ויקיפדיה:כיכר העיר/ארכיון 147

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף


מיזם ויקישטעטל[עריכת קוד מקור]

רק עכשיו שמתי לב למיזם ויקישטעטל, שמטרתו להעלות לוויקיפדיה ערכים על קהילות יהודיות שנכחדו בשואה, ולהעניק להן על ידי זאת זיכרון, שם ופנים. המיזם כבר הניב עשרות ערכים, ויש בו מקום לכולנו, בכתיבת ערכים נוספים, בהגהה, בהוספת תמונות ובכל מה שוויקיפדים יודעים לעשות. דוד שי - שיחה 05:41, 18 במרץ 2020 (IST)

שלום לכולם, יש גם תחרות כתיבה בהכנה מתקדמת (ראו שם בלשונית), וגם ניסיון לקדם את המיזם ללמידה רב־תחומית במערכת החינוך (במקום בחינות הבגרות שמתבטלות). נשמח שכל אחד שיוכל לתרום ייכנס ויתרום מהידע שלו וכישוריו :) תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 17:07, 18 במרץ 2020 (IST)
בס"ד אני כבר שם, ואני עושה ויקיפדיה:ויקיזציה, זה מיזם מדהים ונפלא שמובילה אותו משתמשת חדשה, (לפחות לי), ומדהים לראות מה מסוגלים לעשות משתמשים חדשים בקהילה. ליאתשיחה • (מישהי שאיכפת לה) 20:51, 19 במאי 2020 (IDT)

"מתקפת איכות" על ערכים בנושא הלחימה בדרום לבנון (1985–2000)[עריכת קוד מקור]

שלום! בעוד שבועות אחדים ימלאו 20 שנה לנסיגת צה"ל מדרום לבנון. במקביל, לאחרונה, נפתחה קבוצת פייסבוק בשם "סיפורים מלבנון - מה שקרה במוצבים", אליה הצטרפו כבר יותר מ-10,000 חברים תוך זמן קצר מאד. חשבתי שאפשר לנצל את זה לשיפור משמעותי של הערכים העוסקים בנושא זה. אשמח למתנדב/ים שיעזרו לי בניהול. וכמובן לרעיונות לחומר חסר בערכים הקיימים ולערכים חסרים. תודה מראש, ‏עמיחישיחה 15:20, 13 באפריל 2020 (IDT)

נושא חשוב ומעניין. אשמח לסייע. (שימנשמע?) מה, אין? 15:36, 13 באפריל 2020 (IDT)
משתמש:Oren1973 עסק רבות בנושא.אודי - שיחה 17:54, 13 באפריל 2020 (IDT)
תודה לשניכם! תודה שי על פתיחת דף ויקיפדיה:מתקפת איכות/רצועת הביטחון בלבנון. אשמח להערות ותוספות לפני שנשיק רשמית את מתקפת האיכות. תודה רבה, ‏עמיחישיחה 23:20, 13 באפריל 2020 (IDT)
אשמח להערותיכם לפני השקת מתקפת האיכות - ויקיפדיה:מתקפת איכות/רצועת הביטחון בלבנון. תודה, ‏עמיחישיחה 18:38, 16 באפריל 2020 (IDT)
אני רוצה לפרסם את הדף ויקיפדיה:מתקפת איכות/רצועת הביטחון בלבנון בשעות הקרובות. יש עוד הערות? תודה רבה, ‏עמיחישיחה 23:59, 18 באפריל 2020 (IDT)
יצאנו לדרך! ויקיפדיה:מתקפת איכות/רצועת הביטחון בלבנון תודה רבה לכל העוזרים! ‏עמיחישיחה 10:46, 20 באפריל 2020 (IDT)

אני שמח לעדכן שכבר נכתבו יותר מ-20 ערכים חדשים וגם קבלנו תמונות ברישיון חופשי, שאת חלקן כבר העלינו. בימים הקרובים יהיה הרבה "רעש" סביב יום השנה ה-20 לנסיגה מלבנון ולכן נראה לי שכדאי להאריך את מתקפת האיכות ו/או לקיים בה שלב נוסף. מה דעתכם? ‏עמיחישיחה 11:39, 21 במאי 2020 (IDT)

התבצרות ראש הממשלה[עריכת קוד מקור]

בשנת 1980 (או 1979) נסעתי לירושלים, ומעשה שטן, בדיוק ליד הקצה של משרד ראש הממשלה נעצרה מכוניתי מחמת התרוקנות מכל הדלק. תוך שניות מעטות הגיע אלי מאבטח וביקש שאסתלק. לאחר שהסברתי לו מדוע אינני יכול להסתלק, קרא למאבטח נוסף, והשניים דחפו את מכוניתי כך שתחנה במרחק בטוח מהבניין. כיום אירוע כזה לא יכול להתרחש, משום שהאזור מגודר, והכביש שבו נסעתי חסום לתנועת פשוטי העם. האם ידועים לכם שלבי ההתבצרות באזור זה?

רחוב בלפור, שבו שוכן מעון ראש הממשלה, היה אף הוא פתוח לתנועה לפחות עד שנת 1997. ליד הבניין עמדו שומרים חמושים, שלא הססו לעבור לתנוחת ירי כשחששו מאיום (אל תשאלו איך אני יודע), אבל הרחוב היה פתוח לתנועה. מאז הרחוב נחסם לתנועה, והאזור הסגור לתנועה הלך וגדל, וכעת הוא אף מוסתר בווילון שחור ענק (אולי מפחד צלפים או מרגלים). האם ידועים לכם שלבי ההתבצרות באזור זה? דוד שי (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

ב-2015 עברתי באזור המגודר הזה. הייתי צריך לעבור בדיקה בכניסה, אבל לא הייתי צריך להסביר למה אני רוצה לעבור שם. עברתי גם בספריית שוקן ואפילו צילמתי שם (אולי באמת נעלה כמה מהתמונות לפה. הם לא היו מאוד טובות בגלל התאורה, אבל כנראה שיותר טוב מזה לא נצליח להשיג, לפחות כל עוד נתניהו ראש ממשלה). השנה רציתי לעבור שם שוב, וכבר לא נתנו לי. האמת שאני אפילו לא זוכר אם הוילה היתה אז בתוך המתחם הסגור או לא. עכשיו היא בטוח כן. emanשיחה 11:44, 17 באפריל 2020 (IDT)
לפי חסימות הוייז שכבר קרוב לשנה וקצת באזור רחוב בלפור,רחוב שופן ורחוב דוד מרכוס סגורים לפשוטים העם. אם אני לא טועה משכן הנשיא זה בכניסה השנייה,דהיינו יש כניסה נפרדת לעם וכניסה לנשיא. אני מניח שזה לחלק של הבית.

--90Desertboy - יום נעים - שיחה 16:58, 17 באפריל 2020 (IDT)

אם אני לא טועה במסגרת פרויקט אלמוג הפלצני שבקריית הממשלה - ממול משרד החוץ הוא סוג של תת קרקעי אך השקיפות בממשלה המעבר הנצחית לא מספיק טובה בלשון המעטה שנוכל לדעת איך זה מתקדם. אלא אם מישהו מהצא'ט כאן עובד באזור ויכול להגיד איך הפרויקט מתקדם, במידה וכמובן אפשר לראות את הפרויקט --90Desertboy - יום נעים - שיחה 17:04, 17 באפריל 2020 (IDT)
דוד שי, אם אני זוכר נכון, מיד לאחר הפיגוע בקפה מומנט שמו שם בטונדות ומאז התחיל כל העניין. מעניין לנסות "לעבור" שם ב-Google Street View, רחוב בלפור עצמו כלל לא צולם, אבל גם "נסיעה" שגרתית לאורך רחוב עזה תתן תמורה מלאה למחיר. ביקורת - שיחה 16:30, 22 באפריל 2020 (IDT)
חלפתי היום במעלה רחוב עזה וליד בלפור. עלי לציין שהמסך השחור סולק. יואב ר. - שיחה - נופי חלונות 10 22:48, 22 באפריל 2020 (IDT)
בתור תושבת האיזור אני בהחלט יכולה להרחיב את העניין. עד רצח ראש הממשלה היו מאבטחים ברחוב, אבל הוא לא היה חסום בשום צורה. ראשי הממשלה היו נוהגים לצאת מביתם לרחוב, ללחוץ את ידיהם של התושבים, ורק אז להכנס למכוניתם. לאחר רצח רבין הכל השתנה. המעון עבר שיפוץ מסיבי. החומה סביב המתחם הועלתה בעוד מטר וחצי והושם מחסום ברחוב בלפור לכניסת כלי רכב. היה זה מחסום משטרתי מפלסטיק, כזה שפשוט גוררים הצידה. בשנים שחלפו מאז החליפו את המחסום הפשוט בסדרה של מכשולים. קודם מחסום אחד, אחר כך מחסום נוסף. הם כיסו את הבניין ממול (מתחם טרה סנטה) בבד ירוק כדי שלא יוכלו לראות את הרחוב משם. באיזה שהוא שלב הם סגרו את הרחוב גם לתנועת הולכי הרגל, ונבנו שערים מיוחדים בכניסות השונות. את מחסום הבד שהזכרתם קודם הם תולים כל פעם שהם מקיימים תירגול ביטחוני (משהו שקורה כל כמה חודשים). לקראת הביקור של טראמפ בארץ הם התקינו מבנה ענק מעל הרחוב עצמו. המבנה היה אמור להיות זמני, אבל נחפר כמה מטרים בתוך האדמה עם בטון יצוק. אז כנראה שזה לא כזה זמני. בנוסף למחסומים שיש ולשערים, הוקם עוד שער מכני עשוי מתכת אותו נועלים בלילות. לא ברור לי למה חמש מליון המחסומים הקודמים לא הספיקו אבל נו טוב... . כיום רק תושבי הרחוב עצמו יכולים לעבור שם, וכל אדם אחר, (ברכב, או ברגל) חייב הזמנה מתושב הרחוב. דריה - שיחה 14:03, 26 באפריל 2020 (IDT)
וזה היה התירוץ לבנית בית ראש הממשלה החדש - שוב כמו שאמרתי יהיה תת קרקעי אך אין שום שקיפות בממשלה הזו, אני די בטוח שגם לא נשמע בגלל הסודיות של הפרויקט (אם היינו טיפה יותר מקשיעים בתירוץ זה היה טוב אבל שיפוץ הבית הלבן עשה כותרות גרנדיזות בכל העולם אבל כמו שאמרו מעליי - כל עוד נתניהו שולט במדינה שקיפות לרוב מושג תיאורטי) אגב אני רק שאלה - האם אפשר לדעת מי מוזמן או שצריך ממש להגיד לשומרים - הייתי אומר שזה לא הגיוני אבל במדינה מוכה טרור כמו שלנו לא יפתיע --90Desertboy - יום נעים - שיחה 15:13, 26 באפריל 2020 (IDT)

אי אז בשנות ה-90 של המאה ה-20 הלך לי הגיר בדיוק ברמזור של הכניסה לירושלים. בעודי מנסה להבין מה עלי לעשות, עברה שיירה ארוכה של מכוניות משטרה וכאלה שאני מניח שכלל גם את רכבו של ראש הממשלה, מימיני ומשמאלי ופשוט התעלמו מקיומי. לאחר כמה שניות אני מרגיש את הרכב שלי זז. חבורה של צעירים הגיעה מהטרמפיאדה והזיזה את המכונית פנימה לפנייה לגבעת שאול. זו ההזדמנות להודות להם. עדירל - שיחה 21:42, 27 באפריל 2020 (IDT)

אכן, חסכו לך אי נעימות ופרצוף חמוץ מהשומרים באזור - בישראל זה נחשב הצלה. --90Desertboy - יום נעים - שיחה 15:32, 1 במאי 2020 (IDT)

ויקיפדיה:סריקת ספרים[עריכת קוד מקור]

לאור המצב, וסגירת הספריות הצביוריות השונות, רציתי להציע לפתוח מיזם חדש.
ישנם הרבהו יקיפדים, שיש בביתם ספרים שונים, הנצרכים לויקיפדים אחרים לצורך כתיבת ערכים. הרעיון שלי והא לפתוח דף בו יהי ניתן לבקש סריקה של קטעים מספרים לצורך כתיבת ערכים. אמשח לשמוע את דעתכם, מי מי בעד, ומי ישמח להשתתף במיזם.
שבוע טוב.david7031שיחה • כ"ה בניסן ה'תש"ף • 22:23, 18 באפריל 2020 (IDT)

נשמע רעיון נחמד. אשמח לשתף במה שיש אצלי. שמזן (שיחה) • ערכי בראבו22:40, 18 באפריל 2020 (IDT)
על פניו כן, אבל זו בעיה עם זכויות יוצרים. צריך למצוא רישיון מתאים ולקבוע כללים ברורים. קורה בפועל שעורכים (גילוי נאות: גם כותב שורות נמנה בהם) מעלים סריקות לצרכי דיון בדף שיחה וכיוצא באלה (ומבקשים אחר כך למחוק), אבל כדי לפתוח במיזם מסוג זה באופן רשמי צריך לגבש כללים ולבדוק אם זה עולה בקנה אחד עם הוראות החוק ונהלי ויקימדיה. מה דעתם של משתמש:Deror avi ומשתמש:Geagea? דגש חזק - שיחה 22:45, 18 באפריל 2020 (IDT)
האם זו עבירה לשלוח סריקה כזאת באימייל? Liad Malone - שיחה 22:55, 18 באפריל 2020 (IDT)
אם הסריקה נעשתה לצורך שליחת אימייל, הדבר מותר לפי סעיף 26 לחוק זכויות יוצרים, ובלבד שההעתקה עצמה חוסה תחת שימוש הוגן, כהגדרתו בסעיף 19 לחוק. דגש חזק - שיחה 23:01, 18 באפריל 2020 (IDT)
אכן, שכחתי לציין שהרעיון הוא לסרוק על מנת לשלוח בצורה פרטית. אם מישהוא יודע מה היקף החומר שמותר במסגרת שימוש הוגן, אשמח לשמוע.david7031שיחה • כ"ה בניסן ה'תש"ף • 23:06, 18 באפריל 2020 (IDT)
כבר עניתי (בדואל) למי ששאל. אפשר לסרוק עמודים בודדים (אפילו פרק שלם) לשימוש של לימוד עצמי - ובלבד שלא מפרסמים את זה (זאת אומרת, ויקיפד שסורק לעצמו או מצלם לעצמו בספרייה ולוקח הביתה - זה שימוש הוגן כי זה לימוד עצמי). אותו הדבר - אם ויקיפד אחד סורק ושולח לחברו בדואל (אבל רק לחבר אחד - לא לעשרות או אפילו לא לשלושה), ובטח שלא מפרסמים את הסריקה בשום מקום ציבורי. דרור - שיחה 23:08, 18 באפריל 2020 (IDT)
רעיון ממש מצוין, אשמח להיעזר בו ולעזור בו. פתחתי את הדף ויקיפדיה:בקשות סריקה, וחנכתי אותו עם שתי בקשות שלי. דוד שי - שיחה 23:58, 18 באפריל 2020 (IDT)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

באותו ענין, רק להזכיר שאתר אוצר החכמה פתוח חינם כאן. וכן אתר כותר פתוח בחינם כאן לחודש בהקלדת קוד קופון 'רקבריאות' במילה אחת (לאחר הרשמה). לאתרים נוספים ראו כאן בברכה בן-ימין - שיחה 22:31, 19 באפריל 2020 (IDT)

בית ספר ויקיפדיה - שיעור הזיכרון לשואה ולגבורה[עריכת קוד מקור]

שלום לכולם! בשבוע שעבר פעל שיעור ספורט במסגרת בית הספר ויקיפדיה, בו נכתבו 38 ערכים חדשים! השבוע מתקיים במסגרת המיזם שיעור הזיכרון לשואה ולגבורה, לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה, בו ניתן לכתוב ולערוך ערכים בנושא השואה ומלחמת העולם השנייה - אירועים, גטאות, מחנות ריכוז, אישים, הנושאים בתרבות ועוד. כולם מוזמנים להצטרף למיזם ולקחת חלק פעיל בשיעור החשוב. שבוע טוב! GUNR7229 - שיחה 01:14, 19 באפריל 2020 (IDT)

מיותר או עדיף?[עריכת קוד מקור]

אתמול שמעתי מחבר במושב כי בגלל המצב הכלכלי הזיקוקים לא יפוצצו השנה, לדעתי עדיף שזה כן יושמש מכיוון שזה יכול טיפה להעלות את המורל - שבתחתית למיטב הבנתי. השאלה היא אם אתם חושבים שזה מיותר או עדיף? 90Desertboy - יום נעים - שיחה 09:23, 20 באפריל 2020 (IDT)

מחד זה יכול ליצור התקהלויות ויש לכך עלות כספית גבוהה שמתעלה לאור הקיצוצים הצפויים. זה יאלץ אנשים נטולי מרפסות לצאת החוצה אם יירצו להחין בזיקוקים היטב. עניין נוסף הוא שבהפרחת זיקוקים ההנאה גוברת כאשר זה נעשה כחלק מאירוע, ולא במנותק מאירוע רב משתתפים. מצד שני זה משמח אנשים, זה יכול להיות חגיגה בקטנה ומשהו שעוד נשאר לאור ביטולי האירועים אני ממליץ על ביטול Nirvadel - שיחה 20:18, 20 באפריל 2020 (IDT). Nirvadel - שיחה 20:18, 20 באפריל 2020 (IDT)

קורונה - ישראל בהשוואה למדינות המערב[עריכת קוד מקור]

אני משתף אקסל שמעודכן יומית. בחרתי את מדינות המערב דווקא, משום שאני יכול לסמוך על נתונים ממדינות בעלות מסורת דמוקרטית ארוכה, עם מערכת בריאות מפותחת שמסוגלת להנפיק נתוני אמת.

תמונת מצב יומית:
במוות למיליון איש - ללא שינוי - מקום שישי המכובד.
בחולים למיליון איש - ללא שינוי במקום העשירי, טיפה מעל החציון.

ההפתעה הגדולה - בבדיקות למיליון איש זינקנו למעלה למקום השני!

