שיחת משתמש:פעמי-עליון/ארכיון 4

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

טקסט חלופי=שרידי ארכיון אבלה, בתקווה שהארכיונים שלי יישמרו מסודרים יותר...
טקסט חלופי=שרידי ארכיון אבלה, בתקווה שהארכיונים שלי יישמרו מסודרים יותר...
ארכיונים

ארכיון 1
ארכיון 2
ארכיון 3
ארכיון 4

כתבתי בנושא זה עתה בדף השיחה ההוא, אך אני חושב שכדאי ואפנה גם אליך באופן אישי. תהיתי, תהיה מעוניין לכתוב יחד ערך על חוזה הוסאלים של אסרחדון והשפעתו על ספר דברים? מו סיזלאקהטברנה 23:13, 12 ביולי 2023 (IDT)

האמת, אני בכלל לא מכיר את החוזה – רק את החוזה שלו עם בעל מלך צור. אני מאוד שמח על ההצעה, ואשמח לעזור בכתיבה! אפשר להתחיל בצבירת מקורות בשיחת טיוטה:חוזה הוסאלים של אסרחדון ולהמשיך משם :) פעמי-עליון - שיחה 23:18, 12 ביולי 2023 (IDT)
אני לומד בשנה האחרונה מקרא באוניברסיטה העברית בירושלים, וכמעט בכל קורס הזכירו לפחות במשפט או שניים את החוזה. כשחיפשתי את הנושא בויקיפדיה לפני כמה ימים, גיליתי לתדהמתי שהוא איננו נזכר לא בויקיפדיה העברית, לא בויקיפדיה האנגלית ואף לא בויקיפדיה הגרמנית. בקיצור נמרץ, אפשר לומר זאת כך – אסרחדון כינס את הוסאלים שהיו תחתיו והשביע אותם לשמור אמונים ליורשו בנו אשורבניפל, ומבנה החוזה ותוכנו דומים עד כדי זהים לספר דברים. ההנחה המחקרית, היא כי החוזה שהועבר לואסלים ב-672 לפנה"ס הגיע לישראל וכך בסביבות 620 לפנה"ס חובר ספר דברים. החוזה התגלה ב-1955, כך שהוא "חדש" - ויכול באמת להיות שזו הסיבה שלא נכתב שום דבר בעניינו עד כה. בכל אופן, הוא חלק חשוב במחקר ואשמח לשרף מאמרים ומקורות בעניינו שמתוכם נוכל לכתוב ערך בנושא. מו סיזלאקהטברנה 00:23, 13 ביולי 2023 (IDT)
בערך על אסרחדון באנגלית החוזה נזכר כך: "Esarhaddon's Succession Treaty or Vassal Treaty with Ramataia of Urakazabarna (BM 132548)".‏ Liadmalone - שיחה 01:36, 13 ביולי 2023 (IDT)
מו סיזלאק, מוזר, קראתי בעיון את כל כתובות אסרחדון ואני לא זוכר דבר כזה – אני רק זוכר שהוא כינס את הוסאלים שלו ממערב האימפריה ודרש מהם חומרים לארמונו. אני גם לא מבין איך חוזה כזה יכול להיות דומה לספר דברים, אבל אחכה לקריאת המקורות כדי להבין... אם יש לך כבר חומרים, שתף אותם איתי בשיחת הטיוטה, ונראה איך מתקדמים (אני אראה אם אני מוצא עוד חומרים ואז נחליט על מבנה הערך)
ליעד, אם אתה מכיר את החוזה (וגם אם לא) אתה מוזמן גם להשתתף!
אגב, אחרי שנסיים בעברית, אוכל לתרגם את התוצר לאנגלית, ואפילו ליצור קצרמר בגרמנית. פעמי-עליון - שיחה 02:17, 13 ביולי 2023 (IDT)
Diana Edelman, “The Proposed Use of Esarhaddon’s Vassal Ade to Compose Deuteronomy 13 and 28”, סרטון בערוץ "Brad Kelle", באתר יוטיוב (אורך: 28:38)
A Closer Look At Why Deuteronomy 28 Influenced The Esarhaddon Treaty, סרטון בערוץ "ELDER YARAH", באתר יוטיוב (אורך: 02:33:59) Liadmalone - שיחה 03:22, 13 ביולי 2023 (IDT)
אשלח בשמחה מאמר או שניים בנושא בהמשך היום או מחר. בנוגע לדמיון לספר דברים, אתן דוגמה אחת. בפרק כ"ח, מופיעות הקללות מהן ייסבול מי שיפר את הברית עם האל. במבט ראשון, נראה כי אין משמעות מיוחדת לסדר הקללות. בחוזה הוסאלים, מופיעות אותן הקללות בדיוק ובאותו הסדר בדיוק. שם, משמעות סדר הקללות היא ההיררכיה של פנתיאון האלים. אם כן, מתברר שהמחבר של D העתיק את הקללות מחוזה הוסאלים בדיוק - ואף לא שינה את הסדר שייחודו נכון רק לחוזה הוסאלים. מו סיזלאקהטברנה 11:41, 13 ביולי 2023 (IDT)
אגב כן, ראוי לציין כי ישנם כמה חוקרים שאינם מקבלים את הקונצנזוס לגבי ההשפעה של חוזה הוסאלים על ספר דברים. למשל, שמעון בר אפרת. מי ששקד על לימוד החוזה, הוא החוקר המנוח משה ויינפלד. מו סיזלאקהטברנה 11:42, 13 ביולי 2023 (IDT)
בינתיים הוספתי כמה מקורות אפשריים. Geagea - שיחה 11:51, 13 ביולי 2023 (IDT)
Liadmalone תודה! אצפה בימים הקרובים.
מו סיזלאק, מרתק, לא חשבתי על זה ככה. אני כבר מצפה לקרוא את המקורות, ובמיוחד את החוזה עצמו.
Geagea, מעולה, תודה! פעמי-עליון - שיחה 14:07, 13 ביולי 2023 (IDT)
התפניתי סוף-סוף, והוספתי לדף כאן עוד שני מקורות ביבליוגרפיים בשפה העברית. עברתי על הקבצים מן הלימודים, והופתעתי לגלות כי על אף שעסקנו כל כך הרבה בנושא - הוא עלה בעיקר כחלק מן השיעורים, ולא לווה על ידי מאמרים ספציפיים. אשמח לתרום לערך בהתאם לדברים שנאמרו על ידי החוקרים נועם מזרחי ונילי ואזנה - אך האם זה מותר? האם ישנה חובת לביבליוגרפיה במקרה כמו זה? מו סיזלאקהטברנה 18:17, 26 ביולי 2023 (IDT)
תראה, במציאות יש הרבה מאוד (הרבה מאוד) מידע בויקיפדיה שלא מגובה במקור, ועל אףשאם אינני טועה הכללים מאפשרים למחוק כל מידע כזה, זה לא ממש נהוג כי אם נעשה זאת לא יישאר מויקיפדיה הרבה. עם זאת, הכללים כן מחייבים מקור ביבליוגרפי כלשהו, ואני מעמיד לעצמי סטנדרטים די מחמירים בעניין, כך שאעדיף לא להוסיף לערך מידע שלא מגיע ממקור. אני מאמין שהמקורות שמצאנו (אתה, גיאה גיאה ואני) מכילים כל טענה שתצטרך, ואם לא, תמיד אפשר לפנות לחוקרים ולבקש מהם פרסומים :) פעמי-עליון - שיחה 13:25, 28 ביולי 2023 (IDT)
