ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/עהד תמימי1

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

עהד תמימי

  • תאריך תחילת ההצבעה:
  • תאריך סיום ההצבעה:

מהות המחלוקת[עריכת קוד מקור]

  • מה צריך להיות הנוסח של משפט הפתיחה של הערך?

דיונים קודמים[עריכת קוד מקור]

המשך הדיון[עריכת קוד מקור]

עמדת צד א' - בפתיח יופיע נוסח א' המופיע להלן[עריכת קוד מקור]

נוסח א'

עהד א-תמימיערבית: عهد التميمي; תעתיק מדויק: עהד אלתמימי; נולדה ב-31 בינואר 2001) היא פעילה פוליטית פלסטינית, תומכת בטרור פלסטיני נגד ישראל.

חושב שחושב אנא נסח את הפיסקה שאתה רוצה לכלול. לאחר מכן תייג את המתנגד/ת הראשי/ת. בורה בורה - שיחה 20:50, 23 בנובמבר 2023 (IST)

להלן הסימוכין:
אני מעלה להצבעה את הגדרתה של עהד תמימי כתומכת טרור בפתיח בניסוח הבא: לאחר המילים פעילה פוליטית פלסטינית.
להוסיף את המילים: 'אשר הינה תומכת בטרור פלסטיני כנגד מדינת ישראל'
אני מביא לתשומת לב המצביעים את שלל ההסברים שמטרתם שלא להזכיר בפתיח שהיא תומכת טרור, על מי שהורשעה ונענשה על פי הודאתה באמירות שהם תמיכה בטרור, וחזרה ונעצרה על פי כל כלי התקשורת בישראל (כולל הארץ) על פרסום פוסט שבו כותבת ש'מה שהיטלר עשה לכם היה בדיחה' ובנוסף נמחק מהערך ציטוט שהובא כעובדה [במדור דעות] שבו מברכת מחבל פלסטיני שרצח 7 ישראלים. על כל שלל הטענות המתנגדות לניסוח שלי עניתי וענו בדיון תשובות ברורות ואף נמצאו סתירות בהסברי המתנגדים, כך שלאחר שהדיון מוצה ברור שיש לכלול זאת בפתיח.
להלן שלל טעמי המתנגדים:
1. המידע על הפוסט שפורסם תחת זהותה מוזכר בהמשך הערך, והוא לא מספיק חשוב כדי שיהיה מוזכר גם בפתיח. בפתיח מסתפקים בעיקרי המאפיינים של הדמות.
2. הטענה שהיא תומכת בטרור פלסטיני נגד ישראל צריכה מקור יותר טוב מהפוסט שלה ומכך שנעצרה על ידי צה"ל.
3. הפוסט שלה נמחק וגם הוכחש על ידי אמה.
4. צה"ל עוצר אלפי פלסטינים בכל שנה, כבר 55 שנה, ורובם לא מואשמים בכלום
5. הראיות לכך שמדובר בחשבון אינסטגרם ששייך לה קלושות.
6. להגדיר מישהו *בפתיח של ערך* כ"תומך טרור" על בסיס התבטאות אחת ברשת חברתית זה מעשה לא אנציקלופדי בעליל.
7. זה מידע בעל חשיבות, בתנאי שהוא מנוסח בצורה אנציקלופדית, ובגוף הערך ולא בפתיח. צריך כמובן לכלול גם את ההכחשה מצד משפחתה.
8. מעצר שלא הבשיל לכתב אישום והרשעה בפועל בדרך כלל לא מצדיק אזכור בפתיח, אלא אם כן מדובר בדברים חמורים כמו רצח, אונס, ריגול ואולי גם שוחד. [מעשי היטלר פחותים משוחד]
9. אנחנו לא מתארים את האנשים אלא את מעשיהם.
בניסיון לגשר העתקתי מתוך הפתיח "בשל מעשיה נגד חיילי צה"ל נחשבת תמימי בקרב חלק גדול מהפלסטינים לגיבורה לאומית ולאחד מסמלי המאבק הפלסטיני במדיניות ישראל בשטחים" וכתבתי: בנובמבר 2023 נעצרה בחשד להסתה לאלימות וקריאה לביצוע פעולות טרור. "בשל התבטאויותיה ומעשיה נחשבת תמימי בקרב חלק גדול מהישראלים לתומכת טרור".
ומגוון התגובות נמשך:
10. אין לי מושג איך לדעת מה חושבים עליה תושבי ישראל או תושבי רוסיה, ואני לא רואה שמץ של חשיבות למחשבות אלה.
11. מצא הכרזה של השב"כ על כך, ואז תוכל לכתוב שלפי השב"כ היא תומכת טרור
12. למשפט שהוספת והסרתי לא היה שום מקור. אי אפשר לקבוע שאדם הוא תומך טרור ללא אסמכתא ברורה לקביעה זו.
כאמור כל הטענות הופרכו בשיחה בצורה ברורה וחדה.
לגבי טיעוני הד הומינם כמו: 'אדוני החושב שהצטרפת לוויקיפדיה לפני פחות מחודשיים וכו'. או: 'אתה מחפש שק חבטות, אולי רוטר.נט יתאים לך יותר מוויקיפדיה'. אין טעם להתייחס, אלא אם מישהו סבור שאני טועה בזאת שיתקן אותי.
@Gabi S. שמחק את היותה תומכת טרור מוזמן להציג את עמדת המתנגדים להכנסת הנוסח לערך. חושב שחושב - שיחה 18:47, 26 בנובמבר 2023 (IST)
משתמש:חושב שחושב קראתי את דבריך ולרגע חשבתי שאני קורא את טיעוני הצד השני. 98% מהמצביעים לא קוראים את דף השיחה בעת הצבעה. על כן שים כאן את עיקרי הדברים ואל תשלח אנשים לדף השיחה שאורכו כאורך הגלות. בורה בורה - שיחה 07:02, 27 בנובמבר 2023 (IST)
תודה קיבלתי.
עיקרי הדברים: מי שהורשעה ונענשה על פי הודאתה באמירות שהם תמיכה בטרור, וחזרה ונעצרה על פי כל כלי התקשורת בישראל (כולל הארץ) על פרסום פוסט שבו כותבת ש'מה שהיטלר עשה לכם היה בדיחה' ובנוסף נמחק מהערך ציטוט שהובא כעובדה [במדור דעות] שבו מברכת מחבל פלסטיני שרצח 7 ישראלים. ברור שהיא תומכת טרור ויש לכלול זאת בפתיח.
לגבי טיעוני המתנגדים שלאחר דחיה של טיעון א נאמר ב ולאחר דחית ב נאמר טיעון יא וכו' אני סבור שכל בר דעת מבין שהחץ הישן הנעוץ של הנרטיב שהיא אנה פרנק כבר נורה וממאן להישלף ולכן סביבו מסומנת המטרה עד כדי תריסר טיעונים שונים ומשונים.

