ספיידרמן: ההתשה/הציד המבעית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ההתשה/הציד המבעית
The Gauntlet and The Grim Hunt
עטיפה אלטרנטיבית לחוברת The Amazing Spider-Man #612 מנובמבר 2009, אמנות מאת אדי גרנוב.
עטיפה אלטרנטיבית לחוברת The Amazing Spider-Man #612 מנובמבר 2009, אמנות מאת אדי גרנוב.
מידע קומיקס
יוצר מארק וייד
סוגה קומיקס
תקופת פרסום מקורית נובמבר 2009 – יולי 2010 (כ־34 שבועות ו־5 ימים)
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
שפת המקור אנגלית
מוציא לאור מארוול קומיקס
מספר החוברות 30
קומיקס קודם בסדרה "ספיידרמן: יום חדש לגמרי"
קומיקס הבא בסדרה "ספיידרמן: רגע אחד בזמן"

ההתשה והציד המבעיתאנגלית: The Gauntlet, ‏The Grim Hunt) הן שתי קשתות סיפור שפורסמו בחוברות הקומיקס ספיידרמן ביקום מארוול על ידי חברת מארוול קומיקס. קשת הסיפור נמשכה למשך 30 חוברות בין נובמבר 2009 ליולי 2010 בחוברות The Amazing Spider-Man #612-637, ‏Web of Spider-Man Vol.2 #2-7, ‏Grim Hunt: The Kraven Saga ו-Amazing Spider-Man: Origin of the Hunter. את הסיפור כתבו מארק וייד, מארק גוגנהיים, רוג'ר סטרן, דן סלוט, זב וולס, פרד ואן לנטה וג'ו קלי.

"ההתשה" הוא השם הכוללני שנבחר לסיפורים יחידים שעוקבים זה אחר זה ללא כל הפסקה, כאשר אויביו הרבים של ספיידרמן מתקיפים אותו ללא רחם עד כמעט לנקודת שבירה, ואשר מתייחסים לכיוון בו חייו של ספיידרמן מתפתחים. בסיפור העוקב - "הציד המבעית" - מופיעה משפחת קרבינוף המחפשת נקמה בספיידרמן בעקבות אירועי "הציד האחרון של קרייבן". למרות שאירועי "ההתשה" הובילו לאירועי "הציד המבעית", שני סיפורים אלה אינם קשורים פרט לעומס הרגשי המוטל על פיטר פארקר/ספיידרמן. אי לכך, "ההתשה" דומה לאירועי "שלטון אפל" אלא שהיא מתרכזת בחייו של ספיידרמן וחוג מכריו בלבד.

"ההתשה" ממוקם במקום ה-15 ברשימת 25 הסיפורים הגדולים של ספיידרמן, לפי IGN;[1] במקום ה-8 ברשימת 25 הסיפורים הגדולים של ספיידרמן בכל הזמנים, לפי מגזין CBR.com;[2] ובמקום השביעי ברשימת עשרת הסיפורים הגדולים של ספיידרמן בכל הזמנים, לפי מגזין Gamesradar+.[3]

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסיפור מכיל כמה מאויביו הקלאסיים של ספיידרמן כמו סאנדמן, אלקטרו, זיקית, מיסטריו, ראש פטיש, הלטאה, מורביוס וריינו, כמו גם הופעות של גיבורי-על כמו דדפול, העקרב השני, הנשר הרביעי וג'אגרנוט.

'ההתשה' הוא ביסודו של דבר תמה בעלת מאפייני קרוסאובר של חוברות ספיידרמן שנמכרו בחנויות החל מחודש נובמבר. בנייתו של הסיפור מאוסף של סיפורים בודדים מביא כמה מאויביו הקלאסיים של ספיידרמן. אי לכך, לא מדובר בסיפור רגיל ומתמשך בן 18 חלקים אלא מיתוג מחדש של רמות הקונפליקטים ההולכים וגואים בחייו של ספיידרמן. האויבים הקלאסיים חוזרים בזה אחר זה, אך הם אינם בהכרח עובדים זה עם זה. אין כל מניע או מוח גאוני שעומד מאחורי הכל ומאגד אותם יחדיו. עצם העובדה שהמעשה הוא חסר רחמים ושהקרבות הם מתמשכים למשך כמה חודשים גובה מחיר כבד מחייו של פארקר, ואולי מישהו הולך לנצל את זה.

