שיחת משתמש:עדירל/ארכיון 5

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 7 שנים מאת עדירל בנושא גיב סולושנס

{

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

רבי יהודה הנשיא[עריכת קוד מקור]

אודה לך אם תוכל גם לפרט אודות מקורות ברורים בתלמוד בקשר לכך טישיו - שיחה 02:17, 12 בדצמבר 2011 (IST)

בהחלט יובאו. עדירל - שיחה 02:29, 12 בדצמבר 2011 (IST)

קרמר[עריכת קוד מקור]

שלום,

אין לי כעת יותר מדי זמן לעבור לעומק וכפי שנדרש על הערכים שהוא "טיפל" בהם. אם אתה נתקל בהז"י בערכים בנושאי טבע תשאיר לי הודעה בדף שיחתי ואני אתן להם טיפול מיידי. רמת הכתיבה הנמוכה מאוד של אלה שלא שכתבתי כבר זה משהו אחר, ולצערי אין לי זמן כרגע לטפל בבעיה הזו. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 22:56, 18 בספטמבר 2012 (IDT)

בסדר גמור. דווקא בדקתי שניים ולא הצלחתי למצוא הז"י, האם אתה מצאת כאלו בערכי טבע. אני מצאתי רק בערכי הרבנים שנהרגו בשואה, אבל עברתי רק על כמה ערכים בינתיים. זה תיק ארוך. עדירל - שיחה 23:02, 18 בספטמבר 2012 (IDT)
הבעיה עם ערכי הטבע שהוא טיפל בהם היא הצפה במידע בלתי קריא, ממוסמך (ובמקרים רבים בעל סתירות פנימיות), טפל ועוד שלל בעיות שונות ומשונות. בדרך כלל הטיפול היעיל ביותר היה פשוט כתיבה בחדש. תוכל לראות בגרסאות הקודמות איפה נתתי טיפול שורש ואיפה לא. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 23:05, 18 בספטמבר 2012 (IDT)

הצבעה[עריכת קוד מקור]

היות שהתברר במהלך הדיון במזנון שההצבעה הקודמת בנושא זה בעייתית, פתחתי הצבעה חדשה. אשמח אם תכתוב את טיעוני התומכים בהאשרת הקישורים. ראה: ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/:ח'דיתה. גילגמש שיחה 16:44, 31 בדצמבר 2013 (IST)

ערכתי ערך על "טרם" ושינו לי אותו תוך דקות. למה לדעתך?[עריכת קוד מקור]

מה אני יכול לעשות לזה?

משולם ליבונטין[עריכת קוד מקור]

הכנסתי בערך הנ"ל את שמו של ד"ר אריה אלוטין שייסד עם ד"ר ליבונטין את מד"א. ד"ר אלוטין מופיע בוויקיפדיה, שאלתי  : איך צובעים את שמו בתכלת ??? בתודה מראש חיים

לשאלתך, מקיפים אותו בסוגריים מרובעים כפולים כמו שעשית פה לשאלתך. ראיתי שהסירו את התוספת שלך מהערך של ליבונטין. אציע שתוסיף אותו בערך מגן דוד אדום. עדירל - שיחה 20:40, 4 בינואר 2014 (IST)

כתיבת ערך[עריכת קוד מקור]

שלום רב, אני מעוניין לכתוב ערך על פעיל חברתי/פוליטי. אולם בכל פעם שאני מנסה להעלות את המידע מוחקים לי אותו. תוכל בבקשה להסביר לי מה אינני עושה נכון? תודה!

אני מניח שהכוונה היא ל התשובה היא שפעילים כאלו אינם זכאים לערך בויקיפדיה. אנו כותבים על ראשי עיר ואנשים שהיתה להם תרומה משמעותית ביותר לאורך עשרות שנים ולא על אנשים שעתידם עוד לפניהם. הוא מן הסתם פעיל מוכשר ביותר שיעשה גדולות ונצורות, ואז בוודאי נשמח שייכתב עליו ערך. לגבי המחיקה, אני מציע שתכתוב את הערך בדף טיוטא שלך תחת השם משתמש:Bhyu154895/, אז, אני מקווה הערך לא יימחק שניתן יהיה לדון לגופו של עניין. עם זאת, הסיכויים שהוא יזכה לערך קלושים. עדירל - שיחה 13:04, 5 בינואר 2014 (IST)

עזרה בהקמת עמוד למותג מן[עריכת קוד מקור]

אהלן, מאוד אשמח לעזרתך עם העמוד החדש שהקמתי עבור מן ופלים ועוגיות. קיבלתי הודעה שהעמוד אינו עומד בסטנדרטים של ערך ויקיפדיה ולכן הועבר להיות משתמש:Avi man/‏מן ופלים ועוגיות. העמוד אינו שיווקי מסחרי, אלא עם ערך ומידע היסטורי על המותג (לראיה קיימים כאן עמודים רבים ומגוונים למותגי מזון שונים) המון תודה אבי

תודה שפנית אלי. אשתדל לטפל בעניין ובעוד כמה ימים נוכל להשיבו למקומו. עדירל - שיחה 15:30, 20 בינואר 2014 (IST)

העברת ערך[עריכת קוד מקור]

כתבתי ערך שיצא ממרחב הערכים בלי סיבהאיתמר2 - שיחה 16:09, 6 בפברואר 2014 (IST)

הערך הושב למקומו ופניתי בבקשה לקהילה להמנע מהעברות כאלו בעתיד. נשמח לראותך ממשיך לתרום ערכים ועריכות לויקיפדיה. עדירל - שיחה 16:45, 6 בפברואר 2014 (IST)

דף שנמחק[עריכת קוד מקור]

שלום,

העליתי דף בנושא משלט פלמ"ח בשם חלוצה שהוקם בנגב ב-1947 והפך אח"כ לקיבוץ משאבי שדה. הערך נמחק מיד על ידי עורך. להלן תוכן הערך:

"חלוצה - התישבות יהודית בנגב 1947 משלט פלמ"ח שהוקם בסמוך לביר עסלוג' בנובמבר 1947 ב-19 בנובמבר 1947 עלו להתיישבות בנגב שתי נקודות חדשות – רמת הנגב וחלוצה, במסגרת המדיניות לעיבוי רצף הישובים והצבת "עובדות בשטח" לקראת החלטת האו"ם על חלוקת א"י שהיתה צפויה 10 ימים מאוחר יותר (ב -29.11.47). ("על המשמר", 9.11.1947, "הצופה", 10.11.1947) חלוצה הוקמה בסמוך לחורבות העיר הנבאטית בשם זה, כ- 5 ק"מ מרביבים וכ- 11 ק"מ מצאלים. שיירת כלי הרכב שהובילה כ- 100 איש וציוד יצאה באישון לילה מצאלים ולאחר כ-3 שעות הגיעו לנקודת ההקמה. בשעות הראשונות הוקמו גדר, חדר אוכל ו- 3 מבנים ולאחר מכן עזב הכוח המסייע את המקום ונשארו בו 35 מתיישבים – 25 גברים ו-10 בחורות. מיד לאחר מכן התחילה עבודת חפירת עמדות הגנה ותעלות קשר. הנקודה היתה מבודדת, עם קשר רדיו בלבד וללא אספקת מים סדירה. הדבר הביא כמובן למשמעת מים חמורה והקצבת מזון מדוקדקת, מציאות שהחמירה כאשר הנגב היה נצור בידי הצבא המצרי במלחמת השחרור במשך כ -7 חודשים. חלוצה עצמה ספגה מספר מצומצם של התקפות אויב, מהן אחת כבדה ב-16.12.1947 שאף צוינה בעיתוני התקופה ("על המשמר", 18.12.1947). באותו יום יצא רכב מחלוצה לרביבים, עלה על מערב ביציאה מהכפר חלסה הסמוך ושני חברי חלוצה, אהרון שטולץ ויוסף הפנר נפגעו. שטולץ נהרג במקום והפנר, שנפצע, קיבל טיפול ברביבים וחזר לחלוצה. הנקודה הוקמה על ידי חברים מקבוצת "משאבים" (חניכי הנוער העובד והלומד) בני ובנות גרעין שנוסד בפתח תקוה 3 שנים קודם לכן. הגרעין הוכשר במשך שנתיים בקיבוץ גבת וכשנה לפני העליה לקרקע התקיים כ"פלוגה" עצמאית בהרצליה, שם הוקם גם משק זעיר. הקיבוץ מנה 105 חברים וחברות ו- 2 תינוקות ב- 1949, הצטרפו יתר חברי הגרעין לקבוצה המקומית ועם ההבנה שמחסור במים לא יאפשר היאחזות בקרקע לאורך זמן עברה הנקודה מעט מזרחה, סמוך לביר עסלוג' (צומת משאבים של היום) והקימו עם גרעינים נוספים את קיבוץ "משאבים". מאוחר יותר שינה הקיבוץ את שמו למשאבי שדה (על שמו של יצחק שדה, מפקדו הראשון של הפלמ"ח)."

קישרתי את הערך לערך "חלוצה" העיר הנבטית. מה פשעתי ועל שום מה נמחק הערך?

תודה

עמוס

עמוס שלום. תודה על תרומתך ותודה שפנית אלי. הערך שכתבת לא נמחק אלא הועבר למשתמש:Amosbeer60/חלוצה - משלט פלמ"ח, מכיוון שעוד נדרשת עליו עבודה שאנו קוראים לה ויקיזציה. לטעמי, מדיניות ההעברות היא שגויה ומזיקה, אולם במקום להתלונן ביכולתנו פשוט לבצע את הויקיזציה ולהשיב את הערך שכתבת למקומו. אעשה זאת בהקדם. אני מקווה שתמשיך לתרום לויקיפדיה. עדירל - שיחה 11:05, 7 בפברואר 2014 (IST)

היי עדירל[עריכת קוד מקור]

אני כותב כעת ערך על יחיאל אפרים יצחק תוכל להיכנס ולהאיר לי שם במה שביכולתך .. בתודה מיכאל .. וכמו כן הייתי שמח אם תכוון אותי נכונה איך להעלות תמונות כי אני כבר באפיסת מוחין .. יום טוב לך .. מיכאל יצחק (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

בס"ד ראה עזרה:תמונות. ליאתשיחה • (מישהי שאיכפת לה) 15:34, 10 בפברואר 2014 (IST)

כפר יונה[עריכת קוד מקור]

כמו ששיפרת בצורה מצוינת את הדר גנים-עמישב מאד אשמח ואודה לך עם תספר את כפר יונה החשובה לי. מו סיזלאקהבר של מו סיזלאקבואו להצטרף למיזם האנימציה!שלחו לי כתבות בשביל גיליון הטילדה! 16:42, 13 בפברואר 2014 (IST)

אשתדל. עדירל - שיחה 18:01, 13 בפברואר 2014 (IST)
אז כן? מו סיזלאקהבר של מו סיזלאקבואו להצטרף למיזם האנימציה!שלחו לי כתבות בשביל גיליון הטילדה! 18:26, 13 בפברואר 2014 (IST)
אשתדל למצוא זמן לזה. לא השבוע. עדירל - שיחה 19:56, 13 בפברואר 2014 (IST)
ועוד שאלה - כיצד אתה מוצא את כל המקורות? מו סיזלאקהבר של מו סיזלאקבואו להצטרף למיזם האנימציה!שלחו לי כתבות בשביל גיליון הטילדה! 20:05, 13 בפברואר 2014 (IST)
מצאתי באתר עיתונות יהודית היסטורית מקורות רבים ובינתיים אני אשפר לבד. מו סיזלאקהבר של מו סיזלאקבואו להצטרף למיזם האנימציה!שלחו לי כתבות בשביל גיליון הטילדה! 10:45, 14 בפברואר 2014 (IST)
מצויין. עדירל - שיחה 18:32, 15 בפברואר 2014 (IST)
יש לי בעיה באתר כאשר מכתבה מס' 307 הכתבות לא נפתחות. מדוע? מו סיזלאקהבר של מו סיזלאקבואו להצטרף למיזם האנימציה!שלחו לי כתבות בשביל גיליון הטילדה! 11:56, 16 בפברואר 2014 (IST)
אני לא יודע. נסה לעשות חיפוש עם חיתוך אחר (נגיד לתקופה מסויימת) אולי אז תוכל לגשת אל אותן כתבות. אני אגב משתמש באתר הישן. עדירל - שיחה 15:06, 16 בפברואר 2014 (IST)
הוא יותר טוב? מו סיזלאקהבר של מו סיזלאקבואו להצטרף למיזם האנימציה!שלחו לי כתבות בשביל גיליון הטילדה! 17:25, 16 בפברואר 2014 (IST)
לא. אבל יותר קל לי לשלוף את פרטי הכתבה כדי להכניס לתבנית. עדירל - שיחה 18:17, 16 בפברואר 2014 (IST)
ניסיתי, הוא לא נוח כלל. אגב, איני מצליח לקשר דרך {{תבנית:דבר}} כי איני מבין היכן המספרים המוצרכים מופיעים ולכן אני מקשר בדרך קשה, איפה המספרים? מו סיזלאקהבר של מו סיזלאקבואו להצטרף למיזם האנימציה!שלחו לי כתבות בשביל גיליון הטילדה! 18:35, 16 בפברואר 2014 (IST)
זאת בדיוק הבעיה בגללה אני משתמש באתר הישן. עדירל - שיחה 18:37, 16 בפברואר 2014 (IST)
עשיתי כל כך הרבה שיהיה כעת מסובך לשנות הכל, אתה תוכל לעשות זאת בשבילי? מו סיזלאקהבר של מו סיזלאקבואו להצטרף למיזם האנימציה!שלחו לי כתבות בשביל גיליון הטילדה! 18:50, 16 בפברואר 2014 (IST)

תודה[עריכת קוד מקור]

שלום עדירל,

אני רוצה להודות לך על שיתוף הפעולה בשכתוב הערך אלימות כלכלית במשפחה. הורדתי את תבנית השכתוב וציינתי את תרומתך בתקציר. גילגמש שיחה 11:45, 24 בפברואר 2014 (IST)

מחיקת ערך שהתחלתי בהכנסתו בטיוטה.[עריכת קוד מקור]

בוקר טוב[עריכת קוד מקור]

אתמול התחלתי בבניית ערך "המשמר החברתי המקומי" בדף טיוטה שפתחתי במיוחד לצורך העניין. בשעות הבוקר המוקדמות נמחקה הטיוטה שלי על ידי DMY בטענה שמדובר בערך שהוא פרסום מסחרי. אני מצרפת כאן את הנוסח שעליו עבדתי ואשמח אם תיידע אותי: 1. מה בדיוק נראה לך מסחרי בערך. 2. כיצד ניתן לתקן זאת על מנת שיעמוד בקריטריונים של ויקיפדיה. יצויין כי "המשמר החברתי המקומי" הוא ארגון פעיל במרחב הציבורי הישראלי ומקביל בפעילותו ל"משמר החברתי בכנסת" שזכה לערך משלו. בתודה מראש יעל רמון

משתמש‎:Ramony/‎המשמר החברתי המקומי ‏*המשמר החברתי המקומי*‏ המשמר החברתי המקומי הנו גוף חוץ ממסדי ובלתי מפלגתי ששם לו למטרה לשקף לציבור ‏הרחב את פעילותן והתנהלותן ‏של הרשויות המקומיות ולשמור על עניינם של האזרחים מול ‏נבחרי הציבור ברמה המקומית. היעדרה של זיקה מפלגתית ‏או מוסדית מאפשר למשמר ‏החברתי המקומי לפעול באובייקטיביות וללא משוא פנים, ולפעול למימוש מטרותיו באופן ‏שאינו פוגע ביעדיו המוצהרים. ‏ המשמר החברתי ‏המקומי פועל כרשת ארצית בעלת סניפים מקומיים וכן מרכז היגוי ‏והכשרה המרכז מידע ומספק ייעוץ בתחומי הפעילות של העמותה, כולל תמיכה וגיבוי של ‏פעילות הסניפים השונים. ‏המרכז מהווה מוקד גישור בין הצרכים השוטפים בזמן אמת ‏והמטרות הכלליות שהוגדרו על ידי העמותה באמצעות מגוון פעולות כגון מתן שרותי ייעוץ ‏מקצועי, ‏מערך הכשרות, מפגשים ארציים ופעולות רוחב מתואמות.‏ בנוסף על כך פועל ‏המרכז לאיתור פוטנציאל להקמת סניפים נוספים והרחבת פעילותה של העמותה, תוך ‏שאיפה להגיע לפרישה ארצית רחבה עד כמה שניתן.‏

תוכן עניינים • ‏1 רקע • ‏2 רציונל • ‏3 חזון • ‏4 מטרות • ‏5 סמל • ‏6 מעמד משפטי • ‏7 ראו גם • ‏8 לקריאה נוספת • ‏9 קישורים חיצוניים • ‏10 הערות שוליים רקע רציונל הרשות המקומית היא הגוף המשפיע יותר מכל על חיי היומיום של האזרח. היא נוגעת בכל ‏התחומים הקשורים לאורח החיים, רמת החיים, איכות החיים ותפקודו של האזרח היושב ‏בתחומיה (דיור, חינוך, בריאות, רווחה, תחבורה ואפילו פיקוח ושיטור) ובידה הכח ליצור ‏את ההבדל בין חיים בעלי משמעות ואיכות ובין חיים שהם סבל מתמשך.‏ כוחן של הרשויות ‏המקומיות מופקד כיום בידיהן כמעט ללא כל פיקוח חיצוני או ביקורת ציבורית. היחלשות ‏מעמדה של התקשורת הארצית ככלי ביקורתי המשרת את הכלל ובמקביל קריסת כוחם של ‏אמצעי ‏התקשורת המקומיים יצרו מצב של היעדר שקיפות כמעט מוחלט. זוהי אחת הסיבות ‏העיקריות לכך ‏שהרשויות המקומיות מהוות כיום את חוד החנית ברמת השחיתות במוסדות ‏השירות הציבורי. ‏ חזון המשמר החברתי המקומי שואף להביא לשינוי סדרי העדיפויות ויצירת אקלים פוליטי מקומי ‏חדש, בו האחריות האישית של נבחרי הציבור היא ‏כלפי התושבים ולנגד עיניהם עומדים ‏בראש ובראשונה השמירה על זכויותיהם החברתיות, האזרחיות והכלכליות של תושבי ‏הרשות עליה הם מופקדים, וקידומן של זכויות אלו. ‏ מטרות סמל מעמד משפטי ראו גם • המשמר החברתי לקריאה נוספת • שם סופר, שם ספר, שם הוצאה, תאריך הוצאה‏ קישורים חיצוניים • אתר המשמר החברתי המקומי בפייסבוק,‏ הערות שוליים Ramony - שיחה 10:31, 25 בפברואר 2014 (IST)

מ[http://www.youtube.com/watch?v=1rcjGIOSE5Q הכתבה הזאת, בטלוויזיה החברתית, אני מבין שהארגון קיים מזה שנתיים. לארגונים מעין אלו לרוב מאושר קיום ערך. הערך שלך אכן פרסומי, החל מהכתיבה על חשיבות השלטון המקומי כעובדה (זו דיעה לגיטימית, שיש לציינה כעמדת הארגון ולא כעמדת ויקיפדיה שאין לה דעות) וכלה בציון שחברי הארגון פועלים ללא משוא פנים במקום לציין שהארגון הוא א-פוליטי, מצהיר שאין לו קרבה לאף אחד והוא נוקט צעדים כאלו ואחרים כדי למנוע משוא פנים.
אפנה אל DMY ואשאל אותו לגבי המחיקה. אני מקווה שאצליח להביא לשחזור בקרוב כדי שתוכלי לתקן את הערך. עדירל - שיחה 11:14, 25 בפברואר 2014 (IST)

עזרה טכנית[עריכת קוד מקור]

אשמח לקבל עזרה בהוספת הערות שוליים לערך טרול (אינטרנט). אני חושש שלא הבנתי את ההוראות, והערך לא תקין כעת. תודה. הכצעקתה - שיחה 18:34, 27 בפברואר 2014 (IST)

כאשר יש סימן = בתוך ההערה, יש להקדים להערה את הכתיב 1=, ראה מה שעשיתי. מעבר לכך להארץ יש תבנית, אכניס עוד רגע. עדירל - שיחה 18:43, 27 בפברואר 2014 (IST)

הרב ניסים יגן[עריכת קוד מקור]

שלום! התחלתי לכתוב את הערך "הרב ניסים יגן". ראשית האם ערך בנושא זה עומד בקריטריונים? אשמח לעזרה בהעלאת התמונה שלו מגוגל תמונות וכן איזה קטגוריות לעשות עוד(ביוגרפיה , ילדותו,ספריו...)?תודהYinon75 - שיחה

אני מהמר שהרב ניסים יגן זכאי לערך. שמו מופיע רבות באינטרנט והוא ידוע בקרב מאזיני הקלטות. שם הערך יהיה ניסים יגן ולא הרב ניסים יגן, כנהוג בויקיפדיה. לקטגוריות אל תדאג. זה יתווסף בקלות על ידי ויקיפדים. לגבי תמונות, איננו יכולים להעלות תמונות מגוגל שכן אין לנו רשות לכך. רק אם אתה מכיר את הצלם שצילם את התמונה והוא נותן לך רשות להפיצו לשימוש חופשי של כל העולם, ניתן להעלותו לויקיפדיה. עלה והצלח ותוכל לפנות אלי אם יש שאלות נוספות. עדירל - שיחה 21:40, 4 במרץ 2014 (IST)
תודה רבה על התשובה. אחד מהויקיפדים אמר כי אפשר לקחת תמונה אחת ממקור אתר ספציפי ולהעלולתו עם כל פרטיו אל גם לאחר קריאת המדור של העלאת תמונות איני מצליח להעלות את התמונה אשמח אם תעזור לי להעלותו לפחות לדף טיוטה.תודה מקור האתר.Yinon75 - שיחה
זו לא פעילות שאני בקיא בה. נסה בויקיפדיה:דלפק ייעוץ אולי מישהו יסייע. כמדומני שאתה מבקש להעלות תמונה בשימוש הוגן. אמור זאת בבקשתך. עדירל - שיחה 23:13, 4 במרץ 2014 (IST)

ערך שלא התקבל בויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

עדירל שלום,

אתמול כתבתי ערך שלא התקבל בויקפדיה. לא קיבלתי נימוק מה לא היה טוב דיו, אלא רק השערות כלליות.

אודה לך מאוד אם תוכל/י לקרוא ולהסביר מה לא עובד/ להציע כיצד לשפר

תודה רבה

להלן:

שם הערך: לירז ברוש

לירז טוקי ברוש (נולדה ב 7.2.1983) היא תסריטאית, עורכת תוכן ובימאית ישראלית.

לירז ברוש נולדה בבאר שבע וגדלה בבית דתי. במהלך לימודיה התיכוניים, עברה ללמוד בבית ספר חילוני. במשך כל שנות לימודיה, למדה מוזיקה בקונסרבטוריון ב"ש, ניגנה בכינור כסולנית ובאנסמבלים וסיימה את לימודי המוזיקה בבגרות מלאה ובהצטיינות. בשנת 2001 התקבלה לתיאטרון צה"ל ושירתה שרות צבאי מלא כשחקנית. היא עברה להתגורר בת"א ועם סיום השירות, החלה ללמוד משחק במכינת הסטודיו למשחק "ניסן נתיב" בת"א. בשנים 2004- 2008, שיחקה בהצגות ילדים, סרטי סטודנטים ובתיאטרון ה"סטודיו" של חיפה.

בשנת 2008, החלה ללמוד עיצוב ב"סטודיו 6B" אך לא המשיכה למסלול לימודים מלא.

בשנים 2009- 2011, למדה תסריטאות בביה"ס לתסריטאות ע"ש עידית שחורי בת"א. היא למדה במסלול המלא וסיימה בהצטיינות. מיד בסיום לימודיה קיבלה מענק פיתוח מטעם "הקרן החדשה לקולנוע ולטלוויזיה" לדרמה בודדת פרי עטה וערכה את התסריט לסרט "קשת בענן". לירז ברוש שימשה כתחקירנית במגוון תוכניות טלוויזיה; מגזין, דוקו, אקטואליה, וניהלה את מערך התחקיר הדוקומנטרי לתוכנית "אל תשאל" עם שי שטרן במשך שלוש עונות. בהמשך, שימשה גם כרכזת מערכת במספר הפקות. בשנת 2012 שימשה כעורכת משנה לסרט הדוקומנטרי "השבת שלי" בהפקת "יס דוקו" וערכה את התסריטים לפיצ'רים "אני לא מאמין אני רובוט" ו"פרחים של מרציפן".

בשנת 2013 כתבה פיצ'ר בעבור המפיק אודי ירושלמי אותו נכון היה לביים דובר קוסשווילי. בהמשך החלה לכתוב פיצ'ר נוסף בעבור ובשיתוף עם הבימאית מיכל רפופורט. מאותה שנה ועד היום משמשת גם כתסריטאית ב"ערוץ מאיר לילדים", ערוץ דתי המשודר ב"הוט" וב"יס". היא כותבת פרקים לסדרות "עלילות ארץ גושן", ול"הרפתקאות אסי וטוביה".

בשנת 2014, צולם סרטה הראשון אותו כתבה וביימה. את הסרט צילם איתן ריקליס, הפיק עומר בן דוד, וכיכבו בו השחקנית איילה זילברמן והדוגמן סאן מאירי. הסרט נמצא בשלבי פוסט ועורך אותו יפתח שושן.

לירז ברוש היא מתנדבת ופעילה למען זכויות בעלי חיים, טבעונית, ועבדה בעמותת "תנו לחיות לחיות" במשך כמה שנים. היא מתגוררת בת"א עם כלב וחתולה.


דניאל רשף - שיחה 15:46, 8 במרץ 2014 (IST)

תודה על פנייתך. ראיתי שמשתמש:אריה ענבר כבר ענה לך. אני לא מכיר את התחום ולא יכול לאמר אם תשובתו מוסכמת על כולם או שיש סיכוי שלירז ברוש זכאית לערך. אם תרצה, אוכל לשים קישור לדף משתמש:דניאל רשף/לירז ברוש בלוח המודעות ואולי יהיה מי שתהיה לו דיעה אחרת. מעבר לזה, איני יודע לה להציע אלא רק לכתוב על אנשים יותר מוכרים או על נושאים אחרים. עדירל - שיחה 19:54, 8 במרץ 2014 (IST)

עריכה[עריכת קוד מקור]

אתה מסיר ומשנה ערכים למידע שהוא לא בהכרח נכון. אשמח אם תחזור אלי. תודה ויום נעים

ראיתי את עריכותיך הנוכחיות והם מקובלים עלי. עדירל - שיחה 16:13, 10 במרץ 2014 (IST)

כתיבת ערך עם חשש לכפילות[עריכת קוד מקור]

שלום רב, נעים להכיר.

בעבר רשמתי ערך בנושא יצור יהלומים. הוא נידחה עקב "כפילות" בגלל שיש ערך "יהלומים". https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%99%D7%99%D7%A6%D7%95%D7%A8_%D7%99%D7%94%D7%9C%D7%95%D7%9E%D7%99%D7%9D בויקיפדיה האנגלית שני הערכים האלו מופרדים. אין לי מושג איך המדיניות של ויקיפדיה העיברית מול האנגלית, פשוט רואה לנכון לציין זאת.

אני מעונינת לכתוב עכשיו ערך בנושא: "מידת טבעת", וחוששת שגם הוא ידחה בגלל כפילות. גם בנוגע לערך זה ביררתי בויקיפדיה האנגלית, ושם יש לזה ערך.

אשמח לקבל עצה בנושא.

בתודה מראש, Sphinx - שיחה 13:12, 12 במרץ 2014 (IST)

שלום ותודה על רצונך לתרום לויקיפדיה. אשתדל לסייע לך ככל שאוכל. הבעיה בכפילות בין "ייצור יהלומים" ליהלומים איננו בנושא, אלא בתוכן. אם יש חומר מהותי ונפרד לכתוב על ייצור יהלומים, שאינו כתוב בערך יהלומים יש מקום לערך כזה. הדרך לכתוב אותו הוא לערוך את הערך על יהלומים, לדאוג שיהיה בו פרק על "ייצור" ואז להרחיב פרק זה. כשהפרק נהיה גדול יהיה מקום לשלוף את החומר ולהעבירו לערך נפרד.
הייתי מציע דבר דומה לגבי הערך מידת טבעת, אולם אני חושב שכאן אין כל בעיה. דוגמה לערך מקביל הוא יחידות מידה בבישול. בנוסף, הערך טבעת אינו מכיל כל מידע על מידות, קח שאין סיכוי לכפילות עם ערך זה.
בהצלחה. עדירל - שיחה 16:28, 12 במרץ 2014 (IST)

מדוע נמחק הערך[עריכת קוד מקור]

בוקר טוב עדי...

משום מה הערך שאני כותבת נמחק שוב ושוב, אף שהוא ערך חשוב. אובייקטיבי. מציג חברה וכלל אינו פרסומי. אשמח לדעת מדוע וכיצד ניתן להתאימו לרוח הויקיפדיה. מדובר בחברת ממן אוויאיישן. אני רואה שיש בויקפדיה הרבה מאוד חברות תעופה ונסיעות ולא ברור לי מדוע אין מקום לערך הנל.

