קאפהד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף קאפהאד)
קאפהד
Cuphead
כללי
תאריך הוצאה 29 בספטמבר 2017
סוגה משחק וידאו עריכת הנתון בוויקינתונים
פיתוח StudioMDHR
הוצאה לאור StudioMDHR
ארץ מקור קנדה עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, פולנית, קוריאנית, פורטוגזית ברזילאית, רוסית, סינית מפושטת, יפנית, גרמנית, ספרדית, צרפתית, איטלקית, ספרדית עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
מנוע משחק יוניטי
מצבי משחק two-player video game עריכת הנתון בוויקינתונים
פלטפורמות Xbox One, macOS, נינטנדו סוויץ', Microsoft Windows, פלייסטיישן 4 עריכת הנתון בוויקינתונים
www.cupheadgame.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קאפהדאנגלית: Cuphead) הוא משחק וידאו, שנוצר על ידי סטודיו StudioMDHR הקנדי. במשחק זה הדמות הראשית, קאפהד (Cuphead), יחד עם אחיו מאגמן (Mugman), נלחמים בסדרה ארוכה של בוסים במטרה לשלם חוב לשטן. המשחק שואב השראה מסגנון האנימציה של שנות ה-30 וה-40, בדומה לסרטיהם של וולט דיסני ומקס פליישר, שהם בעלי אופי סוריאליסטי.

המשחק הופץ לפלטפורמות Xbox one ו-Microsoft Windows ב-29 בספטמבר 2017, וב-2019 יצא לנינטנדו סוויץ'. בעקבות סגנון האנימציה, האומנות ורמת הקושי הגבוהה של המשחק, הוא זכה להצלחה ביקורתית ופרסומית, ומכר למעלה מ-2 מיליון עותקים בסוף 2017.

ב-9 ביולי 2019 נטפליקס הודיעה שהיא תפיק סדרת טלוויזיה המבוססת על המשחק המפחיד, כאשר היא תתמקד בהרפתקאות של קאפהד ומאגמן ברחבי עולם המשחק. הסדרה, הנקראת "המופע של קאפהד!" יצאה לאור ב-18 בפברואר 2022. הסדרה דובבה למספר שפות, בין היתר גם לעברית. העונה השנייה של המופע של קאפהד הוכרזה ב־10 ביוני ויצאה ב־19 באוגוסט. והסדרה נגמרה בעונה השלישית שיצאה בסוף שנת 2019

יצירת המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק צויר ביד ונצבע במחשב, במטרה ליצור מראה אותנטי של אנימציה משנות ה-30. לדוגמה, אחת הדמויות במשחק מוצגת ב-24 פריימים לשנייה וחלק מהבוסים מבוססים על סרטון ישן משנות ה-30 בשם "!Swing You Sinners". המראה של קאפהד מבוסס על דמותו של מיקי מאוס, מאגמן מבוסס ככל הנראה על דמותו של אוסוולד הארנב, ומיס צ'אליס מבוססת ככל הנראה על מיני מאוס. בוסים רבים במשחק מתבססים על דמויות אחרות מעולם הגיימינג, עולם הקומיקס וכן מעולם האנימציה.

המשחק הוצג לראשונה בשנת 2014 בתערוכת E3. זמן קצר לאחר מכן הוא יצא גם למערכות הפעלה נוספות כמו Mac OS, לינוקס, ול-Nintendo Switch. המשחק לא יצא לסוני פלייסטיישן בשל סכסוך בין יוצריו לבין מנהלי חברת סוני אבל יצא לאחר מכן בסוף יולי 2020 גם לפלייסטיישן.

סגנון משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

ז'אנר המשחק הוא משחק פעולה מסוג Run N Gun ("לרוץ ולירות"), כלומר משחק המבוסס על ירי בלתי פוסק באויבים וריצה. קאפהד מצריך זריזות וכושר תמרון גבוה מן השחקן. הפעולות היחידות אותן השחקן יכול לבצע הן: תנועה שמאלה או ימינה, קפיצה רגילה, ירי וקפיצת דאש (Dash). קפיצת הדאש מאפשר לשחקן לנוע במהירות שמאלה או ימינה לפרק זמן קצר וכך להתחמק במהרה ממכשולים או מקליעים. כמו כן השחקן יכול לבצע קפיצת פרי (Parry) - קפיצה זו מושגת כאשר השחקן מבצע קפיצה כפולה על עצמים בצבע ורוד. מרבית הבוסים במשחק זורקים ומטילים לעבר השחקן מכשולים ועצמים שונים, חלקם במתכוון הם בצבע ורוד כדי לאפשר לשחקן לבצע פרי, כלומר קפיצה כפולה שמחזירה לעבר האויב את העצמים הוורודים לכיוונו.

בשונה ממשחקי ראן אן גאן אחרים, ניתן לעבור חלק מן השלבים מבלי לירות בכלל לעבר האויבים. הדבר מצריך דייקנות רבה והימנעות ממכשולים. שחקן שיבצע את כל שלבי הראן אן גאן מבלי לירות יזכה באפשרות מיוחדת במשחק: לראות את המשחק בצבעי שחור-לבן בלבד. כמו כן, ביכולתו של השחקן לרכוש כלי נשק שונים וביניהם נשק המתביית על האויבים ואינו מצריך כיוון מדויק וירי בקו ישר. ישנם כלי נשק שמאפשרים לשחק לירות אחורנית ואחרים מאפשרים פגיעה באויבים ממרחק רב יותר.

מהלך המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

השחקן נע על מפה מצוירת ובה דמויות איתן ניתן לתקשר וכן אזורי קרבות. מפת המשחק מחולקת לארבעה אזורים: אי אינקוול ראשון, אי אינקוול שני, אי אינקוול שלישי ולבסוף קזינו השטן (בDLC התווסף למשחק גם אי אינקוול רביעי). הדמויות על גבי המפה נותנות טיפים לשחקן כיצד לנצח את הבוסים וחלקן נותנות מטבעות זהב. כמו כן ברחבי המפה ישנן דרכים מוסתרות ומטבעות זהב נסתרים. בכל אחד מן האיים הראשונים ישנה חנות ובה דמות של חזיר המוכר לשחקן כלי נשק מיוחדים תמורת זהב, דוגמת נשק המתביית על היריב או נשק חזק הפועל רק בטווח קצר. כל כניסה לאזור קרב מתחילה שלב מול בוס במשחק.

ניתן לשחק כל שלב ברמה קלה (פשוטה) או רגילה. לאחר סיום המשחק כולו ניתן לשחק את כל המשחק מחדש ברמה קשה. הרמה הקלה מיועדת רק כדי "להכיר" את הבוס ואת דרכי ההתגוננות שלו, סיום של שלב ברמה קלה לא מעניקה לשחקן את נשמת הבוס לה הוא זקוק. סיום של שלב ברמה רגילה ומעלה מוביל להצבת דגל עם סמל של ספל המסמן שהשלב הושלם כהלכה[1].

