סולו: סיפור מלחמת הכוכבים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סולו: סיפור מלחמת הכוכבים
Solo: A Star Wars Story
מבוסס על דמויות מאת ג'ורג' לוקאס
בימוי רון הווארד[4]
הופק בידי קתלין קנדי
טוני טו
בריאן גרייזר
תסריט ג'ון קסדן
לורנס קסדן
עריכה פייטרו סקאליה
שחקנים ראשיים אלדן ארנרייך
אמיליה קלארק
דונלד גלובר
וודי הארלסון
טנדי ניוטון
פול בטאני
מדבבים ג'ון פאברו (Rio Durant)
לינדה האנט (Lady Proxima)
סם ויטוור (דארת' מול) עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה ג'ון פאוול
צילום ברדפורד יאנג
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה אולפני וולט דיסני
חברה מפיצה סרטי אולפני וולט דיסני
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 25 במאי 2018
ישראלישראל 24 במאי 2018
משך הקרנה 135 דקות[1]
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט בסוגת ספרות עלילה ספקולטיבית, סרט פעולה, space Western, סרט מדע בדיוני, סרט פנטזיה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב $275 מיליון[2][3]
הכנסות 393 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו untitledhansolostarwarsanthologyfilm
סרט קודם מלחמת הכוכבים - פרק 8: אחרוני הג'דיי עריכת הנתון בוויקינתונים
www.starwars.com/films/solo
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
לוגו הסרט

סולו: סיפור מלחמת הכוכביםאנגלית: Solo: A Star Wars Story) הוא סרט קולנוע אמריקאי, מסוגת אופרת חלל, בסדרת מלחמת הכוכבים בבימויו של רון הווארד ועל פי תסריט מאת ג'ון ולורנס קסדן.

זהו הסרט השני בסדרת האנתולוגיה של מלחמת הכוכבים, אחרי רוג אחת: סיפור מלחמת הכוכבים, וכמוהו אינו מהווה חלק מסדרת הסרטים כי אם סרט ספין אוף המתמקד בסיפור המקור של האן סולו. בסרט מככבים אלדן ארנרייך, אמיליה קלארק, דונלד גלובר, וודי הארלסון, וטנדי ניוטון ופול בטאני. עלילת הסרט מתרחשת כעשור לפני אירועי תקווה חדשה ומגולל את הרפתקאותיהם המוקדמות של האן סולו וצ'ובאקה, שמצטרפים לכנופיית גנבים ופוגשים את לאנדרו קלריסיאן הצעיר.

הסרט נעשה בהפקת לוקאס פילם והופץ על ידי אולפני וולט דיסני. הצילומים החלו בינואר 2017 באולפני פיינווד באנגליה ותחילה הסרט בוים על ידי פיל לורד וכריסטופר מילר שפוטרו בחודש יוני 2017 בשל "חילוקי דעות יצירתיים". צילומי הסרט הושלמו באוקטובר 2018 עם רון הווארד כבמאי מחליף. תקציב ההפקה עמד על 275 מיליון דולר שהופכים את הסרט לאחד הסרטים היקרים בהיסטוריה של הקולנוע.

הסרט יצא לאקרנים ב-25 במאי 2018, בגרסאות RealD 3D, IMAX ו-IMAX 3D. הסרט זכה לביקורות משבחות על משחקיהם של ארנרייך וגלובר, סצנות הפעולה והאפקטים הוויזואלים, אך ספג ביקורות שליליות על העלילה הצפויה. הסרט נחשב לסרט מלחמת הכוכבים הראשון שהוגדר ככישלון קופתי לאחר שהכניס 393 מיליון דולר בלבד.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

על כוכב הלכת קורליה, היתומים מחונכים לגנוב על מנת לשרוד. הנאהבים האן וק'ירה מנסים להימלט מציפורני כנופיה מקומית. הם משחדים קצינת מעבר של האימפריה באמצעות קואקסיום גנוב, דלק היפר-חללי נפיץ שמחירו רב בשוק השחור, אך רק האן מצליח להימלט בעוד ק'ירה נלקחת על ידי רודפיהם. האן נשבע לחזור אליה ומצטרף לצי האימפריה כטייס. כשהקצין המגייס שואל לשם משפחתו הוא עונה שהוא לבדו וללא משפחה והקצין מעניק לו את שם המשפחה "סולו" (לבד).

שלוש שנים לאחר מכן, האן מגורש מהאקדמיה לטיס של האימפריה בשל אי ציות ונשלח לשרת כחייל בחיל הרגלים על הכוכב נימבאן. הוא נתקל בחבורת עבריינים עטויה במדי צבא האימפריה בהנהגתו של פורע החוק טוביאס בקט. האן מנסה להונות אותם אך בקט גורם לו להיעצר ולהישלח לתא המעצר על מנת לשמש כמזון לחיה מגזע הווּקים בשם צ'ובאקה. כשהוא מצליח להבין את שפתו של צ'ובאקה האן מצליח לשכנע אותו לשתף עמו פעולה על מנת להימלט. בקט, שמודע ליעילותם וכוחם של גזע הווּקים מחלץ את השניים ומצרף אותם לשורות הכנופיה על מנת לגנוב מטען של קואקסיום על הרכבת "ונדור-1". התוכנית מסתבכת כאשר מופיעים רוכבי הענן בראשותו של אנפיס נסט, כנופיית מבריחים אף הם. במהלך ניסיון השוד שניים מחברי הכנופיה נהרגים: ריו דוראנט ששימש כטייס ואשתו של בקט, ואל. אם לא די בכך במהלך הימלטותם האן משחרר את מטען הקואקסיום להתפוצץ על מנת להישאר בחיים ובכך הם יוצאים משם בידיים ריקות.

