שומרי הגלקסיה (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שומרי הגלקסיה
Guardians of the Galaxy
כרזת הסרט הרשמית
כרזת הסרט הרשמית
מבוסס על שומרי הגלקסיה (קומיקס)
בימוי ג'יימס גאן עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי קווין פייגי עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט ג'יימס גאן
עריכה פרד ראסקין
קרייג ווד
יוז וינבורן
שחקנים ראשיים כריס פראט
זואי סלדנה
בראדלי קופר
לי פייס
מייקל רוקר
קארן גילאן
דג'ימון הונסו
בניסיו דל טורו
ג'ון סי. ריילי
גלן קלוז
מדבבים בראדלי קופר (רוקט)
וין דיזל (גרוט)
מוזיקה טיילר בייטס עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום בן דייוויס עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה אולפני מארוול
חברה מפיצה סרטי אולפני וולט דיסני
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה

ארצות הבריתארצות הברית 1 באוגוסט 2014

ישראלישראל 31 ביולי 2014
משך הקרנה 120 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט מדע בדיוני, סרט גיבורי-על עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 170 מיליון דולר
הכנסות 773,328,629 דולר
הכנסות באתר מוג'ו marvel2014a
פרסים
  • פרס סאטורן לסרט קולנוע מבוסס קומיקס הטוב ביותר
  • פרס בחירת המבקרים לסרט פעולה
  • פרס בחירת המבקרים לאיפור
  • פרס סאטורן לאיפור הטוב ביותר (David White, Elizabeth Yianni-Georgiou)
  • פרס סאטורן לבמאי הטוב ביותר (ג'יימס גאן)
  • פרס סאטורן לשחקן הטוב ביותר (כריס פראט)
  • פרס הוגו לעיבוד הדרמטי הטוב ביותר (ארוך) עריכת הנתון בוויקינתונים
סרט קודם כרונולוגית (MCU):
"קפטן אמריקה: חייל החורף"
סרט הבא כרונולוגית (MCU):
"הנוקמים: עידן אולטרון"
כרונולוגית מבחינה עלילתית:
"שומרי הגלקסיה: חלק 2"
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שומרי הגלקסיהאנגלית: Guardians of the Galaxy) הוא סרט גיבורי על אמריקאי אשר מבוסס על קומיקס שומרי הגלקסיה, ובהפקה מבית אולפני מארוול. הוא הסרט העשירי ביקום הקולנועי של מארוול. את הסרט ביים וכתב ג'יימס גאן ומככבים בו אנסמבל שחקנים ככריס פראט, זואי סלדנה, דייב בטיסטה, וין דיזל, בראדלי קופר, לי פייס, מייקל רוקר, קארן גילאן, דג'ימון הונסו, ג'ון סי. ריילי, גלן קלוז ובניסיו דל טורו. צילומי הסרט נמשכו בין יולי לאוקטובר 2013 בלונדון.

בסרט, פיטר קוויל, טייס חלל והרפתקן, מוצא כדור עתיק ומסתורי המכיל בתוכו חפץ עתיק יומין בעל אנרגיה הרסנית ורבת עוצמה. על מנת להציל את היקום מפני איש צבא חייזרי פסיכופת וחסר רחמים בשם רונאן המאשים, קוויל צריך לשתף פעולה עם קבוצה של פושעים מוזרים ולא מוצלחים כמוהו.

"שומרי הגלקסיה" יצא לאקרנים ב-31 ביולי 2014 בישראל וב-1 באוגוסט 2014 בארצות הברית ב-2D ,3D ואיימקס תלת-מימד.[1] עם יציאתו לאקרנים, הסרט קיבל ביקורות מקצועיות ששיבחו רבות את ההומור, סגנון המשחק (במיוחד של פראט), קטעי האקשן, האפקטים והפעלולים, הכתיבה, העלילה, פסקול הסרט, התסריט, הבימוי והסגנון הוויזואלי. בנוסף לתשבחות רבות, הסרט היה לשובר קופות והכניס יותר מ-774 מיליון דולר לעומת תקציב הפקה של כ-195 מיליון דולר. בנוסף להצלחתו, הסרט היה מועמד לאוסקר על האפקטים הטובים ביותר אולם הפסיד לדרמת המדע בדיוני "בין כוכבים" של כריסטופר נולאן.[2]

