ויקיפדיה:רשימת מועמדים לשחזור/:חנה קפרא

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

<חנה קפרא

  • תאריך תחילת ההצבעה: 08:42, 23 ביולי 2023 (IDT)
  • תאריך סיום ההצבעה: 08:41, 30 ביולי 2023 (IDT)

דיונים קודמים על הערך[עריכת קוד מקור]

דיון נוכחי[עריכת קוד מקור]

לפני כ-9 שנים נמחק הערך. הערך על חנה כתוב בצורה טובה, היא מהנשים הראשונות בחיל האוויר ועל שמה רחוב ברחובות. אני מצטט את ovedc: "מי שקרוי על שמו רחוב בעיר בישראל זכאי לערך. אנחנו כאן בשביל המשתמשים שלנו, כלומר הקוראים המעוניינים לקבל מידע על הדמות שעל שמה הרחוב קרוי."


מתייג משתתפים בדיון: בורה בורה ,היידן, SigTif,ניב,מי-נהר,Hila Livne,נילס אנדרסן, Balberg, AMI LEER,Sofiblum, אמא של, אקסינו, דוד שי, גילגמש, אגסי, שמזן, ביקורת, Kulli Alma, Lostam, עדירל, Euro know, ליש Shinaimm - שיחה 08:47, 23 ביולי 2023 (IDT)

יחד איתה היו עוד רבים שהם מראשוני חיל האוויר שאפילו שמם אינו ידוע לנו, בהם כאלה שתפקידם בכיר במידה רבה משלה. רחובות רבים בארצנו קרויים על שם אישים או נושאים שאינם מצדיקים ערך, כך שלעובדה שברחובות עירה נקרא רחוב על שמה אין חשיבות. הסיבה היחידה שבגללה נוצר הערך היא העדפה מתקנת קיצונית לערכי נשים, שאין להשלים איתה. שחזור ערך זה יגמד את יתר ערכי הנשים, משום שכל קורא יניח תחילה שהערך נוצר מפני שהוא עוסק באישה ולא מפני שהוא עוסק באדם בעל חשיבות. דוד שי - שיחה 09:10, 23 ביולי 2023 (IDT)
מצטטת את תגובתי בדיון הקודם:
פעמים רבות נשים נשארות "כמעט שוות" שנים רבות, בנסיבות שגברים היו כבר זוכים לקידום. אולי הן עצמן לא מבקשות לעצמן קידום, אולי הן עסוקות בגידול הילדים, או אומרות תודה על כך שבכלל נתנה להן הזכות לעסוק במקצוע "גברי" ולא זקוקות ל"כיבודים" בצורת דרגה, אולי החברה מתעדפת את הגברים שסביבן, ועוד כהנה וכהנה.
היות וזה דפוס, יש במקרים מסויימים חשיבות שה כן תזכנה בערך והכרה. זה מקרה מסויים כזה. Kulli Alma - שיחה 10:21, 23 ביולי 2023 (IDT)