עלילת המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

קאפהד ואחיו התאום מאגמן הם שני ספלים החיים באי אינקוול (Inkwell Isle) בלי דאגות. קאפהד הוא שובב ואנרגטי ותמיד מסתבך בצרות אך אחיו מאגמן מעט שקט, רגוע ומחושב יותר ממנו. שני הספלים חיים תחת השגחתו של סבא שלהם, זקן - קנקן שתמיד הזהיר אותם שלא להתרחק יותר מדי מהבית. יום אחד שני האחים הלכו לאיבוד והגיעו בטעות לתא בית שימוש ציבורי, הם נכנסים לשם ורואים שם את הסטן מתפנה. לאחר מיקן הם מתחילים לצחוק, השטן. קאפהד שמסונוור מהכסף, לא חושב פעמיים ומטיל את הקוביות בעוד שמאגמן מנסה לעצור אותו אך לשווא. התוצאה שהתקבלה הייתה דאבל אחמתעצבן על השניים (תוצאה שנקראת בשפת הסטן עיני נחש – Snake Eyes) שזו הבדיחה הכי נמוכה שיכולה להתקבל, והשטן דורש את הנשמות שלהם. שני האחים מתחננים שלא ייקח את נשמותיהם, והוא מסכים לעשות איתם עסקה: הוא מבקש מהם לטייל ברחבי האיים של אינקוול ולאסוף עד למחרת בערב תמונות של התושבים באי (כל תושב כזה הוא בוס במשחק) בשירותים על מנת לשלם את חובם לשטן, ומבקש מהעוזר האישי שלו ומנהל הקרירה שלו, קינג דייס (King Dice), לעקוב אחריהם ולוודא שהם עושים את עבודתם כראוי ואוספים את התמונות מכל תושבי האי ולא לתת להם להמשיך לאי הבא אם הם לא. קאפהד ומאגמן מספרים זאת לסבא שלהם והוא נותן להם שיקוי מיוחד שמאפשר להם לראות ולצלם כל מה שהם רוצים. שני האחים מטיילים ברחבי האי ואוספים את התמונות של 17 בוסים (5 במפה הראשונה, 5 במפה השנייה, 7 במפה השלישית) עד שלבסוף הם מגיעים לקינג דייס, הוא חושף לפניהם שגם לו יש חוב לשטן ולכן הם מחויבים לקחת תמונה שלו בשירותים, לאחר שהם מוצאים תמונה שלו ושל הצבא שלו, הם מגיעים לשטן והוא מבקש מהם את התמונות ולהצטרף לצוות שלו; מה שלאחר מכן תלוי בבחירת השחקן, אם הוא מסכים, קאפהד ומאגמן הופכים למשרתים של השטן, במקום קינג דייס שפוטר מיד לאחר תבוסתו, והוא נכשל בשלב (השחקן יכול לעשות את השלב שוב ושוב) אך אם הוא מסרב, קאפהד ומאגמן נלחמים בשטן בתור הבוס הסופי עד שהם מביסים אותו. לאחר כניעת השטן האחים שורפים את התמונות ובכך פוטרים את התושבים מחובותיהם לשטן וכל התושבים מריעים לקאפהד ומאגמן על מעשה הגבורה שלהם.

בDLC מיס צ'אליס, מאגמן וקאפהד מגיעים לאי ה־DLC כדי לאסוף מצרכים לשף סאלטבייקר בשביל שיכין את הוונדרטארט (Wondertart) שיהפוך את מיס צ'אליס לרגילה ולא לרוח, הם נלחמים בבוסים באי ואוספים מצרכים עד שהחבורה מגלה מרתף מתחת למאפיה של סאלטבייקר ששם הוא מגלה את התכנית הזדונית שלו שכדי להכין את הוונדרטארט ולהביא המון לקוחות למאפיה הוא צריך מתכון סודי אחד אחרון, נשמה אנושית ולכן הוא חוטף את הדמות שהשחקן משחק איתה והשחקן נאלץ לשחק עם דמות אחרת כדי להציל את הדמות החטופה. בסוף הקרב המאפיה של שף סאלטבייקר מתמוטטת והשף נעצר ונשלח לעבודות שירות ברחבי האי, אחרי שהשנת שירות שלו נגמרה הוא מחליט לבנות מחדש את המאפיה ולהכין לכולם עוגות כמחוות סליחה.

סוגי בוסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מתפתח - הבוס מופיע בתחילת הקרב בצורה הכי "פשוטה" שלו, ותוך כדי "מתפתח" לכמה צורות שונות חזקות יותר (לרוב 3 התפתחויות ויותר).
  • קבוצתי - נלחמים בקבוצה של דמויות בעלות כוח שווה (פחות או יותר) באותו הקרב, לאחר שמביסים את אחת, מגיעה אחת חדשה, עד שמביסים את אחרון החברים בקבוצה, ולהם חוזה נשמה משותף.
  • צבאי - ישנו בוס גדול, אבל לו יש צבא של משרתים שהם מיני בוסים שעובדים כמו קבוצת בוסים, ורק אחרי שמביסים את כולם או חלק מהם (תלוי בבוס הגדול), נלחמים בבוס הגדול ומביסים אותו, אך בניגוד לבוס קבוצתי, החוזה שייך רק לבוס הגדול.
  • שותף - בניגוד לבוס צבאי, שבמקרה שלו צריך להביס צבא שלם, לבוס עם שותף יש שותף אחד ויחיד שנלחם בשחקן בעצמו (לרוב באמצע על מנת להרוויח לבוס הגדול זמן להתכונן למתקפה הסופית הקשה ביותר שלו), אך החוזה שייך רק לבוס הגדול, בדומה לבוס עם צבא.

לכל בוס ומיני-בוס טכניקת משחק משלו, בוס אחד יורק קליעים מפיו, אחר זורק סכיני הטלה ואילו בוס אחר זורק חפצים כבדים לעבר השחקן. כל שלב מצריך מהשחקן שינון של מהלכי הבוס ודרכי התקיפה שלו. לכן, למשל קיימת רמה קלה בתחילת כל בוס, כדי לשחק ברמה יותר קלה ולהתרגל להתקפות של הבוס. (אם גומרים את הבוס ברמה הקלה לא מקבלים את תעודת הנשמה שלו). מעבר שלב מצריך זריזות ידיים, מהירות תגובה ותנועה רבה בכל הכיוונים על המסך, אין אפשרות לעבור שלב כלשהו רק על ידי עמידה במקום וירי. הבוסים גדולים מאוד ותופסים חלק נכבד מן המסך במתכוון כדי להבליט אותם מול כלי הנשק והעוזרים שלהם. כאשר פוגעים בהם צבעם מהבהב מאט לגוון לבן והטילים שפגעו בו נעלמים וכך השחקן יודע שהוא פוגע בבוס כהלכה. אורך שלב ממוצע במשחק עומד על כשתיים וחצי דקות, במהלכם השחקן יכול להיפסל לכל היותר 3 פעמים. מעל לשלוש פסילות ועל השחקן להתחיל את השלב מחדש. ישנה אפשרות לרכוש לב/2 לבבות נוספים ואז ניתן להיפסל לכל היותר 4/5 פעמים בשלב, אך כדי ליצור איזון כוח הירי של השחקן נחלש מעט. בנוסף, אם השחקן משתמש במיס צ'אליס הוא מקבל 4 חיים בתחילת השלב במקום 3.

בDLC יש גם אפשרות לקבל 3 לבבות בעזרת הטבעת שנותנת חיים רק עם עושים פרי מספר פעמים.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קאפהד (Cuphead) - ספל אדום בעל עיניים גדולות, אף קטן וקשית מקופלת, בניגוד לאחיו התאום מאגמן. קאפהד הוא שובב, ילדותי ואנרגטי במיוחד, ומסתבך בצרות לעיתים קרובות, אך עם זאת יש לו לב טוב ואכפת לו מהמשפחה והחברים שלו יותר מכל דבר אחר. קאפהד הוא התאום הבכור. ניכר שהוא מחבב את צ'אליס, חוץ מזה שהברונית וון בון בון מאוהבת בו, לא ידוע באמת למה הוא דוחה אותה. דמותו תמיד הייתה זמינה בכל המצבים.
  • מאגמן (Mugman) - ספל כחול בעל עיניים קטנות, אף גדול וקשית ישרה, בניגוד לאחיו התאום קאפהד. בדומה לקאפהד, גם הוא לפעמים נעשה שובב ואנרגטי ומצטרף לשטויות של אחיו, אבל הוא גם מדבר הרבה, עצבני ומקלל הרבה ולעיתים קרובות חושב לפני שהוא פועל. הוא גם מעט חכם יותר ואוהב לקרוא, אבל הוא גם אוהב פעילויות אחרות ילדותיות מעט יותר, כמו תפיסת פרפרים ואכילת ממתקים עם אחיו, שלעיתים הופכת למשחק שבו הם מכניסים אותם לפיהם ויורים אותם דרך הקשית שלהם, רק ששניהם צלפים לא כל כך טובים. מאגמן הוא התאום הצעיר. בניגוד לקאפהד שלא מתעסק באהבה, מאגמן הוא אימתי אמיתי, ורגיש לשקט, למרות הבדלים שלו ושל קאפהד והמחיה הגדולים שלהם. בעבר דמותו הייתה זמינה רק במצב של 2 שחקנים, אבל לאחר העדכון הגדול עבר שדרוג ואפשר לשחק איתו גם במצב של שחקן יחיד.
  • לג'נדרי צ'אליס/מיס צ'אליס (Legendary Chalice/Ms. Chalice) - רוח רפאים בדמות גביע צהוב עם קשית צהובה גם כן, אך מסוגלת לקבל צורה גשמית ורגליים. חברתם של התאומים שהפכה לדמות משחקית ב־DLC. מחבבת את קאפהד. נקראת בידי חבריה הקרובים צ'אליס. אחת משבע הדמויות האגדיות במשחק.

