הספארי ברמת גן – הבדלי גרסאות

תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אסיאתי (שיחה | תרומות)
שורה 34: שורה 34:
== איגודים ושותפות ==
== איגודים ושותפות ==
הספארי הוא חבר מלא:
הספארי הוא חבר מלא:
* משנת 2007 ב[[האיגוד האירופאי של גני החיות והאקווריומים|איגוד האירופאי של גני החיות והאקווריומים]] (EAZA)
* ב[[האיגוד האירופאי של גני החיות והאקווריומים|איגוד האירופאי של גני החיות והאקווריומים]] (EAZA) (משנת 2007)
* משנת 1990 ב[[האגודה העולמית לגני חיות ואקווריומים|אגודה העולמית לגני חיות ואקווריומים]] (WAZA)
* ב[[האגודה העולמית לגני חיות ואקווריומים|אגודה העולמית לגני חיות ואקווריומים]] (WAZA) (משנת 1990)
* משנת 2002 [[ארגון גני החיות הישראלי]]
* ב[[ארגון גני החיות הישראלי]] (משנת 2002)
בנוסף צוות הספארי משתתף באיגודים:
בנוסף צוות הספארי משתתף באיגודים:
* [[מחנכים בגני חיות בינלאומיים]] (IZE)
* [[מחנכים בגני חיות בינלאומיים]] (IZE)

גרסה מ־18:57, 4 בספטמבר 2017

המונח "הספארי" מפנה לכאן. אם הכוונה למשמעות אחרת, ראו ספארי (פירושונים).


שגיאות פרמטריות בתבנית:מרכז זואולוגי

פרמטרים [ דף הבית ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

הספארי ברמת גן
היפופוטם ומרבו בשטח הפתוח של הספארי
היפופוטם ומרבו בשטח הפתוח של הספארי
סוג ספארי, גן חיות, מרכז שימור, בית חולים וטרינרי
מיקום רמת גן, ישראלישראלישראל
תקופת הפעילות אפריל 1974 - פארק ספארי
יולי 1981 - גן חיות – הווה
שטח 1,000 דונם
מייסדים צבי קירמאייר, אברהם קריניצי וישראל פלד
מספר מינים 170
מספר פרטים 1,600
תצוגות עיקריות אריות, קופי אדם, פילים אפריקניים, טיגריסים, שטח פתוח
מדיניות מגע מגע מינימלי בין המטפלים לבעלי החיים
בעלות עיריית רמת גן ותל אביב
מנהל יהודה בר
זואולוג ראשי ד"ר גלעד גולדשטיין
וטרינר ראשי ד"ר יגאל הורובץ
קואורדינטות 32°02′42″N 34°49′30″E / 32.045°N 34.825°E / 32.045; 34.825
www.safari.co.il
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"הספארי - המרכז הזואולוגי תל אביב-רמת גן" הוא אתר בילוי הממוקם ברמת גן, ליד הפארק הלאומי, וכולל בשטחו ספארי בסגנון אפריקאי וגן חיות. הספארי הוא אחד מששת גני החיות החברים בארגון גני החיות הישראלי. ומשתתף ב60 תוכניות שימור בינלאומיות ולאומיות לחיות בסכנת הכחדה. בנוסף הספארי מחזיק בכמה שיאים בינלאומיים, לדוגמה עדר ההיפופוטמים בגני חיות הגדול ביותר בעולם או הפיל האפריקאי הידוע הגדול ביותר בעולם.

