Assassin's Creed Odyssey

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Assassin's Creed Odyssey
כרזת המשחק הרשמית של המשחק, בה נראית דמותו של אלכסיוס
כרזת המשחק הרשמית של המשחק, בה נראית דמותו של אלכסיוס
כללי
תאריך הוצאה 5 באוקטובר 2018
סוגה משחק הרפתקאות ואקשן מגוף שלישי
עולם פתוח
פיתוח יוביסופט קוויבק
הוצאה לאור יוביסופט
ארץ מקור קנדה עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, קוריאנית, יפנית, פולנית, רוסית, פורטוגזית ברזילאית, סינית מפושטת, הולנדית, ערבית, צרפתית, צ'כית, איטלקית, ספרדית, גרמנית, סינית מסורתית עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה Assassin's Creed
דרישות תוכנה
מנוע משחק Anvil עריכת הנתון בוויקינתונים
מצבי משחק שחקן יחיד
דירוג M (מגיל 18 ומעלה)
פלטפורמות פלייסטיישן 4
Xbox One
Microsoft Windows
המשחק הקודם Assassin's Creed Origins
המשחק הבא Assassin's Creed Valhalla
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Assassin's Creed Odyssey (בתרגום חופשי לעברית: אמונת המתנקש: אודיסאה) הוא משחק תפקידים מסוגת משחק הרפתקאות-פעולה שפותח על ידי יוביסופט קוויבק ומופץ על ידי חברת יוביסופט. משחק זה הוא האחד עשר בסדרה בעלת אותו שם ונחשב להמשך עבור המשחק הקודם בסדרה - "Assassin's Creed Origins". המשחק יצא לשוק ב-5 באוקטובר 2018 לפלייסטיישן 4, Xbox One ולמחשב אישי.

עלילת המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת המשחק מתרחשת בשנת 431 לפני הספירה, ארבע מאות שנה לפני אירועי המשחק הקודם, והוא מתאר את ההיסטוריה הבדיונית הסודית של המלחמה הפלופונסית שהתרחשה ביוון העתיקה. השחקן מגלם את דמותו של שכיר חרב או שכירת חרב ומסוגל להילחם גם עבור אתונה וגם עבור הליגה האטית-דלית או את הליגה הפלופונסית בראשות ספרטה. כמו במשחקים קודמים בסדרה, המשחק מציג נרטיב מקביל המתרחש בעידן המודרני אשר לוקח חלק גדול במשחק הזה, ומגולל את המשך קורותיה של המתנקשת ליילה חסן, שהופיעה לראשונה במשחק הקודם, אשר הפעם מוצאת את הספר של הסופר הרודוטוס, אבי ההיסטוריה, אשר מספר על שכיר חרב ספרטני שהחזיק בתקופתו ב "פיסת עדן", החנית של ליאונידס.

בהווה, ליילה חסן מוצאת את החנית של ליאונידס ושואבת מתוכה את הדנ"א של שני אנשים שכירי חרב, האחים קסנדרה ואלכסיוס. עם עזרתם של מתנקשים, ליילה בוחרת באחד מן האחים ("Misthios") ומפעילה את האנימוס שלה כדי למצוא את המיקום של פיסת עדן, המטה של הרמס.

שכירת החרב מתחילה כילדה ספרטנית צעירה בשם קסנדרה, אשר גודלה על ידי הוריה, ניקולאוס ומריני, וירשה את חניתו של המלך ליאונידס ממריני כצאצא של ליאונידס. עם זאת, יום אחד, אחיה התינוק של קסנדרה נזרק מן ההר בשל נבואת האורקל אשר לפיה תינוק זה יגרום לעלייתה או לחורבנה של ספרטה. קסנדרה ניסתה לעצור זאת ונזרקה גם היא מן ההר על ידי אביה, ניקולאוס עצמו. קסנדרה לא מתה ונמלטה לאי קפלוניה, ניצלה על ידי זר בשם מרקוס, ושם היא גדלה ועבדה בעבודות מזדמנות עד שהמלחמה הפלופונסית התחילה.