ב28 בנובמבר 2023 פורסם שתשוחרר במסגרת עסקת החזרת החטופים תמורת אסירים מורשעים פלסטינים, מה שמוכיח כי אכן הייתה בדרכה להרשעה על פרסום הפוסט מה שהיטלר עשה לכם היה בדיחה וכו' שאם לא כן למה לשחררה במסגרת החזרת מורשעים. ציטוט ממשרד המשפטים: עהד באסם מוחמד תמימי במעצר, פירוט העבירות הסתה, תמיכה בטרור. חושב שחושב - שיחה 09:01, 27 בנובמבר 2023 (IST)

אני מצטרף לבורה בורה - הטיעונים בעד עמדה זו אינם ברורים. יוניון ג'ק - שיחה 11:49, 27 בנובמבר 2023 (IST)
חושב שחושב, אין ספק באשר לכך שאכן נעצרה בחשד לכך שהביעה תמיכה בפעולות טרור. אולם אם הבנתי נכון, היא (או לפחות משפחתה) הכחישה שהדברים נכתבו על ידה, והיא בסוף שוחררה בעסקה ללא שהוגש כתב אישום וכמובן ללא הרשעה. האם יש לך מקור לפיו היא "תומכת בטרור פלסטיני נגד ישראל" כעובדה ולא כחשד? Dovno - שיחה 17:39, 8 בדצמבר 2023 (IST)

עמדת צד ב' - בפתיח יופיע נוסח ב' המופיע להלן[עריכת קוד מקור]

נוסח ב'

עהד א-תמימיערבית: عهد التميمي; תעתיק מדויק: עהד אלתמימי; נולדה ב-31 בינואר 2001) היא פעילה פוליטית פלסטינית.

Gabi S., האם תרצה להציג כאן את עמדתך? האם אתה סבור שעהד תמימי איננה תומכת טרור? האם אתה סבור שהיא כן, אבל לא סבור שיש לכתוב זאת בפתיח? יוניון ג'ק - שיחה 11:48, 27 בנובמבר 2023 (IST)

Gabi S., Kershatz, La Nave Partirà, Asaf M, דגש, האם מישהו מכם מעוניין להציג כאן נימוקים בעד עמדה זו? יוניון ג'ק - שיחה 16:57, 27 בנובמבר 2023 (IST)
הנימוקים של צד ב' רוכזו במפתיע בנימוקי צד א'. להלן הנימוקים העיקריים, לפי סדר חשיבות יורד.
  1. להגדיר מישהו בפתיח של ערך כ"תומך טרור" על בסיס התבטאות אחת ברשת חברתית זה ניסוח לא-אנציקלופדי.
  2. הטענה שהיא תומכת בטרור פלסטיני נגד ישראל צריכה מקור יותר טוב מהפוסט שלה ומכך שנעצרה על ידי צה"ל. צריך אסמכתא ברורה ממקור אמין.
  3. אנחנו לא מתארים את האנשים אלא את מעשיהם.
  4. המידע על הפוסט שפורסם תחת זהותה מוזכר בהמשך הערך, והוא לא מספיק חשוב כדי שיהיה מוזכר גם בפתיח. בפתיח מסתפקים בעיקרי המאפיינים של הדמות.
  5. הפוסט שלה נמחק וגם הוכחש על ידי אמה. כמו כן, הראיות לכך שמדובר בחשבון אינסטגרם ששייך לה קלושות.
בברכה, -- ‏גבי(שיחה | תרומות) 18:37, 27 בנובמבר 2023 (IST)
לגבי 5, אתה באמת רוצה שנאמין למי שכבר הראתה חוצפת על כשסטרה לקצין צה"ל? בורה בורה - שיחה 18:42, 27 בנובמבר 2023 (IST)
זה מה שכתוב? כתוב שלא ברור אם החשבון שייך לה או לא. העובדות הן שהפוסט נמחק וגם הוכחש על ידי אמה. אין פה שאלה של אמונה. -- ‏גבי(שיחה | תרומות) 18:52, 27 בנובמבר 2023 (IST)

