דראקס (היקום הקולנועי של מארוול)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דראקס
Drax
הופעה ראשונה שומרי הגלקסיה עריכת הנתון בוויקינתונים
גילום הדמות דייב בטיסטה
דיבוב פרד טטאסקיור ("מה אם...?")
מידע
מין זכר
שיוך שומרי הגלקסיה
מקום מגורים ראשומקום
דמויות קשורות
משפחה אובט (בת זוג)
קמאריה (בת)
חברים פיטק קוויל
גאמורה
מנטיס
רוקט
גרוט
נביולה
קוסמו
קראגלין
יונדו אודונטה
תור
אויבים רונאן המאשים
קוראת' הרודף
תאנוס
אגו
הוד התפתחותו
איישה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דראקס המשמידאנגלית: Drax the Destroyer), המכונה בדרך כלל דראקס, הוא דמות בדיונית המגולמת על ידי דייב בטיסטה בזיכיון הסרטים של היקום הקולנועי של מארוול (MCU). הדמות מבוססת על דמות בעלת אותו שם בפרסומה של חברת מארוול קומיקס.

דראקס מתואר כלוחם שמחפש נקמה ברונאן המאשים שהרג את משפחתו. הוא מצטרף לשומרי הגלקסיה בקרב שלהם כנגד רונאן. דראקס משתתף בעימות נגד תאנוס, ונופל קורבן להתפוררות לפני שהושב לחיים על ידי הנוקמים. דראקס והשומרים יוצאים לחלל ומתעמתים עם הוד התפתחותו. לאחר מכן, הוא פורש מהשומרים כדי לטפל בילדים בראשומקום.

נכון לשנת 2023, הדמות הופיעה בשישה סרטים: שומרי הגלקסיה, שומרי הגלקסיה: חלק 2, הנוקמים: מלחמת האינסוף, הנוקמים: סוף המשחק, תור: אהבה ורעם ושומרי הגלקסיה חלק 3. כמו כן, הדמות הופיעה בשומרי הגלקסיה בספיישל חג המולד ובסדרה מה אם...?.

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקור[עריכת קוד מקור | עריכה]

לפני 2014, רונאן המאשים פלש לכוכב הבית של דראקס, תחת הוראותיו של תאנוס. רונאן הרג את אשתו ובתו של דראקס, והוציא את דראקס למסע נקמה. כתוצאה מכך, דראקס נלכד ונשלח לכלא חלל בשם קילן.

שומרי הגלקסיה והתמודדות עם אגו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערכים מורחבים – שומרי הגלקסיה (סרט), שומרי הגלקסיה: חלק 2

בשנת 2014, השומרים פוגשים לראשונה את דראקס בכלא, אשר מביע עוינות מיידית כלפי גאמורה עקב הקשר שלה לתאנוס. דראקס תוקף את גאמורה, אבל פיטר קוויל משכנע אותו לחוס עליה בשל יכולתה למשוך אליה את רונאן, וכך דראקס יוכל לנקום. דראקס עוזר לשומרים לברוח מהכלא, ומלווה אותם לראשומקום, שם הוא מתווכח עם רוקט ובעודו שיכור קורא לרונאן לבוא להתעמת עמו. רונאן מגיע, מביס בקלות את דראקס ועוזב עם אבן הכוח. דראקס מתחרט על מעשיו ומצטרף לשומרים בהגנה על זאנדאר מפני ההתקפה של רונאן. לאחר שספינתו של רונאן מתרסקת, דראקס ורוקט הורסים את הגרזן של רונאן, המכיל את אבן הכוח. השומרים מחזירים לעצמם את השליטה באבן הכוח ומשמידים את רונאן.

מספר חודשים לאחר מכן, דראקס והשומרים נשכרים על ידי הריבוניים להגן על הסוללות יקרות הערך שלהם, בתמורה לנביולה, אחותה של גאמורה. לאחר שהם עוזבים, צי של הריבוניים רודף אחריהם, מפני שרוקט גנב את הסוללות שלהם, דבר שדראקס היה מודע לו. לאחר שהם מתרסקים על כוכב לכת, הם פוגשים את אביו של קוויל, אגו. דראקס מחליט ללוות את קוויל וגמורה לכוכב של אגו, בזמן שרוקט, גרוט ונביולה נשארים מאחור. על כוכב הלכת של אגו הם פוגשים את העוזרת שלו, מנטיס, איתה דראקס מתיידד. כשהשומרים מגלים את התוכניות המרושעות של אגו, דראקס מצטרף אליהם בלחימה נגד אגו עד שקוויל שם עליו חליפה ושולח אותו משם עם מנטיס מחוסרת ההכרה.