בתחילת המלחמה קסנדרה נמצאת באי קפלוניה, שלא מושפע מהמלחמה כיוון שהוא קטן ושולי. הבריון המקומי של האי, הציקלופ (קרוי כך כיוון שאיבד את אחת מעינו) משליט הרס באי וקסנדרה עוצרת אותו, ומצילה ימאי מנוסה בשם ברנבס, שעונה על ידי הציקלופ לאחר שהעליב אותו בטעות. כאות תודה, ברנבס הופך את קסנדרה לקפטן הספינה שלו, ששמה האדרסטיה (The Adrestia) וקסנדרה סוף סוף יכולה לעזוב את קפלוניה.

אדם עשיר בשם אלפינור ניגש אל קסנדרה, ושוכר את שירותיה בתור שכירת חרב כדי שתתנקש בחייו של "הזאב של ספרטה". קסנדרה יוצאת למגריס, שם נמצא הזאב ופוגשת במפקד ספרטני בשם סטנטור, בנו המאומץ של הזאב. קסנדרה מגלה כי הזאב הוא למעשה ניקולאוס אביה, ולאחר שהיא עוזרת לספרטנים לכבוש את מגריס היא מחליטה להתעמת איתו. ניקולאוס מודה שהוא מתחרט על מה שעשה, אבל אומר להגנתו שעשה זאת לטובתה של ספרטה. השחקן צריך לבחור אם להרוג את ניקולאוס או לרחם עליו. בשיחתם, ניקולאוס מספר לקסנדרה כי הוא למעשה אביה החורג וכי מריני, אימה של קסנדרה, נמצאת בסכנה.

קסנדרה חוזרת לאלפינור ומתעמתת איתו. הוא מגלה לה שהוא ידע שניקולאוס היה אביה החורג ורצה להרוג את ניקלאוס כדי להצית מלחמה. לאחר מכן הוא מציע לקסנדרה עבודה נוספת, להתנקש בחייה של מריני, אך קסנדרה מסרבת ואלפינור בורח. קסנדרה מגיעה לדלפי כדי לשאול את הפיתיה (אורקל) היכן נמצאת מריני, שם קסנדרה פוגשת את הרודוטוס, אשר מזהה את החנית של ליאונידס שקסנדרה נושאת איתה. בפגישה עם הפיתיה, היא מזהירה את קסנדרה מה"כת של קוסמוס", אשר מנסה להרוג את קסנדרה ואת משפחתה. קסנדרה ממשיכה לחקור את הכת על ידי התנקשות באלפינור ושימוש בבגדי הכת שלו כדי להתגנב למקדש של הכת. קסנדרה מגלה שהכת היא זו שמנהלת את המלחמה בין ספרטה ואתונה מאחורי הקלעים, ומתכננת לנצל את המלחמה כדי להשתלט על כל יוון. במהלך הפגישה של כל חברי הכת (אשר פניהם מכוסים במסכות), מגיע לפגישה דימוס, שמתגלה כאלכסיוס - אחיה הקטן של קסנדרה אשר היא חשבה שמת. קסנדרה מגלה כי דימוס עבר שטיפת מוח על ידי חברי הכת, והוא משמש להם כלוחם שעושה כרצונם, בעוד שהוא מאמין שהוא מנהיגם. דימוס חושף בפני חברי הכת שאלפינור נרצח, והורג את אחד מחברי הכת בהתקף זעם. קסנדרה מנצלת את המצב ובורחת מהמקום.

קסנדרה ממשיכה במסעה בכל רחבי יוון כדי לגלות את זהותם של כל חברי הכת ולהרוג אותם, וגם כדי למצוא את אימה. היא מפליגה לאתונה, שם היא פוגשת בפריקלס - פוליטיקאי מקומי ומנהיג אתונה, ובאספסיה, אהובתו. פריקלס מבקש את עזרתה של קסנדרה במשימות שונות ברחבי אתונה, ותוך כדי משימות אלו היא פוגשת גם את סוקרטס ואלקיביאדס. בתמורה לעזרתה של קסנדרה, אספסיה נותנת לה שמות של שלושה אנשים שייתכן שפגשו את מיריני במהלך מסעה.

