שיחת משתמשת:Hanay/ארכיון4

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

שנה טובה [עריכת קוד מקור]

שנה טובה ונפלא ויקיפדית יקרה, לך ולבני ביתך, שנה פוריה מלאה בהצלחה ושמחה (וחיוכים גם אם ממש בא לך) ג'וגיגון - שיחה 01:33, 15 בספטמבר 2009 (IDT)

חנה, תודה על כרטיס הברכה המתוק. עשית לי שמח (: שנה טובה! תמרה שיחה 09:46, 15 בספטמבר 2009 (IDT)

הברכה שלי[עריכת קוד מקור]

Hanay - שיחה 07:49, 15 בספטמבר 2009 (IDT)
שנה טובה ומבורכת גם לך, חנה.שלומית קדם - שיחה 14:38, 16 בספטמבר 2009 (IDT)

בעודי מתלבט היום אם שווה לכתוב ערך על ארקוסוליום (אנ') עלה בדעתי להוסיף את זה כפרק בערך מערת קבורה, אבל אז נכנסתי לערך, וחשכו עיני... נראה לי שאני אקח את זה כמיזם רציני אחרי החגים, אבל לבינתיים, אולי תתני טיפול מהיר לפחות לתקופה הכנענית? דניאל צבישיחה 10:25, כ"ו באלול ה'תשס"ט (15.09.09)

הי דניאל, אני בניגוד לך, ממש צחקתי כאשר קראתי את הערך במיוחד לקריאת הביטוי "שדות קבורה מדהימים" , מישהו חשב שהוא כותב תסריט לסדרת טלויזיה. לצערי לא אוכל לטפל בכך עכשיו. אני נוסעת לחו"ל בסוף השבוע עד ערב יום כיפור. Hanay - שיחה 10:52, 15 בספטמבר 2009 (IDT)

שלום חנה, שמתי לב לבעיה שנוצרה והתכוונתי לסייע לך לפתור אותה. שימי לב שדבורות חופשיות ניתן למצוא, למשל כאן. שימי לב שגם שניתן היה להעלות גרסה חדשה ואז למחוק את הקודמת, כךך שלא יהיה צורך לבצע את ההחלפה בדפים עצמם. בענייני תמונות את מוזמנת להתייעץ איתי. בברכה, ‏Gridge ۩ שיחה 14:26, 15 בספטמבר 2009 (IDT).

הי גרידג', תודה על העצה. ניסתי להעלות גירסה חדשה, אבל מה שנוצר זה עיוות של הישנה (והדבורים נשארו). זו כבר פעם שניה שאני מנסה טכניקה זו ללא הצלחה, ייתכן ואיני עושה זאת נכון (אשמח להבין מדוע), הידרו צלצל וביקש שאמחוק, עשיתי זאת מהר ככל שיכולתי.Hanay - שיחה 14:38, 15 בספטמבר 2009 (IDT)
אם העלית גרסה חדשה, בקשי למחוק את הישנה והניחי לזה - זה יסתדר. מי שהציע לך למחוק ברכה שנמצאת בעשרים דפים נתן לך עצה לא טובה. ניתן להכין ברכה חדשה עם דבורה חדשה בשתי דקות ואז פשוט לבצע החלפה. ‏Gridge ۩ שיחה 14:42, 15 בספטמבר 2009 (IDT).
העליתי גירסה חדשה וראיתי שרואים בה עדיין את הדבורים, זו היתה אותה תמונה אבל מעוותת. אני ציפיתי לראות בגרסה החדשה את הקובץ החדש שהעליתי. ביקשתי שימחקו את הקובץ והעליתי קובץ חדש בשם אחר. לא ברור לי מה השתבש. אני חשבתי שברגע שאני מעלה גרסה חדשה היא מחליפה את הקודמת שמופיעה אולי רק בהסטוריה של הקובץ. האם אני צודקת? אשמח לקבל הסברים, לפחות לפעם הבאה אם אזדקק לכך Hanay - שיחה 16:39, 15 בספטמבר 2009 (IDT)
מה שאת מתארת קורה כאשר מעלים גרסה אחרת. אפשר פשוט להתעלם - זה מסתדר מעצמו. ‏Gridge ۩ שיחה 16:48, 15 בספטמבר 2009 (IDT).
אך לו הייתי יודעת , עכשיו א ב ו ד Hanay - שיחה 16:52, 15 בספטמבר 2009 (IDT)

כתבתי. לא יכול להכחיל עוד משהו קטן בקטע על המצבה של פלינדרס קשישא חסר הראש? אלמוג 19:52, 15 בספטמבר 2009 (IDT)

יופי של ערך, אקשור אותו לפטרי. יש לי תמונה מדהימה להוסיף, יצרתי תמונה נפרדת מהסמל המופיע על המצבה של פיטרי בירושלים. אני אעלה את התמונה. הכנתי רשימה של ערכים שאפשר לתרגם לויקיאנגלית, ראה בדף השיחה שלי, חלקם מאד קצרים. בחר לך אחד מהם, רק רשום לידו שאתה עובד עליו כדי שלא תהיה ביננו כפילות. לא פניתי אליך כי ראיתי שדניאל פנה אליך, וחשבתי שאתה אולי עוזר לו (אני מרחיבה את האתרים בארץ ישרל, היום טיפלתי בתל גמה) Hanay - שיחה 20:04, 15 בספטמבר 2009 (IDT)

תעשי חיים בחופשה. תנוחי ותפתחי בהנאה את השנה החדשה. שתפיקי עונג וגאווה ממשפחתך, שתמשיכי להנות בוויקיפדיה ושיהיה לך הרבה אושר אהבה ובריאות. • רוליג - שיחה 07:59, 16 בספטמבר 2009 (IDT)

מתה עליך Hanay - שיחה 08:02, 16 בספטמבר 2009 (IDT)

הועבר לדף שיחה:פלינדרס פיטרי

"שינוי מהותי"[עריכת קוד מקור]

שלום חנה. השינוי המהותי היחידי שביצעתי בערך שכתבת היה השינוי בתרגום; כל שאר השינויים היו שינויים קוסמטיים, אם כי חיוניים, ואינני רואה סיבה לבטל את כל העריכה שלי. אם לדעתך התרגום שהצעתי אינו עדיף, את יכולה (כפי שעשית) להחזיר את התרגום הקודם. עם זאת, לגבי כל יתר השינויים שביצעתי בערך – וזאת לפי בקשתך שפרסמת בדף השיחה – אבקשך לשחזר את הביטול. תודה, אביעדוסשיחה 20:02, 16 בספטמבר 2009 (IDT)

שלום אביעדוס, לא ראיתי שינויים אחרים, זה השינוי היחיד שראיתי, אני אשווה את הגרסאות ואבדוק מהם השינויים האחרים, ואתקן בהתאם. יחד עם זאת, לא היה מקום לשינוי התרגום ולבטול הקובץ שהעליתי ללא תאום איתי. ויקיפדים ותיקים אחרים פנו אלי בדף השיחה שלי או בדף השיחה של הערך, היציעו הצעות ולרב קיבלתי את הצעותיהם, כי "מכל מלמדי השכלתי", היו כאלה שאפילו ביקשו את רשותי לבצע שינויים קוסמטיים קטנים כגון בטול רווחים מיותרים, ואני כמובן שמחתי על ההצעה והסכמתי. אני יודעת שיותר קל לתקן ישירות מאשר לפנות אלי ולהציע הצעות, אבל אלה הכללים של ויקיפדיה ויש לכבד אותם גם כאשר אני הכותבת: חדשה וטריה וכותבת רק 4 חודשים, ואתה ויקיפד ותיק בעל זכויות רבות. אני מקוה שתקבל את מה שכתבתי בהבנה ותנהג בהתאם. יום טוב Hanay - שיחה 23:14, 16 בספטמבר 2009 (IDT)
צודקת, עדיף היה לו הייתי מתייעץ טרם שינוי התרגום. אגב, לזכויות (בעיני מי?) או לוותק כאן שיש לי ולך אין משקל (לגבי דידי). אנא קבלי את התנצלותי, וראי זאת כאילו הצעתי את השינוי כעת.
מנגד, אין צורך ללכת לקיצוניות השנייה; לא ראיתי, ועדיין איני רואה, טעם להתייעץ טרם ביצוע שינויים קוסמטיים שאינם מהותיים (חלק ניכר מהם: הסרת קישורים פנימיים עודפים). אם תרצי, באפשרותך לבטל את הגרסה שבה ביטלת את עריכתי, ובדף שייפתח לשחזר את התרגום שלך ושל דניאל צבי. האפשרות האחרת היא כמובן לעבור על כל השינויים שביצעתי ולהטמיעם. לשיקולך. מכל מקום, כדאי תמיד לבדוק את ההבדלים שמציעה עריכה חדשה בערך בטרם מבטלים אותה. לילה טוב, אביעדוסשיחה 23:32, 16 בספטמבר 2009 (IDT)
שלום אביעדוס, עברתי על שינויי העריכה שלך, ובאמת השקעת עבודה, אני מצטערת, כל כך הופתעתי מהשינוי בהתחלה, והיה רווח גדול שלא שמתי לב ליתר התיקונים. אבל מאז עריכה זו עשיתי עוד עריכות ואם אבטל את הביטול , לא ברור לי מה יקרה לעריכות שלאחר מכן ואני אתבלבל לגמרי. אני מעדיפה לעבור ולבדוק ולתקן פרטנית גם אם זה יותר עבודה. יחד עם זאת, לא ברור לי למה בחרת להזיז את הנקודה בכל מקום שבו יש הערה. אני קראתי בתשומת לב את המדריך ושתי הדרכים מקובלות, העיקרון הוא להיות עקבי, אני בחרתי להוסיף את ההערה לפני הנקודה, ועברתי ובדקתי שאני עקבית, אתה מעדיף אחרי. שתהיה לך שנה טובה Hanay - שיחה 00:01, 17 בספטמבר 2009 (IDT)
ביטול גרסה מבטל אותה ורק אותה, ולכן על כך הייתי ממליץ, אלמלא היית מעדיפה לשים את הערות השוליים לאחר הטקסט (אני אמנם מעדיף אחרת, אך אכן נקבע כי יש להקפיד על אחידות פנימית (בתוך כל ערך כשלעצמו) בלבד. מצטער שהעמסתי עלייך את הטורח שבמעבר על השינויים שביצעתי. וכמובן, אשמח לדון על התרגום לשיר. תודה, ושנה טובה גם לך ולמשפחתך, אביעדוסשיחה 00:34, 17 בספטמבר 2009 (IDT)
אם עדיין לא שמת לב אז אני קצת ייקית, אני רוצה להבין טוב יותר את נושא ביטול גרסה. אם למשל היה כתוב במשפט מסוים.גרסה 1. "אני נוסעת לטיול לספרד עם הבן שלי", ובגרסה 2. שלאחריה נכתב "אני נוסעת לטיול לספרד עם בני". גרסה זו מבוטלת, ולאחר מכן בגרסה 3. המשפט נערך שוב ונכתב: "אני נוסעת לספרד עם הבן שלי אורי". ונעשה עתה ביטול לביטול של גרסה 2 . מהו המשפט שיופיע עתה בגרסה האחרונה?. כי לפי דעתי, הגרסה שצריכה להופיע היא גרסה 3 כי היא מבטאת את העדכון האחרון ביותר, אבל איני יודעת אם התכנות בויקיפדיה לקח זאת בחשבון. אני צריכה להיות משוכנעת לפני שאני מבטלת את הביטול שהתוכנה כל כך חכמה שיודעת לזהות טקסט ששונה לאחר ביטול הגרסה ולא מעדכנת אותו ומעדכנת רק את הטקסט שלא היתה בו כל נגיעה? , מצטערת על אריכות השאלה, אבל בדקתי שפע של תוכנות בימי חיי, וכבר ראיתי תכנתים שנשבעו לי שהמערכת עושה בדיוק מה שביקשתי ובבדיקה הייקית שלי גיליתי שלא כך. Hanay - שיחה 06:46, 17 בספטמבר 2009 (IDT)
במקרה ראיתי את הדיון כאן, אז אתרום את שני השקלים שלי: ביטול גרסא משמעו כניסה למצב עריכה של הגרסא הקודמת. ניתן לעשות את זה תמיד(?) לגרסא האחרונה של הערך במקרה שיש יותר מאחת, אבל לפעמים אפשר גם לגרסא יותר מוקדמת. השחזור המהיר של הדף, שזמין רק למפעילים, מאפשר לבטל את כל העריכות האחרונות של משתמש מסוים בדף נתון. יש את הדף ויקיפדיה:שחזור דף שמסביר מעבר למה שאמרתי. אגב, לפעמים בגלל באגים בתוכנה יש כל מיני בעיות. קוריצהשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 06:50, 17 בספטמבר 2009 (IDT)
הי קוריצה, הבאגים שציינת מטרידים אותי מאד, וגם המשפט ביטול העריכות האחרונות... כי אני רוצה להיות בטוחה ששחזור גרסה שבוטלה לא מבטל עריכות שנעשו לאחר הביטול. במקרה זה אני מעדיפה ללמוד מהניסיון של הויקיפדים, לא מדף הסבר. Hanay - שיחה 07:21, 17 בספטמבר 2009 (IDT)
(גילוי נאות: לא ניסיתי בעצמי, אבל כך זה אמור לפעול). עקרונית, הביטול אמור לפעול רק על הגירסא האחת, ואם אי אפשר להפריד בין הגרסא הזו לבין מה שנכתב לאחריה, התוכנה מודיעה שלא ניתן לבטל את הגירסא. דניאל צבישיחה 07:25, כ"ח באלול ה'תשס"ט (17.09.09)
דנ"צ כבר ענה את מה שבאתי לכתוב. כעיקרון, תמיד כדאי לנסות ולעבוד עם השוואת הגרסאות (אבל במקרים של הרבה שינויים זה די חסר תועלת). קוריצהשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 07:26, 17 בספטמבר 2009 (IDT)
תודה על ההסברים, מצא חן בעיני ה"דנ"צ", מסקנתי, צריך מאד להיזהר , ואולי עדיף להימנע מכך, Hanay - שיחה 07:38, 17 בספטמבר 2009 (IDT)

ביום שישי הקרוב יערך סיור אלף מילים במרכז הכרמל בחיפה. הסיור יצא בשעה 10:00 מרחוב יפה נוף 68 (מרפסת התצפית שמאחורי בית רוטנברג), ולא ממקום המפגש שפורסם קודם לכן. דרור - שיחה 16:56, 23 בספטמבר 2009 (IDT)

נותרו עוד ארבעה ימים למועד הגשת הגרסאות האחרונות[עריכת קוד מקור]

שלום לך,
שים לב כי נותרו עוד ארבעה ימים להצגת הגרסאות האחרונות לשיפוט במסגרת התחרות. • עודד (Damzow)שיחהמשתמש זה הוא מובחר! 12:00, 27 בספטמבר 2009 (IST)

הי עודד, תודה על התזכורת. האם יש תהליך מיוחד להצגת הגרסאות האחרונות? או שפשוט הגירסה של יום ה- 30 לספטמבר שעה 23:59 תהיה הגירסה שתועמד לשיפוט? Hanay - שיחה 12:17, 27 בספטמבר 2009 (IST)
מה פתאום???, הגירסה של יום ה-30 לספטמבר 23:59:59 היא זו תועמד למשפט הציבור ולדין התנועה, אלא אם כן יחבלו בערך ואז את יכולה לערער...