מפה ראשונה - היער של אינקוול[עריכת קוד מקור | עריכה]

חבורת השורש (The Root Pack) - שלושה ירקות שורש שמרכיבים יחד את הבוס הראשון במפה הראשונה ובמשחק בכלל. לכל אחד מהם יש יכולת מיוחדת משלו:

סאל ספאדר (Sal Spudder) - תפוח אדמה והבוס הראשון בחבורת השורש. ככל הנראה אוהב לאכול אדמה ותולעים, אולי מעצבן אותו רוב הזמן מפני שהוא כל הזמן בוכה, הוא ממורמר רוב הזמן ומחייך לעיתים רחוקות.

  • אולי בולב (Ollie Bulb) - בצל והבוס השני בחבורת השורש. ביישן, רגיש ונוטה לבכות הרבה, ככל הנראה סובל מפאנופוביה (פחד מכל דבר). הבוס היחיד במשחק שיתקוף אך ורק אם השחקן יתקוף ראשון.
  • צ'ונסי צ'אנטאני (Chauncey Chantenay) - גזר והבוס השלישי והאחרון בחבורת השורש, וככל הנראה הוא מנהיג החבורה. יש לו קמטים במצח שמסתירים את עינו השלישית, הוא מאוד מיומן ביכולות טלפתיות, עקב כך שאת רוב המתקפות שלו הוא מבצע בכוח המחשבה. חולה נפש ומטורף.
  • בטי ביט (Betty Beet) - סלק ממין נקבה. הופיעה בפיילוט של חבורת השורש, אבל לא הגיעה למשחק הסופי. הנקבה היחידה בחבורה.
  • רדיש (Horace Radich) - צנון קטן, מגיע רק אם לא יורים באולי בולב, במצב כזה אולי יחזור לאדמה, ורדיש יצא במקומו ויתחיל לתקוף, המתקפה שלו תימשך גם במהלך הקרב עם צ'ונסי צ'אנטאני.
  • גופי לה גראנד (Goopy Le Grande) - כדור סליים כחול והבוס השני במפה הראשונה ובמשחק כולו. גופי הוא נרקיסיסט, עקב כך שהוא כל הזמן אומר לעצמו כמה שהוא יפה, אך עם זאת, נראה שיש לו כבוד ליריבים שלו. הוא חלש, בהתחשב בעובדה שבפֵייס האחרון שלו הוא מת אבל ממשיכים להילחם במצבה שלו עד שמביסים גם אותה, מה שאומר שגופי צריך למות פעמיים. פירוש שמו הוא "גופי הגדול" באיטלקית. ככל הנראה מאוהב בהילדה ברג וחברם של ריבי וקרוקס, אם כי פעמים רבות הוא מעצבן אותם.
  • הילדה ברג (Hilda Berg) - פיית שמיים והבוסית השלישית במפה הראשונה ובמשחק כולו. היא שובבה ואוהבת להקניט את היריבים שלה, ובעיקר להשתמש בזה שהם לא יכולים לנצח אותה. שלוש מהטרנספורמציות שלה קשורות בגלגל המזלות - מזל שור, מזל תאומים ומזל קשת. הטרנספורמציה האחרונה שלה (ירח לא מלא) חושפת אותה כחולת נפש ומטורפת. אחת משש הבוסיות הנשיות במשחק. אחת משבע הדמויות האגדיות במשחק. ככל הנראה החברה הטובה ביותר של קאלה מריה וידידה של הבנות האחרות ומחבבת את קאגני קורנשיון בעוד שגופי מאוהב בה.
  • קאגני קורנשיון (Cagney Carnation) - פרח כתום שהוא עירוב של שני זני פרחים: ציפורן חתול ושן הארי, והבוס הרביעי במפה הראשונה ובמשחק כולו. קאגני הוא ערמומי ומתענג על יכולתו לפתות את יריביו בהסוואה של פרח עדין ומקסים לפני הקרב, וכשהקרב מתחיל הוא שואג בכוח וחושף את פרצופו האמיתי: פרח מפחיד ומטורף שיותר מדי בטוח בעובדה שהוא יזכה בקרב. ככל הנראה מאוהב בהילדה ברג וחבר טוב של בליינד ספקטר. אומרים שאנשי החרצית באחד משלבי ה־run n' gun הם החברים/האחיינים שלו. אחד מהבוסים הפופולריים ביותר במשחק, והוא גם הופיע ביותר מודעות פרסום מכל בוס אחר (למעט קינג דייס והשטן), דוגמה טובה היא התמונה שמפרסמת את המשחק כזמין למחשב, בה רואים את דמותו של קאפהד משחק בשלב Floral Fury, שזה הקרב של קאגני.
  • ריבי וקרוקס (Ribby And Croacks) - צמד צפרדעי עצים מתאגרפים ממין זכר והבוסים החמישיים במפה הראשונה ובמשחק כולו. קל להבדיל ביניהם משום שריבי הוא צפרדע עצים ירוק ונמוך עם מכנסיים לבנים, כפפות אגרוף אדומות וחגורה אדומה, בעוד שקרוקס הוא צפרדע עצים חום וגבוה עם מכנסיים אדומים, כפפות אגרוף חומות וחגורה חומה. ככל הנראה ריבי הוא הצעיר יותר מבין שניהם, אך השקול והאחראי יותר לעומת קרוקס, שנוטה לפנות לאלימות בקלות רבה (לפי סדרת הנטפליקס). אבל הכימיה בין השניים היא מושלמת. שניהם נלחמים מאז היותם ראשנים קטנים, אך אינם יודעים להפסיד, את זאת ניתן לראות עקב כך שכשהם מפסידים (ברמה הקלה) ריבי פורץ בבכי מר וקרוקס חובט ברצפה בזעם. הם שניים משמונת הבוסים במשחק שהם בעלי חיים, חברים של גופי לה גראנד, אם כי פעמים רבות הוא מעצבן אותם. בסדרת הנטפליקס התגלה שהצמד אחים שאביהם עזב אותם ואמם גידלה אותם כל ילדותם, לכן הם מלאים בהערכה כלפיה.

מפה שנייה – פארק השעשועים של אינקוול[עריכת קוד מקור | עריכה]

הברונית וון בון בון (Baroness Von Bon Bon) - מלכת הממתקים והבוסית הראשונה במפה השנייה והשישית במשחק כולו, וחברה בצוות הקרקס יחד עם דג'ימי הגדול ובפי הליצן, שכנראה מאוהב בה, אף על פי שהיא רואה בו רק ידיד. היא מאוד נועזת עקב היותה דמות סמכותית, ונוטה להפגין זעם רב בכל פעם שהתאומים מביסים את אחד המשרתים שלה. היא גם נראית כדרמה קווין לא קטנה, עקב כך שהיא בוכה בכי מר לאחר תבוסתה, אך עם זאת היא מתוקה, אימהית ודואגת, לפי הנאמר בסוף הטוב. אחת משש הדמויות הנשיות במשחק. חברה של רומור האניבוטומס וסאלי סטייג'פליי, ומחבבת את גרים מאטצ'סטיק. בסדרה מתנהגת בצורה קריפית למדי, וצוין שהיא אוכלת רק דברים מתוקים, והיא מפתה את קאפהד לאכול מכל הממתקים שלה בתנאי שהוא לא יגלה לאף אחד ולא יטעם את וויפט קרימפאפ. לאחר שקאפהד מזמין את מאגמן וזה טועם את וויפט קרימפאפ הברונית הופכת את קאפהד לסוכריית גומי ואת מאגמן לעוגיית ג'ינג'ר ומנסה לאכול אותם.

וויפט קרימפאפ (Whippet Creampup) – עוגה והטירה של הברונית וון בון בון, שרואה אותה לא רק בתור הבוסית שלו, אלא גם בתור אמא שלו.

לורד גוב פאקר (Lord Gob Packer) - סוכרייה מחליפת צבעים והמשרת הראשון של הברונית וון בון בון.

קרנל וון פופ (Karnel Von Pop) - סוכריית תירס והמשרת השני של הברונית וון בון בון.

מפסקי צ'רניקוב (Muffsky Chernikov) - מאפין והמשרת השלישי של הברונית וון בון בון.

סמל ג'מבו גאמבול (Sergent Jumbo Gumball) - מכונת מסטיקים והמשרת הרביעי של הברונית וון בון בון.

סר וופינגטון השלישי (Sir Waffington III) - ופל בלגי מעופף והמשרת החמישי של הברונית וון בון בון.

