ארמין שימרמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ארמין שימרמן
Armin Shimerman
לידה 5 בנובמבר 1949 (בן 74)
לייקווד, ניו ג'רזי, ארצות הברית
שם במה ארמין שימרמן
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1979
מקום לימודים
בן או בת זוג Kitty Swink (מאי 1981–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
https://www.arminshimerman.com/
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ארמין שימרמןאנגלית: Armin Shimerman; נולד ב-5 בנובמבר 1949) הוא שחקן ומדבב אמריקאי-יהודי. שימרמן מפורסם בעיקר בזכות תפקידיו כברמן הפרנגי קווארק בסדרת הטלוויזיה "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9", כמנהל סניידר ב"באפי ציידת הערפדים" וכנושא כליו של קוזמו קריימר סטן ב"סיינפלד".

ילדותו[עריכת קוד מקור | עריכה]

שימרמן נולד למשפחה יהודית בלייקווד, ניו ג'רזי, בנם של סוזן, רואת חשבון, והרברט שימרמן, צבע בתים[1]. כאשר שימרמן היה בן 15, עברה משפחתו ללוס אנג'לס, שם אמו רשמה אותו לחוג לדרמה, במאמץ להרחיב את המעגל החברתי שלו. מאוחר יותר הוא סיים את לימודיו באוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס, ולאחר מכן נבחר לשמש כמתמחה ב-"Old Globe Theater" שבסן דייגו. הוא פצח בקריירה של משחק דרמטי בתיאטרון, ובסופו של דבר עבר לניו יורק. מאוחר יותר הוא חזר ללוס אנג'לס, שם הוא קבל תפקידים בשתי סדרות ברשת CBS, שהשיקו את קריירת המשחק בטלוויזיה שלו.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מימין לשמאל: רנה אוברז'ונואה, נאנה ויזיטור וארמין שימרמן - שחקני "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9"
מימין לשמאל: קולם מיני, ארמין שימרמן ומארק אלאמו - שחקני "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9"
מקס גרודנצ'יק (מימין) וארמין שימרמן, המגלמים ב"מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9" את שני האחים הפרנגים רום וקווארק (בהתאמה)

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שימרמן ידוע בעיקר בזכות תפקידו כקווארק, בעלי בר פרנגי בסדרת הטלוויזיה "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9", אף על פי שמעורבותו בזיכיון "מסע בין כוכבים" החלה בהופעותיו בדמויות פרנגי אחרות, בסדרה "מסע בין כוכבים: הדור הבא". בדמותו של קווארק, שימרמן הפך לאחת מהדמויות המוכרות ביותר של "מסע בין כוכבים", והוא הופיע מספר רב של פעמים על שער השבועון "TV Guide", הן לבדו, הן ביחד עם שחקנים נוספים והן כחלק מסדרה לאספנים. לדבריו, הפרק "Little Green Men" הוא פרק "חלל עמוק 9" האהוב עליו ביותר, בין השאר משום שזה הפרק היחידי שבו הוא משמש כקפטן של ספינת חלל.

יחד עם ג'ונתן פרייקס (ויליאם רייקר), מרינה סירטיס (דיאנה טרוי), ג'ון דה-לנסי (קיו), מייקל אנסרה (קאנג) וריצ'רד פו (גול איבק), שימרמן הוא אחד מהשחקנים הבודדים שגילמו את אותה הדמות ב-3 סדרות מסע בין כוכבים שונות: הוא גילם את דמותו של קווארק הן ב-"מסע בין כוכבים: הדור הבא", ב-"מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9" וב-"מסע בין כוכבים: וויאג'ר".

בנוסף למסע בין כוכבים, שימרמן גילם את תפקידו של פסקל בסדרת הטלוויזיה "היפה והחיה" וכן של המנהל סניידר ב-"באפי ציידת הערפדים". הוא כיכב ב-"סטארגייט SG-1" כאחד מהנוקס, ב-"מכושפות" כמכשף רשע, ב-"סיינפלד" כסטן, נושא הכלים, וכן ב-"Leverage" כד"ר פטמקין.

