תקיעת השופר האחרונה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תקיעת השופר האחרונה
The Last Trump
מידע כללי
מאת אייזק אסימוב עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת המקור אנגלית אמריקאית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מדע בדיוני
הוצאה
תאריך הוצאה יוני 1955 עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הופעה ראשונה מגזין Fantastic Universe, גיליון יוני 1955
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

תקיעת השופר האחרונהאנגלית: The Last Trump) הוא סיפור מדע בדיוני קצר שנכתב בידי אייזק אסימוב בשנת 1955. הסיפור תורגם לעברית ב-1976 בקובץ גדול ורחב הוא העולם, ושוב ב-2009 בקובץ כתבי אייזק אסימוב כרך 1.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפקודת מועצת הנעלים ובאישורו של הראשי, הוחלט כי הגיע זמנו של יום הדין להתרחש על פני כדור הארץ, למרות מחאותיו של אתריאל, שרף צעיר שאחראי על העולם. אתריאל מבקש פגישה עם הראשי כדי להתחנן לעיכוב גזר הדין, אך הוא מאחר את השעה ותקיעת השופר האחרונה נשמעת, ונקבע כי ה-1 בינואר 1957 יהיה היום בו כדור הארץ יגיע לקיצו.

יום הדין מתרחש, המתים קמים לתחייה ובני האדם מגלים כי אין יותר משמעות לרגשות ולזכרונות שלהם. אדם מסתורי בשם ר.א. מאן (באנגלית: R. E. Mann; משחק מילים עם השם הפרסי עבור השטן, אהרימן) מסתובב בעולם ומרוצה מן המצב. הוא פוגש בדרכו פרופסור לשעבר להיסטוריה שטוען כי יום הדין הגיע והאנשים כולם נשפטו לגיהנום.

אתריאל נפגש עם הראשי וטוען שזמנו של יום הדין טרם הגיע, משום שיש דרכים רבות לספור את התאריך, וישנם לוחות שנה רבים, ולכן אין משמעות לכך שלפי לוח שנה מסוים היה זה ה-1 בינואר 1957. הראשי מסכים ומבטל את אירועי יום הדין, ומחזיר את העולם לקדמותו, ומכריז כי יום הדין יתרחש רק כאשר כל בני כדור הארץ יסכימו על התאריך.

ר.א. מאן המתוסכל מתכנן לקדם מערכת לוח שנה עולמית חדשה, שתהיה מבוססת על העידן האטומי ותתחיל ב-1 בדצמבר 1944.