דילן רוף

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דילן סטורם רוף
Dylann Storm Roof
לידה 3 באפריל 1994 (בן 30)
קולומביה, קרוליינה הדרומית, ארצות הברית
שם לידה דילן סטורם רוף
מדינה ארצות הברית
השכלה בית הספר התיכון וייט נול (אנ')
חתימה

דילן סטורם רוףאנגלית: Dylann Storm Roof,‏ נולד ב-3 באפריל 1994) הוא רוצח המונים, נאו-נאצי ופעיל ימין רדיקלי אמריקאי המזוהה עם זרם העליונות הלבנה, שביצע את פיגוע הירי בצ'ארלסטון ב־2015, במהלכו רצח תשעה בני אדם ממוצא אפרו-אמריקאי. רוף הורשע בשלושים ושלושה סעיפי אישום פדרליים, ונידון למוות. כיום הוא במאסר בבית הסוהר טרה הוט, בעודו ממתין לביצוע גזר הדין.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דילן סטורם רוף נולד ב-3 באפריל 1994 בקולומביה שבקרוליינה הדרומית, כבן שני לפרנקלין בנט רוף ואמיליה קאוולס. אחותו הגדולה, אמבר, נולדה ארבע שנים לפניו[1]. על אף שטרם לידתו התגרשו הוריו הם שבו להתגורר יחדיו במהלך שנותיו המוקדמות. אביו התפרנס כנגר ואמו כמוזגת. במשך מרבית חייהם התגוררו בני המשפחה בקרוליינה הדרומית, אולם בין השנים 20052008 שהו בפלורידה קיז[2].

קרוביו של רוף תיארו אותו כילד רגיל אשר אהב לבלות עם משפחתו, לשחק במשחקי וידאו, ולבקר מעת לעת בכנסייה. בחלוף השנים, עם זאת, החל הלה להפגין סממנים טורדניים-כפייתיים, פיתח אובססיה כלפי ניקיון וחיידקים, והתעקש לשמור על תספורתו באותה הצורה[3]. בנובמבר 1999, כאשר היה בן חמש, נפרדו הוריו באופן סופי ואביו נישא לפייג' הייסטינגס מאן ולשניים נולדה בת בשם מורגן.[4]. אביו התעלל באשתו החדשה בעקבות התמוטטות העסק שניהל, ובמקרה אחד אף הטיח אותה כלפי הרצפה והכה בראשה בחוזקה. השניים התגרשו כעבור עשר שנים לאחר שחוקר פרטי שאת שירותיו שכר חשף כי מאן בגדה בו עם גבר אחר.

רוף נאלץ לעבור בין שבעה בתי ספר שונים, ביניהם בית הספר התיכון וייט נול (אנ'), בעקבות התדרדרות ציונים. הוא המשיך עד לשנת הלימודים התשיעית בטרם נאלץ להישאר כיתה פעמיים ברציפות, עד שב-2010 נשר מהלימודים באופן סופי. לאחר מכן מצא תעסוקה בעבודות שונות, ביניהן כמעצב נוף, אך את עיקר זמנו בילה בחדרו, בו נהג להתבודד במשך שעות ארוכות מדי יום תוך כדי שצרך סמים ואלכוהול[5], ושיחק במשחקי מחשב[6].

הרגלי השתייה וצריכת הסמים שלו החלו עוד במהלך חטיבת הביניים, אז תפסה אותו אמו לאחר שרכש קנאביס בשווי של כחמישים דולרים, ולא חלף זמן רב בטרם הסתבך הלה עם רשויות החוק. ב-28 בפברואר 2015 נעצר בקניון מרכז קולומביאנה (אנ') לאחר שצוות האבטחה הזעיק את כוחות המשטרה למקום בשל התנהגות חשודה מצדו של רוף, אשר הסתובב במקום בעודו לבוש בבגדים שחורים והפנה שאלות מחשידות כלפי העובדים, כגון מתי החנויות עתידות היו להיסגר ובאיזו שעה התכוונו לעזוב ולשוב לביתם. השוטרים שהגיעו לזירה תישאלו אותו וערכו עליו חיפוש גופני, במהלכו מצאו בכיסיו מספר גלולות של סם מסוג בופרנורפין המשווק בשם סובוקסון, ומשמש לטיפול בהתמכרות לאופיואידים. מאחר שלא החזיק במרשם רפואי מתאים נעצר באשמת החזקת סמים, ונאסר עליו לשוב לאותו הקניון במשך שנה[7]. ב-26 באפריל נעצר שנית לאחר שהפר את האיסור שהוטל עליו וחזר לקניון, והרחקתו מהמקום הוארכה בשלוש שנים נוספות[8].

רוף נקלע לתקרית נוספת ב-13 במרץ אותה שנה, כאשר נחקר בידי המשטרה לאחר שזוהה בידי אחד השוטרים אשר עצר אותו קודם לכן בקניון, בעודו יושב ברכבו בחוסר מעש לצד פארק. השוטר לא היה בתפקיד באותה העת ולכן הזעיק כוח נוסף, אשר ערך חיפוש ברכבו של רוף ובמהלכו נמצאו שש מחסניות לא טעונות וידית אחיזה לנשק מסוג AR-15[9]. כאשר נשאל בנוגע לעניין השיב רוף שרצה לרכוש את הנשק המדובר אולם לא היה ברשותו די כסף על מנת לעשות זאת. לאחר מכן הוא שוחרר לאלתר היות שלא עבר על אף חוק בעצם החזקת הפריטים הללו, ובכל מקרה היה רשאי להחזיק בנשק[10].

פיגוע הירי בצ'ארלסטון[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – פיגוע הירי בצ'ארלסטון (2015)

בשעה 21:05 בליל ה-17 ביוני 2015 התקבלו מספר שיחות טלפון במרכזיית משטרת צ'ארלסטון (אנ') אודות קולות ירי שנשמעו מכיוון הכנסייה האפריקנית מתודיסטית אפיסקופלית עמנואל (אנ')[11]. דילן רוף, אשר תואר בפני המשטרה בידי עדים כגבר לבן בעל שיער בצבע חום, בסביבות גובה של כמטר ושבעים וחמישה סנטימטרים ובגיל עשרים ואחת שנים, נכנס לכנסייה לבוש בסווטשירט אפור ומכנסי ג'ינס בעודו חמוש באקדח מסוג גלוק 41 בעל קליבר של ארבעים וחמישה מילימטרים[12], ופתח באש לעבר קבוצת אנשים אשר שהתה באותה העת בתוך הכנסייה ועסקה בלימוד הביבליה, בטרם נמלט מהזירה. הטבח נמשך בסך הכל כשבע דקות[13].

השיעור שנערך בכנסייה קודם לטבח החל כשעה קודם לכן והשתתפו בו כשלושה עשר אנשים, ביניהם רוף. עם כניסתו למקום הוא התיישב לצדו של קלמנטה פינקני, סנאטור אמריקאי מטעם המפלגה הדמוקרטית, כומר, ואיש דת מוכר אשר השתתף במפגש, והקשיב יחד עם האחרים לכל הנאמר[14]. כאשר החלו המשתתפים להתפלל נעמד רוף במקומו ושלף אקדח מתוך פאוץ' שנשא עמו וכיוון אותו לעברה של אחת הנוכחות, סוזי ג'קסון בת השמונים ושבע. אחיינה, טיוואנסה סנדרס בן העשרים ושש, פנה אליו בניסיון לשכנעו להניח את כלי הנשק, ושאל אותו לפשר מעשיו. רוף ענה, ”אני מוכרח לעשות זאת. אתם אונסים את הנשים שלנו ומשתלטים על המדינה שלנו. אתם חייבים למות”. כאשר חשף בפניהם את כוונתו לרצוח את כולם קפץ סנדרס אל מול דודתו, ג'קסון, במטרה להגן עליה בגופו, ונורה למוות. רוף החל לירות לעבר שאר האנשים תוך כדי שהוא צועק קללות ומילות גנאי גזעניות, ואף נשמע אומר, ”אתם רוצים משהו להתפלל עליו? אני אתן לכם משהו להתפלל עליו!”[15].

שניים מהקורבנות, אמו של סנדרס ואחייניתו בת החמש, שרדו את הטבח לאחר שהעמידו פני מתות על הרצפה[16]. מספר עדויות טענו כי רוף חס על חייה של אישה בשם פולי שפרד, משום שרצה שתספר את מה שאירע לתקשורת. ראשית פנה אליה בשאלה, ”יריתי בך?”, וכאשר ענתה לו בשלילה השיב, ”יופי, כי אנחנו צריכים שמישהו אחד ישרוד, מפני שאני הולך לירות בעצמי, ואת תהיי הניצולה היחידה”[17]. לאחר מכן כיוון את האקדח לראשו ולחץ על ההדק רק כדי לגלות שכל התחמושת שברשותו אזלה. במהלך הטבח טען את נשקו כחמש פעמים בסך הכל.

האירוע גבה את חייהם של תשעה קורבנות בסך הכל, מתוכם שש נשים ושלושה גברים, כולם אפרו-אמריקאים. שמונה מהם מתו בזירת הטבח, והקורבן התשיעי, דניאל סימונס, מת מפציעותיו במרכז הרפואי של אוניברסיטת קרוליינה הדרומית (אנ')[18].