לא צריך יותר מלצטט את דבריו של דגש בדף השיחה: "מעצר שלא הבשיל לכתב אישום והרשעה בפועל בדרך כלל לא מצדיק אזכור בפתיח, אלא אם כן מדובר בדברים חמורים כמו רצח, אונס, ריגול ואולי גם שוחד. אני מניח שהוויכוח בנושא הזה הוא האם זה פרט מספיק חשוב להזכיר בפתיח (דעתי האישית – שלילי). נושא אחר הוא _כיצד_ להזכיר זאת. העריכה המקורית הייתה "עהד תמימי היא [...] תומכת טרור". זאת עריכה לא לגיטימית, ואינה בת דיון. למעט מקרים מסוימים ומצומצמים, אנחנו לא מתארים את האנשים אלא את מעשיהם. אנחנו לא כותבים בפתיח של ברוך גולדשטיין "רוצח המונים", אצל אולמרט "נוטל שוחד", אצל קצב "אנס". מציינים בפתיח שהוא נחשד/הואשם/הורשע ב-; כך יהיה גם כאן. לכל היותר אפשר לציין שבזמן מלחמת חרבות ברזל נעצרה בגין או בחשד לתמיכה בטרור. "תומכת טרור" – לא מקצועי ולא לעניין.". Kershatz - שיחה 10:48, 28 בנובמבר 2023 (IST)

צריך צריך!
כי מעצר שלא הבשיל לכתב אישום והרשעה בפועל מצדיק אזכור בפתיח, אם מדובר בדברים חמורים כמו רצח, אונס ריגול והסתה - תמיכה בטרור (משרד המשפטים) כמו 'נשחט אתכם ואתם תגידו שמה שהיטלר עשה לכם היה בדיחה. נשתה את דמכם ונאכל את גולגולתכם' ואולי גם שוחד. חושב שחושב - שיחה 11:13, 28 בנובמבר 2023 (IST)
והמעצר אכן מופיע בפתיח. לעומת זאת לכתוב כ"תומכת בטרור פלסטיני נגד ישראל" זה לא אנציקלופדי. גם בערך של יואל לרנר לא כתוב "תומך בטרור נגד ערבים" על אף שהורשע בקשירת קשר להנחת מטען חבלה בהר הבית, כפי שבערך ראאד סלאח לא כתוב "תומך בטרור נגד ישראל" אלא "נידון מספר פעמים למאסר על עבירות של התפרעות, הסתה ותמיכה בטרור." Kershatz - שיחה 12:14, 28 בנובמבר 2023 (IST)

עמדת צד ג' - בפתיח יופיע נוסח ג' המופיע להלן[עריכת קוד מקור]

נוסח ג'

עהד א-תמימיערבית: عهد التميمي; תעתיק מדויק: עהד אלתמימי; נולדה ב-31 בינואר 2001) היא פעילה פוליטית פלסטינית, ופעילת טרור מורשעת שישבה בכלא הישראלי.