איזה כללים מחייבים מקור ביבליוגרפי? לא ידוע לי על חובה כזאת בויקיפדיה. Liadmalone - שיחה 13:37, 28 ביולי 2023 (IDT)
אין כלל שמחייב הבאת מקור כלשהו לפרט מידע? מש:HaShumai אולי יוכל לעזור לנו לענות על כך פעמי-עליון - שיחה 13:44, 28 ביולי 2023 (IDT)
חלק גדול מאד מויקפדיה העברית בנוי מתרגום של ערכים מויקיפדיה האנגלית. כלומר, ללא מקורות. עורכים אקראים שמוסיפים מידע, אין להם סיכוי ללמוד בזמן קצר איך מוסיפים הערות שוליים. אם נחיל כלל כזה, הם לא יוכלו לתרום. Liadmalone - שיחה 20:28, 28 ביולי 2023 (IDT)
מבלי להתעמק בדיון הספציפי עצמו, מגיב רק לתגובה שתוייגתי לגביה: תכלס הדבר הראשון שהיה בא לי לכתוב זה "לו רק היה כלל כזה, לצערי אין", אם כי במבחן המציאות ויקיפדיה ניצחה מודלים פחות מתירניים, כך שit is what it is. אין כלל שמחייב מקור באופן כללי: אם אנונימי מוסיף פרט כלשהו לערך בלי מקור, אין חובה להסיר את המידע (במיוחד אם הרושם הוא שהמידע כנראה נכון), אבל כן יש יד קלה יותר על ההדק להסיר פרטי מידע בלי מקור, בעיקר אם יש חשד מסוים לגבי מהמנות המידע. לצד זאת, כן יש מקרים ספציפיים שאמורים לצרף לגביהם מקור, והם מפורטים ברשימה כאן. מקווה שגם בלי להתמקד במקרה הספציפי סייעתי ולו במעט בלעשות סדר בנושא. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 21:39, 28 ביולי 2023 (IDT)
@The Turtle Ninja, אסור לציין בהערת שוליים ששמעת את הדברים מהמרצה שלך. זה לא יכול להיחשב כמקור תקין שניתן להציג אותו. אתה יכול לרשום את הדברים ללא הערות שוליים. אבל זה אומר שמי שמפקפק בפרטים מסוימים או בטענות מסוימות, יוכל להציב בקשת מקור ולמחוק דברים במידה ולא יוצג מקור. כרגיל. אבל אתה כן יכול לציין את המקור שלך בדף השיחה או בתקצירי העריכה, ואז לפחות ניתן יהיה לדעת בעתיד מה מקור הדברים ולהפעיל שיקול דעת בהתאם. Liadmalone - שיחה 00:24, 29 ביולי 2023 (IDT)
ליעד, בשביל זה עלינו להיות מאירי פנים, לתייג בדף השיחה, להודות על התרומה ולבקש בנועם את המקורות, ואף להציע עזרה למי שמתקשה. עשיתי את זה כמה פעמים, עם משתמשים חדשים ואף עם ותיקים. אני חושב שבלי מקורות, ויקיפדיה לא שווה דבר, כי האמינות היא מה שמחזיק אותנו.
איש השום, זה בסדר, שאר הדיון לא קשור ממש לשאלתי ואין צורך שתתעמק בו :) תודה, כן סידרת קצת את הנושא, אך אבקש (למען עצמי) לדייק: האם ניתן למחוק באופן מידי מידע שמובא ללא מקור (בלי לתייג את העורך או להציב תבנית ולחכות קצת זמן, למשל)? פעמי-עליון - שיחה 02:56, 30 ביולי 2023 (IDT)
המקרים פה מתחלקים לשניים בהקשר של גרסה יציבה: 1. זכותך להתנגד לכל תוספת טרייה (פחות מחודש) עם נימוק מתאים (רצוי נימוק פרודוקטיבי כמו "יש להחזיר בצירוף מקור). לצד זאת, אם תחליט שאתה מבטל באופן גורף ו"עיוור" את כל העריכות החדשות שאין להן מקור, אני לא בטוח איך זה יתקבל, ועדיף להתחיל באופן מדורג (למשל, לבטל את כל העריכות שמפרות את הכללים שקישרתי אליהם / עריכות סנסציוניות בלי מקור וכו'). 2. אם תתחיל להסיר מערכים מידע שאין לו מקור, רק כי אין לו מקור ומבלי בדיקה/מיון כלשהו, זה נושא עדין שמצריך עבודה עדינה יותר, מה שלפעמים קורא לו "לעבוד עם פינצטה ולא עם גרזן". קח בחשבון שהרבה מהטקסטים בלי מקור אצלנו תורגמו מהוויקי האנגלית ושם כן התבססו על מקור, כך שלמחוק, נניח, טקסט שלם מערך מתורגם, זה לא משהו שצפוי להתקבל יפה. לצד זאת, אם באופן ספציפי יש פסקה/משפט שהניסוח שם הוא סנסציוני באופן שאולי חוטא לדיוק (ואין איך לבדוק) או שהניסוח לא ברור (ואין איך לבדוק מה הייתה הכוונה המקורית) או שיש לך סיבה כלשהי לפקפק במידע, לדעתי מאוד מאוד לגיטימי ולפעמים מאוד מאוד רצוי להסיר את החלקים האלו תוך ציון ההסבר בתקציר העריכה. לדעתי גם לגיטימי להחליף פרק ארוך בלי מקורות בפרק קצת יותר קצר יותר עם מקורות (בתנאי שהפרק הארוך לא מתורגם מהאנגלית, עדיין פרקטיקה מאוד נפוצה שנחשבת לגיטימית מאוד). אם אתה רוצה להשתמש (כמו שאני לפעמים עושה) במשפט כמו "טקסט כזה מצריך מקור" כשאתה מסיר טקסטים, הייתי מציע קודם כל לעבור איזשהו תהליך ולשרטט איזשהו קו גבול עם עצמך, שיקבע אילו טקסטים אתה מסיר עם הנימוק הזה ואילו לא. אני מאוד עייף ומאוד השתדלתי להיות קוהרנטי – בנושא הזה, עם תחום "אפור" רחב מאוד – ומקווה שהצלחתי. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:29, 30 ביולי 2023 (IDT)
בקיצור – מותר, אבל בלי להגזים :) אני חושב שאין צורך לראות את זה רק כלהשאיר או למחוק, יש טווח באמצע; למשל, אם יש קטע גדול בלי מקור, שתורגם משפה אחרת שגם בה הוא מובא ללא מקור (או ללא מקור נגיש), אפשר להעבירו לטיוטה ולתייג את העורך שהוסיף שיעבוד על הטיוטה; אם זה מידע קצר, אני לרוב לא מוחק אלא מוסיף הערה מוסתרת, מכניס אליה את המידע ומוסיף בסופו או בתחילתו "דרוש מקור"; אני מניח ששני אלה יתקבלו יותר בהבנה ממחיקה גמורה. תודה על ההסבר המפורט! פעמי-עליון - שיחה 23:25, 30 ביולי 2023 (IDT)

עורך תבניות[עריכת קוד מקור]

ביקשת יפה וקיבלת. בהצלחה, והכי חשוב – בזהירות. שבוע טוב, דגש - שיחה 03:55, 30 ביולי 2023 (IDT)