ועוד שאלה אחת אחרונה רגע לפני החג (אני פה גם בחג), יש עוד מקום בבפנוכו של האוטומוביל שלך?, אם כן אני ליד הנהגת! טוב שחזרת ג'וגיגון - שיחה 16:57, 27 בספטמבר 2009 (IST)

הי ג'וגיגון, שמחה לראות שאתה מגיע, שמור לך מקום של כבוד ליד הנהגת. חזרתי היום מוקדם בבוקר, ולאחר מכן הלכתי לישון. גם אני פה בחג Hanay - שיחה 17:01, 27 בספטמבר 2009 (IST)
הגרסה שתיהיה ב-30 בספטמבר בשעה 12:00 היא זאת שתבדק ותקבל ניקוד. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 17:05, 27 בספטמבר 2009 (IST)

כמו כן, כמו שאמרתי לעדי, יש בעיה עם ערכי רקע. הערך אגיפטולוגיה הוא קצרמר עלוב. פרק ההיסטוריה בערך ארכאולוגיה דורש הרחבה. כמו כן, מומלץ מאוד לתת למשתמש נוסף לעבור על הערך. הוא דורש עריכה מסוימת. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 17:11, 27 בספטמבר 2009 (IST)

שלום גילגמש, אני לא מבינה, האם אני חייבת לטפל בערך אגיפטולוגיה ובערך ארכאולוגיה? אני חשבתי שתהתחרות היא על ערך מסוים, כתבתי ערכים רבים נוספים קשורים שלא היו קיימים לפני כן. וגם אותם ארחיב בעתיד. אני מקוה שלא הבנתי אותך נכון. לגבי הערך פיטרי, עברתי עליו וגם אחרים עברו. צר לי שהערך כפי שהוא נכתב לא מוצא חן בעיניך. בכנות, אני מרגישה ברגע זה אידיוטית על שנרשמתי לתחרות. העובדה שהערך אגיפטולוגיה הוא עלוב לא צריכה להשפיע כלל על הערכה של הערך שכתבתי. יש עוד ערכים רבים מאד שדורשים כתיבה ועריכה ואפשר לקשר אותם לערך שכתבתי, אז מה? האם תפקידי בערך אחד בתוך פחות מחודש לשפר את כל מה שנכתב עד כה בערכים הקשורים? אני לא מתכוונת עד ה- 30 לספטמבר שעה 12:00 לגעת בערכים אגיפטולוגיה וארכאולוגיה. ברגע זה הוצאת לי את הרוח מהמפרשים , אתה יכול לא לבחור בערך שכתבתי, אני יודעת שעשיתי עבודה מעולה, ובהתחשב בכך שאני כותבת בויקיפדיה רק מחודש מאי והייתי צריכה גם ללמוד דברים טכניים, אז עשיתי עבודה יותר ממעולה Hanay - שיחה 17:34, 27 בספטמבר 2009 (IST)
את כמובן לא חייבת. פשוט הערך שלך הוא מצוין והוא אחד הערכים המובילים לזכות בתחרות. למרבה המזל יש לנו ערכים נהדרים נוספים. לכן הזכיה תיהיה על דברים קטנים יחסית כמו פרמטר הקישוריות (אם תשימי לב הוא אחד מעשרת הקריטריונים). "קישוריות" אין פירושה רק הכחלת הערכים, אלא גם ערכי רקע. אני בסך הכל מנסה להראות לך מה עוד את יכולה לעשות כדי להבטיח את הזכיה. את כמובן יכולה להשאיר את הכל כמו שהוא ועדיין תיהיה לך הזדמנות נהדרת לזכות בתחרות. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 17:40, 27 בספטמבר 2009 (IST)
נראה לי שלכולם יש סיכוי לזכות, טוב אולי לא לכולם.... כוונותיו של גילגמש טובות והלוואי וכל השופטים היו מעורבים כמוהו. הערך שלך נהדר והוא על נושא שלא היה לי מושג עליו ועכשיו בזכותך יש לי מושג וחצי! הוא יפה הוא מרשים (כמו עוד כמה ערכים טובים אחרים). למזלי אני לא שופט כי באמת הבחירה היא קשה. מצד שני, הערך שלי במקום טוב באמצע מה שאומר שאני אין לי טרדות על זכיה ויכול ממש להנות מהכתיבה ג'וגיגון - שיחה 17:55, 27 בספטמבר 2009 (IST)
בקשר לקישוריות - כתבתי 20 ערכים נוספים קשורים. אני חושבת שהבנת המושגים מצרים התחתונה ומצרים העליונה חשובים מאד להבנת הנושא, כנ"ל ערכים נוספים כגון תל אל-עג'ול וכל הערכים הקשורים במוסדות שעסקו בחקירת הארכאולוגיה של מצרים. אלא ערכי רקע חשובים למי שמתעניין בנושא המחקר הארכאולוגי. ולג'וגיגון, אתה ממש טוב לאגו שלי.... לא ראית איך הוא מתנפח Hanay - שיחה 18:56, 27 בספטמבר 2009 (IST)
ראיתי בהחלט את העבודה הרבה שעשית ואני מעריך אותה מאוד. את יכולה לראות את פנייה דומה שעשיתי למתחרה העיקרי שלך (שיחת משתמש:Nettadi#נותרו עוד ארבעה ימים למועד הגשת הגרסאות האחרונות) שניכם מועמדים מובילים לזכיה ולכן הניצחון יושג על קוצו של י'. לכן, הצעתי לך להרחיב גם את הערכים האלה. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 19:01, 27 בספטמבר 2009 (IST)
המממ (מגרד בראשי), גילגמש, אני אמור להבין כי התחרות אבודה? לא שנתתי איזה פייט רציני, אבל בכל זאת, נעלבתי במקצת (אבל, רק קצת), לא יודע אם שמת לב, אבל את ישבני קרעתי על הערך (יכולתי בזמן הזה להכחיל את כל הקישורים בערך על סינטרה אהובי)ואם תסתכל היטב במפגש הקרוב תראה כי לא נותר ממנו שריד ופליט... (אני מקווה כי כבר הבנת לקחת את דברי ברוח חיובית) ג'וגיגון - שיחה 19:59, 27 בספטמבר 2009 (IST)
עד כמה שראיתי בפעם האחרונה שבדקתי, הגעת עד ימי הביניים. יש לך עדיין כמה ימים להלשים את המלאכה ואשמח אם תתן פייט רציני יותר :) גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 21:10, 27 בספטמבר 2009 (IST)

בוקר טוב חנה,

אני כבר מפחד לפנות אליך פן תחשבי שאני רודף אחריך או משהו :-) ההפך הוא הנכון. הרשי לי להצביע בבקשה על קריטריון נוסף בתחרות: שיתופיות. אני בהחלט לא מעביר ביקורת. הערך שלך הוא מהמעולים שנכתבו כאן ובוודאי יהיה מומלץ. רק הרשי לי בבקשה בכל זאת להציע לך להעביר את הערך לוויקיפדים נוספים שיעברו עליו. אני זוכר שנעזרתי רבות בביקורת עמיתים שהציעו לי ויקיפדים שונים כשהשתתפתי בתחרות השלישית. יש פרטים רבים שנראים לכותב כברורים מאליהם, אך הם אינם כאלה. כמו כן, לכותב קשה, לעתים, לראות את כל שגיאות הניכוח, הכתיב והדפוס שמתרחשות בעת הכתיבה. זהו קריטריון חשוב וכדאי להשתמש במשאבי כח האדם הקיימים בוויקי. אוכל להציע לך לפנות לאביהו (הוא כתב על ההירוגליפים ואולי ירצה לעיין בערך) גם דוד שי ואלדד יכולים לסייע לך. כמובן שאת לא חייבת לעשות זאת והערך שלך טוב כמו שהוא. אני מקווה שלא אנזף שוב על ההערה :)

גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 09:25, 28 בספטמבר 2009 (IST)

אני נוזף בשמה. קרא את דף השיחה. לי ולדניאל צבי מניות בערך, כמו גם למשתתפים רבים נוספים, אם בהערות ואם בהגהות, אם בהכחלת ערכים מקושרים. זה אחד הערכים השיתופיים ביותר בתחרות, וזאת מבלי להמעיט בערכה של העבודה האדירה שהשקיעה כאן חנה. עוד מילה טובה על דניאל צבי - נראה לי שהשקיע כאן יותר מאשר בערך שלו עצמו שמשתתף באותה התחרות... אלמוג 09:28, 28 בספטמבר 2009 (IST)
אל תפריע. אתה לא רואה שאני מנסה לדרבן את המשתתפים? גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל?

כתבתי לפני התנגשות עריכה: :בוקר טוב גילגמש, אין לי בעיה בפניה (נא לא לפחד תבנית:פחד ), אבל לפעמים חשוב לשים לב איך כותבים. נדבר על כך במפגש ואני אסביר לך. לעצם הערתך, אלמוג עבר על הערך וכנ"ל אודי ודניאל צבי, היו גם נוספים שהעירו את הערותיהם. אני אפנה לדוד שי, אביהו ואלדד. אבל יש נקודה שאני רוצה להעלות. לא תמיד תיקונים של אחרים עוזרים, ולעיתים אני מופתעת מהם. למשל לדוגמא: אני אוהבת להשתמש במילה הינו במקום הוא. אחד הויקיפדים נכנס לערך שכתבתי ותיקן זאת בטענה שהעברית שלי גבוהה מידי ולא כולם מבינים. סיפרתי לבן שלי שהוא סטודנט למזרח תיכון וארכאולוגיה באוניברסיטה העברית ושאלתי לדעתו. תשובתו היתה: אמא, אל תורידי את רמת השפה שבה את כותבת, שהקוראים יטרחו וילמדו. אני חושבת שהוא צודק. אבל אתה יכול לראות שהשפעת עלי, אני מרחיבה עתה את הערך אגיפטולוגיה במקום ערכים אחרים שתכננתי להרחיב. לעומת זאת הרחבת ההיסטוריה של הארכאולוגיה יאלץ לחכות. כי ההסטוריה אינה רק מצרים, יש להתייחס גם למסופוטמיה, מזרח הרחוק, אירופה, אמריקה ועוד. ולכתוב זאת זהו ערך בפני עצמו. Hanay - שיחה 09:43, 28 בספטמבר 2009 (IST)

טרם עברתי על הגרסאות הקודמות של הערך. כך שלא ידעתי אם עברו על הערך או לא. אני מתנצל על הפניה המיותרת. דווקא לגבי הנו והוא אני לא מסכים. אני חושב שהנו פחות יפה מהוא, אבל זה באמת לא משהו משמעותי. אני יודע שעשית עבודה רבה מאוד ואני בהחלט מעריך את זה מאוד. בכל זאת אגיפטולוגיה קשורה יותר לנושא הערך מאשר מסופוטמיה. בכל זאת, הנ"ל לא חפר בעירק (או לפחות לא ראיתי שזה כתוב בקריאה רופפת) אולי אחשוף איך ניתן הציון בבית הזה: כל שופט יתן נקוד מסוים לכל פרמטר ופרמטר. אחר כך ציון זה יסוכם והערך יקבל את הניקוד הסופי. כל שופט מחליט בעצמו את הניקוד שהוא נותן לכל פרמטר. אני, אישית, מעריך מאוד את הפרמטרים שציינתי (קישוריות ושיתופיות) ולכן בעצם הצעתי להתמקד בתחומים אלה לפני סיום התחרות. בכל זאת, התחרות תחומה בזמן ויש מועד הגשה סופי. אני רק מנסה לעזור. עדי קיבל הערות דומות מאוד ונראה מה יהיה. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 09:52, 28 בספטמבר 2009 (IST)
כנראה לא הבהרתי את עצמי. פיטרי לא חפר במסופוטמיה. אבל אתה המלצת שאני ארחיב את הפרק על ההיסטוריה של הארכאולוגיה בערך ארכאולוגיה. אבל ההיסטוריה של הארכאולוגיה אינה קשורה רק למצרים, אלא לאזורים שונים בעולם. ולהתייחס בפרק רק למצרים זה לא רציני, ואני לא כותבת רק בשביל לסמן V. אני מתמצאת בהסטוריה של הארכאולוגיה של ארץ ישראל, מצרים ומסופוטמיה. וכדי לכתוב את הפרק אני צריכה לעשות מחקר רציני (יכול להיות ערך בפני עצמו כנושא לתחרות). את הערך אגיפטולוגיה קל יותר להרחיב כי הנושא יותר סגור ומצומצם. Hanay - שיחה 10:00, 28 בספטמבר 2009 (IST)
כמובן. מדובר רק בהצעות כלליות. ממש אין חובה להרחיב דווקא את הערכים האלה. פשוט הקלקלתי עליהם וראיתי שמדובר בקצרמרים. ולכן הצעתי להרחיב אותם. למעשה, הערך גמור כבר עתה והוא מצוין לפי כל קנה מידה. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 10:02, 28 בספטמבר 2009 (IST)

קירגיסטן[עריכת קוד מקור]

שלום לך וגמר חתימה טובה

אני בשלבי תכנון ראשוניים של טיול לשם ואשמח לקבל ממך טיפים : עם איזה חברה נסעת? על מה להקפיד בבחירה? וכד' . אנא בטובך, אשמח להמשיך בדף השיחה שלי . תודה מראש.כ.אלון - שיחה 17:21, 27 בספטמבר 2009 (IST)

אני מוכנה לתת מידע, אבל לא בדפי השיחה אלא בשיחת טלפון, שלח לי את מס' הטלפון שלך בדוא"ל ונשוחח Hanay - שיחה 17:38, 27 בספטמבר 2009 (IST)

הועבר לדף שיחה:פלינדרס פיטרי
Hanay - שיחה 09:57, 29 בספטמבר 2009 (IST)

תיקון השם[עריכת קוד מקור]

חנה, מצאתי את הערך "כליי תל אל יהודיה". להערכתי, מדובר בתקלדה, ואמור להיות "כלי תל אל-יהודיה". אנא תקני (לא תיקנתי בעצמי, כי מן הסתם את כרגע עובדת על הערך). אלדדשיחה 22:59, 28 בספטמבר 2009 (IST)

הי אלדד, אני אעביר את הערך. אחר כך אתקן אצל פלינדרס יקירי Hanay - שיחה 23:07, 28 בספטמבר 2009 (IST)
כדאי גם לשים את המקף - אל-יהודיה. את ה"אל" (ה"א הידיעה הערבית) אנחנו בדרך כלל (כלומר, כמעט תמיד) ממקפים עם המילה שאחריה. בערך אצל פלינדרס, באותו מקום שנתקלתי בשם, כתבתי אותו "תל אל-יהודיה", ואת הערך על הכלים - "כלי תל אל-יהודיה". אלדדשיחה 23:10, 28 בספטמבר 2009 (IST)
אתה אוהב העברות , אעביר שוב Hanay - שיחה 23:14, 28 בספטמבר 2009 (IST)
רק כשצריך (אני לא חסיד של העברות מיותרות ). אלדדשיחה 23:31, 28 בספטמבר 2009 (IST)

פלינדרס 2[עריכת קוד מקור]

תני לי עשר דקות, אני מצמיד עכשיו את הנקודות למילים, אחרי שהצמדתי את הפסיקים. אלמוג 07:10, 29 בספטמבר 2009 (IST)

בוצע. אלמוג 07:13, 29 בספטמבר 2009 (IST)
חן חן, חלוקת הזמנים ביננו היתה מדהימה !! Hanay - שיחה 07:15, 29 בספטמבר 2009 (IST)
עכשיו תני לי חמש דקות להוריד רווחים כפולים בין מילים וגמרנו להבוקר. אלמוג 07:20, 29 בספטמבר 2009 (IST)
שלך, אני הולכת לאכול ארוחת בוקר Hanay - שיחה 07:22, 29 בספטמבר 2009 (IST)
בוצע. בתיאבון. אלמוג 07:26, 29 בספטמבר 2009 (IST)
תודה. האם ראית ש"נשברתי" קיבלתי את הצעתך וכתבתי ערכים קצרים מצרים העליונה, מצרים התחתונה, מצרים התיכונה ? לך זכות הראשונים Hanay - שיחה 08:13, 29 בספטמבר 2009 (IST)

הצעת ניסוח קלה[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחה:פלינדרס פיטרי

שלום חנה. אנא עברי על התיקונים הקלים שביצעתי בערך. במיוחד כוונתי למשפט "עוסק ונתון רשימת סימנים ידוע של כתב החרטומים" שחשבתי כי נפלה בו תקלדה ושיניתי בהתאם למה שהנחתי שהתכוונת אליו. במידה ולא, אנא שחזרי את המשפט לקדמותו. בדומה, אשמח אם תכתבי את שמו באנגלית של הוארד קארטר, שאני מניחה שהכוונה להווארד קרטר (ושיניתי בהתאם). חג שמח, דורית 19:33, 30 בספטמבר 2009 (IST)

הי דורית, אין לי כל בעיה עם התיקונים שעשית. עלית על בעית הכתיבה שלי, יש לי נטיה לסיכול אותיות ולא תמיד אני שמה לב, למרות שאני תמיד קוראת שוב את הטקסט. הוספתי לבקשת את השם של קרטר באנגלית (פשוט לקחתי מהויקיפדיה באנגלית) חג שמח גם לך Hanay - שיחה 23:38, 30 בספטמבר 2009 (IST)
מצויין, תודה. מאחר ושיניתי את המשפט באופן שמשנה את משמעותו, העדפתי שתבחני את השינוי. חג שמח ותהני במפגש מחרתיים, דורית 23:57, 30 בספטמבר 2009 (IST)

