ArtRave: The Artpop Ball

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ArtRave: The Artpop Ball
מאת ליידי גאגא
אלבום נתמך Artpop
תאריך התחלה 4 במאי 2014
תאריך סיום 24 בנובמבר 2014
לגים 5
מספר הופעות 6 באוקיאניה
29 באירופה
5 באסיה
37 בצפון אמריקה
1 באירואסיה
79 בסה"כ
הכנסות $83 מיליון דולר
כרונולוגיית הופעות ליידי גאגא
Born This Way Ball
‏(2012–2013‏)
ArtRave: The Artpop Ball
‏(2014‏)
Cheek to Cheek Tour
‏(2014–2015‏)

ArtRave: The Artpop Ball (מעוצב כ-artRAVE: the ARTPOP ball) הוא סיבוב ההופעות הרביעי של זמרת הפופ האמריקאית ליידי גאגא, שקידם את אלבום הרביעי שלה, Artpop. הסבב התרחש בין 4 במאי 2013 ל-24 בנובמבר 2014. הוא כלל ערים שבהם גאגא לא ביקרה מפני הפסקת הסבב הופעות הקודם שלה, "The Born This Way Ball Tour" לאחר פציעתה בברכה הימנית. לסבב גם בוצע מופע קידום בפסטיבל המוזיקה "SXSW" שבו גאגא עוררה מחלוקת בכך שאחת מרקדניותיה הקיאה על גופה בעת ביצוע השיר "Swine".

הרעיון והשם של "ArtRave" נגזרים ממסיבת שחרור בשם "Artpop". הבמה דומה למערה והורכבה משני קטעים המחוברים בין מסלולים שקופים, המאפשרים לקהל לנוע מתחת למסלולים, ועדיין לצפות במופע. התלבושות של גאגא בתערוכה כללו תלבושת תמנון מזרועות גומי, תלבושת עם כנפיים וכדור כחול בבטנה, תלבושת של ביקיני צדפות ופאה חומה, ועוד. כול תקופת הסבב התאפיינה בביצועים צבעוניים.

הסבב הופק על ידי החברה לייב ניישן, וקודם על ידי "Absolut Vodka" בארצות הברית והאולם "O2" בבריטניה. כרטיסים למספר הופעות נמכרו תוך זמן קצר לאחר זמינותם, מה שהביא להוספת תאריכים נוספים. הסבב הכניס את גאגא שוב כאחת מהזמרים עם עשרת הסבבים המרוויחים ביותר לשנת יציאתם כאשר הוכנסה למקום השמיני בדירוג הבילבורד עם כ-83 מיליון דולר הכנסות ו-920,000 כרטיסים מתוך 74 הופעות שכמות הכנסותיהן נחשפה. בסך הכל לסבב היו כ-79 מופעים. ב-24 בנובמבר 2014 הופעתה של גאגא בריו דה ז'ניירו, ברזיל בהופעה חיה.

רקע ופיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב - "Lady Gaga Live at Roseland Ballroom", "ArtRave"

גאגא מופיעה במהלך סבב ההופעות הקבוע במרץ 2014, "Lady Gaga Live at Roseland Ballroom"

בתקופת שחרור האלבום Artpop, גאגא קיימה סבב הופעות שיווקי בניו יורק בשם "ArtRave" בו ביצעה 9 שירים מהאלבום בין 11 בנובמבר ל-12 בנובמבר 2013. מאוחר יותר גאגא לקחה את הרעיון של "ArtRave" ויצרה את הסבב "ArtRave: The Artpop Ball". לאחר ביטול הלג בצפון אמריקה בסבב הקודם שלה בין השנים 2012–2013 עקב פציעה חמורה בירכה, הסבב החל בארצות הברית ב-4 במאי 2014 בפורט לודרייל, פלורידה וביקר בכול התאריכים המובטלים, כמו כן בערים חדשות.[1] גאגא הסבירה לעיתון האינדיפנדנט הבריטי על הסבב, "כשה אני על הבמה במהלך Artpop Ball, נקודת המופע היא לקחת את מה שהיה הבלגן של החיים שלי ולעשות אומנות מתוך זה, להעלות את הרוח של חלומות אמנותיים ויצירתיות ולקחת את כל הדברים שהרגשתי בהם כאב וזעם..." לפני תחילת הסבב גאגא ביצעה סבב הופעות קבוע בין התאריכים 28 במרץ 2014 עד 7 באפריל באולם רוסלנד במנהטן בשם "Lady Gaga Live at Roseland Ballroom" לאחר המופע האחרון עם כ-1.5 מיליון הכנסות, האולם נסגר לצמיתות.

