משתמש:שים שלום/באטמן: פשעי מלחמה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
באטמן: פשעי מלחמה
Batman: War Crimes
כריכת חוברת באטמן: משחקי מלחמה (2005) אמנות מאת ג'יימס ג'ין.
כריכת חוברת באטמן: משחקי מלחמה (2005)
אמנות מאת ג'יימס ג'ין.
מידע קומיקס
יוצר כותבים:
ביל ווילינהאם, אנדרסן גבריץ'
מאיירים:
פיט וודס, ג'וזפה קמונקלי
סוגה קומיקס
יצא לאור בגרסת אוגדן אוגוסט 2005
שפת המקור אנגלית
מספר החוברות 6

פשעי מלחמה הוא סיפור קומיקס קרוס-אובר שיצא לאור על ידי DC קומיקס, הסיפור רץ בחודש אוגוסט 2005 בסדרות הקומיקס באטמן וDetective Comics, זהו ההמשך לקרוס-אובר אחר בחוברות באטמן שנקרא באטמן: משחקי מלחמה, הוא שוחרר בשנית בשנת 2016 כחלק מאוגדן הקומיקס Batman: War Games Vol. 2.

תקציר עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעקבות מלחמת הכנופיות הברוטלית האחרונה בגות'אם, המסיכה השחורה שולט לבדו בעולם התחתון של העיר, באטמן מפטרל בעיר לבדו, לאחר שרובין (טים דרייק), באטגירל (קסנדרה קיין) ואורקל (ברברה גורדון) עזבו את גות'אם בעקבות ההרס והאשמה שלהם בתוהו ובוהו, המשטרה בפיקודו של המפקח אקינס מנהלת אחריו מצוד.

בבלודהייבן, טים וקסנדרה נלחמים בפשע ומנסים להתמודד עם מותה של סטפני בראון, הם מזדעזעים לשמוע בטלוויזיה את אהרן בלאק המספר שסטפני הייתה בעלת ברית של באטמן, והייתה לא רק ספוילר אלא גם רובין, והייתה מסוגלת לשרוד את עינוייו של המסיכה השחורה לו הייתה מקבלת טיפול רפואי הולם.

באטמן מבין מתוך המידע שמישהו הדליף את זהותו האמיתית כברוס ויין, והוא פונה לד"ר לזלי תומפקינס שטיפלה בסטפני קודם מותה והתפטרה, והם מגלים שתיקה הרפואי של סטפני נעדר, באטמן עוקב אחר הטביעות ומוצא את הדוקטור שבדק את התיק ואת זירת הפשע, חלק מן התיק אף חסר, אחר הסרת ראיות השווא באטמן עוקב אחר אהרון בלאק שמותקף על ידי הג'וקר ומתחזה של באטמן, הוא מעיף את המתחזה ומביס את הג'וקר ומורה לבלאק לברוח, הוא פונה לעקוב אחר המתחזה שמתגלה כמסיכה השחורה שמצליח להימלט.

באטמן בודק את מרפאתה של לזלי ומוצא שאכן הטיפול הרפואי נמנע ממנה אך נרשם בתיק כביכול נעשה, אהרן בלאק פונה לעיתונות וטוען כי באטמן ניסה להורגו וכי המשטרה מושחתת ונתונה בידי המסיכה השחורה, באטמן עוקב אחר מספר ראיות שמובילות אותו לאהרן בלאק המתגלה כארתור בראון/קילומאסטר אביה של סטפני שמנסה להשיג צדק עבור בתו, הוא מספר לבאטמן שאף גרושתו קריסטל בראון יודעה על מות בתם, בטלוויזיה קריסטל מתלבטת מה לספר כאשר המסיכה השחורה הנראה כבאטמן מנסה להרגה, באטמן האמיתי מופיע ומצילה אך היא משמידה את רשימות המסיכה השחורה לגבי סטפני בטענה שהאמת לא תשנה את העובדה שבתה מתה.

במרדף, המסיכה השחורה נמלט ונופל בידי הג'וקר שמאשים אותו בלקיחת העבודה החביבה עליו - הריגת רובין, באטמן לוכד את שניהם ומסגירם למשטרה, הג'וקר נלקח לארקהם אך המסיכה השחורה נמלט אגב מרחץ דמים, באטמן יוצא לאפריקה להתעמת עם הרוצחת האמיתית של סטפני, לזלי תומפקינס, היא מספרת לברוס שמנעה את הטיפול על מנת לסיים את מסע הצלב האינסופי של באטמן שממשיך לגרום למות ילדים, היא אומרת לבאטמן שנתנה את כל כספה לבתה של סטפני (שנמסרה לאימוץ בלידתה), ומבקשת מברוס להרגה, הוא מסרב אך אומר לה שבין ביניהם כל קשר, ואם תחזור אי פעם לאמריקה היא תיעצר.

סוף דבר[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצגתה של לזלי בתור רוצחת יצר כעס בקרב מעריצי באטמן שחלקם לא אהבו את הפיכתה של בעלת בריתו הוותיקה של באטמן לנבלה[1], אנדרסן גרביץ' אחד מכותבי הסיפור טען כי: "פשעי מלחמה היה תמיד חלק מהתוכנית כמו משחקי מלחמה, מההתחלה ידענו שאנו רוצים לספר סיפור זה אחר שנה, לתת לבאטמן (ובמיוחד) לקוראים מעט מרחק ממהומת משחקי מלחמה, בטרם אנו זורקים את הפצצה הבאה[2].

מותה של סטפני בידי ד"ר לזלי תומפקינס הוחזר בידי הסופר צ'אק דיקסון, בסיפרו מתגלה כי לזלי זייפה את מותה של סטפני והשתמשה בקורבן ממנת יתר בעלת מראה חיצוני הדומה לסטפני על מנת לביים את המוות, וסטפני חזרה לדמותה כספוילר אחר מספר חודשים באפריקה, באטמן אומר לטים על כך שהיו לו מספר ספיקות בנוגע למותה של סטפני, ולכן לא הציב לה זיכרון במערת העטלף, וזוהי גם הסיבה מדוע לא עצר את לזלי לאחר השיחה עימה, כיוון שהיו לו מספר נקודות שהתלבט בהם[3].

ביבליוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קטגוריה:באטמן: סיפורים