קסנדרה מגיעה לפגוש את היפוקרטס, הרופא מארגוליס - הוא פגש את מריני בצעירותו וניסה לטפל בה. במהלך המשימות בארגוליס קסנדרה מגלה שהכוהנת המושחתת קרסיס מנהלת משטר של סתימת פיות בארגוליס ומאיימת על הכוהנים שם. קסנדרה מגלה שקרסיס היא חברה בכת והיא גרמה לכך שאלכסיוס יופרד ממריני, והיא למעשה אחראית לכך פועל בעבור הכת. קסנדרה עוזרת לדמויות שונות ומפילה את קרסיס והורגת אותה.

קסנדרה מגיעה לפגוש את אנת'וסה - חברה טובה של מריני בעברה. אנת'וסה היא המנהיגה של ההת'רה, שהן קבוצת נשים שנמצאות במעמד החברתי הגבוה במחוז קורינתוס. בעבור מידע על מריני, קסנדרה עוזרת לאנת'וסה להיפטר מ"המונגר", שליט העולם התחתון בקורינתוס שמתגלה גם כחבר הכת. המונגר משליט טרור ואיום על קורינת' ובמהלך הפעולות כנגדו קסנדרה פוגשת ומתיידדת עם בראסידאס, לוחם בכיר בצבא הספרטני שגם הוא מעוניין במותו של המונגר. קסנדרה יכולה לבחור האם להרוג את המונגר בפומבי, כפי שאנת'וסה רוצה, או להרוג אותו בחשאי, כפי שבראסידאס שרוצה.

קסנדרה מפליגה לאי הפיראטים כיוס - שם היא פוגשת את קסניה, פיראטית שהפליגה עם אמא שלה בעבר. קסניה דורשת מקסנדרה תשלום בעבור מידע, ועל כן (אם לשחקן אין מספיק כסף כדי לשלם לה) קסנדרה מבצעת משימות שונות ברחבי איי הפיראטים.

לאחר שפגשה את שלושת האנשים שהכירו את אמא שלה, קסנדרה חוזרת כדי לקבל מידע נוסף מאספסיה באתונה. בו בזמן מכה באתונה מגפה קשה וקטלנית שהורגת רבים, וגם פריקלס חלה בה. קסנדרה עוזרת להיפוקרטס לטהר את גופות המתים ולאחר מכן מגיע לפגוש את אספסיה. קסנדרה מגלה שפיבי (חברתה מקפלוניה) שעובדת בעבור אספסיה נרצחה על ידי הכת, ודימוס מגיע גם הוא לאתונה והורג את פריקלס. קליאון - יריבו הפוליטי של פריקלס מנצל את המצב ועולה לשלטון באתונה, ולכן קסנדרה מבריחה את אספסיה מאתונה והשתיים מפליגות לנאקסוס, האי שבו מריני נמצאת ומנהיגה.

