שיחת משתמש:Gilgamesh/ארכיון 56

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף


אשמח אם תגיב בדף השיחה של הערך לופטוואפה[עריכת קוד מקור]

אשמח אם תגיב בדף השיחה של הערך לופטוואפה שיחה:לופטוואפה בר - שיחה 09:40, 28 במאי 2015 (IDT)

שלום,
אני לא פעיל כרגע בוויקיפדיה העברית. אחזור לפעילות מלאה בעוד חודש לערך. גילגמש שיחה 10:43, 28 במאי 2015 (IDT)


חשבתי שלא תהיה זמין באתר בזמן הקרוב, אלא רק ביולי. אני רואה שאתה זמין כרגע ב -6-15, ועוד בשעה 00:05 נגמרה הבושה לשקר?

עצה ועזרה במציאת מומחים לנושאים בהיסטוריה[עריכת קוד מקור]

שלום לך גלגמש - אני מנחה תלמידי בית ספר בכתיבת עבודות גמר בהיסטוריה. מניסיון של שנים אני לומד כי חיבור מוקדם של התלמיד למומחה בתחום המחקר שלו יכול להועיל ולייעל מאוד את תהליך החקר. המומחה יכול לעזור לתלמיד למצוא מקורות רלוונטיים לנושא ולגבש שאלת מחקר טובה. במהלך החשיפה שלי לעולם הויקיפדיה במסגרת השתלמות מורים, חשבתי שאולי כאן אוכל למצוא מומחים מהסוג שאני מחפש או קישורים למומחים שכאלה. אשמח מאוד לשמוע את עצתך בעניין. תודה מראש, אורי ברזק (מילה שנוגעת) berzak.ori@gmail.com 054-6633919

היי. לאור מה שקרה, כשערך פוליטי כמו נאום הקומץ שרד הצבעה על חודו של קול ובשל עיוות רצון הבוחר (אלדד רצה לשנות את הצבעתו, שהכריעה את העניין, אך לא הספיק במספר דקות, ראה מה הוא כתב שם), אבקשך בנימוס לשקול את שינוי הצבעתך בויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:המצביעים הערבים נעים בכמויות אדירות לקלפי. יהיה זה אבסורד ורגע עצוב לויקיפדיה העברית אם ערך אחד ישאר אך השני ימחק (אשר לטעם אחרים, כמו דוד שי, אפילו בעל חשיבות רבה יותר), בשל מניפולציה ומניעים פוליטים. תודה. Archway - שיחה 11:11, 1 ביוני 2015 (IDT)

אזכירך כי גיוס קולות כזה אסור בוויקיפדיה ואתה עלול להחסם בגינו. בורה בורה - שיחה 11:32, 1 ביוני 2015 (IDT)
בלאו הכי התכוונתי לבדוק את מצב ההצבעה לפני שהיא נסגרת. מבחינתי או ששני הערכים נמחקים או ששניהם נשארים. אם אחד נשאר, גם השני צריך להישאר כי חשיבות האנצ' שקולה בעיני. גילגמש שיחה 15:29, 1 ביוני 2015 (IDT)
גילגמש, החשבונאות הזאת ממש לא מתאימה לך. זה מאד מאכזב שאתה נסחף אחרי ההשתוללות ההיסטרית הזאת. Liad Malone - שיחה 17:59, 3 ביוני 2015 (IDT)
אכן, וההשתוללות גם כוללת איומי סרק של בובת קש (שצריכה להיחסם בעצמה) בחסימת משתמשים. מי ישמע, אפשר לחשוב שהפגיזו את כל המצביעים בספאם מהדהד לאיזה מיזם נידח. תחי מדינת ישראל!(שיחה)אהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 18:06, 3 ביוני 2015 (IDT)
2 ההצבעות האלה היו בעיתיות. ועדיף כבר המצב הנוכחי ששני הירכים נשארו מאשר מצב שערך אחד היה נמחק והשני נשאר. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 18:09, 3 ביוני 2015 (IDT)
הסברתי את עמדתי בהצבעה. אני חושב שצריך למחוק את שני הערכים או להשאיר את שניהם. אי אפשר אחד כן השני לא. היתי מעדיף ששניהם ימחקו, אבל הציבור חשב אחרת ואני מקבל על עצמי את הדין. גילגמש שיחה 19:24, 3 ביוני 2015 (IDT)

לשאלתך בדבר השוקלד, הקשר מקרי בהחלט את השם ורד הגליל נתן יהודה אבני לחווה בעקבות גידול הורדים בה.[עריכת קוד מקור]

הקשר מקרי בהחלט את השם ורד הגליל נתן יהודה אבני לחווה בעקבות גידול הורדים בה בשנות הקמת הראשונות , שנות ה-60

מפעל השוקולד שהוקם 30 שנה מאוחר יותר ,היה אמור להיקרא שוויצריה הקטנה , אך משום שעלית התחכמה והוציאה שוקלד בשם זה בחרו מקימי המפעל לתרגם ולהתאים את שם מפעל האם בשוויץ אלפין רוז לורד הגליל וכך נוצר השם ורד הגליל תעשיות מזון בע"מ , לעומת השם של החברה ורד הגליל בע"מ המטפחת את חוות הנופש והסוסים ורד הגליל. 109.226.21.84 09:56, 4 ביוני 2015 (IDT)

נרשם על ידי יערה אבני גבורי , בתם של יהודה ויונה , מקימי ורד הגליל109.226.21.84 09:56, 4 ביוני 2015 (IDT)

תודה גילגמש שיחה 17:02, 4 ביוני 2015 (IDT)

מה הבעייה שלך?[עריכת קוד מקור]

?

האם בעקבות ניסיוני את/ה תעלה את עניין שינוי שמות הערכים?[עריכת קוד מקור]

תיכף אבדוק אם אולי מישהו נוסף העיר על כך בדפי השיחה של השחר הזהוב והמוזהב, ואשאיר גם עצה בעצמי. לפי המהירות שבה ביטלת את עריכותיי השתמשת במבטל אוטומטי?

הראש - שיחה 23:26, 5 ביוני 2015 (IDT)

המדיניות הוסברה לך, אבל אחזור על זה פעם נוספת. עליך לפתוח דיון ולהציע את שינוי השמות. תוכל לשנות רק אם לא תהיה התנגדות או לחלופין יהיה רוב שיתמוך בהצעתך. לא חשוב לצורך העניין באיזה כלי טכני השתמשתי. גילגמש שיחה 23:30, 5 ביוני 2015 (IDT)

אני רואה שלא ביטלת את כל השינויים וכעת יש ערכים כפולים[עריכת קוד מקור]

כנראה תיקנת שניים מחמישה ערכים:

השחר המוזהב

השחר המוזהב (פירושונים)

השחר הזהוב

...

אוקיי סליחה, תוך כדי כתיבת הודעה זו ראיתי שהעמודים שהוספתי אכן נמחקו.

הראש - שיחה 23:35, 5 ביוני 2015 (IDT)

קונסטנטיוס כלורוס[עריכת קוד מקור]

שלום גלגמש, מקווה שאתה הכתובת הנכונה. הערך קונסטנטיוס כלורוס, הינו קצרמר. מלבד חוסר המידע, רשום שם ניסוח בנוגע לילדיו "בין היתר היו לו עוד שלושה בנים (תלוי לפי איך שסופרים)". אין לי גישה למקורות רלוונטיים (או למקורות המופיעים בויקי האנגלית). האם לך יש גישה למקורות שיכולים לפתור את כמות הילדים /או אי הבהירות בנושא? בכל מקרה, לדעתי צריך לתקן את הניסוח, אולם היסטוריה אינו אחד מהתחומים שאני מרבה לעדכן בויקיפדיה... בברכה אמא של גולן - שיחה 23:52, 5 ביוני 2015 (IDT)

שלום,
יש לי גישה למקורות אלה אבל אני לא יכול להתפנות לטיפול בערך הזה. אני מציע שתשימי תבנית תחזוקה. גילגמש שיחה 07:36, 6 ביוני 2015 (IDT)
תודה רבה. בנוגע למקורות, האם תוכל להפנות אותי לספר / אתר שאתה ממליץ ? בברכה אמא של גולן - שיחה 10:12, 7 ביוני 2015 (IDT)
בערך האנגלי המקביל יש כמה ספרים. אני חושב שהם התחלה טובה. גילגמש שיחה 10:17, 7 ביוני 2015 (IDT)

היי Gilgamesh, היית חסר כאן לאחרונה.
בעניין הרעיון שלך על הרובע היהודי, הכי קל לי להתחיל ביצירת ערכים (בגודל בינוני) שקשורים בנושא ויהיה אפשר להפנות אליהם מהרובע היהודי. יש לך רעיונות?
נ.ב. בעקבות דבריך בהצבעתך על עמונה, רציתי להבס את תשובת לבך שמלבד הכיתוב שנוגע לפינוי, הערך כולל מעל 30 שורות (!) שכוללים 21 מקורות! גם מבחינה מהותית, הערך עוסק ביישוב דה-פקטו שקיים 20 שנה ומונה 50 משפחות!
נ.נ.ב. בעניין הפיסקה "הגדרת ה"מחלוקת" שהדף אמור לפתור", דבריך שם השאירו אותי בתהייה, האם מותר והאם ראוי לכלול ב"הצעה להצבעה" דברים שנמצאים בקונצנזוס ולא התעורר לגביהם ויכוח מעולם?
שבוע טוב --בן נחום - שיחה 01:29, 7 ביוני 2015 (IDT)

