משתמש:מי-נהר/ארכיון 3

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

לגבי מה שכתבת לדוד שי

ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:הל"ה (עמותה)

היי מי נהר.

לא רציתי לענות בדף הכללי כדי לא להעמיס עליו עוד יותר. אבל הנה מה שלדעתי התשובה לשאלתך.

מה שמטריד (אני חושב) את דוד שי, זה שהוא (ואחרים) נאלצים להילחם באינספור אינטרסנטים ואנשי שיווק שנאבקים בויקיפדיה כדי להכניס אליה ערכים מיותרים. אילו היה קריטריון חד למה שאת כתב, אני חושב שעמדתו הייתה פחות קשוחה.

אני חושב שבשל כך, נוצר מצב של מגננת יתר שפוסלת כל מיני דברים.

בברכה, טל גלילי - שיחה 12:52, 25 בדצמבר 2009 (IST)

היי טל , אני מעריך שאתה צודק לפחות לגבי דוד שי שאני בהחלט מעריך אותו מאד , אם כי אתה יודע צריכים איזונים משני הצדדים. אני אישית פשוט חושב שמידע על קבוצות מאורגנות שונה ממידע על פרסונה שאולי מחפשת קידום ופרסום , במיוחד כאשר מדובר בגוף חברתי.

נ.ב.- אהבתי מאד לקרוא את הטורים של אביך זאב גלילי מי-נהר - שיחה 15:14, 25 בדצמבר 2009 (IST)

אני מסכים עם דעתך. למרות שלעיתים ישנם אירגונים (כולל חברתיים) שמאחוריהם עומדים בעלי אינטרסים ויש לתת לכך את הדעת.
לגבי אבי. הוא עוד כותב (די בקביעות) באתר שבניתי לו ב: www.zeevgalili.com
בברכה טל גלילי - שיחה 15:56, 25 בדצמבר 2009 (IST)
שמחתי לשמוע כה לחי :) מי-נהר - שיחה 16:00, 25 בדצמבר 2009 (IST)

היי

אין טעם לפתוח מספר פרקים ולסמן את כולם בסימון להשלים. שים תבנית להשלים על כל הערך. בנוסף, שימוש מופרז בהערות שוליים קוטע את הקריאה. אם זה לא מראה מקום וזה מידע ממשי, תשקול לשלב את זה בטקסט עצמו כדי להקל על הקורא. ‏Ori‏ • PTT‏ 08:10, 4 בפברואר 2010 (IST)

היי , אתה צודק וגם טועה , בעיקרון צודק , בפועל טועה . במקרה זה בכל זאת יש טעם לפתוח מספר פרקים ככמסגרת להשלמה , זה יקל על המשלימים לבצע את המלאכה כראוי בעזרת המקורות שכבר הנגשתי בערך לעומת זאת ללא קווים מנחים אלה ההשלמה לא תתבצע או תיהיה לקויה. אמנם אתה צודק שהערות השוליים מכילות בחלקן מידע מרכזי ולא שולי ושבאופן זה קשה לקרוא את המידע בצורה קלילה ונוחה, לכן כאשר יכניסו את המידע הרלוונטי בפרוטרוט בתתי הפרקים אז בהחלט יצומצמו הערות השוליים שבקטע הפתיחה. כעת היות והפרקים אינם כתובים זו הפעולה הרצויה. להיום סיימתי עם המלאכה בויקיפדיה באם אוכל להמשיך בעתיד לשפר את הערך אעשה זאת אם לא אוכל ויעשו זאת אחרים , אני מקווה שהם ישימו לב לדקויות הרלוונטיות שכבר ציינתי בערך בניסוח השקול היטב. ע"פ הבנתי במקרה של נושא ערך זה טוב לעשות כפי שעשיתי ולא כפי הגישה שהצעת שאכן מתאימה לרוב הקצרמרים האחרים, בברכה מי-נהר - שיחה 08:21, 4 בפברואר 2010 (IST)

זהרה לביטוב

ראה שאלתי בדף השיחה.
תודה, ‏sir kiss שיחה 17:51, 14 בפברואר 2010 (IST)

טעות שלי ,תודה על התיקון מי-נהר - שיחה 17:53, 14 בפברואר 2010 (IST)
שלום מי נהר, אתה בטוח לגבי כל השאר? ‏sir kiss שיחה 17:54, 14 בפברואר 2010 (IST)
כן לגבי השאר אני בטוח ואני בלנ"ד אבדוק שוב , תודה רבה על עירנותך מי-נהר - שיחה 17:55, 14 בפברואר 2010 (IST)
בכיף, המשך עריכה נעים. ‏sir kiss שיחה 17:58, 14 בפברואר 2010 (IST)

הקטגוריות קטגוריה:מדפיסים ו-קטגוריה:דפוס עברי

אביעדוס שלום. ראיתי שיש שמות של מדפסים עבריים שמופיעים בקטגוריית מדפיסים אך לא מופיעים בקטגוריית דפוס עברי, ומאידך ראיתי שיש עוד יותר שמות של מדפיסים שמופיעים בדפוס עברי אך לא מופיעים בקטגוריית מדפיסים. היה צריך להלשלים את כל המדפיסים העבריים בקטגוריה אחת לפחות או שתיהן , ואם כן איזו ? מה עוד שקטגוריית דפוס עברי היא לא רק על מדפיסים אלא גם על דפוס אבל מצד שני כבר נמצאו בה רוב המדפיסים העבריים ומאידך יש גם מדפיסים שאינם יהודים שתרמו לדפוס העברי אז מה עושים ? משנים שמות קטגוריות קיימות ? מגדירים קטגוריות משנה ? ומשנים בכל הערכים... , הפתרון שמצאתי היה, להכניס את קטגוריית דפוס עברי לקטגוריית מדפיסים כקטגוריית משנה , ולהעביר את ערכי המדפיסים העבריים ממנה אל קטגוריית דפוס עברי למעט מי שצריך להופיע גם במדפיס שעסק לא רק בדפוס עברי שאז יופיע בשניהם. מקווה שפעולה זו מניחה את דעתך אביעד, בברכה מי-נהר - שיחה 23:16, 20 בפברואר 2010 (IST)

בסדר. אביעדוס • ז' באדר ה'תש"ע • 08:06, 21 בפברואר 2010 (IST)

היציאה מן החומות

לבדוק אם מתייחסים בערך למשפחות והיוזמות הראשונות. מי-נהר - שיחה 19:22, 23 בפברואר 2010 (IST)

עין איה

ראה הקישור שהבאתי בשיחה:עין אי"ה. הראשי תיבות הם רמז, אך שם הספר הוא עין איה. בנילה - שיחה 15:00, 2 במרץ 2010 (IST)

לכן צריך לתקן את שם הערך המקורי אני רק רציתי להכחיל אבל יש דרך לעשות זאת בלי לשבש תיכף אסדר זאת , תודה מי-נהר - שיחה 15:01, 2 במרץ 2010 (IST)

ועד שליחי הקהילות

האם יש סיבה לשחזור העריכה שלי שבה ביצעתי תיקונים רבים ונחוצים? קוריצהשיחהאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 17:08, 2 במרץ 2010 (IST)

בהחלט יש סיבות כאורך מגילה ומדובר בהשמטתך דברים רבים ונחוצים שאנוכי הדל כתבתי מי-נהר - שיחה 17:19, 2 במרץ 2010 (IST)
קוריצה שלום, במידה ותשאיר את "ראו גם" ואת הערות שוליים 1 ו-2 כהערות שוליים , אני מוכן להתפשר על הכנסת הערות 3 ו-4 לגוף הערך מי-נהר - שיחה 17:25, 2 במרץ 2010 (IST)
תצטרך להסביר את הנושא בדף השיחה, שכן שם מקומו של הדיון. קוריצהשיחהאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 17:26, 2 במרץ 2010 (IST)
המוציא על חברו עליו הראיה - ראה תגובתך האחרונה כמופנית כלפיך תחילה מי-נהר - שיחה 17:27, 2 במרץ 2010 (IST)
ואנא חשוב היטב אם אתה רוצה לבזבז זמן ויקיפדי יקר מי-נהר - שיחה 17:28, 2 במרץ 2010 (IST)
אתה טועה אם אתה חושב שאפשר לשחזר סתם ככה עריכה שמועילה לערך, שכללה הגהה, עיצוב, והסרת פרטים לא רלוונטיים. אם יש נקודה כזאת או אחרת מטפלים בה ולא שופכים את התינוק עם המים. קוריצהשיחהאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 17:29, 2 במרץ 2010 (IST)

אכן טיפלתי בה, לכן לא שוחזרו כל עריכותיך רק האחרונה , אפילו הוכנסה הגהה בגוף השחזור, האם ניצלת את קשריך לאחר ביצוע השחזור לשם חסימה למרות שבפועל אתה הוא זה ששינית ופגעת במידע המופיע בערך שלא אתה טרחת עליו מלכתחילה, אני רואה בחומרה את פעוליתך האחרונות לגנותך מי-נהר - שיחה 17:35, 2 במרץ 2010 (IST)

חבר'ה, הגנתי על הערך בגרסה יציבה. בבקשה תעברו לדון בדף השיחה. מי-נהר, ברוקס צודק בכך שאם יש לך בעיה נקודתית בעריכה אין סיבה לשחזור גורף. איתי פ.שיחה 17:31, 2 במרץ 2010 (IST)
איתי היקר למה אתם לא חושבים ובודקים לפני שאתם פועלים באגרסיביות ??? אתה מודע לשלבי הפקת הערך ??? אתה מבין שמי שפה משקלו קל הוא קוריצה והוא המשנה את הערך והמבצע פעולה גורפת ועליו חובת הפניה בדף השיחה ??? מי-נהר - שיחה 17:35, 2 במרץ 2010 (IST)
מי נהר, שתה קצת מים קרים מהנהר הקרוב לביתך (אולי כדאי שתרתיח אותם קודם בהתחשב במצב כמה מהנחלים בארץ) והרגע. המטרה, של כולנו, היא לשפר את הערכים. במקום להתנצח ולהתווכח - יהיה הרבה יותר פשוט אם תסביר מה הבעיה כדי שיוכלו לתקן אותה. זהר דרוקמן - Talk to me Goose! ‏ 17:40, 2 במרץ 2010 (IST)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: עליו החובה אבל גם לך מותר. תגיד מה הבעיה עם הגרסה שלו ותגיעו להסכמה. ברוקס, אתה מסכים להצעה של מי נהר? איתי פ.שיחה 17:42, 2 במרץ 2010 (IST)
מאחר וטרם הוסבר מה הייתה הבעיה בניסוח שלי, אני מושך את ידי מהנושא. לכשתפקע ההגנה אציב עליו תבנית {{עריכה}} מאחר וניסוחו ואופן הצגתו אינם עומדים במוסכמות הכתיבה כאן. יש לי דברים יותר חשובים לעשות. קוריצהשיחהאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 17:46, 2 במרץ 2010 (IST)
מאחר וטרם הסברת את מהלכיך מלכתחילה , אכן אתקן כנ"ל לכתופקע ההגנה, וטוב תעשה אם תשים עליו תבנית עריכה ותחזור לכתיבת ערך ה-200000 או שאר פעולותיך הברוכות ובלבד שלא תזלזל בפעולתיהם מאמציהם ושיקול דעתם של אנשים אחרים הטורחים לטובת הכלל ומאגר הידע והחכמה מי-נהר - שיחה 17:51, 2 במרץ 2010 (IST)

לזוהר ואיתי עושה רושם שאתם מתחילים מהסוף מהפעולה האחרונה , ישבתי שעות חקרתי והפעלתי שיקול דעת העליתי ערך יש מאין בא קוריצה תיקן תיקון של סגנון ולשון והשארתי , בא שוב וחתך את המידע שהבאתי בערך- שחזרתי, ברור לי שאם הוא בקלות דעת שכזו חתך את המידע הרי שאצטרך לכתוב בשיחה לו ולאחרים מגילות על כל פרט ותג והאמן לי שיש באמתחתי הרבה מאד מה להסביר, היות ואני חס על זמני ועל זמניכם מה עוד שאין זה הוגן כלפי ככה להתייחס למידע שהבאתי כאחד שיש לו ידע במרחב ערכים זה לפיכך ביצעתי את הפעולה הקצרה המתבקשת מתוך הנחה שקוריצה עצמו וכן העוקבים אחר הנעשה ישאלו את עצמם וייחשבו יותר מחצי שנייה רגע האם אין טעם האם הויקיפד הזה לא שקול בתרומותיו כאן??? אתה רוצה להסיר מידע פנה בדף שיחה התייחס וצטט מה ולמה , אתה רוצה ללכת בדרך קצרה ולקחת סיכון בצע עריכה - שוחזרת חזור למקומך ופעל באופן ענייני ומפורט מי-נהר - שיחה 17:58, 2 במרץ 2010 (IST)

ישובים ב-א"י

אני מברך על עזרתך בעריכות בערכים שקשורים למיזם. אודה לך אם תצרף אסמכתאות לדברים שאתה מוסיף. תודה, יוסאריאןשיחהערביי הרצליה כבר לא כועסים 09:14, 11 במרץ 2010 (IST)

אני בהחלט יכול להביא מקור לכל מה שציינתי במרחב הערכים הנ"ל, אך אנא ענה לי בכנות יוסאריאן, האם אתה מביא מראה מקום לכל משפט ונתון שאתה כותב שורה אחר שורה בויקיפדיה ? מי-נהר - שיחה 09:18, 11 במרץ 2010 (IST)
העדפתי לעסוק בזמן המוגבל בתוכן, אפשר לציין בכל הערכים את אנציקלופדיית אריאל וכיו"ב... למרות שאלו מקורות מובנים מאליהםמי-נהר - שיחה 09:19, 11 במרץ 2010 (IST)
כמו שכתבתי בראש דף המיזם - "הנושא רגיש פוליטית - יש לשים לב ולכתוב רק מידע מסומך היטב ובדוק ולהשתמש במקורות אקדמיים." - בנושאים כאלה אני מביא אסמכתאות מדוייקות ומהימנות ונצמד למה שכתוב בהן. אני מצפה גם מכל אחד אחר שכותב בנושאים אלה לעשות זאת. יוסאריאןשיחהערביי הרצליה כבר לא כועסים 09:44, 11 במרץ 2010 (IST)
תקציר העריכה שלך בערך קאלוניה הוא שעבר כל גבול, יש דרך להגיד כל דבר ויציאה מן הכלים, כפי שהפגנת, ועוד בתקצירי עריכה, לא מקובלת פה. יוסאריאןשיחהערביי הרצליה כבר לא כועסים 09:47, 11 במרץ 2010 (IST)
מקורות אקדמיים מבוססים על חומרים גולמיים, אינך מוסמך לקבוע כלל חדש אילו מקורות מותר לציין ולהסתמך עליהם ואלה לא בויקיפדיה, כאשר מדובר במקורות גולמיים זה צוין בערך במישרין כמו במקרה של עדותו של הנוסע בנימין מטודלה או באופן עקיף באזכור יהושע ילין שכתב על כך בפרוטרוט בספריו כפי שמוזכר במספר ערכים נוספים, כאשר מדובר במידע ידוע ומקובל בכל ספרי הגיאוגרפיה והמחקר לא טרחתי לציין מראה מקום כי חבל"ז, כל אחד יפתח בכל ספר בסיסי בנושא לפי שם הערך ויימצא את הפרטים מי-נהר - שיחה 09:57, 11 במרץ 2010 (IST)
באשר לתגובות כלפי פעולתיך לבקשת מקור , כאשר אתה מבקש או ליתר דיוק דורש מקור לכל משפט ללא שום הצדקה להטלת ספק בנתונים ועושה זאת באופן גורף כפי שמתבטא בבקשתך למקור בערך קקון כאשר המשפט עצמו מודיע מהו המקור , קשה שלא לחשוד בכנות כוונותיך, ודוווקא כדי שלא להכתים את פעולתיך יותר מדי ודאי לא תרצה את התגובות האלו בפסקאות מפורטות על גבי דף שיחת הערך או דף שיחת המשתמש אצלך , אדרבה נקטתי בהערות ללא ציון שם הויקיפד אליו מופנת ההערה כך שאין מצב שחוץ מההעוקבים אחר תהליך הפקת המידע של הערך שתגובות אלה ייוחסו לך בעתיד מי-נהר - שיחה 09:57, 11 במרץ 2010 (IST)
כל עוד אתה מנפנף בכל חתימה שלך בנימה פרובוקטיבית הטומנת בחובה גם התקפה בלשון "כועס עליך" או "למרות מה שעשית לי אני סולח לך" הרי שאתה בכל תגובה שלך מבצע פנייה לא מנומסת שיש בה משום הטלת רפש כלפי כלל הקהילה, כך שראשית כל טול קורה מבין עיניך מי-נהר - שיחה 10:03, 11 במרץ 2010 (IST)
  • מדובר בציטוט משיר, ונסיון למשוך תשומת לב למיזם באמצעות חתימה חידתית. אם זה הפריע לך יכולת לומר משהו קודם, עכשיו זה נראה כמו נסיון לעבור נושא. יוסאריאןשיחהערביי הרצליה כבר לא כועסים 10:30, 11 במרץ 2010 (IST)

לפני ההערה האחרונה הייתה הערה לגופו של עניין. ראה יוסאריאן אני חשבתי היטב לפני שכתבתי משהו בערך , כאשר היה נתונים לגבי מקומות מהם יצאו התקפות על אזרחים יהודים אני לא השתמשתי בביטוי שתמיד משתמשים בו בשם כנופיות ערביות אלא כתבתי ברגישות קבוצות ערביות וכל אחד יפרש הדברים כפי שהם, אתה לעומת זאת מנסה להטיל ספק בכל מידע ללא יוצא מהכלל שהתוכן שלו לא משרת את מטרותיך למרות שמדובר במידע בסיסי היסטורי בספרות רבה בנושא ישובי הארץ שרידיהם ועדויות אחרות. למרות כל מה שניסיתי ללמד עליך זכות עד כה ולמרות ההתפעלות שלי מאופן הכנת המיזם שביצעת בכשרון רב, קשה שלא להסיר את המסכה מפניך ולומר לך שעברת על כללי ההתנהגות הבסיסיים של כתיבה ישרה כנה והגונה בויקיפדיה מי-נהר - שיחה 10:42, 11 במרץ 2010 (IST)