גאגא גם ביצעה מופע בפסטיבל המוזיקה "South by Southwest" באוסטין שבטקסס לקידום הסבב. תחילה, חטיבת המוזיקה והבידור בעיר שללה את אישורה של גאגא להופיע במקום, וציינו כי מדובר ב-"בעיות של ביטחון הציבור".[2] ב-6 במרץ 2014, הוכרז כי גאגא אכן תופיע במקום. רנדל ליין מפורבס דיווח כי הכנסות מופע הפסטיבל יתמוכו בארגונה של גאגא "Born This Way Foundation" ובארגוני צדקה.[3][4][5] המופע עורר מחלוקת כאשר הרקדנית מילי בראון הקיאה נוזל ירוק על גופה של גאגא במהלך השיר "Swine" מהאלבום. המקרה קיבל גם תלונות מצופים שהתלוננו כביכול על צחוק בהפרעות אכילה.[6] בתגובה למחלוקת, גאגא אמרה בריאיון לחדשות MTV, "אני יכולה להבין למה אנשים עושים את ההקשר הזה, אבל הביצוע באמת לא הצהרה על הפרעות אכילה... מילי ואני ידענו שלא כל אחד יאהב את המופע, אבל שנינו מאמינות בביטויים אמנותיים ובאישית חזקה, אני תומכת בה ובמה שהיא עושה, Artpop, האלבום החדש שלי על הבאת אמנות ומוזיקה ברוח המרד היצירתי... בשבילנו המופע היה אמנות בצורתה הטהורה ביותר".[7]

לסיבוב ההופעות, אמרה גאגא לתחנת הרדיו "Capital FM" כי היא רצתה משהו אחר מאשר הסידור "מפלצת בור" שהיה לה בעבר בסבב "The Born This Way Ball", שבגללו הייתה מוגבלת בלהופיע על חלק אחד של הזירה. לפיכך היא וצוותה חשבו על בניית שני שלבים, שלב אחד מרכזי ומלווה אחד בקצה המרוחק של הזירה, וישתפר על ידי תוספת של מסלול אשר ימשיך בכל רחבי הרצפה בזירה, כך שיתאפשר לגאגא לקיים אינטראקציה עם הקהל. במרץ 2014, צייצה גאגא תמונה של הבמה בחשבונה בטוויטר, שהראתה את המסלול משתרע מין הפלטפורמה הראשית עד למושב הקבלה הכללי, ולאחר מכן מתחלק לשני מסלולים נוספים, המסתיימים בשלבים קטנים בתוך הקהל. בסוף המסלול הראשון הוקמה פלטפורמה נוספת שירדה היישר אל הקהל. גאגא ציינה כי המסלולים הארוכים, שאורכם 110 מטרים, יהיו עשויים מליטוס המעניק להם צבע שקוף, כך שהקהל יוכל לרקוד מתחתיו, ועדיין יוכל לראות את המופע. השלב הראשי תואר כמערה לבנה, המזכירה את אטלנטיקה מ-1989 בסרט בת הים הקטנה, והציגה רקע דיגיטלי המראה כוכבים וירח.[8]

תקציר המופע[עריכת קוד מקור | עריכה]

גאגא בהופעתה במונטריאול, קנדה

ההופעה מתחילה בפתאומיות כאשר המסך מול הקהל נדלק והבמה זוהרת בצבעים צבעוניים ומתחילה להתנגן מוזיקה קצבית חזקה ברקע וקולה של גאגא נשמע מדבר. במסך נראים המילים, "האם", "אתם", "מוכנים" ולאחר כ-5 דקות שהרקדנים הסתובבו סביב הבמה עם כדורים צבעוניים, גאגא יוצאת עם תלבושת מנצנצת עם כנפיים, תספורת קארה בלונדינית, וכדור בדולח כחול באזור החזה שלה (כמו בעטיפת האלבום) ומתחילה לבצע את שיר הפתיחה "Artpop". בסיומו השיר השני "G.U.Y" מתחיל להישמע והיא שרה את מילותיו ללא הכנפיים בתלבושתה. במעבר לשיר הבא "Donatella" היא נשארת על הבמה שזוהרת באורות סגולים באותה התלבושת, וכאשר השיר מסתיים היא יורדת מהבמה ומחליפה לתלבושת שונה ובחזרתה נראית עם פאה בצבע שטני וביקיני צדפות ונושאת נאום. כאשר מסיימת את דבריה "Venus" מתחיל ובעת ביצועו היא מנגנת בגיטרה. לאחר הביצוע היא מגיעה לצד שני נגנים לבושים בלבן ונושאת נאום לקהל לפני השיר "Manicure". בעת השיר היא לובשת ג'קט משובץ בצבעים אדום ושחור ומתהלכת על הבמה עם מקל המיקרופון שלה ויושבת על כיסא שאותו מזיז אחד מרקדניה. בסיום השיר היא יורדת מהבמה ומחליפה תלבושת חדשה לפני "Just Dance" שבו מנגנת בגיטרת פסנתר, ובמעבר לשיר הבא "Poker Face" נשארת על הבמה לצד רקדניה הלבושים בתלבושות צבעוניות, וכך גם ב-"Lovegame".