להיפך. זה לא מקרה כזה. לגבי הנושא הרחב: המצב הנוכחי של זכויות נשים עגום מאוד, אבל יש דרכים לתקן אותו, ובניגוד להמון דברים אחרים למאבק הזה יש מקום גם בוויקיפדיה, בהשלמת ערכים על נשים שיש להן חשיבות אנציקלופדית ולמרות זאת לא נכתבו עליהן ערכים עד היום. יש המון כאלה. הערך הנוכחי מייצג העדפה מתקנת קיצונית, בגלל שהערך הזה כלל לא חשוב מבחינה אנציקלופדית, והוא עשוי לגרום בדיוק את ההיפך מה שאנחנו מבקשים להשיג באמצעות השבתו. דוד העלה טענה עניינית, וציטוט התגובה מדיון קודם אינו עונה לחשש העיקרי. ביקורת - שיחה 10:48, 23 ביולי 2023 (IDT)
אין כל שינוי נסיבות מההצבעה הקודמת. Assayas - שיחה 13:54, 23 ביולי 2023 (IDT)
לדעתי חשיבותה היא לא רק כי יש רחוב על שמה. הפערים בין נשים מעדות שונות בתקופת הישוב היו מאד גדולים. מצד אחד נשות העליה השניה, הקימו קיבוצים, שאפו לשיוויון, עסקו בחקלאות ומהצד השני נשים שחיו בעיר, מעדות המזרח, זכו להרבה הרבה פחות שויון והזדמנויות והלכו לעבוד ולפרנס כבר מילדות צעירה. מדובר כאן על אשה אמיצה מאד, שלמרות שבקושי זכתה להשכלה הרימה את עצמה והייתה שותפה לבניית ההגנה וצה"ל בתקופה שלא הרבה נשים פעלו כמוה. ראוי שנזכיר אותה ואת קיומה. Hila Livne - שיחה 09:19, 24 ביולי 2023 (IDT)
שיפרתי קצת את הערך, חשוב לציין שהיא בשירותה יצרה את הבסיס לשירות נשים במערך הטכני של חיל האוויר. ההתגייסות למחתרות, השרות בחיל האוויר ממש ביום הקמתו, עם הרקע ממנו באה, ממש לא טריויאלי, וכן הייתי קוראת לה פורצת דרך. גם אם לא התמנת למפקדת חיל האויר. Hila Livne - שיחה 18:42, 24 ביולי 2023 (IDT)
הי ביקורת, אני רואה שב-2016 תמכת בהשארת הערך. אשמח אם תשקול בשנית. Hila Livne - שיחה 21:58, 24 ביולי 2023 (IDT)
דוד שי, אני כל כך מעריכה אותך תמיד. לצערי במקרה הזה אתה טועה. העובדה שגדלה כילדה/ נערה עובדת, מרקע עני, חסרת השכלה לחלוטין, התגייסה בגיל 15 להגנה, והייתה בחיל האוויר ממש מיום הקמתו, השירות הטכני, כטכנאית מטוסים, מקצוע מאד גברי אז והיום, יש לכל הדברים הללו חשיבות. Hila Livne - שיחה 18:44, 24 ביולי 2023 (IDT)
תודה הילה! אני לא מבין את הקריאות ל"שיטת מצליח" או "הקהילה החליטה לפני תשע שנים ולא חל שינוי שינוי בנסיבות". מאז נכתבו המון ערכים ואני לא מבין את ההתעקשות למחיקת ערך שכתוב טוב בנוסף לנימוקים הכתובים פה מעליי.

