נטשה רומנוף (היקום הקולנועי של מארוול)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נטשה רומנוף
Natasha Romanoff
הופעה ראשונה איירון מן 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
גילום הדמות סקרלט ג'והנסון
אוור אנדרסון (בצעירותה)
דיבוב לייק בל ("מה אם...?")
מידע
שם אמיתי נטליה אליאנובה רומאנובה
כינויים האלמנה השחורה
נטלי רושמן
נט
מין נקבה
מקצוע מנהיגת הנוקמים
סוכנת .S.H.I.E.L.D
מתנקשת
שיוך הנוקמים
תעשיות סטארק
.S.H.I.E.L.D
.S.T.R.I.K.E
ק.ג.ב.
החדר האדום
דמויות קשורות
משפחה אלכסיי שוסטאקוב (אב מאמץ)
מלינה ווסטוקוף (אם מאמצת)
ילנה בלובה (אחות מאומצת)
חברים סטיב רוג'רס
קלינט ברטון
ברוס באנר
טוני סטארק
תור
סם וילסון
באקי בארנס
ונדה מקסימוף
ויז'ן
טצ'אלה
ניק פיורי
ג'יימס רודס
אויבים גנרל דרייקוב
טאסקמאסטר
אולטרון
תאנוס
לוקי
המסדר השחור
אלכסנדר פירס
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נטליה אליאנובה רומאנובהאנגלית: Natalia Alianovna Romanova), המכונה בדרך כלל נטשה רומנוף (Natasha Romanoff) וידועה גם בכינויה האלמנה השחורה (Black Widow), היא דמות בדיונית המגולמת על ידי סקרלט ג'והנסון בזיכיון הסרטים של היקום הקולנועי של מארוול (MCU). הדמות מבוססת על דמות בעלת אותו שם בפרסומה של חברת מארוול קומיקס.

רומנוף מתוארת כמרגלת מומחית וכלוחמת קפא"פ, אשר אומנה בחדר האדום מילדותה להיות מתנקשת ק.ג.ב.. עובדה זו מיקמה אותה על הרדאר של .S.H.I.E.L.D, וקלינט ברטון נשלח להרוג אותה אך במקום זאת חס על חייה וגייס אותה לארגון. כשניק פיורי מפעיל את יוזמת הנוקמים, היא הופכת לחברה מייסדת. בעקבות הסכסוך הקשור להסכמי סוקוביה, רומנוף הפכה למבוקשת ולבסוף מתאחדת עם משפחתה המאמצת, כולל אחותה ילנה בלובה, והם עובדים יחד כדי להרוס את תוכנית האלמנה השחורה של הגנרל דרייקוב. לאחר שתאנוס מוחק מחצית מכל החיים, רומנוף מובילה את הנוקמים במשך חמש שנים עד שהקריבה את עצמה על מנת להשיג את אבן הנשמה, ובכך עוזרת לנוקמים להשיב לחיים בהצלחה טריליוני חיים ברחבי היקום.

נכון לשנת 2023, הדמות הופיעה ב-8 סרטים: "איירון מן 2", "הנוקמים", "קפטן אמריקה: חייל החורף", "הנוקמים: עידן אולטרון", "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים", "הנוקמים: מלחמת האינסוף", "הנוקמים: סוף המשחק" ו"האלמנה השחורה". כמו כן, הדמות הופיעה בסדרה "מה אם...?" בדיבובה של לייק בל.[1] אוור אנדרסון מגלמת את נטשה רומנוף בצעירותה.[2]

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראשית חייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – האלמנה השחורה (סרט, 2021)

נטליה אליאנובה רומאנובה (ברוסית: Наталья Альяновна Романов) נולדה ב-3 בדצמבר 1984, בסטלינגרד, ברית המועצות. רומנוף גדלה באקדמיית החדר האדום, שם סבלה מחינוך ומשטיפת מוח מעולם הריגול. בין השנים 1992 עד 1995, נטשה התגוררה באוהיו כחלק מה"משפחה" שסיפקה כיסוי לאלכסיי שוסטאקוב ומלינה ווסטוקוף, ההורים היחידים שהכירה. בשנת 1995 סיפור הכיסוי שלהם נחשף וה"משפחה" נאלצה לברוח לקובה, שם רומנוף ו"אחותה" ילנה בלובה הוקצו על ידי הגנרל דרייקוב לתוכנית החדר האדום ונשלחו חזרה לרוסיה. כשחזרה לאקדמיית החדר האדום, ההכשרה שלה חודשה, היא עברה התניה פסיכולוגית ואימונים גופניים, תוך שיפור יכולות הקליעה שלה. כטקס אחרון להשלמת הכשרתה, רומנוף עברה שלא מרצונה עיקור.