כל זה מתייחס לכך שביקשתי מקורות לתוספות שלך בערכים רגישים שנעשו ללא הצגת מקור (ראה בהערה הבאה). "עברתי על כללי ההתנהגות הבסיסיים" בשל כך? הגזמת מאוד. יוסאריאןשיחהערביי הרצליה כבר לא כועסים 10:53, 11 במרץ 2010 (IST)
לא מבקשים מקור אלא לנתונים שש מקום להטיל בהם ספק. אינך רוצה שכל שני מילים שמלמדים משהו חדש יהיה לידם בקשת מקור מי-נהר - שיחה 11:04, 11 במרץ 2010 (IST)
  • בעניין מטודלה - כדאי לציין מקור באופן יותר מדוייק - מס עמוד, כך שיהיה אפשר לבדוק מה נכתב שם - איך אני אמור לבדוק את התוספת הזו אחרת? לקרוא עכשיו את ספרו של מטודלה מתחילתו ועד סופו, לחפש את הדברים, ולקוות שאדע להבחין בהם? האם מטודלה סיפר על עיירה יהודית בשם "קאקון", או בשם אחר אבל שמזהים עם מיקומה של קאקון הערבית? אפילו זאת איני יודע מהכתוב. יוסאריאןשיחהערביי הרצליה כבר לא כועסים 10:35, 11 במרץ 2010 (IST)
בדקתי לבקשתך את המקרה הנ"ל של קאקון בדברי מטודלה כי אכן עדות כזו מתקופה כזו במיקום הזה אומרת דורשני, ובמקורות השונים שעתה בדקתי והשוויתי קיימת לכא' סתירה, ממנה עולה שהנוסע מטודלה ראה רק שרידי הישוב אך באותו זמן לא היו שמה יהודים כלל ואציין זאת בגוף הערך מי-נהר - שיחה 11:01, 11 במרץ 2010 (IST)
  • תקצירי עריכה לא ניתנים לעריכה, כך שאם אתה מתחרט על מה שכתבת בהם לא תוכל לחזור בך ולמחוק אותם או להסירם. דאגתך למוניטין שלי מרשימה, אבל היא לא מצדיקה תקצירי עריכה שכאלה. נסה לשלוט ברוחך ולהתבטא באופן נעים יותר. יוסאריאןשיחהערביי הרצליה כבר לא כועסים 10:37, 11 במרץ 2010 (IST)
יש טעם רב בדבריך לגבי תקצירי העריכה , אני מקבל זאת בלנ"ד מכאן ולהבא מי-נהר - שיחה 10:42, 11 במרץ 2010 (IST)
אכן, דיבור לא מקובל. הסתרתי את תקציר העריכה ואני מציע שתתנצל. אין צורך לגרור ויכוח לכאלו משפטים. איתי פ.שיחה 11:00, 11 במרץ 2010 (IST)
אני מציע לך איתי היקר שתבדיל בין פעולתך כמפעיל מערכת לבצע פעולה מוסכמת ומקובלת כפי שטוב עשית בהסתרת תוכן התקציר, לבין חלוקת הוראות מי צריך להתנצל על מה בשעה ששוב פעם אתה בודק ורואה רק נקודה קטנה ומנותקת מתהליך שלם במרחב הערכים והפעולות ,מן הראוי שתשמור על נטרליות כל עוד הכרתך את הדיון לוקה בחסר. מי-נהר - שיחה 11:20, 11 במרץ 2010 (IST)
לאיתי נא הסר בבקשה גם את תקציר העריכה שלי מהערך קאקון - תודה מי-נהר - שיחה 11:22, 11 במרץ 2010 (IST)
מי-נהר, הצעתי להתנצל ולא הורתי, אתה מוזמן להתעלם מההצעה, איך שבא. בכל אופן, גם אם לא ראיתי את כל הסיפור, ראיתי שיוסאריאן דווקא לא דיבר אליך בצורה שאתה אליו כך שההתבטאות בכל אופן, לא הגיעה לו. אבל לא חשוב, עבר. איתי פ.שיחה 02:12, 12 במרץ 2010 (IST)
הוא הדבר אשר אמרתי אינך יודע במה מדובר, בנוסף לכך אתה קורא רק את השיחות ולא את הפעולות - לתשומת לבך המלל מהווה רק 30 אחוז מהתקשורת בין אנשים, ובתור אחד שמתיימר לשפוט ולחוות דיעה ללא בירור אינך שונה ממה שאתה טוען שאני עשיתי, ההבדל הוא שאני פעלתי כתוצאה מהתבוננות בסדרה של נתונים רציפים ועקביים ואילו אתה פועל על סמך רושם מהיר ושטחי- אף אני לך נותן הצעה , אל תחווה דיעה מבלי שאתה יודע מי-נהר - שיחה 04:03, 12 במרץ 2010 (IST)
כלומר לומר "די לבלבל את המוח" זו פעולה נבונה?! אותי בתור יוסאריאן זה לא ממש היה משכנע אבל לא יודע, זה רק אני. אני לא מתעלם, לכן אני עונה. איתי פ.שיחה 04:07, 12 במרץ 2010 (IST)
אתה באמת רוצה להיכנס לזה ??? מי-נהר - שיחה 04:17, 12 במרץ 2010 (IST)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: ובכן אני לא רוצה , אני הבנתי את מה שהייתי צריך להבין כפי שכתבתי לעיל, אני מקווה שיוסריאן הבין את מה שהיה צריך להבין אני חושש שאתה לא, אבל אין לי רצון להסביר לכל אחד ברחל בתך הקטנה ,ישפטו הקוראים הנבונים אם יחפצו לבדוק את מרחב תרומות המשתמשים והגרסאות. אני חושב שלא ייטיב לנו להמשיך לעסוק בזה. אל תדאג אני יודע שכוונתך הייתה לטובה מי-נהר - שיחה 04:22, 12 במרץ 2010 (IST)
וואלה לא, זה גם לא מאוד חשוב. לילה טוב בכל אופן. איתי פ.שיחה 04:19, 12 במרץ 2010 (IST)

שמואל

לויקיפד שמתעתד לשאול אותי מודיע שחזרתי בערך שמואל את הגרסה מספר 8417702 , להלן התשובה .

א. תקציר העריכה היה שגוי, נטען בו שבערך כתוב ששמואל היה גדול הנביאים , אך זה לא היה כתוב בערך. בערך היה כתוב מגדולי הנביאים, ומי שכתב זאת בערך יכול להסתמך על מקורות שונים המלמדים זאת בישירות והן בעקיפין. (בין היתר מה שנדרש על הפסוק "משה ואהרון בכהניו ושמואל בקוראי שמו" , כמו כן ספר שמואל ככל ספרי נביאים ראשונים במדרגה גבוהה יותר מנבואות נביאים אחרונים וכן שאר הכתובים כידוע. וישנם עוד דברים רבים שיכולים לתמוך בכך)

ב.כאשר ויקיפד חושב לשנות משהו בערך והוא אינו עושה זאת מתוך ידיעה ברורה שמדובר בטעות, עליו לבקש מקור או לפנות בדף שיחת הערך או לפנות בדף שיחת המשתמש שכתב זאת, או לפנות ולהתייעץ עם ויקיפדים בקיאים בנושא שיודעים לומר בוודאות אם מדובר בטעות. כאשר שלבים אלו לא בוצעו כלל (מה עוד שההסבר בתקציר העריכה עצמו שגוי), דינה של העריכה להיות משוחזרת, (במידה והיו תיקונים נוספים מעטים באותה עריכה ויש להם מקום ,אזי ראוי לשלבם בגרסה המשוחזרת כפי שנעשה גם במקרה זה) , בברכה מי-נהר - שיחה 05:45, 15 במרץ 2010 (IST)

אזהרה

אני מתחיל לנקוט מדיניות חדשה בענייני מלחמות עריכה (למעשה מיישם טוב יותר את המדיניות הקיימת). הפסיקו לשחזר אחד את השני, שיחזור נוסף מצידו של מישהו יגרור את חסימתו (הודעה זו נשלחה גם לצד השני במלחמת העריכה).

כפי ששמת לב, יש באפשרותך לערוך כמעט כל דף באתר. עם זאת, ישנן עריכות שאינן מקובלות בוויקיפדיה ונחשבות להשחתה, וכך גם העריכה שביצעת. הדף שערכת שוחזר למצבו הקודם ושום נזק לא נגרם, אך השחתה חוזרת ונשנית של דפים תוביל לחסימתך.
אני מבין שקפצת אוטומאטית בגלל חשש למלחמת עריכה במרחב ערכים נפיץ מרחב ערכי התנך והערך תנ"ך בכבודו ובעצמו. אני גם מבין שחסת על זמן ויקיפדי וביצעת פעולת שפיטה וניתוח מצב שטחית אך סבירה במסגרת אילוצי מערכת (להתמודדות מול פרטים ופעולות כה רבות) עם סטיות תקן לטעויות בשיקול דעתך מתוך הנחה שפעולתך בצורה הדדית תחפה על שיקול דעת מוטעה שכזה. ובכן הזמן הויקיפדי ושיקול הדעת עמד גם בעיני הויקיפדים הנכבדים שאת דפי השיחה שלהם הכתמת, בבואנו לבצע עריכה או שחזור. במקרים הנוגעים אלי מדובר בשחזור גרסה של מי ששינה את הגרסה היציבה מבלי לנמק כראוי כאשר ידוע לי בודאות ולא בהשערה , שהיה מקום לגרסה היציבה ראה מקרה שמואל וכן הערתי בדף השיחה שלי בנושא שמואל כהקדמת תרופה למכה שהייתה מכוונת בין היתר כלפיך תומר בטרם תפעל, וודאי שלא קראת זאת. לפי הבנתי שחזור הוא פעולת אזהרה ראשונה הדורשת מהעורך האחרון לחשוב שנית והיטב ובמידה והוא עדיין שלם עם פעולתו, עליו להיכנס למסלול שינויי עריכה תוך הידברות מסודרת בדף שיחת הערך משעה שלא עשה כך ובחר להגיב בשחזור על שחזור הרי שהוא פתח במלחמת עריכה ואליו צריכה לבוא הדרישה לפעול במסלול הארוך והמסודר של שינוי תוכן בערך. אם תנהלו את הפיקוח בשלבים הנכונים תחסכו יותר לכולנו מי-נהר - שיחה 18:00, 15 במרץ 2010 (IST)
לא. מה שעשיתי הוא להפעיל את שיקול דעתי בבואי לפרש את מדיניות החסימה וההגנה על ערכים בוויקיפדיה. את הבקשה להתערב קיבלתי כמקובל באמצעות ויקיפדיה:בקשות ממפעילים והפעולה ההדדית היתה כי עבור מלחמת עריכה צריך שני צדדים ואין זה מקומי לשפוט מי מהם צודק. שאר דבריך העוסקים בנוהלים הנהוגים שגויים, הגירסה היציבה היא הגירסה שהיתה מאז ה-26/2 בערך והיא אינה זו שלך. את הערתך בדף שיחתך לא קראתי, אין זה סביר לצפות שמסר יועבר בצורה כזאת, אם היה לך הסבר כלשהו שהתלווה לעריכתך המקום הנכון לכתוב אותו היה בדף השיחה של הערך טרם ביצוע השינוי. חובת הנימוק היא על מי שמעוניין לשנות (ובמקרה זה - אתה). אני מציע שתקרא את ויקיפדיה:מלחמת עריכה. בשולי הדברים, לאור מספר טעויות עובדתיות הנוגעות לנהלים הנהוגים כאן בדבריך, הייתי מציע שתמתן את נימת ההתנשאות שלך, היא אינה מסייעת לפתרון הבעיה. תומר א. - שיחה - משנה ויקיפדית 19:32, 15 במרץ 2010 (IST)
תומר אודה לך אם תוכל לסייע לי להבין מה ההגדרה של גרסה יציבה? מי-נהר - שיחה 19:35, 15 במרץ 2010 (IST)
לתשומת ליבך הערכים המדוברים בוודאי בימים האחרונים כל העריכות היו על בסיס הסרה טעות עובדתית וזה לא נקרא מלחמת עריכה, עיין בשיחות של שני הערכים האחרונים ובתוצאה שלהן בברכה מי-נהר - שיחה 19:38, 15 במרץ 2010 (IST)
אף לא טרחת לציין על איזה ערך מדובר , מדובר בשני ערכים הראשון הוא הערך שמואל בו אני החזרתי לגרסה היציבה מההתחלה והיא לא גרסתי אלא הגרסה שקדמה לישראל קרול אותו שיחזרתי. והא זה שלא שמר על הגרסה היציבה מרגע "מלחמת העריכה" ולא על פניה בדף השיחה. בערך השני הוא התנ"ך, המקרה היה שאני הוא ששוחזר כתוצאה מנקמנות , ושוב פעם אני כתבתי עובדות יבשות לפי המקור ואילו המשחזר שינה את הניסוח העובדתי והמדוייק שכתבתי , כל מה שעשיתי מולו היה רק שחזור אחד בלבד ולא יותר. איך מזה הגעת למלחמת עריכה איני יודע במיוחד לאור הכתוב בכללי ויקיפדיה:מלחמת עריכה. מן הראוי שתשקול את פעולותיך ותסביר אותן בצורה עניינית ,הסבר במה טעיתי או התנצל על השתלחות לא מוצדקת מי-נהר - שיחה 19:48, 15 במרץ 2010 (IST)
אני תמיד שמח להסביר. ראשית, אני הגעתי לכאן בעקבות הערך תנ"ך, לא הייתי מודע לערכים אחרים בהם התקיימה מלחמת עריכה (עכשיו אני רואה שגם בערך שמואל זה קרה). שנית, גירסה יציבה היא הגירסה הותיקה בערך (לרוב, שלושה שבועות הופכים גרסה ליציבה). בערך תנ"ך לא מדובר על טעות עובדתית אלא על מחלוקת ניסוח, כנ"ל בערך שמואל. בשני המקרים לא מדובר בגירסה יציבה - בשני המקרים התוספות היו מהימים האחרונים. היסטורית הגירסאות מראה שבשני המקרים שיחזרתם אחד את השני פעמיים - ללא ספק מלחמת עריכה. אין זה משנה מה היו הנימוקים לשחזור ואין לי כוונה להיות שופט בדף שיחתך. את הדיון הענייני היה צריך לקיים מיד לאחר השחזור הראשון, בדף השיחה של הערך. תומר א. - שיחה - משנה ויקיפדית 20:13, 15 במרץ 2010 (IST)
תומר תודה על תשובתך העניינית והסבלנית. א. למדתי שגרסה יציבה אינה הגרסה לפני פעולת הויקיפד המשוחזר כפי שחשבתי אלא כמו שאתה הסברת כדאי שתציינו זאת בויקיפדיה מלחמת עריכה. ב. אני חותם על דבריך ומקווה שזה יהיה והינו ברור לכולם שדיון יש לקיים לאחר ביצוע השחזור הראשון. ג. מכאן נובע שבערך שמואל היה צריך ישראל קרול לפתוח בדיון ובערך תנ"ך היה עלי לעשות זאת. ד. אם משום מה קיבלת בעבר או כעת רושם של התנשאות כלפיך אין הדבר ולא היה הדבר כך צר לי שכך הרגשת מדבריי. בברכה מי-נהר - שיחה 20:24, 15 במרץ 2010 (IST)
תודה לך על ההבהרה. שני דברים: 1. מהתרשמותי נדמה לי שגם בערך שמואל אתה זה שהיה אמור לפתוח את הדיון. ישראל שחזר שם תוספת מהיום ולכן הגירסה שלו היא זו שיציבה. 2. כל ההסברים האלה מצידי (מי אשם ומי היה צריך) אינם פועל יוצא של פעילותי כמפעיל. כמפעיל אין לי את המנדט לתפקד כשופט הקובע מי צדק ומי טעה. זאת הסיבה שאזהרות מסוג זה ניתנות לשני הצדדים באופן שווה (ולא כדי לפצות על סטיית תקן בשיקול הדעת), הגירסה היציבה נקבעת באופן שרירותי לפי תאריך ומי שמשנה גירסה זו הוא זה שנחסם. תומר א. - שיחה - משנה ויקיפדית 20:45, 15 במרץ 2010 (IST)
מכאן יקבעו הפעולות בעתיד - תודה ויום טוב מי-נהר - שיחה 21:01, 15 במרץ 2010 (IST)


זוטונת[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום מי-נהר,
Ranbar הוא רן בר (-יעקב). לכן "רנבר", אבל, מן הסתם, רן יהיה מתאים יותר :) סתם כדי להעמיד דברים על דיוקם. יום נעים, אלדדשיחה 16:44, 21 במרץ 2010 (IST)

נעים להכיר תודה ויום נעים גם לך מי-נהר - שיחה 16:47, 21 במרץ 2010 (IST)

המאורעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראשית, תודה רבה על התנהלותך המנומסת והמעוררת כבוד. שנית, לגבי תהליך ההעברה התיעצתי עם מי שהעיר לי בעבר בנושא ראה שיחת משתמש:Deror avi#העברה ולוח המודעות. חג שמח,--‏Avin שיחה‏ 18:08, 22 במרץ 2010 (IST)

חן חן גם לך ותודה על שהחכמתני בסבלנותך הרבה , חג שמח ואביב פורח מי-נהר - שיחה 20:30, 22 במרץ 2010 (IST)

מספר ההרוגים בחיפה במאורעות תרפ"ט[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאיר בוק נהרג בקילומטר ה-15, כלומר 15 ק"מ מחיפה. לכן קיצצתי חזרה למספר הנכון - 6. מוטי - שיחה 23:38, 24 באפריל 2010 (IDT)

לא אתווכח על זה, התלבטתי בעצמי האם הוא נמנה או לא נמנה עימם, אמנם כללו אותו במודעות שהודיעו על ההרוגים בין הרוגי חיפה אולי היה במקור מתושביה והיה בדרך אליה או ממנה. בכל מקרה ועדת החקירה של הבריטים לא כללה אותו בין הרוגי חיפה , אני מעריך ומכבד הערות ענייניות וזו בהחלט כזו אני מקבל את תיקונך ומודה לך מי-נהר - שיחה 23:48, 24 באפריל 2010 (IDT)
השגיאה קיימת במספר מקומות. למשל כאן ורשימה זהה פה. אם לא הייתי מכיר את המשפחה לא הייתי יודע שנהרג מחוץ לחיפה מוטי - שיחה 23:53, 24 באפריל 2010 (IDT)
באתר לזכר נפגעי פעולות האיבה שמציין הביטוח הלאומי הוא אינו מוזכר, אם יש באפשרותך לציין בפני בני משפחתו זאת כדי שיפנו לאתר וייבקשו את הזכרתו אפשר ויהיה זה מבורך. ייתכן ולא ציינו אותו מפני שכנראה לא ידוע בוודאות מי פגע בו ומתי אלא רק מתי נמצא ללא רוח חיים מי-נהר - שיחה 23:57, 24 באפריל 2010 (IDT)

תרבות דיון[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאסתם ככל הנראה נפגע מדבריך בשיחה:שלומי בוצ'צ'ו, על פי בקשתו בדף השיחה הריני מוצא לנכון לבקש ממך להתנצל בפניו ולקיים "והייתם נקיים מה' ומישראל". מתניה שיחה 22:56, 2 ביוני 2010 (IDT)

אם חשוב בפניך השלום ותרבות הדיון כאן ומחר אודה לך אם תוכל להאיר את עיניי היכן כתבתי באופן שאינו הולם את השיחה. אדרבה הבהרתי בכל פעם שהנ"ל טען שייחסתי לו משהו אישי שאיני מייחס לו כך ושלא ניתן לטעון שייחסתי לו זאת בדברי כלל. היה עלי להגן על כבודם של כל בני האדם באשר הם ועל כללי הכתיבה ההוגנת והמתבקשת בויקיפדיה וכדוגמתה בעודי עומד מול האשמות זלזול ואיומים כלפי התנהלותי העניינית בנושא הנידון.
אני לא מייחס לעצמי כל חשיבות שהיא כאן ובכלל כך שאיני מעלה בדעתי שויקיפדים נכבדים כאן בויקיפדיה צריכים להתרגש ממני אלא רק מהנאמנות למידע הנכתב. לא הרגשתי שאני מתדיין עם מישהו אלא מסונן וכשאין תקשורת אי אפשר לבוא בטענות , דומני שלפחות במקרה זה כבר מפתיחת השיחה שם ההערות היו בצורה מכובדת המזמינה דיון הדדי מי-נהר - שיחה 23:11, 2 ביוני 2010 (IDT)
טוב בדקתי את עצמי ובכן אני מודה באשמה כבר בפתיחת השיחה סיימתי את תגובתי באופן שיכל להישמע בטעות כהתקפה אישית למרות שלא הזכרתי אף אחד וגם אין זה משמעות המילים מצד עצמם. ואפשר היה להתנסח טוב יותר מאשר לסיים בביטוי כתיבה אינטרסנטית. אמנם אני עומד על ניסוח זה בדווקא כי הוא נאמן יותר אך מוטב שלא אסביר למה כי אז יכאב לקשורים לדיון יותר. אני מודה באשמה קנוא קנאתי לכבודם של כלל בני האדם ואיני יכול שלא להביע סלידה כשיש פעולות שמעצם תודעתם גורמות מסכימות או מעודדות דבר שכזה. וכדי להסיר ספק "פעולות" זאת אומרת - למשמעות מה שנכתב בערך מצד הנקרא והמסופר ולא מצד כוונות מי שכתב זאת בשגגה או בתמימות. מי-נהר - שיחה 23:35, 2 ביוני 2010 (IDT)
לא נפגעתי ממך ואינך צריך להתנצל בפניי. כן הייתי שמח אם היית יוצא מהדיון עם תובנה שלא מזיק לגלות קצת יותר סבלנות. אתה זה שפתח את הדיון, ומכאן שאני מניח שרצית לשמוע דעות של אנשים נוספים. חוץ ממני, כותב המשפט שנגדו יצאת, אף אחד לא הגיב ותמך בעמדתך, ובכל זאת אצה לך הדרך לשנות את המשפט על פי השקפתך, ולחזור ולשנות אותו. מה היה קורה אם היית ממתין עוד יום-יומיים לדעות נוספות? אם היית מפרסם הודעה בויקיפדיה:לוח מודעות ומזמין ויקיפדים נוספים להשתתף בדיון? יש דרך להתנהג, והיא לא תואמת את איך שהתנהגת. אבל זהו, נגמר. בוא נעבור הלאה. Lostam - שיחה 23:42, 2 ביוני 2010 (IDT)
הוקל לי לשמוע שלא נפגעת , אני מודה לך שציינת זאת בפניי. באשר לביקורת שכתבת כאן הגבתי כבר בשיחה שם והריני במלוא הסבלנות האפשרית מזכיר שנית כפי שראיתי פעמים רבות כאן בויקיפדיה שמקרים של כתיבה מסוג זה קודם מתקנים מה עוד שגרסתך הייתה בוסרית ולא גרסה יציבה. אני חושב שאם היית מציין בפני נימוק מה לדעתך שגוי בניסוח שתיקנתי במקום להעיר באופן כללי שזה לא נכון היה אפשר להתקדם בדיון בצורה מכובדת וסבלנית יותר.

