ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/:אוניברסיטת הרווארד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

<אוניברסיטת הרווארד

  • תאריך תחילת ההצבעה: 17:46, 18 בינואר 2024
  • תאריך סיום ההצבעה: 17:45, 25 בינואר 2024
  • המחלוקת היא סביב תיאור האירועים באוניברסיטה בשלושת החודשים מאז 7 באוקטובר. בהשוואת גרסאות זו תוכלו לראות שתי גרסאות, קצרה וארוכה, והמחלוקת היא איזה גרסה עדיפה. דוד שי (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
    לצערי לא הבנתי מדוע נפתחה הצבעת מחלוקת. בדף השיחה של הערך, תמכו עשרה עורכים כולל הח"מ בנוסח המורחב. בנוסח המקוצר תמכו רק שישה. אין מדובר ברוב מקרי.
    לפני שהתחלתי לערוך בוויקיפדיה, קראתי ראיון עם פותח ההצבעה, שבו אמר שגם רוב של עורך אחד בדף שיחה מספיק כדי לקבוע את הכתוב בערך.
    כדבריי בדף השיחה של הערך, נעשו הפעולות האנטישמיות באוניברסיטת הרווארד בתמיכה ובמימון מלאים של קטר, וראו נא גם את תמיכת קטר בחמאס. הרווארד איבדה את מעמדה כאוניברסיטה עצמאית ויוקרתית, והפכה לשלוחת קטר, המטפחת ומעודדת אנטישמיות בתוך הקמפוס. זה גרוע ממשפט דרייפוס, שעסק בקצין אחד, משום שכאן מדובר ביהודים באשר הם.
    כדברי MathKnight, ישראל נמצאת במלחמה על עצם קיומה. אני מוסיף שנשים ישראליות נורו על ידי מחבלים כשהן קשורות לעצים, וחטופות ישראליות עוברות התעללויות ופגיעות מיניות קשות, כפי שאמרה החטופה ששוחררה, אגם גולדשטיין-אלמוג.
    הצבעה זו גם עומדת בניגוד לדברי גארפילד ביום האחרון. בורה בורה ערך דיון מסודר עם גרסאות מוצעות (שלו מול פארטירה), התגבש רוב ברור לאחת הגרסאות, והצבעה זו מנסה להפוך את הרוב שהתקבל בדף השיחה. אם הבנתי נכון את גארפילד, זה היה הגורם להחלטותיו. כאן צירפתי דוגמה לתגובה שניתנה בניגוד למדיניות גארפילד. האם נעשתה פעולה? ככל הנראה לא.
    לא תייגתי, כדי למנוע חשש לגיוס, בעיקר כשמדובר בהצבעת מחלוקת שנפתחה על ידי מפעיל, שהיה גם בירוקרט.
    כדי להסיר ספק, לטעמי דוד שי הוא עורך מעולה. משום כך לא היה צורך בהצבעה זו, כאשר כל העדויות הן נגד האוניברסיטה, ובטוחני שבורה בורה ראה אותן מקרוב. מאישיחה 17:11, 16 בינואר 2024 (IST)
    משתמש:גארפילד האם לדעתך הרוב בדף השיחה לאחר דיון ממצה מספיק, או שעל כל אי הסכמה תיפתח הצבעת מחלוקת? בורה בורה - שיחה 18:36, 16 בינואר 2024 (IST)
    זה דיון מעניין שמקומו במזנון ובפרלמנט, לא בדף של הצבעת מחלוקת ספציפית.
    פתחתי הצבעת מחלוקת משום שאני סבור שקהילת הוויקיפדים כשלה בכך שלא הגנה על הערך בדיון שנערך בדף השיחה, ואני מקווה שתתעשת ותתקן זאת בהצבעת מחלוקת.
    הדברים לעיל, על האנטישמיות בהרווארד, שכלל אינם רלוונטיים לשאלה האם לפתוח הצבעת מחלוקת, מחזקים את טענתי שהנוסח שהוסכם עליו אינו נובע ממניעים אנציקלופדיים אלא מזעם על האוניברסיטה. כך לא כותבים אנציקלופדיה. דוד שי - שיחה 18:57, 16 בינואר 2024 (IST)
    שני הנוסחים אינם כוללים את עניין הגנבה הספרותית, המוזכר בנוסחים ב׳ ו-ד׳ בהצבעה בערך על קלודין גיי. אני התרשמתי שהיתה לכך חשיבות ושייתכן שהיא התפטרה בשל כך או בשל הלחץ הציבורי המצטבר מכלל הגורמים. אין באזכור הפלגיאט נקמנות בגיי, אלא רק זהירות, שלא נזקוף את התפטרותה לזכות הנאבקים באנטישמיות, או לחילופין, לזכות האוניברסיטה שפתאום הראתה לכאורה מחויבות למאבק באנטישמיות. MakingItSimple - שיחה 04:19, 20 בינואר 2024 (IST)

