הולך בדרכי (סרט, 1944)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הולך בדרכי
Going my Way
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על סיפור של לאו מקארי
בימוי לאו מקארי עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי לאו מקארי עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט פרנק בטלר
עריכה לירוי סטון
שחקנים ראשיים בארי פיצג'רלד
בינג קרוסבי
מוזיקה רוברט אמט דולן עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום ליונל לינדון, ג'ון זייץ
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה פרמאונט עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי פרמאונט
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 3 במאי 1944
משך הקרנה 130 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה דרמה קומית, קומדיה רומנטית, סרט דרמה, סרט מוזיקלי עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות 7,000,000‏$
פרסים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הולך בדרכיאנגלית: Going My Way) הוא סרט דרמה אמריקאי משנת 1944 בבימויו ובהפקתו של לאו מקארי עם בינג קרוסבי ובארי פיצג'רלד בתפקידים הראשיים. התסריט של דדלי ניקולס מבוסס על סיפור קצר של לאו מקארי.

הסרט הוא על כומר צעיר, האב או'מלי, המתמנה להחליף כומר ותיק שמכהן כראש כנסייה וקהילה במנהטן עשרות שנים. בינג קרוסבי שר בסרט חמישה שירים שאחד מהם הפך ללהיט.

הסרט היה שובר קופות במקום ראשון בשנת 1944. הוא היה מועמד לעשרה פרסי אוסקר וזכה בשבעה:

הסרט זכה גם בפרס גלובוס הזהב לבמאי הטוב ביותר - סרט קולנוע (לאו מקארי) ובפרס גלובוס הזהב לשחקן המשנה הטוב ביותר - סרט קולנוע (בארי פיצג'רלד).

השיר "Too Ra Loo Ra Loo Ral" שחובר ב-1913 הפך ללהיט לאחר ביצועו על ידי בינג קרוסבי וזכה לגרסאות כיסוי רבות של בובי דארין, דין מרטין, רוזמרי קלוני, פרי קומו, קוני פרנסיס ואחרים.

הצלחת הסרט הביאה להפקת הסרט פעמוני סנט מרי עם בינג קרוסבי בתפקיד או'מלי לצד אינגריד ברגמן.

ב-1962 הפיקה חברת ABC, סדרת טלוויזיה בשם זה עם ג'ין קלי בתפקיד או'מלי.

ב-2004 נבחר הסרט לשימור בארכיון הסרטים הלאומי של ארצות הברית בספריית הקונגרס.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

האב צ'ארלס "צ'אק" או'מלי (בינג קרוסבי) נשלח לכנסיית סנט דומיניק בניו יורק על ידי הבישוף, להחליף את האב פיצגיבון (בארי פיצג'רלד) שעומד בראש הכנסייה והקהילה המקומית זה 45 שנים. פיצגיבון מתקשה לתפקד והכנסייה שלו שקועה בחובות כבדים וממושכנת. או'מלי מתוך כבוד ונימוס, לא מגלה לו שנשלח להחליפו ופיצגיבון חושב שהוא נשלח לשמש כעוזרו. הכנסייה נמצאת ברובע עני והנערים מסתובבים ברחובות ומתדרדרים לפשע המתחיל בגנבות קטנות.

או'מלי הוא גם זמר, פסנתרן ומחבר שירים. הוא מצליח לשכנע את מנהיג הנערים, טוני סקפוני (סטנלי קלנמנטס), לארגן את הנערים הסרים למרותו ל"מקהלת סנט דומיניק". קולותיהם מעצבנים את פיצגיבון והוא אינו מרוצה מעבודתו של או'מלי. או'מלי גם תומך בקרול (ג'ין הת'ר), בחורה בת 18 שברחה מהוריה ופיצגיבון דוחה אותה. פיצגיבון הולך להתלונן אצל הבישוף אבל כבר בתחילת השיחה מתברר לו שהבישוף מרוצה מאו'מלי והוא מציע אותו כמחליפו. פיצגיבון חוזר מדוכא לכנסייה ומחליט לעזוב ולשוטט בעיר בגשם שוטף אך שוטר מחזיר אותו. או'מלי מרגיע אותו, שניהם שותים כוסית ופיצגיבון מגלה לו שהוא מתגעגע לאמו הקשישה באירלנד. או'מלי שר לו את שיר הערש האירי "Too Ra Loo Ra Loo Ral" ופיצגיבון נרדם.

או'מלי פוגש את חברתו לשעבר ג'ני לינדן (ריזה סטיבנס) שהיא כעת זמרת במטרופוליטן אופרה בעלת שם בילאומי. היא שרה את ההבנרה מתוך כרמן. או'מלי מסביר לה מדוע נפרד ממנה כי החליט ללכת בדרכו ולהפוך לכומר.

הכנסייה עולה באש ונדרש סכום של אלפי דולרים כדי לשקמה. ג'ני מחליטה לעזור להם. או'מלי ומקהלת הילדים מציגים למנהלי האופרה שני שירים: "Goiny my Way", שיר רגוע שלא מתקבל ו-"Swinging on a Star", שיר עליז עם הומור, שמתקבל. בקונצרט מצליחים להשיג תרומות בסך 3,500 דולר. או'מלי מודיע לפיצגיבון כי הבישוף החליט לשלוח אותו לכנסייה אחרת הנמצאת בבעיות.

או'מלי מצליח להביא את אמו הקשישה של פיצגיבון מאירלנד ומפתיע אותו בכך במסיבת הפרידה, בערב חג המולד. פיצגיבון מחבק את אמו, הילדים שרים את "Too Ra Loo Ra Loo Ral" כשאו'מלי חומק בחשאי לתפקידו החדש.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הולך בדרכי בוויקישיתוף