מתייג עוד משתמשים:

קוונטום דוץ, HiyoriX, Nirvadel, העיתונאי המנטר, שעה טובה , בן ג.,ספסףספספוני בספסופיכם, Midrashah, Tshuva, עמירם פאל, משתמש:Geagea, Eladkarmel, Bibbo Bibbowski, דזרט Shinaimm - שיחה 20:38, 24 ביולי 2023 (IDT)
Shinaimm שלום. אנא קרא את ויקיפדיה:גיוס מצביעים. Assayas - שיחה 21:00, 25 ביולי 2023 (IDT)
צודקים הטוענים שרחוב על שמו של אדם איננו בהכרח מורה תמיד על חשיבותו.
אך גם צודקים הטוענים שרחוב על שמו של אדם הינו קרוב לוודאי על אדם חשוב.
אגב על אדם לא חשוב, לרוב אין מה לכתוב.
צודקים הטוענים שלא כל דבר חשוב (ערכית) כשהוא במקרה הפרטי, הוא גם בעל חשיבות אנציקלופדית בהקשר הכללי.
צודקים הטוענים שהציבור הרחב בהיותו משתמש הרחובות בישראל רוצה לדעת על האדם שעל שמו נקרא רחוב, על מה כמה ולמה.
לא כל מה שאנשים רוצים לקרוא עליו אנו צריכים לכתוב עליו ערך.
אם כי זו בהחלט עילה שיש לקחת בחשבון בשאלת כתיבת ערכים.
(ראיה לדבר היא אפילו ערכים על סלבס מהזן שאין לפועלם ואישיותם שום משמעות מלבד להעביר את זמנם של ההמון בהבל. אך בהיותם נודעים מאד בשעתם הם מקבלים סוג של חשיבות אנציקלופדית.)
אגב "עילות שאינן לבדן סיבה לכתיבת ערכים", אך שהן בהחלט מתווספות למשקל החשיבות הצירופי, הרי שישנן עילות נוספות כאלה גם במקרה הנידון. למשל ככל שמדובר בכוח עברי לוחם במסגרת היישוב או מחוצה לו בתקופה קדומה יותר, הרי שכך גדל משקלו. אם נגיע למשל לתקופת ארגון השומר או בר גיורא הרי שמעצם החברות בהן יש סיבה וסימן לחשיבות. לעומת זאת שירות בצה"ל לבדו לא די בו בכדי להיות עילה לחשיבות. שירות בפלמ"ח כבר מרים גבה, שירות במחתרות שתי גבות. שירות בגדודים העבריים ק"ו (האחרון איננו המקרה פה).
אנו לא נכתוב ערך על כל לוחם פלמ"ח אבל נשמח מאד אם תהיה לנו סיבה טובה לכתוב ערכים על כאלה.
חברות בפלמ"ח או במחתרות היו הרבה פחות אך היו גם היו. לא נכתוב על כל אחת ואחת אך קל וחומר שנחפש סיבות (אנציקלופדיות) טובות לכתוב על דמויות מייצגות בולטות שכאלה. כאלו שסיפורן חריג או שזכה לתשומת לב והוקרה.
רצוי שפעילותן לא הייתה לשעה אלא שפועלן התמיד לאורך שנים רבות בתחומן. בכך נתקשה שלא להכיר במשקל היותן נשים במסגרת צבאית מראשיתה של המסגרת הצבאית בישראל. כל שכן שיש לזכור שהתופעה הזו (נשים בתפקידים צבאיים שאינן אחיות) לכשלעצמה התחילה רק במאה ה-20 בעולם ובהדרגה! (כשם שזכות הבחירה לנשים החלה אז). ואנא אל תתבלבלו הנושא פה איננו פמיניזם אלא היסטוריה. אף אחד לא הכניס אותה לחיל האוויר כדי לקדם את מעמד האישה.
חיל האוויר הוא היורש של הגאוות יחידה של חילות הים. הוא חיל חדש מאד במאה ה-20 ובתש"ח הוא רק נולד בישראל.
קפרא הייתה אחת מ-2 נשים בכל החיל הזה! בראשיתו שבעצמו היה פצפון! בכל קנה מידה. ומלידתו היא הייתה שם לאורך עשרות שנים. (זהרה לביטוב שהצטרפה כטייסת שנה אחרי כן, היא מקרה חריג שלא היה כמותו שנים רבות ולכן איננו רלוונטי)
עובדה זו אוששה על ידי אוצר מוזיאון חיל האוויר מר אבי משה-סגל בדיון הקודם אני מצטט מדבריו: "״שרינה בד וצבע״ וחנה קפרא היו שתיים יחידות בודדות. בעולם אנשי אחזקת המטוסים בחיל האוויר הישראלי...והשפיעו על סביבתן במשך שנות דור."
יש הבוחרים (ואינני רומז פה על זה או אחר בסיעת הנגד) לראות בקפרא איזו פועלת שחורה מזרחית שיכלה באותה מידה להיות אחראית ניקיון של חיל האוויר אחרי הכל היא בת של עולים מארץ שבה אפילו מכוניות לא היו והיא לא סיימה אפילו בית ספר.
