הרוזן דוקו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף דארת' טיראנוס)
הרוזן דוקו
Dooku
הרוזן דוקו/דארת' טיראנוס.
שם סרט מלחמת הכוכבים
תוכנית טלוויזיה מלחמת המשובטים (2003 לא קנון), מלחמת הכוכבים: מלחמת המשובטים (2008)
הופעה ראשונה מלחמת הכוכבים - פרק 2: מתקפת המשובטים
הופעה אחרונה מלחמת הכוכבים - פרק 3: נקמת הסית'
יוצרים ג'ורג' לוקאס
גילום הדמות כריסטופר לי
מידע
שם אמיתי הרוזן דוקו
כינויים דארת' טיראנוס
סטטוס מת
גזע אדם
מין זכר
מקצוע לוחם ולורד סית'
נטייה רע, הצד האפל של הכוח
מומחיות לחימה בחרב אור
כוחות שליטה ב"כוח"
כלי נשק חרב אור אדומה
חבר לשעבר בקבוצה מסדר הג'דיי
סגנון לחימה מקאשי, שיטה 2 של סיוף בחרב אור
דת סית'
אזרחות הרפובליקה הישנה עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך פטירה BBY 19
מקום פטירה Invisible Hand עריכת הנתון בוויקינתונים
סיבת המוות דו-קרב עם אנאקין סקיווקר
דמויות קשורות
חברים דארת' סידיוס, אסאג' ונטרס, גנרל גריווס
אויבים מסדר הג'דיי, אובי ואן קנובי, אנאקין סקייווקר
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הרוזן דוקו, הידוע גם כדארת' טיראנוס, הוא לורד סית', דמות בדיונית בעולם מלחמת הכוכבים. דמותו של דוקו מגולמת על ידי השחקן כריסטופר לי. הרוזן דוקו מופיע במלחמת הכוכבים - פרק 2: מתקפת המשובטים ומלחמת הכוכבים - פרק 3: נקמת הסית' ומהווה את אחד מהנבלים העיקריים של הסרטים.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נעוריו וראשית דרכו[עריכת קוד מקור | עריכה]

דוקו נחשב למאסטר ג'דיי אגדי בקרב מסדר הג'דיי, ונכלל תחת "ה-20 האבודים" - 20 אבירי ג'דיי היחידים בהיסטוריה של המסדר, אשר אי פעם נטשו אותו. הוא היה תלמיד של יודה, פדוואן (שוליה) של ת'מה קרוליאן (ג'דיי אגדי בעל חרב אור ירוקה, אשר נרצח על ידי דוקו) והמאסטר של קווי-גון ג'ין.

כשעוד היה חלק ממסדר אבירי הג'דיי, דוקו היה ג'דיי מוערך ובעל עוצמה רבה. הוא בחר לו את קווי-גון בתור פדוואן, מהסיבה שהאמין שמאסטר הוערך לפי הפדוואן, ודוקו, אשר התרשם רבות מכישוריו של קווי-גון הצעיר, רצה להיות מורהו. בשנת 44 BBY, דוקו יצא במלחמה, כשלצידו אבירי ג'דיי נוספים, כנגד קבוצת המנדאלוריאנים (Mandalorians), שבט של אנשים חבושי-מסיכה, המורכבים מכל הגזעים של הגלקסיה, המאמינים בתרבות משל עצמם. דוקו וצבאו הקטן רצחו כמעט את כל המנדאלוריאנים, חוץ מג'נגו פט, בו ייעזר בעתיד. הוא איבד כמעט שליש מאבירי הג'דיי שלחמו לצידו. דוקו וחניכו, קווי-גון, היו מבורכים ביכולות מרשימות ביותר, בקרב ובשימוש ב"כוח", ובוודאי היו יושבים כחלק ממועצת הג'דיי, אלמלא דעותיהם הנוגדות את דרכי המסדר.

מעבר לצד האפל[עריכת קוד מקור | עריכה]

דוקו השתמש בצד האפל עוד לפני כשהוא עזב את המסדר. בתקרית חטפו שליט מושחת ודוקו הרג אותו בחניקת כוח. קווי ג'ון ג'ין ניסה לעצור אותו אבל לא הספיק. דוקו עזב את המסדר בסביבות הקרב בכוכב נאבו ("מלחמת הכוכבים - פרק 1: אימת הפנטום"), ושינה את שמו לרוזן של סרנו. הוא החל לתעב את הרפובליקה הגלקטית, ובמיוחד את מסדר הג'דיי, אשר שירת את הרפובליקה ללא התנגדות. מותו של חניכו האהוב היה הקש ששבר את גב הגמל מבחינתו של דוקו.

זועם על הרפובליקה, ועל השליט-העליון החדש, דוקו החל לחשוב על דרכי נקמה במסדר הג'דיי. ישנן שמועות האומרות כי בזמן הזה, דוקו למד את אומנויות הצד האפל. הוא האמין כי הוא יוכל לשלוט בשני הצדדים - האור והאופל - ולייצב איזון בין השניים (כל עוד הוא לא התפתה לאחד מהצדדים) ובכך יהפוך את הגלקסיה למקום טוב יותר. בשלב מסוים דוקו התפתה לצד האפל, ונהפך לשולייתו של דארת' סידיוס. הוא אימץ לעצמו שם סית'י, דארת' טיראנוס. ביחד, שני הסית'ים תכננו בקפדנות את מלחמת המשובטים - התוכנית הגדולה אשר מטרתה להפוך את הרפובליקה הגלקטית לאימפריה הגלקטית הראשונה, להפיל את מסדר הג'דיי ולהחזיר את הסית' לימי גדולתם. דוקו היה האדם היחיד שידע על חייו הכפולים של אדונו. לעומת הבדלנים אשר הכירוהו כדארת' סידיוס ואנשי הרפובליקה ופשוטי העם אשר הכירו את הנשיא העליון פלפטין, דוקו ידע כי פלפטין הוא סידיוס עצמו.

המתלמדים וסוף חייו של דוקו[עריכת קוד מקור | עריכה]

בזמן מלחמת המשובטים היו לדוקו מתלמדים רבים, ביניהם אסאג' ונטרס. הוא ודארת' סידיוס שלחו את אסאג' ונטרס להרוג את הפדוואן אנאקין סקייווקר, אך מזימה זו נכשלה לאחר שאנאקין הביס אותה בכעסו בכוכב יבין 4. בנוסף לכך היה את סוואג' אופרס (אחיו של דארת' מול) שהוא המתלמד שלו אחרי אסאג' ונטרס, עד שסוואג' בגד בו. התלמיד הלא סית' הכי מפורסם שלו היה גנרל גריווס, הסייבורג בעל ארבע הזרועות. הוא ודארת' סידיוס שלחו את גריווס לחטוף את הנשיא העליון של הרפובליקה פלפטין מקורוסנט, ובזמן המבצע דוקו היה בספינת הדגל של גריווס, היד הנעלמת (The Invisible Hand). הג'דיי אובי-וואן קנובי ואנאקין סקייווקר פרצו לספינתו של גריווס במטרה לשחרר את פלפטין וניהלו קרב חרבות אור נגד דוקו. דוקו הצליח לנצח את אובי ואן, אך אנאקין, שלא הקשיב לדרך הג'דיי, ניצח את דוקו בדו-קרב חרבות אור והרג אותו חסר-ישע, מה שמלכתחילה הייתה התוכנית של דארת' סידיוס, הלא הוא פלפטין.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הרוזן דוקו בוויקישיתוף