שלום רב בן נחום,
תודה על הברכות. לגבי הרובע היהודי - החלק המרכזי ביותר בערך, חסר. מה הוא הרובע היהודי? מה חשיבותו? זאת צריכה להיות השורה הראשונה בערך. הרובע היהודי הוא X. אתה מתחיל לכתוב "הרובע היהודי שוכן ב..." יופי... תגיד קודם מה זה ומה חשיבותו אחר כך תתחיל לכתוב איפה זה נמצא. בעיות נוספות - החלק ההיסטורי בעייתי. שים בבקשה לב - יש תבנית עדכון בערך על איליה קפיטולינה. התגלתה כתובת חשובה מאוד בירושלים וצריך להתייחס אליה בערך הזה. כמו כן, יש סתירה בדבריך. מצד אחד אתה כותב שהצלבנים לא הרשו ליהודים לגור בירושלים, מצד שני אתה כותב שבשנת 1170, בזמן שירושלים הייתה תחת שלטון צלבני היו בה 200 יהודים. צריך לנסח מחדש. עד כמה שאני זוכר, אכן היה איסור, אך הוא לא נאכף באופן אדוק במיוחד ונראה לי שלסוחרים עשירים כן הרשו לגור בירושלים. צריך לבדוק מה הלך שם בדיוק. אם אין לך ספרות על התקופה הצלבנית אני יכול להסתכל אצלי, אני חושב שזה כתוב אצל פראוור או שאצלם לך את העמודים ואשלח לך. כמו כן, נסה להרחיב מעט על כל האתרים החשובים כדי לספק מידע מקיף יותר. הפרק הזה צריך לגדול בערך פי 2. זה מה שצריך לעשות גם בפרק "אתרי דת". אחרי ההרחבה נראה מה בדיוק חסר.
לגבי עמונה - הסיבה העיקרית שבגללה זוכרים את היישוב והסיבה לכינון הערך היא הפינוי. אם לא היה הפינוי האלים, לא היה נולד הערך ואף אחד בתקשורת לא היה חוזר על שמה של עמונה וזה היה עוד מאחז אלמוני. הפרדת התוכן תפגע בצורה משמעותית בערך על עמונה כי זה עוקר את החלק החשוב ביותר מתוך הערך. בלאו הכי מדובר בערך על דבר קטן. כולה מאחז קטן. לא קרה שם שום דבר משמעותי חוץ מהפינוי ואת הדבר הזה אתה לוקח משם. מה יישאר? כמו כן, למה להריץ את הקורא בין שני ערכים? יש קשר כל כך אמיץ בין הפינוי למאחז אז למה לשגע את הקורא. אני חושב שזאת טעות עריכה.
בנוסף, אני מציע לך להתקדם אם פיצול הערך "מאחזים" ההצעה של ערן לעשות את זה בהצבעת מחלוקת טובה לך פי כמה כי לא צריך רוב של 60%, למה להתנגד לזה? חוץ מזה, זאת הצבעת פיצול רגילה, למה להסתבך עם פרלמט? לך תאסוף עכשיו חתימות, תגיש הצעות מסודרות, תעבוד בארגז חול... בשביל מה? אם יש דרך פשוטה יותר וקלה יותר, למה לא ללכת בה, במיוחד שהיא מטיבה עמך בגלל הרוב הקטן יותר שאתה צריך? גילגמש שיחה 06:08, 7 ביוני 2015 (IDT)
בהצבעת פרלמנט לא יהיה צורך ברוב של 60%. לא היו קווים מנחים בנושא בעבר ואת כל הקווים המנחים הקיימים שלנו קיבלנו בהצבעה ברוב רגיל. יורי - שיחה ⊙ פעם חסום - תמיד חסום ⊙ 06:50, 7 ביוני 2015 (IDT)
מדיניות חדשה מקבלים תמיד ברוב רגיל. כאן זה כבר שינוי. התקבע המנהג שהצבעות בפרלמנט דורשות רוב של 60%. בשביל מה ללכת לפינה זו, כשמדובר בדיון פיצול רגיל. סתם ויכוח על אחוזים? יש כבר דף הצבעה, יש הכל. אפשר לרוץ עם זה... בשביל מה עכשיו ויכוח פורלמיסטי... ככה אני רואה את זה. גילגמש שיחה 07:38, 7 ביוני 2015 (IDT)
דבריך על כך שיש מנהג שכל ההצבעות בפרלמנט דורשות רוב רגיל אינם נכונים. רק הצבעות המבקשות לשנות מדיניות קיימת דורשות זאת. רוב ההצבעות בפרלמנט שהתקיימו בהיסטוריה הקצרה של ויקיפדיה לא דרשו רוב מיוחס כולל הצבעות שהיו בתקופה האחרונה.
כפי שאמרתי בדף הצבעת המחלוקת, הנושא הזה מתאים יותר להכרעה בפרלמנט ובמזנון הצעתי מתווה ברור ומסודר להצבעה. תשווה בין זה לבין מה שהולך עכשיו בהצבעת המחלוקת ותגיד לי שאתה עדיין חושב שהצבעת המחלוקת עדיפה. יורי - שיחה ⊙ פעם חסום - תמיד חסום ⊙ 08:59, 7 ביוני 2015 (IDT)
אני לא רוצה לנהל ויכוח על הנושא, בלאו הכי אני לא יוזם ההצבעה. את דעתי לגבי המאחזים כתבתי כבר ואתמוך בפיצול הערך אם יהיו קריטריונים טובים. גם את דעתי על ההצבעה כתבתי. מעבר לזה אני לא רוצה להוסיף דבר. גילגמש שיחה 09:10, 7 ביוני 2015 (IDT)

כמה זמן נהוג לחכות מהרגע שהצעתי לשנות שם של ערך עד שאפשא לבצע זאת, במידה ואין תגובות?[עריכת קוד מקור]

במקרה שאף אחד לא מחווה את דעתו, לא תומך ולא מתנגד.

כמה זמן נהוג לחכות לפני שאני מחליף את שמו של הערך?

תודה!!--אנדרסן - שיחה 17:33, 7 ביוני 2015 (IDT)

כמה ימים או שבוע לכל היותר. גילגמש שיחה 17:50, 7 ביוני 2015 (IDT)
אוקי, אני אמתין. תודה!--אנדרסן - שיחה 18:44, 7 ביוני 2015 (IDT)
בבקשה אנדרסן. תבנית שינוי שם שמת? גילגמש שיחה 18:52, 7 ביוני 2015 (IDT)
שלום, וגם רצוי מאוד הודעה בלוח המודעות. חזרתישיחה 19:01, 7 ביוני 2015 (IDT)

העלאת ערך.[עריכת קוד מקור]

שלום, שמי נדב אני סטודנט לתקשורת שנה א במכללת ספיר ועליי להעלות ערך. רציתי לשאול אם אני יכול להעלות ערך על תערוכה שהייתה במכללת ספיר "כוחה של

שלום נדב,
אני לא מכיר את התערוכה הזאת, אז לא אוכל לסייע לך בעניין זה. גילגמש שיחה 11:03, 8 ביוני 2015 (IDT)

נתבקשת לתת שוב חוות דעתך[עריכת קוד מקור]

שלום. אנא, בוא לחוות דעתך פעם נוספת [[[שיחה:תומר פרסיקו|כאן]]]. בתודה, רפאל גורי Rafael Guri - שיחה 07:18, 9 ביוני 2015 (IDT)

תודה על הפניית תשומת לבי. גילגמש שיחה 07:34, 9 ביוני 2015 (IDT)
שלום. תשובתך מסוייגת משהו. הדיון הוא על החזרת הקישור בערבית. אנא חזור וקרא את הערתך הקודמת לזו של היום. בכבוד, בתודה, רפאל גורי Rafael Guri - שיחה 07:37, 9 ביוני 2015 (IDT)
למה מסויגת? כתבתי שאני תומך בהוספת הקישור וכשיתפרסם המאמר בעברית אני תומך בהחלפת הקישור למאמר בשפה זרה למאמר בעברית. גילגמש שיחה 07:37, 9 ביוני 2015 (IDT)

מעבר להצבעת המלצה[עריכת קוד מקור]

ערב טוב גילגמש. מתי להערכתך הערך עקרה (שיר) עתיד להעלות להצבעת המלצה? (הדיון שם תם לפני שבוע וחצי.) אביעדוסשיחה 19:34, 9 ביוני 2015 (IDT)

שלום אביעד,
הכי טוב שתשאל את ערן. הוא האחראי הרשמי. אני רק מלקט ערכים (יש לי רשימה מסודרת שאני עובד איתה) גילגמש שיחה 19:35, 9 ביוני 2015 (IDT)
אה.. בסדר גמור, תודה. אביעדוסשיחה 20:00, 9 ביוני 2015 (IDT)

היי, כתבתי את הערך וכרגע הוא מופיע לי במצב טיוטה, איך אני הופך אותו לערך רגיל. תודה וערב טוב.[עריכת קוד מקור]

היי, כתבתי את הערך וכרגע הוא מופיע לי במצב טיוטה, איך אני הופך אותו לערך רגיל. תודה וערב טוב.

היי Gilgamesh

סליחה על השאלות הרבות, אני פשוט חדש פה.

כתבתי ערך על שמעון (סיימון) תמיר ואני מאוד אשמח אם הוא יאושר. מה עליי לעשות או אל מי עלי לפנות על מנת שהערך יאושר.

תודה וערב טוב.

מצ"ב קישור לערך https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%98%D7%99%D7%95%D7%98%D7%94:%D7%A9%D7%9E%D7%A2%D7%95%D7%9F_(%D7%A1%D7%99%D7%99%D7%9E%D7%95%D7%9F)_%D7%AA%D7%9E%D7%99%D7%A8

שלום,
תשאל את LOSTAM מה הוא חושב. גילגמש שיחה 22:26, 10 ביוני 2015 (IDT)

סגן זה קצין בצבא? --Thip - שיחה 15:01, 11 ביוני 2015 (IDT)

כן. 15:03, 11 ביוני 2015 (IDT)

קרא בבקשה, אם אפשר, עכשיו. אלדדשיחה 00:54, 12 ביוני 2015 (IDT)

איך משתמשים בתבנית מפה בקורדינטות?[עריכת קוד מקור]

יש לי קורדינטות, יש לי מפה,

איך אני מחבר ביניהם? :) תודה!--אנדרסן - שיחה 14:28, 14 ביוני 2015 (IDT)

אין לי מושג. בורה בורה יודע. גילגמש שיחה 14:29, 14 ביוני 2015 (IDT)
אני עכשיו מתנתק אבל תנסה בשיחת משתמש:קרלוס הגדול. תסביר קצת יותר מה אתה רוצה לעשות. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 18:03, 14 ביוני 2015 (IDT)
זה בסדר, יונה ב. כבר סידר את זה. תודה בכל מקרה.--אנדרסן - שיחה 21:17, 14 ביוני 2015 (IDT)
אם לא מתייגים אותי, אני לא מגיע... בורה בורה - שיחה 22:50, 15 ביוני 2015 (IDT)

אולי תוכל לעזור לי איך מוסיפים קישור לערך? ביקשת להוסיף מקור ואני מתקשה קצת בהכנסת הקישור

עזרה:הערות שוליים. גילגמש שיחה 22:28, 15 ביוני 2015 (IDT)

היי, הוספתי את המקור שביקשת. אשמח מאד אם תוכל לאשר את הערך בבקשה. תודה רבה מראש.

נמתין לתגובות נוספות בדף שיחת הערך. דיון חשיבות נמשך שבוע. גילגמש שיחה 22:39, 15 ביוני 2015 (IDT)

הוספתי מקורות רבים לערך. אשמח אם תוכל לתת משוב חיובי על חשיבות הערך בדף השיחה. אני חושב שכעת הערך הרבה יותר מובנה, מבוסס וחשוב, עם הפניות ומקורות. תודה רבה לך!

