שיחה:מגפת הקורונה בישראל/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

סדר הפרקים[עריכת קוד מקור]

Theshumai , האם החלוקה סופית? אולי גם מידע והסברה הוא ממשלתי. 2.55.189.116

זו ויקיפדיה - שום דבר לא סופי אם לא הייתה הצבעת קהילה אני התלבטתי לגבי זה ולא הייתי בטוח. יאללה, אאחד. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:39, 4 בדצמבר 2020 (IST)

קורונה והשלכות[עריכת קוד מקור]

יש בימים האחרונים ירידה במספר המונשים ובאלה שחולים קשה.מציע לפרט על הירידה במקדם ההדבקה שהיא עקבית למרות השינויים במספר הבדיקות. היא גם שונה לפי ישוב. אני חושב שצריך לציין שהקושי הבולט בקורונה הוא שתחלואה גבוהה מובילה לעומס במערכת שמקשה על הטיפול בחולי קורונה וחולי מחלות אחרות https://www.mako.co.il/news-lifestyle/2020_q2/Article-32c890ac80f8171026.htm

דוחות[עריכת קוד מקור]

אהי חושב שצריך לצרף את דוח גרטנר ופרטים מתוכו. https://m.calcalist.co.il/Article.aspx?guid=3808972 https://m.calcalist.co.il/Article.aspx?guid=3808514 ותקנות פלוס סיוע https://mobile.mako.co.il/news-lifestyle/2020_q2/Article-e5f75fd02be8171026.htm?sCh=31750a2610f26110&pId=173113802 2.55.165.1 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

שלום לך. ידינו עמוסות למדי, ובשל עומס המידע לא עוקבים כאן. מוזמן להירשם ולהצטרף לעשייה. כתובת האייפי שלך משתנה עם הזמן ויהיה קשה לתקשר ככה או לסמוך על העריכות שלך אחרת. הנקודה המומלצת להוסיף קישורים היא בויקיפדיה:מיזם קורונה, לאחר קריאת ההנחיות. נשמח לכל סיוע ‏Hummingbird° כולי אוזן ° יש לך הודעה 12:47, 19 באפריל 2020 (IDT)

מסגרת העיסוק במקטע "רקע"[עריכת קוד מקור]

איתן, ראשית מתנצל על הביטול הגורף. ניסיתי להשאיר את התוספות שלך לגבי המגפה ולבטל רק את ההעברות למטה והמערכת לא איפשרה זאת אלא רק ביטול של כלל העריכות. תיכף אחזיר את התוכן ההוא לפרק רקע.

רציתי לעסוק בנושא מסגרת התכנים שכלולים בפרק "רקע". ההתפרצות בישראל אמנם קשורה בהתפרצות בסין, אבל יש עוד תהליכים רלוונטים שהאירוע הזה קשור אליהם. זו לא הפעם הראשונה שישראל נכנסת למצב חירום, והנושא של משק לשעת חירום כבר היה קיים במספר אירועים אחרים, והנושא הזה שב ועולה בתקשורת, ונקודתית לגבי רח"ל. זו לא פעם ראשונה שמערכת הבריאות ומשרד הביטחון עוסקים בהיערכות למגפות או עוסקים במגפות, קורונה זו לא המגפה הראשונה שישראל חוותה. מצב מערכת הבריאות בכלל בעשורים האחרונים הוא נושא בפני עצמו (הזקנה במסדרון). אלו נושאים מהותיים לכלל הערך ולא לפעולה כזו או אחרת. כעת הצטרף נושא החינוך בשעת חירום והלמידה מרחוק.

התכנים האלו הם חלק בלתי נפרד מהרקע. הערתי על כך גם בערך הכללי. כל עוד אין ערך נפרד לכל תחום (למשל, מערכת הבריאות בישראל במשבר הקורונה), עם פסקת רקע, מקום התכנים הוא לא בסעיפים משניים. התכנים נכתבים מהכלל אל הפרט, מהמוקדם למאוחר, ואני מקווה שהנקודה הזו מוסכמת. לשם המחשה לרוחב המסגרת הפוטנציאלי, ראה הערך הנפרד הרקע לשפל הגדול או מבצע צוק איתן#רקע.

מדוע לדעתך יש להעביר את התכנים האלו לסעיפים משניים? ‏Hummingbird° כולי אוזן ° יש לך הודעה 12:38, 19 באפריל 2020 (IDT)


בערך הראשי אנחנו מתחילים בפרוץ המגפה, התפשטותה ואחר כך צעדי מנע. פה בערך מתחילים עם מערכת הבריאות? איתן - שיחה 18:45, 19 באפריל 2020 (IDT)
לא הספקתי לחזור לעריכה שלך שהבטחתי שאחזיר, ומסכים שהסדר ברקע אולי צריך להיות שונה, אבל המידע צריך להיות ברקע. ‏Hummingbird° כולי אוזן ° יש לך הודעה 19:34, 19 באפריל 2020 (IDT)

סטטיסטיקה וקורונה[עריכת קוד מקור]

מאמר קצר על כשלים סטטיסטיים שכתבתי עם פרופ' נתן קלר התפרסם היום ב-Ynet. עוזי ו. - שיחה 17:30, 19 באפריל 2020 (IDT)

כל הכבוד! אחד הכשלים הבולטים שכתבתם, שגם אני שמתי לב אליו, היה הסיפור של השוואת ערים לפי כמות מוחלטת של חולים. איך אפשר להשוות בין ירושלים (עם למעלה מ-900,000 תושבים) לבין מעלה אדומים (עם קצת יותר מ-38,000 תושבים)? אביתר ג'שיחה11:41, 21 באפריל 2020 (IDT)

עומס פרטים טפלים[עריכת קוד מקור]

בדומה לערכים אחרים שמתארים את המציאות תוך כדי התרחשותה, גם ערך זה גדוש בפרטים טפלים. הערך כבר הגיע ל-192K, ועוד היד נטויה. לשם השוואה: הערך השפעת הספרדית הוא 24K בלבד. נחוץ מעבר ביקורתי על הערך, שיאפשר לקורא לדעת את העיקר, בלי לטבוע בים פרטים טפלים. דוד שי - שיחה 17:41, 19 באפריל 2020 (IDT)

לא קל לנקות ערך כזה בלי לשכתב אותו (או לארגן את הסדר בו מחדש) ותוך כדי כך שמוסיפים לו עוד ועוד פרטים בזמן אמת. Ronam20 - שיחה 17:53, 19 באפריל 2020 (IDT)
התחלתי בקצה-קצהו של נקיון, אבל מש:Hummingbird מתעקש להשיב את הפרטים. חוו דעתכם: האם יש חשיבות לתיעוד היסטוריית ההצהרות של ראש הממשלה על מספר הבדיקות שתבוצענה, או על מספר הבדיקות שבוצע ביום מסוים? האם הפסקה "פוליטיקאים שהפרו את ההנחיות" אנציקלופדית או רכילותית? האם העובדה שבסוף-שבוע מסוים לא עבדו המעבדות עקב חוסר תקציב חשובה בהבט הכולל? בן עדריאלשיחה • כ"ו בניסן ה'תש"ף 18:45, 19 באפריל 2020 (IDT)
כל אלה הם פרטים טפלים שמקומם בנייר לעטיפת דגים. דוד שי - שיחה 18:49, 19 באפריל 2020 (IDT)
מצטרף. צריך לדעת לחתוך. ערך אנציקלופדי לא אמור לכלול פרטי פרטים. Ronam20 - שיחה 18:54, 19 באפריל 2020 (IDT)
הפרת הנחיות על ידי נציגי ציבור עוררה זעם מצד הציבור והיא במובן מסוים היא הסנונית שלפני הפרת ההנחיות מצד הציבור הרחב. בניו זילנד שר הבריאות היה מעוניין להתפטר לאחר שתועד מפר פעמיים את ההנחיות. כבר הרבה זמן לא ראינו נורמות ראויות של שרים. שרים מרשים לעצמם להפר את ההנחיות, בעוד האזרח הקטן יספוג קנסות וימנע מלפגוש את הוריו הקשישים בבית האבות או בבית החולים, על ערש דווי ‏Hummingbird° כולי אוזן ° יש לך הודעה 19:17, 19 באפריל 2020 (IDT)
ולגבי הבדיקות, אני לא יודע איפה הייתם בחודשיים האחרונים, אבל זה נושא סופר קריטי. אנשים לא קיבלו בדיקות, בדיקות מגיעות באיחור של שבוע, נשמרות בלי קירור ונזרקות לפח, נלקחות 2, 3 בדיקות בלי שיחזרו בכלל תוצאות. אתם כל כך מנותקים שזה עצוב. ומה שחמור זה שטרם הסתיים הדיון יש מי שרץ לקבוע עובדות בשטח. במקום להפריע ולבזבז זמן על הדיונים כאן יכולתם לתת יד ולבנות גרף. חבל ‏Hummingbird° כולי אוזן ° יש לך הודעה 21:45, 19 באפריל 2020 (IDT)
בן עדריאל, זה לא סוף שבוע מסוים אלא לאורך שבועות! ‏Hummingbird° כולי אוזן ° יש לך הודעה 19:12, 19 באפריל 2020 (IDT)
יש להפריד בין עומס פרטים טפלים (למשל כמו נתוני תמותה שכבר מופיעים בגרף או חוברת שולית לחרדים שניתן היה להסתפק באזכור בתמונה ולא בטקסט) לבין עומס מידע, שאכן קיים בערך.
לטעמי הפתרון הוא להוציא מידע לערכי משנה. הנושא הכלכלי למשל (המשבר בענף התעופה, וראוי לציין שעוד לפני הקורונה היה דיבור על סיוע לאל על) ראוי לערך נפרד, וקרוב לוודאי שיהיה קל להפריד אותו. אני מתקשה להעריך איך כדאי לבנות את הערך בעניין ההנחיות לציבור ואיך להפריד את פעילות מערכת הבריאות משאר הערך. ההיערכות המערכת לעומס חולים זה נושא אחד ובתוכו נושא "מירוץ הרכש" ואיסוף התרומות, נושא פעילות מערך הבדיקות הוא נושא אחר, האכיפה, בהירות ההנחיות, הדוגמה האישית של שליחי ציבור הוא גם רלוונטי, משום שהתנהגות הציבור, "התרת הרסן" וזעם הציבור (למשל ההפגנות בארצות הברית או העימותים במאה שערים) או אמון וציות הציבור (למשל גרמניה) קשורים במידה מה גם להידבקויות (אבל גם לנושא הכלכלי במידה מה).

למרות כל מה שאמרתי, יש מידע רב שעדיין לא נכנס. יש עוד מקום לדון גם באופן ניהול המשבר ויש עוד תוכן שצריך להגיע לפסקת הבדיקות, נושא הסגר על בני ברק שהוא די חסר תקדים, השיח החרדי/חילוני, מצוקת הקשישים בכלל והחינוך המיוחד. אחד הדברים שחשובים לי זה לשמור על מבנה נכון של ערך, אבל אני מודה שהנושא הזה מורכב ויש תלות בין הנושאים השונים שקצת קשה "לפרק". אין להשוות את השפעת הספרדית לאירוע הזה. אנחנו כנראה בגל הראשון, הרמה הטכנולוגית שונה, היכולות הרפואיות שונות, יש הרבה התרחשויות ותמורות פוליטיות ותרבותיות דרמטיות (תאר לעצמך מה זה שחרדים מפסיקים להתפלל ולטבול במקווה ופתאום חיילי צה"ל לא אויבים, לא בעיני החרדים, לא בעיני הערבים, הנושא הדמוקרטי, השינוי המסתמן במעמד העצמאים). היקף ההתרחשויות הן הרבה מעבר לרמה של אסון התאומים.
נושא הבדיקות ספציפית בשלבים מסוימים היה חשוב מאוד (לפחות עד הסגר. לאחר שהוטל סגר, חשיבותו פחתה במעט), ואם היה בידינו גרף, היה ניתן לראות זאת בקלות והייתי מרפה מאזכור מספר הבדיקות ברמה טקסטואלית. מספר הבדיקות השפיע על שיעור התמותה והוא הגורם לכך שאין בידינו נתונים מדויקים. רופאים סורבו לבדיקות, ואני מזכיר בפרט את האירוע בהדסה שבעקבות יוזמה בניגוד להנחיות משרד הבריאות התגלו 16 נשאים בצוות הרפואי. ‏Hummingbird° כולי אוזן ° יש לך הודעה 19:12, 19 באפריל 2020 (IDT)
לדעתי גם גרף נתוני התמותה הוא פירוט יתר. בסופו של דבר המידע הרלוונטי לדורות הבאים הוא לא כמה מתו בכל יום אלא כמה הרוגים היו בסך הכל. אנציקלופדיה מתעדת את העבר ולא את ההוה, ולכן צריך לכתוב מנק' מבט של העתיד. לכן, השפעות תרבותיות, אם תהיינה הן אכן רלוונטיות, אבל לא ניתן לכתוב אותן כעת, ללא פרספקטיבה ראויה וללא מחקר רציני בנושא. לעומת זאת, פעילות מערך הבדיקות אינה נושא חשוב (בהבט הזה, ברור שלנו כרגע זה חשוב), מגיעים לה שני משפטים במקרה הטוב. הסגר הוא אכן חסר תקדים ולכן נכון לציין אותו, אבל גם כאן הפירוט מוגזם. לטעמי, המעקב אחר פוליטיקאים שהפרו הנחיות הוא רכילותי בלבד וחסר חשיבות בטווח הארוך. הנימוק שנתת על האזרח המסכן שקבל קנס, רק מוכיח שהסיבה להכליל אותו פה אינה אנציקלופדית אלא כדי להתנגח בפוליטיקאים. אם אתה ממש מתעקש אפשר לציין משהו כללי "התפרסמו ידיעות על אישי ציבור שהפרו את הסגר". בן עדריאלשיחה • כ"ו בניסן ה'תש"ף 19:21, 19 באפריל 2020 (IDT)
יש חשיבות לגרף. הגרף מעיד על אופן הטיפול במשבר. יחד עם זאת, הייתי שמח אם הייתה אפשרות לשנות אותו לגרף לוגריתמי, או קצב השינוי ולא המספרים עצמם. כנ"ל אפשרות לצמצם ל15 יום אחרונים. נקודת מבט של העתיד תראה לאורך הגרף אילו אירועים השפיעו על ההדבקה ומה היו מגמות ההתפשטות לאורך המשבר.
פעילות מערך הבדיקות היא כן נושא חשוב, בדיוק כמו שהמודיעין ביום כיפור הוא לב ליבו של השיח המלחמה, ברמת העיסוק אם סוכן אחד היה כפול או לא, ומועד גיוס המילואים. הבדיקות זה ליבת המשבר! זה המודיעין של משרד הבריאות!
פוליטיקאים מהווים דוגמה אישית, וכמו שליצמן עורר זעם על הפרת ההנחיות (וגרם לצמרת המדינה, כולל ראש הממשלה, כולל ראש המוסד, כולל צמרת משרד הבריאות להיכנס לבידוד לאחר שחלה), כך גם הנשיא ריבלין ורה"מ נתניהו. זו לא רכילות, זה מסביר את חוסר הציות להנחיות ואת מגמות ההדבקה בעקבותיהן. בדיוק באותו אופן, הדרך שבה טראמפ ראה את המשבר וזלזל בCDC, וצעירים התנהגו ב"ספרינג ברייק", זה מה שהוביל לעשרות אלפי חולים בארה"ב. ‏Hummingbird° כולי אוזן ° יש לך הודעה 19:29, 19 באפריל 2020 (IDT)
ואגב, בוריס ג'ונסון שלחץ את ידיהם של חולים ועורר את זעם הציבור כמעט סיים את חייו. ועדת החקירה אצלם כבר החלה. ואצלנו יש את ההוא שלא מאמין בביקורת בזמן אמתHummingbird° כולי אוזן ° יש לך הודעה 19:33, 19 באפריל 2020 (IDT)
התגובות שלך רק מראות שהצורך שלך בפרטים הללו לא נובע מתוך חשיבה אנציקלופדית אלא מתוך רצון לבקר את הפוליטיקאים. כל עוד אין מקור לטענה שלך שהפרת ההנחיות שלהם השפיעה על כל הציבור, אין להם חשיבות. בן עדריאלשיחה • כ"ו בניסן ה'תש"ף 19:41, 19 באפריל 2020 (IDT)
יש ערך על מלחמת הגנרלים, התקרית של אודי אדם מוזכרת אצלו בערך. אם הייתי אזרח בריטניה, הייתי נוהג באותה דרך נגד בוריס ג'ונסון או נגד שר הבריאות של ניו זילנד. יש הררים של חומר, אבל אני בטוח שאם אני אחפש התבטאות של סדצקי, אני אמצא התייחסות מרומזת לחשיבות של התנהגות פוליטיקאים. ואם נפסיק את מירוץ המחיקות גם יהיה לי את ההזדמנות לאתר לך מקור כזה. כרגע זכור לי רק מקור ווקאלי. אנסה לחפש טקסטואלי ‏Hummingbird° כולי אוזן ° יש לך הודעה 20:07, 19 באפריל 2020 (IDT)

