ברוס באנר (היקום הקולנועי של מארוול)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ברוס באנר
Bruce Banner
הענק הירוק (בלכידת תנועה של מארק ראפלו), כפי שהופיע בכרזה פרסומית לסרט היקום הקולנועי של מארוול "הנוקמים: מלחמת האינסוף".
הענק הירוק (בלכידת תנועה של מארק ראפלו), כפי שהופיע בכרזה פרסומית לסרט היקום הקולנועי של מארוול "הנוקמים: מלחמת האינסוף".
הופעה ראשונה הענק הירוק עריכת הנתון בוויקינתונים
גילום הדמות אדוארד נורטון (2008)
מארק ראפלו (2012-הווה)
דיבוב מארק ראפלו ("מה אם...?")
מידע
שם אמיתי רוברט ברוס באנר
כינויים הענק הירוק
מר ירוק
מקצוע נוקם
גלדיאטור
תואר דוקטור
האלוף של סאקאר
שיוך הנוקמים
אוניברסיטת קולוור
כלי נשק שריון האלקבסטר
כפפת ננו
אזרחות אמריקאית
דמויות קשורות
משפחה ג'ניפר וולטרס (בת-דודה)
חברים נטשה רומנוף
תור
טוני סטארק
סטיב רוג'רס
קלינט ברטון
אויבים אבומיניישן
אולטרון
הלה
תאנוס
המסדר השחור
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רוברט ברוס באנר (באנגלית: Robert Bruce Banner), הידוע בדרך כלל בשם של האלטר אגו שלו – הענק הירוק (Hulk), הוא דמות בדיונית המגולמת במקור על ידי אדוארד נורטון ולאחר מכן על ידי מארק ראפלו בזיכיון הסרטים של היקום הקולנועי של מארוול (MCU). הדמות מבוססת על דמות בעלת אותו שם בפרסומה של חברת מארוול קומיקס.

באנר מתואר כפיזיקאי גאון שלאחר ניסוי כושל – שנועד לחקות את תוכנית חייל-העל באמצעות קרינת גמא – הופך ליצור גדול ושרירי בעל עור ירוק בכל פעם שהדופק שלו עולה מעל ל-200 פעימות לדקה או כשהוא עומד בפני סכנת חיים. בתור הענק הירוק, יש לו יכולות על אנושיות, כולל כוח ועמידות מוגברים. עם הזמן, באנר מפגין יכולת הולכת וגדלה לשלוט בשינוי, והוא הופך לחבר מייסד של הנוקמים. לאחר הסכסוך עם אולטרון, באנר עובר לסאקאר ללא כוונה, שם הוא נשאר בדמות הענק הירוק במשך מספר שנים. הוא חוזר לכדור הארץ במהלך העימות נגד תאנוס. בשנים שלאחר ההתפוררות, באנר לומד לשמור על דמות הענק הירוק כשהוא שולט בענק. באנר שותף למשימת הנוקמים להשגת אבני האינסוף מהעבר באמצעות מסע בזמן, כדי לבטל את פעולותיו של תאנוס. באנר משיב לחיים בהצלחה טריליוני חיים ברחבי היקום. לאחר מכן, באנר משתתף בקרב האחרון נגד תאנוס. כשג'ניפר וולטרס, בת דודתו, מקבלת בטעות מדמו, באנר מאמן אותה להתמודד עם השינוי החדש שלה ל"ענקית הירוקה", לפני שהוא עוזב שוב לסאקאר. לאחר מספר חודשים הוא חוזר עם בנו, סקאאר.