נראה בהמשך מה יהיה עם הערך הזה. בינתיים נמתין לתגובות של אנשים אחרים. אסתכל מאוחר יותר. גילגמש שיחה 23:04, 15 ביוני 2015 (IDT)

קומי קומי[עריכת קוד מקור]

שלום לך, סליחה שאני כותב לך את זה דווקא השנה אבל השנה שמתי לב שלפני 10 שנים הצבעת בעד מחיקת הערך על התוכנית "קומי קומי", מדוע מחקתם דף זה? מה רע בו? זאת הייתה תוכנית מפורסמת ואהובה שהרבה אהבו אותו וראו אותה, אז למה למחוק את הערך שלה? מה זה מפריע? • גל - שיחה 08:05, 16 ביוני 2015 (IDT)

שלום גילגמש, אני מעוניין להחזיר את הערך על התוכנית "קומי קומי" מכיוון שאני אחזור על זה שוב: מדוע מחקתם דף זה? מה רע בו? זאת הייתה תוכנית מפורסמת ואהובה שהרבה אהבו אותה וראו אותה כמוני למשל, אז למה למחוק את הערך שלה? מה זה מפריע? • גל - שיחה 13:20, 21 ביוני 2015 (IDT)

סליחה על השחזור[עריכת קוד מקור]

זה מה שקורה כשעובדים על המחשב מהספה, למחשב יש חיים משל עצמו.. אבנר - שיחה 15:34, 17 ביוני 2015 (IDT)

קורה :) גילגמש שיחה 15:35, 17 ביוני 2015 (IDT)

תבנית: לטיפול דחוף[עריכת קוד מקור]

לא הבנתי מה זה "מיותר", התבנית עצמה חשובה מאוד, ולא ראיתי הגבלה בדף הזה על הוספת תבניות במקום ערכים. תסביר את כוונתך.העורך היהודישיחה • ל' בסיוון ה'תשע"ה • ה' הוא הא-להים

לא שמים שם תבניות ובלאו הכי אין בה משהו דחוף שדורש את יצירתה דווקא עכשיו ולא בעוד חודשיים. ובכלל תבנית צריכה לעבור באולם דיונים וזה. תעשה טיוטה ותעלה לאולם הדיונים ואחר כך נראה. גילגמש שיחה 19:20, 17 ביוני 2015 (IDT)
לגבי הדחיפות אתה יכול לומר זאת על כל ערך שנמצא שם, ואני לא יודע איך עושים עץ. אני יכול לעזור בנתונים.העורך היהודישיחה • ל' בסיוון ה'תשע"ה • ה' הוא הא-להים
יש ערכים שיש בהם צורך דוחק יותר כי הם בכותרות והציבור מחפש אותם. בכל אופן, הדבר הזה לא משמש ליצירת תבניות. זה גם לא יעזור כי אף אחד לא יעשה את זה. עליך לנסות לפנות למישהו ולהציע לו את זה. גילגמש שיחה 19:23, 17 ביוני 2015 (IDT)

לגבי בית הספר שנתקע[עריכת קוד מקור]

הבעתי שם את דעתי – שיש תחילה להרחיב את הפרק הראשון על בסיס המקורות הרלוונטיים... הצעתי לדוד לעשות זאת, אבל הוא לא הרים את הכפפה. אביעדוסשיחה 23:22, 17 ביוני 2015 (IDT)

הערך קורפורטיזם[עריכת קוד מקור]

בטוח שישנה סיבה טובה מדוע מחקת את עריכתי בערך קורפורטיזם, רק שהסיבה אינה נהירה לי. אשמח אם תרחיב בנושא זה. תודה 62.90.122.231 01:01, 18 ביוני 2015 (IDT)

בדוק מה כתבת ואולי זה יתן לך את הרמז. גילגמש שיחה 05:40, 18 ביוני 2015 (IDT)

ז"ל / עריכה[עריכת קוד מקור]

שלום, מדוע מחקת את הז"ל? לא נהוג לכתוב כך על נפטרים/נהרגים? בדף עמנואל מורנו בהערכה רבה על תרומותיך Lirushkli - שיחה 10:17, 18 ביוני 2015 (IDT)

לא נהוג בוויקיפדיה להוסיף ז"ל לאישים שמתו. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 10:31, 18 ביוני 2015 (IDT)

תודה!! Lirushkli - שיחה 10:35, 18 ביוני 2015 (IDT)

כוכב איכותי![עריכת קוד מקור]

כוכב איכותי
תודה בשם קהילת דוברי העברית! Lirushkli - שיחה 10:31, 18 ביוני 2015 (IDT)

תודה גילגמש שיחה 13:49, 18 ביוני 2015 (IDT)

בקשות ממפעילים[עריכת קוד מקור]

זאת לא עריכה. זאת השוואה בין שני הערכים לפני שעשיתי משהו. יש שם הבדל רק בשניים שלושה מילים סך הכל. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:08, 18 ביוני 2015 (IDT)

אני זוכר שהורדתי קצת קוד ויקי וזהו זה. לא ביצעתי עריכה משמעותית כך שאין כל כך מה לבדוק. אסתכל אחר כך על הערך ואבדוק מה צריך לעשות שם. גילגמש שיחה 15:10, 18 ביוני 2015 (IDT)

אני עדין חושב שיותר נכון להביע את הטיעון בגוף השיחה מאשר למחוק בברוטליות את הכתוב, הרי לשם זה נועד דף השיחה, מי שכתב את הפסקה האמין כנראה שהטיעון צריך להיות משולב בערך אבל הוא לא שינה את הערך על דעת עצמו הוא רצה לפתוח דיון רציני ששם אנחנו הינו פורסים את הטיעונים נגד. גם אני לא תומך בהצעת השינוי שלו, זו אומנם תפיסה פילוספית של הרבה אנשים חוץ ממנו אך עדין אני לא מאמין שיש איך לשלב זאת בערך אך אני מאמין שאנחנו צריכים לנצל את דף השיחה לדיון. הכי קל לצנזר עורכים לא רשומים אבל גם להם יש זכות באנציקלופדיה בדיוק כמונו--א.פ עריכות 18:49, 18 ביוני 2015 (IDT)

לא הייתה שם הצעה לשנות את הערך, אלא נאום קצר. ראה לעניין זה: ויקיפדיה:מה ויקיפדיה איננה. גילגמש שיחה 18:55, 18 ביוני 2015 (IDT)
הספיק לי לקרוא את "הדת האתאיסטית" כדי לדעת שמדובר בעריכת טרול פרובוקטור. לא כל הגיגיו של גולש מזדמן ראויים להופיע בדף השיחה. ‏Archway‏ • שיחה 18:58, 18 ביוני 2015 (IDT)
אני לא מתכחש לך שזו בברור הבאת עמדה לא אוביקטיבית של בריאתן אנונימי, עמדה אגב שקראתי בהרבה פורמים אחרים בנושא דת וחוסר דת ואני יכול להביא קישורים, אך בויקידיה נהוג להציג גם שדעות ועמדות בתבניות כמו פסקה הקרויה"ביקורת",שוב,אני גם לא חושב שיש איך לשלב את העמדה הזו בערך אך מנגד אני מאמין שיש לטעון כך בפסקה שנפתחה בדף השיחה ולא למחוק, זאת צנזורה מיותרת, לא התבצעה השחתה,זה נוח למחוק עורך ולטעון שזה טרול (למרות שהבאת עמדה בדף השיחה אינה באמת טרולינג) אבל אם על הפסקה היה חתום משתמש כמו Slav4 לא הייתם מוחקים, הייתם פותחים דיון. אתם מעונינים למחוק תמחקו אבל זו פגיעה במהותו של דף השיחה--א.פ עריכות 19:17, 18 ביוני 2015 (IDT)
משתמש ותיק לא היה כותב דבר כזה כי הוא מודע לכללים. לפי הכללים שלנו, אין להשתמש בדף שיחה כאילו היה פורום או במת נאומים. קרא בבקשה את דף המדיניות שאליו הפנתי אותך. גילגמש שיחה 19:21, 18 ביוני 2015 (IDT)
אבל למה לא פשוט לרשום זאת בערך? כשאני ניקיתי את דף השיחה שלי נאמר לי שאין למחוק חומרים מדף שיחה אלא אם הם כוללים הקנטות או קללות, פרט לכך בפועל דפי השיחה באמת מהווים לפעמים פורום על נושא הערך בין משתמשי ותיקי, כנראה מתוך אמונה שהדיון יתרום לערך באיזה שהיא צורה (במידה והטיעונים עולים גם מחוץ לויקיפדיה),כל לדוגמא את חלקים בשיחה על הערך "ההימור של פסקל", אני מציע לשחזר את דברי העורך ולרשום בתגובה "ויקיפדיה אינה במת נאומים או אוסף פורמים- אין לנו איך לשלב את הטיעון שלך בגוף הערך" וזהו, אם האורח או משהו חיצוני מאמין שיש לשלב את הטיעון בערך שיביע את טיעוניו --א.פ עריכות 19:36, 18 ביוני 2015 (IDT)
כי בדף השיחה שלך יש פניות אישיות אליך. מקומן בארכיון. אין למחוק אותן. כמובן שאם נעשה שימוש פסול בדף השיחה שלך אז יש למחוק את התוכן. אנחנו לא מאפשרים להחזיק חומר שלא קשור לוויקיפדיה באף מרחב. ראה לעניין זה את דף המדיניות שכבר קישרתי וגם את ויקיפדיה:דף משתמש. גילגמש שיחה 19:38, 18 ביוני 2015 (IDT)
ואני מבקש להוסיף לדברי גילגמש את העובדה, שדברי האלמוני היו חסרי שחר, הוא לא הבדיל בין דת ובין אמונה, לא היו לו מושגי יסוד בתחום וכבר רצה לתת הגדרות על בסיס המחקר המקורי שלו, מחקר מקורי של נבער מדעת בתחום. בברכה. ליש - שיחה 19:58, 18 ביוני 2015 (IDT)

אבל כתוב שזה בירושלים, לא בעפולה. בדקתי גם בגוגל. מה לא בסדר? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:59, 18 ביוני 2015 (IDT)

אני חושב שזאת עריכה של מיכל. אבדוק איתה. גילגמש שיחה 20:00, 18 ביוני 2015 (IDT)
מי שערך את זה ביצע היום שתי השחתות. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:01, 18 ביוני 2015 (IDT)
טוב, שחזר את זה. גילגמש שיחה 20:01, 18 ביוני 2015 (IDT)

אין איזה בית על תבניות...? לוקח לי זמן לכתוב ולשנות את תבנית:קבוצת ספורט שיתאימו לכל פיפס שמישהו רוצה כמו ערך מומלץ! בורה בורה - שיחה 23:29, 18 ביוני 2015 (IDT)

יש בתי משנה. אני לא חושב שאפשר להשתתף עם תבנית :) אבל תבדוק בתחרויות קודמות. אני לא זוכר בעל פה. גילגמש שיחה 23:30, 18 ביוני 2015 (IDT)
רק צחקתי. יש לי כל כך הרבה עבודה גם בלי תחרויות. בורה בורה - שיחה 23:33, 18 ביוני 2015 (IDT)

תאגידי מים[עריכת קוד מקור]

גיל שלום

אני סטודנט וקיבלתי מטלה ליצור/לערוך את הדף תאגידי המים בישראל.

אני לא מפרסם אותם ולא הבנתי מדוע כתבת שמדובר על תוכן פרסומי?

