לדלג לתוכן

אוטובוס גג פתוח

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך זה נמצא בתהליך עבודה מתמשך.
הערך פתוח לעריכה.
אתם מוזמנים לבצע עריכה לשונית, ויקיזציה וסגנון לפסקאות שנכתבו, וכמו כן לעזור להרחיב ולהשלים את הערך.
ערך זה נמצא בתהליך עבודה מתמשך.
הערך פתוח לעריכה.
אתם מוזמנים לבצע עריכה לשונית, ויקיזציה וסגנון לפסקאות שנכתבו, וכמו כן לעזור להרחיב ולהשלים את הערך.
נוסעים על סיפון אוטובוס ישן של ליילנד טיטאן עם גג פתוח צופים בנוף בדבון.
אוטובוס תיירות פתוח ומודרני בצרפת
אוטובוס פתוח עתיק בסאות'דאון
אוטובוס טיולים פתוח למחצה בקאושיונג, טייוואן

אוטובוס גג פתוח הוא אוטובוס אשר נבנה ללא גג או הוסר ממנו הגג, בדרך כלל אוטובוס דו-קומתי אך לפעמים גם חד קומתי, בעבר, אוטובוסים נבנו ללא גגות, אך כיום הם נבנים רק עבור שירותי תיירות וטיולים. חלקם נעשים על ידי הסרת הגג כולו או חלקו מאוטובוס קונבנציונלי יותר.

עד שנות ה-20 רוב האוטובוסים הדו-קומתיים, אם לא כולם, נבנו ללא גג בקומה העליונה, והם היו ה"פתוחים" המקוריים.

אוטובוסים פתוחים משמשים כיום בעיקר כאוטובוסי תיירות בערים, או סביב מונומנטים כפריים או אזורים בעלי עניין מיוחד.

אוטובוסים עם גג פתוח משמשים באזורים מסוימים בשירותי תחבורה ציבורית רגילים, באקלים חם, או כשירותים עונתיים באקלים ממוזג. שירותים עונתיים הם לעיתים קרובות בעיירות חוף, או לאורך נתיבי כפר או חוף בעלי נוף מיוחד.

אוטובוסים פתוחים משמשים לעיתים קרובות למצעדי ניצחון של קבוצות ספורט, וכפלטפורמות צפייה זמניות באירועים כמו הדרבי. ניתן לשכור וינטג' (אנ') פתוח גם לאירועים כמו חתונות. הם עשויים לשמש אנשים בולטים במצעד כדי להבטיח ראות מרבית; זה עשוי להיות דאגה ביטחונית כמו עם מכוניות פתוחות; בשנת 2009 הותקף אוטובוס גג פתוח שהוביל את משפחת המלוכה ההולנדית.

אוטובוס התיור המסורתי הפתוח היה בדרך כלל אוטובוס מורשת משוחזר, או אוטובוס סטנדרטי שהוסב. לפעמים האוטובוס עובר הסבה אם החלק העליון שלו ניזוק מפגיעת מכשול נמוך כמו גשר. מפעילי טיולים מייצאים לפעמים אוטובוס דו-קומתי מבריטניה, וממירים אותו לאוטובוס פתוח. זאת כדי ליצור רושם של אוטובוס בריטי ארכיטיפי, כמו אוטובוס AEC Routemaster London, אף על פי שלעיתים קרובות האוטובוס שנרכש בפועל אינו Routemaster. עיצובים מודרניים של אוטובוסים פתוחים זמינים, כיום עם מספר סרנים ארוכים ותכונות גישה נוחה לרצפה נמוכה כפי שניתן לראות באוטובוסים סגורים רגילים. רבים נוספים הוסבו מאוטובוסים קונבנציונליים שלא נדרשו עוד לשירות סדיר ולכן אולי אין להם תכונות כאלה.

הגג באוטובוס פתוח ניתן להסרה חלקית או מלאה, עם מעקה הגנה. ניתן להשאיר חלק גג שלם מלפנים או מאחור, וגובה החלון המלא/חצי עשוי להישאר בחלקים הפתוחים. לחלק מהאוטובוסים הפתוחים יש גג שניתן להתאים מחדש, להתאמה במזג אוויר סגרירי. לחלקם עשויים להיות גם מושבים בסיפון העליון עמידים בפני מזג אוויר.

קישורים חיצוניים

[עריכת קוד מקור | עריכה]
ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אוטובוס גג פתוח בוויקישיתוף


ערך זה הוא קצרמר בנושא תחבורה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.