הבלתי אנושיים (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: שגיאות רבות בעברית.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: שגיאות רבות בעברית.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
הבלתי אנושיים
Marvel's Inhumans
הסמליל הרשמי של הסדרה
הסמליל הרשמי של הסדרה
מבוסס על "הבלתי אנושיים" מאת סטן לי וג'ק קירבי
סוגה פעולה
דרמה
גיבורי-על
מדע בדיוני
בימוי Roel Reiné, כריס פישר, קווין טנחרוין עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים אנסון מאונט
איוואן רהון
סרינדה סוואן
אים איקוואקור
איזבל קורניש
קן ליונג
אלן ווגלום
סוניה בלמור
מייק מו
פסקול שון קאלרי
ארץ מקור ארצות הברית
שפות אנגלית
מספר עונות 1
מספר פרקים 8 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיק ג'ין היגינס
מפיקים בפועל סקוט באק
ג'ים צ'ורי
ג'ף לואב
חברת הפקה אולפני ABC
Marvel Television
הפצה Disney–ABC Domestic Television
אתר צילומים הונולולו וקאהולאווה, הוואי
צלמים ג'פרי יור עריכת הנתון בוויקינתונים
טכניקת צילום IMAX
מוזיקה שון קלרי עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 43 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שידור
רשת שידור ABC
פורמט (תמונה) IMAX
תקופת שידור מקורית 29 בספטמבר 2017 – 10 בנובמבר 2017 (43 דקה) עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
http://abc.go.com/shows/marvels-inhumans
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הבלתי אנושייםאנגלית: Marvel's Inhumans, או בקצרה: Inhumans) היא סדרת טלוויזיה אמריקאית שהופקה עבור רשת ABC. הסדרה מבוססת על קומיקס בשם זה, שנכתב על ידי סטן לי וג'ק קירבי. הסדרה, כמו סדרות אחרות שיצאו בהפקת אולפני מארוול, מתארת חלק מהיקום הקולנועי של מארוול. היא הופקה על ידי אולפני ABC וחטיבת הטלוויזיה של אולפני מארוול בשיתוף פעולה עם תאגיד IMAX. סקוט באק משמש כמפיק בפועל של הסדרה.

הסדרה מספרת על משפחת המלוכה של גזע הבלתי אנושיים. את המשפחה מגלמים אנסון מאונט כחזיז שחור ,איוואן רהון כמקסימוס, סרינדה סוואן כמדוזה, אים איקוואקור כגורגון, איזבל קורניש כקריסטל, קן ליונג כקארנאק, מייק מו כטריטון וסוניה בלמור כאאוראן. גזע הבלתי אנושיים החל להופיע בתפקיד מרכזי בסדרת הלייב אקשן סוכני S.H.I.E.L.D. החל מהחצי השני של עונתה השנייה. בנובמבר 2016 הכריזו אולפני מארוול כי סדרת לייב אקשן המבוססת על הבלתי אנושיים עתידה לעלות לשידור במהלך שנת 2017 ברשת ABC, וכי שני פרקיה הראשונים יעלו לאקרנים בבתי-קולנוע באמצעות IMAX.[1]

קווין פייגי הודיע על סרט המבוסס על גזע הבלתי אנושיים שיעלה לאקרנים ב-2 בנובמבר 2018, כחלק מהיקום הקולנועי של מארוול.[2] בעקבות הופעת הסרט על ספיידרמן, תאריך הפצת הסרט נדחה ל-12 ביולי 2019.[3] באפריל 2016, תאריך הפצת הסרט הוסר מלוח הזמנים של אולפני דיסני, והוא בוטל.[4][5]

שמונת פרקי העונה הראשונה שודרו מ-29 בספטמבר עד 10 בנובמבר 2017. במאי 2018 הכריזה רשת ABC על ביטול הסדרה.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר התקוממות צבאית, בני משפחת המלוכה של גזע הבלתי אנושיים נמלטים לכדור הארץ, הוואי, שם עליהם להציל את עצמם ואת העולם כולו.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

חלק מבני משפחת המלוכה בתמונה ראשונה שפורסמה כחלק משיווק הסדרה. מימין לשמאל: מקסימוס, קריסטל, מדוזה, חזיז שחור, קארנאק וגורגון.