אודה לעזרתך והכוונתך מה לעשות

כפיר שם משתמש kfir-my

שלום,
ראשית, שמי אינו גיל. שנית, התוכן שכתבת היא לא נייטרלי ושיבח את פעולתם של תאגידי המים. הכתיבה בוויקיפדיה צריכה להיעשות על פי הנהלים שנקבעו באתר. אחד מהם הוא עקרון הנייטרליות. פרטים בויקיפדיה:נייטרליות. גילגמש שיחה 11:12, 19 ביוני 2015 (IDT)

מצפה איתן לבב[עריכת קוד מקור]

שלום לך גלגמש, האם תוכל בבקשה לקרוא את הטיוטא של הערך הזה ולתת לי הערות? https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%A9%D7%AA%D7%9E%D7%A9:%D7%90%D7%99%D7%93%D7%95%D7%91_%D7%AA%D7%95%D7%A8%D7%9F/%D7%9E%D7%A6%D7%A4%D7%94_%D7%90%D7%99%D7%AA%D7%9F_%D7%9C%D7%91%D7%91

אני רוצה להוסיף עוד 2-3 תמונות. כמו כן אשמח לדעת אם פניתי בדרך הנכונה למטרה זו, כלומר... מה הדרך הנכונה לבקש הערות בזמן כתיבת טיוטא? תודה רבה. אידוב תורן - שיחה 12:01, 19 ביוני 2015 (IDT)

שלום אידוב תורן,
אין לי הערות מהותיות. נראה שזה בסדר פחות או יותר, אני מניח שאם יהיה משהו, אז אחרים יערכו את זה. יתכן שכדאי לשקול את שילוב האתר בערך על הקיבוץ, אבל זה כבר דיון אחר. לא היתי מוסיף את מסלול הצבאי של מר לבב, אבל זה שיקולי עריכה שנובעים מטעם אישי - אני לא אוהב רשימות, יש כאלה שכן, אז זה לא משהו שצריך לחייב אותך.
לגבי השאלה השנייה - כדאי להשתמש בויקיפדיה:לוח מודעות או לפנות למישהו, כמו שעשית כרגע. גילגמש שיחה 12:05, 19 ביוני 2015 (IDT)
אידוב, אני רוצה להזכיר לך את הדיונים שהיו בזמנו על גבעת הרב"טים. בטיוטה שכתבת יש כרגע בדיוק 3 שורות על המצפה, כשכל השאר הוא בעצם דף הנצחה. אני לא חושב שזה יכול לעבור כך. אנא התמקד באתר עצמו. המצפה לא יכול להוות תירוץ לדף הנצחה לחייל. זה לא הוגן, כל משפחה שכולה היתה רוצה דף כזה, גם אם אין באפשרותה (הכספית או הקשרית) להקים מצפה. Liad Malone - שיחה 12:19, 19 ביוני 2015 (IDT)
זאת הערה נכונה. גילגמש שיחה 12:23, 19 ביוני 2015 (IDT)
תודה Liad Malone ו- גילגמש. מה אם כן יהיה תוכן ראוי בעינכם? אני יכול להוריד את הפרק "איתן לבב" או את הפרק "מסלול הלחימה של איתן". אולם נראה לי חסר טעם להוריד את הכל ולהשאיר את הפרק "האתר" בלבד. זאת מאחר והערך נועד לספר על אתר שהוקם לזכרו של חייל שנפל. נראה לי שכמינימיום ראוי לתת מושג כלשהוא על מסלול הלחימה שלו. אשמח לעצתכם. אידוב תורן - שיחה 13:16, 19 ביוני 2015 (IDT)
תתחיל בלהרחיב על האתר עצמו. אחר כך נראה מה מצב המינון החדש. Liad Malone - שיחה 13:19, 19 ביוני 2015 (IDT)
צריך ליישם את המתווה שהתקבל במקרה של גבעת הרבטים. גילגמש שיחה 13:20, 19 ביוני 2015 (IDT)
עדכנתי את הערך בדיוק על פי המתווה של גבעת הרב"טים. בכוונתי להוסיף תמונה של הגלעד וכן תמונה של המצפה עצמו ואו של הנוף הנשקף ממנו. האם אפשר/מקובל לשים תמונה של איתן? תודה. אידוב תורן - שיחה 14:26, 19 ביוני 2015 (IDT)
אני חושב זה יהיה מוגזם. הערך לא צריך להיות על מר לבב. אפשר להזכיר אותו אבל לא מעבר. הערך לא יכול לשמש במה להנצחתו. גילגמש שיחה 14:27, 19 ביוני 2015 (IDT)
בסדר תודה, זה מובן ומקובל. האם אם כן הערך כפי שהוא עכשיו נראה טוב? אני חושב שזה עומד במתווה של גבעת הרב"טים. אידוב תורן - שיחה 14:30, 19 ביוני 2015 (IDT)
נראה לי שכן, אבל קח בחשבון שאין לי סמכות של עורך על או משהו כזה. יתכן שיהיו ויקיפדים אחרים שיחשבו אחרת. גילגמש שיחה 14:47, 19 ביוני 2015 (IDT)
אם תעלה קודם את התמונות של האתר, הערך עשוי להיראות פחות כדף הנצחה בעת העברתו למרחב הערכים. Liad Malone - שיחה 14:51, 19 ביוני 2015 (IDT)
בסדר, תודה רבה על העצה, בהחלט אעשה זאת. התוכל בבקשה לעזור לי במשהו? אני לא זוכר מה כתובת המייל שאליה יש לשלוח תמונות לצורך העלאה לוויקישיתוף... מה הכתובת? כיצד מאתרים אותה? אני זוכר שיש הנחיות באיזשהוא מקום. תודה. אידוב תורן - שיחה 15:58, 19 ביוני 2015 (IDT)
ויקיפדיה:OTRS גילגמש שיחה 16:02, 19 ביוני 2015 (IDT)
אבל את ההעלאה עצמה עושים לפני כן, דרך התפריט בצד ימין, תחת "כלים": "העלאת קובץ לויקישיתוף". Liad Malone - שיחה 16:08, 19 ביוני 2015 (IDT)

אם המזנון הוא א מקום לניהול דיון על מדיניות אז מה כן? בהגדרתו המזנון הוא כל מה שלא דלפק ייעוץ: שאלות בנוגע לכללים והוראות עריכה בוויקיפדיה ייעוץ לשוני: שאלות תרגום, תעתיק ודקדוק הכה את המומחה: שאלות תוכן וחיפוש מידע הנוגעות לערכים בוויקיפדיה סדנה לגרפיקה: שאלות ובקשות בענייני תמונות זכויות יוצרים: שאלות בנושא זכויות יוצרים כיכר העיר: שאלות אחרות שאינן קשורות ישירות לוויקיפדיה לוח מודעות: הפניית הוויקיפדים לדיונים בדפי שיחה פרלמנט: המקום לקיום הצבעות מדיניות לאחר דיון מקדים במזנון בקשות ממפעילים :מחיקת דפים, עריכת דפים מוגנים, ובקשת הרשאות פיתוח תשתית בקשות לשינויים בתשתית ויקיפדיה, עיצוב. מועדוני ויקיפדיה: דיון בנושאים להם קיים מועדון מיוחד (אם המועדון לא מספיק פעיל, ניתן להשאיר הודעה קצרה כאן ו/או בלוח המודעות) דיון מדיניות לא משויך לאף אחד מאלו --א.פ עריכות 13:26, 19 ביוני 2015 (IDT)

אתה יזמת דיון על ערך ספציפי. את דבריך עליך לכתוב בדף שיחת הערך. באפשרותך לפנות בלוח המודעות ולהגביר את החשיפה לדיון שלך. אי אפשר שכל דיון פרטני יהפוך לדיון מדיניות. גילגמש שיחה 13:27, 19 ביוני 2015 (IDT)
לא יזמתי דיון על ערך ספציפי, דיברתי על מדיניות ויקיפדיה בנוגע לקטגוריות של ארגוני טרור, הרשה לי לתת ביקורת, אתה קיצוני מידי עם הצנזורה, ניסתי לפתוח דיון על בעית אוביקטיביות קימת בויקיפדיה העברית--א.פ עריכות 20:16, 19 ביוני 2015 (IDT)
זה בפירוש לא מה שעשית. ניסית לפתח דיון כללי ולצאת ממנו לערך ספציפי. דבר כזה יש לעשות בדף שיחת הערך. גילגמש שיחה 23:25, 19 ביוני 2015 (IDT)
אני באמת לא מבין על סמך מה הקביעה הזאת, אני ויתרתי על להכניס את האצ"ל לקטגוריה של ארגון טרור כי זה לא יעבור הצבעה, ניסיתי לפתוח דיון על מדיניות בויקיפדיה נמושא העוסקת בקטגוריות על ארגוני טרור, הזכרתי בדרך אגב גם את הערך על פת"ח אבל זה לא היה הנושא, אני מבקש שתשחזר את הפסקה --א.פ עריכות 10:43, 20 ביוני 2015 (IDT)
אני לא יודע מה אתה לא מבין. דיון על ערך ספציפי - בדף שיחת הערך. מדיניות על אכלוס קטגוריה - בדף שיחת הקטגוריה. מדיניות כללית שנוגעת לכל ויקיפדיה (ולא לערך שאתה מנסה להכניס לקטגוריה או קטגוריה שאתה לא אוהב או קטגוריה שאתה חושב שלא מאוכלסת נכון או כל דבר מסוג זה). אני מקווה שעכשיו ברור לך. אם תיזום דיון בדף שיחת הקט' שעניינו הכנסת הערך שאתה רוצה לקט' גם זה ישוחזר. דיון על ערך ספציפי (ולא על כל הערכים שיש בקטגוריה) יש לעשות רק בדף שיחת הערך ולא לנסות לדחוף את הדיון שלך בדלת האחורית למקום הלא נכון. גילגמש שיחה 10:48, 20 ביוני 2015 (IDT)

זה לא דיון על קטגוריה ספיציפית יש הרבה קטגוריות על ארגוני טרור--א.פ עריכות 10:57, 20 ביוני 2015 (IDT)

תאגידי המים בישראל[עריכת קוד מקור]

שלום

שים לב שבגרסא האחרונה, הורדתי כל אזכור הקשור לתרומתם של תאגידי המים.

אם עדין ישנו חלק לא נייטרלי בעיניך, אודה לך אם תפנה אותי למשפט הספציפי.

