משתמש:שים שלום/הארווי בולוק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הארווי בולוק
Harvey Bullock
כריכת חוברת Gotham Central #22 (אוקטובר 2004) אמנות מאת מייקל לארק
כריכת חוברת Gotham Central #22 (אוקטובר 2004)
אמנות מאת מייקל לארק
הוצאה לאור DC קומיקס
הופעה ראשונה Detective Comics #441 (יוני 1974)
יוצרים כסגן בולוק:
ארצ'י גודווין (כותב)
הווארד חייקין (מאייר)
כבלש הארווי בולוק:
דאג מונץ' (כותב)
דון ניוטון (מאייר)
מידע
שם אמיתי הארווי בולוק
שיוך משטרת גות'אם סיטי
כוחות ללא כוחות על
בלש מיומן
דמויות קשורות
חברים באטמן
ג'יימס גורדון

הארווי בולוקאנגלית: Harvey Bullock) הוא דמות משנה בדיונית המופיעה בחוברות הקומיקס באטמן ביקום DC קומיקס[1]. הדמות הופיעה לראשונה בחוברת Detective Comics #441 מיוני 1974. הוא נכתב לראשונה בידי ארצ'י גודיין ואויר על ידי הווארד חייקין.

בסדרת הטלוויזיה "גות'אהם" שיחק את דמותו דונאל לוג.

היסטוריית פרסום[עריכת קוד מקור | עריכה]

יש מעט חוסר ודאות סביב מקור הדמות, בצורתה הנוכחית היא הופיעה בחוברת Batman #361 מאפריל 1983 על ידי דאג מונץ' כדמות שתסייע לפתירת השחיתות במשטרה, והוא גם הוכר רשמית כיוצר[2], אך מספר שנים לאחר מכן מספר מעריצים החלו להצביע על דמות בשם סגן בולוק שיצר ארצ'י גודווין כמקור הדמות, מונץ' הכחיש את העניין וטען שלמרות שהוא חובב את כתיבתו של גודווין במקרה זה אין קשר, שם הדמות נבחר עקב חיבתו לגיטריסט חירם בולוק, ובכלל אין כל קשר בין מאפייני הדמויות, לבסוף הוא הודיע שלא ילחם על העניין עקב ידידותו עם אלמנתו של גודווין - אן גודווין[2].

לאחר סיום סיפור השחיתות במשטרה, בחר מונץ' להותיר את בולוק בקומיקס עקב הנאתו מכתיבת דמותו, ולכן ריכך אותו מדמות מושחתת לדמות שוטר טוב, בולוק כעת הוא אחד מן הדמויות שתומכות בבאטמן ואינם חלק משפחת העטלף[2].

היסטוריה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הארווי בולוק הוא בלש משטרה שבהוראת ראש עיר המילטון היל, עליו לחבל בקריירה של המפקח גורדון, אך לאחר שגורם לגורדון התקף לב, הוא פותח דף חדש ונהיה לשוטר חבר לגורדון, (כפי שניתן לראות בסדרה המצוירת)

אחר המשבר[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעקבות שינויי ההמשכיות בעקבות המשבר בעולמות האינסופיים, בולוק הוא שוטר שנוי במחלוקת במשטרת גות'אם, על פי חבריו הוא שוטר טוב, אך המוניטין שלו כולל לקיחת שוחד, הפעלת כח מופרז, והא בעל קשרים עם הפשע המאורגן[3]. בהמשך הוא וגורדון עוצרים את הג'וקר ללא עזרת באטמן, בשלב זה הוא עדיין בעל מדי שוטר והוא משחק את השוטר הרע.