נכון לשנת 2023, באנר הופיע בתשעה סרטים: "הענק הירוק", "הנוקמים", "איירון מן 3" (סצנת אמצע הכתוביות), "הנוקמים: עידן אולטרון", "תור: ראגנארוק", "הנוקמים: מלחמת האינסוף", "קפטן מארוול" (סצנת אמצע הכתוביות), "הנוקמים: סוף המשחק", "שאנג-צ'י ואגדת עשר הטבעות" (סצנת אמצע הכתוביות). באנר מופיע בשלושה פרקים בסדרה "שי-האלק: עורכת דין בשירות החוק". כמו כן, גרסאות חלופיות של הדמות מופיעות בסדרה "מה אם...?" בדיבובו של ראפלו.[1]

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקור[עריכת קוד מקור | עריכה]

ד"ר ברוס באנר הוא מדען, פיזיקאי ורופא מפורסם בעל שבעה תוארי דוקטור לפילוסופיה. בזמן עבודתו באוניברסיטת קולוור, וירג'יניה, באנר נפגש עם גנרל תדאוס רוס, אביה של עמיתתו וחברתו בטי, בנוגע לניסוי שלטענת רוס נועד להפוך בני אדם למחוסנים מפני קרינת גמא, תחום שבו באנר מומחה. הניסוי – חלק מתוכנית חייל-העל מתקופת מלחמת העולם השנייה שרוס מקווה לשחזר – נכשל, והחשיפה לקרינת הגמא גורמת לבאנר להפוך לענק הירוק בפעם הראשונה. הענק הירוק משתולל, הורס את המעבדה, הורג שלושה אנשים ופוצע אחרים. באנר הופך למבוקש על ידי הכוחות המזוינים של ארצות הברית ועל ידי רוס, אשר רוצה להפוך את תהליך הענק הירוק לכלי נשק.

נמלט[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – הענק הירוק (סרט, 2008)

בשנת 2011,[2] באנר עובד במפעל לבקבוקי סודה ברוסיניה, ריו דה ז'ניירו, בזמן שהוא מחפש מרפא למצבו. הוא משתף פעולה באינטרנט עם עמית שהוא מכיר רק בתואר "מר כחול", ועבורו הוא "מר ירוק". באנר גם לומד טכניקות יוגה כדי לשמור על הענק הירוק תחת שליטה, ולא הפך אליו כבר חמישה חודשים.

לאחר שבאנר נחתך באצבעו, טיפה מדמו נופלת לבקבוק, ובסופו של דבר נבלעת על ידי צרכן קשיש במילווקי, מה שגורם לו למחלת גמא. רוס מאתר את באנר, ושולח צוות של הכוחות המיוחדים בראשות אמיל בלונסקי, בריטי יליד רוסיה מחיל הנחתים המלכותי, ללכוד אותו. באנר הופך לענק הירוק ומביס את הצוות של בלונסקי. בלונסקי מסכים לקבל זריקה עם נסיוב דומה, המעניק לו מהירות, כוח, זריזות וריפוי משופרים, אך גם מתחיל לעוות את השלד שלו ולהזיק לכושר השיפוט שלו.

באנר חוזר לאוניברסיטת קולוור ומתאחד עם בטי, אך מותקף בשנית על ידי כוחותיהם של רוס ובלונסקי, והופך לענק הירוק. הענק הירוק הורג לכאורה את בלונסקי ונמלט עם בטי. לאחר שהענק הירוק חוזר להיות באנר, הוא ובטי בורחים, ובאנר יוצר קשר עם מר כחול, שקורא להם לפגוש אותו בניו יורק. מר כחול, שהתגלה כביולוג התאים ד"ר סמואל סטרנס, פיתח תרופה אפשרית למצבו של באנר.

לאחר בדיקה מוצלחת, הוא מזהיר את באנר שהתרופה עשויה להפוך חזרה כל שינוי בנפרד. סטרנס מגלה שהוא סינתז את דגימות הדם של באנר, שבאנר שלח מברזיל, בכמויות גדולות, מתוך מטרה ליישם את "הפוטנציאל הבלתי מוגבל" שלהן ברפואה. באנר מפחד שכוחו של הענק הירוק ייפול לידי הצבא ורוצה להרוס את אספקת הדם. באנר נתפס, ובלונסקי גורם לסטרנס להשתמש בדמו של באנר כדי להפוך אותו לתועבה (Abomination). לאחר מכן, בלונסקי משתולל בהארלם. באנר מבין שרק הענק הירוק יכול לעצור את בלונסקי, קופץ מהמסוק של רוס והופך לענק הירוק לאחר שפגע בקרקע. לאחר קרב ארוך ואכזרי ברחבי הארלם, הענק הירוק מביס את בלונסקי ונמלט.