דג'ימי הגדול (Djimmi The Great) - ג'יני והבוס השני במפה השנייה והשביעי במשחק כולו, וחבר בצוות הקרקס יחד עם הברונית וון בון בון ובפי הליצן, שנראה כחבר הטוב ביותר שלו. נהנה ללעוג לתאומים בעזרת המריונטה שלו, פאפהד, שלעיתים הוא מתואר כ'אבא' שלו. מעריצי המשחק טוענים שבנוסף להיותו ג'יני, הוא משתמש בכדור בדולח, קורא בקפה ובעלי תה, וקורא בכפות ידיים. דג'ימי ככל הנראה ממוצא ערבי כלשהו, לא ניתן להגיד בוודאות איזה, אבל יש חיזוקים רבים לזה שהוא מצרי. אחת משבע הדמויות האגדיות במשחק. בקרב איתו מופיעות ברקע המסך פירמידות, במתקפה הראשונה שלו הוא נע על מרבד קסמים וזורק על השחקן תכשיטים ופגיונות, במתקפה השנייה שלו הוא הופך לטוטם, במתקפה השלישית שלו הוא הופך לסרקופג, במתקפה הרביעית שלו פאפהד מגיע ובמתקפה האחרונה שלו הוא מסובב פירמידות מסביב לשחקן.

פאפהד (Cuppet) – בובת מריונטה בדמותם של קאפהד ומאגמן הנשלט על ידי דג'ימי, שכל מטרתו הוא ללעוג לתאומים. לעיתים מתואר כ"בנו" של דג'ימי. אין לו קווי אישיות נרחבים אבל הוא יכול "לדבר" (במסך המוות של המתקפה הרביעית של דג'ימי רואים את פאפהד, והכיתוב למטה הוא הדיבור שלו).

בפי הליצן (Beppi The Clown) - ליצן והבוס השלישי במפה השנייה והשמיני במשחק כולו, וחבר בצוות הקרקס יחד עם הברונית וון בון בון, בה הוא מאוהב בסתר, ודג'ימי הגדול, שנראה כחבר הטוב ביותר שלו. בדומה לתאומים בפי הוא שובב ואוהב לצחוק, ובכל אחד ממסכי המוות שלו הוא מספר בדיחה שלועגת לתאומים. מעריצים טוענים שבנוסף לליצנות, יש לו כמה תחביבים אחרים, ביניהם: קריאת רומנים, ציור, משחקי שולחן, פינג פונג, עשיית מטלות בית (כמו כביסה וכלים) וטיפול בחיות המחמד שלו, בינו לבין גרים מאטצ'סטיק יש יריבות ותחרות על ליבה של הברונית וון בון בון, אבל אין ביניהם שנאה מוחלטת ולפעמים הם מבלים יחד וקוראים לעצמם חברים. במהלך הקרב איתו הוא נלחם עם מכונית מתנגשת, הופך לבלון, רוכב על סוס קרוסלה והופך למתקן טרנטולה. בקרב איתו מופיעה רכבת הרים שאמורה להפריע לשחקן. המשרתים שלו הם:

ג'רי המתנגש (Bumper Car Jerry) - מכונית מתנגשת ומשרתו של בפי.

ברווזי הקרטון (Cardboard Ducks) - ברווזים צהובים (חוץ מכמה שהם ורודים - אפשר לעשות עליהם פרי). בעלי מטרה על בטנם, ומשרתיו של בפי.

כלבי הבלון (Balloon Dogs) - בלונים בדמות כלבים חומים (חוץ מכמה שהם ורודים - אפשר לעשות עליהם פרי), ומשרתיו של בפי.

צ'ארלי הסוס (Charlie The Horse) - סוס ירוק (צהוב בחלק מהזמן). משרתו של בפי, וככל הנראה גם חיית המחמד שלו. לאחר תבוסתו בפי מתחיל לבכות, ונופל מגבו של צ'ארלי ומתחיל בפייס הבא שלו (ברמה הקלה בפי פשוט ייבכה ולא ייפול מגבו של צ'ארלי).

כדורי פינגווין (Penguin Balls) - פינגווינים ירוקים, לאחר שבפי הופך למתקן טרנטולה הוא יורק אותם והם מונעים מהשחקן לעבור על הרצפה אלא רק על המעברים המיוחדים.

וולי ווארבלס (Wally Warbles) - ציפור כחולה עם ראש אדום ממין זכר שתקועה בתוך שעון קוקייה והבוס הרביעי במפה השנייה והתשיעי במשחק כולו. טיפש. יחד עם סאלי סטייג'פליי, הוא אחד משני הבוסים היחידים שהם בעלי משפחה - יש לו בן, לא ידוע מי היא אשתו/זוגתו, אבל יכול להיות שלגוזל שלו בכלל אין אם והוא עצמו מעולם לא היה נשוי או במערכת יחסים רומנטית. נוסף על כך הוא אבא דואג מאוד, בהתחשב בעובדה שבמהלך הקרב הוא עסוק יותר בהגנה על בנו מאשר החוזה שלו. אחד מתשעת הבוסים שהם בעלי חיים, חבר של גרים מאטצ'סטיק.

הבן של וולי ווארבלס (Willy Warbles) - אפרוח כחול עם ראש אדום בתוך קן קטן ובנו של וולי, לא ידוע מי היא אמו, אף על פי שיכול להיות שאין לו אמא. בניגוד לאבא שלו, הוא גאון מרושע. עוזר לאבא שלו להילחם, ובוכה בכי מר לאחר שקאפהד ומאגמן מביסים אותו, לאחר שהבין שאביו עומד למות ואפילו הוא לא יכול לעזור לו.

ציפורי רפואה (Medical Birds) - זוג ציפורים הקטנות בהרבה מוולי ווארבלס ומהבן שלו, נושאים את וולי בהתקפה האחרונה שלו. לאחר תבוסתו מתבלים את וולי על מנת לבשל אותו, מה שאומר שהם קניבלים.

גרים מאצ'סטיק (Grim Matchstick) - דרקון ירוק והבוס החמישי במפה השנייה והעשירי במשחק כולו. חברותי, טוב לב וביישן, ובדומה לאולי בולב מלהקת השורש, גם הוא לא ממש רוצה לפגוע בקאפהד ובמאגמן, ובכל מסך מוות שלו הוא אומר שהוא מתחרט על שהוא פגע בהם ושהוא רק רצה לשחק, ובדומה להם גם הוא ילדותי למדי. מגמגם כשהוא מדבר, בהמשך נוספים לו שני ראשים והראש האמצעי שלו הופך ללהביור. אחד מתשעת הבוסים במשחק שהם בעלי חיים. אחת משבע הדמויות האגדיות במשחק. בינו לבין בפי הליצן יש יריבות ותחרות על ליבה של הברונית וון בון בון, אבל אין ביניהם שנאה מוחלטת ולפעמים הם מבלים יחד וקוראים לעצמם חברים. חבר טוב של וורנר וורמן וְווֹלִי ווארבלס ומחבב את הברונית וון בון בון. הופיע בסדרה לזמן קצר בו שרף את פורקריינד לאחר שקאפהד ומאגמן נתנו לו ביצת דרקון ששיכת לו.

חיילי הלהבה (Flame Minions) - להבות היוצאות מגרונו של גרים ומשמשות כמשרתים שלו, המפקד שלהם חובש כובע ומחזיק גפרור בידו.

מפה שלישית – העיר הגדולה של אינקוול[עריכת קוד מקור | עריכה]

רומור האניבוטומס (Rumor Honeybuttoms) - דבורה מלכה, המתוארת לפעמים כמנהיגה באי אינקוול והבוסית הראשונה במפה השלישית והבוסית האחת עשרה במשחק כולו. מתוארת כבוסית החכמה ביותר במשחק. בדומה למלכת דבורים אמיתית היא עסוקה יותר בהגנה על הדבש בכוורת מאשר במלחמה על הנשמה שלה. נראה שהיא גם מתעניינת בכישוף, בהתחשב בעובדה שהיא משתמשת בספר לחשים כדי לקבוע מה תהיה המתקפה הבאה שלה. הופכת בהמשך לכדור הריסה ולמטוס. לפי האתר הרשמי של המשחק אין לה שם רשמי, אבל במשחק עצמו קוראים לה רומור האניבוטומס. אחת משש הבוסיות הנשיות במשחק ואחת מהבוסים במשחק שהם בעלי חיים.

דבור שוטר (Security Bee) - דבור שוטר והמשרת של רומור האניבוטומס, עבודתו היא חלק בלתי נפרד מאישיותו ויעשה הכל כדי להגן על רומור האניבוטומס ועל הדבש בכוורת.