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── הייתי גם מסיר את הפרק המיותר "בתרבות הפופולרית" שעוסק בזוטות, וכן את הפרק על הפסיקות ההלכתיות שממוקד דווקא בשימוש בזום בליל הסדר, שעשה קצת רעש בשעתו אבל חשיבותו לא רבה בערך זה. אם אין לכם התנגדות, אסיר. Ronam20 - שיחה 19:16, 19 באפריל 2020 (IDT)

לא מתנגד. בן עדריאלשיחה • כ"ו בניסן ה'תש"ף 19:21, 19 באפריל 2020 (IDT)
הגישה שלנו למידע המתאר את השפעת הספרדית נמוכה יותר. היא היתה בצל אירועי מלחמת העולם הראשונה שהערך שלו ונספחיו מפורט למדי. השאלה היא פרספקטיבה היסטורית שנדע עליה בעתיד. ולגבי נושא הבדיקות, יש לו משקל בהתמודדות עם הנגיף והוא כנראה אחד הסיבות בקוריאה הדרומית נמנעה מסגר.ריחוק חברתי ומערך יעיל של איתור מהיר של חולים, בידודםובידוד מגעיהם. מציע לתאר תהליך(וגרף) ולא כמות יום יומית.https://www.themarker.com/news/health/.premium-MAGAZINE-1.8763243?v=5DB5451C455182389A0EB0576272C808 https://www.haaretz.co.il/opinions/1.8761174.--2020ITBN - שיחה 19:38, 19 באפריל 2020 (IDT)
על השפעת הספרדית נכתבו ספרים עבי-כרס. ערך אנציקלופדי לא אמור להיות אלמנך מחדלים נקודתיים או כרוניקה יום-יומית של שינוי במספר הבדיקות. Ronam20 - שיחה 19:58, 19 באפריל 2020 (IDT)
על מחדלים נקודתיים פחות (האמצעים המיוחדים, אור יקרות) נכתבו ספרים עבי כרס. הסוסים/המצרים כבר ברחו מהאורווה וכעת חשיבות הבדיקות אכן פחותה. הן היו חשובות כשניצולי שואה בירושלים לא קיבלו בדיקות במשך שבועיים!
אם יהיה לנו גרף, לא יהיה צורך בתיאור טקסטואלי של מספר הבדיקות, למעט התקלות שהיו לאורך זמן (מחסור במטושים, מחסור בריאגנטים, עיכוב בכיול המכשירים, היעדר אישור לעבודה 24/7), וגם תקלות בכיוון ההפוך (בדיקות false positive) שגרמו לאשפוז שלא לצורך של קשישים במחלקה של נשאים. ‏Hummingbird° כולי אוזן ° יש לך הודעה 20:07, 19 באפריל 2020 (IDT)
תקלות false positive הן כאב לב נורא למי שחווה אותן על בשרו. 20 תקלות כאלה מתוך 200,000 בדיקות הן אירוע זניח שבזניחים מבחינה אנציקלופדית. דוד שי - שיחה 20:14, 19 באפריל 2020 (IDT)
מזל שהדיון הזה מתייתר כי אפילו לא הגעתי למצב שאני מוסיף את המידע הזה Hummingbird° כולי אוזן ° יש לך הודעה 20:20, 19 באפריל 2020 (IDT)
סביר להניח שמספר ה-false positive וה-false negative גבוהים יותר הרבה יותר, ושיש הרבה מקרים גבוליים. ככה זה כשמדובר בבדיקות חדשות שלא עברו כיול וסטנדריזציה לאורך זמן (זה לא גורע מאומה מכך שאין צורך לתאר כל פרט וכל אירוע). Ronam20 - שיחה 20:23, 19 באפריל 2020 (IDT)
הדיון לעיל הוא דיון עקר, אלו סוגיות שלא מוזכרות בערך, למרות שלא יזיק לציין משפט או שניים בנושא.
מצטרף לקריאה (שמופיעה גם בראש דף השיחה) לצמצם את הדיונים ולמקד מאמצים ביצירת גרף על הדגימות שנלקחו והבדיקות שנערכו. המידע הטקסטואלי היחיד שצריך להישאר על הבדיקות הוא העיכובים (מטושים, ריאגנטים, משמרות, תהליך). כל שאר המספרים יכולים להסתכם בגרפים ‏Hummingbird° כולי אוזן ° יש לך הודעה 20:27, 19 באפריל 2020 (IDT)
שוב, יש לבדיקות חשיבות במציאות, אין להן חשיבות אנציקלופדית. גם לנתונים שהזכרת אין חשיבות חוץ ממשפט אחד או שנים. באופן כללי יותר, אני חש שאתה מדי מעורב רגשית בכתיבה. אני לא זוכר איפה, אבל כתוב איפהשהו בדפי המדיניות שזה לא מומלץ, וברור למה. מעורבות רגשית במשבר היא דבר טבעי והגיוני, ולכן צריך לנסות להתגבר עליו למשך הכתיבה, או (לדעתי יותר טוב) לוותר על כתיבת ערכים אקטואליים בכלל. זה יחסוך בעיקר צרות. בן עדריאלשיחה • כ"ו בניסן ה'תש"ף 20:30, 19 באפריל 2020 (IDT)
אין טעם לנקות, אם יש עורכים שחושבים שכל זוטה קטנה ראויה לתיעוד (זהו-זה התאחדה עם קומדי-סטור. שני סוסים מתים נקברו בקבר אחים). זו עבודה סיזיפית. Ronam20 - שיחה 21:05, 19 באפריל 2020 (IDT)
ירצוי לכתוב כללי כתיבה לערכך. לדעתי, התיחסות למנגנון הבדיקות חשוב(https://13news.co.il/item/news/domestic/health/netanyahu-corona-1047624/). במקום מספרים רצוי לציין מגמות ויעדים. בעוד כמה שבועות אולי נמחוק ,נצמצם או נשנה. תהיה גם פרספקטיבה היסטורית --2020ITBN - שיחה 21:22, 19 באפריל 2020 (IDT)
לבדיקות יש חשיבות והתמודדות גרמניה ודרום קוריאה תעיד על כך. אצלם עסקים כרגיל ולא השבתת משק. אנחנו לא היינו צריכים להחריב את הכלכלה שלנו אם היו לנו את יכולות הבדיקה בשלב מוקדם יותר. גם היה ניתן לצמצם את מספר המתים בבתי האבות. מינוי רוני נומה לסגר בבני ברק והמנכ"ל לשעבר גמזו לבתי האבות מעידים על כך שהמצב יצא משליטה. ואני בספק אם תשמעו על כך ממתניהו אנגלמן. שהסתיר את הדו"ח הקודם במשך כמה חודשים, שזו למרבה הצער, עובדה שטרם צוינה בערך. בכל הקשור בהצטיידות הייתה עבודה יפה, אבל לא ניתנה תשומת לב מספקת לנושא הבדיקות, לכל השרשרת. המערכת הייתה באפלה יותר מדי זמן.
Ronam20, אני מסכים איתך שאין סיבה לצאת למערכה כאשר מובעת התנגדות בזמן אמת. ואם היית נוהג בכנות, היית מציין שלא החזרתי את כל המידע שהסרת, אלא רק את זה שהתנגדתי אליו. אבל כנראה שיש עורכים שלא מסוגלים לנהוג ביושרה. כשמישהו מביע התנגדות בדף שיחה זה סימן לדיון, לא להמשך המלחמות. באמת שהייתי שמח להתפנות לעריכה ולמיזם ולהפסיק את הדיונים ואת המרדף אחרי עריכות שנעשות תוך הבעת התנגדות. ‏Hummingbird° כולי אוזן ° יש לך הודעה 21:37, 19 באפריל 2020 (IDT)
אין צורך לריב, ולא להאשים בחוסר יושרה ולא להעביר את חוסר ההסכמה לפסים אישיים. אפשר לקחת את המחלוקת ברוח טובה. פשוט יש ביננו פערים הגדולים בתפיסה של מהו ערך אנציקלופדי. כשפתחתי כאן דיון, לא הובעה התנגדות למחיקת הפסקה "בתרבות הפופלרית" ובהתאם קיצצתי. בטרוניה למעלה לא באמת התכוונתי לטעון כפשוטו ששחזרת כל עריכה. Ronam20 - שיחה 21:45, 19 באפריל 2020 (IDT)
הייתי בטוח שרשמת "כל זוטה קטנה", אבל אולי זו טעות שלי קריצה בקיצור, הפוסל במומו פוסל. בהחלט לקחתי ברוח טובה, רק רציתי שתשים לב לאיך הדברים מתקבלים מהצד השני. אני דאגתי להשאיר רק את מה שקריטי בעיניי ולא החזרתי כל דבר פעוט. איחוד של זהו זה-זה לא דבר כה שולי. ולצערי אני בכלל הייתי עסוק בעריכות בכל התקופה האחרונה אז הפסדתי את כל הכיף... ברשותך, אשמח להתפנות להרחיב על נושא בתי האבות ‏Hummingbird° כולי אוזן ° יש לך הודעה 21:51, 19 באפריל 2020 (IDT)
רשמתי (אבל מובן שזו על דרך הגוזמה). בקיצור, מובן שלא התכוונתי לפגוע, סך הכול סגנון ויכוח, רטוריקה חריפה יותר מהתוכן האמיתי שמאחוריה. Ronam20 - שיחה 21:58, 19 באפריל 2020 (IDT)
רק עכשיו שמתי לב. חבר'ה, זוטה קטנה זה קצת כמו פס סס"ל לבן או כמו לצטע מים אחרונים וואסער. אביתר ג'שיחה12:05, 21 באפריל 2020 (IDT)
...הייליגער של"ה הקדוש, גוט יום טוב. חסר תקנה :-)שיחה • כ"ז בניסן ה'תש"ף • 12:51, 21 באפריל 2020 (IDT)
או כמו נגיף 2-SARS-CoVRonam20 - שיחה 12:55, 21 באפריל 2020 (IDT)

מסמך של משרד הבריאות[עריכת קוד מקור]

מצאתי בחיפוש מקרי-הנחיות להתמודדות עם תחלואה מנגיף קורונה החדש. בעיקרו מסמך טכני עם כל מיני נהלים, עשוי להיות מקור מידע ‏Hummingbird° כולי אוזן ° יש לך הודעה 17:51, 19 באפריל 2020 (IDT)

נדמה לי שכבר מוםיע באחת ההערות. Ronam20 - שיחה 17:53, 19 באפריל 2020 (IDT)

ראש ממשלה ושר בריאות שמפיצים נתון שקרי על מספר הבדיקות[עריכת קוד מקור]

