך מאמרי פורום לירון לב בתפוז
  2. ^ המחזמר "הלב" באתר של ירון כפכפי
  3. ^ תבנית:אישים2
  4. ^ כדי שלא יאבד באתר הטלוויזיה החינוכית
  5. ^ האסופית באתר "הבמה"
  6. ^ אבי דור, אורי בנאי ולירון לב מתראיינים ושרים את "זו שמעל למצופה", דן שילון, יום חדש, 7 ביולי 2010
  7. ^ רבקה זהר ולירון לב השיקו את האלבום המשותף "לא כמו אתמול", באתר מאקו, 12 בינואר 2014