נורבי הרובוט המבולבל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נורבי הרובוט המבולבל
Norby The Mixed-Up Robot
מידע כללי
מאת אייזק אסימוב, ג'נט אסימוב
שפת המקור אנגלית
סוגה מדע בדיוני
הוצאה
תאריך הוצאה 1983
מספר עמודים 107
הוצאה בעברית
הוצאה כנרת זמורה-ביתן דביר
תאריך 1998
תרגום בועז גנור
סדרה
סדרת ספרים נורבי
הספר הבא Norby's Other Secret (לא תורגם לעברית)
קישורים חיצוניים
הספרייה הלאומית 001784175

נורבי הרובוט המבולבל (באנגלית: Norby The Mixed-Up Robot) הוא הספר הראשון, והיחיד בעברית, בסדרת נורבי מאת אייזק וג'נט אסימוב. הספר מספר כיצד נער והרובוט שלו עוצרים השתלטות עוינת על מערכת השמש.

לדברי אייזק אסימוב, למרות שג'נט (אשתו) עשתה תשעים אחוז מהעבודה, היה רצוי ששמו יירשם על הספר כדי לקדם את המכירות, ולכן הוא עבר על כתב היד וביצע בו עריכה ושינויים קטנים[1].

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר מספר את סיפורו של ג'ף ולס, צוער באקדמית החלל במאדים הזקוק לרובוט לימוד, מאחר שהציונים הנמוכים שלו מדאיגים את המפקד שלו, ומכיוון שג'ף מאחר בתשלום שכר הלימוד שלו, הוא חושש שיסלקו אותו מהאקדמיה. אדמירל יובו מתיר לג'ף להישאר באקדמיה, ומאחר והוא מודע לקשיים של משפחת ולס, הוא נותן לג'ף המחאה כדי שיקנה לעצמו רובוט לימוד. ג'ף חוזר לכדור הארץ ושם קונה רובוט קטן בצורת חבית, ומגלה שיש לו מכשיר אל-כובד, דבר שאין לשום רובוט אחר. הרובוט מקבל את השם נורבי, ומגלה לג'ף, כי לפני שנים רבות הוא היה בבעלות של אדם בשם מק'גיליקאדי, שמצא אותו על חללית הרוסה ותיקן אותו. נורבי וג'ף הולכים לסנטרל פארק ושם הם מגלים את חייליו של המורד מור רודפים אחר אחיו של ג'ף - פרגו. ג'ף ונורבי עוזרים לפרגו לנצח את חייליו של מור, אך המשטרה מגיעה ועוצרת את פרגו. השוטרת הממונה על החוליה מזדהה כאולבאני ג'ונס, אותה פרגו מזהה מימיו בבית הספר התיכון ע"ש ניל ארמסטרונג.

מור מצליח להשתלט על מנהטן ומשנה את שמה לממלכת מור. אולבאני מנסה להציל את נורבי וג'ף, אך הם נלכדים על ידי אנשיו של מור ומובלים לתחנת המשטרה. בתחנת המשטרה הם מצליחים להיכנס למשגר ולהשתגר אל פרגו, אשר מתברר שנחטף על ידי מור. נורבי מחלץ את ג'ף, פרגו ואולבאני על ידי עיוות-מרחב, כאשר את פרגו ואולבאני הוא משגר אל מחוץ לבניין ואת עצמו וג'ף הוא משגר לכוכב לכת בו חיים דרקונים (אשר ממלא תפקיד חשוב בעלילה של הספר השני בסדרה, שלא תורגם לעברית), ומשם לסנטרל פארק. בסנטרל פארק הם מגייסים צפרית שהם פגשו בעבר כדי להוביל את המרד נגד מור, ומשם הם משתגרים אל פיקוד החלל ומגייסים לעזרתם את אדמירל יובו. השלישייה לוקחת את המעבורת האישית של האדמירל ומשתגרת אל מנהטן, שם הם עפים בעזרת האל-כובד של נורבי מעל לכס המלכות של מור, מאיימים אליו ומאלצים אותו להיכנע. לאחר הפסדו של מור מתגלה כי מור הוא המפקד גידלו, שנטר טינה ותיקה נגד משפחתו של ג'ף.

הסיפור מסתיים בסעודת ניצחון שנערכת במגוריו של האדמירל. האדמירל מקבל עיטור חדש. פרגו מקבל מענק כספי שמציל אותו מפשיטת רגל. אולבאני מקודמת לדרגת פקד ומתחילה מערכת יחסים עם פרגו. נורבי ממונה לדרגת צוער של כבוד, וג'ף אומר שנורבי הוא רובוט מבולבל מאוד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ I. Asimov: A Memoir. Isaac Asimov. Bantam Books. 1995. pp. 367. ISBN 0-553-56997-X Categories: 1983 novelsScience fiction novels by Isaac Asimov