ייתכן וטעותך לאורך כל הדרך הייתה אז ונשארה גם עתה מפני שעמדת המוצא שלך לנושא או לעומד מולך היא מבחן של השקפה כך שפטת גם את דבריי ולכן לא הבחנת שהנוסח עליו נלחמת היה לא אובייקטיבי. ושבמקרה הנידון אפשר וצריך היה לתאר את הדברים ללא תלות בהשקפות השונות הקיימות. לא תוכל לומר שלא טרחתי לנמק להסביר ולהגיב בפרוטרוט לתגובותיך ופעולותיך וגם שלא המתנתי כלל לקבלת תגובה והתערבות מה עוד שהערך נמצא במוקד בימים אלה. בברכת הדרך ונסיעה טובה לערך הבא , בברכה מי-נהר - שיחה 23:53, 2 ביוני 2010 (IDT)

הרבנות הראשית לישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

מתרומותיך וערכיך ניכר שאתה בקי בתולדות היישוב. שמא תוכל לעיין בדף שיחה של הערך הנ"ל ולהביא מקורות מבוססים לגבי הויכוח שהיה שם. האם רוב החרדים התנגדו לרבנות הראשית בתקופת הקמתה, או שהמתנגדים היו רק קבוצת מיעוט? בתודה, בנילה - שיחה 23:51, 2 ביוני 2010 (IDT)

תודה על פנייתך , אענה כרגע רק אישית לא שזה מועיל לפנייתך אבל ידוע לי שזה שגיאה לטעון שרוב החרדים התנגדו לרבנות הראשית , לצערי איני רואה שאוכל להשקיע את הדרוש כעת כדי לסייע בבירור הנ"ל בשיחה שם . אציין כעת רק הערה קטנה והיא שהיה בכוונתי לכתוב על רב הכותל הראשון הרב יצחק אביגדור אורנשטיין הי"ד שיכל להעיד על כך בוודאי , למה הזכרתי אותו כרגע ובכן לענ"ד אחד הדרכים לשקף זאת בהבהרת העובדות היא להביא ערכים על דמויות תורניות מובהקות שניכר בהן שהטענה הנ"ל אינה נכונה ואני פוגש דמויות כאלה ללא הרף במקורות ההיסטוריים של התקופה בארץ ובגולה אני מקווה שיהיו יותר ערכים עליהם כאן ובכלל. הזכרתי אותו כי הגיתי בו לאחרונה . סלח לי על שאיני מוסיף ומסייע כעת מי-נהר - שיחה 00:04, 3 ביוני 2010 (IDT)
הבעתי עמדתי שם מי-נהר - שיחה 00:22, 3 ביוני 2010 (IDT)
ההשוואה למקרים אחרים בהם כל צד כותב בסובייקטיביות, אין בכוחה לעזור לדיון בענין הזה. טיפוסי - שיחה 01:13, 3 ביוני 2010 (IDT)
יש בהשוואה שהבאתי יותר מהנראה לעין והחכם עיניו בראשו. איני מכיר אותך אבל די לי באתר שאתה מסתמך עליו שכולו פועל בשיטות מסיונריות. איני יודע אם אתה טועה בשגגה או מטעה במזיד צר לי על כך . אני בטוח שאינך פועל בזדון. אנא אל תשחת את זמנינו יש לנו כתפים מספיק רחבות ואם כוונתיך אכן ללמוד ולהבין ולא להטיף ולהסית הרי שיש חכמים רבים בישראל , ומלאה בהם ירושלים גש אליהם ובקש מהם מענה לתהיותיך. מי-נהר - שיחה 01:47, 3 ביוני 2010 (IDT)
צר לי, אבל אני דווקא נהנה לקרוא את החומר העשיר והמעניין המופיע באתר המדובר, לדעתי, לומר שכולו פועל בשיטות מיסיונריות, היא אמירה חמורה ולא צודקת, אבל צדיק באמונתו יחיה. טיפוסי - שיחה 05:13, 3 ביוני 2010 (IDT)
כאן בדיוק שורש הבעיה נראה לי שעיסוקך בתכנים אלה הוא מקור הנאה עבורך ולכן האתר הנ"ל משמש אותך או משתמש בך בהצלחה. אין בו לא אמת ולא שלום לכן אינו מביא ברכה. אם אמת ושלום היו לנגד עיניך היית מכבד את שבעים הפנים שבתורה ומגלה ענווה כלפי חכמיה לדעותיהם השונות.מי-נהר - שיחה 15:05, 3 ביוני 2010 (IDT)
אמנם יש שבעים פנים לתורה, אולם יש גם טיהור שרץ במאה וחמישים טעמים, וכאשר מגיע מישהו ומשיב על ק"נ הטעמים, זה בהחלט גורם הנאה בשבילי, ודי בזה. טיפוסי - שיחה 22:12, 3 ביוני 2010 (IDT)

שנאה היא מחלה אתה סובל ממנה ומדביק בה אחרים הרף לך מי-נהר - שיחה 22:16, 3 ביוני 2010 (IDT)

אם הסגנון בה השתמשת מיטיב את הרגשתך, אקבל זאת בהבנה. טיפוסי - שיחה 22:50, 3 ביוני 2010 (IDT)

(מועתק מתשובה בשיחה שם) - באשר לכך ששנאה היא מחלה זה לא שלי אלא תשובתו של הרב שלמה קרליבך זצ"ל בתשובתו לכתב טלויזיה הגרמנית האם כניצול שואה הוא שונא את הגרמנים... והא ענה להם "שנאה היא מחלה ,אני יהודי , אני רופא. אתם חושבים שאני אטפל בחולים על ידי זה שאחלה בעצמי ? אני לא רוצה להיות חולה. זה נכון שאני שונא את הרע אבל זה לא אומר שאני שונא את העולם. "אוהבי ה' שנאו רע" צריך לשנוא את הרע מכל הלב אבל לשנוא אנשים? ח"ו . רק צריך לתקן אותם" עד כאן לשונו של הרב קרליבך. הקדשתי לך התייחסות בדף השיחה אצלי וסיימתי במה שסיימתי כי צר לי עליך ועוד יותר על מה שאתה מעכיר לאחרים בהשנאה וביזוי אנשים שכבר נסתלקו מן העולם ואורם מזהיר ומוכר אצל קטנים וגדולים כאחד בעמינו וכל זה עושה אתה כדי לקדם את אמונותיך בבחינת שימוש באמצעים פסולים עמ"נ להשיג מטרתך. כבר קדמוני ויקפידם אחרים בחריגתם בהתייחסותם בתגובותיהם בדיון במרחב הערכים המשיקים לנושא זה באומרם לך בקצרה עפר לפיך. מי-נהר - שיחה 19:38, 6 ביוני 2010 (IDT)

בנוסף על הכל, אתה גם פייטן, אשריך. טיפוסי - שיחה 22:14, 6 ביוני 2010 (IDT)

אזמרך בלאומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הועבר לדף השיחה:אזמרך בלאומים

עליות לפני קום המדינה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תקציר העריכה שלך פה [1] היה פוגעני. המנע מכאלה. Dangling Reference - שיחה 19:36, 9 ביוני 2010 (IDT)

א. ראה עריכתך הקודמת בטרם ההערה המיוחסת .
ב. ניכר בצורה מובהקת שאין לך מושג על מה שאתה מדבר המידע מצוי ופרוס לעיני כל במרחב הערכים המשיקים לתחום ובכלל זה בערכים כגון : כולל חיבת ירושלים, כולל הולנד ודויטשלנד , ועד העדה המערבית בירושלים ובכלל זה בערכים לרוב המופיעים בקטגוריות הקשורות כנזכר גם בגוף הערך
ג. אפילו לא טרחת לשים את הדרוש מקור תחת שם מדינה/קהילה ספציפית אלא שמת אותו באופן גורף
ד. סביר להניח שאם תמשיך לבצע עריכות המבוססות על בורות ועל התעצלות אפילו בקריאת המידע המצוי ונגיש בנושא כבר בויקיפדיה באופן ברור כשמש , הרי שיאלצו לחסום אותך לאלתר. מי-נהר - שיחה 19:43, 9 ביוני 2010 (IDT)

אתה שינית את הכותרת. להסיר ספק הזהרתי אותך שלא להמשיך עם הלשון הפוגענית בתקצירי עריכה ובכלל. Dangling Reference - שיחה 13:01, 10 ביוני 2010 (IDT)

בוודאי ששיניתי אתה אינך מוסמך לתת אזהרה ככותרת וכדאי שתבדוק תחילה את עצמך מי-נהר - שיחה
כל משתמש מוסמך להזהיר. אל תתכחש למעשיך הפוגעניים. Dangling Reference - שיחה 17:30, 10 ביוני 2010 (IDT)
לא כשהוא מדבר שטויות. אינך יכול לעשות ככל העולה על רוחך בויקיפדיה. חבל שאינך מבין ההערות שעד כה קיבלת . הפסק להטריד פן אבקש חסימתך מי-נהר - שיחה 17:39, 10 ביוני 2010 (IDT)
בחרת לבצע עריכה חסרת שחר מבלי לגשת בענווה לדף השיחה ולשאול, שוחזרת ובכל זאת חזרת על פעולתיך מבלי להיכנס לדף שיחת הערך ולדון או להסביר לאחר מעשה כדי לקבל תשובות והערות שלא במסגרת תקציר העריכה. לו היית מתנהג בצורה מכובדת ושקולה יכולת לשוחח על כך הן בשיחת הערך והן בדף שיחה כאן . אתה מייצר אלימות מיותרת כתוצאה מעריכותיך חסרות האחריות. מי-נהר - שיחה 17:43, 10 ביוני 2010 (IDT)
אדרבא. Dangling Reference - שיחה 18:25, 10 ביוני 2010 (IDT)

צייטגייסט (תנועה)[עריכת קוד מקור | עריכה]

רואים בבירור שלא קראת . אחרת לא היית חושב שהתנועה מייצגת את השקפותיו של פיטר ג'וזף. Misbird - שיחה 14:21, 16 ביוני 2010 (IDT)

לא כתבתי שאני חושב שהיא מייצגת את השקפותיו . אתה מסיק מסקנות נמהרות שפרשנותן הן על אחריותך בלבד. אני גם לא נגד הנושא המדובר אלא חושב שחוזרים ועושים כאן כמו בערכים נוספים טעות בהבנת המציאות . יש הבדל בין המושג התקשורתי של תנועה לבין המושג האינצקלופדי-היסטורי. מי-נהר - שיחה 02:41, 17 ביוני 2010 (IDT)

תמונה שהעלית[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום מי נהר. ראיתי את התכתובת שלך בנושא התמונות מהר הזיתים. הסכלתי גם על התמונה קובץ:Kever achim har hazitim halaley harova.jpg. את הרישיון צריך להסדיר בדרך הבאה. תבקש מדניאל צבי שיישלח אליך דוא"ל מהכתובת של הר הזיתים שבו נכתב שהם מאשרים לך לעלות את התמונה/תמונות על פי רישיון חופשירישיון CC-BY-SA-3.0 שמשמעותו היא כדלהלן. אנו בעלי זכויות יוצרים על תמונה זו ואנו מאשרים לשתף להשתמש, לערבב בין עבודות תוך ייחוס ליוצר בכל הנגזרות של תמונה זו" את הדוא"ל הזה תעביר לכתובת הבאה: permissions-commons-he@wikimedia.org תוך מתן קישור לתמונה שהעלית ופרטי התמונה. זהו רישיון OTRS. אני משתמשת באפשרות זאת פעמים רבות בהעלאת תמונות שקיבלתי לוויקישיתוף. אני מניחה שאפשר לעשות זאת גם בויקיפדיה. מי שמטפל בכך הוא מתניה. אתה יכול לעלות את כל התמונות מהר הזיתים לוויקישיתוף (גם זו שנמתחקה) ובכולם להכניס את אותו מס' רישיון שמתניה ייתן לך או לכאן. אני מציעה שתתיעץ עם מתניה. בהצלחה Hanay שיחה 11:38, 25 ביוני 2010 (IDT)

אני אהיה במשרד במוצ"ש, ואשלח את המייל הזה. מרכז מידע הר הזיתים - שיחה
דניאל המזוהה עתה כהר הזיתים . יפה מאד Hanay שיחה 11:52, 25 ביוני 2010 (IDT)
תודה רבה לכם, אני מרגיש כמו המנורה המוקפת משני צידיה בענפי זית. שבת שלום. מי-נהר - שיחה 16:51, 25 ביוני 2010 (IDT)

תצוגה מקדימה[עריכת קוד מקור | עריכה]

באמת נזקקת ל-14 עריכות רצופות כדי לכתוב את דבריך בשיחה:המפקד הלאומי? השתמש נא במקש "תצוגה מקדימה". תודה, ‏odedee שיחה 03:01, 27 ביוני 2010 (IDT)

היו 4 תגובות שונות במהלך כ-45 דקות וכמה תיקוני תקלדות, אבל אני מבין שזה מפריע לך כמנטר , אשתדל להפחית עריכות כאלה מי-נהר - שיחה 03:44, 27 ביוני 2010 (IDT)
לפי ההיסטוריה, אף אחד לא הגיב, אתה ערכת 14 עריכות רצופות. זה לא רק עניין של הפרעה לניטור, זה מאוד מפריע אם מישהו מחפש בעתיד משהו בהיסטוריה של הדף, כשהיא מנופחת בהמון עריכות של אותו אדם. תודה על ההבנה, ‏odedee שיחה 17:18, 27 ביוני 2010 (IDT)
4 תגובות שונות שלי שתיים בשתי מקומות ועוד שתיים כהרחבה מאוחרת , בכל אופן תודה על ההערה יש צדק בדבריך מי-נהר - שיחה 17:49, 27 ביוני 2010 (IDT)
ואם תסתכל כעת על היסטוריית הגרסאות של "היישוב הישן" תראה כמה שזה מפריע. ‏odedee שיחה 20:37, 6 ביולי 2010 (IDT)
זה יותר קשה לעשות בערך ארוך שנעשים בו הרבה שינויים בו זמנית. ניתן להשתמש במנגנון השואת הגרסאות גם בין גרסה אחרונה לגרסה רחוקה ובא מתאחדים כל השינויים. האמן לי כבר שיפרתי מאד את ענין התצוגה מקדימה ויש נושאים בהם אני עובד בארגזי חול. מי-נהר - שיחה 20:44, 6 ביולי 2010 (IDT)

מלחמת עריכה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לשחזר שלושה ויקיפדים נקרא בויקיפדיה מלחמת עריכה. זו פעולה אסורה שעלולה לגרום לחסימתך אשר44 - שיחה 11:08, 4 ביולי 2010 (IDT)

אתה מתבקש לקרוא את התוכן את המספרים ואת התאריכים בטרם אתה קופץ על סמך ניטור שינויים אחרונים. א. מדובר באותו תוכן ב. שוחזרו רק שני ויקפדים נינצה וליזאנסק, אריה למעשה כלול בפעולותי כי גם הוא יצא נגד השימוש המטעה במקור שאומר אחרת ממה שמפנה אליו מגוף הערך. ג. הגרסה היציבה הייתה לפני פעולתו של נינצה ואני החזרתי לגרסה זו. אלא שמאחר ומלכת אסתר הכניסה תיקון לגיטימי עם נימוק ענייני הרי שהשארתי את התוספת שלה. אתה מתבקש שלא לאיים מבלי שבדקת את התהליך מי-נהר - שיחה 11:15, 4 ביולי 2010 (IDT)
יש לציין שמייד עם השינוי של נינצה מהגרסה היציבה ובצורה בעייתית שכזו הסברתי את המחיקה בדף השיחה מה שמאפשר דיון ובירור מכובד במקום זאת אף אחד מכם לא טרח להתמודד עם התוכן באמצעות נימוק ושיחה מכובדת אלא בחר להמשיך לעשות את אותו שינוי עריכה שוב ושוב לזה קוראים מלחמת עריכה ועליכם לחדול מכך לאלתר ולגשת לדף השיחה לקבלת הסכמה או הכרעה מי-נהר - שיחה 11:23, 4 ביולי 2010 (IDT)
גם שניים זה יותר מדי. רצוי לא להיכנס למלחמות - יש מספיק דרכי הידברות ופשרה במקרי מחלוקת בין ויקיפדים. וגם אם מידע גבולי יישאר בערך מספר שעות לא יקרה דבר. (אגב, התוכן של הערך והמידע שבמחלוקת לא מעניין אותי אלא העיקרון) אשר44 - שיחה 11:25, 4 ביולי 2010 (IDT)
כנראה לא הספקת לקרוא את תגבותי הנוספת כאן, הבהרתי בפניך איך נראית הידברות ואיך נראית מלחמת עריכה ןומיותר לציין שהתערבותך בוודאי לא מועילה למצב הגרסאות ואם אינך דואג מכמה שעות בוודאי שהיה עליך לפנות אל כל הויקיפדים הנוגעים בדבר בדפי שיחתם במקום להתעסק בשחזורים שאין להם הצדקה. מי-נהר - שיחה 11:29, 4 ביולי 2010 (IDT)

אהרן שלוש - שנת הלידה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מי-נהר שלום,

לאחרונה שינית את שנת הלידה שהופיעה בערך על אהרן שלוש מ-1840 ל-1829. זוהי טעות. אנא קרא את תוכן השיחות המופיעות בערך כדי להבין מדוע 1829 אינה יכולה להיות שנת הלידה של אהרן שלוש, גם אם כך נכתב בספרו של י.ד. גאון וצוטט מאז במקומות שונים כאמת לאמיתה. --אור אלכסנדרוביץ' - שיחה 16:56, 5 ביולי 2010 (IDT)

תודה לך על תשומת הלב והבדיקה , ראה הערתי לגבי שנת הלידה ושנת העליה בדף השיחה שם מי-נהר - שיחה 18:07, 5 ביולי 2010 (IDT)

יצחק אביגדור אורנשטיין[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום,

אני ממליץ שתעביר את הערך למרחב הערכים (באמצעות הלשונית "העברה" שבראש הדף) על מנת שמישהו לא יתפוס לך אותו בטעות ואז תיגרם עוגמת נפש מיותרת. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 10:45, 16 ביולי 2010 (IDT)

שלום לך , הערך אינו מוכן להעלאה , לא הבנתי מה פירוש לעשות העברה מי-נהר - שיחה 14:07, 16 ביולי 2010 (IDT)
ניתן גם לעבוד עליו במרחב הערכים באמצעות הוספת התבנית {{מקצרמר למובחר}}. העברה של הערך היא שימוש בפונקציה של התוכנה עליה רצה ויקיפדיה כך שכל הגרסאות הקודמות ישמרו. זה גם יעזור לי ולחנה (אנחנו השופטים בבית שלך) להעריך באופן מלא את דרך העבודה על הערך. כך או כך, הדבר נתון לחלוטין לשיקול דעתך ככותב הערך. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 14:10, 16 ביולי 2010 (IDT)
אני חושב שאני מבין, תודה ברוקולי מי-נהר - שיחה 14:24, 16 ביולי 2010 (IDT)

שמואל הכהן וינגרטן[עריכת קוד מקור | עריכה]

יישר כח על התוספת הביבליוגרפית. גרש - שיחה 03:30, 22 ביולי 2010 (IDT)

חן חן תודה גם לך על יצירת הערך. באשר לערך מרדכי הכהן סלח לי אך לא אספיק כעת לטפל בכך, להלן הקישורים לחיבוריו בקטלוגים הארציים - http://aleph3.libnet.ac.il/F/T8B5PYUYTEUMNPYJTQMH34KIGBJV578VSGDY6JC2ETMBURM6S7-73107?func=find-acc&acc_sequence=000583117

יש עמוד נוסף . ובקטלוג רמב"י - http://aleph3.libnet.ac.il/F/T8B5PYUYTEUMNPYJTQMH34KIGBJV578VSGDY6JC2ETMBURM6S7-12656?func=find-acc&acc_sequence=000164827 צריך לבדוק יש כפולים , יש קצרים , יש כאלה שלא בטוח זה הוא , יש כאלה שהובאו לדפוס לאחר פטירתו וכיו"ב מי-נהר - שיחה 03:38, 22 ביולי 2010 (IDT)