ראש משפחת המלוכה ומלך אטילאן. בלאקאגאר הוא בלתי אנושי בעל יכולת להפעיל מניפולציה על אלקטרונים. קולו נחשב לנשקו הקטלני ביותר משום שיכולת תפעול האלקטרונים מחוברת למרכז הדיבור שבמוחו. במקור בלאקאגאר עבר את תהליך הטריג'נסיס טרם לידתו, בסדרה הוא עובר את התהליך בעודו בן ארבע עשרה. המפיק, סקוט באק, ציין כי דמותו של בלאקאגאר הייתה קשה לעיבוד מפני שאינו מדבר, אך הוא עדיין הגיבור הראשי ומרכזה של הסדרה. באק ביטל את השמועה כי הסדרה תשתמש באפקטים של קול פנימי עבור הבעת מחשבותיו של בלאקאגאר. הוא חשף כי בלאקאגאר יתקשר עם הסובבים אותו באמצעות שפת סימנים מיוחדת משלו. השחקן המשחק את הדמות, מאונט, יצר שפת סימנים ייחודית וזאת מפני שדמותו לא מכירה את כדור הארץ ואת שפת הסימנים האמריקאית. במאי שני הפרקים הראשונים, רואל ריינה, אמר למאונט ליצור בין חמישה עשר לשישה עשר סימנים. מאונט ניצל את זמנו הפנוי ויצר חוברת שלמה של סימנים, עם למעלה מחמישים עמודים. באק ציין כי דמותו של בלאקאגאר מרתקת מפני שהרבה פעמים קשה לנחש את המניעים שמאחורי מעשיו.

אחיו של בלאקאגאר בולטאגון. מקסימוס הוא בעל מסירות חזקה לעם האטילאני והוא שואף להדיח את אחיו מכס המלוכה ולהיות המלך בעצמו. בסדרה, מקסימוס איבד את הגן הבלתי אנושי בזמן שעבר את תהליך הטריג'נסיס, מה שגרם להאפלתו על ידי כוחותיהם של שאר בני משפחתו. רהון ציין כי מקסימוס הוא בעל החשיבות הנמוכה ביותר במשפחה, מה שדי קשה עבורו, כי ללא רחמיו של אחיו, הוא היה עובד בעבודות כפיים. באק כינה את גרסתו של רהון לדמות "גרסה אחרת, מורכבת יותר, אמיתית יותר ומשכנעת יותר", מאשר "עמיתו הקומיקסי", וזאת מפני שהתסריטאים היו מעוניינים ליצור נבל שהוא לא רשע רק בשביל להיות רשע. רהון הוסיף כי אין בסדרה נבלים והדמויות לא פועלות לפי קודים אתיים של שחור ולבן, אלא בעלות שכבות רבות והרבה יותר גוונים. רהון גם השווה את היחסים בין מקסימוס ובלאקאגאר ליחסיהם של לוקי ותור בסרטי היקום הקולנועי של מארוול.

אשתו של בלאקאגאר ומלכת אטילאן, אשר לה היכולת לשלוט בשיערה ולעצב אותו כרצונה החופשי. סוואן ציינה כי קיימת תלות הדדית עצומה בין מדוזלית' לבלאקאגאר, בעיקר מפני שמדוזלית' עוזרת לו ליצור את שפת הסימנים הייחודית שלו וחיבור זה יוצר "סימביוזה חזקה המחזיקה אותם משולבים". במהלך צילומי הסדרה, סוואן השתמשה בתוספות שיער יחד עם הפאה שלבשה ולמדה להשתמש בה על מנת להעצים את חשיבות השיער של הדמות בסצנות שלה על מנת להגדיל יותר את משקל הפאה שלבשה, שכבר גם ככה שקל 1.8 קילוגרם לפני שהוסיפו את כל האפקטים של השיער באמצעות טכנולוגיית ה-CGI. בראיונות, סוואן ציינה כי לשיער של מדוזה יהיו "מצבי רוח" כמו בקומיקס, וכי הוא ינוע ויגיב אחרת לכל מצב שונה.

בן דודו של בלאקאגאר בולטאגון ומנהיג הצבא של אטילאן, אשר לו היכולת ליצור גלים סייסמיים עם רגליו, אשר להן צורה דמוית פרסות בקר. איקוואקור תיאר את גורגון כ"בחור פזיזי שפועל לפני שהוא חושב".