בעקבות הצלחת הסרט, סרט המשך הנקרא "שומרי הגלקסיה: חלק 2",יצא לאקרנים ב-5 במאי 2017 בארצות הברית וב-4 במאי 2017 בישראל.[3]

תקציר[עריכת קוד מקור | עריכה]

במרחבים הרחוקים של הגלקסיה, טייס החלל פיטר קוויל מוצא את עצמו נרדף לאחר שגנב מנבל-העל רונאן. כדי להתחמק ממנו, קוויל צריך לכרות ברית מאולצת עם קבוצה של לא יוצלחים שביניהם נמנים גאמורה, דראקס המשמיד, רוקט וגרוט אשר קוראים לעצמם שומרי הגלקסיה. בהמשך, קוויל מגלה את כוחו האמיתי של הממצא אותו גנב והאיום שזה משקף על היקום כולו, מה שמאלץ אותו לאסוף את חבריו החדשים לעמדה אחרונה ונואשת על גורלו של היקום.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1988, פיטר קוויל מבקר את אמו חולת הסרטן, המעניקה לו מתנה ברגעיה האחרונים. כאשר היא מתה, קוויל הנסער בורח מבית החולים, ונמצא על ידי קבוצת "הבוזזים" - פיראטי חלל - בהנהגת יונדו אודונטה. 26 שנה לאחר מכן, על כוכב הלכת מוראג, קוויל הבוגר גונב כדור מסתורי, אך נתפס על ידי קוראת' וחייליו בפקודתו של רונאן המאשים. קוויל בורח, בוגד ביונדו אשר שם פרס על ראשו, כאשר בו בעת רונאן שולח את המתנקשת גאמורה להשיג את הכדור.

קוויל מנסה למכור את הכדור בכוכב זאנדאר לסוחר, אך העסקה נכשלת כאשר הסוחר מגלה כי רונאן מעורב. מאבק מתפתח בין קוויל לגאמורה, אליו מצטרפים ציידי הראשים רוקט וגרוט על מנת להשיג את הכסף שמוצע על ראשו של קוויל. לפתע, חיל נובה מגיע למקום, עוצר את הארבעה ומעביר אותם לכלא בשם קילן. בקילן, חבורות אסירים מעוניינים להרוג את גאמורה כנקמה על רצח קרוביהם. הבולט ביותר ביניהם הוא דראקס המשמיד, אשר מעוניין להרוג את גאמורה כנקמה על מותן של אשתו ובתו על ידי רונאן. קוויל מצליח לשכנע את דראקס המשמיד לא להרוג את גאמורה, בטענה שהיא מסוגלת להביא אליו את רונאן. גאמורה מגלה להם כי היא בגדה ברונאן, שמעוניין להרוס את זאנדאר עם כוחו של הכדור, למען קונה אחר לכדור. לאחר מכן, קוויל, גאמורה, דראקס, רוקט וגרוט בורחים מהכלא.