שבת שלום

ראיתי מה עשית. זה לא מקובל לחלוטין. אל תוסיף תוכן לא נייטרלי לערכים. עליך לערוך בהתאם למדיניות שלנו. אף לא מילה אחת של עידוד, תמיכה או שבח. אם תמשיך לחזור על עריכות פסולות אתה תחסם מעריכה באתר. גילגמש שיחה 15:21, 19 ביוני 2015 (IDT)

נא להתייעץ לפני צנזורים[עריכת קוד מקור]

יש תבנית מיוחדת שנקראת נזכור. מדוע לא להשתמש בה בערך תיאטרון אל-מידאן במקום לרמות את הגולשים לחשוב שהפניות חיצונית הן למעשה פנימיות? -109.67.202.202 16:32, 19 ביוני 2015 (IDT)

ככה מקובל. אתה רוצה תעלה את הצעתך בויקיפדיה:מזנון. גילגמש שיחה

זה נראה לך ערך לגיטימי? Liad Malone - שיחה 02:04, 20 ביוני 2015 (IDT)

על פניו - לא. גילגמש שיחה 05:48, 20 ביוני 2015 (IDT)
במה זה שונה מערכים אחרים על תוכניות רדיו? ‏Archway‏ • שיחה 05:57, 20 ביוני 2015 (IDT)
אני לא יכול לענות על שאלה כזאת. תלוי איזה תכנית. זה שיש ערך על תכנית מסוימת לא אומר שכל התכניות מתאימות. כמו שלא כל צייר מקבל ערך (גם אני מקשקש במחברת מדי פעם זה לא הופך אותי לצייר) כך גם לא כל תכנית. זאת תכנית צעירה יחסית ולא כל כך נראה לי שזה מתאים, אבל נקיים דיון קהילתי, כמקובל ונראה מה יצא מזה. גילגמש שיחה 06:57, 20 ביוני 2015 (IDT)
נכון שלא כל תוכנית ראויה לערך, אבל לפי גוגל היא די פופולרית ומוכרת. אני מכיר את התוכנית היטב כבר שנים. ‏Archway‏ • שיחה 07:05, 20 ביוני 2015 (IDT)
אין טעם לנהל דיון חשיבות בדף השיחה שלי. נשאלתי לגבי דעתי ועניתי. ננהל דיון חשיבות לאחר שהוא יסיים את העריכה ונבדוק את התוצאה. יתכן שזה יהיה יותר טוב ממה שזה עכשיו. גילגמש שיחה 07:08, 20 ביוני 2015 (IDT)

אוריאל יקותיאל[עריכת קוד מקור]

שלום גילגמש.
ראיתי רק עכשיו את הדיון בשיחה:אוריאל יקותיאל. אין מדובר ב"סתם סלב". ראה את ההסבר שלי שם, כולל הקישורים שנתתי. בברכה, דני. Danny-wשיחה 15:05, 20 ביוני 2015 (IDT)

שלום,
כתבתי כבר שהשתכנעתי. גילגמש שיחה 15:06, 20 ביוני 2015 (IDT)

אני מעוניין לערוך את הערך רמת אביב בחלק של רמת אביב א - כתושב השכונה וכחלק מלימודי באוניברסיטת תל אביב, ובכך להעלות את ערכו של הערך בויקיפדי...[עריכת קוד מקור]

אשמח להנחיות על מנת שלא אעבור כאן על אף חוק. תודה אייל

קרא בבקשה את מדריכי הכתיבה שלנו. גילגמש שיחה 18:00, 20 ביוני 2015 (IDT)

קראתי ואני לא מבין על איזה עקרון עברתי, חוץ מאולי זה שהערך לא כל כך מעניין ויש לו סיכוי להימחק. זה נכון? או שהפרתי חוק נוסף? תודה אייל

ניסית להוסיף תוכן לא רלוונטי ולא אנצ'. ויקיפדיה אינה מדריך. גילגמש שיחה 18:14, 20 ביוני 2015 (IDT)

אתה לא עונה לי על השאלה ששאלתי אותך על הערך "קומי קומי" שהצבעת בעד מחיקתו לפני 10 שנים? גל שיחה 10:56, 21 ביוני 2015 (IDT)

ערכית הערך חטא גן העדן.[עריכת קוד מקור]

על פי הערך כיום משתמע כי היה סיפור בריאה אחד. בעוד טעות הדבר ישנם שני סיפורי בריאה. ולכן טעות לרשום כי יש סיפור מקראי אחד של הבריאה. ישנם שתי סיפורים! ולכן במקום לרשום על פי הסיפור המקראי יש לרשום על פי אחד מסיפורי הבריאה בבראשית....

האם שמת לב למסגרת בראשית דף השיחה ולבקשתי לא לפנות אלי בדף שיחתי לגבי עריכותיי בערכים ספציפיים? גילגמש שיחה 13:56, 21 ביוני 2015 (IDT)

במסווה של אביר הנייטרליות[עריכת קוד מקור]

כרגיל אתה ונרו מביעים עמדה התומכת בהעלמת מידע רלוונטי ומגובה מחקרית כשזה נוגע לחרדים.
הפארסה נמשכת במסווה של ניטרליות מזויפת. במקרים אחרים אתה בהחלט משתמש בשיקול דעת ומביע עמדה שיש להציג מידע אמיתי ורלוונטי עם מקורות מוסמכים.
עצוב כמה שזה לא מקצועי ומגמתי
בברכה, Tshuva - שיחה 07:39, 22 ביוני 2015 (IDT)

אני לא מבין למה פנית אלי, חרף ההודעה הברורה בדף שיחתי. אין טעם בפנייה נוספת ברוח זו בנושאים דומים בעתיד. דף שיחת הערך פתוח לפניך. גילגמש שיחה 07:41, 22 ביוני 2015 (IDT)
אסביר למה, סלח לי על השפה הקשה - פניתי אליך כדי לנסות לפתוח פתח באטימות שלך כלפי ערכים הקשורים ליהדות ובפרט לחרדים. אתה מתייחס לעריכות שם כאל מלחמה. דווקא ממך אני רוצה לצפות ליותר ולכן אני כותב בדף שלך ולא של נרו, טטואן וכיוב' אשר מהם אני לא מעריך כי יש סיכוי אפילו לשביב מענה רציונלי ושקול בנושא זה.
אני יודע שאתה סולד מחרדים ומאורח חייהם אבל דע לך, רב הנסתר על הנגלה ו(אף שאתה סמוך ובטוח כי לא כך הוא) סופך שתגלה זאת לדעתי.
בברכה, Tshuva - שיחה 17:30, 22 ביוני 2015 (IDT)
לדעתי על החרדים אין חשיבות כשאני כותב בוויקיפדיה. אתה לא יודע עד כמה אני אוהב חרדים או סולד מחרדים ולו בגלל העובדה שמעולם לא פגשת אותי ולא דיברת איתי על נושא זה או על כל נושא אחר. בנוסף, יש תופעות נוספות שאני לא מחבב או כן מחבב וגם על תופעות אלה אני משתדל לכתוב בצורה נייטרלית. אם אתה רוצה לפתוח פתח וכו' - פעל בצורה שבה הציע לך גארפילד. גילגמש שיחה 17:33, 22 ביוני 2015 (IDT)
אני יודע עד כמה אתה "אוהב" חרדים.
לא חייבים לראות צורתו הפיזית של אדם. לפעמים מספיקים עריכותיו. אני יודע שאתה משתדל לכתוב בצורה ניטרלית אך אתה לא מעריך נכונה את ההטיה שלך ואתה גם לא מעריך נכון את הפער בין המציאות המוצגת בתשקורת לבין המספרים האמיתיים.
כרגע עם ההתנגדות לחרדים באשר הם, כמעט בלתי אפשרי להביא את הנתונים עצמם ללא פרשנות, אני צריך עזרה של ויקיפדים שיכולים לשים את הניטרליות שלהם בעדיפות עליונה על ההטיה שלהם ואני מקווה שאתה אחד מהם.
בברכה, Tshuva - שיחה 17:55, 22 ביוני 2015 (IDT)
אני לא יודע על מה אתה מדבר. לא כתבתי אפילו ערך אחד על החרדים. אני מגביל את עצמי בדרך כלל לתיקונים שוטפים, מניעת הטיה ודיונים בדפי שיחה. אני לא משתתף בליבת הכתיבה החרדית כי הנושא פשוט לא מעניין אותי. גילגמש שיחה 18:02, 22 ביוני 2015 (IDT)

מדליית כסף עבורך![עריכת קוד מקור]

כל הכבוד על הערנות, אבל אחי מדובר באחד המכונים המפורסמים בציבור התורני החרדי, ומתפרסמים היצירות שלו בכל קטלוג בשבוע הספר. אבי כהן1 - שיחה 21:34, 23 ביוני 2015 (IDT)


מלחמת לבנון[עריכת קוד מקור]

ערכתי את הערך של מלחמת לבנון הוספתי בו תוספת על מהלך הקרבות (קרב סולטאן יעקוב) וראיתי שמחקת את זה הייתי שמח לדעת למהעל הטוב - שיחה 22:58, 23 ביוני 2015 (IDT)

עוד לא הבנתי מה לא בסדר בעריכה שלי, לכל הפחות ניתן לומר לי מה צריך לשפר בזהעל הטוב - שיחה 23:04, 23 ביוני 2015 (IDT)

נימקתי את עריכתי בשחזור הראשון. בכל אופן, אין סיבה לנהל דיון על ערך ספציפי בדף שיחתי. זה לא המקום לדיון מסוג זה. גילגמש שיחה 23:05, 23 ביוני 2015 (IDT)

לא ראיתי את הנימוק הייתי שמח אם תחזור עליועל הטוב - שיחה 23:07, 23 ביוני 2015 (IDT)

פירוט יתר. בערך על מלחמה לא מפרטים על קרבות שנערכו במסגרתה, למעט מקרים חריגים ויוצאי דופן. קרב זה לא יוצא דופן במידה מספקת כדי לכתוב עליו בהרחבה בערך על המלחמה. יש ערך נפרד על הקרב והרחבות יש לעשות בערך על הקרב ולא בערך על המלחמה. גילגמש שיחה 23:11, 23 ביוני 2015 (IDT)

למה מחקת את הערך, הרי כבר אין בו מלל מועתק. תודה

הערך "איגוד האינטרנט העולמי"[עריכת קוד מקור]

שלום גילגמש מה נשמע?

נעצבתי מאוד אל לבי וכאבי נעכר לאחר שראיתי כי מחקת חלק (ניכר) מהטקסט שכתבתי בערך הנזכר לעיל.

אגלה את אזנך שאת הטקסט הנ"ל שמחקת תרגמתי מילה במילה מויקיפדיה האנגלית שככל הנראה מצאה את הטקסט לא מיותר ולא חוזר על הנאמר לעיל. מה גם שלמיטב הבנתי תפקיד הטקסט שבהתחלה הוא לספק רקע כללי על הערך הנדון, ואילו תפקיד גוף הערך הוא להרחיב ולפרט, כך שחזרה היא אך טבעית.

לא אכחד ממך שהמחיקה הנ"ל, שיש שהיו קוראים לה "ברוטלית", עוררה בי תחושת אי נוחות מסויימת; בכל הצניעות והענווה, אני חושב שבמעבר חפוז היה ניתן לראות שהטקסט לא נכתב כלאחר יד אלא תוך השקעה ומאמץ. אשר על כן, אני הדל סבור כי, ולו רק למען האחווה והנימוס, היה ראוי לשלוח הודעה לפני המחיקה, או לפחות לכתוב בדף היסטוריית הגרסאות טיפה יותר מחצי שורה לקונית. כל זאת בפרט כשמדובר בויקיפד חדש שזוהי עריכתו הראשונה.