  1. דוד שי, באיזה ערך בדיוק המידע הזה צריך להופיע אם לא בערך על ההתפרצות בישראל? איזה ערך אתה מציע? פסקה ייעודית לפייק ניוז של ראש הממשלה בערך עליו?
  2. באיזה עולם ייתכן שהגרסה הזו (שהיא שחזור העריכה שלך) הופכת ל"גרסה היציבה" שהגדרת? האם תוכל לצבוע יפה את הפער ולשלוח אותו לגיא זהר? ואם מה שאני מצביע עליו לא ברור, אתה מחקת רק את הפסקה על פרופסור בן ישראל. אחרי הביטול שלי הגדלת לעשות ומחקת גם את הפסקה הקודמת. אם כבר אתה משחזר, לפחות תעשה את זה בצורה הוגנת ‏Hummingbird° כולי אוזן ° יש לך הודעה 18:22, 19 באפריל 2020 (IDT)
המידע הזה חסר כל חשיבות אנציקלופדית - מקומו רק בעיתון. הלוואי ויימחקו מהערך עוד עשרות פרטים טפלים כאלה. תחזקנה ידי בן עדריאל שטורח על כך.
המידע שהסרתי נוסף לערך בשבוע האחרון, ולכן אינו נכלל בגרסה היציבה שלו, ומי שסבור שהמידע נחוץ, עליו מוטלת חובת ההוכחה. דוד שי - שיחה 18:55, 19 באפריל 2020 (IDT)
זה סתם רעש עיתונאי. הרי אין דירוג אחד ״נכון״ ולכתוב על דירוג בלי הבנה מה זה בדיוק אומר אלה מילים בעלמא. Ronam20 - שיחה 18:57, 19 באפריל 2020 (IDT)
דוד שי, הסרת מידע שנוסף לפני הביטול שלך! אל תתחמק. ‏Hummingbird° כולי אוזן ° יש לך הודעה 19:19, 19 באפריל 2020 (IDT)
ה"רעש העיתונאי הזה" ירד מהאתר של מאקו לאחר שהוכח כפייק ניוז. ראש ממשלה שמשקר לציבור הרחב וממשיך להפיץ את השקר הזה אף לאחר שנחשף זה ביזיון של ממש, זה לא זוטות. ויקיפדיה לא יכולה לשתף פעולה עם השיח של שקר זה אמת ואמת זה שקר ‏Hummingbird° כולי אוזן ° יש לך הודעה 19:21, 19 באפריל 2020 (IDT)
קשקוש חסר חשיבות. Ronam20 - שיחה 22:29, 19 באפריל 2020 (IDT)
Hummingbird, הפסקאות הוסרו בנימוק "גרסה יציבה", ובדיון כאן יש שניים נגדך. אל תיכנס למלחמת עריכה להחזרת הפסקאות. דוד שי - שיחה 06:55, 20 באפריל 2020 (IDT)
דוד שי, חבל שאתה פועל באופן עיוור, ועיוור לנזק שאתה יוצר בדרך עם ביטולים מהמותן...נימוק "גרסה יציבה" לא נותן לך זכות להתעלם מהשאלות שאני מפנה אליך ולא פוטר אותך ממענה. אתמול תוייגת בזמן אמת והתעלמת בשעתיים שחלפו. מדוע אתה מתחמק??? אם לא בערך הזה, איפה המידע צריך להופיע? למה הסרת מידע נוסף (19/4) על מה שהסרת מהגרסה הראשונה (16/4)? באיזה עולם זה נחשב גרסה יציבה???
לענייננו, זה חסר תקדים שבמצב חירום ראש ממשלה ושר בריאות מציגים נתונים שקריים לציבור במצח נחושה. יש ערך להביא את המידע הזה לציבור. נתניהו לא מדווח אמת! ולא רק שהוא עושה את זה פעם אחת, אלא ממשיך! במקומות אחרים זה הסתיים אחרת מהמצופה. במדינות שהמנהיגים מסתירים את האמת מהציבור ומתכחשים למציאות, זה לא מסתיים טובHummingbird° כולי אוזן ° יש לך הודעה 07:30, 20 באפריל 2020 (IDT)
הביטול לא היה "עיוור" ולא "מהמותן". המידע מיותר בערך שלפנינו. כלל לא ברור שהמידע חייב להופיע בוויקיפדיה, משום שזהו פרט זניח. כיוון שבעקבות עריכתך נדרשתי לקור שוב את הפרק, שמתי לב שיש בו עוד פסקה מיותרת, והסרתי גם אותה. מידע שעדיין לא חלף שבוע מאז שנוסף ניתן להסרה בנימוק "גרסה יציבה" כאשר מתעורר ויכוח על זכות הקיום שלו - זה עולמה של ויקיפדיה העברית. מקווה שעניתי על שאלותיך. דוד שי - שיחה 20:32, 20 באפריל 2020 (IDT)

ראו את הגרף הזה (השתמשתי בקבוצת המדינות שמופיעות ב-default, והוספתי את ישראל; אתם מוזמנים להוסיף מדינות אחרות). ככה, בשקט-בשקט, ישראל מובילה בתחום הבדיקות. עוזי ו. - שיחה 13:56, 20 באפריל 2020 (IDT)

תודה על הגרף, יש מדינות עם נתונים חסרים, כמו גרמניה והונג קונג. כמו כן, הפייקניוס שנתניהו הפיץ היה ב6 באפריל.עברו מאז שבועיים והנתונים השתנו (https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5709930,00.html).
ה"מחקר" דיבר על עשרות אלפי בדיקות ביום למרות שביום שהוא פורסם, ישראל לא הגיעה ל10 אלף אפילו (אם נתעלם שקרן הגידור לא הסבירה את דרך הניקוד ומכך שזו קרן מהונג קונג אבל זה שווק כאמריקאי). הדירוג שנתניהו וליצמן שיווקו התיחס ל"מדינה בטוחה". הבעיה היא ששיעורי התמותה והתחלואה במדינות כמו קוריאה הדרומית (שלא היתה צריכה סגר בכלל בניגוד לרוב המדינות),איסלנד ניו זילנד הרבה יותר נמוך אבל הן דורגו נמוך יותר.
לגבי הבדיקות,רה"מ ומשרד הבריאות קבעו יעדים מסוימים ולא הגיעו אליהם או הגיעו באיחור. זה מפורט בערך. שנית, בדיקות וסגר(שהשלכותיו בעצומם) הן כלי. בצריך מנגנון הכול בדיקות מהירות, חקירות אפידימולוגיות מהירות ובידוד חולים (מאמר 12 באפריל https://www.mako.co.il/news-lifestyle/2020_q2/Article-c9e385f0d6f6171026.htm). שלישית, הסיפור הוא גם מהירות. קוריאה הדרומית הפעילה את המנגנון שלה בדקה המון בהתחלה ובלמה את המגיפה (יחד עם ריחוק חברתי). ישראל סגרה את הגבול מוקדם(פרט לפרצה שהיתה בנתבג) אבל יש חשש שהתעכבה עם בנית המנגנון(שאולי השפיע על אורך הסגר). ישראל אינה היחידה שבצעה סגר. בכל מקרה, נדע לשפוט הכל בסוף ואי אפשר להתבשם. --2020ITBN - שיחה 15:02, 20 באפריל 2020 (IDT)
ופה יש ציון עם דירוג מלא: https://twitter.com/Hula_Valley/status/1252229401334304774.--2020ITBN - שיחה 16:54, 20 באפריל 2020 (IDT)
יש עולם כזה, שבו לטענות על "נתון שקרי" והאשמות ב"פייק ניוז" יש יותר חשיבות אנציקלופדית מאשר למצב האובייקטיבי. עוזי ו. - שיחה 17:08, 20 באפריל 2020 (IDT)
ב6 באפריל, הוצג הנתון האוביקטיבי וצויין שפוליטיקאי הציג נתון שקרי\פיקניוז. היה פסקה על פיקניוז. אפשר לציין שם. ואנציקלופדית, הנתון האוביקטיבי צריך לכלול תהליך. הוא גם צריך לציין את מהירות הבדיקות (https://www.mako.co.il/news-lifestyle/2020_q2/Article-c9e385f0d6f6171026.htm). --2020ITBN - שיחה 18:16, 20 באפריל 2020 (IDT)
אני חושב שהדירוג של הבדיקות דינמי. תשוה פה את הדרוג ב20 ואת הדירוג ב19. https://www.worldometers.info/coronavirus/ (https://shkifut.info/2020/04/garin/ להשלמת הויכוח על פייק) --2020ITBN - שיחה 02:12, 21 באפריל 2020 (IDT)

רכבת שדים של מחיקות[עריכת קוד מקור]

חברים. קחו אוויר ותחזרו לדף השיחה. אם הייתי עושה מה שאתם עושים, יש חבר'ה בינינו שהיו מרמזים על וק:במ. אנחנו לא רצים לשום מקום. אם אני יכול לדון בדף השיחה על עריכות, גם אתם יכולים. ‏Hummingbird° כולי אוזן ° יש לך הודעה 19:47, 19 באפריל 2020 (IDT)

גם לפני ליקוט עוד פרט מהעיתון כדאי לקחת קצת אוויר, ולחשוב האם לפרט זה תהיה חשיבות כלשהי בעוד שנתיים. פעמים רבות פרט שמסעיר אותנו בעת התרחשותו מתגלה כחסר כל חשיבות כעבור חודש, ובוודאי כעבור שנה. דוד שי - שיחה 19:59, 19 באפריל 2020 (IDT)
אתה לא מודע לכמות הידיעות שעדיין לא נכנסו. מה שאני הכנסתי (ואני לא מדבר על אחרים) זה פרומיל ממה שתיעדתי, ויש עוד דברים שצריכים להיכנס ופשוט לא הגעתי אליהם. אני לא אחראי על אחרים (אני הייתי מוותר על החוברת של החרדים), אבל אצלי הסינון נעשה בזמן אמת. בכלל לא הצלחתי לגעת במחדל בית האבות וגם על מערך הבדיקות יש עוד מה להוסיף. וגם על הערך הראשי של המגפה הבעתי תרעומת על מידע מיותר, אבל אני לא בייביסיטר ‏Hummingbird° כולי אוזן ° יש לך הודעה 20:19, 19 באפריל 2020 (IDT)
מסכים עם דוד שי. ויקיפדיה היא לא "סיכום חדשות היום". לא כל כותרת שזכתה לשלושים שניות תהילה צריכה למצוא את דרכה לאנציקלופדיה ולא כל נתון שהוזכר בים המלל צריך להופיע. Eladti - שיחה 20:28, 19 באפריל 2020 (IDT)
כאמור, כבר מופעל סינון. מה שאני מכניס לפחות, הוא הדברים הקונקרטיים יותר, ויש עוד דברים שצריכים להכניס וטרם נכנסו (בתי האבות לדוגמה, עוד נושא שקשור לבדיקות), אבל לצערי אני נאלץ לעצור את מירוץ המחיקות במקום להתעסק בדברים מהותיים. מוזמן להסתכל בשיחה:מגפת הקורונה (2019–2020) מה דעתי בעניין אקטואליה. אתם טועים ‏Hummingbird° כולי אוזן ° יש לך הודעה 21:06, 19 באפריל 2020 (IDT)
אולי כדאי להגדיל את צפיפות המסננת, כרגע הערך בהחלט נראה כמו סיכום חדשות היום. עצם הניסוח על "ידיעות שעדין לא נכנסו" בעייתי, כי אין שום עניין "להכניס" ידיעות חדשותיות לערך, אלא לסכם את המגפה בישראל. מספר הבדיקות ביום מסוים או תקלה בבית אבות ספציפי פשוט לא רלוונטיים מחוץ לחדשות. בן עדריאלשיחה • כ"ו בניסן ה'תש"ף 21:12, 19 באפריל 2020 (IDT)
יש עוד מה להוסיף, ויש עוד מה להוריד. אם יהיה גרף לא יהיה צורך בציון מספרים יומיים. רק עכשיו הצטרפת לעריכה, בשלב מוקדם יותר הייתה טבלה ברמת החולה שטוב שהורדנו. אני בפעם האחרונה אגיד שברגע שיהיה גרף בדיקות/דגימות, ניתן יהיה להסיר חלק מהמידע על מספר הבדיקות (חלק, כי היו אירועים קונקרטיים שיש להשאיר). לגבי בתי האבות, אתה פשוט מנותק. וכשאדביק את פער העריכה אתה תבין. יש למעלה מעשרה בתי אבות ומוסדות גריאטרים ודיור לבעלי צרכים מיוחדים שבהם הייתה התפרצות. ואת הפער הזה עוד לא סגרתי, אז ברשותכם, מיציתי את הדיונים פה ‏Hummingbird° כולי אוזן ° יש לך הודעה 21:34, 19 באפריל 2020 (IDT)
זהו, כתבת את כל המידע הנחוץ, רק תעתיק לערך: "תועדה התפרצות קורונה בלמעלה מעשרה בתי אבות". זה כל מה שצריך, שאר הפירוט – מיותר. בן עדריאלשיחה • כ"ו בניסן ה'תש"ף 21:38, 19 באפריל 2020 (IDT)
מציין שעניין ביתי האבות היכה עוד כמה כמה מדינות. לא היתה התיחסות בערכים.--2020ITBN - שיחה 21:46, 19 באפריל 2020 (IDT)
זה בין הדברים שנמצאים בקנה. ובן, זה לא מספיק. בהחלט יש מחדל. בדיקות התעכבו לאורך שבועות, בתי אבות היו בלי ציוד מגן וכך עובדת סוציאלית אחת הדביקה לפחות 8 דיירים במוסד אחד. ביבניאל שליש מהמוסד נדבק בדרך דומה. הבדיקות אושרו רק לאחר שראש הארגון עתר לבג"ץ. אבל כמובן שידעת את כל זה.... ‏Hummingbird° כולי אוזן ° יש לך הודעה 22:01, 19 באפריל 2020 (IDT)
מסכים עם יומינגבירד, על מחיקות יש לדון בפסקה נפרדת לכל נושא Nirvadel - שיחה 21:51, 19 באפריל 2020 (IDT)

השפל הכלכלי[עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

אני חושב שכדאי לפרט בנפרד את ההשלכות הכלכליות. יש סיכוי שהוא ימשך תקופה גם אחרי המשבר הבריאותי(או אולי הכלכלה תתייצב מהר)

https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001326104#utm_source=RSS יש פה נתון על עליה בסגירת עסקים (אולי אפשר לציין כמקור את מהדורת החדשות של ה21.באפריל,) https://mobile.twitter.comrni/status/1252544276229192

תודה על ההצעה מוזמן להירשם ולהקל עלינו את השיח איתך. הפרטיות שלך תישמר יותר טוב כך. אם אתה רואה שתוך שבוע הנושא לא מטופל, ממליץ להעלות את ההצעה גם בויקיפדיה:מיזם קורונהHummingbird° כולי אוזן ° יש לך הודעה 08:22, 22 באפריל 2020 (IDT)
על הצעדים הכלכליים https://www.kan.org.il/item/?itemId=70018
נוסף: https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001326434. האם ההערכת התנהלות הממשלה בהיבט הכלכלי תהיה בפסקה "הערכת הטיפול במגפה"? --2020ITBN - שיחה 18:31, 23 באפריל 2020 (IDT)
דרך אגב, יש פער בין כמה מרוצה הציבור בכלכלה ובבריאות https://m.maariv.co.il/news/politics/Article-761729. נב: תוכנית מענקים ממשלתית : https://www.themarker.com/news/1.8795699?v=FF58125F4E7E05D4A663555F7E0149EF

תרחיש היחוס של משרד הבריאות[עריכת קוד מקור]

https://twitter.com/amsterdamski2/status/1252848117440864256 מציין שבמרץ, לפני צעדים שונים(ריחוק חברתי וסגר למשל), קצב ההכפלה היה תוך 3 ימים והשתנה להכפה תוך 16 ימים (https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5716348,00.html, https://www.mako.co.il/news-lifestyle/2020_q1/Article-9f27c54b63fe071026.htm) ואז להכפלה תוך 21 (https://www.mako.co.il/news-lifestyle/2020_q2/Article-32c890ac80f8171026.htm). כמובן, זה תלוי בבדיקות. רצוי להזכיר שהנתון הוא תוצאה של שבועיים קודם

על תרחיש יחוס https://www.themarker.com/news/health/.premium-1.8731955 https://www.themarker.com/news/health/1.8728714 https://www.themarker.com/news/health/1.8680993 --2020ITBN - שיחה 16:35, 5 במאי 2020 (IDT)

עסקים מחיקה[עריכת קוד מקור]

ב-19 באפריל, החשב הכללי דיווח לכנסת שלקרן ההלוואות בערבות מדינה הוגשו כ-40 אלף בקשות בשווי כולל של 28 מיליארד שקל (הקרן עצמה בגובה של 8 מיליארד שקל). כ-1900 בקשות אושרו מתוך 2,930 שנידונו.<-----ref>עמרי מילמן, 35% מהבקשות להלוואות מהקרן לעסקים קטנים בערבות המדינה, סורבו, באתר כלכליסט - www.calcalist.co.il, ‏2020-04-19</ref>

למה זה נמחק? מצב העסקים נובע מניהול הקרן

דואק סיפקה את נתוני משרד הבריאות https://mobile.twitter.com/AmalyaDuek/status/1253595325933277185

תמונות[עריכת קוד מקור]

לדעתי צריך להוסיף את התמונות שבקישורים. ניסיתי ולא הצלחתי.