קישור לקובץ: https://www.dropbox.com/…/%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%A0%D7…

הכחשת שואת יהודי בולגריה בויקיפדיה האנגלית על-ידי עורכי ימין קיצוני מויקיפדיה הבולגרית[עריכת קוד מקור]

דיון מדהים שרצוי שמשתמשי ויקיפדיה העברית ישתתפו בו. מתקיים פה דיון האם שם הערך צריך להיות "Holocaust in Bulgaria" (שואה בבולגריה) או "Rescue of the Bulgarian Jews" (הצלת יהודי בולגריה). אם פילוג ההצבעות נראה לך מוזר - כל התומכים ב"שואה בבולגריה" הם משתמשים בויקיפדיה האנגלית. כל המתנגדים הם משתמשים שבעיקר עורכים בויקיפדיה הבולגרית, בה העורכים הבולגרים התבקשו להופיע להצבעה. בבולגריה השלטונות הבולגרים שלחו יהודים זרים, גם בשטחים הכבושים על-ידי בולגריה וגם יהודים ללא אזרחות, אל מותם. יהודי בולגריה עם אזרחות הוחזקו בגטאות, תחת מעצר בית, גורשו מסופיה עיר הבירה, ורכושם הוחרם על-ידי השלטונות. הצאר הבולגרי התכוון לשלוח גם את יהודי בולגריה אל מותם, אך ברגע האחרון הוא שוכנע (בין השאר בשל המצב הגרמני הקשה בחזית המזרחית, ההפסד היה כבר אז ברור) שלא לשלוח אותם בטרנספורטים (אלא "רק" להחרים את רכושם, לטרנספר אותם מהבירה, וכו....). זה דומה קצת למצב בהונגריה בין1943 ל1944 (שגם נמנעה מטרנספורטים עד שהגרמנים כבשו את הונגריה ב1944). מכל מקום, בבולגריה גורמי כנסיה מלוכנים מטפחים את המיתוס שבולגריה הייתה מקום שהתייחס ליהודים באהדה (כמו דנמרק) והערך הזה הוא חלק מהמיתוס. בישראל יהודי בולגריה מוכרים כניצולי שואה. ביום הזיכרון לשואה ולגבורה אל לנו לקבל הכחשת שואה בוטה שכזו בויקפדיה! צאו להצביע ולהשפיע: [1].דרור שחר - שיחה 08:34, 21 באפריל 2020 (IDT)

אז עכשיו גם אנחנו "התבקשנו להופיע להצבעה". מכתב את Assayas. ביקורת - שיחה 10:43, 21 באפריל 2020 (IDT)
התיאור של דרור שחר לא הכי מדויק, אבל זה לא רלוונטי לעניין. לאורך שנים הומצאו תילי תילים של שקרים ובדיות, כגון הנרטיב המזויף שהמלך הורעל כי סרב למסור את היהודים. הבולגרים אחראים לגירוש 11,343 יהודי תראקיה ומקדוניה ולמותם של כל היהודים אזרחי בולגריה שהתגוררו בשטחים הכבושים על ידי גרמניה הנאצית-צרפת, צ'כולסלובקיה, יוון ועוד. הנושא עלה על סדר הין כאשר נעצר ביוון ד"ר שאול מיזאן. הגרמנים פנו למשרד החוץ הבולגרי בשאלה איך לנהוג באזרח הבולגרי?. משרד החוץ השיב - שממשלת בולגריה אינה מתעניינת לחלוטין בגורל היהודים אזרחי בולגריה המתגוררים בארצות הכבושות ואין לפקפק בהחלטה לגרשם. מאות גורשו אל מותם. בארכיונים שמורים מכתבי הקונסולים הבולגרים שפנו למשרד החוץ בבקשה לעזור ליהודים אזרחי בולגריה, והם נענו בשלילה או לא נענו בכלל. בחלק מהמקרים הקונסולים פשוט התחננו, אך לשווא. נח מאד לבולגרים להציג את הצלת יהודי בולגריה ולהתעלם מהשאר. ביזיון. --Assayas - שיחה 10:54, 21 באפריל 2020 (IDT)
המונח "הצלה" כוזב לחלוטין. הצילו ממי? מעצמם! לא היו גרמנים בבולגריה. אם אני נמנע מלרצוח אדם, אני לא יכול לדרוש פרס על ש"הצלתי אותו". בניגוד גמור לכך, המחתרת הדנית בסיוע הציבור הדני הרחב הצילה את היהודים מפני הנאצים ששלטו בדנמרק ועמדו לאסרם ולגרשם. דב ט. - שיחה 11:23, 21 באפריל 2020 (IDT)
אכן. חוצפה היא שהבולגרים דורשים פרס על שלא טבחו ביהודים בארצם או גירשו אותם, אע"פ שבולגריה לא נכבשה או נשלטה כארץ חסות על-ידי הנאצים, ולפיכך "הגנתם" של שלטונותיה על היהודים לא דרשה מהם שום מחיר או סיכון. בולגריה היתה מספיק עצמאית כדי לסרב אפילו להשתתף בפלישה לברית המועצות, בניגוד לרומניה והונגריה. את גירושם ורציחתם של יהודים שנפלו לתחום שלטונם בשטחים שכבשו הם מצניעים. דב ט. - שיחה 11:18, 21 באפריל 2020 (IDT)
כתבתי שם באריכות. --Assayas - שיחה 11:49, 21 באפריל 2020 (IDT)
מדובר באנטישמים וחלאות המין האנושי, חבל לטרוח ValgrenValverde - שיחה 20:24, 21 באפריל 2020 (IDT)
אני מבין שמדובר באוסף של חלאות אבל האם באמת חבל לטרוח? אני לא בטוח. אני נוטה להסכים עם דרור שחר על הצורך להצביע. להביט לאופק - שיחה 08:19, 22 באפריל 2020 (IDT)
לא מדובר על הצבעה. אין טעם ללכת לשם ולחזור על נימוקים של אחרים. מה שאפשר לעשות זה ללכת לשם, לקרוא בעיון את הדיון, ולתרום לו נימוקים חדשים או לסתור נימוקים שגויים שהועלו בו. Tzafrir - שיחה 09:26, 22 באפריל 2020 (IDT)

מה לנו כי נלין? אצלנו בשואת יהודי הונגריה הפתיח הרחב מאוד מתעלם מהגירוש של עשרות אלפי יהודים (שלא היו אזרחי הונגריה) מהונגריה והשטחים שסופחו אליה, אל מותם, על ידי ההונגרים בקיץ 1941. מבחינת הפתיח שואת יהודי הונגריה לא התחילה לפני מרץ 1944. 147.161.15.135 09:46, 24 באפריל 2020 (IDT)

תודה לאנונימי על תשומת הלב וההערה החשובה. ניסיתי כעת לשפר מעט את המצב שם, אם כי הסקירה בערך עודנה לוקה בחסר רב. אבי גדור - שיחה 10:29, 24 באפריל 2020 (IDT)

Could somebody translate this navigation template of Afroasiatic wikipedia to hebrew wikipedia?Afroasiatic wikipedia:Template: --Kaiyr - שיחה 15:19, 22 באפריל 2020 (IDT)

קטגוריה:ויקיפדיה: ערכים לאיחוד - קטגוריה נטושה[עריכת קוד מקור]

לא מצאתי מקום מתאים אך לדעתי הנושא כבר קריטי. רוב הערכים בקטגוריה:ויקיפדיה: ערכים לאיחוד כבר קרוב לחצי שנה - חודשיים נמצאים שם. רוב הדיונים שם נטטשו ללא סיבת נראת לעין - איני יודע אם רק למפעילי מערכת או גם ל"פשוטי העם" ניתן. אשמח לעזרה או הבהרה --90Desertboy - יום נעים - שיחה 19:08, 24 באפריל 2020 (IDT)

אם כבר, אז גם קטגוריה:ויקיפדיה - מועמדים לערך מומלץ שמרבית הערכים בה כבר מומלצים. טל (רונאלדיניו המלךשיחה) 19:20, 24 באפריל 2020 (IDT)

יום הולדת 10 כעורך בויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

10 שנים, לך תזכור!

יאיר הנווט - שיחה 13:50, 26 באפריל 2020 (IDT)

מ ז ל ט ו ב ! . עד 120 שנה (והרבה הרבה ערכים).david7031שיחה • ב' באייר ה'תש"ף • 13:59, 26 באפריל 2020 (IDT)
תודה רבה :-) יאיר הנווט - שיחה 09:44, 27 באפריל 2020 (IDT)
מ ז ל ט ו ב ! - שתזכה לקידום בשנה הבא 90Desertboy - יום נעים - שיחה 10:43, 27 באפריל 2020 (IDT)
עוד השנה! יאיר הנווט - שיחה 12:35, 27 באפריל 2020 (IDT)

היום התפרסם בחדשות ששרון כידון, מנחת טקס פרס ישראל, הודיעה שהיא מסרבת להעניק את הפרס לרב יעקב אריאל בשל התבטאויתיו בעבר.
לא אכנס לשאלה אם התבטאויותיו היו ראויות, וזכותה של הגברת שלא להסכים איתם, ואפילו לחשוב שזו סיבה לשלול ממנו את פרס ישראל. אבל במקרה כזה, היה עליה להתפטר. כשהיא עומדת על הבמה (הוירטואלית, אם הבנתי נכון, או משהוא דומה) במנחת הטקס, היא אינה עומדת שם כנציגה של עצמה. היא עומדת שם כנציגה של מדינת ישראל שהחליטה, למרות דעותיו של הרב אריאל, שראוי להעניק לו את הפרס. אם הגברת כידון חושבת שזה לא ראוי, עליה לתת למישהוא שכן מסכים עם עמדת המדינה להעניק את הפרס. לא ייתכן שעובד ציבור יפעל בניגוד לעמדת המדינה אותה הוא מייצג.
רק פורק.david7031שיחה • ד' באייר ה'תש"ף • 11:15, 28 באפריל 2020 (IDT)

מה, ולוותר על המאמר ב"הארץ" שמשבח (באומץ, אלא מה) את המעשה ה"אמיץ"? עוזי ו. - שיחה 11:30, 28 באפריל 2020 (IDT)
היא תיאמה עם המארגנים שמישהו אחר ישוחח אתו בעת קבלת הפרס. אז אם יש על מה להתלונן הרי זה על החלטת המארגנים. אבל סביר להניח שהמארגנים עצמם שוחחו על כך מראש עם הרב וקיבלו את הסכמתו המלאה. Ronam20 - שיחה 12:08, 28 באפריל 2020 (IDT)
הבעיה היא לא טכנית, ואני לא חושב שכבודו של הרב נפגע. אכן, גם המארגנים ראוי להם שיתביישו על שנענו לבקשה הזו.david7031שיחה • ד' באייר ה'תש"ף • 12:25, 28 באפריל 2020 (IDT)
למה שהיא תוותר על המשכורת השמנה אם גם איתה היא יכולה לעשות מה שבא לה (ולקבל שבחים נלהבים מארגוני הנשים)? אבי גדור - שיחה 13:36, 28 באפריל 2020 (IDT)
למרות שאני מסתייג בחריפות מהרב יעקב אריאל ומדבריו ההומופוביים אני מסכים במקרה זה עם טענתו של david7031. יואב ר. - שיחה - נופי חלונות 10 13:43, 28 באפריל 2020 (IDT)
מי שצריך להתבייש בסיפור הזה היא הממשלה, מעניקת הפרס, שככל כיבוד ממלכתי אחר ערכו הולך ויורד ככל שהשיקולים להענקתו, בחלק מהתחומים, הופכים לפוליטיים יותר (גם לכך יש מאמר ב"הארץ").
מי שבנוסף צריך להתבייש הוא הרב יעקב אריאל, שבפסיקתו שאין להשכיר דירה לזוג לסביות ובדבריו על הומואים הוא מרבה קיטוב בעם וממיט קלון על דתנו. ייתכן שקיים בהקפדה מצוות הרבה, אבל מצוות אהבת ישראל אינה אחת מהן.
אוסיף שברמז דק מן הדק רמזה ועדת השופטים לפרס ישראל שאין דעתה נוחה מפסיקותיו בענייני להט"ב, שהרי ציינה לשבח את עיסוקו ב"הלכות האיש והאישה", להבדיל, כמובן, מעיסוקו בהלכות האיש והאיש ובהלכות האישה והאישה. דוד שי - שיחה 14:09, 28 באפריל 2020 (IDT)
על מה אתה מתלונן? על כך שהממשלה מעניקה פרס ליוצרים גדולים שלא מיישרים קו עם דעותיך? היית בטח רוצה שרק מי שמצביע למפלגה האהובה עליך ושחולק איתך את השקפת עולמך וערכיך יקבל פרס במדינת ישראל, ושההישגים והיצירה לא יהיו פקטור. המדינה העניקה לא פעם פרס ישראל ליוצרים ולאנשים שדעותיהם וערכיהם לא מוסכמים על הכול (יגאל תומרקין, שולמית אלוני) וכו'. הדברים שאתה כותב הם חלק ממגמה עכורה התומכת בשימוש במקל ובגזר ממשלתיים לעיצוב דעות יוצרים (וכבר הדבר בא לידי ביטוי מכוער ומקומם כשנשלל פרס ישראל משניצר כי העז להביע את דעתו הלא "נכונה פוליטית"). Ronam20 - שיחה 14:52, 28 באפריל 2020 (IDT)
על מי מגנים פה? על אדם בעל השפעה שכינה ציבור שלם 'נכים' וטען שלא כדאי להשכיר דירה לזוג נשים אך ורק בשל נטייתן המינית. האם היה עולה על דעתם של המגנים על הרב יעקב אריאל לצודד במתן הפרס לאדם שהיה מכנה את הציבור הדתי 'נכים' והיה ממליץ שלא להשכיר לדתיים דירה? פריזמה מקצועית ונפש אפלה ודי לחכימא. להביט לאופק - שיחה 16:15, 28 באפריל 2020 (IDT)
על אדם ששומו שמיים, חושב שנטייה הומוסקסואלית היא סוג של נכות. אפשר לחשוב. דעה לגיטימית גם אם אפשר להתווכח עליה. כך גם לא יעלה על הדעת לשלול פרס ישראל מיוצר שסבור שדת היא נכות רגשית או ניוון (עמדה שנראה לי שאתה מזדהה אתה). ובצדק לא יעלה (וכי חסרים מקבלי פרס ישראל שסבורים כך?). הגיע הזמן להפסיק עם טרור המחשבות. Ronam20 - שיחה 16:40, 28 באפריל 2020 (IDT)
אתה כנראה לא במסלול חבר. אנסה לכוון אותך למציאות. פרס גרמניה (נניח שיש) לאדם שחושב שהיהודים הם נכים או טפילים. פרס ירדן (נניח שיש) לאחמד שחרורי שמאמין שיהודים הם כינים ודינם מוות. ועוד עוד. טרור מחשבות לא. שלילת פרס ישראל ממכוער נפש, שכזה אכן כן. דרך אגב דעתו של אחמד שחרורי בנוגע ללהט"ב דומים באורח מפליא לדעותיהם של אותם רבנים אשר מספר ויקיפדים מגן עליהם בחירוף נפש משל היו חסידי אומות העולם. בושה? לא חרפת עולם ובזיון שהשטן לא ברא. להביט לאופק - שיחה 16:49, 28 באפריל 2020 (IDT)
אה, ידעתי שנגיע לנאציזם במוקדם או במאוחר (חוק גודווין), כאילו כל מי שלא מתיישר עם הקו הפרוגרסיבי הוא לפחות יוליוס שטרייכר. בדיוק לכך התכוונתי כשדיברתי על "טרור המחשבות" שלא מאפשר אפילו חריגה קלה מדעותיהם של נותני הטון. אבל אם כבר הגענו לנאציזם אזכיר שזוכה פרס ישראל הידוע, יגאל תומרקין קיבל את פרס ישראל אחרי שאמר שכשהוא רואה את החרדים הוא מבין את הנאצים. באותו טקס המנחים לא סירבו לשוחח איתו, אגב. Ronam20 - שיחה 16:58, 28 באפריל 2020 (IDT)

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── אצל אנשים שפוים וחופשיים המלחמה בגזענות ובשנאה לא נעצרת במקום אחד. כאשר החלה רדיפת חרדים ברשתות החברתיות עקב הקורונה אני יצאתי נגד הרדיפה הבזויה הזאת. פרס ישראל לא צריך להנתן לאנשים שדעותיהם מפיצות שנאה ושמלבים דרך הסתה שיח פוגעני ומבזה. דין תומרקין מבחינתי כדין קבוצת הרבנים החשוכים. אתה מעיד על יחס שונה ואני מסכים איתך. היחס השונה הזה חייב להפסק ומדיניות אחידה צריכה להיות מיושמת בכל מקום ואתר בלי שום סייגים. ביזית? הסתת? שלם את המחיר. להביט לאופק - שיחה 17:18, 28 באפריל 2020 (IDT)

"אצל אנשים שפויים וחופשיים" אמרת, ובאבחת מקלדת אחת כינית קבוצה שלמה של אנשים "לא שפויים". אם אהיה מנחה של פרס עורכי ויקיפדיה המצטיינים, אבקש מהמפעילים שמישהו אחר יגיש לך אותו ולא אני. Ronam20 - שיחה 17:32, 28 באפריל 2020 (IDT)

כרגיל, הדרך לשפוט היא לחשוב על מקבילה הפוכה. נניח שמנחה דתי היה מסרב להעניק את הפרס לאחד הזוכים, בגלל דעותיו הפרו-להט"ביות, או השמאלניות, וכדומה. וכמובן, המארגנים אישרו לו את זה. מה דעתכם על מקרה כזה? נרו יאירשיחה • ד' באייר ה'תש"ף • 17:06, 28 באפריל 2020 (IDT)