תודה! אפעל בזהירות כהבטחתי. פעמי-עליון - שיחה 16:15, 30 ביולי 2023 (IDT)

רק מבהיר: ארכבתי את הדיון במזנון לאחר כשבועיים שלא הייתה בו שום פעילות, וזה משך זמן מספיק בהחלט. כמובן שבעת הצורך ניתן להמשיך אותו, רק רציתי להבהיר את פעולתי. התו השמיניהבה נשוחח 12:20, 30 ביולי 2023 (IDT)

אין בעיה, אני רואה שאתה מארכב שם רבות וגם הארכוב הזה היה הגיוני, לקח לי יותר מדי זמן לכתוב את דף ההצעה. תודה על ההבהרה :) פעמי-עליון - שיחה 16:16, 30 ביולי 2023 (IDT)
בסדר גמור, המשך יום נעים. התו השמיניהבה נשוחח 16:50, 30 ביולי 2023 (IDT)

ביטול עריכה[עריכת קוד מקור]

שלום פעמי עליון מדוע ביטלת את העריכה שלי בדף מנורה? חביתה - שיחה 13:06, 18 באוגוסט 2023 (IDT)

שלום חביתה, תודה שפנית ולא פתחת במלחמת עריכה (לצערי זה לא ברור מאליו, ואני מעריך את התרבותיות!). אקשר לערך המנורה כי שם הערך הוא בה"א הידיעה (כדי שמי שיקרא את הדיון פה בעתיד, אולי אף אני, לא יתבלבל ולא יבין לאן הוא מתייחס). לעניין הביטול – הבאתי מידע עם מקור (טיילור כתב בעמ' 47 אליו הפניתי: "There seems to have been a sense of the almond tree being Yahweh’s favourite."), ואתה מחקת אותו ללא נימוק (הרי מחיקה של משפט שלם סתם כך איננה "ניסוח" כלל ועיקר). כפי שגיליתי לא מזמן, אין לשחזר חלק מהגרסה היציבה רק בטענה שזה חלק מהגרסה היציבה (ובמקרה זה לא היה נימוק כלל, לפחות לא נימוק רלוונטי – שכן כאמור לא מדובר בניסוח), ולכן שחזרתי את עריכתך. מקוה שהבנת, ואולי תוכל להסביר יותר טוב למה מחקת את המשפט (שהוא די קריטי לפסקה כולה), פעמי-עליון - שיחה 00:15, 21 באוגוסט 2023 (IDT)

הדת הישראלית הקדומה, במות, ועוד[עריכת קוד מקור]

שלום לך ידידי ועמיתי לעריכות.

תודה על המייל ששלחת לי!

לצערי אני לעת עתה אני מעדיף שלא לשלוח אפילו לך מייל חוזר ולהיחשף, הגם שאני סומך עליך לחלוטין (ותודה על האמון), ועל כן בוא נראה מה אפשר לעשות בתקשורת ויקיפדיה רגילה. אכן AviStav אינו שמי האמיתי אבל היות ורגילים לקרוא לי כאן אבי, ואפילו לעיתים ד"ר אבי סתיו, שיהיה... אתה בהחלט יכול לפנות אלי בשם אבי, מה שבין כה אתה ואחרים עושים כל הזמן :-)

לגבי דת ישראל הקדומה, זה נושא שאינני יודע בדיוק איך לגשת אליו, והאם זה צריך להיות שם הערך. אחשוב קצת בעניין.

הספר המעודכן והמוסמך, גם אם חלק מקביעותיו עדיין לא מקובלות במחקר (וחלקן אולי אף שגויות), הוא קיצור תולדות יהוה של יגאל בן-נון, הוצאת רסלינג 2016. אם ייכתב ערך זה, אני מניח שנכון יהיה לבססו על הספר ולו משום שזהו המקור העברי המעודכן ביותר. דומני שאין לו גרסה דיגיטלית אבל תוכל לנסות לבדוק, ואם אין, נסה לרכוש אותו, אני חושב שתוכל להיעזר בו רבות בעריכותיך.

לגבי הערך במות, האם אין אפשרות לשים בטיוטות ו/או בארגז החול (שמעולם לא הגעתי אליו) את הצעותיך לשינוי?

AviStav - שיחה 19:57, 2 בספטמבר 2023 (IDT)

כמו כן החלטתי להקדיש קצת זמן לעריכות, אז אסתכל על ערך התנחלות השבטים ואתרום גם משלי.
אם יש לך דברים פחות או יותר מוכנים לשילוב בערך אנא כתוב לי כאן, כדי למנוע כפילות בינינו. AviStav - שיחה 20:00, 2 בספטמבר 2023 (IDT)
שלום ד"ר אבי, לא עשית דבר פסול, אבל בכל זאת אציין זאת באופן כללי: אני קצת פחות מעדיף שתשובות למיילים אישיים יהיו חשופות למרשתת כולה, מזל שלא היה שם דבר אישי מדי (מלבד שמי). אני שמח שענית לי למרות שאתה מעדיף לא לחשוף את זהותך, דבר שאני מבין לגמרי :)
בנוגע לשם הערך: הוא נפוץ מאוד בצורה זאת באנגלית, ומצאתי אותו גם בעברית (בעברית גם קיימת צורת סמיכות, "דת ישראל הקדומה", אך פחות נפוצה). אני מאמין שכשתראה את הערך אחרי פרסומו דעתך תהיה נוחה יותר מתוכנו.
בנוגע לספר של בן־נון: אני מכיר אותו (את הספר, לא הכותב), ומסכים עם חלק מקביעותיו (אין טיפת ספק ש"ארון הברית" הוא כס כרובים שעליו היתה צלמית, המקרא אף כותב "יושב כרובים", וזאת אפילו לא טענה אנטי דתית שכן התנ"ך טוען שהיהודים השתמשו בבית המקדש הראשון ל"עבודת אלילים" כמעט בכל שנות קיומו וגם לאחר חורבנו), אבל כפי שכתבת רוב הקביעות לא ממש קונצנזואליות וחלק מהן אכן לא נכונות (לדעת ולדעת לא מעט חוקרים), כך שאני מעדיף אפילו לא להכניס אותו ל"לקריאה נוספת" בשלב זה. את הערך ביססתי עד כה על מקורות באנגלית כמעט באופן בלעדי, ובהמשך אוסיף קצת מידע ממקורות בגרמנית (הם מתקדמים בחקר הדת העתיקה באזורנו באופן מפתיע). תודה בכל מקרה על ההמלצה, אם יש לך עוד, כתוב לי אותן.
לגבי הערך במות: לא נורא, רציתי לחכות בגלל הקישור האדום אבל זה באמת שולי; פרסמתי את העריכה, תוכל לראותה כעת.
אני שמח מאוד שתקדיש זמן לעריכות, אני מוצא את עצמי רודף נושא אחר נושא בכל הקשור בהיסטוריה של הלבנט בויקיפדיה, כי חסר כל כך הרבה מידע... כל יד (או יותר נכון, מקלדת) נוספת תעזור לויקיפדיה ולי מאוד.
לגבי ההתנחלות: אני חושב שפשוט אחכה לסיום עבודתך שם, למעט הרחבה על הדת (אותה אוכל לכתוב בקלות מהערך שאני כותב כעת על הדת), ונוכל לתאם לצורך כך שעת עריכה כשנגיע לכך. עד כה העריכות שלך מעולות, יש לי כמה השגות על המינוח (למשל, אני מעדיף לא להגיד שהחדירה המקראית "הופרכה", אלא שהממצא פשוט הוכיח אחרת), וכן על מה שאיתמר כתב שמקובל שמדובר בנדידה אטית (לא מעטים חושבים שמדובר במקומיים לחלוטין), אבל עדיף לחכות עם זה לסוף השכתוב. רק שאלה טכנית: באנגלית כותבים תמיד Iron Age I וכיוצא בזה, בעברית נוהגים לסמן במספרים (ברזל 1, 2ב וכדומה), או שאפשר גם בספרות רומיות?
אני כל כך שמח שאני לא היחיד שההרחבות בנושא חשובות לו! תודה, פעמי-עליון - שיחה 21:21, 2 בספטמבר 2023 (IDT)
תודה לך. אציין שרק חשפתי שכתבת לי, אבל לא שום פרט מזהה, וכמובן גם לא אחשוף.
לגבי המחקר הגרמני זה כלל לא מפתיע, עד אמצע המאה העשרים הוא היה המחקר המוביל בתחום, ובענייני המזרח הקדום בכלל.
לגבי שלבי התקופות הארכאולוגיות הקדומות אין האחדה מושגית. על פי רוב המקבילה של ספרות רומיות בעברית היא אותיות עבריות, אבל אני ורבים אחרים מעדיפים ספרות ערביות, ולייחד את האותיות לשלבי משנה, למשל תקופת הברזל 2א, 2ב, 2ג, ויש הגורסים כמוני גם 2ד (המאה ה-7 לפסה"נ).
כיוון שאתה חובב האחדות, אולי תיקח לך למשימה ליישר קו בערכי ויקיפדיה הבסיסיים בנושא זה.
ערב טוב בינתיים, וגם אני שמח שאתה פעיל בנושא! AviStav - שיחה 21:40, 2 בספטמבר 2023 (IDT)
כל עוד ברור על איזו תקופה מדוברת, לא קריטי בשבילי שברמה הטכנית לגמרי תהיה אחידות בכתיבה – או לכל הפחות, זה לא שווה את כמות ההשקעה הנדרשת...
עם זאת, ארץ ישראל בעת העתיקה מפרט על הנושא בקיצור נמרץ (בלי להסביר את היגיון החלוקה הפנימית, למשל) ואפילו בלי מקורות, ואני לא מבין בנושא כלל... כך שאם יזדמן לך אגב העיסוק בתקופת ההתנחלות למצוא מקור טוב לתארוך או להרחיב שם מעט, זה יעזור מאוד, אפילו לי פעמי-עליון - שיחה 22:49, 2 בספטמבר 2023 (IDT)