דיונים קודמים[עריכת קוד מקור]

המשך הדיון[עריכת קוד מקור]

עמדת צד א' - יש להציג את הגירסה המתומצתת[עריכת קוד מקור]

ב-2023, בעת מלחמת חרבות ברזל שפרצה בעקבות מתקפת הפתע על ישראל, קבוצה של 34 ארגוני סטודנטים חתמה על עצומה שקוראת לגנות את ישראל, ומאשימה את ממשלת ישראל בטבח ברצועת עזה. באוניברסיטה הקימו ארגון מיוחד להגנה על אותם סטודנטים מפני התקפות נגדם.[1] בעקבות כך בתיה ועידן עופר, שהיו חלק מהוועד המנהל של בית הספר לממשל של הרווארד, התפטרו מתפקידם, וביל אקמן ואחרים מתורמי הרווארד משכו את כספי תרומתם.[2] בעקבות העלייה בגילויים אנטישמיים באוניברסיטה הוזמנה נשיאת האוניברסיטה, קלודין גיי, לשימוע בפני ועדת בית הנבחרים לחינוך וכוח העבודה, ביחד עם נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה ליז מגיל ונשיאת MIT סאלי קורנבלות'. דבריה שם הגבירו את הביקורת על האוניברסיטה.[3] ב-2 בינואר 2024 התפטרה גיי מתפקידה.[4]

הערות שוליים

יש להסתפק בגרסה הקצרה, המביאה את עיקר האירועים, ואינה כוללת פרטים טפלים, שאינם חשובים לתיאור העיקרי ומקנים משקל מופרז לחדשות ההווה. הרווארד קיימת 387 שנים, אך הערך מכיל מעט מאוד מידע על תולדותיה, ועודף גדול במידע על ההווה, כאילו ויקיפדיה היא עיתון, לא אנציקלופדיה. הערך מספר שבחודשים האחרונים יש ירידה בנרשמים, האם זו הפעם היחידה בתולדותיה? איך השפיעו על ההרשמה מלחמות העולם, מלחמת קוריאה, מלחמת וייטנאם? זה לא מעניין, כי זה היה מזמן ולא תורם ליצר הנקמה. הערך מספר שבחודשים האחרונים חלה ירידה בתרומות, ואיך עברה האוניברסיטה את השפל הגדול, זה לא מעניין, כי זה היה מזמן ולא תורם ליצר הנקמה. הנוסח הארוך מעוות מאוד את הערך. גם את הנוסח הקצר ראוי לקצץ, אבל בוודאי אין לנפח אותו לנוסח הארוך. דוד שי - שיחה 09:09, 15 בינואר 2024 (IST)

הערונת:
כתוב "באוניברסיטה הקימו ארגון מיוחד להגנה על אותם סטודנטים מפני "התקפות נגדם". המקור אומר: צוות הגנה על סטודנטים שחווים מתקפות רשת (doxxing), הטרדה, ו-online security issues. הצוות הוא להגנה כנגד מתקפות רשת, שלא ישתמע שמדובר על התקפות פיזיות.
10:59, 18 בינואר 2024 (IST) La Nave10:59, 18 בינואר 2024 (IST)


עמדת צד ב' - יש להציג את הגירסה המפורטת[עריכת קוד מקור]

בעקבות מתקפת הפתע על ישראל (2023) קבוצה של 34 ארגוני סטודנטים חתמו על עצומה שקוראת לגנות את ישראל, ומאשימה את ממשלת ישראל בטבח, ובאוניברסיטה הקימו ארגון מיוחד להגנה על אותם סטודנטים מפני התקפות נגדם[1]. בעקבות כך בתיה ועידן עופר, שהיו חלק מהוועד המנהל של בית הספר לממשל של הרווארד, התפטרו מתפקידם, וביל אקמן ועוד רבים מתורמי הרווארד משכו את כספי תרומתם[2]. בעקבות העלייה בגילויים אנטישמיים באוניברסיטה הוזמנה נשיאת האוניברסיטה, קלודין גיי לשימוע בפני ועדת בית הנבחרים לחינוך וכוח העבודה, ביחד עם נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה ליז מגיל ונשיאת MIT סאלי קורנבלות'. דבריה שם הגבירו את הביקורת על האוניברסיטה.

בעקבות תגובתה הרפה[3] נגד האנטישמיות, הסירוב לגנות את טבח 7 באוקטובר וחוסר פעולה של האוניברסיטה נגד ההפגנות האנטישמיות והתמיכה בטרור חמאס, הפסידה אוניברסיטת הרווארד תרומות בסך יותר ממיליארד דולר.[4] כמו כן מספר משרדי עורכי דין איימו כי אם הקו הסובלני כלפי גילויי אנטישמיות הקיים באוניברסיטה יימשך, הם ימנעו מלהעסיק במשרדיהם את בוגרי האוניברסיטה[5].