כולי תקווה שנגיע להסכמה במהרה בעניין הנדון.

בברכת חברים, AchiyaJer - שיחה 13:09, 24 ביוני 2015 (IDT)

שלום,
אין בעיה בכך שיש חזרה מסוימת בגוף הערך על הנאמר בפתיח. הבעיה בעריכה הספציפית שלך הייתה שחלק מהטקסט חזר כבר על הנאמר וחלק אחר הוא מיותר. על מטרות הארגון אפשר לקרוא באתר הבית שלו. דף בוויקיפדיה צריך לתת ערך נוסף ולא רק לחזור מילה במילה על הנאמר באתר הבית (גם אם במקרה זה יש פה תרגום של הדברים לעברית). גילגמש שיחה 13:12, 24 ביוני 2015 (IDT)
שוב שלום,
לא ענית על השאלות שלי: מדוע טקסט שנחשב מספיק טוב לוויקיפדיה האנגלית, אתר מעולה ומוערך ללא שום ספק, לא ייחשב מספיק טוב עבוד ויקיפדיה העברית?
לגוף טענותיך, הטקסט שכתבתי (או יותר נכון, תרגמתי) מפרט הרבה יותר על מטרותיו המוצהרות של הארגון, בניגוד לפסקה הראשונה בה היא מפורטת במשפט אחד ובאופן מאוד כללי. אם היית מפעיל קריטריון שיפוט זה על כל הערכים בוויקיפדיה, חוששני שהיה עליך למחוק 90% מהאתר.

AchiyaJer - שיחה 13:51, 24 ביוני 2015 (IDT)

לא חשוב מה קיים בוויקיפדיה האנגלית. קיומו או העדרו של דבר מה בוויקיפדיה בשפה זרה לא משפיע על הוויקיפדיה העברית. הבעיה היא בדיוק הפירוט על המטרות המוצהרות של הארגון - זה החלק המיותר. את המטרות המוצהרות אפשר לראות באתר הבית של הארגון. בערך אנציקלופדי ראוי לבחון כיצד עומד הארגון במטרותיו המוצהרות ולציין את מה שקורה בפועל ולא רק כתוב בתקנון. גילגמש שיחה
האם לויקיפדיה האנגלית מטרות מוצהרות אחרות מאשר ויקיפדיה העברית?
שים לב שלא כתבתי את הטקסט הנ"ל בתור פירוט על פעולותיו של הארגון אלא תחת הכותרת "היסטוריה". בטקסט פירטתי על תוכנו של המסמך המכריז על הארגון. AchiyaJer - שיחה 14:21, 24 ביוני 2015 (IDT)
הממממממממ אשמח לקבל תגובה תודה
מישהו כבר שחזר ונסתפק בזה. גילגמש שיחה 20:53, 24 ביוני 2015 (IDT)

המצביעים הערבים נעים בכמויות אדירות לקלפי[עריכת קוד מקור]

למה לדעתך השינוי שלי מיותר? לא ממש הבנתי. תודה מראש על המענה!

כי זה זניח. לא נכתוב על כל פוסט של כל אחד מ-120 הפוליטיקאים שהם פרסמו בפייסבוק ועוד 120 ציוצים בטוויטר. גילגמש שיחה 20:54, 24 ביוני 2015 (IDT)

הבט נא על השינוי שהטרול עשה עם התבנית, כמנהגו. איני בטוח אם לשחזר את זה כי קודם לכן לא היה כתוב שם כלום. ‏Archway שיחה 08:25, 25 ביוני 2015 (IDT)

טרולים לשחזר תמיד. לא כותבים תפקידים זניחים בלי קשר. גילגמש שיחה 11:16, 25 ביוני 2015 (IDT)

"שריון" ערך חדש[עריכת קוד מקור]

שלום גילגמש, אני מנצלת את ההזמנה להיעזר בך, מקווה שזה מקום טוב לעשות זאת, אם לא - אמחק. האם מקובל "לשריין" ערך חדש בזמן שאני עובדת עליו, כדי לא לגלות שמישהו אחר עובד עליו במקביל. כוונתי למשל לכתוב קצרמר ולהדביק לו תבנית "בעבודה". ? --מרגלית אסתר - שיחה 11:30, 26 ביוני 2015 (IDT)

מרגלית אסתר, כן, זה אפשרי, אבל צריך שהערך הבראשיתי הזה יכיל תוכן ראוי לערך, כמו שאמרת "קצרמר" גם טוב. ביקורת - שיחה 11:43, 26 ביוני 2015 (IDT)
תודה רבה!--מרגלית אסתר - שיחה 11:56, 26 ביוני 2015 (IDT)
שלום מרגלית אסתר,
אם את רוצה לשריין לעצמך ערך כלשהו את צריכה לשים בו {{בעבודה}}. התבנית מודיעה לכולם שאת עובדת על הערך ולא יגעו בו. אפשר באופן עקרוני לשים תבנית גם על דף ריק. גילגמש שיחה 12:07, 26 ביוני 2015 (IDT)
עוד יותר נוח. תודה.--מרגלית אסתר - שיחה 13:08, 26 ביוני 2015 (IDT)
מרגלית אסתר. אם זה יהיה על דף ריק, זה פחות נחמד. וגם יעורר עצבנות יתר בקרב הקהל אם זה יתמשך שבוע או משהו. מומלץ מאד כן לכתוב משהו כלשהו שיבהיר מה הולך להיות בערך. ביקורת - שיחה 13:15, 26 ביוני 2015 (IDT)
כן, כדאי שיהיה משהו ראשוני, אבל אפשר גם לכתוב בדף שיחה שאת עובדת על הערך. גילגמש שיחה 13:16, 26 ביוני 2015 (IDT)

אתה יודע איפה אפשר למצוא פה אנשים שיודעים טוב אנגלית? תודה מראש (לא כ"כ קשור אני מניח, אבל לא ידעתי למי לפנות). ThePureHeroine - שיחה 19:50, 26 ביוני 2015 (IDT)

רבים יודעים אנגלית בוויקיפדיה. למה אתה צריך דבר כזה? גילגמש שיחה 19:55, 26 ביוני 2015 (IDT)

תודה רבה על כך שהעברת את הערך שלי (ג'ירף דרום אפריקני) למרחב הערכים

תודה שוב, retgir

בבקשה. גילגמש שיחה 04:56, 29 ביוני 2015 (IDT)

נרו יאיר ביקש את תגובתך[עריכת קוד מקור]

הבנתי שיש בעיות תיוג. ראה שיחה:אלון חמאווי --בכבוד רב, ויקיפד גאה (שיחה) 15:02, 29 ביוני 2015 (IDT)

ראה תגובתי. בכבוד רב, ויקיפד גאה (שיחה) 15:28, 29 ביוני 2015 (IDT)
היי הורדתי לעת עתה את התבנית. כמו כן, מקווה שלא הרגשת תוקפנות אם כן אז זו לא הייתה הכוונה, רק היה חשוב לי להעיד לטובת חשיבותו. בכבוד רב, ויקיפד גאה (שיחה) 16:52, 29 ביוני 2015 (IDT)
זה בסדר. לא הרגשתי תוקפנות, בסך הכל ניסית להציג את הדעה שלך, אין בכך תוקפנות. אני מקווה שתגיע למפגש שיהיה בעוד שבועיים. זה די כיף. אני לצערי לא אגיע השנה. גילגמש שיחה 16:55, 29 ביוני 2015 (IDT)

הי, למה אתה מחליף גרֵשִים וגרשַיִים במרכאות? אני מתנצל שאני מתעצל לחפש החלטות על מדיניות, אני רק זוכר שלפני שנים הוחלט לא להנהיג אחידות, האם נערכה מאז הצבעה? תודה, דן 02:29, 30 ביוני 2015 (IDT)

בוקר טוב דן,
אני לא כל כך מבין למה אתה מתכוון. תראה לי בבקשה הבדל גרסאות. יתכן שיש סוגיה טכנית כלשהי. גילגמש שיחה 06:05, 30 ביוני 2015 (IDT)
בוקר אור,
דן 10:36, 30 ביוני 2015 (IDT)
כן, זאת סיבה טכנית. יש לכתוב גרשיים כמו שעשיתי ולא כמו שאתה עשית. גילגמש שיחה 10:48, 30 ביוני 2015 (IDT)
אתה יכול בבקשה להפנות אותי אל ההנחיה הרלוונטית בוויקיפדיה לעורכים, להשתמש במרכאות כדי לבטא גרשיים, ולדיונים שהובילו להחלטת מדיניות זו, אם היו כאלה? תודה, דן 01:12, 1 ביולי 2015 (IDT)
לא. אני לא זוכר איפה זה נמצא. גילגמש שיחה 05:39, 1 ביולי 2015 (IDT)
כפי ששמת לב, יש באפשרותך לערוך כמעט כל דף באתר. עם זאת, ישנן עריכות שאינן מקובלות בוויקיפדיה ונחשבות להשחתה, וכך גם העריכה שביצעת בדף "יהדות חרדית". הדף שערכת שוחזר למצבו הקודם ושום נזק לא נגרם, אך השחתה חוזרת ונשנית של דפים תוביל לחסימתך.

