אסירי השמש

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אסירי השמש
Le Temple du Soleil
עטיפת הספר בעברית
עטיפת הספר בעברית
מידע כללי
מאת הרז'ה
שפת המקור צרפתית
סוגה קומיקס
מקום התרחשות פרו עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
הוצאה Casterman
תאריך הוצאה 1949
מספר עמודים 62
הוצאה בעברית
הוצאה מ. מזרחי
סדרה
סדרת ספרים הרפתקאותיו של טינטין
ספר קודם שבעת כדורי הבדולח
הספר הבא ארץ הזהב השחור
קישורים חיצוניים
הספרייה הלאומית 003668701, 001149350
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אסירי השמשצרפתית: Le Temple du Soleil) הוא הספר הארבעה עשר בסדרת הקומיקס "הרפתקאותיו של טינטין" שנכתבה ואוירה על ידי הסופר והצייר הבלגי הרז'ה. רצועות הקומיקס של עלילת הספר הוצגו לראשונה במהלך שנת 1949. זהו ספר המשך לשבעת כדורי הבדולח, כשהספר הבא אחריו הוא ארץ הזהב השחור.

עלילת הספר[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסוף הספר הקודם - לאחר שפרופסור קלקולוס נחטף על ידי בני האינקה האינדיאנים, קפטן האדוק, טינטין וכלבו שלגי, יוצאים לפרו כדי לחלצו.

השלושה מנסים לעלות לאוניית המשא "פצ'אקמק" בה סברו כי קלקולוס מוחזק, אך פורצת מגפה באוניה ומוטל עליה הסגר לשלושה שבועות. טינטין עולה על האוניה בכל זאת, משום שהוא חושב שהרופא שיקר להם בעניין המגפה ואמר זאת רק כדי לעכב אותם מלעלות לאונייה.

על ה"פצ'אקמק", טינטין מגלה כי בני האינקה אכן מחזיקים את קלקולוס באונייה תחת סם שינה, מכיוון שחילל את הקודש כשענד את צמידו של "ראסקאר קאפאק", שהמומיה שלו מקודשת על ידי בני האינקה. בן האינקה צ'יקיטו מגלה את טינטין ומאיים עליו בנשק. טינטין מצליח לחמוק מהאוניה מבלי להתפס. בינתיים קפטן האדוק מנסה לחפש אותו, ומשלא מצליח הוא קרא לעזרתו את צמד הבלשים תומסון ותומפסון. בסופו של דבר הקפטן פוגש את טינטין והם עולים לרכבת לחואגה, בלי שני הבלשים.

באמצע הנסיעה ברכבת ניתק הקרון והתרסק, אך טינטין, קפטן האדוק ושלגי הצליחו לקפוץ בזמן ולהינצל. טינטין מבין שזה היה ניסיון התנקשות.

הם מגיעים לחואגה ומנסים לברר בנוגע לקלקולוס, אך המקומיים מתחמקים מתשובה. לפתע מבחין טינטין בשני גברים מקומיים מתעללים בילד קטן בשם זורינו. הוא מגן עליו, ולאחר מכן זורינו מבקש ממנו לפגוש אותו למחרת במקום בשם "גשר האינקה". בנוסף, כשטינטין הולך ברחוב, הוא פוגש באינדיאני שמזהיר אותו מפני סכנות, ונותן לו קמע. למחרת בבוקר טינטין, האדוק, שלגי וזורינו נפגשים, ויוצאים למסע אל "מקדש האינקה" שם, כפי שטוען זורינו, שבוי פרופסור קלקולוס. זורינו מסביר להם שהאנשים פחדו מנקמת האינקה ולכן לא גילו להם היכן קלקולוס נמצא, וכי הוא אינו מפחד כל עוד הוא עם טינטין והאדוק.

הם יוצאים למסע, בו הם עוברים הרפתקאות רבות, ביניהן ניסיון של אינדיאנים לחטוף את זורינו, קונדור שמנסה לטרוף את שלגי, מפולת שלגים, נהר שורץ תנינים ועוד.