אני מצטער אני לא מצליח לסדר את הקישור המתאים , יש איזה בעיה לקשר לקטלוג הארצי מי-נהר - שיחה 04:53, 22 ביולי 2010 (IDT)
לא נורא, הסתדרתי והשלמתי את הערך. בהזדמנות זו יישר כח על דברי הטעם לגבי שמואל הכהן וינגרטן, שהצליחו להטות את דעתו של אחת החברים משלילה לחיוב. גרש - שיחה 09:43, 22 ביולי 2010 (IDT)
לכבוד היה לי מי-נהר - שיחה 14:53, 22 ביולי 2010 (IDT)

ברכות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אברך אותך במ ז ל ט ו ב ! ליום הולדתך ‏dMy‏ • שיחה • 00:45‏, 25/07/2010 • י"ד באב ה'תש"ע

מזל טוב! הרבה אושר! סול במול - שיחה 20:44, 25 ביולי 2010 (IDT)
רק נחת! עד 120! ‏עמיחישיחה 14:36, 26 ביולי 2010 (IDT)
תודה לכל המברכים יהי רצון תבורכו מן השמים בתושיה ושפע בכפל כפליים מי-נהר - שיחה 19:03, 26 ביולי 2010 (IDT)
באיחור קצת, אבל עדיין, מ ז ל ט ו ב ! . אליסף TRUE BLOOD שיחה 10:16, 28 ביולי 2010 (IDT)
אחרון אחרון חביב - תבורך :) מי-נהר - שיחה 00:36, 29 ביולי 2010 (IDT)
(עדיין לא אחרון...) מזל טוב ליום הולדתך, הרבה בריאות ואושר! (באיחור). Ovedcשיחהאמצו ערך יתום! 10:14, 29 ביולי 2010 (IDT)

הרב שכטר[עריכת קוד מקור | עריכה]

חבל שביטלת את העריכה שלי. אני חושב שהיא נותנת יותר כבוד לערך ותוכל לסייע בדיון החשיבות. שים לב שמעבר לביטול הפיסקה שנותנת רקע כללי ומקומה (לדעתי בערך רב הכותל) ביצעתי גם עריכה של הביוגרפיה שלו. דרך - שיחה 21:46, 29 ביולי 2010 (IDT)

שמתי לב היטב ויש לי הערות שונות על כך, איני משתמש אנונימי , כבר שוחחנו בעבר בענין עריכות, וגם כדי לשנות מספר מילים שהיה לי די ברור שצריך להסירן, מפני כבודך פניתי אליך קודם והעלית בפניך את דעתי בענין אותו תוכן ולהסכמתך הסרתי אותו. שם היה מדובר במשהו נקודתי ופשוט יותר ואילו כאן מדובר בממספר דברים שונים וברורים פחות. אנא ממך במקום שניכנס לוכחנות בהמשך בוא נהבהיר לגופם שך פרטים מה למה ונראה היכן אנו מסכימים לדברי השני או חלוקים עליו ומדועמי-נהר - שיחה 22:30, 29 ביולי 2010 (IDT)
איני מוצא כרגע את הדיון קודם. על כל פנים כוונתי הייתה לטובה לשפר את קריאותו של הערך. אי אפשר לנהל דיון על כל מחיקת רווח בין שורות. נראה לי שהשינוי המשמעותי היחיד שביצעתי היה מחיקת פיסקת הרקע ואם לדעתך מקומה בערך היה ניתן פשוט לצרפה ולא לבחור באפשרות הקלה של "ביטול". דרך - שיחה 22:58, 29 ביולי 2010 (IDT)

ביטלתי שתי גרסאות בו זמנית לא רק אל שלך וביטול עריכה אינו כתם. אין לי ספק שכוונתך לטובה ולא צריל לתלות את דברי בקיצוניות של מחיקת רווח וכללו של דבר אם ויקיפד ותיק גם אן אינו מוכשר כאחרים מבצע פעולות כתיבה הרי שיש לכל הפחות להניח שהפעיל שיקול דעת כלשהו וכדאי לפנות אליו בטרם שינוי בוודאי כאשר הוא לא רק עובר אורח בערך אלא כותבו ויוצרו. אשמח לכל ביקורת בונה כל עוד היא מפורשת. וכפי שאמרתי מנסיון קצר יותר ומועיל יותר להידבר ברוח טובה וקצרה מאשר לחתוך ולהתפלא שמגיעים לנפח כתיבה על המסביב מי-נהר - שיחה 23:23, 29 ביולי 2010 (IDT)

קטגוריה:ציונות דתית: מייסדי ארגונים ומוסדות[עריכת קוד מקור | עריכה]

האם לא כדאי קודם ליצור קטגוריות:

קטגוריה מפורטת בדרך כלל נכנסת לקטגוריה שמכילה אותה. כאן אין קטגוריה כזו. סמי - שיחה 00:17, 30 ביולי 2010 (IDT)

ייתכן אבל אתה יודע מה מצבה העגום של ויקיפדיה בנושא הקטגוריות ,זאת אומרת לא תכננתי כלל להתעסק בסידור עקרוני של הקטגוריות. כנס לדף השיחה של קטגוריה:ציונות דתית: אישים שם דוד שי ביקש שייעשה סדר, בינתיים אני מתחיל בכך במקרה הנידון מהפרט אל הכלל למרות שאתה צודק שהעקרון הגישה ודרך העבודה אמרוה להיות הפכוכה. ניתן לדון שמה על הפרטים הנוגעים לתיקונים במסגרת קטגוריה זו בה אני התחלתי לטפל בתקווה שאוכל להמשיך מי-נהר - שיחה 00:20, 30 ביולי 2010 (IDT)
אגב לענ"ד הקטגוריה הנ"ל צריכה בערכים להיות מוסתרת האם אתה יודע כיצד עושים קטגוריה מוסתרת ? מי-נהר - שיחה 00:22, 30 ביולי 2010 (IDT)
בס"ד היי מי נהר, כמי שרעיונית שייכת לציונות הדתית, קבל את הערכתי לפועלך בתחום הזה, בדף המידע ויקיפדיה:קטגוריה#קטגוריות מוסתרות, יש הסבר טכני איך לבצע את פעולת הסרת הקט', שתהיה המון הצלחה. חבל שאני לא יכולה לעזור לך. אשמח לדעת אם המידע עזר לך. ליאתשיחה • (מישהי שאיכפת לה) 00:44, 30 ביולי 2010 (IDT)
תודה ליאת אכן עזרת לי להבין טוב יותר את הטכניקה הנ"ל, ותודה על העידוד. אני חושב שאמתין לראות תגובות בענין שמות קטגוריות המשנה החדשות אולי יציעו שמות יעילים ומוצלחים יותר. אחרי הכל זו מלאכת מחשבת לסדר את זה בצורה יעילה ושקולה. בברכה מי-נהר - שיחה 00:49, 30 ביולי 2010 (IDT)
בס"ד אני לא יודעת להתעסק עם הצד הטכני, לפני העיסוק עדיף לתרגל בארגז חול או כל תירגול אחר כדי שלא להסתבך. עדיף כמובן להתייעץ עם הקהילה ולראות לאן מתקדמים. אם בא לך אשמח לקבל עידכונים בדף השיחה שלי, כי זה מעניין אותי מאד. ליאתשיחה • (מישהי שאיכפת לה) 01:05, 30 ביולי 2010 (IDT)
תודה ליאת, באשר לעדכונים ובכן לענ"ד שתי דרכים מועילות אני מכיר, 1.לסמן ברשימת המעקב למשל את הדף של הקטגוריה - קטגוריה:ציונות דתית: אישים ב. אפשרות שניה היא להיכנס לדף התרומות של משתמש הכותב בתחום הערכים שמעניין אותך וכך לראות אילו דפים שאינם ברשימת המעקב שלך עודכנו או נוצרו לאחרונה. אם יש דרכים נוספות אשמח לשמוע, בברכה מי-נהר - שיחה 01:08, 30 ביולי 2010 (IDT)

הוספתי לאחר התנגשות עריכה: בס"ד אני יודעת, אבל לא תמיד אני פה, ובזמן האחרון אני רק קוראת ולא עורכת, בגלל זה ביקשתי עידכון בדף השיחה ליאתשיחה • (מישהי שאיכפת לה) 01:14, 30 ביולי 2010 (IDT)

מן הסתם חשבתי שאת יודעת אני רק כתבתי מה אני יודע או מבין בהקשר לדברייך, אגב תודה עכשיו אני גם יודע איך לכתוב הערה של התנגשות ערכיה בזכותך. בכל אופן ליאת כדי שאבין מה מתוך כלל הנושאים שעלו כאן מעניינים אותך, אבקש שתפרשי באופן פרטני יותר מה היית שמחה להתעדכן לכנוצר או עובר שינוי משמעותי באמצעותי ? מי-נהר - שיחה 01:18, 30 ביולי 2010 (IDT)
בס"ד לא, קשה לי להיות פה בתקופה האחרונה, הייתי רוצה להתעדכן על כל מה שאתה עושה בתחום שלנו, כולל ערכים שנכתבים בנושא, לא רק

מה שאתה תכתוב, אבל מכיוון שנתקלתי בך רציתי לקבל עידכונים ממך. אם אני לא עונה בדף השיחה אפשר לשלוח לי מייל באמצעות שלח דואר אלקטרוני למשתמש זה. המשך עבודה נעימה ביחד. ליאתשיחה • (מישהי שאיכפת לה) 10:53, 30 ביולי 2010 (IDT)

תודה חן חן מי-נהר - שיחה 14:13, 30 ביולי 2010 (IDT)

אנשי המזרחי[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום לך, הוספת את שמואל חיים לנדוי לקטגוריה זו, אך הוא היה מאנשי הפועל המזרחי. לא עדיף "אישי ציבור" או משהו דומה שאומר שהם היו פוליטיקאים? ‏עמיחישיחה 15:29, 30 ביולי 2010 (IDT)

עמיחי שלום, הקטגוריה קטגוריה:ציונות דתית: אנשי תנועת המזרחי נוצרה משתי סיבות:
א. דוד שי טען ב-שיחת קטגוריה:ציונות דתית: אישים שיש כפילות קטגוריות והכללה רבה מדי שם ושיש לסדר זאת, כמובן יש בעיה לראות את התהליך כי אין לשינויים של שיוך קטגורי היסטוריית גרסאות. ואכן לענ"ד הצדק היה עמו גם מצד הדמויות שהופיעו בקטגוריית העל (... אישים) בנוסף על קטגוריות המשנה שבה, והן מצד קטגוריות המשנה החסרות.
ב. יש צורך בקטגוריית הדמויות שפעלו והשפיעו במסגרת תנועת המזרחי מייסודה או עליה. כל תחום המזרחי סובל מסיקור דל בויקי, ואם ישאל אדם מי ומי היו אנשי המזרחי בתקופה הרת גורל הנידונה בקטגוריה עד תש"ח לא ימצא את תמונת המידע מספקת בגוף הערכים על גופי המזרחי.
ג. היות וכלל אין התייחסות קטגורית לאישי המזרחי לכן קודם יש להכלילם יחד במקום אחד. (אח"כ אם רוצים ניתן לחלק לתתי קטוגריות פנימיות של תתי הגופים בה) לענ"ד אין מקום להפריד בין אנשי המזרחי לאנשי הפועל המזרחי או המזרחי הצעיר הארץ ישראלי ועוד... כי הם יצאו מהמזרחי שמרו על זיקתם למזרחי והתאחדו איתם לבסוף. זאת אומרת איני מתייחס כאן לבידול הפוליטי, בשביל ההקשר הפוליטי יש וצריכות להיות קטגוריות לפי ייצוג כגון לסיעות וכד'. כאן ההקשר הוא ציונות דתית ולענ"ד לא יעיל לערבב ברשימה אחת דמויות שהפער ביניהם הוא כמה דורות כלומר לכתוב את שד"ל לצד דניאלה וייס במסגרת קטגוריית אישי ציבור אינו סידור קטגורי נכון. ולא הייתי מגדיר את שד"ל בראש ובראשונה כפוליטיקאי.
ד. כלל לא תכננתי לעסוק בסידור הקטגורי הנ"ל, לא כי אין צורך אלא כי אני עוד לא השתלטתי על משימות ויקיפדיות אחרות שאני עוסק בהן, בכל אופן לענ"ד יש בהחלט מקום לסדר קטגוריה על לגבי המזרחי שתכלול כל מה שקשור בה מייסודה והשיוניים שחלו בגופיה ומפעליה. זאת אומרת אני מתייחס בתקווה שאינני טועה אל המושג "המזרחי" בדומה למושג "ציונים" כלומר כשם שתחת ציונים יש סדרה של תתי גופים אך כולם תחת ציונים ככה לגבי המזרחי. בברכה מי-נהר - שיחה 02:07, 1 באוגוסט 2010 (IDT)
היו תקופות בהן היה הבדל גדול בין המזרחי להפועל המזרחי, ולדעתי עדיף לאחד בין אישי ציבור מתקופות שונות. ‏עמיחישיחה 11:04, 1 באוגוסט 2010 (IDT)
תודה על הערותיך עמיחי , במחילה מכבודך, אעיר בהקשר למצב הקיים כעת בתחום שכשלמישהו יהיה רלוונטי ההבדל הגדול (ע"פ תורת הייחסות) שהיה ביניהם בתקופות ביניים ויכתוב על כך כאן אז הוא יוכל גם לבוא ולסדר אותם לתתי קבוצות מבחינה ארגונית/פוליטית. בכל מקום שאני רואה ספרות על התקופה הנ"ל הרי שהיא מצהיבה וחסרת שימוש כאבן שאין לה הופכין ולא שאין חשיבות להבנת הפלגים השונים אז והיום. החילוק בין הדמויות מבחינה ארגונית אינו חילוק השקפתי בהכרח והיו רבים מאלה שתמכו במעשים ודעותיהם של הקבוצה השנייה ותמיד יש בכל מקום גם באותן קבוצות עצמן חילוקי דעות. מה שמבטא בויקי מבחינה קטגורית את החלוקה הפווליטית קיים כבר במסגרת סיעות ומפלגות ובהן ניתן לשקף הבדלים רעיוניים ומעשיים לעומת המפלגה שכנגד. קטגוריית אישים באה לומר מי ומי הנפשות הפועלות בציונות הדתית ולא יעיל להכינס 400 אנשים בני דורות שונים זה לצד זה. אף אחד לא הרים את הכפפה לסדר את התתי קטגוריה אז אני מטפל בזה טלאי על טלאי, ברור שעדיף היה לעשות דיון רחב ולהגדיר את המבנה והחלוקה הנכונים. זה כנראה יהיה בידי הויקיפדים הבאים שיתארגנו לטפל בזה כקהילה ויגשו את הפרוייקט מהכלל אל הפרט , בברכה מי-נהר - שיחה 21:28, 1 באוגוסט 2010 (IDT)

יצחק אביגדור אורנשטיין[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום מי נהר, נרשמת לתחרות מקצרמר למובחר בבית השלישי עם הערך יצחק אביגדור אורנשטיין. אתה מתבקש בדף השיחה של הערך לכתוב את רשימת הערכים הנוספים שנכתבו כדי להכחיל קישורים לערך, או הרחבות ותרומות משמעותיות בערכים קיימים הקשורים לערך. תודה Hanay שיחה 11:46, 4 באוגוסט 2010 (IDT)

כן המפקדת :) , נ.ב. קבלתי היום את הספרים שהייתי צריך להמשך אני מקווה שהערך יתקדם עתה יותר , בברכה מי-נהר - שיחה 17:50, 4 באוגוסט 2010 (IDT)

ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:שלמה בנימין אשלג[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקשר לדף השיחה שהבעת את דעתך: ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:שלמה בנימין אשלג. --דרכיה דרכי נועםשיחה • י"ד באלול ה'תש"ע • למנינם: 20:55, 24 באוגוסט 2010 (IDT)

תודה על ההפנייה מי-נהר - שיחה 06:17, 25 באוגוסט 2010 (IDT)

החלוקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לא ברור מדוע אתה מתעקש על רשימת "ראו גם" כה ארוכה בערך. 15 ערכים (!!) - זה דבר מקובל? ערימת קישורים רלוונטיים יותר ורלוונטיים פחות באותה חבילה אינה משרתת את טובת הקורא. "ראו גם" נועד להפנות למספר מצומצם של ערכים שקשורים בטבורם לערך זה ומספקים הרחבה רלוונטית לנאמר בו. לאיתור כל הערכים הקשורים בקשר כלשהו לערך קיימים כלים נוספים כגון קטגוריות, דפים המקושרים לכאן, וכו'. Magisterשיחה 10:35, 25 באוגוסט 2010 (IDT)

שלום לך ,
1.הערך אינו כה ארוך כך שזה לא נורא (יש הגיון בכלל שציינת האם הוא קבוע היכן שהוא ברשומות)
2. במידה ומסירים מ"הראו גם" מדוע להסיר דווקא את אלה שהסרת ? נוהגים לטעות ולהטעות וליצור רושם שהחלוקה זה עניין אשכנזי וכן שזה עניין מהמאה ה-18 ואילך בשעה שזה היה גם קודם ועוד וללא הבדל עדתי.
3. לענ"ד השימוש בקטגוריות הוא פתרון וכלי משני להנגשת המידע , ובוודאי כלי כמו רשימת הדפים המקשורים שאינו מוכר לרוב הקוראים.
4. הערך הנידון החלוקה סובל מהזנחה ודורש שכתוב והשלמה רבה, אם דבר זה ייעשה הרי שהערכים שבראו גם יוזכרו בו ולא יהיה צורך לציינם כלל שוב בפרק ראו גם.
5. ניתן למצוא פתרון ביניים לבינתיים ע"י הכנסת הערכים שבראו גם לשתים שלוש שורות יחד עם פסיקים ביניהם, האם זה מקובל עליך ? מי-נהר - שיחה 10:39, 25 באוגוסט 2010 (IDT)
העובדה שהערך אינו ארוך, רק מחמירה את הבעיה ומבליטה את אורכה המופרז של הרשימה. לגבי האם כתוב - ראה ויקיפדיה:מדריך לעיצוב דפים. הקישורים שהסרתי הם לערכים שעיינתי בהם ומצאתי שהרלוונטיות שלהם כ"ראו גם" נמוכה, משום השוליות המיוחסת לנושא החלוקה בהם (אם בכלל נזכרת). הערך התרמה למשל, עוסק בהתרמה בעולם באופן כללי, וכולל משפט בודד על החלוקה. הסכם יששכר וזבולון אינו דן כלל בחלוקה, וקשרו לנושא עקיף. ועד העדה הספרדית בירושלים אינו כולל התייחסות לחלוקה, וועד העדה המערבית בירושלים כולל התייחסות קצרה שאין בה תוספת משמעותית. ודאי שלא הפעלתי מפתח עדתי בשיקול הדעת, ומגוחך לטעון כך (ובכל מקרה, רשימת "ראו גם" אינה הרבנות הראשית שבה יש לשמור על איזון בין ספרדים לאשכנזים). "פתרון הביניים" שהצעת אינו מקובל, משום שהבעיה היא כמות הקישורים המופרזת, ולא אופן פריסתם בדף. לגבי אופן ציונם בדף יש פורמט מקובל, והוא חל גם בערך זה. Magisterשיחה 11:24, 25 באוגוסט 2010 (IDT)
מעולם לא חשדתי ולא טענתי כנגדך שפעלת על פי מפתח עדתי, אלא ציינתי עובדה שזה מה שקרה בפועל בפעולתך וכן ההקשר הבעייתי שמייחסים לנושא מתוך בורות לגבי ההיסטוריה שלו ומכאן הבעייתיות הנוספת בתוצאת פעולתך במצבו הנוכחי של הערך. כך שמבחינת תחום הדעת לא רלוונטי שהערכים של העדות המזרחיות הקשורים לנושא דלים בהתייחסותם לנושא החלוקה נכון לעכשיו. אין לי בעייה שיוסרו הערכים התרמה, והסכם יששכר... אלא שדווקא הם אינם מופיעים בקטגוריית החלוקה. כמו כן הסרת הערך ועד העדה הספרדית בירושלים שהיו הראשונים והעיקריים במשך זמן רב בכל ענייני מנגנון החלוקה היא דוגמא לבעייתיות שבפעולתך הנ"ל. מי-נהר - שיחה 11:35, 25 באוגוסט 2010 (IDT)
אם אתה סבור שבערך חסר מידע, בנושא יהדות המזרח או כל בנושא אחר, הדרך לטפל בכך היא להרחיבו במידע אנציקלופדי בנושא הרלוונטי ולא ברשימה אינסופית של קישורים, ודאי שלא כאלה המפנים לערכים שאינם דנים בנושא הערך. Magisterשיחה 22:35, 25 באוגוסט 2010 (IDT)
ישנם דרכים שונות והמסילות לעתיד המתהווה לא חייבות לעבור דווקא בשיטה שלך. עברתי בכמה מהדרכים וראיתי שהובילו למקומות טובים יותר מאשר דריכה במקום, זאת אומרת ראיתי מה קרה במהלך 4 השנים האחרונות למרחב הערכים הרלוונטי בנושא ומה הועילו פעולותיי שהיו בידיי ובכוחי הדל לעשות. כמו כן ישנם דרכים שונות לתרום כאן. אם יש לך תוכן להוסיף , הוסף - אל נא תבוא לאחרים בטענות אם לא עשו כן. אנא השאר את הקרב על האסטתיקה לשלב בו התוכן מצוי. מי-נהר - שיחה 23:29, 25 באוגוסט 2010 (IDT)