מלחמת האינסוף והשיבה לחיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערכים מורחבים – הנוקמים: מלחמת האינסוף, הנוקמים: סוף המשחק, תור: אהבה ורעם

בשנת 2018, השומרים מגיבים לקריאת מצוקה ומצילים את תור שצף בחלל בהריסות של ה"סטייטסמן". דראקס מלווה את קוויל, גאמורה ומנטיס לראשומקום כדי למנוע מתאנוס להשיג את אבן המציאות. תאנוס מגיע לשם לפניהם ומשתמש באבן כדי להפוך את דראקס לערימת בלוקים. לאחר שתאנוס לוקח את גאמורה ועוזב, דראקס שב לעצמו ומלווה את קוויל ומנטיס לטיטאן. בטיטאן הם מצטרפים לנוקמים טוני סטארק, פיטר פארקר וסטיבן סטריינג' במאמץ להביס את תאנוס. המאמץ נכשל, וזמן קצר לאחר מכן, דראקס נופל קורבן להתפוררות.[1]

בשנת 2023, דראקס מושב לחיים ומובא דרך פורטל לכדור הארץ כדי להשתתף בקרב נגד כוחותיו של תאנוס החלופי משנת 2014. לאחר מכן, דראקס משתתף בהלווייתו של סטארק,[2] ועוזב לחלל יחד עם תור ושאר השומרים.

בשנת 2024, דראקס ושאר השומרים, מלווים בתור, יוצאים להרפתקאות בחלל. כשהם עונים לקריאת מצוקה באינדיגאר, לצוות נודע על אלים שנהרגו. בעקבות זאת, תור נפרד מהם.

משימות אחרונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערכים מורחבים – שומרי הגלקסיה בספיישל חג המולד, שומרי הגלקסיה: חלק 3

בשנת 2025, השומרים רוכשים את ראשומקום מידי האספן, ודראקס עוזר לבנות מחדש את המקום. כאשר קוויל מרגיש מדוכא בגלל אובדנה של גאמורה, דראקס מצטרף למנטיס בארגון חגיגת חג מולד משמעותית לקוויל, והבאת קווין בייקון כמתנה לקוויל. דראקס ומנטיס נוחתים בהוליווד, לוס אנג'לס. הם מרוויחים כסף כשהם מצטלמים עם תיירים, ומשתכרים בבר במועדון לילה. מוכרת של מפות ידוענים מציעה לגלות להם היכן נמצא ביתו של בייקון. הם הולכים לביתו של בייקון בבוורלי הילס, לוכדים אותו וגונבים קישוטי חג המולד מחנות. בחזרה לראשומקום, הם עורכים חגיגת חג המולד ומעניקים את בייקון לקוויל.

בשנת 2026, לאחר שבנו מחדש את ראשומקום, השומרים מותקפים על ידי אדם וורלוק. רוקט נפצע אנושות והשומרים לא מסוגלים לטפל בפצעיו בגלל מתג הרג המותקן בו. הצוות, מחליט לנסוע למטה חברת אורגוקורפ, המונהגת על ידי הוד התפתחותו, בתקווה למצוא קוד ביטול למתג. בעקבות תקלה בתקשורת עם קוויל - דראקס, מנטיס ונביולה נתקלים בהמוני ילדים כלואים על ספינתו של הוד התפתחותו ולאחר מכן נתפסים על ידו. לאחר שברחו והביסו את הוד התפתחותו וצבאו, קוויל ומנטיס מחליטים לעזוב את הצוות, ונביולה מבקשת מדראקס להישאר על ראשומקום כדי לטפל בילדים שהצילו. דראקס מסכים לעשות זאת, ונפרד בדמעות ממנטיס, לפני שהוא פונה לטפל בילדים.

גרסאות חלופיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – מה אם...? (סדרת טלוויזיה)

בשנת 2011 חלופית, דראקס היה בין המשתתפים החייזרים הרבים במסיבה של תור על פני כדור הארץ.[3]

יצירה ואפיון דמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

נשיא אולפני מארוול, קווין פייגי, הזכיר לראשונה את "שומרי הגלקסיה" כסרט פוטנציאלי בקומיק-קון הבינלאומי, סן דייגו בשנת 2010, והצהיר: "יש גם כמה כותרים לא ברורים, כמו שומרי הגלקסיה. אני חושב שהם שופצו לאחרונה בצורה מהנה מהספר [קומיקס]."[4] פייגי הודיע שהסרט נמצא בפיתוח פעיל בקומיק-קון הבינלאומי בשנת 2012 במהלך הפאנל של אולפני מארוול, עם תאריך יציאה מתוכנן של 1 באוגוסט 2014. הוא אמר שהצוות של הסרט יורכב מהדמויות סטאר לורד, דראקס המשמיד, גאמורה, גרוט ורוקט.[5] בשנת 2013 דייב בטיסטה לוהק לגלם את הדמות.[6][7]