היסטוריה

ראשיתו של הספארי היה בפינת חי קטנה בפארק הלאומי ברמת גן. בתחילת שנות השבעים הוחלט להקים גן חיות אפריקאי פתוח בשטח של כ-1,000 דונמים באזורים לא מפותחים של הפארק. הדבר היה ביוזמתו של צבי קירמאייר, מנהל הפארק הלאומי ולימים מנכ"ל הספארי, ובעזרתו של קאר הרטלי, סוחר חיות בר מקניה שהבטיח את עזרתו בגידול מינים נדירים לייצוא. פארק הספארי נפתח לקהל בפסח 1974. ב-1981 נבנה בתוכו מתחם של גן חיות להולכי רגל, אליו הועברו בעלי חיים מגן החיות של תל אביב שנסגר. חלק מבעלי החיים מתל אביב, דוגמת הקרנפים או ההיפופוטמים הועברו לשטח הפתוח. האריות הוכנסו לשטח פתוח מגודר שהוקם במיוחד עבורם. רוב בעלי החיים הוכנסו לגן החיות שבפארק, שבו חלקם נמצאים בשטחים מגודרים גדולים יחסית, המאפשרים לבעלי החיים חופש תנועה מסוים.

הספארי חבר במספר ארגונים בינלאומיים לשמירת טבע ושייך לארגון גני החיות האירופאי. הוא משמש מרכז למספר רב של תוכניות רבייה ומחזיק בגרעיני רבייה מוצלחים של חיות נדירות רבות. הבולטים בהם הם קרנפים, פילים אפריקניים ואסייתים, גורילות השפלה המערבית וחתולי חולות. הוא משמש גם מקלט לחיות בר שהוחרמו מאזרחים פרטיים על ידי רשות הטבע והגנים ומשטרת ישראל ולא ניתן היה להשיבן אל הטבע הארץ-ישראלי, או שאינן שייכות אליו, הבולטים שבתוכניות שימור לבעלי החיים בטבע הארצישראלי הן: חתולי חולות, פנק, זאבים ערבים, צבועים מפוספסים, ראמים לבנים והנשרים המקראיים.

בית החולים לחיות בר

בשנת 2005 הוקם באתר הספארי בית החולים לחיות בר. בית החולים קולט בעלי חיים, ובעיקר עופות פגועים ופצועים, שהגיעו מהטבע. בעלי החיים מטופלים ומשוחררים חזרה אל הטבע. הפעילות האינטנסיבית בבית החולים מתפתחת כל העת, והאתר נמצא בתהליך מתקדם של הקמת עמותה לקידום בית-חולים. בתחילת שנת 2013 הוקם מבנה חדש עבור בית החולים. המבנה חדש כולל מרפאות חדשות ומעבדות חדשות עם מכשור מתקדם.

הסמל של בית החולים

איגודים ושותפות

הספארי הוא חבר מלא:

בנוסף צוות הספארי משתתף באיגודים:

במהלך השנים הספארי ברמת גן שיתף פעולה עם גן החיות בקלקיליה, כחלק ממהלך שנועד לסמל את שיתוף הפעולה הערבי-ישראלי. מאז הקמת הספארי, סייע הווטרינר הישראלי, ד"ר מוטקה לויסון, בייעוץ לד"ר חאדר ובהעברת ציוד רפואי בשעות חירום. כמו כן, ד"ר מוטקה לויסון שימש כמתווך בעסקאות העברת בעלי-חיים לגן החיות וטיפל בחיות. בנוסף הספארי העביר בעלי חיים לגן החיות: בספטמבר 2004, שלושה אריות, שלושה יעלים ושתי זברות. וב-12 ביוני 2009, שני אריות, זברה ואנטילופה.

מראה מהשטח הפתוח, ובתמונה נראים גנו כחול, זברה מצויה ואילנד מצוי

תצוגות ובעלי החיים בגן

יענים חוצים את הכביש בשטח הפתוח
קבוצת דישונים במתחם הג'ירפות שבשטח הפתוח
אריות במתחם האריות
עטלפי שועל מעופף בחצר האוסטרלית

השטח פתוח

השטח הפתוח הוא שטח בו מסתובבות חיות בר אפריקניות בחופשיות, ומבקרים יכולים לראותן במהלך נסיעה ברכב. השטח הפתוח מחולק למספר אזורים:

אזור האגם

האזור המרכזי בשטח הפתוח. באזור זה, ובכלל השטח הפתוח כולו נמצאים:

  • גנו כחול - עדר הגנו בספארי יובא בספינה מקניה בשנת 1973 ומנה אז 25 פרטים. עד לאמצע שנת 2009 עדר הגנו הידלדל ומנה רק 18 פרטים, בגלל שתקופה ארוכה לאחר שהזכר השליט מת לא היה בשטח אף זכר בוגר מספיק שהיה יכול להפוך לשליט. אך בסוף שנת 2008 הגיע אחד מהזכרים הצעירים לבגרות, ובתחילת אוגוסט 2009 נולד העגל הראשון בספארי ומיד אחריו שלושה נוספים.
  • היפופוטם - בספארי נמצא עדר ההיפופוטמים בגני חיות הגדול ביותר בעולם שבשיאו הגיע ל40 פרטים. מקורו של העדר הוא מזוג היפופוטמים בודד מגן החיות הישן של תל אביב.
  • זברה - בשנת 2010 העדר מנה כ56 פרטים (21 זכרים ו35 נקבות) שהולכים ומתרבים בכל שנה. מקורו של העדר הזה הוא מעדר ראשוני שהובא בשנת 1973 מקניה. ומרבית העדר הוא מהמין זברה מצויה והשאר מהמין זברת גרבי. שנים רבות ניסו להרבות את זברות הגרבי אך ללא הצלחה; הנקבות הזדקנו והזכרים בחרו דווקא בזברות הגרנט. לאחר לידת "פיסקו" בן הכלאיים שהיה עקר, הופרדו זכרי זברת הגרבי כדי למנוע זיווג בין המינים.
  • יען מצוי - במקור היענים בספארי הגיעו בשנת 1973 מקניה. ונכון לשנת 2010 חיים בספארי 15 פרטים שהולכים ומתרבים בכל שנה.
  • צבי תומסון - נכון לשנת 2010 חיים בספארי כ-240 פרטים שמקורם מהעדר הראשון שהגיע בספינה מקניה בשנת 1973.
  • אילנד מצוי - בשנת 2010 העדר מנה כ60 פרטים שהולכים ומתרבים בכל שנה. מקורו של העדר הוא בכמה פרטים שהובאו בשנת 1973 מקניה.
  • קובוס המים
  • קרנף רחב-שפה - בשנת 1978 נולד הקרנף הראשון בספארי; הוא נקרא "שלום" בגלל שנולד ביום חתימת הסכמי השלום של קמפ-דייוויד. מאז 1978 (ועד 2013) נולדו בסך הכל 17 צאצאי קרנפים ששרדו. כמחויבות לשימור מין זה שבסכנת הכחדה בשנת 2012 הובאו שתי קרנפיות מגן לאומי-זואולוגי של דרום אפריקה.
  • ראם לבן - הראמים הלבנים לוקחים תוכנית שימור לאומית להגנה והפצה מין זה. נכון לשנת 2010 חיים בספארי 52 ראמים שהגיעו בשנת 1989 מהחי בר יטבתה.
  • ראם סהרה - הספארי לוקח חלק בתוכנית השימור להגנה על מין זה שנמצא בסכנת הכחדה חמורה.
  • מלבד עופות אלה הנמצאים לרוב בספארי, מינים רבים אחרים חולפים ועוצרים למנוחה בספארי בעת עונת הנדידה. העופות בשטח הפתוח:
  1. שקנאי מצוי
  2. פלמינגו מצוי
  3. עגור כתר לבן-לחיים
  4. מרבו אפריקני
  5. כרוון מצוי
  6. מגלן חום

מתחם הג'ירפות

מתחם הג'ירפות הוא אזור נפרד, בו נמצאים:

  • ג'ירף דרום אפריקני - בספארי נמצאים רמבו (יליד 2004) ושלי (יליד 2005) שהגיעו מגן החיות התנכ"י. במסגרת החזון להוציא את החיות האפריקאיות מתחום גן החיות לשטח הפתוח, הכשירו שטח בן 40 דונם למתחם הג'ירפות.
  • דישון מקראי - הדישונים הגיעו בשנת 1992 בכוונה להעשיר את מגוון המינים בספארי, ונכון לשנת 2010 חיים בספארי כ25 דישונים. ההערכה הייתה שהראמים לא התערבבו עם הדישונים וישמרו על טהרת המין, בגלל זה גם שמו את הדישונים בשטח הפתוח עצמו אך שנולד בן כלאיים בין הראמים לדישונים הוחלט להפריד ביניהם ולהעביר את הדישונים למתחם הג'ירפות.
  • קודו ניאלה
מתחם הנשרים

במתחם הג'ירפות שבשטח הפתוח נמצא מתחם ובו נמצאים נשרים מקראיים שנפצעו ולא ניתן להשיבם לטבע. הספארי משמש גרעין רבייה לנשרים אלה, עד כה בהצלחה רבה.