מעצר[עריכת קוד מקור | עריכה]

חקירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הבולשת הפדרלית הכריזה כי החשוד המרכזי בטבח הוא דילן סטורם רוף לאחר שקיבלה מידע מידי אביו ודודו של הלה, אשר זיהו אותו מתמונות מצלמות האבטחה של זירת הירי, אשר שודרו בטלוויזיה. המודיעין שהוביל ללכידתו, עם זאת, הגיע מידי אישה בשם דבי דילס מגסטוניה (אנ'), קרוליינה הצפונית, שהבחינה בו למחרת הטבח בעודו נוהג ברכב שחור מדגם יונדאי אלנטרה בעל לוחיות רישוי של קרוליינה הדרומית, ושלושה דגלים של קונפדרציית המדינות של אמריקה אשר קישטו את הטמבון האחורי שלו, בכביש מדיני מספר שבעים וארבע (אנ')[19].

רוף נעצר בשעה 10:44 בבוקר ה-18 ביוני 2015 בעיר שלבי (אנ') שבקרוליינה הצפונית[20], הנמצאת במרחק משוער של כ-394 קילומטרים מהכנסייה בה אירע הטבח[21]. הוא נחקר בידי סוכנים פדרליים וחשף בפניהם את כוונתו להמשיך במסעו לנאשוויל, טנסי. כאשר הודיעו לו שהטבח גבה את חייהם של תשעה קורבנות נראה הלה מופתע, טען כי האמין שמספר הנספים היה נמוך בהרבה, וציין כי הוא ”מרגיש רע” לגבי כל העניין. בהמשך למדו חוקריו כי תכנן את הטבח במשך כשישה חודשים, במהלכם סקר ובחן היטב את אזור הכנסייה, עד שלבסוף בחר בה בתור היעד המועדף למסע הקטל שלו בעקבות החשיבות ההיסטורית שהחזיקה בעיני התרבות האפרו-אמריקאית.

בהמשך היום הראשון למעצרו נטל רוף את האחריות לביצוע הטבח והודה שקיווה להיות החלוץ בתחילתה של מלחמת גזע לאומית[16]. בנוסף אמר כי כמעט ושב בו מהחלטתו לרצוח את כל הנוכחים בכנסייה לאחר שקיבלו את פניו בנעימות והתייחסו אליו בצורה כה אדיבה, אולם היה מוכרח ”להשלים את משימתו”[15].

האקדח בו השתמש רוף כדי לבצע את הטבח נרכש על ידו בחנות קמעונאות בקולומביה המערבית באמצעות כסף שקיבל לכבוד יום הולדתו[22]. ראש הבולשת הפדרלית דאז ג'יימס קומי מסר כי הרכישה התאפשרה על אף עברו הפלילי של רוף בשל תקלה במערכת בדיקת הרקע של הבולשת[23]. בתגובה, קבע בית המשפט הפדרלי הרביעי לערעורים של ארצות הברית כי ניצולי הטבח ומשפחותיהם יהיו רשאים לתבוע את הממשלה הפדרלית, והפך בכך קביעה של אחד מבתי המשפט התחתונים, אשר קבע כי הממשלה החזיקה בחסינות. המשפחות הגיעו להסדר עם הממשלה בו נקבע כי יקבלו סכום כולל של כשמונים ושמונה מיליון דולרים[24].

עדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

חבריו של רוף העידו כיצד נהג הלה להביע את דעתו אודות פרשות מותם של טרייבון מרטין (אנ')[א] ופרדי גריי[ב], בנוסף לאירועי המחאות הנרחבים שהתקיימו בבולטימור ב-2015 (אנ')[ג], ולעיתים קרובות העיר בכעס כי ”הכושים משתלטים על העולם”[25]. כמו כן סיפר למכריו ולשכניו אודות תוכניות הרצח עליהן חשב, וביניהן מתקפה שהתכוון לבצע בקולג' צ'ארלסטון (אנ') שמעולם לא יצאה לפועל, אולם אמירותיו מעולם לא נלקחו ברצינות[26].

אחת התמונות בחשבון הפייסבוק שלו הציגה אותו לבוש בז'קט עליו נענדו שני סמלי דגלים המזוהים עם תנועת העליונות לבנה, אלו של רודזיה (כיום זימבבואה) ושל דרום אפריקה בתקופת האפרטהייד. בתמונה נוספת נראה יושב על מכסה המנוע של רכבו בעודו מחזיק לוחית רישוי עליה הודבק דגל הקונפדרציה[27]. אחד מחבריו טען כי הביע בפניו את תמיכתו בעניין ההפרדה הגזעית בארצות הברית (אנ') וכן את רצונו להצית מלחמת אזרחים[28].

במקרה אחד החרים חברו של רוף את אקדחו האישי מידיו והחביא אותו במקום מסתור, לאחר שהלה פלט מספר התבטאויות אשר העיקו על ליבו, ביניהן דברי גנאי שהופנו נגד כהי עור ואיומיים עתידים כגון ”מישהו צריך לעשות משהו כדי להציל את הגזע הלבן”[28]. כמו כן נטען כי הכנסייה לא הייתה המטרה הראשונה בה בחר רוף לביצוע הטבח אלא מוסד לימודים אקדמי כלשהו, אך מאחר שחשש כי לא יוכל להיכנס פנימה בשל סידורי האבטחה לבסוף חזר בו מהחלטתו[29].

מנשר[עריכת קוד מקור | עריכה]

אתר אינטרנט תחת שם התחום lastrhodesian.com[ד] אשר הועלה לרשת בידי רוף התגלה לראשונה ב-20 ביוני 2015, כיומיים לאחר מעצרו. על אף שזהות בעליו הוסתרה באופן מכוון כיום לאחר העלאתו, הצליחו רשויות החוק להוכיח כי אכן היה שייך לרוף. האתר הכיל תמונות רבות בהן נראה הלה בעודו מחזיק באקדח ובדגל קונפדרציית המדינות של אמריקה בתנוחות שונות, בנוסף לצילומים של סיסמאות נאו-נאציות כגון שמונים ושמונה[ה] או ארבע עשרה מילים[ו] אשר נכתבו בחול[30]. תמונות מסוימות צולמו באתרי מורשת שונים בקרוליינה הצפונית והדרומית, וכן בסאליבנס איילנד, אשר בעברם הכילו שווקי עבדים או מטעים וחוות שעסקיהם שגשגו הודות לתעשיית העבדות בארצות הברית[31].

הפרט שמשך את תשומת הלב הרבה ביותר מתוך אתרו של רוף, עם זאת, היה מנשר בן כ-2,444 מילים בו תיאר בהרחבה את רעיונות האידאולוגיה אשר דחפה אותו לבצע את הטבח בצ'ארלסטון. המנשר מחולק לשבעה חלקים: הקדמה, שחורים, יהודים, היספנים, אסייתים מזרחיים, פטריוטיות, והסבר[32].

הקדמה[עריכת קוד מקור | עריכה]

החלק הראשון של המנשר אינו נושא כותרת כלשהי, ומורכב משלוש פסקאות בהן מספר רוף אודות חייו הפרטיים, ועל האירועים המכוננים אשר הובילו אותו למצב המחשבתי אותו הוא מכנה בשם ”מודעות גזעית”. לדבריו, לא גדל במשק בית או בסביבה שקידמו את רעיון הגזענות בצורה יוצאת דופן, והייתה זו למעשה פרשת מותו של טרייבון מרטין[א] אשר העירה אותו מתרדמתו.

רק לאחר שהחל לחקור אודות הנושא ואף קרא לעומק את ערך הוויקיפדיה שעסק בעניין הגיע למסקנה כי ג'ורג' זימרמן, השוטר ההיספני אשר ירה למוות בטרייבון מרטין, צעיר כהה עור בן כשבע עשרה, ונשפט בעקבות זאת בגין רצח מדרגה שנייה, היה למעשה חף מפשע. תקרית זו דחפה אותו להמשיך בחיפושיו ברחבי האינטרנט אחר פשעים שבוצעו בידי כהי עור כנגד לבנים, עד שלבסוף נתקל באתר האינטרנט של מועצת האזרחים השמרנים (אנ'), ארגון אמריקאי המזוהה עם תנועת העליונות הלבנה, בו נחשף לחומר קריאה רב אודות ”רציחות ברוטליות של לבנים בידי שחורים”.

בהמשך מביע רוף את תדהמתו מהרעש התקשורתי הרב בו זוכות פרשות פשע בהן כהי עור הם הקורבנות, כאשר, לטענתו, מאות פרשות אחרות שבמרכזן אנשים לבנים הם מושא הפגיעה, מוסתרות לחלוטין מעיני הציבור. דרך הנושאים הללו המשיך ללמוד אודות משבר המהגרים באירופה, וכן לגבי דבר אותו הוא מכנה בשם ”הבעיה היהודית”.

שחורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

החלק השני, העוסק באוכלוסיית כהי העור, הוא הארוך והמפורט ביותר מבין כל חלקי המנשר. הסיבה לכך, מסביר רוף, היא שמצא לנכון לעסוק בקבוצת האנשים עמה צבר את הניסיון הרב ביותר, אשר לטענתו גם מהווה את הבעיה הכי משמעותית הניצבת בפני הציבור האמריקאי בעת המודרנית. הוא פותח את הפרק במתן הסבר עבור מושג המודעות הגזעית בו השתמש קודם לכן, אשר פירושו, לדבריו, הוא בחינת המציאות והאירועים המתרחשים בה ביחס למשמעותם הגזעית:

כושים הם מטומטמים ואלימים. אך בעת ובעונה אחת הם גם מחזיקים ביכולת להיות מאוד ערמומיים. אנשים שחורים מסתכלים על הכל דרך עדשה גזעית. זו המשמעות של מודעות גזעית, כלומר לבחון את כל מה שקורה דרך עדשה גזעית. הם תמיד חושבים על עצם היותם שחורים. זו חלק מהסיבה שהם נפגעים בקלות כה רבה, וחושבים שדברים מסוימים נאמרו בגזענות כלפיהם, אפילו כאשר האדם הלבן שמולם אינו חושב על גזע. הסיבה המלאה כוללת גם את ההסתה היהודית של הגזע השחור. אנשים שחורים הופכים למודעים גזעית כמעט מרגע לידתם, כאשר מרבית האנשים הלבנים אינם חושבים כלל על נושא הגזע בחייהם היומיומיים. כאן נמצאת הבעיה שלנו. אנחנו צריכים לעשות זאת, וחייבים לעשות זאת.

