Rejoined

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Rejoined
פרק מ"מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9"
ג'דזיה דקס (מימין) ולנרה קאהן בסצנת הנשיקה הלסבית השנויה-במחלוקת (נכון לתאריך השידור המקורי)
ג'דזיה דקס (מימין) ולנרה קאהן בסצנת הנשיקה הלסבית השנויה-במחלוקת (נכון לתאריך השידור המקורי)
מספר פרק 6
מספר עונה 4
קוד הפקה 478
תאריך שידור מקורי 30 באוקטובר 1995
אורך 45 דקות
שפה אנגלית
תסריט רנה אצ'באריה
רונלד ד. מור
על פי סיפור מאת רנה אצ'באריה
בימוי אייברי ברוקס
כוכבים אורחים סוזאנה תומסון בתפקיד ד"ר לנרה קאהן
דף הפרק ב-IMDb

Rejoined (בעברית: מאוחדות מחדש) הוא הפרק השישי מהעונה הרביעית של סדרת הטלוויזיה "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9", הפרק ה-78 מתוך 176 פרקי הסדרה.

תקציר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'דזיה דקס מתאחדת מחדש עם בת-זוגו של פונדקאי קודם שלה, והשתיים נאבקות ברגשות שלהן האחת כלפי השנייה.

תיאור העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קפטן בנג'מין סיסקו מודיע לג'דזיה דקס כי קבוצה של מדענים מטריל תגיע בקרוב לתחנת החלל חלל עמוק 9, והם ישתמשו בדיפאיינט לצורך סדרת ניסויים בפיזיקה של חור התולעת. הוא אומר לה שהמדענית הראשית היא ד"ר לנרה קאהן, ומציע להעניק לה חופש ללא תשלום, עד אשר המדענים יעזבו. דקס אומרת לו שהיא מעדיפה להישאר, ומציינת: "אני יכולה להתמודד עם זה".

כאשר צוות המדענים מגיע, דקס מצטרפת אל יתר הקצינים הבכירים על מנת לקדם את פניהם. כאשר היא פוגשת את ד"ר קאהן, ניכר כי השתיים מכירות היטב זו את זו. כאשר מייג'ור קירה מבחינה באינטראקציה בין השתיים, ושואלת את דקס על כך, היא עונה: "אני מכירה אותה. היא הייתה אשתי".

מאוחר יותר, ד"ר באשיר מעדכן את קירה אודות ה"חוקים" המסדירים התנהגות נאותה בקרב טרילים: ברגע שפונדקאי מת, והסימביונט עובר לפונדקאי אחר – על הטריל החדש אסור לבוא במגע עם בני המשפחה והחברים של הפונדקאי המנוח, לרבות ילדים ובני זוג. לג'דזיה דקס אין כל קשר עם אהוביהם של הפונדקאים הקודמים של דקס, הסימביונט שלה, למרות שהם עדיין נותרו יקרים לה מאוד. באחד מגילגוליה הקודמים – היא הייתה גבר בשם טוריאס דקס, אשר היה נשוי לאישה בשם נילאני קאהן. כאשר טוריאס מת בגיל צעיר, בתאונה, הוא הותיר אחריו את נילאני – אלמנה צעירה. כעת, דקס הוא ג'דזיה, וקאהן הוא לנרה. המפגש מחדש שלהן הוא אינטנסיבי מאוד, מבחינה רגשית.

החברה הטרילית מטילה עונש חמור על פונדקאים בעלי סימביונט, אשר מחדשים מערכות יחסים עם אנשים מחייהם הקודמים. אם ג'דזיה ולנרה יתקרבו זו לזו, הן מסתכנות בכך שיגלו אותן מהחברה הטרילית, ולסימביונטים שבתוכן לא יתאפשר בעתיד לקבל פונדקאים חדשים, ובכך הם בהכרח ימותו, כאשר יסתיימו חייהם הטבעיים של פונדקאיהם הנוכחיים. ג'דזיה דקס מחליטה לשמור על יחסים מקצועיים בלבד עם בת זוגה לשעבר, על מנת לפתור את הבעיה.

הצוות של ד"ר קאהן עולה על הדיפאיינט ומתחיל בניסויים, לייצר חור תולעת מלאכותי. במידה ויצליחו – יהיה זה חור התולעת המלאכותי הראשון בהיסטוריה. קציני המדע של חלל עמוק 9, בראשותה של דקס, מסייע לצוות הטרילים. כאשר דקס וקאהן עובדות, הן מעלות זכרונות ישנים, מרכלות וקובעות להיפגש שוב, על מנת לאכול ארוחת ערב ביחד, עם ד"ר באשיר כמלווה.