מתחם האריות

מתחם האריות הוא אזור גדול שמתפרש על שטח של 7 דונם, אליו ניתן להגיע מאזור הג'ירפות. באזור ניתן לצפות בלהקת האריות אפריקניים הידועה של הספארי.

שטח גן החיות

גן החיות הפנימי מחולק לתצוגות ע"פ מחלקות (כגון קופים, טורפים...):

בשבילי גן החיות מסתובבים באופן חופשי טווסים, פניניות ותרנגולים.

החצר האוסטרלית

בחצר האוסטרלית, הנמצאת בסמוך לכניסה לגן, נמצאים בעלי חיים מאוסטרליה וסביבותיה:

גיבון לבן-יד במתחם הקופים

מתחם הקופים

במתחם הקופים קיימים זני קופים מכל רחבי העולם, חלקם בתוכנית רבייה לבעלי חיים בסכנת הכחדה:

  • אורנגאוטן סומטרי - בספארי זכר בוגר בשם "מושון", שתי נקבות בשמות "רוחל'ה" ו"טוסי", והבן הצעיר של רוחל'ה ומושון, "רחמים" שנולד בשנת 2010. קבוצת האורנגאוטנים היא חלק ממאמצי שימור בינלאומיים להגנה על קופים נדירים אלה.
  • בבון המצרים - בספארי קבוצה גדולה של בבוני המצרים. בספארי אף יש את הבבונית הבלונדינית היחידה בעולם בגני חיות (נכון לשנת 2014) מאחר שהגן הבלונדיני אצל בבונים הוא רציסיבי ומופיע לעתים רחוקות מאוד.
  • גורילת שפלה מערבית - בספארי הזכר כסוף הגב "לוקאס" וארבע נקבות בשמות "ליה", "לישה", "אניה". בשנת 2013 קרה מאורע כמעט חסר תקדים בני חיות, בו נולדו שתי גורות "אמליה" ו"ליאורה" לשתי אימהות שונות. קבוצת גורילות זו לוקחת חלק פעיל בתוכנית רבייה להגנה על הגורילות, והיא אחת הקבוצות המצליחות ביותר בעולם בה נולדו כבר שנים עשר צאצאים.
  • גיבון לבן-יד - בספארי הגיבונים "בגירה" ו"באנה" וביתם "בקי". הגיבונים חולקים תצוגה עם האורנגאוטנים. גם הם חלק מתוכנית רבייה בינלאומית.
  • טמרין חלילי - בספארי זוג טמרינים חליליים
  • טמרין קיסרי - בספארי זוג טמרינים קיסריים בשמות "דויד" ו"אלכס".
  • למור קטה - בספארי קבוצת זכרים של למורי קטה
  • למור צווארון אדום - בספארי יש זכר יחיד
  • למור צווארון שחור לבן - בספארי יש זכר יחיד
  • מנדריל - בספארי קבוצת נקבות, זכר צעיר וזכר בוגר.
  • מקוק זנב אריה - בספארי קבוצה של 12 פרטים.
  • מקוק שחור - בספארי קבוצה של 13 פרטים. הקבוצה לוקחת חלק פעיל בתוכנית רבייה להגנה על המקוקים השחורים.
  • סיאמנג - בספארי נמצאים הזוג "ג'מבי" ו"יאן" שהגיעו אלינו מגני חיות בצרפת ומאנגליה. כיום בתצוגה נמצאים הזוג עם שני צאצאים, אחד בן שנתיים ואחד שנולד ביולי, 2017.
  • קולובוס גרזה - בספארי שלושה זכרים ושתי נקבות.
  • קפוצ'ין מקונן - בספארי קבוצה של 8 פרטים, עם פרט צעיר בשם "קסם". רבייה של קפוצ'ינים בכייניים בשבי היא דבר נדיר, וחסר תקדים בגני חיות בישראל.
  • שימפנזה מצוי - בספארי קבוצת שימפנזים גדולה המונה שלושה צעירים, "ליצ'י", "ליבי", ו"אלון", ומספר פרטים בוגרים, בשנת 2017 התצוגה שופצה.