ויש השמים לב שכשח"א נולד היא כבר הייתה פז"מניקית עם ניסיון בחיל האוויר המלכותי הבריטי (על כל המשתמע מכך בכל הנוגע לאופי של החיל) ועוד. וכאשר החיל ייבנה על ידי מתנדבי מח"ל דוברי האנגלית היא מאלו הקולטים אותם בדברה את כל השפות.
למעשה עצם העובדה שמכל כך מעט אנשים ששירתו בגרעין הראשון והסודי של חיל האוויר שבחרו בה, זה כבר אומר דורשני.
לטעון שאין לפנינו ראשוניות וחלוציות בתחומה זו בעיה המעידה על זלזול בדרך שפורצים הראשונים. סבורני שזה מהות הקצף שיצא בנושא הנידון על אי הכרה בהיותה פורצת דרך כאשה בחיל האוויר הישראלי.
אנו לא סבורים שצריכים לתת לה ערך כי היא הייתה אישה. אלא סבורים שבגלל שהאישה שהייתה בחיל האוויר כנ"ל זו היא , לכן יש לה ערך אנציקופדי. ואנו סבורים שראשוניותה במערך הטכני והתמדתה בו לאורך שנים מלמד על השפעה מקצועית בעיצוב דרכי העבודה והתרבות שנבנו תוך כדי תנועה בחיל.
אנו טוענים שהנוכחות שלה בחיל לא הייתה אנקדוטאלית. מי-נהר - שיחה 02:57, 25 ביולי 2023 (IDT)
תודה רבה מי נהר על הפירוט. כתבת בדיוק את שהתכוונתי, אכן היא פתחה פתח לנשים אחרות לשרת במערך הטכני של חיל האוויר והייתה הראשונה, יחד עם שרינה לעשות כן.אני מקוה שמספיק אנשים יקראו את דבריך ויבחרו לתמוך בה. Hila Livne - שיחה 07:20, 25 ביולי 2023 (IDT)
מי-נהר "שתיים יחידות בודדות. בעולם אנשי אחזקת המטוסים בחיל האוויר הישראלי." אתה כותב אנציקלופדי לעילא, אתה אמור לדעת שאי אפשר לבודד תת-נישה של נישה, בחיל מסוים מתוך חיל של מדינה לא גדולה, ולהפוך אותו לעולם ואז לטעון שבגלל שבאותו עולם יש רק שתי נשים, שתיהן חשובות אנציקלופדית... זה אבסורד.
כמובן שיש לפקפק בעובדה שדורות של טכנאיות גדלו על מורשתה או שהייתה פורצת דרך. במשך שנים אף אחד לא שמע עליה. אין פה לא פמיניזם ולא היסטוריה. סתם טרנד של האדרת ראשונים בכל מחיר. ביקורת - שיחה 14:16, 25 ביולי 2023 (IDT)
ביקורת נכבדי, תודה על בהירות דבריך במיקוד גישתך כמו גם באופן שבו נתפסת בעיניך גישתם של אחרים במחלוקת.
להבנתי יש פה שגיאה שדומה לויכוח קודם בשאלה האם כתיבת ערך על מקום בישראל שקולה בחשיבותה על כתיבת ערך על מקום בסדר גודל דומה בעולם. אנו נוהגים מסיבה מובנת לתת חשיבות גדולה יותר להקשר המקומי שלנו כאשר במקביל על מקרים זהים בעולם לא היינו נותנים חשיבות.
לכן הבחינה פה היא הפוכה.
בניגוד למה שכתבת שישראל היא/הייתה מדינונת קטנה ולה חיל קטן ולכן זה כה שולי מבחינת הצבאיות העולמית
אנו אומרים דווקא בגלל זה, ככל שיש קוטן והתחלה ברורים יותר ככה נוצרת החשיבות הסגולית של הפעולה והפועלים.
באשר לטענה שחיל האוויר הינו עוד חיל. סבורני שחיל זה בפרט בזמן המודבר איננו בר השוואה לשום חיל (במידה פחותה אפשר לומר כן על חיל הים וגם אז נכתוב על דמויות כמוה שם לו היו כאלו)
באשר לטענה שאף אחד לא שמע עליה. כאן המילה של אוצר מוזיאון חיל האוויר לפיה הייתה מוכרת בקרב וותיקי החיל מבחינתי היא אחת האינדיקציות שהוצגו להשלמת פערי מידע אלו. יש לזכור שהפרקטיקה של "שמם נודע המלמד על חשיבותם" איננו קובע באופן זהה שמי ששמם לא נודע שלא הייתה להם בהכרח חשיבות אלא שהכלי הזה חסר בשיקולי הדעת. מי-נהר - שיחה 15:09, 25 ביולי 2023 (IDT)
שכוייח מי נהר, יפה דרשת ניצן צבי כהן - שיחה 13:27, 27 ביולי 2023 (IDT)
ערך מעניין עם מידע היסטורי. קיצרתי אותו shoshie8שיחה • ז' באב ה'תשפ"ג • 09:02, 25 ביולי 2023 (IDT)
עבדתי מאד קשה על מנת להרחיב את הערך ולהסביר את חשיבותה, הקיצורים יותר מדי נרחבים לטעמי. Hila Livne - שיחה 19:23, 25 ביולי 2023 (IDT)
גם לטעמי. ניצן צבי כהן - שיחה 13:17, 27 ביולי 2023 (IDT)