באנר מסיים במהרה את מערכת היחסים שלו עם בטי, מבין שזה כבר לא יכול לעבוד ביניהם. חודש לאחר מכן, באנר משתנה בהצלחה לענק הירוק בצורה מבוקרת בבלה קולה, קולומביה הבריטית.

חבר בנוקמים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערכים מורחבים – הנוקמים (סרט), איירון מן 3, הנוקמים: עידן אולטרון

בשנת 2012, באנר עובד כרופא בקוֹלְקׇטׇה כאשר ניגשת אליו נטשה רומנוף, סוכנת .S.H.I.E.L.D, שמגייסת אותו לסייע במעקב אחר הטסרקט דרך פליטת קרינת הגמא של הטסרקט. באנר הולך עם רומנוף ומוצג בפני סטיב רוג'רס ובפני ניק פיורי, מנהל .S.H.I.E.L.D. באנר נמצא בקווינג'ט כאשר לוקי נתפס על ידי טוני סטארק ורוג'רס. תור, אחיו של לוקי, מסכים לכלוא את לוקי בתא שנמצע בנושאת המסוקים המרחפת של .S.H.I.E.L.D. מספר סוכנים, ביניהם קלינט ברטון, הנשלטים על ידי לוקי תוקפים את נושאת המסוקים, דבר שגורם לבאנר להפוך לענק הירוק וכמעט להרוג את רומנוף. תור מנסה לעצור את ההשתוללות של הענק הירוק. הענק הירוק נופל ארצה לאחר שתקף מטוס קרב של .S.H.I.E.L.D. בעיר ניו יורק, באנר נפגש עם רוג'רס, סטארק, תור, רומנוף וברטון, והופך לחבר מייסד של הנוקמים. לאחר פלישת הגזע החייזרי הצ'יטאורי, באנר מגלה לרוג'רס שהוא "תמיד כועס", הופך מיד לענק הירוק ועוצר לוויתן. במהלך הקרב, באנר נלחם בצ'יטאורי, מכה את לוקי עד שהלה נכנע במגדל סטארק, ומציל את סטארק מהתרסקות באדמה לאחר שהאחרון איבד אנרגיה דרך חור התולעת.

לאחר הקרב על ניו יורק, באנר וסטארק הופכים לחברים ועובדים יחד באופן הדוק. באנר מבקש מסטארק לבנות שריון נגד הענק הירוק כדי לעצור אותו במקרה שיאבד שליטה וישתולל. בשנת 2013, סטארק משתף את באנר בסיפור על התנסותו עם נוסחת האקסטרמיס בזמן שהם נחים במגדל, מטכסים עצה. באנר נרדם במהלך הסיפור, מבהיר שהוא לא היה "סוג כזה של רופא".

בשנת 2015, באנר והנוקמים תוקפים מתקן של הידרה בסוקוביה ומשיגים בחזרה את השרביט של לוקי. במגדל הנוקמים, באנר וסטארק מגלים בינה מלאכותית בתוך אבן החן של השרביט, ומחליטים להשתמש בה בחשאי כדי להשלים את תוכנית ההגנה העולמית "אולטרון" של סטארק. לאחר מסיבה חגיגית, אולטרון, בעל חשיבה עצמאית לא צפויה, תוקף את באנר ואת הנוקמים במגדל, לפני שהוא נמלט. ביוהנסבורג, באנר והנוקמים מנסים לעצור את אולטרון, אך מוכנעים על ידי ונדה מקסימוף שמשתמשת בחזיונות מטרידים כדי לגרום לענק הירוק להשתולל בעיר עד שסטארק עוצר אותו עם שריון ההאלקבסטר. באנר והנוקמים נוסעים לביתו של ברטון כדי להתאושש, שם רומנוף ובאנר מגלים משיכה הדדית. בעודם שם, פיורי מגיע ומשכנע את הנוקמים לגבש תוכנית לעצור את אולטרון, וכתוצאה מכך רומנוף נלכדת ונלקחת לסוקוביה. בחזרה למגדל הנוקמים, באנר והאחרים מתעמתים לאחר שהם לומדים על יצירתו של ויז'ן. לאחר שתור מפעיל את ויז'ן, הם לומדים שהוא בעל ברית. באנר עוזב את הצוות כדי להציל את רומנוף והופך לענק הירוק כדי להילחם באולטרון. לאחר הקרב האחרון עם אולטרון בסוקוביה, הענק הירוק עוזב את כדור הארץ בקווינג'ט.