מזל טוב ועוד[עריכת קוד מקור]

על הזכיה במקום השני בתחרות! מבחינתי המדובר בכמה וכמה זכיות - ראשית שהתחלנו דרך של עבודה משותפת שכבר הביאה לכמה וכמה דברים יפים, שנית, שהערך הזוכה הוא כה טוב ומעניין, ובאמת ראוי לו לזכות, ושלישית, המקום השני תמיד יותר עדיף, כמו הסיסמה של AVIS - We try harder. הזוכה האמיתית היא כמו תמיד הוויקיפדיה העברית שהרוויחה שורת ערכים מעולה. ועכשיו - בואי נשפר את מה שכתבו השופטים, נבנה את הפורטל ונצחצח אותו עד שיבריק! ותמיד צריך לזכור שנינט זכתה בעונה הראשונה של כוכב נולד, אבל שירי מיימון שזכתה במקום השני ייצגה את ישראל באירוויזיון! אלמוג 20:03, 10 באוקטובר 2009 (IST)

מברוק! דניאל צבישיחה 20:04, כ"ב בתשרי ה'תש"ע (10.10.09)
ברכות כנות מעומק הלב על העבודה, מקום שני ב"מקצרמר למובחר" בימינו מכובד יותר מזכייה בנובל. Ranbar - שיחה 20:21, 10 באוקטובר 2009 (IST)
מזל טוב. ערך יפה מאוד, ושמחתי שיכולתי לתרום לו (גם אם זה היה רק בפן העיצובי). למצער אני לא בקיא במיוחד בנושא הערך, כך שהוא בהחלט מילא היטב את מטרתו ולימד אותי הרבה. קוריצהשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 20:24, 10 באוקטובר 2009 (IST)
ברכות. הכנסת משב רוח מרענן לכל תחום הארכאולוגיה בוויקיפדיה. כה לחי! Noon - שיחה 20:42, 10 באוקטובר 2009 (IST)
ערב טוב ותודה רבה לכל המברכים, אבל את הפרס האמיתי קיבלתי הערב, כאשר שוטר עצר אותי ורצה לתת לי דוח על אי עצירה בתמרור עצור (למרות שלפי דעתי עצרתי) ולבסוף החליט לוותר לי מבלי שביקשתי Hanay - שיחה 21:55, 10 באוקטובר 2009 (IST)
אני חושב שהעמותה צריכה לדחוף תיקוני חקיקה שלפיהם זוכים בתחרות "מקצרמר למובחר" יהיו פטורים מדו"ח תנועה במצבים כאלה :) ‏Harel‏ • שיחה 21:57, 10 באוקטובר 2009 (IST)
מזל טוב, חנה! כל הכבוד! שמחתי שיכולתי גם אני לתרום, ולו מעט. אלדדשיחה 23:17, 10 באוקטובר 2009 (IST)
אופס....מ ז ל ט ו ב ! ! חשבתי שתשובות יתפרסמו בחצות... Rex - שיחה 23:31, 10 באוקטובר 2009 (IST)
ברכות על המקום השני, ערך מעניין הכתוב פשוט נפלא, מאוד נהנתי להחכים ולקרוא, תודה לך. ג'וגיגון - שיחה 00:45, 11 באוקטובר 2009 (IST)
גם אני. אביעדוס • כ"ג בתשרי ה'תש"ע • 01:03, 11 באוקטובר 2009 (IST)
ברכות גם ממני, ותודה על ערך מצויין (שאני מקווה שיהפוך במהרה לערך מומלץ) מוטי - שיחה 01:04, 11 באוקטובר 2009 (IST)

ושוב תודה למברכים הנוספים, ולישראל, אני מבקשת תבנית:מזל טוב דיאטטי Hanay - שיחה 07:03, 11 באוקטובר 2009 (IST)

לא הצלחתי להקטין את העוגה, אז הוספתי כמה נרות, מ ז ל ט ו ב ! כך העוגה נראית יותר קטנה... Rex - שיחה 07:33, 11 באוקטובר 2009 (IST)
לא , לא מקבלת את העוגה הזאת. אני כבר גיליתי את כשרונותיך!!!, אני רוצה תבנית מזל טוב עם נרות על מלפפון , Yes you can , אני יודעת זאת Hanay - שיחה 07:37, 11 באוקטובר 2009 (IST)
טופ... תרצי אבל קודם שאני אסרוק לך את האנציקלופדיה? Rex - שיחה 07:40, 11 באוקטובר 2009 (IST)
, אנציקלופדיה עדיפה על מלפפון. אני מבינה שחזרת לירושלים. וסתם הרהור קטן. רק בחור רזה כמוך יכול לחשוב שעוגה יותר קטנה זה דיאטה !!!! Hanay - שיחה 07:56, 11 באוקטובר 2009 (IST)
מזל טוב, איחולי המשך עשייה מועילה בוויקיפדיה. דוד שי - שיחה 08:14, 11 באוקטובר 2009 (IST)
מ ז ל ט ו ב ! גם אני שמח שלקחתי חלק פה ושם בשיפור הפן העיצובי של הערך MT0 - שיחה 08:16, 11 באוקטובר 2009 (IST)
3 עוגות !!! אתם באמת רוצים שאני אשמין , מטאו, אתה ורוליג לקחתם חלק יותר גדול מפה ושם בכתיבת הערך, בכלל הסדנה לגרפיקה היא בעיני משהו מופלא, כאשר התחלתי לכתוב בויקיפדיה, הנושא ממש הציק לי (לא ידעתי על קיומכם), ואתה ראית את נסיונותיי לשרטט בWord שהפכת אותם למשהו מקצועי. האפשרות שאתם נותנים לי לשרטט משהו בעזרת נייר ועיפרון ולהעביר אליכם כדי שתהפכו את השרטוט למקצועי היא בונוס אמיתי מבחינתי Hanay - שיחה 08:27, 11 באוקטובר 2009 (IST)
כל הכבוד! ערך מאוד יפה ומושקע. אה, וראינו אותך במפגשים, את לא צריכה דיאטה. yanshoofשיחהבואו לאמץ ערכים יתומים 09:54, 11 באוקטובר 2009 (IST)
, תודה ינשוף. עכשיו קיבלתי את הזכיה האמיתית. אני לא זקוקה כי אני לא אוכלת עוגות.
התכוונתי לפנות אליך היום. אתה זוכר שדיברנו לפני כחודש על שיפור האייקונים בחלון העריכה ואמרתי אחרי התחרות. אז ברוך השם יום יום אנחנו כבר אחרי. אני עוסקת עכשיו בהקמת פורטל ארכאולוגיה של המזרח הקרוב, אשמח להקל על עבודתי עם חלון עריכה מוצלח יותר. האם תוכל לעשות זאת היום? תודה Hanay - שיחה 10:00, 11 באוקטובר 2009 (IST)
אני אנסה. yanshoofשיחהבואו לאמץ ערכים יתומיםדרוש אחראי חדש למיזם הערכים היתומים. 10:55, 11 באוקטובר 2009 (IST)
האם אני צריכה להיות מחוץ לויקיפדיה , או שאני יכולה לערוך כרגיל? Hanay - שיחה 10:57, 11 באוקטובר 2009 (IST)
לא. כנסי לדף הזה ותעשי מה שכתוב למעלה. yanshoofשיחהבואו לאמץ ערכים יתומיםדרוש אחראי חדש למיזם הערכים היתומים. 10:59, 11 באוקטובר 2009 (IST)
גם אני במברכים. נראה כי העצה שנתתי לך הייתה עצת אחיתופל, והשופטים מעדיפים את החלוקה הקודמת שלך (לפי אזורים). אני לא בטוח שהם צודקים, אבל חשבתי קצת בנושא. מה דעתך על הרעיון הבא? בתמצית חייו תוספי בקצרה את האזורים בהם חפר (דלתה, אל פיום, תל חסי, לוקסור, וכו') כרונולוגית. בחלק המפורט תחלקי את החפירות למצרים וארץ ישראל. בבכל אחד תחלקי לפי אזורי חפירה, ובמידת האפשר כרונולוגית, כלומר דלתה, אל פיום ולוקסור, כאשר בכל חלק את האתרים, כשבכותרת האתר גם שנת (או שנות) החפירה. במקרה של אתר בודד כמו לוקסור או תל חסי לא יהיה תת פירוט. אביהושיחה 21:17, 11 באוקטובר 2009 (IST)

שלום אביהו, ראשית "עצת אחיתופל" היתה עצה טובה. אבשלום רק לא הבין זאת והעדיף את עצתו של חושי הארכי שניתנה לו במטרה לפגוע בו. אני חושבת שבאמת נתת לי עצת אחיתופל אבל במשמעותה המקורית ולא במשמעות המשובשת שנשתרשה בשפה העברית .
לעצם הענין, גיליתי במהלך כתיבת הערך שבכל נושא, אבל בכל נושא שקשור בכתיבה לכל אחד יש דעה. אחד שינה עריכה שלי, והבא אחריו ערך מחדש ועריכתו חזרה לעריכתי המקורית. לכן למדתי לקח חשוב, לא להתרגש מדעות מאד מוצקות של עורכים בויקיפדיה (גם אם הם ותיקים) כי תמיד אמצא ויקיפדים ותיקים אחרים שמסכימים לדעתי. האמת היא שהיתה לי התלבטות קשה בשני הנושאים שאתה התייחסת אליהם: 1. היכן למקם את הפרק על פיטרי והשאלה היהודית. 2. איך לטפל בחפירות בארץ ישראל. לגבי הראשון אני חושבת שבסופו של דבר הפתרון הנוכחי הוא הפתרון הנכון. כי זה פרק נפרד לחלוטין, לא קשור לתולדות חייו, לא קשור לחפירותיו. אבל הוא חשוב מאד במיוחד לנו כיהודים בארץ ישראל. התיעצתי בנושא גם עם אלמוג (שאת חוות דעתו אני מאד מעריכה) וגם לדעתו מקום הפרק בסוף המאמר. כך שתרגיש בנח בנושא. לגבי השני, שתי האפשרויות הן בסדר. אני אחשוב על כך.
לא התייחסת לנושא אחר שהשופטים מצאו לנכון להתייחס אליו והוא 90 ליש"ט, כאן תרגיש חופשי להיות אשם . כל כך הציק לך איך פיטרי התפרנס עד גיל 27, שפניתי לדניאל צבי שייחפש לי בספר בספריה בירושלים, הוא מצא את הפסקה על ה-90 ליש"ט, ואני עליתי במיוחד בשבילך שוב לספרית אוניברסיטת חיפה חפרתי בחומר, ומצאתי גם את הכסף הזה וגם ממה חי עד גיל 27. ומצאתי לנכון להוסיפו למאמר במיוחד בשבילך קריצה, לא עלה על דעתי באותו רגע, שה- 90 ליש"ט האלה כל כך יציקו לשופטים הנכבדים שזה יהיה אחד הנושאים הבולטים שלהם בביקורתם.
לעצתך לעריכה המחודשת של הערך, הדעה של השופטים היא דעתם האישית של 3 ויקיפדים שמתענינים בהיסטוריה ואולי פחות בארכאולוגיה והתנדבו להיות שופטים. בסיטואציה של שופטים אחרים , התוצאה היתה בהחלט יכולה להיות אחרת. לכן אני לא חושבת שאני צריכה לרוץ ולשנות דברים רק בגלל הערותיהם. כתיבת ערך בארכאולוגיה, אינה כמו כתיבת ערך בהסטוריה. ההיסטוריה זורמת ברור על פני הזמן, בארכאולוגיה גם רצף הזמן לא תמיד ברור וזה חלק גדול מהמחקר הארכאולוגי. וכאשר כותבים על ארכאולוג שחפר וסקר 66 אתרים, ובמקביל יש התפתחויות בחייו האישיים, יותר קשה לכתוב ערך שיתנהל רק לפי לוח השנה ועדיין יהיה מגובש ומעניין. רק כאשר כותבים ומתלבטים מבינים את הבעיה. אני כתבתי עבודות רבות בימי חיי (אתה יודע, היו לי חיים לפני ויקיפדיה ) כתבתי באוניברסיטה עבודות בנושאי כלכלה, מימון שווק וארכאולוגיה ותמיד תמיד קיבלתי ציונים מעל 90, ואני יודעת איך כותבים מאמרים ועבודות. אני לא מתכוונת לגעת בשלב זה בערך. אני עסוקה עכשיו מאד בפורטל:ארכאולוגיה של המזרח הקרוב שנכתב עם אלמוג ודניאל צבי, אני אחזור לערך שוב יותר מאוחר ואקרא אותו שוב במבט עין רענן ואז אחליט אם והאם לשנות.
ולסיום, אני יודעת שכתבתי ערך טוב ומעניין שבעקבותיו גם נכתבו ערכים רבים לצורך הכחלה ומצב הארכאולוגיה השתפר בויקיפדיה. בעקבותיו יוקם הפורטל ועל כך אני מאד שמחה. והחשוב ביותר הוא שהכרתי ויקיפדים רבים מקסימים נחמדים עוזרים ומסייעים, ומה עוד בת האדם צריכה בחייה? :) Hanay - שיחה 05:03, 12 באוקטובר 2009 (IST)

שלום חנה, ברכותי על המאמר הגדול והיפה שכתבת (ועל כל ההכחלות הצדדיות שחשיבותן אינה נופלת מהערך על פיטרי) וכמובן גם על המקום המכובד בו זכית בתחרות. בהזדמנות זאת. בשיחה:לוקסור שאלתי שאלה שלא נענתה. אולי את תוכלי לסייע. כמו כן, אם את מחפשת "הידעת?" לפורטל הארכאולוגיה, אולי תוכלי להכניס את הסיפור על העובדים המצרים שפיטרי הביא לתל אל-פרעה כדי שיגלו את הקברים באמצעות המהלומות עם מוטות הברזל. אני בספק אם הוא יעבור את מחסום "הידעת?" הכללי, אבל לדעתי, הוא מספיק טוב לפורטל הארכאולוגיה. בהצלחה.אודי - שיחה 18:24, 12 באוקטובר 2009 (IST)
כמו כן, עלה הקישור על הסיפור עם מוטות הברזל לרשת, עמ' 11.אודי - שיחה 11:38, 13 באוקטובר 2009 (IST)
הי אודי, תודה על האיחולים, אני אבדוק בלוקסור. נתת רעיון מצויין להידעת. כתבתי 2 הידעתות למיזם של כל ויקיפדיה 1. ארכאולוגיה כמדע 2. המדידות הראשונות של הפירמידות. אשמח אם תיכנס ותקרא אותן ותחווה את דעתך. Hanay - שיחה 18:35, 12 באוקטובר 2009 (IST)
שלום חנה, ושנה טובה. רק עכשיו גמרתי לקרוא את הערך המקיף והמרתק שכתבת, למדתי הרבה ונהניתי עוד יותר, תבורכנה ידייך. Nettadi - שיחה 18:38, 12 באוקטובר 2009 (IST)
שלום חנה,
בנוגע לעצת אחיתופל אני כמובן יודע שבמקור הייתה עצה טובה, רק שאני לא נזכר בביטוי מקובל טוב יותר לתאר עצה רעה. לגבי סידור הפרקים, אכן המקום על היחס שלו לציונות בסדר, לגבי השאר ניסיתי להינות מהטוב שבשני העולמות, מצד אחד רצף כרונולגי קצר בתמצית חייו, ומצד שני העמקה נושאית לגבי חפירותיו. לגבי הכסף, אין לי מה להוסיף מלבד שאני נוהג להקשות על כותבים גם בנושאים שאין לי שום ידע מוקדם לגביהם כאשר פרטים לא מתחברים לי (ואורי למשל יכול להעיד שגם הוא סבל מתכונה מעצבנת זו שלי). אם תרצי (אבל לא השבוע) אוכל לבנות בארגז חול את ההצעה שלי לסדר הפרקים. אביהושיחה 18:39, 12 באוקטובר 2009 (IST)
הי אביהו, אשמח לראות למה אתה מתכוון. ממילא אינני מתכוונת לגעת עכשיו בערך כך ששבוע הבא זה בסדר גמור. אופס, את הכי חשוב שכחתי לשאול , עכשיו מסתדר לך נושא הכסף. כי אם כן הכל היה שווה Hanay - שיחה 18:47, 12 באוקטובר 2009 (IST)
לנטעדי, תודה על המחמאות Hanay - שיחה 18:44, 12 באוקטובר 2009 (IST)

שלום, ברכות על הערכים היפים! שאלה: בערך כתוב : מצרים העליונה הייתה מחולקת ל- 22 מחוזות שנקראו "נוֹם". בערך מצרים התחתונה כתוב: מצרים העליונה היתה מחולקת ל- 20 מחוזות שנקראו "נוֹם".

