פורטל:רכבת ישראל/אקטואליה/ארכיון/2009/מרץ 2009

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מרץ 2009[עריכת קוד מקור]

  • 31/3/2009
עתירתה של חברת "מודיעין אזרחי" נגד ביטול זכייתה במכרז התצפיתנים של רכבת ישראל נדחתה על ידי בית המשפט העליון. זכייתה במכרז בוטלה על ידי בית המשפט לעניינים מנהליים בתל אביב, לאחר שחברת "השמירה" (המספקת את כוח האדם לעמדות התצפיתנים של רכבת ישראל מאז שנת 2006) פנתה לבית המשפט וטענה כי "מודיעין אזרחי" זכתה במכרז על בסיס תצהיר כוזב שהגישה. בית המשפט העליון גם סירב לעכב את ביטול זכייתה במכרז של "מודיעין אזרחי", וחברת "השמירה" תמשיך לספק את כוח האדם לעמדות התצפיתנים של רכבת ישראל תחת תנאי מכרז חדשים שייכנסו לתוקף ב-1 באפריל 2009. (אתר "כלכליסט" - 31 במרץ 2009)
  • 30/3/2009
רכבת משא שהובילה חומרים מסוכנים בנגב התהפכה בתאונה שנגרמה כתוצאה מכשל במערכת הבלימה. נזק כבד נגרם למסילה ולקרונות שהתהפכו. ככל הנראה, הצוות שהכין את הרכבת לנסיעה לא חיבר את בלמי הקרונות לקטר, ובשל כך נהג הרכבת לא הצליח להאט באחד מעיקולי המסילה והרכבת התהפכה. (אתר "ynet" - שלושים במרץ 2009) (אתר "ynet" - שניים באפריל 2009)
עשרות מעובדי חברת "השמירה", רובם בני המגזר הערבי, המועסקים כתצפיתנים במפגשי כביש-מסילה של רכבת ישראל פוטרו משום שלא שירתו בצה"ל. מרכבת ישראל נמסר כי תנאי ההתקשרות עם חברת כוח האדם המעסיקה את התצפיתנים שונו כדי לעודד העסקת חיילים משוחררים. חבר הכנסת אחמד טיבי מחה על המהלך בשם העובדים המפוטרים, וטען כי מדובר בהחלטה המפלה לרעה את ערביי ישראל, וכי אין הצדקה שתצפיתנים יהיו חייבים להיות בעלי רקע צבאי. (אתר "ynet" - שלושים במרץ 2009) (אתר "The Marker" - שלושים במרץ 2009) (אתר "ערוץ 7" - שלושים במרץ 2009)
|ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו הודיע לחבר הכנסת ישראל כץ כי הוא מתכוון למנותו לשר התחבורה. נתניהו הדגיש בפני כץ כי עליו להקדיש מאמצים רבים לפיתוח רכבת ישראל. (אתר "גלי צה"ל" - 30 במרץ 2009)
המכרז להקמת תחנת הרכבת קוממיות בקו הרכבת לראשון לציון מערב טרם פורסם, למרות שרכבת ישראל הייתה אמורה לפרסמו לפני כ-6 שבועות. (אתר "The Marker" - שלושים במרץ 2009)
  • 29/3/2009
בניסיון להתמודד עם הביקוש הרב, רכבת ישראל מפעילה רכבות נוסעים ארוכות במיוחד, שאורכן עולה לעיתים על אורך הרציפים בתחנות הרכבת. נוסעים רבים מתלוננים על כך שהם נאלצים לקפוץ מקרונות הנוסעים אל הקרקע - גובה של יותר ממטר. מרכבת ישראל נמסר שבמקרים מסוג זה הנוסעים מתבקשים על ידי כרוז להתקדם מספר קרונות בכיוון הנסיעה על מנת לרדת בבטחה ברציף, וכי מעטים הנוסעים שהתלוננו על היעדר כריזה שכזו. (אתר "ynet" - עשרים-ותשעה במרץ 2009)
  • 27/3/2009
