דניאל רדקליף

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דניאל ג'ייקוב רדקליף
Daniel Jacob Radcliffe
רדקליף ב-2015
רדקליף ב-2015
לידה 23 ביולי 1989 (בן 34)
אנגליהאנגליה לונדון, אנגליה, הממלכה המאוחדת
שם במה ג'ייקוב גרשון (שם עט בלבד)
שם לידה Daniel Jacob Radcliffe עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת הממלכה המאוחדת
תקופת הפעילות מ-1999
מקום לימודים
  • בית הספר הסיטי של לונדון
  • Sussex House School עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג ארין דארק (2012–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 1
פרסים והוקרה
http://www.danradcliffe.co.uk/
פרופיל ב-IMDb
חתימה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דניאל ג'ייקוב רדקליףאנגלית: Daniel Jacob Radcliffe; נולד ב-23 ביולי 1989) הוא שחקן קולנוע, טלוויזיה ותיאטרון בריטי-יהודי. התפרסם בזכות גילום דמותו של הארי פוטר בסדרת סרטי הקולנוע הנושאת שם זהה ומבוססת על ספריה של ג'יי קיי רולינג.

רדקליף התחיל לשחק כבר בגיל עשר בסרט הטלוויזיה משנת 1999 של רשת ה-BBC, "דייוויד קופרפילד", ובשנת 2001 שיחק על המסך הגדול בסרט "החייט מפנמה". בגיל 10 הוא לוהק לדמות הגיבור הראשית בסרט "הארי פוטר ואבן החכמים", וכיכב בסדרה כעשר שנים בתור הארי פוטר במשך כל שמונת הסרטים, שהגיעה לתומה בסרט "הארי פוטר ואוצרות המוות - חלק שני". רדקליף הפך לאחד השחקנים המרוויחים ביותר בעולם בזמן צילומי סדרת הארי פוטר, וזכה לתהילה בין-לאומית ולסיקור חיובי בתקשורת על תפקידו.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רדקליף, בן יחיד, נולד וגדל בפולהאם שבלונדון. אמו, רשה ג'נין גרשם (במקור: גרשון) ג'ייקובסון, נולדה למשפחה יהודית-אשכנזית וילידת דרום אפריקה. גדלה באסקס ועובדת כמלהקת. אביו, אלן ג'ורג' רדקליף, ממשפחה נוצרית פרוטסטנטית, גדל בצפון אירלנד ועובד כסוכן ספרות[1]. רדקליף התחנך בבתי הספר האנגליים "City of London" ו-"Sussex House School", והחל את קריירת המשחק שלו בגיל 11. הוא כתב ופרסם שירה תחת שם העט ג'ייקוב גרשון (ג'ייקוב הוא שמו האמצעי, וגרשון הוא שם משפחתה של אמו לפני נישואיה).

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דניאל רדקליף בבכורת "הארי פוטר ואוצרות המוות חלק 2" בלונדון כשלשמאלו אמה ווטסון ורופרט גרינט

הארי פוטר[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2000, הלכו רדקליף ואביו לצפות בהצגה "אבנים בכיסיו", שם פגשו את המפיק דייוויד היימן והתסריטאי סטיב קלובס, שחיפשו באותו הזמן שחקן צעיר לגילום דמותו של הארי פוטר בסרט "הארי פוטר ואבן החכמים". הוריו של רדקליף לא רצו שיבחן לתפקיד, מפני שהחוזה דרש להצטלם בכל שבעת הסרטים בלוס אנג'לס, קליפורניה. שמונה חודשים מאוחר יותר, ולאחר כמה אודישנים, רדקליף נבחר לגלם את התפקיד. מאוחר יותר, מחברת הספר ג'יי קיי רולינג סיפרה על תחושותיה כשצפתה במבחן הבד[דרושה הבהרה] של רדקליף: "זה הרגיש כמו להתאחד עם בן שאבד מזמן"[דרוש מקור]. במאי הסרט, כריס קולומבוס אמר: "זה מה שאני רוצה. זה הארי פוטר". הוריו של רדקליף דחו את ההצעה, והאחים וורנר הציעו במקום זה חוזה שני, עם סרט שיצולם בבריטניה. בעת ההצטרפות, רדקליף לא היה בטוח אם ישתתף בכל שאר הסרטים. בתחילת צילום הסרט התגלה שרדקליף היה אלרגי לעדשות המגע הירוקות שניתנו לו כדי לשנות את צבע עיניו ולכן בסרטים עיניו של הארי כחולות, כמו עיניו של דניאל, בניגוד לספרים בהם עיניו של הארי מתוארות כירוקות[2].