המקור באנגלית
Niggers are stupid and violent. At the same time they have the capacity to be very slick. Black people view everything through a racial lense. That's what racial awareness is, its viewing everything that happens through a racial lense. They are always thinking about the fact that they are black. This is part of the reason they get offended so easily, and think that some things are intended to be racist towards them, even when a white person wouldn't be thinking about race. The other reason is the jewish agitation of the black race. Black people are racially aware almost from birth, but white people on average don't think about race in their daily lives. And this is our problem. We need to and have to.
המנשר של דילן רוף

בהמשך טוען רוף כי החברה האנושית אחראית להטמעת תסביך עליונות באנשים לבנים ותסביך נחיתות באנשים שחורים, באמצעות מערכת החינוך ומוסדות הלימוד שברשותה. הדבר בא לידי ביטוי פעמים רבות בתקשורת, כאשר כהי עור אינם נענשים בחומרה כה רבה עבור פשעיהם כמו שאר האנשים. הדבר דומה, לטענתו, לתרחיש בו אדם מתעלל בכלב. רוב בני האדם, יש להניח, יחושו חמלה ועצב כלפי סבלו של בעל החיים חסר הישע, אולם במצב הפוך, בו הכלב ינשך בחוזקה את האדם, התחושות שיתעוררו במי שיצפה בכך מהצד לא יהיו חזקות באותה מידה כמו בתרחיש הראשון, משום שכלבים נחשבים לנחותים מבני אדם. אותה אנלוגיה מקבילה גם לכהי עור, טוען רוף, וזו הסיבה שהם זוכים להקלות כה רבות מצד החברה ומערכת המשפט, ומצליחים להתחמק מידי הצדק.

הפסקאות הבאות מטילות ספק במספר תרחישים היסטוריים, אשר לטענתו של רוף נחשבים למוסכמויות עליהן אין עוררין: על כך שכהי העור ספגו התעללות מידי האדם הלבן במשך מאות שנים, שאבותיו של כל אדם לבן בארצות הברית של המאה ה-21 היו סוחרי עבדים בעת כזו או אחרת, ושהפרדה גזעית כדוגמת מדיניות האפרטהייד היא רוע שנועד לדכא בני אדם. רוף כותב כי הוא מייחל לכך שהקונצנזוס המדובר אכן היה אמיתי, משום שבצורה זו המצב החברתי הקיים בין האדם הלבן לבין האדם השחור בארצות הברית היה הופך לנסבל בעיניו, אך לא כך הדבר, לצערו, משום שהוא מבוסס על שקרים היסטוריים. רוף ממשיך לנקוב באמירות הנראות בעיניו כשקרים, מציין כי קרא מאות עדויות של עבדים כהי עור, ועובר לדון אודות נושא ההפרדה הגזעית, אשר לדבריו נועד, למעשה, להגן על האדם הלבן:

הפרדה גזעית לא הייתה דבר רע. היא הייתה אמצעי הגנה. הפרדה גזעית לא נועדה כדי להחזיק במקום את הכושים, אלא על מנת להגן עלינו מפניהם. אני מתכוון לכך במספר דרכים. לא רק שהיא הגנה עלינו מפני הצורך לבוא איתם במגע, ומפני האפשרות כי הם יפגעו בנו בצורה פיזית, אלא גם מהסכנה שאנו נתדרדר לרמה שלהם. שילוב גזעי לא הוביל לשום דבר, למעט גרירתו של האדם הלבן לרמת המחייה הברוטאלית של בעלי החיים. הדוגמה הטובה ביותר לכך היא, כמובן, בתי הספר.

המקור באנגלית
Segregation was not a bad thing. It was a defensive measure. Segregation did not exist to hold back negroes. It existed to protect us from them. And I mean that in multiple ways. Not only did it protect us from having to interact with them, and from being physically harmed by them, but it protected us from being brought down to their level. Integration has done nothing but bring whites down to level of brute animals. The best example of this is obviously our school system.
המנשר של דילן רוף

בעיה נוספת עליה רוף מתלונן היא הגירתן של משפחות לבנות אל הפרוורים שבקצוות הערים, הרחק ממרכזי המטרופולין הצפופים, על מנת להתרחק מאזורים המאוכלסים בכהי עור. התנהגות זו מסתמנת בעיניו כתבוסתנית וחלשה, כשקר שאנשים מספרים לעצמם בניסיון להתכחש לדבר שאחריו הם באמת מחפשים, קרי אחר דרך ”להתרחק מכושים ומיעוטים אחרים”.

רעיון נוסף הנתפש בעיניו של רוף כגרוע באותה מידה כמו הבריחה לפרוורים הוא החזית הצפון מערבית (אנ'), קונספט המעודד הגירה המונית של אנשים לבנים לחלק הצפון מערבי של ארצות הברית במטרה להקים מדינה ארית. רעיונות אלו נובעים, לטענתו, מהאמונה השגויה כי ניצחונו של האדם הלבן במלחמת הגזע הוא אבוד מראש, וזאת בשל מספריהם הגדולים של כהי העור. הוא מצביע על כך שהן בתקופת העבדות בארצות הברית והן במהלך האפרטהייד בדרום אפריקה עלה מספרם של כהי העור על זה של הלבנים פי כמה וכמה.

הפרק תם בשלילת הדמיון שבין האדם הלבן לבין האדם השחור, ”כל מי שחושב שלבנים ושחורים יכולים להיראות כה שונים מבחוץ אך באופן פלאי להיות אותו הדבר מבפנים, שוגה באשליות”. התכונות הדומיננטיות ביותר אצל כהי העור, קרי מנת משכל נמוכה, חוסר שליטה בדחפים, ורמות גבוהות של טסטוסטרון, יוצרות מצב אותו מכנה רוף בשם ”מתכון להתנהגות אלימה”. עצם העובדה שלבנים ושחורים יכולים להתרבות זה עם זה שקולה, לדעתו, לסוסים וחמורים אשר יכולים להפיק פרדים בשל קרבתם הגנטית. הפסקה האחרונה עוסקת בנשים לבנות אשר נפלו קורבן לנישואים בין-גזעיים או כאלו אשר שכבו עם כהי עור. רוף טוען כי יש להימנע מהפגנת זלזול וכעס כלפיהן, משום שהתנהגות שלילית מהסוג הזה לא תעזור להציל אותן מהגורל המר אליו נפלו.

יהודים[עריכת קוד מקור | עריכה]

החלק השלישי, הנוגע ליהודים, הוא קצר יחסית ומכיל שתי פסקאות בלבד. רוף טוען כי מרבית היהודים האמריקאים והאירופאים משתייכים לגזע הלבן, ושהבעיה העיקרית אינה מצויה בדמם, אלא בזהותם. לדבריו, היהודים עובדים אחד עם השני כדי להרכיב רשת ענקית וחידתית שאת פשרה הוא אינו מסוגל להבין, וכינה אותם בשם אניגמה.

בשונה מלאומנים לבנים רבים, אני מאמין כי מרבית היהודים האמריקאים והאירופאים הם לבנים. לדעתי הבעיות עם היהודים אינן מצויות בדמם, אלא בזהותם. אני חושב שאם נוכל להשמיד את הזהות היהודית, הם לא יהוו בעיה רצינית במיוחד. הבעיה היא שיהודים נראים כמו לבנים, ובמקרים רבים הם אכן לבנים, אך הם עדיין רואים את עצמם בתור מיעוט. ממש כמו כושים, מרבית היהודים תמיד חושבים על עצם העובדה שהם יהודים. בעיה נוספת היא שהם מקיימים רשת זה עם זה. אם נצליח בדרך כלשהי לצבוע כל יהודי בכחול למשך עשרים וארבע שעות, אני חושב שהדבר יוביל להתעוררות המונית, מפני שרק אז יוכלו כולם לראות באופן ברור את מה שקורה בעולם. אינני מתיימר להבין מדוע היהודים עושים את מה שהם עושים. היהודים הם אניגמה.

המקור באנגלית
Unlike many white nationalists, I am of the opinion that the majority of american and european jews are white. In my opinion the issues with jews is not their blood, but their identity. I think that if we could somehow destroy the jewish identity, then they wouldn't cause much of a problem. The problem is that jews look White, and in many cases are White, yet they see themselves as minorities. Just like niggers, most jews are always thinking about the fact that they are jewish. The other issue is that they network. If we could somehow turn every jew blue for twenty four hours, I think there would be a mass awakening, because people would be able to see plainly what is going on. I don't pretend to understand why jews do what they do. They are enigma.
המנשר של דילן רוף

היספנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

החלק הרביעי עוסק בקצרה בהיספנים, קרי מגוון האוכלוסיות שהיגרו מאמריקה הדרומית לארצות הברית, ובייחוד מקסיקנים. רוף מבדיל בין היספנים טובים לרעים, וטוען כי חלקם עשויים להיות לבנים לחלוטין. לדבריו, היספנים לבנים הם אלו שמרכיבים את האליטה במדינות לטיניות רבות, וכי ישנם ”אנשים בעלי דם לבן” שראוי להציל באורוגוואי, ארגנטינה, צ'ילה, ואפילו ברזיל. הפרק תם במשפט, ”למרות כל זאת, הם עדיין האויבים שלנו”.