לאחר שלושת השירים היא נעלמת מהבמה שזוהרת בצבע צהוב ומוזיקת מעבר מתחילה להישמע, כאשר היא עולה לבמה ונראית בתלבושת חדשה בצבע שחור לבן שעשויה מגומי המזכירה תמנון, מתחילה לבצע את "alehjdro". לקראת סיום הביצוע רקדניה מורידים ממנה את זרועות התמנון והבמה מחליפה צבע מאדום לסגול והשיר "Do What U Want" מתחיל בכך שהיא יושבת על כיסא העשוי מיד אדם בצבע כסוף שמתחיל לעלות למרכז הבמה. בסיום השיר גאגא מתחילה לבצע את "Dope" ו-"Yoü and I" על פסנתר עשוי גבישים כחולים שנמצא על הבמה ולאחר ביצוע השירים, נושאת נאום ומעלה מעריץ על הבמה ושרה לצידו בליווי הפסנתר את "Born This Way". לאחר השיר היא והמעריץ יורדים מהבמה והיא מחליפה לתלבושת חדשה בזמן שמוזיקת מעבר נשמעת לקהל וקונפטי נופל ואורות צבעוניים זוהרים על הבמה. כאשר היא חוזרת נראית עם שיער ירוק ומעיל עור שמתחתיו לבוש שחור חלק ללא מכנס, החלה לשיר מספר בתים מ-"The Edge Of Glory" ועברה במהרה ל-"Judas" ואחריו "Aura". במעבר לשיר השמונה עשר, "Sexxx Dreams" היא נשארת עם התלבושת על הבמה הזוהרת בצבע אדום כחול ומבצעת את השיר. לשיר הבא "Mary Jane Holland" לבמה מובאים כיסאות לבנים שעימם היא ורקדניה מבצעים את השיר בערפל על הבמה.

בשיר ה-20 במהלך המופע, "Bed romance" אחד הרקדנים לוקח את גאגא לאחד המסלולים על הבמה והיא מתחילה לרקוד את כיראוגרפיית השיר המקורית. כאשר הוא מסתיים היא נעלמת מהבמה שמחשיכה ומוארת בצבע כחול, מחליפה תלבושת בזמן שמוזיקת ג'אז נשמעת ברקע, וחוזרת עם פאת תלתלים שחורה ומעיל אדום ומתחילה לשיר את "(Bang Bang (My Baby Shot Me Down". לפני ביצוע "Telephone" היא נושאת נאום קצר ומחליפה תלבושת בעירום על הבמה מול הקהל, שניראת כחצאית ירוקה, שיער סגול, ונעלי ספורט אפורות. היא נשארת עם תלבושת זו גם בשירים הבאים "Applause", ו-"Swine" לפני ההדרן. בסיום השיר היא נעלמת מהבמה ומחליפה תלבושת בפעם האחרונה. לאחר מכן היא חוזרת עם שיער לבן ארוך (כמו בווידאו קליפ ל-"G.U.Y.") ושמלה לבנה מנצנצת עם שובל ונושאת נאום לקהל לפני ביצוע "Paparazzi" על הפסנתר. בסיומו היא ורקדניה נותנים קידה לקהל ונעלמים והבמה מחשיכה. המופע נמשך כשעתיים ו-25 דקות וזהו הסבב הארוך ביותר של גאגא.[9]

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

צפון אמריקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גאגא מופיעה עם השיר "Mary Jane Holland" בלונדון

ג'ון ווקר מחדשות MTV סקר את קונצרט הפתיחה בפורט לודרדייל, והתרשם מהמופע כשאהב במיוחד את הקטע אחרי ביצועו של "Alejandro", כאשר גאגא מחליטה להחליף את התחפושת שלה על הבמה ועשתה זאת בעזרת הסטייליסטים שלה. ווקר הוסיף כי "כדי להוכיח זאת, גאגא קרעה את הפאה הירוקה באורך הכתפיים מעל לראשה. כן, היא ממש חטפה את הפאה שלה.". אדם קרלסון ממגזין הבילבורד שיבח את המופע באומרו שהיא הפכה את "המחזה" ל-"הפתעה " בעודו מחמיא לכוריאוגרפיה ולשינויי התלבושות המתמידים והסביר כי "לדבר על הופעות של גאגא זה יותר כיף מאשר להקשיב להם, אבל אל תתייחס לזה כעלבון. יש על מה לדבר". כריס ריצ'רדס מהעיתון וושינגטון פוסט אמר כי "עבור מופע פופ בזירה במרכז ורייזון זה הרגיש טוב. כתרגיל ציבורי באהבה הדדית, ללא תנאי, הוא הרגיש ייחודי מגאגא".[10] גלן גמבואה מעיתון הניוזדיי התרשמה מההופעות ואמרה "בין אם זו הייתה הטמטום של "Venus", השובבות של "Donatella" או הנשמה של "Do What U Want", היא מילאה את השירים בעוצמה מדבקת".