בסופו של דבר, קלינט ברטון נשלח להרוג את רומנוף, אך במקום זאת בוחר לחוס על חייה ולגייס אותה ל-.S.H.I.E.L.D, מה שמאפשר לרומנוף לערוק מברית המועצות ולברוח מחייה הקודמים. בבודפשט, בעזרתו של ברטון, רומנוף מכינה פצצה בניסיון להרוג את דרייקוב, ולכאורה הורגת את בתו אנטוניה בתהליך. בשנת 2009 רומנוף נשלחה למשימה לאודסה כדי להגן על מדען, אך התעמתה עם חייל החורף. רומנוף ניסתה להגן על המדען, אך חייל החורף הרג אותו כשירה בו דרך בטנה של רומנוף.

סמויה של .S.H.I.E.L.D[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – איירון מן 2

בשנת 2011, רומנוף מתחזה לעובדת תעשיות סטארק, נטלי רושמן, מטעם ניק פיורי, מנהל .S.H.I.E.L.D. לאחר שטוני סטארק נחשף בפומבי כאיירון מן וממנה את העוזרת האישית שלו פפר פוטס למנכ"לית תעשיות סטארק במקומו, הוא שוכר את רושמן כעוזרת האישית שלו במקום פוטס.

פיורי מגלה מאוחר יותר לסטארק שרושמן היא סוכנת של .S.H.I.E.L.D, ורומנוף עוזרת לסטארק לסכל את תוכניותיהם של ג'סטין האמר ואיבן ואנקו. האחרון השתלט מרחוק על צבא של מל"טים צבאיים ועל השריון של חברו של סטארק, ג'יימס רודס. רומנוף מביסה בהצלחה את כוחות הביטחון של האמר ומחזירה את השליטה על השריון של רודס, מה שמאפשר לסטארק ולרודס להביס את ואנקו ואת המל"טים.

הקרב על ניו יורק[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – הנוקמים (סרט)

בשנת 2012, רומנוף נחקרת על ידי פושעים רוסים כאשר הסוכן פיל קולסון יוצר איתה קשר כדי להודיע לה שברטון נתון בסכנה. רומנוף גוברת על הפושעים, אשר אפשרה להם ללכוד אותה כדי לחלץ מהם מידע.

לאחר שפיורי מפעיל את "יוזמת הנוקמים", היא מגיעה לקוֹלְקׇטׇה ומגייסת את ברוס באנר כדי להשתמש במומחיות שלו על מנת לעקוב אחר חתימת הגמא של הטסרקט. היא מוצגת בפני סטיב רוג'רס על ידי קולסון ומטיסה קווינג'ט לשטוטגרט שם סטארק ורוג'רס מתעמתים עם לוקי אשר נכנע. בעוד לוקי מוחזק כאסיר על נושאת המסוקים של .S.H.I.E.L.D, רומנוף מתמרנת אותו לחשוף את תוכניתו לגרום לבאנר להפוך לענק הירוק. ברטון ושאר הסוכנים אשר נשלטים על ידי לוקי, תוקפים את נושאת המסוקים ובאנר הופך לענק הירוק ורודף אחרי רומנוף עד שהוא נעצר על ידי תור. רומנוף נלחמת בברטון וגורמת לו לאבד את ההכרה, שוברת את השליטה של לוקי עליו.

רוג'רס, סטארק, רומנוף, ברטון, תור והענק הירוק מייסדים את הנוקמים כדי להגן על המטרה הבאה של לוקי, העיר ניו יורק. שם הם נלחמים נגד הגזע החייזרי שנקרא הצ'יטאורי ובסופו של דבר מביסים את לוקי. לאחר מכן, רומנוף וברטון עוזבים יחד.

פירוק הידרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – קפטן אמריקה: חייל החורף

בשנת 2014, רומנוף ורוג'רס נשלחים יחד עם .S.T.R.I.K.E, הצוות למלחמה בטרור של .S.H.I.E.L.D, לשחרר בני ערובה על סיפון כלי שיט של .S.H.I.E.L.D מידי ג'ורג'ס באטרוק ושכירי החרב שלו. באמצע המשימה, רוג'רס מגלה שלרומנוף יש תוכנית אחרת: להוציא נתונים ממחשבי הספינה עבור פיורי.

לאחר שנעשה ניסיון התנקשות בחייו של פיורי, רוג'רס הופך למבוקש שניצוד על ידי .S.T.R.I.K.E ונפגש עם רומנוף. באמצעות נתונים בדיסק און קי, הם מגלים בונקר סודי של .S.H.I.E.L.D בניו ג'רזי, שם הם מפעילים מחשב על המכיל את התודעה השמורה של ארנים זולא. זולא חושף שמאז שסוכנות .S.H.I.E.L.D הוקמה לאחר מלחמת העולם השנייה, הידרה פעלה בסתר בשורותיה, וזרעה כאוס עולמי במטרה לגרום לאנושות לוותר על חירותה בתמורה לביטחון. הצמד נמלט בקושי ממוות כאשר טיל של .S.H.I.E.L.D משמיד את הבונקר.