תודה

לפי מה שאני רואה, הערך נמחק כי הוא הועתק מאתר של החברה או משהו דומה. אציע שתכתבי את הערך לא מתוך אתר החברה אלא תתחילי מאפס. כתבי אותו כטיוטא במשתמש:Talleiba/ממן אוויאיישן. שם אני מקווה שהוא לא יימחק ואז נוכל לראות מה כתוב בו וכיצד ניתן לכתוב את הערך בצורה שיוכל להכלל בויקיפדיה. אותי מעניין במיוחד כיצד ממן אוויאשן הוא המשך של חברת ממן. עדירל - שיחה 13:10, 18 במרץ 2014 (IST)

איחוד ערכים[עריכת קוד מקור]

שלום שוב. פניתי אליך לפני מספר ימים לגבי חשש כפילות בין הערך שרציתי לכתוב- "מידת טבעת", לערך שקיים- "טבעת". אני מודה לך על התייחסותך לנושא. בעקבות עצתך רשמתי את הערך "מידת טבעת", אך עתה שוקלים לאחדו עם הערך "טבעת". האם יש באפשרותי להתנגד? לדעתי אין טעם לאחד בניהם, בעיקר בגלל חיפושים גוברים ברשת ל"מידת טבעת" יותר מ"טבעת". אשמח לעצה בנושא. תודהSphinx - שיחה 11:40, 23 במרץ 2014 (IST)

לא הבנתי את הבעיה. הרי מי שיחפש "מידת טבעת" יופנה לערך טבעת. כל מה שכתבת ייכנס לערך טבעת ויוצג לקוראים. מה מפריע לך? בשביל מה אתה צריך את הערך הפחות נקרא מידת טבעת כשהצלחת להכניס מידע חשוב ומשמעותי לערך היותר נקרא טבעת?
אם בכל זאת אתה רוצה שדווקא יהיה ערך מידת טבעת הדרך היא כנראה להרחיב מאוד את הערך טבעת עד שהוא יהיה כה גדול שיצטרכו להקים לו ערכי משנה. או אז יכתב סיכום קצר על מידות טבעות בערך טבעת ושאר המידע יוחזר לערך מידת טבעת. עדירל - שיחה 12:35, 23 במרץ 2014 (IST)

הסרת הלוגו- המדען הראשי[עריכת קוד מקור]

לשכת המדען הראשי היא לשכה ממשלתית בתוך משרד הכלכלה! בערך של משרד הכלכלה, משרד האוצר וכדומה רשום שמו של השר המכהן, כך ראוי שיהיה רשום שמו של המדען הראשי של מדינת ישראל בערך שלו. מדוע הסרת את הלוגו בטענה של יחסי ציבור? תודה Eliad8287 - שיחה 09:48, 24 במרץ 2014 (IST)

השם רשום בערך. הוא לא צריך להיות רשום בלוגו. באף לוגו לא רושמים את שם השר או שם המנכ"ל. או שמא אתה רוצה שבדגלמ המדינה יהיה כתוב למעלה "בראשות נשיא המדינה, מר ...". עדירל - שיחה 10:27, 24 במרץ 2014 (IST)

מה זה צריך להיות?[עריכת קוד מקור]

שלום,

מדוע את ממליץ לפעול בהחבא? [1] כפי שניתן לראות פה זה אתה שביצעת את העריכה. מדוע אתה מעודד משתמשים חדשים לפעול בצורה שאינה גלויה? גילגמש שיחה 11:07, 24 במרץ 2014 (IST)

כי אם יפעל בהחבא, מה שנקרא בלשוננו בניטרליות, לא תהיה כל בעייה. אבל, אל חשש, מקדמי העניינים למיניהם אינם יודעים לפעול בתחכום. עדירל - שיחה 11:15, 24 במרץ 2014 (IST)
או קי, אם כך לא הבנתי את דבריך. תודה על ההבהרה. גילגמש שיחה 13:43, 24 במרץ 2014 (IST)

עזרה[עריכת קוד מקור]

שלום רב, כתבתי את הערך הראשון שלי וקיבלתי הודעה שההתאמה שלו לוויקפדיה בספק. אני מגיעה מתחום האומנות וממש לא מסכימה עם ההחלטה הזו. האומן הציג תערוכות יחיד בגלריות חשובות - גלריה נלי אמן היא מהוותיקות וחשובות בארץ, כך גם בית האומנים בירושלים. הוא קיבל פרס ממשרד החינוך שגם מעיד על חשיבותו. חוץ מזה עבודה שלו נרכשה למוזיאון היהודי בסאן פרנסיסקו. לא ברור לי איך הכותב החליט שהשגים אלו לא חשובים. מה עליי לעשות? Sharonglass - שיחה 10:15, 29 במרץ 2014 (IDT)

סליחה על תגובתי המאוחרת. הייתי עסוק ולא נכנסתי לויקיפדיה. לגבי שאלתך, התשובה היא שעשית את הדבר הנכון. תבנית חשיבות יוצרת תהליך שמנפה ערכים ומשפרת אותם. לא צריך להבהל ממנו אלא לשתף איתו פעולה וכך להתקדם, כפי שקרה במקרה זה. נשמח לראות אותך כותבת ערכים נוספים. עדירל - שיחה 14:12, 1 באפריל 2014 (IDT)

כתיבת ערך חדש[עריכת קוד מקור]

עדירל שלום, אני מנסה להוסיף ערך חדש לויקיפדיה אך כל פעם מחדש הוא נמחק. הפעם הופניתי לחונך לקבלת הדרכה. אשמח אם תוכל לעזור.

בברכה, נופר. nofarn24-at-gmail.com

לסזק בלקרוביץ'[עריכת קוד מקור]

שלום עדירל,
כשאתה מתרגם ערך כזה משפה אחרת כלשהי, רצוי להעלות גם בפתיח לערך את כתיב שמו באותיות לטיניות. שם הערך נראה לי שגוי, אבל היות שלא העלית את הכתיב המקורי, אין לי דרך לבדוק זאת. אלדדשיחה 11:07, 18 באפריל 2014 (IDT)

אני חוזר אליך לאחר בדיקה קצרה שעשיתי במרחבי גוגל כדי להתחקות אחר עקבותיה של האישיות שעליה כתבת את הערך. אנא, כשאתה מעלה ערך כלשהו על מישהו משפה זרה כלשהי, ודא לפחות שאתה בטוח באופן שבו כותבים את שמה של האישיות בעברית. אלדדשיחה 11:27, 18 באפריל 2014 (IDT)
תודה על טיפולך בערך וסליחה על ההשמטה של השם האותיות לטיניות. התכוונתי להכניס אותו ואיכשהו זה פרח לי מהראש (והופתעתי כשראיתי שלא עשיתי זאת). לגבי איך כותבים את השם שלו, השתמשתי בדה מרקר, לא בחירה מוצלחת במיוחד, אבל נשענתי על משהו. עדירל - שיחה 11:58, 18 באפריל 2014 (IDT)
טוב, אם כך, למדנו על אמינותו של דה מרקר בכתיב שמות פולניים... קריצה אלדדשיחה 12:42, 18 באפריל 2014 (IDT)

עזרה ביצירת ערך בויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

יש לי בעיה רצינית - אני לא מצליח לעלות את הערך וליקיפדיה ואני לא יודע מה לעשות האם תוכל לעלות בשבילי? לעזור לי? יש לי תמונות (אשמח לשלוח לך את התמונות) זכויות יוצרים מהבעלים שלהם , כל מה שתבקש תקבל. כלך עזרה תתקבל בברכה אי גם אכתוב כל מה שצריך בנוסף.

ממתין לשמוע ממך הטלפון שלי הוא 0509242266 התוכן שרשמתי (וקבלתי דחייה עליה - לא מבין למה? )

התוכן:

עמוס אבידוב (נולד 2 נובמבר 1959) מייסד בית הספר לערבית "דיוואן" ומחבר סדרת ספרי הלימוד "דיוואן" ללימוד השפה הערבית. מוותיקי המורים ללימוד השפה הערבית המדוברת והספרותית בישראל.

תוכן העניינים:

1. ילדות ונעורים

2. שירות צבאי והביטחוני

3. הקמת "דיוואן - בית הספר לערבית"

4. פעילות לקידום השלום

5. כתיבה וספרות

ילדות ונעורים

אבידוב גדל במושב ניר בנים. בן לדוד - חקלאי בן המושב נהלל ולמרים בן שמש בת למשפחה יפואית מוותיקי הישוב שבניה

התחנכו בשפה הערבית ופעלו רבות בתחום לימדו השפה והשימוש בה. 

נכד ליעקוב (יאני) אבידוב איש נהלל מראשי המוסד לעליה ב' ומוביל מבצע הבאת חוטרי התמרים לארץ, מחבר הספרים "עלילות עיראק" ו"נתיבים נעלמים". אבידוב נשוי לאורלי ואב לשלושה ילדים. מתגורר בישוב אורנית. בעל תואר ראשון בהסטוריה מן האונ' הפתוחה. דובר ערבית ועברית.

שירות צבאי והביטחוני בשנת 1977 התגייס לצה"ל ושירת במשך ארבע שנים בסיירת מטכ"ל.
בסיירת מטכ"ל עבר את מסלול ההכשרה כלוחם ולאחר מכן יצא לקורס קצינים ובסיומו שב 

ליחידה ופיקד על צוות. נטל חלק במבצעים רבים מעבר לקוי האויב.

בהמשך עבר לשרת במערכת הביטחון בתפקידי שטח ומודיעין. 

במהלך שירותו נפצע מירי ולאחר תקופת החלמה שב לשירות. במסגרת שירות המילואים השתתף במבצע החילוץ בבית הקהילה היהודית "אמייה" בבואנוס איירס, ארגנטינה אשר נפגע מפיצוץ מטען בידי מחבל.

הקמת "דיוואן - בית הספר לערבית"

לאחר פרישתו ממערכת הביטחון, הקים את "דיוואן בית הספר לערבית" והחל לפתח את תכנית הלימודים ללימוד

השפה הערבית. אבידוב פיתח שיטה ללימוד השפה הערבית אשר מבוססת על התפיסה כי לימוד שפה זרה בגיל 

בוגר יכולה להיעשות אך ורק על ידי הבנת מבנה שפת היעד באמצעות שפת האם ולאחר ההבנה מתבצע שלב ההטמעה

והתרגול עד להשגת השליטה בשפה הזרה. בית הספר פועל במכללת לוינסקי ולומדים בו אנשים מכל שכבות הציבור
והקשת הפוליטית. תכנית הלימודים שפיתח כוללת שיעורים פרונטאליים, שיעורי תרגול עם דוברי ערבית ועבודה עצמית במחשב ובאינטרנט.
התכנית אומצה על ידי מוסדות אזרחיים וביטחוניים וכן על ידי אירגוני זכויות אדם ושלום. בין תלמידיו חברי כנסת, שרים ו"מפורסמים" רבים.

שנים עוסק בהכשרת דיפלומטים ישראלים ואמריקאים לשירותם בארצות ערב. ההכשרה כוללת את לימוד השפה, התרבות, כללי ההתנהגות והנימוס.

פעילות לקידום השלום

מאז פרישתו ממערכת הביטחון פעיל אבידוב בארגוני שלום ומשתתף דרך קבע במפגשים בין ישראלים ופלסטינים, בין השאר בארגון "חושבים שלום" אשר מאפשר לגורמים אזרחיים משני הצדדים לגבש הסכם ופועל להשגת תמיכה עממית רחבה בעקרונותיו. אבידוב מקדם בהתמדה את רעיון "שתי מדינות לשני עמים".

כתיבה וספרות מחבר תוכנית הלימודים דיוואן הכוללת 4 ספרי לימוד וקלטות יוצר תכנית דיוואן ללימוד ערבית באינטרנט מחבר הספר "רוח מזרחית", רומן ריגול המבוסס על חוויותיו האישיות ומספר על סוכן ישראלי החי בזהות שאולה בארץ ערבית.


אתרי אינטרנט של עמוס אבידוב: www.amosaviov.com - דיוואן בית הספר לערבית wwww.diwaan.co.il - דיוואן בית הספר לערבית באינטרנט

הערך לא נמחק אלא הועבר למשתמש:Amosavidov/עמוס אבידוב. אני אערוך שם ואחר כך נראה איך מתקדמים. מדובר בהחלטה של הקהילה האם הדמות זכאית לערך בויקיפדיה ודבר זה יתברר בהמשך. עדירל - שיחה 20:33, 19 באפריל 2014 (IDT)


אשמח לכל עזרה -אני יכול לעלות תמונות , לכתוב עוד? לתקן את הכתוב? ובקיצור לעשות כל מה שתגידי שנדרש - אני לא מבין מזה ואשמח שתעזרי לי

ממתין לשמוע ממך בקרוב ולהתקדם - אין לי מוסג מה עושים ואיך.

איך אני מאשר אותו בויקדפיה?

כתיבת ערך על בן זוגי[עריכת קוד מקור]

בוקר טוב עדירל, אני רוצה לכתוב ערך על בן זוגי שהוא פסנתרן ומלחין שנוסף על חשיבותו האמנותית יש לו גם ייחוס משפחתי נכבד. לבן דודו, שגם הוא מוזיקאי, כבר יש ערך בוויקיפדיה ורצינו להוסיף גם את שלו. אלא שכשקראתי את כללי האתר, ראיתי שמבקשים שהאדם עצמו או מכריו לא יכתבו את הערך שלו אף שבידינו מירב המידע עליו. אין מישהו אחר, כרגע לפחות, שיכול לעשות זאת במקומנו. אני חוששת שלאחר שאכתוב את הערך, הוא יימחק. מה לעשות? טרם פתחתי חשבון באתר מאחר שאם לא אוכל לכתוב את הערך, כרגע איני רואה טעם בכך. מקווה שיהיה אפשר לחזור אליי גם כך. מודה מאוד על תשובה ועזרה. 212.143.52.149 08:24, 30 באפריל 2014 (IDT)

הכלל שבני משפחה מתבקשים שלא לכתוב את הערך אינו מוחלט. השאלה היא מדוע כותבים את הערך. אם כותבים את הערך כדי להגדיל את החשיפה לפסנתרן ומלחין שעתידו עוד לפניו, אז הערך לא יתקבל פה במאור פנים רב. אם מטרת הערך לעזור לקהל הרחב להשיג מידע שהוא רוצה על נשוא הערך, הערך יתקבל בברכה רבה.
לנו אין כל יכולת למדוד חשיבות אמנותית. אנו רק יכולים למדוד (בקושי רב) חשיבות תקשורתית. אם יש לו כבר חשיפה תקשורתית רבה, אז הערך יוכל לעבור. אם לאו, הוא כנראה יימחק.
אם את רוצה, את יכולה לכתוב את הערך במחשב שלך ואז להעלות אותו לדף טיוטה באתר. אם יימחק, תמיד יישאר לך העותק במחשב שלך ואולי בעוד שנים יהיה יותר קל להעלות שוב את הערך. בהצלחה. עדירל - שיחה 09:18, 30 באפריל 2014 (IDT)

שלום עדירל, תודה על התגובה. לא מדובר במוזיקאי מתחיל. יש לו חשיפה תקשורתית, גם אם הוא לא ידוען גדול. אבל אני מקבלת את עצתך. ליתר ביטחון אכתוב את הערך במחשב שלי, אלא שאיני יודעת איפה לחפש את דף הטיוטה באתר. תוכל לומר לי, בבקשה? ואז אני פשוט עושה העתק-הדבק? וגם, כדי שהוא יעלה כראוי (עם קישורים וכולי) עליי להשתמש, גם במחשב שלי, בהנחיות לכתיבת ערכים של האתר, נכון? שוב תודה רבה. 212.143.52.149 13:10, 30 באפריל 2014 (IDT)

תוכלי להעלות את הערך לדף בשם כמו: משתמש:עדירל/מוזיקאי ידוע. אם תרשמי תוכלי להחליף את "עדירל" בשם המשתמש שלך (שלא צריך להיות שמך המלא אלא יכול להיות כל כינוי). גם את "מוזיקאי ידוע" ניתן להחליף בשם המוזיקאי. תכניסי את שם הטיוטה לתיבת החיפוש מימין ואז ניתנת אפשרות ליצור את הערך.
כדי לכתוב את הערך, תוכלי לכתוב אותו בדף הטיוטה עם הקישורים. תשימי למעלה תבנית בעבודה כך {{בעבודה}} וכך אני מקווה שלא יפריעו לך. כשתסיימי את העבודה תעתיקי את הדף למשב ותסירי את התבנית ואז נראה מה יקרה. אשתדל לעזור לך במידת האפשר. עדירל - שיחה 13:43, 30 באפריל 2014 (IDT)
אני לא בטוחה שהבנתי איך מבדילים בין ערך שהוא טיוטה ובין ערך שאינו כזה - רק בזכות
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו. שיחה
? וכשאסיר את הכותרת הזאת הוא יחדל להיות טיוטה? ואיפה אני כותבת זאת? ולא הבנתי את הנחייתך "תעתיקי את הדף למשב ותסירי את התבנית". סליחה על הנדנוד. אני חדשה בעסק הזה. תודה על הסבלנות. אגב, מומלץ ליצור חשבון? תודה רבה.

212.143.52.149 14:17, 30 באפריל 2014 (IDT)

זה בסדר. תרגישי חופשי לשאול כל מה שאת רוצה. דף מוגדר טיוטה אם השם שלו מתחיל ב-"משתמש:", כי אז הוא שייך לאותו משתמש. אולם ראיתי כבר מקרים בהם גם שם מחקו לאנשים את העבודה שלהם ולכן המלצתי על צעד בטחון נוסף של "בעבודה". בכל מקרה, תוכלי לפנות אלי ונוכל לפתור את הבעיה גם כך (לרוב כשמבקשים יפה הם מחזירים את מה שהם מחקו כך שזה לא נורא). המלצתי שלפני שאת מסירה את "בעבודה" (זה התבנית, הוא נקרא "תבנית בעבודה") תעתיקי את עבודתך למחשב. כך אם מישהו חרוץ מדי יראה צורך למחוק את מה שכתבת לא נהיה תלויים בבקשה מהמפעילים לשחזר את מה שכתבת, למרות שגם זה אפשרי. כך שבעצם, אם את לא תתבאסי יותר מדי אם בסוף יוחלט שלא מגיע לו ערך, פשוט תתחילי לעבוד. אני חושב שבליווי שלי, ולרוב גם בלעדיו, תנתן לך הזדמנות הוגנת להציג את מושא הערך ויתקיים דיון ענייני עד כמה מגיע לו ערך. אם את חוששת לבזבז את זמנך סתם, או מדיון בו יכתוב מישהו "הוא לא מספיק חשוב", אז תסתכלי אולי בקטגוריה:מלחינים ישראלים ותראי אם יש אנשים ברמת חשיפה דומה. אם את חושבת שכן, אז הסיכויים טובים. בהצלחה. עדירל - שיחה 22:24, 30 באפריל 2014 (IDT)

תודה רבה עדירל, על העזרה. בהחלט אנסה לנהוג כעצתך. רק עוד דבר קטן בשלב זה - האם אתה ממליץ ליצור חשבון או לא צריך? 212.143.52.149 11:27, 4 במאי 2014 (IDT)

אני לא רואה סיבה שלא לפתוח חשבון. תשתמשי בכינוי סתמי ולא בשמך. אני לא רואה כל סיבה שלא, וזה בוודאי יקל עלייך. עדירל - שיחה 11:45, 4 במאי 2014 (IDT)

בוקר טוב עדירל, אני מכינה את החומרים שאני רוצה להעלות בערך בקובץ וורד (גם כדי שיהיה לי עוד גיבוי, כהמלצתך, וגם כדי לארגן את החומרים). האם הבנתי נכון וכדי להעלות תמונות, צריך קודם כול להעלותן לוויקשיתוף? האם אתה ממליץ, כדי לעבות את הערך, להוסיף בקישורים החיצוניים הפניות לאתרים של נגנים מפורסמים שאתם ניגן בניו יורק, גם אם הוא לא מוזכר שם? ושאלה אחרונה - כשאתחיל לעבוד על הערך בוויקיפדיה, איך תדע באיזה ערך מדובר? אולי כדאי שאעדכן אותך לפני, לא? שוב המון תודות ושבוע נפלא. 212.143.52.149 07:51, 11 במאי 2014 (IDT)

בוקר טוב. אם יש ערכים בויקיפדיה העברית על הנגנים המפורסמים זה רעיון טוב לתת קישור פנימי אליהם על ידי השמת שם הערך עליהם בסוגריים מרובעים. אם אין עליהם ערך, לא מקובל לקשר אליהם בקישור חיצוני. זו סיבה טובה לכתוב גם עליהם ערכים אם יש לך זמן לכך. באמת רצוי להעלות תמונות לויקישיתוף, אם זכויות היוצרים הם שלך. ניתן גם להעלות לויקיפדיה העברית. הדף לעשות זאת נמצא בתיבת הכלים מימין. תוכלי להודיע לי את שם הערך כשתרצי, לפני או אחרי העלאתו. אשתדל לעזור. עדירל - שיחה 08:50, 11 במאי 2014 (IDT)

תודה רבה, עדירל. ברגע שאהיה מוכנה להעלות את הערך לאתר, אודיע לך וכבר מעכשיו אני מודה על כל עזרה. 212.143.52.149 14:03, 11 במאי 2014 (IDT) ערב טוב עדירל, נראה לי שבקרוב אהיה מוכנה להעלות את הערך לאתר, אבל בתהליך הכנת החומר נעזרתי בהסברים שבאתר ועלו לי כמה שאלות. 1. ההפניות לערכים אחרים בוויקיפדיה חייבים להיות לערכים בעברית? אי אפשר להפנות לערכים בוויקיפדיה באנגלית (לכתוב את שם הערך בעברית ובין הסוגריים הרבועים הכפולים לכתוב אותו באנגלית)? 2. קראתי שאפשר להעלות קטעי וידאו לערך. הייתי שמחה להעלות שניים-שלושה קטעים מהופעותיו של בן זוגי, אבל ראיתי שסיומת קטעי הווידאו היא ogg ואילו הסיומת של קטעי הווידאו שלנו היא wmv. האם אי אפשר להעלות קטעי וידאו עם הסיומת שלנו? אם לא, יש דרך לא מסובכת להמיר אותם לסיומת ogg? 3. את תוכן העניינים אני יוצרת? לא מצאתי את הכללים לכך או שמא פספסתי?! 4. גם את ההוראות לקביעת הקטגוריות שאליהן שייך הערך לא מצאתי משום מה. אני מנסה להכין מראש את הערך כולו כדי שאחר כך תהליך ההעלאה שלו יהיה מהיר יותר ואולי קל יותר. תודה מראש 109.65.108.24 21:47, 25 במאי 2014 (IDT)

  1. זה לא מקובל. אולי הכוונה היא לעודד אותך לכתוב גם ערכים אלו. אציין שאני לא אתנגד ויש שעושים זאת אז את יכולה לנסות, אולי זה יישאר.
  2. אני ממש לא בקיא בזה. תפני לויקיפדיה:דלפק ייעוץ אני מקווה שתקבלי שם תגובה מהירה.
  3. לא. תוכן העניינים נוצר אוטומטית.
  4. קטגוריות זה לא עניין גדול. תוסיפי את קטגוריה:מלחינים ישראלים. יהיה מי שיוסיף עוד אם יש דברים רלוונטיים.
כל עוד הערך נראה סביר אפשר להשאיר חלק מהדברים לאחר כך. עדירל - שיחה 22:21, 25 במאי 2014 (IDT)

ואו! תודה על התגובה המהירה. אבל נזכרתי בעוד שאלה: התמונות שאני רוצה להעלות לוויקשיתוף ומשם לערך של בן זוגי הן תצלומים שצילמנו אנחנו, בני משפחתנו או חברים (ולא תמיד אנחנו יודעים מי). השאלה מה אני כותבת בסעיף הרישיון (מה אני בוחרת מהרשימה). שוב תודה. 109.65.108.24 22:31, 25 במאי 2014 (IDT)

אם זה תמונות מהמצלמה שלך או של בן זוגך, הרי שמי שנתתם לו את המצלמה כדי ללחוץ על הכפתור עשה זאת תוך ויתור על הזכויות לבעל המצלמה. אם יודעים מי, ראוי לתת לו קרדיט. אם לא, ניתן לציין שאת בעלת הזכויות ולציין שצולם במצלמה שלך. כך נאמר לי וכך אני נוהג. עדירל - שיחה 23:08, 25 במאי 2014 (IDT)

בוקר טוב, איפה מציינים את שם הצלם (אם הוא ידוע)? וגם, הבנתי שצריך לבחור מתוך רשימה בסעיף הרישיון. מה במקרה שלנו אני צריכה לכתוב? 212.143.52.149 08:32, 26 במאי 2014 (IDT)

רשימת הרשיונות נוגעת לרמת הויתור שלך. יש ויתור מוחלט, אבל המומלץ הוא CC-3 או משהו כזה. אני אף פעם לא ראיתי בעניין זה הבדל מהותי, אבל כנראה יש כאלו שמבינים בדקויות הללו וזה חשוב להם. עם זאת, חשוב לא לבחור רשיון שגוי כמו "שייך לציבור כי כבר עבר 70 שנה ממות הצלם". את שם הצלם אפשר לציין בתיאור התמונה, זה מספיק טוב. עדירל - שיחה 09:05, 26 במאי 2014 (IDT)
סליחה על ההתפרצות, אבל התמונות הראשונות שהעליתי לויקישיתוף נמחקו, כי בעלת המצלמה היתה המצולמת ולכן לא יכלה להיות הצלמת. כך נאמר (ונמחק) לי בפירוש בזמנו על ידי משתמש לא ישראלי בשיתוף, שהאכיל אותי מרורים בחוקים ההזויים האלו. מענין מה דעתה של חנה בסוגיה. Liad Malone - שיחה 15:33, 26 במאי 2014 (IDT)
אתם מסבכים את ההסבר יותר מידי. אם לא מדובר בצלם מקצועי, אז התמונה היא בהגדרתה Family album ונשוא התמונה הוא בעל הזכויות. כך מעלים את התמונה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 17:24, 26 במאי 2014 (IDT)

שבת שלום עדירל, בשעה טובה ומוצלחת נרשמתי (שמי הוא: ציפור שיר) והתחלתי לעבוד על הערך של בן זוגי, הפסנתרן והמלחין אריק שטראוס. וכמובן, יש לי כמה שאלות:

1. אני מעלה את החומרים ב"טיוטה פרטית". מקווה שזה בסדר. על כל פנים לא ידעתי איפה אני רושמת את התבנית
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו. שיחה
שהמלצת לי לרשום.

2. בשם הערך - האם אני כותבת כך: *אריק שטראוס, פסנתרן ומלחין* או כך: אריק שטראוס או כך: *אריק שטראוס*? 3. בעניין התמונות, אמנם כבר שאלתי אותך, אבל עלתה עוד שאלה בנושא: אני רוצה להעלות תמונות של עטיפות התקליטורים של אריק. התמונות על התקליטורים הן שלנו (צילומים של אריק, שלי או של אבא שלי), אבל עיצוב עטיפת התקליטור לא שלנו. האם צריך לבקש אישור על כך? האם הוא צריך להיות בכתב? בינתיים העליתי תמונה אחת של אריק לוויקיפדיה (עוד לא לוויקשיתוף כי הסתבכתי עם זה. אולי בהמשך). 4. אם לא סיימתי היום לעבוד על הערך (ומן הסתם זה מה שיקרה) אני שומרת את מה שעשיתי ואחר כך איך אני חוזרת אליו? 5. בעניין קטעי הווידאו. מדלפק הייעוץ שלחו לי כתובות לאתרי המרה של הקטעים לגרסה הנכונה. אבל שם באתר שואלים אם לשנות את גודל המסך (פיקסלים) או את שיעור הבייטים (לקילובייט) ואני לא יודעת אם צריך לשנות ואם כן לכמה. האם ידוע לך? נראה לי שזהו זה, בינתיים. תודה ושוב שבת שלום ציפור שיר - שיחה 12:30, 7 ביוני 2014 (IDT)

בינתיים טרם ראיתי את הערך שהעלית. כשתעלי אותו יקל עלי להתייחס ולתקן את הטעון תיקון. וזו עיקר תשובתי. אין להסס ולחכות שהכל יהיה מושלם אלא דווקא להתקדם ולתת לאחרים לראות ולתקן אם זה נדרש. זה הרבה יותר קל. לגבי הזכויות, אני לא ממש יודע. יש דף לשאלות מעין אלו, תשאלי בויקיפדיה:דלפק ייעוץ. גם לגבי הויידאו, תבחרי אופציה כלשהי, מן הסתם לא תוכלי אפילו לזהות את ההבדל בסרט בין האופציות השונות. עדירל - שיחה 00:07, 8 ביוני 2014 (IDT)

תודה, עדירל. האם אתה מתכוון שכדאי לי כבר להעביר את הערך למרחב הציבורי, ולא לעבוד עליו בטיוטה פרטית? אוקי. אנסה. אגב, אני שמרתי אותו ומקווה שאוכל למצוא אותו בעצמי. בינתיים תודה רבה. ציפור שיר - שיחה 12:37, 8 ביוני 2014 (IDT)

עכשיו אני רואה את הדף. אפשר לערוך אותו שם עד שאת מרגישה שהוא מוכן. עדירל - שיחה 12:48, 8 ביוני 2014 (IDT)

בוקר טוב עדירל, איזה יופי שאתה כבר יכול לראות את הדף ולהעיר לי הערות, אם צריך. פניתי, כעצתך, לדלפק הייעוץ, אבל לא ממש קיבלתי מהם תשובות. בעניין ההמרה של הווידאו לא קיבלתי תשובה בכלל, ואני ממש לא יודעת מה לעשות, לכמה פיקסלים/בייטים עליי להמיר את הקובץ.מה דעתך? אשר לעטיפות האלבומים, משום מה קיבלתי תשובה שאני לא יכולה להכניס תמונות של עטיפות לערך של אריק, אלא רק לערכים על התקליטורים עצמם. זה משונה ביותר, שכן ראיתי בערך אחר (של אבנר שטראוס) שכן הועלו תמונות של עטיפות אלבומים. לא ענו לשאלתי מה הסיבה שאיני יכולה להעלות את התמונות הללו אף שמדובר בתצלומים שהם שלנו (גם אם העיצובים אינם שלנו). מה לדעתך הסיבה? אולי, לפחות, אוכל להעלות אחד מהם או שניים? בנוגע לזכויות היוצרים של האלבום כתבו לי לכתוב כך:

תמונה זו היא עטיפת אלבום, משחק וידאו, די.וי.די או עטיפה של מוצר מסוג אחר. כל הזכויות עליה שמורות ליוצריה המקוריים, ויש לנקוט זהירות רבה לפני הפצתה ללא רשות יוצריה. ההנחה היא כי עטיפות אלבום ניתנות להצגה בוויקיפדיה תחת כללי השימוש ההוגן.
יש לערוך תמונה זו ולהוסיף לה את שם הערך שבו מותר השימוש ההוגן.

לפרטים ראו זכויות יוצרים בוויקיפדיה.

שימוש הוגן בעטיפהתמונה זו היא עטיפת אלבום, משחק מחשב או מוצר אחר. ההנחה היא שניתן להשתמש בתמונה זו תחת השימוש ההוגן ב{{{1}}}//he.wikipedia.org/wiki/%D7%A9%D7%99%D7%97%D7%AA_%D7%9E%D7%A9%D7%AA%D7%9E%D7%A9:%D7%A2%D7%93%D7%99%D7%A8%D7%9C/%D7%90%D7%A8%D7%9B%D7%99%D7%95%D7%9F_5
וזה אמור להספיק. זה נכון? תודה, כרגיל, על כל עזרתך.

ציפור שיר - שיחה 12:03, 19 ביוני 2014 (IDT)

אני לא רואה משמעות רבה במספרי פיקסלים ובייטים. אני מניח שכל האופציות סבירות. תבחרי משהו טוב באמצע. או שתנסי שתי אפשרויות ותראי איזה גדול יותר ותבחרי בהתאם. לגבי העטיפות, הזכויות לאו דווקא שייכות לכם, אלא למעצב ולכם או בהתאם לחוזה שלכם עם ההוצאה, אולי שייכם להוצאה. לכן, כדי להעלות צילום עטיפה צריך רשות של המעצב או ההוצאה שמוותרים על הזכויות. לא יותר פשוט להעלות את התמונה עצמה בלי העיצוב? עליה יש לכם זכויות מלאות. מה שהציעו לך לגבי עטיפת אלבום זה להעלות תמונה בשימוש הוגן. העלאה כזאת מאוד מוגבלת ואיני רואה סיבה שתזדקקי לדרך זאת. אני מציע או לקבל רשות מבעלי זכויות על עיצוב העטיפה או להעלות את התמונה המקורית ממנה עוצבה עטיפת האלבום. עדירל - שיחה 12:22, 19 ביוני 2014 (IDT)

ערב טוב עדירל, שוב תודה על כל הצעותיך. החלטתי שמסובך לי מדי כרגע להתעסק עם העלאת תמונות העטיפות וקטעי הווידאו או האודיו (ומאחר שצירפתי קישור לערוץ של אריק ביוטיוב אולי זה פשוט לא נחוץ). אם בהמשך אחליט להוסיף תמונה של עטיפת אלבום, אבקש אישור מהמעצב (צריך בכתב? ולמי מעבירים את האישור?). אני לא יודעת אם אתה תיקנת לי פרטים בערך, על כל פנים תיקנתי את שאלת ההבהרה, ואני מתכננת בימים הקרובים להעביר את הערך מהטיוטה שלי. ובעניין זה: 1. איך אני מבטלת את תיבת העבודה? 2. איזה שם חדש לתת לערך? אני מניחה שפשוט, אריק שטראוס, נכון? (מקווה שזה לא תהליך מסובך

  והכי חשוב שיקבלו את הערך).