סטיב וואקר, עורך חוברות The Amazing Spider-Man[4]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ההקדמה להתשה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דוקטור אוקטופוס המחודש משתלט באופן זמני על העיר ניו יורק, ואנה קרבינוף לוכדת את מאדאם ווב.[5] הזיקית חוזר והוא מגויס בידי סשה קרבינוף בעקבות תבוסתו לספיידרמן.[6] אנה קרבינוף מענה ומסממת את מאדאם ווב כדי לגלות מידע על ספיידרמן,[7] ומגייסת את דיאבלו אחרי שספיידרמן מביס גם אותו.[8]

אנה קרבינוף שוכרת את שירותיו של דדפול כדי להסיח את דעתו של ספיידרמן בזמן שהיא לוכדת את מאטי פרנקלין. בזמן זה, ספיידרמן נלחם בגרסה נשית של סטילט-מן.

ההתשה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כוח לעם[עריכת קוד מקור | עריכה]

בחוברות The Amazing Spider-Man #612-614, כוחותיו של אלקטרו אוזלים והוא נשאר למרגלות חורבות בניין הבורסה. הוא מגלה שהמיליארדר דקסטר בנט - שקנה את "הדיילי ביוגל" מידיו של ג'יי ג'ונה ג'יימסון והפך את מערכת העיתון לעיתונות צהובה - ביקש מממשלת ארצות הברית למנוע את קריסת "הדיילי ביוגל", ומתחיל תנועה ציבורית כדי להפנות את תושבי ניו יורק נגד דקסטר בנט והבורסה לניירות ערך בניו יורק בשל תאוות הבצע שלהם. בשל כך, אלקטרו נחשב לגיבור העיר וכשספיידרמן מנסה להילחם בו, תושבי העיר מתמרדים נגדו. הדעתן המטורף מציע לאלקטרו תרופה יקרת ערך כדי להצילו ממצב בריאותו המתדרדר, אך זה האחרון לא יכול לשלם עליה. כדי לשלם עליה, הוא עושה עסקה עם דקסטר בנט תמורת ביטול הקמפיין נגדו. הדעתן המטורף מנסה לרפא את אלקטרו והופך אותו לחזיז רעם חשמלי מלאכותי, אך ספיידרמן מתערב. אלקטרו משתמש בכוחותיו כדי לבגוד בבנט. ספיידרמן מצליח להביסו, אך בנט נותר נכה בעקבות הריסות שנפלו עליו, ובניין "הדיילי ביוגל" מושמד. באפילוג הסיפור, אלקטרו נתקל בסשה קרבינוף ובזיקית בתא הכלא שלו.

טירתה של קימיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בחוברות The Amazing Spider-Man #615-616, ספיידרמן עוזר לקרלי קופר מצוות זירות הפשע של משטרת ניו יורק בחקירת שלושה מקרי רצח ומקרה של נערה נעדרת בשם קימיה. מישהו מצליח לגנוב תיקים סודיים הנוגעים לרציחות. ספיידרמן מאתר את הרוצח לאי המושלים, שם הוא מוצא את קימיה. סאנדמן מופיע על האי וטוען שהוא אביה של קימיה. אחרי שהוא מתעמת עם ספיידרמן, כמה עותקים שלו מתוודים על שניים מתוך שלוש הרציחות. סאנדמן עצמו נדהם מכך שעותקים שלו מסוגלים להשתחרר משליטתו, והוא מתחיל להילחם איתם. ספיידרמן משמיד את סאנדמן בעזרתו של מאוורר, וחוזר למנהטן עם קימיה. היא נלקחת למשפחת אומנה בניגוד לרצונה ולרצונו של פארקר.