אחלה רעיון. ומה עם מנהיג חילוני שהיה אומר "מאמינים באלוהים הם נכים"? אין ספק שהיית משבח את זכותו לחופש הדיבור (הרי כבר ראינו זאת בנאום הקומץ, על הרבה פחות מזה), ומגנה מנחה דתי שהיה מסרב לתת לו פרס. דוד שי - שיחה 17:41, 28 באפריל 2020 (IDT)
אתה נגד הענקת פרס ישראל למי שחושב שאמונה היא נכות גם אם הוא יוצר גדול או מדען חשוב? מה יהיה אתכם? מנסים להכניס את כולם לסד מחשבתי בלתי נסבל של תקינות פוליטית. Ronam20 - שיחה 17:46, 28 באפריל 2020 (IDT)
Ronam20 הבנת אותי נכון. אדם שתומך בגזענות, הומופוביה, שנאת חרדים, שנאת ערבים, שנאת ימנים, שנאת שמאלנים, שנאת רפורמים הוא אדם לא שפוי. להביט לאופק - שיחה 17:48, 28 באפריל 2020 (IDT)
דוד שי, התחמקת מתשובה לשאלתי. אדרבה, כל מי שתומך במה שעשתה כידון מוזמן גם הוא לענות ישירות על השאלה הזאת, בלי התחכמויות והתחמקויות. נרו יאירשיחה • ה' באייר ה'תש"ף • 13:49, 29 באפריל 2020 (IDT)
בבקשה: אם מנחה חרדי, ואולי גם חרד"לי, היה מסרב ללחוץ את ידה של אישה, רק בגלל שהיא אישה, היינו רואים בכך דבר טבעי ביותר, שהרי זה קורה מדי יום.
ועכשיו דוגמה נוספת: לפני שנים אחדות הלכתי לשמוע הרצאה (לא תפילה, הרצאה) שניתנה בבית כנסת ברעננה, אך בכניסה דרש ממני רב המקום לשים כיפה על ראשי. איך היית מגיב אם בכניסה להרצאה שלי הייתי דורש מאותו רב להסיר את כיפתו? בשם הדת אנשים מרשים לעצמם מעשים שבכל הקשר אחר ייחשבו לגסות רוח. כן, גם דבריו של הרב אריאל, אם היו נאמרים לא על הומואים, אלא על חילונים, או דתיים, או שחורים, או כל קבוצה אחרת, היו נחשבים לגסות רוח, אבל כיוון שנאמרו על בסיס דת, הם תקינים בעיניך. רבנים חכמים ממנו יודעים את הכלל של הלכה ואין מורין כן, אבל כנראה שהרב אריאל, וגם הרב מרעננה, לא זכו שיהיו ראויים לברכה "שחלק מחוכמתו ליראיו". דוד שי - שיחה 15:08, 29 באפריל 2020 (IDT)
העובדה שיש פה דיון על לגיטימיות השימוש בביטוי 'נכים' לקהילה של בני אדם אך ורק משום נטייתם המינית בעיני היא רעה חולה. העובדה שקריאה של אדם ירא שמים, בעל השפעה שלא להשכיר דירה לנשים בשל נטייתן המינית, נחשבת ללגיטימית בעיני ציבור מסוים היא רעה חולה. ההתנגדות לקריאות הללו נתקלות בזעקות שבר על טרור וניסיון לקבע תקינות פוליטית לכאורה. אבל אשאל שאלה, ראאד סלאח, כמאל חטיב, אחמד שחרורי מחזיקים בדעות כמעט זהות בהתייחס ללהט"ב, הם אנשים יראי שמיים ומתפללים לאל שבמרומים. מדוע יש ריחוק ושנאה בין המחנות הדתיים מהצד המוסלמי ליהודי? מדוע הפיצול? הרי אם נכיר בכך אם לאו, המכנה המשותף הוא רחב ועמוק. להביט לאופק - שיחה 15:45, 29 באפריל 2020 (IDT)
יש עוד משהו משותף: כל צד חושב שיש לו בעלות מוחלטת על הארץ. אני לא מכיר את אחמד שחרורי (איש דת ירדני?). שני האחרים הם מראשי מה שמכונה הפלג שצפוני של התנועה האיסלאמית. כלומר: הפלג בתנועה האסלאמית בישראל שלא מעוניין להשתתף בפוליטיקה ברמה הארצית (הפלג הדרומי מרכיב בפועל את מפלגת רע״ם בתוך הרשימה המשותפת). באופן כללי חברי כנסת מקיימים כל הזמן שיתופי פעולה זמניים לקידום אינטרסים משותפים. אותם חברי כנסת מטעם רע״ם הצליחו למשוך במקרים רבים את כל חברי הכנסת הערבים להצביע כמוה בעניינים שמרניים. אבל כמובן שאם הדתיים מושכים איתם את כל הקואליציה, יכול להיות שבאותה מידה הערבים יאלצו ללכת עם האופוזיציה משיקולים דומים (אלא אם כן מישהו יבטיח להם משהו בתמורה). אבל שוב, אנשי הפלג הצפוני לא משתתפים במשחק הזה ולכן אין בכלל על מה לדבר איתם. Tzafrir - שיחה 22:10, 29 באפריל 2020 (IDT)
דוד שי (וגם האחרים), שוב התחמקת מלענות באופן פשוט וברור על שאלתי. כנראה שהתשובה עליה מביכה אותך. אחזור על השאלה, למקרה שתרצה בכל זאת לענות עליה: נניח שמנחה דתי היה מסרב להעניק את הפרס לאחד הזוכים, בגלל דעותיו הפרו-להט"ביות, או השמאלניות, וכדומה. וכמובן, המארגנים אישרו לו את זה. מה דעתכם על מקרה כזה? נרו יאירשיחה • ו' באייר ה'תש"ף • 12:08, 30 באפריל 2020 (IDT)

ואחרי כל מה שכתבתי לעיל, גם כמה מילים בשבחה של כידון. א. היא הנחתה את הטקס בטוב טעם, בלי ברברת מיותרת שנשמעת לעיתים אצל מנחים אחרים. ב. החלפת המנחים בחלק של הרב אריאל לא הייתה מורגשת, ואילולי הפרסום שעשתה להחלפה, איש לא היה יודע על כך. המסר שאני לומד מכך, הוא שלפעמים עמידה על עקרונות אמורה להיות בין אדם לעצמו, ולא חייבת להיות עניין של החברה.david7031שיחה • ו' באייר ה'תש"ף • 03:02, 30 באפריל 2020 (IDT)

מילים מפוצצות לריק מוחלט. העקרונות והדעות של שרון כידון ראויות לדיון פומבי. דעותיו של יעקב אריאל מחובת כולנו לדון עליהם בפומבי, בדיוק באותה המידה שמסימנים של מחלה קשה אתה לא מתעלם. להביט לאופק - שיחה 08:29, 30 באפריל 2020 (IDT)
עלתה פה טענה מרתקת מה אם מנחה יסרב לתת פרס לבעל דעות פרו-להט"ביות או שמאלניות. כל כך מרתקת הטענה שאני מרותק. להלן התייחסותי לסוגיה: עמדה פרו להט"בית (כפי שתופס אותה הכותב ויאיר את עיני אם טעיתי) היא עמדה שדוגלת בשיוויון זכויות לקהילת הלהט"ב, דהיינו לצמצם או לתקן עוול חברתי. לשים עמדה שכזו מול עמדה שדוגלת בביזוי והשפלת אנשים היא חוסר הבנה קיצוני של מה נכון לחיים משותפים. למה הדבר דומה? לאחד שרוצה לשלול את זכותם של ערבים לשכור דירה, ללמוד, להתפרנס או בכלל לחיות כאן, ומולו אחד שמוצג כבעל עמדה פרו-ערבית (שזה שלעצמו סילוף) הדוגל במתן שיוויון זכויות לערבים. להעמיד שתי עמדות כאלה אחת מול השנייה במעין סימטריה מעוותת מעידה בעיקר על שואל השאלה וגורמת לי לתהות עד כמה באמת המכנה המשותף שלנו 'היהודים', אכן קיים במציאות. להביט לאופק - שיחה 12:50, 30 באפריל 2020 (IDT)
הסבר נא לי, מדוע דבריו של הרב אריאל הם "עמדה שדוגלת בביזוי והשפלת אנשים"? רק לציין, שמי שיקרא את התשובה לעניין השכרת הדירה, ייראה שבינה לבין מה שעשו ממנה, שמיים וארץ. הוא לא פסק שאותן שתי בחרות הן טמאות, ואסור להשכיר להן את הדירה. פנתה אל השואל אישה, וביקשה לשכור דירה למענה ולמען בת זוגה. (יכלה אותה אישה לא להזכיר זאת כלל, והכל היה נמנע, אבל היא בחרה להדגיש זאת, מסיבותיה שלה). פסק הרב אריאל שם משכירים להם כ"זוג", אז זה לא בסדר (אני מניח שהסיבה היא כי זה מראה שהוא מקבל זוגיות זו כזוגיות לגיטמית),אב ל אם אחת מהן שוכרת את הדירה, אין בעיה.
ניתן להתווכח על השאלה האם זו זוגיות לגיטמית, אבל דבריו של הרב אריאל אינם ביזוי והשפלה, ואינם דומים כלל למניעת השכרה לערבים.david7031שיחה • ו' באייר ה'תש"ף • 13:03, 30 באפריל 2020 (IDT)
האם טענתך שלכנות אנשים נכים ולהמליץ לא להשכיר דירות לאנשים ונשים בשל נטייתם המינית הם דברים שאין בהם ביזוי והשפלה? האם הבינותי אותך כראוי? להביט לאופק - שיחה 13:11, 30 באפריל 2020 (IDT)
לא קראת את מה שכתבתי? הוא לא המליץ לא להשכיר בגלל הנטיות המיניות, אלא בגלל המשמעות של זה (היינו הבעיה לא הייתה זהותן של אותן נשים, אלא הצהרתן ששכירת הדירה היא בשביל מימוש הזוגיות המשותפת שלהם, דבר שהרב אריאל מתנגד אליו). (מה תאמר למי שיבוא אליו אדם, ויגדי שהוא רוצה לשכור דירה בשביל לחיות בה עם המאהבת שלו, שהיא אישה נשואה? אם הוא יבוא סתם לשכור דירה, אף אחד לא יפריע לו, ולא יחטט בשאלה מה הוא עושה שם ואת מי הוא מביא לשם. אבל אם הוא מצהיר שזה נעשה למטרה מסוימת, אז אנחנו נתנגד לשיתוף הפעולה עם זה).
לגבי הנכים, ההסבר יותר מורכב מאשר כמה שרוות בכיכר העיר. אם תרצה אשמח להיפגש פעם ולנסות להסביר לך (כשניסיתי פעם להסביר את זה לחבר, לקח לי יותר מחצי שעה, וגם אז אני לא בטוח שהוא הבין).david7031שיחה • ו' באייר ה'תש"ף • 13:32, 30 באפריל 2020 (IDT)
אהה הבנתי. זה לא בגלל שהן לסביות אלא בגלל שהן מצהירות על מימוש אהבתן הלסבית בדירה. ולגבי הנכים זה מסובך להסביר. אני מבין. יש לפעמים דיונים שאני מדפיס ושומר לעצמי. האם אתה מרשה לי להדפיס את הדיון הזה? להביט לאופק - שיחה 14:11, 30 באפריל 2020 (IDT)
זה חשוב להבין. כמה שנאמר ”בינו בוערים בעם וכסילים מתי תשכילו”, ודי לחכימא.
אין חשיבות לשאלה אם אני מסכים, כי שמרתי את ההודעות, ו”שמירת השינויים מהווה את הסכמתך לתנאי השימוש ואת הסכמתך הבלתי־חוזרת לשחרר את תרומתך בכפוף לרישיון CC BY-SA 3.0 ולרישיון GFDL. זוהי גם הסכמתך לכך שקישור או כתובת URL הוא ייחוס מספיק בהתאם לרישיון Creative Commons.”.david7031שיחה • ו' באייר ה'תש"ף • 14:35, 30 באפריל 2020 (IDT)

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── תודה גבר על ההסכמה וציון ההרשאה החוקית. הדפסתי אעשה לזה למינציה אולי גם אמסגר ואתלה על הקיר. תודה דוד ורק אושר. להביט לאופק - שיחה 14:40, 30 באפריל 2020 (IDT)

מסקנה[עריכת קוד מקור]

דיונים בדף כיכר העיר הם ברמת יעילות ועומק של טוקבקים בטמקא. זה לא בהכרח העורכים אלא הפלטפורמה. שומר נפשו ירחק. Ronam20 - שיחה 14:41, 30 באפריל 2020 (IDT)

לדעתי הפלטפורמה מצוינת והבעת הדעות מבורכת אני לומד כאן המון. למשל שהכינוי נכים לאנשים בשל נטייתם המינית הוא לא ביזוי והשפלה. שהקריאה לא להשכיר לזוג לסביות, דירה היא בכלל בשל רצונן של הנשים האוהבות לממש את אהבתן האחת כלפי השניה וזה בסדר גמור. למדתי גם (אמנם ברמז) שמי שמבקש שיוויון או לא מבין דברי רבנים דגולים הוא כסיל. גם למדתי שכאשר השיחה לא הולכת למקום רצוי אז יש ביקורת על כיכר העיר (לא על העורכים אלא על הפלטפורמה). גם למדתי מהיא חברות ווטסאפ נאמנה.. מה זה פיליבסטריות. מה זה כוחנות ווכחנות שקרים וחוצפה. למדתי פה המון בכלום זמן ואני ממשיך תהליך עמוק ארוך ואיכותי במיוחד של למידה מתמדת. תודה לכולם קהילה יקרה. אוהב אתכם. להביט לאופק - שיחה 14:58, 30 באפריל 2020 (IDT)
ואני למדתי שאנשים המחזיקים מעצמם ליברלים וחופשיים חושבים שמי שחושב אחרת מהם הוא 'לא שפוי', ומרגישים עם זה בסדר. יהודי מהשומרון - שיחה
זה בסדר גמור. די ברור שלהביט לאופק עסוק בללמוד דינמיקות חברתיות ובשליחת מיילים, בעוד שהמיזם נועד לכתיבה ושיפור של ערכים. דגש חזק - שיחה 11:37, 1 במאי 2020 (IDT)

בג"ץ מוכן לשמוע רק רבני מחמד[עריכת קוד מקור]

איתמר לוין, בית המשפט העליון נגד המדינה היהודית, באתר News1 מחלקה ראשונה, 26 באפריל 2020. בברכה, ידידיה צבאןשיחה • ד' באייר ה'תש"ף • 16:17, 28 באפריל 2020 (IDT)

מה לעשות, המוסר שלנו שונה מהמוסר התנכי. עבדות אינה מקובלת. ריבוי נשים לא מקובל. ההגדרה של אונס השתנתה לא רק בחוק אלא גם במוסר המקובל. לא מדובר על בית המשפט העליון נגד המדינה היהודית. מודבר על רבנים שונים נגד המוסר המקובל בחברה הישראלית. Tzafrir - שיחה 17:34, 28 באפריל 2020 (IDT)
נגד המוסר המקובל בחברת מיעוט קטנה בישראל, ליתר דיוק. Ronam20 - שיחה 17:37, 28 באפריל 2020 (IDT)
איך הגענו למלחמות הדת האלה לכבוד יום העצמאות? האם חשוב כל כך להדגיש את הפילוג בעם? אנסה לשנות את הכיוון בדיון הבא, גם אתם מוזמנים לתרום לו. דוד שי - שיחה 17:45, 28 באפריל 2020 (IDT)
לפי נישואים חד-מיניים בישראל#דעת הקהל יש רוב גדול בדעת הקהל הישראלית שתומך בנישואים חד מיניים. Tzafrir - שיחה 18:05, 28 באפריל 2020 (IDT)
אם מתעלמים מהציבור הערבי בישראל, אז אולי. Ronam20 - שיחה 18:29, 28 באפריל 2020 (IDT)
הנתנוים נראים לי מעט מופרכים, אבל א. 61%, עם טווח סטייה של 4.5 אחוזים, זה לא "רוב גדול". ב. על פי אותו סקר, 46 אחוזים מהעם סוברים שהומוסקסואליות היא סטייה. האם בגלל זה שופטי בג"ץ יקבלו עמדה זו? (אגב, זה יותר מאלו שבטוחים שהיא לא סטייה).
ולשאלתו של דוד, אין עניין להדגיש את הפילוג בעם, אבל כן יש עניין להאיר, בין היתר, על צדדיה הפחות מתוקנים של מדינת ישראל, בשאיפה שמיום עצמאות זה עד יום עצמאות הבא עלינו לטובה, המצב ישתפר, לפחות במקצת.david7031שיחה • ה' באייר ה'תש"ף • 18:51, 28 באפריל 2020 (IDT)
עדיף לא לעסוק בהגדרת ה"סטייה", כי לפי התנ"ך (פרשת אונן) אוננות היא סטייה ואני מהמר על כך שכמעט כל האנושות עסקה באוננות, אז... בברכה. ליש - שיחה 19:01, 28 באפריל 2020 (IDT)
אונן התנ"כי לא מאונן אלא משתמש באמצעי מניעה (משגל נסוג) ומעשהו לא מוגדר כ"סטייה" אלא כחטא כלפי אחיו המת שבמעשהו הוא לא מאפשר לו יורש. "וַיֵּדַע אוֹנָן כִּי לֹּא לוֹ יִהְיֶה הַזָּרַע וְהָיָה אִם-בָּא אֶל-אֵשֶׁת אָחִיו וְשִׁחֵת אַרְצָה לְבִלְתִּי נְתָן-זֶרַע לְאָחִיו". כלומר המעשה אינו חטא מיני אלא כלכלי ומשפחתי. המושג "סטייה" לא היה ידוע בתקופה בה עוצבו הדתות. היו מעשים מותרים וחטאים. אין איסור על "הומוסקסואליות" אלא על משכב זכר כלומר איסור על מעשה מוגדר (ממש כמו חילול שבת או אכילת טרפות) יורם שורק - שיחה 23:36, 30 באפריל 2020 (IDT)
חשוב לוודא את מה אנו חוגגים. לצורך הדוגמה, בהנחה ועוד 100 שנה יהיו כאן רוב של ערבים שישליטו כאן משטר איסלאמי, סביר להניח שהם לא יחגגו את יום העצמאות בתאריך הנוכחי. תאריך זה מציין את נצחונו של העם היהודי ההיסטורי/התנכי הן על פני אומות אחרות והן על פני מגמות לא יהודיות בתוכו. יגילו במלכם - שיחה 20:59, 28 באפריל 2020 (IDT)
היום הזה הוא יום הקמת המדינה ולא יום של נצחון. אני מבין שאתה תומך בצעדים שיקדמו את אפשרות קיומו של רוב ערבי (המשך מסמוס ההבדלים בינינו לבין תושבי הרשות / המדינה הפלסטינית). Tzafrir - שיחה 23:43, 28 באפריל 2020 (IDT)
לא הבנתי את דבריך. אני כמובן תומך בתמריצים ייעודיים שיגרמו לערבים רבים לעזוב את ארצנו הקדושה, ולאו דווקא תמריצים שיעיקו על המשק שלנו בעתות משבר; אך ברוח דבריך אתקן את הכותרת קלות: "בג"ץ מוכן לשמוע רק רבני מוחמד";) יגילו במלכם - שיחה 01:31, 29 באפריל 2020 (IDT)

מילים טובות[עריכת קוד מקור]

כלת פרס ישראל לחקר התלמוד היא פרופ' ורד נעם מאוניברסיטת תל אביב, ושמחתי מאוד לשמע הידיעה על זכייתה. ורד נעם הייתה מורה של אשתי באוניברסיטת תל אביב, ולאחר כל שיעור אשתי חזרה מאושרת. תודה, פרופ' נעם, על כל הידע והאושר שהבאת. בניגוד לדיבורים על הסתגרות של האקדמאים במגדל השן, אפשר ללמוד תלמוד אצל פרופ' נעם גם בדף פייסבוק שלה. יירבו כמותה בישראל. דוד שי - שיחה 17:54, 28 באפריל 2020 (IDT)

אכן. חוקרת מוערכת ומעמיקה. ברכות לזכייתה. Ronam20 - שיחה 17:56, 28 באפריל 2020 (IDT)
אני מצפה מתישהו בעתיד לקרוא בעיון את "בין יוספוס לחז"ל". Liad Malone - שיחה 18:04, 28 באפריל 2020 (IDT)
ביצעתי לכבודה בויקינתונים את העריכה הזו. Liad Malone - שיחה 18:14, 28 באפריל 2020 (IDT)
עדיין יום הזיכרון, אזכיר את קרוב משפחתה (האח של גיסתה), ידיד נעוריי חיים רוזנבלום, שבקרוב ימלאו 50 שנה לנפילתו על גדות תעלת סואץ במלחמת ההתשה, לאחר שהתגייס והוא בן 17 וחצי בלבד. יהי זכרו ברוך. דוד שי - שיחה 18:37, 28 באפריל 2020 (IDT)
מצטרף לדבריו של דוד דלעיל. בפעמיים שבהם שלחתי מייל לפרופסור נועם עם שאלות, שעסקו, אפילו בזוטות, היא ענתה לי במאור פנים ובהרחבה.david7031שיחה • ה' באייר ה'תש"ף • 18:53, 28 באפריל 2020 (IDT)
ואני יכול להעיד שהיא גם אישה נחמדה מאוד, ומתייחסת גם לנכדים של אחים שלה במאור פנים ובעיקר בגובה העיניים. אברהם אליצור - שיחה 00:28, 30 באפריל 2020 (IDT)

הדלקת משואות[עריכת קוד מקור]