רכבת ישראל מאירה את ההפרדה המפלסית החדשה בבנימינה, למרות שטרם נפתחה לתנועה. בנייתו של הגשר מעל מסילת החוף הושלמה זה מכבר, אך נותר סגור לתנועה בהחלטת הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה. ראש המועצה המקומית בנימינה-גבעת עדה אורי דסטניק פנה לרכבת ישראל בעניין החשמל המתבזבז על הארת הגשר הריק, אך מחברת הרכבת נמסר כי הם מחויבים להפעיל את התאורה על הגשר משהושלמה בנייתו. (אתר "מגזין המושבות" - 27 במרץ 2009)
  • 26/3/2009
תיק ההשקעות של רכבת ישראל, שנוהל עד כה על ידי בתי ההשקעות "פיננסים" ו"פעילים", ינוהל מעתה גם על ידי בתי ההשקעות "אינפיניטי", "דש", "מיטב" ו"תמיר פישמן". בתי ההשקעות "תכלית" ו"הראל", שניהלו עד כה חלק מתיק ההשקעות, עברו לרשימת ההמתנה, שבה נמצאים גם בתי ההשקעות "מגדל" ו"מודוס". כל אחד מששת בתי ההשקעות, שנבחרו במכרז ההתקשרות עם החברה, ינהל כ-250 מיליון ש"ח מקרן הפיתוח של הרכבת. הקרן מהווה ברובה (80%) כספים שחברת הרכבת מחזיקה עבור המדינה, ושאר כספי הקרן (20%) נועדו להשקעות העצמיות של החברה (כספי נוסטרו). קרן הפיתוח של רכבת ישראל הניבה כ-6% תשואה ריאלית בשנת 2008, וזאת על רקע הפסדים גדולים של רוב הקרנות במשק. (אתר "כלכליסט" - 26 במרץ 2009)
הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה בירושלים תמליץ למועצה הארצית לתכנון ולבנייה לקבל את התכנון המקורי של תוואי קו הרכבת המהיר לירושלים ולא לבחון את החלופה שהציעה רשות הטבע והגנים שנועדה למנוע נזק סביבתי באזור נחל יתלה. הוועדה שמעה השגות רבות ושונות, אך החליטה בכל זאת להמליץ על המשך הביצוע לפי התכנון המקורי, וזאת בשל חשיבות הפרויקט ומתוך חשש כי דחיות נוספות יציבו את הפרויקט במצב של אי-ודאות. (אתר "Local ירושלים" - 26 במרץ 2009)
  • 25/3/2009
הנהלת רכבת ישראל התכנסה בפורום מורחב כדי לדון באפשרויות התייעלות על רקע המשבר הכלכלי העולמי הנוכחי, שהוביל לירידה חדה בהכנסותיה מרכבות משא. מטרת ההתייעלות היא להביא לקיצוץ של 30–40 מיליון ש"ח בתקציב השוטף של החברה. אחת ההצעות שהועלו היא קיצוץ מאסיבי בתלושי חג הפסח המחולקים לעובדים - מ-990 ש"ח ל-550 ש"ח - אך ההצעה טרם אושרה. (אתר "גלובס" - 25 במרץ 2009)
חנן ברנשטיין, מחזיק תיק התחבורה בעיריית מודיעין-מכבים-רעות מסר כי עוד השנה יוקם חניון בסמוך לתחנת הרכבת מודיעין מרכז, וזאת למרות שהתחנה תוכננה מלכתחילה ללא חניון סמוך כדי לעודד את השימוש בתחבורה ציבורית. החניון ייבנה במטרה להקל על היעדר החנייה במרכז העיר, והוא עתיד להכיל 500–700 מקומות חנייה. (אתר "Mnews" - עשרים-וחמישה במרץ 2009)
מבקר המדינה מתח ביקורת על עיריית תל אביב ועל הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בשל ההליך המקוצר שבו נקטו כדי לאשר את תוכניות פיתוח הנדל"ן במתחם תחנת הרכבת ההיסטורית יפו. המבקר קבע כי לא הייתה כל סיבה מוצדקת לאשר את התוכניות בהליך מקוצר ומבלי שהוצגה תוכנית מפורטת - דבר שעלול להיות לרועץ בכל פיתוח עתידי של המתחם. העירייה השיבה כי כן קיימת תוכנית מפורטת, ובכל מקרה על המתחם לא חלים עקרונות התכנון הרגילים, משום שפיתוח המתחם כולל שיפוץ ושימור ולא בנייה של מבנים חדשים, ולכן אין בכך משום הפרעה לתוכניות פיתוח עתידיות. (אתר "כלכליסט" - 25 במרץ 2009)