זעמו של ריינו[עריכת קוד מקור | עריכה]

בחוברת The Amazing Spider-Man #617, סשה קרבינוף אומרת לנבל חדש בחליפת ריינו שהוא יכול להשיג כבוד על ידי הריגתו של הריינו המקורי אלכסיי סיטסביץ'. אולם, סיטסביץ' אינו מחזיק יותר בחליפת הריינו וחי עם אשתו החדשה אוקסנה. בינתיים, פארקר מתחיל לעבוד במערכת העיתון החדשה של בן יוריק, "פרונט ליין", ובסיפור הראשון שלו הריינו תוקף את אלכסיי. ספיידרמן נלחם בריינו החדש כדי להגן על אלכסיי אך הוא מובס. בהמשך הוא נפגש עם אלכסיי שהצליח לברוח משם ומשכנע אותו שלא ללבוש את חליפת ריינו שלו.

מיסטריוזו[עריכת קוד מקור | עריכה]

בחוברות The Amazing Spider-Man #618-620, מתברר שמשפחת הפשע מאגיה עומדת בפני חורבן עקב אובדנו של סילברמיין בירי כנופיות נגד כנופייתו של הינשוף, חוסר המנהיגות של ברונו קרנלי, וכתוצאה ממלחמה נגד מיסטר נגטיב ושותפו ראש פטיש. המאגיה שוכרת את שירותיו של מיסטריו כדי שיעזור לחלצה מבעיותיה, אך הוא מסכים רק לשרת את מטרותיו האישיות. בקרב בין המאגיה ומיסטר נגטיב נגד ספיידרמן, מרבית חברי המאגיה נהרגים ומיסטריו מפסיד את כל כספו שהרוויח מהעסקים איתם. לאחר מכן, מיסטריו נתקל בזיקית, המחופש לג'ין דיוולף, שאומר לו ש"ישנם כמה חברים שמתים כבר לפגוש אותו".

צמא לדם[עריכת קוד מקור | עריכה]

בחוברת The Amazing Spider-Man #621, החתולה השחורה עוזרת לספיידרמן לגנוב מבחנה עם דמו של פארקר שנמצאת בחזקתו של מיסטר נגטיב, ולהחליף אותה במבחנה עם דם חזיר כדי שמיסטר נגטיב לא יוכל להבחין באובדן היכולת להרוג את ספיידרמן באמצעות נוסחת "נשמת השטן" שלו.

אלה הם החיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בחוברת The Amazing Spider-Man #622, ספיידרמן מגלה שמורביוס עומד מאחורי גניבת הדם שלו ושהשתמש בו כדי לנסות למצוא תרופה לווירוס זומבים שהדביק את האדם זאב ג'ק ראסל. ספיידרמן מתנדב לתת לו עוד מהדם שלו.

בסיפור זה מופיע גם סיפור צדדי בשם "חמשת שלבי האבל" בכתיבתו של יוצר "ספיידרמן המדהים" גרג וייזמן. הסיפור מביא את התמודדותו של פלאש תומפסון עם חמשת שלבי האבל בעקבות אובדן רגליו בקטיעה במלחמת עיראק.[9]

אוכלי נבלות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בחוברות The Amazing Spider-Man #623-624, אלקטרו מבריח את הנשר החדש מהכלא. הוא מחפש נקמה אחר האיש שהפך אותו למפלצת, ונאמר לו שג'יי ג'ונה ג'יימסון עשה זאת. האספסוף מתחיל להעלות האשמות לפיהן ג'יימסון יצר את הנשר החדש והתקשורת מתחילה לגלות בזה התעניינות. ספיידרמן מגלה זאת ועושה את דרכו לבניין העירייה כדי להציל בזמן את ג'יימסון מההמון הזועם. הנשר נמלט כשלספיידרמן נגמר נוזל הקורים המאפשר לו להתנדנד מהבניינים. הנשר לומד את האמת על ג'יימסון והאספסוף תוקף את חברי הכנופיה. בינתיים, פארקר מחליט לערוך תמונה כדי להוכיח את חפותו של ג'יימסון. אולם, ג'יימסון מוצא שהתמונה היא זיוף ומפטר את פארקר בפומבי מחוץ לבניין העירייה. פארקר חושב עד כמה דברים יכולים להיות גרועים יותר עבורו בעוד הנשר מעופף מעליו בשמי העיר.