מידות טובות[עריכת קוד מקור]

שלום פעמי עליון, ניסיתי להעביר את הערך "מידות טובות" שבטיוטה למרחב הערכים אבל לא הצלחתי בגלל שהוא קיים כמפנה לערך תיקון המידות. האם אתה יודע איך לתקן את זה? סיון ל - שיחה 12:53, 4 בספטמבר 2023 (IDT)

שלום :) כן, זה קרה לי כמה פעמים, צריך לבקש מהמפעילים למחוק את ההפניה ואז את תירשמי בהיסטוריית הגרסאות כיוצרת הערך. כבר ביקשתי, את אמורה גם לקבל תיוג לבקשה שלי. תודה על הערך, כל הכבוד על ההשקעה והמקורות! פעמי-עליון - שיחה 15:30, 4 בספטמבר 2023 (IDT)
סיון, ההפניה נמחקה, עכשיו תוכלי להעביר את הטיוטה למרחב הערכים! אחרי שתעבירי אסדר את הקישורים לשפות אחרות. פעמי-עליון - שיחה 16:00, 4 בספטמבר 2023 (IDT)
תודה רבה! העברתי עכשיו את הערך למרחב הערכים. הוא רחוק ממושלם, אבל "גם רומא" וגו' . סיון ל - שיחה 13:02, 5 בספטמבר 2023 (IDT)
הרבה יותר טוב מכלום :) פעמי-עליון - שיחה 13:59, 5 בספטמבר 2023 (IDT)

הי פעמי, שלומך? מבקש להתייעץ איתך. בערך כתוב כך "ניתן לזהות שחלק מהסיפורים מקורם בבגדאד בתקופת בית עבאס, ואילו באחרים ניתן לראות סממנים של תרבות ערבית קדם אסלאמית, ואף מוטיבים קדומים יותר שמקורם בתרבויות מסופוטמיה הקדומות (תרבויות בבל, אשור ואף שומר)." הפסקה נראית לי לא מותאמת למציאות בניסוח ובתוכן. דעתך? Asaf M - שיחה - הצטרפו למיזם האבולוציה 16:49, 4 בספטמבר 2023 (IDT)

היי, אני בסדר, תודה, מה איתך?
החלק על התרבות העבאסית והתרבות הערבית הקדם אסלאמית נכון, ויש לציין גם תרבות פרסית קדם אסלאמית. לגבי "מוטיבים מתרבות מסופוטמיה", ישנם מוטיבים מאוד קדומים שמשותפים גם לתרבות הערבית ערב הופעת האסלאם, כך שאין להיות מופתעים מהופעתם בסיפורי אלף לילה ולילה, אך אין לייחס קשר ישיר בין אותם סיפורים לאותן תרבויות. מבדיקה באנגלית נראה שמקור הקביעה הוא בפתיח ויקיפדיה האנגלית, שם היא מתבססת על מקור שלא הצלחתי למצוא בו התייחסות לנושא. לדעתי אפשר לנסח "ואף מוטיבים קדומים המשותפים לתרבויות רבות באזור, והופיעו בסיפורים מתרבויות קדומות יותר כגון בבל, אשור ושומר", או פשוט למחוק את החלק האחרון במשפט – לפי שיקול דעתך :) פעמי-עליון - שיחה 17:00, 4 בספטמבר 2023 (IDT)
תודה! אעדכן בהקדם Asaf M - שיחה - הצטרפו למיזם האבולוציה 17:57, 4 בספטמבר 2023 (IDT)

בקלווה בשבילך![עריכת קוד מקור]

על הסבלנות והאיפוק לנוכח השמצות והשתלחויות בענייני "הדת הישראלית"! אין כמו בקלאווה כדי להנעים את המצב ולשמח את הנפש (זאת אומרת, יש, אבל לצורך העניין נסתפק בבקלאווה). סיון ל - שיחה 15:10, 7 בספטמבר 2023 (IDT)
תודה רבה זה מחמם את הלב, ואני באמת מתכוון לכך. האמת, אני עצמי קצת מופתע מיכולת האיפוק שלי מולו, נראה שהתחשלתי קצת מאז שהגעתי לויקיפדיה! פעמי-עליון - שיחה 15:25, 7 בספטמבר 2023 (IDT)

בצד הבקלווה של סיון אני מגיש לך כנאפה וכוס קפה. מקווה שיגיע היום שזה יקרה גם במציאות. תודה רבה על הפעילות שלך בויקיפדיה! Asaf M - שיחה - הצטרפו למיזם האבולוציה 16:14, 7 בספטמבר 2023 (IDT)

תודה :) אני שמח שהוא מסב נחת למישהו, בינתיים לי הוא מסב בעיקר לחץ – מחכה שכבר יגיע לגרסה יציבה... פעמי-עליון - שיחה 18:30, 7 בספטמבר 2023 (IDT)

Invite to Join Wikipedia Asian Month 2023[עריכת קוד מקור]

You are receving this message because you participated in the Wikipedia Asian Month 2022 as an organizor or editor.

