טקס החניכה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טקס החניכה
The Hazing
מידע כללי
מאת אייזק אסימוב עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת המקור אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מדע בדיוני
הוצאה
תאריך הוצאה 1942 עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הופעה ראשונה מגזין Thrilling Wonder Stories, גיליון אוקטובר 1942
סדרה
סיפור קודם The Imaginary עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טקס חניכה (באנגלית: The Hazing) הוא סיפור מדע בדיוני קצר מאת אייזק אסימוב. הסיפור הופיע לראשונה באוקטובר 1942 ב-Thrilling Wonder Stories, ותורגם לעברית בשנת 2011 בספר כתבי אייזק אסימוב כרך 3.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כדור הארץ הצטרף לפני כשלוש שנים לפדרציה הגלקטית, ועכשיו מגיעים עשרה סטודנטים מכדור הארץ לאוניברסיטת ארקטורוס. שלושה סטודנטים משנה ב' מגלים את הפסיכולוגיה המוזרה של בני כדור הארץ- רגשותיהם מתלהטים ככל שמספרם עולה, בשונה משאר המינים התבונתיים שנרגעים ככל שמספרם עולה. בעקבות כך, הם מחליטים לעשות להם מתיחה- הם לוקחים את בני כדור הארץ לחללית באמצע הלילה, ומנחיתים אותם בכוכב לכת פרימיטיבי. במהלך המסע מחליטים בני כדור הארץ כי חטיפתם היא "טקס חניכה" של האוניברסיטה, ובמקום להתלהט הם נרגעים ואף הולכים לישון.

לאחר השארת בני כדור הארץ על הכוכב, החללית נפגעת מפגיעת אסטרואיד, ושלושת הסטודנטים מצליחים לחזור לקחת את בני כדור הארץ רק לאחר שמונה ימים. בחזרתם הם נחרדים לגלות שהם השאירו את בני האדם ליד כפר של ילידים, ולא נשאר להם כל זכר. הסטודנטים יורדים מהחללית ומותקפים על ידי הילידים, שלוקחים אותם כשבויים לכפר שלהם. בכפר הילידים מגלים הסטודנטים שהילידים חושבים שבני כדור הארץ הם אלים, ושהם מתכוונים להקריב אותם כקורבן אדם. לאחר שימוש בפסיכולוגיה, מצליחים בני האדם לשכנע את הילידים לא להקריב את הסטודנטים, והם נמלטים בעזרת החללית בחזרה לאוניברסיטה.