קפטן ברייניבירד/רטוב הזקן (Captain Brineybeard) - פיראט והבוס השני במפה השלישית והשנים עשר במשחק כולו. יש לו רטייה על עינו הימנית ושתי רגליו קטועות ובמקומן יש רגלי עץ (בסדרה היו לו שתי רגליו אך איבד אותן לאחר שקאלה מריה הפכה אותו לאבן, וקאפהד ומאגמן חיברו לו שתי רגלי שולחן). ברייניבירד נראה כבחור חייכן שאוהב לצחוק, ומזעיף פנים לעיתים רחוקות מאוד. הוא גם לגלגן לא קטן, עקב כך שהוא מרבה לצחוק על קאפהד ומאגמן. שמו האמיתי הוא פול סילבר, וזה גם היה אמור להיות שמו לפי הפיילוט של המשחק. כמה ממעריצי המשחק מאמינים כי הוא סובל ממחלת יבשה - מחלה עם אותם הסימנים של מחלת ים, רק ביבשה, ולכן הוא לא מרבה לצאת מהסביבה שלו. הדמות היחידה במשחק שיש לה 5 אצבעות בידיים במקום 4. אחת מארבע הדמויות האנושיות במשחק. מאוהב בקאלה מריה, אבל זאת לא מעוניינת בו כיוון שהקריירה שלה חשובה לה יותר מהכל. ככל הנראה חברה/בן דודה/אחיה הגדול של קורה. יש לו כמה משרתים, איתם נלחמים במהלך הקרב:

  • יחידת כלבי הים (Sea Dog Squad) - יצורים שהם תערובת של כלבי בולדוג וכלבי ים.
  • אינקי (Inky) - דיונון סגול.
  • סקאר (Scar) - כריש.
  • בארל בן (Barrel Ben) - חבית מעופפת.

הספינה (The Ship) - ספינת פיראטים אדומה וביתו של קפטן ברייניבירד, שבדומה לראש הרכבת של פנטום אקספרס, היא יצור חי לכל דבר. בנוסף, היא חצי לוויתן.

סאלי סטייג'פליי/סאלי שחקני (Sally Stageplay) - שחקנית תיאטרון והבוסית השלישית במפה השלישית והבוסית השלוש עשרה במשחק כולו. דרמטית למדי, ויחד עם וולי ווארבלס, היא אחת משני הבוסים היחידים שיש להם משפחה - היא נשואה ויש לה שני ילדים, שמותיהם הפרטיים של בעלה וילדיה לא נחשפו מעולם. בהמשך נלחמים בדמות קרטון שלה, ואז היא קורעת את בגדיה ולאחר מכן הופכת למלאכית. אחת מארבע הדמויות האנושיות במשחק ואחת משש הדמויות הנשיות במשחק, חברה של רומור האניבוטומס והברונית וון בון בון. הופיעה בסדרה כשצ'אליס "רדפה" את התיאטרון שלה (שיש לה חיבור רוחני גדול אליו) וקאפהד ומאגמן "הצילו" אותה תמורת כסף. הופיעה מאוחר יותר כשערכה אודישנים להצגה "קאפ רוג'רס נגד המטאור".

מר סטייג'פליי (Mr. Stageplay) - שחקן תיאטרון. בעלה של סאלי סטייג'פליי ואבא של הילדים שלה. שמו לא נחשף במהלך המשחק. שוחר שלום ואוהב את אשתו יותר מהכל, הוא לא מעוניין במלחמות ודי פחדן. עוזר לה בחלק מהמתקפות שלה החל מהעדכון הגדול (מת בפייס הראשון אם עולים על מלאכי הקרטון ומופיע אחר כך בפייס השלישי בתור מלאך). אחת מארבע הדמויות האנושיות היחידות במשחק.

סטייג'פליי התינוק (Baby Boy Stageplay) - בנם של סאלי ומר סטיג'פליי. שמו לא נחשף במהלך המשחק. עוזר להורים שלו להילחם.

סטייג'פליי התינוקת (Baby Girl Stageplay) - בתם של סאלי ומר סטייג'פלי. שמה לא נחשף במהלך המשחק. עוזרת להורים שלה להילחם.

העוזרת של סאלי (Sally's Assistant) - מגיעה במקום סטייג'פליי התינוק וסטייג'פליי התינוקת אם בפייס הראשון הורגים את מר סטייג'פליי. עוזרת לסאלי להילחם.

וורנר וורמן/אייזיק המזיק (Werner Werman) - עכברוש והבוס הרביעי במפה השלישית והארבעה עשר במשחק כולו. חייל קרבי בעל מבטא גרמני כבד. הוא מכונאי מיומן שלא מהסס להתרברב ביצירותיו, ביניהן הטנק שלו, העשוי מפחית מרק ישנה על עגלת עץ וחתול רובוטי ריאליסטי שמוחו נשלט על ידיו, בעזרתו הוא נלחם בהמשך. הוא לא מסוגל לוותר ונלחם עד הסוף המר בלי להתייאש. חלק ממעריצי המשחק סבורים שבנוסף להיותו חייל קרבי, הוא לומד באוניברסיטה, והוא גם אוהב להאזין למוזיקת רוק (כמו פינק פלויד ונירווארנה), לקרוא מאנגה ולצפות באנימה. דמותו עוררה סערה בקרב כמה מעריצים, עקב היותו חייל גרמני, מה שגרם לחלק להאמין שהוא נאצי, אף על פי שנאמר בדף הוויקי של המשחק שהוא ממלחמת העולם הראשונה. ידיד של גרים מאטצ'סטיק והחבר הטוב ביותר של דוקטור קאהל. אחד מתשעת הבוסים במשחק שהם בעלי חיים. בסדרה ניסה להשתלט על ביתם של קאפהד, מאגמן וזקן - קנקן בלי שום סיבה נראית לעין, והציג יכולות קרב מרשימות ביותר.

החתול של וורנר (Katzenwagen) - חתול רובוטי שנבנה על ידיי וורנר וורמן ונשלט על ידו, עד לסוף השלב, הוא נראה כמו חתול אמיתי לחלוטין, ורק אחרי שמביסים אותו מגלים שהוא רובוט.

רוחות העכברושים (Spectral Rats) - רוחות רפאים בדמות עכברושים שהחתול מזמן. כנראה בני משפחתו או חבריו של וורנר שמתו.

דוקטור קאהל (Dr. Kahl) - מדען מטורף שבנה רובוט ענק ונלחם בעזרתו במהלך המשחק, אליו הוא מתייחס כמו אל בנו. גר בצריף ליד מגרש הגרוטאות, אחת הסיבות לכך הוא הצורך שלו לשפר את הרובוט ואת שאר ההמצאות שלו. הוא מכונאי מיומן בעצמו והחבר הטוב ביותר של וורנר וורמן, שלעיתים בא אליו כדי לקחת חלקי חילוף למכונות שלו מהמגרש של דוקטור קאהל. אחת מארבע הדמויות האנושיות היחידות במשחק.

הרובוט של דוקטור קאהל (Dr. Kahl's Robot) - רובוט ענק והבוס החמישי במפה השלישית והחמישה עשר במשחק כולו. מתייחס לדוקטור קאהל כאל אביו. אין לו קווי אישיות נרחבים אבל הוא כן מפגין כאב כשהאנטנה שלו נשברת. אוהב מסטיקים.

קאלה מריה (Cala Maria) - בתולת ים והבוסית השישית במפה השלישית והבוסית השש עשרה במשחק כולו. פלרטטנית למדי וכנראה היא מחבבת את התאומים. רוב הזמן היא ממש יפה, אבל כשהיא מתחשמלת על ידי צלופחים היא הופכת למדוזה, והסתכלות עליה יכולה להפוך את קאפהד, מאגמן וצ'אליס לאבן. אחת משש הבוסיות הנשיות במשחק. משבע הדמויות האגדיות במשחק. החברה הטובה ביותר של הילדה ברג. בסדרה נאמר שאמה הייתה דגה ואביה היה מלח, וחלומה הגדול ביותר מהילדות היה להיות מפלצת ים מפורסמת בכל שבעת הימים. ברייניבירד מאוהב בה, אבל היא לא מעוניינת בו כיוון שהקריירה שלה חשובה לה יותר מהכל. גם מאגמן מאוהב בה. כל הנראה היא הבוסית הנשית האהובה ביותר על מעריצי משחק.

