משתמש:שים שלום/באטמן: בנו של השד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
באטמן: בנו של השד
Batman: Son of the Demon
כריכה קדמית של המהדורה הרכה של באטמן: בנו של השד אמנות מאת ג'רי בינגאם
כריכה קדמית של המהדורה הרכה של באטמן: בנו של השד
אמנות מאת ג'רי בינגאם
מידע קומיקס
תקופת פרסום מקורית 1987–הווה (כ־37 שנים)
מסת"ב מסת"ב 0930289250
מוציא לאור DC קומיקס

באטמן: בנו של השדאנגלית: Batman: Son of the Demon) הוא רומן גרפי משנת 1987 שנכתב בידי מייק וו. בר ואויר בידי ג'רי בינגאם בהוצאת DC קומיקס. הרומן פורסם בכריכה רכה וקשה בו זמנית[1].

אף על פי שהרומן אינו נחשב חלק מהקאנון, גרנט מוריסון השתמש בסיפור במהלך כתיבתו את קשת הסיפור "באטמן ובנו" ב-2006. DC הוציאה את הרומן מחדש בשנת 2006 בצורת סופר קומיקס לראשונה ובמחיר של 5.99 דולר יחד עם "באטמן ובנו" עם כריכה שצייר אנדי קוברט.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסיפור מתמקד בראש ליגת המתנקשים, המחבל ראס-אל-גול, המסייע לבאטמן לפתור את חידת הירצחו של האריס בליין אחד מן המדענים הידועים בגות'אם סיטי, השניים מסתובבים על מנת למצוא טרוריסט בשם קין, קין הוא מתנקש סורר שרצח את אשתו של גול, מליסנד, אם בתו טליה באמצעות זריקתה לבור לזרות, באטמן נמצא עמה במערכת יחסים רומנטית לאורך שנים, למרות הקונפליקט האידאולוגי בינו לבין אביה, לאורך הסיפור חווים השניים זמנים רומנטיים רבים, ובאטמן שואל את טליה האם אין צורך בטקס נישואין כל שהוא, טליה עונה כי למעשה כבר היה, אביה במהלך ניסיון למנוע מבאטמן להפריע לתוכניותיו, ביצע בארצו טקס נישואין שלפי המסורת שם דורש רק את הסכמת הכלה, טליה נכנסת להריון והסיכוי למשפחה משפיע עמוקות על התנהגותו של באטמן, מה שמסכן את חייו והופך אותו לרך יותר וחסר ריכוז, באטמן כמעט ונהרג במהלך הגנה על טליה מפני סוכני המתנקשים, טליה הרואה בסיכון של באטמן קובעת כי אינה יכולה להרשות לו להמשיך מכך, שכן קרוב לוודאי כי להוא יהרג, היא מודיעה לו כי הפילה את הילד, באטמן הנרעש חוזר להתנהגות הטיפוסית שלו, והוא וטליה מסכמים לבטל את נישואיהם, באטמן חוזר לגות'אם ואינו יודע כי טליה עדיין מחזיקה את ילדו, הילד נולד לאחר מכן ונשלח לבית יתומים ומאומץ במהירות בידי זוג מערבי, שהרמז היחיד למורשתו היא שרשרת חן שהעניק ברוס לטליה קודם שתקף קיין את המפקדה של ראס.

תגובת המבקרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

המבקרת הילארי גולדסטיין באתר IGN דירגה את הרומן כחמישי ברשימת 25 הנובלות הגרפיות הטובות ביותר של באטמן, וכינתה אותו "סיפורו הטוב ביותר של רא'ש שאי פעם סופר" ו"אחד מסיפורי הפעולה הטובים ביותר שאי פעם תקראו"[2].

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ DC Comics year by year : a visual chronicle, New York: DK Pub, 2010
  2. ^ גולדסטיין, הילארי, "The 25 Greatest Batman Graphic Novels", IGN, ‏25 באוקטובר 2011

קטגוריה:באטמן: סיפורים