קסנדרה מגיעה לפגוש את מירני והשתיים מתאחדות. לאחר שקסנדרה מביסה את הצבא של פאלוס, האי השכן שהטריד את נקסוס, קסנדרה מגלה שאחד מן המלכים הספרטנים הוא חבר בכת. מירני וקסנדרה מחליטות לחזור לספרטה, לא לפני שהיא מצליחה למצוא את אביה האמיתי, פיתגורס. פיתגורס ומריני מסבירים לקסנדרה שהם הביאו אותה ואת דימוס לעולם כדי לשמר את השושלת של לאונידס מכיוון שהוא וצאצאיו קשורים יחדיו לממציאי "פיסות העדן", כמו חניתו של ליאונידס. פיתגורס אומר לקסנדרה שעליה למצוא "פיסות עדן" הדרושות לסגירתה של העיר האבודה, אטלנטיס, בשביל שהידע שלה לא ינוצל לרעה על ידי "הכת של קוסמוס". לאחר מכן קסנדרה ומיריני חוזרות לספרטה, שם הן מקוות לקנות את האזרחות הספרטנית שלהן מחדש. קסנדרה עוזרת לשני המלכים הספרטנים בתמורה לאזרחות שלה. עבור פסוניאס היא מנצחת במשחקים האולימפיים בשם ספרטה, ועבור ארכלימאוס היא יוצאת לעזור לסטנטור, בנו המאומץ של ניקולאוס בניצחון הספרטנים במלחמה אזורית בבואית'יה, שם היא פוגשת שוב בניקולאוס (אם השחקן לא הרג אותו בתחילת המשחק). בנוסף, קסנדרה מגיעה יחד עם בראסידאס ומיריני לארקאדיה, שם השלושה מגלים שהמושל של ארקאדיה וחברו של בראסידאס, לאגוס, הוא חבר בכת בעל כורחו ושמשפחתו מאוימת על ידי הכת. קסנדרה יכולה לבחור האם להרוג ישירות את לאגוס או לנסות לשכנע אותו לערוק מן הכת, ולבחירה זו השפעה על מערכת היחסים שלה עם בראסידאס. אם השחקן ינסה לגרום ללאגוס לערוק מן הכת ולאגוס יסכים, הוא יביא לקסנדרה הוכחה שהמלך פסוניאס הוא חבר הכת (אם השחקן בחר להרוג את המונגר בפומבי, לא תינתן לו האפשרות לשכנע את לאגוס לערוק והוא יאלץ להרוג אותו).

קסנדרה ומריני חוזרות לספרטה ומתעמתות עם המלכים, שם קסנדרה יכולה לבחור את מי מהמלכים להאשים בבגידה. אם קסנדרה בחרה בפסוניאס, והשיגה הוכחה לבגידתו, הוא יגורש מספרטה וקסנדרה תוכל להתנקש בו. אחרת, קסנדרה תגורש מספרטה באשמת בגידה, אך תוכל להרוג את פסוניאס כדי לחזור.

לאחר שהפכה לאזרחית ספרטנית שוב, קסנדרה יוצאת למלחמה בפילוס יחד עם המצביא ברסידאס, אותו הכירה במהלך משימות בעלילה. בקרב בפילוס קסנדרה פוגשת בדימוס והשניים מתחילים להילחם קסנדרה כמעט מנצחת את דימוס אך נפצעת, נלכדת ומובלת לאתונה, שם היא מנהלת שיחה עם דימוס ומנסה לשכנע אותו שהוא כלי שרת של הכת. היא מגלה שלאחר מות פריקלס, יריבו הפוליטי קליאון, גם חבר בכת, תפס את השלטון ומתכנן להטיל מצור על ערים סמוכות. קסנדרה בורחת מהכלא ועוזרת לסוקרטס ולשאר אנשי הרוח באתונה להפחית מהתמיכה בקליאון בעיר. בעזרת מחזה הומוריסטי של אריסתופאנס ובעזרת נאומו של סוקרטס, קליאון מאבד את תמיכת הציבור ובורח בורח למקדוניה שם הוא מקווה להשיג ניצחון צבאי כנגד הספרטנים כדי להוכיח את עצמו מחדש, קסנדרה יוצאת אחריו ונפגשת שוב עם ברסידיס. השניים מתכננים להרוג את קליאון אך במהלך הקרב בין הצבא הספרטני לאתונאי במקדוניה, דימוס פולש למקום והורג את ברסידיס. קסנדרה ודימוס מתעמתים פעם נוספת אך קליאון יורה בטעות חץ בגבו של דימוס, למרות שניסה לפגוע בקסנדרה. דימוס נפצע ומתמוטט וקסנדרה רודפת אחרי קליאון, היא מביסה אותו בקלות ומטביעה אותו למוות בחופי מקדוניה, כנקמה על מות פריקלס.