"הארי פוטר ואבן החכמים" יצא לאקרנים ב-2001. על חלקו בתפקיד הראשי קיבל רדקליף סכום של שבע ספרות. הסרט שבר שיאי מכירות ליום פתיחה ופתיחה של סוף שבוע, והפך לסרט הרווחי ביותר של שנת 2001. עם סך של 974 מיליון דולרים במכירת כרטיסים, "הארי פוטר ואבן החכמים" היה השני ברווחיותו בסדרה – שני רק ל"הארי פוטר ואוצרות המוות – חלק 2". מבקרים הגיבו בחיוב לליהוקו של רדקליף: "רדקליף הוא ההתגלמות של דמיונו של כל קורא וזה נפלא לראות את הגיבור הצעיר שכל כך מלומד ומלא סקרנות, שיוצר קשר עם רגשות מאוד אמיתיים, עם אינטליגנציה חגיגית ושמחה וגילוי כמיהה למשפחה", כתב בוב גרהאם בעיתון "כרוניקל".

שנה לאחר מכן, כיכב רדקליף בסרט השני בסדרה: "הארי פוטר וחדר הסודות". למרות הדעות השליליות על הסרט, המבקרים הגיבו בחיוב על הופעת השחקנים הראשיים. עם זאת, הסרט הצליח והכניס 878 מיליון דולרים, מה שהעניק לו את המקום השני ברשימת הסרטים המכניסים של 2002 אחרי שר הטבעות: שני הצריחים.

בשנת 2004 יצא לאור הסרט "הארי פוטר והאסיר מאזקבאן", עם צאתו הסרט הגיע לשיאים חש הסרט השלישי בסדרה. מבקרים אחדים מתחו ביקורת על הופעתו של רדקליף, שלטענתם לא שיחק טוב, אך שיבחו את הופעתה של אמה ווטסון.

הסרט הרביעי בסדרה, "הארי פוטר וגביע האש", הוקרן בהקרנת בכורה בשנת 2005. עם צאתו הסרט הגיע לשיאים חדשים. הסרט גרף בסופו של דבר 896 מיליון דולר ברחבי העולם. בראיון שנערך עמו בשנת 2005, רדקליף טען שההומור של הדמויות בסרט הוא הסיבה להצלחתו.

למרות הצלחתם של ארבעת הסרטים הראשונים, הועמד עתידה של הזכיינית בסימן שאלה, כאשר כל שלושת השחקנים הראשיים התלבטו לגבי המשך תפקידם בשלושת הפרקים האחרונים. עם זאת, ב-2 במרץ 2007 חתם רדקליף על החוזה לסרטים האחרונים ובכך שם קץ לשמועות שהוא דוחה את התפקיד בשל מעורבותו באקווס. רדקליף הופיע בפעם החמישית ב"הארי פוטר ומסדר עוף החול" וזכה לתגובות חיוביות. המבקר סטיבן הורן כתב ש"מסדר עוף החול" הוא אחד "הסרטים הנדירים שעולים על מקור החומר", וקולין ברטרם מהעיתון "דיילי ניוז" כינה אותו הסרט הטוב ביותר בסדרה. רדקליף אמר כי הבמאי דייוויד ייטס והשחקנית אימלדה סטאונטון הפכו את הסרט "לכיף ביותר" שנעשה בסדרה. הוא היה מועמד לכמה פרסים ולבסוף זכה ב-2008 בפרס "ביצועי השחקן הטוב ביותר" לסרטים בינלאומיים. בנוסף, באותה השנה רדקליף ושני חבריו (אמה ווטסון ורופרט גרינט) הטביעו את ידיהם ורגליהם בשדרת הכוכבים של הוליווד.