במקום אחר, רונאן ותאנוס נפגשים ודנים על בגידתה של גאמורה ואובדן הכדור. הקבוצה בורחת בספינתו של קוויל, "המילאנו", ל"ראשומקום" הבנוי בצורת ראשו הכרות של חייזר מגזע השמימיים. הקבוצה נפגשת עם טנליר טיוואן, האספן, אשר חושף כי הכדור הוא אבן אינסוף, כמו גם את טבעו האמיתי של הכדור. לאחר שהכדור עצמו נפתח, עוזרתו המתוסכלת של האספן נוגעת בכדור עצמו, וכך מפוצצת את המקום. כמו כן, דראקס השיכור מזמן למקום את רונאן. רונאן מביס את דראקס בקלות, ובעוד האחרים בורחים, אחותה המאומצת של גאמורה - נביולה - רודפת אחריהם. נביולה הורסת את החללית של גאמורה, משאירה אותה למות בחלל הריק, ולוקחת את הכדור. קוויל מגיע, ונותן לה את הקסדה שלו כדי שתשרוד; הוא יוצר קשר עם יונדו, שמציל אותם. דראקס, רוקט וגרוט מאיימים לתקוף את ספינתם של יונדו והבוזזים, אך קוויל יוצר הפסקת אש. הקבוצה מסכימה כי לצאת קרב מול רונאן פירושו מוות בטוח, אבל הם חייבים לעצור אותו מלהשתמש באבן האינסוף על מנת להרוס את הגלקסיה. כמו כן, הם מגייסים את הבוזזים לעזרתם, וזאת בתנאי שהכדור יימסר ליונדו. על ספינת הדגל של רונאן, "האסטר השחור", רונאן משתמש בכוח של הכדור כדי לחזק את עצמו ואת פטיש המלחמה שלו, ומאיים על תאנוס כי לאחר שיהרוס את זאנדאר, יהרוג אותו. בעקבות שנאתה לאביה המאמץ, נביולה יוצרת ברית עם רונאן.

מעל זאנדאר, נוצר קרב אווירי בין צי הבוזזים, חיל נובה וקבוצתו של קוויל לבין האסטר השחור. רונאן משתמש בפטיש המלחמה המשופר שלו על מנת להשמיד את כוחות חיל נובה, דראקס הורג את קוראת' וגאמורה מביסה את נביולה, אשר נמלטת, ופותחת את השערים המגנים על רונאן. קבוצתו של קוויל (המונה את קוויל עצמו, גאמורה, דראקס וגרוט) מובסת על ידי רונאן, אך רוקט מתרסק עם המילאנו דרך האסטר השחור. האסטר השחור מתרסקת על זאנדאר, וגרוט מקריב את עצמו כדי להציל את שאר הקבוצה. רונאן יוצא מההריסות ומתכונן להרוס את זאנדאר, אך קוויל מסיח את דעתו בכך שהוא רוקד ושר את השיר O-o-h Child ומאפשר לדראקס ורוקט להרוס את פטיש המלחמה שלו. קוויל תופס את הכדור, וחולק את כוחו עם גאמורה, דראקס ורוקט, רונאן נדהם לגלות כי כוחו של הכדור אינו הורג את החבורה ואת קוויל. קוויל מכריז כי הם "שומרי הגלקסיה", ומשתמש בכוח של הכדור כדי להשמיד את רונאן ובכך רונאן מת, והשומרים הצליחו להציל את זאנדאר.

לאחר מותו של רונאן, קוויל מרמה את יונדו, ומוסר לו העתק של הכדור בעוד הכדור האמיתי נמסר לחיל נובה. כאשר הבוזזים עוזבים את זאנדאר, יונדו מציין כי הם עשו טוב שלא הביאו את קוויל לאביו. נובה פריים מספרת לקוויל כי אביו הוא חייזר, ורוקט שם ענף מהגוף של גרוט בתוך עציץ וגרוט חוזר לחיים רק קטן יותר. קוויל פותח את המתנה שקיבל מאמו: קלטת מלאה בשירים אשר היו מהאהובים עליה. השומרים עוזבים, עם גופו הגדל של גרוט.

בסצנה שאחרי הכתוביות, האספן יושב בחורבות ראשומקום ושותה משקה כלשהו. כאשר כלב החלל הקוסמונאוטי קוסמו מלקק את פניו, הווארד הברווז מביע את סלידתו מהעניין וחוזר לשתות.