אחותה הקטנה של מדוזלית' והחברה הצעירה ביותר של משפחת המלוכה, אשר לה יש את היכולת לשלוט על ארבעת היסודות. קורניש ציינה כי בסדרה קריסטל מגיעה לגיל משמעותי בחייה ומתחילה את המסע אל הבגרות שלה ולגילוי נרחב אודות הכוחות שלה.

בן דודו של בלאקאגר, יועצו הקרוב ביותר ואחיו של טריטון, אשר רואה את החסרונות בכל דבר ומשמש כאסטרטג ופילוסוף של משפחת המלוכה.

בת אנוש מכדור הארץ בעלת תשוקה אישית לחלל ולמסלולי כוכבי הלכת שעובדת בחברת תעופה וחלל פרטית. במהלך הסדרה, לואיז עתידה להיחשף לערפילי טריגן. באק ציין כי דמותה של ווגלום אינה מתוך הקומיקס, אלא נחשבת דמות מקורית שנוצרה במיוחד עבור הסדרה.

בן דודו של בלאקאגאר ואחיו של קארנאק, אשר לו היכולת לחיות מתחת למים, אך יכולתו מוגבלת בכך שאינו יכול לשרוד זמן רב ללא מים. למו לקח בין שלוש לחמש שעות להתאפר כל פעם מחדש על מנת ליצור את מראהו של טריטון.

ראש המשמרות המלכותיים של אטילאן, ובעלת נאמנות עזה אל מקסימוס. בלמורס תיארה את דמותה כדמות קשוחה ורציונלית אשר מבצעת את המשימות שהוטלו עליה ללא קשר מה הן יהיו או כמה קשות הן יהיו.

כלבם וחבר הלוויה של משפחת המלוכה, אשר לו יכולות טלפורטציה. בסדרה, דמותו של לוקג'או נוצרה באמצעות אפקטים רבים של טכנולוגיית CGI. ריינה ציין כי אף אחד מעולם לא יצר דמות העשויה כולה מטכנולוגיית CGI מלאה בסדרת טלוויזיה לפני כן, ולכן יצירת דמותו של לוקג'או מהווה אחריות גדולה וכבדה עבור יוצרי הסדרה.

פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סקירת הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ארצות הברית)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
1829 בספטמבר 2017[א]10 בנובמבר 2017

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

במרץ 2011, דווח לראשונה כי סרט המבוסס על גזע הבלתי אנושיים נמצא בשלבי פיתוח. באוקטובר 2014 אולפני מארוול הכריזו רשמית על הסרט כחלק מהשלב השלישי של היקום הקולנועי של מארוול, והודיעו כי הסרט עתיד לצאת לאקרנים ב-2 בנובמבר 2018. מפיק היקום הקולנועי של מארוול, קווין פייגי אמר:

אנחנו באמת מאמינים שהבלתי אנושיים יכולים להוות זיכיון או סדרה של זיכיונות ליקום משלהם, יש להם עשרות יכולות ומבנה חברתי מדהים. עם הסרט ה-20 שלנו ביקום הקולנועי של מארוול [שיתמקד בהם], רצינו להמשיך לחדד את היקום ולהרחיב אותו

בדצמבר של אותה שנה, הגזע הבלתי אנושיים הוצג לראשונה במהלך העונה השנייה של "סוכני S.H.I.E.L.D.". בעקבות העברתו של ספיידרמן ליקום הקולנועי, תאריך הסרט נדחה ל-12 ביולי 2019. לבסוף, באפריל 2016, תאריך הפצת הסרט הוסר מלוח הזמנים של אולפני דיסני, והוא בוטל. לאחר ביטול הסרט, ג'וש וידון, המפיק בפועל של הסדרה "סוכני S.H.I.E.L.D.", ציין כי לסדרה יש "קצת יותר חופש" והם "היו מסוגלים לעשות קצת יותר" עם הסוגים השונים של גזע הבלתי אנושיים שהוכנסו לעלילת עונתה הרביעית, כולל כמה מהבלתי אנושיים הקלאסיים.