  • 24/3/2009
בחפירה ארכאולוגית בחורבת לסן שליד קיבוץ גבים, שמומנה על ידי רכבת ישראל ובוצעה על ידי רשות העתיקות כחלק מפרויקט סלילת קו עיירות הפיתוח, נחשף בית מרחץ מהתקופה הביזנטית. (אתר "רשות העתיקות" - 24 במרץ 2009) (אתר "ערוץ 7" - 25 במרץ 2009) (אתר "ynet" - עשרים-ושישה במרץ 2009)
  • 23/3/2009
ועדת הכספים של הכנסת דחתה את הצעתו לסדר היום של חבר הכנסת אחמד טיבי, שביקש לערוך דיון בתנאי החדש שהציבה רכבת ישראל להעסקת תצפיתנים במפגשי כביש-מסילה - המצאת תעודת שחרור מצה"ל. ח"כ טיבי מוחה על כך שמרבית התצפיתנים, שהינם בני המגזר הערבי, יפוטרו מעבודתם בחברת הרכבת. גם עמותת קו לעובד מחתה בפני משרד התמ"ת, כי מדובר בעבירה על חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה. (אתר "ynet" - עשרים-ושלושה במרץ 2009)
נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה הפועלת כיחידה עצמאית במשרד התמ"ת שיגרה מכתב למנכ"ל רכבת ישראל יצחק הראל, שבו נכתב כי החלטת הרכבת להעסיק רק תצפיתנים ששירתו בצה"ל "מעלה חשד לאפליה לכאורה על-בסיס גזע, לאום ושירות צבאי, כלפי אזרחיה הערבים של מדינת ישראל". מדוברות הרכבת נמסר כי המכתב נמסר למחלקה המשפטית של החברה לצורך התייחסות. (אתר "ynet" - עשרים-וחמישה במרץ 2009) (אתר "News1" - עשרים-ושישה במרץ 2009)
במכרז רכבת ישראל לסלילת המשכו הדרומי של קו הרכבת לראשון לציון מערב זכתה חברת "שפיר הנדסה". החברה תניח מסילת רכבת בין תחנת הרכבת ראשון לציון מערב לבין משולש המסילות שמצפון-מזרח לאשדוד (משולש "פלשת") בעלות של כ-73 מיליון ש"ח. (אתר "כלכליסט" - 23 במרץ 2009)
שמונה החברות שהתמודדו במכרז הגישו את אותה הצעה בדיוק לרכבת ישראל - ביצוע הפרויקט תמורת 73 מיליון ש"ח. "שפיר הנדסה" זכתה בהגרלה שנערכה בין החברות. הסיבה לכך שכל החברות הגישו בדיוק את אותה הצעה נעוצה בכללי המכרז של חברת הרכבת. הרכבת תמחרה את ביצוע הפרויקט בכ-91 מיליון ש"ח, והתירה למתמודדות במכרז להגיש הצעות מחיר נמוכות יותר, אך שלא יפחתו בלמעלה מ-20% מהתמחור. ככל הנראה, התמחור היה לא מדויק, ולכל החברות השתלם להציע את המחיר הנמוך ביותר שהמכרז התיר להן להציע - 73 מיליון ש"ח. מדוברות רכבת ישראל נמסר כי השיטה נועדה להבטיח שהמשתתפות במכרז לא יציעו "מחירי רצפה" שאחר-כך לא יוכלו לעמוד בהם. (אתר "כלכליסט" - 24 במרץ 2009) (אתר "The Marker" - עשרים-וארבעה במרץ 2009)