אסייתים מזרחיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

החלק החמישי והקצר ביותר עוסק בגזעי מזרח אסיה. רוף פותח את דבריו בהבעת כבוד כלפי גזעי האנשים הללו, וטוען כי במידה והאדם הלבן ייכחד הם עדיין יוכלו לקחת עמם מורשת לבנה כלשהי. האסייתים, לדבריו, הם אנשים מאוד גזעניים מטבעם, והוא אינו שולל ברית אפשרית בינם לבין האדם הלבן.

פטריוטיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

החלק השישי עוסק בשנאתו של רוף כלפי הצביעות של רגש הפטריוטיות האמריקאי, אותו הוא מכנה בתור בדיחה, וממשיך לתאר את תיעובו כלפי מראהו של הדגל האמריקאי. לטענתו, האמריקאים מעמידים פנים כי יש להם דבר מה להתגאות בו בזמן שאנשים לבנים נרצחים באופן יומיומי ברחובות, וכי עליהם להתחיל להגן על הגזע הלבן במקום להילחם עבור היהודים.

הסבר[עריכת קוד מקור | עריכה]

החלק השביעי והאחרון המסיים את המנשר שימש את רוף עבור הצדקותיו הסופיות לטבח בצ'ארלסטון. הוא מסביר מדוע בחר בצ'ארלסטון עבור הטבח, ומתלונן על כך שחוסר פעולה מוחלט מצד ארגונים אחרים כגון גלוחי הראש או הקו קלוקס קלאן דחף אותו להיות זה שנבחר לעשות זאת:

אין לי ברירה. אינני נמצא בעמדה בה אוכל להיכנס לבדי לגטו כדי להילחם. בחרתי בצ'ארלסטון משום שזו העיר בעלת המורשת הארוכה ביותר במדינה, ובעת מסוימת היא גם החזיקה ביחס הגדול ביותר של שחורים אל מול לבנים. אין לנו גלוחי ראש, לא קו קלוקס קלאן, אף אחד לא עושה שום דבר חוץ מלדבר על כך באינטרנט. בכן, מישהו חייב להיות אמיץ מספיק בשביל לקחת את העניין הזה לעולם האמיתי, ואני מניח שזה מוכרח להיות אני.

המקור באנגלית
I have no choice. I am not in the position to, alone, go into the ghetto and fight. I chose Charleston because it is the most historic city in my state, and at one time had the highest ratio of blacks to whites in the country. We have no skinheads, no real KKK, no one doing anything but talking on the internet. Well, someone has to have the bravery to take it to the real world, and I guess that has to be me.
המנשר של דילן רוף

הפסקה האחרונה מלמדת כי המנשר פורסם ככל הנראה זמן קצר לפני הטבח, מפני שרוף מתנצל על כך שכתב אותו בזריזות וייתכן כי חלק ממחשבותיו המוצלחות ביותר אבדו לנצח בשל כך[ז]. הוא מצטט שני סרטים: ”אני רואה את כל הדברים הללו שקורים מסביב, ואני לא רואה אף אחד שעושה משהו בנוגע אליהם. זה מרגיז אותי” מאמריקה איקס העוסק בגזענות בארצות הברית, וכן ”אפילו אם חיי שווים פחות מגרגיר חול, אני רוצה להשתמש בהם לטובת החברה” מהסרט האהוב עליו, הימיזו (אנ').

משפט[עריכת קוד מקור | עריכה]

בערב ה-18 ביוני 2015 ויתר רוף על זכויות הסגרתו, אשר מנעו עד לאותה העת את העברתו מקרוליינה הצפונית, בה נעצר, לקרוליינה הדרומית, בה ביצע את הטבח. הוא הועבר למתקן הכליאה שריף אל קאנון בצפון צ'ארלסטון (אנ'), שם נכלא בתא הסמוך לזה של אסיר בשם מייקל סלייגר, שוטר לשעבר אשר הורשע ברצח מדרגה ראשונה בפרשת מותו של וולטר סקוט (אנ')[33]. מאחר שחלק מסעיפי האישום שהועלו נגדו הוגדרו בידי החוק כאישומים פדרליים, נאלץ רוף להישפט פעמיים, הן במשפט פדרלי והן במשפט מדיני, ובכך הפך לאדם הראשון בהיסטוריה של ארצות הברית שעמד בפני גזר דין אפשרי של עונש מוות בכל אחד מהם.

המשפט הפדרלי[עריכת קוד מקור | עריכה]

התובעת הכללית של ארצות הברית דאז לורטה לינץ' הצהירה ב-22 ביולי 2015 כי חבר מושבעים גדול הגיש שלושים ושלושה אישומים פדרליים כנגד רוף, ביניהם שנים עשר בשל פשעי שנאה כנגד קורבנות כהי עור, שנים עשר נוספים בשל פגיעה בחופש הדת, ותשעה אחרים בשל שימוש בכלי ירי במטרה לרצוח[34]. רוף טען לחפות מפשע בגין כל האישומים ב-31 ביולי בעצתו של עורך דינו, דייוויד ברוק (אנ'). תחילה רצה להודות באשמה, אולם ברוק טען כי לא יהיה זה דבר מושכל לעשות בטרם תחשוף הפרקליטות את כוונותיה בנוגע לדרישת עונש המוות בשל האישומים שהוגשו נגדו, היות ששמונה עשר מתוך שלושים ושלושה מהם העניקו לתביעה את היכולת לבקש את הוצאתו להורג בגינם[35]. מחלקת המשפטים של ארצות הברית הודיעה ב-24 במאי 2016 כי אכן תדרוש את עונש המוות, ובכך הפך רוף לאדם הראשון בהיסטוריה האמריקאית שעמד בפני עונש מוות מדיני ופדרלי בו זמנית[36].

שימועים קדם משפטיים רבים נערכו כדי לדון בעתירות השונות שהגישו שני הצדדים. ב-9 ביוני 2016 הגישו עורכי דינו של רוף עתירה לבית המשפט בניסיון למנוע מינוי של חבר מושבעים, כך שהמשפט ינוהל על ידי שופט אחד בלבד אשר יקבע בעצמו האם רוף אשם או חף מפשע, ובמידה ויורשע יקבל סמכות מלאה בדבר מתן גזר הדין[37]. ב-2 באוגוסט הגישו עתירה נוספת בה נטען כי החוקים הפדרליים שהכתיבו את עונש המוות הם מנוגדים לחוקת ארצות הברית[38]. תגובת הפרקליטות כנגד העתירה הוגשה ב-22 באוגוסט. התובעים הפדרליים הודיעו ב-23 באוגוסט על כוונתם לזמן מספר מומחים שיעידו במשפט, ביניהם כאלו שהיו בקיאים בנושאי הלאומנות והעליונות הלבנה. המסמכים שהגישו באותו היום רמזו גם על קיומן של ראיות מכריעות כנגד רוף[39].

השופט המחוזי ריצ'רד גרגל (אנ') הורה ב-31 באוגוסט על קיומו של שימוע שייערך בדלתיים סגורות ב-1 בספטמבר, בו תתקבלנה החלטות לגבי קבילותן של מספר ראיות ”אשר עשויות להתפוצץ” בתיק כנגד רוף. גרגל הסביר את החלטתו, ”מה שיש לנו פה הוא אחד מאותם מקרים נדירים בהם זכותו של הנאשם למשפט הוגן הנגזרת מהתיקון השישי גוברת על זכויותיהם של הציבור ושל העיתונות לדעת אודות המתרחש, הנגזרות מהתיקון הראשון. זו תקופה רגישה ביותר במהלך המשפט כולו, ופרסום מטעה עשוי לפגוע בתהליך בחירת חבר המושבעים ולהפוך את ברירתם של מועמדים הוגנים ואובייקטיבים למאתגר במיוחד”[40].

התובעים הפדרליים הגישו עתירה נוספת ב-6 בספטמבר בה ביקשו מבית המשפט לאסור על עורכי דינו של רוף לבקש רחמים מחבר המושבעים במהלך שלב גזר הדין במידה והלה יימצא אשם, משום שלדבריהם תקבל ההגנה די הזדמנויות להציג ראיות שיוכלו לשנות את דעתם של המושבעים במהלך המשפט[41]. למחרת ביקשו להכיר מספר תרשימים כראיות חדשות, וביניהם ציר זמן של הטבח והחקירה העוקבת אשר נבנה בידי אחד הסוכנים הפדרליים שחקר את הירי באופן ישיר[42].

תהליך בחירת חבר המושבעים אמור היה להתחיל ב-26 בספטמבר[43], אולם נדחה בידי השופט גרגל ב-8 בנובמבר ל-21 בנובמבר[44], ופעם נוספת ב-14 בנובמבר ל-28 בנובמבר. מאגר המועמדים הכיל כשלושת אלפים אנשים, מתוכם נבחרו כשנים עשר מושבעים, בנוסף למספר חלופיים. במהלך אותו החודש הורה השופט גם על קיום הערכת כשירות עבור רוף אשר נקבעה ל-16 בנובמבר ונועדה לבדוק האם היה מסוגל לעמוד למשפט, אולם היא נדחתה ל-17 בנובמבר ולאחר מכן ל-21 בנובמבר[45]. ב-25 בנובמבר הוכרז כי רוף נמצא כשיר לעמוד למשפט[46]. כעבור שלושה ימים אישר שופט פדרלי את העתירה שהגיש, בה ביקש לייצג את עצמו[47]. ב-4 בדצמבר, עם זאת, שלח רוף פתק שכתב במו ידיו לגרגל, בו ביקש שיאשר לו להשיב את עורכי דינו עבור שלבי המשפט הראשונים, בקשה לה גרגל הסכים למחרת היום[48].