גרף שיערוך החולים בפועל, מתוך דוח מכון "גרטנר". מספר האנשים הנוספים שהדביק כל נשא קורונה כתלות בתאריך (מרץ 2020). הערה שלי: כך זה כתוב בכתבה. אולי הוא לא מדויק או צריך ניסוח ברור יותר. אם יש ערך מתאים, צריך לקשר מקור : הכתב שאול אמסטרדמסקי, כאן חדשות.
תרשים המתאר את מדדי אסטרגית היציאה. מקור : פרופסור רן בליצר, חבר הצוות לטיפול במגפות של משרד הבריאות.

--2020ITBN - שיחה 12:09, 26 באפריל 2020 (IDT)

התמונה כבר נמצאת --Nirvadel - שיחה 12:15, 26 באפריל 2020 (IDT)
התכוונתי לתמונות שבקישורים. שתיהן תרשימים. התמונה הזו היא אילוסטרציה\תבנית כי איני יודע להעלות תמונות בעצמי. ניסיתי ולא הצלחתי--2020ITBN - שיחה 13:11, 26 באפריל 2020 (IDT)
נתת כאן קישור פעמיים לאותה תמונה של הרכבות בבאר שבע, שאכן כבר בערך. באשר לשני הקישורים שהכנסת בתוך _תיאור התמונות_, אלו מוגנות בזכויות יוצרים ולכן אנחנו לא יכולים להכניס אותן לערך. Dovno - שיחה 13:13, 26 באפריל 2020 (IDT)
כלומר, אי אפשר להוריד את התמונות( או צילום מסך +חיתוך) שבקישור (או לפחות בכתבה) ולתת קרדיט כמו שכתבתי?--2020ITBN - שיחה 14:42, 26 באפריל 2020 (IDT)

המדינה לקחה הלוואות . בעבר גם אחת למאה שנה. https://twitter.com/amsterdamski2/status/1254766110932561922 כמו כן, אולי יהיה גל עליה והיו ישראלים ששבו מחול. https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001325541

ביתי אבות[עריכת קוד מקור]

רוני גמזו מונה לפרויקטור כמו כן, משרד הבריאות יזם תוכנית. צריך לעקוב אחרי המימוש https://govextra.gov.il/ministry-of-health/care-covid19/elderly-care-covid19/ https://m.calcalist.co.il/Article.aspx?guid=3809136 https://m.calcalist.co.il/Article.aspx?guid=3809352 מציע לכתוב על המדיניות שקדמה

גרף אבחונים[עריכת קוד מקור]

יש לעדכן את תבנית גרף האבחונים כמו שעשו בויקיפדיה באנגלית (משם התבנית תורגמה), הגרפים התארכו ושם קיצרו את זה ל-15 ימים האחרונים. תראו את הרעך המקביל בויקיאנגלית. – אסף (Sokuya)שיחה 13:36, 28 באפריל 2020 (IDT)

כבר העליתי את זה לדיון לפני זמן רב בדף התבניות, אבל אף אחד לא לקח על עצמו את העדכון. Ronam20 - שיחה 13:38, 28 באפריל 2020 (IDT)

אירועי יום העצמאות[עריכת קוד מקור]

צריך פירוט על אירועי יום העצמאות בצל הקורונה, וכן על הסגר שהיה בו.רוברטינו - שיחה 16:15, 29 באפריל 2020 (IDT)

והפרות? https://www.kan.org.il/page.aspx?landingPageId=1009 או אולי מדובר במיעוט

הדבקות חוזרת[עריכת קוד מקור]

נתניהו התיחס להדבקות חוזרת בקוריאה. החוקרים בדקו והגיעו למסקנות https://mobile.twitter.com/NadavEyalDesk/status/1255535790605639681

המגזר הציבורי[עריכת קוד מקור]

פורסם הסכם העוסק במגזר הציבורי וחזרתו. היכן צריך למקם בערך ? https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001327105

סדצקי[עריכת קוד מקור]

ראיון על החזרה ללמוודים https://www.kan.org.il/item/?itemId=70499 . מאי --2A00:A040:196:E146:FD21:DA18:B948:7905 13:38, 3 במאי 2020 (IDT)

בערך האנגלי יש פרק על Graphs. כולל בדיקות. גם קצב ההכפלה חשוב כי הוא אחד התנאים של משרד הבריאות

אחוז העליה[עריכת קוד מקור]

לדעתי חשוב לציין את אחוז העליה היומי המדוייק, למשל 0.5%, ולא לעגל כל הזמן ל-1%, זה מאוד מפריע להבנה כי אנו בשלב נסיגה משמעותי. 94.230.94.83 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

אני ממש מסכים, אני לא ממש מבין גם למה כל כמה ימים מישהו מוסיף את האחוז ואז מישהו מוחק אותו. וגם מה המשמעות של זה אם כלצהזמן רשום 0% בימים האחרונים שלא מדובר באמת בגדילה של 0% Itay.ariely - שיחה 05:02, 12 במאי 2020 (IDT)

מסכים עם איתי והאלמונירמי (Aizenr) - שיחה 08:42, 15 במאי 2020 (IDT)

עדכון סטטיסטיקה לפי יישובים[עריכת קוד מקור]

החלק של סטטיסטיקה לפי יישובים לא מעודכן. כדאי לעדכן באופן שוטף או למחוק. 2A01:6500:A038:ACE8:1741:7245:60C:C9D8 19:43, 4 במאי 2020 (IDT)

אסטרטגית היציאה[עריכת קוד מקור]

נתנאל פרט אותה אבל יש התיחסות מקוצרת פיסקה קודם. לדעתי, מתיחסים למדדי תחלואה והמועדים לא(כי אולי הם ימומשו ואולי לא). מי שרוצה פירוט, שנכנס לכתבה

סגר בחורה[עריכת קוד מקור]

איך ישולב האירוע? https://www.mako.co.il/news-israel/2020_q2/Article-a9be4c70d93e171027.htm?sCh=31750a2610f26110&pId=173113802

בכל מקרה, מהם הפרמטרים לפיהם הממשלה קובעת אזור אדום ומחליטה על סגר מקומי? אני חושב שהיתה כתבה.--2020ITBN - שיחה 11:23, 5 במאי 2020 (IDT)

לכלכלנים[עריכת קוד מקור]

מי צודק בכתבה? ההאם שינוי לא איפשר נתינת מענק למועסקים מסוימים המשתמשים בשיטת שותף פלוס.?? https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001327525#utm_source=Apps&utm_medium=SharedTo --2020ITBN - שיחה 18:42, 5 במאי 2020 (IDT)

משרד האוצר טוען שהפעימה השנייה מחושבת עד חודש יוני, כך שאם לא ביצעת עבודה במרץ-אפריל כי היית מושבת, זה יבוא לידי ביטוי שבחודש יוני המחזור יהיה קטן. לו היו מחשבים עד אפריל, אכן הטענה הייתה צודקת. אצלי למשל רואים הכנסה רבה באפריל, אבל היא לא על עבודה שבוצעה באפריל. Nirvadel - שיחה 11:50, 6 במאי 2020 (IDT)
אם כן, אני מציע לשלב את זה בערך. --2020ITBN - שיחה 23:21, 16 במאי 2020 (IDT)

סגר מקומי[עריכת קוד מקור]

הערך כולל חפיפות גם בפרק "סגר" וגם בפרק "הנחיות" . אני מציע לארגן אותם בפרק אחד. אם יש מסמך המפרט את כל ההחלטות על הסגרים המקומיים, רצוי שנסתמך עליו חלקית במקום על מגוון קישורים--2020ITBN - שיחה 11:31, 6 במאי 2020 (IDT)

הרחבת תוכנית הסיוע[עריכת קוד מקור]

https://www.mako.co.il/news-money/2020_q2/Article-22f85363306f171027.htm?sCh=31750a2610f26110&pId=173113802

דיווח שאורכב ב-22 במאי 2020[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

https://mobile.mako.co.il/news-lifestyle/2020_q2/Article-c8e0bd00e3c2271027.htm?sCh=31750a2610f26110&pId=173113802 https://m.maariv.co.il/news/israel/Article-766361 https://m.ynet.co.il/Articles/5733365 הקלות והנחיות. מציע לציין בתבנית את בעלי התפקידים החדשים...

נתוני היסטוגרמה מטעים (״מקרי COVID-19 בישראל״)[עריכת קוד מקור]

במקרא ההיסטוגרמה מצויין ״מקרים מאובחנים״ באדום כאשר הכוונה היא לחולים (?). לעומת זאת, הכותרת השמאלית מעל הנתונים המספריים היא גם ״מקרים מאובחנים״, שם הכוונה היא כנראה לסך כל המקרים, מתים + חולים + הבריאו. מי שמבין מה הולך אנא שיתקן... Gil mo - שיחה 23:21, 26 במאי 2020 (IDT)

חידושים[עריכת קוד מקור]

הערך מציג חידוש אסטרונומי-הלכתי: "תפילת ליל שבת" באור יום. עוזי ו. - שיחה 00:15, 4 ביוני 2020 (IDT)

התפללו פלג. מה החידוש המפוצץ? דגש חזק - שיחה 00:19, 4 ביוני 2020 (IDT)

התמודדות דתית[עריכת קוד מקור]

בערך רשום: "המשבר גרם לדילמות חסרות תקדים בעולם הדתי שכן הייתה זאת הפעם הראשונה בהיסטוריה שבתי כנסת ומרכזי לימוד תורה, שמעצם הגדרתם הם מרכזים קהילתיים, נאלצים להיסגר בכל העולם כולו". יש מקור לזה? זו לא המגפה הראשונה בהסטוריה --2A00:A040:196:E146:ED3E:1B1:D3DF:67 22:52, 4 ביוני 2020 (IDT)

מה קורה עם עדכון הסטטיסטיקה היומי?[עריכת קוד מקור]

מדוע כמות הנדבקים, מחלימים, נפטרים לא מעודכנת? אנחנו כבר ב-10/6, והעדכון האחרון הוא ל-6/6. מה אעשה עם הטורדנות הכפייתית שלי לעדכן את טבלאות ואת גרפי האקסל שלי כל יום ? אביתר ג'שיחה11:20, 10 ביוני 2020 (IDT)

מה קורה עם העדכונים במאה ומשהו ערכי קורונה שנפתחו? אמירושיחה 21:56, 10 ביוני 2020 (IDT)
למה בעצם צריך לעדכן ידנית? אפשר להוסיף קישור חיצוני לאתר סטטיסטיקות. עדכון יומי נשמע כמו המון עבודה מיותרת... גילגמש שיחה 21:58, 10 ביוני 2020 (IDT)
אפשר לשנות לפורמת הדומה לערך האנגלי. בכל מקרה, אני חושב שחסר גרף לוגריתמי --2A00:A040:196:E146:487D:3225:D0E3:2798 23:17, 11 ביוני 2020 (IDT)

פיצול[עריכת קוד מקור]

אני מציע לפצל את הערך לערך העוסק בהשפעות המגפה בישראל (השפעת מגפת הקורונה על ישראל- אושר בדיון) והמקור יכלול את השאר --2020ITBN - שיחה 21:55, 10 ביוני 2020 (IDT)

בעד, להשאיר רק כמה מילים והפניה לערך המורחב שכבר קיים. יומה דין - שיחה 21:57, 10 ביוני 2020 (IDT)
לא בטוח שבשלה העת לפיצולים. אנחנו לא יודעים איפה זה יעצור ואיזו צורה סופית יקבל הערך הזה. כעת הערך הזה הוא למעשה דף טיוטה ענק שממנו בבוא העת נוכל להוציא תוכן אנציקלופדי. פיצול רב יכול לפגוע בזה. גילגמש שיחה 22:00, 10 ביוני 2020 (IDT)
הערך הזה יפרט עם הטיפול בהתפרצות הנגיף והאחר יתייחס בעיקר להשפעות שנגזרו ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
הערך על ההשפעה קיים --2A00:A040:196:E146:487D:3225:D0E3:2798 22:48, 11 ביוני 2020 (IDT)
נגד, בואו נחכה שהערך יפסיק להיות אקטואלי ואז נתחיל לפצל אותו לערכי משנה. כרגע פיצול פשוט יגרור מלא ערכי משנה שגם הם יהיו לא מעודכנים כל כמה שעות, וזה סתם יהפוך את הכל למסורבל יותר. Yiftaa - שיחה 09:44, 17 ביוני 2020 (IDT)
גם אני מתנגד לפיצול בשלב זה. גילגמש שיחה 12:33, 17 ביוני 2020 (IDT)

נגד אני מסכים עם Yiftaa שלמה4 - שיחה 22:17, 30 ביוני 2020 (IDT)

צריך עדכון[עריכת קוד מקור]

ב"ה צריך לעדכן את הנותנים ברשימת של כמות החולים והנדבקים לפי ימים שעועיתהגלידה - שיחה 18:12, 15 ביוני 2020 (IDT)

איך אפליקציית המגן עובדת[עריכת קוד מקור]