לא הצלחתי להבין את צד א' ואת צד ב. בעיני שתי האופציות גרועות מאד. מדובר בטרוריסטית פלסטינית. היא לא פעילה פוליטית בשום צורה. היא טרוריסטית מורשעת שהורשעה וישבה בכלא. וזאת צריכה להיות הפתיחה. בנוסף, היא משוחררת עכשיו בעסקה לשחרור טרוריסטים שיושבים בכלא מה שמחזק את מעמדה כטרוריסטית. ברור שעוד נכון לה עתיד מזהיר כטרוריסטית אז עוד נוסיף ונפתח את הערך הזה בעתיד. לא מבינה את הוויכוח בכלל אם היא כן או לא תומכת בטרור נגד ישראל. היא בעצמה טרוריסטית. Hila Livne - שיחה 19:16, 29 בנובמבר 2023 (IST)
@בורה בורה אנא הוסף אופציה ג' - טרוריסטית מורשעת. וכן כדאי לרשום יותר ברור אופציה א' אופציה ב' וכו' כי כרגע זה לא נהירHila Livne - שיחה 19:17, 29 בנובמבר 2023 (IST)
הוספתי בורה בורה - שיחה 19:29, 29 בנובמבר 2023 (IST)
תודה רבה Hila Livne - שיחה 20:41, 29 בנובמבר 2023 (IST)
Hila Livne, הכתיבה "טרוריסטית מורשעת" מרמזת שתמימי הורשעה בחברות בארגון טרור ו/או ביצוע מעשי טרור. מהם המקורות לטענה זו? יוניון ג'ק - שיחה 20:05, 29 בנובמבר 2023 (IST)
ישבה בכלא בלי הרשעה??? בורה בורה - שיחה 20:07, 29 בנובמבר 2023 (IST)
בורה בורה, יכול להיות שהיא "ישבה" בכלא, אבל בסטטוס של מעצר, ולא מאסר. וגם אם אכן הורשעה - זה עדיין לא אומר שהיא בהכרח הורשעה בפעילות טרור. אולי הורשעה בעבירה אחרת? יוניון ג'ק - שיחה 20:42, 29 בנובמבר 2023 (IST)
היא ישבה בכלא על פעילות טרור Hila Livne - שיחה 20:41, 29 בנובמבר 2023 (IST)
Hila Livne, אחלה. האם ביכולתך להמציא מקורות באמצעותם ניתן לאמת זאת? יוניון ג'ק - שיחה 20:43, 29 בנובמבר 2023 (IST)
לצערי יוניון ג'ק נכנסתי עכשיו לקרוא את הערך עליה. הוא זקוק לשכתוב רציני. כמה מידע יש על האחיין שלה ועל אבא שלה לא רלונטי לערך שלה בכלל ככה שחוץ משכתוב אחפש עוד מקורות שיחזקו את דברי. רק אציין שהעובדה שנפכה לגיבורת תרבות של פרו פלסתינים מכל העולם מראה מה היא ומי היא. תמימה היא לא ופעילה פוליטית בטוח לא Hila Livne - שיחה 22:37, 29 בנובמבר 2023 (IST)
Hila Livne, אני לא חושב שהיא ילדה תמימה. ועדיין, אנחנו כותבים פה אנציקלופדיה. הניסוח שבוחרים צריך להיות מדויק, מקצועי ומגובה במקורות. אי אפשר לכתוב "ישבה בכלא". זה לא עברית, זה סלנג. יש לכתוב "ריצתה עונש של מאסר בגין..." או איזשהו נוסח אחר. יוניון ג'ק - שיחה 23:15, 29 בנובמבר 2023 (IST)
בורה בורה - שיחה 23:49, 29 בנובמבר 2023 (IST)
בורה בורה, בקישור שצירפת רשום שהיא במעצר. כלומר, היא טרם נשפטה וטרם הורשעה. מכאן, שלא ניתן לטעון שהיא "טרוריסטית מורשעת שישבה בכלא". לפחות לא על סמך מקור זה. אלא אם כן אני מפספס משהו, מתייג את Lostam, ‏YR on wiki, ‏MoriCher, עלי, משה כוכבי, יחיאל הלוי, נח אמיתי, באלדור, איש עיטי, פעמי-עליוןבעלי הידע במשפטים על מנת שיאירו את עייני. יוניון ג'ק - שיחה 00:34, 30 בנובמבר 2023 (IST)
זה כבר מהפעם השנייה. על פי הערך בפעם הראשונה יש את האישום ”במסגרת הסדר טיעון הודתה תמימי בארבעה סעיפי אישום, שכללו את תקיפת הקצין והחייל, הסתה ומקרים נוספים של הפרעה לכוחות צה"ל. ב-21 במרץ 2018 אושר ההסדר בבית המשפט והיא נידונה ל-8 חודשי מאסר בפועל ולקנס של 5,000 ש"ח. אמה נידונה גם היא ל-8 חודשי מאסר ולקנס של 6,000 ש"ח” עאהד תמימי, שתועדה יחד עם בת דודתה נור, מכות מפקד פלוגת חוד בחטיבה המרחבית וחייל ביישוב נבי סאלח בדרום השומרון, הגיעה להסדר עם התביעה על עונשה. בורה בורה - שיחה 00:44, 30 בנובמבר 2023 (IST)
היא הורשעה בהסתה לטרור כבר לפני מספר שנים, כפי שצוין בערך, ולכן היא בהחלט טרוריסטית. בברכה, משה כוכבי - שיחה 01:44, 30 בנובמבר 2023 (IST)
לעניות דעתי, לא די במקורות אלו על מנת להצדיק שבערך יהיה כתוב שתמימי היא "טרוריסטית מורשעת שישבה בכלא הישראלי". מתייג את Lostam, ‏YR on wiki, ‏MoriCher, עלי, משה כוכבי, יחיאל הלוי, נח אמיתי, באלדור, איש עיטי, פעמי-עליוןבעלי הידע במשפטים. יוניון ג'ק - שיחה 02:49, 30 בנובמבר 2023 (IST)
הסתכלתי על התמונה שלה עכשיו היא בכלל מאמינה בארץ ישראל השלימה. ראה השרשרת. @יוניון ג'ק עברתי על הערך, יש שם עוד הרבה שינויים שצריך לעשות, אבל השתכנעתי לחלוטין באופציה ג' כולל מקריאה של המקורות. העובדה שזוכה לכבוד כאחרונת הטרוריסטיות מארדואן ועד פעילים פרו פלשיתינים בכל העולם, הספר בו שטחה את דעותיה ותפיסת עולמה, ומעשיה - כולם מזכים אותה בתואר הנכסף. Hila Livne - שיחה 09:47, 30 בנובמבר 2023 (IST)
Hila Livne, עדיין, הניסוח איננו ראוי. "ישבה בכלא" זה סלנג, לא עברית. אנא נסחי את הדברים בצורה טובה יותר. יוניון ג'ק - שיחה 11:41, 30 בנובמבר 2023 (IST)