קסנדרה חוזרת לספרטה, היא ומיריני חוזרות למקום שבו הכל התחיל – ההר שממנו נזרקו קסנדרה ואלכסיוס (דימוס) בילדותם. אלכסיוס נמצא על ההר וזועם על כך שקליאון ניסה להרוג אותו. קסנדרה משכנעת אותו שהכת מסוכנת ולא נחוצה לו. מכאן יש לשחקן בחירה האם להרוג או לנסות להציל את אלכסיוס. בהתאם לבחירות השחקן לאורך המשחק לבחירתו כאן השחקן יכול להשיג מספר סופים אפשריים. אם השחקן יבחר להרוג אותו, אלכסיוס וקסנדרה יתעמתו ולאחר מכן קסנדרה תצליח לדקור את אלכסיוס בנקודה קריטית והוא ימות, אך אם ימות - ייתכן כי מריני תהיה שבורת לב ותעזוב את השחקן, וזאת בהתאם לבחירות השחקן לאורך המשחק. אם השחקן יבחר לנסות להציל את אלכסיוס, קסנדרה תצליח לגרום לו לחזור למוטב באמצעות החנית של סביהם – ליאונידס. זהו הסוף הטוב של המשחק, אולם קיים סוף שאלכסיוס יהרוג בו את מריני, בהתאם לבחירותיו של השחקן לאורך העלילה. לאחר הסוף הטוב בו קסנדרה חוזרת עם אלכסיוס לביתם שבספרטה, היכן שהיא, אלכסיוס, מיריני, ניקולאוס וסטנטור חוזרים לחיות את חייהם כמו משפחה שמחה ואוהבת. קסנדרה נפגשת עם ברנבאס והשניים ממשיכים במסעותיהם, כאשר השחקן מקבל את בני משפחתה של קסנדרה כדמויות שניתן לצרף לספינה שלו ושל ברנבס.

מכאן השחקן ממשיך וקסנדרה יוצאת למסע לצוד ולהרוג את כל החברים בכת. לאחר שהיא מצליחה בכך, קסנדרה סוף סוף מגלה את הזהות האמיתית של מנהיג הכת, והיא חוזרת להיכל של הכת בדלפי.

כשהמלחמה נמנעה והכת כמעט נהרסה, קסנדרה הולכת למפגש הסודי של הכת מתחת למקדש של דלפי כדי להרוס את פירמידת העדן שהכת השתמשה בה כדי להשפיע על הפוליטיקה היוונית. קסנדרה נוגעת בפירמידה ומקבלת חזיונות של סכסוכים עתידיים בין הטמפלרים והמתנקשים. לפני שקסנדרה הורסת את הפירמידה, אספאסיה מגיעה לשם ומגלה לקסנדרה כי היא הייתה המנהיגה של הכת. אספסיה אומרת שאמנם היא הנהיגה את הכת, אך הפירמידה שטפה את מוחם של חבריה וגרמה למעשים הקיצוניים שלהם, והיא מודה לקסנדרה שהיא הרגה את חברי הכת. לשחקן יש את האפשרות של להרוג את אספסיה, לרחם עליה או לנשק אותה. אם השחקן לא בחר להרוג את אספסיה, הוא קסנדרה תעזוב אותה בכל מקרה. לבסוף, קסנדרה אוספת את כל "פיסות העדן" כדי לאטום את אטלנטיס, ומפעילה הקלטה ממבשרת הציוויליזציה הראשונה, אלת'יה, שאומרת לקסנדרה ולליילה כי הטכנולוגיה והפריטים של הציוויליזציה הראשונה לא מיועדים לבני האדם ויש להשמידם על מנת שבני האדם יגיעו לפוטנציאל האמיתי שלהם. פיתגורס מעביר בחוסר רצון את "המטה של הרמס" אל קסנדרה, ומת מיד לאחר מכן. בהמשך, קסנדרה ממשיכה את הרפתקאותיה.

בחלק האחרון של המשחק, קסנדרה יוצאת למסע כדי לנעול את השערים של אטלנטיס, על פי בקשת אביה פיתגורס. לשם כך היא צריכה להשיג ארבעה חפצים מיוחדים, ולהביס את ארבעת השומרים שלהם, המינאטור, מדוזה, הציקלופ והספינקס.