אני כמעט בטוח שהכוונה היתה לכתוב מצרים התחתונה אבל משום שאין לי מושג בנושא אני משאיר לך לתקן זאת. Yoavd - שיחה 14:37, 11 באוקטובר 2009 (IST)

הי יובד, תודה על הפנית תשומת הבלב, תוקן, ותודה על האיחולים. זו התה בעיה של העתק הדבק. קודם כתבתי את מצרים העליונה ואחר כך תחתונה, העתקתי ניסוחים ושכחתי לתקן את השם. Hanay - שיחה 16:15, 11 באוקטובר 2009 (IST)

התוכלי לעיין שם ולחוות דעה בתור מומחית לנושא? קוריצהשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 16:49, 11 באוקטובר 2009 (IST)

נראה כמו בדיחה. המלצתי למחוק. Hanay - שיחה 17:57, 11 באוקטובר 2009 (IST)

הפורטל החדש[עריכת קוד מקור]

מדהים! מעניין, יפה, עשיר בתוכנו ובצורתו. והקמתם אותו מאפס בכלום זמן! אין לי מילים. פשוט כל הכבוד. Ranbar - שיחה 19:39, 12 באוקטובר 2009 (IST)

תודה תודה, מחמם את הלב ועושה חשק להמשיך , אבל אני לא לבד. גם אלמוג ודניאל צבי. וRex מסייע קצת Hanay - שיחה 23:02, 12 באוקטובר 2009 (IST)
צריך להתקדם בחלקים הסטטיים. אני מניח שאת עובדת על הטבלה והמפה. אבל צריכות להיות עוד כמה תיבות. חשבתי על אתרים, אישים ומוסדות (חברות ארכיאולוגיות, מוזיאונים, וכיוצא בזה). הייתי יכול להכין משהו בעצמי לפי עצי קטגוריות של הוויקיפדיה, אבל נראה לי שעדיף שלא. אחרי שעשינו כזה פירסום לפורטל והפנייה מכל מקום אפשרי, העובדה שרובו ריק מתוכן מביכה במקצת. אלמוג 06:58, 13 באוקטובר 2009 (IST)
לא מביך, כולם מבינים שלוקח זמן. וחוץ מזה הפרסום אולי יביא לנו עוזרים. אם מתאים לך נדבר היום לאחר 10:30 Hanay - שיחה 08:19, 13 באוקטובר 2009 (IST)
תציצי בפורטל ותגידי לי מה דעתך. כמובן שהפרטים ניתנים לשינוי. ניתן להוסיף או לגרוע אישים, אתרים וכו'. אלמוג 18:28, 13 באוקטובר 2009 (IST)
מ ד ה י ם !!!, כל יום אני מעריצה אותך יותר איזה כשרון והספק. נראה נהדר. כמובן שנצטרך לסדר את סדר הארכאולוגים: לפי ישן חדש, מוזיאונים: לפי חשוב, פחות חשוב, אתרים: לפי עיקריים ו... ראיתי שגילית את קתלין קניון שלא ציינתי את שמה בפניך. נזכרתי לאחר מכן, ורוקפלר יקירינו שלדעתי צריך להיות ראשון המוזיאונים Hanay - שיחה 18:34, 13 באוקטובר 2009 (IST)
הערה נוספת, המוזיאונים, החלוקה לא לפי מדינות כמו בארץ ישראל, אלא לפי הארכאולוגיה שהם מציגים. לכן המוזיאון הבריטי צריך להופיע גם במסופוטמיה , מצרים ועוד. לעומת זאת מוזיאון קהיר רק במצרים Hanay - שיחה 18:36, 13 באוקטובר 2009 (IST)
אני מתחיל עכשיו את מצרים. לדעתי הכל צריך להיות בסדר אלפביתי, אישים מוזיאונים וכו' כדי שלא יחשבו חלילה שאנחנו מדרגים כאן חשיבות. אלמוג 18:41, 13 באוקטובר 2009 (IST)
טוב, אם אתה מוציא תחת ידך כזה יופי, אז אני איתך לאורך כל הדרך. אבל טוב שפיטרי לא מתחיל באלף, אני מתה עליו אבל בישראל יש ארכאולוגים שתרמו יותר ממנו (אתה תצטרך ללמד אותי יום אחד את כל מה שאתה עושה טכנולוגית) Hanay - שיחה 18:46, 13 באוקטובר 2009 (IST)
אני לא יודע אם צריך להזכיר אותו או לא, אבל, John Winter Crowfoot, אביה של דורותי קרופוט הודג'קין, זוכת פרס נובל לכימיה ב-1964 (וגם האישה הקודמת שזכתה בפרס לפני עדה יונת שלנו) חפר בשנות ה-30 בעופל, בג'רש (שם הצטרפה אליו דורותי) ובעיקר בשומרון (עיר) (הוא מוזכר בערך), שם הצטרפו אליו קתלין קניון ואלעזר ליפא סוקניק. דרך אגב, גם לגרייס אישתו כנראה מגיע ערך. אביהושיחה 19:49, 13 באוקטובר 2009 (IST)
אביהו, הרשימה שאלמוג הכניס היא רק התחלה, חסרים ארכאולגים חשובים רבים, לחלקם אין ערכים בעברית. כגון: אמנון בן תור, אהרון קמפינקי ועוד. נשמח לקבל כל שם שעולה על דעתך כדי שלא נפספס אף אחד Hanay - שיחה 19:53, 13 באוקטובר 2009 (IST)

בוקר טוב!![עריכת קוד מקור]

ניסיתי ליצור דף של לבנון, וגיליתי שאיני יודע דבר על הארכאולוגיה שם. יצרתי שלד, כמעט בלי תוכן, ושלדים בלי תוכן גם לשאר הדפים (עבר הירדן, עיראק, אנטוליה, פרס, סוריה). עכשיו עיקר העבודה שלך. אם אתפנה, אוכל להמשיך במהלך היום ולהוסיף לפחות אתרים ותמונות של אתרים, שזה פחות בעייה. אגב, ראיתי שפתרת יפה את בעיית הגישה ללשוניות, והוספתי שם גם קישור לעריכת יתר הלשוניות. אלמוג 06:17, 14 באוקטובר 2009 (IST)

ובוקר טוב גם לך, כאשר אין ברירה המח עובד , אתה רואה לעיתים טוב שלא מקבלים תשובה מיידית. אבל מוזר לי שאין לכך פתרון יותר אלגנטי.
בניתי לי קובץ אקסל לכל לשונית הכולל טבלה של אישים, אתרים, מוסדות ומוזיאונים. שם בעברית ובאנגלית. כי יש ערכים רבים שאין בעברית ואני מחפשת אותם באנגלית. בנוסף החלטתי שהייצוג הנשי של הארכאולוגיות בארץ ישראל לא מספק, פניתי בדוא"ל לפרופ' מיכל ארצי מהחוג לציביליזציות ימיות באוניברסיטת חיפה, ביקשתי ממנה שתשלח לי קורות חיים ותמונה (למדתי אצלה, אשה חכמה מקסימה) היא חופרת גם באנטוליה. זה מזכיר לי שצריך גם אתר תת ימי ברשימת האתרים בארץ ישראל. אני אוסיף עתלית ים וכמובן נצטרך לכתוב ערך. Hanay - שיחה 06:24, 14 באוקטובר 2009 (IST)

הוספתי לשם עוד דברים בהתאם לשיחה שלנו והמיילים. למושגים (להבדיל ממונחים...) אוסיף הגדרות, באמצעות פיסקת הפתיחה של הערך. תראי אם כדאי לסדר את המונחים שכתבת לפי סדר אלפביתי, כי אז יהיה קל הרבה יותר לאתר מונח, שכרגע דף הגלילה קצת מפריע לראות מה יש שם. אלמוג 15:36, 14 באוקטובר 2009 (IST)

הי אלמוג, נראה סדר. אני מסכימה איתך גם לגבי סידור המונחים לפי אלף בית, חשבתי על כך. אני אארגן זאת. דף הגלילה באמת קצת מפריע. האם אפשר להגדיל את החלון ולהשאיר את הגלילה כך שגם במבט ראשון יראו יותר מונחים?
האם קיבלת את הלוח הכרונולוגי ששלחתי בדוא"ל? תאשר לי בבקשה Hanay - שיחה 17:31, 14 באוקטובר 2009 (IST)
תנסה לדבר היום עם דניאל צבי על המפה. אני רוקדת היום ואחזור הביתה רק ב-23:00 לערך. Hanay - שיחה 17:32, 14 באוקטובר 2009 (IST)
יוני אישר לי שהוא קיבל את טבלת הלוח הכרונולוגי, יתחיל לעבוד עליו. לא דיברנו איך יוצג. אני מעריכה שיהיו כ- 4 לוחות (רק כאשר אגמור אדע כמה). אני חושבת שצריך 4 חלונות נפרדים, חלון לכל לוח. או שאפשר לעשות זאת ב- 4 לשוניות בחלון אחד. אתה המומחה Hanay - שיחה 18:18, 14 באוקטובר 2009 (IST)

נשלח במרחבי המרשתת. קוריצהשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 18:58, 15 באוקטובר 2009 (IST)

פרוטו סינאי[עריכת קוד מקור]

אהממ... אלו שתי כתובות נפרדות... מה את מציעה לעשות? (אני היום יצרתי להם הפניה, במיוחד בשביל זה...) Rex - שיחה 06:44, 16 באוקטובר 2009 (IST)

לא בטוחה שהבנתי את שכתבת לעיל, לא התעמקתי בערך, לחצתי על הקישור והגעתי לאותו ערך. אם לדעתך יש לתת ערך נפרד לכתובת שרשמת ברשימה והסרתי, אז לא צריך הפניה לערך של הכתב הפרוטו סינאי. תבטל את ההפניה, שהכתובת (שאיני מכירה) תישאר ברשימה בצבע אדום וכאשר הערך ייכתב יהפוך לכחול. אני לא נמנעת לעשות קישורים אדומים. כי גם קישור אדום הוא מידע, וזאת גם רשימה להכחלה Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 06:50, 16 באוקטובר 2009 (IST)
לקחו את שתי הכתובות וכתבו על כל אחת מהם פסקה בערך פרוטו-סינאי. כך שזה מקרה חריג, אין טעם לעשות קישור אדום - מפני שיש עליהם את כל המידע בערך ההוא. תציצי שם רגע - תביני. Rex - שיחה 06:53, 16 באוקטובר 2009 (IST)
הצצתי וערכתי את שמות הפרקים. מספיק קישור אחד בפורטל . יש רק לשנות את שמו ל- כתובות פרוטו-סינאיות Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 07:06, 16 באוקטובר 2009 (IST)
סבבה שיהיה. (את יודעת שזה משתי מקומות שונים, ותאריכים שונים...) Rex - שיחה 07:09, 16 באוקטובר 2009 (IST)
כן, אבל לכן יש 2 פרקים נפרדים בערך. המטרה היא לתת מידע ולהפנות. אין טעם בשתי הפניות לערך אחד. אם בעתיד ייכתב ערך נפרד מורחב יותר לאחת הכתובות אז נשנה או נעשה קישור נפרד. אם אני נכנסת לערך מסוים ואני לוחצת על 2 קישורים שלכאורה מתייחסים לנושאים שונים ומגיעה לערך זהה, אני חושבת שכותב הערך פישל. אני לא רוצה שיחשבו שאנחנו פישלנו. Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 07:13, 16 באוקטובר 2009 (IST)
אוקי, עכשיו קלטתי את הרעיון. סבבה. Rex - שיחה 07:30, 16 באוקטובר 2009 (IST)

ממצאים חשובים - מצרים[עריכת קוד מקור]

לא קראתי את כל דפי השיחה ולכן אני לא יודע אם אתם מתכוונים להציג ערכים שטרם נכתבו בחלונית נפרדת, בכל אופן יש לטעמי מקום לסיפורו של שנהת (en:Story of Sinuhe) אחרי שהפך לספר (en:The Egyptian) רב מכר (של מיקה ולטרי) ולסרט (en:The Egyptian (film)). אביהושיחה 09:48, 16 באוקטובר 2009 (IST)

הי אביהו, יש הרבה דפי שיחה בפורטל. טוב שחסכת לך את הזמן ופנית אלי . אנחנו מכניסים גם ערכים אדומים. גם ערך אדום הוא מידע, ובנוסף משמש לנו רשימת תיוג לערכים החסרים. יש לנו חלון על ספרים. אנו מכניסים ספרים שעוסיקים בארכאולוגיה כאלה שמיועדים לקהל הרחב (באיכות טובה) הרוצה להיכנס לנושא, וספרים מקצועיים לארכאולוג המתחיל. סרטים החלטנו במפורש לא להכניס. אני מכירה את הספר שנהת המצרי של ולטרי, קראתי אותו בבית הספר היסודי (לדעתי עוד לא נולדת אז :)). ספר מעולה. אולי הוא אחראי לאהבתי לארכאולוגיה?. השאלה היא כמה ספרים כאלה יש. ספרים כדוגמת צופן דה וינצי המוקצים אצלי מחמת מיאוס. אם נמצא מספר ספרים כאלה אז יש מקום להכניסם לרשימה אולי כקבוצה נפרדת. אני אתייעץ עם אלמוג ודניאל. הדוגמאות שהבאת של ערכים חסרים היא רק אחת משפע ערכים חסרים בנושאים ארכאולוגיים. יש כאן עבודה בשבילי עד גיל 120!!!! Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 10:02, 16 באוקטובר 2009 (IST)
שלום חנה,
מה זה "לדעתי עוד לא נולדת אז"? זה שאת גדולה ממני בשנה אחת לא נותן לך את הזכות להביט עלי מלמעלה . אולי לא הייתי ברור, אבל צריך ערך על הסיפור המקורי, לא על הספר של ולטרי. הסיפור המקורי אולי לא מפורסם כמו עלילות גלגמש, אבל קיימים ממנו כמה גרסאות בפפירוסים שנחשפו בממפיס במאה הקודמת ומצויים כיום בברלין. ואם כבר מזכירים נוסטלגיות, אני מכיר את סיפורו של שנהת מערך שנכתב עליו באנציקלופדיה תרבות. אביהושיחה 15:43, 16 באוקטובר 2009 (IST)
נתתי לך מחמאה, בתמונה שלך אתה נראה צעיר יותר (או שזו תמונה ישנהקריצה). לגבי הערך עצמו. בודאי שהוא חסר וצריך לכתוב אותו. אני אוסיף אותו לרשימה ההולכת ומתארכת ומתארכת.... אולי בא לך לכתוב את הערך הזה? נראה לי שאתה אוהב את הסיפור. ואם תהיה לך בעיה ב"ארכאולוגית" (כפי שהבן שלי אומר), אז דניאל צבי ואני נעמוד לרשותך, האם אני יכולה לרשום אותך ברשימת המגוייסים לפורטל? Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 15:48, 16 באוקטובר 2009 (IST)
תודה על המחמאה, התמונה צולמה לפני שלוש שנים. לגבי הבקשה שלך הייתי שמח, אבל נטלתי על עצמי לפני שנה משימה לטפל בערכי המורשת העולמית של סין, ואני משקיע את עיקר זמני הוויקיפדי בכך, וגם זה הוא לא מעט ארכאולוגיה (אם כי של המזרח הלא ממש קרוב) והיא בדרך כלל פחות עתיקה (תוכלי לראות לדוגמה את חורבות יין שו, את העיר האסורה, את מקדש השמים, את קברי שושלת מינג, את פסל בודהה הענק בלשאן ואת קבר שיאולינג). אביהושיחה 16:53, 16 באוקטובר 2009 (IST)
הסתכלתי וגם קראתי, לקחת על עצמך משימה כבירה, ואתה מבצע יופי של עבודה. עדיין לא הייתי בסין (הייתי בארצות רבות) אני מתכננת נסיעה בשנה הבאה (בחודש הבא אני נוסעת לזמביה לשוט על הזמבזי!). אז עד נסיעתי לסין אתה צריך לגמור את הפרוייקט, אני צריכה מקור מידע אמין לסין Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 08:29, 17 באוקטובר 2009 (IST)

ענייני כתיב[עריכת קוד מקור]

במפגש בתל אביב דיברנו קצת על ענייני כתיב וההבדלים שבין דברים שאת רגילה אליהם, המלצות האקדמיה של היום, והמקובל בוויקיפדיה.