באותו הלילה, בזמן ארוחת הערב, ברור מאליו לבאשיר כי הוא גלגל שלישי מיותר, מאשר ושתי הסועדות הנוספות מדברות זו עם זו כל הערב, ובקושי מבחינות בו. כאשר הוא נקרא בפתאומיות למרפאה, השתיים נותרות לבד. דקס מודה כי היא נהנתה מאוד מחברתה של קאהן, ולוקחת את ידה.

מסתבר כי הניסוי הראשון של חור התולעת הוא מוצלח. חור תולעת מלאכותי נוצר בפעם הראשונה אי פעם, דבר ההופך את לנרה קאהן לשם דבר בהיסטוריה של האסטרופיזיקה. דקס, כמובן, גאה בה, וכורכת את זרועה סביבה. באז'ל, אחד מהמדענים הטרילים ואחיה של לנרה, מושך את אחותו הצידה ונוזף בה. הוא מבחין כיצד היא ודקס מתקרבות זו לזו, ומתקרבות לחציית קו מסוכנת. הוא לא רוצה לראות את לנרה עושה טעות. היא מרגיעה אותו, וטוענת כי דקס והיא שומרות על מרחק זו מזו, וכי אין לו מה לדאוג.

לנרה לא נראית בטוחה בעצמה. היא ממהרת אל חדרה של דקס, והשתיים סוף סוף משוחחות בפתיחות זו עם זו על מה שקרה. הן נופלות בחזרה אל הקצב שהיה להם, כאשר הם היו נשואים זה לזה, דבר שמקשה עליהן להישאר מרוחקות. לבסוף, הן מתנשקות. לנרה מכריחה את עצמה לעזוב את חדרה של ג'דזיה, בטרם יקרה דבר נוסף.

מאוחר יותר, דקס מגלה לסיסקו שהיא מאוהבת בבת זוגה לשעבר. הוא מזכיר לה, שלא לצורך, כי אם היא תחזור להיות יחד עם קאהן, הן יגורשו מכוכב הבית שלהן, ויימנע מהסימביונטים שלהם מלהתאחד עם פונדקאים נוספים, כלומר: הם ימותו כאשר הפונדקאים הנוכחיים שלהם ימותו. זה יהיה הסוף של חייהם של כל אחד מהסימביונטים, ועבור טריל – זה דבר שאיננו מתקבל על הדעת. הוא אומר שאם הוא היה במקומה, הוא היה רוצה לדעת אם זה שווה את כל זה והאם הוא יוכל לחיות עם התוצאות. הוא מסכם את השיחה באומרו כי הוא יתמוך בה, לא משנה מה תחליט.

החלק הבא של הניסוי יוצא לדרך. במהלך ההיווצרות של חור התולעת מתרחש פיצוץ, שכמעט הורס את הדיפאיינט. קאהן נפצעת קשה ומוצאת עצמה לכודה מאחורי חומת אש של פלזמה. דקס רצה לעברה, על גבי שדה כוח, תוך כדי סיכון חייה, וגוררת אותה למקום מבטחים. בשלב זה, דקס מבינה כי לנרה שווה את זה, וכי היא יכולה לחיות עם התוצאות.

לאחר שסדרת הניסויים מסתיימת, צוות המדענים מטריל מתכונן לעזור את תחנת החלל, ולחזור אל המעבדות שלהם, על מנת לבצע מחדש את החישובים ולמצוא את מה שגרם לכישלון. דקס מגיעה לחדרה של קאהן, המחלימה מפצעיה. דקס מתחננת בפני בת זוגה לשעבר כי תישאר עימה בתחנה. שתיהן יודעות כי הדבר לא יכול לקרות, אבל דקס לא רוצה לאבד את קאהן שוב. היא עוזבת בדמעות, אך עדיין מביטה מרחוק בלנרה, הפונה אל עבר מעבורת החלל שתיקח אותה לביתה. במבט אחרון, אל עבר דקס שבורת הלב, לנרה עוזבת את חלל עמוק 9.

משמעות עלילתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

במחקר המדעי של ד"ר קאהן אודות חור התולעת יעשה שימוש בפרק מהעונה החמישית.

שערורייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפרק נחשב שערורייתי בגלל הנושא שלו, שמתאר שתי נשים שעוסקות במערכת יחסים רומנטית מאותו המין, וכולל אחת מהנשיקות הלסביות הטלוויזיוניות הראשונות. נאסר על הדמויות מלהיות ביחד, בסופו של הפרק. על פי המגזין "The Star Trek: Deep Space Nine Companion", פרק זה זכה ליותר מכתבים וליותר שיחות טלפוניות מאשר כל פרק אחר שהופק. שיחות הטלפון היו שליליות, באופן גורף. המכתבים, באופן גורף, היו חיוביים.[1]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Erdmann, T. The Star Trek: Deep Space Nine Companion. 2000.