שחקנים ראשיים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מנהיג השומרים, נלקח כילד מכדור הארץ בשנות ה-80 של המאה ה-20. פראט חתם על חוזה עם מארוול למספר סרטים בהשתתפותו,[4] ועל הדמות הוא ציין כי "היו לו זמנים קשים כילד, וכעת הוא נודד בחלל, מפלרטט עם נשים חייזריות, ומתנהג כמו פורע חוק וקצת אדיוט. באמצעות החיבור שלו עם הקבוצה, הוא מוצא לעצמו מטרה בחיים".[5]
בתו המאומצת של תאנוס, הטיטאן המטורף, ושותפתם של רונאן, קוראת' ונביולה אשר מבקשת למצוא לעצמה נתיב חדש בחיים ולבסוף בוגדת ברונאן ובתאנוס ומצטרפת אל החבורה. על תפקידה, סלדנה מציינת ש"התלהבתי להצטרף בידי ג'יימס גאן וגם לגלם מישהי ירוקה. כבר הייתי בעבר כחולה (על השתתפותה באווטאר)".[6]
לוחם המחפש נקמה ברונאן אחרי שמשפחתו נהרגה.
יצור אינטליגנטי ביותר דמוי עץ, שותפו של רוקט. דיזל ציין כי הוא ידבב את הדמות וישתתף באמצעות לכידת תנועה. גאן מציין ש"בניגוד לשאר השומרים, שמתחילים את הסרט כפורעי חוק, גרוט הוא חף מפשע. הוא מאה אחוז קטלני ומאה אחוז חמוד. למעשה, הוא לכוד בתוך חייו של רוקט".[7]
  • בראדלי קופר - רוקט (דיבוב) שון גאן (לכידת תנועה) דביבון מהונדס גנטית וצלף מיומן. גאן עבד עם דביבונים חיים כדי להעניק לדמות התלת־ממדית תחושה מציאותית ככל שניתן, ושלא תיראה קריקטוריסטית. עוד הוא מציין, שזהו "לא באגס באני במרכזם של האוונג'רס. זוהי חיה קטנה ומציאותית שהיא לא מושלמת ובודדה. אין אף אחד אחר ביקום כמותו, והוא נוצר כדי לשמש כמכונת לחימה קשוחה".[8] בהקשר לחבריו לקבוצה, קופר מתאר את רוקט כדמות דינמית, כמו ג'ו פשי בסרט החבר'ה הטובים.[9] קופר דיבב את הדמות, בעוד שון גאן - אחיו של הבמאי - החליף את הדמות לצורכי צילום תלת־ממדי.[10] גאן אמר שלשם תפקידו של רוקט, נדרשו מספר תנועות פיזיות של קופר, כולל הבעות פנים ותנועות ידיים, כרפרנס לאנימטורים.[11]
הנבל הראשי של הסרט. האדמירל של תאנוס הרודף אחר שומרי הגלקסיה שלבסוף בוגד בתאנוס, מוצא את הכדור ולוקח אותו לעצמו ומשפר את פטיש המלחמה שלו ורוצה לחסל בו את השומרים ואת תאנוס ולהשמיד את זאנדאר. מתואר בידי פייס כפסיכוטי וכמפלצתי.[12]
שכירת חרב העובדת עבור תאנוס ובתו המאומצת ובעלת היסטוריה מורכבת עם גאמורה. מתוארת בידי גילאן כסדיסטית ורעה ביותר והיא האנטגוניסטית המשנית של הסרט.
בן בריתם של רונאן ותאנוס, צייד ראשים חייזרי כוחני ואכזר וחייל קרי אימפריאלי והנבל השלישי של הסרט.
צייד כחול-עור בעל תפיסת חוש שישי, בעזרתה הוא גורם לחץ פשוט שברשותו להפוך לנשק קטלני, המונחה על ידי שריקתו. שותף של קוויל ומנהיג קבוצת הבוזזים.
  • ג'ון סי. ריילי - רומאן דיי, מנהיג חיל נובה
  • גלן קלוז - נובה פריים, בעלת תפקיד בכיר בחיל נובה.
  • בניסיו דל טורו - "האספן" / טנליר טיוואן, חבר זקני היקום ואספן אינטר-גלקטי של חפצים מכל הסוגים כולל חפצים קוסמיים כמו כן הוא סיפק מידע עבור השומרים על אבן האינסוף שתוכל לעזור לרונאן להשמיד את זאנדאר.
  • ג'וש ברולין - תאנוס, הטיטאן המטורף, חייזר מרושע ואכזר במיוחד ומצביא צבא הצ'יטאורי ועמד מאחורי אירועי הסרט "הנוקמים", הבוס המפקד על פעולותיו של רונאן שמאוחר יותר בוגד בו ואפילו שתי בנותיו המאומצות בוגדות בו.