בהמשך חודש אוקטובר 2023 נרשמה ירידה של כ-17% בהרשמה המוקדמת ללימודי תואר ראשון באוניברסיטת הרווארד על רקע תקריות אנטישמיות בקמפוס בעקבות מתקפת הפתע על ישראל.[6][7] ב-2 בינואר 2024 התפטרה גיי מתפקידה.[8]

הערות שוליים

הגרסה הזו מדגישה כמה אירועים משמעותיים ביותר שגרמו לשימוע בקונגרס האמריקאי בדבר אנטישמיות בקמפוסים ובסוף להתפטרותה של קלודין גיי. הקיצור המשמעותי גורם לחוסר הבנה לקורא במה מדובר. כל הטענות מופיעות כמובן בסימוכין בערך.

  • תגובתה הרפה נגד האנטישמיות
  • הסירוב לגנות את טבח 7 באוקטובר
  • חוסר פעולה של האוניברסיטה נגד ההפגנות האנטישמיות והתמיכה בטרור חמאס
  • העובדה שאוניברסיטת הרווארד הפסידה תרומות בסך יותר ממיליארד דולר
  • העובדה שלחצה מאוד על הבוגרים לעתיד - מספר משרדי עורכי דין איימו כי אם הקו הסובלני כלפי גילויי אנטישמיות הקיים באוניברסיטה יימשך, הם ימנעו מלהעסיק במשרדיהם את בוגרי האוניברסיטה. בורה בורה - שיחה 17:46, 15 בינואר 2024 (IST)
האיום של משרדי עורכי הדין הוא איום סרק - בכל מקום בעולם, בוגר הרווארד יהיה עדיף על בוגר של כל אוניברסיטה אחרת, ויש בארצות הברית די והותר משרדים מלבד המשרדים המאיימים. לאיום אין חשיבות.
המשפט "נרשמה ירידה של כ-17% בהרשמה לאוניברסיטת הרווארד" שגוי - הירידה היא רק בנרשמים לתואר ראשון, ולמרות הירידה, שיעור הקבלה הוא רק 8.7% מכלל הנרשמים - האוניברסיטה רחוקה מאוד ממחסור בסטודנטים, כך שלירידה אין חשיבות.
אין צורך באזכור כפול של עניין התרומות. דוד שי - שיחה 07:49, 16 בינואר 2024 (IST)
פרשנות, פרשנות, פרשנות של מישהו שחושב שהוא מבין יותר מהסימוכין שיש כמעט לכל מילה. אף אחד לא מפריע לאף אחד להרחיב על תולדות האוניברסיטה אפילו מאז מלחמת האזרחים האמריקאית. אבל בגלל שדוד שי ואחרים עצלנים להרחיב, הם מבקשים לקצץ עד כדי מחיקה כללית את כל האירועים המשמעותיים שחלו בחודשים האחרונים. בושה שכך מתנהלת האנציקלופדיה. בורה בורה - שיחה 09:25, 16 בינואר 2024 (IST)
בורה בורה, אם לא קשה לך, נסה למקד את הדיון בתוכן הראוי לערך, ולא בדעתך עליי או על ויקיפדים אחרים. דוד שי - שיחה 14:05, 16 בינואר 2024 (IST)
השורש נ.ק.מ. מופיע כאן ובדף ההצבעה המקביל על קלודין גיי 4 פעמים על ידך ועוד פעמיים אזכור של אחרים של מה שכתבת בדף השיחה. טוב הבנו. נסה למקד את הדיון בתוכן הראוי לערך, ולא בדעתך עליי או על ויקיפדים אחרים, מה אנו חושבים או מה המניעים שלנו. בורה בורה - שיחה 16:54, 16 בינואר 2024 (IST)
לא הבנתי איך מה שכתבת סותר את המשפט של ״ירידה בהרשמה״? אתה יכול לטעון שאין חשיבות, אבל זה דבר אחר. לדעתי יש חשיבות, בגלל שזה משקף את המעמד של האוניברסיטה, ובפרט את היחס הציבורי אליה ~~~ David6988 - שיחה 23:45, 23 בינואר 2024 (IST)
עדכון: ראיתי את המקור עכשיו, ומסתבר שמדובר בשפל של 4 שנים, כך שלא מדובר בדבר כל כך יוצא דופן. ההתייחסות לעובדה הזו לערך בתור השפעה ישירה של האירועים האחרונים חסרת בסיס ואולי אף מטעה David6988 - שיחה 23:53, 23 בינואר 2024 (IST)
אכן במקורות מצויין שהיתה ירידה בהרשמה אבל אין שום מידע על קשר בין אירועים שאחרי ה 7 באוקטובר וגילויי האנטישמיות באוניברסיטה, לעובדה שיש ירידה בהרשמה. להיפך, צויין שם שיש מגמה של ירידה בהרשמה במשך שנים אחדות כך שזה לא קשור לאנטישמיות. ודבר נוסף, במקביל לירידה בהרשמה בהרווארד הרי שבאוניברסיטת פנסילבניה יש עלייה באחוזי ההרשמה, למרות שגם שם היו אירועים חריגים של אנטישמיות לאחר ה 7 באוקטובר. מהסיבה האת, נראה לי שלא נכון לציין את העובדה הזאת כאן. אם רוצים לדבר על מגמות בהרשמה לאוניברסיטה אז אפשר להקצות לכך פסקה מיוחדת שתסתכל על העובדות בהיבט ש שנים אחדות. Mirasa28 - שיחה 15:36, 24 בינואר 2024 (IST)
מדובר באירוע חשוב שכדאי לציין אותו בפירוט, אך @בורה בורה, מדוע הושמטו התפטרותה וההפניה ל"הארץ"? נריה - 💬 - 21:20, 18 בינואר 2024 (IST)
השמטה לא מכוונת. החזרתי. בורה בורה - שיחה 21:32, 18 בינואר 2024 (IST)
תודה! נריה - 💬 - 21:33, 18 בינואר 2024 (IST)
שלום בורה בורה, יש סרטון של ארי שביט הנמשך שש וחצי דקות. בסרטון הוא מדבר בעיקר על אנטישמיות ועל האג. לטעמי, ניתן למצוא בסרטון מסקנות גם על הרווארד. האם לשים כאן קישור לסרטון? מאישיחה 13:50, 19 בינואר 2024 (IST)
בדיון בדף השיחה של הערך התברר שבנוסח שהוצע כאן הייתה טעות עובדתית. כיוון שגם בהצבעת מחלוקת אי אפשר להחליט על הכנסת מידע כוזב לוויקיפדיה, תיקנתי את הנוסח כך שיציג מידע נכון, על בסיס המקור שניתן. אני משער שלשמונת המצביעים שתמכו בנוסח השגוי זה לא מפריע, והצבעתם תומכת גם בנוסח המתוקן. דוד שי - שיחה 16:09, 20 בינואר 2024 (IST)
כן, ודאי שכדאי. בורה בורה - שיחה 06:33, 23 בינואר 2024 (IST)
משתמש:35 of May, ודאי. צרף הסרטון. בורה בורה - שיחה 06:34, 23 בינואר 2024 (IST)
מצורף הסרטון. מדברי שביט על האנטישמיות החדשה, ניתן להבין מה קרה באוניברסיטת הרווארד. מאישיחה 17:20, 23 בינואר 2024 (IST)

