משתמש:שים שלום/ליגת הצדק האפל (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ליגת הצדק האפל
Justice League Dark
עטיפת הDVD של הסרט
עטיפת הDVD של הסרט
מבוסס על ליגת הצדק האפל מאת פיטר מיליגן ומייקל ג'נין
בימוי ג'יי אוליבה
הופק בידי ג'יימס טאקר
תסריט ארני אלטבאקר
עריכה כריסטופר ד. לוזינסקי
מדבבים מאט ראיין
ג'יסון אומרה
קמילה לודינגטון
מוזיקה רוברט קרל
מדינה ארצות הברית
חברת הפקה האחים וורנר אנימציות
חברה מפיצה האחים וורנר
הקרנת בכורה 24 בינואר 2017 (דיגיטלית)
7 בפברואר 2017 (פיזית)
משך הקרנה 75 דקות
שפת הסרט אנגלית

ליגת הצדק האפלאנגלית: Justice League Dark) הוא סרט גיבורי על מונפש אמריקאי משנת 2014 המבוסס על הקומיקס ליגת הצדק האפל מבית DC קומיקס. זהו סרט הליגת הצדק הראשון שקיבל ציון R מאת MPAA המתיר את הצגתו אך ורק לגילאי 17 ומעלה.

הסרט עוקב אחר צוות הקוסמים שמקים באטמן ביחד עם ג'ון קונסטנטין בתגובה לאיום שבסוגו לא נתקלה ליגת הצדק מעולם.

לסרט יצאה סדרת ספין אוף בשם קונסטנטין: עיר השדים שמשודרת בThe CW החל מ-24 במרץ 2018, במקור הייתה אמורה הסדרה להיות חלק מיקום החץ אך לבסוף הוחלט להוציאה ללא קשר ליקום[1].

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ייסון בלאד וג'ון קונסטנטין משחקים פוקר עם השדים שלושה ומתערב על בית המסתורין שברשותו תמורת תיבת אוצרות המכילה אבן רובי סדוקה, שני הצדדים מרמים ומתחילים להיאבק, ג'ון הסובל מנחיתות כופה על ג'ייסון בלאד להיהפך לשד אטריגן איתו הוא חולק את גופו, אטריגן מנצח אך ג'ייסון כועס על הזימון שיכל להסתיים ברצח המוני על ידי השד.

מאוחר יותר במספרי ערים בארצות הברית מתרחשים רציחות על ידי אנשים הרואים את קורבנותיהם כשדים, הליגה חושד כי מקור האיום הוא קסם אך באטמן מסתפק בעניין, מאוחר יותר באחוזתו משתלט עליו דדמן וכותב על הקיר מסר "קונסטנטין" באטמן מאתר את הקוסמת זטאנה שבעבר ניהלה מערכת יחסים עם קונסטנטין, דדמן משתלט עליו שנית ואומר שעליהם להיפגש עם קונסטנטין מיד, בנסיעה זטאנה מסבירה את מקורו של דדמן שבעבר היה פעלולן שנרצח בהופעה אך הוחזר כרוח על מנת לנקום את מותו, הם מותקפים בידי טורנדו על טבעי אך נחלצים לתוך בית המסתורין.

ג'ון מסכים להצטרף אליהם והם נוסעים אל ידידו לשעבר ריצ'י, הוא מספק להם מפתח מיוחד המאפשר גישה לזכרונות האדם, הם ניגשים אל אחד מן התוקפים וחוקרים את מוחו, ישות לא ידועה יוצרת יצור קוסמי התוקף אותם ובולע את האדם התוקף, אך הם נחלצים בזמן ויוצאים חזרה אל ריצ'י הגוסס, באטמן מציל אותו והוא רומז שתוקפו הוא פליקס פאוסט, בלאד מתגלה במקום ומסביר שבא לאתר את אבן החלומות שמחזיק ג'ון.

הם יוצאים אל מצפה כוכבים בעזרת היצור מן הביצה ומביסים את פאוסט, אך מתגלה שהוא אינו קשור להתקפות, הם חוזרים לבית המסתורין ומגלים שריצ'י השתלט עליו ובעזרת האבן של ג'ון הוא נהפך לגורל, מי שבעבר פצע את בלאד קשות בקרב והובס על ידי השד אטריגן שקובע אל בלאד מאוחר יותר על מנת להציל את חייו, גורל הורס את הבית ויוצא לזרוע סיוטים באנשי העיר, הם יוצאים אחריו ומצרפים אליהם את היצור מן הביצה, אך הם מובסים כאשר היצור מן הביצה מופרד מד"ר הולנד, ובלאד מאטריגן. בעוד ליגת הצדק שמושפעת מגורל נאבקת בבאטמן וזטאנה.

לבסוף קונסטנטין משטה בגורל על מנת שיקרב אותו אליו, כאשר הוא עושה ובא להורגו דדמן יוצא מתוך קונסטנטין ומשתלט על גורל מספיק זמן על מנת שיהרג בידי בלאד, גורל מסתלק והסיוטים נעלמים אך בלאד שהופרד מאטריגן במהלך הקרב גוסס ומת.

האפילוג מציג את ג'ון זטאנה ואטריגן על קברו של בלאד, לאחר מכן אטריגן חוזר לגיהנום וג'ון וזטאנה פונים יחד לבית המסתורין החדש.

צוות דיבוב[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט קיבל תגובה חיובית בביקורות, כאשר באתר Rotten Tomatoes קיבל 78% בהתבסס על 9 מבקרים. גם דייב טרומבור מהאתר Collider כתב כי "ליגת הצדק האפל הוא הרפתקה קסומה ומהירה המעניק לחלק מהגיבורים הנסתרים ביותר של DC להאיר סיפור מיתולגי ומסתורי מבלי לאבד את אופיים". אף פליקס ואסקז גונ' מCinema Craze שיבח את הסרט והגדירו כ"חגיגה של גיבורים על טבעיים בDC קומיקס", המבקרת רנה שונפלד מCommon Sense Media הייתה פחות נלהבת וכינתה אותו: "סרט קומיקס אינטנסיבי המבוסס על קומיקס אלים ביותר"[2].

הסרט הרוויח כ-2,691,775 דולר ממכירות וידאו ישירות[3].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קטגוריה:סרטי 2017 קטגוריה:סרטי הנפשה אמריקאיים קטגוריה:סרטי האחים וורנר קטגוריה:סרטי אנימציה של DC קומיקס קטגוריה:ליגת הצדק קטגוריה:סרטי אנימציה של האחים וורנר קטגוריה:סרטי אנימציה שיצאו ישירות בפורמט לצפייה ביתית