הופעות אורח[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'וש ברולין מופיע בסרט בתפקיד תאנוס בהופעה ללא קרדיט ובאמצעות דיבוב ולכידת תנועה. שון גאן, אחיו של הבמאי, הופיע ככפילו של תאנוס במהלך הצילומים וכן כסגנו של יונדו. אלכסיס דניסוף שב לגלם את מנהיג הצ'יטאורי מ"הנוקמים". אופליה לוביבונד שבה לגלם את קארינה, שפחתו של האספן מהסרט "תור: העולם האפל". פיטר סרפינוביץ' מגלם קצין בחיל נובה בשם גארטן סאאל. גרג הנרי מגלם את סבו של קוויל ולורה האדוק מגלמת את אמו מרדית'. ספנסר וילדינג מופיע כשומר כלא שמחרים את הווקמן של קוויל. לויד קאופמן מופיע כאסיר ונייתן פיליון מדבב את קולו של אסיר אחר. יוצר הקומיקס סטן לי מופיע בקצרה כחובב נשים קסנדרי. מילה קרלינג מופיעה בקצרה בתפקיד החייזרית בריט בה נתקל קוויל בספינתו כשהוא נמלט מכוכב הלכת מוראג. הבמאי ג'יימס גאן מופיע בקצרה כתושב סאקארה, מאראמה קורלט מופיעה כמנהלת קרבות בבר חייזרי, רוב זומבי מופיע כנווט של הבוזזים והמלחין טיילר בייטס כטייס של הבוזזים. סת' גרין מדבב בסרט את הווארד הברווז בסצנה שלאחר כתוביות הסיום. בנוסף, קוסמו כלב חלל הרוסי מופיע בסרט. בקומיקס, קוסמו הוא בעל ברית של המשמידים.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

"אני חושב שכל אחד - לא משנה עד כמה היה מעריץ נלהב של סטאר לורד או רוקט ראקון לפני שנתיים - שאמר שזה הולך להיות סרט עלילתי גדול, התייחסו אליו בצחוק. זה דבר כל כך לא מקובל לעשותו. אז אני חושב שזה נהדר לעבוד על משהו ולחשוף את הפוטנציאל שלו עד לנקודה שבה חברה כמו מארוול תגיד, 'כן, זה הגיוני'."
דן אבנט, הכותב השותף להרצה המחודשת של שומרי הגלקסיה משנת 2008, על הפרויקט.[13]
צוות השחקנים בכנס קומיק-קון 2013, שנערך בסן דייגו. משמאל לימין: המפיק קווין פייגי, דייב בטיסטה, הבמאי ג'יימס גאן, בניסיו דל טורו, זואי סלדנה, דג'ימון הונסו, לי פייס, מייקל רוקר, קארן גילאן וכריס פראט.
הבמאי ג'יימס גאן, 2013.

נשיא אולפני מארוול קווין פייגי הזכיר לראשונה את שומרי הגלקסיה כסרט אפשרי כבר בכנס קומיק-קון 2010, שנערך בסן דייגו, באומרו כי "ישנן מספר סדרות מעורפלות, כמו שומרי הגלקסיה, ששוכתבו מחדש לאחרונה בדרך כיפית בחוברות הקומיקס".[14] בספטמבר 2011, פייגי שב וציין את הנושא במגזין אנטרטיינמנט ויקלי באומרו, כי "ישנה הזדמנות לעשות סרט חלל אפי וגדול, כפי שהסרט תור מרמז על כך, בצד הקוסמי של יקום מארוול".[15] ביוני 2012 החלו לרוץ שמועות כי הסרט אושר להפקה ויוזכר בו הנבל תאנוס, כסרט אפשרי שיוביל להמשך ל"הנוקמים".[16] מגזין וראייטי הוסיף לשמועות וציין שהסרט נמצא בעדיפות עליונה והתסריט נכתב בידי ניקול פרלמן.[17]

