שפיכה נשית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שפיכה נשית
אישה במהלך שפיכה נשית
הגדלה
בלוטות סקין, נחשבות כחשובות בתופעה של שפיכה נשית
בלוטות סקין, נחשבות כחשובות בתופעה של שפיכה נשית
שיוך אורגזמה נקבית עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שפיכה נשית היא שחרורו של נוזל (שונה מנוזל סיכוך הנרתיק) על ידי בלוטות סקין דרך וליד השופכה לפני האורגזמה של האישה או במהלכה. המקור המדויק של הנוזל ממשיך להיות נושא דיון בקרב רופאים, וקשור גם לספקות בנוגע לקיומה של נקודת הג'י. פליטת הנוזל נפוצה אצל רוב הנשים בכמות נמוכה בעוד שהפרשה מוגברת מאפיינת שפיכה נשית.

פיזיולוגיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקור השפיכה[עריכת קוד מקור | עריכה]

על פי מחקר שפורסם ב-2013[1], המקור לשפיכה נשית מורכב משני יסודות:

  • הפרשה של בלוטת סקין - הנוזל המיוצר מונפק על ידי שני פתחים קטנים על ימין ועל שמאל של פתח השופכה, השונה מכל שאר ההפרשות הנפלטות על ידי הנרתיק או הפות, לרבות הפרשות של בלוטות ברטולין. נוזל זה נפלט החוצה מהגוף על ידי רפלקס הנגרם כתוצאה מעוררות מינית חזקה מאוד. המקבילה של השפיכה הנשית היא השפיכה הזכרית, אשר מופרשת על ידי בלוטת קאופר.
  • ידועה כבריחת שתן ביחסי מין - הפרשה גדולה באופן חריג שמורכבת משתן מדולל - גירוי ארוטי גורם למילוי חריג ומהיר של שלפוחית השתן, אשר מתנקז ומתמלא מחדש על ידי הפרשות מבלוטות הסקין. במהלך התפרצות רגשות עזה כמו אורגזמה (שמתרחשת גם במהלך פרץ צחוק בלתי נשלט או פחד עז), יש עלייה בפעילות של מעכבים במוח המשפיעים על מערכת השתן וגורמים לחוסר שליטה על ההפרשות[2]. אם אישה רוקנה את שלפוחית השתן לפני הגירוי, השתן יהיה מאוד מדולל וחסר צבע וריח.

קשיים במחקר על מקור השפיכה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המקור הכפול של שפיכה זו הביא לכך שתוצאות רבות של מחקרים נתפסו כסותרות. מחקרים רבים בוצעו כדי להוכיח שהנוזל אינו שתן, על ידי מדידת כמויות של אוריאה, קריאטינין, חומצת פוספטאז, גלוקוז ופרוקטוז[3] המוכלות בו. גארי שובאך, למשל, גייס נשים שפולטות בכמויות גדולות, ואז הכניס קטטר בתוך השופכה עד שלפוחית השתן. כאשר נשים אלה הגיעו לאורגזמה באמצעות אוננות, בכל המקרים, נפח גדול של נוזל שוחרר דרך הקטטר, ובמקרים מעטים קצת חומר פניני פלט מחוץ לקטטר. המסקנה מניסיון זה היא שהשפיכה הנשית היא בעיקר שתן, לפעמים בתוספת הפרשה נמוכה של בלוטות סקין[4]. מחקרים אחרים[5] העריכו כי "בלוטת הערמונית הנשית", הממוקמת בין הנרתיק לשופכה, היא המקור האפשרי לתופעה. כמה מומחים אמרו כי לפליטה ישנם כל מאפייני הזרע, למעט נוכחות של זרע.[דרוש מקור]

מאפיינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ד"ר קאבל סנטה מריה, שחקר תופעה זו, מצא כי 75% מהנשים שנחקרו על ידו פלטו נוזל בזמן האורגזמה[6]; עם זאת, הכמות הייתה מועטה מכדי לראות אותה בצורה מוחשית. עם זאת הניסויים שלו הוכיחו כי הפרשות בלוטות סקין כלולות בהרכב של סיכת הנרתיק, דבר שלא היה ידוע עד אז.

בסקר שנערך בקרב מדגם גדול של נשים אשר עובדות במערכת הבריאות[7], 39.5% מהנשים הודו כי הן מרגישות שפיכה בזמן האורגזמה.

במקרים מסוימים, שפיכה לא ניתנת לזיהוי, בעוד שבמקרים אחרים, שפיכה מלווה בסילון עז, שיכול להגיע לנפח של 300 מ״ל[4] (ממוצע הקיבולת של שלפוחית שתן מלאה). התופעה יכולה להתרחש מספר פעמים במהלך קיום יחסי מין. עבור נשים אשר לא רגילות או לא מודעות, ההתפרצות עלולה להיות מורגשת כמו דחף פתאומי של שתן. שפיכה יכולה להתרחש בצורה של זרימה איטית או מאוד עוצמתית. תופעה מיוחדת זו עלולה להתקבל כהפרעה וסיבה לדאגה אצל נשים אשר לא מודעות לדבר, בעוד שאצל אחרות הדבר יכול להתקבל כתענוג נוסף[8].

התפקיד של שרירי רצפת האגן[עריכת קוד מקור | עריכה]

בזכות סדרת תרגילי הרפיה שונים, זיהוי אנטומי ולמידה של תחושות, כמעט כל הנשים יכולות להגיע לשליטה מלאה בשפיכה.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Female Ejaculation and the G-Spot, Deborah Sundahl, Hunter House; 2nd ed. edition (June 10, 2014).
  • Female Ejaculation: Unleash the Ultimate G-Spot Orgasm, Ph.D. Jeffrey Talltrees, Amorata Press (November 11, 2008).

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא שפיכה נשית בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ PubMed.gov, july 2013 « Female ejaculation orgasm vs. coital incontinence: a systematic review»
  2. ^ ↑ François Haab, Incontinence urinaire de la femme, Éditions Estem, 2001, p. 18
  3. ^ M. Zaviačič, S. Doležalová, I.K. Holomáň, A. Zaviačičová, M. Mikulecký et V. Valer Brázdil, Concentrations of Fructose in Female Ejaculate and Urine: A Comparative Biochemical Study, J. Sex. Res. 24: 319–25, 1988
  4. ^ 1 2 Gary Schubach, Urethral expulsions during sensual arousal and bladder catheterization in seven human females, Ed. D. thesis, Institute for Advanced Study of Human Sexuality, 1996.
  5. ^ M. Zaviacic et R.J. Ablin, The Female Prostate and Prostate-Specific Antigen. Immunohistochemical Localization, Implications of This Prostate Marker in Women and Reasons for Using the Term "Prostate" in the Human Female, Histol. Histopathol., Jan;15(1):131-142, 2000
  6. ^ Cabello Santa Maria, Francisco, communication au XVe congrès mondial de sexologie, Paris, juin 2001.
  7. ^ C. A. Darling, J. K. Davidson et C. Conway-Welch, Female ejaculation : perceived origins, the Gräfenberg spot/area, and sexual responsiveness, Archives of sexual behavior, vol. 19, no 1, p. 29-47, 1990.
  8. ^ « female ejaculation has a positive impact on women's and their partners' sexual lives » [archive], sur PubMed.gov, juillet 2013 (consulté le 31 janvier 2015)