המשפט החל לבסוף ב-7 בדצמבר[49], עם חבר מושבעים שהורכב משתי נשים שחורות, תשע נשים לבנות, גבר שחור אחד, וגבר לבן אחד. במהלך היום הראשון בו מסרה אחת הניצולות את עדותה בנוגע לטבח, התמוטטה אמו של רוף בתוך בית המשפט לאחר שקיבלה התקף לב[50]. בימים הבאים הוצגו בפני חבר המושבעים צילומי חדר החקירות בו נחקר רוף בידי סוכנים פדרליים לאחר מעצרו, בהם נראה צוחק בזמן שהודה כי רצח תשעה אנשים בכנסייה. כמו כן ציין כי שתה מעט אלכוהול לפני שהגיע למקום[51]. ב-15 בדצמבר, לאחר דיון שארך כשעתיים, מצא חבר המושבעים את רוף אשם בכל שלושים ושלושה סעיפי האישום[52].

במהלך שימוע שנערך ב-28 בדצמבר הודיע רוף כי ימשיך לשלב גזר הדין ללא עורכי דינו, אף על פי שהשופט הזהיר אותו כי אין זה דבר מושכל לעשות. כמו כן מסר רוף כי אין בכוונתו לזמן עדים או להציג ראיות כלשהם העשויים לסייע לו להימנע מעונש המוות[53]. שימוע נוסף נערך בדלתיים סגורות ב-3 בינואר 2017 בנוגע לכשירותו של רוף לעמוד למשפט בעקבות עתירה חתומה שהוגשה בידי צוות ההגנה לידיו של השופט בלבד[54]. העתירה נדחתה בתום דיון ארוך, שבסיומו הכריז גרגל על כשירותו המלאה של רוף[55]. ביום האחרון למשפט, ה-10 בינואר, המליץ חבר המושבעים על מתן עונש המוות, ורוף נידון למוות באמצעות זריקת רעל[56].

המשפט המדיני[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוף הורשע בתשעה אישומי רצח ובאישום אחד של החזקת כלי נשק במהלך ביצוע פשע אלים ב-19 ביוני 2016, והופיע לראשונה בפני בית המשפט בהמשך אותו היום מתוך מקום מעצרו באמצעות שיחת וידאו[57]. במהלך השימוע שוחחו עמו ניצולי הטבח ובני משפחותיהם של הנספים, ואמרו לו כי הם ”מתפללים עבור נשמתו” וסולחים לו על מעשיו[58]. מושלת מדינת קרוליינה הדרומית, ניקי היילי, קראה לתביעה לדרוש את עונש המוות עבורו[59].

השופט שנבחר עבור משפטו של רוף, ג'יימס "סקיפ" גוסנל ג'וניור, עורר תרעומת רחבה במהלך השימוע לאחר שאמר כי ”ישנם קורבנות גם במשפחתו של האיש הצעיר הזה, אף אחד מעולם לא היה משליך אותם לתוך המערבולת אליה הם נזרקים כעת”[60], בטרם קבע את מחיר ערבות השחרור של רוף בסכום של כמיליון דולרים עבור סעיף החזקת הנשק[61], על אף שטען בהמשך כי אין זה בסמכותו לאשר ערבות נוספת בגין אישומי הרצח.

שלושה סעיפי אישום נוספים בגין ניסיון רצח הוגשו נגד רוף ב-7 ביולי, כל אחד מהם עבור ניצול אחר אשר שרד את הירי[62]. צו איסור פרסום זמני הוצא בידי שופט ב-14 ביולי בעקבות הופעתו של מכתב פרי ידיו של רוף באתר מכירות פומביות[63]. כמה מהוראות הצו הוסרו ב-14 באוקטובר לאחר שמספר קבוצות וביניהן בני משפחות הקורבנות ביקשו לאשר את הפצתם של תרשימי שיחות הטלפון למשטרה שדיווחו אודות הירי, בנוסף למסמכים אחרים[64].

השופט ג'וליוס קרנס ניקולסון (אנ') קבע ב-16 ביולי את תאריך תחילת משפטו של רוף ל-11 ביולי 2016. כעבור מספר ימים הורה בית המשפט לרוף לספק דוגמאות של כתב ידו לגורמי החקירה, זאת בעקבות מספר ראיות בדמות פתקים ורשימות שנתפסו עליו במהלך מעצרו, וכן במספר מקומות נוספים, והצורך שהתעורר בדבר זיהוי האדם שכתב אותם[65].

התובעת המחוזית סקרלט וילסון מסרה ב-3 בספטמבר כי תבקש את עונש המוות עבור רוף מאחר שיותר משני אנשים נרצחו במהלך הטבח. בתגובה, הודיע רוף ב-16 בספטמבר כי יהיה מוכן להודות באשמת כל סעיפי האישום בתנאי שהפרקליטות תחליף את בקשתה לעונש המוות במאסר עולם ללא שחרור מוקדם[66].

תאריך המשפט נדחה במהלך חודש אפריל 2016 ל-17 בינואר 2017[67], ובהמשך נדחה שוב לתאריך לא ידוע[68]. תהליך בחירת חבר המושבעים נדחה אף הוא[69]. המשפט החל לבסוף ב-10 באפריל 2017, במהלכו הודה רוף באשמה בגין תשעה אישומי רצח ונידון למאסר עולם ללא אפשרות לשחרור מוקדם[70]. במכתב שמסרה לידי משפחות הקורבנות, כתבה התובעת, וילסון, כי עסקת הטיעון נועדה להוות מעין ”פוליסת ביטוח” במקרה שעונש המוות שנגזר עליו במהלך המשפט הפדרלי יבוטל בעתיד, כך שבכל מקרה יישאר כלוא בבית הסוהר למשך שארית חייו[71].

ערעורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערעורו הראשון של רוף כנגד עונש המוות הוגש לבית המשפט הפדרלי הרביעי לערעורים של ארצות הברית בסביבות ינואר 2020, במסגרת תמליל בן כ-321 עמודים שהגישו עורכי דינו, ובו נטען כי עצם העובדה שייצג את עצמו במהלך שלב גזר הדין במשפטו הפדרלי מנעה מחבר המושבעים לקבל מידע מכריע אודות החולי הנפשי ממנו סבל. אחד התקדימים המשפטיים הבולטים שהופיעו בעתירתם הוא המקרה המפורסם של אינדיאנה נ' אדוארדס (אנ'), המתאר מצב בו שופט עשויים לכפות על נאשם הלוקה בנפשו ייצוג משפטי של עורך דין[72].

כחלק מתהליך הערעור טענו עורכי דינו של רוף ב-25 במאי 2021 כי הוא ”מנותק מהמציאות יתר על המידה” מכדי שיוכל לייצג את עצמו משפטית, בנוסף לכך שנמצא על הספקטרום הסכיזופרני וגילה סממנים של אוטיזם קל, חרדות ודיכאון. לדבריהם, לא גילה רוף שמץ של עניין או אכפתיות בגזר הדין שהוטל עליו, מאחר שהאמין כי כוח של לאומנים לבנים יבוא להצלתו ויחלץ אותו מבית הסוהר לאחר שמלחמת הגזע תפרוץ. כמו כן טענו כי הלה ניסה להסתיר את מצבו הנפשי במהלך המשפט[73].

חבר השופטים המשולש דחה את ערעורו של רוף פה אחד ב-25 באוגוסט אותה שנה, ותמך בהמשך עונש המוות שנגזר עליו. הם תיארו את החלטתם בתמליל בן מאה וארבעים ותשעה עמודים שבסופו כתבו כי, ”אף מקרה משפטי או ניתוח זהיר של חוקים ותקדימים אינם יכולים לתפוש את מלוא הזוועה שנגרמה בשל מעשיו של רוף. פשעיו מחייבים כי יקבל את העונש החמור ביותר שביכולתה של החברה להטיל”[74]. עורכי דינו של רוף ערערו על החלטת השופטים בפני בית המשפט, אולם ב-24 בספטמבר אותה שנה נדחה ערעורם בטענה כי על עתירותיהם לבוא מחדש בפני מערכת בתי המשפט לערעורים[75].

צוות ההגנה של רוף מסר לתקשורת ב--2 במרץ 2022 כי עתר לבית המשפט העליון של ארצות הברית על מנת שיפתור את הסכסוך שהתפתח בין רוף לבין עורכי דינו בדבר קו הגנת אי השפיות בו ביקשו להשתמש. רוף פיטר את עורכי דינו בניסיון למנוע מהם להציג אותו כלוקה בנפשו, אך לטענתם בית המשפט היה צריך לאפשר להם להמשיך בעבודתם[76]. בית המשפט העליון סירב להגיב לעתירה, ובשל כך היא נדחתה ב-11 באוקטובר אותה שנה[77].