פנטום אקספרס (Phantom Express) - רכבת רדופה והבוס השביעי במפה השלישית והשבעה עשר במשחק כולו, לכל אחד מהעובדים ברכבת יש יכולות משלו:

בליינד ספקטר (Blind Specter) - רוח רפאים ממין זכר שעיניו נמצאות על כפות ידיו, דבר שמונע ממנו לסגור את ידיו לאגרוף, לאחוז בחפצים מסוימים או לתת כיף לחבריו. יכול לראות את העתיד ומדבר ממש לאט. הוא הדמות הכי פופולרית בשלב. חבר טוב של קאגני קורנשיון.

טיבון (Conductor) - שלד ענקי והכרטיסן בפנטום אקספרס.

האחים בלייז (Lollipop Ghouls) - זוג בוכנות של רכבת. יכולים "להקיא" ברקים.

ראש הרכבת (Head of The Train) - הקטר של פנטום אקספרס, ובדומה לספינה של קפטן ברייניבירד, הוא יצור חי לכל דבר.

מפה רביעית - הגיהנום של אינקוול[עריכת קוד מקור | עריכה]

טיפסי טרופ (Tipsy Troop) - שלושה משקאות אלכוהוליים - כוס רום, כוסית מרטיני ובקבוק ויסקי ומשרתיו הראשונים של קינג דייס. שיכורים באופן תמידי. אין להם שמות רשמיים, אבל כמה מעריצים של המשחק נתנו להם שמות מזהים. כוס הרום ובקבוק הוויסקי הם זכרים, וכוסית המרטיני היא נקבה.

צ'יפס בטיגן (Chips Bettigen) - ערימת ז'יטונים ומשרתו השני של קינג דייס. אוהב להילחם.

מר ויזי (Mr. Wheezy) - סיגר ומשרתו השלישי של קינג דייס, וככל הנראה יד שמאלו של השטן, לצד קינג דייס. בעל הומור אירוני.

פיפ ודוט (Pip and Dot) - קוביית דומינו המפוצלת לשתי דמויות ומשרתיו הרביעים של קינג דייס, פיפ נמצא למעלה ושולט בידיים שלהם, ודוט נמצאת למטה ושולטת ברגליים שלהם. רבים אחד עם השני לעיתים קרובות.

הופוס פוקוס (Hopus Pocus) - ארנב קוסם ומשרתו החמישי של קינג דייס. אחד מתשעת הבוסים במשחק שהם בעלי חיים. מטורף למדי.

פיר לאפ (Phear Lap) - שלד של סוס ומשרתו השישי של קינג דייס. אחד מתשעת הבוסים במשחק שהם בעלי חיים, לוקח ברצינות הימורים.

פירולטה (Pirouletta) - רולטה ומשרתתו השביעית של קינג דייס, וכנראה מאוהבת בו. ככל הנראה היא ממוצא רוסי. אחת משש הבוסיות הנשיות במשחק, אוהבת לרקוד והיא בלרינה בזמנה הפנוי.

מנגוסטין (Mangostean) - כדור ביליארד עם הספרה 8 ומשרתו השמיני של קינג דייס. ממהר להסיק מסקנות.

מר צ'ימס (Mr. Chimes) - קוף מתופף ומשרתו התשיעי של קינג דייס. אחד מתשעת הבוסים במשחק שהם בעלי חיים, מזוכיסט.

קינג דייס (King Dice) - אדם עם ראש קובייה בצבע סגול עוזרו האישי של השטן, והבוס הראשון במפה הרביעית והשמונה עשר במשחק כולו, וגם האחרון אם בוחרים בסוף הרע של המשחק. בדומה לשטן, קינג דייס הוא מניפולטיבי, מרושע ואנוכי. אבל עם זאת, עדיין חבוי מעט טוב לב בתוכו, ואת זאת ניתן לראות בעקבות הטיפול המסור שהוא נותן לקלפים שלו, וגם עקב כך שהוא מברך את קאפהד ומאגמן בכל פעם שהם מצליחים לסיים מפה, וגם משום שאף על פי שקאפהד ומאגמן שחררו אותו מהחוזה שלו, ואף על פי שהשטן פיטר אותו, הוא נשאר בקזינו ודאג לשטן. הוא מדבר בסלנג אמריקאי הטיפוסי לניו יורק. בסדרה מנחה שעשועון בשם "סובב את הקוביות" שבו יש חדר פרס שמוביל לתנור ששואב את הנשמה של השחקן. כשקאפהד מגיע לשחק הוא הורס את המשחק והשטן מוריד אותו בדרגה, ובעונה השנייה מנסה להרוויח מחדש את מקומו על ידי השמדת השדים האחרים. הוא הדמות היחידה במשחק ששומעים אותה מדברת, משום שבכל פעם שקאפהד ומאגמן מנסים לעזוב מפה לפני שהם סיימו אותה, הוא שר את השיר שלו, "בית הקוביות". ככל הנראה מחבב את פירולטה. ככל הנראה הנבל האהוב ביותר על רוב מעריצות המשחק, עקב היותו קשוח אבל שרמנטי, והרבה בלוגים ויצירות של מעריצות המשחק מתמקדים ספציפית בדמותו של קינג דייס.

לפי גרסה של הבלוג "Little King Dice" לסיפור חייו - דייס היה ילד שובב בן 12, שהיה בורח מביתו בכל לילה והולך לבר להופיע בפני היושבים שם, ולאחר שהתעלפו מרוב שתייה היה גונב להם את הכסף, יום אחד הוא הלך לבר אחר וראה שם רק איש אחד, כשניסה לקחת לו את הארנק, האיש הסיר את המסכה והתגלה כשטן, שאיים לחתוך את ידיו. דייס המבוהל התחיל לבכות ולהתחנן שיחוס על חייו, והשטן לקח אותו בתור המשרת האישי שלו. כמה שנים אחר כך, אחרי שדייס והשטן התקרבו קצת ונהיו יותר כמו אבא ובן מאשר כמו אדון ומשרת, דייס אמר לשטן שהוא מרגיש חסר יעוד בחיים, והשטן נותן לו לנהל את הקזינו, ומאמץ אותו בתור בנו.

המשרת (Henchman) - בסדרה מחליף את קינג דייס כיד ימינו של השטן. שד סגול ושמן בעל כנפיים. משרתו הנאמן של השטן אשר רוצה בטובתו.

השטן (The Devil) - הבוס השני במפה הרביעית והתשעה עשר והאחרון במשחק כולו, וגם האנטגוניסט הראשי במשחק. הוא מרושע ותוקפני, אבל יש לו גם צד רכרוכי, שנראה בקלות עקב כך שהוא פורץ בבכי בפייס הרביעי שלו כשהוא מבין שסופו קרב. בסדרה מוצג כרע לב, מפונק וילדותי אבל גם אינטליגנטי וחברותי כשצריך, ומצליח לשים בצד את המחלוקות עם קאפהד כאשר הוא לא מרוכז. חלק ממעריצי המשחק "בנדי ומכונת הדיו" סבורים כי הוא סבו/דודו/אביו של הדמות הראשית במשחק, בנדי.

מפה זו היא לא מפה של אזור עצמאי כמו שלוש המפות הראשונות, אלא נספח למפה השלישית - העיר הגדולה של אינקוול, אבל יוצרי המשחק החליטו לפצל בין הגיהנום לשאר העיר ובכך להפוך אותו למפה עצמאית.

מפה חמישית - אי ה־DLC[עריכת קוד מקור | עריכה]

גלאמסטון הענק (Glumstone the Giant) - ענק רגזן וממורמר וחבר טוב מאוד של גמדי ההר, בפייס השני הוא נלחם עם בובות יד של קינג דייס והשטן ובפייס השלישי בולע את השחקן שנאלץ להילחם עם הענבל של הענק.

מורטימר פריז (Mortimer Freeze) - מכשף קרח כחול ומנהיג כת באיגלו עם שאר אנשי השלג שצופים בקרב, יכול להפוך לאיש שלג מתועב ולפתית שלג. ערמומי וחסר רחמים.

אסת'ר ווינצ'סטר (Esther Winchester) - השריפית של עולם המדבר באי ה־DLC, הופכת ליצור בשר בפייס השלישי ולפחית נקניקיות בפייס הרביעי. מאוד יהירה ושווייצרית, הבוסית היחידה ב־DLC שברמה הקלה יש לה שלושה פייסים ולא שניים.

האלופים המייללים (The Howling Aces) - חבורת הטייסים מורכבת מכלב בולדוג שרירי, ארבע כלבלבים המכונים "היאנקי יִיפרס" (The Yankee Yeepers) וכלבה המטיסה מטוס כלב ענקי.