התוכנית הנרקמת לשדרוג תחנת הרכבת לוד תכלול גם הקמה של בניין משרדים להנהלת הרכבת בשטח של 15,000-20,000 מ"ר, שירכז את כל משרדי ההנהלה במקום מרכזי אחד. כיום, משרדי הנהלת החברה מפוזרים בין תל אביב, לוד, חיפה וחדרה, ועל אף שעלות הקמת הבניין מוערכת ביותר מ-100 מיליון ש"ח, מדובר בהשקעה שתחסוך לחברה הוצאות רבות ותפחית את הסרבול שנובע מפיזור רחב של משרדים. הבחירה בלוד נבעה מכמה שיקולים - ראשית, תחנת הרכבת לוד היא צומת מסילתי חשוב ומרכזי; שנית, רכבת ישראל מחזיקה בכ-300 דונם במתחם התחנה; ולבסוף, כחברה ממשלתית היא ממלאת אחר החלטת ממשלת ישראל "לפעול למען חיזוק העיר לוד". (אתר "גלובס" - 23 במרץ 2009)
  • 20/3/2009
רכבת ישראל תשבית את מסילת הדרום למשך שלושה ימים לצורך עבודות פיתוח מצפון לתחנת הרכבת קריית גת. (אתר "ynet" - עשרים במרץ 2009)
  • 19/3/2009
שני אחים המועסקים ברכבת ישראל גנבו כספים מהחברה. האח המועסק כאחראי משמרת אישר העברת פרמיות לאחיו הצעיר המועסק כפקח בעבור שעות נוספות, שאותן כלל לא עבד. בחברת הרכבת העדיפו שלא לפנות למשטרה, והשעו את אחראי המשמרת למשך שלושה חודשים. (אתר "ynet" - תשעה-עשר במרץ 2009)
במסגרת העבודות להקמת ההפרדה המפלסית בין מסילת החוף לבין כביש 5611 (הכביש המחבר בין נתניה לאבן יהודה) החברה הלאומית לדרכים תסגור לתנועה את הכביש. תושבי האזור צופים עומסי תנועה כבדים. (אתר "קקטוס" - 19 במרץ 2009)
  • 18/3/2009
עיריית אשדוד וחברת "נמלי ישראל" חתמו על הסכם לפיתוח העורף הלוגיסטי של נמל אשדוד, במסגרתו יוקם גם מסוף חדש לרכבות משא. (אתר "Nrg" - שמונה-עשר במרץ 2009)
רכבת ישראל שינתה את הקריטריונים להעסקת תצפיתנים במפגשי הרכבת ברחבי הארץ, כך שהמועמדים לתפקיד מחויבים להמציא תעודת שחרור מצה"ל. חבר הכנסת אחמד טיבי כתב למנכ"ל רכבת ישראל יצחק הראל כי שינוי זה הוא החלטה גזענית שנועדה לדחוק את העובדים הערבים ממערך התצפיתנים. רכבת ישראל השיבה בתגובה שמדובר בניסיון לעודד את העסקתם של חיילים משוחררים. (אתר "ynet" - שמונה-עשר במרץ 2009)
פרויקט "התחנה" - פרויקט להקמת מתחם בילוי ופנאי בתחנת הרכבת ההיסטורית של יפו - נכנס לשלביו הסופיים עם הוצאתם למכרז של המבנים האחרונים במתחם. הזוכים במכרז יבצעו במבנים עבודות שחזור ושימור, ולאחר מכן יפעילו בהם חנויות ובתי קפה תמורת דמי זיכיון חודשיים בסך 55 אלף ש"ח. (אתר "כלכליסט" - 18 במרץ 2009)
  • 17/3/2009
כל תחנות הרכבת שמצפון לתל אביב יושבתו בסוף השבוע בשל עבודות תשתית (הקמת שתי הפרדות מפלסיות בשרון ותחזוק תחנות תפעוליות במסילת החוף). כמו כן, תושבת תחנת הרכבת מודיעין מרכז לשם עבודות פיתוח. (אתר "News1" - שמונה-עשר במרץ 2009)
רכבת משא שנתקעה גרמה לשיבושים בתנועת רכבות הנוסעים. נוסעים שביקשו להגיע מדרום הארץ צפונה התלוננו על התארכות הנסיעה ביותר משעה ועל עצירות בלתי מוסברות. (אתר "Nrg" - שבעה-עשר במרץ 2009)
  • 16/3/2009
מנכ"ל רכבת ישראל יצחק הראל דיווח בכנס של משרד התחבורה כי צפי הסיום לפרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים (שנאמד בכ-6 מיליארד ש"ח) נדחה לשנת 2017 בשל בעיות סטאטוריות וחריגות תקציב. (אתר "The Marker" - שישה-עשר במרץ 2009)