השנה זו הפעם הראשונה שיצא לי לראות את טקס הדלקת המשואות בשידור חי. בדרך כלל אני הולכת לטקס באזור שבו אני גרה כך שעד עכשיו לא יצא לי לראות אותו. יש בי הרבה תהיות לגבי הטקס באופן כללי ולגבי הטקס השנה בפרט (היות והוא היה ייחודי בהתחשב במצב), התהיות שלי הן: האם יש תועלת בטקס (לאומית, חברתית וכו') והאם היא שווה את העלות שלו? איך הטקס משפיע אישית על אזרחים מאוכלוסיות שונות? מהם הקריטריונים שבהם אדם צריך לעמוד בכדי להדליק משואה (או להנחות את הערב)? מהם הגבולות הפוליטיים של הטקס (זאת אומרת, הערות פוליטיות שאסור להביע בטקס מצד הנואמים)? ובנוגע לטקס השנה, האם נמנעה הפצה של הקורונה באופן מוצלח על אף ההנחיות המקלות שהיו בטקס? אשמח לשמוע (יותר נכון לקרוא) את דעתכם בנושא, ומה הכי ריגש אתכם מהטקס (במידה והיה דבר כזה, ואם לא אז מדוע) נא לא להפריע - שיחה 23:37, 28 באפריל 2020 (IDT)

אני התרגשתי מאוד מריינה אביטבול. אישה בת 92, עולה ממרוקו, עם חיוניות ושמחת חיים. אני חושב שאני לא היחיד שהתרגש. שמזן (שיחה) • ערכי בראבו09:30, 29 באפריל 2020 (IDT)
ריינה אביטבול מעוררת ההשראה מצטרפת למארי נחמיאס בת ה-93, שריגשה את הצופים בשנה שעברה במילותיה החמות ובסיפור חייה ותרומתה יוצאי הדופן, ואולי גם לנהג האוטובוס הרצל ביטון, שנה אחת קודם לכן. אין לי סימפטיה גדולה למירי רגב, אבל בחירתה בהן להדלקת משואה היא בעיניי תרומה צנועה ויפה שלה לתרבות הישראלית, משום שבכך הופנתה אלומה קטנה לתרומתם של החלוצים בני עדות המזרח לתקומת ישראל ובניינה, ועוד יותר מזה, דומני שאזרחי ישראל זיהו בדמותן ובדבריהן קול צלול וטבעי של אופטימיות, הכרה בטובה ואמונה בצדקת הדרך - מים קרים על הנפש הישראלית העייפה מחיבוטיה. פנטין - שיחה 11:37, 29 באפריל 2020 (IDT)
ריינה אביטבול ריגשה גם אותי, משום שהייתה אדם אמיתי. היו עוד כמה מדליקי משואות בשר ודם והיו גם אחדים מפלסטיק. דוד שי - שיחה 14:55, 29 באפריל 2020 (IDT)

יום עצמאות שמח[עריכת קוד מקור]

יום שמח, איך אתם מרגישים? --90Desertboy - יום נעים - שיחה 10:03, 29 באפריל 2020 (IDT)

נחמד, לא משהו מיוחד. המלך הכחולשלח לי הודעה! 10:15, 29 באפריל 2020 (IDT)

"...הויכוח על עתיד השטחים ויושביהם הוא ויכוח פנימי על דמותה של החברה הישראלית ועל ערכיה..."[עריכת קוד מקור]

ציטוט מהספר "הזמן הפלסטיני" של יואב גלבר, עמוד 58. דעתכם?--Bolter21 - שיחה 01:25, 30 באפריל 2020 (IDT)

אני לא חושבת שזה עניין של דעה. היות ולויכוח הפוליטי על השטחים יש השפעות רבות על המדינה (לאומית, כלכלית, ביטחונית, תרבותית דמוגרפית, יחסי חוץ וכו') מן הסתם שהוא יהווה מדגם מייצג של החברה הישראלית, היות ועצם הויכוח מושפע ישירות מ"דמותה של החברה הישראלית וערכיה" ואני חושבת שכל ויכוח בסדר גודל כזה ועם השפעות כאלו גם הוא מדגם של "דמותה של החברה הישראלית וערכיה". השאלה שלי היא, מה הכוונה בעצם במשפט הזה, האם דמותה של החברה הישראלית (וערכיה!) מעוצבת כתוצאה מהויכוח על השטחים? כי אני חושבת שכל ויכוח ומשבר פוליטי מעצבים את החברה הישראלית ומשקפים אותה. בנוסף, מהו ההקשר של המשפט ולמה בדיוק הוא מרמז? אני פשוט אשמח אם תבהיר מעט את כוונותיך :) נא לא להפריע - שיחה 10:56, 30 באפריל 2020 (IDT)
המשפט מתייחס לויכוח שהתנהל בחודשים שאחרי יוני 1967 על עתיד השטחים וטוען שלמעשה הבסיס לויכוח הוא לא על עתיד השטחים אלא על עתיד החברה הישראלית, ובמידה מסויימת הויכוח מתנהל כך עד היום.--Bolter21 - שיחה 17:19, 4 במאי 2020 (IDT)

טור אישי לטילדה הרביעית[עריכת קוד מקור]

היי, אני מחפש כותב לטילדה הרביעית שיכתוב טור אישי. הכותב צריך להיות ותיק, מנוסה ושיש לו מה להגיד על ויקיפדיה ועל דברים מסוימים בה. מוזמנים לפנות אליי בדף השיחה או במייל, הארי פוטר 73 - שיחה - חדשופדיה (לרכישת מנוי) - הטילדה הרביעית (לרכישת מנוי) 15:24, 3 במאי 2020 (IDT)

נמצא כותב. הארי פוטר 73 - שיחה - חדשופדיה (לרכישת מנוי) - הטילדה הרביעית (לרכישת מנוי) 15:59, 3 במאי 2020 (IDT)

מישהו יודע האם גליונות כתב העת הספרות זמינים באופן מקוון? בן עדריאלשיחה • י' באייר ה'תש"ף 14:14, 4 במאי 2020 (IDT)

אני חיפשתי ולא מצאתי. אני משתמש באולם כתבי העת של "בית אריאלה" לקריאת כתב העת. חבל מאוד שטרם העלו אותו למאגר מקוון, אין זה לשבחה של אוניברסיטת תל אביב. דוד שי - שיחה 21:19, 4 במאי 2020 (IDT)
ובימי הקורונה מה יהא עלינו? למעשה, אפילו לא מצרתי אזכור שלו באתר האוניברסיטה. בן עדריאלשיחה • י"א באייר ה'תש"ף 21:43, 4 במאי 2020 (IDT)
כאן נמצא האזכור של כתב העת "הספרות" בספריית סוראסקי שבאוניברסיטת תל-אביב. נכון שיש בעיה בחיפוש כותרים עם ה' הידיעה, שבעידן טרום המחשב לא התחשבו בה. לכן יש לחפש בכל הוואריאציות האפשריות עד שמוצאים. צריך לצאת מנקודת הנחה, שלא יתכן שכתב-עת שיצא על ידי האוניברסיטה לא יהיה במאגר של ספריית האוניברסיטה. Tmima5 - שיחה 12:38, 17 ביולי 2020 (IDT)

זוכי פרס נובל לפי מספר הויקיפדיות שיש להם ערכים[עריכת קוד מקור]

בוויקינתונים יש אפשרות לבצע סינונים לפי כל מיני דברים. היום נתקלתי בשאילתה שממיינת את הערכים על זוכי פרס נובל לפי מספר השפות שיש להם ערך בהם. זו השאילתה, למי שרוצה לראות את הרשימה המלאה (לוקח לדף קצת זמן להיטען). להלן 10 הראשונים:

  1. ברק אובמה - 233 שפות
  2. אלברט איינשטיין - 209 שפות
  3. נלסון מנדלה - 208 שפות
  4. מארי קירי - 167 שפות
  5. מרטין לותר קינג - 153 שפות
  6. וינסטון צ'רצ'יל - 152 שפות
  7. לך ואלנסה - 149 שפות
  8. גבריאל גארסיה מארקס - 146 שפות
  9. רבינדרנת טאגור - 146 שפות
  10. ארנסט המינגוויי - 137 שפות

האישיות עם ערך בהכי הרבה שפות שאין אצלנו הוא ‏חרארד 'ט הופט‏ (Q184592) עם 66 ואחריו ‏תאודור הנש‏ (Q71013), ‏הורסט שטרמר‏ (Q71015), ‏ראסל הלס‏ (Q156286) ואנטוני לגט ‏אנטוני לגט‏ (Q192718) עם 58 שפות.

זוכי פרס ישראלים:

  1. שמעון פרס - 93 שפות
  2. יצחק רבין - 86 שפות
  3. מנחם בגין - 77 שפות
  4. שי עגנון - 77 שפות
  5. עדה יונת - 69 שפות
  6. דניאל כהנמן - 56 שפות
  7. דן שכטמן - 56 שפות
  8. ישראל אומן - 53 שפות
  9. אהרן צ'חנובר - 52 שפות
  10. מיכאל לויט - 49 שפות
  11. אברהם הרשקו - 48 שפות
  12. אריה ורשל - 47 שפות

אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 16:25, 5 במאי 2020 (IDT)

מה לנו חתנים וכלות כשיש לנו את יוחנן וולך עם 56 שפות. אודי - שיחה 08:40, 6 במאי 2020 (IDT)
ואם נרצה לקבל את רשימת האישים שיש להם ערכים בלמעלה מ-50 ויקיפדיות ואין להם ערך בוויקיפדיה העברית, נוכל? זה נשמע לי כמו מיזם כתיבה בהתהוות. ביקורת - שיחה 14:17, 6 במאי 2020 (IDT)
אני ממליץ לבדוק את הנתונים לגבי מחוזות, ערים ושאר התחומים שנחשבים גאוגרפיה. זה נראה לי התחום שההזנחה שלו בוויקיפדיה העברית היא מהגדולות שיש וזה מאוד חבל. נתקלתי בערים עם ערכים במעל ל-80-90 וויקיפדיות שאין להם ערך אצלנו. ValgrenValverde - שיחה 16:17, 6 במאי 2020 (IDT)
ביקורת וValgrenValverde שניהם אפשריים. כרגע הבעיה שלי היא להוציא את הרשימה בפורמט ויקי שתקל ליצור רשימות בדפי מיזמים. ביקורת, אם יש לך טיפה הכרות עם תכנות (עדיף עם שפות SQL) אז אתה מוזמן לבדוק את השאילתות שיש לי במשתמש:יונה בנדלאק/דוגמאות sparql. השאילתה השנייה מציגה את זוכי פרס נובל ללא ערך בעברית אבל עם ערכים במעל 50 שפות. ניסיתי לבדוק את כל האישים אבל הגעתי להסבלת זמן השאילתה (Query timeout limit reached). כך שצריך כנראה תנאי ספציפי יותר מאשר "כל האישים". אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 13:28, 7 במאי 2020 (IDT)
אני תוהה כמה שפות צריך כדי להחשב עם כיסוי מלא. הרי חלק מהשפות הן נדחות ולא אומרות דבר על האישיות אלא על הקהילה שכותבת באותה שפה. אם לוינסטון צ'רצ'יל יש ערך ב-152 שפות, אני מניח שזה כבר כיסוי מלא. עדירל - שיחה 23:36, 7 במאי 2020 (IDT)
זה מאוד מעניין, תודה.
הסתקרנתי והלכתי לבדוק מה הנתונים לגבי נשים (בעשירייה הראשונה מארי קירי היא היחידה). ובכן, האם תרזה במקום ה13 (134 שפות), והן שתי הנשים היחידות בשלושים הערכים הראשונים. אברהם אליצור - שיחה 16:17, 8 במאי 2020 (IDT)
יונה ב., האם תוכל לייצר שאילתא שמייצאת את הערכים שיש להם הכי הרבה בינויקי ואין להם ערך בעברית? כולל הפניות וכו'. טל (רונאלדיניו המלךשיחה)
יכול להיות שהכוונה היא לדף ויקיפדיה:ערכים לא קיימים/הופעה בוויקיפדיות רבות? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 16:00, 17 במאי 2020 (IDT)
בדיוק, הרשימה בדף לא מעודכנת והסתבכתי עם כתיבת שאילתא שתפיק רשימה מעודכנת. מסקרן אותי אילו ערכים חסרים לנו. טל (רונאלדיניו המלךשיחה) 16:02, 17 במאי 2020 (IDT)
יש שם קישור לשאילתה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 16:03, 17 במאי 2020 (IDT)
מצוין אבל אני לא מבין בזה כמעט כלום. האם תוכל לעזור לי בקישור בויקינתונים שייראה לי את מאה הערכים הראשונים? טל (רונאלדיניו המלךשיחה) 16:22, 17 במאי 2020 (IDT)
בשביל זה צריך להריץ את השאילתה, אבל כמו שאני הרצתי זה כבר לא אפשרי, עכשיו היא דורשת יותר מחצי שעה ולכן חוסלה בכח. צריך להריץ אותה במחשב האישי של מישהו, ואין לי אפשרות כזאת. תצטרך למציא מישהו שיכול, אם אתה רוצה שאסדר לך את קישורי ויקינתונים מתוך התוצאה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 16:35, 17 במאי 2020 (IDT)
ראיתי שאפשר להדביק את השאילתא בדף שיונה ב. אבל היא דורשת התאמות שאני לא יודע לעשות כמו קישור לפרמטרים המתאימים. טל (רונאלדיניו המלךשיחה) 16:42, 17 במאי 2020 (IDT)
שאילתא כמו שאתה מבקש לא אפשרית בדף שאני הבאתי. שם שאילתא צריכה להסתיים תוך דקה או שהיא לא תעבוד. ניסיתי להריץ שאילתה על כל האישיום (ולא רק זוכי פרס נובל) והשאילתה נתקעה, כך שאני לא רואה איך שאיתלה כללית אפילו יותר תצליח. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 17:19, 17 במאי 2020 (IDT)
רונאלדיניו המלך, מוכן. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:28, 25 ביוני 2020 (IDT)
נו נו, מסתבר שאפשר למצוא מטריקה לא טריוויאלית שבה שמעון פרס מוביל (: האם יש שאילתה שממיינת זוכי פרס נובל לפי מספר המניות שלהם בתדיראן? ליאור पॣ • ג' בתמוז ה'תש"ף • 15:59, 25 ביוני 2020 (IDT)

האם למישהו יש את הספר "מורה דרך לארץ ישראל וסוריה" של אברהם משה לונץ?[עריכת קוד מקור]

הועבר לויקיפדיה:בקשות סריקה. דוד שי - שיחה 10:15, 6 במאי 2020 (IDT)

מה המשותף בין שלום צאלח, ניקולאה צ'אושסקו ולזר קגנוביץ'? בברכה. ליש - שיחה 09:01, 8 במאי 2020 (IDT)

מט סנדלרים אברהם אליצור - שיחה 16:19, 8 במאי 2020 (IDT)

ל"ג בעומר שמח![עריכת קוד מקור]

ל"ג בעומר שמח לכל חברי הויקיפדים ולכל עם ישראל! שלמה - שיחה - הֲפךְֹ בָּהּ וַהֲפךְֹ בָּהּ, דְּכלָֹּא בָהּ! 20:27, 11 במאי 2020 (IDT)

ל"ג בעומר שמח, שלמה (לראשונה בחיי אני זוכה לנשום את האוויר הטהור של ל"ג בעומר). Ronam20 - שיחה 20:30, 11 במאי 2020 (IDT)
ל"ג בעומר שמח לכל העורכים והעורכות!המלך הכחולשלח לי הודעה! 20:38, 11 במאי 2020 (IDT)
פעם מאוד אהבתי את החג הזה, לאורך השנים הוא התחיל להתחבב עליי פחות ופחות, עד למצב שכבר הפסקתי לחגוג אותו. אני לא יודעת ממש למה, אני מניחה שהאווירה של החג היא קצת חנוקה... יש בה משהו קצת מעיק לטעמי. (ובכל זאת... ל"ג בעומר שמח לכל החוגגים!). נא לא להפריע - שיחה 21:04, 11 במאי 2020 (IDT)
בס"ד ל"ג בעומר שמח חברים! אני ויקיפדית שחוזרת מחופשת ויקי ארוכה, ושמחה להיות כאן שוב. משתמשת:נא לא להפריע אני איתך. ליאתשיחה • (מישהי שאיכפת לה) 21:11, 11 במאי 2020 (IDT)

השמחה בל"ג בעומר היא על שנפסק מותם של תלמידיו של רבי עקיבא במגפה, ויהי רצון שגם המגפה שפקדה אותנו תסתיים בל"ג בעומר. אזכיר את פרשנות חז"ל לסיבת המוות במגפה ההיא: "שנים עשר אלף זוגים תלמידים היו לו לרבי עקיבא מגבת עד אנטיפרס וכולן מתו בפרק אחד, מפני שלא נהגו כבוד זה בזה (תלמוד בבלי, מסכת יבמות, דף ס"ב, עמוד ב'). כאשר משווים הסבר זה להסבר שנותנים אחדים מרבני דורנו למגפה הנוכחית, קל להזדהות עם אמירה נוספת של חז"ל: "אם ראשונים בני מלאכים - אנחנו בני אנשים. ואם ראשונים בני אנשים - אנו כחמורים, ולא כחמורו של רבי חנינא בן דוסא ושל רבי פנחס בן יאיר, אלא כשאר חמורים" (תלמוד בבלי, מסכת שבת, דף קי"ב, עמוד ב'). ל"ג בעומר שמח, ויהי רצון שיתקיים בנו ”הָשִׁיבָה שׁוֹפְטֵינוּ כְּבָרִאשׁוֹנָה וְיוֹעֲצֵינוּ כְּבַתְּחִלָּה”. דוד שי - שיחה 06:47, 12 במאי 2020 (IDT)

אהבתי את האופן מוסיף הנהגת הכבוד זה בזה שבו הייתה התגובה שמעלי. ועדיין, מצטרף לברכות ולאיחולים. יהודי מהשומרון - שיחה 10:02, 13 במאי 2020 (IDT)
רק למען מניעת מגיפה בויקיפדיה העברית אני ממליץ בחום אהבה וגאווה לנהוג בכבוד הראוי ובמתינות האחד כלפני האחר. ל"ג בעומר שמח! להביט לאופק - שיחה 14:24, 13 במאי 2020 (IDT)

אנחנו שמחים להודיע על סבב שני של הרצאות Wiki Talk![עריכת קוד מקור]

אחר הסבב המוצלח של סדרת ההרצאות (ותודה לכל מי שהרצה), ובעקבות פניות שהגיעו מכם ארגנו סבב נוסף של הרצאות מקוונות. בכל שבוע תתקיים הרצאה בת 30 דקות, באמצעות תוכנת ZOOM וללא תשלום. ההרצאות יינתנו על ידי חברי קהילת העורכים של ויקיפדיה העברית, ועל ידי צוות ויקימדיה ישראל.

בואו לשמוע על:

אמינות בוויקיפדיה

איך אפשר לסמוך על אנציקלופדיה שכל אחד יכול לשנות? מה עושים הוויקיפדים כדי להקנות אמינות לוויקיפדיה?

מרצה: דוד שי, מראשוני הפעילים בוויקיפדיה העברית.

תאריך: יום שני, 18 במאי בשעה 18:00.