אספסוף המונשיין (Moonshine Mob) - חבורת פושעים הגונבים בקבוקי אלכוהול וגרים מתחת לאדמה במחילה שלהם, החבורה מורכבת מעכביש, זבובים, גחלילית, דוב נמלים ושבלול שנמצא בכובע שלו. הקרב היחידי שהנוקאאוט הסופי שלו מזויף.

מלאך ושד (Angel and Demon) - שני המצפונים של השטן שהובס במשחק המקורי. בוס סודי שניתן לפתוח אותו רק עם ה־Broken Relic.

שף סאלטבייקר (Chef Saltbaker) - הבוס האחרון ב־DLC, שף שעשוי מפחית מלח שעבד על האחים ומיס צ'אליס להביא לו את המצרכים כדי להכין את המאכל האולטימטיבי שלו שיכניס לו המון לקוחות ובשביל זה הוא צריך מתכון סודי אחד, נשמה של בן אדם, ולכן הוא חוטף את הדמות שהשחקן משחק איתה והשחקן נאלץ להילחם עם דמות אחרת בקרב איתו, אחרי התבוסה שלו הוא נעצר ונשלח לעבודות שירות באי ה־DLC.

דמויות חשובות נוספות (לא משחקיות)[עריכת קוד מקור | עריכה]

זקן קנקן (Elder Kettle) - קומקום שורק ומשופם בצבע אפור וסבא של קאפהד ומאגמן, לא ניתן להגיד בוודאות אם הוא סבם הביולוגי או המאמץ כי אין שום מידע על ההורים שלהם ומה קרה איתם. בסדרה הוא האפוטרופוס של קאפהד ומאגמן הנוטה להתעצבן עליהם לעיתים קרובות מאוד, אבל ניכר שאכפת לו מהם והוא אוהב אותם.

פורקריינד (Porkind) - חזיר העובד בחנות ממנו אפשר לקנות בונוסים בעזרת הכסף שהשחקן אסף בשלבי ה-run 'n gun.

דמויות משניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדמויות המשניות מפוזרות ברחבי שלושת האיים של אינקוול, ונותנים לשחקן עצות וחלקם נותנים בונוסים שונים.

מפה ראשונה - היער של אינקוול[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנג'ל (Angel) - דגה דייגת.

מאק (Mac) - תפוח, פרסם את המשחק כזמין למכשירי אפל, ומכאן שמו (מאק הוא המחשב הרשמי של חברת אפל).

צ'יפ (Chip) - גרזן שנלחם בבוסים כמו השחקן.

קנטין הג'ס (Canteen Hughes) - בקבוק טייס (מופיע בקרב עם האלופים המייללים).

קוינט (Coint) - מטבע.

מפה שנייה - פארק השעשועים של אינקוול[עריכת קוד מקור | עריכה]

רביעיית הליצנים (Four Mel Arrangement) - ארבעה ליצנים, שרים שיר האומר לשחקן לקחת הפסקה מהמשחק.

ג'ינג'ר (Ginger) - נערת עוגיית ג'ינג'ר.

באסטר (Buster) - נער עוגיית ג'ינג'ר.

לוסיאן (Lucien) - נורה.

שלי (Shelly) - נערת בוטן, שהייתה אמורה להיות במשחק לפי הטריילר אבל בסוף הוציאו אותה מהמשחק.

קוואדרטוס (Quadratus) - איש אגם מרושע, אחרי שמדברים עם לוסיאן הוא מגלה לשחקן כמה פעמים הוא מת.

מפה שלישית - העיר הגדולה של אינקוול:

לודוויג (Ludvig) - פטיפון. המלחין האהוב עליו הוא בטהובן.

וולפגנג (Wolfgang) - רדיו מיושן. המלחין האהוב עליו הוא מוצרט.

קורה (Cora) - פיראטית צעירה. ככל הנראה חברתו/בת דודתו/אחותו הקטנה של קפטן ברייניבירד.

טוּלִי (Tully) - צב המתגורר ליד הים.

סילברוורת' (Silverworth) - מזלג. מורה בכיתה א'.

מפה חמישית - אי ה־DLC:

איש המעבורת (The Boatman) - קוסם שעוזר לקאפהד ומאגמן להגיע לאי ה־DLC.

מוכר העיתונים (The Newspaper Seller) - חתול מוכר עיתונים צעיר, נותן לשחקן שלוש מטבעות בתחילת המשחק אם השחקן הביס את השטן.

הקקטוסית (The Cactus Girl) - קקטוסית קטנה שמתדרכת את השחקן לקרב נגד אסת'ר ווינצ'סטר. אוהבת סיפורים מסביב למדורה.

הרוח הזקנה (The Old Ghost) - רוח זקנה שמדריכה את השחקן לגבי המצבות בבית הקברות ששם אפשר להילחם בבוס הסודי.

את חפירה, מנורה וגרזן (Shovel, lightbulb and axe) - שלושה מתמודדים בתחרות הטיפוס האזורית באי, רומזים לשחקן איך למצוא את הבוס הסודי (Angel and Demon).

מלך המשחקים (King Of Games) - מלך משועמם שמאתגר את השחקן להילחם עם חמישה בוסים (שהם כלי שחמט) אך ורק עם הפרי (Perry). גר בטירה מעופפת. הבוסים שלו הם:

  • החיילים (The Pawns)
  • הפרש (The Knight)
  • הרץ (The Bishop)
  • הצריח (The Rook)
  • המלכה (The Queen)

דמויות שהופיעו בסדרה בלבד[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקבוק תינוקי (Baby bottle)- בקבוק תינוק מרושע. הופיע בפרק השני בו זקן - קנקן משאיר את קאפהד ומאגמן לבד והם מוצאים את תינוקי על מפתן הדלת. מאגמן מתאהב בו באופן מיידי וקאפהד רואה כמה שהוא מסוכן כשהוא מתחיל להרוס את הבית, אבל מאגמן לא מאמין לו עד שתינוקי הורס את הדובי שלו מהילדות. לאחר שזקן - קנקן חוזר הוא עוזר להם להיפטר מתינוקי. חזר בעונה השלישית כאשר זקן - קנקן מתח את הבנים והשאיר בקבוק חלב רגיל ליד הדלת, וקאפהד ומאגמן חשבו שזה בקבוק תינוקי.

שרמן (Sherman)- בולדוג העובד כטבח בספינה של ריבי וקרוקס, בן זוגה הכנוע של דוריס.

דוריס (Dorris)- פודלית ובת זוגו של שרמן, קנאית ובעלת מזג חם.

קפדני (Stickler)- שד ירוק בעל ראש גדול וקרניים קטנות במיוחד. רואה החשבון של השטן המטרטר אותו בנוגע לנשמתו של קאפהד.

איש הגלידה (Muffin Ice Cream Man)- כדור גלידת קרמל בתוך כוסית נייר. מוכר גלידה בעל גישה אופטימית מדי המטריד את מאגמן בעונה השנייה.

אזכורים של קאפהד במציאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קאפהד - מיקי מאוס (1928)
  • מאגמן - אוסוולד הארנב (1927)
  • מיס צ'אליס - מיני מאוס (1928)
  • חבורת השורש - שלישיית הסטוגות (1922)
  • הילדה ברג - בטי בופ (1930)
  • ריבי וקרוקס - סטריט פייטר (1987)
  • קאגני קורנשיון - פרחים ועצים (1932)
  • הברונית וון בון בון - קרנבל העוגיות (1935)
  • בפי הליצן - קוקו הליצן (1921)
  • וולי ווארבלס - וודי הנקר (1940)
  • גרים מאטצ'סטיק - המסע השביעי של סינבד (1958)
  • רומור האניבוטומס - מלון קורי העכביש (1936)
  • קפטן ברייניברד - בלוטו (פופאי) (1919)
  • סאלי סטייג'פלי - אוליב אויל (פופאי) (1919)
  • קאלה מריה - המציל של בטי בופ (1934)
  • וורנר וורמן - טום וג'רי (1940)
  • הרובוט של ד"ר קאהל - הדוקטור הכועס (1933)
  • פנטום אקספרס - להניף את חוטאינו (1930)
  • השטן - פעמוני גיהנום (1929)

שלבי המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק ידוע במבחר שלבי הבוס שלו, ובשלבי ה־run n' gun בהם יש בוסים קטנים וחלשים יותר (שהרבה יותר קל לנצח מבוס רגיל) ששמם לא הוזכר ברשימה למעלה, והם יותר כמו "שלבי אימון" בהם אוספים כסף ובודקים מהלכים, בכל מפה (למעט הגיהנום של אינקוול) יש 2 שלבי run n' gun, שאינם משמשים חלק מהעלילה של המשחק, אבל חובה לעשות אותם כדי לעבור למפה הבאה.