Join the Wikipedia Asian Month 2023

Dear all,

The Wikipedia Asian Month 2023[1] is coming ! The campaign start within a flexible 30 days from November to December. Following with the changes of the rules made by last year, the wish to have more people get to know Asia and Asian related topic is the same! Click "Here" to Organiz/ Join a WAM Event.


1. Propose "Focus Theme" related to Asia !

If you are based somewhere in Asia, or have specific passion on an Asian topic, please propose your "Focus Theme" by October 25th. The WAM international team will select 5 themes. Please propose your focus theme through this link[2].

2. Enhancing existing articles can also count as part of campaign contribution.

Any edits, including creating new articles or adding new content to existing articles, over 3000 bytes in total would be able to get a reward. Last year, due to this change of rules, the Programs & Events Dashboard was suggested. However, according to community survey of 2022, Fountain Tool is still the best platform for tracking edit and points. You don’t need to create any Dashboard. For the tracking of editing existing article, the international team is currently designing a form. Will soon publish to the main page of WAM 2023.

3. More flexible campaign time

The contribution duration would remain 30days, but we extended the overall campaign timeline to 2 months. All organizers can decide when to start their WAM as long as the whole duration is within November 1st to December 31th. It means that you can participate in WAM based on the needs of your local community.

Timetable

  • October 1st, 2023 : Publish International Campaign Page of the Year
  • October 5th to 25th, 2023 : Call for focus themes of WAM 2023.
  • Before 29 October, 2023: Complete Registration [3] of Each language Wikipedia.
  • November 1st, UTC 00:00 to December 31th, UTC 00:00, 2023: Running the Campaign. (Find your local campaign for the actual event date.)
  • January 1st to March 15th, 2024: Auditing of each language Wikipedia.
  • March 30th, 2024: Deadline of reporting statistics and eligible editors to the International Team
  • April 1st to May 15th, 2024: The international team distributes Barnstars and Certificates to eligible editors of each event.

For your information, the main page of Wikipedia Asian Month is currently undertaking a reconstruction for archiving purpose. For the 2023 event please bookmarked this page. We hope you will enjoy Wikipedia Asian Month! If you have any inquiry, feel free to contact us by info@asianmonth.wiki [4]. We look forward to your participation.

Cheers!!!

WAM 2023 International Team

[1] https://meta.wikimedia.org/wiki/Wikipedia_Asian_Month_2023

[2] https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfPLz8kvSP_0LlI4vGRHAP2ydJPnLY__1hb9-p8AsRcS2R2NQ/viewform?usp=sf_link

[3] https://meta.wikimedia.org/wiki/Wikipedia_Asian_Month_2023/Join_an_Event

[4] info@asianmonth.wiki

שאלה על ערך בעבודה[עריכת קוד מקור]

שלום. בערכים כתובות חורבת תימן וכתובות עמוניות יש הפניה לערך בטיוטה שהינך עובד עליו. האם הערך יעבור בקרוב למרחב הערכים? במידה ולא, כנראה שכדאי להסיר את ההפניות אליו ולהחזיר כשיעבור. Mod - שיחה 09:25, 2 בנובמבר 2023 (IST)

תודה רבה! טוב ששמת לב. הטיוטה שהפניתי אליה כבר קיימת גם כערך (לא רציתי שכל הבלגן בהיסטוריית הגרסאות של הטיוטה יעבור למרחב הערכים, אז העתקתי את הערך בקוד מקור מהטיוטה), כך שפשוט היה צריך למחוק את ה"טיוטה:" מהקישור בשביל לתקן את הפניות העוגן. בנוגע לקישור בכתובות עמוניות, בטעות העתקתי את ההפניה למקור בצורת הפניה לעוגן, כך שהעוגן הפנה לערך אחר – תיקנתי את זה באמצעות ציטוט מלא של המקור. פעמי-עליון - שיחה 12:07, 4 בנובמבר 2023 (IST)
Mod, ראיתי שהיסטוריית הגרסאות של טיוטה:כתובות חורבת תימן מוזגה עם זאת של הערך כתובות חורבת תימן. האם אתה יודע איך לבדוק מי ביצע מיזוג זה? פעמי-עליון - שיחה 14:17, 10 בנובמבר 2023 (IST)
ניתן לבדוק ביומן המיזוגים. Mod - שיחה 14:37, 10 בנובמבר 2023 (IST)
תודה! פעמי-עליון - שיחה 00:10, 20 בנובמבר 2023 (IST)

תיוג מתדייני המזנון לקראת ארכוב דיוניהם[עריכת קוד מקור]

קלונימוס, Tzafrir,‏ Ladypine א, חנה, ‏גבי‏ (שלושה דיונים), NilsHolgersson2, תאו הארגמן, SigTif, דהן, אור חדש, הבירוקרט דובנו, La Nave, יחיאל,

המזנון לא אורכב כבר זמן רב, ודיוני מדיניות שפתחתם לפני כחודש עד חודשיים וחצי עתידים להיות מאורכבים. אני מתייג אתכם כדי שתבדקו אם הצעותיכם התקבלו, ואם כן – תוכלו ליישם אותן. פעמי-עליון - שיחה 18:36, 6 בנובמבר 2023 (IST)

ראיתי ששינית את שם הערך ללא דיון. לרוב אני לא מתערבת. אבל אף אחד לא משתמש בשם עמורפיא הראשון. חמורבי הוא שם ידוע מאד. אני אחזיר את שם הערך הקודם. ואני במקשת שלא תשנה יותר שמות ערכים ללא דיון. שים לב ששהם הערך של אברהם לינקולן אינו אברהם לינקן, למרות שזה התעתיק הנכון. נוהגים להשתמש בשמות שהציבור מכיר. תודה חנה Hanayשיחהנשר חוגגת ב-2023 מאה שנים להקמתה 12:34, 9 בנובמבר 2023 (IST)

אנא שימי לב לתקציר העריכה – ויקיפדיה:כללים לתעתיק משמית צפון-מערבית. בדיון במזנון לפני כמה חודשים העברתי החלטה שלמעט במקרים של אישיות אמורית או כנענית מתקופת הברונזה המוכרת בציבור בשם מסוים (כגון חמורבי הגדול), כללי התעתיק המדויקים מאמורית הם שיקבעו (ולא התעתיק האכדי של השם). הדיון ארך 29 יום ובעלי הידע בארכאולוגיה תויגו פעמיים... לאור ההחלטה שהתקבלה אני מחזיר את הערך על חמורבי מימחֿד לעמורפיא. פעמי-עליון - שיחה 20:15, 9 בנובמבר 2023 (IST)
אני חושב שככלל, החלטה אמורה להתקבל פר שם ולא פר אישיות. כך שאם שם מסוים הוחרג מכללי התעתיק בגלל שיקולים כאלה או אחרים, ויש כמה אישים אחרים שנושאים את אותו שם - דינם צריך להיות זהה (למעט מקרים חריגים). ראובן מ. - שיחה 14:23, 10 בנובמבר 2023 (IST)
אני אינני מסכים, שכן מה שמצדיק את ההחרגה הוא לא השם אלא האישיות. כך גם כתבתי בפתיח הצעתי במזנון. בנוסף, השם האמורי של אותם אישים אולי זהה, אולם תעתיקו לאכדית לא זהה תמיד; גם הליכה בניגוד להחלטת הקהילה במזנון וקביעת שם הערך על עמורפיא הראשון על־פי האכדית לא תצדיק את הכתיב "חמורבי", כי אם "חמורפי". פעמי-עליון - שיחה 14:29, 10 בנובמבר 2023 (IST)
בבקשה להשאיר הפניה לשם חמורבי, זה חשוב למי שלא מכיר את השם עמורפיא. Asaf M - שיחה - הצטרפו למיזם האבולוציה 14:36, 10 בנובמבר 2023 (IST)
ברור, אני תמיד בעד הפניות, ונגד מחיקת הפניות שנוצרו בעקבות העברת ערך (ותוכל לראות שההפניה חמורבי הראשון אכן נשארה). גם אם הייתי יוצר ערך על אישיות אמורית בשמה האמורי, הייתי יוצר הפניה עם התעתיק האכדי לאותו שם. פעמי-עליון - שיחה 14:39, 10 בנובמבר 2023 (IST)
אני נוטה להסכים עם ראובן. AviStav - שיחה 12:51, 20 בנובמבר 2023 (IST)

