הופ ואן דיין (היקום הקולנועי של מארוול)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הופ ואן דיין
Hope van Dyne
הופעה ראשונה אנטמן
גילום הדמות אוונג'לין לילי
דיבוב אוונג'לין לילי ("מה אם...?")
מידע
שם אמיתי הופ ואן דיין (לבית פים)
כינויים הצרעה
שיוך פים טכנולוגיות
קרן פים ואן דיין
אזרחות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
משפחה האנק פים (אב)
ג'אנט ואן דיין (אם)
חברים סקוט לאנג
האנק פים
ג'אנט ואן דיין
קאסי לאנג
אויבים תאנוס
דארן קרוס
אווה סטאר
קאנג הכובש
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הופ ואן דייןאנגלית: Hope van Dyne) היא דמות בדיונית המגולמת על ידי אוונג'לין לילי בזיכיון הסרטים של היקום הקולנועי של מארוול (MCU).

הופ ואן דיין היא בתם של האנק פים וג'אנט ואן דיין, וחברה בכירה בחברה של אביה "פים טכנולוגיות". היא יורשת מאמה את זהות גיבורת-העל הצרעה (Wasp), ומשתמשת בחליפה המכילה גם טכנולוגית כיווץ – כדי להתכווץ לגודל של חרק – וגם כנפיים בסגנון חרק – כדי לעוף. לאחר שחידשה את מערכת היחסים עם אביה, הופ והאנק עובדים יחד כדי להחזיר את ג'אנט שהייתה לכודה במימד הקוונטים. לאחר שחילצו את ג'אנט, הופ והוריה נופלים קורבן להתפוררות. לאחר שהושבו לחיים בהבזק, הופ מצטרפת לנוקמים בקרב נגד תאנוס חלופי. היא עומדת בראש קרן "פים ואן דיין", ממשיכה במערכת היחסים עם סקוט לאנג, והופכת לאם חורגת לקאסי לאנג. מאוחר יותר, הופ נלכדת במימד הקוונטים לצד משפחתה ועובדת איתם כדי להביס את קאנג הכובש.

נכון לשנת 2023, הופ ואן דיין הופיעה בארבעה סרטים: "אנטמן", "אנטמן והצרעה", "הנוקמים: סוף המשחק" ו"אנטמן והצרעה: קוונטומאניה". כמו כן, גרסאות חלופיות של הדמות מופיעות בסדרה "מה אם...?" בדיבובה של לילי.[1]

הצרעה הייתה לדמות הנשית הראשונה ביקום הקולנועי של מארוול ששמה הופיע בשם הסרט.[2][3]

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראשית חייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הופ פים נולדה להאנק פים וג'אנט ואן דיין, סוכני .S.H.I.E.L.D, וגדלה בסן פרנסיסקו, קליפורניה. לאחר מות אימה, אביה שולח את הופ לפנימייה. התנהגותו הקרה והמרוחקת של אביה כלפיה לאחר מות אימה גורמת להופ לאמץ את שם הנעורים של אמה. מאוחר יותר הופ הופכת ליו"ר החברה של אביה, "פים טכנולוגיות", והייתה הקול המכריע בהדחתו מתפקיד המנכ"ל.[א]

פגישת סקוט לאנג[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – אנטמן (סרט)

בשנת 2015, הופ מבקשת את עזרתו של האנק לאחר שגילתה שדארן קרוס, המנכ"ל החדש של החברה, קרוב לשחזר את טכנולוגיית הכיווץ של איש הנמלה. קרוס מתכנן לייצר את הטכנולוגיה הזו בייצור המוני ולמכור אותה כחומרה צבאית הידועה בשם חליפת היילוג'אקט. בתגובה, האנק רוצה לגייס את סקוט לאנג, גנב מורשע, על מנת שיהפוך לאיש הנמלה החדש ויגנוב מקרוס את חליפת היילוג'אקט. הופ מתנגדת לשימוש בסקוט, מאמינה שהיא בחירה טובה יותר. האנק מסרב לאפשר להופ להשתמש בחליפה, אז היא מדווחת למשטרה על סקוט לאחר שהוא גונב את חליפת איש הנמלה מביתו של האנק, למרות שזו הייתה כוונתו של האנק.

לאחר שהאנק משחרר את סקוט מהכלא, הופ עוזרת באי-רצון לאמן את סקוט לרתום את יכולות חליפת איש הנמלה במלואן. הופ עדיין נוטרת טינה להאנק, אך מתחילה להתפייס איתו לאחר שהוא חושף שאימה כיווצה את עצמה על מנת לנטרל טיל ונלכדה במימד הקוונטים התת-אטומי. הופ והאנק עובדים יחד כדי לסייע לסקוט להצליח בסיכול תוכניותיו של קרוס על ידי השמדת המטה של פים טכנולוגיות. לאחר מכן, הופ וסקוט מתחילים במערכת יחסים.

מאוחר יותר, האנק מראה להופ חליפת אב טיפוס חדשה של הצרעה שהוא וג'אנט התחילו ליצור, ומציע לה אותה.