זן בסכנת הכחדה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חוברת The Amazing Spider-Man #625 ממשיכה את עלילת "זעמו של ריינו". אלכסיי סיטסביץ' - הריינו המקורי - מנסה להסתתר בתוכנית להגנת עדים יחד עם אשתו, אך הריינו החדש תוקף את הרכב שמוביל אותם לבית הבטוח ואוקסנה נהרגת. אלכסיי מוכה היגון מחליט מתוך זעם ללבוש מחדש את חליפת הריינו שלו ולהילחם בריינו החדש. ספיידרמן מנסה למנוע מהכל להתרחש, אך נכשל. בסוף הסיפור, ריינו המקורי הורג את ריינו החדש.

העוקץ[עריכת קוד מקור | עריכה]

בחוברת The Amazing Spider-Man #626, קרמילה בלאק החלה לקחת חוזים עצמאיים אחרי שעזבה את סוכנות S.H.I.E.L.D.. סשה קרבינוף שוכרת את שירותיה כדי לגנוב את תלבושתו המקורית של העקרב מאק גרגן מידיו של הברדס, שמתכוון להעניק אותה לפושע מדרג זוטר שהרשים אותו אחרי שקיבל את החליפה מנורמן אוסבורן. העוקץ מזנבו של העקרב משתק את ספיידרמן וגורם לו לאבד את כוחותיו באופן זמני. בינתיים, מישל גונזלס מגיעה באמצעו של הקרב המתחולל כדי לעצור את האיש שעליו היא מגנה בבית המשפט מלהרוס את ההזדמנות השנייה שקיבל. פארקר מציל אותה ואז משתנה לספיידרמן כעת שכוחותיו חזרו אליו. הוא מציל את העקרב מידי הברדס והיא מצליחה להעביר את החליפה ליעדה. כשפארקר מגיע לדירתה של מישל, השניים מחליטים על שביתת נשק ביניהם.

משהו יכול לעצור את הג'אגרנוט[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם הסיפור בחוברות The Amazing Spider-Man #627-629 מתייחס לסיפור !Nothing Can Stop the Juggernaut.[10] ומשמש כהמשך לאותו סיפור. קפטן יוניברס חדש נוצר בעזרת הכוח האוניברסלי כדי לתקן שברים בלוחות הטקטוניים שמתחת לעיר ניו יורק שנוצרו בזמן הסיפור "שום דבר לא יכול לעצור את הג'אגרנוט!". כשקפטן יוניברס מתעקש להרוג את הג'אגרנוט במקום לתקן את הלוחות הטקטוניים, הכוח האוניברסלי עוזב אותו ונכנס בג'אגרנוט, שמשתמש בהם כדי לתקן את הלוחות.

חוברת The Amazing Spider-Man #628 מכילה גם סיפור קצר שבו ספיידרמן ואיירון מן נלחמים באיש הסופג.

השלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בחוברות The Amazing Spider-Man #630-633, ד"ר קורט קונורס מקבל עבודה חדשה ומאבד חזקה על בנו בילי. אחרי שהבוס שלו גוער בו ואינו מאפשר לו לקחת את החומר המדכא את שינוי הצורה ללטאה, קונורס משתנה ואוכל את הבוס שלו. אנה קרבינוף חוטפת את בילי קונורס אחרי שהיא נותנת לאמו המאמצת למות, והיא נוטשת אותו כשהלטאה מגיעה. אישיותו של קונורס נלחמת ברצונו של הזוחל שבו, אך הלטאה מתגברת עליו והוא אוכל את בילי למראה עיניהם של אנה ואליושה. לאחר מכן, הלטאה משילה את עורה ומגיחה בצורה החדשה. צורה זו היא חכמה יותר מכל צורת לטאה שקדמה לה, ויש לה כוחות טלפתיים שמאפשרים לה להתחבר לחלק הזחלי שבמוח האנושי. אולם, כמה מרגשותיו של קונורס הועברו ללטאה החדשה, מה שגורם לו להתחרט על מה שעשה.

הקדמה לציד המבעית[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהדורה המוגבלת The Amazing Spider-Man: Grim Hunt: The Kraven Saga, ספיידרמן חולם חלום שחושף בפניו את העתיד האפל שממתין לו ולמכריו. במהדורה המוגבלת Amazing Spider-Man: Origin of the Hunter, אנה קרבינוף עוברת על כמה מיומניו של אביה המזכירים את קרבותיו של קרייבן הצייד עם ספיידרמן.

הציד המבעית[עריכת קוד מקור | עריכה]

עטיפת החוברת The Amazing Spider-Man #634 מיוני 2010, אמנות מאת לייניל פרנסיס יו.

בחוברת The Amazing Spider-Man #634, פארקר נתקל בקיין הפצוע אנושות, שהצליח להגיע לדירתו. לפתע, פיצוץ נשמע מבחוץ ופארקר רואה את ארכנה נלחמת נגד אנה ואליושה קרבינוף ויוצא לעזור לה. אחרי הקרב איתם, השניים מגיעים לדירתה של מאטי פרנקלין ומוצאים את איזיקיאל סימס, על-אנושי בעל כוחות עכביש שמת לפני כן. הוא מתחיל לספר להם על מלחמה המתחוללת בין עכבישים לציידים. מאטי פרנקלין נהרגת בידי סשה קרבינוף, שמקריבה אותה כדי להחיות את ולדימיר קרבינוף, הצייד המבעית, בתור יצור דמוי אריה הומנואידי. סשה אומרת שהם צריכים את דמו של ספיידרמן כדי להחיות מחדש בהצלחה את סרגיי.

בחוברת The Amazing Spider-Man #635, ספיידרמן, ארכנה ואיזיקיאל מחפשים את מטרתם הבאה של אנה ואליושה - ארניאה. הם מוצאים אותה כשהיא כבר באמצעו של קרב עם משפחת קרבינוף ומצטרפים ללחימה. אולם, הם מובסים וארכנה וארניאה נלכדות. קיין מגיע באיחור לאחר הקרב ואומר לספיידרמן שעליו לברוח מפניהם. ספיידרמן ואיזיקיאל מגיעים לבסיסם של קרבינוף, ואיזיקיאל מתגלה בתור הזיקית ומביס את ספיידרמן. בנוכחותם של בני משפחת קרבינוף ומיסטריו, ספיידרמן מונח על השולחן ונהרג באמצעות פגיון. עם מותו של ספיידרמן, סרגיי קרבינוף יוצא מתוך הקבר.

בחוברת The Amazing Spider-Man #636, קרייבן מתוודע מחדש למשפחתו אחרי תחייתו מהמתים. הוא מציין שסשה החזירה אותו לחיים עם דם מזוהם, או כדבריו ה"לא-חיים". הם מסירים את המסיכה מעל גופתו של ספיידרמן המונחת על הלִזְבֵּז ומגלים שמדובר בקיין בתחפושתו של ספיידרמן. פארקר מוצא ארון קבורה עם גופתו של קיין יחד עם חליפתו השחורה, כשבפתק המצורף לגופה מקרייבן כתוב "צוד אותי".