במאי 2016, לאחר ש-ABC ביטלה את הסדרה "הסוכנת קרטר" ואישרה את הסדרה "המבוקשים ביותר", נשיא AVX שאנינג דאנגי, אמר כי מארוול ו-ABC מחפשים "סדרה שתועיל לשני המותגים". בנובמבר, אמרה פייגי, כי

זה בטוח ש'הבלתי אנושיים' יקרה. אני לא יודע מתי, אבל אני חושב שזה יהיה על הטלוויזיה, ואני חושב שאנחנו ניכנס לשלב הרביעי [של היקום] כפי שתמיד אמרתי. זה יכול לקרות כסרט.

זמן קצר לאחר מכן, חטיבת הטלוויזיה של אולפני מארוול ותאגיד IMAX הודיעו על פיתוח סדרת "הבלתי אנושיים", אשר עונתה הראשונה תכלול שמונה פרקים ותופק בשיתוף עם אולפני ABC. אולפני מארוול החליטו כי דמויותיהם של הבלתי אנושיים מתאימות יותר לסגנון הטלוויזיוני, וכי סדרת טלוויזיה בנושא תצליח הרבה יותר מאשר ניסיון להתאים את זיכיון "הבלתי אנושיים" שתוכננו לו סרטים רבים סביב שאר הזיכיונות של היקום הקולנועי של מארוול. הסדרה אינה אמורה להוות עיבוד מחדש של הסרט שבוטל, ואף לא ספין-אוף עבור הסדרה "סוכני S.H.I.E.L.D.", אך הוא מתקיים באותו יקום משותף. בדצמבר, נודע כי סקוט באק, ששימש בתפקיד המפיק בפועל של הסדרה איירון פיסט, ישמש באותו התפקיד עבור הסדרה המיועדת יחד עם ג'ים צ'ורי וג'ף לואב.

תאגיד IMAX הוא שותף במימון בסדרה, דבר המהווה את הפעם הראשונה שהיא עושה זאת עבור סדרת טלוויזיה, ומשלמת תשלום מלא עבור שני הפרקים הראשונים. במקור, תאגיד IMAX ניגשו לאולפני מארוול והציעו להם את העסקה לאחר אירוע מוצלח שלהם [IMAX] שנעשה עבור הסדרה "משחקי הכס" בשנת 2015. כהשלכה מתוצאות העסקה, אולפני מארוול היו מסוגלים להוציא מימון נרחב יותר על הפרויקט מאשר על שאר הפרויקטים שלהם, במיוחד בנושא האפקטים החזותיים, אשר זכו לביקורת בסדרות אחרות שלהם. אולפני מארוול קיוו כי השותפות יחד עם IMAX תמשוך קהל רחב יותר לסדרה מאשר לסדרות הקודמות שלה, באופן שייצור באזז נרחב יותר עבור הסדרה. בן שרווד, נשיאה של חטיבת הטלוויזיה של דיסני-ABC, תיאר את העסקה כ"ניצחון מרובע - ניצחון עבור 'IMAX', ניצחון עבור מארוול, ניצחון עבור אולפני ABC וניצחון עבור רשת ABC שכעת הם מסוגלים להשיק סדרת טלוויזיה באופן חדשני ולקבל תשומת לב בשוק צפוף יותר ויותר עבור סדרת הטלוויזיה המקורית". באק הרגיש שהעבודה המשותפת עם IMAX נתנה ליוצרים הרבה יותר חופש מהרגיל, דחפה ועודדה אותם לחשוב בהיקף קצת יותר גדול ממה שהיו עושים אם זה היה רק סדרת טלוויזיה רגילה.

כתיבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

באק הצהיר כי סיפורם של "הבלתי אנושיים" יהיה "דרמה משפחתית עם סיפור גדול אחד שנמשך לאורך כל העונה", ולא סדרה פרוצדורלית כמו "סוכני S.H.I.E.L.D.", ואף על פי שיציאת שני הפרקים הראשונים על מסכי ה-IMAX נועדה להיות "משהו שלגמרי עומד בפני עצמו" הוא מקווה שזה ימשוך את הקהל מספיק באופן כזה שייגרם להם חשק לראות את שאר הסדרה". על שילוב אלמנטים יותר פנטסטיים הקשורים לבלתי אנושיים, באק הצהיר כי

אנחנו נישען על המקור במידה מסוימת, כן, אבל שוב, אנחנו נכנסים לסיפור הזה מנקודת מבטם של אנשים אמיתיים אשר במקרה יש להם את כל היכולות האלו, אז כולנו מנסים מאוד לכתוב אותם כממשיים ככל האפשר, ולאחר מכן להשתעשע עם הכוחות שלהם כאשר נרצה בכך, אנחנו רוצים שכוחותיהם ייראו כחלק טבעי מאוד מאישיותם.