אני מצטערת, אבל הדף שהיפנית אליו הוא כללי. עדיין אתה מחוייב לקיים דיון בכל שינוי שם ערך. אני מעריכה את מה שאתה עושה, אבל אתה לא פועל לפי כללי הקהילה. אני לא רוצה לנהל מלחמת עריכה. אי לכך אני מבקשת שתחזיר את שם הערך לחמורבי הראשון ותפתח דיון שינוי שם. תודה חנה Hanayשיחהנשר חוגגת ב-2023 מאה שנים להקמתה 11:43, 20 בנובמבר 2023 (IST) ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

פתחתי בעצמי דיון שינוי שם, כדי לווד שזה יקרה.. אני מבקשת שלהבא תפתח דיון בכל שם ערך, הדיון במזנון הוא כללי. עדיין מחובתך לפתוח דיון שינוי שם בכל ערך. לא כל אחד נמצא כל היום וויקיפדיה או נכנס למזנון ומצליח לקרוא דיונים ארוכים כאורך הגלות. אני מסכימה עם מה שכתב ראובן מ. חנה Hanayשיחהנשר חוגגת ב-2023 מאה שנים להקמתה 11:54, 20 בנובמבר 2023 (IST)

ספסף מקףבעלי הידע במדיניות ויקיפדיה, אולי תוכלו להבהיר לנו משהו – אם העברתי במזנון דף מדיניות מפורט ומדויק בנוגע לתעתיקים מהשפה האמורית, האם כדי ליישם אותו על שמות ערכים עליי לקיים דיון בכל ערך? האם העברת דף מדיניות התעתיק לא מספיקה כדי ליישם? פעמי-עליון - שיחה 13:03, 20 בנובמבר 2023 (IST)
הדיון בדף השיחה של הערך. מציעה שתגיב שם. חנה Hanayשיחהנשר חוגגת ב-2023 מאה שנים להקמתה 13:19, 20 בנובמבר 2023 (IST)

פלאפל בשבילך![עריכת קוד מקור]

קבל מנה מפלאפל צנעני :) מקף־עברי - שיחה 21:20, 11 בנובמבר 2023 (IST)

History of Phoenicia[עריכת קוד מקור]

שלום פעמי עליון, שלומך?
אני מעונין לתרגם את הערך מויקיאנגלית "History of Phoenicia", אשמח אם תעיין בערך ותגיד לי אם הוא שווה תרגום, אם יש ערך מוסף בתרגומו והאם תסכים לפקח עלי בתרגום הערך ובמיוחד בבדיקת מקורות. תודה מראש, Asaf M - שיחה - הצטרפו למיזם האבולוציה 17:14, 25 בנובמבר 2023 (IST)

שלום :) כתיבת ערך כזה היא שאיפה מאוד גדולה שלי, אבל אני מתקשה להאמין שאי פעם אפנה מספיק זמן כדי לכתוב ערך שיספיק בעיניי. הערך שם בסך הכל לא רע, ישכמה פסקאות חסרות מקור אבל המידע די איכותי, והיתרון שלו הוא שיש שם תיאור תהליכים כלליים. אין לי התנגדות שתתרגם – זה אמנם לא ירגיע את הרצון שלי להרחיב את הערך (ויש מה להרחיב שם), אבל זה ישפר את המצב בויקיפדיה העברית. אשמח לעזור לך במה שתצטרך!
אציין שיש לי כבר זמן רק את טיוטה:מושבות פיניקיות, ובה מקורות רבים מאוד. אמנם רובם עוסקים במושבות, בניגוד לערך הנידון שעוסק בפיניקיה (ולא בפיניקים! זה הבדל מתודולוגי שחשוב לזכור), אבל חלק ניכר מהם רלוונטי גם לתולדות פיניקיה עצמה (במיוחד בתקופה הפרסית). אפשר גם להשתמש במידע שהוספתי לערכים על ערי פיניקיה הגדולות: צור, צידון וגבל. פעמי-עליון - שיחה 19:30, 25 בנובמבר 2023 (IST)
אתחיל לתרגם, אשמח אם תסייע. Asaf M - שיחה - הצטרפו למיזם האבולוציה 20:13, 25 בנובמבר 2023 (IST)

שינוי קל בגאדג'ט 'בדיקת זכות הצבעה'[עריכת קוד מקור]

שלום, אני משתמש בגאדג'ט שמודיע לי אם תהיה לי זכות בחירה בתאריך מסויים 'בדיקת זכות הצבעה'. האם תוכל לעזור לי להוסיף את הפרט שמעניין אותי: במידה והתשובה שלילית לגבי תאריך מסויים - כמה עדכונים עדיין חסרים כדי שתהיה לי זכות הצבעה בתאריך הנקוב. תודה. Yosisc - שיחה 13:23, 3 בדצמבר 2023 (IST)

עדיף פשוט לא לחשוב על זה. זכות הצבעה בויקיפדיה היא לא מטרה או שאיפה, היא תוצר לוואי שולי של התרומה האמתית – עריכות במרחב הערכים – ומרחב הערכים הוא מה שצריך להעסיק אותנו. אתה יכול להצביע באיזו הצבעה שתרצה, ועורכים אחרים כבר יבדקו את עניין זכות ההצבעה, אין לך מה להעסיק את עצמך בזה.
לשאלה הטכנית שלך, אני חושב שאין דרך לבדוק אוטומטית את מה שאתה שואל – רק ספירה סיזיפית של העריכות שלך. פעמי-עליון - שיחה 14:03, 3 בדצמבר 2023 (IST)

היי,
הגהתי וערכתי אתמול את הערך. אני רואה שהוספת תוכן, ועם כל התוספות החדשות שלך, החזרת את כל השגיאות ואת כל מה שתיקנתי בעריכתי. אנא תקן בחזרה למה שערכתי. אלדדשיחה 12:14, 4 בדצמבר 2023 (IST)

