משתמש:WikiJunkie/ארגז חול10

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ברוכים הבאים לוויקיפדיה!
ויקיפדיה היא מיזם רב לשוני לחיבור אנציקלופדיה שיתופית, חופשית ומהימנה, שכולם יכולים לערוך.


מתמטיקה פיזיקה כימיה
מדעי החלל טכנולוגיה ביולוגיה
רפואה גאוגרפיה מדעי החברה
כלכלה מדע המדינה היסטוריה
דת יהדות ישראל
מוזיקה ספרות אישים
ספורט אמנות מדינות העולם

פורטל היום
יום הולדתו של ג'ון ג'יימס אודובון,
חוקר ציפורים, נחשב לצפר הראשון בעולם החדש

פורטל האורניתולוגיה והצפרות הוא שער לכל ערכי הציפורים, הצפרות והאורניתולוגיה בוויקיפדיה העברית. הפורטל מציג את ההתפתחות האבולוציונית של בעלי הכנף, ציפורים לאומיות, ערכים מומלצים, מבנה הכנפיים ומאפיינים כלליים של הציפורים.

תמונת היום


שדות התות הינו אתר הנצחה וזיכרון לזכרו של הזמר ג'ון לנון. האתר הוקם בידי אשתו, האמנית יוקו אונו, והוא ממוקם בצידו המערבי של הסנטרל פארק.


ערך מומלץ

טריצרטופס הוא סוג של דינוזאור ממשפחת הצרטופסיים, שחי באמריקה הצפונית בשלהי תור הקרטיקון, החל מ-68 מיליון שנה לפני זמננו ועד הכחדת הקרטיקון-שלישון, לפני כ-65.5 מיליון שנה, שבה נכחדו גם שאר הדינוזאורים.

הטריצרטופס נמנה עם הגדולים שבצרטופסים (אורכו 7.9-9 מטר, גובהו 3 מטר ומשקלו 6-8.5 טון) והיה אחד הדינוזאורים הנפוצים ביותר של זמנו. כמו יתר הדינוזאורים בעלי אגן דמוי עוף הטריצרטופס היה צמחוני, ואכל בעיקר צמחייה נמוכה אותה הוא תלש באמצעות המקור שלו. המאפיין העיקרי של הטריצרטופס הוא הגולגולת הגדולה שלו, שלה עטרה (מעין מניפה גרמית) ושלוש קרניים (קרן אחת מעל האף ושתי קרניים מעל אזור הגבות), ששימשו למגוון צרכים: הגנה מפני טורפים כמו הטירנוזאור רקס, צרכים חברתיים בעדר (כולל, ככל הנראה, התגוששות עם זכרים אחרים), עיגון לשרירי הלסת העצומים שלו ואמצעי לוויסות טמפרטורת גופו.

הטריצרטופס הוא אחד הדינוזאורים הידועים והמוכרים ביותר, והקרבות שאולי התרחשו בינו לבין הטירנוזאור רקס שבו את דמיונם של מדענים, אמנים וחובבי דינוזאורים ברחבי העולם - ושוחזרו במידה זו או אחרת של מהימנות מדעית בסרטי קולנוע ותוכניות מדע פופולרי.

את הטריצרטופס גילה ב-1889 הפלאונטולוג האמריקאי עותניאל צ'ארלס מארש.

הידעת?

השבר ...0.142857142857
השבר ...0.142857142857

השבר העשרוני המייצג את המספר שביעית (...0.142857142857) מורכב מרצף הספרות 142857 שחוזר על עצמו אינסוף פעמים. למספר 142857 תכונה מעניינת: כאשר מכפילים אותו במספר טבעי קטן מ-7 מקבלים תמורה מעגלית של המספר המקורי, כלומר מספר הבנוי מאותן ספרות שהוזזו באופן מעגלי. למשל 714,285 = 5 X‏ 142,857. למספר כזה קוראים מספר ציקלי.

חדשות ואקטואליה

משה קצב
משה קצב

מיזמי ויקימדיה אחרים

ויקימילון: מילון חופשי
ויקיספר: ספרי לימוד ומדריכים חופשיים
ויקישיתוף: תמונות וקובצי מדיה חופשיים
ויקימדיה ישראל: עמותת ויקימדיה ישראל
ויקיציטוט: מאגר ציטוטים חופשי
ויקיטקסט: מסמכים וטקסטים חופשיים
ויקימינים: מיון עולם החי
מטא-ויקי: תיאום מיזמי קרן ויקימדיה

Welcome to the Hebrew Wikipedia. For assistance in other languages, please see the embassy.