הגרסה המוצעת היא שגויה. הטענה שהאוניברסיטה סירבה לגנות את הטבח אינה נכונה עובדתית. אפשר להגיד שהגינוי הוא מעט מדי, או מאוחר מדי,אבל אי אפשר לכתוב שהם סירבו לגנות. בירוקרטים. Kershatz - שיחה 21:16, 23 בינואר 2024 (IST)

אני מצטרף לקריאה של קרשץ לפסול את ההצבעה. לא הייתי מודע עד עכשיו לדיון, אבל גרסה ב' מציגה שקרים ועיוותים של המציאות. (גם הירידה כביכול של 17% בהרשמה הוכחה כשקרית.) אני לא חושב שהבירוקרטים צריכים לאפשר שילוב של גרסה כל כך מוטה במרחב הערכים. -- ‏גבי(שיחה | תרומות) 22:06, 23 בינואר 2024 (IST)
כשמפסידים בוכים. כל הכתוב הוא אמת לאמיתה וכך יהיה בערך במידה ואכן הגרסה תתקבל. בורה בורה - שיחה 22:12, 23 בינואר 2024 (IST)
המלכה שאלה את המראה:
מראת קסמים שעל הקיר
מי היפה בכל העיר?
המראה, שאינה משקרת, ענתה:
כאן, גברתי, אין יפה ממך
אך יופייה של שלגיה עולה על יופייך.
-- ‏גבי(שיחה | תרומות) 22:36, 23 בינואר 2024 (IST)

אילת צורי - שיחה::: הקיצור לא מציג את העובדות האמיתיות: בסופו של דבר, גינתה האוניברסיטה את את הטבח ואף השעתה קבוצות פרו-חמאסיות מהלימודים. גם השיח האנטי-ישראלי לא השפיע על ההרשמה לאוניברסיטה. היא ממילא במגמת ירידה מזה 4 שנים.