מאסר[עריכת קוד מקור | עריכה]

תקיפה בתא המעצר[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך שהותו בתא בית המעצר של מחוז צ'ארלסטון בזמן שנמשך משפטו, נקלע רוף לקטטה ב-4 באוגוסט 2016 לאחר שעציר נוסף תקף אותו. הוא ספג מספר חבלות בפניו ובגופו, אולם לא נפצע באופן רציני, ושב חזרה לתאו כעבור זמן מה לאחר שנבדק בידי חובש. התוקף זוהה בהמשך בתור דוויין מריון סטפורד בן העשרים וחמש, עציר אפרו-אמריקאי שהמתין באותה העת למשפטו באשמת תקיפה מדרגה ראשונה ושוד מזוין. סטפורד הצליח לעזוב את תאו ולעבור דרך דלת פלדה בטרם ירד בגרם מדרגות שהוביל ליחידת המשמורת של הכלא, שם מצא את רוף יושב לבדו בתאו לאחר ששני הסוהרים שהשגיחו עליו עזבו את המקום, כאשר אחד יצא להפסקתו והשני נקרא למלא משימה אחרת[78]. עורכי דינו של רוף הודיעו כי אין בכוונתם להגיש אישומים או לתבוע את התוקף, אשר שוחרר בערבות של כמאה אלף דולרים למחרת היום, כשמונה עשר חודשים לאחר שנכלא לראשונה[79].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כתבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • המנשר של דילן רוף, אתר הרודזי האחרון, אורכב מהמקור ב-20 ביוני 2015. (באנגלית)

מסמכים משפטיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

תיקים משטרתיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אבחנות ופרופילים[עריכת קוד מקור | עריכה]