על פי מדיניות השחזור רק משתמשים רשומים בעלי ותק של 30 ימים ו-100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (כלומר עריכות דפי שיחה, דפי מדיניות וכדומה אינן נספרות) הם בעלי זכות הצבעה. כמו כן, ההצבעה אסורה על עורך בתשלום. לשחזור ערך שנמחק בהצבעת מחיקה או בתום דיון חשיבות ולא חל שינוי מהותי בנסיבות שהובילו למחיקתו נדרש רוב מיוחס של 60% ומעלה. נא לא לנהל דיונים בגוף ההצבעה.

לשחזר[עריכת קוד מקור]

  1. Shinaimm - שיחה 08:42, 23 ביולי 2023 (IDT)
  2. בורה בורה - שיחה 08:50, 23 ביולי 2023 (IDT)
    כתבת בדף השיחה (כנימוק לדעתך על ההצבעה): „על שם האישיות רחוב בעיר בת 100,000 תושבים ומעלה״. האם לדעתך יש לכתוב ערכים גם על מנשה קפרא, יאיר קפרא, שרה קפרא (רח’ יאיר ושרה) ופנחס בן דוד קפרא? Tzafrir - שיחה 16:02, 25 ביולי 2023 (IDT)
    לשאלתך אכן יש לנו ערך על חבר אספת הנבחרים פנחס קפרא שהזכרת. (היה חתנו של מנשה קפרא). ובאשר למנשה קפרא איש העלייה השנייה, הוא היה מנהיג העולים שהגיעו בגל העלייה השני מחידאן שבתימן (1909) שהקימו את שעריים השכונה החקלאית הראשונה של תימנים במושבות! הרחוב הראשון שהוקם בה היה הרחוב שנקרא מנשה קפרא ויש סיבות היסטוריות רבות לכתוב ערך על רחוב מנשה קפרא! לא בדקתי מה הביוגרפיה של המקרה האחרון שנותר בהערתך אבל לא הייתי קופץ למסקנות כה נמהרות על כל אחד מהמקרים כאילו שמדובר בוודאות בתופעת הקומבינה המקומית. מדובר על עולים מלפני יותר מ-100 שנה ומה לעשות שבעדה יש ריבוי ילדים ושמות משפחה דומים יותר מאשר כהן כלומר תשובים רבים בשם זה. יהיה משונה מאד אם יהיה רחוב רק על שם אחד מהם בכל רחובות ובפרט בשעריים. שנזרוק שמות משפחה בירושלים? (בנוסף מבקש למחות על שהכרחתם לכתוב בגוף ההצבעה) מי-נהר - שיחה 18:42, 27 ביולי 2023 (IDT)
  3. --היידן 08:56, 23 ביולי 2023 (IDT)
  4. תודה על התיוג Hila Livne - שיחה 08:56, 23 ביולי 2023 (IDT)
  5. אקסינו - שיחה 09:01, 23 ביולי 2023 (IDT)
  6. Kulli Alma
  7. הכובען המטורף - שיחה 10:58, 23 ביולי 2023 (IDT)
  8. שלמה5 - שיחה 11:48, 23 ביולי 2023 (IDT)
  9. כובש המלפפוניםשיחה 12:13, 23 ביולי 2023 (IDT)
  10. ניבשיחה 14:20, 23 ביולי 2023 (IDT)
  11. קודגורו - שיחה 16:27, 23 ביולי 2023 (IDT)
  12. Sofiblum - שיחה 20:46, 23 ביולי 2023 (IDT)
  13. מזדהה עם הנימוק המצוטט של עובד - אם קרוי על שמה רחוב בישראל היא ראויה לערך. ודאי כשמדובר בערך טוב ומקיף ניצן צבי כהן - שיחה 22:49, 23 ביולי 2023 (IDT)
  14. אמא של - שיחה 23:52, 23 ביולי 2023 (IDT)
  15. בגלל הראשוניות. Danny Gershoni - שיחה 00:36, 24 ביולי 2023 (IDT)