על פי מדיניות ההצבעה, רשאים להצביע משתמשים שנרשמו לפחות 30 ימים לפני פתיחת ההצבעה, ביצעו לפחות 100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (כלומר עריכות דפי שיחה, דפי מדיניות וכדומה אינן נספרות) ואינם עורכים בתשלום.

לפי מדיניות הצבעת מחלוקת, אין להצביע לפני פתיחת ההצבעה ואין לפתוח את ההצבעה עד אשר חלפו 72 שעות מהצגת טיעוני הצדדים. בהתאם להוראות בדבר מלחמת עריכה אין להוסיף או לגרוע מאפשרויות ההצבעה שסוכמו על ידי הצדדים ללא הסכמתם, אלא אם כן הבורר אישר את השינוי.

אפשרות א' - יש להציג את הגירסה המתומצתת[עריכת קוד מקור]

  1. דוד שי - שיחה 04:24, 19 בינואר 2024 (IST)
  2. בלי קשקושים 06:40, 19 בינואר 2024 (IST) אבל להחליף: "מפני התקפות נגדם" --> "מפני הטרדות והתקפות רשת נגדם".
    לא חתם. האם הצבעה זו חוקית? בורה בורה - שיחה 20:48, 19 בינואר 2024 (IST)
    קל לראות ב"גרסאות קודמות" שזו חתימתה של La Nave Partirà. דוד שי - שיחה 06:03, 20 בינואר 2024 (IST)
  3. Guycn2 - שיחה 07:07, 19 בינואר 2024 (IST)
  4. AMI LEER - AMI LEER - שיחה 11:14, 19 בינואר 2024 (IST)
  5. BAswim - שיחה 03:18, 20 בינואר 2024 (IST)
  6. SigTif - שיחה 07:24, 20 בינואר 2024 (IST)
  7. WikiLester - שיחה 16:58, 20 בינואר 2024 (IST)
  8. Eladti - שיחה 09:11, 21 בינואר 2024 (IST)
  9. Rosielev - שיחה 13:50, 21 בינואר 2024 (IST)
  10. Hila Livne - שיחה 13:55, 21 בינואר 2024 (IST)
  11. Tushtrbui - שיחה 17:59, 21 בינואר 2024 (IST)
  12. Oyשיחה 21:49, 21 בינואר 2024 (IST)
  13. חנה Hanayשיחה זוכרת את ה-7/10/2023 ואת החטופים לעזה בכל רגע 19:11, 22 בינואר 2024 (IST)
  14. אביהו - שיחה 20:09, 22 בינואר 2024 (IST)
  15. NilsHolgersson2 - שיחה 21:48, 22 בינואר 2024 (IST)
  16. Danny-w - שיחה - הצטרפו למיזם האבולוציה 🐦 12:19, 23 בינואר 2024 (IST)
  17. Be'Ikar Yerakot - שיחה 17:28, 24 בינואר 2024 (IST)
  18. גרסה ב׳ היא לא אנציקלופדית ושגויה עובדתית. Kershatz - שיחה 21:04, 23 בינואר 2024 (IST)
  19. אני נגד הצבעות. וגם לא מקבל את טענת הדיס-פרופורציה בפני עצמה (אנחנו אנציקלופדיה בבנייה), אבל אוניברסיטאות לא חייבות לגנות שום דבר, והגרסה הזו היא היחידה מבין האפשרויות שאיכשהו נצמדת לעובדות. חבל שדבר כזה מגיע בכלל להצבעה. ביקורת - שיחה 22:28, 23 בינואר 2024 (IST)
    ראית מי פתח את ההצבעה? למה אתה לא מתלונן בפניו? בורה בורה - שיחה 22:38, 23 בינואר 2024 (IST)
    מה פירוש נגד הצבעות? ברור לך שהדרך לזה עוברת דרך חקיקה שכולם צריכים לקבל את הדעה שלך (או של פלוני מסוים) לגבי כל דבר, תמיד... איך קוראים לזה נו... Tshuva - שיחה 11:26, 24 בינואר 2024 (IST)
    כתבתי את זה כה הרבה פעמים, יש ציטוט יפה של ברברה קינגסלובר בדף המשתמש הישן שלי, תוכל לראות. בקצרה - ממש לא. אמור להיות סט כללים כתוב או מקובל על כולם, שאמור למנוע צורך בהצבעות במקרים מסוימים. אתה יכול לחשוב לבד על מקרים כאלו ולדעתי גם המקרה הנוכחי הוא כזה (כשלים מסוגים שונים, אי-דיוקים, פגמי אקטואליה, הישענות על עיתונים בנושאים שמצריכים מחקר רציני יותר). הסיבה שלא הגענו לסט כללים כזה היא כנראה העדר חשיבה מערכתית (או זמן לגבש כזו) והרגל גרוע לגזור את הכללים מהצבעות עבר, שהוכרעו אף הן אמוציונאלית כמו שקורה בדרך כלל בהצבעות. ביקורת - שיחה 13:25, 24 בינואר 2024 (IST)