שוב תודה על כל העזרה. ציפור שיר - שיחה 21:30, 21 ביוני 2014 (IDT) בוקר טוב עדירל, הערך של אריק עלה בשעה טובה ומוצלחת ונראה שהוא התקבל (לא הייתה סיבה שלא יתקבל, ובכל זאת חששתי). רציתי שוב להודות לך על כל עזרתך הסבלנית ולאחל לך סוף שבוע נעים. ציפור שיר - שיחה 08:10, 26 ביוני 2014 (IDT)

ערך באנגלית[עריכת קוד מקור]

שלום רב עדירל, עכשיו משעלה הערך של אריק בעברית, הייתי רוצה להעלות לו ערך (אותו הערך) באנגלית. איך עושים זאת? אשמח אם תוכל להנחות אותי. תודה ושנה טובה. ציפור שיר - שיחה 16:18, 27 בספטמבר 2014 (IDT)

אני מניח שצריך לעשות בדיוק אותו דבר. לכתוב ערך טוב באנגלית ולהעלות אותו לויקיפדיה האנגלית. אחר כך ניתן לקשר בין שני הערכים. אם תתני לי קישורים לשני הערכים אוכל לנסות לעשות זאת. עדירל - שיחה 20:41, 27 בספטמבר 2014 (IDT)

שלום עדירל, תודה על תגובתך. טרם הכנתי את הערך באנגלית, אבל ברגע שיהיה מוכן, אני פשוט נכנסת עם אותו שם משתמש וסיסמה (בעברית) ומעלה את הפרטים באותו האופן? ותודה על נכונותך לעזור. בהחלט אשמח להיעזר בך לעניין קישור שני הערכים. מחכה לשמוע ממך. תודה ושוב שנה טובה. ציפור שיר - שיחה 13:01, 1 באוקטובר 2014 (IDT)

כעקרון, שם המשתמש הוא גלובלי, כך שגם שם תוכלי לכתוב תחת שם המשתמש שלך. תודיעי לי כשתעלי אותו ואקשר בין הערכים בדרך הישנה. מישהו כבר ידאג לעשות קישור חדיש. עדירל - שיחה 17:32, 1 באוקטובר 2014 (IDT)

תודה רבה, עדירל. אתחיל לעבוד על הערך ואעדכן אותך כשאני מעלה אותו. שנה טובה וחג סוכות שמח. ציפור שיר - שיחה 09:03, 6 באוקטובר 2014 (IDT) שלום עדירל, סוף-סוף הכנתי את הערך באנגלית של אריק שטראוס, אבל כשנכנסתי להנחיות ויקיפדיה באנגלית לכתיבת ערך חדש למוזיקאי, גיליתי שם רשימת קריטריונים מאוד מגבילים להעלאת ערך כזה. האם אתה ממליץ לנסות ולהעלות את הערך, המקביל בכול לערך בעברית, גם אם אינו עונה על הקריטריונים האלה? האם ייתכן שהוא יידחה? אם כן, מה אז? תודה מראש. ציפור שיר - שיחה 14:18, 18 בינואר 2015 (IST)

אני מצטער, אבל אני יודע מעט מאוד על הויקיפדיה באנגלית. ההנחה היא שלרוב יותר קל להכניס ערך באנגלית מאשר בעברית, אבל איני יודע אם זה נכון בתחום הספציפי עליו מדובר. מעבר לזה איני יודע מה לאמר. עדירל - שיחה 14:26, 18 בינואר 2015 (IST)

אוקי. תודה רבה. אם כך בהחלט אנסה להכניס את הערך ולאחר שאעשה זאת, כפי שהצעת, אשמח אם תוכל לעזור לי לקשר בין הערכים בשתי השפות. שוב תודה.ציפור שיר - שיחה 11:47, 19 בינואר 2015 (IST)

שלום עדירל, העליתי draft של הערך של אריק שטראוס באנגלית. עוד לא שמרתי אותו כי הכול נראה בסדר בתצוגה המקדימה חוץ מה-contents שעלו לי אוטומטית לפני הערך, במקום בין הפתיח לסעיף הביוגרפיה ואני לא יודעת איך להעביר למקום הנכון. יודע איך? תודה מראשציפור שיר - שיחה 13:44, 12 בפברואר 2015 (IST)

ככל הנראה פתחת את הערך בכותרת. בטלי את הכותרת הראשונית והבעיה תסתדר. לרוב אנו מדגישים את הפתיח בעזרת תגים ולא על ידי יצירת כותרת. עדירל - שיחה 14:06, 12 בפברואר 2015 (IST)

עדירל היקר מאוד, אתה גאון!!! זה אכן עבד. אבל יש לי עוד שאלה בעניין התמונה. כתבתי כך:

קובץ:Arik Strauss.jpg
Arik Strauss in concert, 2014

לקחתי את הפרטים של הקובץ מהקובץ שהעליתי בזמנו לוויקפדיה העברית. בתצוגה המקדימה אני לא רואה את התמונה. רק רתוב File: Arik Strauss.jpg ומתחת את הכותרת שנתתי לתמונה. מה לא בסדר? מיליון תודות ציפור שיר - שיחה 14:17, 12 בפברואר 2015 (IST)

ככל הנראה, התמונה הועלת לויקיפדיה העברית ולא לויקישיתוף. תוכלי להעלותו לויקישיתוף כאן. אז תוכלי להציגו גם בויקיפדיה האנגלית. עדירל - שיחה 14:41, 12 בפברואר 2015 (IST)

תודה רבה, עדירל. העליתי לוויקשיתוף את התמונה והטיוטה שלנו נמצאת ב-review בשם Draft: Arik Strauss jazz pianist and composer. נקווה שיאשרו. אעדכן אותך כדי שתוכל לומר לי איך לקשר בין הגרסה העברית לאנגלית, כפי שהצעת בזמנו. תודה רבה על הכול. ציפור שיר - שיחה 18:31, 12 בפברואר 2015 (IST) שלום עדירל, ובכן הטיוטה שלי לא אושרה כי הם דורשים הערות שוליים או מראי מקום. מצאתי כמה מקורות וסרקתי לקובצי pdf. הבנתי כעיקרון איך לרשום מראה מקום, אבל אני לא מבינה איך אני מעלה את קובץ ה-pdf כדי שהמראה מקום יראה אותו. האם תוכל להסביר לי? אחרי שאעשה זאת בגרסה האנגלית אוסיף אותם גם לגרסה העברית. מחכה לתשובתך. תודה מראשציפור שיר - שיחה 11:43, 7 במרץ 2015 (IST)

הענין העיקרי שמטריד אותי הוא זכויות היוצרים על המקורות שאת רוצה להעלות. האם מותר לך להעלות אותם? אם זו כתבה עיתונאית, ייתכן וזכויות היוצרים אינם שלך. מנגד, אינך חייבת לסרוק אותם, את יכולה לכתוב הערות שוליים המפנה אל הכתבה, מבלי לתת קישור או סריקה. אם מישהו מסופק הוא יבקש ממך סריקה במייל ובזה אין בעיה של זכויות יוצרים.
בהנחה שמדובר על מקרות שאין בהן בעיה של זכויות יוצרים מעלים אותם בדיוק כמו שהעלית תמונות. בהצלחה. עדירל - שיחה 21:50, 7 במרץ 2015 (IST)

הי עדירל, מדובר בקטעי עיתונות שהם ידיעות על הופעות של אריק (לא ביקורות או כתבות עיתונאיות) ותכניות של מופעים בהם השתתף וכן במכתב אישי שאריק קיבל ממוזיקאי נודע ובו הוא משמיע ביקורת חיובית על האלבום של אריק. אני לא יכולה להפנות אל הכתבות בהערת שוליים משום שמדובר בקטעי עיתונות ישני מאוד. הביקורת היחידה היא בעברית, ואפשר לוותר עליה. מה שכן, לא הבנתי מה פירוש להעלות את זה כמו התמונות. אני צריכה להעלות את זה קודם לוויקשיתוף לפני שאוכל להעלות לוויקיפדיה או יש דרך פשוטה יותר? תודה. זאת אני שוב. שכחתי להיכנס עם השם משתמש שלי, אבל השאלות הן שלי. תודה. ציפור שיר - שיחה 16:45, 8 במרץ 2015 (IST)109.64.6.169 16:39, 8 במרץ 2015 (IST)

אם הידיעות הופצו על ידי יחצ"ן של אריק, אז ייתכן שזכויות היוצרים הם של אריק. אחרת, הן מן הסתם שייכות לעיתון או לכתב. את בהחלט יכולה להפנות אל כתבה בלי להעלות אותה, כי אינך חייבת לתת קישור. את יכולה בהחלט גם להפנות כלתבות בעברית ולרשום בסוגרים שהכתבה בעברית. ניתן לכתוב: reporter X, performance of Arik, Haaretz, November 20, 1972 (Hebrew). אם מישהו ירצה לקרוא את הכתבה, הוא יגש לבית אריאלה ויקרא אותו. כמובן עדיף לתת קישור, אבל זה לא חובה. לגבי העלאה, עדיף להעלות לויקישיתוף.
הסתכלתי עכשיו וראיתי שהעניין הרבה יותר פשוט. הם רוצים שאת הקישורים שנתת בסוף במרוכז תצמידי בהערות שוליים לעובדות הכתובות בערך. למשל, בסוף השורה המספרת שהוא נולד בירושלים וסבו הוא אריק שטראוס, יש להביא כתבה שמציינת זאת בהערת שוליים. עדירל - שיחה 16:53, 8 במרץ 2015 (IST)

ערב טוב עדירל, קודם כול תודה על התגובה, אבל אני עוד לא לגמרי בטוחה מה לעשות. הכתבות באנגלית ישנות מאוד וגם לא רבות. אריק הרבה לשמור ומה ששמר הם יותר גזרי עיתונות ולא תמיד עם תאריך או אפילו שם כתב מלא שאני יכולה לציין. אבל זה מה שיש שיכול להעיד על עבודתו בניו יורק. פרט לגזרי העיתונות המעטים יש גם שני פרסומים יחצ"ניים של ההרכב עצמו וכן תכנייה ממועדון ג'אז נודע בניו יורק. אני לא יכולה להפנות אליהם בלי להראות אותם (אני מקווה שאני זוכרת איך להעלות לוויקשיתוף)ץ יש גם מכתב ממוזיקאי נודע ששיבח אלבום שלו ואותו איני מרגישה שנכון להעלות דרך הוויקשיתוף. יש עוד דרך? את הביקורת בעברית אוכל באמת לציין כפי שהצעת. אני מקווה שזה יספיק כדי שיאשרו לו את הערך. ויש לי גם קישור לתכניית פסטיבל הג'אז מ-2011. ואחרון חביב, לא הבנתי, אתה מתכוון שאהפוך את הסעיף של קישורים חיצוניים - הפניה לערוץ יוטיוב של אריק ושתי ביקורות במגזינים אינטרנטיים - להערת שוליים? למה? בקיצור, יש לי המון שאלות ואני מתנצלת על כך, אבל הייתי שמחה לקבל אישור על הערך. חבל שאי אפשר להיעזר בך בשיחת טלפון. על כל פנים, תודה.ציפור שיר - שיחה 22:04, 9 במרץ 2015 (IST)

הסטנדרט בויקי האנגלית הוא שכל שתי שורות צריכות להכיל הערת שוליים אחת לפחות שמראה את המקור ממנו הגיע המידע. הוא נולד בירושלים והחל ללמוד בגיל 7 - תביא מקור. הוא הופיע כאן וניגן שם - תביא מקור. כך לכל אורך הערך. אמנם הם יתפשרו על פחות, אבל זה הכיוון הנכון. עשיתי שניים, אבל צריך עוד. המקורות יכולים להיות בעברית אם אין באנגלית. בהנתן כל החומר באינטרנט, לא נראה לי שצריך להעלות דברים לויקישיתוף. עדירל - שיחה 00:21, 10 במרץ 2015 (IST)

בוקר טוב עדירל, קודם כול תודה. אבל הסתכלתי על הדוגמאות שעשית והן מופיעות תחת הכותרת של קטגוריות ולא תחת References או Notes ואני לא מוצאת אותן בשום מקום כשאני עוברת למצב עריכה. ו... כעיקרון אני יכולה לקחת את רוב הערות השוליים מהמקור שהשתמשת בו? זה יהיה אמין די הצורך? תודה.ציפור שיר - שיחה 07:32, 10 במרץ 2015 (IST)

אני מניח שיהיה יותר אמין להשתמש בכמה מקורות, אבל זה לא קריטי. שימי לב שהערות השוליים מוכנסות לטקסט במקום של ההערה ומשם מועברות על ידי התוכנה לסוף הערך. עדירל - שיחה 09:54, 10 במרץ 2015 (IST)

תודה, עדירל. מקווה שאצליח ושיאושר הערך סוף-סוף. ובכל זאת איפה אני כותבת את הכותרת References? בסוף הערך וההערות שכבר הכנסת יסתדרו תחתיה? לאחר שיאושר הערך, הצעת לי לעשות את הקישור בין הערכים בעברית ובאנגלית. מקווה שאוכל לפנות אליך שוב בעניין זה. בשלב זה שוב המון תודה.ציפור שיר - שיחה 11:16, 10 במרץ 2015 (IST) זאת שוב אני, עדירל, בדקתי שוב וראיתי שהכותרת References כבר שם (אתה הכנסת? אם כן, תודה). אני אנסה להמשיך מכאן ומקווה לדבר אתך שוב רק לאחר שהערך יאושר. תודה רבה.ציפור שיר - שיחה 11:22, 10 במרץ 2015 (IST)

חממה - הוספת תמונה לתבנית החונך שלך[עריכת קוד מקור]

שלום עדירל, אשמח אם תוכל למצוא תמונה או אייקון כלשהו להוסיף לצד התיאור שלך כחונך בחממה. זאת על מנת לתת "מגע" מעט אישי יותר לאופן הצגתך בפני המשתמשים החדשים. המשך יום טוב, גארפילד - שיחה 15:56, 4 במאי 2014 (IDT)

זוועה[עריכת קוד מקור]

שלום עדירל. בתור מי שבעצמו ספג ביקורת חריפה על עבודתו בוויקיפדיה, עד כדי טענות מצדך להתנכלות, הייתי מצפה ממך לקצת יותר רגישות ועידון כשאתה מבקר את עבודתם של אחרים. ‏nevuer‏ • שיחה 23:28, 7 במאי 2014 (IDT)

לבקשתך שמתי סימני מחיקה. כיצד תפתר הבעיה? איני יודע. עדירל - שיחה 23:50, 7 במאי 2014 (IDT)
תודה לך. לעניין עצמו, לפתור את הבעיה ממש - כלומר לשכתב את הערך - אינני יכול. אבל אני מאמין שדיון ההמלצה יאורכב בקרוב, ולדעתי אף הושמעו די נימוקים שיאפשרו לך להניח תבנית שכתוב על הערך, אם תרצה בכך (אני עצמי לא מתכנן לעשות זאת, אין לי ראש לוויכוחים). ‏nevuer‏ • שיחה 00:01, 8 במאי 2014 (IDT)
אני מתכוון לבעיה שיש ערכי כלאיים כאלו ורבים מהויקיפדים לא מבינים מה הבעיה איתם. עדירל - שיחה 00:04, 8 במאי 2014 (IDT)

הצבעתך בשיטת בפרלמנט[עריכת קוד מקור]

שלום, שמתי לב שלא דירגת את כל האופציות בהצבעות שלך. אם אתה לא מדרג את כל האופציות, המערכת מקבלת את הצבעת כאילו שדירגת אותן בסדר לא חשוב. לדוגמה אם יש 4 אופציות ובחרת רק א, אז המערכת רושמת לפניה את הצבעתך כך: א(בגד). ראה הסברים מפורטים שנכתבו על ידי עוזי בהצבעה לגבי שולצה. גילגמש שיחה 17:53, 8 במאי 2014 (IDT)

תודה. אני מודע לכך החשב. אבל הצבעה בעד אופציות שאני חושב שהן גרועות היא גם מעין קבלת אחריות עליהן. לכך לא אסכים ולכן לא דירגתי אותן. עדירל - שיחה 18:09, 8 במאי 2014 (IDT)
לא חשוב אם דירגת בעצמך או שהמערכת דירגה עבורך. רק הודעתי לך (כמו ליתר המצביעים שאיתרתי) שלא דירגו את כל האופציות. אין חובה לדרג את כל האופציות, רק הוספתי הודעה שמטרתה להסביר לך את משמעות ההצבעה שלך כי הצבעה בשיטת שולצה לא מובנת לכולם, זה הכל. אם אתה מרוצה מההצבעה שלך, אתה יכול להשאיר אותה. היא כשרה לחלוטין. תוכל לעיין בדוגמאות שניתנו בפרלמנט ולבדוק אם אתה אכן מבטא את הרצון האמיתי שלך ולא מסתבך עם ההצבעה. גילגמש שיחה 18:14, 8 במאי 2014 (IDT)
תודה. עדירל - שיחה 18:38, 8 במאי 2014 (IDT)

עריכה בניגוד לקונצנזוס בערך טובה סנהדראי[עריכת קוד מקור]

פעילותך בערך זה אינה תקינה. אני עוקב אחרי הערך. אל תבצע שינוי מהותי שמוריד תוכן רב מהערך שלא היה רוב עבורו (רוב גדול יותר מהרוב שתמך בנוסח הנוכחי של הערך בדיון ההמלצה). המשך פעילות זו תאלץ אותי לפנות לבקשות ממפעילים ודרישה לחסימתך מעריכה. אני בהחלט עוקב אחרי הערך ולא מוכן שתפגע בו. לגבי כל טענה שיש לך כלפי הערך, השתמש בבקשה בדף שיחה ופעל לגיבושו של הרוב הנדרש. גילגמש שיחה 15:23, 11 במאי 2014 (IDT)

אפנה לבקשות למפעילים לדרוש הגנה על הערך. עדירל - שיחה 15:54, 11 במאי 2014 (IDT)

עיתונות יהודית היסטורית[עריכת קוד מקור]

שלום עדירל,
ראיתי שאתה מסתמך הרבה על עיתונות יהודית היסטורית. לעתים מדובר במקורות לא אמינים ומשוחדים. לדעתי צריך לפחות כמה אזכורים בשביל לקבוע עובדה המסתמכת עליהם. כאן ביטלתי תוספת שלך המסתמכת על עיתון דבר. עיתון זה נוטה בבירור לקבוצות המשתייכות לאגודת הפועל, שיש לה אינטרס לצאת בהצהרה שהמאמן של קבוצת הדגל של "מכבי" עובר להפועל. בפועל לא ראיתי אף תמיכה בקביעה זו. ייתכן שהוא הסכים לעבור ולאחר מכן שינה את דעתו, ייתכן שיש סילוף של העובדות וייתכן שהוא עבר. לא ברור. כמו כן, אתה יכול לראות בכתבה שקישרת שמדברים על "מאמנן של קבוצות הכדורגל של מכבי" בלשון רבים. מה זה אומר? אין לי מושג. לעתים גם איש מקצוע שבא לייעץ מקבל את התואר מאמן בלי שהוא מבצע את התפקיד הידוע בשם זה, כמו אלכסנדר נמש (אנ') שחצי מקבוצות הליגה הכתירו אותו למאמנן בזמן שבוויקיפדיה האנגלית כל שנכתב הוא שהוא עשה פעמים הפסקה של שנה מאימון BSK Belgrade בשביל לאמן את "חשמונאי" ואת "הפועל הצעיר"(גם בערך שם זה לא ברור, מיהי קבוצת "הפועל הצעיר" שהוא אימן? והאם חשמונאי זה מכבי חשמונאי ירושלים? הניחוש שלי על סמך חלק מהעיתונים והמחקרים הוא שהוא בא להעביר השתלמויות וכולן הכתירו אותו למאמן, תפקיד שלא אוייש בכל הקבוצות, בחלקן ביותר מאדם אחד, ובחלקן ע"י אחד השחקנים). ראיתי גם מקור אחר בעיתוני התקופה האומר שפולק בילה 14 שנים במכבי ת"א עד 1948 מה שגם לא נכון כיון שהוא יצא באמצע לשנה באוסטרליה. בקיצור, לדעתי כתבה בעיתוני התקופה לא יכולה להוות סימוכין לבדה. ‏ישרוןשיחה 15:27, 11 במאי 2014 (IDT)

איני מבין מספיק בכדורגל כדי להתעסק בנושא. עם זאת, אני חושב שראוי לתת בידי הקורא את המידע שיש כתבה שאומרת אחרת. לגבי המישור העקרוני, טענותיך נובעות מחוסר הבנה. כל המקורות סובלים מאי דיוקים. אכן, עיתותונות היא בעייתית במיוחד, אך גם חשובה מאוד כמקור בן התקופה. אין מנוס מהבאת המידע על פי המקורות הקיימים וכשמוצאים בעיה לתקן. הדרישה להשתמש במקורות רק לאחר שהדברים הוצלבו שקולה לסגירת ויקיפדיה והחלפתה במודל הכושל של סיטיזנדום או מה שלא קראו לו. עדירל - שיחה 16:01, 11 במאי 2014 (IDT)
איני מבין את התגובה שלך, כל מה שבאתי לציין הוא שעיתוני התקופה הם מקור מפוקפק בענייני כדורגל. האם לדעתך כל מקור הוא מקור ראוי ואין כזה דבר מקור מפוקפק? או שלדעתך עיתוני התקופה הם מקור ראוי בענייני כדורגל ואתה עומד עליה למרות שאתה כותב שאינך מבין מספיק בכדורגל כדי להתעסק בנושא? ‏ישרוןשיחה 16:38, 11 במאי 2014 (IDT)

אחהצ טובים :)[עריכת קוד מקור]

שלום רב!

זקוקה נואשות לעזרה :) אני מעלה ערכים של סרטים דוקומנטרים ישראלים של במאי בשם אמיר הר-גיל חלק מהערכים אושרו וחלקם לא. עשיתי את הכל על אותה תבנית. שני ערכים נמחקו לי (או אפילו יותר) כי קיבלתי את ההודעה שאו שהערך קצר מדי (שזה מוזר כי ראיתי כבר ערכים קצרים יותר שאושרו) או שהתוכן וניסוחו אינם מתאימים. אני מתחרפנת :)

מצידי אפילו אתן לך את שם המשתמש והסיסמא שלי שתוכל לראות את ההודעות שקיבלתי ואולי תבין מה הבעיה... או שהקישור יספיק https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%A9%D7%AA%D7%9E%D7%A9:Noa_holtz/%D7%90%D7%91%D7%90,%D7%90%D7%9E%D7%90,%D7%99%D7%9C%D7%93%D7%99%D7%9D,%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%A7%D7%99%D7%A0%D7%98

תודה מראש נועה

שלום, תודה שפנית אלי ותודה על רצונך לתרום לויקיפדיה. נתחיל בזה שככל הנראה הערכים לא נמחקו אלא הועברו לטיוטות. אני רואה שהעלית ארבעה ערכים:
משתמש:Noa holtz/לכודים
משתמש:Noa holtz/בקצה השמיים
משתמש:Noa holtz/אבא,אמא,ילדים,קורקינט
בוקר טוב ישראל (סדרת סרטים)

מה שמצפים ממך זה לשפר את הטיוטות היכן שהם נמצאים ורק אז תוכלי להעביר אותם למקומם בויקיפדיה. איני יודע האם נהוג אצלינו בכלל לכתוב ערכים על כל סרט תיעודי, אבל זה אמור להגיע בשלב הבא בבירור חשיבות. עדירל - שיחה 17:02, 11 במאי 2014 (IDT)

דוא"ל[עריכת קוד מקור]

שלחתי לך הודעה. צחקשוח (Laugh Tough) - שיחה 20:19, 11 במאי 2014 (IDT)

עניתי. עדירל - שיחה 20:33, 11 במאי 2014 (IDT)

בעקבות הדיון בשיחה:טובה סנהדראי וכו'[עריכת קוד מקור]

שלום עדירל. אני מאמין שהדרך היחידה לשנות היא מה שמכונה בפוליטיקה "להשפיע מבפנים". אם לדעתך יש קליקה שמכתירה מומלצים ללא ביקורת מספקת, כדי לנטרל אותה עליך להצטרף אליה. אם תהיה מעורב באופן פעיל בדיוני ההמלצה תוכל, בעקביות ובנחישות, לשנות את הסטנדרטים הנהוגים שם. אם לעומת זאת תרים ידיים, תהיה בטוח ששום דבר לא ישתנה. ‏nevuer‏ • שיחה 13:43, 16 במאי 2014 (IDT)

nevuer, זה לא קליקה, זה סתם אנשים שמסתכלים בקנקן ולא במה שיש בו. אם המומלצים היו הבעיה של הויקיפדיה הייתי מסכים איתך. אבל הם פסיק קטן מאוד ויותר הסחת דעת מכל דבר אחר. יש בויקיפדיה ערכים על קרוב לאלף חברי כנסת, רובם שוממים. בזמן שאני יכול לבזבז על טובה סנהדראי אני יכול לשפר עשרים ערכים של חברי כנסת אחרים. ייתכן שבעוד עשר או עשרים שנה, עם התפתחות הויקיפדיה, יהיה ניתן לתקן ערכים כמו זה של טובה סנהדראי. כרגע זה בזבוז זמן. עדירל - שיחה 13:51, 16 במאי 2014 (IDT)
צריך גם לזכור דבר נוסף: ייתכן שחלק מהכותבים פה כותבים בגלל הפידבק החיובי שהם מקבלים במומלצים. ייתכן שהנזק בהטלת דברי ביקורת, עולה על התועלת שבנסיון לבנות ערכי מופת. עדירל - שיחה 13:52, 16 במאי 2014 (IDT)
בעיניי המומלצים חשובים ביותר, קודם כול בהיותם חלון הראווה של ויקיפדיה (אני אמנם ממעט להשתתף בדיונים שם, אבל זה מפני שאני מעדיף באופן כללי שלא לעסוק בנושאים שאינני שולט בהם היטב). מלבד זאת, ערך מומלץ בתחום מסוים יכול, באופן אידיאלי, לשמש דוגמה ומופת לכתיבת ערכים באותו תחום, ולעודד כתיבה מעולה. אבל אני מודע לכך שמומלצים רבים אינם ראויים לתואר זה. אם אתה רואה את העיסוק בהם כבזבוז זמן, אני חולק עליך, אבל יכול להבין מדוע. ‏nevuer‏ • שיחה 14:04, 16 במאי 2014 (IDT)
אם אתה רוצה לארגן חמישה או עשרה משתמשים שמוכנים להשקיע זמן בלדון בערכים, לחשוב איך לסדר אותם ולשפר אותם ולעשות זאת, אני מוכן להיות אחד מהם. אל מול קבוצה כזאת חובבי הקוספא הנאה והמלל הארוך והמשתפך לא יוכלו להתנגד. עדיף לדעתי להתעסק במומלצים ישנים שבעליהם כבר עזבו או אבדו עניין, כי זה יעשה את זה יותר קל. אדגיש, שלא צריך להיות הסכמה בין העורכים על מה צריך להיות תוצאות הדיון, אבל צריך שיהיה רצון לתקן ולהקשיב.
בארגונים אני לא טוב (הדבר האחרון שניסיתי לארגן זה את ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/מיזם התנ"ך, והרבה לא יצא מזה), ואני עצמי לא לא אוכל להשתתף מהסיבה שציינתי לעיל בסוגריים. אני יותר על תקן הקיביצער שאכפת לו... למרות שאני בדרך כלל לא משתתף בפועל בדיונים (של מומלצים ובכלל), אני נוהג לקרוא אותם בעיון, ואני חושב שלקול שלך יש תפקיד חשוב. חבל לי לראות אותו משתתק. כל השתתפות שלך בשיפור הערכים המומלצים, חדשים או ישנים, חשובה בעיניי. וזאת בלי לזלזל בתרומה השוטפת שלך לערכים שאינם מומלצים. ‏nevuer‏ • שיחה 14:27, 16 במאי 2014 (IDT)
תודה. עדירל - שיחה 14:29, 16 במאי 2014 (IDT)
אני גם מצטרף לדעתו של ראובן. בבקשה שניכם ראו כאן. יש דיון אופרטיבי (ופחות באוויר כמו הדיונים הקודמים) בניסיון לשפר את ההליך, בבקשה תשתתפו. עוד מעט אני מתכנן להוציא את זה לפועל. יואב נכטיילרשיחה 14:30, 16 במאי 2014 (IDT)
יואב נכטיילר, לא זה העניין. כל עוד יש יותר אנשים שיש להם אג'נדה (רובם מממניעים טהורים) לקדם ערכים למומלצים, משיש אנשים המעוניינים לדון באופן אמיתי בבעיות מבניות של ערכים אלו, זה בזבוז זמן. עדירל - שיחה 14:35, 16 במאי 2014 (IDT)
אני לא חושב שזה המצב בכלל. ברוב המוחלט של המקרים (שים לב שהוויכוחים הם בעיקר על ערכים פוליטים) מתקיים דיון ענייני. אני מעלה לדיון לעתים קרובות ערכים שלא זוכים כמעט להתייחסות. אני מזמין אותך לדון לדוגמא על הערך יגאל תומרקין, או אדריכלות כנסייתית - תן לזה צ'אנס. אני לא יכול לדעת את המניע של האנשים להתנגד לביקורת שלך על טובה'לה, אבל אני כן יודע שפשוט הם לא הסכימו איתך - ולגבי זה שלטענתך לא התייחסו עניינית, אין לזה קשר לתהליך ההמלצה. יואב נכטיילרשיחה 14:40, 16 במאי 2014 (IDT)
אין לזה כל קשר לפוליטיות של הערך, אלא לפוליטיקה של קידום ערכים. אני נותן לזה צ'אנס ולכן אני פורש מהעניין. אף אחד לא צריך את הביקורת שלי, לא אני ולא הם. יום יבוא והוויקיפדיה העברית תהיה יותר שלמה, ונתחיל לדון במבנה הראוי של ערכי אישים, ערכי מקומות וכו'. היום זה מוקדם מדי. ב-2006 רמת המומלצים היתה עוד נמוכה יותר משהיא היום. חבל לזרז דברים שלא לצורך. עדירל - שיחה 16:28, 16 במאי 2014 (IDT)
הגישה שלך שלילית מאוד ולא בריאה. יואב נכטיילרשיחה 16:49, 16 במאי 2014 (IDT)
נהפוך הוא. הנסיון לדחוק את הקץ אינו בריא. הערך טובה סנהדראי אוסף מידע רב עליה ומשרת את הקורא לא רע. הוא אמנם אינו ערך אנצילופדי אלא דף זכרון, אבל זה חסרון יחסית קטן. בהנתן הקושי לתקן זאת, והמשאבים המוגבלים, כניסה עם ראש בקיר יהיה בזבוז איום. אל תשכח שהמריבה הזאת היתה פוגעת לא רק בי אלא גם באחרים, אנשים טובים שכותבים ערכים ומשקיעים רבות במיזם. עדירל - שיחה 17:00, 16 במאי 2014 (IDT)

שלום עדירל[עריכת קוד מקור]

שלום עדירל, אשמח לעזרתך לגבי מה שכתבתי בחממה. אני אשמח לתת פרטים נוספים אבל בשיחה פרטית (מחוץ לויקיפדיה).

תודה, אורי א. - שיחה 21:03, 18 במאי 2014 (IDT).

