צבי בר – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
גרש (שיחה | תרומות)
מ הוספת קטגוריה:משפחת בראזני באמצעות HotCat
שורה 45: שורה 45:


בשנת [[2006]] יזם את הקמת אנדרטת המחתרות. ה[[אנדרטה]], מעשה ידיו של [[מנשה קדישמן]], הוקמה במטרה להקנות את מורשת המחתרות ולהבליט את המשותף ביניהן ואת ערכיהן.
בשנת [[2006]] יזם את הקמת אנדרטת המחתרות. ה[[אנדרטה]], מעשה ידיו של [[מנשה קדישמן]], הוקמה במטרה להקנות את מורשת המחתרות ולהבליט את המשותף ביניהן ואת ערכיהן.

בשנת 2012 עשה צבי בר את פעולתו הגדולה ביותר כאשר העניק לאביב וחגי את פרס "ביכורי יצירה"


==האשמות נגד בר==
==האשמות נגד בר==

גרסה מ־20:49, 14 בפברואר 2012

תבנית:שוטר צבי בר (נולד ב-1935), איש צבא ומשטרה, ומשנת 1989 - ראש עיריית רמת גן.

ביוגרפיה

צבי בר נולד בשנת 1935 בכפר יונה ליעקב ברזני, פעיל ציבור מיוצאי כורדיסטן העירקית, שהיה ממקימי יסוד המעלה ופעיל בהגנה ובהתיישבות.

בר התגייס לצנחנים. במלחמת ששת הימים היה מפקד גדוד 202 של הצנחנים שנלחם בקרבות על כיבוש העיר עזה. בהמשך היה סגן מפקד חטיבת הצנחנים אחר כך מפקד בית הספר לקצינים (בה"ד 1) מפקד חטיבה 820, חטיבה מרחבית ברמת הגולן במלחמת יום הכיפורים ומפקד חטיבה 4.

בר הוא בוגר המכללה לפיקוד ולמטה (פו"ם), ובית הספר הגבוה למלחמה בצרפת. בשנת 1976 סיים לימודים לתואר ראשון במדע המדינה באוניברסיטת בר-אילן.

בסיום לימודיו עבר למשטרת ישראל, וב-1977 מונה למפקד משמר הגבול, בדרגת ניצב. ב-1983 מונה לראש אג"ם במשטרה.

פעיל בארגון "חוקה לישראל", ופועל למען פתיחת שערי ההשכלה הגבוהה בפני כל ישראלי בעל תעודת בגרות, ולימודי תואר ראשון חינם לכל בוגר צבא.

ב-1989 נבחר לראשות עיריית רמת-גן מטעם "הליכוד". מאז נבחר ארבע פעמים נוספות לתפקיד זה – ב-1993, 1998, 2003 וב-2008. בינואר 2006 פרש בר מ"הליכוד" והצטרף ל"קדימה". בבחירות 2008 נתמך על ידי "קדימה", אך רץ ברשימה עצמאית על מפלגתית, שמתחרתה העיקרית היתה מפלגתו לשעבר "הליכוד".

בשנת 2006 הוענק לו אות "קרן שלם" על טיפולו בלוקים בפיגור שכלי[1].

באפריל 2009 פרסם ספר אוטוביוגרפי בשם "כמו צמח בר", שראה אור במסגרת משרד הביטחון - ההוצאה לאור.

צבי בר נשוי לריבה ולזוג שלושה ילדים.

פעולותיו כראש עירייה

בין הנושאים שאותם קידם ברמת-גן בולט נסיונו להחיל יום לימודים מלא (יול"ם). גם אם עד היום אין יול"ם למרבית תלמידי העיר, עדיין נרשמה לזכותו הוספת כ-60 אלף שעות לימוד שנתיות. בר גם הרחיב מאוד את הבניה הציבורית והפרטית בעיר, שיכלל את מערכות התעבורה ושיקם ופיתח את הגנים בה. בתקופתו הוקם בית הספר התיכון החדש ורמת גן זכתה לתוספת קרקע הסמוכה לקריית קריניצי, אשר מתוכנן להקים בה אזור תעשייה.