השניים מבינים שהשר לביטחון הפנים אלכסנדר פירס הוא המנהיג של הידרה בתוך .S.H.I.E.L.D, ותופסים מחסה אצל חברו החדש של רוג'רס, סם וילסון, שמצטרף אליהם כדי לעצור את הידרה. השלושה מותקפים על ידי חייל החורף ורומנוף נורית בכתף אך שורדת. מאוחר יותר, כדי למנוע מהידרה להשתמש בשלוש נושאות מסוקים כדי לרצוח מיליונים, רומנוף, מחופשת לחברת מועצת הביטחון העולמית, מנטרלת את פירס. פיורי מגיע ומאלץ את פירס לפתוח את מאגר הנתונים של .S.H.I.E.L.D כדי שרומנוף תוכל להדליף מידע מסווג, ולחשוף את הידרה לציבור. לאחר מכן, רומנוף מופיעה בפני ועדת משנה של הסנאט האמריקני כדי להגן על הפעולות שלה ושל רוג'רס.

זמן קצר אחרי כן, רומנוף מוצאת קובץ של הידרה על חייל החורף (שמתגלה כבאקי בארנס) ונותנת אותו לרוג'רס ולווילסון לפני שהיא עוזבת.

אולטרון והסכמי סוקוביה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערכים מורחבים – הנוקמים: עידן אולטרון, קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים

בשנת 2015, רומנוף והנוקמים תוקפים מתקן של הידרה בסוקוביה שם הם משיגים בחזרה את השרביט של לוקי ונתקלים בוונדה מקסימוף ואחיה התאום פייטרו. במגדל הנוקמים, רומנוף משתתפת במסיבה החגיגית ועדה להתקפה הראשונה של אולטרון. היא והצוות נוסעים ליוהנסבורג כדי לעצור את אולטרון, אבל ונדה מכניעה את רומנוף, גורמת לה לראות חזיונות על הזמן ששהתה בחדר האדום. לאחר מכן, היא ושאר הנוקמים מוצאים מקלט בביתו של ברטון, שם ילדיו מקבלים את פניה ומכנים אותה "דודה נט". רומנוף ובאנר דנים ברגשותיהם הרומנטיים אחד כלפי השנייה ושוקלים להתחבא יחד. רומנוף, רוג'רס וברטון מגיעים לסיאול כדי למנוע מאולטרון להעביר את עצמו לגוף עשוי ויברניום המופעל על ידי אבן המחשבה. הם מצליחים במשימתם אבל רומנוף נלקחת כבת ערובה על ידי אולטרון ומוחזקת בסוקוביה. ברטון מתקשר עם רומנוף באמצעות קוד מורס והיא ניצלת מאוחר יותר על ידי באנר, שמנסה לגרום לה לעזוב איתו. רומנוף מנשקת אותו, אבל מחליטה שהם צריכים להישאר ודוחפת אותו כדי לגרום לו להפוך לענק הירוק. היא מתאספת עם שאר הנוקמים וויז'ן בקרב נגד אולטרון. לאחר ניצחונם, רומנוף ורוג'רס מקימים צוות חדש, המורכב מווילסון, רודס, מקסימוף וויז'ן, במתחם הנוקמים.

בשנת 2016, רומנוף מצטרפת לרוג'רס, וילסון ומקסימוף במשימה בלאגוס כדי למנוע משכיר החרב ברוק רומלאו להשיג נשק ביולוגי. רומנוף מצליחה לאבטח את המשימה, אבל מקסימוף הורגת בטעות עובדים הומניטריים מוואקאנדה כשהיא מגנה על רוג'רס מפני פצצת ההתאבדות של רומלאו. מקרה זה גורם ליצירת הסכמי סוקוביה. ההסכמים מאפשרים לאומות המאוחדות לפקח על פעילות צוות הנוקמים. רומנוף מנחמת את רוג'רס לאחר הלווייתה של פגי קרטר. רומנוף נמצאת בווינה שם היו אמורים לאשרר את ההסכמים ושורדת את ההפצצה שהורגת את מלך ואקאנדה טצ'אקה, אביו של טצ'אלה. בהתחלה היא צידדה בסטארק שתומך בהסכמים, וליוותה אותו יחד עם רודס, ויז'ן, טצ'אלה ופיטר פארקר כדי ללכוד את הצוות של רוג'רס המורכב מבארנס, ברטון, וילסון, מקסימוף וסקוט לאנג בשדה התעופה בלייפציג, גרמניה. בזמן שרומנוף נלחמת בנוקמים שערקו, היא עוברת צד ומאפשרת לרוג'רס ולבארנס לברוח. טצ'אלה מדווח על בגידתה למזכיר המדינה של ארצות הברית תדאוס רוס, דבר שמעמיד אותה בסכסוך עם סטארק ומאלץ אותה להסתתר.

עימות עם עברה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – האלמנה השחורה (סרט, 2021)

רומנוף, מבוקשת על ידי האומות המאוחדות, נמלטת מרוס ובורחת למקום מסתור בנורווגיה שם היא מתאחדת עם איש הקשר שלה, ריק מייסון. ילנה בלובה שולחת תרופת נגד לשליטה מוחית למקום המסתור של רומנוף בתקווה שרומנוף תחזור לעזור לה. בעוד רומנוף נוסעת עם התרופה ללא ידיעתה, היא מותקפת על ידי טאסקמאסטר. רומנוף מתחמקת מטאסקמאסטר ולומדת שהתרופה הגיעה מבלובה. השתיים מתאחדות בבודפשט, אך מותקפות על ידי אלמנות שחורות אחרות. רומנוף מגלה שגנרל דרייקוב עדיין בחיים, ושהחדר האדום עדיין פעיל.