אם אתה חושב שאתה יכול להשתלט על הערכים ולהפיץ את המשנה שלך - אתה טועה. גילגמש שיחה 11:00, 30 ביוני 2015 (IDT)

יש שם רק ציטוטים. הייתי רוצה לומר שאם אתה חושב שאתה יכול לצנזר מה שבא לך אתה טועה אבל אני לא כל כך בטוח לאור ההטיה האנטי-חרדית הבוטה בויקיפדיה
בברכה, Tshuva - שיחה 12:15, 30 ביוני 2015 (IDT)
די תשובה, מספיק. תלמד לכתוב תוכן אנצ' ולא אוסף ציטוטים שאתה אוסף בפינצטה. ויקיפדיה אינה עיתון והכתיבה צריכה להיות בהתאם. גילגמש שיחה 12:16, 30 ביוני 2015 (IDT)

הנה תציץ ותגיד אם יש הערות

‎Lirdon - שיחה - הצטרפו למלחמה האווירית 14:16, 30 ביוני 2015 (IDT)

שים את החרבות על סמל ויקי, אם אפשר. גילגמש שיחה 14:21, 30 ביוני 2015 (IDT)

היי. תוכל להעיף מבט? כתוב שם במקום אחד שהוא שלט 101 שנים ובאחר 133 שנים. והוא באמת חי כל כך הרבה? כי אם כן, צריך לשנות את ההגדרות של קטגוריה של אישים שיש טעות בתאריכים שלהם בגלל מרווח גדול מדי ולהעביר את זה מ-130 ל-140. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 14:26, 30 ביוני 2015 (IDT)

מצטער, חיפשתי אצלי בספריה ולא מצאתי משהו שיכול לעזור. זה לא כל כך התחום שלי. גילגמש שיחה 14:37, 30 ביוני 2015 (IDT)
ואללה? חשבתי שכן, בגלל מה שכתבת לי לפני יומיים על כל הקיסרים. תודה, יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 14:38, 30 ביוני 2015 (IDT)
לא זוכר מה כתבתי לך לפני יומיים, יפן, במיוחד בתקופה זו - זה לא התחום שלי. אני מכיר קצת את ההיסטוריה היפנית מתקופת המלחמות על השוגונט וקצת מהמאה ה-19 וה-20 אבל לא הרבה מעבר. אני צריך ללמוד את התחום הזה. גילגמש שיחה 14:41, 30 ביוני 2015 (IDT)
אם זה מעניין אותך כתבת לי שיש שגיאת מפענח בכל הערכים של קטגוריית קיסרים יפניים. תיקנתי אותה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 14:44, 30 ביוני 2015 (IDT)
לא כתבתי שום דבר כזה... גילגמש שיחה 14:46, 30 ביוני 2015 (IDT)
סליחה. התבלבתי בשמות. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 14:49, 30 ביוני 2015 (IDT)

ערך ביוגרפי[עריכת קוד מקור]

שלום, אני כותב ערך ביוגרפי בו התייחסות לספרים שכתב. הוצע לי לקשר את הספקים לדף הספר באתר הספריה הלאומית. מצד שני, נאמר לי שזה משול לפרסום ... מה מקובל ונכון? ציקי - כל דף היה פעם עץ - שיחה 14:35, 30 ביוני 2015 (IDT)

מה זאת אומרת לקשר את הספקים? גילגמש שיחה 14:38, 30 ביוני 2015 (IDT)
זוהי טעות הקלדה, לדעתי: כוונתו הייתה לקשר את הספרים. שמזןשיחהערכי בראבו15:11, 3 ביולי 2015 (IDT)
בעקרון לא מקשרים לדפים כאלה. גילגמש שיחה 15:29, 3 ביולי 2015 (IDT)

היי גילגמש

קודם כל - זה פרויקט מבורך. רשימה מכובדת מאוד שמסייעת לאתר את המומלצים הפוטנציאליים. זה המקום בכלל להגיד לך תודה על כל ההשקעה שלך בנושא הערכים המומלצים!

דבר שני, ראיתי שתייגת חלק מהערכים כ"צעיר". לטעמי בערכים אודות ספורטאים דוגמת ג'וואן האוורד (בן 42 בלבד, למרות שהערך עליו הוא ממש לא דוגמא לערך שצריך לדון בהמלצתו) המונח "צעירים" אינו מתאים. כי הם אמנם אינם זקנים, אך על פי רוב הקריירה שלהם מאחוריהם. לפעמים בעתיד הם עוסקים קצת בפרשנות, או באימון, אך ברוב המקרים ניתן כבר לסכם את פועלם האנציקלופדי. Botend - שיחה 18:11, 30 ביוני 2015 (IDT)

שלום בוטנד,
ראשית, תודה רבה על המחמאות. "צעיר" בהקשר זה הוא אדם שנמצא באמצע הקריירה שלו. אני סבור שלא ראוי להמליץ על ערכים כאלה. ראה לצורך העניין הזה הצבעה שמתנהלת כרגע בויקיפדיה:ערכים מומלצים/הצבעה על הערך טיילור סוויפט. כרגע התוצאה היא 6-4 (תוצאת סף מינימלית האפשרית כדי להמליץ על הערך) אבל היא מתנדנדת וכל קול יכול להטות אותה לכאן או לשם (צריך רוב של 60% כדי שהערך יעבור). אני סבור, וכך כתבתי בדיון ההוא, שנתקשה לעדכן את הקריירה של אדם שטרם מיצה את כל הפוטנציאל שלו. לך תדע מה יקרה עם שחקן כדורגל בן 35? אולי ילך לפוליטיקה, לעסקים, יתחיל לאמן. מי יעדכן? מי ישמור על הרמה? אני מודאג מזה.
כמובן שאני לא היחיד שמוסמך להוסיף ערכים לרשימת ההמתנה והרשימה היא בראש ובראשונה אישית ומיועדת לשימוש הפרטי שלי לפי שיקול הדעת שלי ולא מחייבת אף אחד אחר. מי שרוצה להמליץ על אדם באמצע הקריירה בוודאי מוזמן לעשות כן ונדון על הערך הזה כמו על כל ערך אחר.
פנייתך מזכירה לי את ההערה של ישרון על הערך כדורסל. הוא אמר שזה באחריותך ואני מצפה שתביא אותו לסטטוס מומלץ. אני צריך ערכים ויש לי כרגע מלאי מוגבל ביותר של 4-5 ערכים פוטנציאליים, הקוראים ממתינים, הוויקיפדים לא כותבים, הבלגן חוגג, בקיצור כתוב את הערך :)
גילגמש שיחה 18:17, 30 ביוני 2015 (IDT)
אני אישית משתדל לעדכן מדי שנה ערכים על ספורטאים שאני כותב, ומן הסתם לשמור על הרמה. אני מבין את החשש שלך, אם כי ספורטאי שפורש ממשחק פעיל אינו דומה לזמרת בת 25.
אשתדל להגיע לערך אודות הכדורסל, אם כי תכננתי בימים אלו לחזור לוילט צ'מברליין שהתחלתי בתחרות הכתיבה, וטרם סיימתי. הפרויקט שלו קודם (וגם יש לו ערכי לווין - והרשימה שם חלקית ביותר. לא שאני מתכנן להעמידו להמלצה. אני מתכנן לכתוב ערך כמה שיותר טוב, ואולי אפנה אליך כשאסיים כדי לשמוע חוות דעת דווקא ממי שאינו חובב ספורט - כי זה נותן אינדיקציה טובה יותר אם הערך קריא לאנשים שלאו דווקא מכירים את הז'רגון). ואני צריך גם לעדכן את שתי העונות האחרונות (אולי בקריירה) של עמנואל ג'ינובילי (שמופיע ברשימה שלך), ועוד שחקנים.
היום קצר והמלאכה מרובה. הפועלים משתדלים שלא להיות עצלים, כי אין פה שכר הרבה או בעל הבית שידחק Botend - שיחה 18:33, 30 ביוני 2015 (IDT)
אתה דואג לעדכן, זה טוב ויפה ומה יקרה אם תפרוש? אי אפשר הרי לסמוך על כך שהוויקיפד יעדכן לעד... אני לא ממש מבין בספורט, אבל אני מניח שכל או רוב המאמנים התחילו את הקריירה בתור שחקנים. מה אני אמור לעשות עם זה בעוד עשר שנים? אני מסכים שעם שחקן המקרה הוא בדרך כלל פשוט יותר ויש לו לרוב שתי קריירות בלבד: משחק במשך כ-15 עד 20 שנים ואז אולי גם אימון עד הפנסיה אבל אני רוצה רמה גבוהה ואחידה של ערכים מומלצים. יתכן שבמקרה של שחקן מבוגר (לקראת 40 שבאמת גמר את קריירת המשחק) ניתן לשקול המצלה למרות החשש הכבד שלא ישב בשקט אלא יתחיל לעשות בעיות ויתחיל בקריירה שנייה. צריך להיות חוק נגד זה. אפס התחשבות בוויקיפדים, בחיי.
כמובן שאשמח לקרוא את הערכים שלך אם תבקש ממני. עזרתי כבר לYHYH בביקורת עמיתים בערכים שהוא כתב שהגיעו להמלצה. אני מסכים שבדיקה על ידי אדם שלא בקיא בתחום יכולה לסייע מאוד לערך. כמו כן, אשמח מאוד אם תשתתף בהצבעות ובדיונים על הערכים שמועמדים כרגע להמלצה. אני בטוח שתוכל להביע דעה לפחות בחלק מהם או לכל הפחות להצביע. להצבעה תפקיד חשוב מאוד. חשוב שכמה שיותר ויקיפדים יבדקו את הערך וההחלטה תתקבל בפורום רחב ולא רק על ידי קומץ משתתפים.
בכל אופן, נרשמת אצלי תחת מומחה לכדורסל ואפנה אליך בערכים עתידיים על כדורסל שאתקל בהם. גילגמש שיחה 18:40, 30 ביוני 2015 (IDT)

אז מה שהתמונות מוגנות בדרך כלל בזכויות יוצרים? למה אי אפשר להוסיף סתם כך תמונות לויקיפדיה?

עניתי לך כבר בדף השיחה. אסור לעבור על החוק. גילגמש שיחה 19:53, 30 ביוני 2015 (IDT)

אבל גילגמש אני בסך הכול רציתי להראות לך תמונה של יגוארים כדי להוכיח לך למה היגוארים לא מגניבים והסיבה היא כפי שאתה רואה היגוארים לא מגניבים בגלל שהחיזור שלהם נראה כמו מלחמה ובגלל שלנקבת היגואר אין רגש אהבה. בניגוד לאריות שהם כן מגניבים בגלל שהחיזור שלהם נראה כמו חיזור ובגלל שללביאות ולאריות יש רגש אהבה.

אני מצטער, אבל אנחנו לא כותבים בניסוח כזה. בוויקיפדיה מקובל ניסוח אנציקלופדי, כיאה לאנציקלופדיה מכובדת. אי אפשר לכתוב "יגוארים לא מגניבים" או משהו מעין זה. גילגמש שיחה 20:01, 30 ביוני 2015 (IDT)


"ב-1990 הצטרף המפיק תומאס שומאכר אשר סיים אז את עבודתו על הסרט "ברנרד וביאנקה במבצע אוסטרליה" אל העבודה על "מלך האריות" בטענה כי "אריות הם מגניבים". כלומר לפי דברי המפיק תומס שומאכר "אריות הם מגניבים" . כלומר אצל אריות ולביאות החיזור נראה כמו חיזור. ולאריות וללביאות יש רגש אהבה. בניגוד ליגוארים שהחיזור שלהם נראה כמו מלחמה . ולנקבת יגואר אין רגש אהבה. זאת הסיבה למה לפי דברי תומס שומאכר "אריות הם מגניבים" .
ניסוח כזה, אף שהוא יפה ונעים לקורא ויש בו סיפור נחמד, לא מקובל בוויקיפדיה. בוויקיפדיה כותבים בצורה אנציקלופדית. כלומר, מוסרים את העובדות היבשות בלבד בלי סיפור בעל עלילה או עם תיאורים מהסוג הזה. ראה בבקשה הרחבה לעניין זה במדריכי הכתיבה שלנו ובערכים אחרים. גילגמש שיחה 06:00, 1 ביולי 2015 (IDT)

גילגמש מה זאת אומרת שבוויקיפדיה כותבים בצורה אנציקלופדית. כלומר, מוסרים את העובדות היבשות בלבד בלי סיפור בעל עלילה או עם תיאורים מהסוג הזה?