מדוברות רכבת ישראל נמסר כי בשנת 2008 1.8 מיליון נוסעים השתמשו ברכבת כדי להגיע לנמל התעופה בן-גוריון (עלייה של 12.5% לעומת 2007). כמו כן, נמסר כי הרכבת היא כלי התחבורה המשתלם ביותר והנוח ביותר בהגעה לשדה התעופה, ולכן נרשמת כמות נוסעים גדולה במיוחד בתחנת הרכבת נתב"ג. (אתר "The Marker" - שישה-עשר במרץ 2009)
מאבטח שנהג ברכב ביטחון של רכבת ישראל בקרבת תחנת הרכבת פאתי מודיעין נתפס כשהוא שיכור. כלי הנשק של המאבטח נתפס והועבר לקצין הביטחון של חברת הרכבת, וכלי הרכב הוחרם ל-30 יום. (אתר "Mcity" - שישה-עשר במרץ 2009)
אנשים עם מוגבלויות התלוננו על נגישות תחבורה לקויה בתחנת הרכבת ירושלים מלחה. במשך כמה ימים, נוסעים עם מוגבלויות לא יכלו להגיע לרציף משום שהמעליות בתחנה לא פעלו. מרכבת ישראל נמסר כי הבעיה טופלה, וכי נעשים מאמצים להנגיש את הציוד הנייד של רכבת ישראל ואת תחנות רכבת ישראל לכלל האוכלוסייה. (אתר "Nrg" - שישה-עשר במרץ 2009)
לקראת תקופת החגים, רכבת ישראל ומשרד התיירות פרסמו תוכניות טיולים באתרים שונים בארץ, אליהם ניתן להגיע באמצעות הרכבת. פרטים נוספים פורסמו באתר האינטרנט של רכבת ישראל. (אתר "News1" - שישה-עשר במרץ 2009)
  • 15/3/2009
ד"ר יאיר ויסמן, מרצה באוניברסיטת בר-אילן וחבר הסנאט של האוניברסיטה הפתוחה, מוחה על הדחיות החוזרות ונשנות של צפי הסיום בפרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים. לטענתו, בשנה האחרונה הודיעה רכבת ישראל על ארבע דחיות, כאשר צפי הסיום הנוכחי עומד על שנת 2017. כמו כן, ויסמן מוחה על כך שרוב קטעי המסילה יונחו במנהרות. לטענתו, מדובר בהתחפרות מבזה שנועדה להימנע מסלילת הקו מחוץ לתחומי הקו הירוק. (אתר "News1" - חמישה-עשר במרץ 2009) (אתר "ערוץ 7" - 16 במרץ 2009)
  • 13/3/2009
הפרויקטים העתידיים של רכבת ישראל מעוכבים בשלבי התכנון - פרויקט מסילת הרכבת לכרמיאל נשלח לבחינה מחודשת, וייתכן כי יתוכנן מחדש במתכונת של רכבת קלה; חידוש רכבת העמק נתקל בקשיים תכנוניים בשל קטעי-דרך בעייתיים באזור יגור ובעפולה; ובקו הרכבת המהיר לירושלים הארגונים הירוקים ממשיכים להתנגד לתוואי שתוכנן על ידי רכבת ישראל, ואילו הרכבת מסרבת לקבל את החלופה שהציעה רשות הטבע והגנים. (אתר "News1" - שלושה-עשר במרץ 2009)
  • 12/3/2009
שר התחבורה היוצא שאול מופז קורא לממשלה הבאה - הממשלה ה-32, שתוקם ככל הנראה בראשות בנימין נתניהו - להשקיע תקציבי ענק בפיתוח תשתיות, ובייחוד בהשלמת קו הרכבת המהיר לירושלים, בהקמת קו עיירות הפיתוח ובחידוש רכבת העמק. (אתר "ynet" - שנים-עשר במרץ 2009) (אתר "News1" - שלושה-עשר במרץ 2009)
שאול עוקיש, מזכיר ועד העובדים הצפוני של רכבת ישראל, שפרש לאחרונה מעבודתו בחברה לאחר שנעצר בגין חשד לשחיתות, יוחלף על ידי משה סוליקרו. סוליקרו, בעל ותק של ארבעים שנה בחברת הרכבת, נבחר לתפקיד ברוב קולות, למרות שהוא נחשד באותן עבירות שבהן חשוד עוקיש. (אתר "The Marker"- שנים-עשר במרץ 2009)