  16. Mnm2023 - שיחה 09:17, 24 ביולי 2023 (IDT)
  17. AviStav - שיחה 10:56, 24 ביולי 2023 (IDT)
  18. אני רק מבקש להעיר לדוד שי כי הוא כותב שהיו רבים מראשוני חיל האויר וכו'. שימו לב, הוא כותב על "רבים" ולא "רבות". ובכן, אם חנה קפרא הייתה יחידה, או לפחות חלק מקבוצה קטנה של נשים מראשונות חיל האוויר, אזי דבריו אלה של דוד אינם באמת רלבנטים TsviDeer - שיחה 13:30, 24 ביולי 2023 (IDT)
    אתה חושב שיש חשיבות אנציקלופדית לכל אותה "קבוצה קטנה של נשים מראשונות חיל האוויר"? ומה אם הקבוצות המקבילות בחילות האוויר של ג'מייקה ויוון? ומה עם חיל הים? הערכה זהירה שמדובר בכמה אלפי ערכים על מי שהיו חלק מקבוצה קטנה של נשים מראשונות חיל מסוים במדינה מסוימת. הקלות של הטענה 'לא אוכל לא שותה' שמהדהדת כאן, לא הופכת את דבריו של דוד שי - הכתובים מנקודת מבט אנציקלופדיסטית כואבת, של מי שכתב ערכים רבים שמאבדים מערכם היחסי עם כל הנמכה של רף החשיבות, ודאי הנמכה דרסטית כזו - ללא רלוונטיים. ביקורת - שיחה 14:20, 25 ביולי 2023 (IDT)
    ביקורת, אז לפי מה שאתה אומר ההתנגדות לחשיבות הערך נובעת מהיצע וביקוש? כלומר אם נשמור את ההיצע של הערכים נמוך ערכם של השאר יעלה? האם יש הגבלת מקום לערכים בויקיפדיה?
    אני לא מצליח להבין על איזו הנמכה דרסטית מדובר כאן. ואם מישהו יחליט לכתוב / לתרגם ערך בעל חשיבות בויקיפדיה של ג'מייקה לפה לא אפסול אותו רק בגלל זה...
    אני יודע שאין סיכוי שנצליח לשכנע אתכם, אבל אני לא מצליח להבין את הטיעונים למחיקת הערך זה... Shinaimm - שיחה 14:38, 25 ביולי 2023 (IDT)
    לא היצע וביקוש. אלא אנציקלופדיוּת - הארכתי כבר בדף אחר, לא מוצא כעת, התפקיד של אנציקלופדיה אינו להביא את מקסימום המידע לקוראים, אלא את מינימום המידע החשוב כדי להיות אדם משכיל ומעורה. זה מה שעשו אנציקלופדיות מאז ומעולם. לכן, כשאנחנו מנסים להיות גוגל (נכון יותר - להיות תחליף לכלל רשת האינטרנט) אנחנו מפספסים את המטרה ובגדול. אנציקלופדיה שצריכים לחפש בה נתון ספציפי ורק אז להתחיל לברור מתוכו את המידע, אינה אנציקלופדיה. בשביל זה יש מנועי חיפוש ואינדקסים שמאפשרים לכרות כך מידע מהרשת עצמה. אנציקלופדיה - גם 'מכלילנית' - פועלת לסנן את שטף המידע ולהגיש על שולחנו של הקורא רק את הדברים שיחסרו לאינטלגנציה הכללית שלו אם לא יהיו שם. אפשר להרחיב את מעגל החשיבות בהדרגה, וזו הגישה המכלילנית. אבל אי אפשר להתפרע ולכלול כל דבר שניתן לתייג אותו כפריט טריוויה. "הראשון שעשה משהו", אדם שקרויים על שמו שני מתנ"סים ונקודת תצפית, וכן הלאה. ביקורת - שיחה 14:45, 25 ביולי 2023 (IDT)