במתחם נמצאת גם תצוגת העצלן דו-אצבע של לינאוס, בה מתגוררים גם צבים ואיגואנות. בספארי יש זוג עצלנים ששמותיהם הם: "שון" הזכר שנולד בקנדה ו"לייזי" שהגיעה מגן חיות בגרמניה.

כלוב הדובים חומים סורים בספארי
נמר פרסי במתחם הטורפים

מתחם הטורפים

במתחם הטורפים קיימים טורפים מכל רחבי העולם:

  • דוב ההימלאיה - בספארי זוג דובי הימאליה. דובי ההימאליה בספארי הם חלק מתוכנית שימור ורבייה לדובים אלה.
  • דב חום סורי - בספארי חמישה דובים חומים סוריים. גם הם חלק מתוכנית שימור ורבייה לבני מינם.
  • חוטמן אדום - בספארי משפחת חוטמנים.
  • חתול ביצות - בספארי חתול ביצות יחיד.
  • חתול חולות - בספארי זוג חתולי חולות. חתולי החולות הם חלק מתוכנית רבייה ושימור. בנוסף זוג חתולי החולות בספארי הם חלק מתוכנית עתידית להשיב את חתולי החולות לנופי ישראל. בשנת 2009 נעשה ניסיון משותף של הספארי, רשות הטבע והגנים וגן החיות התנ"כי לשחרור חתולי חולות ליד קיבוץ לוטן, אך הניסוי לא הצליח.
  • נמר פרסי - כיום בספארי חיים "פאלי" הזכר ו"ושתי" הנקבה. "פאלי" הובא במרץ, 2006 מגן חיות בסלובקיה בתרומת קבוצת אנשים ומחשבים. "ושתי" הגיעה מגן חיות בדנמרק בשנת 2004.
  • פנק - בספארי חיים כיום זוג שועלי הפנק "פני" ו"לואי דה-פנק" (שהגיעו מגני חיות מבריטניה וצרפת) וחמשת צאצאיהם. עקב גודל המשפחה הוחלט בשנת 2017 לשפץ את תצוגת הפנק.

סמוך לחצר האוסטרלית קיימים עוד שלושה זני טורפים:

  • זאב ערבי - בספארי להקת זאבים שתפוצתם בארץ ישראל, המונה מספר זכרים ונקבות. הנקבה השליטה "תלתן", הגיע מהטבע לבית החולים לחיות בר לאחר שנפצעה ובאחת מרגליה היה נמק. כדי למנוע את מותה נאלצו לכרות את הרגל, ומאחר וזאב לא יכול לחיות בטבע עם שלוש רגליים השאירו אותה בספארי. לאחר כמה זמן הפכה תלתן לנקבה השליטה. אצל הזאבים הנקבה השליטה היא היחידה שמתרבה.
  • זאב טלוא - בספארי להקה קטנה של זאבים שביניהן: הזכר השליט "סלאוס" (יליד 1998), שתי הנקבות "רודה" ו"רמונה" שנולדו ב-2003, ושני זכרים שנולדו בשנת 2004.
  • צבוע מפוספס - בספארי זוג צבועים "ראול" (יליד 1995) שהגיע מספרד ו"דבורה" (ילידת 1997) שנולדה בספארי.

במתחם הטורפים נמצאת תצוגה בה מתגוררת "דורית" הדרבנית יחד עם מספר אוחים מצויים.