הרחבתי היום את דף ויקיפדיה:לשון בענייני כתיב האות יו"ד. את מוזמנת להעיר על מה שיש שם. זה לא נוגע בכל הבעיות הקיימות, אבל מכסה את הנפוצות ביותר. השתדלתי לכתוב את זה בצורה שתהיה ברורה למי שאינו מצוי בפרטי הדקדוק, המשקלים, הניקוד וכיו"ב ואשמח מאוד לדעת אם הצלחתי בכך.

כמובן את מוזמנת להעיר גם על החלקים האחרים. --אמיר א. אהרוני - שיחה 17:49, 17 באוקטובר 2009 (IST)

ובעניין דומה, עריכה זו תוכלי לראות שהייתי אובססיבי למילת היחס "עם" שתופיע בכל מופע, זאת משום שאותי לימדו שמילת יחס המופיעה בפירוט כלשהו, עליה להופיע תמיד. איפה טעיתי? (ואגב, אני שמח שאת מתקנת חופשי, כך אני מרגיש הרבה יותר נוח להוסיף, בידיעה שאם זה לא בסדר את לא מתרגשת... ) Rex - שיחה 18:19, 17 באוקטובר 2009 (IST)
בנושא מילות היחס אני אמור להתמצא, אבל איכשהו יצא שלא לימדו אותי על זה אפילו באוניברסיטה. ואולי הייתי חולה ופספסתי שיעור בתחביר... --אמיר א. אהרוני - שיחה 18:43, 17 באוקטובר 2009 (IST)

עכשיו אני רק שם לב לתוכן המילים, אתה מתכוון בציניות? כי המורה שלי שהיה דוקטורט ללשון תמיד עמד על כך. אני זוכר בבירור את "דוגמת-הבית" שלו: "בראשית ברא אלוהים את השמים ואת הארץ", ואין אומרים "בראשית ברא אלוהים את השמים והארץ". ותמיד נהג לצטט משירה של נעמי שמר, "על הדבש ועל העוקץ, על המר והמתוק" תוך שהיה מפטיר, שרק למען יופי השיר הוא מוותר לה על השמטת מילת היחס במופע האחרון. (יואו, איזה פיוטי אני נשמע...) Rex - שיחה 21:32, 18 באוקטובר 2009 (IST)

שום ציניות. אם נאמר "את השמים והארץ", התוכן יהיה ברור לשנינו, ולכן מבחינתנו לא מדובר בשגיאה. (אתה מכיר מישהו שזה ממש יצרום לו?)
אז אי אפשר לומר שזו שגיאה מוחלטת. למשל, להשתמש ב"את" לפני מילה שאינה מיודעת, כגון "ברא את שמים" - זו שגיאה גמורה מבחינת כל דוברי עברית. סביר להניח שכן אפשר לומר ש"את השמים והארץ" זו חריגה מלשון תקנית כלשהי, למשל זאת שהגדירה האקדמיה, או מהלשון המקראית כפי שתוארה על ידי גזניוס. זה בוודאות כתוב איפשהו, אבל אינני יודע איפה, ובאוניברסיטה זה לא הוזכר באף שיעור. (אי אפשר ללמוד הכול בשנה אחת...) --אמיר א. אהרוני - שיחה 14:34, 19 באוקטובר 2009 (IST)
הי אמיר, תודה שאתה מפנה את תשומת ליבי לדף ויקיפדיה:לשון, כל יום אני מגלה עד כמה נשאר לי עוד להכיר וללמוד. אני אשים את הדף ברשימת המעקב שלי. האמת היא שאני רגילה לכתוב בכתיב חסר, כך למדתי כל ימי חיי, והכתיב המלא בויקיפדיה הפך את הכתיבה שלי לקשה יותר כל הזמן אני צריכה לחשוב אם להוסיף יוד להוריד יוד ולבסוף החלטתי לא להתרגש בשביל זה יש בוט
ישראל תרגיש חופשי, יחד עם זאת, אם אתה מוסיף ממצא אז צריך שיהיה קישור מלא גם אם הוא אדום. למשל אם הייתי משאירה את הפאן מבניאס, הוא היה נכתב כך. תמשיך לחפש ממצאים מיוחדים ברחבי הרשת,הבכל האזורים, חסר במיוחד בסוריה, פרס וכו' תודה על התרומה שלך Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 18:51, 17 באוקטובר 2009 (IST)
זה לא עניין של כתיב מלא וחסר - אלה מונחים לא ממש מוגדרים. "מאוד" יותר מלא ממה שאת רגילה אליו, אבל "ארכאולוגיה" יותר חסר.
בגלל זה אני מעדיף את המונחים המדויקים יותר: כתיב מנוקד וכתיב חסר ניקוד. את שניהם מגדירה האקדמיה. הכתיב המנוקד נדיר, ולכן הוא לא כל כך מעניין אותנו. הכתיב חסר הניקוד הוא הנפוץ, והאקדמיה פרסמה מסמך שמגדיר דרך אחידה לכתוב ללא ניקוד, אבל לצערי רק מי שלמד לשון עברית באוניברסיטה יכול להבין אותו ולהפיק ממנו תועלת (זו בעיה חמורה ביותר במערכת החינוך שלנו, אבל נעזוב את זה). בשביל זה אני מנסה לכתוב את ויקיפדיה:לשון בצורה שתהיה ברורה לכמה שיותר אנשים שלא העמיקו בלימודי לשון. אשמח מאוד לקבל כל הערה על ניסוח לא ברור, מחסור בדוגמאות, הסבר טכני מדי וכו'.
אני ממליץ לא לסמוך לגמרי על הבוט, כי הוא לא מתקן הכול: מילים מסוימות הוא לא מסוגל לתקן מסיבות טכניות, ועל מילים אחרות עוד לא עלינו :)
עוד אני ממליץ לדפדף במהדורה עדכנית של מילון אבן שושן ולהשתמש בבודק איות. אם את צריכה עזרה טכנית בסעיף האחרון, דברי אתי. --אמיר א. אהרוני - שיחה 23:36, 17 באוקטובר 2009 (IST)
לא מכירה את המהדורה העדכנית של מילון אבן שושן. האם מדובר במהדורה אינטרנטית? אני עדיין משתמשת בנושא זה בשיטות של בית אבא, מילונים על מדף הספרים. אם יש מהדורה אינטרנטית חינמית, אשמח להתקין אותה ואשמח לקבל עזרה בהתקנה, תודה על המידע והנכונות לעזור Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 23:42, 17 באוקטובר 2009 (IST)
לא אינטרנטית. לטוב ולרע, אין כזאת. יש באינטרנט מילון "רב מילים", אבל הוא עולה כסף והכתיב שלו מאוד לא עקבי. לשם השוואה, בשפה הקטלאנית - הבייבי האחר שלי בנוסף לעברית - יש באינטרנט שלושה מילונים איכותיים, מדויקים ומלאים חינם חינם.
המהדורה העדכנית של אבן שושן יצאה בתשס"ד.המלאה - בשישה כרכים אדומים, עם מובאות ומקורות מלאים ועם אטימולוגיה, וה"מרוכזת" - בכרך אחד כחול בלי אטימולוגיה ועם מובאות מקוצרות. יש בה לא מעט בעיות ואפילו פתחתי אתר בשם "השגות שושן" כדי לתעד אותן, אבל עדיין מדובר במילון העברי הטוב ביותר שקיים. אני לא מכיר את עורכיו, אבל להערכתי אין להם גרסה אלקטרונית אמתית של המילון אפילו לשימוש פנימי. יש להם אולי קובץ שבו כל המילון מוקלד, אבל הוא כנראה "שטוח" ואין לו מבנה של מילון שאפשר לחפש בו בצורה נוחה.
אולי מאז הוצאת מהדורת תשס"ד הם כן יצרו משהו מתקדם יותר. אבל בעניין "בית אבא" אני אתך - גם כשתהיה מהדורה ספרתית, לא אוותר בקלות על דפדוף נייר. --אמיר א. אהרוני - שיחה 00:31, 18 באוקטובר 2009 (IST)

העפתי את הקרמיקה למעלה, ל"נושאים בחקר תרבויות" בלשונית נפרדת. ערכי מעכשיו שם, בבקשה. עוד כחצי שעה יקבל הפורטל את צורתו הסופית, כפי שאני רואה אותה. אלמוג * הפורטל החמוד והמאמי 20:34, 17 באוקטובר 2009 (IST)

בדיוק ערכתי את הקרמיקה, איך לא הפריע לך להזיז? אני רואה שבכל זאת הכנסת נושאים שלא הייתי בטוחה לגביהם. אני לא מבינה מה הכוונה בלשוניות: אומנות, צבא ומלחמה. לגבי שיט, אני לא מומחית. מישהו יצרך לטפל בכך. Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 20:41, 17 באוקטובר 2009 (IST)
אומנות - נו... באמת. צבא ומלחמה זה כדי להביא לכאן את גילגמש. שיט - דניאל צבי כתב, דניאל צבי יערוך. תגידי את רואה את הפורטל בסדר? אצלי זה לא נותן את הדף של האישים והאתרים וכותב "טוען טאבים"? אלמוג * הפורטל החמוד והמאמי 20:44, 17 באוקטובר 2009 (IST)
גם אצלי במצב טעינה. חשבתי שאתה באמת טוען. לגבי אומנות, מה נו באמת. אין לי מושג למה אתה מתכוון. זו ארכאולוגיה, יש עיטורים שונים בקרמיקה יש טכנולוגיות, לא מדברים על אוֹ‏מנות. אמנות שייך למחלקה אחרת. צבא ומלחמה- זה לא פורטל היסטוריה, זה פורטל ארכאולוגיה. סיפורי מלחמה שם. פה רק ממצאים. לי הלשונית לא ברורה. הלשונית שיט מאד ברורה, יש מחקר גדול בנושא- ארכאולוגיה ימית. אבל זה מסלול נפרד ולא למדתי אותו. Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 20:49, 17 באוקטובר 2009 (IST)

טוב... בעניין הטוען טאבים, אני מעלה בדחיפות לדלפק הייעוץ כי יש לי שם הרגשה שמשהו נדפק וזה לא טוב. בעניין הלשוניות - מעיף את הצבא ואת האומנות. אלמוג * הפורטל החמוד והמאמי 20:53, 17 באוקטובר 2009 (IST)

הכל בוצע, תסתכלי טוב על הפורטל כי הוא קיבל את הצורה הסופית שלו. אלמוג * הפורטל החמוד והמאמי 21:14, 17 באוקטובר 2009 (IST)
ראיתי, הלוח הכרונולוגי משובש. בדוק בבקשה Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה?
לא יודע מה הבעיה שלו כעת (אחרי שיצרתי את 2 התבניות המשלימות לטבלה), רעננתי ורעננתי - ונאדה. למרות שבפורטל:ארכאולוגיה של המזרח הקרוב/תקופות במזרח הקרוב הקדום הוא עובד כמו מאמי. Rex - שיחה 22:00, 17 באוקטובר 2009 (IST)
אם אתה לא מבין, אז מה אני אגיד "אם בארזים נפלה שלהבת, מה יגידו אזובי הקיר?". אלמוג לא מתרגש מכך. אולי צריך להתייעץ עם יונידהבסט, אתה מוכן לעשות זאת? דרך אגב ראית שהספר הזמנה לארכיאולוגיה חזר למקומו הטבעי? Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 22:06, 17 באוקטובר 2009 (IST)

בוקר טוב ושבוע טוב[עריכת קוד מקור]

בוקר טוב חנה. אתמול הוספת מידע ל"נושאים" כמו אדריכלות, כרונולוגיה וכו'. אם לא איכפת לך לכתוב מבוא קצר לכל נושא, כמו בקרמיקה, כי זה יסביר לקורא "לשם מה נתכנסנו כאן" הרבה יותר טוב מסתם רשימת ערכים. אגב, פנה אלי משתמש נחמד ומסר שכתב ערך מערת האגרות. תוכלי למצוא לערך מקום בפורטל? אלמוג * הפורטל החמוד והמאמי 06:20, 18 באוקטובר 2009 (IST)

בוקר טוב גם לאלמוג המפרסם את הפורטל המאמי, זאת היתה כוונתי, אבל אתמול בלילה בשעה מאוחרת כל מה שיכולתי לעשות ללא מאמץ הוא לאתר ערכים ולהוסיפם. אני מבינה שאתה מת כבר לראות את סיום בניית הפורטל, אבל הכתיבה לוקחת זמן, ואני מאד קפדנית לא כותבת רק על סמך הזיכרון שלי. למשל בנושא אדריכלות. לקחתי קורס באוניברסיטת חיפה אצל רוני רייך שנקרא אדריכלות אשורית. קורס מדהים אצל מרצה מדהים, היינו בקורס 4 סטודנטים והשיעור התנהל בחדר שלו באוניברסיטה. אני רציתי לפני כתיבת ההקדמה בנושא אדריכלות לעבור קצת על הקלסר שלי. אלמוג, אתה יודע שלקחת לך שותפה שהיא ייקית פוצית קפדנית . אז לוקח לי קצת יותר זמן. אבל לאחר שאני כותבת אני בטוחה שהמידע נכון ומדוייק ויכולה לעבור הלאה.
ראיתי את מערת האגרות ואני הוסיפה, כנ"ל בבתא.
ראיתי שבעיית הלוח הכרונולוגי נפתרה. אבל צריך לשוניות ללוחות השונים. האם תוכל להכינן? לפחות עוד 3 לשוניוות
Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 06:31, 18 באוקטובר 2009 (IST)
אין בעייה, אבל מה יהיו השמות של הלשוניות? אלמוג * הפורטל החמוד והמאמי 06:34, 18 באוקטובר 2009 (IST)
לפי התקופות. ראשית שם החלון צריך להיות: "לוח כרונולוגי - תרבויות המזרח הקרוב." הלשונית הראשונה המתייחסת ללוח שהועלה השם: מהתקופה הניאוליתית ועד תקופת הברונזה הקדומה. יתר הלוחות השם ייקבע לפי הלוח. אדע רק כאשר אכין אותן.
בנוסף, יש לי בעיה עם הלשונית פולחן, לא ברור לי מה דניאל רצה להכניס שם. חלק גדול מהפולחן קשור לקבורה, ויש לנו לשונית לכך. נחכה לדניאל, אבל בהחלט ייתכן שנצטרך להסירה Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 06:38, 18 באוקטובר 2009 (IST)
דרך אגב שמת לב לתמונה שהכנסתי לחלון מילון המונחים לחפירה ארכאולוגית. מזהה את החופרת? Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 06:52, 18 באוקטובר 2009 (IST)
שלום חנה,
הייתכן שקבר תות ענח' אמון לא יופיע בלשונית הממצאים החשובים של מצרים? אביהושיחה 20:23, 18 באוקטובר 2009 (IST)
הכל ייתכן כאשר אנחנו באמצע העבודה. מכל מקום הוא מופיע בגלרית התמונות. אני בשלב ראשון הכנסתי כל מה שעלה בזכרוני ברגע נתון, לאחר מכן אני אעבור שוב ואעשה סדר. אני אכניס אותו לממצאים החשובים. דרך אגב, אתה מוזמן להוסיף ישירות מבלי לבקש את רשותי, אני עוברת ורואה כל שינוי ואם לא מתאים אז אני פשוט מסלקת. אז תרגיש חופשי. ראיתי את הערך שלך על הפנדות החמודות והמתוקות. עכשיו בטוח אסע לסין בשנה הבאה (הצבעתי בעד) Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 20:31, 18 באוקטובר 2009 (IST)
הוספתי והעפתי מבט בערך, זועק לשיפורים, כאחת שראתה את הקבר ואת הממצאים בשנת 1983, ממש זועק אני עלוב אני עלוב Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 20:35, 18 באוקטובר 2009 (IST)
תודה על התמיכה, ואני שמח שהערך גרם לך לעניין בסין, אבל לגבי הפנדות החמודות והמתוקות לא צריך לשכוח שמדובר בחיה ממשפחת הדוביים. אף על פי שעיקר מזונה הוא עלים וקנים של במבוק יש לה ניבים, ומישהו טען באוזני שהחיה החמודה עלולה להיות מסוכנת כשמרגיזים אותה. לגבי תות ענח' אמון, זו דוגמה קלאסית למצב שבו השיתופיות פועלת לרעתנו. הערך התחיל כקצרמר ובמקום למחוק מיד, מדי פעם בא מישהו והוסיף, ומדי פעם מישהו גם טרח וניסה לשות לערך צורה. אני מניח שאם הערך היה נשאר כקישור אדום מספיק זמן, ייתכן שהיה מישהו מוכן להשקיע את הזמן הנדרש. כיום אפשר כמובן לקחת מידע רב מוויקיפדיה באנגלית ואף בספרדית (ערך מומלץ!). כמו כן יש להפריד את הערך לשני ערכים אחד על האדם ושני על הקבר (כפי שעשו בוויקיפדיה האנגלית ובשפות נוספות). אבל מה לנו כי נלין אם הערך הווארד קרטר עדיין אדום? אביהושיחה 21:29, 18 באוקטובר 2009 (IST)