לורן מוראסקי מאתר החדשות, CBS News הרגיש שגאגא הייתה ב-"כוח מלא" במהלך הקונצרט ונראתה "ממש בבית עם הקהל הניו יורקי". פרנק שק מהעיתון הוליווד ריפורטר שיבח את מערך הבמה, התלבושות והיבט הבידור הכללי בסבב, ואמר כי "בניגוד למדונה, העוסקת בתיאטרון דומה, אך צונן יותר ויותר, גאגא משקיעה את המשקפיים שלה עם מתיקות ולב שלא ניתן להכחישה". והוסיף כי רגעי השיא של ההמופע הם הביצועים של השירים, "Born This Way" ו-"Gypsy".[11] ביקורות שליליות כלפי הסבב נראות מהכתב רוב שפילד ממגזין הרולינג סטון שסיקר את הופעתה במדיסון סקוור גארדן והתאכזב בעודו אומר, "מופע זירה-רוק-רציף, מהסוג שבו ללהקה יש אלבום חדש ומגושם". והוסיף כי התאכזב מכך שגאגא בחרה להתעלם משירים מתוך Born This Way ומהסינגלים המצליחים שלה. דן דלוקה מהעיתון פילדלפיה דיילי ניוז כתב כי "ההופעה נפגעה ברצינות רבה מדי על ידי קטעי ריקוד עתידיים המופעלים על ידי Artpop שחולשותיהם נחשפו בכל פעם שגאגא חזרה ללהיטיה המפתים יותר וכי היא "ביצעה שירים רבים מדי מתוך האלבום החדש". כתב העיתון הבוסטון גלוב ג'יימס ריד הרגיש כי "משהו חסר בהופעתה של גאגא, היא מרגישה חלולה". הוא גם מתח ביקורת על הסתמכותה של גאגא על פלייבאק במהלך ההופעות". ג'ואי גררה מהעיתון יוסטון כרוניקל מצא כי המופע "לא מחובר", ואמר כי במהלכו היו "מעט מעברים אמיתיים בין רצפים, במיוחד ברגעים המאוחרים יותר".[12]

אוקיאניה, אסיה, ואירופה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קנדיס בארנס מהעיתון סידני מורנינג העניקה למופעה של גאגא באוסטרליה ביקורת חיובית ואמרה "גאגא העבירה מופע שמתאים למלכה, היה קשה להבחין היכן האמנות הסתיימה והמוזיקה החלה", סיכמה. ג'ני ולנטיש מהמגזין טיים אאוט העניקה למופע במלבורן חמישה כוכבים, וכינתה את גאגא "זמרת פנומנלית עם קול עצום שיכולה לנסות את כוחה בכל ז'אנר", תוך כדי שהיא משבחת את להקתה החיה ואת החלפת התחפושות. כתב העיתון המבקר הלאומי, סעיד סייד באבו דאבי תיאר את המופע כ-"משעשע מאוד" וכמשהו ש-"מספק את המנדט האולטימטיבי של מוזיקת הפופ, לרקוד את דאגותיך".[13]

גאגא מופיעה בעת ביצוע השיר "Manicure" בסן דייגו

מוחמד קאדרי מהעיתון בדובאי Khaleej Times כתב על הקונצרט המאופק של גאגא בעיר בגלל רגשותיהם הדתיים של התושבים במדינה וציין כי גאגא יכולה להעלות "מחזה" והיא "הייתה נחושה ליצור קשר עם הקהל המקומי שלה כשהיא מנסה להרכיב ביטויים מדברים מחמיאים". כתבת העיתון הישראלי, The Times of Israel דברה קמין שיבחה את קולה של גאגא בהופעתה בתל אביב והוסיפה כי "המופע היה כל מה שגאגא הבטיחה וכל מה שהאוהדים ציפו ממנה - קול רם, פלואורסצנטי, בעל אופי מיני מפורש שמבהיר את המוח". הכתב אסף נבו מאתר Mako כתב על הופעתה בישראל כי "ליידי גאגא, מכוכבות הפופ הגדולות בעולם, הופיעה הערב בפארק הירקון בתל אביב ונתנה שואו של זמרת ופרפורמרית נהדרת בשיא הכושר, עם שלל תלבושות ולהיטים. דייב סימפסון מהגרדיאן נתן ביקורת חיובית לקונצרט בירמינגהם, והעניק למופע 4 כוכבים מתוך 5. והצהיר כי "גאגא הואשמה לעיתים קרובות בכך שהיא מלאכותית ואין בה לב, אך המופע הערב הוא הצהרה עוצמתית של כוכבת המסרבת להיות מוצמדת או להימחק". דניאל דילן ריי מהאינדפנדנט העניק למופעה בעיר 4 מתוך 5 כוכבים ותיאר את הסבב כ-"צעקני, ססגוני ולעיתים קרובות מסמל את זמני המסיבות הנעימים והטובים".[14]

הכתבת קייטי פיצפטריק מהעיתון Manchester Evening News העניקה למופעה בבריטניה כ-5 כוכבים מתוך 5 ושיבחה את קולה של גאגא, את הלהקה החיה שלה, את התלבושות ואת הקשר שלה עם האוהדים והדגישה את מופעה במנג'סטר בו גאגא עזרה למעריץ להציע לבן זוגו נישואים על הבמה. קייטי הצהירה כי "ארטרייב בשמו הראוותני עשוי לאשר שגאגא אשת התצוגה בהחלט עוסקת באמנות שלה. אבל הגברת הקטנה הזו עם מערכת הריאות החזקה היא ללא ספק כולה לב". לודוביק האנטר-טילני מהעיתון הפייננשל טיימס. דירג את המופע בשלושה מתוך חמישה כוכבים. הוא מתח ביקורת על שימושה של גאגא בשירי Artpop אך החמיא לרצפי האקוסטיקה והפסנתר של המופע".[15]

קבלה מסחרית[עריכת קוד מקור | עריכה]