סליחה, דרסתי בטעות. טוב ששמת לב, החזרתי את עריכותיך (למעט את "הראשון שניתח" – יכול להיות שאני שוגה, אבל "הראשון לנתח" נשמע לי יותר טוב. אם אני טועה, תקן אותי). פעמי-עליון - שיחה 13:07, 4 בדצמבר 2023 (IST)
זו צורה רווחת, כתרגום מאנגלית (the first to analyze). בעברית מקובל הניסוח "הראשון שהבחין", "הראשון שניתח" וכו'. הצורה הקודמת, זו שהייתה בערך ותיקנתי (והוחזרה על ידיך), היא סוג של תרגמת (אם כי יש הסבורים שכך אומרים בשפה, וזו גם אפשרות - אבל לפחות כאן אנחנו משתדלים להעלות את המשלב, למשלב אנציקלופדי, ולאו דווקא דיבורי או עיתונאי :)). אלדדשיחה 13:13, 4 בדצמבר 2023 (IST)
מעניין, לא ידעתי. אז טרם ההשפעה האנגלית הכבדה על לשוננו לא היתה הצורה "הראשון לעשות" קיימת? פעמי-עליון - שיחה 13:16, 4 בדצמבר 2023 (IST)
אולי כן, אבל קראתי על הצורה הזאת, ועל כך שהעברית מעדיפה את הצורה השנייה. נכתב על כך (במאמרים, או בהערות). אני, אישית, מסכים עם העמדה הזאת. בכלל, אני שם לב לא מעט בוויקיפדיה לתרגמת. ניסיתי לשרש כמה צורות, עד שהרמתי ידיים. התרגמת המובהקת ביותר היא הצורה (שמאוד רווחת בדפי שיחה בוויקיפדיה, והיו שגם כתבו אותה בערכים), "לעקוב אחרי [ההערות, התיקונים, ההצעות וכו']", כשהכוונה, בעצם, היא לתקן על פי ההערות, או לפעול על פי ההערות (ולא לעקוב אחריהן, שזה משהו אחר לגמרי...). אלדדשיחה 13:20, 4 בדצמבר 2023 (IST)
באנגלית follow the rules מסתדר מצוין. כל ישראלי שקורא את זה מבין שהכוונה לפעול על פי הכללים. אבל... אז הוא בא לכתוב את זה בעברית, וכותב "לעקוב אחרי הכללים"... אלדדשיחה 13:23, 4 בדצמבר 2023 (IST)
אני נזכר שזאת לא הפעם הראשונה שאני רואה אותך פועל נגד תרגמת לשונית (להבדיל מתרגמת טכנית, שהיא פשוט תרגום מכונה שלא עבר הגהה) – זה דבר חשוב מאוד בעיני, חשבת ליצור דף משנה לויקיפדיה:לשון שיכנס שיפרט את התרגמות הנפוצות כדי שיהיה לכולנו קל יותר להימנע מהן? פעמי-עליון - שיחה 14:11, 4 בדצמבר 2023 (IST)
לא חשבתי שכדאי ליצור דף נפרד. הוספתי דוגמאות לתרגמת לדף הקיים, ויקיפדיה:לשון. אני משתדל לעדכן, ולהוסיף, כשאני מוצא משהו נוסף מסוג זה. אלדדשיחה 15:59, 4 בדצמבר 2023 (IST)
יש לי בעיה עם הדף ההוא, שיש בו תערובת של הוראות לשוניות הנכונות לעברית כולה והוראות הנכונות לכתיבה בויקיפדיה בלבד; אבל אני מניח שזה פחות בעיה שלך ויותר בעיה להעלות מתישהו במזנון. בכל מקרה תודה על ההבהרה, אני תמיד שמח להיות מתוקן כשאני טועה וללמוד :) פעמי-עליון - שיחה 23:28, 4 בדצמבר 2023 (IST)
בשמחה. האמת היא שאני פחות מגיע לדף ההוא. אני בעיקר מתקן ערכים ובעקבות זאת מסביר (ומאיר) פרטנית לעורכים שונים, בדפי שיחה. ההארות הן בעיקר בנושא הכתיב, אבל מדי פעם יש גם כאלה שעוסקות בתיקוני תרגמת וכו'. אלדדשיחה 08:54, 6 בדצמבר 2023 (IST)

שינוי שם לאחר דיון ללא משתתפים[עריכת קוד מקור]

שלום וברכה,

ראיתי ששינית את שם הערך מלכי ישראל ויהודה לאחר שפתחת דיון והנחת תבנית, אולם בפועל לא השתתף בדיון אף ויקיפד. אני לא חושב שפעולה כזו נוגדת את המדיניות, אבל היא לא רצויה, כפי שמוזכר במשפט אחד כאן ("(רצוי עם הפניה אליו בלוח המודעות)"). תמיד יכול להיות שאתה לא מודע לחלק מהנתונים או לחלק מההשלכות של שינוי השם, ולכן תמיד עדיף להיוועץ עם ויקיפדים נוספים. לכן בעצם צריך להניח תבנית – ותבנית שלא זכתה להיענות לא השיגה את מטרתה.

לכן רצוי להזמין ויקיפדים להשתתף בדיונים שאתה פותח, על ידי תיוג בעלי ידע, הודעה בלוח מודעות, או תיוג משתתפים ספציפים שמבינים בנושא. אם אתה פותח מספר דיונים בנושא דומה (כפי שעשית עכשיו בשמות המלכים) – אתה יכול להפנות לכולם בבת אחת מהלוח מודעות, או לתייג את בעלי הידע באחד מהם ולהוסיף שם קישורים לשאר הדיונים.

בברכה והצלחה, עמד • תייגו אותי במענה לדברי - שיחה • כ"ד בכסלו ה'תשפ"ד • 20:18, 6 בדצמבר 2023 (IST)