בסוף נצליח להגיע להכל, ייקח שנים אבל נגיע . גיליתי עכשיו שאין בכלל ערך לספינה של ח'ופו, אפילו לא הוזכרה בערך של ח'ופו. הוספתי קצת מידע וגם את תמונת הספינה. ספינה מדהימה. הכניסה למוזיאון נעשית בקבוצות קטנות המצרים שומרים על רמת טמפרטורה ולחות יש הוריד נעליים ןלגרוב על הגרביים כיסוי. ממש מעבדה נקיה. Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 21:34, 18 באוקטובר 2009 (IST)

תראי מה הגרמנים החליטו לעשות לכבוד הפורטל החדש[עריכת קוד מקור]

המוזיאון החדש (ברלין) נפתח (צריך לעדכן את הערך שחלקים ממנו הפכו מעתיד לעבר). אביהושיחה 07:20, 19 באוקטובר 2009 (IST)

תודה שאתה מפנה את תשומת ליבי, עדכנתי את המידע בערך. מעולם לא הייתי בגרמניה, יש לי בעיה בנושא, מעצבנים הגרמנים האלה, מחזיקים אצלם במוזיאונים יותר מידי אוצרות.. Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 07:32, 19 באוקטובר 2009 (IST)

הארכיאולוג שלך[עריכת קוד מקור]

ראיתי את הערך של הארכיאולוג שהצעת לי לכתוב. הרגשתי שחסר לי הרבה רקע, כי אני לא יודע כלום על אנטוליה והוא לא "התחבר" לי. אם יש לך מישהו שחר בארץ ישראל, אני בטוח שאני אוכל להתחבר יותר. עבדך, Ranbar - שיחה 23:33, 19 באוקטובר 2009 (IST)

הי רן, מתה על הכותרת , יש מספר ארכאולוגים ישראלים חשובים שאין להם ערך. אבל ין להם גם ערך באנגלית ופירושו של דבר שתצטרך לעשות עבודת מחקר. :אהרון קמפינסקי, אמנון בן תור- יש מידע עליו באתר של אוניברסיטת ירושלים - קורות חיים ואתרים בהם חפר ראה כאן. אבנר רבן - יש אתר לזכרו באוניברסיטת חיפה בחוג לציוויליזציות ימיות ראה כאן. עסק בארכאולוגיה ימית, חשף את נמל קסריה. יש גם מאמרים שלו באינטרנט, מצאתי מאמר שלו גם באתר של מסע אחר. לגבי תמונה שלו, תצטרך לפנות לחוג לקבל תמונה. אפשרות נוספת היא לפנות לאחייניתו נעה רבן, בחוג לארכאולוגיה באוניברסיטת חיפה, בחורה חמודה בודאי תוכל לעזור. אם תרצה אני אוכל אולי להשיג את כתובת הדוא"ל שלה. אפשרות נוספת היא הארכאולוג ג'ון גרסטנג - שהיה המנהל הראשון של "ביה"ס הבריטי לארכיאולוגיה בירושלים" החל מ-1919 ושל "מחלקת העתיקות של פלשתינה/א"י" מ-1920, התפטר מהמוסד הראשון והיה למנהל במשרה מלאה של "מחלקת העתיקות" המנדטורית. (מתוך אתר רשות העתיקות), יש עליו ערך קצר בויקיאנגלית כולל תמונה en:John Garstang. תכתוב לי בבקשה במי בחרת. תודה Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 04:37, 20 באוקטובר 2009 (IST)
לא שמתי לב לשיחה הזו ותרגמתי בתרגום בזק את הערך של גרסטנג מהוויקי האנגלית, רק בשביל שתהיה לי סיבה להוריד את הקישור השגוי מתודולוגית . עדיין אפשר להוסיף עליו מהאתר של רשות העתיקות. אלמוג * הפורטל החמוד והמאמי 06:16, 20 באוקטובר 2009 (IST)
הי אלמוג, באתר רשות העתיקות שמו מופיע ג'והן ולא ג'ון. מה הנכון ? עדיין מחכה להסבר המתודולוגי Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 06:19, 20 באוקטובר 2009 (IST)
בדרך כלל בוויקיפדיה JOHN הוא ג'ון. וראי ג'ון לנון ואחרים. נתתי הסבר מתודולוגי בדף השיחה שבו כתבתי שזו בעייה מתודולוגית. אלמוג * הפורטל החמוד והמאמי 06:28, 20 באוקטובר 2009 (IST)
אז מה בדבר John Winter Crowfoot, היורש של ג'ון גרסטנג בבית הספר הבריטי לארכאולוגיה בירושלים?, חפר בשנות ה-30 בעופל, בג'רש, ובעיקר בשומרון (עיר) (וקיים כקישור אדום בערך) שם הצטרפו אליו קתלין קניון ואלעזר ליפא סוקניק.אביהושיחה 06:48, 20 באוקטובר 2009 (IST)
הי חשבתי שאתה עסוק עם סין , אני אוסיף אותו לרשימה. רן, אם בא לך אתה יכול לבחור גם בו. את גרסטנג, אלמוג תרגם מויקיאנגלית במהירות שיא !!!!!! Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 06:52, 20 באוקטובר 2009 (IST)
אמנון בן תור הוא בין החשובים עד כמה שידוע לי. הוא אחד המתנגדים העיקריים למינימליסטים דוגמת פינקלשטיין וערך אודותיו נחוץ לנו מאוד לכתיבת ערך סביר על החבירו ועל ראשית ישראל. אני ממתין למעבר הדירה וכשאעבור, אשתדל לקחת כמה ספרים כדי לכתוב ערך סביר על ראשית ישראל. הנושא די מעניין אם כי יש פולמוס רב בעניינו. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 07:15, 20 באוקטובר 2009 (IST)
אני מסכימה איתך לגבי אמנון בן תור, הופתעתי בתחילת כתיבתי בויקיפדיה לגלות שאין עליו ערך. הבעיה היא איך להשיג עליו חומר. הוא מחפש כבר 25 שנה את הספריה בתל חצור מאחלת לו שיימצא. מתנגד נוסף חשוב לפינקלשטיין הוא אדם זרטל, למדתי אצלו והכנסתי תמונה שלו שאני צילמתי Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 07:19, 20 באוקטובר 2009 (IST)
OK נשנס מותניים, אני אכתוב בקרוב מי הנבחר (אם לא יהיה מחטף, כמובן). וערך על פולמוס ראשית ישראל הוא בבחינת MUST (אבל מעל לכוחותי, רעיון מעניין יכול להיות לכתוב אותו בזוג כאשר מי שתומך בפינקלשטיין יכתוב את החלק של אלו שמתנגדים לו ולהיפך). Ranbar - שיחה 09:20, 20 באוקטובר 2009 (IST)
אני לא חושב שצריך להציג בערך אודותיו את החולקים על דעתו. את דעתו יש לכתוב בערך הרלוונטי (ראשית ישראל) ושם צריך להציג את כל העמדות בצורה מאוזנת. בערך אודות בן תור אפשר רק לציין שיש ארכאולוגים שמתנגדים לדעתו ולציין את שמם. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 11:02, 20 באוקטובר 2009 (IST)

אני מסכימה עם גילגמש, אם תבחר בבן תור. לגבי הפולסמוס, יש לי עבודה בבית שכתבתי בנושא . אני אגיע פעם אליה ואכתוב ערך, אלא אם מישהו יכתוב לפני. אני חושבת שנתתי לך 2 ארכאולוגים מאד מעניינים וצבעוניים, גם בן תור וגם אבנר רבן. Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 11:06, 20 באוקטובר 2009 (IST)

אני לא כל כך בטוח שצריך להיות ערך נפרד על הפולמוס. אני מעדיף שזה יהיה בערך אודות ראשית ישראל ומוצאו. ערך נפרד יהיה תלוש. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 11:07, 20 באוקטובר 2009 (IST)
טוב, ממילא עוד חזון למועד, כאשר אגיע לכך, אקרא מה כתוב ואני מבטיחה להתייעץ Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 11:12, 20 באוקטובר 2009 (IST)
למען האמת, אני רוצה מאוד להחיש את כתיבת הנושא. אני חושב שחשוב מאוד להשלים את סדרות הערכים אודות ארץ ישראל. בכל זאת, כאן הוויקפדיה העברית. כרגע רק ירושלים מכוסה בצורה טובה. כל היתר לוקה בחסר. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 11:13, 20 באוקטובר 2009 (IST)
מה יותר חשוב : ח'בירו או הפולמוס? אני נותנת לך את הזכות להחליט עבורי. בכל מקרה רק לאחר סיום התשתית של הפורטל. שיקבל צורה ונוכל להוריד את התבנית של בבנייה. Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 11:19, 20 באוקטובר 2009 (IST)
אני מתחיל לכתוב על בן תור. תשלחי לי חומר מעניין אם יש ברשותך. 13:14, 20 באוקטובר 2009 (IST)
הי רן, אני שמחה לקרוא. אין לי בבית חומר ספציפי עליו. יש לך את הקישור שנתתי לעיל לקורות החיים שלו . קורות החיים כוללים את רשימת הפרסומים שלו, משם אתה יכול לקבל את האתרים שהוא חפר. ולהוסיף מידע בהתאם. אני כבר יכולה להגיד לך שהוא חפר וחופר בתל חצור. באתרים כאלה בטוח יש אתר אינטרנט שגם משם אפשר לקבל מידע. אני לרשותך אן יש לך שאלות. מקוה שתהנה ושיהיה לך חשק לעוד Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 14:37, 20 באוקטובר 2009 (IST)
החבירו הם חלק מהפולמוס, כך שאין פה חשוב יותר. לדעתי, הערך על החבירו מעט יותר קל, לכן עדיף להתחיל בו. זה גם נושא קצת יותר מצומצם. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 16:30, 20 באוקטובר 2009 (IST)

הועבר לדף ויקיפדיה:סדנה לגרפיקה#עיצוב שיר בערך פלינדרס פיטרי

לוח התקופות בפורטל[עריכת קוד מקור]

שלום חנה, כל הכבוד על העבודה הנרחבת שאת עושה בתחום הארכאולוגיה. מדוע טבלת התקופות בפורטל אינה כוללת תקופות מוקדמות יותר. למשל, יש ערך התרבות הנאטופית, שהוא אמנם לשכתוב, אבל הוא ערך רציני ומקיף. חבל שאי אפשר להפנות אליו. אני מתאר לעצמי שיש ערכים אחרים שגם הם במצב סביר והיה אפשר להפנות אליהם אם לוח הזמנים היה מתחיל מוקדם יותר.אודי - שיחה 21:47, 20 באוקטובר 2009 (IST)

הי אודי, בתחילה רצינו לעשות פורטל ארכאולוגיה, ואז ראינו שהנושא יותר מיד גדול. החלטנו 2 החלטות:
  1. לתחום אותו למזרח הקורב (ללא חצי האי ערב - כי אין כמעט מידע משם)
  2. מתחילים מהנאוליתית. אני הלכתי במסלול של אוניברסיטת חיפה. אצלם עד הנאוליתית שייך למסלול התמחות נפרד פרהיסטורי. שדורש טיפול אחר וגם ידע נוסף בארכיזאולוגיה ועוד.. זהו נושא שדניאל צבי ואני פחות מכירים.
החלטה נוספת: לאחר שנסיים את הפורטל הזה ונייצב אותו וגם נשלים ערכים מהותיים נחליט אם אנחנו מצרפים את הפרהיסטוריה או שעושים פורטל נפרד. מכל מקום הכל גמיש וניתן לשינוי.
ראית את הדוא"ל ששלחתי אליך, וגם את ההצבעה למומלץ של פיטרי ? יש לך זכויות בערך עם עזרתך הרבה בייעוץ והכחלת ערכים. Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 21:58, 20 באוקטובר 2009 (IST)
תודה על המייל ששלחת. קראתי את הערך על פיטרי ולדעתי (שאינה שווה הרבה כי אינני מתמצא בתחום במידה שבה אוכל להעריך בצורה מקצועית את העבודה) הוא מצוין. אני מתנגד (בשל הסיבה שציינתי ובשל סיבות נוספות) למוסד הערכים המומלצים ולכן לא הצבעתי. אני בטוח שיעבור גם בלעדי. בהצלחה בהמשך.אודי - שיחה 23:30, 20 באוקטובר 2009 (IST)

כל הכבוד![עריכת קוד מקור]

חנה, הערך על פיטרי מרתק! נהניתי מאוד לקרוא אותו. אלדדשיחה 22:02, 20 באוקטובר 2009 (IST)

ראיתי את הצבעתך שמחה שגרמתי לך הנאה Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 22:03, 20 באוקטובר 2009 (IST)

עניתי להערה שלך אצלי בדף השיחה, חנה. Noon - שיחה 17:57, 21 באוקטובר 2009 (IST)

מושג חידתי בדף של בן-תור[עריכת קוד מקור]

מה משמעות המושג glyptic art? Ranbar - שיחה 13:35, 21 באוקטובר 2009 (IST)

en: Ancient glyptic art. דניאל צבישיחה 13:49, ג' בחשוון ה'תש"ע (21.10.09)
על פי בבילון: גילופי, של או הקשור לגילוף Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 14:02, 21 באוקטובר 2009 (IST)
תודה. האם הוא בנו של יעקב בן-תור? Ranbar - שיחה 13:18, 22 באוקטובר 2009 (IST)
אין לי מושג, בהחלט יכול להיות, השם נדיר. למה שלא תפנה אל אמנון בן-תור בדוא"ל תסביר שאתה כותב עליו ערך בויקיפדיה בעברית וחשוב לך שהערך יהיה מדויק. תשאל אותו את השאלה הזאת. באותה הזדמנות תבקש ממנו תמונה או שיאשר לך להוריד את התמונה מהאתר באוניברסיטה. כתובת הדוא"ל שלו באתר האוניברסיטה. אני פניתי בדוא"ל לפרופ' יוסי גרפינקל והוא ענה לי (נכון שהוא מכיר אותי אישית מילדותו) אבל אני מאמינה שגם אמנון בן-תור יענה. תנסה גם אצל דניאל צבי. הוא לומד עכשיו בחוג לארכאולוגיה בירושלים ואולי במשרד של החוג יודעים את התשובה בהצלחה. Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 13:29, 22 באוקטובר 2009 (IST)

הפח"מ (פורטל חמוד ומאמי)[עריכת קוד מקור]

בפח"מ שלנו יש שלוש רובריקות דינאמיות, המשתמשות ב"בחר מידע". תמונות, הידעת ואוצרות הרשת. באופן מקרי או שרירותי נוצר מקום ל-82 תמונות, 100 הידעתות ו-53 אוצרות רשת. כרגע אנחנו עומדים על 82 תמונות (לדעתי יש להוסיף תמונות נוספות רק אם הן מה זה יפות), כ-40 הידעתות ו-5 אוצרות רשת. ז"א שאנחנו בערך בחצי העבודה של מילוי הרובריקות הדינאמיות. אלמוג * הפורטל החמוד והמאמי 20:30, 22 באוקטובר 2009 (IST)

