פיטר פן 2

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פיטר פן 2
Return to Never Land
הפוסטר של הסרט "פיטר פן 2"
הפוסטר של הסרט "פיטר פן 2"
בימוי דונובן קוק, רובין בד עריכת הנתון בוויקינתונים
מדבבים הארייט אוון
קוריי בורטון
בליין ויבר
ג'ף בנט עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה ג'ואל מקנילי עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה קנדה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה אולפני דיסניטון, סרטי וולט דיסני, אולפני הנפשת הטלוויזיה של דיסני עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה אולפני וולט דיסני עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה, direct-to-video עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 15 בפברואר 2002 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 72 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט ילדים, סרט שודדי ים, סרט מוזיקלי, סרט פנטזיה, סרט הרפתקאות עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות באתר מוג'ו returntoneverland
סרט קודם פיטר פן עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פיטר פן 2אנגלית: Return to Never Land, "בחזרה לארץ לעולם לא") הוא סרט ההמשך משנת 2002 של הסרט "פיטר פן". הסרט השני מציג את סיפורה של ג'יין, בתה של וונדי, אשר אינה מאמינה בפיטר פן (בניגוד לסרט הקודם שבו הוריה של וונדי אינם מאמינים בפיטר פן והיא כן, בסרט זה וונדי מאמינה בפיטר פן אך ג'יין בתה לא). כשג'יין מגיעה לארץ לעולם לא היא מתחילה להאמין אט אט בפיטר פן.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מתרחש בזמן מלחמת העולם השנייה, ג'יין (בתה של וונדי) ילדה אשר חושבת את עצמה למבוגרת ואינה מאמינה בפיטר פן ובאגדות מחליטה לקנות לאחיה הקטן דניאל (אשר מאמין בפיטר פן) גרביים, המתנה משקפת את אופייה המעשי של ג'יין. המתנה אינה משמחת את דניאל אך ג'יין בכל זאת מרגישה גאה במתנה השימושית. וונדי, מחליטה לשעשע את דניאל בכך שמספרת לו סיפור על פיטר פן דרך הגרביים ומצליחה בכל זאת להפוך את מתנתה של ג'יין למהנה (הסיפור משעשע את הילד בדיוק כמו ששיעשע את אחיה של וונדי בסרט הראשון). בגלל מלחמת העולם השנייה ג'יין ואחיה נאלצים לעבור לכפרים לשם ביטחונם, וונדי מבקשת מג'יין להמשיך לספר לאחיה סיפורים על פיטר פן מפני שהם עוזרים לו להפיג את המתח, אך ג'יין אינה מוכנה לעשות זאת. בלילה שלפני המעבר ג'יין נחטפת על ידי קפטן הוק שחושב שחטף את וונדי (הוא אינו יודע שוונדי התבגרה כי בארץ לעולם לא אף אחד לא גדל), קפטן הוק זורק את ג'יין לים ופיטר, שחושב שהיא וונדי, נחלץ להצילה. בהמשך הזמן ג'יין צריכה לבחור האם להאמין בפיטר פן ולסמוך עליו או לעזור לקפטן הוק להשיג את האוצר שלו והוא בתמורה יחזיר אותה ללונדון, היא בוחרת להאמין לפיטר, והוא אף הופך אותה להיות "הילדה האבודה" הראשונה.

הדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדמויות הוותיקות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • פיטר פן (דורון בן-עמי): דמותו של פיטר נשארת דומה והוא ממשיך לחיות בארץ לעולם לא, לאט לאט הוא מסביר לג'יין איך צריכים לחיות בארץ חסרת דאגות כמו ארץ לעולם לא ומנהיג את הילדים האבודים.
  • קפטן הוק (אוהד שחר): הפיראט הלא יוצלח ממשיך לנסות להרוג את פיטר פן יחד עם אנשיו, בדרך שלו להצלחה הוא רוכש את אמונה של ג'יין.
  • טינקר בל: הפיה הקנאית נשארה עם פיטר והיא ממשיכה לקנא בג'יין בדיוק כפי שקינאה בוונדי. במהלך הסרט טינקר בל כמעט מתה מפני שג'יין אמרה שאיננה מאמינה בפיות.
  • הילדים האבודים: משחקים את אותו התפקיד כמו בסרט הקודם, סוג של חיילים של פיטר שמקשיבים לכל מה שהוא אומר. הם מדריכים את ג'יין בארץ לעולם לא.
  • וונדי (לימור שפירא): בסרט, לאחר 20 שנה מהתרחשות הסרט הראשון, מוצגת וונדי כנשואה ואם לג'יין ודניאל. בסוף הסרט פוגשת וונדי בפיטר, כשזה אומר לה: "וונדי .. ממש השתנית." והיא עונה: "לעולם לא", למרות גילה, וונדי עדיין ממשיכה להאמין בפיטר פן וב"ארץ לעולם לא" ולהנחיל אמונות וסיפורים אלו לילדיה.
  • מיסטר סמי (אלברט כהן): המשרת הטיפש של הוק מוצג יותר בור בסרט הזה מאשר בסרט הקודם, ממשיך להיות משרתו של הוק.

דמויות חדשות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ג'יין (אניה בוקשטיין): בתה של וונדי שחושבת שהיא מבוגרת, היא אינה מאמינה בפיטר פן עד שמגלה את האמת, במהלך הסרט היא עושה עסקה עם קפטן הוק (מסגירה את האוצר לידיו) וכמעט גורמת למותה של טינקר בל.
  • ננה דו: הכלבה של ג'יין. לכלבה של וונדי קראו "ננה" ההוספה של "דו" מעידה על כך שננה דו זאת בוודאי בתה של ננה.
  • דניאל: אחיה של ג'יין. הוא מאמין בפיטר פן וכועס מאוד על ג'יין שאומרת שפיטר לא קיים.
  • אדוארד (עפרון אטקין): בעלה של וונדי ואבא של ג'יין ודניאל. שנשלח לצבא הבריטי ולעזור להם במלחמת העולם השנייה, כדי לעצור את הפצצות.
  • התמנון: התמנון משחק את תפקידו של התנין - רצון עז לאכול את הוק והוא עושה הכל בשביל זה. כשרואים קטעים מנקודת המבט של התמנון בני האדם מוצגים כדגים שמעוררים את התיאבון של התמנון.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]