בכתבה מפורט איך אפליקציית המגן עובדת ולמה משרד הבריאות לא משתמש ב-API שבנו שתי ענקיות הטכנולוגיה גוגל ואפל. – אסף (Sokuya)שיחה 15:21, 23 ביוני 2020 (IDT)

גרף אבחונים[עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: טופל

חייבים לתרגם מחדש את גרף האבחונים בערך מהתבנית החדשה מויקיפדיה באנגלית. באופן ספציפי צריך לתרגם את Medical cases chart/Month toggle button אבל היא משתמשת ביחידה, ובזה אני פחות מבין. שם היא מציגה רק את 15 הימים האחרונים כברירת מחדל ואפשרות לניווט לפי חודשים. התבנית איבדה כבר כל פרופורציה ועדיף כרגע כבר להסיר אותה. – אסף (Sokuya)שיחה 15:25, 23 ביוני 2020 (IDT)

מסכים--2020ITBN - שיחה 11:56, 26 ביוני 2020 (IDT)
העברתי אותה להמשך הערך. כעיקרון אני חושב שניתן להסיר אותה. איתן - שיחה 11:13, 28 בספטמבר 2020 (IDT)
במקום להסיר לגמרי, צמצמתי לרשימה חודשית. לירה - שיחה 11:31, 28 בספטמבר 2020 (IDT)
הפיתרון של לירה הוא האידיאלי - גם פחות מעמיס וגם מראה תמונה יותר ברורה על איך הגל השני נראה. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 11:35, 28 בספטמבר 2020 (IDT)

קובץ מוויקישיתוף שנמצא בשימוש בדף מועמד למחיקה[עריכת קוד מקור]

קובץ מוויקישיתוף שבשימוש בדף זה הועמד למחיקה:

להשתתפות בדיון המחיקה יש לעיין בדף הצעת המחיקה. —Community Tech bot - שיחה 08:07, 28 ביוני 2020 (IDT)

פעילות במיזם גלובלי מפגישה אותנו לפעמים עם טיפשות גלובלית. אני מקווה שמישהו בוויקישיתוף יבטל טיפשות זו. דוד שי - שיחה 08:21, 28 ביוני 2020 (IDT)

המצב לא מצריך לפתוח כותרת 'הגל השני'?[עריכת קוד מקור]

דעתכם? Abirim - שיחה 20:34, 1 ביולי 2020 (IDT)

אני לא רואה שום גל שני. הקורונה אתנו מתחילת מרץ, ללא גלים, והחלטות ממשלת ישראל לא מעניינות אותה. דוד שי - שיחה 20:43, 1 ביולי 2020 (IDT)
כנראה הקורונה היא חראטה, אני מציע למחוק את הערך לאלתר כי לפי יורם לס (הידוע בתור גאון הדור) זו שפעת עם יח"צ. עכשיו ברצינות - גם לפני העלייה בתחלואה, לא הייתה תחלואה אפסית (אולי יום או יומיים) ולרוב היא הייתה בקצב של 2-10 חולים או גג 15. --TheDesertboy - יום טוב - שיחה 16:05, 6 ביולי 2020 (IDT)

רקע[עריכת קוד מקור]

מנתונים שפורסמו על ידי משרד הבריאות ביוני 2020 עולה כי ב- 99.5 אחוז מתוך 264 מתים מנגיף הקורונה בישראל קיימים נתונים על מחלות רקע כגון סוכרת, לחץ דם גבוה, מחלת לב, מחלת ריאות כרונית ועוד. חצי מהמתים על פי הפרסום הם מעל גיל 83. [9] זאת אחרי הבלימה המוצלחת יחסית של גל התחלואה הראשון. חלק מהחולים היו צריכים להתמודד עם תסמינים ותופעות לוואי אף גם אחרי ההבראה.[1] [2]

אני מודה שלא ברור מהמסמך נקבע אחוז המתים ממחלות רקע. כמו כן, במסמך יש תאריך מדויק

שלום ותודה לך שפתחת שיחה במקום לנהל מלחמת עריכה. אודה לך אם תוכל להזדהות עם שם משתמש כדי שניתן יהיה לתייג אותך. במסמך שצורף נרשם להבנתי שמתוך 264 המתים מקורונה נכון לתאריך שצויין - 263 היו בעלי מחלות רקע קודמות. הנתון הוא לישראל והערך הוא על ישראל. לגבי האחוז שנרשם. כישורי המתמטיקה שלי לא מוצלחים במיוחד אבל חישבתי 263 לחלק ל264 ומצאתי שאחוז המתים בעלי מחלות רקע קודמות הוא 99.5 אחוז. אם יש לך השגות על החישוב אשמח לשמוע ואני מודה לך על פעילותך בויקיפדיה. Arielinson - שיחה 15:12, 12 ביולי 2020 (IDT)
-תארו את מחלות הרקע, וציינו חפיפות. השאלה היא האם כוונתם שהם אספו נתונים על הרוב {95.5}
אני ממליץ לך לפנות למקור שצורף. לפי המקור עד מחצית מאי דווחו 264 שנפטרו מקורונה. מתוכם 99.5 אחוז היו בעלי מחלות רקע קודמות. אני חושב שכדאי מאוד שתזדהה בעת ביצוע עריכותיך תחת שם משתמש כלשהו. Arielinson - שיחה 16:26, 12 ביולי 2020 (IDT)

גרף אבחונים[עריכת קוד מקור]

גרף הנתונים צר מדי ונתונים תופסים שתי שורות. אני לא יודע אם זה אפשרי, אבל אולי כדאי להקטין את קנה המידה של הגרף בשביל שהנתונים יכנסו ברוחב הקיים.ירקותי - שיחה 17:46, 14 ביולי 2020 (IDT)

מרוב עצים לא רואים את היער - אז איפה כדאי לשים?[עריכת קוד מקור]

שמתי לב שכרגע עדיין אין אזכור ברור של הכנסת הפרויקטור רוני גמזו לעסק (לא קשה למצוא מקורות) (יש רק אזכורים עקיפים בפסקה "מדיניות סגר וריחוק חברתי" ו"בדיקות רפואיות"), ללא ספק עובדה שמקומה בערך, אבל איפה כדאי בכלל לשים את זה? בפתיח? ב"היערכות מערכת הבריאות"? פסקה חדשה ב"הטיפול בנגיף"? Mbkv717שיחה • ט' באב ה'תש"ף • 16:54, 30 ביולי 2020 (IDT) כשיפורסמו הקריטריונים החדשים להגבלות, אתה יכול להזכיר את מינויו ואת הקריטריונים בקטע שעוסק בהגבלות

פיצול 2[עריכת קוד מקור]

ייתכן שהגיעה העת לפצל את הערך למספר תתי-ערכים. אין ספק שמשבר הקורונה הוא אירוע רב-מימדי שמשפיע על כל תחומי החיים ויש הרבה מה לכתוב, אך נדמה לי שערך אחד שכולל את הכל מחטיא את המטרה. כבר עתה הערך מבולגן מאוד ויש פסקאות שלמות שעוסקות במידע שלמרות שהוא אכן אנציקלופדי בעיקרו (ומקומו איתנו בוויקיפדיה), הוא בגדר זוטות ביחס להתנהלות הכוללת. המבנה הנוכחי של הערך מקשה על הרחבתו - ולראייה, עיקר הערך עוסק בתקופת הסגר של הגל הראשון למרות שמים רבים זרמו בירדן. רק שלשום משה ציין ש"מרוב עצים לא רואים את היער" והתחבט בשאלה היכן להכניס את המידע על הפרוייקטור החדש שמונה.

אני חושב שבמקרה של אירוע מתמשך רב מימדי, יהיה נכון לינוק השראה מערכי מלחמות, שם בדרך כלל אנחנו נוהגים לפצל את המידע לפי אירועי מפתח, החזיתות השונות, התוצאות הכלכליות וכו'. כך למשל יש לנו ערך על כל אחד מהחזיתות במלחמת לבנון השנייה, על אירועי המפתח במלחמה, על ספיגת העורף הישראלי, תוצאות המלחמה וכן ערך כרונולוגי נפרד שמתמצת את אירוע הלוחמה. בהקבלה למצב שלנו - אולי הגיע הזמן ליצור את ישראל בגל הראשון של מגפת הקורונה/השני, מערכת הבריאות בהתפרצות הקורונה בישראל (כמקביל לערכים על חילות שונים במלחמות), הכלכלה בהתפרצות הקורונה בישראל, אכיפה משטרתית, הפגנות ומחאות, הסברה וכו'. סביר להניח שחלק מהערכים שהצעתי לא מתאימים ומובן שיש מקום לערכים נוספים, אך חייבים למצוא פתרון מקובל למצב הקיים. 79.176.55.240 23:15, 1 באוגוסט 2020 (IDT)

באשר לשאלת העיתוי ("נפצל כשהנושא כבר לא יהיה אקטואלי"), על אף שאני בדרך כלל מסכים עם הטענה שעדיף לחכות כשמדובר באירוע מתגלגל קצר, משבר הקורונה שונה בהיקפו ובתכליתו מכל אירוע אחר אקטואלי שנתקלנו בו בשנים האחרונות, לרבות באורך הזמן הצפוי שלו, ולכן ראוי להחריג אותו מהנוהג. כל האירועים האקטואליים לאורך השנים שנתקלנו בהם עד עתה (המחאה החברתית, מבצע צוק איתן וכו') היו קצרים הרבה יותר מן המשבר הנוכחי והשפיעו בצורה פחותה על מכלול תחומי החיים. באותו אופן, אני מניח שאם היינו עורכים את המהדורה ההיפותטית של ויקיפדיה בימי מלחמת העולם השנייה, היה טעות לחכות ולפצל את הערך הראשי למספר ערכים רק ב-1945. כן, ראוי לציין שהערך כבר עתה ארוך מאוד ומבולגן (290KB), דבר שכאמור מקשה על הוספת מידע חדש ועדכון תדיר של הנושא, וזאת כשעומדת לפנינו לכל הפחות עוד שנה ארוכה עד שהמשבר הזה יגיע לתומו. בנוסף לכך, גם עכשיו בשיא המשבר הנוכחי, יש חלקים עם "מספיק בשר" שנמצאים מאחורינו שאנחנו כן יכולים להעריך במידה סבירה שיהיו זכאים לערך עצמאי - כך למשל כל ההתנהלות בגל הראשון וימי הסגר שאני בספק אם מישהו חושב שהוא אקטואלי בדיוק באותה מידה שהיה באפריל. אגב, גם בזמנים עברו חרגנו ממנהג האקטואליה עבור תתי-אירועים משמעותיים שהתרחשו כחלק מאירוע אקטואלי גדול. כך למשל קרב שג'אעיה נכתב בימי השיא של צוק איתן. 79.176.55.240 23:45, 1 באוגוסט 2020 (IDT)
אם מאמצים את הרעיון, צריך לחשוב על חלוקה. יש על על המשבר הכלכלי העולמי שעוסק גם בישראל. יש ערך על השפעת נגיף הקורונה על ישראל אבל היתה התנגדות למחיקת המידע בערך הראשי.
קודם שמדברים על פיצול, נדרש קיצוץ. בדומה לערכים אחרים שנכתבו תוך כדי ההתרחשות, הערך גדוש בפרטים מיותרים. ראוי לקצץ בפרטים אלה ולהביא את הערך לגודל סביר - הגודל הנוכחי שהוא 290K ויותר מ-400 הערות שוליים, ממש לא סביר. דוד שי - שיחה 18:01, 2 באוגוסט 2020 (IDT)
נפתח אזור העוסק בפיצול\קיצוץ --37.142.5.33 22:37, 2 באוגוסט 2020 (IDT)
בגלל שיש השפעת מגפת הקורונה על ישראל, כדאי לצמצם בפסקה "השפעות", ואם צריך להרחיב בערך שישנו כיום. PRIDE! - שיחה 19:05, 6 באוגוסט 2020 (IDT)
בוצע. מה השלב הבא בפיצול\קיצוץ? --2020ITBN - שיחה 23:03, 14 באוגוסט 2020 (IDT)

מה מקוצץ ומה מפוצל?[עריכת קוד מקור]

אילו פרטים יש להסיר ואילו חלקים יש להעביר לערך נפרד.? --37.142.5.33 22:37, 2 באוגוסט 2020 (IDT)

מקרי COVID-19 בישראל[עריכת קוד מקור]

הציע לשנות את הגרף למבנה הדומה לערך האנגלי או אולי להמירו לתבנית. --2020ITBN - שיחה 18:02, 14 באוגוסט 2020 (IDT)

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-09-11/israel-headed-for-extraordinary-second-coronavirus-lockdown?utm_medium=social&cmpid=socialflow-twitter-business&utm_source=twitter&utm_content=business&utm_campaign=socialflow-organic

מחלימים, משהו מוזר קורה בין 8/8 ל-9/8[עריכת קוד מקור]

אין לי מושג מהיכן נלקחים את המספרים שמופיעים בגרף (בלינק של משרד הבריאות שמופיע כמקור לגרף הנ"ל, מופיעים לעתים כמה עדכונים של מספרי הנדבקים, מחלימים, נפטרים, בכל יום, ופעמים רבות, אף אחד מהם לא תואם את מספרי הנדבקים, המחלימים והנפטרים שמופיעים כאן), אבל משהו מוזר מתרחש בין ה-8 באוגוסט ל-9 באוגוסט. כאן נכתב, שהחל מתחילת ההתפרצות בארץ עד ה-8 באוגוסט, החלימו 57,482 אנשים, ושהחל מתחילת ההתפרצות עד ה-9 באוגוסט, החלימו 57,373 אנשים, מה שאומר שבין ה-8 ל-9 באוגוסט החלימו מספר שלילי של אנשים (, ליתר דיוק). לא הייתי שם לב לכך אם לא הייתי בונה בעצמי טבלת אקסל על פי הנתונים שמופיעים כאן. אשמח אם מי שבנה את הטבלה ומתחזק אותה, יתקן. אני תיקנתי בטבלה הפרטית שלי, לפי נתוני משרד הבריאות האחרונים לאותו יום: עד ה-8 באוגוסט כתבתי שהיו 57,068 מחלימים, ועד ה-9 באוגוסט כתבתי שהיו 57,514 מחלימים. אביתר ג'שיחה11:53, 19 באוגוסט 2020 (IDT)

סגר[עריכת קוד מקור]

אני חושב שחשוב לציין בפתיח את התאריכים בהן הוטל הסגר הראשון (וסיומו) והתאריך בו הוטל הסגר השני. – אסף Sokuya21:20, 19 בספטמבר 2020 (IDT)

https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3851118,00.html

המגזר חרדי[עריכת קוד מקור]