בסופו של דבר הם מגיעים לאזור שבו אמור להימצא המקדש. הם מגיעים לנהר גדול והולכים לאורכו, עד שמגיעים למפל. האדוק וזורינו עוברים בעזרת חבל לצידו השני של הנהר, אך כשטינטין ושלגי מנסים לעבור החבל נקרע והם נופלים אל הנהר, שם הם מגלים מעבר נסתר למקדש השמש שנמצא מאחורי המפל. הם ממשיכים במעבר התת-קרקעי עד המקדש. הם פורצים הישר לאולם המרכזי, ובני האינקה הזועמים אוסרים אותם. בכלא, טינטין מביא לזורינו את הקמיע שהוא קיבל מהאינדיאני בחואגה כדי לעודד אותו.

לאחר זמן מה הם מובאים בפני נסיך האינקה, שמחליט שכיוון שהם חדרו למקדש השמש, הם יוצאו להורג בשריפה. כיוון שזורינו הדריך אותם, הוא יוקרב מיד על מזבח השמש. זורינו מראה לנסיך האינקה את הקמיע שקיבל מטינטין. נסיך האינקה שואל את טינטין איך השיג את הקמיע ואז מתערב הואקו, כהן גדול של השמש, ומסביר לנסיך האינקה שהוא זה שנתן לטינטין את הקמיע, כיוון שראה אותו עוזר לזורינו כששני הבריונים תקפו אותו בחואגה. נסיך האינקה מקבל את ההסבר, אבל קובע שהקמיע יגן רק על זורינו, ואילו טינטין והאדוק יוצאו להורג. הוא מציין שזה יקרה בחודש הקרוב, אבל נותן לטינטין ולהאדוק לקבוע את היום והשעה שבה ימותו. בינתיים הם יחזרו לכלא.

בכלא מגלה טינטין בעיתון ישן שהאדוק שמר להדלקת המדורה, ידיעה מרעישה - בעוד 18 יום בשעה 11 יתרחש ליקוי חמה. טינטין מבקש מנסיך האינקה להוציאם להורג במועד זה, ונסיך האינקה מסכים.

ביום ההוצאה להורג, מובלים טינטין והאדוק למוקד. גם קלקולוס מובא לאותו מוקד ונקשר בין שניהם. הואקו מנסה להדליק את המדורה בקרני השמש, אך טינטין קורא לשמש שתסתיר את פניה אם היא לא חפצה במותם. לתדהמת כולם, מתרחש ליקוי חמה. בני האינקה נתקפים בפאניקה, ומבקשים מטינטין להחזיר את השמש. "לבקשת טינטין" השמש אכן חוזרת, והאינדיאנים משחררים אותו מיד. טינטין מבקש מנסיך האינקה לשחרר את הפרופסורים המוזכרים ב"שבעת כדורי הבדולח" מתרדמתם ולגאול אותם מייסוריהם. נסיך האינקה מסכים ומראה לטינטין איך עובד הכישוף שגרם לחוקרים למחלה המסתורית. ברגע שהוא מבטל את הכישוף הפרופסורים הרדומים אכן מתעוררים. טינטין והאדוק נשבעים שלעולם לא יגלו את מקום המקדש, נסיך האינקה מביא להם מתנות ונפרד מהם בידידות. זורינו עצמו מחליט להישאר עם בני האינקה. טינטין, האדוק, קלקולוס ושלגי חוזרים לאירופה.

עיבוד קולנועי[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט עלה לאקרנים בארצות הברית ב-2013. העלילה מבוססת על שני ספרי הקומיקס של "אסירי השמש" ו "שבעת כדורי הבדולח". הסיפור מתרחש באירופה ופרו בעקבות גילוי מומיה ושבעת כדורי בדולח שהיו שייכם למומיה בשם ראסקאר קאפאק, משבט האינקה. בבימוי של פיטר ג'קסון.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]