@בורה בורה @Hila Livne אין לי בעיה עם הניסוח של צד ג - Hila Livne כמובן, אדרבה כמי שנאבק כאן רבות בהצלחה חלקית עד היום להפיכתה מאנה פרנק עם תוארי כבוד ולוחמת למען הצדק והשלום לתומכת טרור מורשעת בתקיפה והסתה על פי הודאתה וכו' וכמו שהבאתי לכך אסמכתאות רבות בערך שחלקם נמחקו שוב ושוב.
רק חשוב לי לדעת מה הכללים בהצבעה ברשותך בבקשה, אם יש 3 אפשרויות יכול בעיקרון להיווצר מצב שיש רוב למתנגדים ל2 השינויים המוצעים כאן כי יהיה פיצול בין התומכים בשינוי.?! חושב שחושב - שיחה 11:17, 30 בנובמבר 2023 (IST)
כל עוד מדברים במונחים משפטיים (ו"מורשע" הוא ביטוי משפטי), אין כזה דבר "טרוריסט מורשע". אדם מורשע במעשי טרור, אבל "טרוריסט" אינו מושג משפטי. כמו שאדם מורשע במעשי שחיתות, אבל אין כזה דבר "מושחת מורשע". ואם כל מי שהורשע במעשים הקשורים בטרור הוא "טרוריסט", הרי שנפתח כאן קן צרעות. אני מציעה להשתמש בעובדות, לא בכינויים. YR on wiki (שיחה | תרומות | מונה) לא חתמה 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
YR on wiki, תודה. Hila Livne, תגובתך? יוניון ג'ק - שיחה 11:39, 30 בנובמבר 2023 (IST)
אני סומכת על YR אם היא טוענת שתמימי לא הורשעה בטרור. עדיין המונח פעילה פוליטית לא מתאים בכלל בהקשר אליה. לא בטוחה גם שצריך לרשום עבריינית מורשעת כמו שלא רשום על דמויות אחרות. אבל בודאי לא פעיליה פוליטית - אני עדיין נוטה לכיוון אופציה ג' אלא אם תמצא אופציה טובה יותר. א' וב' הן מאד אנמיות ולא משקפות את מי שהיא Hila Livne - שיחה 21:05, 30 בנובמבר 2023 (IST)
Hila Livne, לא הבנתי. הרי בכל שלוש הגרסאות כתוב שהיא פעילה פוליטית. נראה שלא על כך המחלוקת, אלא האם יש להוסיף מעבר לכך שהיא תומכת טרור או טרוריסטית. יוניון ג'ק - שיחה 01:14, 1 בדצמבר 2023 (IST)
@חושב שחושב נדמה לי שז'אן דארק מתאים כאן יותר מאנה פרנק. לא יודעת מתי הערך הזה נכתב, הוא מאד מוטה ולא אמין. Hila Livne - שיחה 21:06, 30 בנובמבר 2023 (IST)
בעוד שאופציה א' היא בעליל ניסוח לא אנציקלופדי, אופציה ג' היא פשוט מנוגדת לעובדות. תמימי לא הואשמה ובוודאי שלא הורשעה במעשה טרור. היא ריצתה מאסר על "תקיפת קצין וחייל צה"ל, הסתה והפרעה לכוחות צה"ל". מי שחושב שתקיפת חייל זה טרור הוא מי שלא מבדיל בין אזרחים לחיילים. Kershatz - שיחה 17:12, 30 בנובמבר 2023 (IST)
לכן אנו מצביעים כי יש החושבים שלא כמוך. בורה בורה - שיחה 19:13, 30 בנובמבר 2023 (IST)
Hila Livne, אני מסכים איתך. רק הייתי בוחר להשתמש במונח הפשוט יותר "פעילת טרור", ולא "טרוריסטית". מה את אומרת? נתן טוביאס - שיחה 13:06, 3 בדצמבר 2023 (IST)
מסכימה @נתן טוביאס רעיון מצוין. היא פעילה למען הטרור גם אם לא עסקה במה שמקובל במערכת המשפט לכלול תחת פעילות טרורHila Livne - שיחה 19:59, 3 בדצמבר 2023 (IST)
שיניתי ואני פותח את ההצבעה. בורה בורה - שיחה 20:39, 3 בדצמבר 2023 (IST)
הניסוח הזה גרוע, מטעה וחוטא למטרה של ויקיפדיה. Hila Livne, "היא פעילה למען הטרור גם אם לא עסקה במה שמקובל במערכת המשפט לכלול תחת פעילות טרור" זאת היתממות כי קוראים יפרשו (בצדק) את "פעילת טרור מורשעת" כטענה שהיא הורשעה בביצוע טרור. אין לזה שום מקור, והצבעה לא באה במקום הקפדה על עובדות ומקורות. בנוסף, המובן מאליו – הסתה ועידוד ל-X היא לא X. פוליתיאורי - שיחה 20:08, 5 בדצמבר 2023 (IST)
היא לא ישבה בכלא כי גנבה מקופות צדקה לחלק לעניים. ישבה כי היא טרוריסטית. בורה בורה - שיחה 20:30, 5 בדצמבר 2023 (IST)
רמת טיעון גבוהה מאוד. אני מציע במקום מקור להוסיף הערת שוליים "בורה בורה אמר". פוליתיאורי - שיחה 20:43, 5 בדצמבר 2023 (IST)
לא הבנתי פוליתאורי. היא הורשמה בפגיעה בחיילים, אני מבינה מ־YR שזאת לא נחשבת לפעילות טרור אבל למה זה נחשב? הסכמתי על ניסוח עדין יותר של תומכת טרור, ומורשעת שישבה בכלא הישראלי. Hila Livne - שיחה 09:53, 6 בדצמבר 2023 (IST)
ה"תקיפת חייל" שהיא ישבה בגלל במאסר הייתה בגלל שהיא החטיפה סטירה לחייל בהיותה קטינה. אם סטירה לחייל פלוס "הבעת תמיכה בארגון טרור" מזכה אצלנו אדם בכינוי "טרוריסט", הרי שגם על איתמר בן גביר היה צריך לכתוב שהוא טרוריסט בפתיח שלו (אמנם הוא מעולם לא החטיף סטירה לחייל, או לאף אחד אחר, אבל זה רק בגלל שלתמימי יש יותר ביצים מאשר לו). הצבעה בעד האפשרות הזאת עומדת בניגוד לסימוכין ולעובדות, ואם היא תיבחר זה יהיה יום עצוב לוויקיפדיה - לא פחות מהיום בו החליטה הקהילה לכתוב שאורית סטרוק היא פעילת זכויות אדם, או שכדור הארץ הוא שטוח. (אה, השני עוד לא קרה?? חכו.) בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - "אין לי צורך בהיפותזה הזאת" - 17:13, 7 בדצמבר 2023 (IST)
Hila Livne, יש לך מקור כלשהו שלפיו היא "פעילת טרור", "טרוריסטית", או "טרוריסטית מורשעת"? במיוחד בהתייחס לתגובותיה של YR on wiki בדיון. Dovno - שיחה 17:36, 8 בדצמבר 2023 (IST)