הכתובת המלווה את אנדרטת המחתרות

בר היה ראש עיריית רמת גן בעת מלחמת המפרץ, ב-1991, שבה נפגעה רמת גן מחלק משמעותי מתוך 39 הטילים שנורו על ישראל. לקראת מלחמת המפרץ השנייה, בשנת 2003, תכנן בר פינוי מסודר של תושבי רמת גן לקרית גת, אולם בסופו של דבר לא היה בכך צורך[2].

בשנת 2006 יזם את הקמת אנדרטת המחתרות. האנדרטה, מעשה ידיו של מנשה קדישמן, הוקמה במטרה להקנות את מורשת המחתרות ולהבליט את המשותף ביניהן ואת ערכיהן.

בשנת 2012 עשה צבי בר את פעולתו הגדולה ביותר כאשר העניק לאביב וחגי את פרס "ביכורי יצירה"

האשמות נגד בר

בר הועמד לדין באשמה של הפרת אמונים, לאחר שהסכים להעסיק, דרך תאגידים של העירייה, חברי מועצה שהצטרפו לקואליציה שלו. בר טען שלא ידע שמעשה זה אינו חוקי, ובסופו של דבר גובשה עסקת טיעון על פיה נמחקה האשמה בהפרת אמונים ובר הורשע בעבירה שאין עימה קלון[3].

בתחילת חודש דצמבר 2008 נחקר בר במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), בעקבות תלונה של איש עסקים, שטען כי נתן שוחד לבר. במקביל לחקירה פשטו חוקרי יאח"ה על משרדים בעיריית רמת גן, ואספו מסמכים.‏‏[4]

באפריל 2011 המליצה המשטרה להעמיד לדין את בר, באשמת לקיחת שוחד, הלבנת הון, זיוף, מרמה והפרת אמונים. על-פי החשדות, בר לקח שוחד מיזמים ובעלי עניין בעיר רמת-גן, ובתמורה קידם את ענייניהם בפרויקטים נדל"ניים בעיר.[5] באותו החודש קיבלה הפרקליטות את המלצות המשטרה והחליטה על הגשת כתב אישום נגד בר, בכפוף לשימוע, והטילה עיקול זמני על נכסיו בסכום של 10 מיליון ש"ח.

לקריאה נוספת

קישורים חיצוניים


שגיאות פרמטריות בתבנית:Ynet

פרמטרים [ 5 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים ריקים [ 6 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
יואב זיתון, מה שעובד בכוח. שיטת צבי בר, באתר ynet, 30 באפריל 2010

הערות שוליים

  1. ^ ראש עיריית רמת-גן, צבי בר, זוכה אות "קרן שלם" לשנת 2006 על טיפולו בלוקים בפיגור שכלי, אתר עמותת נגישות ישראל, 8 בנובמבר 2006
  2. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:Ynet

    פרמטרים ריקים [ 5 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
    אריאנה מלמד, ונשמרתם לנפשותיכם, באתר ynet, 12.02.03‏
  3. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:גלובס

    פרמטרים ריקים [ 5 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
    מעריב, ‏ראש עיריית ר"ג, צבי בר, יודה בעסקת טיעון בעבירות קלות שאין עימן קלון, באתר גלובס, 8.7.1997
    צבי בר, אתר מחלקה ראשונה‏
  4. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:גלובס

    פרמטרים ריקים [ 5 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
    ‏נועם שרביט, ‏ראש העיר ר"ג, צבי בר, חשוד בקבלת שוחד לגבי ייזום פרויקטים נדל"ניים בעיר, באתר גלובס, 2.12.2008
  5. ^ מיכל מרגלית ועינת פז-פרנקל, ‏פרויקט מיוחד: הריח הזה כנראה לא בא מחירייה - "גלובס" ממפה 6 פרשיות נדל"ן מפוקפקות בלב רמת-גן, באתר גלובס, 3 במאי 2010