בחודש יולי 2009 יצא לאור הסרט "הארי פוטר והנסיך חצוי-הדם". הסרט שבר את השיא להצגות בארצות הברית עם 22.2 מיליון דולרים ב-3,000 תיאטראות, והיה פתיחת הסרט הגדולה ביותר אי פעם בבריטניה, עם 7.6 מיליון דולרים ב-1,305 מסכים. "הנסיך חצוי-הדם" השיג 933 מיליון דולרים במכירות כרטיסים והיה אחד הנסקרים החיוביים של הסדרה בקרב מבקרי קולנוע, ששיבחו את סיפור הסרט כ"מספק מבחינה רגשית".

הצילומים עבור הסרט האחרון בסדרת הארי פוטר, "הארי פוטר ואוצרות המוות", החלו ב-18 בפברואר 2009 והסתיימו ב-12 ביוני 2010. מסיבות כלכליות ותסריטאיות, הספר המקורי חולק לשני סרטים אשר צולמו ברצף. "הארי פוטר ואוצרות המוות - חלק 1" יצא לאור בנובמבר 2010, ואילו "הארי פוטר ואוצרות המוות - חלק 2" יצא לאור ביולי 2011.

בדצמבר 2012 פורסם כי רדקליף ושני חבריו, אמה ווטסון ורופרט גרינט, מצטלמים למיני סרט נוסף בסדרת הארי פוטר, אשר הוקרן רק בפארק "הארי פוטר" בפלורידה[3]. הוא חזר עם כוכבי הסרט לסרט איחוד טלוויזיוני בשם הארי פוטר: בחזרה להוגוורטס ששודר בינואר 2022.

1999–2009[עריכת קוד מקור | עריכה]

את תשוקתו למשחק הפגין רדקליף כבר בבית הספר, כשהופיע בהפקות קטנות במסגרת לימודיו. בשנת 1999 עלה על המסך לראשונה כחלק מהפקה של ה-BBC, בסרט הטלוויזיה "דייוויד קופרפילד", שם גילם את דמותו של קופרפילד הצעיר. הוריו של רדקליף, שהיו נגד קריירת כוכבות לבנם, לא הרשו לו להמשיך ולהגשים את חלומו כשחקן. רדקליף התקבל לצוות השחקנים של הארי פוטר, כשהוא נבחר על פני 16,000 מועמדים אחרים. בשנת 2001, רדקליף שיחק גם בסרט "החייט מפנמה". בשנת 2002 הופיע גם הופעת אורח במחזה "שחק במה שכתבתי", ולאחר מכן השתתף בהפקה האוסטרלית "נערי דצמבר" (2007), ובסדרת הסיטקום הבריטית "אסטרז" (2005–2007).

רדקליף שיחק במחזה "אקווס", שהועלה במרץ 2007 בלונדון, בו הוא מגלם נער בשם אלן סטראנג, אשר מנקר את עיניהם של הסוסים באורווה. בקיץ 2008 עלה המחזה גם על במות ניו יורק. הופעתו במחזה זה שנויה במחלוקת ועוררה מחאות מצד הורים שטענו כי הדבר פוגם בתדמיתו ככוכב ילדים.

2010–הווה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסוף שנת 2010 דיבב רדקליף את דמותו של אדמונד ב"משפחת סימפסון" בפרק ספיישל לליל כל הקדושים. בשנת 2011 הופיע בתפקיד הראשי במחזמר "איך להצליח בעסקים מבלי להתאמץ", שהועלה בברודוויי עד ינואר 2012. לאחר מכן הוחלף על ידי השחקן דארן כריס, שבעצמו שיחק את דמותו של הארי פוטר במחזמר הפארודי המפורסם ביוטיוב, "מחזמר מאוד פוטרי".

ב-2012, הופיע רדקליף, בפעם הראשונה לאחר סיום סדרת "הארי פוטר", בסרט "האישה בשחור" בתפקיד הראשי. לאחר מכן, לוהק לדמותם של אלן גינסברג בסרט "הרוג את יקיריך"[4][5], ואיגנטיוס פריש בסרט "קרניים"[6][7][8][9].

בשנת 2013 כיכב בקומדיה הרומנטית "אולי בכל זאת", לצידה של זואי קאזאן[10] ובסרט "הרוג את יקיריך".

בשנת 2014, כיכב במותחן הפנטזיה "קרניים", לצד מקס מינגלה. בשנת 2015, הופיע בסרטים "אסון מהלך" ו"ויקטור פרנקנשטיין".