מכירת כרטיסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הכרטיסים הראשונים שנהפכו לזמינים היו חברי אתרה של גאגא, "Littlemonsters.com". הם סופקו עם קוד ייחודי להזמנת כרטיסים באינטרנט, אך היו מוגבלים לארבעה כרטיסים לכל אחד. על פי החברה "Live Nation", ב-9 בדצמבר 2013, הכרטיסים של המופעים בטורונטו, ויניפג, קלגרי, לוס אנג'לס, ואדמונטון נמכרו בתוך מספר שעות. לאחר הביקוש הגבוה, נוספו שני מופעים חדשים, ב-26 ביוני במילווקי ו-28 ביוני באטלנטיק סיטי.[16]

ב-29 בינואר 2014, גאגא פרסמה את תאריכי המופעים בלג האירופי של הסבב, שיתחיל ב-23 בספטמבר 2014 בבלגיה.[17] גאגא שיתפה פעולה עם הרשת הסלולרית הבריטית "O2", לעסקה שתאפשר ללקוחות החברה להוציא כרטיסים לסבב בשלושה ימים לפני השחרור הכללי. העסקה כללה את גאגא בהשתתפות במודעה חדשה, לקידום המופעים בבריטניה של הסבב והראתה אותה לובשת שמלה עם כריות כתפיים גדולות ונוצצות, תוך כדי שהיא ריצה לקראת מופע.[18] זו הייתה הפעם השנייה שגאגא שיתפה פעולה עם "O2", עם שחרורו, האתר "Ticketmaster" דיווח כי המקומות בבריטניה נמכרו תוך 5 דקות, מה שגרם לגאגא להוסיף עוד שני מופעים בלונדון.[19]

הכנסות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מראה במת הסבב והמסלולים שממשיכים לעבר הקהל.

29 ההופעות בצפון אמריקה גייסו כ-26 מיליון דולר, עם ממוצע של כמעט 900 אלף דולר לכל הופעה.[20] בחודש יוני 2014, בילבורד פרסם את הנתונים הראשונים של ההכנסות לסבב, עד 2 ביוני. גאגא דורגה במקום הרביעי באותה תקופה במצעד הסבבים המרוויחים ביותר של בילבורד עם סכום כולל של כ-13.9 מיליון דולר ויותר מ-171,000 כרטיסים. באוקטובר 2014 החלק השני של ההכנסות שוחררו ובהם מכירות של כ-509,741 כרטיסים והכנסות של כ-46,933,594 מיליון דולר הכנסות ודירוג במקום השני במצעד הסבבים בבילבורד.[21]

סך הכל, "ArtRave: The Artpop Ball" הרוויח מעל ל-83,000,000 מיליון דולר עם כ-920,088 כרטיסים שנמכרו מתוך 74 הופעות שרשימת ההכנסות בהן נחשפה.[22] ברשימת סוף השנה של הסבבים המרוויחים ביותר של "Pollstar", גאגא דורגה במקום השביעי עם 88.7 מיליון דולר ברוטו ו-947,852 כרטיסים מתוך 84 הופעות. בילבורד דירג את הסבב במקום התשיעי ברשימת "סיבובי ההופעות הטובים ביותר של 2014" עם כ-76 הופעות עם הכנסות גלויות.[23]

"Lady Gaga presents: artRAVE Live from Paris"[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-17 בנובמבר 2014, הודיעה גאגא באמצעות חשבונות הרשתות החברתיות שלה כי המופע האחרון של הסבב, שהתקיים בפריז, צרפת ב-24 בנובמבר, יהיה משודר בלייב ברחבי העולם, באינטרנט בחברה Yahoo!.[24] המופע החל עם מצגת וידאו של 30 שניות של דיוקנאות של גאגא, אשר הוצגו בעבר במוזיאון הלובר בפריז,[25] וידאו המופע הופק על ידי הבמאי רוברט וילסון. כאשר שוחרר, שבר שיאים עבור Yahoo! ו-Live Nation לאחר הפופולריות הרבה שלו.[26]

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה טקס קטגוריה תוצאה מקור
2014 פרסי האתר של בילבורד סיבוב ההופעות הטוב ביותר זכייה [27]

רשימת שירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. "Artpop"
  2. "G.U.Y."
  3. "Donatella"
  4. "Venus"
  5. "Manicure"
  6. "Just Dance"
  7. "Poker Face"
  8. "Telephone"
  9. "Partynauseous"
  10. "Paparazzi"
  11. "Do What U Want"
  12. "Dope"
  13. "You and I"
  14. "Born This Way"
  15. "The Edge Of Glory"
  16. "Judas"
  17. "Aura"
  18. "Sexxx Dreams"
  19. "Mary Jane Holland"
  20. "Alejandro"
  21. "Bang Bang (My Baby Shot Me Down)"
  22. "Bad Romance"
  23. "Applause"
  24. "Swine"

הדרן[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. "Boys boys boys"