עמדת צד ד' - בפתיח יופיע נוסח ד' המופיע להלן[עריכת קוד מקור]

נוסח ד'

עהד א-תמימיערבית: عهد التميمي; תעתיק מדויק: עהד אלתמימי; נולדה ב-31 בינואר 2001) היא פעילה פוליטית פלסטינית שריצתה עונש מאסר בכלא הישראלי לאחר שהורשעה בתקיפת חייל ובהסתה.[1]

נוסחים א' ו-ב' מחמיצים את העיקר לדעתי, בכך שהם לא מזכירים את אופי הפעילות של תמימי - פעילות שהגיעה לכדי אלימות והביאה להרשעתה ומאסרה; נוסח ג' מזכיר זאת אך מכיל שפה לא אנציקלופדית; על-כן כתבתי נוסח חדש שהשתדלתי שיתאר את פעילותה (כולל זו האלימה שהביאה למאסרה) בשפה אנציקלופדית. בן ג. (שיחה) תרומת כוח-חישוב 02:35, 6 בדצמבר 2023 (IST)

הצעה מצוינת בעיני. פוליתיאורי - שיחה 05:06, 6 בדצמבר 2023 (IST)
גם לדעתי זו הצעה טובה, אבל מעדיף להוסיף את המילה "לטרור" בסוף המשפט (כלומר: "לאחר שהורשעה בתקיפת חייל ובהסתה לטרור"). Guycn2 - שיחה 05:53, 6 בדצמבר 2023 (IST)
מסכימה עם גיא בהסתה לטרור Hila Livne - שיחה 09:54, 6 בדצמבר 2023 (IST)
הוספתי את ההצעה כנוסח ה'. Guycn2 - שיחה 13:23, 6 בדצמבר 2023 (IST)

עמדת צד ה' - בפתיח יופיע נוסח ה' המופיע להלן[עריכת קוד מקור]

נוסח ה'

עהד א-תמימיערבית: عهد التميمي; תעתיק מדויק: עהד אלתמימי; נולדה ב-31 בינואר 2001) היא פעילה פוליטית פלסטינית שריצתה עונש מאסר בכלא הישראלי לאחר שהורשעה בתקיפת חייל ובהסתה לטרור.[1]

כמו נוסח ד', אך במקום "הורשעה בתקיפת חייל ובהסתה" יש לכתוב "הורשעה בתקיפת חייל ובהסתה לטרור" (כאשר המילה "טרור" מקשרת לערך טרור פלסטיני), כדי להבהיר טוב יותר במה הורשעה. Guycn2 - שיחה 13:23, 6 בדצמבר 2023 (IST)

היא הורשעה בהסתה, לא בהסתה לטרור. גם במקור שצירפת לא מופיעה המילה טרור. Kershatz - שיחה 21:05, 6 בדצמבר 2023 (IST)
מסכים עם Kershatz. זה שמתקיימת הצבעה לא אומר שאפשר ברוב קולות להמציא עובדות. פוליתיאורי - שיחה 22:15, 6 בדצמבר 2023 (IST)
ושוב - הצעה שנוגדת את הנאמר בסימוכין. לא ייאמן 🤦 ייתכן שצריך להעלות הצעת מדיניות רשמית לפיה אסור להעלות בהצבעה הצעות שאינן אנציקלופדיות ונוגדות את הסימוכין. הייתי חושב שזה מובן מאליו, אבל נו - גם מקימי המדינה חשבו שזה מובן מאליו שאדם שמנהל ארבעה משפטי שחיתות במקביל לא ירוץ לראשות הממשלה, והנה. בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - "אין לי צורך בהיפותזה הזאת" - 17:16, 7 בדצמבר 2023 (IST)
Guycn2, האם יש לך מקור כלשהו לפיו היא הורשעה ב"הסתה לטרור"? המקור שאתה עצמך סיפקת לא מציין זאת. Dovno - שיחה 17:33, 8 בדצמבר 2023 (IST)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור]

המשך המשך הדיון[עריכת קוד מקור]

יוניון, נראה לי שכדאי להוסיף גם אופציות לכלול את הדברים בגוף הערך כן/לא ובשני המקומות כן/לא. מה דעתך? בורה בורה - שיחה 13:50, 27 בנובמבר 2023 (IST)

להבנתי, הדיון שהתקיים בדף השיחה התמקד בתוספת של המילים "תומכת בטרור פלסטיני נגד ישראל" לפתיח הערך, ולא בנושאים נוספים/אחרים. יוניון ג'ק - שיחה 14:31, 27 בנובמבר 2023 (IST)

משתמש:יוניון ג'ק הפכו בטעות את הצגת שם הטיעון לטיעון עצמו. סידרתי את זה רק בפתיח הצגת העמדות. בורה בורה - שיחה 20:11, 29 בנובמבר 2023 (IST)

בורה בורה, תיקנתי. תודה על תשומת הלב. יוניון ג'ק - שיחה 20:40, 29 בנובמבר 2023 (IST)

עצירת ההצבעה[עריכת קוד מקור]

אמנם חבל שפספסנו את זה בזמן הדיון המקדים, אבל יש כאן בעיות מהותיות שלדעתנו לא מאפשרות את המשך ההצבעה במתכונתה הנוכחית למרות שכבר החלה לפני פחות מיומיים.
הצבעת מחלוקת לא אמורה להיות אוסף של אפשרויות שנזרקות לחלל האוויר ואז סופרים ידיים. אמור להיות דיון מקדים משמעותי באשר לנימוקים התומכים או מתנגדים להצבעות השונות. כאן הובעו בדיון מספר טענות כבדות משקל שלפחות חלק מההצעות מציגות כעובדות טענות שלא נתמכות במקורות. אי אפשר להתעלם מטענות כאלו - יש לנמק ולספק מקורות ברורים. כיוון שההצבעה נפתחה בכל זאת למרות הבעיות אנחנו כאמור עוצרים אותה.
כבירוקרטים אין לנו סמכות בנוגע לתוכן ערכים, ולכן הקהילה יכולה להחליט מה כן מתאים ומה לא מתאים להכניס, וכן לדון על ניסוחים. לא מתפקידנו להחליט על כך. אבל אם עולה הצעת ניסוח שמציגה כעובדה טענה שלא נתמכת במקורות, ולא ניתן לכך מענה, מחובתנו להתערב. אפשר לראות זאת כהפעלת סמכותנו לכפות בוררות בעניין - לא בוררות באשר למה בסוף ייכנס לערך, אלא בוררות באשר לאילו מהאפשרויות הן תקינות עובדתית ואנציקלופדית. ייתכן שבתום הבוררות נחליט שכל האפשרויות תקינות, אבל זה רק אם התומכים בהן יישכנעו אותנו בכך (כלומר ייתנו מענה מספק לשאלות שעלו באשר לנכונותן ולגיבוי של מקורות).
למען הסר ספק, אני כותב זאת כאן בתיאום ובהסכמה של כל הבירוקרטים. Dovno - שיחה 17:29, 8 בדצמבר 2023 (IST)