פייגי הכריז בכנס קומיק-קון ב-2012 שהסרט נמצא בשלבי הפקה, עם תאריך יציאה לאקרנים ב-1 באוגוסט 2014. הוא הוסיף ואמר שהסרט יכלול את סטאר לורד, דראקס המשמיד, גאמורה, גרוט ורוקט ראקון.[18] כמו כן הוצגו שני עיצובים אמנותיים של רוקט ראקון ושל חברי הקבוצה. באוגוסט אותה שנה נשכר כריס מק'קוי כדי לשכתב את התסריט של פרלמן, אולם הוא לא קיבל קרדיט על כתיבתו. הבמאי ג'יימס גאן נבחר לביים את הסרט. ג'וס וידון, במאי הנוקמים אשר משמש כיועץ לכל הסרטים שמובילים לסרט הנוקמים: עידן אולטרון, היה נלהב על בחירתו של גאן כבמאי הסרט, באומרו, "השם ג'יימס גאן גורם לי להאמין שהסרט הזה יעבוד. הוא כל כך לא קונבנציונלי ומשוגע, אבל גם חכם מאוד. כזה איש אמנות שבונה מהלב. הוא אוהב את הראקון, זקוק לראקון. יש לו טוויסט מעניין לגביו, אבל הכל מגיע מאהבה אמיתית לחומר המקור. יהיה קשה לדמויות האנושיות לעמוד בקצב".[19]

לקראת ההפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בספטמבר 2012, ג'יימס גאן עדכן בעמוד הפייסבוק שלו כי הוא חתם לביים את הסרט ולשכתב אותו. בנובמבר אותה שנה נודע כי השחקנים ג'ואל אדגרטון, ג'ק יוסטון, לי פייס, אדי רדמיין וג'ים סטרג'ס נבחנו לתפקיד של פיטר קוויל. שחקנים נוספים שנשקלו לגלם את התפקיד היו זאקרי לוי, ג'וזף גורדון-לוויט ומייקל רוזנבאום. השחקן לי פייס אישר את הדיווחים. בפברואר 2013 לוהק לבסוף כריס פראט לתפקיד.

בינואר 2013 דווח כי הצילומים יחלו באולפני שפרטון בלונדון ואולפני מארוול הכריזו כי הסרט יוקרן בתלת-מימד. המפיקה בפועל, ויקטוריה אלונזו הודיעה כי הצילומים יחלו ביוני, וכי דמויותיהם של רוקט ראקון ושל גרוט ייווצרו בשילוב של גרפיקת תלת־ממד ולכידת תנועה, באומרה כי "אין כל דרך לבצע לכידת תנועה בדביבונים. הם פשוט לא יתנו לך להלביש את החליפה עליהם. נעשה כנראה רוטומציה כדי ללכוד מעט מההתנהגות. יהיו לנו מבצעים כדי לחקות את מה שג'יימס גאן מתכנן עבור הדמות. הוא מאוד ברור לגבי הכיוון אליו הוא רוצה לקחת את הדמויות".[20] בריאיון למגזין SFX, קווין פייגי ציין במרץ 2013 שבהשוואה לסרטים האחרים ביקום הקולנועי של מארוול, סרט זה יעמוד בפני עצמו והוא מתרחש באותו יקום. בזמן שאנחנו נמצאים בצד השני של היקום בסרטים האחרים, אפשר לראות את אותם מאפיינים בשומרי הגלקסיה, אבל האוונג'רס לא מעורבים בנעשה". הוא הוסיף ואמר ש-95% מהסרט יתרחש בחלל החיצון.[21] באמצעו של אותו חודש, דייב בטיסטה לוהק לתפקיד דראקס המשמיד, כשבין השחקנים שנשקלו לתפקיד נמנים אייזיאה מוסטפא, ג'ייסון מומואה ובריאן פטריק וייד. באפריל נשכר הפסל בריאן מואר, שפיסל בעבר את מסכתו של דארת' ויידר לסרטי מלחמת הכוכבים.

באפריל 2013 הצטרפה זואי סלדנה לצוות השחקנים בתפקיד גאמורה ובהמשך גם מייקל רוקר לתפקיד יונדו. כמו כן, לי פייס נבחר לגלם את הנבל הראשי בסרט, רונאן המאשים. הליהוקים נמשכו עד סוף יוני, כשג'ון סי. ריילי, גלן קלוז, קארן גילאן ובניסיו דל טורו נבחרו לגלם את רומאן דיי, נובה פריים, נביולה ו"האספן", בהתאמה.

צילומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצילומים החלו ב-6 ביולי 2013. באותו חודש, צוות השחקנים טס מלונדון כדי להשתתף בכנס קומיק-קון בסן דייגו, שבו הוכרזה רשמית רשימת השחקנים, וכן נודע כי דג'ימון הונסו יגלם את קוראת'. פייגי הודיע כי תאנוס ישתתף בסרט בתפקיד "המושך בחוטים".[22] ב-11 באוגוסט 2013 החלו הצילומים בגשר המילניום בלונדון. עוד באותו חודש נודע כי בראדלי קופר ידבב את דמותו של רוקט ראקון, ובספטמבר נודע כי וין דיזל ידבב את גרוט ויספק לכידת תנועה עבור הדמות. הצילומים הסתיימו ב-12 באוקטובר 2013.

לאחר ההפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנובמבר 2013, גאן הודיע שהוא משתמש בכמה שיותר אפקטים שמישים על מנת לעזור בשימוש בתלת־ממד. "הסטים לצילום שלנו עצומים בגודלם. יש לנו כלא שמורכב מ-770 אלף ק"ג של פלדה. כל מי שמכיר אותי יודע שאני אוהב שילוב בין אפקטים שמישים ותלת־ממדיים... אני לא יכול לחכות שאנשים יראו את זה, מאחר שזה יפיפה באופן בלתי רגיל".[23] אחרי צאתו לאקרנים של הסרט "תור: העולם האפל", קווין פייגי ציין שיהלומי האינסוף יהיו הכלי העלילתי של הסרט והודיע גם על כוונתם להמשיך עם השלב השלישי לפרויקט "הנוקמים".[24] בראיון נוסף הוא ציין שיהלום אינסוף שלישי ובלתי ידוע ייחשף בסרט.[25]

מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

את המוזיקה של הסרט כתב והלחין טיילר בייטס, ביחד עם פסקול הסרט מושמע אלבום מוזיקלי נוסף בו שירים משנות ה-70 כמו Hooked On Feeling של להקת Blue Swede ו-Spirit In The Sky של נורמן גרינבאום.

שומרי הגלקסיה: פסקול הסרט המקורי - Awesome Mix Vol 1 (האלבום המוזיקלי)

1. "Hooked on a Feeling" Blue Swede 2:52
2. "Go All the Way" Raspberries 3:21
3. "Spirit in the Sky" Norman Greenbaum 4:02
4. "Moonage Daydream" דייוויד בואי 4:41
5. "Fooled Around and Fell in Love" Elvin Bishop 4:35
6. "I'm Not in Love" 10cc 6:03
7. "I Want You Back" חמישיית הג'קסונים 2:58
8. "Come and Get Your Love" Redbone 3:26
9. "Cherry Bomb" The Runaways 2:17
10. "Escape (The Piña Colada Song)" Rupert Holmes 4:37
11. "O-o-h Child" Five Stairsteps 3:13
12. "Ain't No Mountain High Enough" מרווין גיי וטאמי טרל 2:29

סרט ההמשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

בכנס קומיק-קון בסן דייגו 2014 הודיע הבמאי ג'יימס גאן רשמית כי מתוכנן לצאת סרט המשך - "שומרי הגלקסיה 2" בתאריך 5 במאי 2017. התסריט לסרט נכתב על ידי הבמאי ג'יימס גאן בתחילת שנת 2015 וב-30 ביוני 2015 נודע כי סרט ההמשך קיבל שם חדש "שומרי הגלקסיה: חלק 2".[26] סרט ההמשך יצא לאקרנים ב-5 במאי 2017.[27]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא שומרי הגלקסיה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:הארץ