סאקאר וראגנארוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – תור: ראגנארוק

הענק הירוק אבד בחלל, והקווינג'ט התרסק על הכוכב סאקאר. הענק הירוק נלקח על ידי הגרנאדמאסטר, השליט של סאקאר, אשר מאלץ אותו להילחם נגד מתמודדים אחרים בקרב גלדיאטורים. הענק הירוק עולה בסולם הדרגות, נשאר בלתי מנוצח, הופך ל"אלוף" של הגראנדמאסטר, וזוכה להערצה של אנשי סאקאר.

בשנת 2017, תור מתרסק בסאקאר. לאחר שנלכד על ידי ולקיריה, מכריחים אותו להילחם, והוא נלחם בענק הירוק בקרב הראשון שלו. תור מזמן ברק ומצליח להשיג יתרון על הענק הירוק, אבל הגראנדמאסטר מחבל בקרב כדי להבטיח את ניצחונו של הענק הירוק. עדיין משועבד, תור מנסה לשכנע את הענק הירוק לעזור לו להציל את אסגארד מראגנארוק, ואז נמלט מהארמון כדי למצוא את השרידים של הקווינג'ט. הענק הירוק עוקב אחרי תור לספינה, שם הקלטה של רומנוף גורמת לו להפוך בחזרה לברוס באנר בפעם הראשונה מזה שנתיים.

באנר נדהם לגלות שהוא נמצא בחלל ומביע חשש שאם יהפוך שוב לענק הירוק, הוא לעולם לא יוכל לחזור לצורתו האנושית. באנר ותור כורתים ברית עם ולקיריה ולוקי כדי לברוח מסאקאר לאסגארד, שם באנר הופך שוב לענק הירוק כדי להציל את הפליטים האסגארדיים מהזאב הענק, פרניס. בעוד שאסגארד מושמדת על ידי סירטיר, הענק הירוק מלווה את תור, ולקיריה, לוקי והאסגארדים על ה"סטייטסמן", ספינה סאקארית, בדרכם לכדור הארץ.

מלחמת האינסוף[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – הנוקמים: מלחמת האינסוף

בשנות 2018, תאנוס והמסדר השחור מיירטים את ה"סטייטסמן" כדי להוציא את אבן החלל מהטסרקט. הענק הירוק נלחם בתאנוס, אך מוכנע. היימדל משתמש בגשר הביפרוסט כדי לשלוח את הענק הירוק ישירות לכדור הארץ, והענק הירוק מתרסק בסנקטום בניו יורק אצל וונג וסטיבן סטריינג', וחוזר להיות באנר. לאחר מכן, באנר מזהיר את סטריינג' מפני תאנוס, והלה יוצר קשר עם סטארק.

כשלוע שחור וקול אובסידיאן מגיעים לניו יורק כדי לקחת את אבן הזמן, באנר מנסה להפוך לענק הירוק, אך לא מצליח. הוא הולך למתחם הנוקמים בפעם הראשונה ומתאחד עם ג'יימס רודס. מאוחר יותר, באנר מתאחד עם רוג'רס, רומנוף, סם וילסון, מקסימוף וויז'ן. הוא נוסע עם הצוות לוואקאנדה, שם הוא משתמש בשריון ההאלקבסטר של סטארק כדי להילחם בפולשים. באנר מרוצה כשתור, רוקט וגרוט מגיעים לעזור. באנר עד לבואו של תאנוס ליער, מיד נלכד בסלעים על ידי תאנוס ואינו מסוגל להשיב מלחמה. לאחר שתאנוס מפעיל את כפפת האינסוף, באנר שורד את ההתפוררות.[3]