כל הכבוד על ההחלטה. החלטה אמיצה. לא זוכר שראיתי החלטות כאלה אצל הבירוקרטים. BAswim - שיחה 00:53, 9 בדצמבר 2023 (IST)
נשאלו שאלות, אך לא ניתן מקום לענות עליהן בתגובה, אנא תן לכל צד להציג את התמיכה לגרסתו. חושב שחושב - שיחה 14:48, 10 בדצמבר 2023 (IST)
כמובן שבנסיבות שנוצרו, ההחלטה של הבירוקרטים מוצדקת. מאידך, חשוב לפעול בהקדם בהתאם למתווה שהם קבעו- דיון משמעותי על ההצעות השונות, הכולל הצגת מקורות, ומיד לאחר מכן לפתוח בהצבעה, אם לא תהיה הסכמה על אחת ההצעות. ידך-הגדושה - שיחה 19:05, 10 בדצמבר 2023 (IST)

על פי מדיניות ההצבעה, רשאים להצביע משתמשים שנרשמו לפחות 30 ימים לפני פתיחת ההצבעה, ביצעו לפחות 100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (כלומר עריכות דפי שיחה, דפי מדיניות וכדומה אינן נספרות) ואינם עורכים בתשלום.

לפי מדיניות הצבעת מחלוקת, אין להצביע לפני פתיחת ההצבעה ואין לפתוח את ההצבעה עד אשר חלפו 72 שעות מהצגת טיעוני הצדדים. בהתאם להוראות בדבר מלחמת עריכה אין להוסיף או לגרוע מאפשרויות ההצבעה שסוכמו על ידי הצדדים ללא הסכמתם, אלא אם כן הבורר אישר את השינוי.

יש לדרג את כל האפשרויות העומדות להצבעה. אפשרויות שתתעלמו מהן ייחשבו לאחרונות בתור. הדירוג יכול להיות חלקי, ואסור לו לכלול סתירות פנימיות.

את ההעדפות אפשר לנסח באופן מילולי, למשל "אפשרות א', ואם לא אז ב' או ג', ואם לא אז ד'". אפשר גם להשתמש בקיצורים המקובלים:

  • ד – העדפת אפשרות ד' על פני כל אפשרות אחרת.
  • בגא - העדפת אפשרות ב', ואם לא אז ג' ואם לא אז א' ואם לא אז כל אפשרות אחרת.
  • ב(גא) - העדפת אפשרות ב' כאפשרות ראשונה ולאחר מכן א' או ג' ללא העדפה ביניהן ואותן על פני כל אפשרות אחרת.
  • גד(אב) – העדפת האפשרויות ג' ו-ד' על פני אפשרויות א' ו-ב', כשאפשרות ג' עדיפה על פני ד' ולאחריהן א' ו-ב' ללא ההעדפה ביניהן ואותן על פני כל אפשרות אחרת.
  • (דה)(אבג) – העדפת אפשרויות ד' או ה' (ללא העדפה ביניהן) על פני אפשרויות א', ב' או ג' (ללא העדפה ביניהן) ואותן על פני כל אפשרות אחרת.

הקולות ישוקללו לפי שיטת שולצה למציאת זוכה יחיד.

נוסחים[עריכת קוד מקור]

משתמש:יוניון ג'ק אני חושב שהסרת ה"כחלת" על ידי משתמש:דגש לחלוטין לא לעניין ומקשה חמורות על המצביעים. אבל אם אתה נכנע לדעתו, החזר לכאן את הנוסחים כפי שהיה בגרסה המקורית שלי. די לטרטר את המצביעים על מה בדיוק מצביעים. בורה בורה - שיחה 21:41, 3 בדצמבר 2023 (IST)

מה "מקשה חמורות על המצביעים"? לשם מה נדרשים קישורים פנימיים באותו הדף? דגש - שיחה 21:55, 3 בדצמבר 2023 (IST)
באפשרויות כתוב "בפתיח יופיע נוסח א' המופיע לעיל". אז עכשיו צריך לגלול את כל הדף הלוך וחזור כדי לדעת מה בדיוק הנוסח. בורה בורה - שיחה 22:13, 3 בדצמבר 2023 (IST)
הצבעתי עכשיו ויצאה לי הנשמה מגלילות בורה בורה - שיחה 23:30, 6 בדצמבר 2023 (IST)

אפשרויות ההצבעה[עריכת קוד מקור]

  • אפשרות א' - בפתיח יופיע נוסח א' המופיע לעיל
  • אפשרות ב' - בפתיח יופיע נוסח ב' המופיע לעיל
  • אפשרות ג' - בפתיח יופיע נוסח ג' המופיע לעיל
  • אפשרות ד' - בפתיח יופיע נוסח ד' המופיע לעיל
  • אפשרות ה' - בפתיח יופיע נוסח ה' המופיע לעיל

כאן מצביעים[עריכת קוד מקור]