הודעה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום, המשתמש טוקיוני מעוניין למסור לך את ההודעה הבאה:

טילדה חדשה יצאה ממכבש הדפוס! הטילדה הרביעית חוזרת עם שאלות, מפגשים ותובנות חדשות


אם ברצונך להסיר את שמך מרשימת תפוצה זו, אנא פנה לדף זה. בברכה, טוקיוני 00:06, 31 באוגוסט 2010 (IDT)

תודה מי-נהר - שיחה 02:15, 31 באוגוסט 2010 (IDT)

אירכבתי את דף השיחה שלי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בס"ד אשמח לקבל עידכונים בדף השיחה הנוכחי. ליאתשיחה • (מישהי שאיכפת לה) 00:19, 1 בספטמבר 2010 (IDT)

ממש מעשה מרכבה , אחלה תזמון לשנה חדשה וטובה מי-נהר - שיחה 01:30, 1 בספטמבר 2010 (IDT)
בס"ד מה ז"א מעשה מרכבה? זה הדבר הכי פשוט בכל המערכת המסובכת הזו. ליאתשיחה • (מישהי שאיכפת לה) 12:48, 2 בספטמבר 2010 (IDT)
סתם משחק מילים נחמד על בסיס הדמיון בשורשים של ארכוב ורכב בבחינת ברכה ושבח מי-נהר - שיחה 02:32, 3 בספטמבר 2010 (IDT)
בס"ד יפה מאד, מה עם המשך העידכונים? מחכה בקוצר רוח. ליאתשיחה • (מישהי שאיכפת לה) 17:07, 20 בספטמבר 2010 (IST)

המלצות לערכים חדשים לקריאה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערב טוב, לבקשתך נוצרה המלצה לערכים חדשים שעשויים לעניין אותך. את הההמלצה ניתן למצוא במשתמש:ערן בוט/ביקורת עמיתים/מי-נהר. בהנאה, ערן בוט - שיחה 20:24, 4 בספטמבר 2010 (IDT)

תודה מי-נהר - שיחה 01:08, 6 בספטמבר 2010 (IDT)
אחר הצהריים טובים, במשתמש:ערן בוט/ביקורת עמיתים/מי-נהר יש כמה ערכים שאולי ימצאו חן בעינייך. קריאה מהנה, ערן בוט - שיחה 13:53, 5 באוקטובר 2010 (IST)
תודה רבה , יישר כח (אפשר לפתוח לשם כך תגובה חדשה בדף השיחה ואז יימצא בקלות מה הוסף בה ושוב כאמור רב תודות) מי-נהר - שיחה 17:32, 5 באוקטובר 2010 (IST)

שיחת משתמש:דרך/יוסף לייב זוסמן[עריכת קוד מקור | עריכה]

בהמשך לדבריך שם, חשבתי להכניס את המידע בערך שערי חסד. האם ידוע לך בוודאות שאכן שם התגורר? דרך - שיחה 04:25, 13 בספטמבר 2010 (IST)

צר לי אין לי וודאות רק זכרון דברים שבע"פ מלפני זמן מי-נהר - שיחה 04:27, 13 בספטמבר 2010 (IST)
אז נמתין עד שיתברר. תודה דרך - שיחה 04:36, 13 בספטמבר 2010 (IST)
חן חן, בהצלחה מי-נהר - שיחה 04:52, 13 בספטמבר 2010 (IST)
הרב זוסמן לא היה שייך לשערי חסד. הוא התגורר מאחורי מחנה יהודה, בסביבת רחוב הנצי"ב (אזור בתי ברוידא ובתי מינסק). גרש - שיחה 02:35, 15 בספטמבר 2010 (IST)
אם כך כנראה רק האירועי מחאה מהסיפור היו בשערי חסד... או שבלבלתי דברים נוספים מי-נהר - שיחה 02:39, 15 בספטמבר 2010 (IST)
קח בחשבון שהמרחק מביתו לשערי חסד הוא שלוש דקות הליכה. הוא גר מצדו האחד של רחוב בצלאל ושערי חסד היא מעברו השני של הכביש. גרש - שיחה 02:45, 15 בספטמבר 2010 (IST)
יחי ההבדל :) מי-נהר - שיחה 02:47, 15 בספטמבר 2010 (IST)

הצעה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אתה לא מוסיף לפני החתימה שלך נקודה וזה מוזר בעין אם התרגלת (ולא דחית את תחיבת אפי) תוכל לשנות את חתימתך כך שתוסיף לך נקודה באופן אוטומטי. שלום, ישרון - איך אני נוהג? 00:15, 15 בספטמבר 2010 (IST)

תודה ישרון וגמר חתימה טובה . מי-נהר - שיחה 00:31, 15 בספטמבר 2010 (IST)
. גם לך. ישרון - איך אני נוהג? 00:35, 15 בספטמבר 2010 (IST)
אני רואה שאינו מסתדר עם סימני שאלה וכיו"ב... מי-נהר - שיחה 01:00, 15 בספטמבר 2010 (IST)

בהמשך מתכננים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כשכתוב בערך משפט סתמי כמו בעתיד יעשו.... כדאי לציין מי מתכנן ולמתי זה מתוכנן. גם אם קישור אומר זאת זה לא ברור בערך. זה ההבדל בין בקשת מקור (לא ביקשתי) לבין תבנית לומר? שאומרת שלקורא הסביר הנושא לא ברור מספיק. גם אני מתכנן לעשות פעם תואר אקדמי, אולם טרם החלטתי באיזה מקצוע ובאיזה מוסד אקדמי ולכןם משפט "מקס מתכנן לימודים גבוהים" בערך אודותי יהיה חסר משמעות. Maximilian - שיחה 00:47, 15 בספטמבר 2010 (IST)

צודק בהחלט, כאמור הערך בית העלמין היהודי הישן של חיפה נולד רק בשעות האחרונות ואכן תיקנתי כהערתך מי מתכננן, תודה. מי-נהר - שיחה 00:49, 15 בספטמבר 2010 (IST)

תבנית:חדשות ואקטואליה - 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

לא מדובר באיזה מידע איזוטרי, ומטרת התבנית היא להפנות לערכים דרך ידיעות אקטואליות. התבנית כרגע כמעט ריקה, הוספתי ידיעה שמופיעה כידיעה השניה באתר YNET, כשהיא מנוסחת בצורה ניטרלית לעילא, ומקשרת לשלושה ערכים מכובדים מאוד, ולעוד כמה קטנים יותר. זה מאוד לא מקובל לשחזר כזו עריכה, ועולה מהשחזור שלך תחושה לא נעימה של הסתרה. אם היית מתחזק את התבנית באופן קבוע, ומכיר כללים מסויימים באשר למה שאמור או לא אמור להיכנס בה, מילא, אבל זה לא המצב - זו סתם גחמה שלך. אין לי כוונה להיכנס למלחמות, אבל אני מבקש ממך להחזיר את הידיעה. יוסאריאןשיחה 14:11, 20 בספטמבר 2010 (IST)

ישנן עשרות ידיעות שהתפרסמו בחדשות שערכן עולה עשרות מונים במשמעות החדשותית שלהם איזו עשרות מונים, מאות מונים. ציינת מידע על אירוע שאינו דבר חדש ואינו בסדר גודל המצדיק הזכרתו בתבנית הנוכחית אמצא מייד ידיעה שלישית לתבנית אם זה מה שמטריד אותך. הבאת הידיעה שבחרת להביא היא דוגמה קלאסית למה שלא מביאים לדף הראשי ואם דבר כה פשוט אינו ברור לך אני אשמח מאד שיתבצע דיון רבתי על כך כדי שיעמידו אותך על מקומך אם כבר אתה מדבר על גחמות מי-נהר - שיחה 14:19, 20 בספטמבר 2010 (IST)
התבנית לא עוסקת בסדר גודל של הידיעות, אלא בערכים הקשורים אליהן.זו לא ידיעה כה זניחה, אף שזה עניין נתון לפרשנות, אולי כדאי לסמוך בעניין על ynet, ששיבץ אותה ככותרת שניה. כאמור - מאוד לא מקובל לשחזר ידיעה שכזו, אתה יכול להסתכל בהיסטוריה של התבנית, לא כל הידיעות עוסקות בדברים החשובים ביותר. בכל מקרה, אם אין לך נימוק רציני, אין סיבה להסיר את הידיעה - יש כה משתמשים שעוסקים בתחזוק התבנית, לפעים מוסיפים ידיעה בנושא בינלאומי (שם יש קישורים מגוונים יותר) ולפעמים מנושא אקטואלי, ומשתדלים שהערכים שיקושרו יהיו מרובים ומעניינים. לאור כל הדברים האלה, וגם מה שנאמר לעיל, אני משחזר את עריכתי. אם אתה עדיין חולק עליה, אתה יכול לפנות לדף השיחה של התבנית, יש שם כמה תלונות על ידיעות לא מתאימות (בכל מקרה כדאי לך לעיין בו). יוסאריאןשיחה 14:22, 20 בספטמבר 2010 (IST)
טענותיך מיתממות או ששיקול דעתך לקוי בצורה בוטה , לצערי איני יכול להישאר כעת כאן כדי להילחם על האיוולת הזו מי-נהר - שיחה 14:31, 20 בספטמבר 2010 (IST)
ואני מבין ששוניות העומק חשובות "עשרות מונים, מאות מונים" מהעימותים הללו? (-: יוסאריאןשיחה 14:27, 20 בספטמבר 2010 (IST)
ברור שכן, ואני מבין שאינך מבין מה פירוש המונח חשיבות בויקיפדיה, לפי ההגיון שלך היה צריך להביא ידיעה על נושא הגרעין בקוריאה או על ערעור רוצחי דרק רוט מי-נהר - שיחה 14:31, 20 בספטמבר 2010 (IST)
זו תבנית החדשות והאקטואליה, לא ערך אניקלופדי, וכאמור - מטרתה להנגיש ערכים טובים לקוראים. יוסאריאןשיחה 14:36, 20 בספטמבר 2010 (IST)
צריך להיות עניין שיש בו משום חדוש או ייחוד אקטואלי לפי מה שאתה עושה תוכל כל יומיים שלושה להנגיש את אותם "ערכים טובים" שמטרתך בפעולתך זו ברורה היטב ואין מקומה בויקיפדיה מי-נהר - שיחה 17:04, 20 בספטמבר 2010 (IST)
יש פה איזון בין עניין אקטואלי להנגשת ערכים. לדעתי דווקא בידיעה שהוספתי אני היה יותר עניין חדשותי לא קטן, וערכים מוצלחים. בכל מקרה, אני מקפיד לגוון בערכים אליהן אני מקשר. אתה יכול להסתכל בהיסטורית הגרסאות של התבנית ולראות את הידיעות שמשתמשים שונים, בהם אנוכי, הוספנו בחודשים האחרונים. יוסאריאןשיחה 17:06, 20 בספטמבר 2010 (IST)

לצערי אתה חושד בי שהגבתי ושאני טוען את טענותי בגלל ההקשר הפוליטי של הנושא אבל זה ממש לא כך, מלבד מה שאני כועס עליך שאתה עושה בכך שימוש בזדון או בחוסר הבנה בגלל העניין הרב שיש לך בפרסום המשחק התקשורתי המלוכלך הקבוע שמתרחש כל שנה סביב התקופה הזו, ורק שיהיה ברור שאני נגד אלימות כלפי ערבים המבקשים למסוק את זיתיהם באדמתם ואם מצערים ופוגעים בהם בכל צורה שהיא אני רואה זאת בחומרה רבה. בכל מקרה אין לי כח בשעות אלה להסביר עניינים של פרופורציה ענין חשיבות ומטרות של שימוש בתבניות חדשותיות בדף הראשי, תעשה מה שאתה מבין ואני אנסה לבקש את תשומת לב הקהילה לפעולות מסוג זה שע"פ הבנתי הן שגויות מיסודן 17:16, 20 בספטמבר 2010 (IST)

בקשר לידיעה - לא יודע על איזה "משחק תקשורתי" אתה מדבר, אבל אנחנו לא כאן על מנת לתקן עוולות כאלה ואחרות שמתנהלות שם בחוץ.
השאר - אני לא יודע למה באת "לעשות סדר" בתבנית, אבל עד עכשיו העניינים התנהלו פחות או יותר על מי מנוחות, כשכמה עורכים, נדמה לי שמכל מיני רקעים, הוסיפו ידיעות במשורה ובאווירה טובה יחסית. כבר זמן מה שלא ראיתי שחזור עריכה, ומשתמש אחד שחלק על חשיבותה של ידיעה הגיע לדף השיחה וזכה למענה מנומס. העובדה שאתה מבטל עריכות היא חריג לכך, וחבל שאתה פועל בצורה כזו. לדעתי, אם יש לך השגות על ידיעות ספציפיות, ובטח אם יש לך ביקורת על אופן ניהול התבנית, עליך לשטוח אותן בדף השיחה. אני בטוח שאם יש הגיון בדברים יהיה מי שיסכים איתך ודברים ישונו לטובה. יוסאריאןשיחה 17:31, 20 בספטמבר 2010 (IST)
אני מודה לך על התייחסותך כאן בדף השיחה, ואני אנסה לעצור כעת כי לא ישנתי כיומיים וזה לא מתכון מומלץ לכתיבה ועריכות כאן. באשר להסרת ה"ידיעה" על ה"פסק הלכה" ראשית לא ייתכן שאדם ייכותב כותרת שגויה, יש פער בין מה שנאמר בכתבה לבין הכותרת המטעה והשגויה שהוא כתב. ומדובר בנושא רגיש ונפיץ כך שזה חוסר אחריות לכתוב כך שלא לדבר על הכתבה עצמה שהיא סוג של כתבות פולמוסיות פרובקטביות שטחיות שמתפרסמות בזמן לא אחראי ובנושאים סבוכים. ובתבניות כאן מקפידים לא לכתוב על דברים לא מבוררים כגון דברים שלא באו לעולם והינם רק הבטחות או הכרזות וכד'... באשר לכתיבה בדפי השיחה זאת הייתי עושה וייתכן ואעשה בעתיד כשאוכל לעשות זאת כראוי. אני מקווה שאצליח לפרוש לשעות אלה מכאן ברשותך ויהי רצון שלא תצא תקלה מתחת ידינו , ערב טוב מי-נהר - שיחה 17:49, 20 בספטמבר 2010 (IST)

תבנית:חדשות ואקטואליה - 2 "פסק הלכה"[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום מי נהר,

לא כל כך אכפת לי שמחקת את התוספת שלי לתבנית:חדשות ואקטואליה. אבל הנימוק שלך (לפחות חלקו השני, כי לא הבנתי את הראשון) מוטעה לדעתי. ייעודה של התבנית הוא למשוך את הגולשים לערכים שונים ומשונים, ב"תירוץ" של אקטואליה. כך ענה לי בזמנו דוד שי כששאלתי אם להביא איזה פסק הלכה מוזר של ה"סנהדרין" של הלל וייס. והנה ראית שההפניה לא הייתה לרוטר, אלא ל-ynet. ומכאן שגם הם חשבו שיש עניין בפסק הזה. הללשיחה • י"ג בתשרי ה'תשע"א • 18:12, 20 בספטמבר 2010 (IST)

ועכשיו אני רואה דיון זהה בפסקה למעלה! הללשיחה • י"ג בתשרי ה'תשע"א • 18:13, 20 בספטמבר 2010 (IST)
ההודעה האחרונה שלי בו התייחסה גם להסרת העריכה שלך. יוסאריאןשיחה 21:30, 20 בספטמבר 2010 (IST)
כן, הבנתי את זה אחר כך. לא כל כך הבנתי על מה יצא קצפו, האמת. הללשיחה • י"ג בתשרי ה'תשע"א • 21:39, 20 בספטמבר 2010 (IST)
להללג שלום, השימוש בכותרת "פסק הלכה" הוא שימוש פרובוקטיבי זה השימוש שעושה בו YNET פעמים רבות, כדי להלך אימים על הציבור או על התורה. מה זה "פסק הלכה" בכלל ? הנידון אינו פוסק, רבים מהציבור בכלל לא יודעים מי זה, ובכלל באיזו מסגרת נאמרו הדברים בכתב בע"פ היכן מתי. הנושא הנידון בכתבה הוא רציני מאד ומשמעותי מאד, זה חוסר אחריות לפרסם דברים לא מבוררים כאלה בצורה שכזו ובזמן שכזה. בנוסף לכך היה קיים פער בין תוכן הכותרת לתוכן הכתבה. הכותרת התייחסה ללא סייג לאי אפשרות שימוש באמצעים התשלום ההם בשעה שהכתבה עצמה ייחסה את התוכן של הפסק לעקרון ושממנו נובע בעיה במצבים מסויימים כגון במקרה שהןזכר במפורש בהקשר זה מצב של צ'ק דחוי... . איני יודע מה בדיוק אמר אותו רב ובאיזה הקשר ובאיזה ניסוח כך שאיני מדבר כלפיו וסביר להניח שהכתב התמים לא ידע לכתוב הדברים, בכל אופן יש פתרונות מבחינת ההיבטים של הקנין גם בהקשרים הנידונים של צ'ק וחב' אשראי, לא רק פתרונות בדיעבד אלא גם בפועל כאלה שלא צריך להיות מבין גדול לא בהלכה ולא בכלכלה כדי לדעת שהמידע הכתוב בכתבה משובש ושטחי אפילו בהקשר של צ'ק דחוי וכיו"ב. (ושיהיה ברור אני בכלל לא נכנס פה בשיחה בקשר לכבודה של התורה ומעמד ההלכה) האם אני צריך להסביר מדוע כמה חוסר אחריות יש בפרסום והרחבת פרסומו של הנושא הממוני/מצוותי הנידון בצורה כוללנית זו בפגיעתו בציבור הרחב ובהדאגתו וביצירת סיבוכים עבורו, פגיעה בציבור הסוחרים, בגופים הפיננסיים , בגורמי המיסוי והביטוח ... אך שוב בעיקר בכלל הציבור . באשר למה יכולות להיות המטרות העיקריות והמשניות ומה הן הסייגים של תבנית חדשות ואקטואליה ייתכן וצריך לתת את הדעת על כך בהמשך לגבבאשר למקובל לכא' באופן לא רשמי לבין מה שמקובל/ יקובל ונקבע/ייקבע בהסכמת הקהילה. מי-נהר - שיחה 05:58, 21 בספטמבר 2010 (IST)

ובכל מקרה כבר ציין דוד שי פעמים רבות את העקרון של "אז מה אם אמר" בדרך כלל, לא יייתכן להביא לוויקיפדיה חדשות ומידע שמבוסס על הוא אמר ש... הבטיח ש.. טען ש... , גם אם תגיד שבשביל המטרה שציינת לעיל בשמו של לעורר עניין בכל מקרה איננו יכולים לעשות זאת בצורה מטעה כמו בשימוש של ביטוי כוללני "פסק הלכה", אם המוציא של "הפסק" לא חשוב מספיק כדמות וכגוף ציבורי כדי להזכירו בכותרת זאת אומרת שהתוכן תחתיה לא זכאי וראוי לאיזכור בדף הראשי של וויקיפדיה ובצורה כזו.מי-נהר - שיחה 06:04, 21 בספטמבר 2010 (IST)