לגבי 5 אוצרות ברשת, אני רשמתי מספר הצעות בדף השיחה שלך וגם דניאל רשם, האם בדקת אותם? לגבי הידעת, לאחר שאגמור את הלוחות, אכתוב כמה הידעתות Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 00:37, 23 באוקטובר 2009 (IST)
היי חנה, זו לא הייתה קריאה לעזרה אלא דיווח. כבר סיכמנו שהסטטיים עלייך והדינאמיים עלי... אלמוג * הפורטל החמוד והמאמי 01:54, 23 באוקטובר 2009 (IST)
נכון, לכן לא כל כך הבנתי, אני מבינה שכתבת זאת בעקבות זעקת הגעגוע שלי . ראיתי שהעלת את התמונה שלי ממטמון נחל משמר. בויקישיתוף העליתי עוד 2 תמונות של פריטים אחרים. תיכנס לשם ותראה. כנ"ל גם ארון הקבורה האנתרופואידי העלתי תמונה נוספת. תחפש לפי הקטגוריה. אני יוצרת קטגוריות חדשות בויקישיתוף דוחפת את ישראל בכל חור. אנחנו נהיה על "מפת הארכאולוגיה" של ויקישיתוף Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 05:51, 23 באוקטובר 2009 (IST)

בנוגע לעריכה[עריכת קוד מקור]

שלחתי לאלדד אבל לא לנון כי הוא חושב ש: "ברכות. כבר כתבתי לך בדף שיחתי לפני כמה ימים, שלהערכתי זהו את הערכים הטובים שנכתבו אי פעם בוויקיפדיה. שנה טובה ומבורכת. Noon - שיחה 20:56, 10 באוקטובר 2009 (IST)" אז כנראה שלדעתו הערך טוב בצורתו הנוכחית. מקווה שאלדד שחוזר מחר מחו"ל יעשה את העבודה בצורה הטובה ביותר. --Galoren.com - שיחה 15:05, 23 באוקטובר 2009 (IST)

אלדד בחופשה קצרה, אבל מי אמר שהוא בחו"ל. Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 16:14, 23 באוקטובר 2009 (IST)
כל החופשות כאן הן לחו"ל ברוח הגלובליזציה של ויקיפדיה --Galoren.com - שיחה 16:37, 23 באוקטובר 2009 (IST)
אז מידע אישי, הוא בארץ קריצה Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 16:40, 23 באוקטובר 2009 (IST)


אפלטון והפורטל[עריכת קוד מקור]

לא כל כך אהבתי. זה יוצר מבוא מאוד ארוך, וקצת מבריח את מי שמגיע. יש לקצץ שם קצת בנטיעות. אני חושב שאולי עדיף להוריד (עם כל היופי שבציטוט). אלמוג * הפורטל החמוד והמאמי 08:34, 24 באוקטובר 2009 (IST)

בוקר טוב אלמוג, חשבתי שתתלהב, אני התלהבתי כאשר גיליתי את הקטע. לדעתי הסיפור על מקור המילה ארכאולוגיה מאד מעניין, אנחנו משתמשים במילה זו שוב ושוב מבלי לדעת היכן נולדה. והפורטל עוסק בארכאולוגיה. הייתי מאד רוצה שיישאר ואם מפריע לך בפסקה ראשונה אז אולי אפשר כפסקה אחרונה, מה דעתך שחשוב על זה ונשמע גם מה דניאל חושב? Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 08:44, 24 באוקטובר 2009 (IST)
השאלה היא לא עד כמה אנו מתלהבים מהציטוט, אלא האם אכן מקומו בפיסקת הפתיחה של הפורטל, המתקרבת להיות ספר הפתיחה של הפורטל . אין לי בעייה להפנות העניין לדניאל, אבל תסתכלי בפיסקאות פתיחה של פורטלים אחרים. כמה מילים שמסבירות מי אנחנו ולשם מה התכנסנו כאן, וקדימה לעניינים. בצורה זו או אחרת זה צריך להיות גם כאן. לי הפיסקה תופסת כבר עמוד שלם בדפדפן, ורואים רק טקסט בלי התמונה הנהדרת שלמטה. זה לא צריך להיות כך. אלמוג * הפורטל החמוד והמאמי 09:03, 24 באוקטובר 2009 (IST)
אנחנו הרי לא נריב בגלל פסקה זו, נצליח יותר מהר למצוא פשרה מאשר ישראל והפלסטינים . אצלי אין כל בעיה ואני רואה את כל הטקסט וגם את התמונה. וכאשר נוריד את התבנית "בבניה", גודל שער הפתיחה יצטמצם. בפורטלים אחרים הפתיחה לרוב הוא הפרק הראשון בערך שנכתב בנושא ואפשר ללחוץ על קישור למאמר השלם. אצלנו אין מאמר ולדעתי גם לא יהיה כי גודלו יצטרך להיות כגודל הפורטל. האם אתה מוכן להוריד לניסיון את תבנית בבנייה כדי לראות איך אתה רואה בלעדיו. תעדכן אותי כדי שגם אני אראה ואז נחשוב ביחד על פתרון לשביעות רצון שנינו ? Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 09:16, 24 באוקטובר 2009 (IST)
אני מציע לחכות למוצ"ש ולשאול את דניאל. אני מתחייב לקבל מראש כל הכרעה שלו. אלמוג * הפורטל החמוד והמאמי 09:32, 24 באוקטובר 2009 (IST)
חחח... גם אני. אתה רואה ידעתי שנגיע להבנה. עו"ד ומנהלת כספים מצליחים להסכים ביניהם, אולי עכשיו נלך לתווך בין ישראל ורשות הפלסטינית? Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 09:36, 24 באוקטובר 2009 (IST)
קודם כל, אפלטון בכלל מדבר שם על מה שאנחנו קוראים לו היסטוריה אולי להעביר את זה לתולדות המחקר, או בכל זאת ליצור פינת ציטוט יומי (יש מקום ריק מתחת לרשימת הערכים המומלצים)? דניאל צבישיחה 14:57, ז' בחשוון ה'תש"ע (25.10.09)
האם אתה מכיר את הציטוט? לקחתי זאת מספרו של רוני רייך. הטקסט הוא של היפיאס שאומר: יישובים וכיצד נוסדו הערים בימי קדם, בקיצור ארכאולוגיה. כיצד נוסדו ערים זה בהחלט ארכאולוגיה. הציטוט הזה מופיע גם בחדר הישיבות של מוזיאון רוקפלר על הקיר. אין לנו פינת ציטוט, ואני חושבת שצריך להשלים את מה שיש היום לפני שפותחים חלון חדש. אני הצעתי את הקטע גם להידעת המיזם של זוהר. אבל הנקודה היא האם לפתוח בקטע זה את החלון העליון בפורטל או לא. לדעתי כן, Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 15:09, 25 באוקטובר 2009 (IST)
אמרת לי אפלטון אמרתי למה לא? אבל האהבה שלי היא לא האהבה שלו. אלמוג * הפורטל החמוד והמאמי 20:39, 25 באוקטובר 2009 (IST)
אני זקוקה לפרוש רש"י ............:). האם ראית את הלוח הכרונולוגי ששלחתי אחיך היום ?Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 20:45, 25 באוקטובר 2009 (IST)
לא... כאילו יצחק קלפטר?! את הלוח ראיתי, ואני ממתין שיעלה למקומו. קטונתי מלהעיר על תכנו. אלמוג * הפורטל החמוד והמאמי 20:47, 25 באוקטובר 2009 (IST)

יאללה עליך, נדבקת מאורי? תגיד, איזה יופי! תגיד, רואים שהשקעת את הנשמה! מה זו היבשושיות הזאת . מכירה את השיר של צ'רציל. Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 20:51, 25 באוקטובר 2009 (IST)

זה לא השעות הטובות שלי. נסי אותי בחמש בבוקר, כולי חיוכים. אבל באמת רואים שהשקעת את הנשמה, ואין מילים... אלמוג * הפורטל החמוד והמאמי 20:52, 25 באוקטובר 2009 (IST)

תמונה ללשונית תולדות המחקר[עריכת קוד מקור]

מה דעתך?

מה דעתך על תמונה זו ללשונית "תולדות המחקר"? אם לא זיהית זוהי סופיה שלימן הלובשת את אוצר המלך פריאמוס שבעלה גילה בטרויה. זה מדגים כמה התקדמנו מהתפיסה של ארכאולוג כהרפתקן ושודד קברים, עד התפיסה המדעית של היום. אלמוג * הפורטל החמוד והמאמי 19:27, 24 באוקטובר 2009 (IST)

זיהיתי מיד, תמונה כל כך מפורסמת. רעיון מצויין. אני נסעתי היום לבקר את הבת והנכדים ובדרך עלה לי רעיון אחר להכין דרך הסדנה תמונה שכוללת קנקן מאבידוס שנשבר, מהסוג שאמילנו שבר כדי שהבאים אחריו לא יהיו להם ממצאים למכור למוזיאונים, וקטע מלוח הכלים הראשון שצייר פיטרי כאשר החליט להשתמש בכלי חרס לקביעת תיארוך יחסי. כמובן אצטרך קנקן מתאים וקטע מהלוח. מה דעתך על הרעיון הזה? הנה יש לנו כבר שני רעיונות Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 21:04, 24 באוקטובר 2009 (IST)

אנציקלופדיה לארכאולוגיה קלאסית[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחה:אנציקלופדיה לעולם הקלאסי

היי חנה, תוכלי לבדוק האם הפסקה השניה בערך נכונה? תודה, עידושיחה 21:34, 25 באוקטובר 2009 (IST).

היי,

את מבינה במקרה בשיטות תיארוך? אם כן, מה דעתך על תיארוך רדיומטרי? קוריצהשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 17:16, 26 באוקטובר 2009 (IST)

אני מציעה שתפנה לגיאולוג, פגשתי במפגש האחרון את אחת הויקיפדיות שבנתה את פורטל הגיאולוגיה. היא הרבה יותר מתאימה לענות לך על שאלה זו Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 17:19, 26 באוקטובר 2009 (IST)
אוקיי. קוריצהשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 17:19, 26 באוקטובר 2009 (IST)

שלום חנה,
ברכותי - הערך מומלץ כעת! התוכלי לכתוב עבורו תקציר לעת יופיע בעמוד הראשי (כאן)? כמו כן, אשמח אם תוכלי לסנן קטע הידעת? בעבור המיזם אשר נמצא לקראת סיומו • עודד (Damzow)שיחהמשתמש זה מרענן מומלצים 21:02, 26 באוקטובר 2009 (IST)

תתחדשי. כן ירבו • אמיר - שיחה 21:16, 26 באוקטובר 2009 (IST)
כמעט שכחתי, פתחתי סעיף חדש בפורטל המומלצים אני מקווה שתמלאי אותו בערכים נפלאים כמו זה • עודד (Damzow)שיחהמשתמש זה מרענן מומלצים 21:22, 26 באוקטובר 2009 (IST)
הי עודד ואמיר, תודה רבה על הברכות. לתקציר אני צריכה קצת עזרה, אתם יודעים פעם ראשונה! אני מבקשת מס' דוגמאות בנושאים קרובים כדי שאוכל לראות איך נהוג לכתוב זאת. לגבי סעיף חדש בפורטל, הופתעתי מאד, האם פיטרי הוא הראשון בנושא ארכאולוגיה? מה עם כל הנושאים של תמרה, הם גם נושאים ארכאולוגים. לגבי מיזם הידעת נתתי כבר 3 קטעים, אחד אושר ושניים מחכים לאישור. Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 23:00, 26 באוקטובר 2009 (IST)
לגבי הערכים של תמרה, הם יחודיים לירושלים ועל כן מסונפים לפרק ההוא. לגבי דוגמאות לתקצירים: את השלד תמצאי כאן (תעתיקי את הקוד לקישורים למטה), ודוגמאות יש כאן בשפע. לגבי הידעתות, אני יודע זה פשוט חלק מובנה מהברכה שלי • עודד (Damzow)שיחהמשתמש זה מרענן מומלצים 08:51, 27 באוקטובר 2009 (IST)
הי עודד, אני מצטערת, אבל אני משוכנעת שהחלוקה של הערכים בפורטל מטעה. אם המטרה של הפורטל לכוון אנשים לערכים מומלצים לפי נושאים , הרי המצג עכשיו מטעה. מי שנכנס חושב שיש רק ערך אחד בארכאולוגיה, ולא עולה על דעתו לחפש בפרק העם היהודי, בירושלים. אפילו אני שמכירה את הערך לקח לי זמן לסרוק בעיניים ולמצוא. דוגמה נוספת היא הערך גלגל רפאים, זהו אתר ארכאולוגי, למה לא נמצא בארכאולוגיה?. אני חושבת שהפתרון הנכון הוא כמו בקטגוריות, ערך יכול להיות שייך ליותר מקבוצה אחת, כי המטרה היא עזרה בנווט. אז אם יש ערך שעוסק בארכאולוגיה בירושלים, הוא יהיה גם בירושלים וגם בארכאולוגיה. תסתכל בפורטל שאנחנו בונים ותראה שאלמוג הכניס בחלונית ערכים מומלצים את כל הערכים העוסקים בארכאולוגיה, יש הרבה יותר. אני מאד מקווה שתקבל את המלצתי, היא רק משפרת את המידע.
לגבי התקציר, אלמוג יכתוב אותו, הוא יעשה זאת מהר יותר ממני Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 09:09, 27 באוקטובר 2009 (IST)
could be, יש משהו במה שאת אומרת, אחרי הכל - יש הרבה מאד ערכים מכל מני סוגים (אישים, צבא, היסטוריה, ארכיאולוגיה וכו') הצרה היא השהפורטל דה-היום די מבולגן ומלא בערכים שבקרוב יעופו ממנו בעקבות פעילות אסם הרענון. אני באמת צריך לחשוב על חלוקתו מחדש... אני אפתח דיון על זה בדף השיחה של הפורטל ונראה את ההענות של החבר'ה • עודד (Damzow)שיחהמשתמש זה מרענן מומלצים 09:18, 27 באוקטובר 2009 (IST)

עכשיו יותר טוב? ברכות, אריאל.פ - שיחה 00:58, 27 באוקטובר 2009 (IST)

הי אריאל, ללא ספק יותר טוב, אני מבינה את הטקסט. יש רק ביטוי אחד שחוזר פעמיים "רבו המובהק", בחיפוש בויקיפדיה ראיתי שהבטוי מופיע אצל ערכים של רבנים. הבטוי הזה לא מוכר למי שלא מכיר את העולם החרדי. וכפי שהסברתי ליוסי בניסיונותי לעזור לו, הערך נכתב לכולם. אני ממליצה לכתוב ערך על הבטוי רבו המובהק, הסבר לביטוי, מקורותיו ומס' דוגמאות לשימוש בביטוי ואז אפשר יהיה לעשות קישור לערך. כמו שאני עושה בארכאולוגיה, כותבת ערכים על מונחים, ואז אני יכולה לעשות קישור לערך ולהקל בכך על הכתיבה שלי. Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 03:23, 27 באוקטובר 2009 (IST)
ובכן לא נראה לי שהביטוי יכול להחזיק ערך. הכוונה היא הרב שממנו למד את רוב חוכמתו. ברגע זה אני שם הערת שוליים. ברכות, אריאל.פ - שיחה 07:33, 27 באוקטובר 2009 (IST)
אם זה נראה לך, אני אשים את אותה הערת שוליים, בכל הערכים בהם מופיע הביטוי. ברכות, אריאל.פ - שיחה 08:04, 27 באוקטובר 2009 (IST)
זה בדיוק מה שכתבתי ונוצרה התנגשות עריכה Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 08:07, 27 באוקטובר 2009 (IST)
סבבה, אטפל בכך. ברכות, אריאל.פ - שיחה 09:23, 27 באוקטובר 2009 (IST)

לחנה שלום, ברצוני לבשר לך שה"שיתוף פעולה" ביננו הטיל פירות, ואכן הוספתי ערך חדש, ("שאותו" אני כתבתי וניסחתי - בשונה מהערך אליהו ברוך פינקל שאותו חבר כתב ואני הכנסתי בלי להתחשב), הערך החדדש הוא מרדכי דוד לוין,

מהרי לראות אותו לפני העריכות, ותני ציון "אנצקלופדי" בייחס לערך הקודם, בתודה, יוסי, כתבים - שיחה 04:25, 1 בנובמבר 2009 (IST)

שלא תגידי שאני לא עושה כלום[עריכת קוד מקור]

התחלתי היום לכתוב בארגז חול על ה-PPNA אני מקווה להספיק לסיים אותו, או לפחות להביא אותו למצב טוב לפני שנעבור נושא בכיתה, ואם לא, אני אשלים אותו בזמן החזרה למבחנים בסוף הסמסטר. עכשיו אני הולך הביתה ואני מתכנן לישון 12 שעות וכשאני אקום, אני כבר אהיה מצונן בכלל. דניאל צבישיחה 16:01, ט' בחשוון ה'תש"ע (27.10.09)

שינה מתוקה, אני מודעת לכך שהתחלת ללמוד Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 16:33, 27 באוקטובר 2009 (IST)