המתחם הדרום אמריקאי

במתחם הדרום אמריקאי קיימים בעלי חיים מאמריקה הדרומית:

פינגווינים שחו רי רגל במתחם העופות
מגלן שני במתחם העופות
טווס מסתובב חופשי בגן החיות
שקנאים באגם בשטח הפתוח
מרבו אפריקני בשטח הפתוח

מתחם העופות

במתחם העופות קיימים זני עופות רבים[1], בנוסף נמצאת תצוגה נוספת שנקראת בית ציפורי הביצה, התצוגה בשיפוץ ואת הציפורים שהיו בתצוגה העבירו לכלובים שונים באזור הדורסים עד ששיפוץ החצר תושלם. מיני העופות במתחם העופות הם:

נוסף על כך, ישנם זנים רבים של ציפורים המגיעים לספארי כחלק מעונת הנדידה, דוגמת הסיקסקים והמגלנים החומים.

במתחם הציפורים ישנה תצוגה של מרמוסט ג'ופרי.

משק החי

במתחם המכונה "משק החי" ישנן חיות משק וחיות קטנות, ופינת חי שבה בעלי חיים המותרים לליטוף:

מתחם הפילים

פילה אפריקאית בגן החיות של הספארי
הפיל האסייתי "מותק" בגן החיות של הספארי

במתחם הפילים נמצאים הפילים של הספארי, וגם ג'ירפות מרושתות. לאחרונה הצטרפו לאזור ערודים, לפתיחת תוכנית רביית לסוסים נדירים אלה בספארי. נכון לשנת 2013, 21 פילים אפריקאים ו14 פילים אסייתים נולדו (ושרדו) בספארי.

תצוגת הפילים האפריקניים

בין הפילים האפריקניים הידועים של הספארי, הידוע ביותר הוא הזכר "יוסי", שהוא הפיל הידוע הגדול ביותר בעולם, כשמשקלו הוא מעל 7 טון והוא מתנשא לגובה של כ- 3.80 מ'. במהלך השנים היו ליוסי יותר מעשרים צאצאים, שהיוו תרומה חשובה לשימור של בעלי חיים אלה בעולם. ובכלוב האחר נמצאות ארבע נקבות. בעבר "יוסי" ושאר הנקבות חיו ביחד אך יוסי כמו שאר הפילים האחרים בטבע הגיע לבגרות ובתגובה הרג את אחת הפילות בכך שמחץ אותה לקיר, ולאחר מכן הוחלט להפריד אותו משאר הפילות.

תצוגת הפילים האסייתים

בספארי מצויים פילים אסייתים, בהם "שיאני הילודה" הזכר "מותק" והנקבה "ורדה", להם במהלך השנים נולדו מעל 12 צאצאים. בנוסף בתצוגה מצויות כיום הפילה "לה פטיט", שהגיעה מגן חיות בצרפת, ונולדה להם בת, "לה בל". מותק הכניס את ביתו לה בל להיריון, מה שגרר איבה בן האמא לביתה, בנוסף לאיבה בין ורדה ולה פטיט. שתיהן ילדו לו בסוף שנת 2013 את הנקבות "ללאנה" ו"לטאנגי".

ג'ירפות מרושתות בתצוגת הג'ירפות
תצוגת הג'ירפות

בתצוגת הג'ירפות חיות הג'ירפות המרושתות של הספארי. בין הג'ירפות הבולטות של הספארי נמצאת "דניסה" ששברה שיא עולמי בכך שהייתה הג'ירפה היחידה בגני חיות שהעמידה מהלך 19 שנות חייה 11 צאצאים (נכון לשנת 2010), בנוסף באחת הלידות תועדה הלידה בשידור חיה וגרפה מספר רב של צופים.

בתצוגה ישנם גם אנטילופות דיקדיק קירקי.

תצוגת הערודים
הערודים בשטח הפתוח (שכיום הם בתצוגת הערודים)

בנובמבר 2006 הגיעו לספארי שני ערודים אחים זכרים מהחי בר ביוטבתה. האחד נולד ב-1998 והשני בערך בשנת 2000. הערודים שוחררו בשטח הג'ירפות בשטח הפתוח והתאקלמו שם מצוין.