הטילדה הרביעית

כל מה שמעניין ויקיפדים- סקירה של פעילות המיזם הטילדה הרביעית, העיתון של ויקיפדיה.

מרצה: המקיסט, פעיל בוויקיפדיה, עורך לשעבר של הטילדה הרביעית.

תאריך: יום שני, 1 ביוני בשעה 18:00.


זכויות יוצרים בתמונות

נדבר על מעמדן של תמונות מבחינת לשון החוק ועל תמונות שמצויות בנחלת הכלל, ונכיר מאגרים שונים של תמונות חופשיות.

מרצה: שאולה הייטנר, פעילה בפרויקט פיקיוויקי ובדיגיטציה של ארכיון קריית אונו.

תאריך: יום חמישי, 4 ביוני בשעה 18:00.


מחיקת ערכים וחשיבות אנציקלופדית

ננסה לענות על השאלות: כיצד נדע שנושא הוא בעל חשיבות? מה קורה כשלא כולם מסכימים שלערך יש חשיבות אנציקלופדית? ועוד.

מרצה: ד”ר קרן שצמן, רכזת אקדמיה בוויקימדיה ישראל.

תאריך: יום שני, 8 ביוני בשעה 18:00.

לפרטים נוספים והרשמה >>

הצעות נוספות להרצאות יתקבלו בברכה, Gitit- WMIL - שיחה 17:24, 13 במאי 2020 (IDT)

כל ההרצאות ביום שני, אפילו אם הם בהפרש של 3-4 ימים זה מזה. עדירל - שיחה 19:55, 13 במאי 2020 (IDT)
אה תודה! אם היית יודע כמה הגהות עשיתי.... ועדיין התפספס... Gitit- WMIL - שיחה 10:33, 14 במאי 2020 (IDT)
למרצה שאולה הייטנר עוד מעלות רבות בנוסף לאמור לעיל, ואזכיר רק אחת: שאולה היא סא"ל בדימוס בחיל האוויר, ובתפקידה זה זכתה להיות המפקדת של אביהו. דוד שי - שיחה 20:00, 14 במאי 2020 (IDT)

ערכי הקורונה[עריכת קוד מקור]

התפרצות הנגיף פה, התפרצות הנגיף שם, השפעת הנגיף על זה, השפעה על ההוא... עוד לא ניסינו לבודד את הערכים האלה זה מזה, אולי זה יגרום להם להפסיק להתרבות... ראובן מ. - שיחה 19:38, 13 במאי 2020 (IDT)

אני הייתי מוטרד הרבה פחות מקיומם של ערכים רבים על התפרצות הנגיף במדינה כזו ואחרת אם הייתה לי סיבה להאמין שהערכים הללו יעודכנו עם הזמן. לצערי אינני חושב שזה מה שיקרה ואני חושש שהם יינטשו ויוזנחו. יואב ר. - שיחה - נופי חלונות 10 19:48, 13 במאי 2020 (IDT)
זה כבר קורה. Ronam20 - שיחה 19:52, 13 במאי 2020 (IDT)
אולי אפשר לכתוב על זה ערך, נניח השפעת התפרצות נגיף הקורונה על ויקיפדיה. בר 👻 שיחה 20:46, 13 במאי 2020 (IDT)
😂 המלך הכחולשלח לי הודעה! 20:48, 13 במאי 2020 (IDT)

מה לעזאזל עשו לתבנית מנהיג בוויקיפדיה האנגלית??[עריכת קוד מקור]

משהו מוזר קרה שם. תראו למשל בערך על ג'ו ביידן (Joe Biden). יש את זה בעוד מאות ערכים. למה אין שם התפקיד? אני אמור לנחש באיזה תפקיד פלוני כיהן בשנים XXXX עד YYYY? אם זה שינוי קבוע אני מוכרח להגיד שמדובר בשינוי מזעזע ואני מקווה שלא נלך בעקבותיהם. ניב - שיחה 22:23, 13 במאי 2020 (IDT)

מסכים. נראה כמו השחתה עד שרואים את זה בעוד ערכים..המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 22:27, 13 במאי 2020 (IDT)
המקיסט זה ממש נוראי. חשבתי כבר כמה זמן לתרגם את הערך (Mike Mansfield), אבל עכשיו - אחרי השינוי התמוה הזה - אין לי מושג מה התפקידים שהוא מילא כי אין שם תפקיד. אני חושב שמדובר באיזה ניסוי שהם מריצים, יש ערכים כמו (Tom Tiffany) שעדיין נראים נורמלי. לו הייתה לי דרך לרדת לשורש העניין... ניב - שיחה 22:41, 13 במאי 2020 (IDT)
בין אם זה ניסוי ובין אם זה לא, מישהו שם צריך להגיד להם להפסיק עם זה ושחשוב לרשום את התפקיד בתבנית.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 22:44, 13 במאי 2020 (IDT)
עדכון: תבנית מנהיג בוויקיפדיה האנגלית חזרה לעצמה. אני מודה שלרגע הייתי מודאג. ניב - שיחה 00:20, 14 במאי 2020 (IDT)

שאלה על בדיקת כתובות IP[עריכת קוד מקור]

(אני מקווה שזה המקום המתאים לשאלה הזו...)

למיטב הבנתי בודקים טווח כתובות IP כאשר חושדים שמשתמש מסוים הוא בובת קש של משתמש אחר.

נניח שאדם כלשהו משתמש בשם משתמש "א" כאשר הוא מחובר לאינטרנט דרך ספק אינטרנט A, ומבצע כמה עריכות. לאחר מכן הוא יוצא מהמערכת ומתחבר לספק אינטרנט אחר, B, למשל דרך רשת אלחוטית לא-מאובטחת של אחד השכנים. שם הוא נכנס למערכת בשם משתמש "ב" ומבצע עריכות נוספות (אולי מצביע פה ושם). לאחר מכן הוא שוב יוצא מהמערכת ומתחבר לספק אינטרנט שלישי, C, למשל ספק הסלולר שלו, דרך הוט-ספוט במכשיר הסלולרי. שם הוא כמובן נכנס למערכת בשם משתמש "ג" ומבצע עריכות נוספות.

האם בתסריט המתואר קיימת דרך להוכיח שהמשתמשים א', ב' וג' הם אותו אדם?

-- ‏גבי(שיחה | תרומות) 21:15, 16 במאי 2020 (IDT)

תאורטית כן (קוקיז, פרטי דפדפן וכו'). מעשית לא אפשרי כי אין למדיה-ויקי אופציה כזאת, למיטב הבנתי. ‏Hyuna‏ • שיחה • חציל-צילון • 23:16, 16 במאי 2020 (IDT)
בעיני בובות קש עד כמה שזו תופעה נלוזה חמורה פחות מקבוצות ווטסאפ קש, חזית אידיאולוגית קש, חבר קש (אבל ויקיפד חוקי למהדרין). ובכלל לא ברור מה הצורך של הליצן הפוטנציאלי בבובות קש אם אפשר לארגן חברים קש (או פח) שיתנהגו כאילו היו אותו אדם. ללא קשר אני בעד לבדוק את כולם כל הזמן ובכך לחסוך מהקהילה זמן יקר על פרוצדורת הבדיקה. אני מניח שמי שמצוין במחשבים ימצא דרך להתחמק מבדיקה אבל באמת צריך להיות משועמם או אובססיבי כדי לשחק משחקים מטופשים כאלה. להביט לאופק - שיחה 23:22, 16 במאי 2020 (IDT)
יש מספר דרכים לבדוק שימוש בבובות קש, וגם בתרחיש שציינת. לא אפרט יותר כדי לא לתת מידע לטרולים פונטציאליים. דגש חזק - שיחה 23:28, 16 במאי 2020 (IDT)
אני מניח שלא ניתן לעלות על אדם אחד שמשתמש כל פעם ב"ברזל" אחר בנפרד או בו-זמנית ומתחבר בכל פעם דרך ספק אחר, אלא אם דפוסי ההתנהגות שלו יהיו מאוד דומים. חזרתישיחה 16:55, 17 במאי 2020 (IDT)

הגיע הזמן לברך[עריכת קוד מקור]

את אלקין על מינויו לתפקיד שר המים. בקרוב תהיה לו עבודה רבה. בר 👻 שיחה 15:30, 17 במאי 2020 (IDT)

הבנתי שהתפקיד שלו הוא להגיש מים באוניברסיטאות. אני רוצה לברך גם את דודי אמסלם שכל כך הצטיין כשר התקשורת שעכשיו הוא מקשר בין הממשלה לכנסת. וגם את אורלי לוי-אסקסיס, פרלמנטרית חברתית ששמה פעמיה למעמד הביניים לשכבות החלשות ולפריפריה, שעומדת בראש משרד שעלה מאות מיליונים למשלם המסים - המשרד לחיזוק וקידום קהילתי, או בראשי תיבות: המשרד לחיזוק קק"ה. ברכותיי אורלי, לפחות את לא שרת התח"ת. ועכשיו ברצינות: הממשלה הזו היא בדיחה, ואני מתבייש בפוליטיקאים האלה. היטיב לומר זאת יאיר לפיד: "במקום לדאוג לעסקים הקטנים, ראש הממשלה עסוק בלדאוג לעסקנים קטנים". ניב - שיחה 16:24, 17 במאי 2020 (IDT)
קודם שייפתחו האוניברסיטאות..המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 16:26, 17 במאי 2020 (IDT)
אתם מעדיפים בחירות נוספות? דרדק - שיחה 16:27, 17 במאי 2020 (IDT)
מבחינת העלות למשלמי המסים? תן לי גם עוד חמש מערכות בחירות. (שימנשמע?) מה, אין? 16:30, 17 במאי 2020 (IDT)
האמת גם מבחירות כבר נמאס, פשוט הגיעו מים עד אלקין! בר 👻 שיחה 16:49, 17 במאי 2020 (IDT)
שר המשקים זו משרה עתיקה מאוד, הרבה לפני שהיה שר לאיכות הסביבה כבר היה שר המשקים. Ronam20 - שיחה 17:29, 17 במאי 2020 (IDT)
אני אמנם לא אוהב להתערב בעניינים פוליטיים (ולכן לא אגיד את דעתי החיובית או השלילית על הממשלה), אבל אני מסכים עם דרדק שזה עדיף על בחירות נוספות. צריך ממשלה אחרי יותר משנה כבר של אי יציבות ואי ודאות, בעיקר אחת שתטפל במדינה בזמן הקורונה.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 17:31, 17 במאי 2020 (IDT)
אגב, התיק של שר הטבעות עדיין פנוי... מנחם.אל - שיחה 17:51, 17 במאי 2020 (IDT)
בפעם הבאה שנתניהו יתלונן שתופרים לו תיקים: נתניהו כאן תפר תיקים לחצי מחברי הממשלה. Tzafrir - שיחה 18:28, 17 במאי 2020 (IDT)
מציגים את התמונה כשחור-לבן: ממשלה רחבה או בחירות. היו עוד אופציה או שתיים. טל (רונאלדיניו המלךשיחה) 21:09, 17 במאי 2020 (IDT)
אני מקווה שבממשלה הבאה אנחנו ניפטר מכל מיני משרדים מיותרים כמו המשרד לחיזוק וקידום קהילתי, משרד ראש הממשלה החלופי, המשרד לענייני השכלה גבוהה ומשלימה, המשרד למשאבי המים, המשרד לענייני התיישבות, משרד התפוצות, משרד ירושלים ומורשת. כי בפעם האחרונה שהוקם פה משרד ממשלתי כדי להשביע את רצונו של חבר כנסת שמודר מתפקיד משמעותי עוד לא הצליחו לפרק אותו. אגיד את האמת. למפלגת זהות היו הרבה רעיונות מטורפים ומוזרים ובהחלט לא הייתי מצביע להם לו הייתה לי זכות הצבעה, אך הרעיון שלהם לצמצם את משרדי הממשלה ואת היקפה היה מצוין. ניב - שיחה 22:43, 18 במאי 2020 (IDT)
מפלגת יש עתיד כללה את זה במצעה והעבירה את זה כחוק יסוד, שמוסמס על ידי שותפות קואליציוניות אחרות. Tzafrir - שיחה 22:56, 18 במאי 2020 (IDT)
ביבי רוצה למנות אותי כשר למלחמה בפיליבסטריות. מה אומרים? להסכים לו? להביט לאופק - שיחה 23:01, 18 במאי 2020 (IDT)
השוד הימי במימי סומליה? היחיד שנתקלתי שנכתב עליו שהוא פיליבוסטר הוא ארצ'יבלד ארצ'יבלדוביץ'. Tzafrir - שיחה 07:35, 19 במאי 2020 (IDT)
ככל שיש יותר משרדים ויותר שרים, כך יש לנו יותר ערכים, מה שמשמח את מודדי מספר הערכים. אני ממש מאוכזב שלא נקבע השר המקשר בין הממשלה לוויקיפדיה, שנוכל לבקש ממנו שישחרר תמונות ממשלתיות ברישיון חופשי, ואם צריך נשמן את בקשתנו בסיגר או בבקבוק שמפניה. דוד שי - שיחה 19:27, 19 במאי 2020 (IDT)

האם יש משרד ממשלתי לענייני אש?[עריכת קוד מקור]

יש את משרד המים, יש משרד האוויר, ויש את משרד האדמה. אבל איפה משרד האש? Corvus‏,(Nevermore)‏ 19:00, 17 במאי 2020 (IDT)

הכל השתנה כשמשרד האש החל לתקוף. ‏Hyuna‏ • שיחה • חציל-צילון • 23:03, 17 במאי 2020 (IDT)
רק הביבי השולט בארבעת התיקים יכול היה לעצור אותם, אבל כשבג"צ היו זקוקים לו יותר מאי פעם, הוא נעלם ValgrenValverde - שיחה 01:09, 19 במאי 2020 (IDT)
מאה שנים חלפו, ואוחנה וביבי מצאו את הפראייר החדש. אלוף במיל' ושמו גנץ. אפ על פי שיכולות הניהול שלו גבוהות, יש לו הרבה מה ללמוד עד שיוכל להנהיג מישהו. אבל אני מאמין, שגנץ יכול להציל את העולם *מוזיקה מתגברת* *דב רייזר בקולו של דוד אירו: "בפרקים הקודמים באווטאר"* ניב (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
ניב, הוא רב-אלוף במילואים... הוא בוודאי כשף דם. יואב ר. - שיחה - נופי חלונות 10 15:17, 18 ביוני 2020 (IDT)

כוחו של האשטאג[עריכת קוד מקור]

"האחים וורנר" הודיעה על "ליגת הצדק של זאק סניידר", גרסת במאי של זאק סניידר לסרט הכושל מ-2017. ח"ח לדימה על שכתב את הערך, ולאחר שהיה ניתן להטיל ספק בחשיבותו האנציקלופדית - כעת, הוא ייזכה לאלפי צפיות. מו סיזלאקהטברנה 00:21, 21 במאי 2020 (IDT)

מתחם שער פאטמה - יפתח כנראה?[עריכת קוד מקור]

[2]

ראיתי בחדשות לפני כמה דקות שראש המועצות בצפון - מטולה,קריית שמונה ועוד יישוב פנו לצהל בדרישה לפתוח את המתחם לרגל 20 שנת ליציאה מלבנון, לדעתי זו הזדמנות פז לצילום המתחם, האם מישהו יכול לבוא במידה ואכן יאושר הדבר? בברכה --90Desertboy - יום נעים - שיחה 16:39, 21 במאי 2020 (IDT)

בטח משתתפי ויקיפדיה:מתקפת איכות/רצועת הביטחון בלבנון יהיו שם! ‏עמיחישיחה 18:35, 21 במאי 2020 (IDT)
נראה שהתשובה היא ..כן , יש מתנדבים לצילום תמונות?יש לנו קצת פחות משלוש שבועות. 90Desertboy - יום נעים - שיחה 21:06, 23 במאי 2020 (IDT)
מישהו? צאנ'ס אדיר שקשה לי להאמין שיקרה שוב --90Desertboy - יום נעים - שיחה 10:03, 5 ביוני 2020 (IDT)

מזמין אתכם להשתתף בהצבעה השבועית. הארי פוטר 73 - שיחה - חדשופדיה (לרכישת מנוי) - הטילדה הרביעית (לרכישת מנוי) 18:00, 21 במאי 2020 (IDT)

מה מיוחד בישראל?[עריכת קוד מקור]

שלום לחברים.

השאלה היא שאלה ממש, לא שאלה רטורית: בעמוד הראשו מופיעה טבלה ( {{טבלת תמצית מגפת הקורונה}} ):


מגפת הקורונה לפי מדינות
מדינה מקרי הדבקה
מצטבר
מקרי מוות
מצטבר
במצב קשה
נכון להיום
האומות המאוחדותהאומות המאוחדות כלל העולם 689,013,308 6,880,506 7,597
האיחוד האירופיהאיחוד האירופי האיחוד האירופי184,284,2291,228,5332,086
ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית107,042,4601,164,3451,089
הודוהודו הודו44,986,934531,839?
ישראלישראל ישראל4,824,55112,50921


הבה נתעלם לרגע משמה המוזר של התבנית (לא שמעתי ששם הנגיף הוא "קורונה ווהאן" - זה מתאים יותר לתאוריית קשר שמפיצים בעולם כאילו הסינים סרגו את הנגיף בכוונה, כדי להשתלט על העולם - השם המוכר לי הוא COVID או COVID-19), ונתרכז בשאלה: מדוע היחס בין מספר האנשים שנדבקו בנגיף למספר המתים שונה בישראל במידה משמעותית מהיחס בשורות האחרות בטבלה? הטבלה מתעדכנת תדיר, והחשבון שלי מתייחס לזמן כתיבת הדברים (תוספת מאוחרת: אחרי כתיבת הדברים נוספו לטבלה רוסיה וברזיל, והאנומליה מופיעה גם עבור רוסיה):

בעולם כולו - הנפטרים הם 6.38% מה"נגועים". בארצות הברית - 5.93%, באיחוד האירופי - 10.78%, ובישראל - 1.67%.