    פרמטרי חובה [ 4 ] חסרים
    אורון שמיר, עכבר העיר, שומרי הגלקסיה - תלת מימד, באתר הארץ
  2. ^ עכבר העיר, שומרי הגלקסיה שוברים את הקופות, באתר הארץ, 3 באוגוסט 2014
  3. ^ מרט פרחומובסקי, עכבר העיר, "שומרי הגלקסיה 2": כיף, כיף ועוד קצת כיף, באתר הארץ, 4 במאי 2017
  4. ^ Chris Pratt On Heartbreak, 'Delivery Man' And Gearing Up For 'Guardians Of The Galaxy', Mike Ryan, November 18th 2013
  5. ^ Comic-Con: Marvel’s ‘Age of Ultron,’ ‘Guardians of the Galaxy,’ more, Noelene Clark, July 20th 2013
  6. ^ 'Guardians Of The Galaxy' Exclusive: Zoe Saldana Gets Honest About Gamora's Look, Brett White, September 5th 2013
  7. ^ Guardians Of The Galaxy: James Gunn's Trailer Breakdown, Sam Ashurst, February 19th 2014
  8. ^ James Gunn Comes Clean on a Lot of Guardians of the Galaxy Rumours, Ben Mortimer, April 18th 2013
  9. ^ Why 'Guardians Of The Galaxy' Reminds Bradley Cooper Of 'Goodfellas', Kevin P. Sullivan, December 9th 2013
  10. ^ Vin Diesel On Stilts Isn't Even The Weirdest Thing About This Video, Kevin P. Sullivan, October 16th 2013
  11. ^ 'Guardians Of The Galaxy': Latest On Vin, Bradley And The Scene Everyone's Talking About, Kevin P. Sullivan, November 5th 2013
  12. ^ Lee Pace on His Guardians of the Galaxy Character - 'He's a f**king psycho!' - See more at: http://www.clickonline.com/movies/lee-pace-on-his-guardians-of-the-galaxy-character--hes-a-fcking-psycho!/20579/#sthash.BtavqU5g.dpuf, Daniel Anderson, October 11th 2013
  13. ^ Abnett & Lanning: A Cosmic Oddyssey from "Legion" to "Guardians", Kiel Phegley, August 21st 2012
  14. ^ Marvel Considering 'Iron Fist' & 'S.H.I.E.L.D.' Movies, 'Black Panther' & 'Guardians Of The Galaxy,' Too!, Josh Wigler, August 6th 2010
  15. ^ Marvel's next 5 movies after The Avengers could include some weird surprises, Meredith Woerner, September 30th 2011
  16. ^ EXCLUSIVE: Marvel’s 2014 Movie Revealed!, June 28th 2012
  17. ^ Marvel planning ‘Guardians of the Galaxy’ pic, Marc Graser, June 28th 2012
  18. ^ Comic-Con 2012: Marvel Names 'Avengers' Follow-Ups; Robert Downey Jr. Makes Surprise Appearance, Borys Kit, July 4th 2012
  19. ^ 'Avengers' Mastermind Believes In 'Guardians Of The Galaxy' Director, Josh Wigler, September 10th 2012
  20. ^ How The Avengers Made A Motion Capture Hulk And Snagged An Oscar Nomination, Eric Eisenberg, February 12th 2013
  21. ^ SFX 233 Preview: Marvel Boss On Phase 2, Joseph McCabe, March 4th 2013
  22. ^ Marvel Head Talks Thanos & Ultron - Comic-Con 2013, July 20th 2013
  23. ^ James Gunn on Guardians: Thanos, SFX & More, Max Nicholson, November 6th 2013
  24. ^ Exclusive Interview: Kevin Feige on Thor and Marvel’s Future, William Bibbiani, November 8th 2013
  25. ^ /Film Interview: ‘Thor: The Dark World’ Producer Kevin Feige, Germain Lussier, November 13th 2013
  26. ^ Guardians Of The Galaxy 2 Finally Has An Official Title
  27. ^ אתר למנויים בלבד נתנאל שלומוביץ, ל"שומרי הגלקסיה" עדיין יש קסם - אבל קצת פחות, באתר הארץ, 7 במאי 2017


הקודם:
2013: איירון מן 3
פרס סאטורן לסרט גיבורי העל הטוב ביותר
2014: שומרי הגלקסיה
הבא:
2015: אנטמן