בחוברת The Amazing Spider-Man #637, ספיידרמן לובש את החליפה השחורה פעם נוספת ויוצא בחיפוש נקמה במשפחת קרבינוף. מאדאם ווב נהרגת בידי סשה, אך לפני שהיא מתה היא מעבירה את כוחותיה לארכנה. ספיידרמן מביס את זיקית, אליושה וולדימיר. הוא אורב לסשה וקורע מעליה את הפנים בפראות בעקבות מה שנעשה למאטי פרנקלין, מאדאם ווב וקיין. כשספיידרמן נלחם בקרייבן, ארניאה נלחמת בסשה ובאנה. ספיידרמן מביס את קרייבן ועומד להרוג אותו באמצעות חנית כשקרייבן לוחש לעברו "תודה" וארכנה מתחננת בפני ספיידרמן שלא להרוג את קרייבן. ארכנה מראה לו חיזיון של עתיד שבו ספיידרמן הופך לרוצח מנודה מכיוון שהרג את קרייבן. בעוד ספיידרמן שומר על שתיקה, קרייבן מתחנן בפניו לסיים את חייו מאחר שהוא מאמין שחייו קשורים בחייו של ספיידרמן ושהוא אינו יכול למות מידיו של אחר. עוד הוא מוסיף שכאשר לא היה בחיים, הוא שכן במקום טוב יותר. עקב החזיונות שקיבלה ארכנה, ספיידרמן נאלץ להשאיר את קרייבן בחיים ואומר לו שחזרתו העניקה לו הזדמנות שנייה בחיים ושעליו לנצל זאת. תשוש מכל אשר עבר עליו, ספיידרמן מציין בפניו מתוך עצלות שעליו לבחור בתפקיד רופא שיניים או משהו דומה אחר. משפחת קרבינוף נעלמת בהבזק אור לפני שאנשי העכביש יכולים למסור אותם לידי רשויות החוק. ספיידרמן, ארניאה (כעת בתלבושתה של ארכנה) וארכנה (כעת עיוורת כתוצאה משאיבת כוחותיה של מאדאם ווב) קוברים את קיין וקסנדרה בקבר לא מסומן. ארכנה כמאדאם ווב החדשה מנבאת שמשפחת קרבינוף תחזור, ומבטיחה לספיידרמן ולארניאה שהיא שלמה עם עסקת החליפין של ראייתה עבור כוחותיה של מאדאם ווב.

בארץ הפראית, קרייבן מחליט לצוד את משפחתו ובמידה וישרדו מספיק זמן הם יוכלו לשמור על שם המשפחה שלהם. הוא שובר את מפרקתה של סשה ומבצע המתת חסד בוולדימיר מתוך כבוד למתים. אליושה עוזב, אך אנה עושה עסקה עם קרייבן - אם היא תהרוג את אחיה אליושה, סרגיי יאמן אותה באופן אישי ויבטיח את המשכה של שושלת חזקה. אם לא, הוא יכול לשכוח מערכה של משפחה. באפילוג הסיפור, קיין זוחל אל מחוץ לקבר שלו, כשמתגלה שהוא עבר מוטציה לצורה עכבישאית יותר - כולל ארבעה זוגות עיניים בדפוס דומה, והוא נקרא כעת בשם "טרנטולה" - מה שמרמז על כך שזוהי תוצאת החזרתו לחיים של קרייבן שיצרה חוסר איזון.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ The Top 25 Best Spider-Man Comics, Joey Esposito & Jesse Schedeen, March 13th 2020
  2. ^ The 25 Greatest Spider-Man Stories Of All Time, Officially Ranked, Alex Wyse, May 21st 2018
  3. ^ Best Spider-Man stories of all time, Pierce Lydon, December 14th 2020
  4. ^ Spider-Man's Classic Villains Return – Comics Feature at IGN, May 8th 2010
  5. ^ The Amazing Spider-Man #600
  6. ^ The Amazing Spider-Man #604
  7. ^ The Amazing Spider-Man #606
  8. ^ The Amazing Spider-Man #607
  9. ^ [The Amazing Spider-Man #574, October 2008
  10. ^ The Amazing Spider-Man #229-230, June-July 1982