אירועים מיוחדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • השירים "Fashion!" ו-"Cake Like Lady Gaga" בוצעו בין 4 במאי ל-3 ביוני 2014.[28][29]
  • השיר "Mary Jane Holland" הוצא מרשימת השירים מ-9 ביולי עד 24 בספטמבר.
  • בעת המופע בניו יורק הדי ג'י T.I. הצטרף אל גאגא בביצוע השיר "Jewels n' Drugs".[30]
  • בעת המופע בקלגרי, גאגא ביצעה את השיר "Hair".[31]
  • בעת המופע באוטווה, גאגא ביצעה גרסת כיסוי לשיר "I've Got a Crush on You" של המלחין ג'ורג' גרשווין.[32]
  • בעת המופע בתל אביב, הזמר טוני בנט הצטרף אל גאגא על הבמה והם ביצעו ביחד את השיר "I Can't Give You Anything But Love".[33]
  • בעת המופע בווינה, מנצ'סטר, וברצלונה, גאגא ביצעה גרסות כיסוי לשיר "What's Up?" של הלהקה 4 נון בלונדס.[34]

הופעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

רשימת תאריכים, ערים, מדינות, אזורי מפגשים, הופעות חימום, כמות קהל, והכנסות
תאריך עיר מדינה מיקום הופעות חימום כמות קהל הכנסות
אמריקה הצפונית
4 במאי 2014 סנרייס ארצות הברית "BB&T Center" ליידי סטארלייט 12,977 / 12,977 $1,173,695
6 במאי 2014 אטלנטה "Philips Arena" ליידי סטארלייט

האטסון מיקו

10,480 / 10,480 $941,142
8 במאי 2014 פיטסבורג "Consol Energy Center" 12,185 / 12,185 $961,090
10 במאי 2014 אונסוויל "Mohegan Sun Arena" 7,722 / 7,722 $564,692
12 במאי 2014 וושינגטון "Verizon Center" 14,866 / 14,866 $1,014,800
13 במאי 2014 ניו יורק סיטי "Madison Square Garden" 14,326 / 14,326 $1,625,812
15 במאי 2014 פילדלפיה "Wells Fargo Center" 15,424 / 15,424 $1,037,606
17 במאי 2014 דטרויט "Joe Louis Arena" 11,971 / 11,971 $954,173
18 במאי 2014 קליבלנד "Quicken Loans Arena" 12,792 / 12,792 $1,000,814
20 במאי 2014 סיינט פול "Xcel Energy Center" 10,084 / 10,084 $796,395
22 במאי 2014 ויניפג קנדה "MTS Centre" 12,507 / 12,507 $974,017
25 במאי 2014 קלגרי "Scotiabank Saddledome" 12,662 / 12,662 $982,731
26 במאי 2014 אדמונטון "Rexall Place" 13,855 / 13,855 $1,053,861
2 ביוני 2014 סן פרנסיסקו ארצות הברית "Viejas Arena" 9,332 / 9,332 $851,927
3 ביוני 2014 סאן חוזה "SAP Center" 13,622 / 13,622 $1,201,315
26 ביוני 2014 מילווקי "Marcus Amphitheater" ליידי סטארלייט

קראיון פופ

18,201 / 23,089 $1,169,670
28 ביוני 2014 אטלנטיק סיטי "Boardwalk Hall" 13,363 / 13,363 $1,366,626
30 ביוני 2014 בוסטון "TD Garden" 13,848 / 13,848 $1,190,212
2 ביולי 2014 מונטריאול קנדה "Bell Centre" 12,709 / 12,709 $965,286
4 ביולי 2014 קוויבק "Plains of Abraham" ללא לא ידוע לא ידוע
5 ביולי 2014 אוטווה "LeBreton Flats"
7 ביולי 2014 באפלו ארצות הברית "First Niagara Center" ליידי סטארלייט

קראיון פופ

12,076 / 12,076 $874,785
9 ביולי 2014 טורונטו קנדה "Air Canada Centre" 15,813 / 15,813 $1,355,260
11 ביולי 2014 שיקגו ארצות הברית "יונייטד סנטר" 15,112 / 15,112 $1,314,360
14 ביולי 2014 סן אנטוניו "AT&T Center" 10,125 / 10,125 $888,278
16 ביולי 2014 יוסטון "טויוטה סנטר" 11,410 / 11,410 $967,441
17 ביולי 2014 דאלאס "American Airlines Center" 11,949 / 11,949 $1,006,048
19 ביולי 2014 לאס וגאס "MGM Grand Garden Arena" 24,948 / 24,948 $2,379,981
21 ביולי 2014 לוס אנג'לס "Staples Center" 26,923 / 26,923 $2,444,324
22 ביולי 2014
25 ביולי 2014 אטלנטה "Centennial Olympic Park" ללא לא ידוע לא ידוע
30 ביולי 2014 פיניקס "US Airways Center" ליידי סטארלייט

בייבי מטאל

8,187 / 8,187 $670,198
1 באוגוסט 2014 לאס וגאס "MGM Grand Garden Arena" לא ידוע לא ידוע
2 באוגוסט 2014 סטאטאלין, נבאדה "Harveys Outdoor Arena" 7,189 / 7,189 $997,536
4 באוגוסט 2014 סולט לייק סיטי "EnergySolutions Arena" 9,359 / 9,359 $516,910
6 באוגוסט 2014 דנבר "Pepsi Center" 10,660 / 10,660 $853,570
8 באוגוסט 2014 סיאטל "KeyArena" ליידי סטארלייט 10,882 / 10,882 $874,668
9 באוגוסט 2014 ונקובר קנדה "Rogers Arena" 13,449 / 13,449 $962,524
המזרח הרחוק
13 באוגוסט 2014 צ'יבה יפן "Chiba Marine Stadium" ליידי סטארלייט