האם מישהו מכיר הסבר להבדל המשמעותי ביחס נפטרים/נגועים בין ישראל למקומות אחרים? חשבתי על מספר הסברים אפשריים:

  1. שגיתי בחישוב
  2. מסיבה כלשהי, הישראלים, בממוצע, רגישים פחות לווירוס, וסיכויי ההחלמה שלהם גבוהים יותר
  3. המספרים שגויים
  4. המגיפה נמצאת בישראל בשלביה ההתחלתיים, ורבים מהנגועים בישראל צפויים למות, אך טרם "הספיקו", ובעתיד שיעור התמותה בישראל צפוי "לסגור את הפער"
  5. שיעור התמותה מהמחלה הוא אכן בערך 1.5%, אך במקומות האחרים מספר הנגועים המדווח לא מייצג את המספר האמתי, אולי משום שבישראל יותר אנשים נבדקו

אף אחד מההסברים הללו לא נראה נכון, אך לא הצלחתי לחשוב על הסבר אחר. מישהו מכיר הסבר טוב יותר? קיפודנחש 23:34, 24 במאי 2020 (IDT)

האם במדינות האחרות ביטוח הבריאות הממלכתי מכסה את הטיפול בקורונה? 2A01:6500:A038:E849:D3A8:72A9:40DD:969623:55, 24 במאי 2020 (IDT)
אין לי ידע מיוחד בנושא, אבל יש את ההסבר התדיר בתקשורת, שנשמע הגיוני: בישראל יש שילוב של אוכלוסייה צעירה יחסית למדינות המערב (כלומר פחות קשישים שפגיעים יותר לנגיף) יחד עם מערכת בריאות טובה (בניגוד לרוב המדינות ה"צעירות" האחרות). כך, פחות אנשים נזקקים לטיפול נמרץ והמערכת הרפואית אפקטיבית יחסית בטיפול בהם. יש גם יכולת טובה לרסק את עקומת ההדבקה כי הרבה יותר קל לסגור את הגבולות כאן מאשר במדינות גדולות יותר או ממוגנות פחות. בנוגע לרוסיה - הייתי מטיל ספק בנתונים. Reuveny - שיחה 00:03, 25 במאי 2020 (IDT)
בנוגע להרבה מדינות - הנתונים מראש לא נכונים. גם בהתעלם מעניין הטיפול, יש מדינות שממש במוצהר בודקות לקורונה רק את מי שמתאשפז בבתי חולים (בריטניה (לפחות עד לפני חודש, אני לא מצליח לעקוב ברמה הזו) ושוודיה למשל), ומדינות שלא מחשיבות מתים מחוץ לבתי חולים. יש מדינות בדרום אמריקה, באפריקה ובעוד מקומות מחוץ לעולם הראשון שפשוט אין להן מספיק ערכות. יש הרבה מקומות שחושדים לגביהם שהם מעוותים נתונים וכדו'. בסך הכול ייתכן שמספר המודבקים הגלובלי האמיתי גדול פי כמה, בטח כשיש אחוזים ניכרים של א-סימפטומטיים. ואחרי זה - אכן יש כמה מדינות שבתי החולים שלהם פשוט לא עמדו במספרי המונשמים (ואנחנו למשל ממש לא התקרבנו לסף הזה בפועל), או שהם לא מחזיקים במערכת בריאות טובה מדי, או שבישראל באופן יחסי האוכלוסייה בסיכון מצומצמת יותר. באשר לטענה 4 - אני לא מאמין שהיא נכונה, הרוב הגדול של המאומתים בישראל כבר החלימו, מספרי המונשמים בירידה הדרגתית, והמוות מקורונה לא בהכרח לוקח משמעותית יותר מהחלמה. כדי "לסגור את הפער" ח"ו צריך אחוזי תמותה מטורפים בקרב ה-2,500~ חולים פעילים. Mbkv717שיחה • ב' בסיוון ה'תש"ף • 00:27, 25 במאי 2020 (IDT)
ובאשר לשם התבנית - אלו שאריות מהשם הישן של הערך מגפת הקורונה (2019–2020), בתקופה כשעוד לא היה שם רשמי וכך נהגו גם בוויקי' אחרות. Mbkv717שיחה • ב' בסיוון ה'תש"ף • 00:31, 25 במאי 2020 (IDT)
עד שאתה שואל על ישראל, שאל על סינגפור שבה אחוז המתים הוא 0.1%. התשובה לשאלה היא שהיחס נובע בעיקר משני פרמטרים: כמה מהנדבקים אתה מזהה? מה אחוז המבוגרים בין הנדבקים? כמובן יש עוד פרמטרים אבל אלו משניים. עדירל - שיחה 01:19, 25 במאי 2020 (IDT)
ככלל האוכלוסייה בארץ צעירה בהשוואה למדינות בטבלה. לא זאת בלבד אלא גם שהרבה נדבקים הם ערבים וחרדים, שהן אוכלוסיות צעירות במיוחד. בר 👻 שיחה 03:08, 25 במאי 2020 (IDT)
תודה למשיבים. "אוכלוסיה צעירה" נראה הסבר הגיוני, אבל הוא לא מסביר יחס של X3 או X4. ההסבר של משתמש:Reuveny לגבי עקומת ההדבקה אולי נכון, אבל הוא עונה על שאלה אחרת - יחס הנדבקים לאוכלוסיה, לא יחס הנפטרים לנדבקים (בדבריו יש גם הסברים לשאלה ששאלתי, התייחסתי רק לחלק שמדבר על עקומת ההדבקה). לגבי מערכת בריאות טובה יותר - אם ההבדל ברמת מערכת הבריאות אכן מסביר שיעור התמותה נמוך פי 4 אם 5 ביחס למספר הנדבקים, זה מרשים מאד - האמנם מערכת בריאות דומה לאיחוד האירופי הייתה מביאה למספר נפטרים גדול פי 4 או 5 גם בישראל? לא בלתי אפשרי, אבל לא נשמע סביר. ההסבר של משתמש:Mbkv717 (ההבדל נובע ממדיניות הבדיקה, הסבר התואם פחות או יותר את אפשרות #5 מאלו שרשמתי למעלה) בהחלט מתקבל על הדעת, והוא מעלה את השאלה הבאה: כמה אנשים בישראל נבדקו? כמה מהם (או איזה אחוז מהם) שייכים לקבוצת ה"לא סימפטומטיים"?
קיבלתי את עצתו של עדירל, לשאול על סינגפור: מישהו יכול להסביר את הנתונים לגבי סינגפור? איזה חלק מהאוכלוסייה בסינגפור נבדק? האם המספר שציטט עדירל נכון?
המסקנה שלי מהחידות ומהתשובות היא שרצוי, לפחות כאשר ניתן למצוא נתונים, לציין לא רק נדבקים/נפטרים/החלימו", אלא גם מידע על הבדיקות (מה המדיניות לגבי בדיקה, כמה נבדקו, איזה אחוז מהנבדקים הם "לא סימפטומטיים", ואיזה אחוז מהנבדקים נמצאו "חיוביים"). לא עברתי על כל הערכים, ואלו שעברתי עליהם לא היו ממש לאחרונה, אבל בגדול, לא מצאתי מידע על בדיקות בערכים שעוסקים במגיפה במקומות שונים בעולם, או בעולם כולו, ונראה לי שאם אפשר למצוא מידע כזה, רצוי מאד להוסיפו לערכים. שוב, תודה לכל העונים. קיפודנחש 05:26, 25 במאי 2020 (IDT)
אני מציע להסתמך מהבחינה הזו על הוויקי' האנגלית, לפחות בתור מקור ראשוני (במגפה הזו יש הרבה יותר מדי מידע שמשתנה במהירות מכפי שקהילת העורכים העברית תוכל להתמודד איתו ביעילות, פה ללא ספק הובסנו (אישית יש לי זמן להתעניין אבל אין לי זמן לתרגם)). כאן למשל אפשר למצוא את כל הנתונים על בדיקות (בהתבסס על נתוני המדינות המדווחות). שים לב שאף על פי שהיו המוני בעיות מטושים ואף על פי שמאז שעברנו את השיא יש ירידה במספר הבדיקות ישראל עדיין נמצאת במקום ה-21 מבחינה אבסולוטית ובמקום ה-17 מבחינה יחסית לאוכלוסייה, וזה משהו שעזר לנו בסופו של דבר להאט את הגדילה בכמות החולים האבסולוטית. Mbkv717שיחה • ב' בסיוון ה'תש"ף • 08:33, 25 במאי 2020 (IDT)

קישורי קסם - לריקון מיידי?[עריכת קוד מקור]

מה הסיבה שקטגוריה:קישורי קסם מוגדרת לריקון מיידי? האם נכון לכלול אותה בקטגוריה הזאת? טבעת-זרם - שיחה 19:01, 25 במאי 2020 (IDT)

הקטגוריה עצמה לא מוכללת בקטגוריה לריקון מיידי אלא רק תתי הקטגוריה שכוללים או ערכים שגויים או שימוש במילת קסם. בכל מקרה, זה נעשה במסגרת מיזם מסדר ניקיון וכדאי לשאול את זה בשיחת ויקיפדיה:מסדר ניקיון. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 11:16, 26 במאי 2020 (IDT)

שיגור דראגון היום בלילה![עריכת קוד מקור]

יהיה שידור לייב של השיגור המאד משמעותי היום ב 23:30

זה שיגור ראשון מזה עשור של בני אדם מארה"ב, שיגור ראשון עם בני אדם של חללית דראגון (של ספייסX) כמובן שאני לחוץ שלא יתפוצצו....

יש ערוץ ישיר של נאסא ויש ערוץ של נאסא ביוטיוב, שניהם יהיו לייב:

https://www.nasa.gov/nasalive

https://www.youtube.com/watch?v=21X5lGlDOfg

!Σiη Stαlεzε אילן שמעוני - שיחה 15:06, 27 במאי 2020 (IDT)

לא יהיה. תודה לאילן על העדכון... קיפודנחש 23:18, 27 במאי 2020 (IDT)
אכן, השיגור בוטל בגלל מזג אוויר !Σiη Stαlεzε אילן שמעוני - שיחה 23:20, 27 במאי 2020 (IDT)

ג'ורג פלויד[עריכת קוד מקור]

בויקי האנגלית כבר קיים ערך למוות שלו (אנ'), וכיתת יורים לשוטר. ValgrenValverde - שיחה 00:36, 28 במאי 2020 (IDT)

אגב, בדקתי עכשיו וגם למוות של אריק גארנר יש ערך, וגם בוויקיפדיות אחרות, כולל אחת מפתיעה, יידיש. ValgrenValverde - שיחה 00:39, 28 במאי 2020 (IDT)
המקרה של אריק גארנר אינו אקטואליה ויש מספיק נתונים לכתוב עליו ערך מלא. לחילופין: האם יש כאן תופעה שעליה צריך לכתוב ערך? (יכול להיות שגם וגם ויכול להיות שלא זה ולא זה. לא בדקתי מספיק את המקרים). Tzafrir - שיחה 07:37, 28 במאי 2020 (IDT)
אני לא טוען שצריך לכתוב על אחד מהמקרים האלו ערך כאן, סתם עניין אותי שמקרים כאלו מקבלים ערך די בקלות בוויקיפדיות אחרות. ValgrenValverde - שיחה 11:14, 28 במאי 2020 (IDT)
יש סיבה שהוא לא יהיה זכאי לערך? מקרה מזעזע, ויש לו חשיבות חברתית שחורגת מהאירוע הנקודתי. אולי אצלנו כדאי לפתוח ערך כללי יותר, נניח - "הריגת אפרו-אמריקאים על ידי שוטרים בארצות הברית" - ולהכניס שם את המקרים השונים? תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 12:56, 28 במאי 2020 (IDT)
הטיית ירי (גזענות). בן עדריאלשיחה • ה' בסיוון ה'תש"ף 13:07, 28 במאי 2020 (IDT)
תודה בן עדריאל. שם כה מתוחכם עד שהוא לא עלה בחיפוש בגוגל... תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 13:17, 28 במאי 2020 (IDT)
במקרה הזה לא מדובר על ירי אלא על ריסון יתר(?). Tzafrir - שיחה 13:28, 28 במאי 2020 (IDT)
נראה לי שזה ביטוי ל"יד קלה על ההדק", ולאו דווקא ירי. תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 13:41, 28 במאי 2020 (IDT)
אני די בטוח שהשוטר רצח אותו, מצאו תמונות של השוטר עם הכובע "Make Whites Great Again" והוא נאו נאצי פשיסט, לא יפתיע אותי אם הוא משתייך לKKK. בכל מקרה מסכים עם ההצעה של תלם של לפתוח ערך שיאגד את המקרים האלו. ValgrenValverde - שיחה 15:32, 28 במאי 2020 (IDT)
מסכים עם ההצעה לערך כללי, לא חסרים מקרים שקיבלו כתבה או אפילו רק מבזק אבל עם טיפה חיפוש או שניים בגוגל אפשר למצוא הרבה (הכוונה לתקשורת הישראלית) --90Desertboy - יום נעים - שיחה 17:53, 28 במאי 2020 (IDT)
שוטר רצח אזרח, במדינה בה המשטרה הורגת אזרחים מדי יום ביומו (כמעט: ב-29 ימים ב-2019 המשטרה לא הרגה אף אחד. השוטרים החרוצים השלימו את החסר בימים האחרים, ובסך הכל המשטרה השלימה ואף עברה את ה"מכסה" של אלף אזרחים הרוגים, כרבע מהם שחורים, וכ-100 מהם לא חמושים), וב-99% מהמקרים אין איש נותן את הדין [3]. בוודאי שלא בכל מקרה כזה האשמה במשטרה, ומצד שני, במדינה מתוקנת כל אירוע כזה לפחות נחקר. כאן, איתרע מזלו של השוטר, והרצח צולם על ידי עובר אורח. השוטר פוטר (יחד עם עוד כמה ש"שטייט און קוקט אזוי זיך"), ונפתחה חקירה שכנראה תביא להעמדתו לדין. שומו שמיים! כל הגזענים קופצים כנשוכי נחש - "כיתת יורים לשוטר". מגעיל. קיפודנחש 20:33, 28 במאי 2020 (IDT)
להיות מגעיל לנאצים ופשיסטים זו מצווה, נסה גם. ValgrenValverde - שיחה 21:01, 29 במאי 2020 (IDT)
למעשה, להיות מגעיל לנאצים ופשיסטים זה בזבוז זמן. לא שצריך להתעלם מהם, אבל הגעלות לא עושות עליהם רושם. יש פתגם נאה ששמעתי מדודי האמריקאי: לעולם אל תיכנס להיאבקות בוץ מול חזיר. קודם כל, אין לך סיכוי לנצח. שנית, שניכם תצאו מהעסק מרוחים בבוץ מכפרגל עד ראש, ההבדל הוא שהחזיר ייהנה מזה.
פירשתי את דבריך "וכיתת יורים לשוטר" כלגלוג ועקיצה כלפי התגובות לרצח. אם התכוונת מילולית, שיש להעמיד את השוטר מול כיתת יורים, אז לא הובנת נכון, ונראה לי שאתה היחיד שקורא לכך. קיפודנחש 23:43, 1 ביוני 2020 (IDT)
מש:קיפודנחש, זה הדוד, או שמא הסבא?... דגש חזק - שיחה 23:48, 1 ביוני 2020 (IDT)
לא קרה לך ששמעת את אותו פתגם משני אנשים? יכול להיות שהדוד שמע מסבא, אולי הסבא שמע מהדוד, אולי שניהם שמעו מסטיב או מלייבלה, ואולי אני שמעתי משניהם. קיפודנחש 00:05, 2 ביוני 2020 (IDT)

שלוחת משכן הנשיא בגבעת שאול??[עריכת קוד מקור]

לפי המבזק הזה - [4] קיים סניף של משכן הנשיא בגבעת שאול . מישהו יודע האם זו טעות? אם לא אני אשמח לפרטים או משהו בהקשר הסניף. --90Desertboy - יום נעים - שיחה 17:46, 28 במאי 2020 (IDT)

אולי זה משכנו של נשיא המדינה החלופי? דוד שי - שיחה 05:46, 29 במאי 2020 (IDT)
לפחות אין ראש המטה הכללי החלופי כי קודם ידאגו לאשת ראש הממשלה החלופית שתהיה נתניהו במקביל להיותה אשת ראש הממשלה ואישה מ-ש-כ-י-ל-ה --90Desertboy - יום נעים - שיחה 11:56, 29 במאי 2020 (IDT)
כתבתו של איתמר אייכנר, 20 עובדי בית הנשיא מתבצרים עקב עימות עם המנכ"ל, באתר ynet, 26 במרץ 2017. עלמה/יאירשיחה 21:21, 30 במאי 2020 (IDT)
תודה, אנסה לחפש עוד מקורות. --90Desertboy - יום נעים - שיחה 15:18, 4 ביוני 2020 (IDT)

הטילדה הרביעית - גיליון חדש![עריכת קוד מקור]

טילדה חדשה יצאה ממכבש הדפוס! הטילדה הרביעית חוזרת עם שאלות, מפגשים ותובנות חדשות
דבר העורך • ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת - תחרות כתיבת ערכים • ראיון עם מפעיל מערכת • פורטלים • סודוקו • תשבץ • קצרמרי אקטואליה • מיזם יחסי החוץ • מיזם בית ספר ויקיפדיה • מפגש חורף 2020 • קרב איגרוף • טור אישי • ויקימימז • תפזורת • תמונות חדשות

לא אמורות להישלח הודעות לרשימת התפוצה? המלך הכחולשלח לי הודעה! 17:27, 31 במאי 2020 (IDT)
אמורות, אבל לוקח זמן עד שאחד המפעילים שולח אותן. הארי פוטר 73 - שיחה - הטילדה הרביעית - מיזם העיטור השבועי 17:50, 31 במאי 2020 (IDT)

מוזמנים לבקר! המלך הכחולשלח לי הודעה! 13:59, 2 ביוני 2020 (IDT)

ציטוט פרטים מערך בוויקיפדיה בשעות הפריים טיים[עריכת קוד מקור]

אמנם השידור המקורי היה לפני כשנה, אבל מוטב מאוחר מאשר אף פעם. כאן, בסצנה משעשעת במיוחד של הסיטקום לה פמיליה, אפשר לראות בבירור ששתי שחקניות מנהלות דיאלוג באמצעות קריאת הערך העוגן. ניב - שיחה 22:52, 3 ביוני 2020 (IDT)

חזק! חזרתישיחה 08:27, 4 ביוני 2020 (IDT)

שלום, אשמח אם תשיבו על הסקר. הארי פוטר 73 - שיחה - הטילדה הרביעית - מיזם העיטור השבועי 07:38, 8 ביוני 2020 (IDT)

הארכת זמן תרומתם של עורכים חדשים[עריכת קוד מקור]

שלום לכולם שוחחתי לאחרונה עם Gitit- WMIL על נושא הנחמדות בויקיפדיה, וספציפית על בעיה מוכרת למדי, שלעיתים עורכים חדשים שמגיעים לויקיפדיה לא ממש יודעים איך לאכול תופעות כמו התנגדות לעריכה, העברת ערכים לטיוטה לצורך שיפור ועוד. מקרה נפוץ הוא שהעורכים, שמרגישים חסרי אונים במצבים האלו, וגם עדיין לא יודעים כיצד להתנהג, מגיעים מאוד מהר להתנגשות חזיתית עם המיזם, ובעיקר לתחושה כללית שיש קליקה מסוימת שמפעילה את המיזם ושהם לא חלק ממנה. תחושה זו מובילה פעמים רבות לעזיבה של המיזם.
העליתי עם גיתית רעיון מסוים שאני חושב שיש לו פוטנציאל, אולם אשמח לשמוע עוד קצת דעות, ולהרהר עוד לגביו בצוותא. כיום כשמשתמש עורך את עריכותיו הראשונות, הוא מקבל הררים של מידע מאוד מועיל וחשוב בתבנית "ברוך הבא", ובשלב הזה סביר שרבים עדיין קצת "בשוק" מכדי להתמודד עם כל המידע, במיוחד כאשר צפות בעיות חדשות בזמן אמת. חשבתי שאפשר לנסות להפעיל מיזם, אולי בעזרת העמותה, שינסה לתפוס את העורכים כאשר הם מתחילים להתקדם מעט (ואולי כבר קצת להסתבך), למשל, אחרי שביצעו כמות עריכות ספציפית, אולי באזור ה-100-50, כשכבר יהיה ברור יותר שמדובר במישהו שבא לתרום (בהנחה שדף השיחה לא מלא כולו באזהרות ). הרעיון הוא לשים לעורך זה, שכבר מתחיל לגבש את ראשית דרכו במיזם, הזמנה ספציפית בדף השיחה שלו, להגיע למעין safe place במיזם (אולי לחממה, אולי לדף מיזם ייעודי אחר). המחשבה הייתה לפנות אליהם ולכתוב להם הודעה מזמינה ומקבלת בסגנון של "כל הכבוד על ההתקדמות במיזם, אתה כבר ממש מתחיל להיות חלק מהקהילה. מוזמן להיכנס ל*קישור* - זהו בית בשבילך בויקיפדיה להתייעץ, לשתף על הישגים במיזם ועל קשיים. אם תיתקל בבעיות שונות שלא תדע איך לפתור, או תרצה עזרה להבין את הנורמות במיזם - אנו נסייע ונכווין אותך".
הרעיון הוא לתפוס את העורכים הפרודוקטיבים בשלב קריטי ולנסות לשמר אותם במיזם לטווח זמן יותר ארוך. מה דעתכם? איש השום (Theshumai) - שיחה 00:33, 9 ביוני 2020 (IDT)