בהווה, ליילה משתמשת בנתונים מן האנימוס כדי להגיע לאטלנטיס ומפעילה אותה. בזמן שחבריה המתנקשים בודקים את הנתונים על אטלנטיס, ליילה מוצאת את קסנדרה במערה, אשר נשארה בחיים כל הזמן הזה בזכות "המטה של הרמס". קסנדרה מזהירה את ליילה כי העולם זקוק לאיזון בין הסדר לכאוס, מסדר הטמפלרים והמתנקשים, הצד המנצח יחליט על גורל העולם. קסנדרה גם מסבירה כי לפי הנבואה, ליילה היא זאת שתביא איזון לסדר ולכאוס, קסנדרה נותנת לה את המטה, ומתה מיד לאחר מכן.

הרחבות למשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

"מורשת הלהב הראשון" הוא חבילת הרחבה עבור המשחק אשר יצאה ב-4 בדצמבר 2018. זוהי ההרחבה הראשונה מתוך שתי חבילות הרחבה עבור המשחק לצד ההרחבה השנייה, "גורלה של אטלנטיס".

מורשת הלהב הראשון (Legacy of the first blade)[עריכת קוד מקור | עריכה]

חבילת הרחבה זו היא בת שלושה חלקים:

  • ניצוד (Hunted)
  • מורשת הצל (Shadow Heritage)
  • קו הדם (Bloodline)

כל פרק יצא בערך כשישה שבועות זה מזה מ-4 בדצמבר ואילך.

ההרחבה מציגה לשחקן את האדם הראשון אי פעם שהשתמש בלהבים הנסתרים, הנשק האייקוני של המתנקשים וחושפת בהרחבה את ההיסטוריה שהובילה בסופו של דבר להקמתם של המתנקשים (Assassins).

לאורך שני הפרקים הראשונים, קסנדרה מגלה מסדר חדש שמנסה להשמיד אותה ולהשתלט על כל העולם, "מסדר העתיקים" מאמינים כי קסנדרה היא הגורם להשמדת התוכניות שלהם ולכן הם מחליטים שעליה למות. קסנדרה פוגשת אדם בשם דאריוס ואת בנו נטאקס. דאריוס משתמש בלהב הנחבא ומלמד את קסנדרה להשתמש בצללים ובשיטות התגנבות כדי לחסל את אויביה. בסוף הפרק השני קסנדרה ובן זוגה, נטאקס, יולדים בן ושמו אלפידיוס. לאחר שקסנדרה הרגה את כל היריבים שלה, או לפחות כך היא מאמינה, היא מחליטה לחיות חיים נורמליים ופשוטים ביחד עם בן זוגה וילדם ובכך להיפטר מחיי שכירת החרב. "מסדר העתיקים" צופים בקסנדרה ומחליטים שעליהם להרוג אותה אחת ולתמיד, ולהשתמש בילד שלה ובבן זוגה כדי לפגוע בה. בתחילת הפרק השלישי, נטאקס מת על ידי "מסדר העתיקים" ואלפידיוס נחטף על ידיהם. קסנדרה חוזרת לחיי שכירת החרב כדי להציל את התינוק שלה ולנקום את מותו של נטאקס, ביחד עם עזרתו של דאריוס שמתאבל על בנו נטאקס. קסנדרה ודאריוס פוגשים את מנהיג "מסדר העתיקים", אמורגס, ידידו הוותיק של דאריוס, ביחד הם הורגים אותו. לאחר מותו של אמורגס קסנדרה מוצאת את התינוק שלה, אלפידיוס. בסוף הפרק השלישי, דאריוס מתכנן לקחת איתו את אלפידיוס למקום בטוח יותר, רחוק מיוון, קסנדרה מסכימה ונפרדת מאלפידיוס. לקראת הסוף רואים את דאריוס שט בסירה עם אלפידיוס ומגיע איתו למצרים, בהמשך מתגלה כי הצאצאים של קסנדרה הם מתנקשים/הנחבאים מהמשחק הקודם בסדרה, שהשתמשו בלהב בנחבא. בתמונה האחרונה רואים את איה מהמשחק הקודם בסדרה מבצעת את "קפיצת האמונה" במצרים, בעצם איה היא צאצא של קסנדרה.