באנר, רומנוף, רוג'רס, רודס, תור ורוקט חוזרים למתחם הנוקמים ופוגשים לזמן קצר את קרול דנברס. באנר צופה בדנברס מחזירה את סטארק ונביולה לכדור הארץ ומתאחד עם סטארק, מרדים אותו ועוזר לו לנוח. באנר מלווה את הנוקמים, דנברס, רוקט ונביולה בחזרה לחלל לכוכב הלכת טיטאן II כדי להתעמת עם תאנוס רק כדי לגלות שהוא השמיד את אבני האינסוף.[א]

מסע בזמן וביטול ההתפוררות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – הנוקמים: סוף המשחק

בין השנים 2018 ו-2023, באנר ממזג את שתי הזהויות שלו במעבדה סודית בבית חוף במקסיקו שנבנתה על ידי סטארק. עד שנת 2023, באנר נמצא באופן קבוע בגופו של הענק הירוק אבל בשליטתו של באנר. הוא פוגש את רוג'רס, רומנוף וסקוט לאנג ומסכים לעזור להם עם התוכנית שלהם למסע בזמן דרך מימד הקוונטים. במתחם הנוקמים, הם מנסים ללא הצלחה לגרום ללאנג לנסוע בזמן באמצעות המנהרה הקוונטית של האנק פים. לאחר שסטארק מגיע ומציע את עזרתו, באנר ורוקט נוסעים לנורווגיה למושבה אסגארד החדשה, ומגייסים את תור השיכור והמדוכא לחזור לעזור לנוקמים.

בחזרה למתחם הנוקמים, הנוקמים מגבשים תוכנית להשיג בחזרה את אבני האינסוף מצירי זמן חלופיים בעזרת מסע בזמן. באנר, רוג'רס, סטארק ולאנג נוסעים בזמן דרך מימד הקוונטים לעיר ניו יורק לשנת 2012 חלופית. שם באנר מקבל את אבן הזמן מגרסה חלופית של העתיקה (לה הוא מבטיח להחזיר את האבנים לצירי הזמן שלהן כשהנוקמים ישלימו את משימתם).

לאחר מכן באנר חוזר להווה, ומזדעזע לגלות על מותה של רומנוף, שנאלצה להקריב את עצמה כדי להשיג את אבן הנשמה. לאחר שהתאבל עליה עם הנוקמים המקוריים, באנר, סטארק ורוקט משלבים את אבני האינסוף עם הכפפה של סטארק. באנר מתנדב להפעיל את אבני האינסוף, מציין את כוחו הכולל והתנגודת שלו לקרינת גמא. באנר מפעיל את הכפפה ומבטל את ההתפוררות, אם כי זרועו הימנית נפצעת אנושות בתהליך. לאחר פעולה זו, גרסה חלופית של תאנוס מגיחה ממימד הקוונטים ותוקפת את המתחם, וגורמת לבאנר, רוקט ורודס להילכד בהריסות, עד שלאנג מציל אותם. באנר משתתף בקרב האחרון נגד תאנוס וצבאו, שמובסים כאשר סטארק משתמש באבני האינסוף, במחיר חייו שלו. באנר משתתף בהלוויה של סטארק,[4] ולאחר מכן מכין פורטל קוונטי חדש כדי שרוג'רס יוכל להשיב את אבני האינסוף ומיולניר החלופיים לצירי הזמן שלהם. באקי בארנס, וילסון והוא עדים לחזרתו של רוג'רס המבוגר שנותן את המגן שלו לווילסון.

פגישת שאנג-צ'י[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – שאנג-צ'י ואגדת עשר הטבעות

בשנת 2024, באנר נוכח בצורתו האנושית, וידו נתונה במנשא עקב הפציעה שספג בזמן ביטול ההתפוררות, למרות שהצלקת החלימה. באנר, יחד עם דנברס, נקרא על ידי וונג באמצעות הולוגרמה לדבר עם שאנג-צ'י על עשר הטבעות שהיו שייכות לאביו של שאנג-צ'י.

