פגסוס (קבוצת כוכבים) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Legobot (שיחה | תרומות)
מ בוט: מעביר קישורי בינויקי לויקינתונים - d:q8864
אין תקציר עריכה
שורה 28: שורה 28:


==מאפיינים בולטים==
==מאפיינים בולטים==
[[מרקב]] (α בפגסוס), β בפגסוס, γ בפגסוס ו[[אלפרץ]] (α ב[[אנדרומדה (קבוצת כוכבים)|אנדרומדה]]) יוצרים ביחד את [[ריבוע פגסוס]]. [[אלפרץ]] היה בעבר שייך לפגסוס (δ בפגסוס), אבל הועבר לאנדרומדה.
[[מרקב]] (α בפגסוס), β בפגסוס, γ בפגסוס ו[[אלפרץ]] (או בשמו הנוכחי סִירַה - α ב[[אנדרומדה (קבוצת כוכבים)|אנדרומדה]]) יוצרים ביחד את [[ריבוע פגסוס]]. [[אלפרץ]] היה בעבר שייך לפגסוס (δ בפגסוס), אך הועבר לאנדרומדה.
[[כוכב לכת|כוכב הלכת]] הראשון מחוץ ל[[מערכת השמש]] שהתגלה מקיף את כוכב 51 בקבוצת פגסוס.
[[כוכב לכת|כוכב הלכת]] הראשון מחוץ ל[[מערכת השמש]] שהתגלה מקיף את כוכב 51 בקבוצת פגסוס.



גרסה מ־05:02, 9 באוגוסט 2013


שגיאות פרמטריות בתבנית:קבוצת כוכבים

פרמטרים [ דקל, רוחבמכס, חודשלעז, מטאור, מסכ, מקום, שטח, name, עי, גובלות, בהירותכ, רוחבמינ, שםכ ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פגסוס
סמליות פגסוס, הסוס המכונף
עלייה ישרה שעות
נטייה °‏
שטח נראה מעלות מרובעות
דירוג שטח נראה במקום ה־
נראית בין קוי הרוחב °‏ ו־°‏
מומלץ לצפות בשעה 21:00 במהלך חודש [[]]

פגסוס היא קבוצת כוכבים צפונית שנקראת על-שם פגסוס מהמיתולוגיה היוונית. בנוסף להיותה אחת מ-88 קבוצות הכוכבים המודרניות, היא גם אחת מ-48 קבוצות הכוכבים של תלמי.

מאפיינים בולטים

מרקב (α בפגסוס), β בפגסוס, γ בפגסוס ואלפרץ (או בשמו הנוכחי סִירַה - α באנדרומדה) יוצרים ביחד את ריבוע פגסוס. אלפרץ היה בעבר שייך לפגסוס (δ בפגסוס), אך הועבר לאנדרומדה. כוכב הלכת הראשון מחוץ למערכת השמש שהתגלה מקיף את כוכב 51 בקבוצת פגסוס.

גרמי שמיים עמוקים

היסטוריה ומיתולוגיה

לפגסוס צורה דומה לסוס לוחך עשב, עם ריבוע גדול כגופו. הודות להימצאות 4 הכוכבים הבהירים ביותר בריבוע, כלומר ארבעה הסוסים של פגסוס, זה עשוי להיות מקור האגדה על סוסי דיומדס, אחת משתים עשרה המטלות של הרקלס, יחד עם קבוצה אחרת במזל דלי - דלי. אלפרץ - אחד מארבעת הכוכבים בריבוע פגסוס - נחשב מאוחר יותר לחלק מאנדרומדה. על ידי הרחקת הכוכב הריבוע הפך משולש שמחובר לגוף מקלוני, ובכך מזכיר כנף, כשל הסוס המכונף פגסוס.

הסוס בקבוצה

גופו של פגסוס מורכב מהמרובע המורכב מהכוכבים אלפא בפגסוס, בטא בפגסוס, גמא בפגסוס ואלפא אנדרומדה (Sirrah, או Alpheratz). אפסילון מסמל את אפו של פגסוס, ותטא וזטא מסמלים את ראשו וצווארו. ליד הכוכב בטא מצויים מספר כוכבים, ביניהם מיו ואטא פגסי, שמסמלים את רגליו הקדמיות

קישורים חיצוניים