בשנת 2016 שיחק בסרט "האשליה 2", בתפקיד של הנבל הראשי. בשנת 2017 גילם את דמותו של יוסי גינסברג הישראלי בסרט האוסטרלי "בחזרה מטואיצ'י", המבוסס על סיפורו האמיתי של יוסי, ששרד בג'ונגל. מאז 2019 מככב בסדרת הטלוויזיה "עובדי אלוהים" המבוססת על ספרו של סיימון ריץ' "אלוהים מה זה צריך להביע".

בשנת 2020 יצא הסרט "הבריחה מפרטוריה", בו גילם את טים ג'נקין. בשנת 2022 שיחק רדקליף בסרט "העיר האבודה", בו גילם את המיליונר אביגיל פיירפקס, וכיכב בסרט הפארודיה "וירד: סיפורו של אל ינקוביק" בתור הבדרן-זמר הנודע, וירד אל ינקוביק.

מועמדויות לפרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנוסף, היה רדקליף מועמד למספר פרסים, בהם פרס פריצת הדרך בטקס פרסי הסרטים והטלוויזיה של MTV[11], פרס השחקן האהוב ביותר בטקס פרס בחירת הקהל[12], פרס אלבום התיאטרון המוזיקלי הטוב ביותר[13] בטקס פרסי הגראמי ועוד.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

רדקליף אמנם הגדיר עצמו כאתאיסט[14] אך בדצמבר 2010 פורסמה תמונה שלו מניח תפילין[15] והוא עצמו אמר מספר רב של פעמים, "אני אתאיסט, אך גאה מאוד בהיותי יהודי"[16][17]. הוא סיפר גם כי "נימולתי כתינוק אבל זה נגמר שם"[18][19]. רדקליף סיפר כי חווה חוויות אנטישמיות במהלך לימודיו בבתי הספר[20].

בגיל 16 בלבד הוצג דיוקן בדמותו לגלריית הדיוקנאות הלאומית, מה שהפך אותו לאדם הצעיר ביותר שאינו קשור למשפחת המלוכה, שזכה לדיוקן בגלריה זו. בשנת 2008, בריאיון לעיתון ה"דיילי מייל", סיפר רדקליף שהוא דיספרקטי ולכן הוא מתקשה בביצוע פעולות פשוטות, כגון שריכת שרוכי נעליו[21].

רדקליף הוא גם תומך של מפלגת הלייבור הבריטית. עד לשנת 2012 רדקליף תמך בדמוקרטים הליברליים, אך לאחר מכן שינה את תמיכתו משום שהיה מאוכזב מתפקודו של ניק קלג (מנהיג הליברליים) והעדיף את אד מיליבנד. דניאל רדקליף אוהב מוזיקה מחתרתית[22] ופאנק רוק[23][24][25], ואוהב בזמנו הפנוי לכתוב סיפורים קצרים ושירים. רדקליף מגובש עם משפחתו ומקורב אליה[26].

בשנת 2007 הוצבה בובת שעווה בדמותו במוזיאון השעווה של מאדאם טוסו בלונדון. בשנת 2009 החל רדקליף לצלם תשדירי שירות עבור ארגון "טרבור" עליו למד כשהופיע באקווס, ואף תרם לו כלכלית. בראיון בשנת 2010.

רדקליף הוא בין הצעירים העשירים ביותר בעולם, עם כ-85 מיליון לירות שטרלינג שהרוויח בגילום דמותו של הארי פוטר. בחלק מכספו רכש דירה בפולהאם, סמוך לבית הוריו. בשנת 2021 פורסם כי הונו נמדד בכ-95 מיליון ליש"ט. למרות עושר זה רדקליף מסר לעיתונות, כי אין לו טעם יקר בהוצאות, וכי את ההוצאות העיקריות שלו הן על ספרים. רדקליף הצהיר כי הוא קורא המון ספרים[27] וכי הכסף אף פעם לא יהיה מוקד חייו.