מומואירו קלובר Z

50,453 / 50,453 $7,874,436
14 באוגוסט 2014
16 באוגוסט 2014 סיאול קוריאה הדרומית "Olympic Stadium" ללא לא ידוע לא ידוע
אוקיאניה
20 באוגוסט 2014 פרת' אוסטרליה "Perth Arena" ליידי סטארלייט 8,120 / 8,120 $744,661
23 באוגוסט 2014 מלבורן "Rod Laver Arena" 17,253 / 17,253 $1,732,910
24 באוגוסט 2014
26 באוגוסט 2014 בריזבן "Brisbane Entertainment Centre" 9,249 / 9,249 $913,894
30 באוגוסט 2014 סדני "Allphones Arena" 20,445 / 20,445 $1,818,090
31 באוגוסט 2014
אסיה
10 בספטמבר 2014 דובאי איחוד האמירויות הערביות "Meydan Racecourse" ליידי סטארלייט 8,365 / 8,365 $1,835,201
13 בספטמבר 2014 תל אביב ישראל "Yarkon Park" 27,000 / 27,000 $1,786,945
אירופה ומערב אסיה
16 בספטמבר 2014 איסטנבול טורקיה "ITU Stadium" ליידי סטארלייט 19,157 / 19,157 $1,123,106
19 בספטמבר 2014 אתונה יוון "Olympic Stadium" 26,860 / 26,860 $941,091
23 בספטמבר 2014 אנטוורפן בלגיה "Sportpaleis" 15,188 / 15,188 $1,394,133
24 בספטמבר 2014 אמסטרדם הולנד "Ziggo Dome" 14,196 / 14,196 $1,273,725
27 בספטמבר 2014 הרנינג דנמרק "Jyske Bank Boxen" 10,534 / 10,534 $916,980
29 בספטמבר 2014 באיירום נורווגיה "Telenor Arena" 8,948 / 8,948 $708,509
30 בספטמבר 2014 סטוקהולם שוודיה "Ericsson Globe" לא ידוע לא ידוע
3 באוקטובר 2014 המבורג גרמניה "O2 World Hamburg" 11,430 / 11,430 $1,094,202
5 באוקטובר 2014 פראג צ'כיה "O2 Arena Prague" 10,734 / 10,734 $776,719
7 באוקטובר 2014 קלן גרמניה "Lanxess Arena" 13,189 / 13,189 $1,139,559
9 באוקטובר 2014 ברלין "O2 World Berlin" 10,555 / 10,555 $950,331
15 באוקטובר 2014 בירמינגהם אנגליה "Barclaycard Arena" 12,092 / 12,092 $1,329,847
17 באוקטובר 2014 דבלין אירלנד "3Arena" 11,497 / 11,497 $1,117,109
19 באוקטובר 2014 גלאזגו סקוטלנד "The SSE Hydro" 11,554 / 11,554 $1,278,571
21 באוקטובר 2014 מנצ'סטר אנגליה "Phones 4u Arena" 14,719 / 14,719 $1,625,149
23 באוקטובר 2014 לונדון "The O2 Arena" 42,845 / 42,845 $4,631,817
25 באוקטובר 2014
26 באוקטובר 2014
30 באוקטובר 2014 פריז צרפת "Zénith de Paris" 12,301 / 12,301 $1,071,553
31 באוקטובר 2014
2 בנובמבר 2014 וינה אוסטריה "Wiener Stadthalle" 11,586 / 13,598 $1,055,678
4 בנובמבר 2014 מילאנו איטליה "Mediolanum Forum" 10,852 / 10,852 $989,889
6 בנובמבר 2014 ציריך שווייץ "Hallenstadion" 13,259 / 13,259 $1,314,684
8 בנובמבר 2014 ברצלונה ספרד "Palau Sant Jordi" 17,513 / 17,513 $1,420,987
10 בנובמבר 2014 ליסבון פורטוגל "MEO Arena" 7,345 / 7,345 $365,313
13 בנובמבר 2014 בירמינגהאם אנגליה "Barclaycard Arena" 6,129 / 6,129 $455,781
16 בנובמבר 2014 גלאזגו סקוטלנד "The SSE Hydro" 10,403 / 10,403 $681,824
20 בנובמבר 2014 שפילד אנגליה "Motorpoint Arena Sheffield" 11,528 / 11,528 $672,004
22 בנובמבר 2014 ניוקאסל "Metro Radio Arena" 8,779 / 8,779 $824,555
24 בנובמבר 2014 פריז צרפת "Bercy Arena" 13,018 / 13,018 $1,249,746
סיכום 920,088 / 926,988 $83,040,746