    @ביקורת, מה שאתה אומר שקול לאמירה של בג"ץ שצריך מבוגר אחראי מעל הדמוקרטיה, כי העם לא מבין מימינו ומשמאלו. זה היפך מוחלט של רוח המיזם ויקיפדיה (בדיוק כשם שההפיכה של בג"ץ בתקופת אהרן ברק, היא היפך הדמוקרטיה). מצופה מבירוקרט בויקיפדיה להיות בעד רעיון חכמת ההמונים, בפרט כשזה נוגד את הדעה האישית של הבירוקרט, ואפילו אם הוא אמפירית צודק, שזו טענתך כאן (מכיוון שאני צודק, זה מעל רוח ויקיפדיה). המציאות בסוף תתהפך, גם על בג"ץ וגם על הגישה שאתה מייצג בדיון כאן. Tshuva - שיחה 04:29, 25 בינואר 2024 (IST)
    לחלוטין לא. ואם להמשיך בעולם המשלים, מה שאני אומר שקול לאמירה של מי שהמציא את הדבר הזה שנקרא 'חוקים'. הוא כנראה היה חכם כי שנים אחריו ניסו להפעיל את חוכמת ההמונים נטו בכל מקרה בנפרד וקיבלנו את התקופה הראשונה של המהפכה הצרפתית. ביקורת - שיחה 13:08, 25 בינואר 2024 (IST)
    כנראה הבעיה אצלי, לא הבנתי. מכיוון שאתה חכם יותר מההמונים, אתה מחליט מה נכון גם כשהרוב חושב אחרת, וזה דווקא כן דמוקרטי, וזה גם חכמת המונים. סבבה. אגב, מזל שבינתיים התהפך הרוב באורח פלא, והוא תומך כבר באמת האבסולוטית שלך. Tshuva - שיחה 13:18, 25 בינואר 2024 (IST)
  20. פוליתיאורי - שיחה 10:24, 24 בינואר 2024 (IST)
  21. יואב ר. - שיחה - 11:06, 24 בינואר 2024 (IST)
  22. ויקיפדיה לא נועדה לפורנו נקמה חדשותי כנגד מוסדות ואנשים שסרחו. הנוסח הקצר עדיף. SocialTechWorker - שיחה 11:40, 24 בינואר 2024 (IST)
  23. הפירוט מוגזם ולא פרופורציוני. אולי היה אפשר להוסיף קצת, אבל לא את כל מה שמציעים פה. emanשיחה 12:04, 24 בינואר 2024 (IST)
  24. IfatE - שיחה 12:07, 24 בינואר 2024 (IST)
  25. גרסה ב' שגויה ולא אנציקלופדית. מצטרף לקריאה לבירוקרטים למנוע קיבוע של שטויות באמצעות הצבעה. מה השלב הבא? נצביע שהירח עשוי מגבינה? בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - "אין לי צורך בהיפותזה הזאת" - 13:17, 24 בינואר 2024 (IST)
    מסכימה לגמרי Gal Zagron - שיחה 15:17, 24 בינואר 2024 (IST)
  26. כלנית - שיחה 13:18, 24 בינואר 2024 (IST)
  27. Ronavni - שיחה 13:22, 24 בינואר 2024 (IST)
  28. אמא של השתתפו במיזם מיפוי ערכי נשים ישראליות ללא תמונה 13:29, 24 בינואר 2024 (IST)
  29. Gal Zagron - שיחה
  30. Yosisc - שיחה 15:26, 24 בינואר 2024 (IST)
  31. Shmoran - שיחה 15:29, 24 בינואר 2024 (IST)
  32. הגרסה המפורטת איננה מדוייקת לכן עדיף לדבוקק במקוצרת Mirasa28 - שיחה 15:40, 24 בינואר 2024 (IST)
  33. אוצול - שיחה 15:50, 24 בינואר 2024 (IST)
  34. HanochP - שיחה 16:57, 24 בינואר 2024 (IST)
  35. גילגולשיחה · הצטרפו למיזם האבולוציה 🐦 17:28, 24 בינואר 2024 (IST)
  36. אנציקלופדיה קודמת לטינה וזעם Kulli Alma - שיחה 19:48, 24 בינואר 2024 (IST)
  37. מעדיף גרסה מתומצתת וגם מדוייקת יותר Rainbow1960 - שיחה 23:08, 24 בינואר 2024 (IST)
  38. Sofiblum - שיחה 00:03, 25 בינואר 2024 (IST)
  39. Peretz G - שיחה 17:25, 25 בינואר 2024 (IST)
  40. לוגי ; שיחה 17:44, 25 בינואר 2024 (IST)