בקט חושף שהוא קיבל הוראה לגנוב את הקואקסיום מידי דריידן ווס, עבריין רב-עוצמה בסינדיקט הפשע "שחר אדמדם". האן וצ'ובאקה מתנדבים לעזור לגנוב מטען אחר של קואקסיום על מנת לכסות על המחדל. הם יוצאים לפגוש את דריידן ווס, שם האן פוגש לפתע את ק'ירה, שהמסתבר כי הצטרפה לסינדיקט "שחר אדמדם" ומשמשת כלויטננט בכירה בארגונו של דריידן. האן מציע תוכנית מסוכנת לגנוב קואקסיום לא מזוקק מהמכרות שבכוכב הלכת קסל; ווס מסכים אך מתעקש שק'ירה תצטרף אליהם. היא מובילה אותם אל לאנדו קלריסיאן, מבריחן וטייס שהיא מקווה שישאיל להם את ספינתו, המילניום פלקון, לצורך המסע. האן מאתגר את לאנדו למשחק הימורים בשם "סאבאק", על מנת לזכות בספינתו של לאנדו. לאנדו מרמה ומנצח אך מסכים להצטרף למשימה בתמורה לחלק מהרווחים.

לאחר שהם מגיעים לקסל וחודרים למכרה, הדרואיד של לאנדו, L3-37, מארגנת הפיכה ומרד של העבדים נגד מעסיקיהם במכרה. בבלבול שנוצר, הם גונבים את הקואקסיום אך L3 נהרסת ולאנדו נפצע במהלך בריחתם. בעזרת העלאת מחשב הניווט של L3-37 למערכות הספינה, האן מטיס את המילניום דרך מעבר מסוכן על מנת לעקוף את המצור שהאימפריה מטילה על המכרה בעקבות המרד. הספינה שניזוקה מאוד נוחתת על כוכב הלכת סבארין על מנת לעבד את הקואקסיום.

במהלך עימות עם אנפיס, שעקבה אחרי הצוות מונדור, מתגלה כי היא אישה כאשר לאנדו נמלט עם ספינתו. אנפיס מגלה שהיא והצוות שלה אינם שודדים, אלא מורדים המנסים למנוע מהסינדיקטים והאימפריה מלצבור כוח. האן מזדהה עם מטרותיה ומציע על לעבוד דריידן ווס, אך בקט מזהיר אותו מההשלכות ועוזב. ווס שולח את שומריו להרוג את אנפיס, אך רוכבי הענן מתגברים עליהם, ווס נותר ללא צבא והאן מנסה לקחת עמו את הקואקסיום, אך בקט מופיע והאן מגלה שהלה שיטה בו. בקט לוקח עמו את הקואקסיום ואת צ'ובאקה ונמלט. ק'ירה הורגת את דריידרן ושולחת את האן אחרי בקט. היא עצמה יוצרת קשר עם אדונו של דריידן, מול ומדווחת לו שהמשימה נכשלה ודורשת את מקומו של ווס. היא נמנעת מלדבר על מעורבותו של האן ובמקום זאת מאשימה את בקט.

האן לוכד את בקט ומתעמת איתו, הוא יורה בבקט לפני שזה יורה בו בחזרה. בקט גוסס ומודה שהאן עשה בחירה נבונה. ק'ירה עוזבת את בעוד האן וצ'ובאקה מוסרים את הקואקסיום לידי אנפיס, שמציעה להאן להצטרף למרד נגד האימפריה אך הוא דוחה את ההצעה והיא מעניקה לו קמצוץ מהקואקסיום, מספיק כדי לרכוש לעצמו ספינה משלו. האן וצ'ובאקה מאתרים את לאנדו ומאתגרים אותו לשחק שוב על משחק קלפים ולהמר על המילניום פלקון. האן מנצח לאחר שהוא עולה על התרמית של לאנדו וגונב ממנו את הקלף המנצח משרוולו. יחד עם צ'ובאקה הוא עוזב אל כוכב הלכת טטואין, שם הוא שמע כי יש איזה גנגסטר שמציע עבודה.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "SOLO: A STAR WARS STORY (12A)". British Board of Film Classification. 14 במאי 2018. נבדק ב-26 במאי 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Jeremy Fuster (22 במאי 2018). "'Solo' Aims to Send Memorial Day Box Office Into Hyperspace". TheWrap. נבדק ב-22 במאי 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Zach Johnson (22 במאי 2018). "'Solo: A Star Wars Story: Why Phil Lord and Christopher Miller Were Really Fired". E! News. נבדק ב-22 במאי 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ הבמאים המקוריים, פיל לורד וכריסטופר מילר, פוטרו במהלך הצילומים