נראה לי שמשתמש:גילגמש פתר את העניין. אם יש עוד משהו שאתה צריך תודיע לי. עדירל - שיחה 22:01, 18 במאי 2014 (IDT)
כתוב בחממה שאתה עוזר במקרים כאלה "אם אתה מרגיש שקופחת (מחקו לך ערך, שחזרו את עריכותיך, דברו אליך לא יפה) אשתדל לסייע לך, בין אם בהסבר מדוע זה נעשה ובין אם בתיקון המצב". אני אשמח אם תעזור לי. אני מעדיף לדבר באופן פרטי ולא בויקיפדיה שכולם יכולים לקרוא את השיחה. אורי א. - שיחה 19:38, 19 במאי 2014 (IDT).
אם אתה רוצה, שלח לי אימייל. הבנתי שעזבת את ויקיפדיה והבעיה הנקודתית נפטרה. מעבר לזה איני יודע מה עוד אני יכול לעשות. אבל שלח לי אימייל ואשתדל. עדירל - שיחה 21:59, 19 במאי 2014 (IDT)
לא הבנתי מה כתובת האימייל שלך. הבעיה לא נפתרה. שלח לי בבקשה את האימייל שלך לפי האימייל שלי באתר http://he.speedy.net/contact/ אורי א. - שיחה 22:18, 19 במאי 2014 (IDT).

בקשת חונכות[עריכת קוד מקור]

שלום

אשמח לקבל חונכות על ידך , בימים האחרונים תיקנתי כמה ערכים . חלק מהתיקונים שלי הוסיפו מידע נכון מאוד ,או מחקו מידע מוטעה . חלקם נמחקו , נימקתי בדף השיחה ,ולא קיבלתי מענה .

מאוד לא משמח אותי לחשוב שאנשים פותחים את ויקיפדיה ומקבלים מידע שגוי.

בברכה

אופיר

אופיר, תודה על תרומתך לויקיפדיה. אני קצת מתקשה להבין את הבקשה שלך. חלק מהתרומות שלך נשארו בערכים וחלק שוחזרו תוך שהמשחזרים נמקו את עמדתם. אני לא רואה בעיה כללית בעריכות. אם יש משהו ספציפי שאתה צריך עזרה בו, תכוון אותי בדיוק לעניין ואשתדל לעזור.
עם זאת, אציין שני דברים: סימן הפסוק אמור להגיע אחרי המילה בצמוד אליו, בלי רווח בין המילה לסימן הפיסוק. דבר נוסף, עדיף להביא מידע עם קישורים למקורות שיתמכו בו. אפשר לגבי היורוליג להביא מידע על אחוזי הצפייה בו, התקציב שהוא מגלגל,המדינות שלרוב משתתפות בו ואלו שלו, וכו'. מידע כזה, יותר ממוקד, ועם קישורים למקור המידע יועיל יותר ויש לו יותר סיכוי להשאר בערך. עדירל - שיחה 09:19, 25 במאי 2014 (IDT)

קושי בפרסום ערך חדש שיצרתי[עריכת קוד מקור]

שלום רב, עמלתי רבות על ערך חדש שנקרא "המועצה הישראלית ליחסי חוץ", ומשום מה איני מצליחה לפרסם אותו. האם ייתכן שהערך אינו עומד בסטנדרטים? אם כן, איך אדע מה לא בסדר בו? האתר פשוט לא מפרסם את הערך, ללא כל הסבר לגבי הסיבות לכך. אשמח אם תוכל לכוון אותי ולעזור לי.. תודה מראש, קרן בלטר

שלום קרן, תודה רבה על תרומתך לויקיפדיה העברית. הערך שלך נמצא ב-משתמש:K-Inspiration/המועצה הישראלית ליחסי חוץ. העברתי אותו לשם, כי הוא היה בדף המשתמש שלך והוא טרם מוכן להעלאה כערך. אציע שנתקן אותו עוד קצת ואז לא אמורה להיות בעיה להעלות אותו למקומו בהמועצה הישראלית ליחסי חוץ. אודיע לך כשזה יבצע. שוב תודה לך על העריכה. עדירל - שיחה 13:57, 25 במאי 2014 (IDT)
קרן, יש לנו פה בעיה רצינית. הערך שכתבת מועתק מהתר של המועצה. אני מניח שעשית זאת ברשות, אבל אנחנו נצטרך באון מידי דוא"ל של מישהו מוסמך במועצה הרשאי לשחרר את הזכויות על הטקסט המועתק. תוכלי לשאול את שיחת משתמשת:Hanay איך לעשות זאת. עדירל - שיחה 14:08, 25 במאי 2014 (IDT)

נכון מאוד, אני עובדת במועצה הישראלית לקשרי חוץ וזאת הייתה המטרה, שהאתר שלהם והערך יהיו זהים.

מי צריך לאשר לכם את זה?
המטרה שהערך והאתר יהיו זהים לא תוכל להתקיים. הערך כאן הכתב כעבודה משותפת על ידי הויקיפדים ואין לך יכולת להשפיע על תוכנו יותר משיש לכל אחד אחר. בנוסף, אם תסתכלי בערך במקומו החדש, תוכלי לראות שאני כבר שיניתי אותו וניסיתי לשוות לו אופי קצת יותר נייטרלי. אנו למשל, איננו מדברים על יוזמות "ברוכות", בעוד אתר המועצה רשאי לעשות זאת.
לגבי האישור, בעל הזכויות שטקסט, אני מניח שזה המועצה, צריך לאשר שהוא מוותר על הזכויות. על כן בעל סמכות מטעם המועצה לאשר ויתור על רכוש המועצה, צריך להצהיר שיש לו סמכות לותר על הזכויות ולוותר עליהם. צריך לשלוח מייל על פי המתואר בויקיפדיה:OTRS. איני מטפל בזה, לכן אם יש שאלות כדאי לפנות לשיחת משתמשת:Hanay, כמדומני שהיא עוסקת בזה או תוכל להפנות לכתובת הנכונה. עדירל - שיחה 14:16, 25 במאי 2014 (IDT)
לגבי דוד קמחי, את מוזמנת להרחיב את הערך שלו בויקיפדיה שכבר קיים. אין טעם לכתוב עליו בערך על המועצה, שכן הקורא יוכל לקרוא עליו בערך שלו. בעריכת הערך שלו יש להקפיד על נייטרליות ולהמנע מכפילויות. קראי קודם את הערך כמו שהוא, ואז תוסיפי את מה שחסר, במקום הטוב ביותר. תודה. עדירל - שיחה 14:18, 25 במאי 2014 (IDT)

האם הערך מאושר כרגע? האם הוא מפורסם לציבור במקום החדש שהעברת אותו אליו?

כן. הערך הוא עכשיו ערך של ויקיפדיה כמו כל שאר הערכים. הוא נמצא בהמועצה הישראלית ליחסי חוץ. תודה שהבאת לנו את הערך. עדירל - שיחה 14:39, 25 במאי 2014 (IDT)

דף שיחה- בהרבה כותרות מתחילים את הכותרת במילים  :"חרא...." , לא יתכן שהנהלת האנצקלופדיה תאפשר מצב אבסורדי כזה. איך אפשר למחוק?[עריכת קוד מקור]

לדעתי יש כאן הילה להגשת תביעה יצוגית. אבל מה ששוב לבטל את המילה הזאת מיד. משהו נראה לי כאן לקוי. בברכה חיים

מדובר על אתר מחוץ לויקיפדיה והדבר נעשה למורת רוחם של פעילים בויקיפדיה. אתה מוזמן לפעול בכל דרך חוקית מול אותו אתר כדי למנוע זאת. עדירל - שיחה 09:47, 28 במאי 2014 (IDT)

תודה עדירל. תראה הם פגעו באבא שלי. זה לא צחוק. לכתוב על בן אדם שנפטר לפני 30 שנה  : "חרא.. ולציין את השם שלו , זה מעליב ומשפיל. אפשר לדבר עם מישהו בהנהלה של ויקיפדיה. מוזר שלא ראיתי שמישהו מתייחס לבעיה הזאת. מה דעתך?? תודה חיים

אין לויקיפדיה הנהלה. היו שהתייחסו לעניין. תשאל את משתמש:דוד שי. אני לא יודע אם ניתן לעשות משהו. לטעמי, עדיף לראות החיוב שבעניין שאתה חי במדינה שבה יש חופש דיבור גם לדברים לא ראויים. ראש פרשת סקוקי. עדירל - שיחה 10:14, 28 במאי 2014 (IDT)
בעקבות פנייה נוספת שקיבלתי בעניין אתר פוגעני זה, ביקשתי מאיציק אדרי שעמותת ויקימדיה תבחן דרכים להסרת המטרד. אני מבין ללבו ולכאבו של חיים. בלי להבין בדיני לשון הרע, אני סבור שאדם חי שנפגע מתעלול זה יזכה בתביעת לשון הרע שיגיש. דוד שי - שיחה 19:47, 28 במאי 2014 (IDT)

מחיקת ערך[עריכת קוד מקור]


שלום עדירל

אני חדשה בויקיפדיה

תיקנתי את הערך "שיאצו". אני מטפלת שיאצו ומכירה מצוין את השיטה. בערך הקודם היו הרבה ביטויים לא ענייניים שהביעו הסתייגות מהשיטה והיה ברור שכל מטרתם היא לגרום לאנשים לפקפק בה.

עשיתי עריכה מאוד מינורית ומחקתי ביטויים אלה. אולם לאחר מספר דקות אני רואה שהגרסא הקודמת של הדף חוזרת.

מדוע זה קורה?

תודה רבה!!

לירון

לירון, תודה שפנית אלי ועל רצונך לתרום לויקיפדיה. עורכי ויקיפדיה הם מאוד סקפטיים לגבי טיפולים של רפואה אלטרנטיבית ועל כן דורשים שהתיאור של טיפולים אלו יתואר לא כעמדת הויקיפדיה אלא כטענות התומכים. הם גם דורשים שהערכים יביאו את טענות המתנגדים, הטוענים שאין לשיטות אלו יתרונות מוכחים. אני חושב שהדרך הטובה ביותר מבחינתך הוא להביא כמה שיותר מידע, כמו המחקר שהבאת. גם פירוט נוסף על השיאצו יכול להועיל. ככל שנפרט יותר, לקורא יקל להבין את מורכבות העניין ולהחליט נכון האם הוא מאמין לתומכים או למתנגדים. עדירל - שיחה 17:15, 5 ביוני 2014 (IDT)

אחמד זכי ימאני[עריכת קוד מקור]

היי עדירל,
לאחר עריכתך האחרונה הגהתי את הערך, ותיקנתי שגיאת הקלדה שלך. עכשיו ערכת אותו מחדש, הוספת חומר, ושוב "החזרת" שגיאה שתוקנה על ידי. אלדדשיחה 09:53, 6 ביוני 2014 (IDT)

תיקנתי מחדש, וערכתי מחדש גם את סבב עריכתך האחרון. אלדדשיחה 10:05, 6 ביוני 2014 (IDT)
תודה. היתה התנגשות עריכה אז החזרתי את הקטע שלי עם תיקון אחד שלך ואת השני השמטתי מחוסר זמן. סליחה. עדירל - שיחה 10:30, 6 ביוני 2014 (IDT)
אה... במקרה שאני נמצא בסיטואציה דומה, אני מעלה את הקטע שלי ומוסיף בתקציר העריכה "סליחה על ההתנגשות" – ואז הכול ברור...:-). אלדדשיחה 10:38, 6 ביוני 2014 (IDT)

ערך לא פורסם[עריכת קוד מקור]

שלום רב, לפני כשבוע כתבתי ערך אך הוא טרם פורסם, למרות שמדובר באישיות ציבורית שפעלה למען המדינה. אשמח לעזרתך.

תודה, Kathie011 Kathie011 - שיחה 22:18, 7 ביוני 2014 (IDT)

תודה על הערך. ערכתי אותו והעברתי למרחב הערכים. עדירל - שיחה 00:04, 8 ביוני 2014 (IDT)

ערך שנמחק[עריכת קוד מקור]

שלום, אני פונה אלייך מאחר שערך שכתבתי על 'ויג'נאנה יוגה' נמחק מוויקיפדיה בטענה של פרסומת. ויג'נאנה הוא זרם בעולם היוגה אליו משתייכים אלפי מתרגלים ברחבי העולם. אין אדם, גוף או מוסד ספציפי שיכולים להרוויח מעצם איזכור הערך בויקיפדיה. המהירות בה קוטלג הערך כפרסומת מעידה להערכתי על טעות בסיסית שלי כעורכת הערך. אני מניחה שחוסר הנסיון שלי הוא בעוכרי. אשמח להמלצות בכדי לתקן את הניסוח. הערך נמצא באזור האישי שלי Veredmass/ויג'נאנה יוגה תודה מראש ויום טוב, ורד Veredmass - שיחה 16:06, 15 ביוני 2014 (IDT)

ורד שלום, תודה שפנית אלי ותודה על רצונך לתרום לויקיפדיה. הערך לא נמחק אלא הועבר לדף טיוטא כדי לאפשר לך לעבוד עליו כדי להביאו לרמה מינימלית הנדרשת מערכים בויקיפדיה העברית. המלצתי העיקרית לך הוא לנסות לכתוב מחדש את הערך באופן שמסתמך אך ורק על מושגים המוכרים למי שאין לו מושג ביוגה. אין לי מושג מה זה: "היישום של שבעת העקרונות חיוניים". אני יודע מה זה יישום, אני יודע מה הם עקרונות ואני יודע מה זה חיוני. תוכלי למשל לכתוב: "ויג'נאנה יוגה" היא סוג של מסורת של יוגה אשר מבוסס על שבעה עקרונות אותם קובעת המסורת כחיוניים. כמובן תצטרכי לכתוב כמה מהעקרונות הללו מקובלים גם על יוגה, שכן אם הם מסכימים לשבעת העקרונות אז איננו יודעים מה ההבדל ביניהם. אני יודע שלעצמים יש מרכיבים, אינני יודע מה הם מרכיבי מסורת. אציע לכתוב שהמסורת של ויג'נאנה יוגה מטיפה לביצוע ארבעה פעולות - מדיטציה, פראניאמה, Asana ולימוד טקסטים יוגיים.
נמשיך: אין לי מושג מה זה "עשרת הואיוס". במקום לכתוב "מורים מנוסים", עדיף לציין שמדובר במדריכת היוגה אורית סן-גופטה, תלמידתה של דונה הולמן, ועוד מדריכי יוגה. כך יש להמשיך. בהצלחה. עדירל - שיחה 16:31, 15 ביוני 2014 (IDT)

עזרה בנושא המחאה החברתית והביטולים של גילגמש[עריכת קוד מקור]

היי, אשמח לשמוע את דעתך האישית בנושא הערך על המחאה החברתית בישראל 2011 שכתבתי עליו בחממה, לגבי הערך של המחאה החברתית. בעקבות המלצה העליתי את הסוגיה לדף, אך לצערי המחיקות ממשיכות ואפילו קיבלתי אזהרה על "השחתה" ו"מלחמת עריכה", בעוד המזהיר, שאיננו פועל באופן אובייקטיבי כי מדובר על ביטולים שהוא בעצמו מעורב בהם, עושה את אותו דבר עצמו. אשמח לשוחח בכל אמצעי על הנושא. רועי מימרן - שיחה 21:04, 17 ביוני 2014 (IDT)

במקום להכנס למלחמת עריכה, בה הפסדך בטוח, אציע שתפתח דיון נפרד בדף השיחה על כל נושא שאתה רוצה לתקן. אישית תיקנתי שני נושאים שהיו במחלוקת ואני מקווה שאלו יהיו מקובלים על כולם. הפנה את תשומת ליבי למה שתכתוב בדף השיחה ואשתדל לסייע במה שאני מסכים. עדירל - שיחה 23:25, 17 ביוני 2014 (IDT)

שלום עדריל[עריכת קוד מקור]

תרמתי והוספתי את המקטע הזה לערך טבעונות "על פי ספר בראשית שבחומש (התורה שבכתב), מזונם של הבריות מלכתחילה היה נטול אכילה מן החי כמובא שם "וַיֹּאמֶר אֱ-לֹהִים הִנֵּה נָתַתִּי לָכֶם אֶת כָּל עֵשֶׂב זֹרֵעַ זֶרַע אֲשֶׁר עַל פְּנֵי כָל הָאָרֶץ וְאֶת כָּל הָעֵץ אֲשֶׁר בּוֹ פְרִי עֵץ זֹרֵעַ זָרַע לָכֶם יִהְיֶה לְאָכְלָה וּלְכָל חַיַּת הָאָרֶץ וּלְכָל עוֹף הַשָּׁמַיִם וּלְכֹל רוֹמֵשׂ עַל הָאָרֶץ אֲשֶׁר בּוֹ נֶפֶשׁ חַיָּה אֶת כָּל יֶרֶק עֵשֶׂב ..." וכך פירשו חכמי ההנהגה הפרושית במסכת סנהדרין נ"ט, ואחריהם פרשני התנ"ך האורתודוקסיים מימי הביניים כגון רש"י הרמב"ן הרד"ק ועוד; יש לציין גם את הכלל המובא במסכת קידושין ס"א "מכלל הן אתה שומע לאו" מהדבר שהותר לאדם לאכילה אתה למד את אשר איננו הותר, מלכתחילה הצטווה האדם ליהנות מתזונה טבעונית המבוססת על צמחים בלבד, אך כאשר המין האנושי נעשה מושחת ללא תקנה התיר לו ה' לאכול בשר "כָּל רֶמֶשׂ אֲשֶׁר הוּא חַי לָכֶם יִהְיֶה לְאָכְלָה; כְּיֶרֶק עֵשֶׂב נָתַתִּי לָכֶם אֶת כֹּל." [בראשית ט] תודה Asa13 - שיחה 11:39, 18 ביוני 2014 (IDT)

אשתדל לטפל בזה בזמן הקרוב. עדירל - שיחה 12:06, 18 ביוני 2014 (IDT)
תודה רבה Asa13 - שיחה 20:27, 18 ביוני 2014 (IDT)

אשמח לעזרה מצידך[עריכת קוד מקור]

היי העלתי את הערך מקס סטוק ומחקו לי אותו

תודה שפנית אלי. הערך לא נמחק אלא הועבר לטיוטא כאן - משתמש:Max stock/מקס סטוק. ערכתי קצת ועם עוד קצת עריכה ניתן יהיה להחזירו למקומו כערך אנציקלופדי. אציע שתרחיב על ההיסטוריה, למשל, כמה חנויות נפתחו בכל שנה. עדירל - שיחה 22:59, 19 ביוני 2014 (IDT)


ויג'נאנה יוגה[עריכת קוד מקור]

עדירל שלום, ביצעתי תיקונים בערך ויג'נאנה יוגה והפעם קיבלתי את ההודעה שחשיבותו האנציקלופדית של הערך אינה מובהרת בו.... מי ששם הערה זאת כתב "לא רואה חשיבות לזרם קטן ביוגה - הערך פרסומי למדי (אשמח להבהרה))". מה ההגדרה לזרם קטן? ומה פרסומי במה שנכתב? ויג'נאנה יוגה הוא אחד הזרמים הבולטים בארץ, וככזה הוא הזרם הנלמד במכללת וינגייט במסגרת קורס מורים בכירים ביוגה. מה אתה ממליץ לי לעשות? המון תודות, ורד Veredmass - שיחה 21:54, 21 ביוני 2014 (IDT)

שלום ורד, בתור מניח ההערה לגבי החשיבות, אני יכול להמליץ שתבהירי את החשיבות של הערך בדף השיחה שלו. אני לא בטוח שהשתכנעתי, אבל אולי יתפתח דיון ויהיו החושבים אחרת ממני. יואב נכטיילרשיחה 22:36, 21 ביוני 2014 (IDT)

חגית מסר-ירון[עריכת קוד מקור]

שלום. כתבת וגם ערכת הערת שוליים. אך יש להוסיף סעיף "הערות שוליים" לשם כך. בברכה, רפאל גורי Rafael Guri - שיחה 14:02, 22 ביוני 2014 (IDT) בבדיקה נוספת, ראיתי שבוצע. בברכה, רפאל גורי Rafael Guri - שיחה 14:26, 22 ביוני 2014 (IDT)

בקשת עזרה לגבי ערך שהוסר[עריכת קוד מקור]

בוקר טוב, ברצוני להעלות מחדש ערך שהוחלט להסירו. הערך התעדכן משמעותית בשנים האחרונות וברצוני להעלות אותו מחדש לויקיפדיה. האם תוכל לעזור לי? שמי עמית. כתובת המייל שלי היא amit@inter-text.co.il יש גם טלפון אם צריך (אני לא יודע איך אתם נוהגים לענות). תודה רבה עמית Iritzon - שיחה 08:31, 25 ביוני 2014 (IDT)

אנחנו נוהגים לענות כאן באתר. כתוב מה הבעיה וננסה לעזור. עדירל - שיחה 11:16, 25 ביוני 2014 (IDT)

העברתכם לראש דף החונכים בחממה[עריכת קוד מקור]

שלום רב, כחלק מהניסיון לשפר את מערכת החממה, הוחלט שמדי חודש וקצת יוחלפו המשתמשים שנמצאים בראש הרשימה. זאת כדי לתת חשיפה מקסימלית לכלל החונכים, שכן ישנה נטייה של משתמשים חדשים לפנות אוטומטית לאחד משני העורכים שבראש דף החונכים. במידה ואין התנגדות מצדך, אעביר אותך עד סוף היום לראש הרשימה לפרק זמן של כחודש וחצי-חודשיים. בתום תקופה זו, יעבור הבא אחריך לראשות הרשימה וכן הלאה. בברכה, גארפילד - שיחה 12:39, 13 ביולי 2014 (IDT)

נוהל חדש בטיפול בפניות שמתקבלות בדף החממה הראשי ב"בקשות"[עריכת קוד מקור]

שלום רב, ברצוני לבקש שמהיום ואילך, כל בקשה חדשה שמתקבלת תועבר ותטופל בדף השיחה של המשתמש ששאל אותה. על פי רוב מדובר במשתמשים חדשים, שלא מבינים היטב את המרחב הוויקיפדי או את עקרונות השימוש ברשימת המעקב, ולכן לא תמיד יודעים האם התקבלה תשובה לשאלתם. כדי למנוע זאת, וליצור דיאלוג מהיר ואפקטיבי יותר, ברצוני לבקש שחונך שבחר לענות לשאלה מסויימת, יעביר את השאלה כולה לדף השיחה של המשתמש ששאל אותה. אין צורך להשתמש בתבנית של {{הועבר}} שכן הכוונה היא לנקות את פרק ה"בקשות" מכל טקסט. פרק ה"בקשות" הוא אזור שנועד להכיל לתקופת ביניים בלבד פניות של משתמשים שלא יודעים למי ספציפית לפנות. לצערי כיום, יש פניות שנשארות בו לתקופה ממושכת, למרות שקיבלו מענה. לפיכך הנוהל החדש. נוסח של הודעה זו פורסם היום גם בדף השיחה של החממה. במידה ותרצו להתדיין על הנושא, אני מזמין אתכם לפתח את השיחה שם.
בתודה מראש על שיתוף הפעולה, גארפילד - שיחה 12:55, 13 ביולי 2014 (IDT)

תודה[עריכת קוד מקור]

עדירל שלום, תודה על תרומתך בערכים אודות ביתא ישראל. המצב של חלק מהערכים עגום למרות שהם נראים לכאורה כמפורטים, מקצועיים וגדושי סימוכין. הערכים האלה עברו תקופה של שכתובים עמוקים ניפוי של מידע רלוונטי וחשוב (אם כי לא נוח לעורך מסויים) והוספת מידע אחר שנועדו לבסס עמדה מאשימה כלפי מוסדות המדינה בכל תחום עשייה כמעט. קשה כיום, ללא הכרות נאותה עם הנושא הגדול שקשור בעלייה האתיופית לשקם את הערכים (ראה נסיונות של שנים לשיקום הערך האומלל פרשת הדם) אבל כל הכבוד לך על התעוזה והמאמץ. אייל המהולל - שיחה 20:41, 17 ביולי 2014 (IDT)

אם יש לך כח לזה אשמח לעזור. אני מתנצל שבפרשת הדם לא עשיתי מספיק. לא הייתי מודע עד כמה הכותבים נותנים דרור לעצמם לכתוב ככל העולה על רוחם. התגובה במזנון נותנת לי אופטימיות זהירה שיהיה לנו גיבוי מהקהילה לתיקונים. עדירל - שיחה 22:47, 17 ביולי 2014 (IDT)

ואולי תרצה לסייע?[עריכת קוד מקור]

ולתת קולך בשיחת הערך? ‏Ben-Natan‏ • שיחה 18:04, 21 ביולי 2014 (IDT)

לא. למה שארצה דבר כזה? עדירל - שיחה 18:27, 21 ביולי 2014 (IDT)
אני לא יודע למה תרצה או לא - לאחר שהדבקת את אותו מאמר, הנחתי שיש לך יכולת להתמודד ספרות מקצועית במדעי החברה וע"כ תוכל לתרום לדיון בשיחת הערך. ‏Ben-Natan‏ • שיחה 19:11, 21 ביולי 2014 (IDT)
הצעתי לך פתרון. אם תלך בדרך זאת תצליח לשפר את הערך. אם בכל זאת תתקל בבעיה אוכל לנסות לעזור. עדירל - שיחה 19:20, 21 ביולי 2014 (IDT)
בשביל שינוי משפט תראה לאן הגעתי. החלטתי שלא לנסות ולהסביר את עצמי פעם אחת ואחרונה בשיחת הערך, אבל שיניתי את דעתי מתוך הערכה להכוונה שנתת לי, ולבסוף עשיתי זאת. ‏Ben-Natan‏ • שיחה 14:46, 23 ביולי 2014 (IDT)

שלום אשמח לעזרה בעניין מחיקת דף[עריכת קוד מקור]

יצרתי לאחרונה ערך על האמנית נורית גזית. הערך נמחק והובהר לי שהוא אינו מתאים להיות בויקיפדיה. שאלתי- איך אני מסירה את הערך לצמיתות שהדף "נורית גזית" כלל לא יהיה קיים ולא ייראו את כל ההסטוריה שלו והמחיקות. פשוט שייעלם...

תודה רבה מראש על עזרתך Omanit - שיחה 20:39, 30 ביולי 2014 (IDT)

שאלה קשה שאלת. אנסה לראות אם יש אפשרות כזאת. עדירל - שיחה 01:09, 31 ביולי 2014 (IDT)
עם זאת, אציין ששיחה:נורית גזית אינה נמצאת בחיפושי גוגל וסביר להניח שכמעט איש לא יתקל בו. עדירל - שיחה 01:10, 31 ביולי 2014 (IDT)

הוספת ערך לויקפדיה - האם כרוך בתשלום?[עריכת קוד מקור]

הי,

שמי רביד,

אני רוצה להוסיף ערך בויקפדיה.

במה זה כרוך? האם השירות הזה כרוך בתשלום? אם כן, כמה?

תודה, רביד

שלום רביד. הכתיבה בויקיפדיה היא פעילות התנדבותית שאנו עושים בלא לקבל תמורה. היא כמובן גם נעשית ללא שיש צורך לשלם, כי איננו מאחסנים ערכים פרטיים אלא ערכים הנכתבים לטובת הציבור. כך שאם רצונך לכתוב ערך שיעניין את הציבור, אנחנו נשמח לקבל את תרומתך. כל שעליך לעשות הוא לכתוב את שם הערך בתיבת החיפוש, ואם הוא אינו קיים ללחוץ על הקישור האדום עם השם ולכתוב את הערך. עם זאת, ייתכן שתרצה להתייעץ איתי או עם אחרים לגבי הערך שאתה רוצה להוסיף, האם אכן הוא מוגדר על ידינו כבעל עניין לציבור.
אם במקרה כוונתך היא שאתה רוצה שיוסיפו אך לא רוצה לכתוב אותו אלא שמישהו אחר יעשה זאת, תוכל לבקש זאת פה ואולי ימצא מישהו שמעוניין לעשות זאת. מחוץ לויקיפדיה יש אנשים שמציעים שירות זה בתשלום, אך אנו איננו עושים זאת כאן בויקיפדיה ודעתינו לא לגמרי נוחה מעניין זה, הגם שהדבר אינו אסור. עם זאת, חשוב שתהיה מודע לכך שהתשלום הוא רק על עבודת הכתיבה ואין לאיש את היכולת להבטיח איך ייראה הערך לאחר גמר העבודה ואם בכלל הוא יישאר בויקיפדיה.
מומלץ שתרשם ותרגיש חופשי לשאול עוד. עדירל - שיחה 23:02, 12 באוגוסט 2014 (IDT)

הי שוב, מדובר בציירת שהיתה לה תערוכת יחיד בצוותא בנושא השואה. היא הציגה גם בתערוכה בפלרמו, איטליה, MIDDLE YEAST, ששם היה לה גוף עבודות גדול. וכנ"ל בתערוכה "אדם ועמלו" במוזיאון השפלה.

האם הערך מוגדר כבעל עניין לציבור?

אני לא יודע, כי איני בקיא בנושא. אולם תוכל לראות בקטגוריה:ציירים ישראלים רשימה של הציירים שיש להם ערכים. אם תמצא שיש שם אנשים בעלי רזומה דומה או פחות תוכל להניח בסבירות גבוהה שהערך רצוי ויישאר. אפשר גם להתייעץ עם משתמש:Talmoryair שכמדומני מתעסק באמנות. אפשרות נוספת היא להעלות את הערך לטיוטה ולבקש חוות דעת מחברי הקהילה. בהצלחה. עדירל - שיחה 13:59, 13 באוגוסט 2014 (IDT)

שלום! רציתי לשאול בבקשה: הכנסתי אתמול לראשונה ערך חדש. מה קורה אתו כעת? איך ומדוע אדע שזה נכנס כערך לכל דבר? בנוסף, לפני שם הערך מופיע שם המשתמש שלי, רציתי לדעת כיצד למחוק אותו כך שיהיה רק הערך (אגב, הערך הוא פרופ' שמואל (סאם) ליימן-ווילציג). תודה רבה! חן.

הוספת קישורים לדף הארגון עמותת לב אחד[עריכת קוד מקור]

שלום,

לאחרונה ביצעתי את העריכה הראשונה שלי אי פעם - הוספתי קישורים חיצוניים לעמוד של עמותת לב אחד. הקישורים מובילים לכתבות שמכילות אזכור לפעילות של לב אחד במבצע האחרון או קריאות להתנדבות. מחקו לי אותם בטענה שהם מיותרים, אבל נראה לי שחשוב להראות שהארגון עשה משהו ושלא מדובר בדיבורי סרק. אולי הייתי צריכה להוסיף אותם להערות שוליים בהקשר של פעילות בזמן צוק איתן? או שהם באמת מיותרים ואין טעם להכניס אותם? תודה רבה.

Neta89 - שיחה 17:52, 16 באוגוסט 2014 (IDT)

אני מציע שתשאלי בדף השיחה של הערך. רק אומר שאיננו מתלהבים מהוספת קישורים חיצוניים. עדיף להרחיב את הערך ואז להביא אסמכתא בהערת שוליים. אולם צריך לברר האם פעילות נקודתית במהלך צוק איתן מספיק חשוב לציון בערך? צריך לבדוק לגופו של עניין. עדירל - שיחה 21:21, 16 באוגוסט 2014 (IDT)

סדנת מתקדמת לעריכה - הרשמה מוקדמת[עריכת קוד מקור]

שלום לכולם, אנו שמחים להציג בפניכם את דף המפגש החדש של הסדנה המתקדמת לעריכה, אשר תתקיים ב- 13.10.2014 בחדר הקהילה של ויקימדיה ישראל. הסדנה מיועדת לעורכים חדשים שכבר התחילו להשתלב בוויקיפדיה, אבל עדיין זקוקים לעזרה והכוונה. מתוך התייעצות משותפת של חן ושלי, לפני הפרסום של המפגש ברבים אנו מציגים אותו לכם - החונכים של החממה, לאור הידע והניסיון שלכם בסיוע לעורכים חדשים.

