טינקרבל ואגדת לעולם לא

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טינקרבל ואגדת לעולם לא
Tinker Bell and the Legend of the NeverBeast
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
בימוי סטיב לוטר עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי מקול ויגרט
תסריט סטיב לוטר
טום רוג'רס
מדבבים מדבבים
מוזיקה ג'ואל מקנילי עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה אולפני דיסניטון
Prana Studios
חברה מפיצה סרטי אולפני וולט דיסני
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה, direct-to-video עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 3 במרץ 2015
משך הקרנה 76 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט פנטזיה עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות $9,074,501
הכנסות באתר מוג'ו tinkerbell2014
סרט קודם טינקרבל ופיית הפיראטים
סרטים בסדרה טינקרבל (סרט)
טינקרבל והאוצר האבוד
טינקרבל והסוד הקסום
טינקרבל וסוד הכנפיים
טינקרבל ופיית הפיראטים
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טינקרבל ואגדת לעולם לאאנגלית: Tinker Bell and the Legend of the NeverBeast) הוא סרט באנימציית 3D של חברת וולט דיסני, אשר משמש כספין אוף לסרט "פיטר פן", וכסרט המשך לסרט "טינקרבל ופיית הפיראטים". הסרט הוא הסרט השישי בזיכיון "פיות דיסני", ואורכו כ-76 דקות. הסרט יצא לאקרנים במספר מוגבל של מדינות, כולל ישראל ובריטניה, בה הוקרן הסרט ב-12 בדצמבר 2014. בארצות הברית, זכה הסרט לתפוצה מוגבלת והוקרן במשך 13 יום (המינימום הנדרש לטובת מועמדות לאוסקר) בקולנוע אל קפיטן, החל מ-30 בינואר 2015. הסרט הופץ ישירות לווידאו ב-3 במרץ 2015[1].

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פון היא פיית חיות כיפית ומוכשרת, המאמינה כי אסור להסתכל בקנקן אלא במה שיש בתוכו, ואסור לשפוט חיה לפי גודל שיניה. לאור השקפה זו, היא מתחברת עם יצור מסתורי בשם "נוורביסט". טינקר בל וחברותיה מפחדות מהחיה, וחוששות מהצטרפותה לפיקסי הולו, מה שמביא לכך שיחידת עילית של פיות צופות יוצאות ללכוד את החיה בטרם תהרוס את ביתן. פון חייבת לבטוח בתחושות ליבה ולשכנע את חברותיה הפיות להציל את החיה.

העלילה מתחילה כשפון מצילה גוזל של נץ שכנפו נשברה. נצים ידועים כטורפי פיות ולכן הפיות הצופות מדווחות על המעשה של פון, והיא ננזפת על ידי המלכה קלריון על החלטתה ללכת אחרי ליבה ולא אחרי ראשה. לאחר שהיא מסייעת לגוזל לחזור למקומו הטבעי, היא שומעת שאגה לא מוכרת, מה שמוביל אותה להיכנס למעמקי היער במטרה לחקור את המקור לשאגה. היא מאתרת יצור שמעולם לא נראה לפני כן. לאחר שהיא צופה בו היא מסיקה שהוא בעל תכונות שונות שמזכירות חיות אחרות, למעט תכונה אחת שאינה מוכרת לה, נטייתו לבנות מגדלי אבן באזורים שונים בפיקסי הולו. פון מחליטה לכנות את החיה "גראף".

בינתיים בפיקסי הולו, שמעה פייה צופה שאפתנית בשם ניקס את השאגה, וגם היא החליטה לחקור. לאחר שאיתרה את החיה, היא הלכה לספריית הפיות, שם היא קראה על העומד מולה בספרי החוכמה. דפים קרועים ואיסוף מידע מכמה ספרים במקביל, מביא לכך שהיא מבינה את הכתוב באופן שגוי ומסיקה שגראף יהפוך לחיה מפחידה ומאיימת אף יותר ויהרוס כנראה את פיקסי הולו בסדרת אירועים מסתוריים שסופם בסופה קטלנית.

המלכה קלריון מאיצה בפון וניקס לעבוד יחד ו"לעשות את הדבר הנכון" לצורך הגנתה של פיקסי הולו. כל אחת מהפיות מבינה את הציווי באופן אחר: פון יוצאת לעזור לגראף לסיים את המשימה המסתורית שהוא ממלא, בעוד ניקס נחושה בדעתה ללכוד אותו ולמנוע ממנו לגרום לסופה. גראף אכן הופך למפלצת המתוארת בספר חוכמת הפיות, אך כוונותיו מהוות הפתעה לכולם, שכן מטרתו היא להציל את פיקסי הולו בכך שילכוד את הברקים במבנים שיצר, וימנע מהם לפגוע בעצים ולגרום לשריפה.

מדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:הארץ

    פרמטרי חובה [ 4 ] חסרים
    עכבר העיר, טינקרבל ואגדת לעולם לא - תלת מימד, באתר הארץ