שם השלב סוג השלב שם הבוס (בסוגריים: משרתים או שותפים) מיקום במפת המשחק מקום הקרב (על המפה) זירת הקרב דרגת קושי (לפי סקירת מעריצים) סוג הבוס מספר התפתחויות/התחלפויות/תת התפתחויות (תלוי בשחקן)/תת התחלפויות (משרת או שותף) בשלב
Botanic Panic בוס חבורת השורש היער של אינקוול גן ירק מגודר גן ירק קל בוס קבוצתי 3 (התחלפות בלבד)
Ruse of an Ooze בוס גופי לה גראנד היער של אינקוול עץ אורן יער קל בוס מתפתח 3 (התפתחות בלבד)
Threatenin' Zeppelin בוס (מטוס) הילדה ברג היער של אינקוול מצפה כוכבים שמי לילה בינוני בוסית מתפתחת 6 (3 התפתחויות, 3 תת-התפתחויות)
Floral Fury בוס קאגני קורנשיון היער של אינקוול ערוגת פרחים קרחת יער קל בוס מתפתח 3 (2 התפתחויות, תת-התפתחות אחת)
Clip Joint Calamity בוס ריבי וקרוקס היער של אינקוול יאכטה מועדון קל בוס קבוצתי+בוס מתפתח+בוס עם צבא 7(2 התפתחויות לא רצופות, התחלפות אחת, 4 תת-התחלפויות)
Forest Follies run n' gun יצורי יער מזדמנים, פרחים כתומים וגושים כחולים קטנים (מיני גרסאות של גופי לה גראנד וקאגני קורנשיון) היער של אינקוול נקודה אדומה יער בינוני
Treetop Trouble run n' gun חיות ויצורי יער קטנים היער של אינקוול נקודה אדומה יער בינוני
Sugarland Shimmy בוס הברונית וון בון בון (ומשרתיה) פארק השעשועים של אינקוול קאפקייק ארץ הממתקים בינוני בוסית עם צבא 8 (2 התפתחויות, 6 תת-התחלפויות)
Pyramid Peril בוס (מטוס) דג'ימי הגדול (ופאפהד) פארק השעשועים של אינקוול פירמידה מדבר סהרה קשה בוס מתפתח+בוס עם שותף 5 (4 התפתחויות לא רצופות, תת-התחלפות אחת)
Carnival Kerfuffle בוס בפי הליצן (ומשרתיו) פארק השעשועים של אינקוול רכבת הרים פארק שעשועים קשה מאוד בוס מתפתח+בוס עם צבא 4 (3 התפתחויות, תת-התחלפות אחת)
Aviary Action בוס

(מטוס)

וולי ווארבלס (והבן שלו) פארק השעשועים של אינקוול שובך שמים בהירים קשה בוס עם שותף 3 (2 התפתחויות, תת-התחלפות אחת)
Fiery Frolic בוס גרים מאטצ'סטיק פארק השעשועים של אינקוול מגדל טירה שמים קודרים קשה מאוד בוס מתפתח 3 (התפתחות בלבד)
Funhouse Frazzle run n' gun מכוניות מתנגשות ויצורי קרנבל קטנים פארק השעשועים של אינקוול נקודה אדומה קרנבל בינוני
Funfair Fever run n' gun דמויות קרקס קטנות פארק השעשועים של אינקוול נקודה אדומה קרנבל בינוני
Honeycomb Herald בוס רומור האניבוטומס (והדבור השוטר) העיר הגדולה של אינקוול בניין משרדים צהוב כוורת בינוני בוסית מתפתחת+בוסית עם שותף 3 (תת התחלפות אחת, 2 התפתחויות)
Shootin N’ Lootin בוס קפטן ברייניבירד (ומשרתיו) העיר הגדולה של אינקוול ספינה אדומה מעגן ספינות בינוני בוס עם צבא 6 (התפתחות אחת, 4 תת-התפתחויות, התחלפות אחת)
Dramatic Fanatic בוס סאלי סטייג'פליי (ובעלה) העיר הגדולה של אינקוול תיאטרון זירות מתחלפות - חופה, בית, שמיים קל בוסית מתפתחת+ בוסית עם שותף 4 (התפתחות בלבד)
Murine Corps בוס וורנר וורמן (והחתול הרובוטי) העיר הגדולה של אינקוול בית קטן ולבן חור עכברים בינוני בוס עם שותף 3 (2 התפתחויות, התחלפות אחת)
Junkyard Jive! בוס (מטוס) הרובוט של דוקטור קאהל העיר הגדולה של אינקוול צריף קטן מגרש גרוטאות קשה מאוד בוס מתפתח+בוס עם שותף 3 (2 התפתחויות, התחלפות אחת)
High Seas Hi-Jinx בוס (מטוס) קאלה מריה העיר הגדולה של אינקוול ספינה טרופה פני הים (חלק ראשון), מצולות הים (חלק שני) קשה מאוד בוסית מתפתחת+בוסית עם צבא 3 (התפתחות בלבד)
Railroad Wrath בוס צוות פנטום אקספרס העיר הגדולה של אינקוול פסי רכבת קרון רכבת בלילה קשה בוס קבוצתי 4 (התחלפות בלבד)
Perilous Piers run n' gun יצורי ים קטנים העיר הגדולה של אינקוול נקודה אדומה ים בינוני
Rugged Ridge run n' gun יצורים מפחדים וחיות קטנות העיר הגדולה של אינקוול נקודה אדומה טירת ענק בינוני
All Bets Are Off! בוס קינג דייס (וחבורתו) הגיהנום של אינקוול מבנה הקזינו גלגל רולטה קשה בוס עם צבא 10 (9 תת-התחלפויות, התפתחות אחת)
מיני בוס טיפסי טרופ הגיהנום של אינקוול מספר 1 בגלגל הקזינו שולחן בר קשה
מיני בוס צ'יפס בטיגן הגיהנום של אינקוול מספר 2 בגלגל הקזינו שולחן פוקר קשה
מיני בוס מר ויזי הגיהנום של אינקוול מספר 3 בגלגל הקזינו שתי מאפרות קשה
מיני בוס פיפ ודוט הגיהנום של אינקוול מספר 4 בגלגל הקזינו חדר דומינו קשה
מיני בוס הופוס פוקוס הגיהנום של אינקוול מספר 5 בגלגל הקזינו שולחן פוקר קשה
מיני בוס פיר לאפ הגיהנום של אינקוול מספר 6 בגלגל הקזינו מרוץ סוסים קשה
מיני בוס פירולטה הגיהנום של אינקוול מספר 7 בגלגל הקזינו שולחן רולטה קשה
מיני בוס מנגוסטין הגיהנום של אינקוול מספר 8 בגלגל הקזינו שולחן ביליארד קשה
מיני בוס (מטוס) מר צ'ימס הגיהנום של אינקוול מספר 9 בגלגל הקזינו מכונת בובות קשה מאוד
One Hell of a Time בוס השטן הגיהנום של אינקוול מגדל אדום לצד הקזינו כס מלכות (שלב ראשון), העולם התחתון (חלק שני) קשה בוס מתפתח+בוס עם צבא 6 (3 תת-התפתחויות, תת-התחלפות, מעבר זירה, תת-התחלפות, תת-התפתחות.)

התחברות עם משחקי וידאו אחרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעקבות הצלחת המשחק ויציאתו לקונסולות הנינטנדו סוויץ', דמותו של קאפהד נוספה בתור תחפושת Mii לרכישה במשחק הווידאו "Super Smash Bros. Ultimate".

בנוסף לכך, בשנת 2021 יצאו תלבושות של קאפהד ומאגמן למשחק Fall Guys: Ultimate Knockout.

מוזיקת הרקע במשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך המשחק מתנגנת מוזיקת ג'אז, היוצאים היחידים מהכלל הם השלב זעם פרחוני (Floral furry), השלב של קאגני קורנשיון, במהלכו מתנגנת מוזיקת סמבה, והשיר בית הקוביות (Die House), בו מושמעת מוזיקת בלוז.

באלבום שיצא ביחד עם המשחק ב-29 בספטמבר הכיל יותר מ-50 שירים ושלוש שעות רצופות של ג'אז. האלבום פורסם על גבי תקליט, אך אפשר למצוא אותו באינטרנט.

כריסטופר מאדיגן, בן דודם של יוצרי המשחק, הלחין את המוזיקה של קאפהד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קאפהד בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ the guardan, מאמר ביקורת