תקשורת ישראלית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביאורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 פרשת מותו של טרייבון מרטין (אנ') הייתה אירוע תקשורתי שהתרחש ב-26 בפברואר 2012 והסעיר את ארצות הברית, במהלכו ג'ורג' זימרמן, שוטר היספני בן כעשרים ושמונה, ירה למוות בטרייבון מרטין, צעיר אפרו-אמריקאי בן כשבע עשרה, לאחר שהלה פצע אותו במאבק אלים שהתנהל בין שניהם. זימרמן הואשם ברצח מדרגה שנייה אולם זוכה בידי חבר המושבעים בתום משפטו, לאחר שטען להגנה עצמית.
  2. ^ פרשת מותו של פרדי גריי (אנ') הייתה אירוע תקשורתי שהתרחש ב-12 באפריל 2015 והסעיר את ארצות הברית, במהלכו נעצר פרדי קרלוס גריי ג'וניור, צעיר אפרו-אמריקאי בן כעשרים וחמש. במהלך שהותו בתא המעצר המשטרתי, ספג גריי פציעות אנושות בגינן נאלצו השוטרים הנוכחים לפנות אותו לבית החולים, שם מת מפציעותיו ב-19 באפריל. במהלך החקירה העוקבת נעצרו שישה מהשוטרים שהיו מעורבים בתקרית, כאשר נגד שלושה מהם הוגשו אישומים בגין הריגה, ונגד שוטר נוסף הוגש אישום בגין רצח מדרגה שנייה. כל השוטרים זוכו לבסוף.
  3. ^ מחאות בולטימור (אנ') היו סדרת הפגנות אלימות שהתקיימו בבולטימור, מרילנד, החל מה-18 באפריל 2015 בעקבות פרשת מותו של פרדי גריי, צעיר אפרו-אמריקאי שמצא את מותו לאחר שנעצר בידי כוחות המשטרה מספר ימים קודם לכן.
  4. ^ פירוש שם האתר last rhodesian הוא הרודזי האחרון, מתוך התייחסות למדינת רודזיה בה שלט מיעוט של אנשים לבנים על פני אוכלוסייה גדולה יותר של כהי עור.
  5. ^ בתרבות הנאו-נאצית משמש המספר 88 כקוד לביטוי הייל היטלר ולהצדעה במועל יד, משום שהאות האנגלית H היא השמינית באלפבית הלטיני כך שעל ידי הופעתה פעמיים ברציפות מתקבל רצף האותיות HH המשמש כראשי תיבות של הביטוי Heil Hitler.
  6. ^ ארבע עשרה מילים הוא שם קוד למשפט ”We must secure the existence of our people and a future for White Children” שפירושו ”אנו מחויבים להבטיח את המשך קיומו של עמנו, ועתיד עבור ילדים לבנים” המורכב מארבע עשרה מילים ומשמש לעיתים קרובות קבוצות של נאו-נאצים ותומכים אחרים בכוח לבן ועליונות לבנה.
  7. ^ תיעודי השרת בו אוחסן האתר של רוף הצביעו על כך שנערך בפעם האחרונה בשעה 16:44 ב-17 ביוני 2015, דבר המוכיח כי פרסם את המנשר מספר שעות לפני שביצע את הטבח.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ המפגע מצ'ארלסטון דילן רוף גדל בבית שנהרס בשל אלימות משפחתית, ניו יורק דיילי ניוז, ג'ינג'ר אדמס אוטיס, פורסם במקור ב-22 ביוני 2015, אורכב מהמקור ב-2 בפברואר 2023. (באנגלית)
  2. ^ עברו של דילן רוף חושף בעיות בבית משפחתו ובבית הספר, הניו יורק טיימס, ניקיטה סטיוארט, פרנסס רובלס, פורסם במקור ב-16 ביולי 2015, אורכב מהמקור ב-20 ביולי 2015. (באנגלית)
  3. ^ חייו של החשוד מצ'ארלסטון חושפים דרך המובילה לרדיקליות, אסושייטד פרס, ג'ון מון, מיץ' וייס, פורסם במקור ב-27 ביוני 2015, אורכב מהמקור ב-19 ביוני 2023. (באנגלית)
  4. ^ אחותו של דילן רוף, המפגע מצ'ארלסטון, נעצרה לאחר פרסום הודעה מאיימת ברשת החברתית, הרדיו הציבורי הלאומי, סקוט ניומן, פורסם במקור ב-15 במרץ 2018, אורכב מהמקור ב-2 באוגוסט 2019. (באנגלית)
  5. ^ בלעדי: פרטים מדויקים יותר לגבי המפגע החשוד מצ'ארלסטון דילן רוף, The State (אנ'), אברי וילקס, ג'ון מונק, האריסון קהיל, פורסם במקור ב-21 בספטמבר 2015, אורכב מהמקור ב-30 בנובמבר 2022. (באנגלית)
  6. ^ דילן רוף: עבירות קלות, התנהגות מטרידה, דיבורים על גאווה דרומית, לוס אנג'לס טיימס, בריטני מג'יה, ג'ון מ. גליאונה, נוח בירמן, פורסם במקור ב-18 ביוני 2015, אורכב מהמקור ב-24 ביוני 2023. (באנגלית)
  7. ^ המשטרה: דילן רוף נעצר בגין הסגת גבול והחזקת סמים במרכז קולומביאנה, ויז ערוץ עשר (אנ'), ג'ייסון אולד, פורסם במקור ב-18 ביוני 2015, אורכב מהמקור ב-24 ביוני 2023. (באנגלית)
  8. ^ החשוד בטבח בצ'ארלסטון ניהל חיים בעייתיים קודם להפיכתו לקיצוני, האורגוני (אנ'), פורסם במקור ב-27 ביוני 2015, אורכב מהמקור ב-3 בדצמבר 2022. (באנגלית)
  9. ^ חלקי AR-15 נמצאו בחזקתו של רוף במהלך חיפוש משטרתי שנערך במרץ, הניו יורק טיימס, פרנסס רובלס, פורסם במקור ב-26 ביוני 2015, אורכב מהמקור ב-24 באוקטובר 2021. (באנגלית)
  10. ^ בלעדי: האם החשוד ברצח הגזעני בכנסייה מקרוליינה הדרומית תכנן מסע קטל גדול יותר, המדינה, ג'ון מונק, פורסם במקור ב-25 ביוני 2015, אורכב מהמקור ב-20 ביוני 2023. (באנגלית)
  11. ^ מסמכים משטרתיים חדשים חושפים את מה שאירע במהלך הדקות הראשונות של הטבח בכנסייה בקרוליינה הדרומית, חברת השידור האמריקנית, אנג'ולי פרנסיס, מארי ברוס, פורסם במקור ב-30 באוקטובר, אורכב מהמקור ב-2 בדצמבר 2022. (באנגלית)
  12. ^ הטבח בכנסיית צ'ארלסטון: מי הוא דילן רוף, רשת חדשות בכבלים, אד פיין, ריי סנצ'ז, פורסם במקור ב-16 בדצמבר 2016, אורכב מהמקור ב-19 ביוני 2015. (באנגלית)
  13. ^ כל מה שאנחנו יודעים על הטבח בצ'ארלסטון, טיים, טסה ברנסון, פורסם במקור ב-18 ביוני 2015, אורכב מהמקור ב-18 ביוני 2019. (באנגלית)
  14. ^ כומר ושמונה נוספים נרצחו בכנסייה בצ'ארלסטון בקרוליינה הדרומית, מיקרוסופט נטוורק, אלכס סנז, דייוויד גולדמן, פורסם במקור ב-18 ביוני 2015, אורכב מהמקור ב-18 ביוני 2015. (באנגלית)
  15. ^ 1 2 מחילה למפגע מצ'ארלסטון דילן רוף מידי משפחות הקורבנות, וושינגטון פוסט, ג'רמי בורדן, ג'רי מרקון, סארי הורוויץ', פורסם במקור ב-19 ביוני 2015, אורכב מהמקור ב-21 ביוני 2015. (באנגלית)
  16. ^ 1 2 המפגע מהטבח בצ'ארלסטון שמע את דבריהם של קרובי הקורבנות אשר אמרו לו "אנחנו סולחים לך", רשת חדשות בכבלים, אד פיין, גרג בותלו, ראלף אליס, פורסם במקור ב-19 ביוני 2015, אורכב מהמקור ב-19 ביוני 2015. (באנגלית)
  17. ^ הטבח בצ'ארלסטון: הדברים שהמפגע לכאורה אמר לנוכחים בכנסייה קודם לירי, חברת השידור האמריקנית, אמילי שאפירו, מת'יו סטון, ניקי בטיסטי, סאבינה גברמדין, פורסם במקור ב-19 ביוני 2015, אורכב מהמקור ב-21 ביוני 2015. (באנגלית)
  18. ^ אחד הנספים הוא הכומר לשעבר של מאונט פלזנט, הדואר והשליח (אנ'), פורסם במקור ב-18 ביוני 2015, אורכב מהמקור ב-26 באוגוסט 2016. (באנגלית)
  19. ^ הטבח בצ'ארלסטון: מוכרת הפרחים דבי דילס מהוללת כגיבורה לאחר שנסעה בעקבות רכבו של החשוד, הגרדיאן, מייקל סאפי, פורסם במקור ב-19 ביוני 2015, אורכב מהמקור ב-19 ביוני 2015. (באנגלית)
  20. ^ מפקד משטרת שלבי מתאר את מעצרו של החשוד בטבח בצ'ארלסטון, שרלוט אובזרבר (אנ'), אנדרו דון, מארק ואשבורן, מייקל גורדון, פורסם במקור ב-19 ביוני 2015, אורכב מהמקור ב-4 ביולי 2015. (באנגלית)
  21. ^ החשוד בטבח בצ'ארלסטון נעצר, רשת חדשות בכבלים, אד פיין, איוון פרז, דנה פורד, ראלף אליס, פורסם במקור ב-18 ביוני 2015, אורכב מהמקור ב-18 ביוני 2019. (באנגלית)
  22. ^ הטבח בכנסיית צ'ארלסטון: אקדחו של דילן רוף נרכש בחנות מקומית, חברת השידור הלאומית מיקרוסופט, מארק פוטר, פיט ויליאמס, פורסם במקור ב-23 ביוני 2015, אורכב מהמקור ב-24 ביוני 2023. (באנגלית)
  23. ^ הבולשת הפדרלית: תקלה במערכת בדיקות הרקע איפשרה לדילן רוף לרכוש אקדח, וושינגטון פוסט, אלן נאקאשימה, פורסם במקור ב-10 ביולי 2015, אורכב מהמקור ב-28 במאי 2019. (באנגלית)
  24. ^ משפחות הקורבנות של הטבח ההמוני בכנסיית צ'ארלסטון הגיעו הסדר כספי ענק בסך של כשמונים ושמונה מיליון דולרים, המדינה, ג'ון מונק, פורסם במקור ב-29 באוקטובר 2021, אורכב מהמקור ב-24 ביוני 2023. (באנגלית)
  25. ^ חברו של דילן רוף טוען כי הלה גילה אובססיה כלפי המקרה של טרייבון מרטין ורצה להציל את הגזע הלבן, ניו יורק דיילי ניוז, ג'ייסון סילברשטיין, פורסם במקור ב-20 ביוני 2015, אורכב מהמקור ב-21 ביוני 2015. (באנגלית)
  26. ^ חברו של דילן רוף טוען כי הלה תכנן התקפה על הקולג' של צ'ארלסטון, פוקס ניוז, פורסם במקור ב-20 ביוני 2015, אורכב מהמקור ב-8 בנובמבר 2015. (באנגלית)
  27. ^ רכבו של דילן רוף נשא דגל של קונפדרציית המדינות של אמריקה בדומה לקפיטול מדינת קרוליינה הדרומית, גוקר, אנדי קראש, פורסם במקור ב-18 ביוני 2015, אורכב מהמקור ב-19 ביוני 2015. (באנגלית)
  28. ^ 1 2 חברו של דילן רוף החרים ממנו את אקדחו לאחר שנקלע להתקף טירוף כשבועיים לפני הטבח בכנסייה בצ'ארלסטון, ניו יורק דיילי ניוז, אדגר סנדובל, ביל האצ'ינסון, מג ואגנר, פורסם במקור ב-19 ביוני 2015, אורכב מהמקור ב-24 ביוני 2023. (באנגלית)
  29. ^ האדם הלבן המואשם ברציחות בכנסייה סיפר לחברו כהה העור אודות תוכניותיו לבצע טבח המוני בקולג' בקרוליינה הדרומית, חדשות ארצות הברית והעולם, מייקל ביסקר, מיץ' וייס, פורסם במקור ב-20 ביוני 2015, אורכב מהמקור ב-22 ביוני 2023. (באנגלית)
  30. ^ בתמונות פרופיל הפייסבוק שלו נראה דילן רוף מניף דגלים של כוח לבן, הניו יורק טיימס, ג'ייסון הורוויץ', פרנסס רובלס, שיילה דיוואן, פורסם במקור ב-18 ביולי 2015, אורכב מהמקור ב-25 ביוני 2015. (באנגלית)
  31. ^ התמונות והמנשר של דילן רוף פורסמו באתר האינטרנט שלו, הניו יורק טיימס, פרנסס רובלס, פורסם במקור ב-20 ביוני 2015, אורכב מהמקור ב-20 ביוני 2015. (באנגלית)
  32. ^ דילן רוף: מומחים מאמינים כי החשוד בטבח בצ'ארלסטון הוא המחבר שעומד מאחורי המנשר וכי הפיכתו לרדיקלי נעשתה בצורה מקוונת, האינדפנדנט, אנדרו בונקומב, פורסם במקור ב-29 ביוני 2015, אורכב מהמקור ב-24 ביוני 2023. (באנגלית)
  33. ^ תאיהם של דילן רוף ומייקל סלאגר סמוכים זה לזה, ארצות הברית היום, פורסם במקור ב-19 ביוני 2015, אורכב מהמקור ב-24 ביוני 2023. (באנגלית)