מי נהר, אתה טועה פה ברמות רבות. ראשית לעניין העיקרון: פסק הלכה הוא דבר מעניין כשלעצמו. למעשה כמעט כל החדשות הן לא דברים שנעשים אלא דברים שנאמרים. פרס אמר ככה, גול אמר ככה, אובמה אמר ככה, כומר קרא לשרוף ספרי קוראן, הרב מדן קרא לשרוף את "תורת המלך" (אגב, גם זה היה בתבנית חדשות ואקטואליה), וכו'. פסק הלכה הוא מאותו סדר גודל. שנית, אכן מדובר פה בפסק. מדובר בראש מכון ללימוד הלכה (המסונף לישיבת כרם ביבנה), והעומד בראשו הוא אכן פוסק. תוכל אגב למצוא באינטרנט עוד פסקים שלו. אגב, הניחוש שלי הוא שהפסק יצא ממערכת היח"צנות של המכון, וודאי שהרב עומד מאחורי הדברים. אתה טועה כשאתה אומר שהכותרת מטעה ואינה קשורה לתוכן הכתבה. אם תקרא אותה בעיון תראה שאכן מדובר על כך שאין לקנות בצ'ק בכלל, אלא אם הוא נפדה בפועל עד לחג. ראה למשל הפסקה האחרונה: "למי שכבר רכש את הלולב והאתרוג ממליצים ב"צורבא מרבנן" לדחוק במוכר לפדות את הצ'ק עוד לפני כניסת החג או להחליפו בכסף מזומן. מי שחשבון האשראי שלו נפרע לפני החג מסודר גם הוא". ואם כן הפסק הוא אמיתי ושריר וקיים. הבעיה היא שלך, שאתה ממהר לשחזר ולבטל ללא דיון, וזו התנהגות קלוקלת. לעניין חוסר האחריות - כנראה שהרב אלגאזי לא חשב שזו חוסר אחריות, אלא אדרבה חשב שיש בכך אחריות רבה, להזהיר אנשים פן לא יקיימו את מצוות ארבעת המינים כהלכה. מכל מקום, אני חוזר על הראשונות: יש לך רעיונות, דעות, וכו', על מה לא צריך להיות בתבנית:חדשות ואקטואליה. נחמד. דון בדברים קודם. ולהשומע ינעם. הללשיחה • י"ג בתשרי ה'תשע"א • 06:24, 21 בספטמבר 2010 (IST)
אכן יהיה מיותר להמשיך הנושא הנ"ל כי אין לנו כוונה לריב. העקרון של ולשומע ינעם, מקובל עלי לכן אשתדל בהמשך לקבל את עצתך ועצתו של יוסאריאן והבקשר לתבנית זו לדון קודם בדף השיחה שלה , שיהיה לכם יום טוב. מי-נהר - שיחה 06:32, 21 בספטמבר 2010 (IST)
באשר למקרה של יוסאריאן דלעיל אדרבה הסיבה שציינת כאן שיש מטרה לעורר ענין בציבור בקיומם של ערכים שונים בוויקיפדיה הרי שזה בדיוק הסיבה מדוע יש לשלל ידיעות אחרות יותר משקל ועניין מאשר מה שיוסריאן בחר ולא במקרה. לפי זה כל יומיים שלושה הוא יביא את מרחב הערכים הללו, הרי מזכירים אותם השכם והערב כאילו שהמונחים הללו חדשים לציבור. בכל מקרה כאמור זו לא המטרה היחידה והעקרון היחידי שמנחה את האופן הראוי לשימוש בתבנית זו. מי-נהר - שיחה 06:16, 21 בספטמבר 2010 (IST)

עמיחי גורדין[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום. שבוע הדיון על חשיבות הערך הנ"ל עומד להסתיים בשעות הקרובות, וכרגע אתה הוויקיפד בעל זכות הצבעה היחיד שנימק חשיבות, אם כי לא בצורה מובהקת. אודה לך אם תוכל להבהיר בדף השיחה של הערך האם אתה עומד על הסרת תבנית החשיבות או שמא לא תתנגד, בנסיבות העניין, למחיקת הערך. Lostam - שיחה 00:12, 21 בספטמבר 2010 (IST)

שלום לך, היות ומתוכן הערך הקיים עד כה אכן לא עולה חשיבות מיוחדת, לכן לא אתעקש במקרה של דמות צעירה זו על השארת הערך אודותיה למרות מה שטענתי בדף השיחה שם לגבי ההווה והעתיד. מי-נהר - שיחה 05:36, 21 בספטמבר 2010 (IST)

הכה את המומחה - סרטנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אתה לא מבין אנגלית? כתוב זאת! קדםה דרך ארץ לתורה... Nachum - שיחה 11:18, 21 בספטמבר 2010 (IST)

נחום, לא כל העולם יודע אנגלית או קורא אותה ברמה גבוהה. בין השאר, זו אחת הסיבות לכך שיש בכלל ויקיפדיה בעברית... בכל מקרה בתשובתך האחרונה אכן השתמשת בשתי מילים לא מוכרות כל כך, ולכן ראוי היה (לעניות דעתי) לכתוב אותה בעברית. ובעצם את כל התשובות בדיונים הללו, לפחות אלו שנשאלות בעברית. וכך היה מנהגם של הגאונים - לענות לשואליהם בשפה שבה שאלו אותם. הללשיחה • י"ג בתשרי ה'תשע"א • 11:20, 21 בספטמבר 2010 (IST)

לא כך! השאלה עוסקת בנושא מסובך ולא קל לתרגם מאנגלית מקצועית. Nachum - שיחה 11:45, 21 בספטמבר 2010 (IST)

אם כן אדרבה ואדרבה, שכדאי לעשות מאמץ כדי להבהיר את הדברים לשואל (וכן למתעניינים אחרים בשאלתו), שלא בטוח שהוא מבין באנגלית מקצועית. הללשיחה • י"ג בתשרי ה'תשע"א • 11:48, 21 בספטמבר 2010 (IST)
אכן אין מקום לתגובות באנגלית בשאלות בויקיפדיה העברית, בדפי שיחה אישיים או בלוגים או טוקבקים... יכתוב הכותב ככל העולה על רוחו באיזו שפה שנוח לו. אני דווקא הבנתי שהמשיב ענה משהו שלסרטנים כרוב בעלי החיים הימיים יש זימים, (מה שלא ענה על שאלתי) בכל אופן לא הבנתי מה הבעיה בכתיבת ה-מה ? שכתבתי על משפטו. למלל הנכתב יש משמעות יותר מאשר תרגום המילים שבו וכתיבה בשפה אחרת לא מאפשרת להתייחס כראוי להיבטים השונים המרכיבים את השיחה באמצעות השורות הנכתבות ובכללן אל האישיות הכותבת ולכן איני מבין מדוע אתה קובל עלי בעניין דרך ארץ. ה-מה בא לבקש התייחסות כלשהי מהקהילה כדי שלא יחשבו שניתן מענה לשאלתי. מי-נהר - שיחה 12:10, 21 בספטמבר 2010 (IST)

קבר רבי מאיר בעל הנס[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום. השתמש בבבקשה להבא בכפתור תצוגה מקדימה כדי למנוע הצפה של דף השינויים האחרונים. בברכה, אנדר-ויק • 04:38, 27 בספטמבר 2010 (IST)

אשדתל יותר , בברכה מי-נהר - שיחה 04:39, 27 בספטמבר 2010 (IST)

שיחה:פליטים יהודים ממדינות ערב‏[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקיפדיה:כללי התנהגות בין חברי הקהילה. בברכה, אחד שחושב - שיחה 21:20, 27 בספטמבר 2010 (IST)

אני ממליץ שתקרא את דברי גילגמש בדיון שם ואת סעיפים 2 ו-3 של ויקיפדיה:כללי התנהגות בין חברי הקהילה.

בינתיים אני אגש לשיחה הנ"ל למתן את תגובתי האחרונה למרות הכל מי-נהר - שיחה 22:06, 27 בספטמבר 2010 (IST)

אם עוד פעם תתייחס אלי בצורה מבזה כפי שעשית שם תחסם. וזה אחרי שהעירו לך!? זו אזהרה אחרונה. Dangling Reference - שיחה 00:39, 28 בספטמבר 2010 (IST)

היינו כבר בסרט הזה, מחקתי דברי בינתיים מחמת הספק, אם כי אינך יכול לבוא בטענות אחרי ההשתלחות שלכם בתחילת הדיון. בוודאי היה מועיל לו היית מגדיר בראש תת פרק השיחה שם מה מהות השינוי שאתה מבצע. תודה שעשית זאת למפרע מי-נהר - שיחה 00:53, 28 בספטמבר 2010 (IST)
יפה שמחקת (ולא בציניות). לילה טוב. Dangling Reference - שיחה 01:06, 28 בספטמבר 2010 (IST)
לילה טוב מי-נהר - שיחה 01:08, 28 בספטמבר 2010 (IST)

עיצוב דף משתמש, תיבות משתמש[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדף שלך, בכוונה לא הכנסת את תבנית 'אירועי היום' לתוך ה'תיבות משתמש'? בהצלחה. קולמוס - שיחה 21:48, 2 באוקטובר 2010 (IST)

נכון , תודה ושבוע טוב מי-נהר - שיחה 22:09, 2 באוקטובר 2010 (IST)

ילמדנו רבינו[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדף השיחה של רמב"ם וקהלת יש הפניה לדף הצבעת מחיקה שבו הוחלט להשאיר את הערך. במה טעותי? דרכיה דרכי נועםשיחה • כ"ז בתשרי ה'תשע"א • למנינם: 02:14, 5 באוקטובר 2010 (IST)

90אחוז בעד המחיקה אני חושב שהתבללת מי-נהר - שיחה 06:27, 5 באוקטובר 2010 (IST)
ראה שוב כאן ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/רמב"ם וקהלת 2. מי-נהר - שיחה 06:28, 5 באוקטובר 2010 (IST)

ראה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שאלתי בשיחת משתמש:דרך, מנין לך שמה שהיברו בוקס סורקים זה לשימוש חופשי? דרכיה דרכי נועםשיחה • כ"ז בתשרי ה'תשע"א • למנינם: 03:39, 5 באוקטובר 2010 (IST)

ובכן יש כאן שני עניינים דומים אך שונים.
  • א. ע"פ הבנתי, תוכן שאין לו זכות יוצרים ונסרק ע"י גורם כלשהוא אז לגורם הסורק ומעלה לאתר יכולה להיות זכות יוצרים על הקובץ אלא שבמקרה של היברובוקס הם גילו דעתם בדף זה שכוונתם לסרוק לשם שימוש לכל מאן דבעי ככתוב כאן - http://www.hebrewbooks.org/about
  • ב. מצב בו ייתכן וקיימת זכות יוצרים כלשהיא לתוכן הנסרק עוד לפני הסריקה, ייתכן ויש תכנים כאלה בהיברובוקס , לא ברור לי לגבי זה, הם טוענים שאין בעיה במה שהם מעלים ובלוח המודעות בשיחה שהועברה לכאן כך התייחסו אליהם ראה [[[שיחת תבנית:תנאים ואמוראים]]].

לכן נזקקתי לסיבות נוספות אישיות המבוססות על בן המחבר ועוד... כך שלי אישית הדבר לא ברור בודאות גמורה ואשמח אם יהיה בירור מוחלט בנושא , אם תדע על כך אשמח להתעדכן. יום טוב .מי-נהר - שיחה 06:35, 5 באוקטובר 2010 (IST)

שמואל ריינר[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום, איני מבין מדוע הסרת את תבנית החשיבות מהערך שמואל ריינר. אם לדעתך התבנית לא מוצדקת אנא ציין זאת בדף השיחה שם פתחתי דיון בנושא. stavnirשיחה 21:29, 5 באוקטובר 2010 (IST)

שלום לך, אנא סלח לי על הבוטות אבל הקהילה כאן דנה והשתתפה בעשרות מקרים דומים של הבהרות חשיבות וכל מי שהשתתף בשיחות אלה יודע שהמקרה הנידון אינו עומד בספק ובשונה מערכים הדומים לו. זה מטריד שמבקשים מאיתנו שאלות והסברים כל פעם מחדש כאן זה לא שיעור פרטי.

היה עליך להבין את הרמז כבר בהתחלה כשהסרתי את תבניתך, עליך לדעת שהסרת תבנית היא פעולה קיצונית וחריגה שאין נוקטים בה כמעט בכלל , ואם בכל זאת נקטו בה כדאי תבדוק היטב אם בכלל יש הצדקה לכך לא רק על פי הבנתך האישית מי-נהר - שיחה 21:35, 5 באוקטובר 2010 (IST)

אינך יכול להסיר תבניות אלה על דעת עצמך. גילגמש שיחה 21:36, 5 באוקטובר 2010 (IST)
אז כל תבנית שתושם בכל מצב תישאר ? לא משנה מי שם אותה למה וכמה ? מי-נהר - שיחה 21:40, 5 באוקטובר 2010 (IST)
זה דיון שמתנהל במזנון. עד שלא תתקבל החלטה אחרת, אתה לא יכול לקחת את הדין לידיך ולהחליט באופן שרירותי מי יכול ומי לא יכול לשים תבניות ועל אילו ערכים. גילגמש שיחה 21:41, 5 באוקטובר 2010 (IST)
איני צריך שתאמר לי זאת, ואיני עושה כך בדרך כלל, אבל יש גם שיקול דעת שעומד מול כל הקהילה ואם לא נפעל רק לפי האוטומאט, צריך להגיע לאיזונים באמצעות השיקול דעת הגלובלי של הקהילה. בדרך כלל הוא מתבצע באמצעות הדיון אבל יש גם סדרה של איזונים הקשורים לדרך בה ניגשים לבצע פעולות או להגיב עליהם. למעט מקרה אחד לא קרה שחזרתי על פעולתי זאת פעמיים. או שהויקיפד הבין ששגה ולא חזר בו, או שהתעקש ולא חזרתי לשחזרו למלחמת עריכה. למעט מקרה אחד שעתה ידונו בו במזנון כדי שהנושא יעלה על השולחן ויקבל פרופורציות ראויות ויעילות. מי-נהר - שיחה 21:54, 5 באוקטובר 2010 (IST)
אני מבין שזה מטריד אותך, אך לא ביקשתי ממך הסבר וגם לא שיעור פרטי. לדעתי כדי לשמור על סטנדרט מסוים צריך להמנע מערך על כל מורה בישראל, בלי קשר לדתו. ומכיוון שעדיין לא נקבע כאן תקן בעיניין, מתנהלים דיונים לגבי ערכים שונים שמעמדם אינו ברור (אני מניח שאתה מבין רעיון זה טוב ממני). אם מעמדו של ערך ברור אני מאמין שאפשר לתמצת את הסיבה בשורה או שתיים בלי להתאמץ יתר על מידה. בנוסף לכך הסברתי את עמדתי בדף השיחה של הערך כך שלא ברור לי על מה המהומה. stavnirשיחה 22:46, 5 באוקטובר 2010 (IST)
אתה בסדר גמור, פעלת בצורה עניינית ומכובדת, מותר לך לא להיות מודע לסדרת הבהרות החשיבות הדומות שהיו לאחרונה בדומה לערך זה . פשוט נפלת על צוואר בקבוק של סדרת פעולות אחרות דומות לאחרונה והדיון במזנון נוגע בעיקר למקרה אחר. לגבי המקרה הנדון על אף ההערך באמת מדבר בעד עצמו ומראה שלא מדובר בעוד דמות חינוכית, בכל זאת אנסה להתייחס שם בנחת בדף השיחה. בברכה מי-נהר - שיחה 23:13, 5 באוקטובר 2010 (IST)

סגנון כתיבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום מי-נהר,

אני מקווה שתקבל בהבנה את דבריי הבאים. אני מעריך מאוד את הידע הנרחב שלך בתחומים שבהם אתה כותב. עם זאת, שים לב שעל חלק לא קטן מהערכים שאותם כתבת יש תבנית עריכה או שכתוב. ועל חלק אחר מהם ראוי לשים תבנית כזו, בשל סגנונם. הבקשה שלי היא, שתשתדל יותר לכתוב בצורה אנציקלופדית ונאה, עד כמה שתוכל. קח לך זמן לקרוא כמה ערכים מומלצים, כדי לספוג את צורת הכתיבה שלהם. אם יש ערך שערכו לך אותו באופן מסיבי יחסית - הסתכל על השינויים היטב, ונסה ללמוד מהם כיצד לשפר לפעם הבאה. אחרת אתה רק מעמיס על אחרים (כמוני למשל), שצריכים לתקן את סגנונך במקומות רבים, או משאיר ערכים הכתובים בצורה שאינה מנוסחת כהלכה, שלא לטובת ציבור הקוראים הרחב. אשמח אם תיקח את דבריי לתשומת לבך. בברכה, הללשיחה • כ"ח בתשרי ה'תשע"א • 22:32, 5 באוקטובר 2010 (IST)

לתשומת לבך את מרבית תבניות השכתוב והעריכה אני שמתי בעצמי על מה שכתבתי, איני נהנה מלכתוב כאן אלא נענה אבל מישהו צריך לעשות מה שאחרים לא עושים ויש כאן תחומי דעת מאד מוזנחים.השבח לאל שיש כאן כוחות שונים בויקיפדיה יש ויקיגמדים יש מומחים לויקיזציה. כל אחד עושה כפי שידו משגת עמ"נ לשפר ולהוסיף , תודה על הערתך אך היא אינה מתאימה, צר לי שאני לא כותב מושלם נחמד למראה ונעים לאוזן כמוך מי-נהר - שיחה 22:38, 5 באוקטובר 2010 (IST)

ויקיפדיה:פרלמנט 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלינו להגיע להסכם בנוגע לזמן הימים שנקרא ערך חדש. לדעתי די ב30 יום, מכיון שבפרק זמן זה הערך לרוב נראה על ידי מספר רב של משתמשים. 100 ימים זה המון. מה דעתך? דרכיה דרכי נועםשיחה • כ"ח בתשרי ה'תשע"א • למנינם: 02:44, 6 באוקטובר 2010 (IST)

דעתי היא שהסדר צריך להיות לפני ובאמצעות כלל הקהילה ולכן אני ממליץ להקפיא את הצבעתך ולהשלים הדיון. צריך להשתדל לא לנפח במלל כי אז נאבד את כולם. אנו צריכים חוו"ד המנוסים בתהליך כדי לעשות אותו נכון, אנא בוא ניאזר בסבלנות מי-נהר - שיחה 02:48, 6 באוקטובר 2010 (IST)
אני לא אשם שלא השתתפת בדיון המקדים, ולא ידעתי שישנה דיעה שלישית. בכל אופן, להקפיא את ההצבעה עכשיו זה ממש חבל, אחרי שהרבה מצביעים כבר הצביעו. אני לא מבין מה הבעיה להוסיף עכשיו את הדיעה השלישית. דרכיה דרכי נועםשיחה • כ"ח בתשרי ה'תשע"א • למנינם: 02:51, 6 באוקטובר 2010 (IST)
כי יש פער בין מה שאתה ואני מבינים לבין מה שכל אחד משאר הקהילה מבינים ואני חושש שאנו לא נוהגים בצורה ובסדר הראוי. וכשעושים בחירה בין שלוש ייתכן והרוב יפסידו למיעוט מה עוד שכמעט ואי אפשר להגיע ל-60 אחוז הדרושים לשינוי מדיניות. אני מאמין שמחר יאירו את עיננו והכל יבוא על מקומו בשלום . בברכה מי-נהר - שיחה 02:54, 6 באוקטובר 2010 (IST)
כבר היו דברים מעולם. בא ננהג בשיטה שהונהגה בהצבעות קודמות. דרכיה דרכי נועםשיחה • כ"ח בתשרי ה'תשע"א • למנינם: 03:01, 6 באוקטובר 2010 (IST)

ההצבעה בפרלמנט[עריכת קוד מקור | עריכה]

יישר כוחך ששיברת... נריה - שיחה 19:11, 6 באוקטובר 2010 (IST)

ביטול ההצבעה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נראה לי שזה לא יפה מה שאתה עושה, למחוק הצבעה לאחר שהחלה, בגלל שעלתה ברעיונך רעיון נוסף. דרכיה דרכי נועםשיחה • כ"ח בתשרי ה'תשע"א • למנינם: 19:13, 6 באוקטובר 2010 (IST)