מערכות יחסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2010, החל רדקליף לצאת עם עוזרת הפקה בשם רוזאן קוקר על הסט של "הארי פוטר". באוגוסט 2011 התארסו השניים[28], אך נפרדו באוקטובר 2012. באותה שנה, החל רדקליף לצאת עם השחקנית ארין דארק ששיחקה לצידו בסרט "הרוג את יקיריך". ב-25 באפריל 2023 נולד בנם הבכור.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה סרט תפקיד הערות
2001 החייט מפנמה מארק פנדל
הארי פוטר ואבן החכמים הארי פוטר
2002 הארי פוטר וחדר הסודות
2004 הארי פוטר והאסיר מאזקבאן
2005 הארי פוטר וגביע האש
2007 הארי פוטר ומסדר עוף החול
נערי דצמבר מפס
2009 הארי פוטר והנסיך חצוי-הדם הארי פוטר
2010 הארי פוטר ואוצרות המוות - חלק 1
2011 הארי פוטר ואוצרות המוות - חלק 2
2012 האישה בשחור ארתור קיפס
2013 הרוג את יקיריך אלן גינסברג
2013 אולי בכל זאת וואלאס
2014 קרניים איגנטיוס פריש
2015 ויקטור פרנקנשטיין איגור[29]
אסון מהלך
2016 האשליה 2 וולטר טרסלר
איש האולר מני
אימפריום נייט פוסטר
2017 בחזרה מטואיצ'י יוסי גינסברג
2018 Beast of Burden שון
2019 פליימוביל: הסרט רקס דאשר דיבוב
2020 Guns Akimbo מיילס לי האריס
הבריחה מפרטוריה טים ג'נקין
2022 העיר האבודה פיירפקס
וירד: סיפורו של אל ינקוביק וירד אל ינקוביק
TBA We Do Not Forget
Miss Sarajevo

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה סדרה תפקיד הערות
1999 דייוויד קופרפילד דייוויד קופרפילד סרט טלוויזיה של BBC
2006 ניצבים עצמו פרק: "Daniel Radcliffe"
2007 בני ג'ק ג'ון קיפלינג (אנ') סרט טלוויזיה של ITV
2010, 2014, 2018 משפחת סימפסון אדמונד / דיגס / עצמו דיבוב; 3 פרקים
2012, 2017 רובוט צ'יקן ילד עם קיפון / תומס הקטר / גארת' דיבוב; 2 פרקים
2012 - 2013 יומני הרופא הצעיר ד"ר ולדימיר בומגארד הצעיר תפקיד ראשי (2 עונות); 8 פרקים
2015 בוג'ק הורסמן עצמו דיבוב; פרק: "Let's Find Out"
The Gamechangers סאם האוזר (אנ') סרט טלוויזיה של BBC Two
2019-הווה עובדי אלוהים קרייג בוג
הנסיך שונקליי
הכומר יחזקאל בראון
תפקיד ראשי (4 עונות); 37 פרקים

גם מפיק בפועל

2020 קימי שמידט: קימי נגד הכומר הנסיך פרדריק ספיישל של נטפליקס
2022 הארי פוטר: בחזרה להוגוורטס עצמו ספיישל טלוויזיוני של HBO Max
ריק ומורטי אביר השמש דיבוב; פרק: "A Rick in King Mortur's Mort"
2023 מליגן (אנ') המלך ג'רמי דיבוב; 6 פרקים

תיאטרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה מחזה תפקיד הערות
2007 אקווס אלן סטארנג' תיאטרון גילגוד (אנ'), וסט אנד
2008 - 2009 תיאטרון ברודהרסט (אנ'), ברודוויי
2011 - 2012 איך להצליח בעסקים מבלי להתאמץ ג'יי פיירפונט פינץ' תיאטרון אל הירשפלד (אנ'), ברודוויי
2013 הנכה מאינישמאן (אנ') בילי קלאבן תיאטרון נואל קווארד (אנ'), וסט אנד
2014 תיאטרון ג'יימס ארל ג'ונס (אנ'), ברודוויי
2016 Privacy הסופר התיאטרון הציבורי (אנ'), אוף ברודוויי
2017 רוזנקרנץ וגילדנשטרן מתים רוזנקרנץ אולד ויק, לונדון
2018 The Lifespan of a Fact פינגל סטודיו 54 (אנ'), ברודוויי
2020 סוף משחק קלוב אולד ויק, לונדון
2022 - 2023 מתגלגלים (אנ') צ'ארלי קרינגאס New York Theatre Workshop, אוף ברודוויי