בסוף שנת 2013 הערודים עברו לתצוגה במתחם הפילים (שקודם לכן שימשה את הג'ירפות המרושתות והגמלים החד-דבשתיים). נכון לאוגוסט, 2017, בתצוגה נמצאות הנקבות "באנצ'י" בת ה5, "בר" בת ה5.5, ובנה של יוספה (שבעבר חיה בספארי) "יהודה" בן ה4.

מתחם הזוחלים

אליגטורים אמריקנים בגן החיות של הספארי

במתחם הזוחלים ישנם מספר תצוגות שבהן מספר זני זוחלים:

תצוגת התנינים

מתחם התנינים הוא מתחם שבו המבקרים עוברים בגשר שמצד אחד שלו נמצאים תניני יאור ומצד שני אליגטורים אמריקנים. ובעתיד יועברו למתחם דרום מזרח אסיה גם גאביאלים הודים.

התצוגה השנייה היא תצוגה בה יש אקווריומים ובהם מיני הזוחלים:

במתחם הזוחלים חיות גם סוריקטות

באזור הקרוב לכניסה קיימים בתצוגה נפרדת צבי אלדברה וצבי יבשה דרבניים. כמו כן בתצוגות שונות בגן החיות קיימים זני צבים נוספים.

טיגריס סומטרה במתחם דרום מזרח אסיה

מתחם דרום מזרח אסיה

מתחם דרום מזרח אסיה הוא אזור הנמצא בתהליכי בנייה, ומהווה חלק מתוכנית עתידית של שיפוץ הספארי לפי מגדר גאוגרפי של בעלי החיים, במקום הסדר הקיים.

נכון ל-1 באפריל 2015, קיימים שלושה זנים של בעלי חיים במתחם:

  • הטיגריסים הסומטרים, ששכנו באזור הטורפים קודם לכן. תצוגת הטיגריסים היא התצוגה הראשונה שנפתחה לקהל במתחם. בספארי נמצאים שני זכרים, "פדנג" ו"רימבה", שבא במקום "עלמה" שמתה ב-2017. במהלך השנים לפדנג ועלמה נולדו שני צאצאים, "עוז" ו"עוצמה" שגדלו ב-2016. עלמה מתה כשהייתה בת 19 מגידולים בגוף, ובמקומה הביאו את רימבה ("ג'ונגל" באינדונזית) מגן חיות בדנמרק כשהיה בן שנה וחצי. פדנג ורימבה מופרדים ונמצאים בשני כלובים שונים ובספארי מקווים שיוכלו להביא טיגריסית חדשה לתצוגה.
  • דרקוני קומודו. בספטמבר 2014 הגיע לספארי זכר מגן החיות של פראג ובהמשך צפויה להצטרף אליו נקבה מפולין. דרקוני הקומודו בספארי יהוו חלק מתוכנית רבייה בינלאומית.
  • זוג אורזיות וזוג יוני ניקובר.

בעלי החיים שצפויים להצטרף לאזור בהמשך הם:

למתחם יועברו בהמשך זנים נוספים של בעלי חיים כגון ציפורים, עטלפים, קופים וזוחלים, המצויים בדרום מזרח אסיה.

מאפייני הביקור במקום

בשטח הספארי האפריקאי משוטטים בחופשיות בעלי חיים מאפריקה והמזרח התיכון בשטח מגודר. המבקרים במקום נוסעים במכונית במסלול קבוע, המקיף את כל שטח הספארי מהכניסה ועד היציאה. בגן החיות, הממוקם במרכז הספארי, הולכים המבקרים ברגל או נוסעים במכונית חשמלית שניתן לשכור בכניסה לגן החיות. בכניסה לגן ישנם מתקני משחקים.

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הספארי ברמת גן בוויקישיתוף
חיות בשטח הספארי האפריקאי

הערות שוליים

  1. ^ חלק מהמינים ברשימה נמצאים באגם גן החיות ובאגם בשטח הפתוח, או בצפריית עופות הביצה