    ביקורת אני ממש רוצה לענות לך על זה, בערך על הגר לנדסמן-פלס הטענה הייתה שאם ישאירו חוקרת כזו עם דוקטורט זה יהיה פתח לעשרות ערכים דומים, אבל היה מדובר בערך מ-2017. אם באמת השארה של ערך כזה פותחת פתח לעשרות ומאות ערכים דומים אז איפה הם? חנה קפרא היא יוצאת דופן, הלואי וימצאו מספיק עורכים לכתוב עוד ערכים על דמויות מהעלייה הראשונה מעדות המזרח, הלואי, אבל אני בטוחה לצערי שזה לא יקרה ומדובר כאן על מקרה יוצא דופן. Hila Livne - שיחה 08:57, 30 ביולי 2023 (IDT)
    Hila Livne, הלוואי שזו הייתה תשובה. התשובה האמיתית היא שאין כמעט עורכים שייקחו את הסיכון לכתוב ערכים על בעלי חשיבות שווה, כשהם יודעים שאין שום 'הגנה בחוק' על הערכים שלהם, וסביר להניח שהם יימחקו ולא תהיה 'קבוצת תמיכה' או כתבות בעיתונות שיסייעו להשאיר את הערך, או שסתם כך אינם בנויים למתח שבהעמדת הערך שעמלו עליו להצבעה. אבל עדיין הפתח נוצר ועדיין החשיבות שלו לא עלתה רק בגלל ש'יש ערך בוויקיפדיה'. ביקורת - שיחה 09:56, 30 ביולי 2023 (IDT)
  19. כלנית - שיחה 18:50, 24 ביולי 2023 (IDT)
  20. עם כל הכבוד לסיעת המתנגדים ועמדתם החשובה. נימקתי למעלה. מי-נהר - שיחה 23:34, 24 ביולי 2023 (IDT)
  21. בן ג. (שיחה) תרומת כוח-חישוב 01:51, 25 ביולי 2023 (IDT)
  22. AMI LEER AMI LEER - שיחה 06:01, 25 ביולי 2023 (IDT)
  23. shoshie8שיחה • ז' באב ה'תשפ"ג • 09:03, 25 ביולי 2023 (IDT)
  24. רדיומן - שיחה 09:47, 25 ביולי 2023 (IDT)
  25. Geagea - שיחה 10:42, 25 ביולי 2023 (IDT)
  26. Agmonsnir - שיחה 13:25, 25 ביולי 2023 (IDT)
  27. ותודה לתיוג. עמירם פאל - שיחה 13:26, 25 ביולי 2023 (IDT)
  28. איילשיחה 15:18, 25 ביולי 2023 (IDT)
  29. --נרשמתי - שיחה 16:09, 25 ביולי 2023 (IDT)
  30. Ehud Amir - שיחה 19:27, 25 ביולי 2023 (IDT)
  31. Amikamraz - שיחה 10:07, 26 ביולי 2023 (IDT)
  32. - ‏Pixie.ca‏ • שיחה 17:58, 26 ביולי 2023 (IDT)
  33. למה למנוע מידע מהציבור? HanochP - שיחה 10:53, 27 ביולי 2023 (IDT)
    זה מסביר, וגם זה, אבל יש עוד המון סיבות. לא כל מידע הוא מידע אנציקלופדי. חמויישֶה - שיחה 12:22, 27 ביולי 2023 (IDT)
  34. McKaby - שיחה 17:58, 27 ביולי 2023 (IDT)
  35. Fabiorahamim - שיחה 07:26, 28 ביולי 2023 (IDT)
  36. Balberg - שיחה 07:59, 28 ביולי 2023 (IDT)
  37. SigTif - שיחה 12:13, 28 ביולי 2023 (IDT)
  38. הימן האזרחישיחה • י"א באב ה'תשפ"ג • 18:29, 28 ביולי 2023 (IDT)
  39. אלדדשיחה 00:28, 29 ביולי 2023 (IDT)
  40. BAswim - שיחה 11:29, 29 ביולי 2023 (IDT)
  41. Ronavni - שיחה 07:38, 30 ביולי 2023 (IDT)
  42. Danny-w - שיחה - הצטרפו למיזם האבולוציה 🐦 08:03, 30 ביולי 2023 (IDT)