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דניאל רדקליף בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ על מרשה גרשהם, באתר IMDb
  2. ^ אביחי אליהו, "הארי פוטר" – כל מיני עובדות מגניבות שכנראה לא הכרתם באתר פרוגי, 2 במאי 2014
  3. ^ "הארי פוטר": מצטלם סרט נוסף בסדרה, באתר וואלה!‏, 11 בדצמבר 2012
  4. ^ Chen, Joyce (1 בפברואר 2012). "Daniel Radcliffe reveals he doesn't manscape his nether region and prefers women don't either". Daily News. New York. נבדק ב-3 בפברואר 2012. {{cite news}}: (עזרה)
  5. ^ "Daniel Radcliffe Prepares To 'Kill Your Darlings'". MTV. נבדק ב-3 בפברואר 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ "Daniel Radcliffe to star in supernatural thriller 'Horns'". Entertainment Weekly. נבדק ב-2 בספטמבר 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ "Daniel Radcliffe to grow Horns for new role". The Guardian. נבדק ב-2 בספטמבר 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ דניאל רדקליף בסרט "קרניים"
  9. ^ דניאל רדקליף הופך לשד 09.09.2012
  10. ^ "The Canadian indie is shooting for six weeks in Toronto and Dublin, with Daniel Radcliffe and Zoe Kazan in the lead roles". The Hollywood Reporter. נבדק ב-2 בספטמבר 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  11. ^ Archive-Rob-Mancini, 'Lord Of The Rings,' 'Fast And The Furious' Top MTV Movie Award Nominees, MTV News (באנגלית)
  12. ^ Nominations Announced for the ‘People’s Choice Awards 2012’, TV By The Numbers, ‏2011-11-08 (באנגלית) (ארכיון)
  13. ^ Awards, GRAMMY.com, ‏2017-04-30 (באנגלית)
  14. ^ בראיון שנערך עמו בספטמבר 2007[דרוש מקור].
  15. ^ ל"הארי פוטר" יש שורשים יהודיים?, באתר ‏מאקו‏, 6 בדצמבר 2010
  16. ^ ריאיון ל"גארדיאן", 2009
  17. ^ פברואר 2013
  18. ^ Daniel Radcliffe – from the magic of Harry Potter to the ghostly Woman in Black
  19. ^ Frequently Asked Questions
  20. ^ אנטישמיות? הדו"ח העתיק נחשף - דניאל רדקליף פרץ בבכי, באתר ישראל היום, 18 ביולי 2019
  21. ^ דניאל רדקליף הוא דיספרקטי
  22. ^ "Harry Potter Y EL MISTERIO DEL PRINCIPE". Cinemanía. ביולי 2009. {{cite news}}: (עזרה)
  23. ^ Norwich 2005, pp. 120–121
  24. ^ "Harry Potter reveals his favourite band". NME. 20 ביולי 2007. {{cite journal}}: (עזרה)
  25. ^ Bansal, Robin (15 ביולי 2011). "Daniel Radcliffe is a huge Sachin fan". Hindustan Times. נבדק ב-24 בספטמבר 2011. {{cite news}}: (עזרה)
  26. ^ אתר למנויים בלבד Anita Singh, Showbusiness Editor, ‏Daniel Radcliffe: I lost my virginity to an older woman, The Telegraph, 3 September 2008
  27. ^ From Harry to hunk, Evening Standard, ‏2007-02-02 (באנגלית)
  28. ^ קרן בר לב, ‏תישארי, יהיה קוסם: דניאל רדקליף מתחתן, באתר ‏מאקו‏, 21 באוגוסט 2011
  29. ^ Hello Igor... Daniel Radcliffe gets into character on the set of the brand new Frankenstein movie, פורסם ב-2 בדצמבר 2013
הקודם:
2006: וינס ווהן ואוון וילסון – "לדפוק חתונה"
פרס הסרטים של MTV – הקאסט הטוב ביותר
2012: דניאל רדקליף, רופרט גרינט, אמה ווטסון וטום פלטון – "הארי פוטר ואוצרות המוות - חלק 2"
הבא:
2013: סת' מקפרלן ומארק וולברג – "טד"