רומנוף ובלובה מבריחות את אלכסיי שוסטאקוב מהכלא, ויוצרות קשר עם מלינה ווסטוקוף, לפני שהן נלכדות ומושבות לחדר האדום. בעוד דרייקוב מברך את ווסטוקוף על מציאת השתיים, מתגלה שווסטוקוף ורומנוף השתמשו בטכנולוגיית מיסוך פנים כדי לתכנן את הלכידה שלהן והחליפו מקומות. רומנוף מגלה שטאסקמאסטר היא אנטוניה דרייקוב, שסבלה מנזק כה חמור עד שדרייקוב נאלץ להשתיל שבב בראשה כדי להציל אותה ובמקביל הפך אותה לחיילת שנשלטת על ידיו. רומנוף גם לומדת שהיא לא יכולה לפגוע בדרייקוב בגלל התקן פרומון שהשתיל בכל אלמנה, ושהוא שולט באלמנות שחורות בכל רחבי העולם דרך שולחן הבקרה שלו. רומנוף שוברת את אפה בכוונה, מה שמנתק את העצב בתעלות האף וסותר את הפרומון, ומאפשר לה לתקוף את דרייקוב.

דרייקוב נמלט בזמן שהאלמנות השחורות רודפות אחרי רומנוף, אבל בלובה יוצרת פצצה עם תרופת הנגד שמשחררת את האלמנות השחורות מהשליטה המוחית. רומנוף שולפת מידע משולחן הבקרה ומעתיקה את המיקומים של האלמנות השחורות האחרות ברחבי העולם לכונן נייד, בדיוק כשהמתקן מתחיל להתפוצץ וליפול מהשמיים. לפני שהיא עוזבת את חדר הבקרה, היא מרימה שני בקבוקונים של תרופת הנגד ששרדו את הפצצה של בלובה. רומנוף נותנת לבלובה מצנח כשהיא ואנטוניה מנהלות קרב אחרון בשמיים. רומנוף נוחתת על הקרקע, משתמשת בבקבוקון אחד של תרופת הנגד על אנטוניה, ומשחררת אותה מהשליטה עליה. שאר האלמנות השחורות מגיעות כשבלובה, ווסטוקוף ושוסטאקוב נפרדים מרומנוף והיא נותנת לבלובה את בקבוקון התרופה האחרון ואת הכונן הנייד, ואומרת לה למצוא ולשחרר את האלמנות השחורות האחרות. כשהם עוזבים, רומנוף ממתינה לבואם של רוס ואנשיו. שבועיים לאחר מכן, רומנוף מתאחדת עם מייסון שמספק לה קווינג'ט. היא עוזבת לשחרר את הנוקמים הכלואים ברפסודה, מתקן כליאה צף.

מלחמת האינסוף[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערכים מורחבים – הנוקמים: מלחמת האינסוף, הנוקמים: סוף המשחק

בשנת 2018, רומנוף, רוג'רס ווילסון מגיעים לאדינבורו כדי להגן על ונדה וויז'ן מפני להב עורב ופרוקסימה מידנייט, שניים מילדיו המאומצים של תאנוס. רומנוף דוקרת את להב עורב בבטנו, ופוצעת אותו עם הנשק שלו והוא ופרוקסימה מידנייט נסוגים. רומנוף נוזפת במקסימוף על כך שלא הייתה איתם בקשר לאחרונה והקבוצה חוזרת למתחם הנוקמים, שם הם מתאחדים עם רודס ובאנר. הצוות דן על ויז'ן ואבן המחשבה, לפני שהם מחליטים לנסוע לואקאנדה בתקווה שניתן להסיר את האבן בבטחה. לאחר מכן רומנוף מצטרפת לקרב נגד הפולשים. במהלך הקרב היא עדה לבואם של תור, רוקט ראקון וגרוט. היא ואוקויה ניצלות על ידי מקסימוף לפני שהן חוברות יחד כדי להגן על מקסימוף מפני פרוקסימה מידנייט. היא גם עדה להגעתו של תאנוס, שמשלים את כפפת האינסוף ונוקש באצבעותיו. היא שורדת את ההתפוררות, אבל נותרת מובסת.[3]

רומנוף, באנר, רוג'רס, רודס, תור ורוקט חוזרים למתחם הנוקמים, וזמן קצר לאחר מכן הם פוגשים את קרול דנברס. רומנוף והאחרים עדים לדנברס שחוזרת עם הבנאטאר, ומביאה את סטארק ונביולה. לאחר מכן רומנוף נותנת תדרוך על ההתפוררות, לפני שהיא לומדת את מיקומו של תאנוס מנביולה. רומנוף, רוקט, דנברס, נביולה, רוג'רס, תור, באנר ורודס נוסעים לחלל כדי למצוא את תאנוס. בטיטאן II, הם מגלים שתאנוס השמיד את האבנים, למורת רוחם, ותור עורף את ראשו של תאנוס.