לא לשחזר[עריכת קוד מקור]

  1. דוד שי - שיחה 09:02, 23 ביולי 2023 (IDT)
  2. Assayas - שיחה 09:44, 23 ביולי 2023 (IDT)
  3. ביקורת - שיחה 10:49, 23 ביולי 2023 (IDT)
  4. אלעדב. - שיחה 10:49, 23 ביולי 2023 (IDT)
  5. נגד שיטת מצליח ככלל. התו השמיניהבה נשוחח 10:59, 23 ביולי 2023 (IDT)
    כל עוד זה לפי החוקים זה לא שיטת מצליח. אתה בטוח שאתה נגד הערך? Hila Livne - שיחה 18:46, 26 ביולי 2023 (IDT)
  6. אין שינוי בנסיבות לעומת הצבעת המחיקה ב-2016. Mbkv717שיחה • ה' באב ה'תשפ"ג • 11:43, 23 ביולי 2023 (IDT)
  7. היטיב דוד שי לנמק. חמויישֶה - שיחה 13:25, 23 ביולי 2023 (IDT)
  8. הערך נמחק בעבר לאחר הצבעת מחיקה. אין שינוי נסיבות. Lostam - שיחה 13:46, 23 ביולי 2023 (IDT)
  9. פוליתיאורי - שיחה 16:13, 23 ביולי 2023 (IDT)
  10. IfatE - שיחה 17:43, 23 ביולי 2023 (IDT)
  11. --Don Aquilino - שיחה 17:54, 23 ביולי 2023 (IDT)
  12. נריה - 💬 - 23:28, 25 ביולי 2023 (IDT)
  13. ויקיפדיה אינה מקום למחקר מקורי ולא כל אדם ראוי שיכתב אודותיו ערך אנציקלופדי. Ldorfmanשיחה 02:40, 24 ביולי 2023 (IDT)
  14. ארז האורזשיחה 09:43, 24 ביולי 2023 (IDT)
  15. חיים 7שיחה13:11, 24 ביולי 2023 (IDT)
  16. שמיה רבהשיחה • ז' באב ה'תשפ"ג • 03:00, 25 ביולי 2023 (IDT)
  17. בברכה. ליש - שיחה 07:49, 25 ביולי 2023 (IDT)
  18. עמית - שיחה 11:30, 25 ביולי 2023 (IDT)
  19. כמו לאסתם Shannen - שיחה 12:43, 25 ביולי 2023 (IDT)
  20. סיפור מעורר השראה, אבל אני לא רואה ערך אינציקלופדי Orishar - שיחה 21:57, 25 ביולי 2023 (IDT)
  21. בברכה, גיברס - שיחה 11:07, 26 ביולי 2023 (IDT)
  22. הנימוקים שנתנו אז יפים גם כיום. בן עדריאלשיחה • ח' באב ה'תשפ"ג 16:58, 26 ביולי 2023 (IDT)
  23. אין שום שינוי נסיבות Lavluv📜אם הגבת לדבריי, נא תייג אותי • י' באב ה'תשפ"ג 12:16, 28 ביולי 2023 (IDT)
  24. על אף שבהצבעה הקודמת הייתי נגד מחיקת הערך וראיתי בו חושיבות, הקהילה הכריעה דאד בהצבעה על פי נהלי הקהילה. ודוק; חלוף הזמן לכשלעצמו, שהינו הנסיבה היחידה להצבעה כיום אינו מהווה עילה להצבעת שחזור שכן על הערך לעמוד גם במבחן החשיבות ההיסטורית בנוסף ובמקרה דנן ככל וחולף הזמן דווקא החשיבות ההיסטורית דועכת שכן מעבר לרחוב על שמה בעיר מוצאה, גם חיל האוויר או צה"ל לא מצאו לנכון להדגיש את תרומתה היחודית על אף הדיון שעלה כאן. משאלו הם פני הדברים, ובהתחשב בהצבעת הקהילה ונהליה, אני נאלץ להצביע נגד. תום - בואו נדבר - החיוך שלך הופך אותי להרבה יותר שמח. 19:01, 29 ביולי 2023 (IDT)
    ל-תום, כתבת "גם חיל האוויר... לא מצאו לנכון להדגיש את תרומתה היחודית על אף הדיון שעלה כאן." האמנם? הרי בעקבות הדיון שעלה כאן העלו גם העלו את שמה בביטאון הרשמי של חיל האוויר ראו באילון טוהר ועדן ביטון | צילום: סליה גריון עדי עבו ומור צידון, ‏הטובות לטכני, באתר חיל האוויר הישראלי, 29 ביוני 2017 שמה מופיע ראשון ובהרחבה כבר מהפתיח שם: "סקירה של שילוב הנשים במערך הטכני לאורך השנים מתארת את הדרך הארוכה מאז חנה קפרא ז"ל ועד אל"ם גילה שלזינגר". מי-נהר - שיחה 19:21, 29 ביולי 2023 (IDT)
  25. --נתן טוביאס - שיחה 00:26, 30 ביולי 2023 (IDT)

דעתם של כותבים שאינם בעלי זכות הצבעה בעת הנוכחית[עריכת קוד מקור]

לשחזר[עריכת קוד מקור]

  1. Shani - שיחה 19:41, 25 ביולי 2023 (IDT)
  2. אסף Sokuya13:34, 26 ביולי 2023 (IDT)

לא לשחזר[עריכת קוד מקור]

תוצאות ההצבעה[עריכת קוד מקור]