  • משום שמספר המקומות מוגבל, אשמח אם תזמינו באופן אישי את העורכים שלדעתכם יפיקו את המיטב מסדנה זו ותאפשרו להם לשריין לעצמם מקום בסדנה.
  • כמו כן, אנו זקוקים לעורכים מנוסים אשר יוכלו לסייע למשתתפי הסדנה. אשמח אם תוכלו לבוא לעזור ולהזמין גם עורכים ותיקים אחרים שלדעתכם ירצו ויכלו לסייע.

אפשר לכתוב הערות, הצעות ושאלות בדף השיחה של המפגש או לשלוח מייל לכתובת cspector-at-wikimedia.org.il.
תודה על שיתוף הפעולה Chenspec-WMIL וגארפילד - שיחה 10:51, 17 באוגוסט 2014 (IDT)

בטעות יצרתי ערך במקום טיותה[עריכת קוד מקור]

https://he.wikipedia.org/w/index.php?title=Hotline_miami_%D7%A2%D7%99%D7%91%D7%A8%D7%99%D7%AA&veaction=edit האמת שזה יכול להיות ערך קצר אבל הא בכלל לא מאורגן :( תןדה, דרור

אני רואה שזה נמחק. עדירל - שיחה 20:37, 23 באוגוסט 2014 (IDT)

מועדון התנ"ך[עריכת קוד מקור]

שלום עדירל. זכור לי שבזמנו השתתפת בעריכת ערכים מקראיים: מגילת איכה, ואולי ערכים נוספים. אולי תרצה להצטרף לויקיפדיה:מועדונים/מועדון התנ"ך? ‏nevuer‏ • שיחה 11:58, 24 באוגוסט 2014 (IDT)

החזרת ערך למרחב הערכים[עריכת קוד מקור]

שלום רב, העליתי ערך חדש בשם מסלולים- להתאהב בארץ מחדש. הורידו את הערך ממרחב הערכים. עידכנתי את הערך תחת שם המשתמש שלי כך שיהיה ממוקד ותמציתי יותר. אשמח לעזרתך להוסיפו חזרה למרחב הערכים. תודה רבה --דניאל12 - שיחה 17:10, 24 באוגוסט 2014 (IDT)

הערה: הערך המפורט שהיה במרחב הערכים הוסר בסופו של דבר בגלל הפרת זכויות יוצרים. [2]. בברכה Assayas שיחה 17:42, 24 באוגוסט 2014 (IDT)
הערך הועלה שוב תוך שינוי הטקסט הרלוונטי כך שאין כל הפרה של זכויות יוצרים ולמרות זאת הוסר. כמובן שבמידת הצורך, אשמח להעביר את כל אישורי זכויות היוצרים הרלוונטיים. כיצד ניתן להשיב את הערך? מדוע הוסר הערך שוב? בברכה, דניאל12 - שיחה 09:31, 27 באוגוסט 2014 (IDT)
אני מציע שתשקיע מספר חודשים בלמידת הסביבה הויקיפדית ועריכת ערכים קיימים (תיקוני לשון, הוספות קטנות) לפני שאתה קופץ למים עמוקים ומנסה לכתוב ערכים חדשים. מעבר לעיצה זו איני רואה איך אוכל לעזור. נסה מישהו אחר. סליחה. עדירל - שיחה 13:07, 27 באוגוסט 2014 (IDT)

רק"ע[עריכת קוד מקור]

היי, עדירל. אני כותב לך כי אתה עשית את התרומה הגדולה האחרונה לדף רק"ע. נתקלתי היום בדף הזה כשחיפשתי משהו אחר ונראה לי מאוד מוזר מה שכתוב שם. בתור מי שהקשיב לרדיו רק"ע במשך כשלוש שנים לאחר היווסדה, אני זוכר משהו אחר לגמרי. לא תיקנתי את זה כי אני לא יכול לציין בתור מקור את הזיכרון שלי, אך אשמח לשמוע את דעתך בנושא.
כפי שאני יודע, שידורי קול ישראל בשפות שונות לחו"ל (רשת ה') ורדיו לעולים בשפות שונות בארץ (רק"ע) הן שתי תחנות שונות לגמרי, כל אחת עם ההיסטוריה משלה, ששודרו במקביל מרגע שרק"ע נוצרה, כשעל שידורים באותה שפה בשתי הרשתות הייתה אחראית אותה מערכת, והשידורים התקיימו בשעות נפרדות. במהלך השנים ככל שמספר היהודים בגולה במדינה כזאת או אחרת ירד, לא היה צורך בשתי גרסאות של שידורים, ואותה משבצת שודרה בשתי הרשתות בו זמנית, לעיתים עם תוספת יחודית באחת מהם לקהל המתאים. בהמשך הרשתות אוחדו כדי לחסוך במשאבים, ואז שוב פוצלו כשרשת ה' המחודשת עבדה רק מספר שעות ביום בשפות שעוד היה בהם צורך, עקב קהילת יהודים בחו"ל שהיה חשוב לפנות אליה. הרשת ממשיכה לעבוד גם עכשיו, כשנותרה רק משבצת אחת, בפרסית. אולי כדאי לתקן את זה. אשמח לתגובתך. בתודה, (IKhitron (שיחה, 132.72.45.122) 17:08, 28 באוגוסט 2014 (IDT))

ראשית, חלקי ברק"ע הוא מזערי ונובע מעבודתי על קול ציון לגולה. לעצם העניין, נראה לי שהיו שלוש יישויות: שידורים לעולים כאן בישראל, מחלקה לערבית וקול ישראל בפרסית למדינות הסביבה, וקול ציון לגולה בגלים קצרים לחו"ל. בעזרת עיתונות יהודית היסטורית תוכל למצוא מידע רב ערך ולהרחיב את הערכים הרלוונטיים. עדירל - שיחה 17:27, 28 באוגוסט 2014 (IDT)
אני מסכים חוץ מהקטע שקול ישראל בפרסית היא תחנה בפני עצמה. כמו שמופיע בדף שאתה מצביע עליו השידורים הללו הם חלק של רק"ע ושל רשת ה' (קול ציון לגולה, כפי שאתה קורא לה). באמת ייתכן שצריך לעשות עבודת מחקר כדי לברר את העובדות, אבל זה ממש לא נושא שמעניין אותי. פניתי אליך כי חשבתי שזה מעניין אותך. אם אתה אומר שלא, אז אולי אצליח למצוא מישהו אחר שירצה לעבוד על זה. בברכה, (IKhitron (שיחה, 132.72.45.122) 17:32, 28 באוגוסט 2014 (IDT))
רדיו רק"ע הוקם בשנת 1991. מבחינתי, כל ההיסטוריה עד תאריך זה צריך להיות בערכים הרלוונטיים ובערך של רק"ע יש לכתוב שהוא הקומה על בסיסם. כרגע לא אוכל להשקיע בזה זמן. עדירל - שיחה 18:11, 28 באוגוסט 2014 (IDT)
מסכים עם כל מילה, אבל גם אני לא. אולי אמצא מישהו. תודה, (IKhitron (שיחה, 132.72.45.122) 18:13, 28 באוגוסט 2014 (IDT))

רות בן דוד[עריכת קוד מקור]

שלום עדירל ותודה על המידע שהוספת לערך. "לא מוצה הדין" אינו ברור. היא הועמדה לדין? זוכתה? הורשעה עם פסק דין מקל? נרו יאירשיחה • ו' באלול ה'תשע"ד • 13:40, 1 בספטמבר 2014 (IDT)

אם הייתי יודע הייתי כותב. עדירל - שיחה 17:45, 1 בספטמבר 2014 (IDT)
בנסיבות האלה לדעתי עדיף לא לכתוב. הילד יוסלה לא היה עד של ממש לעניין הדין ומאז עברו שנים רבות. נרו יאירשיחה • ו' באלול ה'תשע"ד • 19:04, 1 בספטמבר 2014 (IDT)
אתה רציני? הוא לא רק מעיד מה הוא ראה בתור ילד. הוא קצת חקר את הפרשה, התעניין, היה חבר של איסר הראל במשך שנים רבות. עדירל - שיחה 20:51, 1 בספטמבר 2014 (IDT)
אני בדרך כלל רציני. למיטב זיכרוני מה שהוא אמר בסך הכול הוא ציטוט של מה ששמע כשהיה ילד, לפני ההליך שספק אם היה. אבל גם בלי זה, "לא מוצה הדין" זה לא ברור, אם אנחנו לא יודעים אפילו אם הועמדה או לא הועמדה לדין עדיף לא להיכנס לזה. נרו יאירשיחה • ו' באלול ה'תשע"ד • 22:07, 1 בספטמבר 2014 (IDT)
אין לי מושג מה אתה רוצה. השקעתי שעות בלימוד הפרשה כדי לשפר את הערך. לא הגון מבחינתך לבא ולהפריע לי. פשוט לא הגון. עדירל - שיחה 22:10, 1 בספטמבר 2014 (IDT)
אני מודה לך בכנות גמורה על כל ההשקעה, אבל אין פה עניין של הגינות וחוסר הגינות. טבע המיזם הוא שיתוף פעולה עם אחרים, וגם אתה תצטרך להתרגל לזה. אם דעתי אינה ברורה אסביר אותה שוב. נרו יאירשיחה • ו' באלול ה'תשע"ד • 22:16, 1 בספטמבר 2014 (IDT)
לא. עמדתך ברורה לי היטב והיא שגויה. הקורא רוצה לדעת מה עלה בגורל המעורבים בפרשה ואנו חוטאים בשירות שאנו נותנים אם איננו אומרים שהדין לא מוצה עם רות בן דוד. הבעיה שיש לך עם הערך הנוכחי צריכה להפטר בדרך אחת בלבד: שתברר את הפרטים ותתן תמונה יותר שלמה. כל התנהגות אחרת היא פגיעה אישית, לא הגונה, בכותבים האחרים של המיזם. העירו לך על כך לא אחת אבל אתה עומד בסירובך. אבקש ממך לא לפנות אלי יותר עד שתשנה את דרכיך. עדירל - שיחה 22:22, 1 בספטמבר 2014 (IDT)
להפך, אני מעיר באופן ענייני, אתה הוא שהחלטת שיש כאן משהו אישי ולטעמי זה מה שלא הגון בכל הפרשה. לא זכור לי שמישהו העיר לי דבר כזה, אולי פספסתי משהו. לדעתי פנייה אישית מכובדת יכולה לסייע בבירור הדברים, אבל אם היא מפריעה לך אשתדל בלנ"ד להביע את עמדותיי בערכים עצמם ובדפי השיחה. כל טוב. נרו יאירשיחה • ו' באלול ה'תשע"ד • 22:31, 1 בספטמבר 2014 (IDT)
לא כתבתי שיש פה משהו אישי. כתבתי שיש פה חוסר כבוד וחוסר קוליגאליות כלפי עמיתים שעובדים פה קשה, בעוד אתה בא כמו פרימדונה, לא תורם דבר, אלא במחיקות. אני גם לא מרוצה מתוכן הערך, אבל בניגוד אליך זה גורם י לחקור ולא לפגוע בעורכים אחרים. עדירל - שיחה 00:24, 2 בספטמבר 2014 (IDT)
כוונתי הייתה שנעניתי בהתקפה אישית, כפי שניתן לראות גם בתגובתך זו. לאחרים אסור לדון איתך על תוכן מה שכתבת, לך מותר בתגובה לתקוף אותם באופן אישי כולל שמות גנאי. נרו יאירשיחה • ז' באלול ה'תשע"ד • 00:51, 2 בספטמבר 2014 (IDT)

חגי טופולנסקי[עריכת קוד מקור]

חגי אמנם הועלה לדרגת אלוף אך עדין לא מונה לתפקיד ראש אכ"א. דניאל תרמו ערך 23:15, 8 בספטמבר 2014 (IDT)

ערך של מותג.[עריכת קוד מקור]

היי,

אני מנהל שיווק דיגיטל של חוגלה-קימברלי, החברה המובילה בישראל למוצרי צריכה שאינם מזון. אשמח לייצר בוויקיפדיה בעברית ערכים על מותגינו, לא כתוכן שיווקי אלא אובייקטיבי ותחת חוקי הפלטפורמה. במיוחד חשוב לי לעדכן את הערך של מותג החיתולים האגיס (Huggies) היות ויש ערך דומה מאוד: Haggis (מאכל סקוטי מסורתי).

בעבר כותבת התכנים שלנו עדכנה את הערך בוויקיפדיה והוא נמחק.

אשמח לסיוע, תודה טל

93.173.176.112 13:55, 11 בספטמבר 2014 (IDT)

חשוב להזכיר את הכללים שלנו לכתיבה בתשלום. גילגמש שיחה 16:58, 11 בספטמבר 2014 (IDT)
האמת, אני קצת לא מבין את הבקשה. מה יועיל לכם ערך בויקיפדיה העברית על האגיס? לעצם העניין, אני לא יודע אם כותבים בויקיפדיה ערכים על מותגים. אז יש ערכים על קוקה-קולה ופפסי, אבל מעבר לזה איני חושב שכותבים אצלנו על מותגים. אבל למה שלא תרחיב את הערך חיתול? אני סומך עליך שאתה תרחיב אותו באופן אובייקטיבי. תוכל לכתוב על כושרי ספיגה והתפתחותם עם השנים, על גזרות וחומרי ייצור והשינויים שארעו עם השנים, על ההבדלים בין המותגים השונים במהלך השנים ועוד ועוד. בתוך הערך, תוכל באופן לגיטימי, להזכיר גם את המבנה האובייטיבי של המוצר שלכם ואת פלח השוק האובייקטיבי שלו. כך גם לגבי שאר המוצרים שלכם.
אציין שנתבקשתי לציין בפניך שבדף השיחה של הערכים שאתה כותב עליהם אתה מתבקש לציין שאתה כותב מטעם החברה שלך, כדי שהעורכים האחרים ידעו על כך.
אם בכל זאת אתה רוצה לנסות לכתוב על המותג דווקא ומוכן לקחת את הסיכון שימחקו את הערך, אתה יכול להרשם ולכתוב אותו כדף טיוטא. אז אוכל לראות את התוכן, אסייע לך קצת בשיפורו ואז נוכל להציגו בפני הקהילה שתחליט אם היא רוצה ערך על מותג או לא. בהצלחה. עדירל - שיחה 23:22, 11 בספטמבר 2014 (IDT)

כתיבת ערך חדש בנושא משקפיים אלקטרוניים[עריכת קוד מקור]

עדריאל שלום, כתבתי ערך בנושא משקפיים אלקטרוניים לטיפול בעין עצלה של צערי נמחק. אודה לסיוע שלך. תודה שירלי שירלי שני עיניים - שיחה 12:37, 10 בספטמבר 2014 (IDT)

הבנתי שקבלת הדרכה ממשתמש:מתניה. כשהערך יכתב תכתבי לי כאן ואשתדל לעבור עליו. עדירל - שיחה 17:25, 10 בספטמבר 2014 (IDT)

עדריאל בוקר טוב התחלתי לערוך ערך בנושא משקפיים אלקטרוניים המיועדים לטיפול בעין עצלה. בערך לא היה שום מידע מסחרי בכל זאת הוא נמחק תוך דקות על ידי המשתמש מתניה בטענה שזו פרסומת. בהמלצתו אני פונה לבקשה ייעוץ תודה שירלישירלי שני עיניים - שיחה 09:51, 14 בספטמבר 2014 (IDT)

כפי שמתניה כתב, תעלי את הערך למשתמש:שירלי שני עיניים/משקפיים אלקטרוניים ונראה מה ניתן לעשות. עדירל - שיחה 14:44, 14 בספטמבר 2014 (IDT)

שלום, בערך "סביח" יש תיאור לא מספיק טוב.[עריכת קוד מקור]

ניסיתי לתקן וילד בן 12 בשם שי החליט שזה לא טוב. איפה הבעיה? אני וכל סביבתי מקור ראשון לידע בו מדובר (השם "סביח" ומקורו).

שלום, המקום לדון בעניין הוא בשיחה:סביח. ראוי לכבד את המשתמשים האחרים, גם אם הם צעירים. כפי שהוסבר לך, קשה לנו להתבסס על ידע אישי. אם תכול לעזור לנו במציאת כתבות על הנושא, הדבר מאוד יעזור. עדירל - שיחה 22:59, 16 בספטמבר 2014 (IDT)

ערכתי ערך על עדנה פאר עיתונאית ושדרנית רדיו וטלוויזיה[עריכת קוד מקור]

כבר לפני כמה חודשים ערכתי את הערך ושמרתי אותו עד היום הערך לא עלה לויקפדיה מה הן הסיבות לכך.

אשמח לקבל עזרה נורית

תודה על הערך ותודה שפנית אלי. התשובה לשאלה שלך היא שלא ביקשת. מכיוון שבקשת, הוא מועלה על ידי עכשיו למקומו. בפעם הבאה תוכלי לכתוב את הערך ישר במקומו. עדירל - שיחה 12:42, 18 בספטמבר 2014 (IDT)

עדנה פאר[עריכת קוד מקור]

שלום עדירל, בתור חונך הנמצא ברשימת החונכים של החממה, מצופה ממך לפעול באופן נעים ומסביר למשתמשים חדשים. אולם, בפנייה לעיל בסוגיית הערך על עדנה פאר לא נהגת כחונך בעיני, אלה כבירוקרט (לא במובן הוויקיפדי). ברצוני להסב את תשומת ליבך לדרכי הפעולה הרצויים לחונך:

  1. תיקון חתימת המשתמשת, והסבר קצר על עקרון הטילדות.
  2. תיוג של המשתמשת החדשה - שכן, אין לדעת אם היא תצליח למצוא את דף השיחה שלך שוב.
  3. בחינה מדוקדקת של הערך הנדון לפני העלאתו למרחב הערכים - אתה העלית ערך שאינו בשל בשום פנים ואופן (בלי אף הערת שוליים לרפואה), פעולה מסוג זה, יכולה ליצור בקלות אנטי מצד ויקיפדים אחרים שיידרשו למחוק את הערך. בסופו של דבר, אם סייעת למשתמש חדש להעלות ערך, ולאחר כמה ימים הערך נמחק - הפגיעה המורלית תרחיק אותו לזמן רב מהאתר. וחבל.
  4. פניה ישירה לדף השיחה של המשתמשת הנדונה - מצופה מהחונכים שיפנו ישירות לחניכים, כדי לראות האם הם זקוקים לעזרה נוספת.

בתור חונך, מצופה ממך להיות רגיש יתר על המידה, ולדאוג להסביר ולקדם פני עורכים חדשים. במידה ואינך מסוגל או מעוניין בהשקעה זו, עליך לשקול בשנית את השתייכותך לקבוצה זו. המשך יום טוב, גארפילד - שיחה 13:09, 18 בספטמבר 2014 (IDT)

תודה על הערותיך. נא מחק את שמי מהחממה שלא אגרום עוד עגמת נפש לאנשים. עדירל - שיחה 13:12, 18 בספטמבר 2014 (IDT)
הי עדירל, דווקא לא גרמת עגמת נפש לדעתי. פעלת לפי משורת הדין. אבל הפעילות שלך בסוגיה הנ"ל היא רלוונטית ביחס למשתמש אחר בעל ותק באתר, במידה והייתי משתמש חדש - לא הייתי מבין כיצד קרה ה"קסם" שהערך שלי עלה, והייתי מסתפק בזאת ככל הנראה. אנו החונכים אמונים על השמשת האתר וממשקיו לעורכים חדשים שלא מכירים דבר וחצי דבר על דרך התנהלותו. וכמו כן, אנחנו אמונים על סלילת דרכם של עורכים חדשים לתוך האתר. לשם כך נדרשת סבלנות, חניכה והשקעה. זה מה שהתכוונתי אליו. אין צורך בדרמות גדולות ומחיקות מקבוצה זו או אחרת. בסך הכל אמרתי, שבמידה ואתה לא מעוניין ברמת ההשקעה הזו, עליך לשקול האם אתה מעוניין להיות בקבוצת השייכות של החונכים. יום טוב, גארפילד - שיחה 13:26, 18 בספטמבר 2014 (IDT)
אם אתה חושב שהמצאותי בחממה מונעת ממשתמשים לקבל את הסיוע המיטבי מחק אותי ממנה. מה לא ברור? עדירל - שיחה 23:48, 18 בספטמבר 2014 (IDT)

"לא פסחו"[עריכת קוד מקור]

מתאים לביאליק או לטשרניחובסקי. ישעיהו לייבוביץ ביקש מאתנו אמירות פוזיטיביות: מה כן היה. שנה טובה לך. 46.19.86.162 16:42, 23 בספטמבר 2014 (IDT)

תודה ושנה טובה. עדירל - שיחה 19:20, 23 בספטמבר 2014 (IDT)

הזמנת עורכים חדשים לסדנה המתקדמת לעריכה[עריכת קוד מקור]

שלום, אשמח אם תוכל לפנות לעורכים חדשים ולהזכיר להם על הסדנה המתקדמת לעריכה, אשר תתקיים ב- 13.10.2014 בחדר הקהילה של ויקימדיה ישראל. הסדנה מיועדת לעורכים חדשים שכבר התחילו להשתלב בוויקיפדיה, אבל עדיין זקוקים לעזרה והכוונה. במידת הצורך ניתן לכתוב הערות, הצעות ושאלות בדף השיחה של המפגש, או לשלוח לי מייל לכתובת cspector-at-wikimedia.org.il. חג שמח ותודה על שיתוף הפעולה Chenspec-WMIL - שיחה 10:04, 6 באוקטובר 2014 (IDT)

מאיימים למחוק לי ערך[עריכת קוד מקור]

כתבתי על ערך "משמרת השבת" ורוצים למחוק אותו תוכלו לראות בשיחות שם. מה עלי לעשות להציל את הערך ? chesed2090 - שיחה 15:29, 19 באוקטובר 2014 (IDT)

אנציקלופדיות ישנות[עריכת קוד מקור]

דומני שהעלית פעם רעיון לנסות להשיג רשיון חופשי לאנציקלופדיות מקצועיות ואחרות ישנות בעברית, כדי לשפר את רמת הערכים ולהוסיף המון חסרים. אני לא זוכר כבר איפה זה נכתב אבל אם אני לא טועה אמרת שיש לך כבר רעיונות ומגעים בנושא זה. זה מלהיב אותי מאד. האם אני זוכר טוב? ואם כן, האם מתקדם משהו? ביקורת - שיחה 11:17, 23 באוקטובר 2014 (IDT)

אכן כן, ניסיתי, אבל כדי להגיע להישגים צריך מחוייבות רבה ומאמץ ארוך טווח. שני אנשים מהעמותה ניסו לעזור, אבל בינתיים לא הרבה מתקדם. אני צריך חבר כנסת שמוכן לקחת על עצמו לדחוף את הנושא קדימה. לדעתי זה יכול להביא להם כמה כותרות נאות בעיתונות, גם אם לא ברמה של גינוי לזועבי. עדירל - שיחה 09:18, 26 באוקטובר 2014 (IST)
חבר כנסת? יש לי אחד כזה, אבל למה זה טוב? מה חבר כנסת יכול לעשות בענין? יש אנציקלופדיות ששייכות למדינה? ביקורת - שיחה 09:34, 26 באוקטובר 2014 (IST)
אנחנו לא צריכים להתמקד בזה. זאת עבודת העמותה. גילגמש שיחה 09:36, 26 באוקטובר 2014 (IST)
יש שתי אנציקלופדיות ששייכות חלקית למדינה, אנציקלופדיה חינוכית והאנציקלופדיה לחקלאות, ומוסרית שייכות לגמרי למדינה. מדובר על אנציקלופדיות שנרקבות במרתפי ספריות, אין למדינה כל ערך מהזכויות שלהן, אבל לנו זה ממש דבר יקר ערך.
לגבי חברי הכנסת, לדעתי, אפשר לזמן ישיבה של ועדת כנסת כלשהי, נגיד ועדת החינוך (אבל אם חבר הכנסת שלך הוא בביקורת המדינה, זכויות הילד, כלכלה, או כל דבר אחר זה גם הולך - אנציקלופדיות הן אינטר-דיסציפלינריות), לזמן אליו נציגים של כל הגופים המכובדים שמחזיקים בעלות על האנציקלופדיות: החשב הכללי, בנק ישראל, משרד החינוך, מוסד ביאליק, משרד החקלאות, הסוכנות היהודית וכו', ולנסות להבין מהם למה הזכויות לא משוחררות. אפשרות שנייה היא להגיש הצעת חוק שקובעת שאנציקלופדיה הנמצאת בבעלות המדינה וגופים הנתמכים על ידי המדינה, שעברו לפחות 30 שנה מהוצאתה ושר האוצר לא קבע שיש חשיבות ציבורית מהותית בהמשך החזקת הזכויות בידי המדינה ישוחררו זכויותיה לציבור. אני לא חושב שחוק כזה יעבור, אבל סביר להניח שזה יעורר מספיק תשומת לב כדי להזיז את הפקידים שישחררו את הזכויות לבד. עדירל - שיחה 09:58, 26 באוקטובר 2014 (IST)
אולי כדאי לנצל את מערכת הבחירות הנוכחית, לפחות כדי לקבל הצהרת כוונות בתחום מגורמים פוליטיים. הרבה יותר קל להשיג הצהרות בימי בחירות, הפרלמנטר ירוויח כותרת ואותנו זה יקדם. מקשר לכאן את חן למקרה שהעמותה/הקרן תוכלנה לעזור. ביקורת - שיחה 10:54, 23 בדצמבר 2014 (IST)
אני מהמאמינים שאין לי כל השפעה על פוליטיקאים. אין סיבה שהם יירקו לכיוון שלי דווקא בעונת בחירות. אם מישהו אחר יכול לקדם משהו, אשמח. באמת חבל על שתי האנציקלופדיות הללו, שנרקבות בזבל. אבל איך מגיעים אל חברי הכנסת? זאת לא אדע. עדירל - שיחה 22:37, 23 בדצמבר 2014 (IST)
שלום לכולם, כבר נעשו מספר מאמצים בנושא במסגרת הכנסת הנוכחית ואנו מתכוונים לחדש את הפעילות אחרי הבחירות.Chenspec-WMIL - שיחה 17:07, 24 בדצמבר 2014 (IST)

טיוב הערך שער אפרים[עריכת קוד מקור]

שלום עדירל

לי קוראים עזרא חיים אני בן 47, ותושב מושב שער אפרים מזה 15 שנה. הערך שער אפרים לוקה בחסר מאוד, וכולל כמעט רק נתונים בדבר הפירוק ונחשלותו של הישוב. כיום המצב שונה לחלוטין, המושב התפתח נוספה לו קהילה חדש, בבואי לשנות את הערך ולהתאימו למציאות הקיימות כיום אתה וחבריך העורכים דואגים לבטל את השינוי וחבל.

אודה לך אם תנחה אותי כיצד לבצע את השינוי על מנת שזה ישאר נכון ויתקבל עלידי קהילת העורכים.

בברכה

עזרא חיים.

תודה על פנייתך. ראשית, ההיסטוריה של המושב, גם אם היא מצערת, אינה סיבה להתבייש. אדרבה, העובדה שהמושב יצא מכך ועלה על דרך המלך היא אות כבוד. בין כך ובין כך, ההיסטוריה של המושב צריך להשאר בערך ולא נראה לי שניתן למוחקו.
שנית, תוכל להעיר בשיחה:שער אפרים לגבי נתונים בערך שאינם נכונים ולגבי דברים שיש להוסיף לערך. אציין שמה שהוספת היה די טריוויאלי. בכל מושב יש גן ילדים, בית תרבות, מכולת ורב. אולי אפשר לספר קצת יותר כמו מתי נבנו. צריך לחפש פרטים מעניינים וייחודיים ועליהם לכתוב. עדירל - שיחה 00:50, 26 באוקטובר 2014 (IDT)

שלום[עריכת קוד מקור]

הייתי רוצה להתחיל לעבוד על הערך "Child Marriage" ולתרגם אותו, הבעיה היא שאני רוצה לתרגם אותו כ"נישואי ילדות", ולא נישואי ילדים, בעיקר בגלל שלאורך כל ההיסטוריה אלו היו יותר ילדות מילדים. האם זה יגרור שינויים או בעיה מסוימת?

איני יודע מה השם הנכון, אבל שינוי שם ערך אינו דבר קשה ולא שווה להתעכב בגללו. כתוב את הערך, ואם מישהו יחשוב שראוי לשנות את השם יתקיים דיון, יוחלט ואם צריך השם ישונה. עדירל - שיחה 09:16, 26 באוקטובר 2014 (IST)

עזרה לגבי ערך שמחקו לי[עריכת קוד מקור]

הי אשמח לעזרתך והדרכתך. ישנו ערך בעברית בשם ״שבי גביזון״. יצרתי ערך כזה באנגלית (Savi gabizon) אחרי שתרגמתי (מקצועית) את המאמר. חלק מהטקסט (כיוון שמדובר ביצירה וחייו של אדם) הוכנס על ידי במאגרי מידע ליוצרים יהודים וישראלים בעולם. אחרי שהעליתי את הערך נכתב לי שהפרתי זכויות יוצרים מאתר זה וזה והוא נמחק במיידי.

אני קצת אבודה, ניסיתי לייצר ״שיחות״ כמו אלו לשני יוזרים שהיו שם אבל אף אחד לא עונה לי. הטקסט באתרים אחרים הוא טקסט שלי, כיוון ששם גם הייתי אמורה לכתוב על יצירתו ותרומתו לתרבות הישראלית. האתרים כמובן אינם ברשותי, רק הטקסט שם. מה אני צריכה לעשות כדי להחזיר את הערך (והעבודה המ ר ו ב ה שעשיתי כדי שיופיע בוויקי) וגם - איך אני מחברת את הערך בעברית לערך באנגלית? (אגב, קיים גם ערך בגרמנית).