מסע בזמן ומותה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – הנוקמים: סוף המשחק

בשנת 2023, רומנוף והנוקמים, הכוללים גם את רוקט, נביולה, אוקויה ודנברס – מגיבים לא רק למשברים ארציים, אלא גם לאירועים ברחבי הגלקסיה. היא ורוג'רס נדהמים כאשר לאנג, שהאמינו שמת, מגיע למתחם הנוקמים ומספר להם שנלכד במימד הקוונטים, שם הזמן עובר אחרת. הוא מציע להשתמש במימד הקוונטים כאמצעי להשגת אבני האינסוף מהעבר ולבטל את ההתפוררות. רומנוף, רוג'רס ולאנג מציגים את הרעיון לסטארק, שמסרב לעזור. הם פוגשים את באנר, שעטה את צורת הענק הירוק לצמיתות, והוא מסכים לעזור להם. לאחר שהם לא מצליחים לשלוח את לאנג בהצלחה אחורה בזמן, סטארק חוזר לצוות ומגלה שהוא סיים לבנות מכונת זמן שעובדת.

במאמץ לאסוף מחדש את כל הנוקמים, רומנוף נוסעת לטוקיו שם היא מתאחדת עם ברטון, שאיבד את משפחתו בהתפוררות ובילה את השנים האחרונות במצוד והריגה של חברי ארגוני פשע מאורגן ברחבי העולם. היא משכנעת אותו לחזור לצוות. הנוקמים מתכננים תוכנית להשיג את כל ששת אבני האינסוף מהעבר. רומנוף וברטון נוסעים בזמן לשנת 2014 חלופית ומגיעים לכוכב הלכת וֶרְמיר כדי להשיג את אבן הנשמה. הם פוגשים את הגולגולת האדומה שחושף שנדרשת הקרבת חיים כדי להשיג את האבן ולכן היא וברטון מתעמתים על מי ימסור את נפשו. רומנוף מתגברת על ברטון ונופלת אל מותה.

ליהוק ואפיון דמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בינואר 2009, מארוול החלו בשיחות מוקדמות עם אמילי בלאנט בנוגע לגילום האלמנה השחורה ב"איירון מן 2",[4] אבל היא לא יכלה לקחת את התפקיד בשל התחייבות קודמת להשתתף בסרט "מסעות גוליבר".[5] במרץ 2009, סקרלט ג'והנסון חתמה על חוזה לגלם את נטשה רומנוף/ האלמנה השחורה, כשהוא כולל אפשרויות למספר סרטים.[6] ג'והנסון שבה לגלם את הדמות בסרטים "הנוקמים" (2012),[7] "קפטן אמריקה: חייל החורף" (2014),[8] "הנוקמים: עידן אולטרון" (2015),[9] "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים" (2016),[9] "הנוקמים: מלחמת האינסוף" (2018),[10][11] "הנוקמים: סוף המשחק" (2019),[12][13] ו"האלמנה השחורה" (2021).[14] בנוסף היא הופיעה בסצנת אמצע הכתוביות ב"קפטן מארוול" (2019).[15]

ב"איירון מן 2", ג'והנסון אמרה שבחרה בתפקיד כי "דמות האלמנה השחורה הדהדה בי... היא גיבורת על, אבל היא גם אנושית. היא קטנה, אבל היא חזקה... היא אפלה והתמודדה עם המוות כל כך הרבה פעמים שיש לה פרספקטיבה עמוקה על ערך החיים... קשה שלא להעריץ אותה".[16]

ב"קפטן אמריקה: חייל החורף", התסריטאי כריסטופר מרקוס אמר שהאלמנה השחורה היא "ניגוד גדול" לקפטן אמריקה, ותיאר אותה כ"מודרנית להפליא, לא מאוד יראת כבוד, ומאוד גלויה, בעוד שסטיב הוא, אתה יודע, אדם משנות ה-40. הוא לא נער צופים, אבל הוא מאופק ויש לו קוד מוסרי, ואילו הקוד המוסרי שלה זז".[17]

אנתוני רוסו ציין את הנאמנות של רומנוף שנקרעת ב"קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים", ואמר "הראש שלה עם הצד של טוני בנושא, אבל הלב שלה עם קפטן אמריקה בהרבה מובנים".[18] ג'והנסון אמרה שרומנוף נמצאת בנקודה בחייה שבה היא יכולה לעשות בחירות בעצמה, מבלי שלאחרים תהיה יד בתהליך ההחלטה.[19] על המשך מערכת היחסים בין רומנוף לרוג'רס מ"חייל החורף", ג'ו רוסו אמר שהם רוצים "לבדוק את זה" בכך שרומנוף תצביע בפני רוג'רס על הטעויות שהצוות עשה ותשכנע אותו "שאולי זה לא יהיה שחור ולבן כפי שהוא רואה את זה" וכי הנוקמים חייבים "למצוא דרך לעבוד בתוך המערכת כדי ש[הם] לא יתפרקו".[18]