אימון ג'ניפר וולטרס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – שי-האלק: עורכת דין בשירות החוק

באנר ובת דודתו, עורכת הדין ג'ניפר וולטרס, יוצאים לטיול בכביש אך מיורטים על ידי ספינה סאקארית, דבר שגורם לוולטרס להתרסק עם המכונית. באנר מדמם, והדם שלו מתערבב בטעות עם הדם של וולטרס, וכתוצאה מכך וולטרס הופך לענק הירוק ובורחת; באנר משיג אותה ומשתמש במנת הגמא הקטלנית שלקחה כדי לרפא את זרועו לחלוטין. במקסיקו, באנר מאמן את וולטרס לשלוט בצורת הענק הירוק שלה, אולם היא דוחה את הרעיון להיות גיבורת על ורוצה לחזור לקריירה המשפטית. הצמד נקלע לריב ובאנר מקבל בסופו של דבר את רצונה של וולטרס לעזוב ונפרד ממנה לשלום.

כמה חודשים לאחר מכן, באנר ממריא בספינת החלל הסאקארית כדי לחקור את ההודעה מהתרסקות המכונית; בעודו שם, הוא מקבל טלפון מוולטרס ומעודד אותה לקחת על עצמה את התיק של ייצוג אמיל בלונסקי, והם מתפייסים. באנר רואה בעין יפה את שם גיבורת העל החדש של וולטרס "הענקית הירוקה", שניתן לה על ידי התקשורת, ואמר של"ענקית הירוקה, עורך דין בשירות החוק" יש צליל נחמד.

מאוחר יותר, באנר חוזר לכדור הארץ, מגיע ונלחם בבלונסקי, אך וולטרס שוברת את הקיר הרביעי ומחייבת את המפיק למחוק את קו העלילה הזה. זמן מה לאחר מכן, ברוס מופיע במפגש משפחתי ומציג את בנו סקאאר בפני וולטרס, משפחתה ומאט מורדוק.

אפיון דמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מארק ראפלו אמר על הדמות בסרט "הנוקמים": "הוא בחור שנאבק עם שני צדדים של עצמו - החושך והאור - וכל מה שהוא עושה בחייו מסונן דרך סוגיות של שליטה. גדלתי על סדרת הטלוויזיה של ביל ביקסבי, שלדעתי היא דרך אנושית ממש מגוונת ואמיתית להסתכל על הענק הירוק. אני אוהב שלתפקיד יש את התכונות האלה".[5]

ראפלו ציין שבסרט "הנוקמים: עידן אולטרון", מתבשל עימות בין באנר לבין ענק הירוק: "יש דבר מאוד מגניב שקורה: הענק הירוק מפחד מבאנר כמו שבאנר מפחד מהענק הירוק. והם צריכים להגיע לשלום אחד עם השני בדרך כלשהי."[6]

ראפלו הרגיש שהענק הירוק "הוא כמו אל" בסרט "תור: ראגנארוק", והוא "הרבה יותר דמות מאשר מכונת הזעם הירוקה" שנראתה בשני סרטי הנוקמים הראשונים.[7]

הענק הירוק מופיע לזמן קצר בתחילת הסרט "הנוקמים: מלחמת האינסוף" כדי "להרשים את כולם עד כמה תאנוס מסוכן", כשברוס באנר מעביר את הסרט בניסיון להשתלב מחדש בנוקמים.[8]

בסרט "הנוקמים: סוף המשחק", נראה שהזהויות של ברוס באנר והענק הירוק התפייסו והתמזגו לפרופסור הענק הירוק, שיש לו את הכוח של הענק הירוק אבל את האינטליגנציה של ברוס באנר.[9]