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ArtRave: The Artpop Ball בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Gaga's 'ArtRave' Is Now a Tour". Rolling Stone. נבדק ב-2017-12-01.
  2. ^ "Sorry Lady Gaga, You Can't Perform Inside A Giant Doritos Vending Machine". MTV News (באנגלית). נבדק ב-2017-12-01.
  3. ^ SXSW's Death by Doritos - With an Assist from Lady Gaga, www.forbes.com
  4. ^ "Lady Gaga Playing Stubbs at SXSW For Doritos, Must Do 'Bold Mission' To Get In". Billboard (באנגלית). נבדק ב-2017-12-01.
  5. ^ "Lady Gaga Talks Intimate SXSW Show". Rolling Stone. נבדק ב-2017-12-01.
  6. ^ "Demi Lovato Lambastes Lady Gaga for 'Glamorizing' Eating Disorders". Rolling Stone. נבדק ב-2017-12-01.
  7. ^ "Lady Gaga's Vomit Artist Responds To Demi Lovato's SXSW Slam". MTV News (באנגלית). נבדק ב-2017-12-01.
  8. ^ Times, Music (2014-03-18). "Lady Gaga reveals 'artRave: ARTPOP Ball' stage design, and it's epic". Music Times. נבדק ב-2017-12-01.
  9. ^ Andrés Zamora (2015-03-19), Lady Gaga presents: artRAVE Live from Paris, Bercy FULL DVD, נבדק ב-2017-11-25
  10. ^ Richards, Chris (2014-05-12). "Lady Gaga at Verizon Center: A feel-good spectacle of ear candy and eye candy". Washington Post (באנגלית אמריקאית). ISSN 0190-8286. נבדק ב-2020-11-11.
  11. ^ Lady Gaga Dresses Up and Has a Ball at MSG: Concert Review | Hollywood Reporter, www.hollywoodreporter.com
  12. ^ Joey Guerra on July 17, 2014 at 1:28 AM, Lady Gaga (art)raves through Houston, Rant & Rave, ‏2014-07-17 (באנגלית)
  13. ^ Lady Gaga will soon be in Dubai, so what can fans expect of her show?, The National (באנגלית)
  14. ^ Debra Kamin, Lady Gaga’s color-drenched love fest is perfect boost after summer rocket war, www.timesofisrael.com (באנגלית)
  15. ^ Katie Fitzpatrick, Review: @LadyGaga at @Phones4uArena, Manchester, Manchester Evening News, ‏2014-10-21 (באנגלית)
  16. ^ Live Nation Entertainment, LADY GAGA'S artRave: THE ARTPOP BALL, www.prnewswire.com (באנגלית)
  17. ^ Lady Gaga to offer O2 customers ARTPOP tour tickets pre-release | News | Music Week, www.musicweek.com (באנגלית)
  18. ^ O2 goes Gaga in Priority ad - Marketing Week, www.marketingweek.com (באנגלית)
  19. ^ "Lady Gaga's UK tour sells out in 5 minutes". Digital Spy (באנגלית). 2014-02-08. נבדק ב-2017-12-02.
  20. ^ "Lady Gaga and Manager Bobby Campbell Join Artist Nation (Exclusive)". Billboard (באנגלית). נבדק ב-2017-12-02.
  21. ^ "Justin Timberlake's Spring Run Tops Hot Tours with $77.3 Million". Billboard (באנגלית). נבדק ב-2017-12-02.
  22. ^ "One Direction's Where We Are Tour Attended by 3.4 Million Fans". Billboard. נבדק ב-2017-12-02.
  23. ^ "Live Music's $20 Billion Year: Rolling Stones, One Direction, Live Nation Top Boxscore's Year-End". Billboard. נבדק ב-2017-12-02.
  24. ^ "Lady Gaga to stream final concert of 'Artpop' tour on Yahoo". EW.com (באנגלית). נבדק ב-2017-12-02.
  25. ^ "Little Monsters rejoice! Lady Gaga's final artRAVE concert screens exclusively on Yahoo Live" (באנגלית). נבדק ב-2017-12-02.
  26. ^ Andrés Zamora (2015-03-19), Lady Gaga presents: artRAVE Live from Paris, Bercy FULL DVD, נבדק ב-2017-12-02
  27. ^ Billboard.com's 2014 Mid-Year Music Poll: Vote Now!, Billboard (באנגלית)
  28. ^ "Lady Gaga tour: What does it look like?". Digital Spy (באנגלית). 2014-05-06. נבדק ב-2017-12-02.
  29. ^ "Setlist: Lady Gaga showcases 'ARTPOP' in San Jose". The Mercury News (באנגלית אמריקאית). 2014-06-04. נבדק ב-2017-12-02.
  30. ^ "Lady Gaga Brings Out T.I. at Madison Square Garden". Rap-Up (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2017-12-02.
  31. ^ "Lady Gaga reads letter from Manitoba teen on Calgary stage". CBC News (באנגלית). נבדק ב-2017-12-02.
  32. ^ McDonald, Soraya Nadia (2014-07-07). "Lady Gaga sings the Gershwins' 'I've Got a Crush on You'". Washington Post (באנגלית אמריקאית). ISSN 0190-8286. נבדק ב-2017-12-02.
  33. ^ "Lady Gaga's color-drenched love fest is perfect boost after summer rocket war" (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2017-12-02.
  34. ^ "Lady Gaga Covers 4 Non Blondes' 'What's Up' With Gritty Emotion". MTV News (באנגלית). נבדק ב-2017-12-02.