יו אס רובוטים ואנשים מכניים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יו אס רובוטים ואנשים מכניים
U.S. Robots and Mechanical Men
נתונים כלליים
תקופת הפעילות 1982–הווה (כ־42 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
ענפי תעשייה רובוטיקה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוצרים עיקריים רובוט עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יו אס רובוטים ואנשים מכניים בע"מאנגלית: U.S. Robots and Mechanical Men, Inc[1]) היא חברת רובוטים בדיונית הפועלת ביצירות מאת אייזק אסימוב. לפי אסימוב, החברה שומרת את שמה גם לאחר שארצות הברית כבר חדלה מלהתקיים וכדור הארץ נעשה לכפר גלובלי ומשמעותן של מדינות הלך ופג.

היסטוריה בדיונית של החברה[עריכת קוד מקור | עריכה]

החברה הוקמה בשנת 1982 על ידי לורנס רוברטסון. ד"ר סוזן קלווין הייתה הרובופסיכולוגית הראשונה שלהם, ובמשך שנים רבות הייתה גם הרובופסיכולוגית היחידה שלהם. היא דמות ראשית ברבים מסיפוריו הקצרים של אסימוב, שם היא מתמודדת עם בעיות שונות אצל הרובוטים. בסיפורי רובוטים אחרים מוזכרים גרגורי פאוול ומייקל דונובן, מהנדסי שטח של החברה, המנסים לאתר בעיות בעבודתם של רובוטים. בנוסף לכך מוזכרים בסיפורים הקצרים גם אלפרד לנינג ופיטר בוגרט, מנהלי המחקר של התאגיד.

המקום הפיזי של החברה אינו ברור. ככל הנראה מפעלים של החברה הוקמו בחלקים גדולים של העולם, אך לפי הסיפור "רובוט אל-76 תעה בדרכו", המפעל הראשי אמור להיות ממוקם בסקנקטדי, ניו יורק.

בסיפור לתפוס ארנבת, מופיע המוטו הלא רשמי של החברה: "אף עובד לא עושה את אותה טעות פעמיים, הוא מפוטר בפעם הראשונה".

רוברטסון ושותפיו מנסים כל הזמן להעלים את מה שנקרא "תסביך פרנקנשטיין", ולהוכיח לעולם שרובוטים לא מסוכנים. למרות זאת בסיפור אחד קלווין מציגה גישה אחרת: לאפשר לאנשים לדעת מה הסכנה, וכך להגדיל את הריגוש שברובוטים, ולהפוך את הרובוטים ליותר פופולריים בציבור.

סרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

החברה הופיעה בסרט אני, רובוט, תחת השם "רובוטיקה ארצות הברית" (או .U.S.R). לפי הסרט (שמתרחש בשנת 2035) החברה היא בת 15, והוקמה בשנת 2020 על ידי לורנס רוברטסון, אז איש עסקים צעיר, וד"ר אלפרד לנינג. בשנת 2035, בה מתרחש הסרט, החברה היא החברה החזקה ביותר בארצות הברית והמטה שלה ממוקם בשיקגו.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ בתרגום אחר רובוטים ואנשים מכניים ארצות הברית