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה סרט פרס קטגוריה תוצאה הערות שוליים
2008 הענק הירוק פרס הסרטים הלאומי (אנ') ההופעה הטובה ביותר - גבר מועמדות [10]
פרסי הצעקה (אנ') השחקן הטוב ביותר בסרט פנטזיה מועמדות [11][12]
גיבור העל הטוב ביותר מועמדות
2012 הנוקמים פרסי בחירת הנוער הזועם הטוב ביותר מועמדות [13]
2013 פרסי הסרטים והטלוויזיה של MTV הצמד הטוב ביותר (עם רוברט דאוני ג'וניור) מועמדות [14]
הקרב הטוב ביותר (עם צוות השחקנים) זכייה
הגיבור הטוב ביותר מועמדות
2016 הנוקמים: עידן אולטרון פרסי הסרטים והטלוויזיה של MTV הקרב הטוב ביותר (עם רוברט דאוני ג'וניור) מועמדות [15][16]
2018 תור: ראגנארוק פרסי הסרטים והטלוויזיה של MTV הקרב הטוב ביותר (עם כריס המסוורת') מועמדות [17]
פרסי בחירת הנוער שחקן הקולנוע הנבחר: מדע בדיוני/ פנטזיה מועמדות [18]
הנוקמים: מלחמת האינסוף הזועם הטוב ביותר מועמדות
2020 הנוקמים: סוף המשחק איגוד מבקרי הקולנוע של אוסטין הביצועים הטובים ביותר של לכידת תנועה/אפקטים מיוחדים מועמדות [19]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ברוס באנר בוויקישיתוף

ביאורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ כפי שמתואר בסרט הנוקמים: סוף המשחק

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Sydney Bucksbaum Updated September 08, 2021 at 07:00 PM EDT, All the MCU actors who voice their characters in Marvel's 'What If…?' — and every recast role, EW.com (באנגלית)
  2. ^ Darren Franich Updated May 17, 2012 at 06:35 PM EDT, 'Avengers' timeline: Nick Fury's busy week, EW.com (באנגלית)
  3. ^ A Complete List of Who Lives and Dies in 'Avengers: Infinity War', Time, ‏2018-04-27 (באנגלית)
  4. ^ Every Marvel Character At The Funeral In Avengers: Endgame, ScreenRant, ‏2019-05-01 (באנגלית)
  5. ^ Jeff Jensen, 'Avengers': New Hulk Mark Ruffalo on replacing Edward Norton, plus Oscar buzz for 'The Kids Are All Right', Entertainment Weekly, ‏July 29, 2010
  6. ^ Anthony Breznican, Mark Ruffalo on the foe 'Hulk' needs for a stand-alone movie, EW.com, ‏July 21, 2014 (באנגלית)
  7. ^ Tim Stack March 09, 2017 at 10:00 AM EST, 'Thor: Ragnarok': Why Does Thor Have Short Hair? Where's His Hammer? The Plot Revealed!, EW.com (באנגלית)
  8. ^ Allison Keene, Avengers: Infinity War: Chadwick Boseman, Mark Ruffalo on Wakanda, Collider, ‏2018-03-13 (באנגלית)
  9. ^ Anthony Breznican, Avengers: Endgame explained: The Hulk's closing scene, EW, ‏April 27, 2019
  10. ^ National Movie Awards, UK (2008), IMDb
  11. ^ Comics Take Over '2008 Scream Awards' As Nominees Announced, MTV (באנגלית)
  12. ^ 2008 Scream Award Winners, /Film, ‏2008-10-20 (באנגלית)
  13. ^ Teen Choice Awards (2012), IMDb
  14. ^ MTV Movie + TV Awards (2013), IMDb
  15. ^ Maane Khatchatourian, MTV Movie Awards 2016: Complete List of Nominees, Variety, ‏2016-03-08 (באנגלית)
  16. ^ 2016 MTV Movie Award Winners: See The Full List, MTV (באנגלית)
  17. ^ Kimberly Nordyke, MTV Movie & TV Awards: ‘Black Panther,’ ‘Stranger Things’ Top Nominations, The Hollywood Reporter, ‏2018-05-03 (באנגלית)
  18. ^ T. H. R. Staff, Teen Choice Awards: Winners List, The Hollywood Reporter, ‏2018-08-12 (באנגלית)
  19. ^ Austin Film Critics Association (2020), IMDb