ראוי להתיחס למצב בחודש האחרון. לפי זרמים. https://twitter.com/segal_eran/status/1311972759505907714 --2020ITBN - שיחה 15:37, 3 באוקטובר 2020 (IDT)

תמותה https://www.kan.org.il/Item/?itemId=78160

הצעת משרד הבריאות [[1]] וגם https://news.walla.co.il/item/3391490

הפרת הנחיות מצד בכירים[עריכת קוד מקור]

הפרת הנחיות ראויה לפסקה נפרדת, מעבר לאזכור שמותיהם. יש לכך השפעה רבה על שמירה על ההנחיות מצד הציבור, כפי המתואר בתקשורת Nirvadel - שיחה 17:30, 11 באוקטובר 2020 (IDT)

מאמר בנושא: בכיר, הפרת את הנחיות הסגר? אל תתנצל. דוד שי - שיחה 19:16, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
דוד שי אתה בעד, נגד? Nirvadel - שיחה 17:33, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
כשבכיר אחד חוטא, זו חריגה. כשבכירים רבים והמוני זוטרים חוטאים - זו הנורמה. אפשר לציין שעם ישראל, מגדול ועד קטון, השתין בקשת על הוראות הסגר. אני לא רואה צורך לציין שמות של אלה שנתפסו. דוד שי - שיחה 17:38, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
אין צורך ליצור רשימה של כל אחד ואחד, אבל יש לציין את התופעה Nirvadel - שיחה 21:32, 20 באוקטובר 2020 (IDT)

הדו"ח עבור קבינט הקורונה[עריכת קוד מקור]

2020ITBN, הסרת בלי בדל נימוק את העריכה שלי - לא מאוד מנומס. רוצה לנמק? אני חושב שזו עריכה שמשדרגת את רמת הערך. לאחר שאזכה לנימוק אפרט בהתאם. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:35, 17 באוקטובר 2020 (IDT)

הסיבה היא בעיקר גודלו של הערך. צרפתי אותו כמקור חיצוני. --2020ITBN - שיחה 23:31, 17 באוקטובר 2020 (IDT)
בבקשה, אם הבעיה היא גודל - טיפלתי בה. מגמות כלליות שנבדקות באופן רציני וכלל-מדינתי, זה הרבה יותר איכותי מאשר לציין באופן מקרי נתונים של אוכלוסייה אחת או אחרת. ביצעתי החלפה בהתאם. לדעתי בכל מקרה אין מקום לתת-פרק על הרופאים שכותרתו "הדבקת צוותים רפואיים" ושאין בו כלל מידע על כך, אלא רק מציין *בידוד* (במרץ) שהוא נתון שלא רלוונטי לכמות ההדבקה. גם תת-הפרק על החרדים הוא קצת כפילות לאחר התוספת שלי (וההתמקדות ב"יישובים חרדים" טריקית כי אלו יישובים שנמצאים במתאם עם המאפיינים שמוזכרים בתת-פרק שהכנסתי), ולדעתי עדיף לציין מגמות כלליות שכוללות גם אותם מאשר להקדיש פרק שלם רק להם (אם אני צריך לבחור ולא להכניס את שניהם). איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:54, 17 באוקטובר 2020 (IDT)

שינוי שם[עריכת קוד מקור]

הגיע הזמן לשנות את השם למגפת הקורונה בישראל וכך גם את כל ערכי הקורונה. איתן - שיחה 16:44, 22 באוקטובר 2020 (IDT)

איתן, אם כוונתך לשנות שם של מספר גדול של ערכים, מניח שכדאי להתחיל מהמזנון (לא היה דיון על זה שם, נכון?) איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 19:23, 22 באוקטובר 2020 (IDT)
איש השום (Theshumai) אין לי מושג אם היה. אני לא נכנס למזנון בגלל הקורונה. נדון כאן כי השם כבר ארכאי. אם מישהו ירצה להרחיב אפשר לעבור למזנון. איתן - שיחה 22:06, 22 באוקטובר 2020 (IDT)
אתה לא נכנס למזנון מחשש להתקהלות? קריצה אם אתה מתכנן שינוי שם ב"כל ערכי הקורונה", כך או אחרת כדאי שיהיה דיון מרוכז על כך, שתהייה אחידות. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:31, 22 באוקטובר 2020 (IDT)
לא נכנס למזנון, רק טייק אווי. לגופו של עניין מציע שנדון כאן על הערך. אם מישהו ירצה להרחיב לכולם - שיעביר למזנון. אני לא מת על דיונים איתן - שיחה
אם בא לך - תעביר למזנון איתן - שיחה 23:02, 22 באוקטובר 2020 (IDT)
מותר להיכנס למזנון עם מסכה, פשוט שים את הדיון שם ואם אתה חושש תוכל לצאת אחר כך Omer abcd - שיחה 23:06, 22 באוקטובר 2020 (IDT)
מסתבר שהיה דיון במזנון. בסך הכל נראה שהייתה תמיכה ב"מגפת הקורונה" במקום ההקדמה עם ה"התפרצות", והמחלוקת הייתה לגבי ציון שנה או לא. אני נוטה לתמוך, אבל זה צריך להיות מהלך רוחבי ולא שינוי רק כאן. אני נגד אם השינוי יהיה רק כאן. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:15, 22 באוקטובר 2020 (IDT)
פתחתי דיון במזנון איתן - שיחה
בוצע בוצע לבלובהלשכה לפניות הציבור • ט' בחשוון ה'תשפ"א • אשרי המאמין • 18:44, 26 באוקטובר 2020 (IST)
לא היה שינוי בשאר ערכי התפרצויות האחרים. הלשכה לפניות הציבוראיתן איש השום (Theshumai)

תמונה על אסטרטגית יציאה[עריכת קוד מקור]

אני מציע לצרף את התמונות הבאות המוצגות בקישור המצורף. זאת אסטרטגית היציאה שהציג משרד הבריאות. https://mobile.twitter.com/RonnyLinder/status/1315319201100435460

אישית אני לא בטוח אם זה יתרום במשהו, כי בדרך כלל כל ההנחיות משתנות וגם מה שמוחלט כפוף לנתונים שיגיעו מהבדיקות וכדומה, כך שלא נראה לי שיש משמעות רבה לתכנון ארוך טווח, כשבדרך כלל מתווכחים על כל פרט עד יום אחד לפני שהוא קורה בפועל. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:11, 26 באוקטובר 2020 (IST)
רצוי להראות את הפער בין התכנית לביצוע. התכנית המתוארת כפופה לנתונים ולא לתאריכים. יש שם את השיקולים לגבי הסדר. הממשלה לא אימצה את אסטרטגית היציאה הזאת במלואה אבל זאת התכנית שאותה מקדם וממליץ משרד הבריאות. שני השלבים הראשונים מבוססים עליה.
מה דעתך? הארי פוטר 73 הטילדה הרביעית. בכל מקרה איני יודע/ יכול לצרף את התמונות.
אנונימי יקר. ראה עזרה:תיוג. שם לב שנדרשת חתימה כדי שזה יעבוד. זה אמנם שני לינקים, אבל 2 דקות שתתעמק תבין הכל - זה לא מאוד מסובך. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:46, 26 באוקטובר 2020 (IST)

הוספה לערך[עריכת קוד מקור]

ראיתי סרטון ( מסיבת עיתונאים) והחלטתי לצלם תמונה מהסרטון. האם זאת תמונה חופשית? צילמתי קניון. האם זאת תמונה חופשית? ראיתי תמונה בטוויטר ואני רוצה להעלות אותה. האם זאת תמונה חופשית? איך מעלים אותה?

אשמח לסיוע: הארי פוטר 73 איש השום (Theshumai)

--2A00:A040:196:E146:A86D:1F5D:84B1:47F7 12:03, 27 באוקטובר 2020 (IST)

אנונימי יקר. ראשית כל הכבוד על היישום של תבנית התיוג - זה היה נראה לי יישום נכון אז אני לא בטוח למה לא תוייגתי (אני עוקב אחרי הדף הזה, אז ראיתי את ההודעה בכל מקרה). לגבי תמונות חופשיות, אישית אני לא מבין במיוחד בנושא הספציפי הזה. ממליץ לך לקרוא כאן: ויקיפדיה:תמונה חופשית. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 13:55, 27 באוקטובר 2020 (IST)
סליחה, מעדכן שהתיוג כן עבד - פשוט לא שמתי לב למייל - - כל הכבוד על היישום המוצלח איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 15:28, 27 באוקטובר 2020 (IST)
כל הדוגמאות האלו אינן תמונות חופשיות (לפחות לא כברירת מחדל):
  1. אם צילמת תמונה מהסרטון, התמונה היא עדיין בבעלות מי שבעלי זכויות היולצרים על הסרטון. אם זה מערוץ חדשות כלשהו, למשל, אז בעלי הזכויות הם הערוץ.
  2. אם צילמת בעצמך תמונה (למשל, של קניון), אתה בעלי זכויות היוצרים. אתה יכול לבחור לשחרר את התמונה ברישיון שימוש חופשי, ואפילו לשחרר אותה מזכויות יוצרים כלל (לנחלת הכלל). אתה יכול גם לבחור כל רישיון אחר (לא חופשי) או לאסור על הפצת התמונה בכלל.
  3. תמונה בטוויטר: תלוי מי יצר אותה ומי הפיץ אותה. למשל, תמונת הפרופיל של חשבון הטוויטר ייתכן שבבעלות בעלי החשבון (אלא אם לקחו אותה ממקור אחר). אם זו תמונה שמישהו שיתף בטוויטר (ממקור אחר) כברירת מחדל היא בהחלט לא חופשית: היא שייכת למי שצילם את התמונה במקור. ומה מותר לעשות בה זה תלוי ברישיון שיוצר התמונה המקורי נתן.
Dovno - שיחה 15:56, 27 באוקטובר 2020 (IST)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור]

נדרשת חלוקה של הערות שוליים לפי קבוצות, מה דעתכם? לבלובהלשכה לפניות הציבור • י"ד בחשוון ה'תשפ"א • אשרי המאמין • 00:08, 1 בנובמבר 2020 (IST)

רעיון מעניין. לפי אילו קבוצות? ואך עושים את זה? לבלוב --2020ITBN - שיחה 22:46, 3 בנובמבר 2020 (IST)

הערך בעבודה[עריכת קוד מקור]

לבלוב, למה הערך הוגדר כערך בעבודה? לכמה זמן. אני צריך לערוך. --2020ITBN - שיחה 16:52, 3 בנובמבר 2020 (IST)

לשאלתך, אני מתכנן לסיים לכל המאוחר עד יום שני הבא, עיניך הרואות שהערך מבולגן לחלוטין, ללא שום מבנה וסדר אני עושה כל שביכולתי. אם יש לך משהו דחוף, תכניס באופן חד פעמי. לבלובהלשכה לפניות הציבור • י"ז בחשוון ה'תשפ"א • אשרי המאמין • 20:27, 3 בנובמבר 2020 (IST)
מציע להוסיף את תמונת התחלואה של אוקטובר ב-"מקרי COVID-19 בישראל" --2020ITBN - שיחה 22:48, 3 בנובמבר 2020 (IST)

מה צריך להישאר לנצח[עריכת קוד מקור]

האם כל החלטת ממשלה צריכה להיכנס לערך? שימו לב כמה ערכי משנה יש למגפה בישראל:

שימו לב, שמרבית ההחלטות על הסדרים מופיעים בערך על החוקים! אין טעם לפעילות הזו.

לבלובהלשכה לפניות הציבור • י"ט בחשוון ה'תשפ"א • אשרי המאמין • 10:30, 6 בנובמבר 2020 (IST)

לבלוב, שם לב שערכי המשנה הם עולמיים ולא ישראלים, לפחות אמורים להיות. לגבי השארת מידע לא מעודכן- עקרונית אני מסכים עם ההצהרה הכללית שלך שצריך פחות פירוט של החלטות ממשלה זמניות וכדומה. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 12:23, 6 בנובמבר 2020 (IST)
העולמיים (שלעיתים כוללים גם חלק ישראלי) צריכים להשאר. אני יודע שערכים על חוקים היו. בעבר לגבי תקנות איני יודע.--2020ITBN - שיחה 01:45, 7 בנובמבר 2020 (IST)
לבלוב, מה הכוונה ב"סדרים" ? אם יש כפילות מיותרת אפשר למחוק.--2020ITBN - שיחה 01:45, 7 בנובמבר 2020 (IST)
Theshumai אני מתכוון שצריך-לדעתי לכתוב משפטים, כגון במהלך חודש מרץ הממשלה החליטה באמצעות על סגירת ענפים שונים של המשק לבלובהלשכה לפניות הציבור • כ"א בחשוון ה'תשפ"א • אשרי המאמין • 23:46, 7 בנובמבר 2020 (IST)
לבלוב, כל הכבוד על הרצון להיכנס לעובי הקורה. לגבי הערכים האחרים - אם יש ערכי משנה שעוסקים רק במשבר בישראל, אשמח אם תציין אותם ואם נמשיך את הדיון לגביהם בערכים עצמם (או במזנון אם מדובר בכמות רבה). לגבי הערך הזה - אם פתחת בדיון כדי לנסות להימנע מעריכות שתעוררנה התנגדויות, אתה יכול אולי לתת פה דוגמאות לעריכה גדולה או שתיים שאתה מתכנן ונראה את מידת התמיכה בהן. נראה שכך או אחרת שלושתנו מסכימים שאפשר לקצץ בערך. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 10:32, 9 בנובמבר 2020 (IST)
Theshumai ציטוט: "החל מ-10 במרץ, הממשלה הטילה מגבלות שונות באמצעות תקנות שעת חירום למאבק בנגיף הקורונה, בהם הגבלות על התקהלות, פתיחת עסקים ומערכת החינוך. ב-14 במרץ הוחלט על סגירת כלל המשק, ונאסר על התקהלות של 10 אנשים."

