וונג (היקום הקולנועי של מארוול)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
וונג
Wong
הופעה ראשונה דוקטור סטריינג' עריכת הנתון בוויקינתונים
גילום הדמות בנדיקט וונג עריכת הנתון בוויקינתונים
דיבוב בנדיקט וונג ("מה אם...?")
מידע
מקצוע מכשף
תואר המכשף העליון
שיוך אדוני אמנויות הכישוף
דמויות קשורות
חברים סטיבן סטריינג'
טוני סטארק
ברוס באנר
פיטר פארקר
כריסטין פאלמר
אמריקה צ'אבז
ג'ניפר וולטרס
אויבים ברון מורדו
דורמאמו
קאסיליוס
המסדר השחור
תאנוס
ונדה מקסימוף (דוקטור סטריינג' במימדי הטירוף)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

וונגאנגלית: Wong) הוא דמות בדיונית המגולמת על ידי בנדיקט וונג בזיכיון הסרטים של היקום הקולנועי של מארוול (MCU). הדמות מבוססת על דמות בעלת אותו שם בפרסומה של חברת מארוול קומיקס.

וונג הוא חברו של ד"ר סטיבן סטריינג' ומכשף עמית, בהיותו חבר במסדר אדוני אמנויות הכישוף. וונג יורש את מקומה של העתיקה ומקבל את התואר "המכשף העליון".

נכון לשנת 2023, וונג הופיע בשישה סרטים: "דוקטור סטריינג'", "הנוקמים: מלחמת האינסוף", "הנוקמים: סוף המשחק", "שאנג-צ'י ואגדת עשר הטבעות", "ספיידרמן: אין דרך הביתה" ו"דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף". וונג הופיע בשלושה פרקים בסדרה "שי-האלק: עורכת דין בשירות החוק". כמו כן, גרסאות חלופיות של הדמות הופיעו בסדרה "מה אם...?" בדיבובו של וונג.[1]

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

מורה רוחני של סטריינג' והשיבה לחיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – דוקטור סטריינג' (סרט, 2016)

וונג הפך לספרן של קאמאר-טאג' לאחר שקודמו נרצח על ידי קאסיליוס.

בשנת 2016, וונג פוגש את ד"ר סטיבן סטריינג' תוך כדי מסעו של האחרון לתקן את ידיו. וונג מאזין לשיריה של ביונסה לאחר ששמע את סטריינג' מזכירה אותה.

מספר חודשים לאחר מכן, וונג נהרג בזמן שהגן על הסנקטום בהונג קונג, אך מושב לחיים על ידי סטריינג' באמצעות אבן הזמן. לאחר שסטריינג' הביס את קאסיליוס ודורמאמו, הוא מתגורר בסנקטום בניו יורק וממשיך את לימודיו אצל וונג.

מלחמת האינסוף והפיכה למכשף העליון[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערכים מורחבים – הנוקמים: מלחמת האינסוף, הנוקמים: סוף המשחק

בשנת 2018, וונג וסטריינג' עדים להתרסקותו של ברוס באנר בסנקטום ולומדים על האיום הקרב. לאחר מכן וונג מיידע את באנר וטוני סטארק על ההיסטוריה של אבני האינסוף. תוך זמן קצר, לוע שחור וקול אובסידיאן מגיעים לעיר ונלחמים בוונג, סטריינג' וסטארק, כשוונג מביס את אובסידיאן על ידי שליחתו דרך פורטל. וונג נשאר מאחור כדי לשמור על הסנקטום כשסטריינג' נחטף על ידי לוע שחור. וונג שורד את ההתפוררות והופך מברירת מחדל למכשף העליון הבא.[2]

בשנת 2023, וונג מוזעק על ידי סטריינג' שהושב לחיים, להביא את שאר המכשפים, הנוקמים, שומרי הגלקסיה, הבוזזים וצבאות ואקאנדה ואסגארד למתחם הנוקמים ההרוס, על מנת להביס את צבאו של תאנוס החלופי. מאוחר יותר, וונג משתתף בהלוויה של סטארק.[3]

היאבקות באבומיניישן והכרת שאנג-צ'י[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – שאנג-צ'י ואגדת עשר הטבעות

בשנת 2024, במטרה להתאמן בתור המכשף העליון, וונג מקל על בריחתו של אמיל בלונסקי מהכלא. וונג נלחם בו במועדון קרב מחתרתי כשבלונסקי בצורת האבומיניישן שלו, על ידי יצירת פורטל דרכו בלונסקי מכה את עצמו. וונג מציע לבלונסקי מחסה בקאמאר-טאג', אבל הוא מחליט לחזור לכלא.

מאוחר יותר, וונג מופיע לפני שאנג-צ'י וקייטי במסעדה בסן פרנסיסקו ומבקש מהם ללוות אותו לקאמאר-טאג', שם הוא מתקשר לבאנר ולקרול דנברס באמצעות הקרנה הולוגרפית. הם מגלים שעשר הטבעות שולחות אותות למקום לא ידוע. לאחר מכן, וונג מצטרף לשאנג-צ'י וקייטי לקריוקי במועדון לילה.

חופשה בקאמאר-טאג'[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – ספיידרמן: אין דרך הביתה

מאוחר יותר בשנת 2024, וונג פוגש את פיטר פארקר, שהגיע לסנקטום כדי להיעזר בסטריינג'. פארקר מבקש מסטריינג' לגרום לעולם לשכוח את החשיפה הפומבית של קוונטין בק לגבי זהותו כספיידרמן. סטריינג' מציע כישוף זיכרון, אך וונג מזהיר שכישוף זה מסוכן. וונג לא עוצר בעד סטריינג' שכן מודה שפארקר סבל הרבה. וונג לא רוצה להיות מעורב יותר ועוזב לקאמאר-טאג'.