בשנת 2018, ג'והנסון תיארה את הסרט "האלמנה השחורה", שעתיד לצאת לאקרנים כ"הזדמנות לחקור את האלמנה כאישה שהוכיחה את עצמה ועושה בחירות עצמאיות ופעילות עבור עצמה, כנראה פעם אחת בחייה",[20] בזמן שהיא ב"מקום קודר שאין לה למי להתקשר ולאן ללכת".[21] ג'והנסון אמרה שהיא "פורשת בשיא עם סרט [שהיא הייתה] גאה בו להפליא", והרגישה שהעבודה שלה בגילום רומנוף "הושלמה" עם הסרט.[22]

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה סרט פרס קטגוריה תוצאה הערות שוליים
2010 איירון מן 2 פרסי בחירת הנוער שחקנית הקולנוע הנבחרת: מדע בדיוני מועמדות [23][24]
פרסי הצעקה (אנ') השחקנית הטובה ביותר בסרט מדע בדיוני זכייה [25]
2011 פרס סאטרון שחקנית המשנה הטובה ביותר מועמדות [26][27]
2012 הנוקמים פרסי בחירת הנוער שחקנית הקולנוע הנבחרת: מדע בדיוני/ פנטזיה מועמדות [28]
הכוכבת של הקיץ מועמדות
2013 פרסי בחירת הילדים של ניקלודיאון שחקנית אהובה מועמדות [29][30]
מכסחת אהובה מועמדות
פרס בחירת הקהל כוכבת הסרטים של השנה מועמדות [31]
פני הגבורה של השנה מועמדות
הכימיה הקולנועית של השנה (עם ג'רמי רנר) מועמדות
פרסי הסרטים והטלוויזיה של MTV הקרב הטוב ביותר (עם צוות השחקנים) זכייה [32]
2014 קפטן אמריקה: חייל החורף פרסי בחירת הנוער שחקנית הקולנוע הנבחרת: מדע בדיוני/ פנטזיה מועמדות [33]
הנשיקה הנבחרת (עם כריס אוונס) מועמדות
2015 פרס בחירת הקהל כוכבת הסרטים של השנה מועמדות [34]
הצמד הקולנועי של השנה (עם כריס אוונס) מועמדות
כוכבת סרטי הפעולה של השנה מועמדות
פרס סאטורן שחקנית המשנה הטובה ביותר מועמדות [35][36]
פרסי הסרטים והטלוויזיה של MTV הנשיקה הטובה ביותר (עם כריס אוונס) מועמדות [37][38]
הנוקמים: עידן אולטרון פרסי בחירת הנוער שחקנית הקולנוע הנבחרת: מדע בדיוני/ פנטזיה מועמדות [39]
2016 פרס בחירת הקהל כוכבת הסרטים של השנה מועמדות [40]
כוכבת סרטי הפעולה של השנה מועמדות
פרסי בחירת הילדים של ניקלודיאון שחקנית אהובה מועמדות [41][42]
קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים פרסי בחירת הנוער שחקנית הקולנוע הנבחרת: מדע בדיוני/ פנטזיה מועמדות [43][44][45]
הכימיה הטובה ביותר (עם רוברט דאוני ג'וניור, דון צ'ידל, פול בטאני וצ'דוויק בוזמן) מועמדות
פרסי איגוד מבקרי הקולנוע האמריקאי השחקנית הטובה ביותר בסרט פעולה מועמדות [46]
2017 פרס בחירת הקהל כוכבת הסרטים של השנה מועמדות [47]
כוכבת סרטי הפעולה של השנה מועמדות
פרסי בחירת הילדים של ניקלודיאון שחקנית אהובה מועמדות [48]
מכסחת אהובה מועמדות
#יחידה (עם צוות השחקנים) מועמדות
פרס סאטורן שחקנית המשנה הטובה ביותר מועמדות [49][50]
2018 הנוקמים: מלחמת האינסוף פרסי הסרטים והטלוויזיה של MTV הקרב הטוב ביותר (עם דנאי גורירה, אליזבת אולסון וקארי קון) מועמדות [51][52]
פרסי בחירת הנוער שחקנית הקולנוע הנבחרת: פעולה זכייה [53]
פרס בחירת הקהל כוכבת הסרטים של השנה זכייה [54]
2019 פרסי בחירת הילדים של ניקלודיאון שחקנית אהובה מועמדות [55]
גיבורת על אהובה מועמדות
הנוקמים: סוף המשחק פרסי בחירת הנוער שחקנית הקולנוע הנבחרת: פעולה זכייה [56]
פרס סאטורן שחקנית המשנה הטובה ביותר מועמדות [57]
פרס בחירת הקהל כוכבת הסרטים של השנה מועמדות [58]
2021 האלמנה השחורה פרסי Women's Image Network (אנ') שחקנית יוצאת מהכלל בסרט עלילתי מועמדות [59][60]
פרס בחירת הקהל כוכבת הסרטים של השנה זכייה [61]
כוכבת סרטי הפעולה של השנה מועמדות
2022 פרסי Critics' Choice Super (אנ') השחקנית הטובה ביותר בסרט גיבורי על מועמדות [62][63]
פרסי בחירת הילדים של ניקלודיאון שחקנית אהובה מועמדות [64][65]
פרסי הסרטים והטלוויזיה של MTV הגיבורה הטובה ביותר זכייה [66]
הקרב הטוב ביותר מועמדות