שים לב שבערך תקש"ח מופיעים כל המגבלות וההקלות, למה לפרטים בשני ערכים?
לדעתי רוב הקטע של המגבלות דינו להימחק בשל הכפילות
וכן, בכל הערכים שציטטתי יש פרק בישראל . וכן, הערך הזה שואף להראות מחקר מקורי, ולא ערך אנציקלופדי לבלובהלשכה לפניות הציבור • כ"ג בחשוון ה'תשפ"א

לבלוב, צר לי, אבל לא הצלחתי להבין מהי הכפילות. וגם לא בטוח שירדתי לסוף דעתך במטרת הדיון הזה (או אולי יש לו מספר מטרות ואז אולי דווקא כן הבנתי). יש פה כמה נושאים - צמצום הערך. אולי תתחיל בכך ותראה אם/איפה יש התנגדות? (ספציפית אני לא הצלחתי למצוא פירוט שנראה לי מוגזם במקום ממנו ציטטת מהערך, אבל זה לא אומר שזה לא קיים. אולי הכי פשוט יהיה שתבצע עריכה ראשונית לכיוון שאתה מתכוון ונוכל להבין מה עומד על הפרק - עדיף בכמה עריכות קטנות כשלכל אחת יש בתקציר עריכה נימוק ספציפי למה הסרת - לדעתי זו דרך עדיפה להסרת תוכן רב מערך) ; צמצום ערכים אחרים? יכול להיות שצריך לצמצם אותם ולהפנות לכאן בתור ערך מורחב, אבל זה ציון שצריך לעשות בערכים הספציפיים, וכל ערך ייבחן לגופו (נניח בערך על השפעות הכלכלה שאני עוקב אחריו גם, במבט מהיר נראה שהפירוט שם מוגזם ואני אתמוך באופן כללי בצמצומו).
בשורה התחתונה אני מניח שתהייה הסכמה שצריך שמידע בנושא מסוים ירוכז בהרחבה במקום אחר, ובמקומות האחרים ירוכז בצמצום תוך הפניה לערך מורחב. איפה שזה לא קורה, אפשר לצמצם ולסדר זאת כך. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 15:15, 10 בנובמבר 2020 (IST)

Theshumai ראה מה ערכתי עכשיו לבלובהלשכה לפניות הציבור • כ"ג בחשוון ה'תשפ"א • אשרי המאמין • 15:17, 10 בנובמבר 2020 (IST)

הקיצוץ שהצעת נראה לי לגמרי סביר, ובהתחשב במצב הערך - אף חיוני. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 18:45, 14 בנובמבר 2020 (IST)
האם מתוכנן שינוי דומה בהמשך . --2020ITBN - שיחה 22:14, 12 בנובמבר 2020 (IST)
לבלוב, לדעתי אין צורך לצור פרק נפרד הכולל ציר זמן. מספיק הסדר שהיה קודם .
מסכים מה דעתך איש השום (Theshumai)? --2020ITBN - שיחה 11:45, 13 בנובמבר 2020 (IST)
אני גם חושב שעדיף פרקים לא-חודשיים אלא לפי-נושאים כמו "יציאה מהסגר", "החזרת ההגבלות" וכדומה. לדעתי כך קשה להתמצות, ובמיוחד צריך לחשוב על אנשים שיקראו את הערך בעוד 3 או 10 שנים - אם ירצו לחפש מידע ספציפי יתקשו לעשות זאת בפרקי-חודשים. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 18:45, 14 בנובמבר 2020 (IST)
מסכים עם שומאי. תחילה תמונת תחלואה, נפטר + חולה ראשון (בעצם הפרק על פברואר) מגמות ואישי ציבור שניפטרו. אחרי זה פרקי "החמרות וסגר ראשון", "הקלות ויציאה מהסגר הראשון", "גל שני", "סגר שני" ו"יציאה מהסקר השני". מה דעתך, לבלוב ?
עוד לא עברתי על העריכות האחרונות, אבל פתאום שמתי לב שפרק הרקע ברובו לא עוסק ברקע אלא בציר-זמן-התפשטות-והנחיות-וסגרים, וכדאי לאחד את שניהם. בגדול כדאי לפתוח עם פרק אחד שעוסק בהשתלשלות העניינים (החל מהרקע). בנוסף, לא הבנתי למה להקדיש פרק נפרד דווקא ל"מדיניות הכניסה והיציאה מישראל בתקופת המגפה" (ולא למדיניות שעוסקת בפתיחת עסקים / פתיחת מערכת חינוך וכו' - כולן צריכות להיות משולבות בפרק הכללי של השתלשלות העניינים, לדעתי). אם מישהו נכון לקחת על עצמו את התחלת הקיצוץ/איחוד-פרקים, אלו שני מקומות שאני מציע להתחיל מהם. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 00:26, 15 בנובמבר 2020 (IST)

2020ITBN החזר בבקשה את הטבלאות, תמונת המצב הנוכחית, הנפטרים והמגמות, לסוף "ציר הזמן" זה פשוט לא קשור איפה שהנחת את זה!!! לבלובהלשכה לפניות הציבור • כ"ט בחשוון ה'תשפ"א • אשרי המאמין • 22:49, 15 בנובמבר 2020 (IST)

לדעתי, קשור. אחזיר --2020ITBN - שיחה 22:59, 15 בנובמבר 2020 (IST)
[[מש:לבלוב|לבלוב ] - בוצע --2020ITBN - שיחה 23:02, 15 בנובמבר 2020 (IST)
נא לא להסיר, את הקטע על טענות החכים החרדים לסגר המקומי. זה עורר הרבה כותרות לבלובהלשכה לפניות הציבור • כ"ט בחשוון ה'תשפ"א • אשרי המאמין • 07:39, 16 בנובמבר 2020 (IST)
לבלוב, ביולי הייתה התקפלות בגלל לחץ ולא היה פרוט של טיעונים. אם נתעלם מכך שהערך לא מזכיר את התגובה לאותן טענות.

למי יש סבלנות לפרק את הקטע "הגבלות תנועה לתחבורה" אל תוך "ציר הזמן"? לבלובהלשכה לפניות הציבור • כ"ט בחשוון ה'תשפ"א • אשרי המאמין • 10:40, 16 בנובמבר 2020 (IST) כדי לשפר את הסיכוי שכותב מסוים ישים לב להודעה שהשארת, בוויקיפדיה ניתן "לתייג" את אותו כותב (לשלוח לו "אזכור"), בדומה למקובל ברשתות חברתיות. המשתמש שתויג יקבל על כך התראה.
ברוב הפעמים, הדרך הפשוטה ביותר לתייג היא להקליד את התו "@" ואחריו שם המשתמש של מי שרוצים לתייג.
במצבים מסוימים, תיוג באמצעות @ אינו עובד. אם לאחר הקלדת @, לא מופיעה השלמה אוטומטית של שמות משתמש, יש להשתמש בשיטה בסיסית יותר, שהיא שימוש בתבנית {{א}} (בצורה "{{א|שם המשתמש}}") או הוספת קישור פשוט לדף המשתמש (על-ידי "[[משתמש:שם משתמש]]").
בכל פעם בה מתייגים, יש "לחתום" כנהוג בוויקיפדיה: באמצעות הקלדת ארבעה סימני טילדה (~~~~). ללא ה"חתימה" בסוף הדברים, התיוג לא יבוצע. למשל, כדי לתייג אותי ("Ldorfman"), יש להשתמש בקוד [[משתמש:Ldorfman]] ולזכור לחתום בסוף ההודעה עם ~~~~. ניתן לקרוא מידע נוסף בדפים "{{תגובה ל}}" ו־"{{א}}".
אם התיוג בוצע באופן תקין, אצל המשתמש המתויג תתקבל התראה על כך בסמל הפעמון (פעמון2) שבראש החלון. אם לא התקבלה התראה כזאת, יש לצאת מתוך הנחה שבפועל, הנמען לא תויג.
למידע נוסף בנושא, ניתן לקרוא את הדף "עזרה:תיוג". בברכה, בדפי שיחה נהוג להזיח תגובה באמצעות סימן נקודתיים (:) בתחילת התגובה. אם כבר יש נקודתיים בתגובה שאליה מתייחסים (כלומר נכתבה כבר שורת תגובה מעל לזאת שמתווספת כעת), נהוג להוסיף זוג נוסף של נקודתיים. באופן זה, נשמר הסדר בדיון ויודעים אילו דברים נכתבו כתגובה לדברים שהופיעו קודם. לבלובהלשכה לפניות הציבור • כ"ט בחשוון ה'תשפ"א • אשרי המאמין • 12:27, 16 בנובמבר 2020 (IST)

לבלוב, פרקתי. מוזמן לערוך. צריך לחשוב מה עחשים עם החלק של סגר מקומי ומגבלות --2020ITBN - שיחה 23:41, 16 בנובמבר 2020 (IST)

אני מעוניין למחוק מגפת הקורונה בישראל#גלריית מדבקות שמירת מרחק 2 מטר לחלוטין. מה דעתכם? 2020ITBN תודה, יפה מאוד. למה הסרת את: "לאחר לחץ מצד חברי הכנסת החרדים שטענו כי הנתונים מוטים בשל כך שנוספה חצי נקודה ליישוב שבו מעל 100 חולים, וכן נטען כי תלמידי הישיבות שנבדקו אינם מהווים סכנה, שכן אינם חוזרים לביתם ולכן יש לגרוע אותם ממספר החולים. הוחלט להסתפק בעוצר לילי." זה חשוב מאוד לדעתי. לבלובהלשכה לפניות הציבור • א' בכסלו ה'תשפ"א • אשרי המאמין • 12:49, 17 בנובמבר 2020 (IST)

לבלוב, הכוונה למדבקות עצמם או כל הפרק? אם זה רק המדבקות, אפשר לפזר כמה מהן בערך ולמחוק. אפשר לשמור את הקוד בדף השיהה --2020ITBN - שיחה 13:55, 17 בנובמבר 2020 (IST)
ביולי, הממשלה התהפכה ולא צוינו הטענות. נאמר לחץ. זה אחידות. דבר שני, היו עוד גורמים כמו ראשי ערים. שלישית, לאותן טענות הייתה תגובה בוועדת החוקה וזה לא כתוב. רביעית, בהרבה מקרים היו שהתנגדו ולא הוצגו טיעונים. חמישית, לא ברור אם לאותם טיעונים ספציפיים הייתה השפעה כלשהי על ההחלטה הסופית. --2020ITBN - שיחה 13:55, 17 בנובמבר 2020 (IST)
הכוונה לכל הגלריה ולהשאיר מדבקה אחת\שתיים. 20:07, 17 בנובמבר 2020 (IST)
לבלוב, מסכים, אפשר גם יותר מ-2. נב: החלק שעוסק במערכת הבריאות שולב ב"הערכות מערכת הבריאות". יכול לערוך --2020ITBN - שיחה 22:00, 17 בנובמבר 2020 (IST)
צל"ש, אל תשכח לחתום לבלובהלשכה לפניות הציבור • ב' בכסלו ה'תשפ"א • אשרי המאמין • 21:25, 17 בנובמבר 2020 (IST)
בגלל חוסר זמן, אני קצת מתקשה לעקוב באופן איכותי אחר השינויים התכופים בערך. לשמחתי הדיון כאן מאוד ממוקד וקל יותר לעקוב אחריו. אנסה להתייחס לכמה מהנושאים שעלו בינתיים:
פרקי ציר הזמן - 2020ITBN, להבנתי יש הסכמה להחזיר לפרקים-נושאיים ולא חודשיים. בהנחה שאתה אכן תומך בכך כמו שהבנתי + בהנחה שיש קצת לך יותר זמן פנוי ממני (והיכרות טובה יותר עם הערך שזה גם חוסך זמן) - האם תוכל לממש בעצמך את שינוי שמות תתי-הפרקים ואיחודם בהתאם? (זה גם מסתדר טוב עם תבנית ה"בעבודה")
מיקום פרקי מגמות/אישים שנפטרו - בינתיים אני מתקשה להחליט מה המקום המתאים ביותר בשביל תת-פרק המגמות. לדעתי תת-פרק האישים מוטב שיהיה מחוץ לציר הזמן.
בנוסף, אני מחזק את ידכם במאמצים לצמצום חלק מהכפילויות ופירוט היתר. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 15:11, 18 בנובמבר 2020 (IST)
נראה לפי עריכותיו ש2020ITBN קיבל דה פקטו את המצב הנוכחי שבו יש שילוב של חודש ותיאור נוסח סגר/הקלות. תאורטית זה נראה כמו שינוי כותרות. להבנתי לבלוב עוד בונה את הערך. 2.55.189.205
2020ITBN, אני לא מרוצה מהחלוקה הנוכחית של ציר הזמן, ושואף לחתור לשנות זאת באמצעים המקובלים. האם תרצה שאמתין קודם לכן מספר ימים כי אתה עדיין עובד על החלוקה, או שהשלמת את עבודתך המתוכננת על תת-פרקים אלו ואני יכול לפתוח לכך דיון ייעודי ולהזמין אליו מלוח המודעות? איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 16:20, 22 בנובמבר 2020 (IST)
Theshumai, להבנתי,2020ITBN לא קבע את תת הפרקים הקשורים לציר הזמן. הוא בעיקר קיצר וקיצץ או עסק בפרקים האחרים. זה היה לבלוב. 2.55.130.197
אנונימי יקר/ה, שאלתי אותו מתוך נימוס, כי הוא חתום על התבנית "בעבודה", מה שמונע ממני בינתיים לבצע עריכות בערך. בערך כל כך חשוב ואקטואלי שרבים קוראים מדי יום - לחכות כמה ימים זה נראה לי סביר (ובמיוחד כשהוא מבצע שיפורים חשובים ונכנס לעומק מבחינת הסרת כפילויות ותוכן רב שמעמיס על הערך), אבל יותר מזה זה קצת בעייתי "לנעול את הערך". איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:51, 22 בנובמבר 2020 (IST)
Theshumai, לפי הסטוריית העריכה , לבלוב חתם את עצמו ואת 2020ITBN כמנהלים . 2.55.129.180
Theshumai - הוסר --2020ITBN - שיחה 20:10, 23 בנובמבר 2020 (IST)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור]

לבלוב ,איש השום (Theshumai). האם יש דרך לאחד הערות שוליים בערך.? 2.55.146.126 18:31, 16 בנובמבר 2020 (IST)

יש, אל איזה מהן אתה מדבר? ולמה אתה לא נרשם? זה מקשה עלינו את העבודה ואת התקשורת ביננו לבלובהלשכה לפניות הציבור • א' בכסלו ה'תשפ"א • אשרי המאמין • 19:54, 16 בנובמבר 2020 (IST)
ראה תב:הערה עזרה:הערת שוליים. לבלובהלשכה לפניות הציבור • א' בכסלו ה'תשפ"א • אשרי המאמין • 20:09, 16 בנובמבר 2020 (IST)

רקע[עריכת קוד מקור]

לבלוב , הכותרת רקע אינה מדויקת כי התוכן אינו רקע להבנתי.