  34. ^ התובעת המחוזית לינץ': דילן רוף הואשם בשלושים ושלושה סעיפי אישום, ביניהם פשעי שנאה, חברת השידור הלאומית, פורסם במקור ב-22 ביולי 2015, אורכב מהמקור ב-12 ביולי 2016. (באנגלית)
  35. ^ טענתו של החשוד מצ'ארלסטון לחפות מפשע היא מהלך טקטי, וול סטריט ג'ורנל, אשבי ג'ונס, פורסם במקור ב-2 באוגוסט 2015, אורכב מהמקור ב-24 ביוני 2023. (באנגלית)
  36. ^ התביעה תדרוש את עונש המוות עבור דילן רוף בגין הרציחות בכנסיית צ'ארלסטון, הניו יורק טיימס, אלן בליינדר, פורסם במקור ב-24 במאי 2016, אורכב מהמקור ב-24 ביוני 2023. (באנגלית)
  37. ^ דילן רוף החשוד ברצח בצ'ארלסטון מהמר בעתירתו לשופט בודד, מיאמי הראלד (אנ'), ג'ון מונק, פורסם במקור ב-10 ביוני 2016, אורכב מהמקור ב-24 ביוני 2023. (באנגלית)
  38. ^ עורכי דינו של דילן רוף נלחמים נגד עונש המוות, הניו יורק טיימס, מייק מקפייט, פורסם במקור ב-2 באוגוסט 2016, אורכב מהמקור ב-24 ביוני 2023. (באנגלית)
  39. ^ הבולשת הפדרלית: החשוד בטבח בכנסייה שקוע עמוק באמונותיו, אסושייטד פרס, מג קינארד, פורסם במקור ב-23 באוגוסט 2016, אורכב מהמקור ב-24 ביוני 2023. (באנגלית)
  40. ^ השופט גרגל הורה על קיום של שימוע סודי בנוגע לראיות רגישות במקרה של דילן רוף, המדינה, ג'ון מונק, פורסם במקור ב-1 בספטמבר 2016, אורכב מהמקור ב-24 ביוני 2023. (באנגלית)
  41. ^ הבולשת הפדרלי: דילן רוף המואשם בטבח בכנסייה לא צריך לקבל רשות לבקש רחמים מידי חבר המושבעים, חברת השידור הלאומית, אריק אורטיז, פורסם במקור ב-7 בספטמבר 2016, אורכב מהמקור ב-24 ביוני 2023. (באנגלית)
  42. ^ התביעה רוצה להשתמש בציר זמן כדי להצביע על אשמתו של דילן רוף במשפט הפדרלי, ואץ' פוקס ערוץ חמישים ושבע (אנ'), פורסם במקור ב-8 בספטמבר 2016, אורכב מהמקור ב-24 ביוני 2023. (באנגלית)
  43. ^ הטבח בכנסיית צ'ארלסטון: תהליך בחירת חבר המושבעים במשפטו של דילן רוף החל, חברת השידור הלאומית, אלכס ג'ונסון, פורסם במקור ב-26 בספטמבר 2016, אורכב מהמקור ב-24 ביוני 2023. (באנגלית)
  44. ^ משפטו של דילן רוף: תהליך בחירת חבר המושבעים נדחה בשל בעיית כשירות, רשת חדשות בכבלים, הולי יאן, ראלף אליס, פורסם במקור ב-8 בנובמבר 2016, אורכב מהמקור ב-24 ביוני 2023. (באנגלית)
  45. ^ השופט קבע כי שימוע הכשירות של דילן רוף ייערך בדלתיים סגורות, הדואר והשליח, ג'ניפר ברי הוס, פורסם במקור ב-16 בנובמבר 2016, אורכב מהמקור ב-4 באפריל 2021. (באנגלית)
  46. ^ דילן רוף נמצא כשיר לעמוד למשפט בגין הטבח בכנסיית צ'ארלסטון, הניו יורק טיימס, אלן בליינדר, פורסם במקור ב-25 בנובמבר 2016, אורכב מהמקור ב-24 ביוני 2023. (באנגלית)
  47. ^ דילן רוף מתכוון לייצג את עצמו במשפט הרציחות בצ'ארלסטון, רשת חדשות בכבלים, אליוט מקלאפלין, קית' אושאה, פורסם במקור ב-28 בנובמבר 2016, אורכב מהמקור ב-24 ביוני 2023. (באנגלית)
  48. ^ דילן רוף רוצה את עורכי דינו בחזרה כדי להתחיל במשפט, הניו יורק טיימס, פורסם במקור ב-4 בדצמבר 2016, אורכב מהמקור ב-24 ביוני 2023. (באנגלית)
  49. ^ עדות קורעת לב עם פתיחת משפטו של דילן רוף, הניו יורק טיימס, אלן בליינדר, קווין סאק, פורסם במקור ב-7 בדצמבר 2016, אורכב מהמקור ב-30 בנובמבר 2022. (באנגלית)
  50. ^ הטבח בצ'ארלסטון: אמו של דילן רוף קיבלה התקף לב במהלך המשפט, חברת השידור הלאומית, פורסם במקור ב-9 בדצמבר 2016, אורכב מהמקור ב-24 ביוני 2023. (באנגלית)
  51. ^ רוצח ההמונים דילן רוף מודה, "עשיתי זאת", תוך כדי שהוא צוחק, רשת חדשות בכבלים, קית' אושאה, ריי סנצז', פורסם במקור ב-10 בדצמבר 2016, אורכב מהמקור ב-11 בדצמבר 2016. (באנגלית)
  52. ^ דילן רוף נמצא אשם בטבח בצ'ארלסטון, הניו יורק טיימס, אלן בליינדר, קווין סאק, פורסם במקור ב-15 בדצמבר 2016, אורכב מהמקור ב-14 בדצמבר 2018. (באנגלית)
  53. ^ המפגע מצ'ארלסטון דילן רוף אומר כי לא יזמן עדים או יספק ראיות בניסיון להגן על חייו, פוקס ניוז, פורסם במקור ב-28 בדצמבר 2016, אורכב מהמקור ב-24 ביוני 2023. (באנגלית)
  54. ^ שימוע כשירות חדש ייערך בעניינו של המפגע מהכנסייה בצ'ארלסטון, אשוויל סיטיזן טיימס (אנ'), טוניה מקסוול, פורסם במקור ב-29 בדצמבר 2016, אורכב מהמקור ב-24 ביוני 2023. (באנגלית)
  55. ^ דילן רוף, המפגע מכנסיית צ'ארלסטון, נמצא כשיר לעמוד למשפט, הניו יורק טיימס, אלן בליינדר, פורסם במקור ב-2 בינואר 2017, אורכב מהמקור ב-24 ביוני 2023. (באנגלית)
  56. ^ דילן רוף נידון למוות בגין הטבח בכנסיית צ'ארלסטון, הניו יורק טיימס, אלן בליינדר, קווין סאק, פורסם במקור ב-10 בינואר 2017, אורכב מהמקור ב-11 בינואר 2017. (באנגלית)
  57. ^ אביו של דילן רוף התקשר למשטרה לאחר שזיהה אותו בתמונות שפורסמו, חברת השידור האמריקנית, אמילי שאפירו, ג'וש מרגולין, פורסם במקור ב-19 ביוני 2015, אורכב מהמקור ב-24 ביוני 2023. (באנגלית)
  58. ^ בני משפחותיהם של קורבנות הטבח בצ'ארלסטון במסר לדילן רוף: אנחנו סולחים לך, יאהו, פורסם במקור ב-19 ביוני 2015, אורכב מהמקור ב-24 ביוני 2023. (באנגלית)
  59. ^ מושלת קרוליינה הדרומית קוראת להטיל את עונש המוות במקרה הטבח בכנסייה, הבוסטון גלוב, פורסם במקור ב-19 ביוני 2015, אורכב מהמקור ב-19 ביוני 2015. (באנגלית)
  60. ^ השופט מקרוליינה הדרום מבקש את תמיכת הציבור עבור משפחתו של דילן רוף בנאום מוזר שנשמע באולם בית המשפט, ניו יורק דיילי ניוז, בארי פאדוק, ריץ שאפירו, פורסם במקור ב-20 ביוני 2015, אורכב מהמקור ב-23 ביוני 2015. (באנגלית)
  61. ^ החשוד המרכזי בטבח בצ'ארלסטון יישאר כלוא לאחר שערבות בגובה של כמיליון דולרים נקבעה עבור אישום החזקת הנשק שהוגש נגדו, ויז ערוץ עשר, פורסם במקור ב-18 ביוני 2015, אורכב מהמקור ב-31 בינואר 2017. (באנגלית)
  62. ^ דילן רוף עומד בפני אישומים חדשים בגין הטבח בכנסייה בצ'ארלסטון, הגרדיאן, פורסם במקור ב-7 ביולי 2015, אורכב מהמקור ב-24 ביוני 2023. (באנגלית)
  63. ^ דילן רוף לכאורה שלח מכתב למעריצי רצח סדרתי: "בריאותי ורוחי איתנים", ניו יורק דיילי ניוז, מליסה צ'אן, פורסם במקור ב-14 ביולי 2015, אורכב מהמקור ב-17 ביולי 2015. (באנגלית)
  64. ^ השופט יבטל כמה מהוראות צו איסור הפרסום הנוגע לפרשה של דילן רוף, חברת השידור האמריקנית ערוץ ארבע, פורסם במקור ב-12 באוקטובר 2015, אורכב מהמקור ב-24 ביוני 2023. (באנגלית)
  65. ^ החשוד בטבח בצ'ארלסטון יידרש למסור דוגמאות של כתב ידו, מערכת השידור קולומביה, פורסם במקור ב-20 ביולי 2015, אורכב מהמקור ב-24 ביוני 2023. (באנגלית)
  66. ^ המפגע החשוד בטבח בכנסייה בצ'ארלסטון מציע הסדר טיעון, יאהו, פורסם במקור ב-16 בספטמבר 2015, אורכב מהמקור ב-24 ביוני 2023. (באנגלית)
  67. ^ השופט דוחה את משפטו של המפגע בטבח הכנסייה בצ'ארלסטון דילן רוף עד לינואר, חברת השידור הלאומית, פורסם במקור ב-13 באפריל 2016, אורכב מהמקור ב-24 ביוני 2023. (באנגלית)
  68. ^ משפטו המדיני של דילן רוף נדחה לתאריך לא ידוע בזמן שמשפטו הפדרלי ממשיך, חברת השידור האמריקנית ערוץ ארבע, סם טייסון, פורסם במקור ב-5 בינואר 2017, אורכב מהמקור ב-24 ביוני 2023. (באנגלית)
  69. ^ תהליך בחירת חבר המושבעים עבור משפטו של דילן רוף בקרוליינה הדרומית נדחה, יונייטד פרס אינטרנשיונל, אנדרו ו. פסטאנו, פורסם במקור ב-7 בנובמבר 2016, אורכב מהמקור ב-24 ביוני 2023. (באנגלית)
  70. ^ המפגע מהכנסייה בצ'ארלסטון דילן רוף מודה באשמת אישומי הרצח במשפט המדיני, הגרדיאן, פורסם במקור ב-10 באפריל 2017, אורכב מהמקור ב-19 במרץ 2021. (באנגלית)
  71. ^ דילן רוף מודה באשמה בגין סעיפי הרצח של המשפט המדיני כדי להימנע מעונש מוות נוסף, הדואר והשליח, גלן סמית', ג'ניפר ברי הוס, פורסם במקור ב-31 במרץ 2017, אורכב מהמקור ב-24 ביוני 2023. (באנגלית)
  72. ^ דילן רוף מערער על הרשעת עונש המוות שקיבל בגין הטבח בכנסייה בקרוליינה הדרומית, הגבעה, ג'סטין קולמן, פורסם במקור ב-29 בינואר 2020, אורכב מהמקור ב-29 ביוני 2023. (באנגלית)
  73. ^ ערעורו של דילן רוף בדבר הרשעתו על ביצוע טבח הכנסייה ב-2015 מתרכז בכשירותו לעמוד למשפט, רשת חדשות בכבלים, אליוט מקלאפין, פורסם במקור ב-25 במאי 2021, אורכב מהמקור ב-29 ביוני 2023. (באנגלית)
  74. ^ בית המשפט לערעורים תומך בעונש המוות שהוטל על המפגע מהטבח בכנסייה בצ'ארלסטון, הגבעה, הרפר ניידיג, פורסם במקור ב-25 באוגוסט 2021, אורכב מהמקור ב-30 ביוני 2023. (באנגלית)
  75. ^ בית המשפט לערעורים דוחה את עתירתו של דילן רוף על גזר דין המוות, הגבעה, סלין קסטרונואובו, פורסם במקור ב-29 בספטמבר 2021, אורכב מהמקור ב-30 ביוני 2023. (באנגלית)
  76. ^ דילן רוף לוקח את הערעור אודות הטבח בכנסייה לבית המשפט העליון של ארצות הברית, חברת השידור האמריקנית, מג קינראד, פורסם במקור ב-2 במרץ 2022, אורכב מהמקור ב-12 באוקטובר 2022. (באנגלית)
  77. ^ בית המשפט העליון דוחה את ערעורו של דילן רוף אשר נידון למוות בגין הרציחות בכנסייה השחורה בקרוליינה הדרומית, פוקס ניוז, טימותי נרוזי, פורסם במקור ב-11 באוקטובר 2022, אורכב מהמקור ב-30 ביוני 2023. (באנגלית)
  78. ^ המפגע המואשם בטבח בכנסייה בצ'ארלסטון הותקף בבית הסוהר, רשת חדשות בכבלים, סטיב וייזר, פורסם במקור ב-5 באוגוסט 2016, אורכב מהמקור ב-30 ביוני 2023. (באנגלית)
  79. ^ האיש שלכאורה תקף את דילן רוף שוחרר בערבות של כמאה אלף דולרים, חדשות פוקס ערוץ שתיים, דניאל סקראגס, פורסם במקור ב-7 באוגוסט 2016, אורכב מהמקור ב-30 ביוני 2023. (באנגלית)