דד"נ אינך יודע את החוקים, נהגתי בך בכל הסבלנות האפשרית, אינך מתייחס לתוכן הנכתב לאשורו. אתה עושה נזק לעצמך ולקהילה - עצור בך מי-נהר - שיחה 19:19, 6 באוקטובר 2010 (IST)
לפני שאתה עוצר הצבעה עליך לקיים דיון אם זה חוקי. לא לעצור ואח"כ לקיים דיון. דרכיה דרכי נועםשיחה • כ"ח בתשרי ה'תשע"א • למנינם: 19:20, 6 באוקטובר 2010 (IST)
הדברים ברורים חבל שאינך מבין רמזים ולא אמירות מפורשות אתה מחמיר את המצב הרף לך מי-נהר - שיחה 19:22, 6 באוקטובר 2010 (IST)
האם נראה לך שאם תבטל את ההצבעה תהיה הצבעה נוספת, הוגנת יותר לדעתך? ברצונך לטפל בסחבת עוד מחצית השנה? דרכיה דרכי נועםשיחה • כ"ח בתשרי ה'תשע"א • למנינם: 19:29, 6 באוקטובר 2010 (IST)

כתבתי לפני התנגשות עריכה:

הייתי צריך לעצור את ההצבעה כשהתחילה, ניסיתי לזרום איתך וגם לא רציתי לפעול בצורה כזו בשעה שאיני מנוסה מספיק לכן פניתי וקראתי למנוסים לעשות סדר לפי הנוהל הראוי מספר פעמים. ובמחילה מכבודך אני יותר מנוסה ממך בעניינים אלה ראה הערתי אליך בדף שיחתך. לצערי הרב התגלגלו הדברים הנ"ל למרות כל כוונותינו הטובות ולאורך כל הדרך חזרת והבאת את המצב הזה עלינו, אני מקווה שנלמד מכך להבא. מי-נהר - שיחה 19:33, 6 באוקטובר 2010 (IST)
חשוב שוב על מה שכתבתי. האם תוכל להביא לידי כך שתתקיים הצבעה נוספת הוגנת? אם כן, אז לא אכפת לי שעצרת את ההצבעה. אבל ימים יגידו... דרכיה דרכי נועםשיחה • כ"ח בתשרי ה'תשע"א • למנינם: 19:35, 6 באוקטובר 2010 (IST)

@

דרכיה דרכי נועםשיחה • כ"ח בתשרי ה'תשע"א • למנינם: 20:34, 6 באוקטובר 2010 (IST)

תבנית הבהרה על הלכה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תבדוק איך נראה דף השיחה שלי לאחר עריכתך האחרונה. דרכיה דרכי נועםשיחה • ל' בתשרי ה'תשע"א • למנינם: 00:33, 8 באוקטובר 2010 (IST)

טעות שלי שיחזרתי סליחה מי-נהר - שיחה 00:33, 8 באוקטובר 2010 (IST)
להבא, עושים כך: {{הלכה}}. דרכיה דרכי נועםשיחה • ל' בתשרי ה'תשע"א • למנינם: 00:34, 8 באוקטובר 2010 (IST)
אכן כך , תודה , ובכן מקווה שהערתי הייתה במקום שכאמור הזכרתי לנו שחשוב לציין את התבנית הנ"ל בערכים העוסקים בהלכה ,עמ"נ להבהיר שויקיפדיה אינו מקור לפסיקת הלכה. מי-נהר - שיחה 00:38, 8 באוקטובר 2010 (IST)
משום מה לא ראיתי שנהוג להוסיף את התבנית בערכים. דרכיה דרכי נועםשיחה • ל' בתשרי ה'תשע"א • למנינם: 03:39, 8 באוקטובר 2010 (IST)
ומה לדעתך צריך להיות ? מי-נהר - שיחה 03:41, 8 באוקטובר 2010 (IST)
קודם כול יש להבדיל בין ערכים שנכתבו בצורה הלכתית, כמו הערכים שלי על הל"ט מלאכות, לערך קידושין שאין מסורין לביאה שאינו נוגע הלכתית כלל. שנית כול, יש לדון באיזשהו מקום אם יש טעם להבהיר שוב ושוב בכל ערך את כל התבניות, קצרמר, הלכה, וכו' זה משעמם ומביא לידי הצפת תבניות. דרכיה דרכי נועםשיחה • ל' בתשרי ה'תשע"א • למנינם: 03:44, 8 באוקטובר 2010 (IST)
לענ"ד בכל ערך הנוגע או נובע מענייני הלכה חובה לציין את ההבהרה הנ"ל כדי שלא להביא את הקורא לידי מכשול לא בענייני מעשה ולא בענייני אמונה השקפה. כך התחיל אצל חוה אימנו ששינתה והציגה את דבר ה' בצורה שונה וגרמה למה שגרמה. וק"ו בימינו ובמערכת משתנה זו של מידע ובדור שכל ילד חושב שהוא כבר עמד על דעתו להבין לפרש ולהסיק דבר מתוך דבר. לכן חובה להבהיר תבנית זאת שלא יטעו מחמת הנכתב או מחמת הבנתם המוטעית את הכתוב. לא רק שאינו מזיק הדבר אלא חובה גמורה. מי-נהר - שיחה 03:55, 8 באוקטובר 2010 (IST)
דבריך הם דברי טעם. דרכיה דרכי נועםשיחה • ל' בתשרי ה'תשע"א • למנינם: 04:04, 8 באוקטובר 2010 (IST)
מודה לך, זאת אחת הסיבות מפניה אני ירא מכתיבה בנושאים אלה, אשריך שיש לך האומץ והתושיה לכך ויהי רצון שלא יהא לנו מכשול, בברכה .מי-נהר - שיחה 04:07, 8 באוקטובר 2010 (IST)
כבר מזמן רציתי לעורר אותך בנושא, כי קיים מחסור רציני ביותר בכותבים בנושאים אלו בעוד שבנושאי פוליטיקה ודברי חולין יש הצפה של כותבים ומלחמות עריכה, מה טוב היה אם תעסוק בנושאים אלו, ודווקא ריבוי הכותבים בנושא יגרום למיעוט טעויות בנושא, ועם צירוף התבנית {{הלכה}} בוודאי שאין מה לחשוש. דרכיה דרכי נועםשיחה • ל' בתשרי ה'תשע"א • למנינם: 04:10, 8 באוקטובר 2010 (IST)
לענ"ד כדי שאנשים ימצאו עניין בענייני הלכה, קודם כל חיוני שיהיו מאמינים באמיתות התורה וב"אמונת חכמים". וכדי שתבוא אהבה בליבם וחפץ ברצונם לכך עליהם קודם להכיר את זהותם ולכבד את המורשת שלהם, לכן יותר חשוב בעיניי לעסוק בענייני זהות ושורשים המתגלים בהופעת ההסטוריה של כלל ישראל. אל תקרי הסטוריה אלא הסתר-יה. וכל אחד יתרום במה שידו משגת ונשמתו מרגשת. בהצלחה. מי-נהר - שיחה 04:37, 8 באוקטובר 2010 (IST)

תודה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דרך - שיחה 00:41, 10 באוקטובר 2010 (IST)

מטצער שלא הספקתי אתמול כי כבר באה השבת. לכבוד היה לי ואם לא ישאירו לי ברירה גם אפרט לגבי ההבדלים המובהקים מי-נהר - שיחה 00:54, 10 באוקטובר 2010 (IST)
הנח להם לישראל.. דרך - שיחה 03:07, 17 באוקטובר 2010 (IST)

פירושונים יצחק הלוי[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום, אם אין ערך בעל משמעות ראשית אין טעם לקרוא להוסיף לדף הפירושונים את הסיומת "(פירושונים)", דבר זה קורה רק כאשר יש ערך ראשי בעל השם למשל יצחק הלוי, זה אבסורד הרי שהשם הראשי יהיה הפניה לדף הפירושונים במקום שיגיעו ישירות אליו. ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ 08:19, 10 באוקטובר 2010 (IST)

אתה זריז מדי , אני בדיוק עובד על זה , שגיתי יש לציין הרב יצחק הלוי לחוד ובנוסף דף פרושונים. מי-נהר - שיחה 08:20, 10 באוקטובר 2010 (IST)
לא בדיוק הבנתי מה כוונתך, אבל אני בטוח שתסדר. ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ 08:22, 10 באוקטובר 2010 (IST)
אנא מחק את הדף יצחק הלוי כדי שאוכל לעשות העברה. מי-נהר - שיחה 08:23, 10 באוקטובר 2010 (IST)

קטגוריה:ציונות דתית: אישים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לא הבנתי. פרופ' קווה נפסל גם מקטגוריית אישים (אני שואל עליו כדוגמה). דרך - שיחה 07:54, 12 באוקטובר 2010 (IST)

לא ראית מה הולך פה בימים האחרונים ? מאז מחקו את ספורטאים... התחילו לקצץ 3 קטגוריות משנה עם רמת התייחסות של נעל לטיעונים ולשיקולי הדעת. אם יש מקרה ספציפי של דמות שאתה חושב שיש לשייכה בצורה כזו או אחרת לקטגוריית ציונות דתית:אישים הראשית או קט' המשנה שלה, או שאתה סבור שניתן לפתוח קט' משנה אחרת ראויה , עשה זאת , בהצלחה. לי נשבר מרמת הדיון ומצורת ההתייחסות לעבודה הקטגורית ומשמעויותיה. אין לי ענין להביא לשבועיים מלחמות מחנאויות שיעסקו בשטויות שלא נוגעות ישירות למהות העניין. מי-נהר - שיחה 08:00, 12 באוקטובר 2010 (IST)
עד כה נמצאו פתרונות חלופיים ברוב המקרים בהתאם למצב הנוכחי הקיים. לגבי ההמשך אני מקווה שיהיה להם מספיק שכל לא להיכנס לזה. מי-נהר - שיחה 08:02, 12 באוקטובר 2010 (IST)
שקלתי האם שווה לעשות רעידת אדמה בכל ויקיפדיה להכניס קטגוריות מקבילות של מגזרים אחרים ולגרום לריבוי עניין בקט' המדוברת מה שהיה מכפיל ומשלש את הערכים המוזכרים בה. וכן היה נותן חשיפה רבה ומביא לשיפור ערכיהם והוספת ערכים סביב מרחב זה. שלא לדבר על צורת העבודה הקטגורית והנובע ממנה שאפשר היה להגיע לפרלמנט ולמרר אח"כ את החיים של קטגוריות רבות . אבל המחיר הקהילתי ש-ויקי הייתה משלמת והאנרגיה השלילית המיותרת שהייתה מתבקעת בה, לא הייתה מביאה ברכה לאנשים רבים. תודה שאתה עוקב ותורם בדרך הברוכה כ-מי השילוח ההולכים לאט בסוד קמעא קמעא. חודש טוב
כתבתי לפני התנגשות עריכה: אתה צודק כמובן. יישר כח על העבודה הרבה. דרך - שיחה 08:07, 12 באוקטובר 2010 (IST)

אביעזר רביצקי[עריכת קוד מקור | עריכה]

לא הבנתי למה נפסל מתת הקטגוריה "אנשי אקדמיה ומשפט". אני לא סגורה לגבי ההווה (מאז התאונה שלו), אבל בעבר הוא ללא ספק היה איש אקדמיה מקרב הציונות הדתית, לא? זה לא מספיק בשביל הקטגוריה? Goldmoon - שיחה 17:36, 12 באוקטובר 2010 (IST)

הוא לא נפסל, פשוט ביטלו את הקט' הזו, מתוך מגמה להפחית כמה שיותר בסיווגים סקטוריאליים. ולדעתי גם מתוך רשלנות של עבודה קטגורית. אם עשו זאת בצדק או לא זה כבר שאלה אחרת. מי-נהר - שיחה 18:34, 12 באוקטובר 2010 (IST)

פנייה לדיון[עריכת קוד מקור | עריכה]

זימון נרחב כזה לדיון, של משתמשים שבחרת, לא ממש מקובל כאן, ויש בו טעם לפגם (ונדמה לי שכבר נוהלו על כך דיונים למכביר). אם ברצונך לפרסם את הדיון - המקום לעשות זאת הוא בלוח המודעות. יוסאריאןשיחה 12:47, 13 באוקטובר 2010 (IST) כתבתי לפני התנגשות עריכה:

לא מובן לי מדוע, אבל תודה זה רעיון טוב אפרסם בלוח המודעות מי-נהר - שיחה 12:50, 13 באוקטובר 2010 (IST)
בעצם במחשבה שנייה, איני מעוניין לפרסם בלוח המודעות דיון שחצי ממנו התבצע בצורה שהתבצע, מה שיוביל משועממים וטמבלים (לא אמרתי מי אבלל חוץ ממני יכולים להיות עוד כמה כאלה כאן) לא להתייחס לעניין אלא לסתות ולגלוש לויכוחי סרק פוליטיים... האם לנוהג שציינת יש חוק מחייב ברשומות ? נראה לי שמוטב לעשות דברים בגלוי מאשר מאחורי הגב במיילים. זה דבר שאינך יכול למנוע ולכן הוא מרוקן מתוכן. אני קראתי לאנשים שאני מכבד וידוע לי שעוסקים בתחום הנידון ויש להם ידע ואתה מוזמן גם כן לעשות כן. אגב לא כל מי שקראתי לו יגיד מה שנוח לי לשמוע אבל בכל זאת קראתי למי שידעתי שיש מה לתרום לדיון בצורה עניינית. אם הדיון יתנהל בצורה יעילה גם אם יהיה נתון לויכוח ומחלוקת אבל יהיה בשל ממוקד וענייני, ייתכן ויגיע השלב לפרסום בלוח המודעות. שם לב שלא הוספתי ערכים שהיו במחלוקת לקטגוריה בשלב זה. מי-נהר - שיחה 12:58, 13 באוקטובר 2010 (IST)
בקשר למדוע - כי כך את יכול להזמין לדיון משתמשים שאתה יודע\משער שיסכימו עם עמדתך. בקשר לחוק מחייב ברשומות - נדמה לי שהיתה הסכמה גורפת בדבר האיסור שבעניין אבל לצערי אין לי את הזמן או הסבלנות לחפש ולהביא כאן ואני נאלץ לקוות שתבין את ההגיון שעומד מאחורי הכלל. ::בקשר לנימוקיך - אתה יכול להזמין משתמש שעוסק בנושא בפניה אישית (אולי שניים?), אבל לשלוח הודעה זהה לשבעה משתמשים שונים, לדעתי זה נכנס לאיסור. בברכה, יוסאריאןשיחה 13:39, 13 באוקטובר 2010 (IST)
שמתי לב שאחרי שפניתי אליך פנית לעוד כמה משתמשים עם הודעה לפיה העניין "פורסם בלוח במודעות". אני מבקש שלא תעשה זאת עוד, כפי שהסברתי זה לא מקובל. יוסאריאןשיחה 13:41, 13 באוקטובר 2010 (IST)
אבל עכשיו זה כבר מפורסם לכל מאן דבעי גם במזנון וגם בלוח המודעות ? אז מה הבעיה ? כרגע אעצור בכך כבקשתך אבל אנא הסבר והבהר על מה מבוססת קביעתך האחרונה שגם לאחר פרסום בלוח המודעות אין הדבר קביל מי-נהר - שיחה 13:44, 13 באוקטובר 2010 (IST)
פרסמת בלוח מודעות וכל אחד יכול לראות זאת, פנייה אישית ישירה לעוד משתמשים שבחרת היא פסולה. ירצו - יבואו על בסמך ההודעה בלוח, לא ירצו - לא יבואו. יוסאריאןשיחה 13:56, 13 באוקטובר 2010 (IST)
אם היא פסולה מצד הויקיפד שפניתי אליו הוא יעיר לי על כך ? מה זה עניינך ? אם זה נוהג פסול בויקיפדיה נא הבא מקור. מי-נהר - שיחה 13:59, 13 באוקטובר 2010 (IST)
יש את מקרה זה בו נחסם ויקיפד מכיוון ששלח הודעות והזמין להצבעה מספר ויקיפדים. לא מצאתי את הדיון המקורי, בגללו הוא נחסם למעשה. בכל אופן - קיוויתי שתבין למה המעשה פסול ועללול לגרום להטית דיונים. נניח היה דיון על חשיבותו של ערך, והייתי פונה לשבעה משתמשים שנוהגים להצביע בעד השארת ערכים (יש גם כאלה שבדף המשתמש שלהם מונחת תבנית "לא אוכל לא שותה" שמעידה על היותם תומכים בהשארת ערכים בד"כ) ומציע להם להשתתף בדיון, האם זה היה תקין?
זה לא שאי אפשר לפנות למשתמש או שניים בעלי מומחיות בנושא, אבל לא פניה רחבה, וודאי לא אחידה כפי שביצעת. יוסאריאןשיחה 14:24, 13 באוקטובר 2010 (IST)
מהמעט שקראתי בהפנייתך ראיתי טיעון לגבי הספמה , וזה אכן טעם לעניין אלא אם כן יש אישור לכך מצד הויקיפד הנמען. ההפנייה שהבאת ארוכה אנסה לקרוא אותה אח"כ , בכל אופן יש טעם בדבריך לגבי פנייה למומחים בתחום, זה למשל הסיבה בגללה פניתי לינבושד. מי-נהר - שיחה 14:47, 13 באוקטובר 2010 (IST)

בנימה ידידותית[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשך הוספת ערכים לקטגוריה:יישובים יהודיים מתקופת המשנה והתלמוד‏ בעיצומו של דיון על תכולתה של הקטגוריה עלול משתמש:האנציקלופדיסט (שיחה | תרומות | יומן חסימות) לדרוש את חסימתך בשל כך, שהרי הוא מגן בתוקף על קיומו של דיון ממצה בטרם פעולות שכאלו. לשיטתו מדובר בפעולה לא ראויה ובהשחתה. על אף שיש סיכוי שלא ינהג כך לגבי עריכותיך, הלוקות באותה תבנית פעולה אולם משרתות את עמדתו, ראה בדברי אלו הזהרה ידידותית מפעולותיו של הנ"ל. אורי שיחה Go Jimbo Go! 16:02, 13 באוקטובר 2010 (IST)

יותר מטריד אותי הוא איזה ערך של ירושלים ייכנס לכל קטגוריה בהתאם, שאלה טובה לא ? מי-נהר - שיחה 16:14, 13 באוקטובר 2010 (IST)

לוח טיוטה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כמים הפנים לפנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

התקפתך האישית בשיחה:מרדכי ורדי היא בלתי נסבלת. אורי שיחה Go Jimbo Go! 13:19, 14 באוקטובר 2010 (IST)

משונה אני מרגיש מותקף שם לא פחות ממך, לאחרונה הגנתי על חשיבותם של כמה דמויות על אף שאיני מזדהה עם השקפתם רק בגלל שע"פ אמות המידה המובנות לי וכמי שיש לו אינדקציה בתחום המדובר סובר שיש להם חשיבות. ללא קשר לעמדתי האישית כלפי דעותיהם או השקפותיהם. מדוע אני צריך גם להיות מואשם בסקטרויאליות וגם שיבוטלו דבריי כלוא כלום בתורה כזו. פלא שאח"כ הישחות גולשות לפסים אישיים מי-נהר - שיחה 13:22, 14 באוקטובר 2010 (IST)
הבאת זאת על עצמך כשהתייחסת בזלזול לכל משתתפי הדיון, ובחרת גם לזלזל בציבור שלם ולייחס כוונות פסולות לכותב הערך ומשתתפי הדיון מה ציפית שיקרה ? מי-נהר - שיחה 13:44, 14 באוקטובר 2010 (IST)
אם יניח הדבר את דעתך אני מסכים שתמחוק את דבריך ותגובותיי קרי לחזור לגרסא זו כך לא יישארו דברים לא נחמדים הדדיים אלה שם , בתקווה שתספיק לעשות זאת בטרם יתייחסו אחרים ויאלצו הגרסא להישאר כפי שהיא, בברכה מי-נהר - שיחה 13:52, 14 באוקטובר 2010 (IST)


אני פונה אליך בנימוס. ביטולך את עריכתי, שהיא תשובה להאשמותיך, והשבה שינוי שלך את דברי - היא פעולה פסולה ואסורה.[2] אין למחוק אזהרות. אין למחוק דבריהם של אחרים ככה סתם. השב את דברי למקום והשב את כותרת האזהרה שהיא במקומה. אורי שיחה Go Jimbo Go! 21:08, 14 באוקטובר 2010 (IST)

שלחתי לך מייל באמצעות המערכת. אורי שיחה Go Jimbo Go! 21:26, 14 באוקטובר 2010 (IST)

טרם קיבלתי את המייל, וכאמור אינך מוסמך לחלק אזהרות ואם יש לך משהו לומר אמור זאת בגוף השיחה, אני לא מקבל כותרות של אזהרות שפעולתן נחשבת כצעקה על ויקיפד פעולה שאף היא אינה מקובלת כאן. אפילו לא בצורה של הדגשת מילים שאל את דוד שי. כפי התייחסותך בגוף השיחה כך אתייחס אליך. התכוונתי לשחזר את עריכתך האחרונה בגלל הכותרת שהחזרת אבל בגלל שמשתמש אחר פתח דיון נוסף ביצעתי זאת בלא שחזור. אם תפסיק לחלק אזהרות ותדבר בצורה מכובדת לא אמחוק דבריך, אולי אצליח אף אני להתנהג בצורה מכובדת לך תדע. מי-נהר - שיחה 21:36, 14 באוקטובר 2010 (IST)

  1. כרצונך. להלן המייל ששלחתי לך.
  2. המוסכמה קובעת שהדגשה היא צעקה. כותרת, לעומת זאת, היא כותרת.
  3. אין שום "השמכה" לחלוקת אזהרות. אזהרתי לך הינה "הנחה" מכיוון שהדבר לא הצדיק לדעתי חסימה מיידית.
  4. אין זה משנה מה אתה מקבל ומה לא. דף השיחה איננו שלך אלא מדיום לתקשורת של משתמשים איתך. תקשורת זו כוללת לעתים גם ביקורת עליך.
  5. לא היה שום פסול בפנייתי: לא בתוכנה, לא בסגנונה ולא בכותרתה. העובדה שלא אהבת לקרוא את מה שכתוב לא הופכת אותה ללא מכובדת.