קדימה, לעבודה![עריכת קוד מקור]

עשיתי שם שינויים ושיפורים, את מוזמנת להציץ. הסרתי את "מיפוי הקטגוריות בוויקישיתוף". זה לא המקום, ואני בספק אם יש לזה מקום בפורטל. אלמוג * הפורטל החמוד והמאמי 17:32, 27 באוקטובר 2009 (IST)

אוףףףףףףףףףףףףףףףףף, אתה כזה קשוח , למה לא? למה שהמידע הזה לא יהיה זמין לכל מי שכותב ערך מתוך הרשימה ומחפש תמונה ויודע לאן לגשת. אני יודעת שהייתי שמחה אם מידע כזה היה זמין עבורי. אני מבזבזת זמן במציאת תמונות מתאימות, כי הקטגוריות בויקשיתוף על הפנים. חלק גדול מהתמונות הנמצאות בקטגוריה של פיטרי מצאתי מסתתרות בקטגוריות אחרות והשקעתי זמן רב באיתורם והוספתי את הקטגוריה של פיטרי. העובדה שאף פעם לא עשו זאת ב"קדימה לעבודה" לא צריכה למנוע להכניס זאת. זה חלק מהמהות של קדימה לעבודה! אשמח אם תחזיר זאת בחזרה Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 17:49, 27 באוקטובר 2009 (IST)
הפורטל שלנו עושה הרבה דברים, אבל קצת גדול עליו ללמד אנשים איך לחפש תמונות בוויקישיתוף... . תאמיני לי שעדיף בלי זה. אם המידע הזה חשוב לך לעבודה שלך, שמרי אותו במקום מוצנע בדף המשתמש, או בדף משנה. לי יש כמה דפי משנה שמשמשים לשמירת מידע מסוג זה. זה פשוט לא נכנס להגדרה של מה שצריך להיות בפורטל, ואני רוצה ששלנו יהיה הכי הכי. אלמוג * הפורטל החמוד והמאמי 17:54, 27 באוקטובר 2009 (IST)
אני לא מנסה ללמד, אני מנסה לחסוך זמן ובכך לעודד כתיבה. המידע שמור אצלי בארגז החול, אבל אז הוא לא זמין לכל הנכנסים ל"קדימה לעבודה". מדבריך אני מבינה שאם לא הולכים צעד צעד מבלי לסטות אפילו מילימטר ימינה ושמאלה ממה שנהגו הקודמים, אז הפורטל לא נחשב. מוזר מאד, אני תמיד הייתי פורצת דרך, אף פעם לא קיבלתי כמובן מאליו דברים שנהגו לעשות לפני כן, ולכן בכל משרה שמילאתי, התפקוד של המחלקה והאנשים היה תמיד משתפר. המשפט אף פעם לא נהגנו לעשות זאת, לא כך נוהגים (ששמעתי אותו פעמים רבות) תמיד היה"סדין אדום לעיני". אז מדוע לא ניתן לשנות את שהיה נהוג? לא ברור לי Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 18:08, 27 באוקטובר 2009 (IST)
זה לא עניין של "מה שנהוג" אלא של מה זה פורטל. וזה לא זה. אלמוג * הפורטל החמוד והמאמי 18:23, 27 באוקטובר 2009 (IST)
טוב, נראה לי שנשבר לך מההתעקשות שלי. אני עוזבת את הנושא עכשיו, אבל אני אשמח להבין ולא בהתכתבות מה כן "זה" ומה לא "זה" בפורטל, ולמה. האם דיברת עם אבא שלך בקשר לפנייתי? Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 18:27, 27 באוקטובר 2009 (IST)
כן, וזה נורא מעניין אותו והוא ידבר איתך בהקדם. אלמוג * הפורטל החמוד והמאמי 18:40, 27 באוקטובר 2009 (IST)


לחנה שלום,

ראי תשובתי בדף השיחה שלי.

בברכה, אברהם אמיר - שיחה 23:24, 27 באוקטובר 2009 (IST)

עליית העקורים[עריכת קוד מקור]

שלום חנה,

תשובתי בדף השיחה שלי. אברהם אמיר - שיחה 09:50, 31 באוקטובר 2009 (IST)

חבל על האנרגיות והעצבים שאת משקיעה. יש שם מערכת של חבר'ה טובים עם ראש מסויים ודרך מסויימת. אם את באותו ראש, וכיף לך - תסתובבי שם. אם לא, אז לא, כמו בכל דבר בוויקיפדיה. חבל לכתוב קטעים מאוד מושקעים, ולגלות אחר כך שאת בוויכוחים אין סופיים, רק בגלל שאת משדרת על תדר קצת שונה. הכלל הזה נכון בהרבה מקומות בוויקיפדיה, וגם במערכת "הידעת". אני, למשל, חושב קצת אחרת, לכן אני ניגש לשם רק כשאני מוצא דיון עם שגיאה בולטת או משהו שממש דורש התערבות. אלמוג * הפורטל החמוד והמאמי 07:27, 1 בנובמבר 2009 (IST)

הי אלמוג, אני כבר הבנתי את הטעות שעשיתי כאשר נעניתי לפנייתו של זהר לכתוב הידעת. חשבתי שחשוב שגם לארכאולוגיה יהיה חלון במיזם זה. וממש ממש לא כיף לי. מכיוון שכבר השקעתי זמן רב בקטע, אני לא מתכוונת לוותר, אבל בטוח שלא אכתוב קטעים נוספים, כמו שלא אכתוב יותר לתחרויות. הרבה יותר כיף לכתוב ערכים בנושא ארכאולוגיה, והרבה יותר כיף לבנות את הפורטל. אני מרגישה שאני עושה דבר חשוב Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 07:36, 1 בנובמבר 2009 (IST)
חנה שלום, אין פה שום דבר אישי. נתבקשתי בדף השיחה שלי ע"י זוהר להביע שוב את דעתי והבעתי אותה. גם בפעם הראשונה שהגבתי שם זה היה על פי בקשה (בקשתך). בדרך כלל, אני ממעט להגיב בדף של הידעתות, אלא אם אני סבור שיש שגיאה. בברכה.אודי - שיחה 08:51, 1 בנובמבר 2009 (IST)
אודי, לא עלה על דעתי שיש פה משהו אישי, הסר דאגה מלבך , יחד עם זאת אני ממש ממש לא מסכימה עם הבקורת שלך (והאמת היא שאני גם לא מבינה את הטענה שלך) וכתבתי זאת שם. מכיוון שיש אחרים שחושבים שהקטע טוב אני מקוה שהוא יעלה בסופו של דבר. יחד עם זאת, באמת לא מתאים לי כל נושא ההתנהלות במיזם, כפי שאלמוג כתב. אני משקיעה שם זמן שיכולתי לקדם את הפורטל וערכים רבים שמחכים לכתיבתם. כאשר זהר פנה בבקשה לכתוב קטעים להידעת? לא חשבתי שאני אכנס ללופ אינסופי של ויכוחים. חשבתי שהוא פנה לאנשים שהשתתפו בתחרות כי הוא מעריך את כתיבתם. אין לי בעיה עם בקורת בונה, אבל הצורך לחזור ולהצדיק שוב ושוב בפני כל אחד את הקטע ממש לא נראה לי. הקטע חיכה 5 ימים לאחר חוות דעתו הטובה של עדו. לא ברור לי למה זהר הרגיש צורך לפנות אליך במקום לאשרו. Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 09:13, 1 בנובמבר 2009 (IST)
חנה, צר לי, אבל אחרי התגובה הזו שכתבת אני באמת מרגיש שאולי כדאי שתפני את כישוריך המצויינים למקום אחר. אל תטעי, אשמח אם תמשיכי לכתוב עבור המיזם קטעים, וכפי שכבר כתבתי בעבר - אני מייחס חשיבות רבה מאוד לאנשים ברי סמכא בתחומי התמחות שונים במיזם זה. עם זאת, אם הדיון עורר בך תגובה אמוציונלית שכזו, עם טענות לגבי דעתי עליך או על הקטע שאין לי מושג מהיכן הגיעו - יתכן ועדיף ונעשה איזשהו איפוס כוונות לפני שנמשיך.
מיזם "הידעת?" מבוסס על דיונים, ולא על הצבעות. לכן חשוב מאוד לפנות אל מי שהתנגד לקטע בגרסה המקורית ולשאול אותו האם עתה דעתו שונה, משנכתבה גרסה חדשה. בכל מקרה, לא סביר לאשר חומר שכזה לעמוד הראשי אחרי שרק שני משתמשים (כלומר, את ועדו) הביעו דעה על הניסוח הסופי. זהו בכל זאת העמוד הראשי, וקטעי "הידעת?" הם התוכן הנכתב שזוכה למירב תשומת הלב, לבד מן הערכים המומלצים.
ייתכן שהדיון על הקטע הזה, או התנהלות המיזם, פגע באיזשהו עצב חשוף אצלך. זה קורה, זה חבל ואני מצר על כך, ואם היה משהו בהתנהגותי שתרם לכך אני גם מתנצל. עם זאת, שימי לב שגם את פגעת באחד אצלי. אני מאוד-מאוד לא אוהב כשאנשים מתחילים לנחש את דעתי על דבר מה, מבלי לשאול אותי. מידת חוסר החיבה שלי לתגובות שכאלו עולה ככל שהמרחק בין הדעה האמיתית שלי לדעה שנכתבה על ידי מי שחשב לקרוא לב וכליות רחוק יותר. במקרה הזה מדובר ב-180 מעלות - לבי במזרח ודבריך בסוף מערב. כשאני רוצה לומר משהו, אני נוטה לומר אותו. כיוון שבזמן הקצר שאת כאן למדתי לכבד אותך כאדם וככותבת, הדבר לא משקף בעיני משהו עליך, ותגובה שכזו ממך הייתה בעיני הפתעה. עם זאת, אבקשך, בפעם הבאה שאת רוצה לדעת את דעתי לגבי משהו עליו לא כתבתי באופן ברור אותה - לא להסתפק בנסיון לפרש דברי. אפשר לשאול. זהר דרוקמן - שלום עולמי23:27, 1 בנובמבר 2009 (IST)
זהר, טעות בידך, יש 4 בעד, יש אחד נגד בטענת PL, ראיתי שאתה נתת משקל יתר לדעת המיעוט, לכן איני מבינה את ההתנהלות במיזם, זו הסיבה שהעליתי על דעתי שאולי אתה לא רוצה את הקטע Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 04:59, 2 בנובמבר 2009 (IST)
אין לי שמץ של מושג בהמשך למה התגובה הזו ומה הקשר בינה לבין דברי. לא ייחסתי שום חשיבות מיוחדת לביקורת של אודי מעבר למה שאני מייחס לכל ביקורת מנומקת. אני יוצא מנקודת הנחה שקראת את דברי, אך אני מתרשם שכעסך בנושא מנע ממך להפנימם. קראי שוב. זהר דרוקמן - שלום עולמי10:35, 2 בנובמבר 2009 (IST)
זהר, אני ממש לא כועסת, אני יגעה מהצורך להגיב לכל אחד ואחד שוב ושוב ושוב. אני לא מסכימה עם הבקורת של אודי. העובדה היא שעוד 4 לא מסכימים (אתה לא התייחסת לכך). אני מעדיפה לעסוק בפורטל. ראיתי היום את תגובת תמרה לגבי קטע הידעת? שלה, מה שהיא כתבה מתאים גם לי. תחליט מה אתה רוצה לעשות עם הקטע, קבל או דחה. מה שתחליט מקובל עלי. אני לא אעסוק בכך שוב. יום טוב Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 10:48, 2 בנובמבר 2009 (IST)
אינך חייבת להגיב לכל אדם, ואינני יודע מדוע נוצר אצלך הרושם הזה. ישנו צורך של ממש שתגובת יוזם/מת הקטע, או מי ממביני העניין בנושא, רק על שאלות שרק אלו יכולים לענות עליהם, כמו תהיות על מקורות או בקשות להבהרות. שימי לב שגם מתגובותו של אודי "התעלמתי" (מינוח לא נכון - פשוט לא היה לי מה להוסיף או לומר עליה), ולמעשה הגבתי רק לך, לתגובתך לאודי, שלדעתי פספסה את הנקודה בביקורת הלגיטימית שלו. אני לא מחליט האם קטע מתקבל או לא, אני בסך הכל סוגר דיון לפי הלך הרוח שבו, ולגבי זה - הרי כבר כתבתי מה המגמה המסתמנת לגבי דיון זה. זהר דרוקמן - שלום עולמי11:06, 2 בנובמבר 2009 (IST)


לקחתי על עצמי לטפל בעלמה. נתקלתי במשפט סתום בכתובים:

in the winter of 1927 Professor Petrie...invited her to join his next expedition...at Qau where they copied reliefs in the tombs of the local nomarchs

ורציתי לשאול Qau מהו? Ranbar - שיחה 15:31, 1 בנובמבר 2009 (IST)

וגם איך היית מתרגמת reliefs ? Ranbar - שיחה 15:32, 1 בנובמבר 2009 (IST)
reliefs זה תבליטים, ועושה רושם ש-Qua זה שם של מקום, אבל אני להיות בדקת. דניאל צבישיחה 18:17, י"ד בחשוון ה'תש"ע (1.11.09)
אני שמחה שבחרת באולגה יקירתנו לא צריך להיות בודקת, צריך רק להסתכל בטבלת האתרים בערך פלינדרס פיטרי הכונה היא Qau el Kebir במצרים התיכונה המקום מופיע בטבלה. תכתוב את שם המקום כפי שמופיע בטבלה. לפי הטבלה שלי הוא חפר שם ב- 1923-1924 ולא 1927. הטבלה שלי מבוססת על הספר האוטוביוגרפי של פיטרי ואני בוטחת יותר בתיארוך שם., אולגה כבר מתה. אז אפשר להוריד את תמונתה בשימוש הוגן לערך שלה. Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 18:51, 1 בנובמבר 2009 (IST)

מה מצאתי ברשת - ספר בישול ארכאולוגי נכון שהם מקסימים הארכאולוגים האלה? אלמוג * הפורטל החמוד והמאמי 07:06, 5 בנובמבר 2009 (IST)

מאד משעשע , בזמנו שמעתי בתכנית ברדיו על ספר בישול בעברית שמשתמש רק בחומרים שהופיעו במקרא. לא זוכרת את שם הספר. אולי כדאי לחפש אותו ולהוסיפו כקוריוז לרשימת הספרים בפורטל מה דעתך?Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 07:10, 5 בנובמבר 2009 (IST)
זה די מפורסם. יש אפילו שף שמכין את המנות האלה. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 07:27, 5 בנובמבר 2009 (IST)
חן, תהיה חינני ותרשום לי את שם הספר קריצה Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 07:29, 5 בנובמבר 2009 (IST)
זהו שאת שם הספר איני זוכר. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 07:40, 5 בנובמבר 2009 (IST)
מצאתי !!! ותודה לגוגל. שם הספר "על חמץ ומצה ושאר ירקות בתקופת המקרא" כתבה טובה דיקשטיין , מאמר ביקורת על הספר כאן Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 07:51, 5 בנובמבר 2009 (IST)
אולי ערך על המטבח המקראי? שם אפשר גם לציין את ההמנעות העתיקה מבשר חזיר (התוכן קיים כרגע בערך חזיר). גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 11:03, 5 בנובמבר 2009 (IST)

אם נפגעת ממני, זו לא הייתה המטרה ואני מתנצל. אלא שכבר הערתי לך, ואחרים גם כן, על כך בעבר. יש דרך מאד ייחודית ונחמדה שהמיזם הזה מתקדם, הוא אי בתוך כל ויקיפדיה, שאין בו כמעט אגו, שאין בו הצבעות, אין בו פוליטיקה, אין בו נסיון ל"מכור" קטעים יותר מקטעים אחרים. אני מבין שאת פועלת בתום לב, ושהקטעים שכתבת יקרים לך. אבל בבקשה, אל תהרסי לי את המקום היחיד בוויקיפדיה שנשאר באמת חף מכאב ראש. זה רק אומר, לא לבוא לנסות לדחוף בכל הכח את הקטעים שלך, אלא לכתוב אותם, לשנות אם יש דרישה, ולתת לחברי המערכת לקבל אותו, או לא, בזמנם. ובאמת, באמת, בבקשה - בלי הצבעות. נינצ'ה - שיחה (הזהרו מחיקויים!) 13:04, 5 בנובמבר 2009 (IST)