לעתים אני מתייג בעלי ידע, לרוב סיון ל עושה זאת טוב יותר ממני. לא ייתכן שאעלה כל דיון ללוח המודעות, ולא ייתכן שאחכה בכל דיון לתמיכה מאחרים לפני ההעברה (כי תמיכה כזאת עלולה לעולם לא להגיע, מניסיון, פשוט כי אני עורך בנושאים יחסית שוליים).
לגבי המלכים, הקונצנזוס (יחסית) בדיון במזנון עד כה היה לדון כל מקרה לגופו, לכן – לאחר שהכרזתי שם שאעשה זאת – פתחתי דיון בכל מקרה לגופו. לא מזמן אפילו העירו לי בכיוון ההפוך, שפתחתי דיון במזנון על שינוי שם של שני ערכים (עלילת אקהת ועלילת כרת) שלא לצורך (ויכלתי פשוט לדון עליהם בדפי השיחה, שם – אני מבטיח לך – לא הייתי זוכה להתייחסות גם לאחר חודש)... אם יש מקרה בו יש השלכות שאני לא מודע אליהן, במקרה הכי גרוע נשנה בחזרה, אני לא אפּגע :) פעמי-עליון - שיחה 20:35, 6 בדצמבר 2023 (IST)
נכון שלא ייתכן להעלות כל דיון ללוח מודעות, אבל זה תלוי בשאלה עד כמה השינוי שאתה רוצה לעשות הוא משמעותי. אפשר להתייחס לשינוי מ"מלכי ישראל ויהודה" כלא משמעותי, אבל כעת ראיתי שאתה רוצה לשנות גם את שם הספר והתבנית, ואני בהחלט חושב שכדאי במקרה כזה להודיע בלוח מודעות, לפחות לאחר כמה ימים שבהם לא הייתה אף תגובה (הרי לרוב מישהו שם לב לדיון ומגיב). גם אם אתה לא רוצה להודיע בלוח מודעות, לדעתי כדאי לתייג לפחות משתמש אחד שאתה יודע שמבין בנושא (אבי סתיו למשל), ולא לשנות שם לגמרי על דעת עצמך.
בנוגע להשלכות – הכוונה שלי הייתה בעיקר למקרים שבהם שינוי השם גורם לשבירת קישורים. זה לא קורה בדרך כלל אלא רק כשמשתמשים בשם הישן לשם של ערך אחר, וזה נפוץ בהעברת דפי פירושונים (למשל אם משנים את שם הדף "ישראל" ל"מדינת ישראל", ואת "ישראל" הופכים לדף פירושונים, כל הקישורים ל"ישראל" כבר לא מפנים למקום הנכון). עמד • תייגו אותי במענה לדברי - שיחה • כ"ד בכסלו ה'תשפ"ד • 20:48, 6 בדצמבר 2023 (IST)
לשמות הספר והתבנית שמתי לב רק לאחר שהתאמתי את תוכן הערך לשינוי השם... אם הייתי שם לב אליהם לפני כן כבר הייתי מאחד את הדיונים ומפרסם אותם במזנון, אבל לאור הדיון שעבר ללא התנגדות הנחתי שאין בכך טעם. דבר דומה קרה לי עם הערכים זיקורת והזיקורת הגדול של אור. אתה צודק שתמיד רצוי לתייג, אבל לאחר לא מעט דיונים שאני או סיון תייגנו (לעתים יותר מפעם אחת) וההצעות שלי לא קיבלו כל התייחסות, זה הפך בעיניי ללא כל כך קריטי.
לגבי השלכות טכניות, אל דאגה, אני שם לב לדברים כאלה, וגם באופן כללי מתנגד למחיקת הפניות כל עוד הן לא מועטות לחלוטין (כמו ההפניה עבירו לערך עפירו, שנמחקה לבקשתי משום שהיא מוטעה ואף עלולה להטעות). תוכל לראות מה עשיתי כשהפכנו את "קרתגו" ל"אימפריית קרתגו" ואת "קרתגו (עיר)" ל"קרתגו" כדי להיות רגוע שלא אעשה טעויות טכניות. פעמי-עליון - שיחה 20:57, 6 בדצמבר 2023 (IST)
@פעמי-עליון, לקחתי לתשומת לבי קריצה סיון ל - שיחה 20:59, 6 בדצמבר 2023 (IST)
מקבל את דבריך. רק אציין שכעת נזכרתי באפשרות נוספת, לתייג את יוצר הערך או את המשתמשים האחרונים שערכו אותו. עמד • תייגו אותי במענה לדברי - שיחה • כ"ד בכסלו ה'תשפ"ד • 21:01, 6 בדצמבר 2023 (IST)
האמת שעל האפשרות השניה מעולם לא חשבתי. יש דרך אוטומטית לעשות זאת או שצריך ללכת להיסטוריית הגרסאות לצורך כך? פעמי-עליון - שיחה 21:12, 6 בדצמבר 2023 (IST)
כנראה צריך ללכת להיסטוריית הגרסאות. אני לא מכיר דרך אוטומטית לעשות זאת. עמד • תייגו אותי במענה לדברי - שיחה • כ"ד בכסלו ה'תשפ"ד • 23:47, 6 בדצמבר 2023 (IST)
רק היסטוריית הגרסאות. ואכן, הצעתו של עמד נראית מתאימה כאן. אם מתייגים לפחות את מי שחיבר את הערך ואת האחרונים שערכו אותו, יש בהחלט אפשרות להשיג חוות דעת נוספת מוויקיפדים נוספים. אלדדשיחה 10:07, 7 בדצמבר 2023 (IST)

מקובל להוסיף איות לטיני לערכים בעברית? תודה, נריה - 💬 - 15:04, 11 בדצמבר 2023 (IST)

יכול להיות שלא, במקרה זה התעתיק הלטיני הוא כה נפוץ במחקר לשם הכנעני של העיר, ועוזר להמחיש את ההגיה המדויקת (דבר שהכתב הפיניקי, שרוב הקוראים לא מבינים, לא עוזר לו יותר מדי), כך שלדעתי מוטב להשאיר. אם זה מפריע אין לי בעיה שהתעתיק הלטיני יועבר ל{{ביאור}}. פעמי-עליון - שיחה 15:06, 11 בדצמבר 2023 (IST)
לא קריטי, תודה. נריה - 💬 - 15:11, 11 בדצמבר 2023 (IST)

אני מנסה להרחיב את הערך ובמאמר הזה (עמ' 54) מצאתי התייחסות די נרחבת, אך לצערי משהו לא מובן לי: מחד היא טוענת שיש מסורת בת 1100 שנה למקום ומנגד היא מתארת גילוי מציבה לפני כמה שנים ומפקפקת בזיהוי.
כבעל ידע בארכיאולוגיה, אשמח לעזרתך.

חנוכה שמח איילשיחה 02:37, 15 בדצמבר 2023 (IST)

חג שמח!
אני מניח שכוונתך לקבר, ולא ליישוב כולו – שכן לכך מתייחס המקור. ממה שאני הבנתי, בתקופה הרומית/ביזנטית נקבר שם בארון אבן אחד מנכבדי היישוב ששרידיו מצפון לכפר הערבי, ואולי שמו היה דומה ל"יונתן בן עוזיאל" ולכן נקשרו מסורות בין האתר לבין יונתן בן עוזיאל. מה שטוענים החוקרים הוא שהמסורת על היותו של יונתן בן עוזיאל קבור שעמוקה נשמרה מהמאה ה־1 לספירה עד למאה ה־11 (אף שאין לכך עדויות בכל אותה תקופה, זה לא אומר שהמסורת לא התקיימה, אלא שהיא פשוט לא השאירה עדויות). בשנת 1,325 נבנה מעל אותו קבר מבנה חדש, וארון הקבורה המקורי כנראה נעשה נסתר מן העין. רק לפני 43 שנה התגלה הסרקופג המקורי. אין סתירה בכך שהמסורת המזהה את הקבר עם יונתן בן עוזיאל היא עתיקה לבין כך שהמציאות היא שלא הוא קבור שם – זה פשוט אומר שהזיהוי השגוי של הקבר עם יונתן בן עוזיאל מקורו בימים קדומים מאוד, והוא נשמר מאז. גם גילוי הסרקופג (ארון קבורה) לא סותר, קברים המקודשים שנים רבות לרוב משופצים, והחלקים הקדומים שבהם נעשים נסתרים מהעין (כך למשל במערת המכפלה). כך לפחות דעת החוקרים (אני אינני מבין למה הם כל כך בטוחים שלא מדובר בקבר האמתי של יונתן בן עוזיאל). פעמי-עליון - שיחה 13:32, 15 בדצמבר 2023 (IST)
תודה רבה!
אני באמצע תהליך פיצול בין הערך על הקבר לערך על היישוב, אולי אצליח לאחר שעקפתי את הבעיה... איילשיחה 20:40, 16 בדצמבר 2023 (IST)
שמח לראות עוד ועוד עורכים שמרחיבים נושאים ארכאולוגיים, אם אתה צריך עוד עזרה עם מקורות (כולל גישה לכאלה שאי אפשר לגשת אליהם דרך ספריית ויקיפדיה), אתה מוזמן לפנות :) פעמי-עליון - שיחה 13:49, 17 בדצמבר 2023 (IST)