חילוץ ג'אנט והשיבה לחיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערכים מורחבים – אנטמן והצרעה, הנוקמים: סוף המשחק

בשנת 2018, הופ והאנק מסתתרים בשל המעורבות של סקוט עם הנוקמים.[ב] השניים ניתקו קשר עם סקוט ששוהה במעצר בית. למרות שהם נמצאים במנוסה, הופ והאנק מתחילים לחקור אפשרויות להחזרת ג'אנט ממימד הקוונטים.

הופ והאנק פותחים לזמן קצר מנהרה למימד הקוונטים. סקוט מגלה שהוא נשזר ללא ידיעתו עם ג'אנט לאחר שהוא מקבל ממנה הודעה ממימד הקוונטים. סקוט יוצר קשר עם האנק לגבי ג'אנט. האנק והופ חוטפים את סקוט, ומשאירים פיתיון כדי לא לעורר חשד אצל ג'ימי וו, סוכן ה-FBI. הופ עוטה את חליפת הצרעה לראשונה ויחד עם סקוט, שנמצא בחליפת איש הנמלה, הם מארגנים קניית חלק הדרוש למנהרה מסוני בורץ', סוחר השוק השחור. בורץ' מבין את הרווח הפוטנציאלי שניתן להרוויח מהמחקר של האנק ובוגד בהם. הופ נלחמת בבורץ' ואנשיו עד שהיא מותקפת על ידי אישה רעולת פנים שאינה יציבה מבחינה קוונטית. סקוט מנסה לעזור להדוף את האישה, אבל היא בורחת עם המעבדה של האנק, שכווצה לגודל של מזוודה.

ביל פוסטר, השותף המנוכר לשעבר של האנק, עוזר להם לאתר את המעבדה. "רוח" לוכדת את השלישייה וחושפת שהיא אווה סטאר. אביה אליאס, עוד אחד משותפיו לשעבר של האנק, מת יחד עם אשתו במהלך ניסוי שגרם למצבה הלא יציב של סטאר. פוסטר מגלה שסטאר גוססת וסובלת מכאבים מתמידים כתוצאה ממצבה, והשניים מתכננים לרפא אותה באמצעות האנרגיה הקוונטית של ג'אנט.

הופ, סקוט והאנק נמלטים עם המעבדה. האנק מצליח להחזיר את ג'אנט ממימד הקוונטים והופ מתאחדת עם אמה. הופ פוגשת את קאסי לאנג, בתו של סקוט. מאוחר יותר, הופ, האנק, ג'אנט וסקוט מתכננים לאסוף אנרגיה קוונטית כדי לעזור לסטאר להישאר יציבה. עם זאת, הופ והוריה נופלים קורבן להתפוררות בזמן שסקוט נמצא במימד הקוונטים – נשאר לכוד במימד במשך חמש שנים.[ג][4]

בשנת 2023, הופ מושבת לחיים ומובאת למתחם הנוקמים ההרוס על ידי אדוני אמנויות הכישוף כדי להצטרף לקרב האחרון נגד תאנוס חלופי. הופ, לצד הוריה ששבו לחיים וסקוט, משתתפים בהלוויה של טוני סטארק.[5] לאחר מכן היא חוזרת הביתה ומבלה עם סקוט וקאסי.

חקר מימד הקוונטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – אנטמן והצרעה: קוונטומאניה

לאחר שהושבה לחיים, הופ רוכשת בחזרה את החברה של אביה, ומשנה את שם החברה ל"קרן פים ואן דיין", אשר מנצלת את חלקיקי פים בדרכים חדשות וחדשניות לקידום מאמצים הומניטריים.[6] היא ממשיכה את מערכת היחסים שלה עם סקוט, לצד היותה אם חורגת לקאסי. הופ שומרת טינה לאמה שמסרבת לדבר על הזמן שהעבירה במימד הקוונטים.

בשנת 2026, לאחר שהופ וסקוט משחררים את קאסי מתחנת המשטרה, קאסי מגלה שבמהלך ההבזק, היא החלה לקרוא את עבודתו של האנק על מימד הקוונטים ובעזרת האנק והופ, יצרה לוויין שיכול ליצור קשר עם מימד הקוונטים. עם הפעלת הלוויין – למרות מחאותיה של ג'אנט –הופ, סקוט, קאסי, האנק וג'אנט נשאבים למימד הקוונטים.

הופ, שהופרדה מסקוט וקאסי, מוצאת את הוריה ומתחילה לחקור את העיר שנמצאת בתוך המימד. השלושה פוגשים את לורד קרילר, בן בריתה לשעבר של ג'אנט, שחושף שדברים השתנו מאז שעזבה. הוא מוכר אותם לאדם איתו הוא עובד. השלושה נלחמים באנשיו של קרילר, בורחים וגונבים את ספינתו.