אפשרות ב' - יש להציג את הגירסה המפורטת[עריכת קוד מקור]

  1. הגרסה הזו מדגישה כמה אירועים משמעותיים ביותר שגרמו לשימוע בקונגרס האמריקאי בדבר אנטישמיות בקמפוסים ובסוף להתפטרותה של קלודין גיי. הקיצור המשמעותי גורם לחוסר הבנה לקורא במה מדובר. בורה בורה - שיחה 19:12, 18 בינואר 2024 (IST)
  2. 👆. נריה - 💬 - 21:34, 18 בינואר 2024 (IST)
  3. שמיה רבהשיחה • ט' בשבט ה'תשפ"ד • 01:46, 19 בינואר 2024 (IST)
  4. מאישיחה 13:42, 19 בינואר 2024 (IST)
  5. Shinaimm - שיחה 16:56, 19 בינואר 2024 (IST)
  6. עמירם פאל - שיחה 18:58, 19 בינואר 2024 (IST)
  7. בן ג. (שיחה) תרומת כוח-חישוב 05:51, 20 בינואר 2024 (IST)
  8. פיטר פן - שיחה 13:48, 20 בינואר 2024 (IST)
  9. לובש צדקשיחה • י"א בשבט ה'תשפ"ד • 19:59, 20 בינואר 2024 (IST)
  10. יאיר דבשיחה • י"א בשבט ה'תשפ"ד • 09:28, 21 בינואר 2024 (IST)
  11. כובש המלפפוניםשיחה 11:41, 21 בינואר 2024 (IST)
  12. Tshuva - שיחה 16:10, 21 בינואר 2024 (IST)
  13. דרגון - שיחה 21:44, 21 בינואר 2024 (IST)
  14. Yoss - שיחה 22:38, 21 בינואר 2024 (IST)
  15. לעכוביטש - שיחה 01:55, 22 בינואר 2024 (IST)
  16. יש לנו מקום לייחד פרק לנושא. אמנם ב"גרסה המפורטת" נוצר פרק בהיקף לא-פופורציונלי ליתר הערך, אבל אם הערך קצר, תמיד ניתן להרחיבו. העניין הזה של הרחבה לגבי אירועים עכשוויים יותר מעל אירועים מהעבר לא החל בערך הזה, ויהיה קשה לשנותו. בינתיים, ראוי להביא בערך על האוניברסיטה את כל הפרטים. Ldorfmanשיחה 02:31, 22 בינואר 2024 (IST)
  17. חיים 7שיחה12:21, 22 בינואר 2024 (IST)
  18. אפילו הייתי מוסיף שהאוניברסיטה לא הגדירה קריאה לרצח העם היהודי ככזו המפירה את תקנון האתיקה שלה. Yehud830 - שיחה 16:38, 22 בינואר 2024 (IST)
  19. גם הגרסה המופרטת מציגה באופן מינורי מידי את האנטישמיות המזעזעת של נשיאות האוניברסיטאות הנ"ל חזי חדשי - שיחה 19:27, 22 בינואר 2024 (IST)
  20. אנחנו וויקיפדיה העברית, סוגיות של אנטישמיות יש להן יתר משמעות עבור הקורא העברי. ניצן צבי כהן - שיחה 22:23, 22 בינואר 2024 (IST)
  21. Pasta Gerev - שיחה 06:21, 23 בינואר 2024 (IST)
  22. SamiBuzaglo - שיחה 06:37, 23 בינואר 2024 (IST)
  23. Yts24 - שיחה 07:30, 23 בינואר 2024 (IST)
  24. --ChedvaE - שיחה 11:39, 23 בינואר 2024 (IST)
  25. Lavluv📜אם הגבת לדבריי, נא תייג אותי • י"ג בשבט ה'תשפ"ד 11:47, 23 בינואר 2024 (IST)
  26. יש באריכות תוספות נדרשות לערך חושב שחושב - שיחה 11:55, 23 בינואר 2024 (IST)
    אתה מערבב בין עצם המידע, למה יש לרשום בפסקת הפתיח. ממליצה שתקרא שוב את נושא המחלוקת חנה Hanayשיחה זוכרת את ה-7/10/2023 ואת החטופים לעזה בכל רגע 15:58, 23 בינואר 2024 (IST)
  27. בן-צור - שיחה 12:01, 23 בינואר 2024 (IST)
  28. Danny Gershoni - שיחה 12:02, 23 בינואר 2024 (IST)
  29. המאירה - שיחה 14:10, 23 בינואר 2024 (IST)
  30. - - Crocodile2020‏ • שיחה 16:54, 23 בינואר 2024 (IST)
  31. איילשיחה 21:03, 23 בינואר 2024 (IST)
  32. Viki.coo - שיחה 21:40, 23 בינואר 2024 (IST)
  33. גיגי1 - שיחה 21:34, 24 בינואר 2024 (IST)
  34. הא בהא טליה - שיחה 16:34, 25 בינואר 2024 (IST)
  35. Eladkarmel - שיחה 16:45, 25 בינואר 2024 (IST)
  36. עמד • תייגו אותי במענה לדברי - שיחה • ט"ו בשבט ה'תשפ"ד • 16:52, 25 בינואר 2024 (IST)
  37. כשמדברים על פירוט יתר, אני נזכר תמיד בפירוט היתר שהיה סביב משפט הנשיקה של חיים רמון, שאני טענתי שיש לקצרו בניגוד לדעת הרוב שעשו ממנו פסקה גדולה. כאן הפירוט הוא עדיין סביר ומסביר הרבה ממה שמתרחש באקדמיות בארצות הברית. אפי ב. 17:18, 25 בינואר 2024 (IST)
  38. הימן האזרחישיחה • ט"ו בשבט ה'תשפ"ד • 17:24, 25 בינואר 2024 (IST)
  39. עמיחישיחה 17:37, 25 בינואר 2024 (IST)
  40. שתי הגרסאות מפורטות מדי ובפרטים טפלים, אבל דוקא הפרטים המושמטים בגרסה הקצרה חשובים יותר. הייתי מעדיף גרסה מקוצרת של האפשרות הזו. בן עדריאלשיחה • ט"ו בשבט ה'תשפ"ד 17:43, 25 בינואר 2024 (IST)
  41. הפרוט לא מיותרHADAS-AE - שיחה 17:55, 25 בינואר 2024 (IST)

