משתמש:שים שלום/באטמן: להתמודד עם הפרצוף

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
להתמודד עם הפרצוף
Face the Face
כריכת חוברת Detective Comics #817 אמנות מאת סימון ביאנקי
כריכת חוברת Detective Comics #817
אמנות מאת סימון ביאנקי
מידע קומיקס
יוצר ג'יימס רובינסון
סוגה גיבורי על
תקופת פרסום מקורית אוגוסט 2006 – מאי 2006
סינדיקציה DC קומיקס
מסת"ב מסת"ב 978-1-4012-0910-0
מספר החוברות 8

להתמודד עם הפרצוףאנגלית: Face the Face) היא קשת סיפור בחוברות באטמן בת 8 חוברות שנכתבה בידי ג'יימס רובינסון ואוירה בידי לאונרד קירק, אנדי קלארק, דון קרמר, קיית' שמפיין, מייקל ביר, וויין פושר. הקשת פורסמה במקור בסדרות הקומיקס Detective Comics #817-820 ו-Batman #651-654, מאת DC קומיקס, בין חודשים מאי לאוגוסט 2006. סיפור זה משמעותי כיוון שהוא מסמן את שובו של באטמן לפעילות שנה לאחר פרישתו באירוע הקרוסאובר המשבר האינסופי.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

באטמן ורובין חוזרים לגות'אם אחר מאורעות "המשבר האינסופי". מתברר שבאטמן בהיעדרותו הותיר את בטיחות העיר בידי התובע העירוני לשעבר הארווי דנט, הידוע יותר בכינוי דו-פרצוף, שעבר ניתוח פלסטי כדי לתקן את פיצול האישיות שלו.

עם שובו, שרשרת רציחות מסתוריות מערבת מספר מנבליו הקבועים, כמו חיית ה-KGB, מגפיי, והפיתום, כולם נהרגו באמצעות אקדח כפול, שבעבר שימש את דנט. האקדח עצמו נמצא לאחר מכן כשעליו תביעות האצבע של דנט. קטעים מוסרטים אף הראו את דנט משוחח עם הנבלים ועם נבל נוסף בשם אורקה.

בינתיים, באטמן, שמבין שפעילותו במהלך הלילה מונעת ממנו לבצע חקירות במהלך היום, ממנה את החוקר הפרטי ג'ייסון בארד לסייע לו. הוא בודק את עברה של אורקה ומוצא שקודם נפילתה לפשע הייתה נשואה לטרי קפשו, טרי מאשר שאורקה הייתה קשורה לחיית ה-KGB, מגפיי, והפיתום, וכולם עובדים עבור הפינגווין, אך דנט שכנעם לעבור לצידו ולעבוד כמרגליו, טרי נרצח קודם שהוא מספיק לספר דבר נוסף.

באטמן מתעמת עם דנט בנוגע לרציחות של מרגליו, והראיות על הנשק בציפייה שיבהיר את אי-ההבנה. הוא מסרב ומפוצץ את הדירה במקום. הוא נאבק באישיות הדו-פרצוף שבו ומטיל לבסוף מטבע, ומחליט לחזור להיות דו-פרצוף.

דו-פרצוף משתלט על גן החיות של גות'אם, ומשחרר את כל החיות למעט זכר ונקבה מכל סוג. הוא מתעמת עם באטמן ורובין ומובס. רובין מנטרל פצצה שהניח דנט בגן החיות.

באטמן מבין שוורן וייט, הידוע גם בשם קינג שארק, הוא זה שהניע את דנט למעשי הרצח והוא למעשה בוס הפשע הסודי של גות'אם.

בסיפור זה באטמן והארווי בולוק מסכימים ביניהם על יחסי עבודה חדשים, מה שמרמז על דף חדש ביניהם[1]. ברוס ויין מחליט לאמץ את טים דרייק כבנו.

היסטוריית פרסום[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסיפור פורסם על גבי שתי סדרות מרכזיות של באטמן בין מאי לאוגוסט 2006. מספרי הכותרים והחוברות כוללים:

  • Detective Comics #817-820
  • Batman #651-654

מהדורה כוללת[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה כולה יצאה יחד באוגדן בכריכה רכה ב-6 בספטמבר 2006.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המבקרת הילארי גולדסטיין, העניקה לסדרה ביקורת חיובית, וקראה לה קפיצה אידיאלית לנקודה שקוראי באטמן לא קראו זמן רב, ועבור אוהדים לטווח ארוך, ההשפעה של "שנה מאוחר יותר" אינה מטרידה מדי[2].

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Collected Editions Review, June 28, 2007"
  2. ^ Hilary Goldstein (March 3, 2006). "Detective Comics #817. It's One Year Later... who is The Batman?". IGN. News Corporation

קטגוריה:באטמן: סיפורים