כחלק משגרת הביקורות של משרד מבקר המדינה, אנשי המשרד עורכים כמה בדיקות ברכבת ישראל. האחת, בעניין רמת הבטיחות של תפעול הרכבות; השנייה, בעניין הפיקוח של משרד התחבורה על חברת הרכבת; השלישית, בעניין העסקת קרובי משפחה בחברה. (אתר "ynet" - שנים-עשר במרץ 2009)
  • 9/3/2009
הסופר הרצל חקק פרסם ביקורת חיובית על התערוכה המוצגת במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב אודות מסילת הרכבת החיג'אזית. בתערוכה הושם דגש מיוחד על חלקה הארצישראלי של המסילה, הידוע בכינויו רכבת העמק. (אתר "News1" - תשעה במרץ 2009)
רכבת ישראל הודיעה כי צפי סיום העבודות בקו הרכבת המהיר לירושלים נדחה לשנת 2016. (אתר "News1" - תשעה במרץ 2009)
יצחק הראל, מנכ"ל רכבת ישראל, המליץ ליעקב אפרתי, יושב-ראש דירקטוריון החברה, לבטל תוספות שכר לבכירי ההנהלה בסכום של כמיליון ש"ח, בעקבות המשבר הכלכלי הנוכחי. ביטול תוספת היוקר למנהלים בשיעור של כ-3% (בהתאם לעליית המדד) יחסוך כ-480 אלף ש"ח בשנת 2009. יחד עם הקפאת גמול ההצטיינות למנהלים, ייחסכו בסך הכל כמיליון ש"ח בהוצאות השכר של רכבת ישראל, שמסתכמות בכ-420 מיליון ש"ח מדי שנה (כ-40% מהתקציב השוטף). לא נמסרה תגובתם של חברי הנהלת הרכבת, שבוודאי מותחים ביקורת על הקפאת גמול ההצטיינות, וזאת בייחוד בשל ביצועי החברה בשנת 2008 - עלייה בכמות הנוסעים (10.5%), עלייה בהכנסות ממכירת כרטיסי נסיעה (11.4%) והקטנת ההפסד הנקי (מ-120 מיליון ש"ח לכ-30 מיליון ש"ח). (אתר "The Marker" - תשעה במרץ 2009)
  • 8/3/2009
הסתיימה כתיבת התחקיר אודות אירוע הבטיחות שאירע לפני כשבועיים בקו הרכבת למודיעין (רכבת נוסעים לא הצליחה לבלום בתחנת הרכבת פאתי מודיעין בשל הכנה לקויה של המערכת הבלמים וחלפה על פני סימנור אדום). מנכ"ל רכבת ישראל יצחק הראל סיכם כי העובדים שהיו אחראים לתפעול התקין של הרכבת פעלו שלא לפי הנהלים, וכשתוחקרו לא הציגו את כל עובדות המקרה, ועל כן הוא מורה לטפל בהם משמעתית, במטרה להרתיע עובדים אחרים מהתנהגות דומה. כמו כן, עולה מסיכום התחקיר כי תפעול הרכבות ברכבת ישראל אינו עומד ברמה הבטיחותית הנדרשת, וזאת בגלל היעדר פיקוח מספיק של מנהלים בכירים בחברה ושל משרד התחבורה. הראל גם מותח אצבע מאשימה כלפי קיצוצי התקציב בשנים האחרונות, שהובילו לכך שנהגי רכבות עובדים שעות רבות מדי בלילות, ולכך שחסרים בעלי תפקידים בחטיבת התפעול של חברת הרכבת. (אתר "ynet" - שמונה במרץ 2009)
  • 6/3/2009
תושבי פרדס חנה-כרכור התלוננו על הצפה ברחוב המסילה, הסמוך למסילת החוף. מהמועצה המקומית נמסר כי ההצפה נגרמה בשל עבודות לשיפור ההפרדה המפלסית מעל פסי הרכבת שבוצעו על ידי רכבת ישראל. נציגי המועצה נפגשו עם נציגי הרכבת כדי להבטיח שיבוצעו עבודות לניקוז תקין של מי הגשמים. (אתר "מגזין המושבות" - 6 במרץ 2009)