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא נטשה רומנוף בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 'Marvel's What If...?' Review: Guaranteed Fun for the MCU Superfans, Collider, ‏2021-08-10
  2. ^ Owen Gleiberman, ‘Black Widow’ Review: A Superhero Movie That’s Grittier, More Layered With Feeling, Than You Expect, Variety, ‏2021-06-29
  3. ^ A Complete List of Who Lives and Dies in 'Avengers: Infinity War', Time, ‏2018-04-27
  4. ^ Michael Fleming, Emily Blunt rumored for ‘Iron Man 2’, Variety, ‏2009-01-14 (באנגלית)
  5. ^ Emily Blunt on losing Black Widow… – Frankly My Dear – Orlando Sentinel, web.archive.org, ‏2012-06-11
  6. ^ Nikki Finke, ANOTHER 'IRON MAN 2' DEAL: Scarlett Johannson To Replace Emily Blunt As Black Widow For Lousy Lowball Money, Deadline, ‏2009-03-11
  7. ^ The Deadline Team, MARVEL-OUS STAR WATTAGE: Actors Assemble For Comic-Con Panel Including 'The Avengers', 'Captain America', & 'Thor', Deadline, ‏2010-07-25
  8. ^ Mike Fleming Jr, Five Actresses Testing For ‘Captain America 2’ Role; Black Widow Might Drop By As Well, Deadline, ‏2012-10-02
  9. ^ 1 2 Black Widow (Natasha Romanoff) On Screen Profile | Marvel, Marvel Entertainment
  10. ^ Avengers: Infinity War – Black Panther Actor Starts Filming, ScreenRant, ‏2017-06-08
  11. ^ Ranking the Avengers: Infinity War Makeovers, From Captain America's Beard to Blonde Black Widow, E! Online, ‏2017-11-29
  12. ^ Robert Downey Jr. Announces Avengers 4 Return, ScreenRant, ‏2017-10-28
  13. ^ Black Widow Heads to Japan in Avengers 4, ScreenRant, ‏2017-08-22
  14. ^ Black Widow (Movie, 2021) | Trailer, Release Date, & More | Marvel, Marvel Entertainment
  15. ^ Tasha Robinson, Captain Marvel’s mid-credits scene is good news for Avengers: Endgame, The Verge, ‏2019-03-08
  16. ^ Scarlett Johansson on the Avengers, Parenting, Nudity | W Magazine, web.archive.org, ‏2015-02-19
  17. ^ CAPTAIN AMERICA 2 News and Story Details from Screenwriters Christopher Markus and Stephen McFeely, Collider, ‏2013-04-12
  18. ^ 1 2 Captain America: Civil War trailer breakdown, Empire, ‏2015
  19. ^ Anthony Breznican December 03, 2015 at 12:00 PM EST, 'Captain America: Civil War' star Scarlett Johansson on the scrutiny of Black Widow, EW.com
  20. ^ Geoff Boucher, Spider-Women, Captain Marvel & Harley Quinn: Females Fly In The Face Of Old Hollywood Perceptions, Deadline, ‏2018-11-30
  21. ^ Sydney Bucksbaum July 21, 2019 at 12:46 AM EDT, 'Black Widow' cast spills exclusive new details about their Marvel movie, EW.com
  22. ^ Kate Aurthur, ‘Black Widow’ Stars Scarlett Johansson and Florence Pugh on Their Epic Journey and Natasha’s Final Bow, Variety, ‏2021-07-07
  23. ^ Teen Choice Awards 2010: First Round Of Nominees Announced, MTV
  24. ^ 2010 Teen Choice Awards Winners List, MTV
  25. ^ Castillo, Michelle (2010-10-21). "And Your 2010 Scream Awards Winners Are…". Time. ISSN 0040-781X. נבדק ב-2023-07-15.
  26. ^ 2011 Saturn Award Nominations, Collider, ‏2011-02-24
  27. ^ 2011 Saturn Awards Winners, Collider, ‏2011-06-24
  28. ^ Teen Choice Awards (2012), IMDb
  29. ^ Nickelodeon, Nickelodeon Unveils 2013 Kids' Choice Awards Nominees, www.prnewswire.com
  30. ^ 2013 Nickelodeon Kid's Choice Awards Press Kit, web.archive.org, ‏2020-09-06
  31. ^ People's Choice Awards 2013: The Complete Winners List, MTV
  32. ^ Gregory Ellwood, 2013 MTV Movie Awards winners and nominees – complete list, UPROXX, ‏2013-04-14
  33. ^ Teen Choice Awards (2014), IMDb