מינוי לבלש[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר שנים לאחר מכן, בולוק ממונה לבלש והוא חלק מצוות קטן של גורדון המכיל אנשים שעליהם הוא סומך, חוץ משניהם חברים בצוות גם הארווי דנט, מגי סוייר והבלש כהן, הצוות מנסה להפיל את הגנגסטר סאל מרוני, למרות שגורדון הוא יודע על אכזריותו של בולוק המתועדת, הוא לוקחו כיוון שידוע שאינו לוקח שוחד, האירועים שלהם מתרחשים סביב לעלילת באטמן: ליל כל הקדושים הארוך[4]. במהלך אירועי באטמן: נפילתו של אביר הוא משתלט על אירוע בני ערובה של החידה אך כמעט נהרג בפצצה וניצל על ידי באטמן[5]. במהלך הסיפור טריוקה, בקרב נגד חיית הKGB בולוק נפצע קשה ורובין עושה לו החייאה, בעוד באטמן מנטרל את הפצצה הגרעינית במקום.

52 החדשים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בולוק נשלח לפגוש ולברך את ג'ייסון בארד שגויס על ידי גורדון למשטרה, שעות לאחר מכן גורדון נעצר על ידי בארד באשמת רצח לאחר תאונת רכבת[6], לאחר מספר רציחות במשטרה בולוק נחטף ומוחלף ברוצחת בשם ג'יין דו, היא אובססיית לגבי דיבור על רצח אנשים, רק באטמן מבחין במצוקתו של בולוק ומחלצו[7]. לאחר מכן בולוק מסייע לגורדון להשתלט על פרעות בעיר לאחר ששוחרר על ידי באטגירל, הם מעלים את מורל התושבים ומונעים מהם להיכנס לפאניקה[8].

DC: לידה מחדש[עריכת קוד מקור | עריכה]

בריבוט של היקום, בולוק נראה כשותף של גורדון בפשיטתו על אחוזת ויין, הוא מנסה לשכנעו לסגת אך נכשל[9], הוא מופיע עוד מספר פעמים, בדרך כלל לצד גורדון[10].

במדיה אחרת[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לייב-אקשן[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הארווי בולוק הופיע לראשונה בלייב אקשן בסדרת גות'אם ברשת פוקס, הוא מגולם על ידי דונאל לוג.

אנימציה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הבלש הארווי בולוק הופיע בסדרות יקום האנימציה של DC, הוא מדובב על ידי רוברט קוסטנזו

  • בסדרת האנימציה של באטמן בולוק מופיע במספר פרקים, הוא דומה לגרסתו בקומיקס גס ואוויל אך אינו מעשן או שותה, במקום זאת הוא נוהג להחזיק קיסם בפיו, ומרבה באכילת סופגניות. יחסיו עם באטמן במהלך הסדרה אינם קבועים והם נוטים בין תיעוב לידידות, בפרק "הדגים הצוחקים", באטמן מציל אותו וכן אף בפרק "לב הפלדה", והוא מפתח ידידות אליו המתבטאת בכך שבפרק "האיש שהרג את באטמן" בולוק נעצב מן הידיעה על מותו לכאורה של באטמן, לאחר מכן באטמן אף מסייע לו ללכוד איש שמאיים עליו באופן אנונימי, הוא מוגדר על ידי באטמן כאחד שעושה צדק, אך בדרכים בעייתיות.
  • בולוק מופיע גם בסדרת ההמשך: הרפתקאותיו החדשות של באטמן, ובסדרת האנימציה של סופרמן.

סרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 2=ואלאס, דן, סגן בולוק, האנציקלופדיה של DC קומיקס, מסת"ב 0-7566-4119-5
  2. ^ 1 2 3 וולס, ג'ון, "Bullies and Blowhards of the DC Bronze Age", צפון קורליינה: TwoMorrows, עמ' 19–22
  3. ^ Batman (vol. 1) #397 (July, 1986)
  4. ^ Two Face: Year One #1-2 (September–October 2008)
  5. ^ Batman (vol. 1) #496 (יוני 1993)
  6. ^ Batman Eternal #1 (June 2014)
  7. ^ Detective Comics (vol. 2) #18-22 (May–September 2013)
  8. ^ Batman Eternal #52 (April 2015)
  9. ^ All-Star Batman #2
  10. ^ Detective Comics, Batman #6


קטגוריה:באטמן: דמויות