זה אומר שכותבים רק עובדות שאפשר להוכיח במאמר אקדמי או בספר עיון מסודר שיצא לאור; המידע עצמו יכתב בצורה אנציקלופדית. ראה לעניין זה את מדריכי העזרה שלנו לכתיבה בוויקיפדיה. גילגמש שיחה 11:16, 1 ביולי 2015 (IDT)
אינני יודעת מאין שאב כבוד המפיק שומאכר את ידיעותיו, אבל לאריות האוהבים יש להקת לביאות, לא לביאה אחת אהובה ואוהבת. להקת הלביאות הזאת צדה למען האריה השליט, דואגת שקודם כל יאכל הוא, אחר כך הן ורק לבסוף, אם נשאר, הגורים. ואותו אבא אריה אוהב גם טורף את גוריהן של לביאות מזכר אחר, כדי שלא ידיחו אותו מן השלטון. כל הזכרים בעולם החי מחזרים אחרי הנקבות (ראה ערוץ 8), אבל מעטים מאד גם מגלים נאמנות ונשארים עם בנות הזוג לגדל את הצאצאים, בעיקר עופות. אולי אריות הם מגניבים, אבל רגש אהבה? הצחקתני.שלומית קדם - שיחה 15:04, 3 ביולי 2015 (IDT)

ארכוב הצבעות[עריכת קוד מקור]

גילגמש שלום.

כשאתה מארכב דפי הצבעה (כלומר מוסיף להם {{ארכיון}}), אנא הסר באותה הזדמנות את תבנית {{הצבעה}}. אם לא עושים זאת, הדף נשאר בקטגוריית ההצבעות, מקושר מהקופסה מעל רשימת המעקב ושינויים אחרונים, וכן הלאה.

תודה - קיפודנחש 07:53, 1 ביולי 2015 (IDT)

תודה על תשומת הלב. אעשה כך בעתיד. גילגמש שיחה 07:54, 1 ביולי 2015 (IDT)

אהלן עידכנתי קישור וסידרתי פסקאות. האם זה טוב? אשמח להנחיות[עריכת קוד מקור]

אהלן עידכנתי קישור וסידרתי פסקאות. האם זה טוב? אשמח להנחיות Erankats - שיחה 09:23, 1 ביולי 2015 (IDT)

הנחיות בקשר למה? גילגמש שיחה 11:16, 1 ביולי 2015 (IDT)

ביטלת שינוי שעשיתי חבל שאתה לא מסביר מדוע. זה רק גורם לאנשים שאינם מספיק מיומנים לערוך[עריכת קוד מקור]

אשמח להסבר מדוע ביטלת שינוי שעשיתי.Aaron fixler - שיחה 22:39, 1 ביולי 2015 (IDT)

כי הוספת המון תווים מיותרים. גילגמש שיחה 22:40, 1 ביולי 2015 (IDT)
בדקת מה השינוי ʔ ניסת ללחוץ על הקישור ʔ זה אמור להיות קישור למקום אחר בויקיפדיה שיש הסבר.
בדקתי את הבדל הגרסאות וראיתי שהוספת מלא תווים מיותרים. זה קוד שגוי. נסה פעם נוספת. כנראה שזה בגלל העורך החזותי. גילגמש שיחה 22:45, 1 ביולי 2015 (IDT)

ערכים מומלצים[עריכת קוד מקור]

מוכן. תבדוק ותחזיר את הגופן המודגש. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:59, 2 ביולי 2015 (IDT)

תודה, IKhitron
זה מצוין. גילגמש שיחה 23:13, 2 ביולי 2015 (IDT)
מעולה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 14:41, 3 ביולי 2015 (IDT)

שמחתי לראות כי הצבת את הערך ברשימת ההמלצות שלך כאפשרות להתממלץ. לכן אני מעדכנת אותך כי אני זקוקה לשוונג אחד או שניים כדי לסיים אותו. אני מאוד מקווה כי אכן אצליח לעמוד במשימה ומתריעה מראש כי הערותיך יתקבלו בברכה. צ'או, אילי - שיחה 19:10, 3 ביולי 2015 (IDT)

בהחלט אבדוק אותו. גילגמש שיחה 19:11, 3 ביולי 2015 (IDT)

מזנון למה?[עריכת קוד מקור]

כי אנונימי כתב זאת וחתם בשם של גארפילד. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 21:25, 3 ביולי 2015 (IDT)

אני די בטוח שזה הוא. זה סגנון הכתיבה שלו אבל אפשר לשחזר בינתיים. בילבלו אותי עם התחרות הזאת ועם הערך הזה. לא ברור מה בדיוק קרה פה גילגמש שיחה 21:31, 3 ביולי 2015 (IDT)
כבר שחזרת אז נחכה. ראיתי שמת'נייט פנה אליו בדף שיחתו בנושא. יכול להיות שזה באמת הוא. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 21:34, 3 ביולי 2015 (IDT)
זה אני. דרך מחשב מבית של מארחי הנדיבים. מצטער על הבלבול. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 23:02, 3 ביולי 2015 (IDT)

אני מעוניין לשנות את שם המשתמש שלי אבל אני לא מצליח, אז מה אני צריך לעשות? גל - שיחה 23:22, 3 ביולי 2015 (IDT)

הכל כתוב פה: ויקיפדיה:שינוי שם משתמש‎. גילגמש שיחה 05:40, 4 ביולי 2015 (IDT)


היי

היי גילגמש, תודה על העזרה בכתיבת הערך נוסח השומרונים בתורה.[עריכת קוד מקור]

אני מנסה להעלות תמונה, הכנסתי אותה לויקישיתוף ומשם לערך, שמרתי את השינוי אך איני רואה את התמונה. כמה זמן זה לוקח? אני רוצה לצרף תמונה נוספת שאעשה את זה מיד כשאצליח עם הראשונה... שוב תודה עומרי

שלום עומרי,
לא הוספת אף תמונה לערך. הינה קישור לדף עזרה: עזרה:הוספת תמונה לערך לאחר שכבר העלאת את התמונה לשרת ויקישיתוף. אל תשכח בבקשה לשלוח אישור לויקיפדיה:OTRS כמה שיותר מהר כדי שהתמונה לא תמחק. יש הנחיות לגבי שליחת אישור בעמוד המקושר. גילגמש שיחה 20:09, 4 ביולי 2015 (IDT)

החרב והקטאנה[עריכת קוד מקור]

שלום, האם תוכל לבדוק את נכונות הפסקה הבאה בערך חרב:

שיטות הייצור של הלהבים היו שונות מחרב לחרב, אך לא במידה רבה. שיטת ייצור חרבות חדשה יחסית כוללת קיפול חוזר ונשנה של המתכת בצורת הלהב, מה שמאפשר ליצור להב דק יחסית אבל חזק. בניגוד להשערה שהולכת ונהיית יותר ויותר נפוצה בקרב אנשים שלא למדו את הנושא, הקטאנה לא חזקה יותר או טובה יותר מחרבות אירופיות משום בחינה- היא דוקרת לעומק נמוך מהחרבות הדו-ידניות האירופיות שיוצרו בטכנולוגיה דומה במאה ה15, ומבחינת שיסוף היא מעט יעילה יותר מחרבות ישרות כגון חרב ממזרית אך פחות יעילה מחרבות מעוגלות יותר כמו סימיטר או ח'ופש. כל חרב יעילה פחות או יותר בהתאם לסגנון הלחימה שבה משתמשים בה, ולכן אין חרב "הכי חזקה" או "הכי טובה"- הכל בהתאם לשימוש ולשיקולים השונים.

תודה. ‏ MathKnight (שיחה) 14:36, 5 ביולי 2015 (IDT)

שלום,
רוח הדברים נכונה מאוד. קטאנה היא חרב טובה ללוחמה יפנית - חרב קצרה, חדה ומאוד זריזה. היא לא טובה יותר ולא גרועה יותר מחרב אירופאית מגבילה שנוצרה עבור תנאי קרב אחרים ואמורה להתמודד מול בעיות אחרות. לא היתי חותם על כל מילה... החופש הזה או הקופש (אני לא בטוח מה השם העברי) זאת בכלל חרב ארד. בגדול, אני חושב שכן צריך לכלול את הקטע הזה (או קטע דומה) בערך חרב, אף על פי שהוא לא אנצ' וזה כדי למנוע טעויות בקרב הקוראים שלנו. רבים נוטים להשוות חרבות ולצועק "זאת טובה יותר מזאת" וזה פשוט שגוי. גילגמש שיחה 14:48, 5 ביולי 2015 (IDT)
התפישה הרווחת היא שהקטאנה הייתה חזקה בהרבה מהחרבות האירופאיות המקבילות ולכן אם תפישה זו שגויה יש לשרשה ולכתוב זאת בערך. עם זאת, הניסוח של הקטע לא אנציקלופדי ודורש שכתוב וויקיזציה. האם תוכל לטפל בכך? ‏ MathKnight (שיחה) 14:53, 5 ביולי 2015 (IDT)
זהו שזאת תפיסה לא מדיוקת. אחפש מקורות מתאימים... אולי משתמש:H. sapiens יכול לעזור. אני מסייע לו בכתיבת הערך רפייר. גילגמש שיחה 14:55, 5 ביולי 2015 (IDT)
דרך אגב גילגמש החרב הזו נקראת ח'פש לא ח'ופש. בראנד - שיחה 15:56, 5 ביולי 2015 (IDT)
כפי שאמרתי, אין לי מושג מה ההגייה העברית של הנשק הזה. שיהיה חפש. גילגמש שיחה 16:03, 5 ביולי 2015 (IDT)

בהכרותך עם הטרול ועם סגנון כתיבתו, האם אתה חושב שישראל השלמה (שיחה | תרומות | מונה) זה הוא? ‏Archway שיחה 21:22, 5 ביולי 2015 (IDT)

לא. הוא השחית שוב? אם, צריך לחסום. גילגמש שיחה 21:25, 5 ביולי 2015 (IDT)
נחסם כבר. ‏Archway שיחה 21:25, 5 ביולי 2015 (IDT)
רציתי לכתוב פעם חוברת עזרה כיצד לזהות עריכות של משתמשים חסומים אבל אף פעם לא הגעתי לזה. גילגמש שיחה 21:30, 5 ביולי 2015 (IDT)

חטיבות צה"ל במלחמת העצמאות[עריכת קוד מקור]

הוספתי בערך את מבנה חטיבות צה"ל בתש"ח, אך לא נוצר בערך תוכן העניינים (כמו בכל ערך). איך אפשר לתקן את זה? על הטוב - שיחה 11:25, 6 ביולי 2015 (IDT)

שלום,
תוכן עניינים מופיע באופן אוטומטי ברגע שיש לפחות 4 כותרות. גילגמש שיחה 11:27, 6 ביולי 2015 (IDT)
תודה. על הטוב - שיחה 11:29, 6 ביולי 2015 (IDT)
בבקשה. גילגמש שיחה 11:29, 6 ביולי 2015 (IDT)