  34. ^ Emily Blake Updated January 07, 2015 at 12:00 PM EST, People's Choice Awards 2015: The winner's list, EW.com
  35. ^ Saturn Award Nominations: Interstellar and The Winter Soldier Lead., Collider, ‏2015-03-04
  36. ^ 2015 Saturn Awards: Guardians of the Galaxy, Chris Pratt, James Gunn | Cosmic Book News, web.archive.org, ‏2022-05-29
  37. ^ Here Are Your 2015 MTV Movie Awards Nominees, MTV
  38. ^ MTV Movie Awards 2015: See The Full Winners List, MTV
  39. ^ Variety Staff, Teen Choice Awards 2015 Winners: Full List, Variety, ‏2015-08-17
  40. ^ Billboard Staff, People’s Choice Awards 2016: See the Full List of Winners Here, Billboard, ‏2016-01-07
  41. ^ Here Are The Nominees For The 2016 Kids' Choice Awards, MTV
  42. ^ T. H. R. Staff, Kids’ Choice Awards: The Complete Winners List, The Hollywood Reporter, ‏2016-03-12
  43. ^ Teen Choice Awards 2016 Nominations Announced: See the "First Wave" of Potential Winners, E! Online, ‏2016-05-24
  44. ^ Teen Choice Awards 2016--Captain America: Civil War Leads Second Wave of Nominations, E! Online, ‏2016-06-09
  45. ^ Allison Crist,Kimberly Nordyke, Allison Crist, Kimberly Nordyke, Teen Choice Awards: Winners List, The Hollywood Reporter, ‏2016-07-31
  46. ^ Gregg Kilday, ‘La La Land,’ ‘Arrival,’ ‘Moonlight’ Top Critics’ Choice Nominations, The Hollywood Reporter, ‏2016-12-01
  47. ^ People's Choice Awards 2017: The Complete Winners List | Entertainment Tonight, www.etonline.com, ‏2017-01-18
  48. ^ Kids' Choice Awards 2017 Winners: The Complete List, E! Online, ‏2017-03-12
  49. ^ Dave McNary, ‘Rogue One,’ ‘Walking Dead’ Lead Saturn Awards Nominations, Variety, ‏2017-03-02
  50. ^ Marvel, Star Wars, The Walking Dead win big at 2017 Saturn Awards, web.archive.org, ‏2020-06-22
  51. ^ 2018 MTV MOVIE & TV AWARDS NOMINATIONS: SEE THE FULL LIST, MTV
  52. ^ Dino-Ray Ramos, MTV Movie & TV Awards Winners: ‘Black Panther’, ‘Stranger Things’ Among Top Honorees – Full List, Deadline, ‏2018-06-19
  53. ^ T. H. R. Staff, Teen Choice Awards: Winners List, The Hollywood Reporter, ‏2018-08-12
  54. ^ Kimberly Nordyke, People’s Choice Awards: Complete List of Winners, The Hollywood Reporter, ‏2018-11-11
  55. ^ Annie Howard, Kids’ Choice Awards: ‘Avengers: Infinity War’ Tops Nominees; DJ Khaled to Host, The Hollywood Reporter, ‏2019-02-26
  56. ^ Dan Clarendon, Teen Choice Awards 2019: Complete List of Winners and Nominees, Us Weekly, ‏2019-08-12
  57. ^ 2019 Saturn Awards Winners: 'Avengers: Endgame' Dominates With Six Total Awards, /Film, ‏2019-09-14
  58. ^ Kimberly Nordyke,Annie Howard, Kimberly Nordyke, Annie Howard, People’s Choice Awards: ‘Avengers: Endgame’ Named Best Movie, The Hollywood Reporter, ‏2019-11-10
  59. ^ Women’s Image Network ANNOUNCES its 23rd WOMEN’S IMAGE AWARDS FILM & TELEVISION NOMINEES, PRWeb
  60. ^ THE WIN AWARDS 23 Winners, The WIN Awards
  61. ^ Lauren Huff, Oliver Gettell Updated December 07, 2021 at 11:23 PM EST, See all the People's Choice Award winners, EW.com
  62. ^ Aaron Couch, ‘Spider-Man,’ ‘Shang-Chi’ Lead Critics Choice Super Awards Film Nominations, The Hollywood Reporter, ‏2022-02-22
  63. ^ Critics Choice Super Awards (2022), IMDb
  64. ^ Erik Pedersen, Kids’ Choice Awards Nominations Set; Miranda Cosgrove & Rob Gronkowski To Host Show, Deadline, ‏2022-03-09
  65. ^ Ryan Gajewski, Kids’ Choice Awards: ‘Spider-Man: No Way Home’ Wins Big; Dr. Jill Biden Speaks, The Hollywood Reporter, ‏2022-04-10
  66. ^ 2022 MTV Movie & TV Awards Winners: See The Full List, MTV