להלן תוכן המייל שנשלח לך ואשר ביקשת שיהיה גלוי

מי נהר,

אינני נוהג לכתוב הודעות פרטיות למשתמשים, במיוחד לא לכאלו שאינני מכיר. אבל הפעם אחרוג ממנהגי כי נדמה לי שהמשך ההתכתבות הגלויה לעין כל מסלימה את המצב.

תקפת אותי אישית בצורה מכוערת ובוטה וייחסת לי דברים חמורים מאוד. בתוגבה כתבתי אזהרה בדף שיחתך על מנת שתשים לב. לא ביקשתי את חסימתך. לא איימתי בחסימה. לא דרשתי שתסיר את דבריך. רק הפנתי את תשומת לבך להתנהלותך.

בתגובה כתבת שלוש הודעות בהן תקפת אותי והגדלת לעשות כשהעלמת את העובדה שמדובר באזהרה על ידי שינוי הכותרת.

כשהשתלחויותיך גלויות לעין כל כתבתי תגובה.

מחקת את התגובה ומתקפותיך נשארו ללא מענה, ושוב מחקת את ההזהרה, כאילו לא הייתה.

ובכן, דף המשתמש איננו רכושו של המשתמש ואין לו חירות לעשות בו כרצונו. אין לך את החירות לשנות את דברי. אין לך את החירות להפוך הזהרה שניתנה לך לשיחה בה אתה הדובר היחיד. אין לך את החירות לתקוף מישהו אחר ולמחוק את תגובתו.

אני כותב לך זאת כדי שתבין שכשלת, שעליך להשיב את דברי ואת הכותרת של ההזהרה שכתבתי לך, זאת מבלי שאצטרך לגרור אותך לדף הבקשות ממפעילים ואף יותר מזה שם יגידו לך את אותו הדבר.

תלמד לקבל ביקורת.

בתקווה שבמדיון זה תרגיש קצת פחות מותקף ותוכל לשקול דברים בצורה שקולה יותר מאשר בה נהגת עד כה.

בברכה, אורי

סוף העתקה מהמייל

בקיצור, אני מצפה שתשיב לאלתר את הודעתי הקודמת אותה מחקת. אורי שיחה Go Jimbo Go! 21:45, 14 באוקטובר 2010 (IST)


אתה מוזמן לפנות למי שאתה רוצה כולל מפעילים איני מקבל ממך איומים פעל כפי שאתה מאמין שאתה צריך, אף אני פעלתי כן וביקשתי מדוד שי שיתערב בענין מפני שלהבנתי אתה מלהיט את הרוחות ופוגע בך, בנו ובדיוני הקהילה (נ.ב. זה שהגבתי לתגובתך קודם לא אומר שלא הייתי מגיב למייל לא נתת לי זמן וחבל כי מפני כבודך עמדתי לשלוח לך תגובה בחזרה, אבל כנראה שטעיתי מהרגע הראשון שהתייחסתי לדבריך בדפי השיחה במקום להתעלם.) מי-נהר - שיחה 21:49, 14 באוקטובר 2010 (IST)

כתבת "אם יש לך משהו לומר אמור זאת בגוף השיחה" -אני הבנתי זאת כרצונך שאכתוב את תוכן המייל בגלוי. אני משיב את תגובתי להשתלחויותך ומבקש שלא תמחוק אותה. זכות התגובה לדבריך נתונה לי, וכן הזכות להעביר עליך ביקורת. כמחווה בלבד לא אשיב את כותרת האזהרה. אורי שיחה Go Jimbo Go! 22:01, 14 באוקטובר 2010 (IST)

להלן הקטע שנמחק קודם מהשיחה בהליך שחזור ידני של תגובתו בשל הכותרת בה השתמש ושהוער לו על כך

שלום. ראשית, לא נתונה לך החירות לשנות את דברי. כתבתי לך אזהרה, והתכוונתי לכך בדברי. אל תשנה את הכותרת.
שנית, אתה היית הראשון להלעות את נושא החשיבות ביחס לסקטור מסויים בלבד. אי לכך תמהתי על הנימוק הסקטוריאלי.
מדתתי הדיון הם שהביעו זלזלו כאשר במקום לכתוב הסבר, ולא משנה אם הוא משכנע או לא, טוב או לא ואפילו נכון או לא, פשוט הצהירו על חשיבות, וכתבו שאין בכוונתם לטרוח ולהבהירה וכי אולי יטרחו לעשות זאת אם תפתח הצבעת מחיקה. בדיון חשיבות יש להביא נימוקי חשיבות, כל דבר אחר הוא אכן לא רלוונטי. אכן היה בשיחה זלזול, אבל הוא בא מהצד שלך, גם אם לא רק ממך.
לא זלזלתי בציבור שלם ולא ייחסתי לכותב הערך שום כוונות. אתה העלת את הנימוק הסקטוריאלי. לא אני.
  1. אני נגד שיכתוב ההסיטוריה. לו היית מוחק את התקפתך האישית מיד, לא הייתי מתנגד, אבל עכשיו כבר מאוחר מדי לשם כך.
בתקווה שתלמד לקח פשוט מאוד מכל ההתנסות הזו: בדיון חשיבות יש להבהיר חשיבות, ולא להצהיר עליה. יום טוב, אורי שיחה Go Jimbo Go! 20:11, 14 באוקטובר 2010 (IST)

סוף מחיקה

חל כאן בלבול של עריכות ששולבו בהתנגשות. תודה שהשבת את דברי שמחקת. במחווה לא אתעקש על השבת הכותרת על כנה. אורי שיחה Go Jimbo Go! 22:04, 14 באוקטובר 2010 (IST)

אורי , איני רוצה לריב איתך ואני חושב שאתה יודע את זה , אני חושב ששנינו הבנו אחד את השני קצת מעבר למה שכל אחד התכוון סביר להניח שכל אחד מאיתנו חושב שהשני הגזים קודם. אני חוזר איני מעוניין לריב איתך לכך אני אשתדל בלנ"ד שלא להיכנס לתגובות כלפיך , עם זאת זכותך כמובן להגיב לכל אחד בכל עת ובכלל זה אלי. גם דף שיחה זה פתוח בפניך ובלבד שתתבטא בו בצורה מכובדת ולכל הפחות בכותרת. היות וניכר בך שאתה חזק ממני בנימוסים והליכות הרי שאני בטוח שתצליח בכך, בהצלחה בהמשך תרומותיך לויקיפדיה מי-נהר - שיחה 22:09, 14 באוקטובר 2010 (IST)

תודה על דברים אלו, אני מעריך זאת. אומר דבר אחד בלבד. אני קורא את דבריך בתגובה להודעתי הראשונה בחטיבת דיון זו, ואני קורא את דברי שנכתבו בתגובה ונמחקו, ואני לא רואה בתוכן או בסגנון שום הבדל שיקבע שתגובה אחת היא "מכובדת" והשנייה "איננה מכובדת". מבחינתי אין שום צורך לדון בכך יותר. יום טוב, אורי שיחה Go Jimbo Go! 05:15, 15 באוקטובר 2010 (IST)

יצחק הלוי[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום שלום,

על ההפניה (המיותרת לטעמי) לא אתעקש, אך אם יש לך השגות על נחיצותו של דף הפירושונים, אבקש שנמנה בורר מוסכם שישפוט בינינו. הללשיחה • ז' בחשוון ה'תשע"א • 20:47, 14 באוקטובר 2010 (IST)

לצערי לא אוכל להתנגד בנוגע לבוררות בענין דף הפירושונים אם כי לדעתי רף פירושונים אינו רק למנוע בלבול להוא יועיל בוודאות לאלה שבכלל יודעים מי הוא רבינו יצחק מי-נהר - שיחה 20:50, 14 באוקטובר 2010 (IST)
תודה , האם עזר מקובל עליך ? מי-נהר - שיחה 20:52, 14 באוקטובר 2010 (IST)
בהחלט. הללשיחה • ז' בחשוון ה'תשע"א • 21:00, 14 באוקטובר 2010 (IST)
מדוע מחקת את הדף ? מי-נהר - שיחה 21:01, 14 באוקטובר 2010 (IST)
עשיתי זאת שלב אחרי שלב, להדגים מדוע לדעתי יש למחקו לגמרי. על כל שלב שאתה מתנגד אליו אתה מוזמן לשחזר ולנמק. הללשיחה • ז' בחשוון ה'תשע"א • 21:07, 14 באוקטובר 2010 (IST)
::::::: נהגתי כלפיך עד כה בסבלנות איני מבין את התנהלותך מה אתה רוצה להעכיר את הדיון עוד בטרם התחיל ? איזה נזק גדול יקרה עד סיומו ? למה אינך יכול לחכות לדיון ביישוב הדעת ובכבוד, ממש חכם מצידך מי-נהר - שיחה 21:10, 14 באוקטובר 2010 (IST)
מודה לך. מי-נהר - שיחה 21:17, 14 באוקטובר 2010 (IST)

כתיבה בוויקיפדיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום מי נהר,

לאחרונה הבחנתי בפועלך בוויקיפדיה. אמנם אתה ויקיפד ותיק, אך איכשהו תחומי העניין שלנו לא הצטלבו. בחודשים האחרונים היתי עד לפועלך המבורך באתר. הרשה לי לומר שאני מוצא בך ויקיפד נעים ונחמד שכיף לנהל איתו דיון, גם אם לא מסכימים איתו.

ואנקדוטה קצרה: היום בבוקר, במסגרת הטיפול התקופתי שאני מעניק לערכים לשכתוב נתקלתי בכמה ערכים של "ד.ו." תיקנתי כמה ערכים (לצערי בשניים מהם נאלצתי למחוק קטעים גדולים שהיו חסרי ערך אנציקלופדי כלשהו) וניגשתי דרך הקישורים הפנימיים לאחד הערכים שהיו מקושרים לערך שתיקנתי. סברתי שגם את הערך הזה כתב "ד.ו." להפתעתי הערך היה טוב. ניגשתי לגרסאות קודמות וראיתי שהחלק של "ד.ו." בערך זעום ואתה זה שכתב את הערך, מה שמסביר את איכותו. גילגמש שיחה 09:04, 15 באוקטובר 2010 (IST)

גילגמש שלום וברכה.
הייתי בטוח שהנה אני מקבל מנכבדי הקהילה כמה נזיפות הגונות, על חריפות מילולית שיש בה בכדי לפגוע חלילה ביני לבין כמה ויקיפדים לאחרונה. לא שכוונתי הייתה להגיע לכך ושאיני מיצר על כך. והנה להפתעתי קיבלתי שבח על עיקר תרומותיי, ועל כך אשמח ואודה לך גילגמש.
אכן ערכים שאני תורם להם זקוקים לשכתוב וליטוש ומה טוב שישנם חרוצים כמוך שמטפלים אף בהם במסירות. תודה על מילותיך הטובות , אני מקווה שאהיה ראוי להם גם בהמשך. ושנתברך כולנו מדיונים פורים ויעילים. חן חן מי-נהר - שיחה 09:44, 15 באוקטובר 2010 (IST)
נ.ב. - חששתי שיש כאן ריכוך מכה שבדרך. ובכן ודאי לא התכוונת כך אבל הנה היה בזה משהו אני רואה את הערך זכרונות ארץ ישראל לפני , ואחרי. במבט ראשון הצטערתי לראות שרוב המידע בו קוצץ במיוחד הטבלה הנוחה. סביר להניח שזה רק משום שיש כללים ונוהג לגבי פירוטים מעין אלה בהתאמה לערכים דומים, וכן מפני צורת כתיבת הפרוזה שלאחר הטבלה, (אני אומר זאת כדי להשיב ולשלול מחשבה אחרת שעולה כשרואים מחיקה תכנים שכאלה מויקיפדיה אתה בוודאי מבין). אין לי פנאי להתעמק בזה כרגע כדי לעמוד על שיקולי הדעת. ייתכן ואבקש בהמשך לדון לגבי דבר או שניים שם שנמחקו כי בכל זאת לענ"ד הם מלמדים על מהות הספר ותוכנו. מי-נהר - שיחה 10:24, 15 באוקטובר 2010 (IST)
שוב שלום מי נהר,
טיפול בערכיו של דניאל ונטורה (משתמש:Daniel Ventura) הוא נושא כאוב בוויקיפדיתנו. תוכל לקרוא את הדיונים אודותיו אם יש לך זמן בשפע. בקצרה אגיד שהוא כתב כמה מאות או כמה אלפי ערכים, רובם ככולם לא שווים הרבה. אציג כדוגמה מייצגת את הקרב בנחל תרצה. תראה שם בגרסאות קודמות. את השטויות (אין לי מילה אחרת לתאר את זה) בחר הברנש החביב לסס על לא פחות מאשר ספר הרפתקאות שקרא. לכן, למרבה הצער אחרי מספר סיבובי בירורים וכו' החליטה הקהילה להפטר ממנו. עתה נותר לנו לשכתב את מאות הערכים שהוא כתב. המשימה עדיין לא הושלמה. במרבית המקרים צריך פשוט למחוק. בלאו הכי הטקסט הוא לרב לא אנציקלופדי, טרחני ולא מדויק ולעתים אף שגוי בעליל. גילגמש שיחה 13:16, 15 באוקטובר 2010 (IST)
אני מבין שלפיכך מתבקש למחוק באופן גורף ולא לעבור תג תג זה הגיוני. עם זאת אנא סלח לי על שתיקנתי את תגובתך בדף שיחתי כי אני חושב שהקהילה מכירה את הסיפור ומאידך בכל זאת אדם הוא אדם וזו לא שיחה בגוף הערך אלא כללית. ועוד לענ"ד לא כדאי להשתמש בצורה כזו של התבטאות מפורשת ומיוחסת לגנאי כל הזמן כי אחרים שלא מבינים עד היכן הדברים הגיעו ילמדו מצורת התבטאות זו בבחינת "ממני יראו וכן יעשו" וחשוב לנו לא פחות השיקול של ההשפעה על התנהלות ותרבות השיחה בין הויקיפדים בהמשך, יריבים וברי פלוגתא מרים ככל שיהיו ואין אני אומר הערה זו אלא כדי להזכירה שוב לעצמי שלא אתרגל להיגרר לאלימות מילולית גם כאשר היא נובעת מסיבה מוצדקת או לפחות מובנת מאד. לכן העברתי את שם הויקיפד לפארפראזה. מה עוד שאם לא כן תגרום לי ע"י שתיקתי ואי תגובתי לאשר יחסך והאשמותיך כלפי כלל עבודתו ואישיותו דבר שאיני יכול לאשר או לכחיש כי אין בפני את התמונה המלאה על פרטיה וכללותיה. מודה לך על ההבהרה. מי-נהר - שיחה 13:23, 15 באוקטובר 2010 (IST)
תראה, במקרה זה מדובר בהיסטוריה די ידועה למי שהיה כאן בשנת 2009 - אז הייתה הפרשה הזאת אז אין פה בעיה כלשהי בעיני כי בסך הכל אלה דברים ידועים. אם תרצה, אפשר לדבר באופן פרטי במסנג'ר. כך או כך זה הסיפור של הערכים האלה... גילגמש שיחה 13:27, 15 באוקטובר 2010 (IST)
תודה אני חושב שאני מבין, מקווה שהגל הזה יתקרב לסיומו מי-נהר - שיחה 13:29, 15 באוקטובר 2010 (IST)
לצערי, זו תקוות שווא. אני נמצא פה כמעט ברצף בלתי פוסק כבר כמה וכמה שנים. ראיתי כבר כמעט הכל לפי דעתי. ראיתי טרולים מסוכנים שמכניסים טעויות בזדון רק כדי להזיק, ראיתי מפגרים שמחליפים את התמונה בעמוד הראשי לכוכבנית פורנו (בגלל זה מגינים על תמונות העמוד הראשי) ראיתי מפגרים בכל צבעי הקשת. ראיתי גם משתמשים המונעים מכח אמונתם היוקדת מכל גווני הקשת הפוליטית והלא פוליטית. כאלה שחשוב להם כל פסיק בערכי הארי פוטר וכאלה שמתעקשים לכתוב בנושאים שאין להם טיפת מושג בהם. ראינו, שמענו, עברנו. התוצאה תמיד זהה: הגורם המזיק מסולק או בכח על ידי חסימה או אחרי שנמאס לו. לצערי, זה מאבק ללא ניצחון כי תמיד יהיה טרול נוסף שירצה להוסיף תמונות פורנו, תמיד יהיה מפגר שירצה להשחית. אין לזה סוף. אני לא מבין למה הם עושים את זה, אבל אני מקבל את קיומם כעובדה מוגמרת. בינתיים אני מנסה לתקן את מה שאני יכול וגם חוטא פה ושם בכתיבה בין תיקון לתיקון :) גילגמש שיחה 13:37, 15 באוקטובר 2010 (IST)
אם כך עלינו לקרוא לך מעת לעת גם בשם גילגמש חומה בצורה, טירה נצורה, מוכנה לכל צרה צרורה. מי-נהר - שיחה 13:46, 15 באוקטובר 2010 (IST)

תצוגה מקדימה - בקשה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום, ניסיתי לענות לך ארבע פעמים וכל פעם התנגשתי איתך. זו לא הפעם הראשונה שזה קורה. אם אתה נוהג להוסיף על דבריך שניות לאחר שכתבת אותם ולערכם, אנא עשה שימוש דחוף יותר באפשרות התצוגה המקדימה. זה די מקשה על התנהלותה של שיחה. תודה, אורי שיחה Go Jimbo Go! 22:40, 17 באוקטובר 2010 (IST)

תודה אני נכשל בזה כאשר אני חושש שתיהיה לי התנגשות עריכה דבר שקורא רבות וזה באמת מתסכל מי-נהר - שיחה 22:44, 17 באוקטובר 2010 (IST)
גם אני מצטרף לבקשתו של אורי. הללשיחה • י' בחשוון ה'תשע"א • 22:49, 17 באוקטובר 2010 (IST)
אשתדל בלנ"ד לשפר זאת , תודה על הביקורת מי-נהר - שיחה 22:50, 17 באוקטובר 2010 (IST)

עדכון נהלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום מי נהר,

עדכנתי היום את דף נהלי פתיחת ההצבעות והוספת תבניות הבהרת חשיבות. מעתה רק משתמש בעל זכות הצבעה יכול לפתוח הצבעה או להוסיף תבנית חשיבות. גילגמש שיחה 19:23, 20 באוקטובר 2010 (IST)

תודה גילגמש על העדכון , שמח לשמוע מי-נהר - שיחה 19:53, 20 באוקטובר 2010 (IST)
נ.ב. הגענו לשלב של הצעת פשרה כאן - שיחת קטגוריה:יישובים יהודיים מתקופת המשנה והתלמוד#הצעת פשרה אם היא תתקבל בהסכמה רחבה אפשר ותיהיה סוף סוף התקדמות. דומני שהפעם ההצעה טובה יותר ויעילה יותר אני מקווה שתוכל להביע את עמדתך שם בעד או נגד , בברכה מי-נהר - שיחה 19:59, 20 באוקטובר 2010 (IST)