באק הוסיף כי הדמויות יהיו במצבים ובסיטואציות שונות בהם השימוש בכוחותיהם לא יעזור להם לצאת מהם, כדי לעזור "להציג את הדמויות כאנשים עם כוחות על, ולא כגיבורי על בלבד". עלילת העונה מרחשת הן על כדור הארץ והן על העיר הבלתי אנושיים אטילאן, אשר נמצאת על הירח. הסדרה מגוללת עלילה מקורית בהשראת אלמנטים מהקומיקס.

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסוף פברואר 2017, נודע כי איוואן רהון לוהק לדמותו של מקסימוס ואנסון מאונט לוהק לדמותו של חזיז שחור. מאונט לא עבר אודישן עבור דמותו של חזיז שחור, מפני שהדמות אילמת. עם זאת, המפיק ג'ף לואב הכיר את השחקן אנסון מאונט וחש כי ליהוקו לתפקיד יתאים. בתחילת מרץ לוהקו סרינדה סוואן לתפקיד מדוזה, קן ליונג לתפקיד קארנאק, אים איקוואקור לתפקיד גורגון, איזבל קורניש לתפקיד קריסטל, מייק מו לתפקיד טריטון, סוניה בלמור לתפקיד אאוראן, ואלן ווגלום לתפקיד לואיז, דמות חדשה ומקורית שנוצרה עבור הסדרה. באותו בחודש, כותב הקומיקס צ'ארלס סול ציין כי הסדרה תכלול גם כמה דמויות נוספות, אשר ביניהן יהיו כאלו שהוא יצר במהלך חוברות הקומיקס.

עיצוב[עריכת קוד מקור | עריכה]

המעצב רולנד סאנצ'ס שימש בתפקיד מעצב התלבושות עבור הסדרה. רהון ציין כי עיצוב התלבושות שונה מאוד מאיך שהם מוצגים בקומיקס, למשל, תלבושתו של מאונט בתור חזיז שחור אינה התלבושת הקלאסית השחורה עם הפסים הלבנים והמסכה. לדברי מאונט, הבחירה לעצב כך את התלבושות נעשתה על מנת להפוך את הדמות ל"נגישה יותר עבור הצופה... אני לא בטוח כי הטלוויזיה היא מקום מתאים עבור מסכות." רהון הוסיף כי התלבושות נועדו להיראות מוזר לקהל הצופים כדי להדגיש כי גזע הבלתי אנושיים חי בנפרד מכדור הארץ ומהתרבות האנושית במשך זמן מה ורב. בנוסף, הסטים של הסדרה עוצבו ונבנו בצורה אנכית יותר מהרגיל כדי להתאים את השידור למסכי ה-IMAX.

אפקטים חזותיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מארק קולפק, ששימש בתפקיד מפקח האפקטים החזותיים של "סוכני S.H.I.E.L.D.", הצהיר כי הוא לא יהיה חלק מהצוות האחראי על האפקטים החזותיים של "הבלתי אנושיים" בשל התחייבויותיו ל"סוכני S.H.I.E.L.D.", אף על פי שעלילת שתי הסדרות עוסקות באותו הגזע. במקום, אריק גרנאודייר נבחר לשמש כמנהל האפקטים החזותיים של הסדרה. באק ציין כי תהליך עיצוב השיער של מדוזה היה תהליך קשה מאוד שלקח די הרבה זמן לעבוד על זה כדי לגרום לאפקט לעבוד. בזמן שעבדו על אפקטי הטלפורטציה של לוקג'או, ריינה רצה "משהו באמת אורגני", ויצר רישומים להצגת "הרעיון כיצד לוקג'או מתמוסס לצורת נחיל חול אורגני" ובאק ואולפני מארוול התלהבו מתפיסת הטלפורטציה בצורה כזו.

צילומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

צילומי הסדרה החלו ב-5 במרץ 2017, במרכז העיר הונולולו שבהוואי, תחת כותרת "Project Next" ("הפרויקט הבא"). בנוסף, צילומים נוספים עבור הסדרה התקיימו בקאהולאווה, הוואי, בשדה התעופה לשעבר של חיל האוויר ברטרס פוינט. צילומים נוספים התקיימו בדאימונד הד ובבניין הקפיטול של מדינת הוואי. שני הפרקים הראשונים של הסדרה צולמו במצלמות דיגיטליות מסוג Arri Alexa IMAX 2D, על מנת להתאים את הופעת הבכורה על מסכי ה-IMAX, כשקטעי פעולה מרכזיים מהפרקים הבאים צולמו גם הם באמצעות אותה הטכנולוגיה על מנת לשפר את האיכות החזותית הכוללת של הסדרה. עבור המצלמות שצילמו בהן במהלך צילומי הסדרה, עוצבו במיוחד עדשות חדשות רחבות יותר. הצילומים הסתיימו ב-12 ביוני.

ABC, אולפני מארוול ו-IMAX בחרו לצלם את הסדרה בהוואי בשל תמריצי המס של המדינה לצילומים, ובשל הקשר החזק בין דיסני-ABC למדינה שנוצר כתוצאה מפרויקטים קודמים. עם זאת, העובדה כי אולפן ההפקה היחיד על איי הוואי, "Hawaii Film Studio", נתפס לשימוש ממושך על ידי סדרת הטלוויזיה "הוואי חמש-אפס", האולפנים נאלצו למצוא שטח חדש עבור הפרויקט. משרד הסרטים של הוואי היה מעוניין להסב את שדה התעופה של חיל הים לשעבר של תחנת ברברס פוינט לאולפן צילומים, ועד תחילת שנת 2017, השטח עבר הסבה על ידי חיל הים למחלקת עסקים, כלכלה ותיירות בהוואי, מה שאיפשר ליצור שטח נרחב עבור צילומי הסדרה. באמצעות צילומי הסדרה, נוצרו מאות מקומות עבודה שסיפקו בין 80 ל-100 מיליון דולר בשנה לכלכלת המדינה. ג'ין היגינס, שעבדה בעבר בהוואי עבור הסדרה אבודים כמפיקה בפועל, משמשת גם בתפקיד המפיקה של הסדרה.

מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בכנס הקומיק-קון, סן דייגו 2017, המפיק לואב הכריז כי שון קאלרי ילחין את המוזיקה והפסקול עבור הסדרה, לאחר שהלחין סדרה נוספת של מארוול, ג'סיקה ג'ונס. קאלרי הקליט את המוזיקה עבור הסדרה יחד עם תזמורת של 70 איש.

הקשר אל היקום הקולנועי של מארוול[עריכת קוד מקור | עריכה]

כאשר הוא הכריז על הסדרה, שרווד ציין כי האנשים שעמדו מאחורי הפרויקט הזה "עבדו בזהירות רבה" עם אולפני מארוול על מנת להבטיח שיפור רב ומשמעותי ליקום הקולנועי של מארוול. באק ציין כי "דברים שקרו בעלילות "סוכני S.H.I.E.L.D." ישפיעו על עלילת הסדרה הנוכחית", אך הוא גם הצהיר כי הוא התמקד יותר בשיווק הסדרה החדשה עוד לפני שיחשוב בכלל איך לקשר בין הסדרה לבין היקום הקולנועי באמצעות אירועי קרוס-אוברים עם הפרויקטים האחרים המשותפים להם דרך היקום הקולנועי. באק פירט עוד יותר

כל זה קיים באותו היקום, גם אם לא נחצה את דרכינו עם "סוכני S.H.I.E.L.D." או דמויות אחרות מהיקום הקולנועי, הם עדיין שם. כולנו חיים באותו עולם. אותם הדברים שהתחילו בפרויקטים אחרים וחלו עליהם, חלים גם על "הבלתי אנושיים".

אלמנטים שנלקחו מ"סוכני S.H.I.E.L.D." כוללים בין היתר את הטכנולוגיה החייזרית וגבישי הטריגן הכחולים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ פיילוט, פרק הבכורה הכפול הוקרן ב-IMAX בקולנוע כבר ב-1 בספטמבר 2017