נמנע[עריכת קוד מקור]

  1. אין לנו דברים יותר חשובים לעשות שאנחנו מצביעים על זה? איש עיטי - הבה נשיחה 23:30, 23 בינואר 2024 (IST)

דעתם של כותבים שאינם בעלי זכות הצבעה בעת הזאת[עריכת קוד מקור]

אפשרות א' - יש להציג את הגירסה המתומצתת[עריכת קוד מקור]

  1. Mnm2023 - שיחה 13:51, 24 בינואר 2024 (IST)

תוצאות ההצבעה[עריכת קוד מקור]

מבין בעלי זכות ההצבעה שהצביעו בזמן שנקצב להצבעה, 39 40 הצביעו בעד אפשרות א' ו-40 לאפשרות ב' (מס' 41 הצביע 10 דקות אחרי סיום ההצבעה). על חודו של קול נבחרה אפשרות ב' - יש להציג את הגירסה המפורטת. עמד • תייגו אותי במענה לדברי - שיחה • ט"ז בשבט ה'תשפ"ד • 18:21, 25 בינואר 2024 (IST)

עמד, לאפשרות א' יש 40 מצביעים, את מי לא ספרת? דוד שי - שיחה 18:29, 25 בינואר 2024 (IST)
מה? אני רואה 39. עמד • תייגו אותי במענה לדברי - שיחה • ט"ז בשבט ה'תשפ"ד • 18:32, 25 בינואר 2024 (IST)
יש סיכוי שסנן האינטרנט מחק לי את אחת השורות? נשמע לי מופרך אבל בסופו של דבר הגיוני לאור העובדה שאני לא יכול לערוך את הפרק המדובר. אם כן אני מתנצל על ההטעיה. עמד • תייגו אותי במענה לדברי - שיחה • ט"ז בשבט ה'תשפ"ד • 18:33, 25 בינואר 2024 (IST)
אני דווקא רואה את עצמי מצביע ב-17:44, דקה יחידה לפני סיום ההצבעה, וקולי בתור: 40. לוגי ; שיחה 18:35, 25 בינואר 2024 (IST)
אני גם רואה את ההצבעה שלך, אבל היא ממוספרת אצלי 39. אם שניכם רואים 40 כנראה הטעות אצלי ואני מתנצל. מה זה אומר על התוצאות אני לא יודע. מה עושים כשיש שוויון? עמד • תייגו אותי במענה לדברי - שיחה • ט"ז בשבט ה'תשפ"ד • 18:37, 25 בינואר 2024 (IST)
פתרון החידה: בשורה 22 של אפשרות א' מופיעה מילה שגרמה לסנן של עמד למחוק את השורה.
כעת השאלה הגדולה: מה עושים במקרה של תיקו? דוד שי - שיחה 19:04, 25 בינואר 2024 (IST)
אין תקדימים? אף פעם לא הייתה הצבעת מחלוקת עם תיקו? עמד • תייגו אותי במענה לדברי - שיחה • ט"ז בשבט ה'תשפ"ד • 19:08, 25 בינואר 2024 (IST)
תיקו משמעו אף הצבעה לא גברה והתוכן הקיים היום בערך נשאר. בורה בורה - שיחה 20:04, 25 בינואר 2024 (IST)