שימרמן גילם את דמותו של השופט בריאן הופר בעונה השלישית של "בוסטון ליגל", ובכך הלך בדרכם של 3 מעמיתיו (שהופיעו הן במסע בין כוכבים והן בבוסטון ליגל): ויליאם שאטנר (אשר גילם את ג'יימס טיבריוס קירק ב-"מסע בין כוכבים: הסדרה המקורית"), רנה אוברז'ונואה (אשר גילם את אודו ב-"מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9") ואית'ן פיליפס (אשר גילם את ניליקס ב-"מסע בין כוכבים: וויאג'ר". הדמות שלו חלקה סצנה עם אוברז'נבה, שכללה עימות בין שתי הדמויות - המזכיר את מערכת היחסים המסוכסכת בין קווארק (שימרמן) לבין אודו (אוברז'נבה).

שימרמן גילם את דמותו של "The Terror" בסדרת הלייב אקשן המבוססת על הקומיקס "The Tick".

הוא הופיע בפרק "Provenance" בסדרה "מספ7ים" כמומחה לאמנות. כמו כן הוא הופיע בפרק "Posse Comitatus" בסדרה "הבית הלבן" כריצ'רד השלישי, וכן היה לו תפקיד קמאו בשני סרטי "בליפ".

הוא גם הופיע בפרק "Buck the Stud" של הסדרה "נשואים פלוס".

ב-1996 הופיע בתפקיד קטן בתור שופט בדרמת המתח "עין תחת עין".

ב-2001 התארח בסדרת המדע הבדיוני "הרואה ואינו נראה". שימרמן הופיע גם בפרק מתוך הסדרה "מחסן סודי 13".

עבודות דיבוב[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוא גילם מספר דמויות של נבלים במשחקי וידאו שונים, לרבות: דמותו של "טואד" ב-"X-Men Legends"; דמותו של "Dr. Nefarious" ב-"Ratchet & Clank: Up Your Arsenal", ב-"Ratchet: Deadlocked", ב-"Ratchet & Clank: Quest for Booty", ב-"Ratchet & Clank Future: A Crack in Time" וב-"Ratchet & Clank: All 4 One"; דמותו של "Andrew Ryan" ב-"ביושוק" - תפקיד עליו זכה בשבחים רבים; ודמותו של אביו של רזפוטין ב-Psychonauts. הוא העניק את קולו לדמותו של "General Skarr" ב-"Evil Con Carn" וב-"ההרפתקאות של בילי ומנדי". בין משחקיה של חברת "Bioware" - הוא העניק את קולו ל-"Jade Empire" ול-"Mass Effect". כמו כן, הוא דיבב את הדמויות "Emil Narud" ו-"Mohandar" במשחק "סטארקראפט 2".

בשנת 2008 הוא גילם את דמותו של וילמר בספר מוקלט של "הנץ ממלטה", בו השתתפו גם מייקל מדסן, סנדרה או, ואדוארד הרמן. בנוסף, הוא גילם את דמותו של מר פיליפס בהפקת "Focus on the Family Radio Theatre" של "האסופית". הוא גם גילם את דמותו של "Raanu" בסרט "Bionicle: The Legend Reborn", ואת דמותו של הגובלין הירוק, במשחק הווידאו "Marvel Ultimate Alliance 2".

בשנת 2011 הוא דיבב דמויות ב-"Star Wars: The Old Republic". שנת לאחר מכן דיבב ב-"The Secret World". בשנת 2016 דיבב בסרט "ראצ'ט וקלאנק".

כתיבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שימרמן כתב שורה של ספרים, בהם הוא מספק בסיס בנוסח מדע בדיוני על חייו של ד"ר ג'ון די.

חייו הפרטיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שימרמן נשוי לשחקנית קיטי סווינק.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ארמין שימרמן בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Armin Shimerman Biography (1949-)". Filmreference.com. נבדק ב-2012-08-02.