תודה על היוזמה, אני בעד כל יוזמה שתסייע לעורכים חדשים להשתלב בקהילה. לגופו של עניין, לדעתי מיזם כזה צריך להיות יותר אקטיבי. השארת הודעה בדף השיחה בסגנון של "ברוך הבא! יש לך מקום להתייעץ בו" תביא להיענות אפסית. כדי להמחיש את ההצעה שלי אפרט חוויה אישית: כשעליתי לכיתה א', כשבוע לפני תחילת הלימודים הגיע לביתי ילד מכיתה גבוהה יותר מבית הספר, נתן לי מתנה קטנה ואמר לי שהוא שם כדי ללוות אותי. אם עד היום אני זוכר את זה אף שחלפו מעל 25 שנים, כנראה שזו הייתה חוויה משמעותית עבורי. זה בדיוק לדעתי מה שצריך לעשות כאן. ההצעה שלי היא שיפתח מיזם שמטרתו ללוות עורכים חדשים, סדר גודל של עד 300 עריכות. החברים במיזם ירכזו רשימה של עורכים חדשים וכל אחד יקח "תחת חסותו" כמות מסוימת של עורכים. העורך הוותיק יפנה לעורך החדש יציג את עצמו, יספר לו שהוא מגיע במסגרת המיזם ושהוא יעמיד את עצמו לרשותו. כמובן ידגיש שהששתפות במיזם היא לא חובה ורק אם העורך החדש מרגיש בנוח. העורך הוותיק גם יהיה אקטיבי, הוא יעבור על עריכותיו (בכוונה לא כתבתי ינטר) של העורך החדש ויפנה אליו בצורה יזומה כדי לסייע, בלא שימוש בתבניות השיחה הרגילות אלא בנימה יותר אישית. הקשר בין העורך הוותיק לחדש לא חייב להסתיים כשהאחרון יגיע ל-300 עריכות, אלא בהתאם לשיקול דעתם. אמירושיחה 06:54, 9 ביוני 2020 (IDT)
רעיון מצוין. אני בעד להגן על עורכים שמגיעים לתרום כולל עורכים שקיבלו אזהרות רבות אבל ברור שהרצון שלהם לתרום הוא חד משמעי. להביט לאופק *חלזונים | יונות | וד"ל* - שיחה 07:51, 9 ביוני 2020 (IDT)
רעיון נהדר, זה יעזור להמון עורכים חדשים שבאים לתרום מתוך כוונה טובה אך מזיקים בשל חוסר ידע בויקיפדיה. חברסודי - שיחה 07:57, 9 ביוני 2020 (IDT)
אפשר להתחיל כאן בקטן. אין צורך להימנע מהתנגשויות בין חונכים (או בשם אחר: מנטורים): יש לכך עקבות ברורות בדף השיחה. אם זה נראה לכם רצוי, אפשר ליצור את ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/חניכה או כל שם אחר ולכתוב שם המלצות לפעולה. בתור התחלה:
איך מוצאים עורכים עם x עריכות בלבד? אני מניח שבאחד הדפים המיוחדים ומתעצל לבדוק. אפשר לבחור קורבן מתאים מהרשימה ולהתחיל לעבוד כדי לראות איך העסק הולך. Tzafrir - שיחה 09:00, 9 ביוני 2020 (IDT)
החממה נועדה בדיוק בשביל זה. אתם מציגים גישה שונה, במקום שעורך יגש לשם לחפש חונך, חונך יבוא אליו. אפשר לנסות את זה אבל צריך למצוא דרך שמשתמשים אחרים לא יפנו את המשתמש החדש אלא אל החונך. כי אם לא, אז עדין יהיו עימותים מיותרים אם משתמשים אחרים. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 10:08, 9 ביוני 2020 (IDT)
לדעתי, מה שהכי מחזק ויקיפדים חדשים (וגם ותיקים), הוא פרגון בדף השיחה שלהם, וגם משלוח תודות. בעבר הצעתי לפתוח דף ויקיפדיה:פרגונים, (להבדיל מויקיפדיה:בירורים המזיק). אגסי - שיחה 10:33, 9 ביוני 2020 (IDT)
לחברי הויקיפדים שלום. מעבר לכל מה שנכתב פה, ומהווה הלכה למעשה חזרה על דיונים קודמים, אני מציע לשלב גישה של קבלה לבבית ועזרה עם מנגנון שיעזור לעורכים חדשים להשתלב טוב יותר במערכת. הרושם שלי הוא שעורכים חדשים אנונימיים ורשומים לא מכירים כלל את המערכת שהיא הויקיפדיה, אין כל הכרה של מה מותר/מקובל/נדרש ויש רושם שמשתמשים חדשים מפרשים את הגישה של תרומה חופשית כלשונה, כלומר כל תורם יעשה כישר בעיניו. אני זוכר שכאשר התחלתי לכתוב לא הייתי מודע כלל לעובדה שיש בקרה וביקורת שיש לתת דין וחשבון וכללים שחייבים לציית להם (זכויות יוצרים כדוגמא אחת, שאלת מלחמת עריכה וויקיפדיה:בעלות על ערכים כדוגמאות נוספות). העובדה של עורך חדש יכול להתחיל לערוך מיד, מבלי לקרוא את דפי העזרה והמדריכים יוצר במקרים רבים הלם תרבות שבמקרים רבים יוצר חיכוכים בין הקהילה לעורך החדש: תיקונים נראים כמו תוקפנות, פניות בדפי השיחה נראות כגם כתוקפניות גם כאשר הן עניניות התוצאה בהרבה מקרים היא חוסר יכולת של העורך לפעול עם הקהילה וחוסר יכולת של הקהילה לתקשר עם העורך החדש. אני מציע שתהליך ההרשמה לויקיפדיה יהיה קצת יותר ארוך ויכלול עוד דף או מספר דפים שהנרשם החדש יהיה חייב לסמן ב V ובהם מידע מדפי מדיניות של הויקיפדיה כמו למשל ויקיפדיה:מדריך לכתיבת ערכים. אני בטוח שחלק מהתורמים החדשים לא יקראו את דפי ההדרכה, אני בטוח שלחקם יקרא רק חלק מהדפים וחלקם יקרא לעומק. אני מניח שבשילוב עם גישה תומכת בהמשך נוכל ליצור מערכת שבה תורמים חדשים יגיעו מוכנים טוב יותר לתרום ומודעים לעצם קיום הקהילה ולכללי הבסיס. אני הייתי מרחיב את המנגנון של החובה לעבור על דף כללים בסיסי גם לאנונימיים מעבר לתועלת של הכרת הכללים אני בטוח שחלק מאלו שבאים להזיק ולהשחית יירתעו מהצורך לעבור עוד שלב בטרם הם חופשיים לעשות כרצונם. נטעדי - שיחה 13:10, 9 ביוני 2020 (IDT)
לא בדקתי בניסויים בפועל, אבל הניחוש שלי: חלק מהעורכים החדשים יצליח לקרוא את הכל. חלק יקרא ולא יזכור כמעט כלום. חלק יירתע בגלל הטקס הנוסף ולא יטרח. בפועל זה כנראה לא יועיל בהרבה. Tzafrir - שיחה 13:26, 9 ביוני 2020 (IDT)
אני חושב שאין שיטה להבטיח את התוצאה הרצויה, אבל אפשר בסדרה של צעדים פשוטים להתקרב. ההנחה שרוב העורכים הרשומים באים להועיל, העובדה היא שכולם קופצים ראש לתוך בריכה מאד עמוקה מבלי לדעת לשחות והעובדה היא שחלקם נרתעים - מאד- מהנסיון של הקהילה "לכפות" עליהם את כללי הכתיבה וההתנהגות התהליך הזה - הוא מסלול התנגשות שרוב העורכים החדשים ינועו בו וחלקם יכנסו לעימותים של ממש. גישה של הסבר בסיסי שעורכים שבאים מרצון טוב יהיו מוכנים לקרוא בשילוב עם תמיכה כמוצע בתחילת הפסקה יביא להתקדמות ואני מניח שכל התקדמות היא בעלת ערך ותועלת. אם משתמש חדש יקבל את האפשרות לכניסה "רכה" ועם הסבר נפתח עוד מסלול אפשרי. כיום חלק ניכר מהמשתמשים החדשים לא יודעים כלל על קיום המדריכים או דפי העזרה, לא יכול להיות פסול בלהעביר אותם ב"מעבר" שבו הם לפחות יהיו מודעים לקיום מנגנוני התמיכה למשתמשים חדשים שאנחנו מנסים לקדםנטעדי - שיחה 13:42, 9 ביוני 2020 (IDT)
הדיון הזה נפתח בצורות שונות עשרות פעמים בשנה האחרונה ודבר לא השתנה. עורכים חדשים מותקפים מהרגע הראשון עד שהם מתייאשים ועוזבים את ויקיפדיה. בשנה האחרונה עזבו ויקיפדים שיכלו לתרום רבות עם הכוונה נכונה. הבעיה היא די רחבה ונובעת מיחס לא מזמין כאשר עריכות שהושקעו בהן זמן רב משוחזרות בלחיצת כפתור ללא הסבר בדף המשתמש או ערכים שנמחקים ללא הסבר מה היה שגוי. דפי ההסבר ארוכים ומסורבלים, כאשר גם לי קשה להבין, אחרי שנים פה. ראו למשל את ויקיפדיה:הערות שוליים הארוך והמסורבל כאשר בפועל הסבר על כתיבת הערת שוליים יכול להסתכם בשורה אחת. חשבתי לפתח את שער הקהילה בדיוק למטרה זו כדי להכווין עורכים חדשים בראשית דרכם. טל (רונאלדיניו המלךשיחה) 18:16, 9 ביוני 2020 (IDT)
אגסי, לגבי דף פרגונים - המיזם החדש שפתחתי מנסה לענות על הצורך הזה במידה מסוימת. מוזמן לראות כאן. הארי פוטר 73 - שיחה - הטילדה הרביעית - מיזם העיטור השבועי 18:51, 9 ביוני 2020 (IDT)

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── תודה לכל המגיבים! שמחתי לראות שהנושא הזה מעורר משהו אצל כל כך הרבה עורכים.
Tzafrir - אהבתי מאוד את הצעתך לתפוס מישהו ל"פיילוט". מאחר שAmirosan מציע לקחת את זה צעד נוסף קדימה, תאורטית אפשר אפילו להגדיל ולקחת מדגם קטן לפי 2 גישות שונות (ואפילו להשאיר אחרים כקבוצת ביקורת) ולראות איך זה עובד לנו. אגב, אשמח לדעת אם מישהו ירצה לקחת חלק בפיילוט כזה.
אגב, צפריר, לגבי דבריך הנוספים - אני בהחלט מתכוון לנסות להיעזר במי שאוכל כדי להבין איך נוכל למצוא את החיתוך הרלוונטי - אני אישית פחות בקיא באספקטים הטכניים. בנוסף, האינסטינקט הראשוני שלי היה להקים מיזם חדש כפי שהצעת, אבל מאחר שיש לא מעט קווי דמיון לחממה - בה גם יש משאבים קיימים ובראשם קבוצת חונכים רשומה - אני עדיין מתלבט אם זה לא יהיה פספוס להפריד בין שני המיזמים. אולי כדאי לעשות פיילוט נפרד ואם הוא יצליח לחשוב קדימה על אפשרות כזו.
יונה בנדלאק - העלת נקודה מעניינת שלא חשבתי עליה, שחונך יכול להיות "כתובת" לפנייה לגבי אותו עורך (אני תוהה מה עדיף - כי לפעמים להנסות לבד באינרקציות כשחונך זמין ברקע לעזור זו גם חוויה עם "ערך לימודי"). תאורטית אולי יכולה להיות תבנית בראש דף שיחה שתפנה לחונך - האם זה פחות או יותר מה שהתכוונת אליו?
Nettadi, תיארת מעולה את הבעיה לדעתי, אבל יש לי חשש שמה שאתה מציע עלול להפוך את האנציקלופדיה לפחות חופשית. אני חושב שההצעה של רונאלדיניו המלך יכולה לפתור חלק ממה שאתה מתייחס אליו. האמת שאני מגלגל בראש כבר זמן מה רעיון לדף מבוא "קליל" לעורכים חדשים בסגנון "10 דברים שצריך לדעת כשעורכים בויקיפדיה" - ואז אפשר יהיה להפנות בתבנית:ברוך בואך למקום אחד שירכך את הלם התרבות שנטעדי הזכיר.
ולבסוף, תודה ללהביט לאופק על החידוד הנחוץ לניסוח שלי (וגם תודה למגיבים האחרים על דעתם מאירת העיניים) איש השום (Theshumai) - שיחה 00:22, 10 ביוני 2020 (IDT)