תודה וממש מחכה לעזרתך שרי חנה ושרי - ייצוג יוצרים ותוכן - שיחה 16:54, 28 באוקטובר 2014 (IST)

כעיקרון את צריכה לכתוב ל-OTRS שאת בעלת זכויות היוצרים. אני ממש לא מכיר את האנשים והדינמיקות בויקיפדיה האנגלית, אבל אני מניח שתוכלי לנסות לכתוב בדף השיחה של הערך שיצרת. תוכלי גם לכתוב בדף השיחה של המשתמש שמחק לך את הערך. לגבי קישור בין הערכים, אני רואה שמישהו קישר לגרמנית, כך שסביר שגם לאנגלית יקשרו. אני יודע איך לעשות זאת בשיטה הישנה אבל לא בחדשה. בקיצור, אני מצטער שאני לא ממש יכול לעזור. אני באמת יותר ממוקד בעברית. עדירל - שיחה 21:44, 28 באוקטובר 2014 (IST)

הוועד הבינלאומי של הצלב האדום[עריכת קוד מקור]

היי, ראיתי ששינית את תיקון השם של "ז'אן אנרי דונאן" ל"ז'אן אנרי דינן". אני מבינה שזה אותו אופן בו השם מופיע כערך בוויקיפדיה, אך לאחר שהתייעצתי עם מכר שפעיל ב-ICRC (הוועד הבינלאומי) נאמר לי כי בכל מסמך רשמי ותיעוד רלוונטי לוועד הוא נכתב כ"דונאן". על כן, לדעתי, יש לקרוא לו כפי שמקובל בפורום הרלוונטי, לא? SmadarK - שיחה 15:36, 28 באוקטובר 2014 (IST)

ראשית, בדף שיחה מוסיפים פסקה חדשה בסוף ולא בהתחלה. לעצם העניין, ייתכן מאוד שאת צודקת. את התיקון יש לעשות בערך של דונאן ואז לתקן בערכים המקשרים אליו ולא להיפך. בהצלחה. עדירל - שיחה 21:36, 28 באוקטובר 2014 (IST)

העלאת תמונת לוגו[עריכת קוד מקור]

שלום,
ניסיתי להעלות את הלוגו של כריות לערך אבל מחקו אותו כי לא עמד בדרישות זכויות היוצרים.
אשמח להסבר על איך להעלות לוגו באופן חוקי ומסודר.
תודה רבה! Falkoroo - שיחה 15:39, 2 בנובמבר 2014 (IST)
אני לא יודע. המקום לשאול הוא ויקיפדיה:דלפק ייעוץ או אולי ויקיפדיה:שאלות ותשובות/זכויות יוצרים. אישית אני לא מעלה לוגואים, כי אני לא יודע איך עושים זאת. בהצלחה. עדירל - שיחה 15:47, 2 בנובמבר 2014 (IST)

עזרה בכתיבה נכונה לערך עילית קרב מגע[עריכת קוד מקור]

שלום לך, כתבתי ערך בשם עילית קרב מגע משום מה החליטו הוא "לא ראוי" ולא כתוב נכון, אשמח לסיוע כדי לתקן ולהתאים אותו לויקיפדיה

בברכה, מתן

הערך כתוב באופן פרסומי, במטרה להאדיר את הארגון. שנה את כל המקומות שבהם הוא כתוב באופן פרסומי ואולי זה יפתור את הבעיה. למשל: כתוב שבין לקוחותיו נמנים ... ולא בגלל סגולותיו התרומיות והנעלות רוכשים ... את שירותיו. עדירל - שיחה 18:37, 8 בנובמבר 2014 (IST)

גבעת אלה[עריכת קוד מקור]

נחתך לך משפט. התקיים ?? ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 10:24, 10 בנובמבר 2014 (IST)

מכסף[עריכת קוד מקור]

הי עדירל, הנחתי תבנית חשיבות במכסף, מהניסוח שלו קשה מאוד להבין את חשיבותו. בברכה, וידרסקייווקר - שיחה 12:01, 11 בנובמבר 2014 (IST)

שיבת ציון[עריכת קוד מקור]

ראשית, שיחזרת את דרישת המקור שלי, אך לא הוספת בגוף הערך את המקור. שנית תוכל לציין את הנימוקים לקביעה זו? (פתחתי דיון בדף השיחה של הערך). התנכ"י - שיחה 14:12, 20 בנובמבר 2014 (IST)

מחכה לסריקה תודה. hatanachi1-at-gmail.com התנכ"י - שיחה 08:25, 23 בנובמבר 2014 (IST)
תודה על הסריקה. לא מצאתי מידע מסודר בנושא, אך מהדף נראה שדווקא יש ערך על ששבצר, (אולי מהדורות שונות) תוכל לסרוק לי גם אותו? התנכ"י - שיחה 08:48, 30 בנובמבר 2014 (IST)
חסר לי את כרך ח'. עדירל - שיחה 11:45, 30 בנובמבר 2014 (IST)

עזרה במניעת מחיקות[עריכת קוד מקור]

אני צריך את העזרה שלך. הסיפור בקצרה: כתבתי בערך "הכותל המערבי" במשך כחודש כ4,000 בתים. מנטר בשם גרש במחי כפתור מחק לי את הכל, בשיחות עמושיחת משתמש:גרש עלה שאין לו טענות על נכונות דבריי רק שלדעתו הייתי צריך לכתוב על זה קודם בדף השיחה. הבהרתי לו שעשיתי כן ואף הודעתי לו על כך קודם שכתבתי בערך עצמו, ולא היו לא לו ולא לאחרים שום התנגדות לדבריי, ולאחר שכתבתי בערך כ2,000 בתים קבלתי תודה של מנטר אחר בשם ציון הלוי. תגובתו של גרש היה להתעלם ממני ולא להחזיר את דבריי למקומם. אני די חדש כאן, וזה מתסכל וצורם שאני משקיע לכתוב ולהביא מקורות לכל דבריי, ואחד מוחק את הכל בלי שום טענה ומבלי שיש איזה סיבה לחשוב שהוא מתמצא בענין. מה עושים ואיך ניתן להחזיר את דבריי לערך. בתודה, יחל - שיחה 21:11, 11 בדצמבר 2014 (IST)

ראשית, תודה על רצונך לתרום לויקיפדיה. ניכר שאתה מביא ידע ותרומותיך מבורכות. אני מבין את תסכולך וגם אני עברתי אותו, אבל ברב גדול של המקרים זה לא קורה, לכן אל נא תתייאש. לגבי מקרה זה, הדרך הכי טובה להתמודד היא פשוט לעבור לערך אחר. הכותל המערבי לא יברח לשום מקום. אבל אם בכל זאת יש לך את הסבלנות, תוכל להתקדם לאט ובצעדים מדודים. תקן בכל פעם רק פסקה אחת והמתן יומיים שלושה. המנע מפולמוסיות והשתדל לחשוב איך להציג את שני צדדי המחלוקת בצורה הוגנת. אם תפעל כך אני מניח שמשתמש:גרש ישמח לשתף איתך פעולה. אם לא, אני אסייע לך. עדירל - שיחה 01:42, 12 בדצמבר 2014 (IST)

שינויים בויקישיתוף[עריכת קוד מקור]

שלום עדירל, ראיתי ששינית קטגוריות, בצילומי בתי כנסת. תודה לך, כל שינוי לטובה, מתקבל בברכה.אם לא קשה לך, אשמח אם בעתיד תעדכן אותי כאשר אתה מבצע שינויים בתמונות שצילמתי. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 12:04, 24 בדצמבר 2014 (IST)

שינוי ערכים[עריכת קוד מקור]

שלום עדירל!

יש לי שאלה אם יש אנשים שפותחים חשבון בויקיפדיה והם משנים סוגים של ערכים ומטעים את הציבור האם יש מישהו שמפקח על הנושים או הערכים?

סהר רופא - שיחה 16:58, 7 בינואר 2015 (IST)

בהחלט. מצד ימין תראה קשיור לשינויים אחרונים, תוכל לראות שם את כל השינויים שנעשו לאחרונה. יש משתמשים שעוקבים כל הזמן ורואים מה נשתנה ואם זה שגוי, הם משחזרים את העריכה. יש גם לכל אחד רשימת ערכים שהוא עוקב אחריהם. אם הוא רואה שינוי בעייתי הוא יכול לשחזר. לעיתים, המשחית שכותב דברים מטעים הוא מתוחכם ואנו לא בטוחים אם זה נכון או לא. יש על כן טעויות בויקיפדיה, אבל אנו מנסים כל הזמן לתקנם ואתה מוזמן לסייע בכך: לקרוא ערכים בתחום בו אתה מבין ולתקן או להעיר בדף השיחה על תיקונים נדרשים. עדירל - שיחה 19:24, 7 בינואר 2015 (IST)

תמיכה בהשארת ערך[עריכת קוד מקור]

שלום, יש ערך בשם ביטיוב אשר מדבר על ענף חדש בתחום הפעילות הגופנית, פיתוח ישראלי חדש בעל זכויות על השיטה בעולם. אני בעצמי השתתפתי בפעילויות של ביטיוב ורציתי להיות הראשונה שמעלה ערך על השיטה. מספר ימים לאחר העלאת הערך, הועלתה הערה שחשיבותו האנציקלופדית של הערך אינה מובהרת בו. אשמח לקבל עזרה בנקיטת הפעולות להשארת הערך. תודה --ימית דיין - שיחה 10:19, 18 בינואר 2015 (IST)

תודה על פנייתך. על מנת להצדיק ערך אנציקלופדי, עלייך להראות שמדובר על שיטה בעלת ותק ו/או פופולריות רבה. את הראשון, לא ניתן להראות שכן הוא קיים רק שנה. אם תוכלי להביא ראיות לשני, בדף השיחה של הערך, אולי זה יעזור. עדירל - שיחה 10:30, 18 בינואר 2015 (IST)
תודה על תגובתך. פופולריות קיימת. השיטה קיימת בדיורים מוגנים, פסטיבלים וסדנאות לאימון המוח, בכל הארץ. אני שומעת על זה בכל מקום. אבל כיצד אפשר להראות את זה בתוך הערך?--ימית דיין - שיחה 10:39, 18 בינואר 2015 (IST)
הביאי את כל הראיות בדף השיחה של הערך. עדירל - שיחה 10:41, 18 בינואר 2015 (IST)

זיכרון מודחק[עריכת קוד מקור]

שלום רב. אבקש לדון על ביטול העריכה שלי בערך. אני חושב שיכולת לערוך ולשנות מה שלדעתך טעון שינוי ולא לבטל את כל הטקסט. מה דעתך? yinonk - שיחה 18:46, 18 בינואר 2015 (IST)

כתבתי לך בדף השיחה של הערך. מכיוון שהגרסה שלך היתה רצופה בהטיות שזועקות לשמים (הכחשת המחלוקת?!) לא היה ניתן להשאירו ויש להשאיר את הגרסה הקודמת כבסיס לשינויים. אשמח שתכניס בו שינויים, אך אנא עשה זאת בצעדים מדודים כדי להשאיר לי מקום להגיב. עדירל - שיחה 19:01, 18 בינואר 2015 (IST)
אנא ציין את המקום שבו לדעתך הכחשתי את המחלוקת. הרי עשיתי בדיוק את ההפך! אתה מבקש שאתחיל את כל העבודה מההתחלה כי אתה חושב שהיא מוטה, אבל לא מוכן לערוך ולשפר. זה לא הוגן ובטח לא משרת את שיפור הערך. yinonk - שיחה 19:12, 18 בינואר 2015 (IST)

קריית נוער[עריכת קוד מקור]

שלום, הוספתי קישור לויקיאנגלית שתוכל להיעזר בו להרחבת הערך. בברכה, ‏DGtal‏ - שיחה 14:08, 19 בינואר 2015 (IST)

גשר[עריכת קוד מקור]

הי עדירל, לאחר דיונים הלוך ושוב לגבי דף מפלגת גשר, אבקש לאמץ את הגרסה שנערכה ואושרה ע"י לירון דורמן, שלמיטב הבנתי הינו עורך בכיר בוויקיפדיה. ביצעתי את השינוי בהעתקת הפסקה הרלוונטית שערך בדף מפלגת גשר, מקווה שזה בסדר. מה דעתך? Robinson111 - שיחה 00:30, 5 בפברואר 2015 (IST)

איני רואה כל צורך בשינויים בערך של דוד לוי. לגבי מפלגת גשר אבדוק ואראה. העריכות שהיו קודם בערך של דוד לוי כללו כפילויות רבות ומיותרות. עדירל - שיחה 00:32, 5 בפברואר 2015 (IST)

קבל התנצלותי הכנה. התמצאות ברזי הוויקיפדיה תדרוש מעט זמן. בכל מקרה, סבורני כי המידע שהוספתי רלוונטי וחשוב היות והיתה זו אבן הדרך המשמעותית בסיום דרכו הפוליטית של לוי. מה גם שהמידע שופך אור על דמותו, אופיו ויחס חברי התנועה למעשיו בזירה הפוליטית. אשמח אם תאמץ את השינויים בכל דרך שתמצא לנכון להכניסם. תודה רבה! Robinson111 - שיחה 00:39, 5 בפברואר 2015 (IST)

המקום לעורר דיון בעניין הוא בדף שיחה:דוד לוי שם תוכל להציג בצורה ברורה מה לדעתך חסר בערך דוד לוי ולדרוש הוספתו. אני לא ראיתי שום דבר מעבר לכפילויות, שמחקתי. אולי אם תציין בדיוק מה חסר, אשתכנע, או מישהו אחר ישתכנע ואז העניינים יורחבו בערך. לגופו של עניין, בערך כתוב די והותר, לטעמי, על הנושא. מי שמעוניין להעמיק בעניין יוכל לקרוא על כך בערך של מפלגת גשר, שם הנושא מורחב קצת יותר, וניתן להרחיב בו עוד. על דוד לוי יש כל כך הרבה לכתוב, אין לטעמי צורך למלא חלק נכבד מהערך שלו בדיון על מה בדיוק רצו חבריו בגשר לעשות אחרי פרישתו. הם רצו להמשיך עם המפלגה והוא לא רצה. עדירל - שיחה 01:45, 5 בפברואר 2015 (IST)

דוד לוי[עריכת קוד מקור]

"בעוד דוד לוי ותומכיו ביקשו לפרק את "גשר" ולהתייחס למעברו כאל היטמעות המפלגה כולה בליכוד, שירז ושאר חברי המפלגה נאבקו למען המשך קיומה הפוליטי ופעילותה הציבורית, במתכונת חדשה, לטובת קידום הערכים החברתיים שעל בסיסם הוקמה. לאחר שהוגשה בקשה לפירוק המפלגה, בתום מאבק המשפטי שארך מספר שנים לאחר מכן, החליט בית המשפט לאשר את הפירוק והמפלגה חדלה מלהתקיים‏". ועוד: "דוד לוי אמנם נבחר לכהן בכנסת ה-16 אך בבחירות לכנסת השבע עשרה לא זכה למקום ריאלי ברשימת הליכוד לכנסת ונעלם מן הזירה הפוליטית". נראה לי שאינפורמציה זו חשובה ביותר וראויה להיכלל בדף דוד לוי לחלוטין, היות והיא מתארת את דרכו הפוליטית וכיצד התנהל בשלבים שהפכו להיות האחרונים בקריירה הפוליטית שלו, באופן שלמעשה סלל את הדרך להיעלמותו מן הזירה הפוליטית, למרות שאנשי תנועתו נלחמו על מנת למנוע זאת ממנו ולהמשיך את מה שהצהיר שהיתה דרכו, והתוצאה בסופו של דבר היתה, שוב, נגזרת של תכונותיו: קשיות עורף ואנוכיות פוליטית בבחינת "אני ואפסי עוד", שהוזכרו בדף גם במקומות נוספים. בנוסף, אסתי שירז לא הוצנחה משומקום או היתה חברת מפלגה רגילה שניסתה לעשות הפיכה. חשוב בעיניי לציין איך פתאום נבחרה: היא כיהנה כראש מטה ההסברה במפלגה בשנים שקדמו עזיבתו של לוי והיבחרותה לראשות המפלגה. נראה לי שמידע זה רלוונטי וראוי להיכלל בהפסקה המתאימה. אשמח אם תאשר ותודה תודה על שיתוף הפעולה :-)Robinson111 - שיחה 05:09, 5 בפברואר 2015 (IST)
הדיון צריך להיות בדף שיחה:דוד לוי. כמו כן, הדיון צריך למקד את המילים שאתה רוצה להוסיף לא להביא משפטים שלמים, שלי נראה שתכנם כבר קיים בערך. עדירל - שיחה 11:36, 5 בפברואר 2015 (IST)
ביטלת כרגע קישור שהוספתי בדף מפלגת גשר, שהינו מקיף הרבה יותר מן הקודם שהחזרת, ומתאר את השתלשלות האירועים באופן מפורט. למה ההתעקשות להחליפו במאמר קצר הרבה יותר, הנראה מגמתי ואפילו מסלף את המציאות בשל התעלמות מפרטים חשובים? לכל הפחות, אפשר היה להוסיפו, אך לא לבטל את קיומו לחלוטין. אבקש לכלול אותו ברשימת ההערות כפי שעשיתי. תודה
קיבלתי והחלפתי. עדירל - שיחה 22:35, 8 בפברואר 2015 (IST)
תודה :-)

שלום תוכל לעזור לי דרך צ'אט?[עריכת קוד מקור]

שלום תוכל לעזור לי דרך צ'אט? כבר הפנו אותי ל"דפי הדרכה" אני פשוט מחפש מישהו שיסביר לי בשיחה

תודה.

נראה לי שלא. אולי מישהו אחר יכול. עדירל - שיחה 15:48, 8 בפברואר 2015 (IST)

תמונות לערך[עריכת קוד מקור]

שלום רב אני זקוק לסיוע כדי להציג תמונות לערך חדש ברתולומאיוס שפרנגר (1546-1611) העליתי את הערך הלילה וכן בו כמה קישורים לציוריו אבל לא יודע כיצד להוסיף תמונות לערך.

בידי מספר צילומים שצילמתי בעצמי בתערוכה במטרופולין בניו יורק וגם אפשר להשתמש בהם. וכן ישנם צילומים בויקיפדיה באנגלית תחת ערך זה. https://en.wikipedia.org/wiki/Bartholomeus_Spranger ירון מרגולין ירון מרגולין - שיחה 03:12, 13 בפברואר 2015 (IST)

את התמונות תוכל להעלות כאן. הקטגוריה המתאימה נמצאת כאן. ראיתי שכבר הוסיפו תמונה לערך. תודה רבה לך. עדירל - שיחה 09:45, 13 בפברואר 2015 (IST)

העברה מערך לדף משתמש - לדעתי בטעות של Uziel302[עריכת קוד מקור]

נראה לי שהויקיפד שבנדון העביר את הערך שכתבתי אתמול: "אורלי קראוס ויינר" לדף המשתמש שלי.

לדעתי הוא עשה זאת משום שבגירסה הראשונה הערך היה קצר מידי, אבל פעולת ההעברה נעשתה הרבה לאחר שהפכתי את הערך לכזה שעומד בסטנדרטים הנדרשים. (אמש בלילה זה היה ערך קיים, והיום הוא לא קיים אלא בדף המשתמש שלי)

זה הערך הראשון שאני כותב בויקיפדיה, ולכן ייתכן שטעיתי בכך שיצרתי מספר רב של גירסאות לשם העריכה במקום להשתמש בדף טיוטה. זו אולי הבעיה??

נא עזרתך בהקדם

המון תודה

עניתי בדף השיחה שלך. עדירל - שיחה 22:03, 7 במרץ 2015 (IST)

אתר (פיזיקה)[עריכת קוד מקור]

שלום עדירל, אני מקווה שאתה תדע לעזור לי. הערך העברי מקושר לערך Luminiferous aether בויקיתונים, למרות שנראה לי שאולי מתאים לו יותר קישור לAether (classical element). אני לא מכירה מספיק את החומר המדובר כדי לדעת מה הקישור הנכון, וראיתי שאתה בין האחרונים שערכו את הערך.. בברכה אמא של גולן - שיחה 17:15, 26 במרץ 2015 (IST)

אני לא יודע. אולי צריך להפריד לשני ערכים? עדירל - שיחה 09:21, 27 במרץ 2015 (IDT)

ערך קיים[עריכת קוד מקור]

שלום עדירל, קיבלתי בקשת עזרה בשכתוב ערך קיים ובו המון אי דיוקים. מכיוון שהערך הזה ספג לא מעט מהלומות והיה עליו עניין של ממש, אשמח לקבל את עזרתך. מדובר בערך על אדון פאר ויסנר, כאשר התיקונים הנדרשים הם אקוטיים וכוללים בין היתר את: תפקידו כאיש ציבור בעירייה, מידע על החברה שהוא הקים, מחיקת אזכורים שלטעמי אינם מקומם כאן (עליהם הייתה ההתלהמות גם), מידע שגוי על המפלגה שהוקמה, הוספה של מה הוא כן עשה באמת עבור הציבור כגון הגשת תביעה ייצוגית ועוד. האם לדעתך יש מקום לשכתב או לכתוב מחדש? מה התהליך, לאור מה שהתרחש, טרם שכתוב הערך?... אשמח לעזרתך שכן ברצוני לעבוד על זה במהלך חול המועד. תודה רקבודק - שיחה 20:02, 1 באפריל 2015 (IDT)

ראשית, אני מאוד מתנגד לכתיבה מחדש של ערכים. לטעמי למעט מקרים נדירים ביותר, כל עורך צריך לערוך על בסיס הערך הקיים תוך מתן כבוד לקודמיו. כמובן, אין זה אומר שאין לתקן. טעויות יש לתקן ללא מורא.
שנית, אני מציע שתעשה את העריכות בשלבים. תתחיל בלעשות את העריכות שאתה מניח שלא יעוררו התנגדות: הוספת פועלו המבורך, תיקון טעויות עובדתיות, וכו'. לאחר מכן, תקן בצעדים את הדברים שאתה חושש שעלולים לעורר מחלוקת. אם אתה מאוד חושש, תוכל לציין במה מדובר בדף השיחה ולראות אם יש התנגדות, אבל אין חובה לעשות זאת.
מעבר לכך, איני יכול להביע דיעה על מה שאיני רואה. אציע לך לנהוג במתינות ואני מאחל לך הצלחה. עדירל - שיחה 22:26, 1 באפריל 2015 (IDT)

מחלוקת עם עורך אחר[עריכת קוד מקור]

שלום לך,

יש לי מחלוקת, שכנראה איננה ניתנת לגישור, עם אדם אחר לגבי ערך מסוים -- "ישראלים". האם ישנו איזה גוף בוררות שאליו ניתן לפנות על מנת להכריע?

תודה Aythan~hewiki - שיחה 16:44, 26 באפריל 2015 (IDT)

יכול להיות שיש מנגנון בוררות, אבל אני מתנגד לו בכל תוקף, לא משתמש בו ולא ממליץ לאיש להשתמש בו. בוודאי שכך הם פני הדברים בויכוח שהדיון בו מסתכם בשלוש תגובות, כלומר הדיון אפילו לא התחיל. אציע על כן לקדם את הדיון לאט, ונראה לי שניתן לפתור את העניין במהרה. את עמדתי אוסיף בדף השיחה. עדירל - שיחה 19:03, 26 באפריל 2015 (IDT)

הכרזת ירושלים כבירת ישראל[עריכת קוד מקור]

שלום עדירל,

הרשה לי לחלוק על עריכתך בערך הנ"ל.

החלק שהעברת לממשלת ישראל הרבה יותר רלבנטי להכרזת הבירה מאשר לממשלה. (שם הוא פשוט תלוש ולא מתאים למה שלפניו ואחריו.) היתה משמעות היסטורית להצעות השונות, כפי שביטא זאת זאב שרף, שהיה מזכיר הממשלה בספרו "שלושה ימים". החלופות שהוצעו היו רלבנטיות לתהליך קבלת ההחלטות בממשלה והיה קשר ישיר בין הצעת החלופות לבין ההכרעה על מקום משרדי הממשלה ועל הבחירה בירושלים. שים לב שבן-גוריון עצמו הציע בירה בנגב. לא הייתי ממהר להתעלם מעובדה כזו בערך העוסק בהכרזה על בירת ישראל. כך סבור גם ההיסטוריון מיכאל בריצ'ר (שלא מובן לי מדוע אינו מאוזכר בויקיפדיה).

אודה לך אם תבטל את העברת אותו חלק ותחזיר אותו למקומו המקורי. יאיר צפורי - שיחה 11:07, 21 במאי 2015 (IDT)

תודה על עבודתך על ערך זה. אולם, כפי שקורה במקרים רבים בהם נכתבים ערכים ארוכים, מרוכז בהם חומר רב שאינו רלוונטי לערך. אמנם, הערך רלוונטי במידה מסויימת, אבל אין מקומו בערך על ההכרזה, כמו שלא נכתב את כל תולדות העם היהודי וארץ ישראל בערך על הכרזת עצמאות.
נראה לי שיש מקום לערך על ירושלים כבירת ישראל, ריכוז מוסדות השלטון הישראלי בירושלים או ריכוז מוסדות ציבוריים בירושלים שאליו יועבר כל החומר הרלוונטי להם, ובערך על ההכרזה ניתן לאזכרם בקצרה. המצב הנוכחי, כולל חומר רב מאוד שאינו רלוונטי להכרזה, שנבחר כמעט באופן אקראי. מה לגבי מיקום בית המשפט העליון בירושלים? מדובר במוסד השלטון הראשון שהתיישב בעיר! בכל מקרה, כל זה אינו שייך לערך על ההכרזה. בערך על ההכרזה יש לדון בהכרזה, נסיבותיה וסיבותיה. עדירל - שיחה 11:30, 21 במאי 2015 (IDT)
חשוב להדגיש, שיש הבדל משמעותי בין ההחלטה שירושלים תהיה בירת ישראל לבין ההכרזה על כך. הרי על כך היה הויכוח בכנסת ממנו ציטטת באריכות. עדירל - שיחה 11:35, 21 במאי 2015 (IDT)
לא היתה לי בעיה עם חלקים אחרים שהסרת ועם עריכות נוספות שערכת. אילו סברתי שהערך כולל פרטים מיותרים, ממילא לא הייתי מעלה אותם, עם זאת אני מסכים שעין שונה משלי יכולה למצוא את הערך כארוך וכולל חומר שאיננו רלבנטי. כפי שראית גם לא ביטלתי את דעתך מפני דעתי (למרות שאתה מבטל את דעתי מפני דעתך).
נתליתי באילנות גבוהים יותר: זאב שרף ומיכאל בריצ'ר (ישנם נוספים שראו חשיבות רבה בנושא, אך הבאתי רק את אלה שאסמכתאות לחשיבתם זמינות במקורות שהבאתי). שניהם נותנים משקל לחלופות שהוצעו כמשפיעים על הפריזמה העמדתית של מקבלי ההחלטות (ר' במקורות שציטטתי). נוסף לבן-גוריון, גם גולדה מאיר היתה בעלת דעה נחשבת. הוסף לכך את העובדה שבפועל החליטה מנהלת העם ב-13 במאי 1949 על ישיבה בשרונה (הקרייה בת"א).
אני שוב חוזר: ישנה משמעות וחשיבות היסטורית להצגת החלופות בערך שעוסק בהכרזת הבירה ואני חוזר ומבקש שתחזיר את הקטע שהעברת לערך על הממשלה למקורו.
תודה, יאיר צפורי - שיחה 12:30, 21 במאי 2015 (IDT)
כפי שציינת בעצמך: "בערך על ההכרזה יש לדון בהכרזה, נסיבותיה וסיבותיה" יאיר צפורי - שיחה 12:36, 21 במאי 2015 (IDT)
אנחנו חלוקים. אין כל קשר בין ההחלטה להכריז על ירושלים כבירת ישראל בסוף 1949, לבין השאלה איפה תשב הממשלה שנדונה בתחילת 1948. ירושלים סומנה מראש כבירת ישראל. שאלת ההכרזה היתה מדינית בעוד שאלת מיקום המשרדים היתה מעשית. אלו שתי שאלות שונות שכמעט אין קשר ביניהן. אעביר את הדיון לדף השיחה של הערך, שם תוכל לנסות לגייס תמיכה בעמדתך. עדירל - שיחה 13:00, 21 במאי 2015 (IDT)

יוסיפ ברוז טיטו[עריכת קוד מקור]

כל הכבוד על שיפור והרחבת הערך. יואב נכטיילרשיחה 10:40, 8 ביוני 2015 (IDT)

תודה. עדירל - שיחה 11:39, 8 ביוני 2015 (IDT)

פטר השני, מלך יוגוסלביה[עריכת קוד מקור]

בוקר טוב. יישר כח על הרחבת הערך. סתם מתוך סקרנות (-: , מה הוביל אותך להרחבת ערך "נידח" כזה? שוב, תודה Assayas - שיחה 08:53, 9 ביוני 2015 (IDT)

תודה רבה. כפי שניתן לראות בתרונמות שלי, ב-7 ביוני הגעתי קודם כל ליוסיפ ברוז טיטו ולאחר ביקור בצבא השחרור העממי של יוגוסלביה עברתי לפטר השני. ככל הנראה מצאתי התייחסות למלך בכתבות והתמקדתי בו. הרבה יותר קל להרחיב את הערכים השוליים מאלו המרכזיים, ולטעמי זה הסדר הנכון. קודם כל צריך לשפר ולכתוב את ערכי הפריפריה ואז להגיע אל העיקר ולכתוב את ההיסטוריה של יוגוסלביה. עוד עבודה רבה לפנינו. שוב תודה. עדירל - שיחה 09:22, 9 ביוני 2015 (IDT)
בוקר טוב, תודה. אכן עבודה רבה וטוב שהצטרפת לחוג היוגוסלבי (-: Assayas - שיחה 09:29, 9 ביוני 2015 (IDT)

מילשטיין כמקור[עריכת קוד מקור]

עדירל שלום, אשמח אם תתערב בשיחה בערך קרב סולטאן יעקוב בנוגע למילשטיין כמקור. אני פונה אליך היות והסתמכו שם על דיון שנעשה ביוזמתך לגבי אמינותו של מילשטיין, כאסמכתא להדרתו כמקור. להלן ציטוט מאודי: "כנראה אינני היחיד שמפקפק ביכולתו להקרא בשם היסטוריון. ראה שיחה:אורי מילשטיין/שימוש בספריו כמקור. ברגע שנתחיל להכניס את דבריו של מילשטיין כעובדות לוויקיפדיה, זה יהיה הסוף שלנו כאנציקלופדיה אמינה". אשמח אם תוסיף את עמדתך לדיון. 79.181.215.213 13:49, 10 ביוני 2015 (IDT)

עדירל שלום, תודה על תמיכתך בגירסתי בערך קרב סולטאן יעקוב. רציתי גם להפנות את תשומת לבך לכך שאודי מחק את העריכה שלי בנוגע למחקר של ההיסטוריון הצבאי אריה יצחקי בטענה שהוא 'ימני' ולכן לא ניתן להסתמך עליו כמקור. ראה את הקטע למעלה בשיחה. נוצר רושם כי ויקיפדיה מנסה להדיר היסטוריונים ימניים מהערכים שלה. ראה גם את תגובתו של גילגמש אלי. אשמח אם תתייחס גם לכך. תודה. 79.181.215.213 15:50, 10 ביוני 2015 (IDT)
במקרים כאלו צריך לעבוד לאט ובסבלנות. אני לא יודע אם יש לי כח להכנס לזה כרגע. עדירל - שיחה 23:55, 11 ביוני 2015 (IDT)
עדירל בוקר טוב. כעת ביטלו גם את הציטוט שהבאתי מיאנוש בן-גל לגבי תוצאות הקרב. לא הבנתי את המדיניות כאן, האם כל אחד יכול למחוק מקורות בטענה שלא ניתן להביא ציטוטים וזה אסור בויקיפדיה? פניתי בדף השיחה לגילגמש כדי לשכנע אותו אך עד כה ללא תוצאות. אנא ראה סעיפים 16-21 בדף השיחה בערך קרב סולטאן יעקוב. אשמח אם תתערב, היות ואיננה רשומה עדיין ואין לי אפשרות להביא להצבעה או משהו כזה. בתודה מראש 79.181.215.213 08:32, 14 ביוני 2015 (IDT)
אני מציע שתרשמי, תתחילי לערוך בתחומים פחות נפיצים ואז תעברי לתחומים יותר נפיצים, כמו זה. אבחן את האפשרות להתעסק בערך בשלב יותר מאוחר. עדירל - שיחה 11:03, 14 ביוני 2015 (IDT)

שלום רב[עריכת קוד מקור]

אני רוצה להוסיף מידע על עסק מאוד חשוב שבימים אלו הוא מוקד התקשורת בכמה ערים מרכזיות בארץ לחברה קוראים גלית החברה לאיכות הסביבה והיא מבצעת בדיקות קרינה ומיגון נגד קרינה בבתי ספר גנים ועוד מקומות ציבוריים ופרטיים אני רואה שקיימים ערכים של עסקים כמו הוט שטראוס וכדומה המטרה היא לא פרסומת אלא מודעות אשמח אם תסביר לי מה החוקיות בנושא ובמידה וזה אפשרי כיצד אני בונה עמוד כזה?