בטיסטה אמר על הדמות: ""אני יכול להזדהות מאוד עם דראקס שזה אפילו לא מצחיק. הדברים הפשוטים שיש לנו במשותף. דברים פשוטים כמו הקעקועים, הטרגדיה - כי, אתה יודע, הייתה לי גם קצת טרגדיה בחיי. אז ממש קל לי לשאוב מזה". בטיסטה גם ציין שיש "לדראקס הרבה אתנחתא קומית", אבל הדמות לא מודעת לכך. בטיסטה הצהיר שהוא לא התכונן כל כך לתפקיד, כי "למזלי, בשבילי, אני הייתי ספורטאי כל חיי והסתגלתי ממש מהר".[8]

בטיסטה אמר שכשקרא את התסריט של שומרי הגלקסיה: חלק 2 לראשונה, הוא לא השתגע על החלק שלו, והוסיף: "זה הלך לכיוון אחר ממה שחשבתי שהם ילכו עם דראקס". בטיסטה ציין שהוא לא "חשב שדראקס יהיה כל כך משמעותי בסרט". הכל "התחבר" אצל בטיסטה לאחר קריאת התסריט עם השחקנים האחרים.[9] בטיסטה אמר שדראקס "יותר מצחיק, שאפתן" מאשר בסרט הראשון, בניגוד ל"תפיסה הראשונית של רוב האנשים על דראקס, שהוא פשוט חיה גדולה ושרירית".[10]

מראה ואפקטים מיוחדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסרט הראשון, תהליך האיפור של בטיסטה ארך כארבע שעות, ותהליך הסרתו ארך 90 דקות.[11] לדראקס יש דפוסי צלקות שונים על גופו, שמחליפים את הקעקועים הפשוטים מהקומיקס, שלכל אחד מהם יש סיפור ספציפי. בנוסף, גוון העור שלו שונה מירוק בהיר בקומיקס לאפור בוצי יותר, כדי להימנע מדמיון חזותי לענק הירוק.[12]

בסרט השני, תהליך האיפור של בטיסטה ארך רק 90 דקות, לעומת ארבע שעות בסרט הראשון. הוא נאלץ לשבת בסאונה בסוף ימי הצילומים כדי להוריד את האיפור, לאחר שבדיקת האיפור שלו נמצאה "שוחקת" מדי.[13]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ A Complete List of Who Lives and Dies in 'Avengers: Infinity War', Time, ‏2018-04-27 (באנגלית)
  2. ^ Every Marvel Character At The Funeral In Avengers: Endgame, ScreenRant, ‏2019-05-01 (באנגלית)
  3. ^ Every MCU Easter Egg In What If? Episode 7, ScreenRant, ‏2021-09-22 (באנגלית)
  4. ^ Splash Page – Marvel Considering ‘Iron Fist’ & ‘S.H.I.E.L.D.’ Movies, ‘Black Panther’ & ‘Guardians Of The Galaxy,’ Too!, web.archive.org, ‏2012-06-09
  5. ^ Borys Kit, Comic-Con 2012: Marvel Names ‘Avengers’ Follow-Ups; Robert Downey Jr. Makes Surprise Appearance, The Hollywood Reporter, ‏2012-07-14 (באנגלית אמריקאית)
  6. ^ Borys Kit, Marvel Signs WWE’s Dave Bautista for ‘Guardians of the Galaxy’ (Exclusive), The Hollywood Reporter, ‏2013-03-14 (באנגלית אמריקאית)
  7. ^ Borys Kit, ‘Guardians of the Galaxy’ Adds One More to Cast (Exclusive), The Hollywood Reporter, ‏2013-04-22 (באנגלית אמריקאית)
  8. ^ Guardians of the Galaxy Interview: Dave Bautista Talks Fights, Makeup and Humor, Collider, ‏2014-07-08 (באנגלית)
  9. ^ I Am Not Drax: Bautista Did Heavy Lifting to Find His GotG Character, CBR, ‏2017-05-02 (באנגלית)
  10. ^ Dave Bautista on Blade Runner 2 & Guardians of the Galaxy 2, Collider, ‏2017-01-25 (באנגלית)
  11. ^ GUARDIANS OF THE GALAXY Q&A Highlights: AVENGERS, Sequel, and More, Collider, ‏2014-05-19 (באנגלית)
  12. ^ "Guardians of the Galaxy" Set Visit Puts Concerns to Rest, CBR, ‏2014-07-08 (באנגלית)
  13. ^ Guardians of the Galaxy 2: 40 Things to Know about the Sequel, Collider, ‏2017-02-06 (באנגלית)