תודה על ההצעות המועילות (ואני מצטרף להזמנה שתירשם - זה גם ישמור על האנונימיות שלך טוב יותר, גם יאפשר לנו לתייג אותך או לפנות אליך בדף שיחתך במידת הצורך ועוד). אני לא אבצע את העריכות בעצמי מאחר שיש את התבנית, אבל לדעתי את פרק הרקע צריך לערוך כך:
פסקה אחרונה - להעביר לפתיח. פסקה לפני-אחרונה, לשלב בציר הזמן ולמחוק כפילויות. את מה שנשאר (כותרת ו-3 פסקאות ראשונות) יש להפוך לכותרת המשנה הראשונה בציר הזמן. אשמח לדעתכם. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 15:15, 18 בנובמבר 2020 (IST)

קבוצות סיכון[עריכת קוד מקור]

[מש:לבלוב|לבלוב]], למה נמחק הקטע "משרד הבריאות הגדיר קבוצות סיכון לפי גיל ומחלות רקע ופורסמו המלצות לגבי התנהלות בשגרה[1]." 2.55.189.205

כפילות, ראה בתחילת מאי לבלובהלשכה לפניות הציבור • ג' בכסלו ה'תשפ"א • אשרי המאמין • 00:23, 19 בנובמבר 2020 (IST)

תמונות[עריכת קוד מקור]

הי לבלוב, ראיתי שהסרתה את עצמך מתפקידו העורך פה. מציע שתשלב את 2 התמונות הנותרות שבערך או תעביר אותן. כך הקורא הממוצע יראה ערך נקי.

רק זו לא שובצה
בכיכר רבין

--2020ITBN - שיחה 20:03, 23 בנובמבר 2020 (IST)

הורדת תת פרק "גלריית מדבקות שמירת מרחק 2 מטר"[עריכת קוד מקור]

שלום וברכה ! מדוע הורידו את התת פרק הנ"ל ? ET - שיחה 14:39, 22 בנובמבר 2020 (IST)

Eliran t, ראה בדיון תחת הכותרת "מה צריך להישאר לנצח". איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 16:17, 22 בנובמבר 2020 (IST)

הסרת תבנית בעבודה[עריכת קוד מקור]

סיימנו לערוך, הערך פתוח לכולם.

שימו לב! בכדי למנוע מלחמות עריכה בשל מרכזיותו של הערך, נא לא לשנות שינויים מבניים בערך מבלי להתייעץ בדף השיחה.

עבודה דחופה שנדרשת היא חלוקת הערות שוליים לקבוצות. המצב הקיים לא סביר. וכן, כל פרקי הפרשנויות\ מגמות\ביקורות זקוקים לעריכה דחופה. ניסיתי לעזור כמה שיכולתי, לא הכל אני יכול

בברכה לבלוב הלשכה לפניות הציבור • ח' בכסלו ה'תשפ"א • אשרי המאמין • 00:28, 24 בנובמבר 2020 (IST)

לבלוב, איך יוצרים חלוקת הערות שוליים לקבוצות? אאולי אטפל בזה. --2020ITBN - שיחה 10:37, 24 בנובמבר 2020 (IST)
מעצבן אותי הקישור האדום שלך, תכתוב משהו בדף משתמש שלך...
לענייננו ראה תב:הערות שוליים. קודם צריך להחליט לאיזה קבוצות מחלקים, לפי מה. ואז להתחיל לעבוד לבלובהלשכה לפניות הציבור • ח' בכסלו ה'תשפ"א • אשרי המאמין • 10:40, 24 בנובמבר 2020 (IST)
לבלוב, אתה מכיר ערך לדוגמה? --2020ITBN - שיחה 10:42, 24 בנובמבר 2020 (IST)
כזה שיש בו קבוצות. תודה מראש לבלוב,איש השום (Theshumai). --2020ITBN - שיחה 11:36, 24 בנובמבר 2020 (IST)

לא מכיר לבלוב הלשכה לפניות הציבור • ח' בכסלו ה'תשפ"א • אשרי המאמין • 11:44, 24 בנובמבר 2020 (IST)

לבלוב, האם אתה מכיר בוט או דרך להמיר את {{קישור כללי לסוג {{הערה| ? --2020ITBN - שיחה 14:27, 27 בנובמבר 2020 (IST)

עוד לפני שאני מתעמק קצת יותר בערך אני חייב להגיד - לבלוב, 2020ITBN - כל הכבוד לשניכם על ההשקעה! להוריד בפינצטה ולא בגרזן 55KB מערך זה לא פשוט בכלל ובערך כזה זה שירות חשוב מאוד לקוראים בכל הנוגע להתמקדות בעיקר. גם חלק מהדברים שנדונו אני רואה שטיפלתם. תודה!
לגבי מבנה הפרקים - אני רוצה להוריד את החודשים שקצת מקשים על ההתמקדות הנושאים בקריאה ולבצע איחוד תתי-פרקים לפי נושאים, כך שהחלוקה תהייה לפי האקורדיון ולא לפי החודשים. לבקשת לבלוב אני עוד לא מבצע שינויים ואשמח לדעת מה מידת התמיכה/התנגדות מבין שניכם, האם יש הצעות אחרות וכדומה? איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:32, 25 בנובמבר 2020 (IST)

תודה. חיממת לי את הלב אחרי מה שמו סיזלאק גרם לי.
ראה:

בערך מגפת הקורונה בעיר ניו יורק בשפה האנגלית ולכן יש לדעתי חשיבות לציר הזמן, ולחודשים בציר הזמן לבלוב הלשכה לפניות הציבור • י' בכסלו ה'תשפ"א • אשרי המאמין • 23:40, 25 בנובמבר 2020 (IST) Theshumai תמצא מקום לרשימת אישים. לא בציר הזמן. כשעזבתי, זה לא היה שם לבלוב הלשכה לפניות הציבור • י' בכסלו ה'תשפ"א • אשרי המאמין • 23:42, 25 בנובמבר 2020 (IST)

לא מכיר. אבל אני חדש פה יחסית לבלוב הלשכה לפניות הציבור • י"א בכסלו ה'תשפ"א • אשרי המאמין • 14:28, 27 בנובמבר 2020 (IST)

2020ITBN תן שם לקבוצה חוץ מאשר "" לדוגמא סיקור עיתוניאי\מידע\מגבלות\וכו' לפי מה שאתה חושב לחלק את ההערות לבלוב הלשכה לפניות הציבור • י"א בכסלו ה'תשפ"א • אשרי המאמין • 14:34, 27 בנובמבר 2020 (IST)

"פעולות הממשלה למניעת ההתפשטות" וקבוצת "אחר" --2020ITBN - שיחה 15:37, 27 בנובמבר 2020 (IST)

תתי הפרקים בציר הזמן[עריכת קוד מקור]

אני חושב שהחלוקה החודשית מקשה על ההתמצאות יותר ממה שהיא מקלה (למשל, תחילת ספטמבר זה המשך ישיר של פרק יולי-אוגוסט והפרק מתחיל לעסוק ישירות בסגר השני רק בפסקה השנייה. דוגמה נוספת - קשה להבין מסידור הפרקים שהסגר השני נמשך אל תוך אוקטובר והוא משתמע כקצר ממה שהיה. בעוד 5 שנים יהיה אפילו קשה יותר להבין את זה) ומציע לערוך את התתי-הפרקים כל שיהיו מחלוקים באופן הבא:

  • ראשית ההתפרצות
  • סגר ראשון
  • הקלות בהגבלות
  • עליה בתחלואה והידוק הגבלות
  • סגר שני
  • הקלות בהגבלות
  • (הצעתי לא מתייחסת לשלושת הפרקים האחרונים - תמונה המצב הנוכחית ; מגמות ; החמרות מקומיות. הצעתי בדיון נפרד במורד דף השיחה לאחד את "החמרות מקומיות" אל תוך פרק אחר העוסק בפעולות הממשלה)

אציין שאני לא נעול על השמות הספציפיים האלו, אבל כן חושב שזה הכיוון שצריך להיות מבחינת חלוקה נושאית, ולדעתי צריך לזנוח את עניין החודשים. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:51, 28 בנובמבר 2020 (IST)

איש השום (Theshumai), אני מסכים, אך אולי בשלב זה נעשה כך:

  • ראשית ההתפרצות
    • פברואר
    • מרץ
  • סגר ראשון
    • אפריל
    • אפריל

וכך הלאה

לבלוב הלשכה לפניות הציבור • ט"ו בכסלו ה'תשפ"א • אשרי המאמין • 18:42, 30 בנובמבר 2020 (IST)

לבלוב, אני לא בטוח שהבנתי - אתה מעצם מציע שהכותרות רמה2 יהיו מה שאני הצעתי, ושמתחתיהן יהיו כותרות רמה3 שמחלקות את הזמן לחודשים? איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 21:38, 30 בנובמבר 2020 (IST)
נכון לבלוב הלשכה לפניות הציבור • ט"ו בכסלו ה'תשפ"א • אשרי המאמין • 21:50, 30 בנובמבר 2020 (IST)
לבלוב, אני התכוונתי לממש את מה שעשית, אבל בפועל לא הצלחתי למצוא דרך הגיונית-עבורי לעשות את זה בלי לשבור את רצף הקריאה וליצור בחלק מהמקרים פרקים מאולצים-לדעתי של פסקה אחת למעשה. מוזמן לנסות ולהציע בערך תוספת של תתי הפרקים האלו שהתכוונת אליהם - כי אני לא הצלחתי לערוך את זה באופן שהיה נראה לי. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:08, 4 בדצמבר 2020 (IST)
'Theshumai אנסה אולי מחר, כעת עמוס מאוד. אתה לא חייב לשאול את רשותי, לא רכשתי את הערך, פשוט ביקשתי שלא יעשו דברים משמעותיים בערך שכזה ללא דיון. 21:16, 5 בדצמבר 2020 (IST)
לבלוב, טכנית כשמדובר בתוספת חדשה שיש מחלוקת איך להכניס אותה - הקול שלך ושלי שווים, ויש לכל אחד מאיתנו את הזכות להחזיר לגרסה יציבה (שיהיה קצת טריקי למצוא בערך הזה). בהתחשב במכניקה, בדיון כזה עם מעט משתתפים, ועוד כאלו שניכר שאף אחד מהם לא נעוץ בעקשנות בעמדתו לשמחתי, אני משתדל לפעול מתוך ניסיון לחתירה לעריכות שלא ייתקלו בהתנגדות ושיזכו לתמיכה המירבית (לפחות בנושאים שנראה היה שיש מחלוקת כלשהי לגביהם). איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 21:48, 5 בדצמבר 2020 (IST)

הצעת עריכה[עריכת קוד מקור]

אני שוקל מספר צעדים לגבי מבנה הפרקים של הערך.לא מבצע עדיין פעולה עקב בקשת לבלוב, ואשמח קודם לדעות.
עדיין בציר הזמן "לא יושב טוב" חלק ה"החמרות מקומיות". אני חושב אולי ליצור פרק-על בשם "פעולות הממשלה למניעת ההתפשטות" ובתוכו לאגד את "מדיניות סגר וריחוק חברתי", "מדיניות הכניסה והיציאה מישראל", "בידוד", "החמרות מקומיות", "פעילות צהל", "אומדן אפקטיביות הצעדים". מה דעתכם? איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 00:08, 26 בנובמבר 2020 (IST)

חיובי. בתנאי שלא יהיה בצורת "ציר זמן". והמששלה הודיעה והמששלה החליטה כל מילה שניה 🌛 לבלוב הלשכה לפניות הציבור • י' בכסלו ה'תשפ"א • אשרי המאמין • 00:31, 26 בנובמבר 2020 (IST)
מחשבות על ייעול מחלוקות, מחלק את ההערות לקבוצת "פעולות הממשלה למניעת ההתפשטות" ולקבוצת "אחר" . ראוי שתאמר לי מה יהיה במסגרת אחר. בינתיים השלכות נפשיות, פעילות ארגוני המגזר השלישי ויוזמות פרטיות. האם גם מידע והסברה ופיקוח על צעדי הממשלה? --2020ITBN - שיחה 15:36, 27 בנובמבר 2020 (IST)
2020ITBN, אתה מדבר על חלוקת הערות השוליים, כן? אני פחות מתעניין בנושא זה וסומך על דעתכם. ספציפית אני מדבר על סידור מחדש של הפרקים מבחינה נושאית. אני מבין בינתיים שאין התנגדות. מתוך הנחה זו בקרוב אאחד פרקים לפרק "פעולות הממשלה למניעת ההתפשטות" שהזכרתי.
לבלוב, בשלב זה אני לא מתכוון לבצע שינויים בניסוח הפרקים כך שהחיבור לא יהיה בכלל בצורת ציר-זמן ואני מסכים אתך שזה לא שייך כאן. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:37, 28 בנובמבר 2020 (IST)
איש השום (Theshumai), לא נראה שיש התנגדות. 2.55.12.249
תודה 249, מניח שאתה צודק. ערכתי בהתאם. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 21:47, 30 בנובמבר 2020 (IST)
איש השום (Theshumai), לא הבנתי. מה ההבדל בין פרק 2 לפרק 4 ? בשניהם זו ממשלה --2020ITBN - שיחה 22:20, 30 בנובמבר 2020 (IST)
2020ITBN, קודם כל סתם שתדע שאם אתה מתייג ולא חותם באותה עריכה - התיוג לא עובד. ולנושא עצמו - אני ממש אשמח אם האימפקט של מה שעשיתי היה שנגלה כפילות. לטעמי, פרק 2 אמור לתאר תיאור כללי של ההתפרצות עצמה "הישגי" המחלה. פרק 4 אמור לפרט בהרחבה על הפעולות שבוצעו. אם יש כפילויות - מעולה להסיר/לצמצם, עדיין אני מתקשה לערוך בעורך חזותי מרוב שהערך גדול. פרק 4.1 על פניו נראה כפוטנציאל כפילויות שכזה. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:47, 30 בנובמבר 2020 (IST)
Theshumai אין חפיפה בתוכן כמעט, פשוט הפרק "ציר הזמן בהתפשטות המגפה ובהגבלות על האוכלוסייה" כולל צעדים ממשלתיים במקביל למגמה. לרוב זה כתוצאה ממנה. הפרק פעולות הממשלה למניעת ההתפשטות פשוט כולל פעולות נוספות. אנסה לעשות שינוי קטן. אתה מוזמן לבטל --2020ITBN - שיחה 23:23, 30 בנובמבר 2020 (IST)
אולי גם הסברה צריכה להיות תת פרק [[מיוחד:תרומות/2A00:A040:196:E146:F476:4494:6CE4:6088|2A00:A040:196:E146:F476:4494:6CE4:6088]

=