המון תודה ויום מקסים Choonior - שיחה 13:52, 1 ביולי 2015 (IDT)

תודה על פנייתך. בויקיפדיה כותבים ערכים על חברות ותיקות ומפורסמות עם היסטוריה ארוכה. לא נראה לי שיסכימו לערך על חברה חדשה וקטנה. אפשר במקום זאת לכתוב ערכים על הקרינה ועל הבדיקות. עדירל - שיחה 13:58, 1 ביולי 2015 (IDT)

שפרה ופועה[עריכת קוד מקור]

בהמשך לתחביבך ללקט טעויות בוויקיפדיה ולהציגן בדף המשתמש שלך, אולי תוסיף גם את הטעות הזו שלך שתיקנתי עכשיו. ראובן מ. - שיחה 00:35, 9 ביולי 2015 (IDT)

תודה. הוספתי. התיקון הזה מוכיח שהשיטה הויקיפדית עובדת. אתה ממש קורא את הערכים ומתקן אותם. ירבו כמותך. עדירל - שיחה 00:48, 9 ביולי 2015 (IDT)
תודה. הבעיה היא שלפעמים אתה מתקן איזו שגיאה קטנה ולא טורח לשים את הערך במעקב, ואחר כך איזה חכמולוג מחזיר את השגיאה. ראובן מ. - שיחה 00:57, 9 ביולי 2015 (IDT)

שאלה בנושא מדיניות ויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

היי עדירל, מה שלומך?

שמי סתיו, אני עובדת בערוץ הופ!, ולפני מספר חודשים ניסיתי לרענן את הערך על הערוץ. לאחר שערכתי אותו (למשל, העלתי תמונה של לוגו הערוץ הנוכחי, ולא זה שהיה לפני 10 שנים), העורכים הותיקים מיהרו להחזיר את הערך הקודם. בעיקר בטענה שהערך צריך לשקף את ההיסטוריה ולא את ההווה.

האם יש דרך למשתמשים חדשים לקחת חלק בכתיבת הערכים, או שזה קרב אבוד מראש, שבו עורכים ותיקים מיד ימחקו כל ערך שלא מוצא חן בעיניהם? כמובן שידוע לי שלא כל מה שאכתוב יהיה מקובל על אחרים, אבל טיעונים כפי שקיבלתי נראים לי תמוהים למדי.

תודה, סתיו.

Hopeditor - שיחה 12:08, 12 ביולי 2015 (IDT)

התרשמתי מדברייך שלא נותנים חלילה למשתמשים חדשים לקחת חלק בכתיבת ערכים, והלכתי לבדוק מה קרה שם. גיליתי שאינך מדייקת. הוספת תמונה תוך מחיקת תמונה קיימת, והחזירו את התמונה הישנה, בלי לגעת בחדשה. כשמחקת שוב את התמונה הסבירו לך שויקיפדיה עוסקת גם בהיסטוריה, וזה כמובן נכון. אני מציע שתדייקי יותר בעתיד. מלבד זה, אנא ראי ויקיפדיה:כתיבה בתשלום. נרו יאירשיחה • כ"ה בתמוז ה'תשע"ה • 12:44, 12 ביולי 2015 (IDT)
שלום סתיו. תודה שפנית אלי. הויקיפדיה העברית עשתה דרך ארוכה מאז שהיא החלה לפעול לפני 12 שנים ורמתה עלתה בצורה משמעותית. עובדה זאת מקשה על מצטרפים חדשים. בעוד בעבר כמעט כל עריכה של עורך חדש התקבלה בברכה, כיום נדרשת הכרות רבה עם המנהגים של האתר ועריכות לא מקצועיות בולטות מאוד. כמובן, זה לא מונע ממשתמשים חדשים לבצע עריכות, זה רק דורש מהם ללמוד את המנהגים קצת יותר זמן.
בנוסף, העורכים הותיקים בויקיפדיה, השומרים על הקיים מפני השחתות, הטיות ובעיות אחרות, מוצפים בעבודה ואין להם את הזמן ולעיתים גם את הסבלנות לבדוק לעומק כל עריכה. לעיתים יש עריכה מסופקת, שמצד אחד מוסיפה מידע שנראה ראוי ומצד שני משנה מהנהלים הקיימים. הדרך הטובה ביותר לטפל בזה זה לברור את הטוב מהרע, אבל זה לוקח המון זמן. לכן, קשה לבא בתלונות אל עורכים שלא זיהו את הדברים המועילים בתוך תרומות מעורבות.
כהצעה מעשית, אציע לך לנסות שוב לערוך, אך לעשות זאת בצעדים קטנים. תמיד לערוך על גבי הערך הקיים, ולא לנסות להחליף אותו. לערוך שורה או שתיים ולראות איך זה מתקבל. אם תתקלי בבעיה ספציפית תוכלי לשאול אותי לגביה. בהצלחה. עדירל - שיחה 12:51, 12 ביולי 2015 (IDT)
לגבי התמונה של מולי וצומי, היא מופיעה בערך של מולי וצומי. מכיוון שהיא בשימוש הוגן בלבד, לא ניתן להשתמש בה גם בערך של ערוץ הופ. אם תסכימו לשחררה ברשיון חופשי, ניתן יהיה להוסיפה לערך של ערוץ הופ. עדירל - שיחה 12:58, 12 ביולי 2015 (IDT)
תודה עדירל. מובן שלא התכוונתי לבוא בתלונות כלפי העורכים הותיקים, ועליי ללמוד לעומק את כללי ומנהגי העריכה בויקיפדיה. בעתיד אנסה לערוך בצעדים קטנים יותר כפי שייעצת, ואקווה שלא יוסיפו להעיר לי בחוסר נעימות על "אי דיוקים" במקום להסביר את מקור הטעות. האם תוכל להפנות אותי למקום בו אוכל ללמוד על עריכה בויקיפדיה? (מאמר/ מדריך?...)בנוסף, תודה על העצה לגבי התמונה של מולי וצומי. המשך יום נעים.Hopeditor - שיחה 14:12, 12 ביולי 2015 (IDT)
יש כל מיני מדריכים, אבל אני לא יודע עד כמה הם נוגעים לעניינים מעבר לאלו הטכניים. התגבשו בויקיפדיה המון מנהגים בלתי כתובים שכתיבתם לא ממש אפשרית בגלל שהם אינם חוקים מחייבים. אפשר להסתכל בויקיפדיה:ברוכים הבאים אבל אני חושב שהכי טוב זה לקרוא כמה ערכים בנושאים דומים ואז לנסות לערוך לאט ובזהירות, ולהשתדל לא להעלב מתגובות עוקצניות. באמת יש בעיה, אך קטונתי מלהציע פתרון טוב מסבלנות ונחישות. עדירל - שיחה 15:35, 12 ביולי 2015 (IDT)

בנק מרכנתיל דיסקונט[עריכת קוד מקור]

סימוכין למה שמחקת נמצאים בקישורים החיצוניים. בדו"ח ועדת החקירה. Shannen - שיחה 16:17, 28 ביולי 2015 (IDT)

תודה רבה. יחי ההבדל הקטן. עדירל - שיחה 16:33, 28 ביולי 2015 (IDT)

התייחסותך[עריכת קוד מקור]

עדירל שלום, ראה נא דף שיחה בערך ביתא ישראל אני מניח כמי שתרם פה ושם שיש לך עמדה אייל המהולל - שיחה 12:59, 1 באוגוסט 2015 (IDT)


אודה לעזרתך[עריכת קוד מקור]

שלום עדירל,

אני פונה לעזרתך בנוגע לערך שמחקו לי ואינני מצליח להחזירו. כתבתי את הערך על חברה בשם סלקט - https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A1%D7%9C%D7%A7%D7%98_(Cellact)

עוד לפני שסיימתי את השמירה הערך הוא נמחק (פעמיים) בתואנה של פרסומת ואז נחסמתי מגישה אליו על ידי המשתמש היידן https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%A9%D7%AA%D7%9E%D7%A9:Hayden_Von_Feldheim

כפי שתראי, כתבתי הערה בשיחה של הערך שנוגעת למחירה אך לא זכיתי להתייחסות מצד היידן. לאור המחיקה המיידית שלו את הערך וההתמהמהות שבאה אחרי כתיבת ההערה בשיחה, אני בספק אם הוא מתכוון לשנות את דעתו.

חשוב לי להדגיש שהערך שכתבתי הוא על חברה לגיטימית, בית תוכנה שפועל כבר 15 שנה ומהווה שחקן חשוב בתקשורת בישראל. לגיטימי מאוד שלחברה כזו יהיה ערך ויקיפדיה, ממש כמו מאות חברות מסחריות אחרות בארץ. מעבר לכך - סלקט היא הבעלים של מפעיל סלולרי בעלת קידומת 055-70. יותר מראוי להתייחס לחברה כזו ולחברת הבת שלה, ממש כפי שקיימים בויקיפדיה ערכים עבור גולן טלקום, יופון, הוט מובייל וכיו"ב.

חשוב לי גם לציין שהטקסט נכתב בנימה אינפורמטיבית ולא שיווקית וכמובן שהוא ניתן לשינוי במידה ואחד העורכים יראה לנכון.

אודה להתייחסותך ועזרתך,

אור Jimbojimbo321 - שיחה 16:14, 6 באוגוסט 2015 (IDT)

החברה קיבלה רשיון מפעיל סלולרי בשנת 2012 והחלה לפעול ב-2013. בעיתונות יש כמעט רק דיווחים על תחילת פעילות החברה. חברה עם ותק כה קצר תתקשה לקבל ערך בויקיפדיה, אולי שורה בערך על השוק הסלולרי בישראל. מה החברה עשתה קודם לכן? אולי אם עשתה משהו משמעותי במשך 15 שנה הדברים יצטרפו? בינתיים אציע שתכתוב את הערך כטיוטה ב- משתמש:Jimbojimbo321/סלקט תקשורת. אחרי שנשפר יחד את הערך נוכל לראות אולי יהיה ניתן להכניסו למרחב הערכים. אם לא, נצטרך לחכות עוד כמה שנים. עדירל - שיחה 16:32, 6 באוגוסט 2015 (IDT)

סלקט + סלקט תקשורת[עריכת קוד מקור]

הי עדריאל, תודה על תגובתך המהירה

צריך אולי לחדד שמדובר בשתי חברות, חברת אם (סלקט) וחברת בת (סלקט תקשורת - המפעילה הסלולרית)

באשר לסלקט - סלקט פועלת מראשית שנת 2000. היא בית תוכנה שמתמחה בפיתוח טכנולוגיות סלולר. אם ציינת "פעילות משמעותית" - זו החברה הראשונה בארץ שמציעה שירותי SMS ארגוני, שכן היא הייתה הראשונה שפיתחה את הטכנולוגיה הנדרשת. למעשה פעילות ה- SMS של חברת פלאפון מתבססת על טכנולוגיות שרכשו מסלקט, לדוגמה. וגם רוב תעבורת ה- SMS בארץ מתבצעת למעשה דרך השרתים של החברה הזו. זאת בנוסף לכך שהחברה מכרה מתחילת פעילותה טכנולוגיות כאלו ליותר מ- 50 מפעילים סלולריים ב- 30 מדינות בעולם. כל זה, הייתי אומר, זה די משמעותי. כל המידע אגב באתר החברה - www.cellact.co.il

באשר לסלקט תקשורת - בעקבות הרפורמה של כחלון ב- 2012 סלקט קיבלה רישיון מפעיל סלולרי וירטואלי (MVNO). את הרישיון היא העניקה כאמור לחברת בת שתפתח את המפעיל הסלולרי, ותתפעל אותו. הטכנולוגיה של המפעיל לא משמשת רק לביצוע שיחות כמו שהציבור מכיר, אלא גם כתשתית ללמתן שירותי סלולר לעסקים - לא לציבור הרחב. זו אולי הסיבה שסלקט נשארה מתחת לרדאר בציבור הרחב, שכן היא לא פונה אליו אלא לעסקים וארגונים. יש לה קידומת משלה (055-70 ובעתיד גם 055-71) והיא כרגע אחת מהמפעילות הסלולריות הוירטואליות היחידות שמצליחות, כפי שתוכל לראות במאמר הניתוח זה - http://www.telecomnews.co.il/site/detail/detail/detailDetail.asp?detail_id=5451555&seaWordPage=%D7%A1%D7%9C%D7%A7%D7%98

אגב, סלקט/סלקט תקשורת מוזכרות בחלק מהעמודים בתחום בויקיפדיה אולם ללא הרחבה, כמו כאן - https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%99%D7%93%D7%95%D7%9E%D7%AA_%D7%98%D7%9C%D7%A4%D7%95%D7%9F_%D7%91%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C

אולם בחלק לא, כמו כאן https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%AA%D7%A7%D7%A9%D7%95%D7%A8%D7%AA_%D7%A1%D7%9C%D7%95%D7%9C%D7%A8%D7%99%D7%AA_%D7%91%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C או כאן

https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%A4%D7%A2%D7%99%D7%9C_%D7%A8%D7%A9%D7%AA_%D7%A1%D7%9C%D7%95%D7%9C%D7%A8%D7%99%D7%AA_%D7%95%D7%99%D7%A8%D7%98%D7%95%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%AA

בעמוד הזה דרך אגב מוזכרת חברה כמו וואלה מובייל, מפעילה סלולרית צעירה יותר מסלקט תקשורת, שפועלת רק שנה (אפרופו מה שאמרת על להמתין כמה שנים לפני שתהיה מספיק פעילות)

לאור כל זאת, אני סבור שיש מספיק פעילות בחברה ובחברת הבת שלה כדי להצדיק מאמר ויקידפדיה. יש כאן שחקן חשוב בשוק התקשורת בארץ שהופך למוכר וגדול בזמן האחרון. הוא קשור לתחום התקשורת, הסלולר, הפיתוח והעסקים (שכן מדובר בחברת B2B). מה דעתך?

אני מציע שתכתוב את הערך בטיוטה כפי שהצעתי למעלה. נעבוד עליו ביחד ואז נראה מה עושים. עדירל - שיחה 17:12, 6 באוגוסט 2015 (IDT)

האנציקלופדיה לחקלאות ולחינוך[עריכת קוד מקור]

יצרתי קשר עם ועדת המדע. הם בדקו בגדול את ההצעה ונתקלו בכמה קשיים. אם יש לך כח לדבר בטלפון עם מנהלת הוועדה ולדון עמה בקשיים שבהם נתקלה, ומה צריך לעשות כדי לקדם את זה, היא תהיה פתוחה לשמוע. שולח לך דוא"ל, אם יש לך כח, ואשלח לך שם את הפרטים. ביקורת - שיחה 23:43, 13 באוגוסט 2015 (IDT)

עניתי לדוא"ל. אשמח לדבר איתם. כל הכבוד על היוזמה. עדירל - שיחה 10:30, 14 באוגוסט 2015 (IDT)

הזמנה אישית לסקר העורכים של ויקיפדיה העברית[עריכת קוד מקור]

סמליל ויקימדיה ישראל

שלום עדירל,
עמותת ויקימדיה ישראל מקיימת לראשונה סקר בקרב עורכי ויקיפדיה העברית. הסקר נועד לקבל תובנות בנוגע לחוויית העריכה במיזם, מתוך כוונה לעזור לקהילת העורכים להמשיך לשפר את גרסתה העברית של האנציקלופדיה החופשית וכן, את תהליך יצירתה. נודה לך מאוד אם, כמי שפעיל בוויקיפדיה העברית מזה זמן רב, תסכים לענות על השאלון, באמצעות הקשה על הקישור הבא:

הקישור שלך לסקר.
הקישור המופיע פה לשאלון הוא אישי והודעה זו הושארה עבורך באופן ספציפי.


לתשומת לבך, הסקר אינו מתבצע על גבי שרתי קרן ויקימדיה, אלא באמצעות מערכת "Qualtrics", אשר אושרה לשימוש על ידי הקרן. למען הסר ספק, גם אם ההזמנה אישית, כל המידע בסקר נאסף בצורה אנונימית, כך שלא ניתן לקשר בין עורך מסוים לתשובות שמסר. בנתונים שייאספו לא יעשה כל שימוש מעבר למחקר עצמו, אשר ניתוח תוצאותיו יהיה זמין לקהילת העורכים לאחר סיום איסוף המידע.

הסקר נבחן ונמצא נגיש לאנשים עם מוגבלויות. הוא זמין למענה גם דרך מכשירים ניידים.


בכל שאלה או בעיה, לפני המענה על הסקר או במהלכו, הנך מוזמן ליצור קשר עמי, לירון דורפמן, בכתובת המייל Liron-at-wikimedia.org.il או בטלפון 050-5453913 .

.בשם ויקימדיה ישראל, תודה לך מראש

Ldorfmanשיחה 00:34, 17 באוגוסט 2015 (IDT)

אם טרם ענית, יש להזדרז!
אם טרם ענית, יש להזדרז!

שלום לך,
איני יודע אם מילאת את סקר העורכים שהזמנה אליו השארתי לך לעיל, אולם אם טרם יצא לך לעשות זאת, רצוי להקיש על הקישור בהקדם.
ממספר סיבות, הקישור לסקר פעיל למשך שבוע בלבד. אם חלף שבוע מההזמנה לסקר, לא ניתן יהיה להכנס אליו באמצעות אותו קישור. היה וטרם ענית על הסקר, ברצונך לעשות זאת ונתקלת בבעיה, ניתן תמיד ליצור עמי קשר ואשמח לדאוג לטיפול בנושא (אם הפנייה נעשית דרך דף זה, יש "לתייג אותי" כדי שלא אפספס). שבוע טוב, Ldorfmanשיחה 00:47, 23 באוגוסט 2015 (IDT)

עניתי. תודה. עדירל - שיחה 01:30, 25 באוגוסט 2015 (IDT)

שיפור ערך[עריכת קוד מקור]

הי עדירל, העברתי ערך בשם 'שפת הרגשות' למרחב הערכים וקיבלתי את ההודעה הבאה: Nunu79, תודה על תרומתך לוויקיפדיה. הערך שפת הרגשות שכתבת אינו עומד בסטנדרטים של כתיבת ערכים באנציקלופדיה, והועבר ממרחב הערכים אל משתמש:Nunu79/‏שפת הרגשות על מנת שימצא בטיוטה עד לתיקונו. ניתן להמשיך להרחיב ולערוך את הערך ובפרט חשוב לבדוק את הנושאים הבאים: חשיבות אנציקלופדית וסימוכין - האם ברור מה חשיבות הנושא ומה מייחד אותו? האם יש סימוכין ומקורות? סגנון ועיצוב - האם יש קישורים וחלוקה לכותרות בערך? תוכן - ויקיפדיה היא אנציקלופדיה וערכים צריכים לספק לקורא מידע מעבר להגדרה מילונית (לצורך זה קיים ויקימילון). ניתן לכתוב ערך קצר עם מעט מידע בסיסי (קצרמר). לשון - האם הערך מנוסח היטב בהתאם לנהוג בוויקיפדיה? אפשר להסתייע במדריך לכתיבת ערכים, או אם ברצונך לקבל סיוע אישי מצוות החונכים, ניתן לפנות לחממה. לאחר שהערך יורחב ויתוקן וכאשר יעמוד בסטנדרטים של ערך בוויקיפדיה - רק אז ניתן יהיה להחזירו למרחב הערכים. בהצלחה! יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 16:39, 16 באוגוסט 2015 (IDT). אם איני טועה, הירך כתוב היטב, אך החשיבות שלו אינה ברורה. האם תוכל לעזור לי להבין מה טעון שיפור ומה עליי לעשות כדי לשפרו ולפרסמו שוב?

תודה רבה, דרור.

נ.ב. איך אפשר לשתף אותך בערך?

דרור, הסתכלתי על הערך, משתמש:Nunu79/שפת הרגשות. יש בערך חלקים נכבדים הנוגעים למושג שפה חינוכית או שפת חינוך. אולי עדיף להתרכז בכתיבת ערך זה ולא על "שפת הרגשות" שהוא רק דוגמא קטנה וככל הנראה מאוד חדשה לשפה חינוכית. אציין שגם לגבי מושג זה, לא ברור לי עד כמה הוא מושג מושרש בתחום ומשמש עם הגדרה ברורה בספרות מקצועית. הויקיפדיה העברית אינה מוכנה לקבל ערכים המבוססים על הסברים שלנו שאינם מופיעים כבר באופן נרחב בספרות המקצועית. אם תוכל להפנות אותי למאמרים או ספרים הכוללים דיון במושג "שפה חינוכית" נוכל להמשיך משם. עדירל - שיחה 11:44, 17 באוגוסט 2015 (IDT)

הילולים[עריכת קוד מקור]

שלום עדירל, מה שלומך? רציתי להזמין אותך להתארח ב"פינת ההילולים". נשמח מאוד אם תרצה להשתתף ולכתוב כמה מילים על ויקיפד/ית אחר/ת ממנו/ה זכית לקבל עזרה ותמיכה, לשמוע מילה טובה, לנהל דיון מעניין וכולי — הבמה שלך, כל מה שנראה לך מתאים ומפרגן לאחר. אפשר להסתכל בדף הפרוייקט ולקבל השראה מוויקיפדים קודמים שהשתתפו.
אם מתאים לך, תוכל לכתוב טיוטה בדף משתמש:עדירל/הילולים. אשמח לסייע בכל שאלה והערה. אגב, נשמח אם במהלך כתיבתך תוכל לסמן את שם המשתמש/ת עליו אתה רוצה לכתוב, בקוד ללא עיצוב ויקי (כלומר תוסיף <nowiki>[[שם המשתמש]]</nowiki> משני צידי שם המשתמש) כדי שלא יהיה תיוג אוטומטי שלו/ה, ואז אולי תהיה לו/ה הפתעה נעימה ביום העלאת הדף בתחילת החודש הבא.
אז מה דעתך?...
תודה והמשך ערב טוב, אופק כחול - ביבר הזכוכית 21:51, 20 באוגוסט 2015 (IDT)

אני אחשוב על העניין. כרגע אני בחופשה וצריך לראות. עדירל - שיחה 23:09, 22 באוגוסט 2015 (IDT)
ע"פ נפח הפעילות אני משערת שחזרת מהחופשה, מקווה שנהנית. אז מה דעתך? אופק כחול - ביבר הזכוכית 19:43, 12 בספטמבר 2015 (IDT)

בקשה לחונך Talher123 - שיחה 15:20, 20 בספטמבר 2015 (IDT)[עריכת קוד מקור]

האם תוכל לעזור לי לתקן את ערכי התחום העיקרי שלי הוא גיימנג תכתוב לי בדף השיחה Talher123 - שיחה 15:20, 20 בספטמבר 2015 (IDT)

עזרה, פליז?[עריכת קוד מקור]

הי עדירל,

שמי כנרת, עורכת מתחילה ממש. רציתי לבקש את עזרתך במשהו טכני שאני לא מצליחה לסדר: ארצה לשנות את שם המשתמש שלי. הבנתי כיצד לעשות זאת, אבל למי לפנות...? השם הנוכחי שלי הוא KRP אבל באנגלית הוא תפוס, וארצה שיהיה בינלאומי לא תפוס.

אשמח לסיוע....

להתראות ותודה,

כנרת.

נסי לראות בויקיפדיה:שינוי שם משתמש. עדירל - שיחה 23:35, 29 בספטמבר 2015 (IDT)

שלום רב, אשמח לייעוץ ועזרתך בנוגע לערך שהעליתי,[עריכת קוד מקור]

הערך: קסם מדדים https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%A9%D7%AA%D7%9E%D7%A9:%D7%90%D7%95%D7%A4%D7%99%D7%A8%D7%A4%D7%A8%D7%91%D7%A8


העליתי את הערך לפני כשנה, היו כל מיני דיונים ולבסוף מחקו את הערך, לפני כשבוע ניסיתי להעלות שוב את הערך אך העורכים הבכירים כנראה ביטלו את האופציה לפרסום (העברה למרחב הערכים)

בעמוד שיחה כתבתי להם כך: :הערך תוקן ונערך לבקשתכם. האם אפשר להעביר אותו למרחב הערכים שכן חץ ההעברה אינו זמין בפניי. תודה. https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A9%D7%99%D7%97%D7%AA_%D7%9E%D7%A9%D7%AA%D7%9E%D7%A9:%D7%90%D7%95%D7%A4%D7%99%D7%A8%D7%A4%D7%A8%D7%91%D7%A8 אך אין שום תגובה.... או שינוי בסטטוס "העברה"

שאלתי מה עלי לעשות ואיך עלי לנהוג ע"מ להעלות את הערך בהצלחה??? תודה רבה (סליחה, שולח שוב את השאלה פעם קודמת נכתב במקום לא נכון) אופירפרבר - שיחה 09:53, 20 באוקטובר 2015 (IDT)

אני רואה שהבעיה נפתרה בהעדרי. כל טוב. עדירל - שיחה 19:31, 31 באוקטובר 2015 (IST)

סופרנובה 1987A[עריכת קוד מקור]

שלום עדירל, השארתי בדף השיחה של הערך את ההודעה הבאה. נא התייחס בבקשה.

העריכה האחרונה שלך מבטלת עריכה טובה, לדעתי. גלאי IMB שבארה"ב התקלקל, ורק בגלל שזה קרה בסוף השבוע, הוא לא כובה, וכך התאפשר לגלות את חלקיקי הניטרינו, שהגיעו בלי להודיע מראש. ציון העובדה שזה קרה במקרה ולמזלו הטוב של המדע, היא אנקדוטה מעניינת ומחכימה על תפקידה של המקריות במדע. אני מבקש לשחזר את העריכה. המתנהלאיטושיחהאופניים, זה האוטו שלי 19:54, 17 בנובמבר 2015 (IST)

תשחזר בבקשה. עדירל - שיחה 22:21, 17 בנובמבר 2015 (IST)

שלחתי דוא"ל לפני תקופה קצרה[עריכת קוד מקור]

מקווה שזה בטיפול. ביקורת - שיחה 21:38, 17 בנובמבר 2015 (IST)

קיבלתי מהם מכתב שהם פנו למשרדי הממשלה הרלוונטיים. נחכה ונראה. עדירל - שיחה 17:02, 3 בדצמבר 2015 (IST)
תודה רבה, בטווח זמן שזה ייראה לך, תאמר לי ואנדנד להם. ביקורת - שיחה 20:11, 3 בדצמבר 2015 (IST)

שלום, יש מקום להזכיר להם. דיברתי היום עם מי שהיה צריך לדבר ואמר (מיוזמתו) שהגיע הזמן לדחוף את זה והוא ידבר גם. אני אשלח לו מחר מייל תזכורת, ולא יזיק שתנדנד במקביל. ביקורת - שיחה 18:04, 16 בינואר 2016 (IST)

אז ככה. עו"ד של משרד החינוך אמר שהוא חושש שמא מה שכתוב באנציקלופדיות שזכויות היוצרים שייכות למשרד החינוך ומוסד ביאליק אינו נכון וכשהם ימסרו את הזכויות יבואו אליהם בטענות ויתבעו את המדינה על הנזקים שנגרמו בכך שבשחרור הזכויות היא גרמה למצג שווא. הוא אמר שמאוד יעזור אם הויקימדיה תוציא מכתב שבה היא מבטיחה לשפות את המדינה במקרה כזה. בויקימדיה ישראל דנו בעניין. לגבי הסיכון הם אמרו שהסיכון קטן וניתן לקחת אותו ושאם מוסד ביאליק והמדינה ישחררו את הזכויות אז אנו נוכל להעלותו ולהשתמש בו. לגבי מכתב שיפוי הם אמרו שמגוחך שהמדינה תבקש שיפוי מעמותה מסכנה ושהם לא יתנו מכתב כזה.
מה ניתן לעשות?
קודם כל, ניתן לנסות לעזור למשרד החינוך למצוא את החוזים המקוריים. אולי הם נמצאים בארכיון המדינה? אולי יש לך קשרים שם?
בנוסף, הפוליטיקאים יכולים לשחרר את הזכויות גם בלי לקבל מכתב שיפוי מהויקימדיה. צריך רק ללחוץ עליהם. אני מרגיש בפלונטר ואם אתה יכול לעזור ולהעלות רעיונות זה יהיה מצויין. תודה. עדירל - שיחה 19:19, 16 בינואר 2016 (IST)
אם תוכל לשלוח לי עותק של האמור, אשמח מאד להעביר לידי הפוליטיקאים. בכל מקרה, כדאי שאתה תשלח תזכורת למזכירת הוועדה כדי להלחיץ ובמקביל אדאג שהפוליטיקאים יפנו אליה כדי לקדם את הנושא. מה שאתה מספר עליו הוא נהדר, כי זה נושא לפוליטיקאים לענות בו, דרישה מוזרה, מי עוד יכול להיות בעל הזכויות מלבד מוסד ביאליק? ביקורת - שיחה 19:25, 16 בינואר 2016 (IST)
מדובר על שיחות בעל פה כך שאין משהו כתוב. ושים לב, לא היתה דרישה, הוא רק אמר שיעזור. החששות הם:
  1. מישהו הסכים לכתוב ערך אבל התנה שהוא שומר לעצמו את הזכויות לכל שימוש נוסף מעבר לשימוש באנציקלופדיה בדפוס. (נראה לי סיכון מאוד נמוך)
  2. שילבו חומר (במיוחד תמונות) השייכים למישהו אחר, עם רשות לשימוש באנציקלופדיה. סיכון נמוך במיוחד בגלל שעברו כמעט 50 שנה והתמונות עבר עוד יותר זמן. עדירל - שיחה 19:32, 16 בינואר 2016 (IST)
אני מסכים אתך, אעתיק את שיחתנו ואשלח. אבקש שבמקביל תכתוב למזכירת הוועדה ותבקש אם יש איך לקדם את העניין. ביקורת - שיחה 19:40, 16 בינואר 2016 (IST)
האם קיבלת את המכתב של השר? ביקורת - שיחה 16:39, 25 בינואר 2016 (IST)
איזה שר? איזה מכתב? התשובה היא לא. עדירל - שיחה 16:42, 25 בינואר 2016 (IST)
יש התקדמות, אני מעביר לך עותק במייל, עוד רגע. נמשיך שם. ביקורת - שיחה 16:46, 25 בינואר 2016 (IST)
יש התקדמות נוספת, אולי שלילית באופן זמני, עדכנתי בדוא"ל. ביקורת - שיחה 14:16, 18 בפברואר 2016 (IST)
תודה על העדכון. שלחתי לך דוא"ל על דעתי כיצד כדאי להתקדם. עדירל - שיחה 14:38, 18 בפברואר 2016 (IST)
שלחתי דוא"ל לפני כמה ימים, כדי לשאול מה קורה. ביקורת - שיחה 14:14, 12 באפריל 2016 (IDT)

ייעוץ בנושא חשיבות אנציקלופדית - ערכים על אישים[עריכת קוד מקור]

שלום עדירל! נעים להכיר, שמי שי ואני רכזת ההדרכה והחינוך בוויקימדיה ישראל. בעקבות תרומתך המרשימה לידע בוויקיפדיה בתחומים שונים, רציתי לפנות אליך בשאלה.

קודם כל - קצת רקע: ויקימדיה ישראל משתפת פעולה עם חטה"ב שרת בכפר סבא בפרויקט שבמסגרתו תלמידים מחוננים כותבים ערכים על אישים מכפר סבא, בדגש על מייסדי כפר סבא המושבה. הכתיבה נעשית בליווי מצד מורה מובילה בביה"ס ומצד העמותה, והפרויקט מתקיים בשיתוף מוזיאון כפר סבא. אציין כי יש לנו ניסיון טוב מאוד עם כיתות מחוננים בכלל ועם כיתות מחוננים בביה"ס הספציפי הזה בפרט. התלמידים מפיקים ערכים יפים מאוד, ונבנים כעתודה אפשרית של עורכים בוויקיפדיה.

