הפעמון המזמר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הפעמון המזמר
The Singing Bell
מידע כללי
מאת אייזק אסימוב עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת המקור אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מדע בדיוני
הוצאה
תאריך הוצאה 1955 עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הופעה ראשונה מגזין The Magazine of Fantasy and Science Fiction, גיליון ינואר 1955
סדרה
סיפור עוקב האבן המדברת עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הפעמון המזמראנגלית: The Singing Bell) הוא סיפור מדע בדיוני קצר מאת אייזק אסימוב. הסיפור הופיע לראשונה בגיליון ינואר 1955 של The Magazine of Fantasy and Science Fiction, ותורגם לעברית בשנת 1983 בגיליון 44 של פנטסיה 2000, ושוב ב-2014 בכתבי אייזק אסימוב 4. הפעמון המזמר היה הסיפור הראשון של אסימוב בו הופיע החוקר ונדל אורת', שהופיע גם בסיפורים האבן המדברת, הלילה הגווע והמפתח.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העבריין הפלילי לואי פייטון מבלה כל אוגוסט באחוזה מבודדת לחלוטין בהרי רוקי מאחורי שדה כוח חזק. באחת השנים, הוא טס עם אדם בשם אלברט קורנוול לירח, כדי למצוא מטמון של "פעמוני ירח" (סלעי ירח שאחרי ליטוש משמיעים צליל יפה מאוד כשמכים עליהם) בעלי ערך רב, שקורנוול השיג את מיקומם על ידי הריגת המחביא שלהם. פייטון הורג את קורנוול ולוקח את הפעמונים.

המשטרה יוצרת קשר עם ונדל אורת', מדען אקסצנטרי, כדי שיעזור להם להוכיח שפייטון היה על הירח, וכך לקבל אישור להשתמש בחיישן-מוח עליו, כדי לקבל ראיות מספיקות להרשעה. עם זאת, מאחר שאפשר להשתמש עם חיישן-מוח על אדם רק פעם אחת, המשטרה רוצה להיות בטוחה שפייטון אכן היה על הירח.

אורת' נותן לפייטון את הפעמון הפגום שלו לבדיקה, ומבקש ממנו לזרוק אותו עליו. פייטון מטיל את הפעמון בצורה גרועה והפעמון נופל לרצפה ונשבר לרסיסים. אורת' מוכיח שפייטון היה על הירח לאחרונה, ולא הצליח להטיל את הפעמון מאחר שטרם הסתגל בחזרה לכוח המשיכה של כדור הארץ. בתמורה לעזרתו אורת' מבקש פעמון מזמר מלוטש.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]