המאבק במכשפת השני[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף

זמן מה לאחר מכן, וונג מגיע לסייע לסטריינג' במאבק נגד יצור בין-ממדי. בסופו של דבר השניים הורגים את היצור תוך שהם מצילים ילדה, שמציגה את עצמה כאמריקה צ'אבז. צ'אבז מסבירה שהיא יכולה לנוע ברב-יקום ושיצורים אחרים רודפים אחרי כוחה. צ'אבז לוקחת את וונג וסטריינג' לגופת סטריינג' חלופי שנהרג על ידי יצור אחר. וונג לוקח את צ'אבז לקאמאר-טאג'.

וונג נפגש עם סטריינג' שמספר לו על ביקורו אצל ונדה מקסימוף ולומד שהיא הושחתה על ידי ספר הדארקהולד. וונג מסביר את ההיסטוריה של מכשפת השני. מקסימוף מגיעה, תוקפת את הקאמאר-טאג' והורגת מכשפים רבים. במהלך המתקפה, כוחותיה של צ'אבז מופעלים והיא וסטריינג' בורחים בפורטל, משאירים את וונג מאחור בשבי של מקסימוף.

מקסימוף מטילה כישוף "הליכת-חלום" מתוך ספר הדארקהולד, על מנת למצוא ולהשתלט על גרסה חלופית של עצמה עם ילדיה. לאחר ששרה, קוסמת ששרדה, מקריבה את עצמה כדי להרוס את הדארקהולד ולשבור את הכישוף, מקסימוף מאלצת את וונג להוביל אותה להר וונדגור, מקור הכוח של הדארקהולד, שם מתאפשר לה להטיל מחדש את הכישוף.

וונג, שנזרק מהצוק, מצליח לטפס בחזרה וצופה בסטריינג' מבצע "הליכת-חלום", משתלט על גופו של גרסה חלופית מנוחה של עצמו. השניים מנסים לעצור יחד את מקסימוף, אבל היא גוברת עליהם. ברגע שמקסימוף משתחררת מהשפעת הדארקהולד, היא אומרת לוונג וצ'אבז ללכת ומחליטה להשמיד את עותקי הדארקהולד ברחבי הרב-יקום.

לאחר מכן וונג מפקח על שיקום הקאמאר-טאג'.

בעיות משפטיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – שי-האלק: עורכת דין בשירות החוק

בשנת 2025, וונג נפגש עם ג'ניפר וולטרס, עורכת הדין שמייצגת את בלונסקי לגבי שחרורו על תנאי, לאחר שצילומים מהקרב בין השניים הודלפו והופצו. וונג מאשר שהוציא את בלונסקי מהכלא ומשתתף בשימוע השחרור על תנאי כעד; וונג עוזב לאחר שחבר בוועדת השחרורים מצהיר שהוא ביצע פשע בכך שהקל על בריחת אסיר.

מאוחר יותר, וונג מגלה שהקוסם דוני בלייז מטירת הכישוף ניצל לרעה את הכישוף שלמד לאחר שמאדיסין קינג הגיעה בטעות לקאמאר-טאג' וקלקלה עבור וונג פרק של הסופרנוס. ג'ניפר וולטרס מתגייסת כעורכת הדין של וונג והוא אומר לה שבלייז גורש מקאמאר-טאג' בגלל שימוש לא מוסרי בכוח כשהביא חביות בירה ואח מאגודת הסטודנטים לקאמאר-טאג'.

גילוי זה מוביל את וולטרס לפתוח תיק משפטי נגד בלייז וקורנליוס פ. וילוס הבעלים של טירת הכישוף. מאדיסין שימשה כעדה כדי לאשש את טענתו של וונג. השופטת האנה מצהירה כי ייקח לה שבוע להכריע בפסק הדין שלה. מאדיסין עוזבת עם וונג ועם וולטרס בעודה מקלקלת פרק נוסף של הסופרנוס.

במהלך מופע הקסמים הבא שלו, בלייז מזמן בטעות להקת שדים למופע, דבר שגורם לוולטרס ולוונג לעזור. לפני שוולטרס מורה לוונג לגרש את השד האחרון, היא משתמשת בשד כדי להפחיד את בלייז ווילוס כדי שיסכימו לתנאי ההסכם ויחדלו מלהופיע. מאוחר יותר, וונג ומאדיסין צופים יחד בסדרה "החיים עצמם".

כשבלונסקי נשלח בחזרה לכלא, וונג שוב משחרר אותו ומאפשר לו לעבור לקאמאר-טאג'.

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה פרויקט פרס קטגוריה תוצאה הערות שוליים
2022 דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף פרס סאטורן שחקן המשנה הטוב ביותר בסרט מועמדות [4][5]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Sydney Bucksbaum Updated September 08, 2021 at 07:00 PM EDT, All the MCU actors who voice their characters in Marvel's 'What If…?' — and every recast role, EW.com (באנגלית)
  2. ^ A Complete List of Who Lives and Dies in 'Avengers: Infinity War', Time, ‏2018-04-27 (באנגלית)
  3. ^ Ana Dumaraog, Every Marvel Character At The Funeral In Avengers: Endgame, ScreenRant, ‏2019-05-01 (באנגלית)
  4. ^ Armando Tinoco, Saturn Awards Nominations: ‘The Batman’, ‘Nightmare Alley’, ‘Spider-Man’, ‘Better Call Saul’ Top List, Deadline, ‏2022-08-12 (באנגלית)
  5. ^ The Academy of Science Fiction Fantasy and Horror Films, www.saturnawards.org