  • 4/3/2009
כלי התקשורת זכו להצצה ראשונה אל רכבות הנוסעים החדשות של רכבת ישראל. הרכבות החדשות מתוצרת חברת "סימנס" קלות לזיהוי - אלו הן הרכבות היחידות הצבועות בכחול שמפעילה רכבת ישראל. (אתר "כלכליסט" - 4 במרץ 2009) ("גלובס" - 4 במרץ 2009) (אתר "News1" - ארבעה במרץ 2009) (אתר "Nrg" - חמישה במרץ 2009) (אתר "The Marker" - חמישה במרץ 2009) (אתר "The Marker TV" - חמישה במרץ 2009)
תנועת הרכבות במסילת החוף שובשה היום בגלל פרה - פרה שעלתה בפתאומיות על פסי הרכבת נדרסה על ידי רכבת נוסעים שנסעה מצפון לדרום. נוסעי הרכבת, שיצאו ללא פגע, נאלצו להמתין לבואה של רכבת חלופית, ובינתיים נגרמו השיבושים בתנועת הרכבות. (אתר "Mako" - ארבעה במרץ 2009)
יושב-ראש דירקטוריון רכבת ישראל יעקב אפרתי מינה את שריאל גון, מקורבו של ראש הממשלה היוצא אהוד אולמרט, לתפקיד עוזרו האישי. בתפקידיהם הקודמים היו אפרתי ראש מינהל מקרקעי ישראל ואהוד אולמרט היה שר התעשייה, המסחר והתעסוקה, והאחראי על מלאכת התיווך ביניהם היה שריאל גון. יעקב אפרתי דחה את הביקורת, ומסר כי בעיניו מדובר במינוי ראוי. (אתר "The Marker" - ארבעה במרץ 2009)
  • 3/3/2009
בשנת 2008 קטרי הדיזל של רכבת ישראל תודלקו בכ-53 מיליון ליטרים של סולר בעלות הנאמדת בכ-250 מיליון ש"ח. הדלק לקטרים מאוכסן במוסכי חברת הרכבת בבאר שבע, באשדוד, בלוד, בחיפה ובדימונה. התיישנות מכלי הדלק הביאה לכך שדלק דולף אל הקרקע או נשפך בעת מילוי הקטרים, דבר הגורם לזיהום ולבזבוז משאבים. כמו כן, אזורי התדלוק אינם עומדים בתקנים למניעת שריפה. לכן, הוחלט בהנהלת הרכבת לחדש את אזורי התדלוק בחיפה ובדימונה בעלות של כ-40 מיליון ש"ח. (אתר "כלכליסט" - 3 במרץ 2009)
  • 2/3/2009
הגשר שנבנה בבנימינה מעל מסילת החוף כדי להוות חלופה למעבר הרכבת במרכז המושבה לא נפתח לתנועה למרות שבנייתו הושלמה לאחרונה. מעבר הרכבת המסוכן, שהיה מוקד לכמה תאונות רכבת, נסגר לפני כשנתיים בצו של שר התחבורה שאול מופז, שהורה להקים את הגשר כחלופה בטיחותית. אולם הגשר, שהוקם בהשקעה של כ-65 מיליון ש"ח, לא נפתח משום שלא נסלל כביש עוקף בנימינה שיתעל את התנועה הסואנת בפאתי המושבה. משרד התחבורה מונע את פתיחתו מחדש של מעבר הרכבת המסוכן, תושבי בנימינה מתנגדים לפתיחת הגשר החדש שינתב את תנועת המכוניות לתוך המושבה וסלילת הכביש העוקף מתעכבת - לכן, לאחר השקעה כספית גדולה, המצב נותר ללא פתרון. (אתר "Mako" - שניים במרץ 2009)
  • 1/3/2009
יותר משלוש שנים לאחר תאונת הרכבת ברבדים נפתח משפטם של שלושת חברי הנהלת רכבת ישראל המואשמים בגרימת האסון - סורין שיוביץ, מנהל אגף התחזוקה, איליה וולקוב, מנהל אגף ההנדסה והראל אבן, מנהל אגף התנועה. הנאשמים הגיעו לפתיחת המשפט בבית משפט השלום בבאר שבע והואשמו בגרימת מוות ברשלנות (שבעה בני אדם נהרגו באסון) ובגרימת חבלה ברשלנות (248 בני אדם נפצעו באסון). (אתר "וואלה" - 1 במרץ 2009)