  1. דבאגה. פוליתיאורי - שיחה 22:12, 6 בדצמבר 2023 (IST)
  2. גאהדב. למרות שאני המציע של א זה היה כפשרה, אני כשלעצמי חושב שדווקא ג יותר נכון כמו שהוספתי מקורות בערך שחלקם נמחקו חושב שחושב - שיחה 22:20, 6 בדצמבר 2023 (IST)
  3. דהאבג בן ג. (שיחה) תרומת כוח-חישוב 23:10, 6 בדצמבר 2023 (IST)
  4. ד Eladti - שיחה 23:27, 6 בדצמבר 2023 (IST)
  5. גאהדב בורה בורה - שיחה 23:31, 6 בדצמבר 2023 (IST)
  6. בהדג Agmonsnir - שיחה 08:09, 7 בדצמבר 2023 (IST)
  7. הגדא מיכאל. צבאןשיחה • כ"ד בכסלו ה'תשפ"ד • 08:14, 7 בדצמבר 2023 (IST)
  8. הגדאב Guycn2 - שיחה 09:54, 7 בדצמבר 2023 (IST)
  9. גהאדבPasta Gerev - שיחה 10:43, 7 בדצמבר 2023 (IST)
  10. גהאדב - - Crocodile2020שיחה 10:57, 7 בדצמבר 2023 (IST)
  11. גהאד יאיר דבשיחה • כ"ד בכסלו ה'תשפ"ד • 11:24, 7 בדצמבר 2023 (IST)
  12. ד BAswim - שיחה 12:09, 7 בדצמבר 2023 (IST)
  13. גאהדב. ניבשיחה 13:35, 7 בדצמבר 2023 (IST)
  14. גאהדב SamiBuzaglo - שיחה 13:49, 7 בדצמבר 2023 (IST)
  15. גאה Hila Livne - שיחה 15:41, 7 בדצמבר 2023 (IST)
  16. גאדבה - הייתי מצביעה לה' אפשרות 1 או 2 אבל, לצערי, הייתה איתה עסקת טיעון והיא לא הורשעה בהסתה לטרור אלא רק בהסתה. זה לא אנציקולופדי לכתוב את זה בערך. אמא של - שיחה 16:15, 7 בדצמבר 2023 (IST)
    ו"פעילת טרור מורשעת" כשההרשעה היא לא השתתפות בפעילות טרור זה אנציקלופדי? פוליתיאורי - שיחה 19:52, 7 בדצמבר 2023 (IST)
  17. גב. ההצבעה הזו נפתחה מוקדם מידי. אין שום אינטרס להצבעה על כל האפרויות האפשריות ובהחלט היה ניתן לדון עוד קצת ולהגיע ל2–3 ניסוחים ולהצביע עליהם. חבל שמשתמשים בהצבעה כשיטה וחבל עוד יותר במסבכים את השיטה. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 16:48, 7 בדצמבר 2023 (IST)
  18. דבא (הג) לא ייאמן שאפשרויות שנוגדות את הסימוכין עלו בכלל להצבעה, ושכל כך הרבה עורכים מצביעים לאפשרויות האלה. בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - "אין לי צורך בהיפותזה הזאת" - 17:18, 7 בדצמבר 2023 (IST)
    כנראה שאנו לא מבית מדרשה של עמירה הס בורה בורה - שיחה 17:26, 7 בדצמבר 2023 (IST)
  19. גהאדב בן-צור - שיחה 18:28, 7 בדצמבר 2023 (IST)
  20. ג Danny hayarok - שיחה 20:37, 7 בדצמבר 2023 (IST)]]
  21. בדגא הצעה א היא כמו לכתוב בערך במשפט הראשון בערך על בן גביר "בן גביר הוא שר בממשלה ותומך טרור יהודי" ס.ג'יבלי - שיחה - הצטרפו למיזם סין 21:22, 7 בדצמבר 2023 (IST)
  22. גאה מאישיחהערכי דימה 21:24, 7 בדצמבר 2023 (IST)
  23. בד. תמימי לא הורשעה במעשה טרור ולא בהסתה לטרור. ויקיפדים מתבכיינים שוויקיפדיה באנגלית או בערבית היא מוטה אבל עושים כאן בדיוק אותו דבר. Kershatz - שיחה 23:01, 7 בדצמבר 2023 (IST)
    כפי שנאמר בצדק בדיון, היא פעילה למען הטרור גם אם לא עסקה במה שמקובל במערכת המשפט לכלול תחת פעילות טרור. בדיעבד אולי היה עדיף להציע ניסוח שמבהיר בצורה מדויקת יותר את המציאות, למשל "הואשמה בתמיכה בטרור" במקום "הורשעה", אבל להשמיט לחלוטין את הקשר שלה לטרור או לתמיכה בו מהפתיח של הערך, ולהציג אותה כ"פעילה פוליטית" ותו לא, זה לא פחות מוטה לטעמי. Guycn2 - שיחה 04:47, 8 בדצמבר 2023 (IST)
  24. דגב Ldorfmanשיחה 05:19, 8 בדצמבר 2023 (IST)
  25. דב SigTif - שיחה 05:57, 8 בדצמבר 2023 (IST)
  26. גהאדב עמישר - שיחה 11:08, 8 בדצמבר 2023 (IST)
  27. בא. Danny Gershoni - שיחה 12:26, 8 בדצמבר 2023 (IST)
  28. גהאדב דרגון - שיחה 12:31, 8 בדצמבר 2023 (IST)
  29. גאה Yoss001 - שיחה 14:54, 8 בדצמבר 2023 (IST)
ההצבעה נעצרה
ההצבעה נעצרה


תוצאות ההצבעה[עריכת קוד מקור]

תפורסמנה בהמשך