שלום לכולם. אני עורך חדש השמח מאד לקרוא את הנאמר בדיון המרתק לעיל. לפני שאציג את הצעותי, אשמח להבין אם יש בידי הקהילה או העמותה נתונים סטטיסטיים כלשהם על גודל התופעה של עזיבת עורכים חדשים, כמה מהעוזבים עשו זאת בעקבות "הלם קרב" לאחר היתקלות עם תגובות הקהילה, או מה מספר העורכים החדשים וקצב הצטרפותם, רמת הפעילות הממוצעת של עורכים חדשים ומה סוג העריכות שהם מבצעים. כי למשל, נראה לי שהגדרת עורך חדש למי שחצה את רף 300 העריכות היא גבוהה מדי. יתכן מאד שמשתמש כזה כבר תרם, נאמר, 5 ערכים חדשים תקינים. הקריטריון צריך לקחת בחשבון איזה סוג עריכות בוצע. רעיון המנטור נשמע טוב אבל אולי צריך לחדד את הגדרת העורך שכדאי להציע לו עזרה כזאת. לי בכל אופן נראה שיש לבדוק מספר עריכות קטן יותר...אולי כ-100. לי עצמי היה "מזל" מכיוון שקורס הגמלאים בו השתתפתי עשה מספר דברים נפלאים שעזרו ל"שמר" אותי ושכמותי. הקורס כלל הכנה טובה לנושא הביקורת בקרב הקהילה וכן יצר קשרים שנמשכים עד היום עם אנשי ההדרכה בעמותה ועם מתנדבי העמותה. מי שלא המשיך לערוך לאחר הקורס, לרוב עשה זאת מטעמים שאינם קשורים לקהילה ולתגובותיה. לכן אני חושב שאולי כדאי להציע לעורכים חדשים, אשר טרם פגשו את הקהילה או את אנשי העמותה, הדרכה במסגרת קורס מצומצם של העמותה (2-3 מפגשים) שיטפל פחות בצדדים הטכניים של העריכה ויותר בנושאים של "מדיניות, ארגון, והתנהלות" בהקשר לקהילה.
אני מעיד כאן שפירגונים הם אחלה ועושים טוב לתחזוקת הקשר עם ויקיפדיה ומדרבנים המשך תרומה. הייתי שמח עם היה למשל בוט מפרגן, שמודיע לי באופן עצמוני, מדי פעם, על רמת הכניסה לערכים שכתבתי והם אצלי במעקב.
כמו כן חשבתי להציע דף קשר בנושאים טכניים הקשורים לעריכה, אשר ישלח לעורכים חדשים המעוניינים בכך, פעם בחודש או בתדירות גבוהה יותר. הדף יכלול, בכל פעם, קישורים שונים (בלבד) לדפי הדרכה בנושאים ממוקדים. יש במערכת המוני דפים עם תוכן "עזרה" והדרכה שכדאי להסב אליהם את תשומת ליבם של המשתמשים – ביחוד החדשים. הייתי שמח לקבל מידע כזה, שיפתח לפני תכני הדרכה והסברים שטרם ראיתי. תודה אביברעם - שיחה 13:01, 11 ביוני 2020 (IDT)
אני רוצה לחזק את ידיו של איש השום (Theshumai) במשימה החשובה הזאת. גילגמש שיחה 14:44, 11 ביוני 2020 (IDT)
Theshumai כל הכבוד על הפוסט החשוב הזה! אני זוכר את קבלת הפנים החשובה שלך כאשר הגעתי לויקיפדיה ואני יודע כמה הנושא שאתה מעלה פה חשוב. להביט לאופק *חלזונים | יונות | וד"ל* - שיחה 14:49, 11 ביוני 2020 (IDT)
היי כולם, כאן גיתית מהעמותה, כיף לראות שלכל כך הרבה אנשים חשוב לתת לחדשים כניסה נעימה לוויקיפדיה. ותודה לאיש השום (Theshumai) שהציף את הנושא החשוב. אנחנו בעמותה פוגשים הרבה משתמשים חדשים ומלווים אותם בכל מיני מצבים חדשים ולא מוכרים בוויקיפדיה. קראתי את התגובות ויש כאן אחלה רעיונות ונראה לי שאפשר יהיה לקדם את המיזם הזה וליצור שינוי לעורכים חדשים שמתנסים לראשונה בעריכה. אני רק אוסיף על ההצעות שנתתם עוד זוויות בתור מי השהייתה צריכה ללמוד את ויקיפדיה ועדיין לומדת... הדבר הראשון הוא שהנושא של כתיבת קוד מקור הוא מכשול לעיתים עבור חדשים שלומדים ישר עריכה חזותית וכל נושאי הקהילה והעזרה הכתיבה בהם היא בקוד מקור וזאת למידה בפני עצמה. שנית עורכים חדשים לא מכירים את דף המשתמש והם הרבה פעמים לא מודעים לקיומו, אז שווה לחשוב על דרך לתקשר איתם שלא עוברת בהכרח דרך אלו. Gitit- WMIL - שיחה 17:34, 11 ביוני 2020 (IDT)
אביברעם, תודה על התגובה המאלפת. אישית אני פחות נובר בסטטיסטיקות של המיזם, אבל יש מידע זמין כזה או אחר שאפשר ללמוד ממנו, ובנוסף אפשר לזהות מגמות מתוך ניסיון בשטח. אישית התלהבתי מאוד מהרעיונות האחרונים שהעלת, אולם אני פחות בקיא בצד הטכני ופחות יודע מה לעשות איתם. מאחר שזה מיזם שאני מנסה לקדם תוך שיתוף פעולה עם העמותה, ארשה לעצמי לתייג פה את Amire80 ולשאול לדעתו מבחינת היתכנות על 2 הפסקאות האחרונות שכתב אביברעם (ותודה מראש ). איש השום (Theshumai) - שיחה 22:40, 13 ביוני 2020 (IDT)
בס"ד לדעתי זה מיזם שיכול לעזור גם למשתמשים חוזרים לאחר חופשת ויקי ארוכה, כמוני. ליאתשיחה • (מישהי שאיכפת לה) 22:43, 13 ביוני 2020 (IDT)
היי מישהי שאיכפת לה ברוך שובך. הרעיון שלך מעניין, אבל מאחר שהכוונה הבסיסית של המיזם הספציפי הזה הוא לאתר עורכים "מועילים" עם טווח עריכות מסוים (100-50) ולפנות אליהם באופן יזום - אני לא בטוח איך זה עשוי לעבוד עם משתמשים חוזרים. אם יש לך רעיון ספציפי אשמח. איש השום (Theshumai) - שיחה 00:19, 14 ביוני 2020 (IDT)
Theshumai לא הבנתי לגמרי – היתכנות של מה בדיוק? זה דיון נורא ארוך עם המון רעיונות. רובם אפשריים, בגדול. אם יש שאלות פרטניות, תשאלו אותן אחת־אחת.
לעשות סטטיסטיקה על כמה עריכות עושים עורכים חדשים לפני שהם מרימים ידיים – בהחלט אפשר, דברים כאלה כבר נעשו על ויקיפדיות אחרות, ויש אנשים עם ניסיון בפרויקטים כאלה. אפשר לבקש מהם להריץ ניתוחים כאלה על ויקיפדיה העברית, אם כי כדאי לנסח שאלת מחקר מדויקת.
אבל יש לי משהו לומר לעורכים ותיקים. נסו לחשוב על זה קצת אחרת: במקום להעמיס על עורכים חדשים בוטים, אשפים, מכתבים, דרישות לקרוא דפי עזרה, וכיו״ב, נסו פשוט לנסות לערוך בוויקיפדיה כמו שעורך חדש עורך. לכתוב עם עורך חזותי. לקרוא ולערוך מטלפון חכם, ובלי לעבור ל„תצוגת מחשבים”. לכתוב עם חשבון חדש ובלי הרשאות „עורך ותיק” ו„בדוק עריכות אוטומטי”. ולפני שאתם לוחצים על איזשהו כפתור בסרגל כלים או כותבים משהו כמו "[[קטגוריה:", "{{ויקישיתוף בשורה}}, "{{לשכתב}}", "{{הערות שוליים}}", "{|!-}", או ":::::::::", נסו להיזכר איך הרגשתם בפעם הראשונה שלמדתם לעשות את זה. אני זוכר איך אני הרגשתי, למרות שעברו מאז כמה שנים; האם אתם זוכרים? אל תנסו לעשות „טובות” לעורכים חדשים לפני שתיזכרו. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 23:42, 13 ביוני 2020 (IDT)
Amire80, דבר ראשון, תודה רבה על המענה המהיר ועל התרגיל המחשבתי בשביל להבין את כ-ל מה שאני שואל אתה יכול לקרוא רק את ההודעה הראשונה שלי בתחילת הדיון ואת התגובה של אביברעם. בראש ובראשונה אשמח לדעת עבור מיזם כזה אם/איך אפשר ליצור פילוח של עורכים חדשים שמגיעים לרף עריכות מסוים (נניח, סתם, 70 עריכות)? שנית (ולמעשה זה לגמרי אוףטופיק לרוב הדיון), קסמו לי הרעיונות של אביברעם להשתמש בבוטים כדי לסייע לעורכים להשתלב במיזם (ולגשר מעל בעיית כוח האדם של מאמץ זה) ולמשל, להציב מדי פעם תבנית בדף שיחה של משתמש שתכתוב לו הודעות קבועות לכאורה-בשם-"ויקיפדיה" כמו, "כל הכבוד", "ערכת כבר X עריכות", "אתה כבר הופך לחלק מהקהילה", "כתבת X ערכים שבהם צפו Y אנשים" וכו'. ומצד שני - רעיון נפרד - להציב תבנית בדף השיחה כל X עריכות ובה צעד נוסף של מידע שעליו לדעת - נושא אחד ספציפי. עכשיו כשאני כותב לך את זה אני מקבל את הרושם שהרעיון השני אפשרי בהחלט והראשון עוד צריך ליטוש. סקרן לתגובתך. איש השום (Theshumai) - שיחה 00:19, 14 ביוני 2020 (IDT)
קודם כול, לא צריך אף פעם להניח מספרים סתם. ואם ממש־ממש נחוץ מספר כלשהו ואין דרך אלא להניח סתם, אז צריך להגיד שזה מספר שהניחו אותו סתם ולהיות מוכנים לשנות אותו.
בראש הדיון דיברו לא על בוטים ותבניות אלא על חונכות אישית. זה יעיל בהרבה, וזה הוכח מחקרית. זה דורש השקעה של משאבים של מתנדבים, אבל אם יש מספיק אנשים שמוכנים לעשות את זה, זה מצוין.
בוט ששולח הודעות לדף שיחה, במיוחד אם זה בוט שהמשתמש לא עשה לו מינוי, זה כנראה לא דבר יעיל. הנה עוד תרגיל מחשבתי: מהן שתי הקבוצות הראשונות של משתמשים שהבוט הזה בוודאות לא ישיג? תשובה בהערה מוסתרת.
צריך לא רק רעיונות איך לעזור למשתמשים חדשים. צריך גם להרהר איזו סיבה יש למישהו לחשוב שהם יעבדו, ואחרי שמממשים אותם, לוודא שהם באמת עובדים. יש לזה שיטות: ניהול מוצר (product management) ומחקר משתמשים (design research ו־user research). נכון, לפעמים קורה שרעיונות ממומשים ועובדים טוב גם בלי מחקר, אבל לפעמים לא. אני לא אומר את זה כדי לפסול רעיונות או להביע זלזול – להפך, יש פה רעיונות לא רעים וכוונות טובות. אני רק אומר שלפני שעושים משהו, צריך להגדיר איך תיראה הצלחה ולהיות מוכנים גם להודות בכישלון. אני חושד שברעיונות שאנשים מעלים פה לא בדיוק מוגדר איך תיראה הצלחה, אבל אולי אני מפספס משהו. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 10:18, 14 ביוני 2020 (IDT)
Amire80, תודה רבה על המענה אני אשמח בשלב הזה, אחרי שהתפזרנו בדיון למגוון רעיונות, להתאסף חזרה לרעיון המקורי, והוא פנייה יזומה לעורכים שעברו מספר עריכות מסוים, ולכן השאלה מתחדדת ל:1. האם אכן אפשרי ליצור פילוח כמו שהזכרתי, של מידע על עורכים שהגיעו למספר עריכות מסוים? 2. בהתאם להתייחסות שלך ל"להניח מספרים סתם" אשמח לדעת אם לך (או לאחרים פה) יש רעיון לאפשרות לגשת לנתונים שיסייעו להבין מהו המספר הנכון, למשל, כמות עריכות ממוצעת שלאחריה עורכים מפסיקים לערוך או כל נתון אחר שיוכל לעזור להבין האם עדיף יותר לפנות לעורך שביצע את העריכה ה-50 שלו או את העריכה ה-100 שלו, למשל. איש השום (Theshumai) - שיחה 23:49, 16 ביוני 2020 (IDT)
1. שוב, תגדיר „פילוח”. כמה עורכים יש שעשו X עריכות, עבור כל X מ־0 עד אין־סוף? אפשר ואפילו די קל, לפחות למי שיודע קצת SQL‏: https://quarry.wmflabs.org/query/45902
אם אתה רוצה משהו אחר, תגיד.
אם אתה רוצה להציג את זה על תרשים, בקש ממישהו אחר, אני גרוע מאוד עם תרשימים :)
2. המחקר הכי מפורסם בנושא נערך לפני עשר שנים: https://strategy.wikimedia.org/wiki/Editor_Trends_Study . כנראה אפשר לחזור עליו, לעדכן קצת את המתודולוגיה, ולהחיל אותו על ויקיפדיה העברית. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 10:48, 17 ביוני 2020 (IDT)
אני חושבת ששם המשחק הוא פרגון, פרגון, פרגון. נראה לי שאין כאן מספיק פרגון, בכלל, אבל ודאי שלא לעורכים חדשים. התפיסה היא קצת "משחית עד שלא תוכח זכותו". ליוויתי הרבה סטודנטיות בכניסה לוויקיפדיה, ותאמינו לי שעם סבלנות ורצון טוב, וגם התלהבות רבה מצידן - ולצערי, לא מצאתי אחת שהפכה לוויקיפדית של ממש (אך אולי הן עורכות בשם אחר - זה קורה, בכל זאת השם הוגדר כחלק מפעילות סטודנטיאלית, לא תמיד רוצים להחזיק בזה). אני בודקת כמה גורמים אפשריים לזה, אך נראה לי שחלק מהעניין הוא שהן לא הצליחו להרגיש חלק מקהילה, שרואים את העשייה שלהן ורוצים שהן תמשכנה לתרום כאן. כל אחת מהן השקיעה הרבה בערך אחד, ערכה את הערכים של שאר חברי הקבוצה, וגם מעט בתחומים נוספים. אני מאמינה שאם היו מתקבלות הודעות של פרגון ועידוד - התחושה הייתה אחרת. ולמה לא?
אגב נראה לי שאפשר לשקול שליחת מייל, בנוסף לתקשורת בדפי השיחה, לאלה שהכניסו מייל למערכת - זה אישי יותר, וגם לא תמיד מצליחים בהתחלה להבין איך לעבוד עם דפי השיחה.
ועוד משהו - לדעתי לא צריך לקבוע סף של תרומות לפני שמפרגנים. אפשר לשלוח הודעה מפרגנת אוטומטית מיד עם הרישום וביצוע העריכה הראשונה. ואם מדובר בתלמיד תיכון שכתב "יוסי שולטטטט!!!1", מה קרה? בסך הכל נעשה לו קצת נקיפות מצפון, ונגרום לו להבין שוויקיפדיה כמערכת רואה אותו כאדם שמסוגל לתרום, גם אם הוא עצמו בחר לעשות עכשיו שטות. תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 11:52, 17 ביוני 2020 (IDT)
במקרה שציינת דווקא היו עריכות. כלומר מה שלפני העריכה הראשונה פחות רלוונטי. במקרים רבים ערכי סטודנטים הם גרועים. ולא פשוט לתת להם משוב על כך. Tzafrir - שיחה 12:11, 17 ביוני 2020 (IDT)
לא מדובר על לתת משוב, אלא על לפרגן. כלומר משהו כללי על ההשקעה, הרצון הטוב, על שנשמח להמשך השתתפות ותרומה, דברים חביבים ולא מחייבים כאלה. אפשר לעשות את זה כבר מהרגע הראשון (אני חושבת שבוויקיפדיות אחרות זה קיים). תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 12:39, 17 ביוני 2020 (IDT)
או שאולי פשוט מתעלמים ממחמאות אוטומטיות. את רוצה לבדוק מהי ההשפעה של זה? לשלוח באקראי לחצי מהמשתמשים החדשים בפרק זמן מסוים הודעה אחידה כזו ולחצי לא לשלוח ולראות איך זה השפיע (לפי קריטריונים שונים שנקבעו מראש, כגון מספר העריכות כעבור פרק זמן מסוים מזמן ההרשמה). Tzafrir - שיחה 13:08, 17 ביוני 2020 (IDT)
מסכימה שלא מחייב שמחמאות אוטומטיות יועילו במשהו. הכוונה להודעה אוטומטית בדף השיחה? ואפשר ליצור גם שליחה אוטומטית של מייל לעורכים שיש להם? נשמע רעיון טוב לנסות - אם כי אני עצמי לא אוכל לקחת על עצמי דבר כזה, אין לי את הכישורים הנדרשים, לצערי. אשמח לסייע בניסוח ההודעות, אם תחליט ללכת על זה. תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 13:25, 17 ביוני 2020 (IDT)
מחשבה שנייה - אולי עדיף לנסות דווקא (או בנוסף) את המחמאות האנושיות הכנות. אני יכולה לשתף מהתחושה האישית שלי, בתחילת הדרך כאן, מתניה כתב לי בדף השיחה משהו פשוט וקצר כזה כמו "תודה על תרומותייך, שמח שאת עורכת כאן" - והוא היה הראשון שבירך אותי לשלום בלי לציין אחר כך רעיון לשינוי או עצה או משהו טכני אחר. והיה בזה משהו מחמם את הלב, ומחזק. אולי אנחנו צריכים לעשות זאת יותר. אולי בדרך שהצעת - אפשר לנסות להציף מספר עורכים חדשים במילות הערכה כנות מהלב, ולראות אם זה משפיע ואיך. הייתי שמחה לנסות זאת על הסטודנטיות - יש לי השנה שתי קבוצות שעורכות בנושאים מגוונים, רמה סבירה אני חושבת, אוכל לשלוח אליהן שאלון ולעקוב אחר ההשפעה של זה, ביחס לשנים הקודמות. מה דעתך? תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 13:34, 17 ביוני 2020 (IDT)
תלם, רק מזכיר שבמעמד העריכה המועילה הראשונה כבר כיום ישנה תבנית "ברוכים הבאים". האם יש מקום לשינוי ניסוח שלה למזמין יותר, נניח, משהו כמו "כל הכבוד על הרצון לסייע לויקיפדיה ולתרום לה. קהילת ויקיפדיה שמחה תמיד על כל מי שיש לו רצון טוב לסייע למיזם, והקהילה תשמח לסייע לך להצטרף לעורכים ולעורכות הקבועים של ויקיפדיה בדרכים הבאות" (ואז הפירוט הקיים למדריכים, לחממה, לקבלת תמיכה במייל ולהתנסות בטיוטה)? בהחלט ייתכן שיש מקום. אולי שווה לפתוח על כך דיון במזנון או באולם הדיונים של התבניות (אשמח אם תתייגי אותי) ולחשוב אם ואיך אפשר לשפר את הניסוח הקיים בתבנית. איש השום (Theshumai) - שיחה 23:31, 20 ביוני 2020 (IDT)
הי איש השום (Theshumai), תודה באופן כללי על השקעתך בנושא. תראה, נראה לי שמידע קיים. יש בעיה שמשתמשים חדשים אפילו לא מספיק קולטים איך להשתמש בדף השיחה ומה קורה שם. אני חושבת שמה שחסר זה נוסח אישי יותר. אולי היה אפשר לשנות את הנוסח למדבר יחיד, ולהוסיף משהו כמו - אני זמין לשאלות ולכל קושי שיעלה, אפשר לשלוח אליי הודעה (קישור) או אימייל (קישור). וכך מי שישים את התבנית מצהיר למעשה על כך שהוא מוכן להוות כתובת עבור החדש.
אני מציעה שתהיה שליחה אוטומטית גם במייל (לאלה שרשמו), מאותו משתמש - כי לעתים התקשורת מעל דפי השיחה קשה מאוד בהתחלה. כך ייווצר מההתחלה ליווי גם דרך המייל (שהרבה פעמים ממש מציל את התקשורת וההתנהלות מעל דפי האתר, כפי שכולנו יודעים). תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 10:50, 21 ביוני 2020 (IDT)
תלם, תודה ייתכן שכדאי להמשיך לפתח נושא זה בדף שיחתך. איש השום (Theshumai) - שיחה 00:13, 24 ביוני 2020 (IDT)
במקרה דברתי היום עם מנהל בחברה לבינה שיחתית, שגם התנסה בעריכה בוויקיפדיה והציע (בלי לדעת על הדיון הזה) להשתמש בבוט אוטומטי שידבר עם העורכים החדשים וייתן להם כללים והסברים על איך עושים זאת נכון, בצורה של דו שיח. מעניין אותנו? ‏עמיחישיחה 12:36, 18 ביוני 2020 (IDT)
הי עמיחי, רעיון מעניין - אך תוכל לפרט איך היית חושב לעשות זאת? בדפי השיחה? לפי התפקוד הכללי של העורכים? תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 12:39, 18 ביוני 2020 (IDT)

היי! שמי ערן סורוקה (לא קשור לבית חולים סורוקה, כן קשור לערוץ הספורט...), אני חדש כאן יחסית והגעתי דרך עמיחי הנהדר. אני בא ממקום של בינה שיחתית, מה שנקרא conversational AI, והיום יש אפשרויות של בוטים הרבה יותר "שיחתיים" ופחות כאלה שמורידים פקודות בצורה מכאנית. למשל, תחשבו על בוט שיחתי שנותן לעורך חדש כלים בסיסיים כמו "לצטט רק מקורות עיתונאיים או אקדמיים מוכרים" או "תחפש שיש מספיק מקורות מידע על הערך שאתה רוצה לפתוח כדי שלא תבזבז לעצמך זמן ותסיים במפח נפש" וכו'. זה יכול לחסוך 60-70% מחבלי הקליטה של עורך חדש - את כל ההסברים שאתם מרגישים שאתם טוחנים פעם אחר פעם. יש כאן מישהו שמעוניין לחבור אליי לניסוי כזה? ננהל שיחה של 4-5 שאלות עם תשובות שונות, ואחר כך נכתוב מזה רכיב שיחה שאפשרי להטמיע בדף לעורכים חדשים. ErSo124 - שיחה 15:10, 18 ביוני 2020 (IDT)

מציע להעביר את הדיון לדף משנה. המלך הכחוליצירת קשרמיזם ביכורים 16:26, 18 ביוני 2020 (IDT)
כותב לערן ואמיר תשובות בדף שיחתם. איש השום (Theshumai) - שיחה 23:31, 20 ביוני 2020 (IDT)
היי, דף השיחה נתקע. איש השום, אפשר להמשיך את השיחה? :) ErSo124 - שיחה 18:42, 22 ביוני 2020 (IDT)
ErSo124, תודה על הרצון הטוב - ראיתי את התפתחות הדיון בדף השיחה שלך, אולם לצערי אני בכמה ימים עמוסים ולא מספיק לענות לכל דפי השיחה שאני מעורב בהם בימים אלו. כשאתפנה לכך, בתקווה באחד הימים הקרובים, אני מתכנן גם להזמין לדיון עורכים נוספים, ומנצל במה זו להציע למשתתפים נוספים בדיון זה להציץ בדיון בשם השיחה של ערן. איש השום (Theshumai) - שיחה 00:13, 24 ביוני 2020 (IDT)
היי, תודה על התשובה (ראיתי אותה רק עכשיו. גם אצלנו הימים עמוסים :) ) גם אני מציע מכאן - כל מה שאני צריך מכם, אחד העורכים המנוסים, זה 20-25 דקות לנהל כמה שיחות צ'אט שמהן נוכל לבנות את גרסת האלפא של הבוט. אז מבחינתי מי שפנוי, תנו קריאה. אפשר גם לשלוח מייל אליי - eran@a-i.com. תודה. ErSo124 - שיחה 10:55, 28 ביוני 2020 (IDT)