גורלה של אטלנטיס (The Fate of Atlantis)

בדומה לקודמתה, גם חבילת הרחבה זו מחולקת לשלושה חלקים:

  • שדות אליסיום (The Fields of Elysium)
  • העינוי של האדס (Torment of Hades)
  • המשפט של אטלנטיס (Judgement of Atlantis)

בפרק הראשון להרחבה, קסנדרה מקבלת מסר מאלית'יה - ישות מהציוויליזציה הראשונה שמכנה אותה השומרת (The Keeper). באותו הזמן ליילה מגלה בהווה שהיא זו שאמורה לפתוח את שערי אטלנטיס, ולשם כך עליה לחזור לזכרונה של קסנדרה כדי ללמוד על אטלנטיס ועל הדרך לפתוח אותה. קסנדרה למעשה גם היא חווה סימולציה שמכניסה אותה לעולמם של האיסו, שמתגלים כאלים בפנתאון היווני.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מפתחי המשחק הבהירו שב-Odessey, הם התמקדו ביצירת המשחק כמשחק תפקידים מוחלט, לאחר שבפיתוח המשחק הקודם נלקחו אלמנטים מסוימים מסוגת משחקי התפקידים. לשחקן ישנה האפשרות לבחור אפשרות דיאלוג מתוך ארבעה משפטים קיימים, ולבחור בחירות שונות שישפיעו על העלילה של המשחק, כאשר נוספה גם מערכת המאפשרת ליצור מערכות יחסים מגוונות עם דמויות שונות במהלך המשחק, החל מקשרים רומנטיים ועד ליחסי שנאה. בנוסף, לשחקן ניתנה האפשרות לבחור באיזה מגדר ברצונו לשחק - כשכיר חרב בשם אלכסיוס, או שכירת חרב בשם קסנדרה, כאשר אפשרות זו קוסמטית בלבד ועלילת המשחק זהה בכל אופן. נוסף על כן, מערכת השיט מ-"Black Flag ומ-"Rogue" חוזרת והשחקן יוכל לנוע בין אזורים שונים דרך הים, להילחם בקרבות ימיים, ואף לגייס קצינים שמשפרים את כוחה של הספינה. כמו כן, המשחק מאפשר להשתתף בקרבות ענק המכילים 300 חיילים. בשל סדר העלילה הכרונולוגי, הואיל והמשחק מתרחש 400 שנה לפני הקמת אחוות המתנקשים, השחקן לא יוכל להשתמש בלהבים הנסתרים המפורסמים של הסדרה, וכאן הכלי העיקרי בו השחקן ישתמש במהלך העלילה על מנת להתנקש במטרותיו יהיה החנית של ליאונידס הראשון, לוחם ספרטני אגדי, אשר על פי העלילה הוא סבו של הגיבור או הגיבורה הראשיים.

יציאה לשוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

לפני ההופעה הרשמית של המשחק ב-E3 2018, שם המשחק - Assedin's Creed Odyssey - הודלף במאי 2018 לאחר שהאתר הצרפתי "Jeuxvideo" פרסם תמונה של מחזיק מפתחות בצורת קסדה עם השם Assassin's Creed Odyssey על העטיפה. חברת "יוביסופט" הודיעה רשמית על Assassin's Creed Odyssey ועל הופעתה הרשמית בתערוכת הבידור האלקטרוני E3 2018 זמן קצר לאחר מכן. יום לפני מסיבת העיתונאים של Ubisoft E3, צילומי מסך של המשחק הודלפו על ידי אתר המשחקים "Gematsu". המשחק יצא ב-5 באוקטובר 2018 ל-Windows, פלייסטיישן 4, Xbox One X ו-Xbox live.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Assassin's Creed Odyssey בוויקישיתוף