היתקלות בקאנג[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – אנטמן והצרעה: קוונטומאניה

הופ מתעמתת עם אמה. ג'אנט מגלה להופ שהיא אחראית בעקיפין להתקוממות של המימד נגד קאנג – הבוס של קרילר. ג'אנט עזרה לבנות מחדש את ליבת כוח הרב-יקום שלו לאחר ש"הוגלה". הופ משלימה עם אמה, ומציינת שאסור להם לתת לקאנג לברוח מהממלכה. השלושה מגיעים לליבת כוח הרב-יקום המוגדלת שיצרה סערת הסתברות. הופ עפה לתוך הסערה כדי להציל את סקוט, אשר עשה עסקה עם קאנג לעזור לו להשיג את ליבת הכוח, לאחר שלכד את קאסי. קאנג מפר את העסקה שלהם, לוכד את ג'אנט והורס לכאורה את הספינה שלה כשהאנק עליה.

האנק, שניצל על ידי נמלים מפותחות, עוזר להופ ולסקוט והם עושים את דרכם חזרה לאימפריה של קאנג. הם מתחילים במרד נגד קאנג וצבאו בעזרת קאסי, ג'אנט ותושבי מימד הקוונטים. ג'אנט מצליחה לפתוח עבורם פורטל בעזרת ליבת כוח הרב-יקום כדי לברוח, אך הופ עפה חזרה דרך הפורטל כדי לחלץ את סקוט שנקלע לעימות עם קאנג. הופ וסקוט דוחפים את קאנג למנוע ומשמידים את ליבת כוח הרב-יקום, גורמים לו להימשך אל התהום. לאחר מכן, סקוט והופ עושים את דרכם חזרה דרך הפורטל ויוצאים ממימד הקוונטים, והמשפחה ממשיכה בחייה.

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

במקור, ג'וס וידון, הכותב והבמאי של הסרט "הנוקמים", תכנן שהצרעה תופיע בסרט משום שלא היה ברור אם סקרלט ג'והנסון תהיה זמינה לשוב לגלם את דמותה של נטשה רומנוף/ האלמנה השחורה. וידון רצה שזואי דשנל תגלם את דמותה של הצרעה.[7][8]

בשנת 2013, השחקניות ג'סיקה צ'סטיין, אמה סטון, ראשידה ג'ונס וברייס דאלאס הווארד היו מועמדות לגלם את התפקיד הנשי בסרט "אנטמן".[9] לבסוף, אוונג'לין לילי לוהקה לגלם את הדמות.[10][2]

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה סרט פרס קטגוריה תוצאה הערות שוליים
2015 אנטמן פרסי בחירת הנוער שחקנית הקולנוע הנבחרת: הכוכבת של הקיץ מועמדות [11]
2016 פרס סאטורן שחקנית המשנה הטובה ביותר מועמדות [12][13]
2019 אנטמן והצרעה פרסי בחירת הנוער שחקנית הקולנוע הנבחרת: פעולה מועמדות [14]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביאורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ כפי שמוזכר בסרט "אנטמן".
  2. ^ כפי שמתואר בסרט "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים".
  3. ^ כפי שמתור בסרט "הנוקמים: מלחמת האינסוף"

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ All the MCU actors who voice their characters in Marvel's 'What If…?' — and every recast role, EW.com (באנגלית)
  2. ^ 1 2 A. B. C. News, Evangeline Lilly: 5 things to know about her role in Marvel's 'Ant-Man and the Wasp', ABC News (באנגלית)
  3. ^ Amelia Kim, 10 Milestones For Women In The MCU, ScreenRant, ‏2020-10-30 (באנגלית)
  4. ^ A Complete List of Who Lives and Dies in 'Avengers: Infinity War', Time, ‏2018-04-27 (באנגלית)
  5. ^ Ana Dumaraog, Every Marvel Character At The Funeral In Avengers: Endgame, ScreenRant, ‏2019-05-01 (באנגלית)
  6. ^ Nicholas Brooks, Quantumania's Wasp Achieved a Goal Thanos Could Only Dream Of, CBR, ‏2023-03-05 (באנגלית)
  7. ^ Joshua Meyer, Joss Whedon Wanted Zooey Deschanel To Play The Wasp In An Early Draft Of The Avengers, /Film, ‏2021-10-21 (באנגלית)
  8. ^ Robert Pitman, The Multiverse Saga Can Finally Do The MCU's Wasp Justice, ScreenRant, ‏2022-12-21 (באנגלית)
  9. ^ Ben Sherlock, MCU: 5 Actors Considered To Play Ant-Man (& 4 For The Wasp), ScreenRant, ‏2020-10-28 (באנגלית)
  10. ^ Germain Lussier, 65 Things We Learned On The Set Of Marvel's 'Ant-Man', /Film, ‏2015-06-22 (באנגלית)
  11. ^ Variety Staff, Teen Choice Awards 2015 Winners: Full List, Variety, ‏2015-08-17 (באנגלית)
  12. ^ Saturn Awards 2016 Nominees Announced, Comicbook.com (באנגלית)
  13. ^ David S. Cohen, ‘The Force Awakens’ Rings Up Eight Saturn Awards, Variety, ‏2016-06-23 (באנגלית)
  14. ^ Dan Clarendon, Teen Choice Awards 2019: Complete List of Winners and Nominees, Us Weekly, ‏2019-08-12 (באנגלית)