כחלק מתהליך הליווי, העמותה מעוניינת לייעץ בנושא החשיבות האנציקלופדית של נושאי הכתיבה המוצעים. ולשאלה שרציתי להפנות אליך: האם תסכים לסייע בהערכת חשיבותם האנציקלופדית של הנושאים המוצעים הבאים? אני שולחת את הרשימה כפי שהועברה אליי ע"י המורה:

  • נח קארלינסקי, המכונה "גואל אדמות כפר סבא"
  • יוסף קולודני, אדריכל
  • שושנה ספיר, אשת פנחס ספיר, ממקדמות יזמת "נשים עובדות"
  • ד"ר ארנסט ברגמן, רופא
  • בנימין יהלום, מרוכשי קרקעות כפר סבא וממקימי חברת השקד

הרבה תודה, --Shai-WMIL - שיחה 17:24, 16 בדצמבר 2015 (IST)

איני מומחה בעניין, אבל ננסה לענות כמיטב יכולתי:
עלו והצליחו. עדירל - שיחה 18:35, 16 בדצמבר 2015 (IST)
עדירל, הרבה תודה על הנכונות לסייע ועל התגובה המהירה, המעמיקה והמועילה. העברתי את הערותיך למורה המלווה את הפרויקט ומסורה לך תודה גם ממנה ומהתלמידים. בברכה, Shai-WMIL - שיחה 12:51, 22 בדצמבר 2015 (IST)
שלום שוב עדירל! במסגרת המיזם החינוכי שהזכרתי למעלה, עלה שם נוסף של כפר-סבאי שאולי זכאי לערך: גדליהו לחמן ז"ל. האם תוכל לייעץ בנוגע לחשיבותו האנציקלופדית? הרבה תודה, Shai-WMIL - שיחה 12:36, 31 בינואר 2016 (IST)
ראשית, יישר כח על היוזמה לכתיבת ערכים. לגבי גדליהו לחמן אני רואה שהוא היה מנהל בית ספר במשך 25 שנה וזכה בפרס החינוך הארצי. הוא גם היה פעיל בהבריחה. על שמו גן גדליהו לחמן בכפר סבא. הוא מן הדמויות של דור מקימי המדינה שלרוב ערכים שלהם זוכים להשאר בויקיפדיה, גם אם איננו מצליחים להצביע על נימוק יחיד שבגללו הוא ראוי במובהק לערך. אישית, אם הנושא יעלה להצבעה, אני אתמוך בהשארות הערך. אני מעריך את הסיכויים ב-90%. אם זה לא מספיק, אציע לשאול בשיחת משתמש:דוד שי. לדעתי הוא יתמוך ומילה שלו היא בעלת השפעה רבה בעניין מעין זה. עדירל - שיחה 12:53, 31 בינואר 2016 (IST)
עדירל, תודה רבה! מה שכתבת מספיק לי כדי להמליץ למורה המובילה את הפרויקט לאשר את הנושא. איידע אותה שיש סיכון קל למחיקה אך להערכתנו הערך ייקלט בהצלחה. המון תודה לך על התשובה המהירה והנכונות הרבה לסייע. מעריכה זאת ביותר! Shai-WMIL - שיחה 19:15, 31 בינואר 2016 (IST)
שלום שוב עדירל! בהמשך להתכתבותנו: אחד מצוותי התלמידים המשתתפים במיזם החינוכי בכ"ס מתקשה למצוא חומר בנושא הכתיבה המקורי שלו. לכן, המורה ביקשה להציע נושא חדש: אלישבע ברגמן. לדברי המורה, ברגמן הקימה את האגודה למען העיוור ואת מוסד "מפתן" בכפר סבא. האם תוכל לייעץ לגבי חשיבותו האנציקלופדית של נושא זה? בתודה ובהערכה כתמיד, שי.
נ.ב: ודאי תשמח לקרוא שההערכה שלך לגבי הנושא גדליהו לחמן הייתה נכונה: לאחרונה הועלה ונקלט בהצלחה הערך גדליהו לחמן, שהוא התוצר הראשון לשנה זו במיזם המדובר. Shai-WMIL - שיחה 12:51, 7 במרץ 2016 (IST)
תודה רבה על כל העבודה. לגבי אלישבע ברגמן אני מתקשה לענות. אם היא רק פעלה בהתנדבות להקמת סניף מקומי של ארגוני התנדבות, ייתכן שלא תהיה זכאית לערך. אם הקימה ארגון ארצי, מן הסתם היא זכאית לערך. עדירל - שיחה 15:21, 7 במרץ 2016 (IST)
תודה לך, עדירל! הייעוץ שלך משמעותי ביותר להצלחת הפרויקט.
לגבי אלישבע ברגמן, העברתי שאילתה למורה המובילה כדי להשיג את המידע הדרוש (לא מצאתי תשובות ברשת). אהיה בקשר מיד כשהתשובות תהיינה בידיי. המשך שבוע נעים, Shai-WMIL - שיחה 15:44, 7 במרץ 2016 (IST)
בהמשך להתכתבותנו, מעדכנת שהמורה מצאה פתרון חלופי (דמות אחרת שעליה התלמידים כתבו). הרבה תודה שוב על הנכונות לעזור. Shai-WMIL - שיחה 11:59, 5 באפריל 2016 (IDT)
אם יורשה לי, הייתי מציע שלושה דברים: הראשון, יש להקפיד יותר על זכויות יוצרים. באהרן אוסטרובסקי נעשתה העתקה נרחבת מהאנציקלופדיה של תדהר. כן נלקחה תמונה בלי לציין את המקור. תיקנתי בעיות אלו, אבל ראוי לשים לב לכך. שנית, במקום לכתוב ערכים חדשים כדאי לנסות להרחיב על אלו הקיימים. יש קטגוריה שלמה של קטגוריה:כפר סבא: אישים, שניתן להרחיב עליהם במיוחד בעזרת אתר עיתונות יהודית היסטורית. שלישית, כדאי לכתוב על דברים אחרים מעבר לאישים. יש בכפר סבא בניינים ומוסדות שבוודאי זכאים לערך. שוב תודה על העבודה. עדירל - שיחה 14:01, 5 באפריל 2016 (IDT)

קישור לא עובד[עריכת קוד מקור]

משהו לא עובד בקישור שהוספת בהערת שוליים 5 בערך וזוב. דודה סימה - שיחה 09:01, 6 בינואר 2016 (IST)

@[עריכת קוד מקור]

יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 11:46, 6 בינואר 2016 (IST)

? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:25, 9 בינואר 2016 (IST)
אין לי התנגדות. גם אין לי מושג איך אני יכול לעזור העניין. עדירל - שיחה 20:55, 9 בינואר 2016 (IST)
אז לא הבנת אותי בכלל. התכוונתי שזה יכול להיות פיתוח אפשרי לרעיון שהעלית. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:42, 9 בינואר 2016 (IST)
כן, אבל זה גם קצת שונה. אם זה יפעל אולי אשתמש בזה. עדירל - שיחה 21:58, 9 בינואר 2016 (IST)

תבנית "בעבודה"[עריכת קוד מקור]

היי,
ערכת את הערך "חוזה למראית עין" למרות התבנית "בעבודה" שמוצבת עליו. אני מניח שהתנגשת עם מחבר הערך. מציע להימנע מלערוך כאשר מוצבת על ערך תבנית "בעבודה" וכאשר ברור שמחבר הערך עדיין עובד עליו. אלדדשיחה 19:49, 9 בינואר 2016 (IST)

תודה על ההערה. עדירל - שיחה 19:51, 9 בינואר 2016 (IST)

עזרה בכתיבת הערך גדר המערכת ובעיית זכויות יוצרים[עריכת קוד מקור]

שלום עדירל. אני משתמש חדש ולא מנוסה. הוספתי ערך עבור אבי מר חיים פורת, הממציא והמתקין של גדר המערכת בגבולות המדינה. הערך פורסם גם בתפוז ולכן משתמש אחר הסיר אותו בשל הפרת זכויות יוצרים. הערך בתפוז נכתב אף הוא על ידי אבי ופורסם על ידי פרופסור יוסי רגב ובאישורו. לתפוז אין זכויות יוצרים על הערך. אשמח לעזרתך ואף לשיפור הערך עצמו. משתמש אחר העביר את הערך לכאן משתמש:Yporat.gml/גדר מערכת. בתודה, יואב פורת 188.120.151.62 20:21, 11 בינואר 2016 (IST)

עניתי בדף שלך. התחלתי לעבוד. יש עוד הרבה עבודה. אולי אחזור לזה שוב. תודה על תרומתך לויקיפדיה. עדירל - שיחה 21:48, 11 בינואר 2016 (IST)
סליחה על ההתערבות, אבל יש בעיה מאוד חמורה בעניין התמונות המשולבות בערך-לעתיד הזה. אם לא יוסדר עניין השחרור שלהן, הן תמחקנה. משתמש:Yporat.gml, אנא שים לב לכך שלא הגיוני שהתמונות צולמו בין אוקטובר 2015 לינואר 2016 (הכוונה לתמונות בשחור-לבן), אולם אלה התאריכים המופיעים בפרטי התמונות. אנא תקן את התאריכים לאלה הרלוונטיים (הכנס לפרטי כל תמונה ע"י הקשה עליה ומעבר לוויקישיתוף ואז, עדכן לתאריך המתאים). לפי מועד הצילום נוכל לדעת אם לא נדרשים אישורים נוספים כדי להשתמש בתמונות הללו במיזמי קרן ויקימדיה. בהנחה שהתמונות צולמו לאחר המועד בו הן מוגדרות על-פי חוק כחופשיות (נגיע לזה לפי מועדי הצילום שעליך לציין), אם לא צולמו על-ידי על-ידך, תדרש לשלוח אישור לשחרורן לכל שימוש, כולל מסחרי, לפי הכתוב בדף "ויקיפדיה:OTRS".
אשמח לענות על שאלות נוספות בנושא זה. בברכת הצלחה, Ldorfmanשיחה 22:08, 11 בינואר 2016 (IST)
תודה רבה על העזרה. לגבי התמונות כולן צולמו על ידי אבי מר חיים פורת. אכן התאריך שנתתי בעת העלאתן שגוי ואתקנו. Yporat.gml - שיחה 23:13, 11 בינואר 2016 (IST)
ועדיין, אם לא יועבר אישור רשמי לשחרורן לפי הנוהל שהפניתי אותך אליו לעיל, כל התמונות תמחקנה בתוך פרק הזמן המקובל לכך. Ldorfmanשיחה 23:17, 11 בינואר 2016 (IST)

שוב תודה על העזרה. כיצד ניתן למקם תמונה בצד שמאל מור מלל מסוים? כלומר כיצד ניתן למקם תמונה משמאל בגובה רצוי (מול הפסקה הרלוונטית)? התמונות ממוקמות אחת מתחת לשנייה בסדר רץ וכך נאבד הקשר בינן לבין הפסקה שדנה בהן... Yporat.gml - שיחה 08:54, 13 בינואר 2016 (IST)

איפה שאתה שם תמונה, שם הוא מופיע. אבל כשהתמונות לוקחות יותר מקום מהטסקט אז הן גולשות כלפי מטה. אפשר להזיז את התמונות כלפי מטה אבל אז יווצרו קטעים ריקים בטקסט וזה עוד יותר גרוע. אולי צריך להשתמש בפחות תמונות. או לאסוף יותר טקסט, למשל על ידי עיבוי הפרק על השימוש בגדר מערכת בארץ ובעולם. עדירל - שיחה 10:25, 13 בינואר 2016 (IST)

שלום עדירל. סיימתי לערוך. התוכל לבצע הגהה? האם אפשר להעביר הערך כעת? אם כן איך להעבירו? תודה Yporat.gml - שיחה 23:31, 13 בינואר 2016 (IST)

צריך לבקש מעוד מישהו לעבור עליו. עדירל - שיחה 02:32, 14 בינואר 2016 (IST)
אני מציע להוסיף את הכתוב כאן לערך. עדירל - שיחה 02:43, 14 בינואר 2016 (IST)
לאחר שבטלת את העריכות שלי והחלטת לנהל את הערך לפי ראות עיניך, אני מסיר ידי מכל העניין. עדירל - שיחה 09:55, 25 בינואר 2016 (IST)

עקרון החוקיות[עריכת קוד מקור]

הי ביקשתי רשות מכותבי הספר משפט מנהלי לפרסם בויקייפדיה. אבקש גם מגבריאל שלו בבקשה אל תמחק

סש - שיחה 12:30, 14 בינואר 2016 (IST)
יש בויקיפדיה כללים מאוד ברורים לגבי זכויות יוצרים. אם אתה רוצה לתרום לויקיפדיה עליך לפעול על פי הכללים. אם תכניס שוב חומר כלשהו, ללא שתפנים את האיסור על הפרת זכויות יוצרים תחסם מלערוך. עדירל - שיחה 15:24, 14 בינואר 2016 (IST)

שלום,\

מחקת לי את הערך עקרון החוקיות למרות שיש לי אישור בכתב משולשת היוצרים שנעזרתי בספרים שלהם.

חבל מאוד שהערך לא יתפרסם כי הנוכחי חסר ומטעה.

אשמח שיצור קשר,

תודה

סש - שיחה 10:56, 15 בינואר 2016 (IST)

מנסחת שוב[עריכת קוד מקור]

סורי רק עכשיו הבנתי איך דף השיחה הזה עובד.

בנוגע לעקרוו החוקיות-יש אפשרות כלשהי שאשלח לך את אישורי הכותבים במייל? נעזרתי בשלושה ספרים בלבד.. שאר האזכורים הם מתוך הספרים עצמם. משלושתם יש לי אישור.

אציין שוב, הערך הקיים מבלבל.

בברכה,

סיון

סש - שיחה 11:04, 15 בינואר 2016 (IST)

הערך הקיים בוודאי דורש הרחבה. תודה לך על הרצון להרחיבו. לגבי הרשות, אנחנו חייבים לראות את האישורים שנתנו כי זה דבר שהוא כמעט פלא בעיני. יש לזכור, לא מספיק לקבל רשות להשתמש בקטע במה שאת כותבת. צריך לקבל רשות לשחרר את הקטע תחת רשיון חופשי שכל אחד יכול להעתיק ולהשתמש בו. את האישורים הללו את יכולה לשלוח לכתובות המופיעות ב-ויקיפדיה:OTRS. לא ברור לי למה מעתיקים מספרים ולא פשוט מסכמים. בהצלחה. עדירל - שיחה 15:00, 15 בינואר 2016 (IST)

אירועי דצמבר 1944 ביוון[עריכת קוד מקור]

תודה רבה על הערך! אנדרסן - שיחה 18:31, 20 בינואר 2016 (IST)

בבקשה. תודה על הפרגון. עדירל - שיחה 21:04, 20 בינואר 2016 (IST)

בית הכנסת הגדול בחיפה[עריכת קוד מקור]

שמחתי לראות את הערך שהעלית על בית הכנסת הגדול בחיפה.האם אתה מתכוון להמשיך ולפרט על בית הכנסת בתקופה שבין סוף שנות ה-40 לסוף שנות ה-80? האם אתה מתייחס לחלק התחתון של בית הכנסת בו היו מתפללים במהלך השבוע? Eladti - שיחה 19:59, 1 בפברואר 2016 (IST)

ככל הנראה לא. אני מחכה שמישהו אחר יעשה זאת. עדירל - שיחה 20:00, 1 בפברואר 2016 (IST)

עזרה בערך הילרי קלינטון[עריכת קוד מקור]

שלום עדירל, אבקש את עזרתך בעריכה שביצעתי בערך הילרי קלינטון. מדובר בתוספת של קטע על החקירה של FBI שנפתחה בנושא האימיילים הסודיים של הילרי קלינטון, ואשר היום אושר קיומה באופן רשמי. משום מה לא נותנים לי להכניס את הקטע הזה לערך, למרות חשיבותו. אשמח להתערבותך, תודה. 109.67.51.204 21:23, 9 בפברואר 2016 (IST)

בעוד כמה חודשים, כשנדע את תוצאות החקירה, אשמח לעזור. עדירל - שיחה 22:22, 9 בפברואר 2016 (IST)

אשרף מרואן[עריכת קוד מקור]

היי,
ראיתי שמחקת כמה מן הקישורים החיצוניים בערך. אלדדשיחה 20:29, 13 בפברואר 2016 (IST)

העברתי אותם להערות שוליים. אין מקומם בקישורים החיצוניים כי הם נקודתיים. מחקתי אחד: "עיניים פקוחות" - הוא לא רלוונטי לערך. כל העיסוק במרואן הוא האם היתה לויכוח של זמיר עם זעירא השפעה על כתיבת הספר של זמיר. כמה אפשר להתעלל בקוראים? עדירל - שיחה 20:31, 13 בפברואר 2016 (IST)

פרט שולי שלא שווה אזכור?[עריכת קוד מקור]

בכל שנותיו של העלון "מעייני הישועה" הוא עשה כותרות, בגלל המאמרים הפרובוקטיביים של עורכיו, שבהם הם דנו בנושאים שנויים במחלוקת בצורה הכי מעוררת מחלוקת שאפשר. גם דף השיחה של הערך מלא בדיונים אם לכלול מאמר בוטה כזה או אחר, כולל התגובות והתגובות לתגובות. מאפיינים אלה של העלון ראויים לציון בערך, וכרגע יש בו בקושי רמז דק. הדוגמה שהבאתי היא לא הכי קיצונית שיש (תואר זה שמור לתמיכת העלון במכתב הרבנים) אבל היא ממחישה את אופיו, ולא ראוי למחקה. הייתי מכניס רק שינוי קטן בניסוח, במקום "עמדות פוליטיות קיצוניות" עדיף לרשום "עמדות פוליטיות שנויות במחלוקת". -- ‏גבי‏ • שיח 18:32, 16 בפברואר 2016 (IST)

מוציאי העלון תומכים בבניית בית המקדש במקום כיפת הסלע. ומה בכך? וכי יש יהודי דתי שלא תומך בזה? הם הרי שלוש פעמים ביום מתפללים על זה. אם תמצא עלון פרשת שבוע שלא תומך בזה תוכל לכתוב בו: למרות היותם עיתון המיועד לבאי בתי הכנסת הם מתנגדים לבניית בית המקדש. זה מעניין. לגבי שאר הסקנדלים, איני יודע מה הם. העלון כבר הפסיק לצאת ואיני רואה טעם לבזבז זמן על הנושא הזה. שלום עכשיו מייחלים ליום שבו בתיהם של מאות אלפי יהודים יוחרבו ולא רק מסגד אחד. אנחנו פה לדווח על עמדות לא לגנות אותם. עדירל - שיחה 18:51, 16 בפברואר 2016 (IST)
בפסקה שכתבתי על העלון לא גיניתי שום עמדה, פשוט תיארתי את עמדתו של העלון ונתתי דוגמה. -- ‏גבי‏ • שיח 07:41, 17 בפברואר 2016 (IST)

ירושלמי על סדר קדשים[עריכת קוד מקור]

שלום לך. עריכתך האחרונה בערך לא מדוייקת ממספר סיבות: 1. שאלת קיומו של ירושלמי על סדר קדשים היא שאלה עתיקת יומין, ובטח שלא החיד"א הוא שהעלה אותה.

2. "כיום, מקובל שלא היה קיים כלל ירושלמי על סדר קדשים" - לא יודע היכן מקובל ובטח שאי אפשר לטעון כן בכזו ודאות כאשר הרמב"ם כותב במפורש שלפניו ישנו סדר זה. (אגב, גם המאירי וראשונים נוספים מצטטים משם באופן מובהק). הניסוח הקודם: "ההנחה הרווחת היא שלא היה קיים כלל ירושלמי על סדר קדשים" - מדוייק יותר.

3. העברת הפיסקה על השמועה של כתב היד המצוי בוותיקן - לא ברורה.

בהתאם לכך ביטלתי את עריכתך זו.

את תיקונך בנוגע לראב"ד החזרתי - אכן הראב"ד לא דן בכך אלא רק הזכיר את עובדת קיומו של הסדר. ["והוא (רבי יוחנן) חבר תלמוד ירושלמי לחמש סדרים כי אין מסדר טהרות רק מס' נדה"]. yechiel - שיחה 23:48, 20 בפברואר 2016 (IST)

מחיקת ערך[עריכת קוד מקור]

שלום רב אשמח לסיוע במטרה להבין מדוע נמחק הערך שהעלתי לאחרונה מהי הדרך הטובה ביותר לתקשר איתך? תודה מראש Michal Atia - שיחה 10:06, 1 במרץ 2016 (IST)

הערך שלי נחמק ואיני יודעת למה[עריכת קוד מקור]

שלום עדירל.

אשמח לעזרתך! כתבתי בויקיפדיה את הערך "רגע לפני", הוא נמחק עם הערות כלליות ולא קיבלתי למעשה פירוט קונקרטי לסיבת המחיקה. האם יש לך אפשרות לעיין בערך ולעזור לי לתקן?

תודה! אורטל

ערכתי אותו. עכשיו הוא יכול לחזור למקומו, ובלבד שהקהילה תאשר שמגיע למיזם ערך. על כך אין לי שליטה. עדירל - שיחה 11:06, 6 במרץ 2016 (IST)

איך מבהירים חשיבות ערך?[עריכת קוד מקור]

בוקר טוב, בערך שלי "רגע לפני" קיבלתי התראה שימחק אם לא תובהר חשיבותו. מה הכוונה? למה מצפים?

תודה, אורטל

אין הרבה שאת יכולה לעשות. הערך מתאר את המיזם ועכשיו על הויקיפדים לבוא לדף השיחה ולהביע את עמדתם לגבי חשיבות הערך. בתום שבוע יובהר האם הערך ישאר, יועלה להצעבעה או יימחק בלי הצבעה. כל שתוכלי לעשות הוא לחכות בסבלנות ולראות איך יפול דבר. עדירל - שיחה 11:06, 15 במרץ 2016 (IST)

כתיבת ערך חדש בויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

שלום עדירל, אשמח להוועץ עמך. אני מעונינת להוסיף ערך חדש לויקיפדיה, עבור בית ספר ללימודי תעודה שמכשיר גננות לגילאי לידה עד 3. אך בעצם, קיים ניגוד אינטרסים וחוסר הלימה עם כללי ויקיפדיה הרלוונטים לנושא זה. ובכל זאת - כפי שקיימים בתי ספר אחרים בויקיפדיה, שעוסקים בהכשרות דומות , גם לבית הספר הזה יש השפעה על אחרים, הבוגרות של בית הספר יוצאות עם סל כלים ומשתלבות בעולם החינוך לגיל הרך, ומשפיעות על הילדים אשר נמצאים בגנים בו הן עובדות.

האם יש דרך כלשהי כן להעלות את הערך לויקיפדיה, בזכות דברים אלו ?


אודה לעצתך :)

תודה ספיר info@m-harpaz.co.il 5.102.234.206 11:18, 5 באפריל 2016 (IDT)

אם בית הספר קיים כבר מאה שנה, בוודאי נשמח לערך עליו. אם הוא קיים רק שלושים שנה או פחות, זה עלול להיות בעייתי. אולי אפשר לכתוב על ההכשרה הייחודית לגננות עד גיל 3 בערך של גננת? עדירל - שיחה 14:04, 5 באפריל 2016 (IDT)

ערכי טינטין[עריכת קוד מקור]

כתבתי ערך בויקיפדיה, אבל אני מקבל הודעות לדף השיחה שלי ולכתובת המייל שלי שהערך אינו בשל להעלאה למרחב הערכים, מה אני עושה? --Edi berd - שיחה 18:23, 5 באפריל 2016 (IDT)

תודה על רצונך לתרום לויקיפדיה. הפתרון לבעייתך מאוד פשוט. בדף טינטין תוכל לראות שכבר קיימים ערכים רבים על ספרי טינטין. גש לכמה מהם ובחר את זה שכתוב הכי טוב. לחץ על "עריכת קוד מקור" והעתק ממנו את כל הטקסט. שים אותו בדף הטיוטה של הערך החדש שאתה רוצה ליצור ושנה את הדברים כדי להתאים לאותו ספר. כך תוכל לכתוב ערך ברמה המינימלית הנדרשת לויקיפדיה. באופן כללי, המנע מתיאור ארוך של תוכן הספר ונסה לכתוב על הדברים שמסביב לספר. מתי יצא לאור? מתי תורגם ולאלו שפות? מה המסרים שלו? מה אמרה הביקורת? מה מיוחד בו לעומת ספרים אחרים בסדרה? בהצלחה. עדירל - שיחה 20:46, 5 באפריל 2016 (IDT)

פרשת מותו של יוסף סלמסה[עריכת קוד מקור]

הערת השכתוב שלך בערך פרשת מותו של יוסף סלמסה צריכה להיות בדף השיחה, מכיוון שהיא מתייחסת לפרטים בודדים ולא לכלל הערך.

בכל מקרה, אשמח לתקן את הליקויים שמצאת. תוכל בבקשה לתת לי קישור למקור שבו המשטרה אומרת שהיא עצרה את סלמסה בשעה 19:38, טוענת שהוא תקף שומרים, שהוא היה בגילופין, שלא היתה חקירה כי הוא היה בגילופין, וכו'?

תודה, -- ‏גבי‏ • שיח 15:17, 6 באפריל 2016 (IDT)

הקישור הראשון בקישורים החיצוניים, הלשונית האמצעית. עדירל - שיחה 15:36, 6 באפריל 2016 (IDT)

איום[עריכת קוד מקור]

היי. עוד פעם אחת שאמצא אותך משתמש בתבנית מרעיב במקום מעריב, אתחיל לזרוק עליך שועלים חיים בשלשות. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 16:36, 8 באפריל 2016 (IDT)

תודה רבה. עדירל - שיחה 21:08, 9 באפריל 2016 (IDT)
יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 23:33, 9 באפריל 2016 (IDT)

שכתוב ערכים[עריכת קוד מקור]

שלום וברכה, אני חדש בויקיפדיה והשאלה שלי היא מה לעשות כאשר אני רואה ערך שהוא מאוד חסר בעיניי וברצוני לכתוב אותו מחדש עם מבנה חדש ותוכן יותר עשיר. האם הדבר מתאפשר ואם כן איך? תודה

כעקרון, אנחנו מאוד בעד תיקון ערכים וגם אם הדבר דורש שכתוב עמוק. אולם, יש לעשות זאת מתוך זהירות וכבוד כלפי הכותבים הקודמים, במיוחד כותב חדש שלא תמיד מכיר לעומק את הכללים בויקיפדיה. למשל, בערך בחירה חופשית, לא יעלה על הדעת לכתוב שמדובר על ליברטריאניזם. מדובר על מושגים שונים לגמרי. קרא את הערכים ותראה את ההבדל ביניהם. כך גם, מחיקת קטעים אינו הפתרון העדיף לטעויות. אם הקטע גם מיותר, יש למוחקו. אבל אם הבעיה היא רק שיש טעות, ראוי לתקנו. עדירל - שיחה 13:39, 10 באפריל 2016 (IDT)
הכוונה בוודאי לen:Libertarianism (metaphysics). ראובן מ. - שיחה 13:45, 10 באפריל 2016 (IDT)

בדיוק לשימוש הזה של ליברטריאניזם התכוונתי. בספרות העברית גם משממשים בו למשל עיין מ. אברהם, מדעי החופש. על כל פנים אני חושב שהגרסה הנוכחית של הפתיח מערבבת הרבה מושגים ולקויה בטעיות. מה אתה ממליץ לי לעשות? יוסף לברן - שיחה 15:31, 10 באפריל 2016 (IDT)

בחירה חופשית איננה en:Libertarianism (metaphysics). עם כל הכבוד למיכאל אברהם, המונח "ליברטריאניזם" אינה משמש בעברית לציון המושג en:Libertarianism (metaphysics).
לגבי שאלתך, אם יש טעויות תקן אותם, אבל אל תכניס טעויות משלך ואל תתנהל כפיל בחנות חרסינה. עדירל - שיחה 16:37, 10 באפריל 2016 (IDT)
מה המונח העברי, אם כן, המציין את הדוגל בבחירה חופשית על משקל דטרמיניסט? יוסף לברן - שיחה 17:05, 10 באפריל 2016 (IDT)
לא יודע. מה המונח באנגלית לדוגל ב"בחירה חופשית"? גם לא יודע. מן הסתם כלל אין מונח. עדירל - שיחה 18:01, 10 באפריל 2016 (IDT)

ערך שנמחק[עריכת קוד מקור]

היי עדירל, יש לי בעיה עם ערך שנמחק בעבר בטענה כי פרסומי מדי אשמח לשתף אותך ולהעזר בך כמובן. אם ניתן בצורה אישית יותר דרך מייל :)

איני רואה כיצד אוכל לעזור לך. איננו כותבים בויקיפדיה מדריך עסקים ועל כן בויקיפדיה יש לרוב רק ערכים על מיזמים וחברות ותיקות ומוכרות מאוד. אם רצונך לתרום לויקיפדיה ולכתוב על נושאים שאנו מעוניינים שיהיה עליהם ערכים אתה מוזמן להרשם ולהתחיל לכתוב טיוטה ואז נוכל לראות כיצד לסייע. אם המטרה היא לפרסם מיזם שאתה מקורב אליו, זה לא אפשרי בויקיפדיה העברית. עדירל - שיחה 08:59, 19 באפריל 2016 (IDT)


עדכון בערך מנדל סטבורובסקי[עריכת קוד מקור]

שלום עדירל היום יום השואה, ואני לא מצליח להכניס בערך הנ"ל את הקישור לתמונה מהשואה, עם הילד עם הקסקט, מאחוריו עומדת אמו של סטבורובסקי. כתבתי את כל הקישור , וניסיתי לשנות מספר פעמים וכשלוחצים על הקישור התמונה לא עולה, חלק מהטכסט של הקישור קפץ קדימה ולא מסוגל לתקן. אודה לעזרתך. משה

שלום. תקנתי את הקישור, הגם שאיני רואה כלכך צורך בו. הרי יש כבר קישור לערך של התמונה. בכל מקרה, תודה. עדירל - שיחה 16:11, 5 במאי 2016 (IDT)

אשם תורם בחוק הישראלי[עריכת קוד מקור]

הי עדירל, ראיתי הערך חדש עם הערת שוליים מסוג "שם" והוספתי תבנית עריכה, לאחר מכן ראיתי שאתה כתבת את הערך הזה. הופתעתי לראות הערות כאלה. אתה מכיר את הבעיה של שינוי מיקום הערות שוליים במשך הזמן. תוכל בבקשה לתקן? תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 18:12, 16 במאי 2016 (IDT)

טוב עשית. אשתדל לתקן בקרוב. עדירל - שיחה 18:13, 16 במאי 2016 (IDT)

אל-ע'זאלי[עריכת קוד מקור]

שלום יקירי, מישהו תרם תוספת משמעותית לערך אך נראה שהחסיר פרטים שהיו בגרסאות קודמות. התוכל להעיף מבט? ביקורת - שיחה 14:41, 18 במאי 2016 (IDT)

גיב סולושנס[עריכת קוד מקור]

שלום, דף שתרגמתי מאנגלית לעברית הועבר לטיוטא : https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%A9%D7%AA%D7%9E%D7%A9:Tsahi.hdr/Infor אני לא מבין מה עלי להשלים / לתקן בדף זה על מנת שיאושר. אשמח לעזרה. תודה, צחי

מחקתי כמה דברים. הערך דורש עוד עבודה, אבל נצטרך לחכות ולראות אם בכלל ירשו לחברה לקבל ערך בויקיפדיה העברית. עדירל - שיחה 19:53, 26 במאי 2016 (IDT)